[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57
Nipje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:39:
[...]

In snow leopard wordt die map wel aangemaakt en als jij dan vervolgens een upgrade doet blijft de map staan.

Is het mapje bij de overige mensen die een clean install hebben gedaan ook weg?
Ik heb een upgrade gedaan en heb ook maar 1 applications map. Opgelost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Executor16 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:59:
[...]

Eigenlijk nergens last van. Ik heb wel een paar keer gehad dat ik iets ging "quicklooken" :D en daarna weer wilde afsluiten met spatie, de cursor dan ineens de filename had geselecteerd en doordat ik dan dus spatie druk de filename weg wordt gehaald.. Weet niet of dat aan mij ligt of dat het iets anders is. CMD + Z haalt het weer terug, dus zo'n groot issue is het niet en het gebeurd niet vaak..
Als dat gebeurd met die bestandsnaam, dan kun je daarna op ESC drukken, en is je bestandsnaam weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion schijnt dus toch nog een hoop kinderziekten te hebben, als ik het goed lees.
Ik las ook dat de lagere build voor de oudere mac's bedoeld was en dat deze na de install de nodige update's 'omhoog' oppikken, om zo volwaardig Lion te kunnen zijn en dat de nieuwere Mac's direct de hoge build vanuit de App-store meekrijgen. Wellicht dat dit de incompatibiliteit bij sommige users verklaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Anoshky schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:08:
[...]

Terminal:

ls /Applications > apps.txt

? :p
Ik zou je willen bedanken, maar wat moet ik ermee?:P

Ik bedoelde, als ik alle programma's uit de map programma's opschrijf, en mijn persoonlijke muziekmap. Heb ik dan alles? Of vergeet ik nog iets?

Oh --> Bookmarks, even allemaal opschrijven..

Nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Ik bedoelde, als ik alle programma's uit de map programma's opschrijf, en mijn persoonlijke muziekmap. Heb ik dan alles? Of vergeet ik nog iets?

Nog iets?
Waarom kijk je alleen naar de moeilijkste en incomplete antwoord... kijk ff naar mijn antwoord...
nogmaals, pak alles in je usermap in met zip, kan standaard met OSX en zet dat op dropbox...

easy does it... en je vergeet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik krijg Candybar maar niet goed werkend. Bij het tabje system icons kan ik alles zoals gewend aanpassen, maar bij tabje Applications verrekt hij het te doen. Best irritant... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Nog iets?
Welke browser gebruik je? Je schrijft blijkbaar graag, bij Chrome en Firefox kun je normaal allez laten syncen via een account, ben je dus niets kwijt.

En je kunt ze ook exporten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Welke browser gebruik je? Je schrijft blijkbaar graag, bij Chrome en Firefox kun je normaal allez laten syncen via een account, ben je dus niets kwijt.

En je kunt ze ook exporten..
Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:07:
[...]

Waarom kijk je alleen naar de moeilijkste en incomplete antwoord... kijk ff naar mijn antwoord...
nogmaals, pak alles in je usermap in met zip, kan standaard met OSX en zet dat op dropbox...

easy does it... en je vergeet niets.
Sorry, bedankt.

Ik wil alleen een clean install, en als ik de user folder gewoon meeneem dan is het geen clean instal meer toch? Of zie ik weeral iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 10:44
2e dag Lion. Gisteren was ik nog lyrisch,

Nu loop ik toch tegen een aantal dingen aan:

- Mission control, werkt niet, kan klikken wat ik wil, gebeurt niets....
- Als beeldscherm in slaap stand in gegaan, krijg ik deze niet meer "wakker" door met de muis te bewegen, moet echt klikken.
- Volume level kon je altijd heel precies afstellen met option + shift + volume up of down. Werkt niet meer....

een paar handige dingen die ik vaak gebruikte, die het nu dus niet meer doen :S

Kan zijn dat deze dingen al genoemd zijn, maar heb het topic nog niet door gelezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Dennis Evertse schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:26:

- Als beeldscherm in slaap stand in gegaan, krijg ik deze niet meer "wakker" door met de muis te bewegen, moet echt klikken.
- Volume level kon je altijd heel precies afstellen met option + shift + volume up of down. Werkt niet meer....

Kan zijn dat deze dingen al genoemd zijn, maar heb het topic nog niet door gelezen :$
Ik vind het inderdaad jammer dat je moet klikken als hij bij screensaver is of op slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Caneezy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Ik heb een upgrade gedaan en heb ook maar 1 applications map. Opgelost?!
Hier ook upgrade, als ik op mijn applications map klik dan zie ik niks, hij is ook niet apps aan het binnenhalen ofzo. Als ik Launchpad start zie ik ze wel, raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Dennis Evertse schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:26:

Hoe bedoel je dt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 10:44
Volume is te verstellen in 16 stappen. Als Option + Shift vast hield in Snow Leopard kon je elke van die 16 stappen nog eens in 4 stappen verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Wat ik irritant vind, weet niet of mensen dit hebben, full screen met Mail van Lion, als je een email wilt verzenden, zie je nergens een send button, dan moet ik uit fullscreen om hem te versturen, meerdere mensen dit probleem? oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand hoe je in Mail in OS X Lion het voor elkaar kan krijgen dat wanneer je in Gmail een mailtje delete dat hij dan in de trash folder komt?
Nu haalt hij de inbox tag of andere tag weg, en blijft tag-loos in de "all mail" staan.
Vind ik niet echt prettig en overzichtelijk.

Op de Iphone had ik dit probleem ook, maar dan moest ik handmatig de Gmail Account via IMAP toevoegen, in Mail in OS X Lion lukt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Bij mij is ie in full screen gewoon in beeld?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8iKL/meh.png

@Hierboven, dat is een setting: http://cl.ly/8gpI

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 22-07-2011 20:43 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
ZpAz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:42:
Bij mij is ie in full screen gewoon in beeld?

[afbeelding]

@Hierboven, dat is een setting: http://cl.ly/8gpI
Bij mij juist niet, komt het door omdat ik een plugin gebruik om alle apps full screen te gebruiken? http://www.appletips.nl/m...licaties-onder-os-x-lion/

EDIT:

Het lag toch aan de plugin om alles full-screen te draaien, dat vind ik wel raar, het zou hetzelfde moeten blijven?

[ Voor 12% gewijzigd door sacaji op 22-07-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:23:
[...]
Sorry, bedankt.

Ik wil alleen een clean install, en als ik de user folder gewoon meeneem dan is het geen clean instal meer toch? Of zie ik weeral iets over het hoofd?
Clean install is gewoon format en opnieuw installeren. Wat bedoel je met user folder meenemen? gewoon terug plaatsen na de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:46:
Lion schijnt dus toch nog een hoop kinderziekten te hebben, als ik het goed lees.
Ik lees in dit topic vooral veel beginnersvragen en mensen die bepaalde dingen niet helemaal vatten. Vooral de vraag "hoe zorg ik dat ik alles behoudt na afloop?" of "hoe krijg ik alles terug na een clean install?".

Het antwoord op de eerste: maak een back-up van je hele harde schijf. Dat hoor je sowieso met enige regelmaat te doen.

Het antwoord op de tweede: gebruik de Migration Assistant om alles te herstellen vanaf de bij #1 genoemde back-up.

Kinderziektes zie ik niet veel en ik ben er zelf ook op nog geen gestuit.
Ik las ook dat de lagere build voor de oudere mac's bedoeld was en dat deze na de install de nodige update's 'omhoog' oppikken, om zo volwaardig Lion te kunnen zijn en dat de nieuwere Mac's direct de hoge build vanuit de App-store meekrijgen.
Geen flauw benul waar je dat vandaan hebt. Maar iedereen die Lion koopt krijgt gewoon exact de zelfde build hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 22-07-2011 21:17 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Kleine workaround voor diegene die zich irriteren aan het vinkje bij herstart/uitzetten.

Klik op herstart/uitzetten met ALT (option) ingedrukt. Lion schakelt zich direct uit/ herstart zich zonder dat daarna vensters geopend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Weet iemand waarom "als je: http://www.appletips.nl/m...icaties-onder-os-x-lion/" gebruikt, waarom de verzenden en annuleer knoppen weg gaan bij full-screen Mail en een nieuwe email willen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen waarbij FaceTime het WEL doet?
Ik krijg bij het inloggen een registratie error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:39:
Geen enkel probleem. Ik heb een upgrade gedaan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Ook hier geen problemen, jammer dat ik het niet echt kan uittesten, iPad niet bij me 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Toppe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:43:
[...]

Ook hier geen problemen, jammer dat ik het niet echt kan uittesten, iPad niet bij me 8)7
Ja! Hier werkt het, als ik met mijn iphone naar mijn email facetime dan gaan mijn imac (lion) en Ipad af.

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat het het bij jullie wel doet en niet bij mij :(.
Ik krijg de melding The server encountered an error processing registration. Please try again later.
Dus als iemand een oplossing weet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hier precies hetzelfde. Error op de iMac. Dat is wanneer ik me wil aanmelden met mijn Apple ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De terug/volgende swipe van Lion vind ik niet heel lekker werken. Bij sommige sites geeft het wat vreemde effecten. Sowieso zit er een minieme vertraging in voor de pagina bruikbaar is (je kijkt eerst naar een screenshot met crappy JPG-achtige compressie).
Hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:05:
Raar dat het het bij jullie wel doet en niet bij mij :(.
Ik krijg de melding The server encountered an error processing registration. Please try again later.
Dus als iemand een oplossing weet.......
Dat schijnt echt enorm random te zijn. Op de Apple en MacRumors fora klagen ook een heleboel mensen er over. Op 2 MacBooks hier thuis kon ik eerst niet inloggen, maar gister opeens wel. Terwijl het op mijn MBP nog steeds niet gaat (3 verschillende Apple ID's dus).

Enige ding waar ik zelf tegenaan loop is dat ik met geen mogelijkheid EasyVPN aan de praat krijg op mijn Mac Mini. De app start wel enzo, maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Waarom moet nu altijd de spotlight worden geïndexeerd bij een reboot?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:23:
[...]
Sorry, bedankt.

je wil een clean install en niets kwijtraken... Als je je homefolder nu ff backupt en hoe je dat doet, maakt mij niet uit... maar alles overschrijven is natuurlijk de meest onlogische... en dan druk ik me nog netjes uit.

anyhow...als je je home map gebackupt hebt, heb je alles wat je niet wil kwijtraken, favorieten, email, foto's, films, muziek, je itunes collectie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de FT error, kan niet inloggen.

Mijn Apple ID is echter geen e-mailadres? Ik gebruik altijd mijn voor- en achternaam aan elkaar, zonder puntjes, spaties of andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik kan geen shares meer openen op mijn NAS.
Kan wel inloggen, maar zodra ik een share wil openen krijg ik de No Permission error.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3K022Q0h0H0f2T033L1d/Screen%20Shot%202011-07-22%20at%2022.32.43.png

M'n Mac mini Server met Snow Leopard kan 'm wel gewoon benaderen. Ook via Transmit in Lion (op FTP basis dus) kom ik er niet in..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Rivanov schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:33:
Kan wel inloggen, maar zodra ik een share wil openen krijg ik de No Permission error.

[afbeelding]

M'n Mac mini Server met Snow Leopard kan 'm wel gewoon benaderen. Ook via Transmit in Lion (op FTP basis dus) kom ik er niet in..
heb je al wel 1 en ander gelezen in dit forum? nee, doe dat dan ff

edit, ik las ff niet je tekst onder de screenshot... sorry :)

[ Voor 6% gewijzigd door callous op 22-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen last van lag in Safari? Op een nieuwe iMac is normaal browsen niet erg fijn meer.

Als ik bijvoorbeeld naar www.nzbindex.nl ga, druk op 'Advanced Search'; hierna krijg ik gewoon even een strandbal.

Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:37:
Hebben meer mensen last van lag in Safari? Op een nieuwe iMac is normaal browsen niet erg fijn meer.

Als ik bijvoorbeeld naar www.nzbindex.nl ga, druk op 'Advanced Search'; hierna krijg ik gewoon even een strandbal.

Hebben jullie dat ook?
Nope hier niks geen last iMac 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hier ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Nipje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:02:
[...]

Clean install is gewoon format en opnieuw installeren. Wat bedoel je met user folder meenemen? gewoon terug plaatsen na de installatie?
Ja, dan zet ik hem toch terug na de installatie en dan heb ik toch geen clean install?

Of kan ik alles gewoon openen vanaf de oude usermap en dan bijvoorbeeld alleen de favorieten terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks. Scrollen in deze draad gaat al dramatisch.

Iemand suggesties? Ik heb de cache geleegd en hem opnieuw ingesteld.

EDIT: BTW; je moet wel iets in het zoekveld intikken nadat je op Advanced hebt geklikt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door zAo op 22-07-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dan is er toch echt iets niet helemaal goed, hier werkt alles heerlijk soepel op een 13"mbo mid 2010.

Je zou de schrijfrechten kunnen controleren middels schrijfhulp programma.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:36:
[...]

heb je al wel 1 en ander gelezen in dit forum? nee, doe dat dan ff

edit, ik las ff niet je tekst onder de screenshot... sorry :)
Hmm, het is wel hetzelfde. Transmit werkt nu overigens wel weer.. Maar dan is het wachten op een update voor m'n NAS. Al zie ik die niet snel komen (Icybox van Raidsonic). Heb echter ook nog een QNAP NAS staan, die ik dan maar ga gebruiken.

Het is zeker niet mogelijk om de hardeschijf vanuit m'n huidige NAS te pakken en in de QNAP te plaatsen? Dan moet hij eerst geformatteerd worden?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:43:
Dan is er toch echt iets niet helemaal goed, hier werkt alles heerlijk soepel op een 13"mbo mid 2010.

Je zou de schrijfrechten kunnen controleren middels schrijfhulp programma.
Bitter.Permissies maakten niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Rivanov schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Hmm, het is wel hetzelfde. Transmit werkt nu overigens wel weer.. Maar dan is het wachten op een update voor m'n NAS. Al zie ik die niet snel komen (Icybox van Raidsonic). Heb echter ook nog een QNAP NAS staan, die ik dan maar ga gebruiken.

Het is zeker niet mogelijk om de hardeschijf vanuit m'n huidige NAS te pakken en in de QNAP te plaatsen? Dan moet hij eerst geformatteerd worden?
Qnap heeft wel een update.. ik kan er weer bij via afp maar TM mogelijkheid komt pas later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:41:
[...]
Ja, dan zet ik hem toch terug na de installatie en dan heb ik toch geen clean install?

Of kan ik alles gewoon openen vanaf de oude usermap en dan bijvoorbeeld alleen de favorieten terugzetten?
je kan terugzetten wat je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
En het switchen van de hardeschijf tussen verschillende NAS'jes met databehoud. Gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:45:
[...]

Bitter.Permissies maakten niets uit.
Inmiddels Adblock verwijderd en het gaat iets beter. Nog steeds duurt het 1-2 seconden eer dat ik zie wat ik tik in dat veld op nzbindex. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Net gedownload uit de Appstoren en proberen te installeren, maar ik krijg de melding "De software kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk dat de software beschadigd is of dat ermee is geknoeid tijdens het downloaden"

Ook het installeren via USB-stick levert een foutmelding op. Iets met dat het downloaden van nieuwe bestanden is mislukt.

Ik heb een SSD schijf, maar op een MBP met normale HD krijg ik dezelfde melding.

:/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:41:
[...]

Nja als je een clean install doet en als je vervolgens al je zooi weer terug gaat zetten heeft niet niet zoveel zin idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Nipje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Nja als je een clean install doet en als je vervolgens al je zooi weer terug gaat zetten heeft niet niet zoveel zin idd
dat is onzin IMO... je homedir is niet hetzelfde als het hele OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Mooooody schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:03:
Net gedownload uit de Appstoren en proberen te installeren, maar ik krijg de melding "De software kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk dat de software beschadigd is of dat ermee is geknoeid tijdens het downloaden"

Ook het installeren via USB-stick levert een foutmelding op. Iets met dat het downloaden van nieuwe bestanden is mislukt.

Ik heb een SSD schijf, maar op een MBP met normale HD krijg ik dezelfde melding.

:/
Dat had ik telkens bij het installeren (clean install) bij een upgrade was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond dit mailtje ontvangen hoelang zou het duren voordat ik een code krijg?

"Beste Mark,

Je aanvraag is ontvangen en wordt momenteel verwerkt.

We sturen je een code voor de Mac App Store zodra je aanvraag is verwerkt.

Noteer het referentienummer van je aanvraag: XXXXX

Met vriendelijke groet,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Er werd eerder in dit topic gemeld dat het, vanwege de drukte, zo'n 24-48u kan duren voor je je code ontvangt. Nog even geduld dus voor je ermee aan de slag kan. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Caneezy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:08:
[...]

Dat had ik telkens bij het installeren (clean install) bij een upgrade was dit opgelost.
Bij mij dus niet....

Iemand die een oplossing heeft?

edit: Ik heb de package geopend en het via de installer geprobeerd, maar nu krijg ik de foutmelding "Downloaden van vereiste extra onderdelen voor Mac OS X-installatie mislukt."

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 22-07-2011 23:24 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien is het een idee om eerst een upgrade te doen en dan een schone installatie vanaf de Recovery-partitie? Zo heb ik het in elk geval wel aangepakt.

Iemand trouwens enig idee of het kwaad kan als je de installatie van Java al start als je Libreoffice nog hebt draaien en het programma pas tijdens de installatie afsluit? LO meldde namelijk dat hij Java nodig had, en ik kreeg tegelijkertijd van OS X de optie om het te installeren, wat ik toen ook meteen gedaan heb.

[ Voor 59% gewijzigd door Commendatore op 22-07-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb iets handigs ontdekt! Of bestond dit al?
Als je de een toets iets langer ingedrukt houd dan krijg je de keuze welke Glyphs je wilt gebruiken.
überhandig! :o

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/333l3bd.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/339mzc0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat is allemaal allang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Laatst online: 21-11-2024
Dan heb ik wat gemist :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
dan heb je vast nog wel meer gemist :p
maar goed... ik betwijfel of iedereen alles al weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 17-07 16:33
Stomme vraag wellicht maar moet in je thuismap niet Applicaties staan ipv Applications?
Lijkt me als het bij iedereen zo is een slordig foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
RSD1982 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:53:
Stomme vraag wellicht maar moet in je thuismap niet Applicaties staan ipv Applications?
Lijkt me als het bij iedereen zo is een slordig foutje.
Applications = engels voor Applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Bij mij gaat het scrollen in Safari ook met schokjes, niet soepel.

Nog iets in verband met gestures: in iPhoto werkt het wisselen naar de volgende/vorige foto niet meer door een gesture van 2 vingers naar rechts/links. Als ik dit doe gebeurd er gewoon niets. Andere gestures zoals zoomen en draaien werken wél. Heb er al meer over gelezen via Google dus blijkt een universele bug te zijn. Hopelijk lossen ze dit snel op.

Verder mijn temperatuurprobleem: het lijkt erop dat Lion veel meer vertrouwd op de gpu ipv op de cpu dan Snow Leopard. En bijgevolg daarom word ie warmer. Lijkt me alleszins niet zo een goed idee want qua snelheid maakt het geen zak uit, terwijl de temps wel hoger oplopen en batterijduur voor de Macbooks eraan moet geloven.

Nog een bevinding: Ik zie vaker beachballs dan in Snow Leopard. Zojuist zat ik nog in iPhoto doorheen foto's te bladeren tot opeens de hdd aan het werk ging, de foto niet ingeladen werd, en even een beachball zag. Na een tiental seconden hield het op en kon ik weer rustig verder fotokijken... heel bizar allemaal.

Nog een nadeel is het feit dat je enkel apps die van de App Store komen kunt verwijderen uit Launchpad :(

En dan nog iets: als je afsluit staat "Open vensters opnieuw bij inloggen" standaard aangevinkt, wat ik standaard uitgevinkt wil. Als ik afsluit doe ik dat om 'clean' te kunnen opstarten, anders kies ik wel voor sluimerstand.

Kortom: tot nu toe enkel nog maar nadelen aan Lion. Enkel de fullscreen-mogelijkheid bij apps vind ik een pluspunt. Had ik het allemaal geweten was ik gewoon bij Snow Leopard gebleven.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrestraeon op 23-07-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het trouwens dat je dit installatie-scherm te zien krijgt? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8519/steveic.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:06:
Klopt het trouwens dat je dit installatie-scherm te zien krijgt? ;)
Nee, je krijgt een foto van een leeuw (dezelfde als op de website)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

zo - de test machine (macbook Pro 2008) gaat 'as we speak' terug naar SL 10.6.

Te weinig ondersteuning nog en een re-install via het netwerk gaat ook voor geen meter - beetje lopen hacken maar een clean install kost me nu teveel tijd op de officiële manier (als het al zou werken).
Niet gedacht dat ik nog eens brandbare dvd's zou kopen (of een USB stick) in deze online wereld.

Na de zomer poging twee, ik vond het scrollen wel erg leuk - voor de rest te weinig nieuws en Server (waar ik eigenlijk voor ging) biedt toch net nog niet dat extra, maar gaat er wel komen zodra ik mijn media-mini-server ga overzetten.

De #1 feature voor mij was full screen maar aangezien dat zo beperkt uitgevoerd is nog, kan ik nog wel een paar maanden wachten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
Rivanov schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:33:

[afbeelding]

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_disabled_uams -array “Cleartxt Passwrd” “MS2.0″ “2-Way Randnum exchange”

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_host_prefs_version -int 1

En dan een reboot - Apple heeft bij Lion het DHCAST128 protocol standaard uitgezet vanwege veiligheidsmaatregelen. Op deze manier sta je het weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Chris5488 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:02:
Bij mij gaat het scrollen in Safari ook met schokjes, niet soepel.

Nog iets in verband met gestures: in iPhoto werkt het wisselen naar de volgende/vorige foto niet meer door een gesture van 2 vingers naar rechts/links. Als ik dit doe gebeurd er gewoon niets. Andere gestures zoals zoomen en draaien werken wél. Heb er al meer over gelezen via Google dus blijkt een universele bug te zijn. Hopelijk lossen ze dit snel op.

Verder mijn temperatuurprobleem: het lijkt erop dat Lion veel meer vertrouwd op de gpu ipv op de cpu dan Snow Leopard. En bijgevolg daarom word ie warmer. Lijkt me alleszins niet zo een goed idee want qua snelheid maakt het geen zak uit, terwijl de temps wel hoger oplopen en batterijduur voor de Macbooks eraan moet geloven.

Nog een bevinding: Ik zie vaker beachballs dan in Snow Leopard. Zojuist zat ik nog in iPhoto doorheen foto's te bladeren tot opeens de hdd aan het werk ging, de foto niet ingeladen werd, en even een beachball zag. Na een tiental seconden hield het op en kon ik weer rustig verder fotokijken... heel bizar allemaal.

Nog een nadeel is het feit dat je enkel apps die van de App Store komen kunt verwijderen uit Launchpad :(

En dan nog iets: als je afsluit staat "Open vensters opnieuw bij inloggen" standaard aangevinkt, wat ik standaard uitgevinkt wil. Als ik afsluit doe ik dat om 'clean' te kunnen opstarten, anders kies ik wel voor sluimerstand.

Kortom: tot nu toe enkel nog maar nadelen aan Lion. Enkel de fullscreen-mogelijkheid bij apps vind ik een pluspunt. Had ik het allemaal geweten was ik gewoon bij Snow Leopard gebleven.
Ik stel voor dat je eerst ff de boel gaat doorlezen.. alles is al meermalen behandeld. Vooral dat scrollen... nummer 1 probleem wat voor iedereen al op dag 1 opgelost is... so... go for it and read!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chris5488 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:02:
Inderdaad, heel erg iOS (daar kan je ook geen standaard apps of Cydia apps verwijderen). Maar daar is het ook wel logisch, omdat het daar de enige manier is om apps te beheren, en van die Cydia apps weet hij gewoon niet hoe die weg gegooid moeten worden. Op de Mac is het niet logisch.

Maar je kan gelukkig wel alles in een mapje 'Zooi' gooien ofzo en dat op het laatste screen zetten. Heb ik zelf ook gedaan, al vind ik het toch te onhandig om te gebruiken op een 23" scherm. Ik snap niet dat die icons gewoon alleen maar groter worden met een hogere resolutie, in plaats van dat er meer bij komen.

Zoals het nu is vind ik de Stack view (als je op de Applications folder in de dock klikt) zoals die in Snow Leopard zat (en nu nog steeds, gelukkig), veel handiger.

Edit: @Hieronder: Nouja, negatief... Ik zeg alleen dat ik sommige functies in mijn situatie niet handig vind. Heb een Mac Mini met 23" scherm en dan is Launch Pad (en Full Screen apps) gewoon redelijk nutteloos, dan krijg je enorme lege vlakken met alles over het hele scherm verspreid. Wat Launch Pad betreft zou dat wat beter moeten kunnen scalen op een groot scherm, vind ik (minder grote icons en meer op 1 scherm).

Maar op een 11" MacBook Air kan ik me zo indenken dat die beide functies een uitkomst zijn omdat je anders altijd zit te schipperen met beeldruimte. Aan gestures heb ik op mijn Mac Mini ook niks want ik heb geen trackpad maar ik zie wel de zin er van in op mijn iPad.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 23-07-2011 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Zooo, dat zijn nogal wat negatieve reacties. Op zich logisch, want er zijn aardig wat zaken die of niet als nuttig worden ervaren (launchpad), ofwel lelijk (agenda e.d.) ofwel teveel wennen is.

Ik moet zeggen dat ik launchpad al wat nuttiger vindt dan in het Tweakers artikel staat. :) Ik merk dat ik het toch aan het gebruiken ben en steeds vaker dan de finder, welke pas echt toe is aan een overhaul. Dat het zo 1-op-1 uit iOS komt vind ik nog steeds niet denderend, zo wil ik gewoon meerdere zaken selecteren en slepen etc.

Mission command vind ik heerlijk, swipen tussen desktops ook. De meeste mutlitouch gesturen, love them! Alleen het dubbel-tappen om een scherm te verplaatsen, dat daar een verborgen optie voor is gekomen snap ik dan weer niet, de 3-vinger gesture is aardig als je gewend raakt maar toch minder intuïtief.

Verder heb ik eigenlijk juist hele positieve ervaringen, alles werkt heerlijk soepel op een Macbook pro 5,1 (2008). Switchen tussen accounts middels de optie in het menu rechtsboven, ook heerlijk. En zo kan ik wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wat een waanzinnig OS weer van Apple. Gevoelsmatig draait mijn Early 2008 Macbook veel soepeler met Lion dan met Snow Leopard. Zo maakt Apple het natuurlijk niet echt interessant om een nieuwe MacBook te verkopen :D Enige nadeel (maarja dat heb je met verouderde hardware) is dat ik de gestures niet kan gebruiken met mijn touchpad omdat, ik geen multitouch-pad heb.

Wel ga ik een Magic Mouse kopen, dan heb ik wel voordeel van de gestures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

duncanvdlinden schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:02:
Wat een waanzinnig OS weer van Apple. Gevoelsmatig draait mijn Early 2008 Macbook veel soepeler met Lion dan met Snow Leopard. Zo maakt Apple het natuurlijk niet echt interessant om een nieuwe MacBook te verkopen :D Enige nadeel (maarja dat heb je met verouderde hardware) is dat ik de gestures niet kan gebruiken met mijn touchpad omdat, ik geen multitouch-pad heb.

Wel ga ik een Magic Mouse kopen, dan heb ik wel voordeel van de gestures!
koop dan een trackpad, er zijn ook gestures die niet op een Magic Mouse uitgevoerd kunnen worden.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
robin1979 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:
[...]

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_disabled_uams -array “Cleartxt Passwrd” “MS2.0″ “2-Way Randnum exchange”

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_host_prefs_version -int 1

En dan een reboot - Apple heeft bij Lion het DHCAST128 protocol standaard uitgezet vanwege veiligheidsmaatregelen. Op deze manier sta je het weer toe.
Thanks!! Ga dit proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Hoite schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:07:
[...]

koop dan een trackpad, er zijn ook gestures die niet op een Magic Mouse uitgevoerd kunnen worden.
Dat wou ik dus net zeggen :P
Ik heb niet eens een muis bij mijn imac... Alleen mijn trackpad en een Wacom tables voor photoshop, that's it en ik mis niet eens een muis. Trackpad rules :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
robin1979 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:
[...]

Top antwoord.. maar zou je ook commands willen posten voor die mensen die het aanzetten, hoe je het uiteindelijk weer kan uitzetten? Er zal overal snel updates voor komen en veiligheid wil iedereen dus zou fijn zijn, lijkt mij dat iedereen straks alles weer heeft zoals apple het wil, ofwel, zodat het veilig weer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hmm hebben meer mensen het probleem dat wanneer je migration assistant gebruikt na een clean install van lion je enkel de gehele user folder uit de backup terug kan zetten en dus geen specifieke mappen kan kiezen binnen de user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dat het al bekend was, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat er dus zeer zeker een verschil is tussen de GM en Retail versie van Lion.

Heb hier 2 Mac's, eentje met de GM en eentje met Retail, en allebei build 11A511.

De GM heeft Darwin Kernel 11.0.0, en Retail heeft Darwin Kernel 11.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hoite schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:07:
[...]

Hmm dilemma..... soms grijp ik nog wel eens naar de muis voor het doen van photo edit bijvoorbeeld, absoluut niet te doen met een trackpad.
Nu gebruik ik ook wel eens de Ipad 2 voor simpele foto bewerking. Dus zoals ik zeg dat zal af en toe zijn. De muis die ik nu heb is een bluetooth Logitech v470 muis.

Nu heeft mijn macbook geen multitouch, maar zou wel graag snel willen schakelen tussen vensters met mission control, het kunnen navigeren door het web met swipen en snel kunnen wisselen tussen spaces.

Het zit misschien tussen de oortjes, maar ik vind het jammer dat ik de ingebouwde (standaard) touchpad in de macbook zelf dan volledig nutteloos maak, wanneer ik de magic trackpad koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:
Hmm hebben meer mensen het probleem dat wanneer je migration assistant gebruikt na een clean install van lion je enkel de gehele user folder uit de backup terug kan zetten en dus geen specifieke mappen kan kiezen binnen de user?
Was toch al altijd zo? Je kon enkel de 'basismappen' overzetten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:28:
Ik weet niet of dat het al bekend was, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat er dus zeer zeker een verschil is tussen de GM en Retail versie van Lion.

Heb hier 2 Mac's, eentje met de GM en eentje met Retail, en allebei build 11A511.

Mijn iMac heeft Darwin kernel 11.0.1 en het is de Retail versie

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:28:

Mijn retail heeft toch echt 11.0.0

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn retail heeft ook:

Darwin elara 11.0.0 Darwin Kernel Version 11.0.0: Sat Jun 18 12:57:44 PDT 2011; root:xnu-1699.22.73~1/RELEASE_I386 i386

(interessant, trouwens: i386)

Evenals mijn GM:

Darwin miranda 11.0.0 Darwin Kernel Version 11.0.0: Sat Jun 18 12:56:35 PDT 2011; root:xnu-1699.22.73~1/RELEASE_X86_64 x86_64

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2011 10:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Ook hier 11.0.0. Vreemd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dan dat ik op mijn retail 11.0.1 heb. Beide MacBooks hebben verder geen updates geïnstalleerd ofzo, met uitzondering van een recente iTunes update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn Dune HD kan helaas niet meer connecten met mijn MBA op Lion. De SMB share werkt niet meer en dit schijnt te komen doordat Apple de SMB in Lion heeft omgezet naar SMBx.

Hier baal ik wel van. Hopelijk kan Dune dit verhelpen met een update.

Bij deze dus een waarschuwing voor alle Dune HD gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Als je in Safari op een link klikt (website opent in hetzelfde scherm) en je vervolgens op back klikt, kom je niet terug op dezelfde positie van de website waar je op de link klikte, heel irritant. Dit was in SL niet zo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Bigg Balls schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:08:
Mijn Dune HD kan helaas niet meer connecten met mijn MBA op Lion. De SMB share werkt niet meer en dit schijnt te komen doordat Apple de SMB in Lion heeft omgezet naar SMBx.

Hier baal ik wel van. Hopelijk kan Dune dit verhelpen met een update.

Bij deze dus een waarschuwing voor alle Dune HD gebruikers.
Kijk 's paar posts naar boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Pffff, ik heb echt twee énorm vervelende problemen na een fresh install.

1. Geluid bij flash videos doet het niet. Miditrucje geprobeerd, jack geprobeerd. Werkt niet.
2. Elke keer als ik hem uit sleep haal kan hij niet verbinden met netwerk en moet ik eerst een ander netwerk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 21:09
Nipje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:
Ja hier had ik ook last van. Ik wil eigenlijk gewoon een volledige clean install doen (inclusief verwijderen v/d partitie, etc.) en daarna enkel mijn iTunes library en iPhoto library terugzetten. Voor de rest helemaal niets. Dit lukt volgens mij niet, tenzij iemand hier weet hoe dat moet???
duncanvdlinden schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:42:
Weet iemand hoe je in Mail in OS X Lion het voor elkaar kan krijgen dat wanneer je in Gmail een mailtje delete dat hij dan in de trash folder komt?
Nu haalt hij de inbox tag of andere tag weg, en blijft tag-loos in de "all mail" staan.
Vind ik niet echt prettig en overzichtelijk.

Op de Iphone had ik dit probleem ook, maar dan moest ik handmatig de Gmail Account via IMAP toevoegen, in Mail in OS X Lion lukt dat niet
Ben ik ook heel benieuwd naar! Ik kwam er zojuist wel achter dat je e.e.a. ook in kunt stellen in gmail zelf: kijk hier maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202011-07-23%20at%2011.22.08%20AM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Vraagje, bij mission control kan je bureabladen aanmaken, ik had 1, 2, 3, maar telkens als ik uit sleep kom of wat dan ook zijn ze niet meer op volgorde, nu heb ik bureablad 1, 3, 2, Kan je dit veranderen of moet je ze dan weer opnieuw aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
bibi2205 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:21:
Er werd eerder in dit topic gemeld dat het, vanwege de drukte, zo'n 24-48u kan duren voor je je code ontvangt. Nog even geduld dus voor je ermee aan de slag kan. :)
Zit zelf al ruim over die 48 uur heen, bijna op 72 zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:30:
Vraagje, bij mission control kan je bureabladen aanmaken, ik had 1, 2, 3, maar telkens als ik uit sleep kom of wat dan ook zijn ze niet meer op volgorde, nu heb ik bureablad 1, 3, 2, Kan je dit veranderen of moet je ze dan weer opnieuw aanmaken?
Je moet dan naar systeem voorkeuren -> mission control -> 2de box uitvinken. ('automatically rearrange spaces based on most resent use')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Je moet dan naar systeem voorkeuren -> mission control -> 2de box uitvinken. ('automatically rearrange spaces based on most resent use')
Thanks alot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 23:04
Ik ga ook weer terug naar SL 10.6.8, heb continu freezes op me Macbook Pro 2011.
Als ik een applicatie zoals postbox, parallels etc afsluit dan hangt me macbook en is de mouse pointer verdwenen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
callous schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:59:
[...]

Top antwoord.. maar zou je ook commands willen posten voor die mensen die het aanzetten, hoe je het uiteindelijk weer kan uitzetten? Er zal overal snel updates voor komen en veiligheid wil iedereen dus zou fijn zijn, lijkt mij dat iedereen straks alles weer heeft zoals apple het wil, ofwel, zodat het veilig weer is?
weer uit:

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_disabled_uams -array-add “DHCAST128″

[ Voor 45% gewijzigd door frank_b op 23-07-2011 11:46 . Reden: verkeerde quote... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:45:
Mijn retail heeft ook:

Darwin elara 11.0.0 Darwin Kernel Version 11.0.0: Sat Jun 18 12:57:44 PDT 2011; root:xnu-1699.22.73~1/RELEASE_I386 i386

(interessant, trouwens: i386)

Evenals mijn GM:

Darwin miranda 11.0.0 Darwin Kernel Version 11.0.0: Sat Jun 18 12:56:35 PDT 2011; root:xnu-1699.22.73~1/RELEASE_X86_64 x86_64
Misschien specifiek per model ?
Mijn nieuwe Air (i5, 128GB) heeft ook 11.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Solver (ja ik weet het Microsoft Office) versie 2008 crashed ook. Klein probleempje maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Voor de mensen hier, je kan de achtergrond in Mission Control veranderen, zie: http://www.appletips.nl/o...mission-control-wijzigen/ .

Samenvatting:

Het is vrij eenvoudig om de ‘linnen’ achtergrond te vervangen door een andere afbeelding.

1. Zoek een afbeelding die je als achtergrond wilt gebruiken, zorg ervoor dat deze exact de afmeting heeft van je scherm.

2. Bewaar de afbeelding op het bureaublad met de naam ‘defaultdesktop.png’.

3. Ga naar de map: Macintosh HD ▸ Systeem ▸ Bibliotheek ▸ CoreServices

4. Control + klik op de Dock app en selecteer in het contextmenu ‘Toon pakketinhoud’

5. Open de map contents ▸ resources en maak een backup van het bestand ‘defaultdesktop.png’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbreukable schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:31:
[...]
Zit zelf al ruim over die 48 uur heen, bijna op 72 zelfs...
Same here. Zal vast door het weekend komen, denk ik. Ach, ik heb geduld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
frank_b schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:43:
[...]

weer uit:

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.AppleShareClient afp_disabled_uams -array-add “DHCAST128″
En dat zet de folder terug ofzo? Maar het is dus iig een default setting van Lion dat de app map in de user weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vroeger expose was heeft wel nog wat update's nodig want als je verschillende apps hebt openstaan probeer dan maar eens je 3e safari venster te pakken te krijgen.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.