Ik had net de boel een beetje georganiseerd. Programma's komen op de interne SSD. Documenten, foto's, muziek op een externe HD. Die laatste wou ik ook net op Filevault zetten, maar extern moet je dus eerst gecodeerd formatteren, dat kan niet - zoals bij de interne HD - achteraf ingesteld worden.
Toch maar even die zure appel nemen, want er staat nu nog maar 150Gb op die externe.
Vwb Foto's; mijn vrouw gebruikt het nu icm iCloud, omdat haar 16Gb iPhone al vol zit. Dat lijkt prima te werken zo. Ik heb het nu voor mijn iPhone ook ingesteld om te kijken of het bevalt. Volgens mij zie ik vooralsnog geen dingen die me niet bevallen.
En ja, ik heb al die tijd op een traag ethernet gewerkt. Weinig last van gehad, ik heb geen dikke internetverbinding en ik werk eigenlijk weinig op het netwerk. Ik heb 1 ethernet HD en die vond ik tergend langzaam, dus die gebruikte ik daarom weinig. Misschien gaat hij na al die jaren alsnog bevallen dan.

.
loekf2 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:22:
Vergeet ook niet om een USB HDD aan je iMac te hangen voor Timemachine (automatische incremental back-ups). Scheelt je een hoop gedoe mocht je ooit instellingen/files willen terugzetten en hij doet z'n werk in de achtergrond.
Timemachine had ik op mijn oude iMac ook lopen, al zet ik mijn schijven nogal eens uit. Zou dat ook prettig werken als ik daar die ethernet schijf voor zou pakken ?
[
Voor 20% gewijzigd door
elcastel op 04-06-2015 20:44
]