Zo dan, een nieuwe iMac!
27", i7 3.5 GHz, 24GB ram (2*4 van apple, 2*8 zelf geplaatst (Kingston KTA)), 512GB SSD only, GTX 780M 4GB.
Deze machine is de vervanging van mijn late 2009 iMac (27", i7 2.8GHz, 12GB ram, 1TB HDD, Radeon 4850 512MB). Ik kies voor het duurste model (afgezien van 1TB SDD en 32GB ram) omdat ik hier 3-4 jaren mee vooruit wil. Speel af en toe een game en doe wat foto werk. Daarom net als in 2009 voor deze uitvoering gekozen. Sinds 2009 nooit spijt gehad en verwacht ook nu tevreden te blijven met deze aankoop.
Als ik deze 2 machines vergelijk dan zou ik het 2013 model beschrijven met: moeiteloos.
Wat ik ook start, wat ik ook doe, het gaat allemaal erg snel. En eindelijk van die verdraaide HDD af, wat een oude legacy meuk is dat toch. Met de PCIe SSD val je dan met je neus in de boter, rond de 690-710MB write en 700-740MB read.

Fusion drive is voor mij nooit een optie geweest, heb je nog zo'n HDD in je iMac draaien, never. Voor data heb ik een NAS en voor iets meer locale opslag komt er nog een Thunderbolt SSD. Een bewuste keuze: ik wil geen HDD meer in of bij mijn iMac.
Het scherm is zeker een verbetering, de reflectie is duidelijk minder. Ik heb ze nu naast elkaar staan en het verschil valt je direct op. De helderheid is duidelijk hoger, ik heb hem half zo helder gezet (4 ipv 8 blokjes) en hij heeft dan ongeveer dezelfde helderheid.
We kunnen weer 3-4 jaren vooruit!
[
Voor 10% gewijzigd door
Grin op 11-11-2013 11:38
. Reden: Plaatje ]