[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
Grin schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:22:
[...]
En dan nog gekker, hij is waarschijnlijk geleverd met 10.8.4 terwijl 10.8.5 ook al meer dan 2 maanden uit is (12 september 2013)! Ben echt erg benieuwd waarom ze die oude versie installeren van 10.8.
Klopte inderdaad. Had ook nog wat problemen met installeren van Mavericks, dus uiteindelijk een internet-recovery moeten doen en ook daar werd 10.8.4 gedownload. Geen idee waarom, waarschijnlijk omdat dit de versie was waarmee dit model voor het eerst mee geleverd werd. Maar maakt verder ook niet veel uit. Mavericks staat er nu op en hij draait als een zonnetje.

Enige 'probleem' dat ik heb is dat ik zonet 300GB aan muziek en foto's van m'n oude Mac heb overgepompt en met de manier waarop de Fusion Drive werkt kan ik daar nu geen goede benchmark van draaien, maar na de clean install haalde ik +350 write en +700 read. Over een paar dagen nog maar eens proberen en dan wel een screenshotje maken :P
smeerbartje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:25:
Weet je zeker dat je het laatste model hebt? Ik zou hier niet heel blij van worden...
Ja ik weet zeker dat ik het laatste model heb. Waarom zou dat niet zo zijn? Mavericks update is gratis, dus ook daar geen problemen mee. Sterker nog, eerlijk gezegd ben ik wel blij dat hij standaard met ML komt. Als er straks onverwachts problemen zijn met 10.9 kan ik in ieder geval terug naar 10.8. De nieuwe MBP retina's die standaard met 10.9 geleverd worden kunnen niet terug naar 10.8 namelijk.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn hier mensen die alle 3 SATA aansluitingen in hun iMac 27" in gebruik hebben met een harddisk danwel SSD? Stuur me even een berichtje als je een dergelijke configuratie hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:02

Grin

Ride si sapis.

RobbieB schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:33:
[...]
Klopte inderdaad. Had ook nog wat problemen met installeren van Mavericks, dus uiteindelijk een internet-recovery moeten doen en ook daar werd 10.8.4 gedownload. Geen idee waarom, waarschijnlijk omdat dit de versie was waarmee dit model voor het eerst mee geleverd werd. Maar maakt verder ook niet veel uit. Mavericks staat er nu op en hij draait als een zonnetje.
[...]
Daarom:
12E4022 is een bijzondere build van 10.8.4, het lijkt een build te zijn die speciaal is gemaakt voor de iMac late 2013. Maar wat maakt deze build speciaal? Vragen vragen vragen…..

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb mij jaren druk gemaakt voor als er een nummertje veranderd was, één knopje verkeerd zat of er één gimmick toegevoegd werd aan Mac OS X of iOS. Nu denk ik van, het systeem werkt toch? Waarom jezelf druk maken voor iets dat totaal onbenullig is. Zolang je iMac werkt, werkt 'ie. Upgraden naar Mavericks zal geen issue moeten zijn, en anders ben je naar Apple @RobbieB. Toch? :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Ik heb eindelijk mijn iMac binnen en moet zeggen dat ik stomverbaasd ben over hoe snel dat ding is. Nog niet eerder heb ik met een SSD gewerkt en dat is wel te merken. Ik heb 3x Adobe Lightroom opnieuw proberen te installeren omdat ik telkens dacht een pakketje te moeten uitpakken. Blijkt dat Lightroom er dus allang opstaat na de 1e keer. :o

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

jordeynl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:58:
Ik heb eindelijk mijn iMac binnen en moet zeggen dat ik stomverbaasd ben over hoe snel dat ding is. Nog niet eerder heb ik met een SSD gewerkt en dat is wel te merken. Ik heb 3x Adobe Lightroom opnieuw proberen te installeren omdat ik telkens dacht een pakketje te moeten uitpakken. Blijkt dat Lightroom er dus allang opstaat na de 1e keer. :o
Dat is toevallig, ik heb vandaag ook Lightroom 5.2 geïnstalleerd. Schiet inderdaad lekker op, alles laadt echt super snel, hoe groot je library ook is/wat je ook doet: *poff* het staat er. De huidige generatie iMac is echt beestachtig snel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Grin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:59:
Dat is toevallig, ik heb vandaag ook Lightroom 5.2 geïnstalleerd. Schiet inderdaad lekker op, alles laadt echt super snel, hoe groot je library ook is/wat je ook doet: *poff* het staat er. De huidige generatie iMac is echt beestachtig snel! _/-\o_
Die ervaring had ik 3 jaar geleden al toen ik een SSD in m'n iMac 2007 model zette en een paar maanden later in m'n 2011 model ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Kan niet anders zeggen dat dan ik nooit meer wat anders wil. Wat een ervaring :o _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door jordeynl op 22-11-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Zijn er hier al mensen met een iMac die geshipped werd in een Mavericks box?

Op MacRumors zijn er nu al enkelen die ene hebben, dus ze beginnen vanaf nu met Mavericks pre-installed ipv ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Energon schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:42:
Zijn er hier al mensen met een iMac die geshipped werd in een Mavericks box?

Op MacRumors zijn er nu al enkelen die ene hebben, dus ze beginnen vanaf nu met Mavericks pre-installed ipv ML.
Yes, hier het geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Exirion schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:20:
[...]

Die ervaring had ik 3 jaar geleden al toen ik een SSD in m'n iMac 2007 model zette en een paar maanden later in m'n 2011 model ;)
Ik had rond 2008 een MBP met een van de eerste Intel SSD's, dat was toen zeker een beleving. Ook de MBA (2011) waar ik regelmatig mee werk heeft een SSD. Maar deze PCIe SSD is toch van een ander kaliber dan de SATA SSD's die ik tot zover heb gehad. Werk nu ongeveer 3 weken met deze iMac maar verbaas me nog steeds over de snelheid waarmee deze machine voort raast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Nice :p.

Edit: zelf al opgezocht :p. 12de besteld en 22ste ontvangen :).

Mooi! Ik bestel mijn iMac in december normaal gezien.

[ Voor 41% gewijzigd door Agent 47 op 24-11-2013 00:17 ]

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:42
Ik ga morgen voor de eerste keer een iMac bestellen. Ik ben in 1992 met computers begonnen en werk ook sindsdien met Windows.

Sinds Windows 8, dat ik wekenlang geprobeerd heb, ben ik wel klaar met Windows. Op een gegeven moment zal Windows 7 EOL bereiken en dan zou ik naar 8 'moeten' overstappen. Daar heb ik geen zin in.

Ik had nooit met Mac's gewerkt maar sinds ik de afgelopen maanden een aantal keren met een Mac gewerkt had kon ik nog maar moeilijk aan Windows 7/8 wennen. Voor mijn gevoel werkte de Mac's gewoon veel soepeler en natuurlijker. Bovendien heb ik al een iPad, een iPhone en Apple tv. Je zou kunnen zeggen dat die Mac er aan zat te komen. ;)

Ik zal morgen de volgenden config bestellen:

21,5-inch: 2,9-GHz

- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
- 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
- 256 GB flashopslag
- Apple USB SuperDrive
- Magic Trackpad
- Apple Wireless Keyboard (US)
- Apple Battery Charger
- G-Technology 4TB G-DRIVE professionele externe harde schijf

Ik ben zeer benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Bovenstaande configuratie is trouwens mede tot stand gekomen omdat ik de discussie tussen Grin en jordeynl gevolgd heb. Dat heeft me geholpen om de keuze te maken voor een SSD aangevuld met een forse externe firewire drive in plaats van een fusion drive.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 23:36

mvds

Totally awesome!

Ik zit tegen exact hetzelfde aan te hikken :) Ik ben Windows zat, en wil een iMac. Ik wil dan alleen wel een 27 inch versie met ssd, dus ik moet nog even doorsparen ;)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hawk999 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:06:
Ik ga morgen voor de eerste keer een iMac bestellen. Ik ben in 1992 met computers begonnen en werk ook sindsdien met Windows.

Sinds Windows 8, dat ik wekenlang geprobeerd heb, ben ik wel klaar met Windows. Op een gegeven moment zal Windows 7 EOL bereiken en dan zou ik naar 8 'moeten' overstappen. Daar heb ik geen zin in.

Ik had nooit met Mac's gewerkt maar sinds ik de afgelopen maanden een aantal keren met een Mac gewerkt had kon ik nog maar moeilijk aan Windows 7/8 wennen. Voor mijn gevoel werkte de Mac's gewoon veel soepeler en natuurlijker. Bovendien heb ik al een iPad, een iPhone en Apple tv. Je zou kunnen zeggen dat die Mac er aan zat te komen. ;)

Ik zal morgen de volgenden config bestellen:

21,5-inch: 2,9-GHz

- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
- 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
- 256 GB flashopslag
- Apple USB SuperDrive
- Magic Trackpad
- Apple Wireless Keyboard (US)
- Apple Battery Charger
- G-Technology 4TB G-DRIVE professionele externe harde schijf

Ik ben zeer benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Bovenstaande configuratie is trouwens mede tot stand gekomen omdat ik de discussie tussen Grin en jordeynl gevolgd heb. Dat heeft me geholpen om de keuze te maken voor een SSD aangevuld met een forse externe firewire drive in plaats van een fusion drive.
Mooie configuratie voor de 21" iMac! Fijn om te lezen dat de discussie tussen mij en jordeynl jou behulpzaam is geweest. De 256GB PCIe SSD is echt een uitstekende keuze. Externe opslag -hetzij een NAS of een DAS- is een prima aanvulling en kan je tzt vervangen of uitbreiden. Fusion Drive is ook niet verkeerd maar conventionele HDD's in een 2013 iMac.... vind ik toch wat zonde.

• Hawk999
@ mvds Succes met doorsparen! :)

@ Grin Morgen ga ik bestellen.
Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de Fusion Drive voor de 21" Mac een HD gedeelte heeft van 4500 RPM. Door jou verhaal ben ik op youtube reviews gaan kijken en kwam er achter dat er toch wel een verschil in verwerking van data is tussen puur SSD en Fusion Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm vandaag €101 korting op de iMac... Effe kijken of ik het bij elkaar kan schrapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 11:15
Ik heb vandaag (met studenten korting) een iMac 27" besteld. Helaas geld dan de Black Friday korting niet meer, maar ik ga nog wel wat proberen te regelen met Apple.. Niet geschoten is altijd mis...

In any case, dit is de setup waarvoor ik heb gekozen:

• 3,4-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,8 GHz
• NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
• 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
• Fusion Drive van 1 TB
• Magic Trackpad

Het geheugen upgrade ik later nog, en ik gebruik mijn oude Logitech G700. Hij zou bij 10-12 december geleverd moeten worden.. Helaas duurt dat beetje lang. Kan niet wachten :+

[ Voor 3% gewijzigd door FricoRico op 29-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
mvds schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:04:
Hmm vandaag €101 korting op de iMac... Effe kijken of ik het bij elkaar kan schrapen :P
Klopt! Vandaag mijn Mac met die korting besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

FricoRico schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:01:
Ik heb vandaag (met studenten korting) een iMac 27" besteld. Helaas geld dan de Black Friday korting niet meer, maar ik ga nog wel wat proberen te regelen met Apple.. Niet geschoten is altijd mis...

In any case, dit is de setup waarvoor ik heb gekozen:

• 3,4-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,8 GHz
• NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
• 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
• Fusion Drive van 1 TB
• Magic Trackpad

Het geheugen upgrade ik later nog, en ik gebruik mijn oude Logitech G700. Hij zou bij 10-12 december geleverd moeten worden.. Helaas duurt dat beetje lang. Kan niet wachten :+
Hoe bedoel je "geldt de korting niet meer"? Als je vandaag bestelt heb je gewoon die korting toch? Of komt dat door studenten-korting?

Ik heb vannacht vlak nadat de aanbiedingen online kwamen ook een 27" iMac besteld, upgrade vanaf mijn 24" "early 2009" iMac. Nog wel getwijfeld over i5 of i7 en SSD-only of Fusiondrive. Uiteindelijk gegaan voor de i5 en 3GB Fusiondrive. Leverdatum staat bij mij ook op 10-12 december. Can't wait! :9

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
Tourniquet schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:59:
[...]

Hoe bedoel je "geldt de korting niet meer"? Als je vandaag bestelt heb je gewoon die korting toch? Of komt dat door studenten-korting?

Ik heb vannacht vlak nadat de aanbiedingen online kwamen ook een 27" iMac besteld, upgrade vanaf mijn 24" "early 2009" iMac. Nog wel getwijfeld over i5 of i7 en SSD-only of Fusiondrive. Uiteindelijk gegaan voor de i5 en 3GB Fusiondrive. Leverdatum staat bij mij ook op 10-12 december. Can't wait! :9
Dat komt inderdaad door de studenten korting. Ik ga morgen even bellen naar Apple zelf, kijken of ze wat voor me willen regelen.

Ben benieuwd hoe de overstap naar Mac mij gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hawk999 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:20:
[...]

Klopt! Vandaag mijn Mac met die korting besteld.
Ik ook :P Ik vroeg me trouwens wat af, kan je een iMac doorlussen naar een Thunderbolt display? Zodat je dus een multimonitor setup hebt. Volgens een verkoper in de V&A die een TB display aanbied niet, maar snap even niet waarom niet.

[ Voor 38% gewijzigd door mvds op 29-11-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Ik weet het niet mvds, ik ben net zo nieuw in de Mac wereld als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Je kunt een TB Display gewoon aansluiten op een iMac, zolang deze maar TB heeft. (Dus het kan niet op de pre-TB modellen met Mini Displayport). Sterker nog, alle TB functies zijn actief, dus je kunt ook nog eens apparaten op je TB-display aansluiten die dan bruikbaar zijn op je Mac. Nog sterker, je kunt zelfs 2 TB Display's op een iMac (late 2012 of later) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:45
Tourniquet schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:59:
[...]

Hier sinds 2 weken ook mijn 2009 24" iMac vervangen voor een nieuwe 27" iMac (basismodel met 256GB SSD update). Wat een verschil in snelheid..eindelijk zonder haperingen GoPro video's van wintersport bewerken. Was er mee begonnen in Februari, maar geen doen op de oude iMac.

Zal binnenkort wat foto's neergooien in het show je apple computer. Sinds deze weer ook mijn 2009 Macbook Pro vervangen voor een nieuwe MBPr. Kan er de komende jaren weer even tegenaan. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

S2801 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:37:
[...]

Hier sinds 2 weken ook mijn 2009 24" iMac vervangen voor een nieuwe 27" iMac (basismodel met 256GB SSD update). Wat een verschil in snelheid..eindelijk zonder haperingen GoPro video's van wintersport bewerken. Was er mee begonnen in Februari, maar geen doen op de oude iMac.

Zal binnenkort wat foto's neergooien in het show je apple computer. Sinds deze weer ook mijn 2009 Macbook Pro vervangen voor een nieuwe MBPr. Kan er de komende jaren weer even tegenaan. :)
Ben benieuwd. Opzich voldoet hij nu nog voor gewoon een beetje surfen, maar met het bewerken van RAW foto's of HD-filmpjes van m'n iPhone krijg ik 'm inmiddels aardig op de knieën. En na 4,5 jaar én met de Black Friday-korting kan ik een nieuwe voor mezelf wel verantwoorden. :P
Daarna m'n 24" nog proberen te verkopen, benieuwd wat ik daar nog voor kan krijgen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RobbieB schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:39:
Je kunt een TB Display gewoon aansluiten op een iMac, zolang deze maar TB heeft. (Dus het kan niet op de pre-TB modellen met Mini Displayport). Sterker nog, alle TB functies zijn actief, dus je kunt ook nog eens apparaten op je TB-display aansluiten die dan bruikbaar zijn op je Mac. Nog sterker, je kunt zelfs 2 TB Display's op een iMac (late 2012 of later) aansluiten.
Cool! :D Is wel het overwegen waard :P

Heeft de nieuwe (najaar 2013 dus) iMac 27" ook een pci express ssd? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Tourniquet schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:31:
[...]

Ben benieuwd. Opzich voldoet hij nu nog voor gewoon een beetje surfen, maar met het bewerken van RAW foto's of HD-filmpjes van m'n iPhone krijg ik 'm inmiddels aardig op de knieën. En na 4,5 jaar én met de Black Friday-korting kan ik een nieuwe voor mezelf wel verantwoorden. :P
Daarna m'n 24" nog proberen te verkopen, benieuwd wat ik daar nog voor kan krijgen.
Ik had die van mijn met studentenkorting van Erasmus gekocht, scheelde me ook aardig wat. En je gaat echt een flink performance update merken. Draai voor de gein maar eens Geektool op beide machines als je de iMac hebt. :)

Mijn 24" wordt vandaag opgehaald voor 550 euro. 4 jaar geleden gekocht voor 1000 (ook 2de hands, 2 maanden oud, gozer wilde liever macbook). Nette afschrijving als je hebt mij vraagt.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriCo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-08-2024
Nadat ik twee maanden geleden mijn 27" iMac in ontvangst heb genomen zijn ruim een week geleden de iMac's van mijn zus (21.5") en schoonbroer (27") gearriveerd. Wat lijkt 21.5" toch klein als je een 27" gewoon bent!!

Met de 27" is er wel een probleem: Bij first boot is het opstart geluid te horen maar het beeld blijft op zwart. Het is blijkbaar niet de eerste keer dat dit gebeurd na wat zoekwerk op google. Heb SMC en PRAM reset al uitgevoerd maar het mocht niet baten. Reeds contact gehad met Apple maar de after sales afdeling was vandaag niet geopend. Maandagochtend om 9 uur wordt ik teruggebeld, al verwacht ik dat het retour sturen wordt en wachten op een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
Vandaag m'n beklag gedaan bij Apple over de Black Friday sale, en het niet ontvangen van een extra'tje zodra je gebruik maakt van de studentenkorting. Vervolgens moest ik wel 2x langer wachten door de drukte. Ik voelde me dus eigenlijk blij gemaakt met een dooie mus.

Ik zou op de hoogte gehouden worden door de Apple medewerker, die begreep mijn probleem. Ik zal jullie oo kop de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:01

RoyK

Hobby tekenaar

KriCo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:34:
Nadat ik twee maanden geleden mijn 27" iMac in ontvangst heb genomen zijn ruim een week geleden de iMac's van mijn zus (21.5") en schoonbroer (27") gearriveerd. Wat lijkt 21.5" toch klein als je een 27" gewoon bent!!

Met de 27" is er wel een probleem: Bij first boot is het opstart geluid te horen maar het beeld blijft op zwart. Het is blijkbaar niet de eerste keer dat dit gebeurd na wat zoekwerk op google. Heb SMC en PRAM reset al uitgevoerd maar het mocht niet baten. Reeds contact gehad met Apple maar de after sales afdeling was vandaag niet geopend. Maandagochtend om 9 uur wordt ik teruggebeld, al verwacht ik dat het retour sturen wordt en wachten op een nieuw exemplaar.
Ik heb het andersom. Een start geluidje en daarna blijft het scherm ontzettend lang op wit staan. Na een seconde of 30 of soms meer, komt het Apple logotje te voorschijn en boot de computer verder. Hij blijft ergens op malen of wachten.. geen idee. Ik heb ook de resets al gedaan. Mocht niet baten. Ik ga eind van deze maand de boel maar eens vers installeren. Sinds 2011 draait het OSX hier al. Ben dus erg benieuwd naar de oplossing die je straks wordt aangeboden!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mvds schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:48:
[...]
Heeft de nieuwe (najaar 2013 dus) iMac 27" ook een pci express ssd? Ja toch?
Heeft iemand een antwoord voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De iMac 2013 is voorzien van een PCIe SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
iApp schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:08:
Ik heb mij jaren druk gemaakt voor als er een nummertje veranderd was, één knopje verkeerd zat of er één gimmick toegevoegd werd aan Mac OS X of iOS. Nu denk ik van, het systeem werkt toch? Waarom jezelf druk maken voor iets dat totaal onbenullig is. Zolang je iMac werkt, werkt 'ie. Upgraden naar Mavericks zal geen issue moeten zijn, en anders ben je naar Apple @RobbieB. Toch? :)
Dat is tegenwoordig ook mijn insteek.
Sinds November vorig jaar ben ik helemaal over gestapt naar Apple, daarvoor altijd Linux gedraait.
Toen wilde ik altijd alles zelf in elkaar zetten en configureren en en en.. tegenwoordig wil ik gewoon dat het werkt.
En als het knopje dan links zit ipv rechts, dan ga ik mijn energie niet verspillen in mopperen, maar bedenk ik me, er zal wel een reden achter zitten anders hadden ze het niet gedaan.
geloof me, het is een stuk beter voor je bloeddruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat heet nou volwassen worden ;) Mettertijd begin je ook steeds meer te leren dat het lang niet altijd handig is om alles zelf te doen. Er is niks mis met uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik wil binnenkort een Imac 21,5" aanschaffen. Ik twijfel alleen voor welk model ik moet gaan, voor het model met de Iris pro of voor het model met de Nvidia. Ik zal de Imac vooral gebruiken voor internet, films/series downloaden en het spelen van Football Manager 2014. Football Manager 2014 is een spel wat niet veel van een videokaart vraagt, maar meer van de cpu. Als ik kijk op gamekeeper krijgen beide gpu een 6, alhoewel is het juist nvidia model ook niet te vinden. Wat zouden jullie aanraden om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:18

Saven

Administrator

Aangezien je zo'n apparaat koopt met het oog op 4 / 5 jaar gebruik (neem ik aan) zou ik voor een dedicated kaart gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriCo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-08-2024
RoyK schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:56:
[...]

Ik heb het andersom. Een start geluidje en daarna blijft het scherm ontzettend lang op wit staan. Na een seconde of 30 of soms meer, komt het Apple logotje te voorschijn en boot de computer verder. Hij blijft ergens op malen of wachten.. geen idee. Ik heb ook de resets al gedaan. Mocht niet baten. Ik ga eind van deze maand de boel maar eens vers installeren. Sinds 2011 draait het OSX hier al. Ben dus erg benieuwd naar de oplossing die je straks wordt aangeboden!
Vanochtend contact gehad met Apple. De defecte wordt opgehaald door een koerier en een nieuwe wordt toegezonden. Koerier heeft al gebeld vanmiddag en komt morgen langs.
Aangezien het een CTO model is zal het iets langer duren gaf de medewerker aan. Hij zag verwachte levertermijn 6 - 10 december. Status is momenteel Artikelen worden verwerkt, maar met een beetje geluk hebben we het vervangend exemplaar nog voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Misschien een domme vraag, maar wat voor speakers gebruiken jullie bij de iMac? Gebruiken jullie alleen de interne speakers, of een extern setje? En dan wat voor iets? USB met eigen DAC, of een via de hoofdtelefoonaansluiting? Setjes die aan te raden zijn (2.0 of 2.1 < €150 graag) en setjes waar je beter van weg kan blijven? (Uitgesloten zijn alzo alle Trust/Sweex en soortgelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb zelf een Logitech Z-2300. Helaas is die niet meer te koop. Maar ik verbaas mij nog steeds wat Logitch uit computer speakers weet te pompen. Misschien is een niewe serie een idee. Weet alleen niet of die wat is op dit moment. Ik zou dan allen naar de duurdere modellen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Ik gebruik inderdaad ook een Logitech set. Namelijk de X530. Geweldige set! Ben nog steeds stomverbaasd over de geluidskwaliteit die je krijgt voor die 50 euro. Maar ik vind het toch lekkerder om soms even wat zachter geluid te hebben ( minder bas ) en dan gebruik ik gewoon de interne speakers op mijn iMac.

Overigens, toen ik afgelopen week in Zwitserland was, heb ik zo'n mini-speakertje gekocht van MiTone. MITSP60. Ben ik blij dat ik dat gedaan heb zeg! Vrienden van me hadden een Macbook bij hun, en de kwaliteit daarvan was redelijk natuurlijk. Maar we sloten echt telkens die MiTone aan, dan plaatsten we 'm op een hol kledingkastje en dan had je gewoon een goede bas bij je muziek. ( zelfs zonder kast klinkt het echt super ).

Kan je zeker een extern speakertje aanraden voor als je vaak onderweg bent en graag wat meer volume en diepte wilt bereiken, zonder gelijk een hele stereo set speakers er bij aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RoyK schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:56:
[...]

USB stick of externe harddisk aangesloten toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
sebastius schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:18:
[...]

Dat probleem zou verholpen moeten zijn met iMac firmware 1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sebastius schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:18:
[...]

Nee, maar natuurlijk zijn alle USB slots gevuld, plus nog een USB switch die vol zit. Hij heeft het altijd prima gedaan.. tot een maand of 4 geleden. Toen begon het out of the blue, en het lijkt ook steeds een beetje langer te duren.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RoyK schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:38:
[...]

Nee, maar natuurlijk zijn alle USB slots gevuld, plus nog een USB switch die vol zit. Hij heeft het altijd prima gedaan.. tot een maand of 4 geleden. Toen begon het out of the blue, en het lijkt ook steeds een beetje langer te duren.
:'(
Niet toevallig een 1TB Seagate schijf? En Mac uit periode 2009-2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RobbieB schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:42:
[...]

Niet toevallig een 1TB Seagate schijf? En Mac uit periode 2009-2011?
Nope, een 2011 iMac met een SSD en een 2TB hdd. Maar het OS draait uiteraard op de SSD. Het opstarten duurde niet langer dan 15 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RoyK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:43:
[...]

Nope, een 2011 iMac met een SSD en een 2TB hdd. Maar het OS draait uiteraard op de SSD. Het opstarten duurde niet langer dan 15 seconden.
Heb je de iMac 1.9 EFI Firmware al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RoyK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:43:
[...]

Hmm. Misschien je TRIM eens checken. Ik kwam er onlangs bij een Mac van een vriend achter dat na de update naar Mavericks TRIM weer was uitgezet op z'n aftermarket SSD. En dat wil bij SSD's die geen eigen garbage collection hebben nog wel eens een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mijn eerste ervaring, na een dag spelen met mijn iMac... Deze overstap had ik veel eerder moeten doen! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:54:
Als ik deze 2 machines vergelijk dan zou ik het 2013 model beschrijven met: moeiteloos.
Wat ik ook start, wat ik ook doe, het gaat allemaal erg snel. En eindelijk van die verdraaide HDD af, wat een oude legacy meuk is dat toch. Met de PCIe SSD val je dan met je neus in de boter, rond de 690-710MB write en 700-740MB read.
[afbeelding]
Begrijp ik uit de bovenstaande post dat je bij de CTO iMac met SSD zulke bizarre snelheden krijgt? Ook met de 256GB versie?

En trekt de 755M een 27 inch scherm fatsoenlijk?

[ Voor 45% gewijzigd door Ronwiel op 11-12-2013 20:13 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RobbieB schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:03:
[...]

Hmm. Misschien je TRIM eens checken. Ik kwam er onlangs bij een Mac van een vriend achter dat na de update naar Mavericks TRIM weer was uitgezet op z'n aftermarket SSD. En dat wil bij SSD's die geen eigen garbage collection hebben nog wel eens een probleem zijn.
Thanks, even gekeken en Trim staat aan.
Pyrone89 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:08:
[...]

Heb je de iMac 1.9 EFI Firmware al gedraaid?
Ik heb gelijk even gekeken, kan er weinig over vinden. Ik heb geprobeerd de update te doen maar ik krijg de melding dat het niet door mijn computer wordt ondersteund. Op de website van Apple staat ook dat het voor een iMac 2012 is. Dus daar zal het vast aan liggen :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

ronwiel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:59:
[...]

Begrijp ik uit de bovenstaande post dat je bij de CTO iMac met SSD zulke bizarre snelheden krijgt? Ook met de 256GB versie?
Yep, ik heb de 256GB versie, en ik zit ook op 700MB read en write.
Met gemak, maar dat is ook niet zo moeilijk hoor, ik kon zelfs met een Intel HD 4000 (integrated chip van een Ivy Bridge i5) een Dell UltraSharp aansturen op 2560x1440. Zolang je maar blijft bij 2D gaat het allemaal prima. :)

• Pyrone89
RoyK schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:15:
[...]

Thanks, even gekeken en Trim staat aan.

[...]

Ik heb gelijk even gekeken, kan er weinig over vinden. Ik heb geprobeerd de update te doen maar ik krijg de melding dat het niet door mijn computer wordt ondersteund. Op de website van Apple staat ook dat het voor een iMac 2012 is. Dus daar zal het vast aan liggen :)
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

Hij is toch echt voor de iMac 2011

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ronwiel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:59:
[...]

Dat begrijp je correct. Mijn iMac zit boven de 700MB/S voor lezen en schrijven.
Ik weet niet of dat ook met de 256GB versie zo is, maar mvds bevestigd mijn waardes voor de 256GB versie.

Definieer fatsoenlijk. Hier kan ik geen nuttig antwoord op geven.

Verwijderd

ppl schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:46:
Dat heet nou volwassen worden ;) Mettertijd begin je ook steeds meer te leren dat het lang niet altijd handig is om alles zelf te doen. Er is niks mis met uitbesteden.
Maar jij wil dus stellen dat het niet volwassen is om dingen naar je hand te willen zetten? Ik bedoel, ik snap jouw insteek, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om iets helemaal naar mijn wensen in te stellen. Dat is toch ook een beetje de Tweakers-geest, vind ik dan?

Overigens, ik draai Android op mijn mobiel en heb ook een iPad. Ik snap op zich wat je bedoelt: tot nu toe heb ik met Android altijd wel weer iets gehad, zelfs met een high-end toestel. Die iPad werkt gewoon, maar kan dan ook minder. Ik heb er wel aan zitten denken om een iPhone te halen, maar die zijn behoorlijk duur en ik vind dat je niet genoeg vrijheid hebt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:06:
[...]
Maar jij wil dus stellen dat het niet volwassen is om dingen naar je hand te willen zetten? Ik bedoel, ik snap jouw insteek, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om iets helemaal naar mijn wensen in te stellen. Dat is toch ook een beetje de Tweakers-geest, vind ik dan?
Ik denk meer dat er bedoeld word dat je het op een bepaald punt/leeftijd niet meer belangrijk vind om alles in te kunnen stellen, en er best mee kunt leven dat sommige dingen voor je beslist worden. Zeker van die onbelangrijke dingen van het inwendige van je PC. Ik speel geen spellen meer, is het dan nog belangrijk om alles te kunnen tweaken zodat ik 1 fps meer heb in iWork? Nee! Lekker belangrijk denk ik dan :)

Dat heb ik ook, ik vind het nu prima om de stekker erin te moeten steken en dat ie gewoon doet wat ie moet doen. En dat ik dan minder kan instellen, vind ik op dit moment prima acceptabel :) Ik ben ontzettend blij met mijn iMac, en vraag me nu af waarom ik die overstap niet eerder gemaakt heb. :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ik vind dat je niet genoeg vrijheid hebt.
En wat wil je dan precies kunnen wat je nu niet kunt op een iPhone? Ik hoor dit vaak roepen door mensen, maar als ik dan vraag waarin ze precies te weinig vrijheid voelen dan krijg ik een heel vaag wollig antwoord. Het is zit volgens mij vooral tussen de oren.

• Pyrone89
Ik denk dat het weinig met ouder worden te maken heeft ansich maar meer met het gebrek aan tijd doordat je full-time moet werken, huis moet onderhouden, kind hebt etc.

Net als de opkomst van kant-en-klaar maaltijden zeg maar

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:26:
[...]

Ik denk meer dat er bedoeld word dat je het op een bepaald punt/leeftijd niet meer belangrijk vind om alles in te kunnen stellen, en er best mee kunt leven dat sommige dingen voor je beslist worden. Zeker van die onbelangrijke dingen van het inwendige van je PC. Ik speel geen spellen meer, is het dan nog belangrijk om alles te kunnen tweaken zodat ik 1 fps meer heb in iWork? Nee! Lekker belangrijk denk ik dan :)

Dat heb ik ook, ik vind het nu prima om de stekker erin te moeten steken en dat ie gewoon doet wat ie moet doen. En dat ik dan minder kan instellen, vind ik op dit moment prima acceptabel :) Ik ben ontzettend blij met mijn iMac, en vraag me nu af waarom ik die overstap niet eerder gemaakt heb. :)
Misschien dat het ook wat te maken heeft met minder tijd hebben wanneer je ouder word? En ik snap het idee inderdaad wel. Ik vind overclocken interessant, maar ik ga geen drie uur zitten voor 1FPS meer in een spel.
Exirion schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:37:
[...]

En wat wil je dan precies kunnen wat je nu niet kunt op een iPhone? Ik hoor dit vaak roepen door mensen, maar als ik dan vraag waarin ze precies te weinig vrijheid voelen dan krijg ik een heel vaag wollig antwoord. Het is zit volgens mij vooral tussen de oren.
Ander keyboard installeren, thema's, lockscreen aanpassen, verschillende ROM's, overclocken, USB data-overdracht, .APK's vanaf je SD-kaart installeren ( .IPA's bij iDevices), permissies van apps instellen, Windows XP draaien ( ja dat kan echt, zonder enige moeite,) oude versies van Mac OS draaien, internetacces voor apps toestaan of niet, veel gratis apps, root-toegang en dus systeeminstellingen aanpassen, een hoop open standaarden die niet ondersteund worden: DLNA, NFC, Qi, Wi-Fi display, Wi-Fi direct, notificatie-LED, aanpasbare quicktoggles, widgets en vast nog wel wat meer. Ja, Apple heeft zijn eigen standaarden, maar dan moet je wel gelijk alles van Apple kopen ( wat natuurlijk ook hun bedoeling is.) En dat is erg duur.

Nu zijn niet al deze dingen even nuttig ( zoals Windows XP draaien) maar er zitten zeker wel dingen bij die je dagelijks gebruik van je mobiel een stuk makkelijker maken zoals quicktoggles en widgets.

Maar daarbij, ik moet zeggen dat iPhones wel lekker werken. Ik wil ook om er ervaring mee te hebben nog eens een iPhone 4 halen. En dan heb je natuurlijk nog het aspect van de prijs van het toestel, dat is bij Android meestal wat gunstiger. Maar zolang het ding echt lang goed werkt ben ik best bereid om wat meer te betalen.
Pyrone89 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:39:
Ik denk dat het weinig met ouder worden te maken heeft ansich maar meer met het gebrek aan tijd doordat je full-time moet werken, huis moet onderhouden, kind hebt etc.

Dat had ik inderdaad ook bedacht ondertussen. Maar ik zit nog niet op dat punt :P

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:05:
[...]

Misschien dat het ook wat te maken heeft met minder tijd hebben wanneer je ouder word? En ik snap het idee inderdaad wel. Ik vind overclocken interessant, maar ik ga geen drie uur zitten voor 1FPS meer in een spel.
Wellicht is het een combinatie van beiden. Ik merk nu bij mijzelf de laatste tijd dat ik bij aankoop van dingen ook ineens helemaal geen zin meer heb om zelf alles tot in detail uit te pluizen, tig reviews te lezen en alle mogelijkheden af te lopen. Ik ga nu eerder gewoon naar de winkel en laat mij daar voorlichten. Ik moet zeggen dat mij dat over het algemeen vrij goed is bevallen. Natuurlijk zijn er veel verkopers die weinig kennis van zaken hebben maar het is veel minder erg dan ik altijd dacht. Als je zelf een beetje basiskennis hebt en gewoon logisch na kan denken kan je er vaak prima uitkomen met het verhaal van de verkoper. Wellicht dat je dan uiteindelijk niet het allerbeste product voor de meest gunstige prijs krijgt, maar is dat nou altijd zo belangrijk? Mij kan het niet meer zoveel interesseren in ieder geval, als het maar werkt en voldoende is voor wat ik er mee doe.

Het klieren met hardware van PC's en overklokken is bij mij toch echt een leeftijds (en financieel) puntje denk ik. Waarom zou ik er uren in steken om een systeem een paar honderd Mhz sneller te krijgen? Wanneer het systeem voor mij te langzaam is geworden haal ik wel een sneller exemplaar. Overigens ben ik helemaal niet zo veeleisend en gebruik ik mijn computer tegenwoordig enkel nog voor Office-taken en video's dus de prijzen vallen dan reuze mee.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:05:
Ander keyboard installeren, thema's, lockscreen aanpassen, verschillende ROM's, overclocken, USB data-overdracht, .APK's vanaf je SD-kaart installeren ( .IPA's bij iDevices), permissies van apps instellen, Windows XP draaien ( ja dat kan echt, zonder enige moeite,) oude versies van Mac OS draaien, internetacces voor apps toestaan of niet, veel gratis apps, root-toegang en dus systeeminstellingen aanpassen, een hoop open standaarden die niet ondersteund worden: DLNA, NFC, Qi, Wi-Fi display, Wi-Fi direct, notificatie-LED, aanpasbare quicktoggles, widgets en vast nog wel wat meer. Ja, Apple heeft zijn eigen standaarden, maar dan moet je wel gelijk alles van Apple kopen ( wat natuurlijk ook hun bedoeling is.) En dat is erg duur.

Nu zijn niet al deze dingen even nuttig ( zoals Windows XP draaien) maar er zitten zeker wel dingen bij die je dagelijks gebruik van je mobiel een stuk makkelijker maken zoals quicktoggles en widgets.
Ik denk dat dit misschien deels samenhangt met bovenstaande. Op mijn telefoon vind ik het nog veel belangrijker dat het 'gewoon werkt' dan op mijn PC. Ik heb dus ook helemaal geen zin in een toestel waarbij je costum ROMS moet installeren om het een beetje lekker werkend te krijgen. Bij een iPhone kan je die inderdaad niet installeren, het is echter ook niet nodig. Het werkt immers al prima en daarmee vervalt het voordeel van het hebben van die mogelijkheid. Overclocken? Als de telefoon te traag wordt voor het meest recente iOS en de meest recente Apps is het tijd om een nieuw model aan te schaffen, as simple as that. USB-data-overdracht en thema's, lockscreen en keyboard aanpassen zijn trouwens allemaal gewoon mogelijk op iOS :).

Ik ben zeker niet alleen maar voorstander van iOS, het heeft ook absoluut zijn mindere kanten en ik heb enige tijd een Android toestel gehad dat prima werkte. Het argument dat je er minder mee zou kunnen vind ik, in mijn situatie, altijd zo'n non-argument. Ik wil dat mijn telefoon gewoon doet waarvoor die gemaakt is zonder dat ik zelf allerhande dingen in moet stellen. Als ik dan wat vaker € 0,89 voor een app moet betalen dan is dat maar zo :). Indien je het echter leuk vindt om er mee te prutsen en alles aan te kunnen passen dan is het niets voor jou, 'vroeger' had ik dat zelf ook maar ik denk dan toch dat het iets met leeftijd of de inrichting van mijn leven te maken heeft waardoor ik er simpelweg geen zin meer in heb.

Wat iMacs' betreft, ik heb vorige week mijn 27" iMac de deur uit gedaan en daarvoor in de plaats een MacBook Air aangeschaft. Misschien dat daar nog een extern scherm bij komt maar tot nu toe bevalt het zo eigenlijk wel prima. Ik lees hier een aantal berichten van mensen die twijfelen om hun iMac te verkopen en zich afvragen wat ze er nou ongeveer voor terug kunnen krijgen, misschien als referentie leuk om te weten wat ik er voor heb gekregen. Het ging om een 27" model, late 2009 (model 10,1) met een C2D 3.06 GHz, 8GB, 1TB en een HD4670. Ik heb hem uiteindelijk kunnen verkopen voor € 900,-. Volgens mij heb ik een behoorlijk goede prijs gekregen :).

Verwijderd

Dick schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:24:
[...]

Wellicht is het een combinatie van beiden. Ik merk nu bij mijzelf de laatste tijd dat ik bij aankoop van dingen ook ineens helemaal geen zin meer heb om zelf alles tot in detail uit te pluizen, tig reviews te lezen en alle mogelijkheden af te lopen. Ik ga nu eerder gewoon naar de winkel en laat mij daar voorlichten. Ik moet zeggen dat mij dat over het algemeen vrij goed is bevallen. Natuurlijk zijn er veel verkopers die weinig kennis van zaken hebben maar het is veel minder erg dan ik altijd dacht. Als je zelf een beetje basiskennis hebt en gewoon logisch na kan denken kan je er vaak prima uitkomen met het verhaal van de verkoper. Wellicht dat je dan uiteindelijk niet het allerbeste product voor de meest gunstige prijs krijgt, maar is dat nou altijd zo belangrijk? Mij kan het niet meer zoveel interesseren in ieder geval, als het maar werkt en voldoende is voor wat ik er mee doe.

Het klieren met hardware van PC's en overklokken is bij mij toch echt een leeftijds (en financieel) puntje denk ik. Waarom zou ik er uren in steken om een systeem een paar honderd Mhz sneller te krijgen? Wanneer het systeem voor mij te langzaam is geworden haal ik wel een sneller exemplaar. Overigens ben ik helemaal niet zo veeleisend en gebruik ik mijn computer tegenwoordig enkel nog voor Office-taken en video's dus de prijzen vallen dan reuze mee.
Ik heb liever nog wel zelf meer kennis dan de verkoper, dan krijg ik iets wat op mijn wensen aansluit. Maar inderdaad, er is wel een grens aan wat je doet voor een goede deal. Wat overklokken betreft: nee, ik zou ook geen uren gaan overklokken. Maar op mijn PC is het zo simpel als wat nummers veranderen en wat sliders omhoog halen. Als ik daarmee mijn PC 1/6 sneller maak is dat gewoon gratis performance binnen een paar minuten. Dat zou ik nog wel doen.
[...]

Ik denk dat dit misschien deels samenhangt met bovenstaande. Op mijn telefoon vind ik het nog veel belangrijker dat het 'gewoon werkt' dan op mijn PC. Ik heb dus ook helemaal geen zin in een toestel waarbij je costum ROMS moet installeren om het een beetje lekker werkend te krijgen. Bij een iPhone kan je die inderdaad niet installeren, het is echter ook niet nodig. Het werkt immers al prima en daarmee vervalt het voordeel van het hebben van die mogelijkheid. Overclocken? Als de telefoon te traag wordt voor het meest recente iOS en de meest recente Apps is het tijd om een nieuw model aan te schaffen, as simple as that. USB-data-overdracht en thema's, lockscreen en keyboard aanpassen zijn trouwens allemaal gewoon mogelijk op iOS :).
Nu overdrijf je wel iets, alle Android-toestellen doen het heel best out-of-the-box. ( Die van 100 Euro niet meegeteld, maar dat moet je ook niet willen.) Ik zet zelf altijd wel een custom ROM erop, maar dat is omdat ik nogal fan van MIUI. Eigenlijk alle skins werken best. Touchwiz is dan wel weer graflelijk, maar qua functionaliteit kan er niets van gezegd worden. Overclocken is meer een gimmick inderdaad, grappig om te doen, meer niet. USB data-overdracht kan inderdaad wel, maar alleen met jailbreak toch? De rest wist ik niet, interessant :)
Ik ben zeker niet alleen maar voorstander van iOS, het heeft ook absoluut zijn mindere kanten en ik heb enige tijd een Android toestel gehad dat prima werkte. Het argument dat je er minder mee zou kunnen vind ik, in mijn situatie, altijd zo'n non-argument. Ik wil dat mijn telefoon gewoon doet waarvoor die gemaakt is zonder dat ik zelf allerhande dingen in moet stellen. Als ik dan wat vaker € 0,89 voor een app moet betalen dan is dat maar zo :). Indien je het echter leuk vindt om er mee te prutsen en alles aan te kunnen passen dan is het niets voor jou, 'vroeger' had ik dat zelf ook maar ik denk dan toch dat het iets met leeftijd of de inrichting van mijn leven te maken heeft waardoor ik er simpelweg geen zin meer in heb.
Daar heb je zeker wel een punt, en dat vind ik de laatste tijd ook meer belangrijk. Wat ik uiteindelijk op mijn mobiel doe is mailen, Facebook, Whatsapp, muziek, bellen en SMS. Dat is ook een van de redenen dat ik nog wel eens een iPhone overweeg: die werken gewoon. Ik denk dat ze ook wat beter zijn voor die simpele taken. Maar zoals gezegd ben ik van plan om eens een iPhone 4 te halen, gewoon om er wat ervaring mee te krijgen. ( Ik heb wel eens een 3g gehad, maar dat is niet echt meer representatief denk ik. ) Of misschien gewoon allebei 8)

Trouwens, mocht je nog een Android-toestel hebben liggen dat MIUI kan draaien en heb je zin/tijd/kennis omdat erop te zetten, dan raad ik je aan om dat te doen. Ik probeer je niet over te krijgen naar Android, maar ik vind persoonlijk MIUI echt awesome en ik denk dat het vanuit het oogpunt van een iOS-gebruiker ook interessant zal zijn. Of kijk eens een filmpje die de features uitlegt ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 19:12 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 13:49
Wat is CTO? Is dat een bepaald model iMac?

• Marcusso
smeerbartje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:15:
Wat is CTO? Is dat een bepaald model iMac?
Custom To Order.

Dus custom opties gekozen, zoals een SSD of andere CPU.

No Shame, only Fame!

• ppl
  • Niet online
Als je wat ouder wordt heb je het allemaal wel een keertje gezien, spelen er andere zaken en heb je er geen puf/zin in om alles aan te moeten passen. Dan heb je liever dat iets gewoon werkt en dat je alleen nog maar heel beperkt bepaalde zaken hoeft aan te passen (tis gewoon superhandig als je een riedeltje op je telefoon hebt die anders is dan de rest). Dat aanpassen is van bijna alle leeftijden maar de hoeveelheid en wat veranderd naarmate je ouder wordt. Na een werkdag heb je echt geen zin om nog eens je telefoon van a tot z in te gaan stellen, dan moet ie het gewoon doen.

Als je heel de dag computers staat te fixen dan heb je daar 's avonds en in het weekend gewoon geen zin meer in. De meeste tweakers zullen mensen zijn die het alleen als hobby hebben, niet als beroep.
Pyrone89 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:39:
En dat zijn nou net allemaal zaken die je tegenkomt als je ouder wordt. Iemand van 16 of 20 heeft een heel andere levensstijl dan iemand van 30.
Dat bedoelde ik er niet mee maar dit is natuurlijk ook wel een aspect die mee speelt alleen in mindere mate (luiheid kun je het ook noemen).

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 13:49
S2801 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:22:
[...]

Custom To Order.

Thanks... en begrijp ik nou goed dat CTO machines sneller zijn dan de regulier te bestellen iMacs omdat er een ander type SSD in zit???

• FricoRico
Ik heb nu sinds vandaag een iMac.. Ik heb al een eerder met een iMac gewerkt op school en het werk, maar nu is het voor het eerst dat ik een iMac voor thuisgebruik/werk heb. Bevalt me super, hiervoor had ik een dikke gamebak. Ik heb dus wel gekozen voor een stevige 27" met de GTX780M en een Fusion Drive vond ik ook niet verkeerd.

Tot nu toe gaat alles als de bliksem, wat mij helaas wel opviel was dat het scherm ontzettend snel "inbrand" zodra je hem effies op hetzelfde beeld laat. Na een minuut of 30 had ik een rare groenige balk zodra ik CTRL+Up indrukte om nieuwe desktops toe te kennen. Iemand daar meer info over toevallig?

• Montana
  • Laatst online: 26-09 23:02

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

FricoRico schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:40:
Ik heb nu sinds vandaag een iMac.. Ik heb al een eerder met een iMac gewerkt op school en het werk, maar nu is het voor het eerst dat ik een iMac voor thuisgebruik/werk heb. Bevalt me super, hiervoor had ik een dikke gamebak. Ik heb dus wel gekozen voor een stevige 27" met de GTX780M en een Fusion Drive vond ik ook niet verkeerd.

Tot nu toe gaat alles als de bliksem, wat mij helaas wel opviel was dat het scherm ontzettend snel "inbrand" zodra je hem effies op hetzelfde beeld laat. Na een minuut of 30 had ik een rare groenige balk zodra ik CTRL+Up indrukte om nieuwe desktops toe te kennen. Iemand daar meer info over toevallig?
Lijkt me niet goed, even contact opnemen. Het is al vaker voor gekomen.

https://discussions.apple.com/message/22791857#22791857

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Marcusso
smeerbartje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:24:
[...]

Thanks... en begrijp ik nou goed dat CTO machines sneller zijn dan de regulier te bestellen iMacs omdat er een ander type SSD in zit???
Ligt eraan. In principe is een CTO iMac sneller dan de basis configuratie omdat je er custom (lees betere) opties in laat zetten. Maar dit hoeft niet altijd sneller te zijn dan een reguliere iMac.

Een standaard 27" iMac laten voorzien van een 3TB ipv een 1TB HDD maakt een iMac wel CTO, maar niet per se sneller. Maar al voorzie je de iMac van een SSD (of Fusion) dan wordt deze wel een stuk rapper dan de reguliere iMac.

Ik heb hier nu als CTO de basis 27" staan met een 256GB SSD en verbaas me nog elke dag over de power van het apparaat.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
S2801 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:22:
[...]

Custom To Order.

Custom To Order is een pleonasme.

Build To Order is logischer, maar dan zou het BTO moeten zijn.

Ik gok dus op Created To Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:50:
Custom To Order is een pleonasme.
Onzin. Dit is gewoon de officiele betekenis die niets anders betekent dan zoiets als aangepast op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Exirion schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:48:
[...]

Onzin. Dit is gewoon de officiele betekenis die niets anders betekent dan zoiets als aangepast op bestelling.
Zoek het eens op.

Custom en To Order zijn echt letterlijk hetzelfde. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

- Verkeerde topic -

[ Voor 93% gewijzigd door mvds op 13-12-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pyrone89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:50:
[...]

Zoek het eens op.

To order = Te bestellen
Custom = Op maat

Hoezo hetzelfde? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
mvds schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:55:
[...]

To order = Te bestellen
Custom = Op maat

Hoezo hetzelfde? :?
To Order betekent in deze context 'op specificatie gemaakt', niet Te bestellen (dat zou zijn als je rijtjes Engelse vervoegingen aan het opdreunen bent).
Dan heb je mogelijk de firmware al geïnstalleerd.

Deze pagina van Apple helpt je dat vast te stellen:
http://support.apple.com/kb/ht1237

[ Voor 35% gewijzigd door Pyrone89 op 13-12-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Grin schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:59:
[...]
Definieer fatsoenlijk. Hier kan ik geen nuttig antwoord op geven.
Anandtech haalde destijds aan dat een 512mb videokaart niet de beste keuze was voor een 27 inch display.
It's not all about compute and bandwidth, memory size matters as well. Unfortunately other than the upgraded 27-inch system, everything else only ships with a 512MB frame buffer. That's enough to drive the integrated panel but if you're running a high resolution external display as well you may notice some slowdown.
Vandaar de vraag :). Maar gezien de 1GB die er nu inzit zal dat wel prima zijn. Uiteraard is high end gamen niet te doen. Maar een game als Civilization V moet nog wel te doen zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:20
mvds schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:19:
Misschien een domme vraag, maar wat voor speakers gebruiken jullie bij de iMac? Gebruiken jullie alleen de interne speakers, of een extern setje? En dan wat voor iets? USB met eigen DAC, of een via de hoofdtelefoonaansluiting? Setjes die aan te raden zijn (2.0 of 2.1 < €150 graag) en setjes waar je beter van weg kan blijven? (Uitgesloten zijn alzo alle Trust/Sweex en soortgelijken)
Heb de harma kardon soundsticks, goed geluid en staan super, ontworpen door John Ivy'

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1291192442.jpeg

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ronwiel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:09:
[...]

Anandtech haalde destijds aan dat een 512mb videokaart niet de beste keuze was voor een 27 inch display.

[...]

Vandaar de vraag :). Maar gezien de 1GB die er nu inzit zal dat wel prima zijn. Uiteraard is high end gamen niet te doen. Maar een game als Civilization V moet nog wel te doen zijn lijkt mij?
Kijk daar kunnen we iets mee :)
Ik heb ook een 2009 iMac (naast een 2013 model) met 512MB videogeheugen en daar kan je prima Diablo 3 op spelen @ 1900*1200 alles open. Dus op het 2013 model kan je zeker wel een game spelen! Niet de laatste shooters op de hoogste resolutie maar alle andere games gaan prima. Ook de laatste shooters zijn prima te spelen met iets lagere video settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:50:
Ooit van context en niet-letterlijk-te-vertalen gehoord? Het is echt niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pyrone89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:47:
[...]
To Order betekent in deze context 'op specificatie gemaakt', niet Te bestellen (dat zou zijn als je rijtjes Engelse vervoegingen aan het opdreunen bent).
Wel eens aan gedacht dat je misschien de context verkeerd opvat/begrijpt?

Maarre, lekker boeiend om daar een discussie over te beginnen trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we de semantische discussie achterwege laten en hier weer ontopic gaan over de iMac? Ander kun je beter een topic in W&L openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Pyrone89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:47:
[...]

[...]

Dan heb je mogelijk de firmware al geïnstalleerd.

Deze pagina van Apple helpt je dat vast te stellen:
http://support.apple.com/kb/ht1237
Top, gelijk gekeken en ik draai 1.7 Als ik mijn versie opzoek volgens de handleiding, moet ik een bestand downloaden die netjes volgens mijn type iMac moet zijn. En toch zegt hij dat ik de software niet kan installeren.

Als ik mijn computer formateer, zijn deze problemen dan weg? Of werkt dat niet zo met een iMac / Clean install. Met Windows werkt deze truuk natuurlijk bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Weet iemand hoe ik mijn ''magic trackpad'' kan fixen?

Ik kan van het ene op het andere moment opeens mijn ''sleepfunctie'' niet meer gebruiken op mijn trackpad. Was bezig met het editen van een video, en ik had een plaatje van internet gehaald. En die wilde ik op mijn bureaublad slepen maar dat lukte niet. Dus ik dacht oké, vreemd, misschien is deze beveiligd. Maar ik kan ook gewoon geen mappen of andere dingen slepen. Alsof ''slepen'' is uitgeschakeld. Ik heb alles geprobeerd maar ik snap er helemaal niks van? Het ''klikken'' doet het gewoon, maar mijn 2 vingers registreert hij denk ik niet??

( Batterij is 80%, alle andere functies doen het nog wel. Tevens is hij pas 3 weken oud )

edit: het lijkt wel alsof de ''klik'' functie, dus het fysiek klikken kapot is. Het reageert echt heel traag en ik kan nog steeds niet slepen. Snap het niet???

[ Voor 10% gewijzigd door jordeynl op 16-12-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:04

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Grin schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:36:
[...]

Kijk daar kunnen we iets mee :)
Ik heb ook een 2009 iMac (naast een 2013 model) met 512MB videogeheugen en daar kan je prima Diablo 3 op spelen @ 1900*1200 alles open. Dus op het 2013 model kan je zeker wel een game spelen! Niet de laatste shooters op de hoogste resolutie maar alle andere games gaan prima. Ook de laatste shooters zijn prima te spelen met iets lagere video settings.
Hey Grin! Tijd niet gezien bij Diablo...
Ik speel ook op een imac 2013 model.. Maar bij mij heeft ie vaak laat van enorme framerate drops als er een situatie is met veel effecten... Ik denk erover om de versie te halen met de aparte grafische kaart...
Iemand hier ervaring met het verschil tussen het instapmodel en de versie met aparte kaart?!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

retlaw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:20:
[...]

Ik speel ook op een imac 2013 model.. Maar bij mij heeft ie vaak laat van enorme framerate drops als er een situatie is met veel effecten... Ik denk erover om de versie te halen met de aparte grafische kaart...
Iemand hier ervaring met het verschil tussen het instapmodel en de versie met aparte kaart?!
ik heb 21 inch late 2012 high en met nvidea 650m 512mb 8gb ram i5 model en ik kan op mijn mac prima spelletjes speulen, onder osx: diablo 3 en starcraft 2 en empire total war max settings.
onder windows 7 battlefield 4 de settings op high en resolutie op de laagste is prima te spelen zonder lag.
ook company of heroes is prima te spelen op high settings en resolutie wat lager, de resolutie is vaak de boosdoener. van de spellen weet ik de fps niet maar vind ik niet zo boeiend als het niet lagt en hij loopt vloeiend is het mij goed.
het verschil tussen de instap 21 inch van 2013 is dat het een iris pro kaart is maar die is minder dan de gt650m van vorig jaar. in de 21 inch high end 2013 zit een nette video kaart van 1 gb dat is naar mijn mening voldoende voorlopig.

dus als mensen zeggen je kan niet met een mac gamen is grote onzin. ja klopt je kan goedkoper een game pc samenstellen maar dan heb je zon grote lelijke bak langs de tafel/bureau staan en met laptopje een te klein scherm.

hopelijk heb je hier voldoende aan? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Coldbullet op 18-12-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

retlaw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:20:
[...]

Hé Ret!
Ja dat klopt, ben ff op een break @ D3. Even weer wat rust en zin opbouwen voor RoS.
Klinkt wellicht wat raar maar ik ben helemaal geen gamer. Het is sinds Sim City/Dungeon Siege 2 niet meer voorgekomen dat ik zoveel gespeeld heb! :)

Anyhoos, ik speel nu met de GTX780M met 4GB VRAM, dan is D3 echt geen enkel probleem, ook niet maxed out @ 2560*1440 ;)

Wellicht tot RoS? PTR vind ik 10* niks dus het is ff wachten op de echte patch/RoS.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:04

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Coldbullet schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:15:
[...]

ik heb 21 inch late 2012 high en met nvidea 650m 512mb 8gb ram i5 model en ik kan op mijn mac prima spelletjes speulen,

hopelijk heb je hier voldoende aan? 8)7
Ik heb net gekeken en ook een late 2012 met onderstaande aan geheugen en grafische oplossing.

Processor 2,7 GHz Intel Core i5
Geheugen 8 GB 1600 MHz DDR3
Videokaart NVIDIA GeForce GT 640M 512 MB

Heb ik net pech gehad dat ik de 650 niet heb zeker?!

Ik wil nu de keuze maken voor een nieuwe 21,5 inch iMac. Opties zijn dan de variant met de Intel Iris Pro of de NVIDIA GeForce GT 750M grafische processor met 1 GB GDDR5-geheugen. Ik neig naar de tweede, ook omdat de processor ietsje sneller is...
Wie heeft deze keuze nog meer gemaakt en wat is het geworden?
Grin schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:04:
[...]

Anyhoos, ik speel nu met de GTX780M met 4GB VRAM, dan is D3 echt geen enkel probleem, ook niet maxed out @ 2560*1440 ;)

Wellicht tot RoS? PTR vind ik 10* niks dus het is ff wachten op de echte patch/RoS.
AH, vandaar dat het bij jou als een trein loopt! Ik heb de laatste tijd ook niet veel gespeeld maar zeker tot RoS! PTR doe ik ook niet aan.

Battle.net || Strava

• mvds

mvds

Totally awesome!

Is er een (gratis) testprog te downloaden voor de Mac vergelijkbaar met 3DMark? Want ik heb de GT 755M erin zitten, misschien dat je dan een beeld krijgt van de performance van die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik wil graag een 27" iMac bestellen, maar twijfel nog steeds over de harddisk.

Wat is beter. Een Fusion 1TB of een 256MB SSD ?
Kan ik later de ssd en/of normale harddisk vervangen/bijplaatsen ?

Zo te zien is dat geen feest om te doen :
http://www.ifixit.com/Gui...d+Drive+Replacement/19643

[ Voor 24% gewijzigd door pasz op 21-12-2013 10:12 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Beste keuze mijns inziens: 256GB SSD in je mac en een NAS voor de opslag. Zo ben je af van harde schijven in je iMac en heb je ruimte om uit te breiden in de toekomst via de NAS.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
S2801 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:39:
Beste keuze mijns inziens: 256GB SSD in je mac en een NAS voor de opslag. Zo ben je af van harde schijven in je iMac en heb je ruimte om uit te breiden in de toekomst via de NAS.
Dank voor je reactie. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga eens doorzoeken naar wat thunderbolt opslag.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Nu online

Coldbullet

[quote]retlaw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:14:
[...]

Ik heb net gekeken en ook een late 2012 met onderstaande aan geheugen en grafische oplossing.

Processor 2,7 GHz Intel Core i5
Geheugen 8 GB 1600 MHz DDR3
Videokaart NVIDIA GeForce GT 640M 512 MB

Heb ik net pech gehad dat ik de 650 niet heb zeker?!

Ik wil nu de keuze maken voor een nieuwe 21,5 inch iMac. Opties zijn dan de variant met de Intel Iris Pro of de NVIDIA GeForce GT 750M grafische processor met 1 GB GDDR5-geheugen. Ik neig naar de tweede, ook omdat de processor ietsje sneller is...
Wie heeft deze keuze nog meer gemaakt en wat is het geworden?

de intel iris pro is ietsjes sneller dan de gt640m dus daar zou je niks mee opschieten, de nieuwe high end 21.5 heeft een 1 gb kaartje en dat is beduidend sneller dan de 512mb.
die 200,- is zeker wel de moeite waard. ondanks dat de late 2012 met 650m snel zat is op het moment.
maar voorals nog zit ik toch weer te denken om deze te verkopen en de 2013 model high end te kopen.
of deze die ik nu heb houden en de hdd naar ssd en de ram uit te breiden, op internet is het goed te zien hoe het moet, alleen moet je ff wat lef hebben. wat zal verstandig zijn? ik weet als ik de de late 2013 model heb dat ik daar uiteindelijk ook de hdd en ram vervang maar ben van mening dat je met de 2013 model met 1gb gpu toch een jaar of 2 langer mee kan met spellekes.
wat zouden jullie doen? en waar zou ik de 2012 model nog voor te koop kennen zetten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik jou was, zou ik voor de 27" versie gaan. Ik weet het, hij is aanzienlijk duurder, maar daar krijg je zeker geen spijt van. Liever iets teveel betalen, drie jaar plezier hebben en vervolgens €700,- bijbetalen voor een nieuwe iMac, dan ieder jaar aan vervanging toe zijn. De 27" versie is aanzienlijk sneller, heeft een mooi, groter beeldoppervlak, betere processor en betere videokaart.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pasz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:46:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga eens doorzoeken naar wat thunderbolt opslag.
Helemaal met Marcusso eens!
Gooi je opslag extern/NAS en hou het intern wat kleiner maar wel zo snel mogelijk.
Fusion Drive wordt verkocht als het beste van 2 werelden maar ik ben het daar niet mee eens.
256GB is voor nagenoeg iedereen voldoende, PCIe SSD's zijn echt het unieke selling point van de late 2013 iMac, maak daar maximaal gebruik van! En laat een rondjes draaiende HDD's voor wat het is en stop dat in een NAS, waar ze thuishoren.

[ Voor 0% gewijzigd door Grin op 21-12-2013 16:31 . Reden: naam veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Nu online

Coldbullet

Ik weet dat de 27 beter is maar ik vind het gewoon te groot voor de woonkamer
Daarom eigenlijk max 2⃣1⃣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Grin schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:45:
[...]
Helemaal met Marcusso eens!
Gooi je opslag extern/NAS en hou het intern wat kleiner maar wel zo snel mogelijk.
Fusion Drive wordt verkocht als het beste van 2 werelden maar ik ben het daar niet mee eens.
256GB is voor nagenoeg iedereen voldoende, PCIe SSD's zijn echt het unieke selling point van de late 2013 iMac, maak daar maximaal gebruik van! En laat een rondjes draaiende HDD's voor wat het is en stop dat in een NAS, waar ze thuishoren.
Op mijn MacBook gebruik ik inderdaad maar 80 van de 128MB.
Ik weet niet of dit offtopic gaat, maar gebruikt een van jullie thunderbolt of usb3 opslag naast zijn/haar iMac ?
Of heeft iedereen gewoon een NASje staan ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Ik gebruik een vier terabyte USB 3 externe harde schijf. Ook in combinatie met een interne flash drive van 265 GB en alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm van mijn iMac (27", maart 2013) heeft kuren. Op een wit scherm zie je vlekken wit licht. Op een donkere ondergrond / afbeelding zie je het nagenoeg niet. Het zijn 2 kleine vlekjes (< 1 cm2) en 2 grotere vlekken ( ± 1 cm2).

Ik meende altijd dat inbranders het gevolg waren van langdurig hetzelfde weergeven op hetzelfde deel van een scherm. Bijvoorbeeld NOS logo op televisie (links/rechtsboven). De tekenen van mijn iMac lijken wel op dat het licht op die plekken harder schijnt. Heet dit dan ook inbranders of wordt dit anders genoemd?

In ieder geval, ik heb een afspraak bij de Genius Bar. Zijn er mensen die weten hoe lang het duurt voordat je Mac gerepareerd is? Ik heb liever geen 'refurbished', hoewel ik mij ervan bewust ben dit misschien sneller is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Kan je het op foto zetten? Ik denk dat ik hetzelfde heb met een 21.5" 2012 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

iApp schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:58:
Als ik jou was, zou ik voor de 27" versie gaan. Ik weet het, hij is aanzienlijk duurder, maar daar krijg je zeker geen spijt van. Liever iets teveel betalen, drie jaar plezier hebben en vervolgens €700,- bijbetalen voor een nieuwe iMac, dan ieder jaar aan vervanging toe zijn. De 27" versie is aanzienlijk sneller, heeft een mooi, groter beeldoppervlak, betere processor en betere videokaart.
Aanzienlijk duurder vind ik wel meevallen :) Aangezien je in de 21 inch versie niks zelf kan upgraden, ook het geheugen niet, zit je vast aan een upgrade van Apple zelf, want ik zou toch wel naar 16GB willen, en een 5400rpm HD wil je echt niet, dus zou je voor de SSD gaan. Dat zijn al twee upgrades van €200 de stuk, en dan zit je ineens dichterbij de prijs van een 27 inch versie als je zou denken :)
pasz schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:17:
[...]
Op mijn MacBook gebruik ik inderdaad maar 80 van de 128MB.
Ik weet niet of dit offtopic gaat, maar gebruikt een van jullie thunderbolt of usb3 opslag naast zijn/haar iMac ?
Of heeft iedereen gewoon een NASje staan ?
Beide :) Ik heb een 2TB LaCie USB3 externe schijf staan die 150MB/sec doet (lezen en schrijven) voor foto/videobewerking als werkschijf, en een 4-bay NAS als permanente opslag.
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9