[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

MTBS schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Die werden geplaatst in 2011 hè... Die van 2012 hadden dat toch niet? Sowieso net ff gecheckt adhv serienummer op support van Apple en deze iMac komt alleszins niet in aanmerking voor een omwisseling.

Niet dat het me echt tegenvalt, maar het geluid is wel ff wennen. Nogal "dof", niet?
Dof? Bij mijn 27" 2010 vind ik het heerlijk klinken. Ook de 21" 2010 die ik tot voor kort had had ik geen klachten over het geluid (maar het klonk wel 'minder' of 'anders' dan de 27")

iMac geluid is eigenlijk altijd best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
sebastius schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:18:
[...]

Dof? Bij mijn 27" 2010 vind ik het heerlijk klinken. Ook de 21" 2010 die ik tot voor kort had had ik geen klachten over het geluid (maar het klonk wel 'minder' of 'anders' dan de 27")

iMac geluid is eigenlijk altijd best goed :)
Daarnet een stukje uit "The Hobbit" bekeken en het zijn idd mooie, warme klanken... 't Is gewoon ff wennen naast de MBA en de Philips TV... :)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
De standaard kwaliteit van geluid is echt niet goed te noemen. Het is natuurlijk niet anders vanwege de formfactor (een laptop zal ook niet snel een mooie diepe bass kunnen weergeven), maar als je zoveel geld uitgeeft aan een iMac, zou ik zeker nog even wat extra's investeren aan externe boxjes om de kwaliteit van je audio op niveau te brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door coendeurloo op 11-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:05
Heb zelf ook enige tijd met mijn 2011 iMac de gewone speakers gebruikt, maar als je daarvoor van een B&W set komt als soundboxen valt het vies tegen, vandaar ik de M-Audio's erbij heb gehaald.

Binnenkort een Headphone / Versterker op buizen voor erbij en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste mede-tweakers,
Ik heb een aanbieding gekregen van een refurbished 20" iMac met intel 2.33 Ghz processor, 2gb werkgeheugen, 250gb SSD en toetsenbord+muis voor 379 €. Is dit apparaat nog goed bruikbaar en is er nog genoeg software voor? Is daarbij de prijs een beetje redelijk gekeken naar de hardware? Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Weet iemand of er ook een Lowkey stand is met usb 3.0 poorten? Vind het een mooi ding maar heb liever snellere poorten:)

Deze bedoel ik: http://www.macessitywebst...ls.asp?ProductCode=LOWKEY
Zelf al naar gezocht, maar kon niks vinden. Misschien alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

RRE RoadRunner schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:30:
Beste mede-tweakers,
Ik heb een aanbieding gekregen van een refurbished 20" iMac met intel 2.33 Ghz processor, 2gb werkgeheugen, 250gb SSD en toetsenbord+muis voor 379 €. Is dit apparaat nog goed bruikbaar en is er nog genoeg software voor? Is daarbij de prijs een beetje redelijk gekeken naar de hardware? Wat denken jullie ervan?
20inch wit of aluminium? Voor een witte vind ik het aan de prijs, voor een alu kan het nog net wel. De SSD is ongeveer 100 euro waard, dus 279 voor de iMac. Kan wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me het verschil vertellen tussen de onderstaande twee types:

Apple iMac 27" i5 2.9Ghz QC - 2012 
MD095N/A

en

Apple iMac 27" i5 2.9Ghz CTO'12*
Z0MR/MD095N/A-2

Beide 1905 euro incl. Onder andere bij Dixons

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00

RnB

Die onderste is CTO, oftewel custom to order, oftewel een niet-standaard uitvoering.
Staan er bij de specificaties geen verschillen? Apart dat ze dezelfde prijs hebben, CTO is doorgaans duurder dan standaard uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het verschil tussen de eerste en de tweede is dat de eerste een Apple Magic Mouse bevat, terwijl die 2e een Apple Trackpad bevat. Even het model nummer googelen doet wonderen. ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Laatst online: 23-05-2023
sebastius schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:11:
[...]

20inch wit of aluminium? Voor een witte vind ik het aan de prijs, voor een alu kan het nog net wel. De SSD is ongeveer 100 euro waard, dus 279 voor de iMac. Kan wel dus.
Het is de polycarbonate versie dus niet aluminium. Moeilijk om een goede referentieprijs te vinden aangezien het een zeldzaam apparaat is. Ben in ieder geval nog flink aan het twijfelenen. Nog bedankt voor je informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

RRE RoadRunner schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:23:
[...]

Het is de polycarbonate versie dus niet aluminium. Moeilijk om een goede referentieprijs te vinden aangezien het een zeldzaam apparaat is. Ben in ieder geval nog flink aan het twijfelenen. Nog bedankt voor je informatie :)
Die witte zijn nu echt wel traag aan het worden. Werken ook niet allemaal meer met de nieuwste Mac OS. Gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Hallo allen,

Ik ben ook in de markt voor de 27 inch iMac maar ik twijfel tussen de keyboard layouts. Nu heb ik eens op de apple site gekeken en nu staat dit:

Nederlands:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Dutch.jpg

English USA:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-US.jpg

Echter op de configuratie pagina staat:
Apple Wireless keyboard(US) / Apple Wireless keyboard (internationaal Engels / Apple Wireless keyboard (Nederlands).

Welke is nou die english USA van de website? Is dat gewoon de (US)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ja, heb ik ook :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

UntamedNL schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:31:

Welke is nou die english USA van de website? Is dat gewoon de (US)?
De US versie heeft een grotere Shift aan de linker kant, zoals je tweede foto. De International English variant heeft net als de Nederlandse een kleinere shift aan de linker kant.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Zer0 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:47:
[...]

De US versie heeft een grotere Shift aan de linker kant, zoals je tweede foto. De International English variant heeft net als de Nederlandse een kleinere shift aan de linker kant.
Uhu, maar de rechterkant verschilt nóg meer.. ;)
Ik heb de standaard Nederlandse in bestelling staan, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik nou de fotos en filmpjes die op mijn iPad staan op de iMac zet, en vervolgens deze van de iPad verwijder..blijven ze dan wel bestaan op de iMac? Mn iPad zit helemaal vol en ik wil ruimte vrij maken.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 16:15

page404

Website says no

Ik heb 2 zeer irritante issues met mijn iMac late 2012.
1) de wallpaper is iedere keer verdwenen als ik uit slaapstand kom
2) hij gaat niet uit zichzelf in slaap.

Heb me al suf gezocht op internet, kom wel wat suggesties tegen maar geen die mijn probleem oplossen.
Helpt een NVRAM reset of zo nog?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.8.3 geinstalleerd? Die zou o.a. de wallpaper bug moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:05

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:02:
Ik heb er juist een bug voor teruggekregen. Als mijn scherm uit stand-by komt is alles wit en moet ik met een venster slepen om alles weer zichtbaar te krijgen. Had ik op 10.8.2 niet op mijn iMac, maar wel weer op mijn MacBook Pro. Daar is het opgelost sinds 10.8.3 ... gaat lekker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:02:
Volgens mij nog niet, dacht dat daar niks interessants in zat voor me. Ga vanavond eens kijken. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een microfoon gekocht en in de iMac geprikt. Eigenlijk ben ik er blindelings vanuit gegaan dat dit gewoon kan..omdat het zo algemeen geacepteerd is dat je een eenvoudige microfoon aan je pc of laptop kan hangen. Helaas heb ik nog geen succes. Moet ik iets bijzonders doen bij een imac om dit werkende te krijgen? (ik heb hem in het gaatje naast de audio geprikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:58:
Ik heb een microfoon gekocht en in de iMac geprikt.
Je weet dat er al een microfoon in je iMac ingebouwd zit? En waarom heb je niet voor een USB microfoon gekozen als je een betere wilt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Je weet dat er al een microfoon in je iMac ingebouwd zit? En waarom heb je niet voor een USB microfoon gekozen als je een betere wilt?
Ik ben al wat wijzer geworden bij toeval. De iMac heeft geen microfoon ingang waar de gewone pc dit wel heeft. Een microfoon ingang krijgt extra power en dat heeft de iMac niet. Ik had voor een jack gekozen omdat al mijn USB poorten vol zitten. Ik mag de microfoon terugsturen en ga een USB versie bestellen plus USB hub.. want die had ik toch al nodig.

En uiteraard weet ik dat er een microfoon in mijn iMac zit. Ik ga youtube filmpjes inspreken, en krijg het geluid van mijn iMac maar niet in de video opneem software aan de praat. (iShowU Pro) for some reason. :'(

Ik kan me ook voorstellen dat het ook iets flatser klinkt via de ingebouwde microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:28

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Heey luitjes,

Ik vraag me af of iemand de benchmarks weet van de 21.5 650m met betrekking tot gamen?
Wat op het web is er van de 680mx zat te vinden maar van het kleinere broertje weinig tot niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Coldbullet schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:41:
Heey luitjes,

Ik vraag me af of iemand de benchmarks weet van de 21.5 650m met betrekking tot gamen?
Wat op het web is er van de 680mx zat te vinden maar van het kleinere broertje weinig tot niks.
Die vind je gemakkelijk hoor
http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

ja die had ik ook gelezen, maar gaat die niet over de 1gb versie?
De imac heeft de 512. Of zit ik nu helemaal er langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

page404 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:
[...]

Volgens mij nog niet, dacht dat daar niks interessants in zat voor me. Ga vanavond eens kijken. thanks!
Helaas, ik blijk dus 10.8.3 al te hebben en het probleem is niet verholpen. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Coldbullet schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:25:
[...]

ja die had ik ook gelezen, maar gaat die niet over de 1gb versie?
De imac heeft de 512. Of zit ik nu helemaal er langs?
Ah, dit heb ik niet nagekeken om eerlijk te zijn. Maar de cMBP heeft de 512mb dus je zal wel genoeg erover vinden als je daar kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

DaemonAngel schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Ah, dit heb ik niet nagekeken om eerlijk te zijn. Maar de cMBP heeft de 512mb dus je zal wel genoeg erover vinden als je daar kijkt
Daar is idd veel meer over te vinden! Bedankt had ik nog gezien dacht dat die 1gb had allemaal

[ Voor 14% gewijzigd door Coldbullet op 28-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan iemand een screenshot maken van de disk utility/het schijfhulpprogramma op een 27" iMac met 3TB Fusion Drive?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wpyxg95u1Wmr7ZtD9DU5I1lC/thumb.png

M'n partitietabel is naar het gootje :X

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Simpel vraagje'; een iMac late 2012 voorzien van een SSD schijf kan vast wel. Echter ben ik opzoek naar een betrouwbaar bedrijf die dit doet.
En kan de 1TB ergens anders geplaatst worden in de iMac, of moet je deze als Externe schijf gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31
Jieve schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:38:
Simpel vraagje'; een iMac late 2012 voorzien van een SSD schijf kan vast wel. Echter ben ik opzoek naar een betrouwbaar bedrijf die dit doet.
En kan de 1TB ergens anders geplaatst worden in de iMac, of moet je deze als Externe schijf gaan gebruiken?
Vandaag nog even bij MacDemolition geweest. Eerder heeft de beste man een macbook met waterschade weer prima aan de praat gekregen (apple verklaarde hem total loss) en de inbouw van een SSD in een late 2009 Imac deed ie vandaag ook voortreffelijk.Kosten vallen mee en daarvoor wil je zeker niet zelf pielen. Wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 03:14
Donderdag op vrijdag men Macbook Pro perfect gebruikt (model van 2008), afgesloten zonder probleem met volle batterij. Vrijdagavond wil ik hem booten, niets meer, geen leven meer in te krijgen.

Toestel was al een tijdje aan vervanging toe dus vandaag maar achter een nieuwe 15' 2,7 quadcore retina gehold in de winkel. Nu zit ik echter met een aantal bestanden op de HD van de oude macbook die ik graag zou recupereren.

Kan ik gewoon de HD eruit halen en in een enclosure steken, zodoende ik gewoon de files kan copy pasten? Gaat het simpelste zijn. Men time machine backup is outdated en ik was eigenlijk net van plan een nieuwe NAS te kopen voor nieuwe backups te maken... beetje de wet van murphy maar goed...

Veronderstel dat een enclosure kopen en ze via usb uitlezen geen probleem gaat zijn?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mits je harde schijf niet naar het gootje is, kan je het prima in een enclosure stoppen om je bestanden ervan af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zegato schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:44:
Kan iemand een screenshot maken van de disk utility/het schijfhulpprogramma op een 27" iMac met 3TB Fusion Drive?

[afbeelding]

M'n partitietabel is naar het gootje :X
Kleine update na drie uur, zonder resultaat, bellen met de eerste en tweede lijn van -de Amerikaanse- AppleCare: het is doorgezet naar 'the engineers'. M'n partitietabel is overigens zo geworden na het draaien van de Bootcamp utility. Het is niet meer te herstellen met de normale tools.

Ik ben heel benieuwd naar de originele layout in Disk utility omdat me dit wat meer houvast geeft hoe het zou 'moeten' zijn. Als er dus iemand is met een 3TB Fusion Drive die een screenshotje kan maken... Je zou me heel blij maken :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velandu
  • Laatst online: 17-08 17:47
Zegato schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Kleine update na drie uur, zonder resultaat, bellen met de eerste en tweede lijn van -de Amerikaanse- AppleCare: het is doorgezet naar 'the engineers'. M'n partitietabel is overigens zo geworden na het draaien van de Bootcamp utility. Het is niet meer te herstellen met de normale tools.

Ik ben heel benieuwd naar de originele layout in Disk utility omdat me dit wat meer houvast geeft hoe het zou 'moeten' zijn. Als er dus iemand is met een 3TB Fusion Drive die een screenshotje kan maken... Je zou me heel blij maken :)
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar, ik heb namelijk hetzelfde. Tijdens een poging om Windows erbij te installeren is de iMac vastgelopen en heb ik deze moeten rebooten. Sindsdien is mijn schijf ook op dezelfde manier opgedeeld.

iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Het lijkt erop dat ik de oorzaak van het niet in slaap vallen van de Mac (deels) gevonden heb. Volgens mij wordt ie wakker gehouden door Spotify. Die zit ook continu op het netwerk te pollen, ook als er niets afgespeeld wordt. Zou mooi zijn als er een manier was om dit te omzeilen.

/edit: oke, dit probleem speelt dus al minstens een jaar. En die rukkers willen het waarschijnlijk niet fixen omdat ze p2p gebruiken om bandbreedte te sparen (wat ik prima vindt) maar om daarom je powersaving te overrulen vind ik nogal asociaal.

[ Voor 40% gewijzigd door page404 op 03-04-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wordt dit alleen gedaan op de desktops of ook op de laptops?
Mijn MacBook valt namelijk prima in slaap en voor zover ik weet wordt ie tussendoor niet wakker (Powernap daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

RnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:16:
Wordt dit alleen gedaan op de desktops of ook op de laptops?
Mijn MacBook valt namelijk prima in slaap en voor zover ik weet wordt ie tussendoor niet wakker (Powernap daargelaten).
Vzv ik las, ook op laptops en zelfs een Mac Pro. De enige uitzondering blijkt te zijn wanneer je queue leeg is, dan staat ie wel sluimerstand toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah kijk, dan zal dat het zijn. Ik heb nooit een queue open staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Weet iemand of het uitmaakt als je een ander merk RAM erbij doet in je iMac, dan dat er al inzit? Ik krijg binnenkort de iMac van een vriend, en die heeft 4gig RAM. Ik wil graag 2x 2GB RAM erbij kopen: http://www.ebay.de/itm/2G...icher&hash=item3f17003b8c, maar ik weet niet welk merk RAM Apple in hun iMacs doet. Het lijkt me dat het niet uitmaakt, maar vragen kan nooit kwaad :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Las Vegas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
Weet iemand of het uitmaakt als je een ander merk RAM erbij doet in je iMac, dan dat er al inzit? Ik krijg binnenkort de iMac van een vriend, en die heeft 4gig RAM. Ik wil graag 2x 2GB RAM erbij kopen: http://www.ebay.de/itm/2G...icher&hash=item3f17003b8c, maar ik weet niet welk merk RAM Apple in hun iMacs doet. Het lijkt me dat het niet uitmaakt, maar vragen kan nooit kwaad :)
Gaat meestal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 17:48
Las Vegas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
Maakt niet zo heel veel uit. Apple gebruikt ook geheugen van verschillende fabrikanten (bv. Hynix, Samsung, Kingston). Het belangrijkste is dat het de juiste snelheid heeft (alhoewel sneller geheugen vaak gedownclockt wordt) en het het juiste type is.

Overigens hoor ik de laatste tijd steeds meer mensen die bij bv. MyCom 'officieel Apple RAM' hebben gekocht. Dat is dus echt bullshit. Dat zijn vaak gewoon gerebrande Corsair modules met een Apple logootje erop. Het ironische is dat Apple helemaal niet hun logo op het RAM print. Het is prima geheugen, daar niet van, maar laat je absoluut niet iets aansmeren door die dozenschuivers wat je voor de helft v/d prijs op het internet kunt bestellen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Toppie, heb er 2 besteld. Dank heren :) De iMac die ik krijg is trouwens een late 2009 27'' model met een i7 2.8GHz, 4gig RAM en een 1TB HDD. Mag 'm hebben voor 600,- dus al met al best een prima deal denk ik zo :)

[ Voor 69% gewijzigd door London op 04-04-2013 22:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is een zeer leuk prijsje inderdaad! Mooie deal :)

Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid nog steeds een 27" Late 2009 10.1 iMac, dat is net een serie eerder dan die van jou en heeft nog een C2D processor in plaats van een Core. Dit model is voor mij nog steeds meer dan snel zat, als je geen zware grafische programma's wil gaan draaien dan zal die van jou dus ook ruimschoots voldoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
En als je er dan ook nog een ssd in zet concureert ie prima met de huidige modellen die je nieuw aan het Leidseplein kan kopen (tenminste.... dat is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dick schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:42:
Dat is een zeer leuk prijsje inderdaad! Mooie deal :)

Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid nog steeds een 27" Late 2009 10.1 iMac, dat is net een serie eerder dan die van jou en heeft nog een C2D processor in plaats van een Core. Dit model is voor mij nog steeds meer dan snel zat, als je geen zware grafische programma's wil gaan draaien dan zal die van jou dus ook ruimschoots voldoen :).
Toppie, meer dan dat zal ik er ook niet mee doen.

@swiebert, dat is nogal een karwei bij een Imac schijnbaar. En alleen de versies na de late 2011 hebben blijkbaar een uitsparing waarin een SSD kan, mijn model niet dus. Weet niet of ik die 1TB hdd ga vervangen dus, als het zoveel moeite kost en zo weinig oplevert (enkel snelheid).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32
Je kunt natuurlijk ook een optibay plaatsen ipv de cd drive. Tenzij je natuurlijk veel cd's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de originele HDD er nog in zit zou ik snel even hier ( http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/ ) kijken als ik jou was.

Deze machine kan trouwens 32GB aan 1333 geheugen hebben.
Las Vegas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:05:
Toppie, heb er 2 besteld. Dank heren :) De iMac die ik krijg is trouwens een late 2009 27'' model met een i7 2.8GHz, 4gig RAM en een 1TB HDD. Mag 'm hebben voor 600,- dus al met al best een prima deal denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:21:
Als de originele HDD er nog in zit zou ik snel even hier ( http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/ ) kijken als ik jou was.

Deze machine kan trouwens 32GB aan 1333 geheugen hebben.

[...]
Ooh dan moet ik nog wel snel handelen. Ik krijg de iMac sowieso pas volgende week, en de actie loopt tot 12-04-13 zie ik. Nouja, iMac komt er wel voor in aanmerking zie ik, maar de HDD die erin zit heeft altijd naar behoren gefunctioneerd. Ga nog wel even kijken of ik het red, en anders jammer dan. Toch bedankt voor het melden :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SSD kan je ook inbouwen inplaats van de Seagate uit eindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Las Vegas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:24:
[...]

Toppie, meer dan dat zal ik er ook niet mee doen.

@swiebert, dat is nogal een karwei bij een Imac schijnbaar. En alleen de versies na de late 2011 hebben blijkbaar een uitsparing waarin een SSD kan, mijn model niet dus. Weet niet of ik die 1TB hdd ga vervangen dus, als het zoveel moeite kost en zo weinig oplevert (enkel snelheid).
Ik heb de superdrive vervangen door caddy met ssd, Dus twee harde schijven alleen geen superdrive meer (late 2009 i7 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:09
Voor mensen met imac 27 (late 2012) een filmpje hoe je imac uitelkaar haalt. Schijnt zelfs mogelijk te zijn om cpu te upgraden.
Op ebay zijn plakstrips te vinden om het scherm van imac terug te zetten.
Hier een leuke topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben al meer dan 3 jaar een gelukkige eigenaar van een 27 imac, maar ik wil nu toch een extern scherm erbij kopen.

Deze wil ik vooral gebruiken om een virtual machine op te draaien en wellicht wat andere dingen die ik altijd in beeld wil hebben (o.a. to do list).

Nu zit ik te twijfelen tussen een 27"scherm met een lage resolutie en een hoge resolutie. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar de laatste, maar goed als ik 250 euro kan besparen dan is dat natuurlijk ook mooi meegenomen.

Ik vroeg mij daarom af of er mensen zijn die ervaring hebben met het naast elkaar draaien van een hoog resolutie en een laag resolutie scherm. Ga ik spijt krijgen van het bezuinigen hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

StephaN900 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:45:
Ik vroeg mij daarom af of er mensen zijn die ervaring hebben met het naast elkaar draaien van een hoog resolutie en een laag resolutie scherm. Ga ik spijt krijgen van het bezuinigen hierop?
Als ik eenmaal de stap naar een 2e scherm zou nemen dan zou ik niet meer bezuinigen op resolutie. Ik vind 1920x1080 of 1920x1200 iets voor max 24". Zet je iMac maar eens op 1920x1080 om een indruk te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Is wel een verschil of je een scherm in zijn non native resolutie zet natuurlijk, dat zal er bij een native 1920*1200 scherm toch een stuk beter uitzien. Maar ik neig idd ook naar een 2560*1440 scherm, moet wel verstelbaar zijn natuurlijk, beetje jammer dat die dell alleen zo lelijk staat naast een imac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
StephaN900 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:54:
Is wel een verschil of je een scherm in zijn non native resolutie zet natuurlijk, dat zal er bij een native 1920*1200 scherm toch een stuk beter uitzien. Maar ik neig idd ook naar een 2560*1440 scherm, moet wel verstelbaar zijn natuurlijk, beetje jammer dat die dell alleen zo lelijk staat naast een imac...
Dan moet je meer betalen voor design en het Apple cinema display nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
En hem dan ernaast zetten met een boek eronder? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

StephaN900 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:54:
Is wel een verschil of je een scherm in zijn non native resolutie zet natuurlijk, dat zal er bij een native 1920*1200 scherm toch een stuk beter uitzien.
Natuurlijk, maar de hoeveelheid ruimte op je scherm is hetzelfde. Daar ging het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afgelopen week 2 Seagate baracuda schijven gekregen van 3TB.

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB

Daarnaast 2 Macally look a like behuizingen hiervoor aangeschaft, maar in de praktijk toch niet helemaal tevreden over de geluidsproductie.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-P9qMhsBm0n4/UWac1zJvC8I/AAAAAAAABw4/4zHvoPeEf-s/s332/Macally.JPG

http://www.conrad.nl/ce/n...ref=search&rt=search&rb=1

Gisterenavond dus maar de benodigde accesoires besteld om de huidige HDD te vervangen, en zal van het weekend de upgrade gaan uitvoeren op de 27" iMac 2011, hopelijk zal de geluidsproductie hiermee afnemen. Bijkomend voordeel is dat op deze manier ook de firmware van de HDD kan worden geupgrade, in tegenstelling tot een externe usb oplossing.

Zijn er hier nog meer mensen die hun HDD hebben vervangen of geupgrade ?

De reden waarom ik niet voor een SSD ben gegaan is omdat ik simpelweg ruimte gebrek heb, en makkelijk backups wil kunnen maken met TimeMachine.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webschaapje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06-2024
Destianto schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:40:
Zijn er hier nog meer mensen die hun HDD hebben vervangen of geupgrade ?
Vorige week nog. De originele HDD in m'n iMac (Late 2009) was overleden, dus ik heb toen een nieuwe Seagate Baracuda 7200.14 1TB gekocht en erin gezet. Daarna een clean install gedaan. Ik was nog even bang dat ik issues met de temperatuur sensor zou krijgen, maar dat viel gelukkig mee. Hij draait weer als een zonnetje nu en ik haal nu ongeveer 190 MB/s (zowel lezen als schrijven). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb vanmiddag ook m'n iMac opgehaald :) Bevalt goed so far, hoewel de harde schijf wel een beetje lawaaiig is. Is ook een van die Seagate schijven schijnbaar, maar de actie loopt tot morgen, dus geen zin meer in die sores om 'm te laten vervangen, aangezien die 't verder wel prima doet.

Hoop deze maand nog de onderdelen voor het inbouwen van een SSD te krijgen, dan kan ik snel OSX daarop installeren.

Geheugen pakte die gelijk trouwens, dus nu mooi 8 gig draaien :) iMac is een late 2009 model trouwens. Heerlijk groot scherm zeg.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

webschaapje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:38:
[...]

Vorige week nog een nieuwe Seagate Baracuda 7200.14 1TB gekocht en erin gezet.
Heb je dit zelf gedaan ? Zo ja, hoe is de klus je bevallen ?

Heb je het echt volgens de welbekende handleidingen gedaan ?

http://www.ifixit.com/Gui...MC+2429+Hard+Drive/7555/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webschaapje
Destianto schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:31:
[...]

Heb je dit zelf gedaan ? Zo ja, hoe is de klus je bevallen ?

Heb je het echt volgens de welbekende handleidingen gedaan ?

http://www.ifixit.com/Gui...MC+2429+Hard+Drive/7555/1
Zelf gedaan ja. Het viel me eigenlijk heel erg mee. Ik kon het glazen scherm er met m'n nagels van af halen, dus die zuignapjes zijn niet echt nodig. Verder heb ik de genoemde handleiding gebruikt. Het enige gereedschap wat ik heb gebruikt is een Torx 8 en een Torx 10 schroevendraaier.

Vergeet niet alle kabeltjes weer netjes aan te sluiten voordat je de display weer terug op z'n plaats zet. Ik was er één vergeten waardoor de fans voluit gingen blazen bij het opstarten. De display en het glazen scherm trekken overigens heel makkelijk stof aan, dus beiden even schoonmaken voordat je deze weer terug plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

webschaapje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:19:
[...]

Zelf gedaan ja. Het viel me eigenlijk heel erg mee. Ik kon het glazen scherm er met m'n nagels van af halen, dus die zuignapjes zijn niet echt nodig. Verder heb ik de genoemde handleiding gebruikt. Het enige gereedschap wat ik heb gebruikt is een Torx 8 en een Torx 10 schroevendraaier.

Vergeet niet alle kabeltjes weer netjes aan te sluiten voordat je de display weer terug op z'n plaats zet. Ik was er één vergeten waardoor de fans voluit gingen blazen bij het opstarten. De display en het glazen scherm trekken overigens heel makkelijk stof aan, dus beiden even schoonmaken voordat je deze weer terug plaatst.
Interessant, op welke plek van het scherm heb je dit gedaan?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webschaapje
Las Vegas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:38:
[...]

Interessant, op welke plek van het scherm heb je dit gedaan?
Ik merkte dat de glazen plaat bij mij aan de rechter bovenkant niet helemaal aligned was met de aluminium body. Dus met een klein beetje kracht de plaat naar me toe getrokken tot ik er met een vinger tussen kon, en toen de plaat voorzichtig één voor één van de magneten getrokken. Daarna til je het scherm er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

webschaapje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:01:
[...]

Ik merkte dat de glazen plaat bij mij aan de rechter bovenkant niet helemaal aligned was met de aluminium body. Dus met een klein beetje kracht de plaat naar me toe getrokken tot ik er met een vinger tussen kon, en toen de plaat voorzichtig één voor één van de magneten getrokken. Daarna til je het scherm er zo uit.
Ah ja, top. Ik heb zojuist nog een manier gevonden om het zonder zuignappen oid te doen. Een scherp voorwerp (zoals een stanleymes) iets onder de glasplaat schuiven, en dan kantelen. Dan komt de glasplaat los, en kun je met een beetje kracht 'm eruit tillen.

Dit was bij mij nodig omdat ik nogal een irritant probleem heb met m'n iMac:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/29gllvn.jpg

Bovenin het scherm zijn vlekken te zien, en die zijn eigenlijk alleen zichtbaar op blauwe of witte achtergronden. Ik hoopte dat het probleem te verhelpen was door de glasplaat even aan de binnenkant schoon te maken, maar helaas is het dus iets wat in het scherm zit schijnbaar. Zou het ingebrand zijn? Want dan kan ik er helaas niets aandoen, aangezien de iMac 4 jaar oud is :(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Las Vegas schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:31:
[...]

Ah ja, top. Ik heb zojuist nog een manier gevonden om het zonder zuignappen oid te doen. Een scherp voorwerp (zoals een stanleymes) iets onder de glasplaat schuiven, en dan kantelen. Dan komt de glasplaat los, en kun je met een beetje kracht 'm eruit tillen.

Dit was bij mij nodig omdat ik nogal een irritant probleem heb met m'n iMac:
[afbeelding]

Bovenin het scherm zijn vlekken te zien, en die zijn eigenlijk alleen zichtbaar op blauwe of witte achtergronden. Ik hoopte dat het probleem te verhelpen was door de glasplaat even aan de binnenkant schoon te maken, maar helaas is het dus iets wat in het scherm zit schijnbaar. Zou het ingebrand zijn? Want dan kan ik er helaas niets aandoen, aangezien de iMac 4 jaar oud is :(
Waar heb je je Mac gekocht? Ik weet dat het 'vlekken' probleem in de vorige generatie iMacs door Apple gewoon kosteloos vervangen wordt na een beetje aandringen. Een vriend van me had hetzelfde probleem en daar is na 3,5 jaar gewoon de glasplaat kosteloos van vervangen. Verschilt nogal per APR/Reseller overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobbieB schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:59:
[...]

Waar heb je je Mac gekocht? Ik weet dat het 'vlekken' probleem in de vorige generatie iMacs door Apple gewoon kosteloos vervangen wordt na een beetje aandringen. Een vriend van me had hetzelfde probleem en daar is na 3,5 jaar gewoon de glasplaat kosteloos van vervangen. Verschilt nogal per APR/Reseller overigens...
Hij is destijds gekocht bij Amac in Apeldoorn. Heb ook even per mail contact opgenomen met ze, en uitgelegd hoe het zit. Gelijk even geïnformeerd naar die seagate hdd regeling. :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Las Vegas schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:10:
[...]

Hij is destijds gekocht bij Amac in Apeldoorn. Heb ook even per mail contact opgenomen met ze, en uitgelegd hoe het zit. Gelijk even geïnformeerd naar die seagate hdd regeling. :)
Die Seagate actie telt tot 3 jaar na aankoopdatum óf tot 12 april, dus daar ben je al te laat mee. Misschien dat ze coulant zijn (ik vermoed van wel overigens, maar het kan zijn dat je er even over door moet zeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Nu we het toch over HDD's hebben: Als ik het scherm van mijn iMac uitzet, dan gaat de HDD ook in sluimerstand. Dit doe ik best wel vaak. Hoe goed is dit voor je levensduur van de iMac?

[ Voor 6% gewijzigd door CarbonFibeR op 28-04-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor de mensen die een SSD in hun iMac hebben ingebouwd, moet de SSD op de plek van de optical drive, of op de plek van de originele HDD? Want in het laatste geval moet de originele HDD op de plek van de optical drive, lijkt me.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Las Vegas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:25:
Voor de mensen die een SSD in hun iMac hebben ingebouwd, moet de SSD op de plek van de optical drive, of op de plek van de originele HDD? Want in het laatste geval moet de originele HDD op de plek van de optical drive, lijkt me.
Hangt er van af welk model.

In de mid-2010 27inch zit bv een ruimte voor een SSD. Kost je wat extra aan kabels en plastic parts maar dan zit de SSD op de officiele plek.

Ik heb in mijn iMac (dus ook een mid2010 27inch) twee SSD's: 1 op de officiele plek en 1 op de plek van de 1tb harddisk, die heb ik er uit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

sebastius schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:35:
[...]

Hangt er van af welk model.

In de mid-2010 27inch zit bv een ruimte voor een SSD. Kost je wat extra aan kabels en plastic parts maar dan zit de SSD op de officiele plek.

Ik heb in mijn iMac (dus ook een mid2010 27inch) twee SSD's: 1 op de officiele plek en 1 op de plek van de 1tb harddisk, die heb ik er uit gegooid.
Ah ok, bij mij gaat het om een late 2009 model.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Las Vegas schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:36:
[...]

Ah ok, bij mij gaat het om een late 2009 model.
Dan kies je voor HDD of DVD vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

sebastius schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Dan kies je voor HDD of DVD vervangen.
Inmiddels typ ik dit vanaf m'n iMac mét Samsung 840 pro 256gb SSD }:O

De klus zelf ging redelijk gesmeerd. Alleen m'n caddy die ik van ebay had geplukt had gaatjes die niet groot genoeg waren voor de schroeven. Dus dat heeft deze klusmeneer opgelost met tweezijdig plakband :P Verder heb ik maar 6 torx schroeven terug kunnen draaien voor het scherm, omdat de overige simpelweg niet erin te krijgen zijn door de magneten naast de gaatjes. Maar het scherm zit goed genoeg vast nu, dus geen probleem.

Had ook even een bootable USB stick gemaakt, dus ook de installatie ging zeer gesmeerd.

Nu moet ik nog een goed benchmark programma zien te vinden voor OSX :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bumpje. Heb met iStat even een screenshot gemaakt van m'n temperaturen. Ik merkte ook al voor ik aan de slag ging met de SSD dat de iMac erg warm wordt bovenop. Je kan je hand wel boven op het scherm leggen, maar heel comfortabel voelt het niet aan.

Het resultaat in iStat:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vvsynt.png

Deze screen heb ik genomen net na het kijken van een serie op m'n 40'' Samsung LED tv die is aangesloten op m'n iMac. Maar goed, dan nog lijken deze temperaturen me wel aan de erg hoge kant?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Las Vegas schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Inmiddels typ ik dit vanaf m'n iMac mét Samsung 840 pro 256gb SSD }:O

De klus zelf ging redelijk gesmeerd. Alleen m'n caddy die ik van ebay had geplukt had gaatjes die niet groot genoeg waren voor de schroeven. Dus dat heeft deze klusmeneer opgelost met tweezijdig plakband :P Verder heb ik maar 6 torx schroeven terug kunnen draaien voor het scherm, omdat de overige simpelweg niet erin te krijgen zijn door de magneten naast de gaatjes. Maar het scherm zit goed genoeg vast nu, dus geen probleem.

Had ook even een bootable USB stick gemaakt, dus ook de installatie ging zeer gesmeerd.

Nu moet ik nog een goed benchmark programma zien te vinden voor OSX :)
Blackmagic Disk Speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al opgevallen ???

De Imac's kunnen nu ook met 256/512 ssd worden geleverd, in mijn geval een zegen want wil graag een ssd erin en vond de eerste lever optie met 768 ssd (1300-900 euro) extra een te grote stap.
Een kleine ssd erin voor de snelheid, capaciteit doe ik verder met extern.

Vraag me af of Apple zo duidelijk meer Imac's wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:36:

...

Vraag me af of Apple zo duidelijk meer Imac's wil verkopen.
Dat willen ze sowieso :9

Vind het zelf ook een mooie toevoeging. Is alleen wel aan de dure kant voor een SSD, zeker als je meerekent dat je de standaard 1TB HDD daarvoor inruilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Las Vegas schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:09:
Bumpje. Heb met iStat even een screenshot gemaakt van m'n temperaturen. Ik merkte ook al voor ik aan de slag ging met de SSD dat de iMac erg warm wordt bovenop. Je kan je hand wel boven op het scherm leggen, maar heel comfortabel voelt het niet aan.

Het resultaat in iStat:
[afbeelding]

Deze screen heb ik genomen net na het kijken van een serie op m'n 40'' Samsung LED tv die is aangesloten op m'n iMac. Maar goed, dan nog lijken deze temperaturen me wel aan de erg hoge kant?
valt wel mee, als ik kijk onder load zit ik ook rond die tempratuur, en dan heb ik de fans ingesteld op 1100 rpm.
Dus eigenlijk erg still.

Ze hebben natuurlijk niet voor niks een Alu behuizing gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mektheb schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:43:
[...]

valt wel mee, als ik kijk onder load zit ik ook rond die tempratuur, en dan heb ik de fans ingesteld op 1100 rpm.
Dus eigenlijk erg still.

Ze hebben natuurlijk niet voor niks een Alu behuizing gekozen ;)
Ah ok, je hebt ook wel gelijk. Na wat googlewerk kwam ik er ook al achter dat het vrij normaal is voor een iMac om warm te worden. Mijn voornaamste zorg was dan ook de secondary heatsink. ~90 graden leek me erg warm, maar goed, het zal wel :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Die secondary heatsink wordt vooral hot als ik de helderheid van de imac zeer hoog zet (tenminste daar lijkt een relatie met de temperatuur mee te liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Vrienden, ik heb een vraag aan jullie. Een kennis van mij heeft gevraagd om zijn geheugen reepjes te verkopen die oorspronkelijk in zijn hagelnieuwe iMac zaten. Het gaat om 2x 4gb 'elpida' 2Rx8 PC3-12800S-11-10-F3.

Kan iemand mij een indicatie geven wat dat nog waard is? Het gaat dus om twee reepjes welke samen 8gb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Las Vegas schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:09:

Het resultaat in iStat:
[afbeelding]

Om even op mijzelf terug te komen, en misschien mensen te helpen die met eenzelfde probleem spelen, ik heb het opgelost. Het probleem zat 'm in de helderheid van het scherm, deze stond namelijk op 100% :9 Inmiddels staat 'ie op 20% en is de iMac gemiddeld gezien 30 graden koeler :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Lijkt me niet dat het probleem opgelost is. Ook bij de 100% stand moet de Mac gewoon gekoeld worden, anders is de optie van 100% gewoon te hoog. Zulke dingen moeten het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 23-09 00:07
Smitovic schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:01:
Lijkt me niet dat het probleem opgelost is. Ook bij de 100% stand moet de Mac gewoon gekoeld worden, anders is de optie van 100% gewoon te hoog. Zulke dingen moeten het gewoon doen.
Mijn iMac wordt ook best warm (linksbovenin), heb hem altijd op 100% staan. Draait nu al 3 jaar mee, maar nooit problemen mee gehad. Koeling slaat ook vrij laat pas aan, gelukkig. Ik denk dat er gewoon rekening mee gehouden is. Heb zelf een iMac Late 2009 (27 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heb een 27 inch iMac (nieuwste) en wil er graag geheugen bij kopen (2 x 8 gb). Welke kan ik het beste kopen? Het moet erbij, dus niet i.p.v. en moet op 1600 mhz draaien. Wie kan me adviseren?

Ik heb gezocht, maar er is zoveel aanbod en voor mij nogal onduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
DJH schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:35:
Heb een 27 inch iMac (nieuwste) en wil er graag geheugen bij kopen (2 x 8 gb). Welke kan ik het beste kopen? Het moet erbij, dus niet i.p.v. en moet op 1600 mhz draaien. Wie kan me adviseren?

Ik zou Marktplaats even checken. Genoeg mensen die zelf upgraden naar 32Gb en hun 2x8 verkopen voor een prikkie.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 12:27
DJH schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:35:

icidu geheugen werkt altijd.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Zojuist mijn iMac late 2012 een upgrade van 8GB naar 16GB gegeven (setje van 8GB origineel Macgeheugen op Marktplaats).
Grappig, aan de ene kant zijn die dingen zo non-servicable als maar zijn kan, maar geheugen bijprikken is makkelijker dan een stofzuigerzak vervangen :D mooi mechanisme met die drukknop achter de voedingskabel en dat hefboompje. :*)
Merkte meteen het verschil, gewoon 0 pageouts meer. Zijn hier minimaal 2 gebruikers tegelijk ingelogd en dan draai ik ook nog Virtualbox, dan is 8GB net te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
page404 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:35:
Zojuist mijn iMac late 2012 een upgrade van 8GB naar 16GB gegeven (setje van 8GB origineel Macgeheugen op Marktplaats).
En wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? Wil het misschien zelf ook doen, zal het eens in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
remzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:59:
[...]

En wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? Wil het misschien zelf ook doen, zal het eens in de gaten houden :)
Ik verkocht laatst hier op V&A voor 35euro een kitje 2x 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Mektheb schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Ik verkocht laatst hier op V&A voor 35euro een kitje 2x 4GB
Dat heb ik er ook voor betaald. Niet bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Rond die prijs zat ik al te denken en heb ik al wat zien staan inderdaad. Ik ga maar eens bieden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik stel mijn vraag even hier omdat het ook om mijn iMac 27" 2011 gaat. Ik ben van plan om mijn Dell U2711 scherm te vervangen door een Apple Thunderbolt Display. Nu vroeg ik mij af of iemand deze combi al thuis of op kantoor heeft staan en hoe je de voet van de ATD op de één of andere manier hoger hebt kunnen krijgen, zodat hij gelijk staat met de iMac?

Ik kwam dit al tegen, maar dit is gelijk 80 dollar: http://twelvesouth.com/products/hirise_imac/

Ik wil hem trouwens ook niet tegen de muur hangen

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Ik heb een keer een stand gezien wat gewoon een blok aluminium was. Weet alleen niet meer of dit zelf gemaakt/custom geordered was...
Daarnaast is de Hirise volgens mij één van de weinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik weet niet wat het exacte hoogte verschil is, maar denk dat je met onderstaande oplossingen wel aardig in de buurt komt.

zie ook Dé accessoires voor bij je Apple Computer

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4752190569_d6e8abe71a_z_d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25qajwh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/r6xr48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Thanks voor de tips! Zal eens kijken

motabeatz.com

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste

Let op: