Ik zou er eerst eens mee langs een Apple service center gaan. Er is namelijk altijd een kans dat ze het onder 'coulance' repareren. Sterker nog, volgens mij heb je nog gewoon garantie. Ik heb een keer na anderhalf jaar een witte Macbook langs de Amac gebracht en die hebben er netjes een nieuwe klep opgezet omdat er scheurtjes in de scharnieren zaten.StefanVerkerk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:50:
Ik ben sinds november 2011 in het bezit van een 27" iMac mid 2011 (2.7GHz i5) en begin januari is er een probleem ontstaan met het beeldscherm. Al enkele weken flikkerde het licht af en toe (helderheid nam kort af, dan weer even toe etc.) en 's avonds toen ik aan het werk was ging het beeldscherm helemaal uit. Het probleem zit in ieder geval bij de LED backlight, want als ik met een zaklamp op het scherm schijn dan kan ik nog wel het een en ander zien. Samen met een maat van mij hebben we even gekeken naar wat oplossingen op internet, o.a. wat kabeltjes checken maar dat bleek het probleem niet te zijn. Vooralsnog hou ik het er op dat er sprake is van een defecte inverter. Nu is zo'n inverter niet echt makkelijk te vinden op internet, ik zie eigenlijk enkel op eBay wat te koop staan voor 99 dollar. Wellicht dat iemand anders nog tips heeft?
P.s. Ik lees hier op Tweakers al erg lang mee maar ik heb nog nooit een forumbericht geplaatst... dus bij deze... hoi!
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional