Iemand een idee wat een nieuw setje (2x4gb) iMac 27 2012 geheugen moet kosten? V&a prijsindicatie!
Is een i3 niet een ouder model dan 2011 ?Frid0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:53:
[...]
Aha, bedankt! Ken die site helemaal niet....
Maar, heeft een iMac uit 2011 ook 5Ghz of stel ik nu een hele stomme vraag?
Ennuh, is het te doen om het geheugen uit t breiden?
Type dit op het 2011 model en deze heeft de Radeon 6xxx serie ipv 5xxx.
Dit telt natuurlijk wel mee in de prijs, jaar van aanschaf is natuurlijk niet altijd gelijk aan model / type.
Overigens ter prijsindicatie, een i3 is verschijnlijk het instapmodel geweest met een nieuwprijs rond de 1200.
Ter informatie, mijn 2011 iMac (1449 variant) koste via marktplaats 1000e.
[ Voor 15% gewijzigd door Bossie op 21-01-2013 16:49 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja mijn 2011 ondersteund de 5ghz kanaal maar dit is wel de medio 2011 versie.Frozenberg schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:45:
Iemand een idee wat een nieuw setje (2x4gb) iMac 27 2012 geheugen moet kosten? V&a prijsindicatie!
hier zit de airportextreme kaart in die al een tijdje uit is.
[ Voor 5% gewijzigd door iYell0wi7 op 21-01-2013 16:51 ]
Hier is een betaalbare 1x8 gig voor 52,99, deze is trouwens speciaal ontwikkelt voor de Mac'sFrozenberg schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:45:
en is 1600mhz voor de nieuwere modellen.
http://www.corsair.com/en...t-cmsa8gx3m1a1600c11.html
stuk goedkoper op mycom
http://www.mycom.nl/Produ...DDR3,CL11,16008GB/1365546
Volgens mij is het verstandiger om een kit te kopen van hetzelfde merk. Voor dual channel en voor compatibiliteit.
2x4gb:
http://www.mycom.nl/Produ...3,CL9,13338GB-KIT/1196538
2x8
http://www.mycom.nl/Produ...,CL9,133316GB-KIT/1308883
2x4gb:
http://www.mycom.nl/Produ...3,CL9,13338GB-KIT/1196538
2x8
http://www.mycom.nl/Produ...,CL9,133316GB-KIT/1308883
[ Voor 57% gewijzigd door Workaholic op 21-01-2013 20:40 ]
Ik lees zowel hier als op macrumors het een en ander over geheugen uitbreiding, als ik goed begrijp is hier op GoT de consensus, dat als ik mijn stock geheugen verwijder ik het beste CL9 kan halen, en als ik de stock laat zitten en enkel aanvul ik CL11 moet halen. Beide dan wel PC-12800 , 1600mhz.
Is deze assumptie correct?
Is deze assumptie correct?
Vanuit de tweakers V&A heb ik eergisteren 2 x 4GB origineel iMac (Hynix) geheugen overgenomen van een upgrader voor €30,-
Ik neem aan dat er meerdere upgraders zijn die hun 2 x 4GB voor een prikkie verkopen. Het betreft het volgende geheugen:

http://www.hynix.com/prod...FR8C&posMap=computingDDR3
Ik neem aan dat er meerdere upgraders zijn die hun 2 x 4GB voor een prikkie verkopen. Het betreft het volgende geheugen:
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik sta op het punt nieuw geheugen te bestellen en mijn stock er uit te trekken, dus ik houd me aanbevolen. Alleen even aan het orienteren op het cl9 versus cl11.vacuumcleaner schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:05:
Vanuit de tweakers V&A heb ik eergisteren 2 x 4GB origineel iMac (Hynix) geheugen overgenomen van een upgrader voor €30,-
[afbeelding]
Ik ben wel opzoek naar goedkoop 2x 4GB (1600Mhz) voor mijn nieuwe 27" iMac die nog binnen moet komen (waar standaard 2x4 in zit)rvandeven schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Ik sta op het punt nieuw geheugen te bestellen en mijn stock er uit te trekken, dus ik houd me aanbevolen. Alleen even aan het orienteren op het cl9 versus cl11.
Vergis je daar niet in. Geheugenprijzen gaan weer langzaam stijgen.page404 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:28:
Overigens kan je het ook even aanzien en als het niet lekker werkt, dat geheugen alsnog bestellen. Het wordt alleen maar goedkoper!
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een iMac. aangezien mn MBP kapot is.
Heb wel een paar vragen, misschien kunnen jullie me helpen.
Wat ik vreemd vond is dat er in de nieuwe iMacs geen i7 zit, maar i5, is dat om een bepaalde reden?
Fusion drive werd me ook niet helemaal duidelijk, als je een iMac in de Media Markt koopt, zit daar standaard Fusion drive in?
Ipv Fusion Drive kan je toch ook een SSD naast je normale HD inbouwen?
Wat ik vreemd vond is dat er in de nieuwe iMacs geen i7 zit, maar i5, is dat om een bepaalde reden?
Fusion drive werd me ook niet helemaal duidelijk, als je een iMac in de Media Markt koopt, zit daar standaard Fusion drive in?
Nieuwe imac is binnen! 30 dagen levertijd.. maar dan heb je ook wat!!

Heb nog geheugen en een muis over (zie mijn v&a). 2x4gb en magic mouse. Allebei nieuw

Heb nog geheugen en een muis over (zie mijn v&a). 2x4gb en magic mouse. Allebei nieuw
[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 23-01-2013 19:44 ]
Ik ben van plan de 21,5" aan te schaffen, het instapmodel.
8GB ram lijkt me voldoende, vind het geen 200 euro waard voor 16.
Waar ik nog wel mee zit is die zogeheten Fusion Drive.
Dat kost me nog eens 250 euro extra, en de vraag is, is dat het waard?
(het zou iig helpen met sneller opstarten, maar heb je datzelfde effect ook niet als je de imac in slaapstand zet?)
En nog een andere vraag, met fusion drive zou je dus enorme snelheidswinst moeten hebben ook met het beheren van bestanden. Maar hoe kan dit de bijv. kopieersnelheid beinvloeden als je iets toch op de 1tb hdd kopieert? (van hdd naar hdd)
8GB ram lijkt me voldoende, vind het geen 200 euro waard voor 16.
Waar ik nog wel mee zit is die zogeheten Fusion Drive.
Dat kost me nog eens 250 euro extra, en de vraag is, is dat het waard?
(het zou iig helpen met sneller opstarten, maar heb je datzelfde effect ook niet als je de imac in slaapstand zet?)
En nog een andere vraag, met fusion drive zou je dus enorme snelheidswinst moeten hebben ook met het beheren van bestanden. Maar hoe kan dit de bijv. kopieersnelheid beinvloeden als je iets toch op de 1tb hdd kopieert? (van hdd naar hdd)
[ Voor 24% gewijzigd door KoningPaulus op 23-01-2013 21:53 ]
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Niet alleen start een fusion drive sneller. je programma´s starten ook sneller op. Eigenlijk alles wat je doet, voelt merkbaar sneller aan. Als je ooit een SSD hebt geprobeerd wil je er niet meer vanaf. En een fusiondrive is redelijk vergelijkbaar.
Van alle upgrades is je fusiondrive of SSD het meest merkbare.
i7 is een build-to-order optie, net zoals de Fusion drive ipv de standaard HDD.Jieve schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:36:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een iMac. aangezien mn MBP kapot is.
In de Apple online store kun je je configuratieopties bekijken (bekijk de opties per model door op "selecteer" te klikken). In principe moet een autorized Apple reseller je ook de versie met de opties kunnen verkopen - wel is de kans groot dat deze niet op voorraad is. Je kunt je Mac natuurlijk ook altijd gelijk bij Apple kopen. Misschien kom je zelfs in aanmerking voor 8-12% studentenkorting?
Dit is ook mijn ervaring met Fusion drive in de nieuwe iMac (zie ook dit gebruikersreview).Trunksmd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:10:

[ Voor 17% gewijzigd door ratz op 24-01-2013 14:06 ]
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Oke bedankt, maar je kan toch ook achteraf een ssd laten inbouwen? Of is er geen ruimte om een ssd en een 1tb schijf in een iMac?
Daarvoor moet het scherm er af, en bij de nieuwste iMac zijn deze gelijmd. Daardoor is het eigenlijk onbegonnen werk om dit zelf te doen aangezien je het scherm terug op zijn plaats moet lijmen.Jieve schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:57:
Oke bedankt, maar je kan toch ook achteraf een ssd laten inbouwen? Of is er geen ruimte om een ssd en een 1tb schijf in een iMac?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Vandaar, was al in de winkel aan het zoeken naar schroefjes!Darkstar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:34:
[...]
Daarvoor moet het scherm er af, en bij de nieuwste iMac zijn deze gelijmd. Daardoor is het eigenlijk onbegonnen werk om dit zelf te doen aangezien je het scherm terug op zijn plaats moet lijmen.
Maar kan wel achteraf ingebouwd worden door bijvoorbeeld Apple Store Amsterdam?
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik de apple imac wel kon bestellen tegen het actietarief van de mediamarkt,
Dan zou ik voor het basismodel 1385/121*100= 1144,63 euro betalen.
Als een van jullie NU voor het 21,5inch model zou gaan. Zou je dan de basisvariant voor die prijs meepakken, of toch incl een fusion drive met 6% studentenkorting en 1536,70. ( zonder fusion drive isie met studentenkorting 1301 euro)
Als een van jullie NU voor het 21,5inch model zou gaan. Zou je dan de basisvariant voor die prijs meepakken, of toch incl een fusion drive met 6% studentenkorting en 1536,70. ( zonder fusion drive isie met studentenkorting 1301 euro)
Ik kies voor het basis model van 27inch. Het voordeel is erg groot bij de MM. Ik zet er zelf een ssd en geheugen in. Zoveel korting krijg je niet met de studenten regeling.
Nee precies, vandaar dat ik de afweging aan het maken ben tussen het basismodel, of toch de gene met een ssd en dan flink bijbetalen..
Dacht dat zelf ssd bijplaatsen in deze nieuwe modellen nogal een gepriegel is met lijm oid? Dus ik ga zowiezo voor safe, dus wel of niet
Dacht dat zelf ssd bijplaatsen in deze nieuwe modellen nogal een gepriegel is met lijm oid? Dus ik ga zowiezo voor safe, dus wel of niet
[ Voor 34% gewijzigd door KoningPaulus op 24-01-2013 21:56 ]
Geen lijm.teiltjemetromme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:54:Dacht dat zelf ssd bijplaatsen in deze nieuwe modellen nogal een gepriegel is met lijm oid? Dus ik ga zowiezo voor safe, dus wel of niet
Om bij de componenten te komen moet je het glas van het scherm van de behuizing losmaken. Deze zit vast met dubbelzijdig tape, die je redelijk makkelijk kan doorbreken. De taperesten moet je verwijderen en vervolgens moet je nieuwe VHB tape aanbrengen na het vervangen van de componenten. Er zijn bedrijven die complete sets verkopen (zoek maar eens op OWC en iFixit), compleet met instructievideos.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Als je hem via de Apple Store gaat bestellen; dan dit Apple on Campus linkje gebruikenteiltjemetromme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:56:
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik de apple imac wel kon bestellen tegen het actietarief van de mediamarkt,
*snip*
Van € 1301 -> € 1218
Van € 1536 (Fusion Drive) -> € 1438.
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 27-01-2013 13:22 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Kan iedereen dit linkje gebruiken?AntraXxX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:59:
[...]
Als je hem via de Apple Store gaat bestellen; dan dit Apple on Campus linkje gebruiken.
*snip*
Van € 1301 -> € 1218
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 27-01-2013 13:22 ]
Bij het vorige model deden sommige Apple Resellers dat wel, de Apple Store doet zo'n dingen volgens mij nooit. Maar gezien het gedoe met lijm/plaktape in het huidige model zou ik dat toch zeker eerst een keer navragen.Jieve schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:38:
[...]
Vandaar, was al in de winkel aan het zoeken naar schroefjes!
Maar kan wel achteraf ingebouwd worden door bijvoorbeeld Apple Store Amsterdam?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Moet je dan geen studentenkaart of bewijs van inschrijving tonen oid?AntraXxX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:59:
[...]
Als je hem via de Apple Store gaat bestellen; dan dit Apple on Campus linkje gebruiken.
*snip*
Van € 1301 -> € 1218
DAt je studeert aan de TU delft? Want daar is deze link toch van?
[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 27-01-2013 13:23 ]
Volgens de voorwaarden wel, in de praktijk niet. Ik heb hem zo ook besteld vorige maand, en er wordt niks gevraagd. Ik studeer wel trouwens, just in case...
Welke Media Markt vestiging? Geldt zeker niet voor overal? Heb 2 weken geleden mijn 27" iMac besteld via Apple met van alles erop en eraan. Als ik hem cancel en via MM bestel, vervolgens profiteer van de 21% korting en daarnaast nog mijn btw aangifte doe en daar dus bovenop 21% nog een keer korting dan zou dat een mooie optie zijn :-).teiltjemetromme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:56:
Ik heb zonet nogmaals even gebeld, puur om te checken voordat ik erheen zou gaan, blijkt het helemaal niet waar te zijn -.-... (over van het kastje naar de muur gestuurd worden..) Mediamarkt leeuwarden was dat, mediamarkt groningen kan alleen basis modellen bestellen, maar er staan nog zeker 50 bestellingen open, en de verwachting was 4-5 maanden levering.
Zoiets dacht ik al. Ik laat mijn bestelling via apple gewoon staan. Nog 2 weken wachtenteiltjemetromme schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:08:
Ik heb zonet nogmaals even gebeld, puur om te checken voordat ik erheen zou gaan, blijkt het helemaal niet waar te zijn -.-... (over van het kastje naar de muur gestuurd worden..) Mediamarkt leeuwarden was dat, mediamarkt groningen kan alleen basis modellen bestellen, maar er staan nog zeker 50 bestellingen open, en de verwachting was 4-5 maanden levering.
Kan inderdaad iedereen 'gewoon' gebruiken. Laatst had een bekende van me ook via die link besteld (terwijl hij niet studeerde) en dat ging gewoon zonder problemen. Werd nergens naar gevraagd en hoefde ook niks te laten zien ofzo. Dus pak die extra € 100+ korting zou ik zeggen.teiltjemetromme schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:43:
[...]
Moet je dan geen studentenkaart of bewijs van inschrijving tonen oid?
DAt je studeert aan de TU delft? Want daar is deze link toch van?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Je kan bij Media Markt Breda de duurdere 27" iMac gewoon reserveren. Volgens mij kosten ze €2080.- exclusief de korting, je krijgt dan een numeriek toetsenbord ipv een draadloze
[ Voor 19% gewijzigd door RSD1982 op 25-01-2013 17:26 ]
hoe krijg je het besturingssysteem op de fusion drive en de rest gebruiken als opslag? Kun je dat instellen bij het instellen van de computer als je hem voor het eerst aanzet?
Het partitie idee bij windows?
Het partitie idee bij windows?
Je moet je OS klonen naar je SSD en vervolgens de HDD formatteren dacht ik. Staat ergens in het 'SSD in je Apple topic' volgens mij.
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Kon ergens mijn 4GB reepjes inruilen voor 8GB want die was over...
Heel veel verschil merk ik niet.. (van 4 naar 16 in mijn Macbook was wel te merken)
Maar het kan geen kwaad natuurlijk. Is ie weer helemaal 2013 ready !
FreeReef.nl
Zojuist de imac 21,5" besteld met fusion drive!
Nu nog uitzoeken hoe dat moet met dat fusion drive

[ Voor 38% gewijzigd door KoningPaulus op 26-01-2013 21:40 ]
Oh dat is handig om te weten. Volgens mij is MM Breda zondag gewoon open toch?RSD1982 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:24:
Je kan bij Media Markt Breda de duurdere 27" iMac gewoon reserveren. Volgens mij kosten ze €2080.- exclusief de korting, je krijgt dan een numeriek toetsenbord ipv een draadloze
Daar valt wel heel weinig aan uit te zoeken, gezien het zich als 1 drive presenteert.teiltjemetromme schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:34:
Zojuist de imac 21,5" besteld met fusion drive!
OS komt automatisch op het SSD gedeelte.
Dus gewoon OSX zijn werk laten doen met die Fusion drive
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ik ga binnenkort m'n DVD drive vervangen voor een SSD van 128/256GB SSD. De 1TB HDD blijft erin zitten. Wat is het voordeel van het maken van een Fusion drive van de SSD + HDD? Waarom zou ik niet gewoon het OS op de SSD installeren en de bibliotheken op de HDD neerzetten? Dan behoud ik de snelheid van de SSD. Ik heb namelijk het gevoel dat als je zelf een FusionDrive bouwt, je flink inlevert op de SSD.
[ Voor 27% gewijzigd door Vitruvius op 27-01-2013 11:18 ]
Wat ga je voor deze omruilactie betalen? Welke SDD doe je erin en welke iMac heb je?
Dit soort linkjes zijn hier niet toegestaan. De shop is alleen bedoeld voor studenten van de TU Delft, welke via de bekende wegen bij de shop kunnen komen. Door mensen die hier geen recht op hebben gebruik van te laten maken, verziek je het voor iedereen. Laat dit soort linkjes daarom achterwege.AntraXxX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:42:
[...]
[...]
Kan inderdaad iedereen 'gewoon' gebruiken. Laatst had een bekende van me ook via die link besteld (terwijl hij niet studeerde) en dat ging gewoon zonder problemen. Werd nergens naar gevraagd en hoefde ook niks te laten zien ofzo. Dus pak die extra € 100+ korting zou ik zeggen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het gaat via de omruilactie van Apple, ik heb een 27" iMac uit 2009, 2,66Ghz i5 met 8GB RAM. Ik moet alleen betalen voor de SSD en de bay waar de SSD in moet.smeerbartje schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:58:
Wat ga je voor deze omruilactie betalen? Welke SDD doe je erin en welke iMac heb je?
Grote voordeel is dat je nergens meer druk om te maken. Het OS zorgt er op de achtergrond voor dat het netjes wordt verdeeld. Ik heb ook een SSD in mijn iMac gebouwd en ik zie wel degelijk nadelen bij mijn huidige setup en voordelen bij Fusion.Robberto schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:35:
Ik ga binnenkort m'n DVD drive vervangen voor een SSD van 128/256GB SSD. De 1TB HDD blijft erin zitten. Wat is het voordeel van het maken van een Fusion drive van de SSD + HDD? Waarom zou ik niet gewoon het OS op de SSD installeren en de bibliotheken op de HDD neerzetten? Dan behoud ik de snelheid van de SSD. Ik heb namelijk het gevoel dat als je zelf een FusionDrive bouwt, je flink inlevert op de SSD.
Allereerst voor de gewone gebruiker welke je niet wilt gaan vervelen met symbolic links. En zelfs voor de gevorderde gebruiker is dat zeer prettig.
Daarnaast zijn er nogal wat restricties in Sandboxed applicaties waar zij data files zich mogen bevinden.
Bijvoorbeeld: ik gebruik 1Password wat een sandboxed applicatie is, als je de key file in een dropbox folder zet buiten het standaard path, dan zal de toegang geweigerd worden. Kortom betekent dat je niet zomaar ongestraft data naar een andere schijf kan verplaatsen. en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Doordat Fusion drive beide als 1 drive presenteert heb je al je opslag onder 1 drive beschikbaar en geen enkel zorgen meer over of je data wel kan verplaatsen en daarnaast heb je nog de snelheids voordeel van een SSD.
Het maakt leven een stuk eenvoudiger. Misschien dat het iets trager is dan een gescheiden setup, maar ik betwijfel of je dat in de praktijk merkt.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Na een maand mijn iMac gebruikt te hebben moet ik toch de conclusie trekken dat het niet een apparaat voor mij is. Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtapparaat maar ik denk dat een pc toch wat meer voor mij is, aangezien ik nog wel eens game en voor mijn school is een pc ook praktischer.
Het is een iMac 27" i7 met 24 gig ram (zelf 16gb erbij geprikt), fusion drive en GTX 680MX 2g.
Mijn vraag is; hoeveel kan ik hier nu voor vragen?
Het is een iMac 27" i7 met 24 gig ram (zelf 16gb erbij geprikt), fusion drive en GTX 680MX 2g.
http://www.mac2sell.net/p...6fb9ccaa25cb58a73a9b7bd3aStvn21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:00:
Na een maand mijn iMac gebruikt te hebben moet ik toch de conclusie trekken dat het niet een apparaat voor mij is. Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtapparaat maar ik denk dat een pc toch wat meer voor mij is, aangezien ik nog wel eens game en voor mijn school is een pc ook praktischer.
ik moet wel zeggen, 2500€ uitgeven en dan na een maand concluderen "nah is toch niks voor mij" is.... bijzonder. Vraag me ook af waarom je niet zou kunnen gamen met deze config. Dit ding blaast veel high end pc's van tafel als je het mij vraagt.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Begin niet met de conclusie dat hij ze wegblaast, er zijn genoeg computers die veel beter zijn.page404 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:07:
[...]
http://www.mac2sell.net/p...6fb9ccaa25cb58a73a9b7bd3a
ik moet wel zeggen, 2500€ uitgeven en dan na een maand concluderen "nah is toch niks voor mij" is.... bijzonder. Vraag me ook af waarom je niet zou kunnen gamen met deze config. Dit ding blaast veel high end pc's van tafel als je het mij vraagt.
iMac is goed maar een conclusie dat hij "beter dan de rest is" klopt niet, ik ga toch ook niet zeggen dat een Smasung Galaxy S3 beter is dan mijn iPhone 3GS?
Een SGS3 is beter dan een iPhone 3GS hoor xDMizgala28 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:14:
[...]
ik ga toch ook niet zeggen dat een Smasung Galaxy S3 beter is dan mijn iPhone 3GS?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Volgens mij ga je een beetje voorbij aan mijn puntMizgala28 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:14:
[...]
Begin niet met de conclusie dat hij ze wegblaast, er zijn genoeg computers die veel beter zijn.
iMac is goed maar een conclusie dat hij "beter dan de rest is" klopt niet, ik ga toch ook niet zeggen dat een Smasung Galaxy S3 beter is dan mijn iPhone 3GS?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Kenners ik kan een iMac 27" / i7 Quad 2,8Ghz / 8GB / 2TB / 4850 ATi 512 MB kopen met keyboard en magic muis voor € 1000,-- Is in supernette staat en van eind 2009. Scherm 2560x1440.
Lijkt mij een scherpe prijs toch ?
Lijkt mij een scherpe prijs toch ?
Marktconforme prijs. Met die iMac kun je nog wel een tijdje vooruit, enige nadeel is de gedateerde videokaart. Maar als dat geen issue is ga je er veel plezier aan beleven
39
Je komt nog vrij dicht in de buurt van het aankoopbedrag. Zal paar honderd schelen misschien. Maar waarom niet bootcamp erop zetten? Heb je ook windows draaien met alle voordelen die je noemt. Het is maar een ideeStvn21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:00:
Volgens Mac2sell is hij € 1570,-- waard ? En das zonder magic mouse en tobo.Fietsbel schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:43:
Marktconforme prijs. Met die iMac kun je nog wel een tijdje vooruit, enige nadeel is de gedateerde videokaart. Maar als dat geen issue is ga je er veel plezier aan beleven
Daar zit ik dan ruim 33% onder. Heb nu in principe een mondelinge overeenkomst met de verkopende partij.
Doos en bon zit erbij. En ik ga hem de 10de ophalen.
tja, het is natuurlijk relatief. 1000 euro is idd een heel mooie prijs daarvoor, maar de mac2sell waarde is wel zwaar overdreven. Ok, de core i7 is indrukwekkend, maar de rest is wel redelijk gedateerd. Ik zou persoonlijk voor 1570 eerder voor een nieuwe 27 inch mac gaan (instapmodel).
Ik kan toch er meer RAM in doen ? En een grotere HD ( Of SSD ) ? En die 4850 draait nog wel wat games die ik leuk vind b.v CoD4. Ben niet zo een gamer.DarkShadow schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:45:
tja, het is natuurlijk relatief. 1000 euro is idd een heel mooie prijs daarvoor, maar de mac2sell waarde is wel zwaar overdreven. Ok, de core i7 is indrukwekkend, maar de rest is wel redelijk gedateerd. Ik zou persoonlijk voor 1570 eerder voor een nieuwe 27 inch mac gaan (instapmodel).
Is waar, heb nu een 4850, de meeste grote games draaien nog wel op wat lagere settings. Een enkele ziet er gewoon goed uit (diablo 3 bv)
Een nieuwe iMac 27 inch heb je sowieso niet voor 1570 euro natuurlijk. Dan moet je er nog een kleine 400 euro bijtellen en misschien vind je het dan net niet de moeite waard. Dan kan je natuurlijk nog wel voor een 21,5 inch instapmodel gaan :-)DarkShadow schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:45:
Dus best een goede deal dan die ik heb geslotenrickjehh schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:06:
[...]
Een nieuwe iMac 27 inch heb je sowieso niet voor 1570 euro natuurlijk. Dan moet je er nog een kleine 400 euro bijtellen en misschien vind je het dan net niet de moeite waard. Dan kan je natuurlijk nog wel voor een 21,5 inch instapmodel gaan :-)
Zelfs die paar honderd euro die het scheelt is eeuwig zonde. Als je zo'n groot bedrag uitgeeft om een iMac te kopen met alles erop en eraan en je komt er na een maand achter dat het niet je ding is, had hij beter eerst een tweedehandsje op de kop kunnen tikken.ankhie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:45:
[...]
Je komt nog vrij dicht in de buurt van het aankoopbedrag. Zal paar honderd schelen misschien. Maar waarom niet bootcamp erop zetten? Heb je ook windows draaien met alle voordelen die je noemt. Het is maar een idee. Heb je wel een supervette machine die ook nog eens er mooi uitziet
@willow, je hebt zeker een mooie deal te pakken!
[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 01-02-2013 13:50 ]
mac2sell is zwaar over de top met hun prijzen, daar klopt niks van.
Je hebt dadelijk een mooie computer met een fors scherm, je wilt nooit meer anders
Je hebt dadelijk een mooie computer met een fors scherm, je wilt nooit meer anders
39
Als mijn iMac 27'' 2011 model in sluimerstand staat, dan hoor ik de HDD opstarten en weer uitgaan. Dit heb ik de afgelopen week diverse keren gehoord, omdat ik ben gaan slapen zonder m uit te zetten. Is dit normaal?
Sysprefs > Energy Saver > Wake for network access al uitgevinkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 03-02-2013 01:06 ]
Ik denk eerder aan Power nap, staat die aangevinkt bij energy saver in system preferences?
Oh, ik zie net dat de iMac helemaal geen Power nap ondersteund...
Oh, ik zie net dat de iMac helemaal geen Power nap ondersteund...
[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 03-02-2013 13:12 ]
Vandaag bericht ontvangen dat mijn iMac deze week geleverd gaat worden. Had niet verwacht dat die zo snel binnen zou komen. 15 jan. besteld.
Ik moet nog even wachten. Vandaag mijn bestelling de deur uit gedaan. Met de volgende configuratie:
• 3,4-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz
• 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
• Fusion Drive van 1 TB
• NVIDIA GeForce GTX 680MX met 2 GB GDDR5
• Magic Trackpad
• Apple Wireless Keyboard (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
• Accessoirekit
Kan niet wachten tot het binnen is
• Fusion Drive van 1 TB
• Magic Trackpad
• Accessoirekit
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Geloof ik graag, veel plezier ermee!ken schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:10:
Ik moet nog even wachten. Vandaag mijn bestelling de deur uit gedaan. Met de volgende configuratie:
• Fusion Drive van 1 TB
• Magic Trackpad
• Accessoirekit
Kan niet wachten tot ik 'm kan bestellen, nog even geduld...
An a day keeps the doctor away.
Geloof ik graag, nu moet Apple ook nog even Bootcamp drivers voor Windows 8 uitbrengen en de 3TB Fusiondrive ondersteuning voor Bootcamp geven, ben ik ook helemaal gelukkig.
Windows 8 ondersteuning is al prima in orde, dus alleen nog die 3Tb schijfiApp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:31:
Geloof ik graag, nu moet Apple ook nog even Bootcamp drivers voor Windows 8 uitbrengen en de 3TB Fusiondrive ondersteuning voor Bootcamp geven, ben ik ook helemaal gelukkig.
Dit is de oorzaak inderdaad, de Mac gaat af en toe uit slaap om zich kenbaar te maken op het netwerk. Je merkt ook dat het scherm enzo niet eens aangaan.Gluten Parody schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:05:
Sysprefs > Energy Saver > Wake for network access al uitgevinkt?
Ik ben ook aan het "sparen" voor een iMac maar ik twijfel of AppleCare echt nodig is. Wat zijn hier zoal de ervaringen? Is het verstandig om toch die 180 euro extra uit te geven voor alle support en extra garantie die je ervoor terug krijgt?
Service aan huis, dat was voor mij genoeg reden om AppleCare voor mijn iMac aan te schaffen, zeulen met een 27" of deze op moeten sturen voor reparatie zie ik niet zitten.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Dat klinkt ook als een valide argument. En op zich is 180 euro op zo'n groot aankoopbedrag natuurlijk ook redelijk verwaarloosbaar gezien de duur van de garantie en de service die je ervoor terug krijgt. Ik ga 'm er maar bij nemen denk ik.Zer0 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:35:
Service aan huis, dat was voor mij genoeg reden om AppleCare voor mijn iMac aan te schaffen, zeulen met een 27" of deze op moeten sturen voor reparatie zie ik niet zitten.
Friendly reminder: levertijden horen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Welke configuratie zouden jullie kiezen. Ik heb namelijk via mijn werk met een super hoge korting een iMac besteld. Het tweede basis model 27" dan wel te verstaan, maar ik ben bang dat ik beter voor het snellere model had kunnen kiezen.
Mijn werkzaamheden met de iMac zijn als volgt:
Photoshop CS6 (raw foto's 30MB per stuk)
Aperture
Lightroom
Finalcut Pro X (af en toe)
Windows (Parallel Desktop)
Games (af en toe, ik heb een ps3)
Programma's als PS, Aperture en Safari gebruik ik meestal naast elkaar.
Wat raden jullie aan:
1. iMac 27" i5 3.2GHz, 8GB, 1TB HDD, Geforce GTX 675MX 1GB
(32GB werkgeheugen bestellen, Samsung 840 Pro 512GB SSD bestellen + zelf monteren ipv HDD)
2. iMac 27" i7 3.4GHz, 8GB, 1TB HDD, Geforce GTX 680MX 2GB
(32GB werkgeheugen bestellen, Samsung 840 Pro 512GB SSD bestellen + zelf monteren ipv HDD)
Nummer 1. die ik heel voordelig heb besteld via mijn werk. Of voor een meerprijs van 450,- plus het verkopen van de de bestelde iMac, de snellere iMac bestellen. Grafische kaart lijkt mij niet heel veel voordelen bieden, maar ik vraag me af of ik het verschil ga merken tussen de beide CPU's. Of sla ik met deze redenatie de plank volledig mis?? Het is natuurlijk ook nog mogelijk om alleen voor de i7 te kiezen met bijvoorbeeld de Fushion drive van 1TB. Of kan ik dan weer beter de SSD monteren. Een losse SSD is natuurlijk veel sneller. Ik moet dan wel weer een snelle externe HDD hebben.
Hebben jullie misschien wat tips.
Aperture
Lightroom
Wat raden jullie aan:
1. iMac 27" i5 3.2GHz, 8GB, 1TB HDD, Geforce GTX 675MX 1GB
2. iMac 27" i7 3.4GHz, 8GB, 1TB HDD, Geforce GTX 680MX 2GB
Nummer 1. die ik heel voordelig heb besteld via mijn werk. Of voor een meerprijs van 450,- plus het verkopen van de de bestelde iMac, de snellere iMac bestellen. Grafische kaart lijkt mij niet heel veel voordelen bieden, maar ik vraag me af of ik het verschil ga merken tussen de beide CPU's. Of sla ik met deze redenatie de plank volledig mis?? Het is natuurlijk ook nog mogelijk om alleen voor de i7 te kiezen met bijvoorbeeld de Fushion drive van 1TB. Of kan ik dan weer beter de SSD monteren. Een losse SSD is natuurlijk veel sneller. Ik moet dan wel weer een snelle externe HDD hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door iwan_app op 08-02-2013 07:35 . Reden: Iets toegevoegd. ]
Wat jij met je iMac wilt gaan doen kan prima met base modelletje 27inch, games blijven een twijfel geval.iwan_app schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:27:
Welke configuratie zouden jullie kiezen. Ik heb namelijk via mijn werk met een super hoge korting een iMac besteld. Het tweede basis model 27" dan wel te verstaan, maar ik ben bang dat ik beter voor het snellere model had kunnen kiezen.
Aperture
Lightroom
...
Een leuke optie is een ssd via thunderbolt te gebruiken als os disk, cheaper en meer flexibel dan je mac te moeten openen voor drive updates.
Hoe kan een externe thunderbolt SSD goedkoper zijn dan een upgrade naar de Fusion Drive? Dat ontgaat me een beetje. De prijzen voor een thunderbolt SSD rijzen de pan uit, dus volgens mij ben je dan beter af met een Fusion Drive. Correct me if I'm wrong.dolby schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:07:
[...]
Wat jij met je iMac wilt gaan doen kan prima met base modelletje 27inch, games blijven een twijfel geval.
Een leuke optie is een ssd via thunderbolt te gebruiken als os disk, cheaper en meer flexibel dan je mac te moeten openen voor drive updates.
De prijs van de fusion drive optie bij een imac is 250 euro
En 200 euro voor een 120GB SSD , incl thunderbolt kabel http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10599
Die heb ik zelf ook , werkt perfect als bootdrive.
En 200 euro voor een 120GB SSD , incl thunderbolt kabel http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10599
Ah dat is interessant. Dan heb ik niets gezegd ;-) Scheelt idd dan toch weer 50 euro die je ergens anders aan kunt besteden.Soulshaker schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
En dit is in theorie en praktijjk even snel als een interne SSD?Soulshaker schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
Interessant, maar is niet ergens een goedkopere optie te verkijgen waarin je zelf een SSD kan inprikken ?Soulshaker schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
Lacie slaat de plank nogal mis qua prijs / design :x
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik zit nu niet aan men imac , maar ik merk een echte vooruitgang tov mijn 500GB schijf in de imac (2011 model)smeerbartje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:24:
[...]
En dit is in theorie en praktijjk even snel als een interne SSD?
Ik heb hier wat cijfers kunnen vinden.
http://forums.macrumors.c...read.php?t=1489710&page=3
LaCie Rugged 120 Gb SSD Thunderbolt: write: 190.3 MB/s - read: 383.1 MB/s
LaCie Rugged 120 Gb SSD USB 3.0: write 189.7 MB/s - read 428.2 MB/s
1 TB Fusion drive (internal): write 325 MB/s - read 382.7 MB/s
Een externe thunderbolt boot drive is vooral een interessante optie als je een standaard mac hebt , zonder SSD. Waar je geen zin hebt om het de hele imac open te gooien met het mogelijk gezeur van garantie achteraf.
[ Voor 13% gewijzigd door Soulshaker op 08-02-2013 11:43 ]
Ik vraag me af wat jullie voor configuratie hebben voor de Time Machine?
Ik heb zelf een externe HD van 2 TB, maar deze maakt best veel herrie tijdens het opstarten steeds, erg storend en past niet echt bij die high end iMac
Ik heb zelf een externe HD van 2 TB, maar deze maakt best veel herrie tijdens het opstarten steeds, erg storend en past niet echt bij die high end iMac
Misschien worden de 'oude' iMacs nu snel de deur uitgegooid en wordt de 2013 versie volgende maand al geïntroduceerd?
Dit heeft mij doen besluiten om te kiezen voor een oplossing als deze. Ik kies dan voor een Seagate Portable Thunderbolt adapter link met daarin een Samsung 840 Pro SSD. Deze plaats ik achter op mijn iMac met behulp van een Twelve South BackPack 2 link. De interne 1TB HDD gebruik ik dan voor verschillende data. Op de SSD komt OSX. Met behulp van de Seagate adapter en een Samsung 830 SSD is een Read 365MB/s en een Write 324MB/s te behalen!dolby schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:07:
[...]
Wat jij met je iMac wilt gaan doen kan prima met base modelletje 27inch, games blijven een twijfel geval.
Wat dus heel mooi demonstreert dat de Fusion Drive helemaal niet duurder is dan een externe TB ssd. Kijk maar eens heel goed naar wat je voor de prijs krijgt. Je betaald ofwel 250 euro voor iets wat ssd snelheid kan halen en een capaciteit heeft van 1,120 TB of 200 euro voor iets wat ssd snelheden behaalt en een capaciteit van maar 120GB (aka 0,120 TB) heeft. M.a.w. voor 50 euro meer heb je ook een 1TB aan opslagcapaciteit meer zonder dat je erg veel inboekt op snelheid. Als je diezelfde hoeveelheid aan opslagcapaciteit als ssd wil hebben mag je al snel 2000 euro gaan reserveren. Is maar 1750 euro meer dan Fusion Drive... Dat gebruik je dus ook voor een hele andere toepassing dan waar de meesten hier een ssd voor willen: sneller opstartende computer die gewoon overall wat beter reageert. Fusion Drive is daar ook al afdoende voor.Soulshaker schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
Ja wat theorie betreft, want het gaat hier om Thunderbolt die een bandbreedte van 10Gbps per kanaal biedt en het apparaat als PCIe apparaat presenteert. Je moet het ding dan ook zien als een PCIe ssd. Feitelijk is het ding dus zelfs sneller dan wanneer je een standaard interne SSD op SATA zou gebruiken (biedt max maar 6Gbps aan). In de praktijk denk ik dat je het verschil niet gaat merken, daar zijn de verschillen te klein voor. Je ziet het ook aan de ervaringen die je op internet her en der kunt lezen. In veel gevallen niet zo raar aangezien de meesten niet verder zullen komen als een sneller startende computer + apps (ze maken dus niet optimaal gebruik van wat een ssd kan bieden en zullen dus niet tegen de grenzen aan lopen). Zoals gezegd voldoet Fusion Drive in die gevallen ook.smeerbartje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:24:
[...]
En dit is in theorie en praktijjk even snel als een interne SSD?
Je kunt natuurlijk ook zelf een fusion drive maken met je externe SSDppl schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:48:
[...]
Wat dus heel mooi demonstreert dat de Fusion Drive helemaal niet duurder is dan een externe TB ssd. Kijk maar eens heel goed naar wat je voor de prijs krijgt. Je betaald ofwel 250 euro voor iets wat ssd snelheid kan halen en een capaciteit heeft van 1,120 TB of 200 euro voor iets wat ssd snelheden behaalt en een capaciteit van maar 120GB (aka 0,120 TB) heeft. M.a.w. voor 50 euro meer heb je ook een 1TB aan opslagcapaciteit meer zonder dat je erg veel inboekt op snelheid. Als je diezelfde hoeveelheid aan opslagcapaciteit als ssd wil hebben mag je al snel 2000 euro gaan reserveren. Is maar 1750 euro meer dan Fusion Drive... Dat gebruik je dus ook voor een hele andere toepassing dan waar de meesten hier een ssd voor willen: sneller opstartende computer die gewoon overall wat beter reageert. Fusion Drive is daar ook al afdoende voor.
Vergeet niet dat je ook nog een Thunderbolt kabel moet hebben, zit niet bij de adapter.iwan_app schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:36:
[...]
Dit heeft mij doen besluiten om te kiezen voor een oplossing als deze. Ik kies dan voor een Seagate Portable Thunderbolt adapter link met daarin een Samsung 840 Pro SSD. Deze plaats ik achter op mijn iMac met behulp van een Twelve South BackPack 2 link. De interne 1TB HDD gebruik ik dan voor verschillende data. Op de SSD komt OSX. Met behulp van de Seagate adapter en een Samsung 830 SSD is een Read 365MB/s en een Write 324MB/s te behalen!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Mja, moet je wel oppassen met al die kabeltjes e.d. Als 1 van de schijven eruit knalt is je hele volume en alle data erop kaduuk. Als je dat goedkoop vindt...Nachtapotheker schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:10:
[...]
Je kunt natuurlijk ook zelf een fusion drive maken met je externe SSDis het nog goedkoper!
I know en die geven ze ook niet weg.Nitai schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:46:
[...]
Vergeet niet dat je ook nog een Thunderbolt kabel moet hebben, zit niet bij de adapter.
Ik heb de seagate adapter besteld. Over ongeveer twee weken komt deze bij mij aan.Volgens mij zijn deze in NL niet meer te krijgen. Via mijn werk kan ik nog een leuke korting krijgen op de SSD en het kabeltje.
Fushion drive is alleen interessant wanneer je niet met grote files werkt. Dus ik ben beter af met een losse SSD. Voor diefstal tijdens een vakantie is deze oplossing ook interessant en tevens kun je de SSD meenemen en aan een andere iMac koppelen.
Mijn pa heeft laatst de late 2012 iMac 21,5" (8GB RAM) gekocht waarbij het, zoals bekend, zowat onmogelijk is om zelf het RAM uit te breiden tenzij je kennis van zaken hebt.
Het is niet dat hij dit jaar of volgend jaar meer RAM zal nodig hebben denk ik met wat hij met de iMac doet maar mijn vraag is meer op de toekomst gericht (over 2 jaar of zo).
Is het misschien mogelijk dat ze dit wel bij zo'n Apple Premium Reseller / Geautoriseerde serviceprovider (weet even niet welke ik precies moet hebben) voor ons kunnen inbouwen als ik zelf voor de extra RAM zorg?
Het is niet dat hij dit jaar of volgend jaar meer RAM zal nodig hebben denk ik met wat hij met de iMac doet maar mijn vraag is meer op de toekomst gericht (over 2 jaar of zo).
Is het misschien mogelijk dat ze dit wel bij zo'n Apple Premium Reseller / Geautoriseerde serviceprovider (weet even niet welke ik precies moet hebben) voor ons kunnen inbouwen als ik zelf voor de extra RAM zorg?
Resellers niet, service provider kun je proberen, maar dat gaat je wel flink geld kosten vermoed ik.AntraXxX schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:16:
Mijn pa heeft laatst de late 2012 iMac 21,5" (8GB RAM) gekocht waarbij het, zoals bekend, zowat onmogelijk is om zelf het RAM uit te breiden tenzij je kennis van zaken hebt.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Er zullen weinig resellers bereid zijn om geheugen dat je zelf levert in te bouwen tenzij je alle verantwoordelijkheid voor het functioneren op je neemt. Aangezien het een flinke operatie, die je blijkbaar niet zelf wil uitvoeren, zou ik het risico niet nemen. Mocht het niet goed functioneren dan mag je weer betalen om het eurit te laten halen.AntraXxX schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:16:
Over het functioneren; het lijkt me toch wel dat ze de iMac na inbouw van de extra RAM zullen testen of hij het goed doet etc? En als het de eerste week/maand goed werkt lijkt het me niet dat het dan over een jaar na inbouw ineens niet goed meer zal werken toch?Zer0 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:24:
[...]
Er zullen weinig resellers bereid zijn om geheugen dat je zelf levert in te bouwen tenzij je alle verantwoordelijkheid voor het functioneren op je neemt. Aangezien het een flinke operatie, die je blijkbaar niet zelf wil uitvoeren, zou ik het risico niet nemen. Mocht het niet goed functioneren dan mag je weer betalen om het eurit te laten halen.
Less \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 er eens op na, fouten komen niet altijd direct naar voren. Natuurlijk zal men het geheugen wel testen, maar geen uitgebreide test van uren lang, dat kost tijd, en dus (jouw) geld.
Maar de afweging zul je zelf moeten maken, meer betalen en het risico bij de inbouwer leggen, of het zelf nemen.
Maar de afweging zul je zelf moeten maken, meer betalen en het risico bij de inbouwer leggen, of het zelf nemen.
Tja, je moet ook niet zomaar kabels uit je mac trekken, je trekt de stroomkabel er toch ook niet uitppl schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:51:
[...]
Mja, moet je wel oppassen met al die kabeltjes e.d. Als 1 van de schijven eruit knalt is je hele volume en alle data erop kaduuk. Als je dat goedkoop vindt...

Tjeez 100 Euro voor de Seagate Thunderbolt adapter inclusief kabel.
Dan zou ik alsnog voor de lelijke Lacie gaan, die heeft tenminste ook nog een usb3 aansluiting
Overigens is de Twelve South BackPack 2 wel een erg functioneel dingetje, thanks
Dan zou ik alsnog voor de lelijke Lacie gaan, die heeft tenminste ook nog een usb3 aansluiting
Overigens is de Twelve South BackPack 2 wel een erg functioneel dingetje, thanks
Als je selectief begint te lezen begrijp je het ook niet het he.ppl schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:48:
[...]
Wat dus heel mooi demonstreert dat de Fusion Drive helemaal niet duurder is dan een externe TB ssd. Kijk maar eens heel goed naar wat je voor de prijs krijgt. Je betaald ofwel 250 euro voor iets wat ssd snelheid kan halen en een capaciteit heeft van 1,120 TB of 200 euro voor iets wat ssd snelheden behaalt en een capaciteit van maar 120GB (aka 0,120 TB) heeft. M.a.w. voor 50 euro meer heb je ook een 1TB aan opslagcapaciteit meer zonder dat je erg veel inboekt op snelheid. Als je diezelfde hoeveelheid aan opslagcapaciteit als ssd wil hebben mag je al snel 2000 euro gaan reserveren. Is maar 1750 euro meer dan Fusion Drive... Dat gebruik je dus ook voor een hele andere toepassing dan waar de meesten hier een ssd voor willen: sneller opstartende computer die gewoon overall wat beter reageert. Fusion Drive is daar ook al afdoende voor.
[...]
Ja wat theorie betreft, want het gaat hier om Thunderbolt die een bandbreedte van 10Gbps per kanaal biedt en het apparaat als PCIe apparaat presenteert. Je moet het ding dan ook zien als een PCIe ssd. Feitelijk is het ding dus zelfs sneller dan wanneer je een standaard interne SSD op SATA zou gebruiken (biedt max maar 6Gbps aan). In de praktijk denk ik dat je het verschil niet gaat merken, daar zijn de verschillen te klein voor. Je ziet het ook aan de ervaringen die je op internet her en der kunt lezen. In veel gevallen niet zo raar aangezien de meesten niet verder zullen komen als een sneller startende computer + apps (ze maken dus niet optimaal gebruik van wat een ssd kan bieden en zullen dus niet tegen de grenzen aan lopen). Zoals gezegd voldoet Fusion Drive in die gevallen ook.
Ik zal speciaal voor jouw eens herhalen
Ik heb een standaard imac , en ik heb geen zin om het hele gedoe open te schroeven.Een externe thunderbolt boot drive is vooral een interessante optie als je een standaard mac hebt , zonder SSD. Waar je geen zin hebt om het de hele imac open te gooien met het mogelijk gezeur van garantie achteraf.
Bij de nieuwe imacs is het nog moeilijker om een extra ssd te stoppen , dit zijn geen standaard 2.5" ssd's maar ssd latjes , zoals bij de macbook air
@Bospa , wat is er zo lelijk aan ? En je kan hem ook onder je bureau zetten , uit het zicht.
Ik ben sinds november 2011 in het bezit van een 27" iMac mid 2011 (2.7GHz i5) en begin januari is er een probleem ontstaan met het beeldscherm. Al enkele weken flikkerde het licht af en toe (helderheid nam kort af, dan weer even toe etc.) en 's avonds toen ik aan het werk was ging het beeldscherm helemaal uit. Het probleem zit in ieder geval bij de LED backlight, want als ik met een zaklamp op het scherm schijn dan kan ik nog wel het een en ander zien. Samen met een maat van mij hebben we even gekeken naar wat oplossingen op internet, o.a. wat kabeltjes checken maar dat bleek het probleem niet te zijn. Vooralsnog hou ik het er op dat er sprake is van een defecte inverter. Nu is zo'n inverter niet echt makkelijk te vinden op internet, ik zie eigenlijk enkel op eBay wat te koop staan voor 99 dollar. Wellicht dat iemand anders nog tips heeft?
P.s. Ik lees hier op Tweakers al erg lang mee maar ik heb nog nooit een forumbericht geplaatst... dus bij deze... hoi!
P.s. Ik lees hier op Tweakers al erg lang mee maar ik heb nog nooit een forumbericht geplaatst... dus bij deze... hoi!
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9