[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Smitovic schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:25:
[...]

Hoewel BetterTouchTool al is aangeraden, kan ik je Scroll Reverser ook ten zeerste aanbevelen. Heel erg simpel, maar doet precies wat je wilt:)
Mijn probleem was dat ik met mijn trackpad wel op Apple's manier wilt scrollen, want dat is alsof je papier wegschuift. Een scrollwieltje is echter vreselijk met natural scrolling:p
Bedankt, ik zal deze incl. USB Overdrive eens uitproberen; eens kijken welke mij het beste bevalt op mijn MacBook. :)

Hier trouwens nog een unboxing video van de 27'' iMac.
YouTube: 27" iMac Unboxing (Late 2012)

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 19-12-2012 15:39 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
zag deze van de week ook nog voorbij komen voor acceleratie op de mac van je pointer, heeft aparte instel mogelijkheden voor trackpad en muis.

http://apps.leftbee.net/SmoothCursor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:18

RnB

Klopt het dat de 27'' iMac een speciaal ''luikje'' heeft om het werkgeheugen te vervangen?
Ik herinner me dat de nieuwste iMac een enorm crappy user serviceability (oid) heeft, maar nu lees ik op Anandtech dat je dus wel makkelijk het geheugen zelf kan vervangen zonder de iMac uit elkaar hoeft te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoals je daar hebt gelezen en op de vele andere plaatsen, is het 27" model inderdaad uitgevoerd met een klepje

39

• rvandeven
teardown van 27"
http://www.iclarified.com...he-new-27inch-imac-photos

3,5" HDD ipv de 2.5" bij de 21" imac en aansluiting voor een "blade SSD" is gewoon op het moederbord aanwezig, dus je kan naderhand alsnog zelf een fusion drive maken.

Edit:
forum posts een beetje gelezen. Hitte gun is niet nodig, kunt blijkbaar met een gitaar plectrum de schuimlaag die in het midden van de dubbelzijdige tape zit gewoon "doorsnijden". Alleen nog veel onduidelijkheid over garantie 'void' wel of niet. Ik ben geneigd om te zeggen niet, mede omdat OWC aangeeft dat het open maken niet je garantie onklaar maakt, en omdat er binnen in de computer speciale garantie stickers zitten op de schroeven van de CPU. Waarom dan nog extra de moeite nemen om daar stickers op te plaatsen?!

Vorige generatie imacs mocht je toch ook gewoon nog open maken?!

[ Voor 52% gewijzigd door rvandeven op 20-12-2012 15:50 ]

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ja maar die vorige generatie iMacs waren nog altijd een stuk gemakkelijk om bijvoorbeeld een harde schijf te vervangen. Moederbord en grafische kaart is zowieso almost not done. Alles geplakt. Bij die nieuwe Imac lijkt het nog veel erger, wat ik zo op ifixit met de 21 inch versie heb gezien. Daarbij is het de vraag. hoe je schuimlaag blijft als je het openmaakt en daarna het beeldscherm/glasplaat weer terug moet stoppen. DIe mannen van ifixit zijn wel secure met zoiets. Maar ik heb het niet zo op lijm of tape. Geef mij maar magneten en schroefjes.

• rvandeven
Ja je moet alle taperesten verwijderen van display en behuizing en nieuwe tape aanbrengen.

• Merlin19917
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Voor wie graag benchmarks in de vorm van games wil zien, check onderstaand channel op youtube:

YouTube: Dany DERIGON

Deze jongeman speelt met de gtx 680mx de volgende games op de maximale settings:
Battlefield 3
Need for speed: Most Wanted
Assassin's Creed III
Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

Mijn JBL creature 2 heeft het wederom (2e set) weer begeven. Echt kansloos.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe set en ga of voor een 2.0 of een 5.1

wat ik me afvroeg is: kan ik willekeurig een 2.0 / 5.1 aanschaffen of moet het nog door Apple ondersteund worden? Voordat ik een kat in de zak koop :P

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:01:
wat ik me afvroeg is: kan ik willekeurig een 2.0 / 5.1 aanschaffen of moet het nog door Apple ondersteund worden? Voordat ik een kat in de zak koop :P
Geluid is geluid ;) Gewoon een willekeurige set kopen. Zelfs dingen met een USB geluidskaart erbij werken direct.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

top, thanks! ;)

edt]

ben er uit. Het wordt een Creative T20.

voldoet aan alle wensen. Ziet er stoer uit, is goed te betalen en lovende reviews all over. EN.. hij heeft een blauw ledje

pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II

[ Voor 91% gewijzigd door RoyK op 21-12-2012 16:14 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Merlin19917 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:11:
Voor wie graag benchmarks in de vorm van games wil zien, check onderstaand channel op youtube:

Deze jongeman speelt met de gtx 680mx de volgende games op de maximale settings:
Battlefield 3
Assassin's Creed III
Diablo III
Ik zou eerder eens willen zien hoe de basis versie van de iMac op Blizzard games het doet. (dus met de GT640m) Daar hoor je niemand over op internet. In principe zou alles op minimaal high settings moeten functioneren als ik kijk naar notebookcheck. Maar die laptops zijn niet in combinatie met een HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Iemand die deze vraag misschien snel kan beantwoorden:
Past dit geheugen in de nieuwe 27" iMac en zoja, is dit een degelijk RAM merk ?

http://www.mycom.nl/Produ...DIMM-DDR3,16008GB/1365570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Corsair is prima, maar als ik het goed zie is dit één reepje van 8GB? Wil je die alleen erin doen? Want je kan beter in paren doen, dan heb je dual channel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

680MX is beste kaart die er is, vind ook dat apple daar goede keuze heeft gemaakt door er niet te bezuinigen en de koper de keuze te geven. vergelijkbaar met een 660Ti kaart.
http://www.notebookcheck....ce-GTX-680MX.83519.0.html

als ik de 680MX vergelijk met mijn 7970M is de 680MX 15% sneller.
en met de 7970M speel ik alles op max settings.
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
als je mac wilt en je ook wilt gamen is nu de 27 inch met een 680MX een super keuze.
meerprijs voor die kaart valt ook mee!

mijn config ga ik nog niet bestellen omdat ik wil bootcampen met een 3TB fusion drive en dat gaat nu niet..

640M zal op hoogste resolutie en max settings de boel niet trekken..
http://www.notebookcheck....orce-GT-640M.71579.0.html

Mijn macbook retina met 650M speelt op high blacks ops op 1920x1080 en BF3 op medium zonder AA.
al is de 650M wel een goede overclocker onder windows.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Voor die (totaal) prijs, zou je ook wel high end mogen verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keanu_ schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:58:
Voor die (totaal) prijs, zou je ook wel high end mogen verwachten ;)
mwa in verleden zat er voor dezelfde prijs een crap card in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:47:
680MX is beste kaart die er is, vind ook dat apple daar goede keuze heeft gemaakt door er niet te bezuinigen en de koper de keuze te geven. vergelijkbaar met een 660Ti kaart.
http://www.notebookcheck....ce-GTX-680MX.83519.0.html

als ik de 680MX vergelijk met mijn 7970M is de 680MX 15% sneller.
en met de 7970M speel ik alles op max settings.
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
als je mac wilt en je ook wilt gamen is nu de 27 inch met een 680MX een super keuze.
meerprijs voor die kaart valt ook mee!

mijn config ga ik nog niet bestellen omdat ik wil bootcampen met een 3TB fusion drive en dat gaat nu niet..

640M zal op hoogste resolutie en max settings de boel niet trekken..
http://www.notebookcheck....orce-GT-640M.71579.0.html

Mijn macbook retina met 650M speelt op high blacks ops op 1920x1080 en BF3 op medium zonder AA.
al is de 650M wel een goede overclocker onder windows.
Wel moet worden gemeld dat de 650M in de iMac 512 MB aan geheugen heeft terwijl hij in de rMPB 1 GB heeft. Dus helaas nog wat mindere resultaten.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb daarom dus ook de :
NVIDIA GTX 675MX 1G GDDR5 upgrade genomen. Was 150 euro en daarvoor kreeg je ook een snellere CPU.

Ben geen gamer, maar als ik al zoveel geld uitgeef wil ik niet achteraf teleurgesteld raken omdat het instap model videokaart net even te min blijkt te zijn als ik dan toch een spelletje installeer.

Hij staat bij mij nog altijd op :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o51bd.png

Levertijd van 3+ weken is niet tof. ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 26-12-2012 09:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
rbrouwers123 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:42:
Iemand die deze vraag misschien snel kan beantwoorden:
Past dit geheugen in de nieuwe 27" iMac en zoja, is dit een degelijk RAM merk ?

http://www.mycom.nl/Produ...DIMM-DDR3,16008GB/1365570
Moest het type niet CL09 zijn, ipv CL11? anders draait hij maar op 1300 ipv 1600 mhz, heb ik begrepen.

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

coendeurloo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:21:
[...]Moest het type niet CL09 zijn, ipv CL11? anders draait hij maar op 1300 ipv 1600 mhz, heb ik begrepen.
Zolang je het RAM maar per paar installeert moet het goed gaan. De paren moeten in de geheugenbanken om en om geplaatst worden, van onderaf gezien (dus 1+3 en 2+4 moeten van zelfde merk en type zijn voor goede dual channel mode).

Heb zelf 4 x 8Gb Kingston KTA-MB1600/8G in m'n iMac gezet, werkt als een trein @1600 MHz.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
coendeurloo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:21:
[...]

Moest het type niet CL09 zijn, ipv CL11? anders draait hij maar op 1300 ipv 1600 mhz, heb ik begrepen.
Dat klopt inderdaad, veel mensen hebben problemen als ze de OEM geheugen laten zitten en dit aanvullen met een niet CL9 paar van een ander merk.

Mijn V&A

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wil ook die nieuwe imac bestellen, zit nu alleen te twijfelen of ik het via apple bestel of via een APR.
Is het via apple sneller of maakt dat niet uit?
Grote voordeel van een APR is dat ik met iDeal kan betalen.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

PBP

Levertijd zal niet sneller zijn bij een APR vermoed ik.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een standaard systeem aanschaft heeft men dat vaak nog wel op voorraad (bij hunzelf, hun leverancier) en dan kan het wel heel snel. Bestel je een ietwat andere config dan moeten ze dat net als wijzelf gewoon bestellen. Dan krijg je de standaard levertijd plus nog hun eigen overhead waardoor het wat langer duurt. Over het algemeen moet je er dan 2 weken bij op tellen (geldt ook voor non-Apple spul bij andere winkels trouwens). Je hebt dan wel alle voor- en nadelen van het kopen bij de betreffende winkelier wat een reden kan zijn om het juist wel via hun te bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 27-12-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ik twijfel nog steeds over de configuratie die ik wil bestellen.
27" word het sowieso, maar wat doe ik daar verder mee? Ga ik voor instap 27" of doe ik de duurdere? RAM kan ik zelf wel upgraden, de CPU is maar een klein beetje sneller, en de upgrade daarvoor vind ik ook te klein voor de extra €187 (onderwijsprijzen). Videokaart lijkt me echter wel een grote verbetering. Als ik dan voor de top-end ga, zal ik dan ook de videokaart upgrade naar de 680 doen of niet? Wat betreft mijn game wensen, ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen. Max settings boeien me niet altijd, als het er maar goed uit ziet.
Opslag is nog een ander punt, de SSD in mijn MBA vind ik echt geweldig, maar voor 768 GB heb ik geen geld, en over Fusion Drive hoor ik ook wisselende ervaringen vooral icm. Bootcamp.

Kan iemand me wat advies geven of vertellen wat je zelf hebt gedaan in jou situatie?

Bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Smitovic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:00:
Ik twijfel nog steeds over de configuratie die ik wil bestellen.
27" word het sowieso, maar wat doe ik daar verder mee? Ga ik voor instap 27" of doe ik de duurdere? RAM kan ik zelf wel upgraden, de CPU is maar een klein beetje sneller, en de upgrade daarvoor vind ik ook te klein voor de extra €187 (onderwijsprijzen). Videokaart lijkt me echter wel een grote verbetering. Als ik dan voor de top-end ga, zal ik dan ook de videokaart upgrade naar de 680 doen of niet? Wat betreft mijn game wensen, ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen. Max settings boeien me niet altijd, als het er maar goed uit ziet.
Opslag is nog een ander punt, de SSD in mijn MBA vind ik echt geweldig, maar voor 768 GB heb ik geen geld, en over Fusion Drive hoor ik ook wisselende ervaringen vooral icm. Bootcamp.

Kan iemand me wat advies geven of vertellen wat je zelf hebt gedaan in jou situatie?

Bedankt:)
Het is echt maar net wat voor budget je beschikbaar hebt. Vorig jaar december stond ik voor dezelfde keuze als jij (met het 2011 model dan) en heb wat dingen voor mijzelf op een rijtje gezet:

* Wat wil en kan ik er max aan uitgeven
* Hoe lang wil ik ermee doen?
* Wat wil ik erop doen
* Wat voor games?

Mijn eigen keuze in jouw situatie, maar dat is omdat ik veel met video converten, photoshop en andere CPU/GPU intensieve taken bezig ben zou de volgende zijn:

i5 --> i7 update
Deze gaf je zelf aan al om niet te doen dus daar ga ik niet tegenin. Voor mij handig, voor jou niet nuttig, bespaar de 200 euro :)

Fusion Drive van 1 TB
Deze werkt wel samen met bootcamp. De meeste mensen hebben voor het systeem meer dan genoeg aan de 128GB die Apple hier aan SSD verschaft. Mocht het over een tijd niet meer afdoende zijn kan je altijd nog de harde schijf proberen te vervangen of met een externe USB3 / Thunderbolt schijf gaan werken. Dit biedt ruimschoots genoeg performance en is bijna net zo snel als een interne SSD. Mocht je meer dan 1 TB ruimte nodig hebben dan kan je misschien nog het beste een NAS aanschaffen voor je data ;)

680 MX update
Als je het kan missen, de 680MX is wel een redelijk stukje sneller dan de 675MX en dat kan in de toekomst (nabij/verder, afhankelijk van de game) net dat verschil maken tussen speelbaar en lekker speelbaar. Zeker als je in Far Cry 3 geinteresserd bent is hoe sneller hoe beter :P

Maargoed, het is altijd persoonlijk en dit is mijn mening + motivatie erbij. Zou er dan nog 16 GB geheugen bijproppen (zelf ook gedaan) want met 20 GB kan je voorlopig nog wel even door ;). Overigens wel zelf doen zoals je al wilde doen. Heb je 32GB voor de prijs van 16GB bij Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Hou ook rekening met het feit dat je misschien beter wat kunt uitbesparen en iedere drie jaar weer een nieuwe iMac kan kopen. De veranderingen gaan snel en wie weet besluit Apple in de tussen tijd eindelijk eens voor duurdere GPU's te gaan. Als je echt vaak en goed wilt gamen is een console een betere en goedkopere oplossing dan die paar upgrades voor je iDevice kopen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Beiden bedankt voor de reacties.

Budget is rond de 2100 euro, dus ik kan bij het top-end model slechts 1 upgrade doen. Ik denk dan ook voor de videokaart te gaan, want ik vermoed dat daar de hoogste winst ligt.

Wat betreft opslag, ik heb al een 2TB Time Capsule, dus een grotere HD puur voor de ruimte is niet nodig.

Bomba, ik heb een PS3 maar vind de laatste tijd gamen op de computer prettiger. Dan kan ik net zogoed twee vliegen in één klap nemen door een goede iMac te nemen die ik toch al wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Voor het nieuwe huis zit ik eens te kijken naar een AIO pc maar ik blijf het jammer vinden dat het aanbod GPU nogal magertjes is voor de nieuwe iMacs. Voor een beetje GPU zit je dan meteen vast aan het 27" topmodel. Ik had die keuzes ook wel willen zien voor de wat kleinere iMacs.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 19:42

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn iMac is ook aan vervanging toe en twijfel een beetje over welke GPU ik neem.
Bijna elke website test de 27" met 680MX, ik heb nog geen benchmarks gezien van de 675MX of 660M.
Hoe groot zijn de verschillen? Zijn er mensen hier met zo'n GPU en hoe presteert die?

Ik speel vooral Diablo 3 (native - geen bootcamp) dus die moet op max goed te spelen zijn maar wil ook zeker 3 jaar verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Laatst online: 25-09 09:44
Voor degenen die het geheugen willen uitbreiden van een nieuwe iMac 27" (late 2012) is dit een interessante link.

Het belangrijkst is dus dat al het geheugen op dezelfde timing draait. Als je het standaard geheugen van Apple laat zitten dan dien je er geheugen op 1600Mhz en CL11 bij te prikken. Je moet dus juist niet geheugen van CL9 bijprikken, want dan krijg je timing-issues.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Hey Guys,

Ik heb het geluk dat ik afgelopen zaterdag de 27'' iMac heb op mogen halen by de Mycom. Onze eerste Apple PC ooit dus het was even wennen.

Het is de versie met:

3,2-GHz quad-core Intel Core i5-processor (Turbo Boost tot 3,6 GHz) met 6 MB L3-cache
GTX 675MX 1 GB DDR5
8GB DDR3
1TB HD

Ik heb meteen een benchmarkprogramma proberen te downloaden. Helaas kon ik zo snel alleen de Heaven benchmark vinden. Als jullie aan kunnen geven waar ik meer benchmarks kan draaien. Deze heb ik 2x gedraaid met alle settings full op 2560x1440 en 1920x1080. Ik weet niet hoe ik plaatjes of video's kan plaatsen. Ik heb namelijk foto's en video's gemaakt van zowel de benchmark zelf als de resultaten met de gebruikte instellingen. Maar voor nu waren de FPS en scores voor 2560x1440 28.1 FPS/708 SCORE en voor 1920x1080 56.2 FPS/1415 SCORE. Redelijk tot zeer vlot dus op Full HD.

Als iemand aangeeft hoe ik een url van een foto en video maak zal ik ze toevoegen.

Verder probeerde ik er via bootcamp dus windows 7 op proberen te installeren via usb (er zit namelijk geen dvd drive meer in). Nu krijg ik telkens tijdens de installatieprocedure de melding dat windows mijn dvd niet kan vinden. Of ik dan de benodigde drivers erop wil zetten. Maar die zijn er natuurlijk niet.

Weet iemand toevallig hoe dit werkt? Ik neem aan dat een macbook air hetzelfde probleem heeft.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Wellicht moet je je usb stick eerst bootable maken om W7 hier vanaf te installeren?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
Geloof me, ik heb al flink wat tutorials gevolgd. Ik heb zowel een bootable Windows 7 als de juiste drivers die ik later moet installeren. Ik heb nu denk ik iets gevonden, een programma genaamd rEFIt wat ervoor zorgt dat je wel zonder dvd melding kunt installeren.

http://www.tech-recipes.c...ut-an-external-dvd-drive/

Dit is de website betreffende website. Ik zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 18:22
Merlin19917 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:11:

Battlefield 3
Assassin's Creed III
Diablo III
Zo te zien gaat die "aardig" mee kunnen komen op dit moment... _/-\o_
Moet eerlijk bekennen dat ik dit niet had verwacht, speel zelf op een gtx680 i7 systeem.

Ben zelf ook in de markt om mijn 'oude" getrouwe mac pro 3.1 te vervangen, waarbij ik eerst er van overtuigd was om een mac mini te nemen en mijn pc als "hoofd" computer te gaan gebruiken (buiten games ook voor photoshop e.d.) en de mini voor OSX (brossen email etc( maar als ik deze prestaties zo zie is een dikke 27 inch ook weer een optie ....

keuzes keuzes keuzes >:) >:)

[ Voor 33% gewijzigd door oldsmelly op 08-01-2013 08:08 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Robiejan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:52:
Geloof me, ik heb al flink wat tutorials gevolgd. Ik heb zowel een bootable Windows 7 als de juiste drivers die ik later moet installeren. Ik heb nu denk ik iets gevonden, een programma genaamd rEFIt wat ervoor zorgt dat je wel zonder dvd melding kunt installeren.

Ben benieuwd hoe dit gaat! Ik wil namelijk ook bootcamp gebruiken maar zonder optische drive is het mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
coendeurloo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:42:
[...]

Ben benieuwd hoe dit gaat! Ik wil namelijk ook bootcamp gebruiken maar zonder optische drive is het mij een raadsel.
Nou het blijft voor mij nog steeds een raadsel, ik heb dat programma rEFIt geinstalleerd en ik kan bij het opstarten netjes kiezen dat ik windows wil installeren. Ik heb trouwens deze tutorial gevolgd YouTube: Installing Windows 7 with USB Flash drive on Macbook Air hij was op zich best duidelijk.

Maar hij blijft op het gegeven terecht komen dat hij de cd/dvd drive niet kan vinden. Ik moet trouwens alles met het toetsenbord doen want de bluetooth muis herkent hij niet in de installatieprocedure van Windows 7. Ik heb 3 verschillende windows versies geprobeerd, dus daar zal het denk ik ook niet aan liggen.

Dit is trouwens de Youtube link van de Heaven benchmark YouTube: iMac 27" 2012 gtx 675mx Heaven benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Robiejan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:52:

Ik snap het niet, ik heb succesvol zowel Windows 7 als Windows 8 via de Boot Camp assistant geïnstalleerd. Geen 3rd party apps, enkel een .iso bestand van Windows.
Via de BC assistant geef je aan dat je een bootable usb wilt maken en dat je de benodigde drivers wilt installeren en klaar is kees, derest gaat volledig automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
RnB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Ik snap het niet, ik heb succesvol zowel Windows 7 als Windows 8 via de Boot Camp assistant geïnstalleerd. Geen 3rd party apps, enkel een .iso bestand van Windows.
Via de BC assistant geef je aan dat je een bootable usb wilt maken en dat je de benodigde drivers wilt installeren en klaar is kees, derest gaat volledig automatisch.
Hier lukt het ook overigens ook niet met een bootable USB. De installatie breekt af als setup bestanden wil kopieren naar de hardeschijf.

Ik heb ergens een artikel gevonden waar de genoemde foutcode veroorzaakt ivm de access rights van OSX op de HD.

Klinkt een beetje vaag maar de exacte details ben ik ff kwijt en zal het later ff toevoegen via edit

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Behoorlijk lastig dus allemaal. Is het niet makkelijker om een goedkope usb cd-rom speler te kopen? Of moet je persee een Apple drive hebben?

Voor minder dan 30 euro heb je al wat: pricewatch: LG GP30NW20 Wit

[ Voor 35% gewijzigd door DJH op 08-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 08:40
RnB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Ik zou uitkijken met allerlei extra programma's. Is helemaal niet nodig. Als je nauwkeurig de stappen volgt dan moet het lukken. Kijken eventueel op mijn review van m'n retina, daar staat een beschrijving van het BootCamp proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
DJH schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:16:
Behoorlijk lastig dus allemaal. Is het niet makkelijker om een goedkope usb cd-rom speler te kopen? Of moet je persee een Apple drive hebben?

Voor minder dan 30 euro heb je al wat: pricewatch: LG GP30NW20 Wit
Hier zit ik nu ook aan te denken, gewoon een usb drive kopen en het via dvd proberen, maar dan de vraag of de iMac überhaupt de dvd drive herkent.
WWAS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:27:
[...]

Ik zou uitkijken met allerlei extra programma's. Is helemaal niet nodig. Als je nauwkeurig de stappen volgt dan moet het lukken. Kijken eventueel op mijn review van m'n retina, daar staat een beschrijving van het BootCamp proces.
Ik heb je review gelezen, mooie uitgebreide review trouwens. De stappen die jij hebt gevolgd zijn niet anders dan die van mij, ik ben begonnen met jouw methode. Toen ik de cd/dvd driver error kreeg heb ik het nogmaals geprobeerd met rEFIt, helaas zonder resultaat. Ik kom dus niet eens in het partititie menu van windows, na de keuzes van de taal en de toetsenbordindeling krijg ik gelijk de foutmelding.

Ik denk dat ik anders Apple maar eens ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Heeft hier iemand al bootcamp draaiende op een Fusion Drive ?

Zo ja waar maakt bootcamp dan zijn partitie ?

Vermoed op de "echte" HD en niet op de "SSD"
Dat zou weer jammer zijn omdat je dan weer niet die snelheid hebt voor je games ed.
en dat terwijl ze er nu wel eens een redelijke GPU in stoppen.

Dan is het jammer dat ze weer geen 256GB SSD in de fusion stoppen als optie.

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 08-01-2013 16:18 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Ik heb voor de installatie van Win7 met Bootcamp op m'n nieuwe 27" iMac gewoon een legale iso gedownload van Win7 professional, via Bootcamp Assistent alles op een 120Gb externe USB2.0 drive gezet en vervolgens Bootcamp geïnstalleerd. Geen drive nodig gehad.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

WWAS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:27:
[...]

Volgens mij heb je de verkeerde gequote?
Ik gebruik namelijk enkel Boot Camp assistant en een veilige .iso van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
ratz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:49:
Ik heb voor de installatie van Win7 met Bootcamp op m'n nieuwe 27" iMac gewoon een legale iso gedownload van Win7 professional, via Bootcamp Assistent alles op een 120Gb externe USB2.0 drive gezet en vervolgens Bootcamp geïnstalleerd. Geen drive nodig gehad.
Heb je dit gedaan op een fusiuon drive ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Waar blijven de foto's en benchmarks :9

Ik zal dit weekend eens wat posten :*)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Zijn er mensen die al hun RAM hebben geupgrade? Ik heb de standaard 8 Gb, deze wil ik uitbreiden naar 16 Gb. Als het goed is hebben we dan 1600 mhz C09 Ram nodig, toch? (Zoals de Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile) Kunnen we trouwens niet beter voor een totaal van 24 gb ( 2x 4 en 2x 8 ) ram gaan, of heeft dit (noemenswaardige) nadelen?

Oh en fotootje? tuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/droplr.storage/files/acc_36418/cTEM?AWSAccessKeyId=AKIAJSVQN3Z4K7MT5U2A&Expires=1357742193&Signature=DLMmRHsnM7g5e6uo9p1OqBgTc14%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%2A%3DUTF-8%27%27Screenshot%25202013-01-09%2520at%252014.36.41.png

[ Voor 40% gewijzigd door coendeurloo op 09-01-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
Ik zou in die iMac lekker 4 x 8GB ram stoppen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 12:18
GioStyle schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:42:
Ik zou in die iMac lekker 4 x 8GB ram stoppen. :9~
Inderdaad! Voor nog geen 150 euro 32GB Crucial RAM gestopt in mijn iMac. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Heb ergens gelezen dat je voor deze iMac (als je gaat bijprikken) CL11 nodig hebt. Correct me if i'm wrong.

EDIT: CL9 dus :>

[ Voor 8% gewijzigd door PBP op 09-01-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
PBP schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:09:
Heb ergens gelezen dat je voor deze iMac (als je gaat bijprikken) CL11 nodig hebt. Correct me if i'm wrong.
Dan correct ik je, ik had eerder in dit topic gezet dat je C09 ipv. C11 nodig hebt,misschien haal je de conclusie door elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

coendeurloo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Dan correct ik je, ik had eerder in dit topic gezet dat je C09 ipv. C11 nodig hebt,misschien haal je de conclusie door elkaar :)
Ik twijfelde al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Hoe zie je in de pricewatch op hoeveel mhz die Crucials draaien? Moeilijk selecteren zo... en we hebben toch echt 1600 voor in de iMac nodig. Bij de Corsair staat het iig in de naam: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

coendeurloo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:24:
Hoe zie je in de pricewatch op hoeveel mhz die Crucials draaien? Moeilijk selecteren zo... en we hebben toch echt 1600 voor in de iMac nodig. Bij de Corsair staat het iig in de naam: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Je hebt DDR3 (SO-DIMM) nodig, die je nou gelinkt heb zijn DDR3 modules, die passen niet. Je kan onderaan in de pricewatch nog een menu'tje met filteropties uitklappen.

Deze bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
Bootcamp install via USB is voorheen bij mijn macbook pro ook een heel gedoe geweest toen ik toen de superdrive er uit had liggen. Ik heb voor installatie op iMac uit voorzorg speciale windows usb tool van microsoft gebruikt, helaas moet dat onder windows gebeuren. Overigens als je windows gaat installeren, zorg dat er op dat moment geen andere usb sticks in je computer zitten dan de install stick, anders heeft ie problemen met de FAT partitie die bootcamp maakt te formateren naar NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hoe installeren jullie Windows via Boot Camp dan?

Ik heb gister weer een partitie met Windows 8 gemaakt en daarbij ondervond ik (weer) geen problemen.
Ik had een Windows 8 Pro iso liggen, die heb ik met Boot Camp Assistant op een usb stick gezet, tezamen met de Boot Camp drivers. Wanneer de usb stick gemaakt was, startte mijn Mac vanzelf op en werd de Windows setup gestart. Kind kan de was doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
rvandeven schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:31:
Bootcamp install via USB is voorheen bij mijn macbook pro ook een heel gedoe geweest toen ik toen de superdrive er uit had liggen. Ik heb voor installatie op iMac uit voorzorg speciale windows usb tool van microsoft gebruikt, helaas moet dat onder windows gebeuren. Overigens als je windows gaat installeren, zorg dat er op dat moment geen andere usb sticks in je computer zitten dan de install stick, anders heeft ie problemen met de FAT partitie die bootcamp maakt te formateren naar NTFS.
USB Sticks of USB devices in het algemeen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Aidacra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:07:
[...]

Inderdaad! Voor nog geen 150 euro 32GB Crucial RAM gestopt in mijn iMac. Heerlijk!
Welk merk heb je voor < €150 als je daarmee 4x 8GB kan kopen. Klinkt als een goed bedrag !
(En vooral, waar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
Bootcamp werkt eindelijk! Na nog veel meer zoeken had ik dan eindelijk de oplossing gevonden. En die was eigenlijk heel erg simpel. Het ligt 9 van 10 keer aan de .iso van Windows 7. Dit terwijl ik de andere iso's vele malen met succes heb gebruikt. Toen heb ik op deze site http://www.w7forums.com/o...age-downloads-t12325.html een 'schone' Windows 7 iso gedownload. Voor de rest heb ik gewoon de bootcamp assistent gevolgd en toen deed hij het wel :*)

Heb gelijk wat games en benchmarks geïnstalleerd.

Voor de geïnteresseerden, mijn 27'' iMac 2012 met GTX 675MX 1GB DDR5 bakte er dit van:
3Dmark 11: P 5577 GPU 5498 Physics 6634 Combined 4937
3D Mark Vantage: P 21.512 GPU 22.750 CPU 18.495
Far Cry 3 1920x1080, settings High & Ultra avg 34 fps (gameplayvideo zojuist geüpload naar youtube)

Dit alles met nvidia 306.37 driver.

Als er nog benchmarkrequests zijn hoor ik ze wel.
Ik ben in ieder geval erg blij!

[ Voor 9% gewijzigd door Robiejan op 13-01-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
rbrouwers123 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:01:
[...]

Welk merk heb je voor < €150 als je daarmee 4x 8GB kan kopen. Klinkt als een goed bedrag !
(En vooral, waar?)
Crucial geheugen (Mac aanbevolen), rechtstreeks via hun website:

Deze dus: http://www.crucial.com/eu...?mtbpoid=9527C8E6A5CA7304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Robiejan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:00:
Bootcamp werkt eindelijk! Na nog veel meer zoeken had ik dan eindelijk de oplossing gevonden. En die was eigenlijk heel erg simpel. Het ligt 9 van 10 keer aan de .iso van Windows 7. Dit terwijl ik de andere iso's vele malen met succes heb gebruikt. Toen heb ik op deze site http://www.w7forums.com/o...age-downloads-t12325.html een 'schone' Windows 7 iso gedownload. Voor de rest heb ik gewoon de bootcamp assistent gevolgd en toen deed hij het wel :*)
Ik heb de errors ook met de ISO / USB die ik gemaakt hebt met W8 upgrade tool (heb de W8 digital download gekocht)

(Probeer het dadelijk meteen ff of dit het issue oplost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 09-01-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
Bospa01 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Ik heb de errors ook met de ISO / USB die ik gemaakt hebt met W8 upgrade tool (heb de W8 digital download gekocht)

(Probeer het dadelijk meteen ff of dit het issue oplost :)
Dat is toch raar, anders zou ik de W8 upgradetool laten schieten en de W8 iso gewoon op je MAC zetten. Daarna gewoon met de bootcamp assistent (stap 1) je MAC de usb-bootable laten maken en installeren. En als dat dan nog niet werkt een schone windows 8 iso ergens downloaden en hetzelfde proberen. Weet zelf niet waar je die kunt downloaden maar met even googelen kom je een heel eind.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Robiejan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Dat is toch raar, anders zou ik de W8 upgradetool laten schieten en de W8 iso gewoon op je MAC zetten. Daarna gewoon met de bootcamp assistent (stap 1) je MAC de usb-bootable laten maken en installeren. En als dat dan nog niet werkt een schone windows 8 iso ergens downloaden en hetzelfde proberen. Weet zelf niet waar je die kunt downloaden maar met even googelen kom je een heel eind.

Succes!
Ik kom nog steeds dezelfde problemen tegen als eerder.
-na reboot via bootcamp melding dat er geen boot device kan worden gevonden (met USB W7 en W8)
-kan W8 install wel starten vanaf USB mbv option key tijdens boot -> vervolgens kan de installatie niet op de bootcamp partititie worden gedaan (Windows can't be installed to disk x partition x since this ..bla..bla ..efi .. mbr (zal de volledige melding ff opschrijven)

Mijn W7 USB word overigens blijkbaar ook niet herkend als bootable USB in het boot menu, ga morgen een nieuwe maken mbv W7 werklaptop en vervolgens het process hiermee herhalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 09-01-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Als ik Windows 7 wil installeren op mijn iMac met bootcamp, kan ik dat dan doen met zo'n officiele ISO en de key die ik bij mijn Laptop kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
coendeurloo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb vorige week al deze link gepost.

Het belangrijkst is dus dat al het geheugen op dezelfde timing draait. Als je het standaard geheugen van Apple laat zitten dan dien je er geheugen op 1600Mhz en CL11 bij te prikken. Je moet dus juist niet geheugen van CL9 bijprikken, want dan krijg je timing-issues en kan het zijn dat hij naar een lagere frequentie terugklokt waarbij de CL tussen de verschillende geheugenrepen gelijk zijn.

Het feit dat de Mac-gecertificeerde geheugensets van bijvoorbeeld Corsair ook op CL11 draaien bevestigen dit alleen maar.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
Bospa01 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:22:
[...]

USB Sticks of USB devices in het algemeen ?
Weet ik niet, ik had even mijn foutmelding destijds gegoogled, kwam dat uit, had een extra usb stick er in zitten voor de bootcamp drivers. Die er uitgetrokken en toen lukte het wel.

Schone ISO kan ik bevestigen, had een keer een retail iso gemaakt en toen zelf SP1 erin geslipstreamed maar daar willen ze niks van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Moerk schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:20:
[...]

Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb vorige week al deze link gepost.

Het belangrijkst is dus dat al het geheugen op dezelfde timing draait. Als je het standaard geheugen van Apple laat zitten dan dien je er geheugen op 1600Mhz en CL11 bij te prikken. Je moet dus juist niet geheugen van CL9 bijprikken, want dan krijg je timing-issues en kan het zijn dat hij naar een lagere frequentie terugklokt waarbij de CL tussen de verschillende geheugenrepen gelijk zijn.

Het feit dat de Mac-gecertificeerde geheugensets van bijvoorbeeld Corsair ook op CL11 draaien bevestigen dit alleen maar.
Ok, super dat je dit nog even toelicht. Dus, het beste RAM-type voor een upgrade is bijvoorbeeld deze Crucial CL11: http://www.crucial.com/st...px?imodule=CT102464BF160B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
coendeurloo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:09:
[...]

Ok, super dat je dit nog even toelicht. Dus, het beste RAM-type voor een upgrade is bijvoorbeeld deze Crucial CL11: http://www.crucial.com/st...px?imodule=CT102464BF160B?
Lijkt mij prima ja :)

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Als je op die Crucial link de compatibility met een 27" iMac checkt (kan links in een menuutje), staat er wel dat hij NIET compatible is...vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
coendeurloo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Als je op die Crucial link de compatibility met een 27" iMac checkt (kan links in een menuutje), staat er wel dat hij NIET compatible is...vaag?
Ja idd ik zie het nu ook. Daar had ik nog niet op gelet. Als je via die Advisor tool zoekt dan vind je wel een geschikt paar, maar de eigenschappen zijn exact hetzelfde. Geen idee waar het verschil in zit.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Hmm. ik zit nog steeds te twijfelen.

Of een 21,5" topmodel met i7, Fusion Drive en 16GB of een 27" basismodel met Fusion Drive met 8GB.

Ik vind de 27" eigenlijk iets te groot en vraag me af of tijdens het gamen (ik speel nog wel wat StarCraft 2) het niet té groot wordt en de grafische kaart het wel aan kan (hij moet immers ook meer pixels aansturen op de 27").

Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, de 21,5" is 80 euro duurder, maar heeft dan wel een i7. Iemand hier die een écht goede reden heeft om voor een van de modellen te gaan?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Iemand tips voor sites (binnen of buitenland) waar ik goedkoop RAM geheugen kan aanschaffen? Heb een iMac 27inch, 3.4ghz i7, fusion drive 1tb, gtx 675 besteld en wil uitbreiden naar 32gb.

De Amerikaanse Crucial en Amazon sites leveren niet naar Nederland, dus ben benieuwd waar anderen hun geheugen (zo goedkoop mogelijk) hebben besteld. Moet uiteraard CL-11 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door s.farrelly op 12-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

st33lo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:04:
Iemand tips voor sites (binnen of buitenland) waar ik goedkoop RAM geheugen kan aanschaffen? Heb een iMac 27inch, 3.4ghz i7, fusion drive 1tb, gtx 675 besteld en wil uitbreiden naar 32gb.

De Amerikaanse Crucial en Amazon sites leveren niet naar Nederland, dus ben benieuwd waar anderen hun geheugen (zo goedkoop mogelijk) hebben besteld. Moet uiteraard CL-11 zijn.
De tweakers pricewatch?
RobbieB schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:36:
Hmm. ik zit nog steeds te twijfelen.

Of een 21,5" topmodel met i7, Fusion Drive en 16GB of een 27" basismodel met Fusion Drive met 8GB.

Ik vind de 27" eigenlijk iets te groot en vraag me af of tijdens het gamen (ik speel nog wel wat StarCraft 2) het niet té groot wordt en de grafische kaart het wel aan kan (hij moet immers ook meer pixels aansturen op de 27").

Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, de 21,5" is 80 euro duurder, maar heeft dan wel een i7. Iemand hier die een écht goede reden heeft om voor een van de modellen te gaan?
Als je de 27'' eigenlijk iets te groot vind, dan heb je het antwoord toch al? ;)
Ik zou persoonlijk voor de 27'' gaan, puur door de grootte (en schermresolutie). Daarnaast kan je het werkgeheugen van de 27'' altijd later nog upgraden, dus dat je begint bij een 8GB is een euvel voor even.
En de grafische kaart kan makkelijk een game renderen op de native resolutie. Ik zie op mijn rMBP (GT650m) dat ik vele games op 2880x1800 kan draaien zonder irritante lag.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 12-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
Bospa01 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:26:
[...]

Ik kom nog steeds dezelfde problemen tegen als eerder.
-na reboot via bootcamp melding dat er geen boot device kan worden gevonden (met USB W7 en W8)
-kan W8 install wel starten vanaf USB mbv option key tijdens boot -> vervolgens kan de installatie niet op de bootcamp partititie worden gedaan (Windows can't be installed to disk x partition x since this ..bla..bla ..efi .. mbr (zal de volledige melding ff opschrijven)

Mijn W7 USB word overigens blijkbaar ook niet herkend als bootable USB in het boot menu, ga morgen een nieuwe maken mbv W7 werklaptop en vervolgens het process hiermee herhalen.
Oei.. Dit probleem had ik niet, bij mij werden de cd/dvd drivers zogenaamd niet gevonden. Mijn oplossing vond ik door veel te goochelen. Succes!
coendeurloo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:25:
Als ik Windows 7 wil installeren op mijn iMac met bootcamp, kan ik dat dan doen met zo'n officiele ISO en de key die ik bij mijn Laptop kreeg?
Bij mij werkte dit goed, neem aan bij jou ook dan. Anders zorg voor een goede .iso van de versie van je windows en gebruik gewoon je key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

st33lo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:04:

Geen idee of het CL11 is, maar ik heb in m'n 27" iMac dit geheugen van Kingston gestopt. Werkt als een trein bij mij @1600 mHz (heb het zelf niet gemixt met de 2 x 4 Gb die er al in zat, maar heb er nu 4 x 8 Gb Kingston in zitten) en is volgens de Kingston website ook geschikt voor de nieuwe iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
ratz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:56:
[...]

Geen idee of het CL11 is, maar ik heb in m'n 27" iMac dit geheugen van Kingston gestopt. Werkt als een trein bij mij @1600 mHz (heb het zelf niet gemixt met de 2 x 4 Gb die er al in zat, maar heb er nu 4 x 8 Gb Kingston in zitten) en is volgens de Kingston website ook geschikt voor de nieuwe iMac.
Bedankt. Ik houd de Kingston in gedachten. Ik wacht nog op antwoord van 2 partijen met betrekking tot Crucial en Corsair geheugen, want die zijn iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Is het nu wel of niet mogelijk om in een 27-inch, Late 2009 een EXTRA ssd schiijf te plaatsen? Dus naast de huidige interne harde schijf. Diverse bronnen spreken elkaar tegen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, het zal je alleen je DVD-drive kosten. De Mac heeft namelijk maar 2 SATA-poorten.

* Delerium heeft precies dat; een iMac late 2009 met 1 Tb schijf en een crucial m4 256 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 22:43
coendeurloo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Ik heb deze in mijn iMac late 2012:

http://www.crucial.com/st...?mtbpoid=CC1544E8A5CA7304

Draait op 1600mhz (24gig totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Delerium schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:36:
Ja, het zal je alleen je DVD-drive kosten. De Mac heeft namelijk maar 2 SATA-poorten.

* Delerium heeft precies dat; een iMac late 2009 met 1 Tb schijf en een crucial m4 256 Gb
Ok, thanks... zelf ingebouwd of laten doen? En geen last van op 100% draaiende fans? En misschien overbodige vraag, maar in hoeverre merk je de snelheidswinst? Ik zit namelijk in dubio: SSD erin of sparen voor een nieuwe. Kan ik met een SSD erin nog een jaar of twee verder denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
smeerbartje schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:33:
[...]

Ok, thanks... zelf ingebouwd of laten doen? En geen last van op 100% draaiende fans? En misschien overbodige vraag, maar in hoeverre merk je de snelheidswinst? Ik zit namelijk in dubio: SSD erin of sparen voor een nieuwe. Kan ik met een SSD erin nog een jaar of twee verder denk je?
Zeker. Ik heb zelf een MacBook Pro uit 2009 en daar heb ik onlangs een SSD van 256gb ingedaan en het ding loopt weer als een trein!
Waar ik wel tegen aanloop zijn processor-intensieve taken als Aperture e.d. maar daar is nog wel mee te leven, dat is niet slechter dan 3 jaar geleden :). (En er komt binnenkort toch een iMac bij :P)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 16:02

page404

Website says no

Ik hoop mijn Macbook snel verkocht te hebben, dan ga ik geheel onverwacht ook voor een iMac kijken. Wilde eigenlijk een laptop, totdat mijn vrouw met de opmerking kwam dat ze liever "zo'n vaste" wil.
Ik ben alleen nogal gehecht aan uitbreidbaarheid, en dan kom je al gauw op de 27" uit.
Ik vraag me alleen af welke upgrades echt belangrijk zijn om nú te doen. Ik heb het idee dat ik wel toe kan met een i5, en 8GB is in eerste instantie ook voldoende (kan er later zelf nog tot 32GB in prikken).
Blijft over: grafische kaart en harddisk.
Ik twijfel tussen de 675MX en 660M. Eigenlijk weet ik het wel, de snellere processor+graphic is mij die €175 wel waard :P maar ik heb natuurlijk al weerstand om (WAF) om een 27" bakbeest neer te zetten, en dan die opties..... wat een geld. Over de harddisk zullen we het maar niet hebben, dat extra geld voor die fusion drive vind ik gewoon te veel geld. Daarom vraag ik me af of dat ik dat later nog kan laten doen voor een redelijke prijs.
Keuzes, keuzes, ik ga nog even verder denken en de vrouw proberen te overtuigen ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
page404 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47:
Ik hoop mijn Macbook snel verkocht te hebben, dan ga ik geheel onverwacht ook voor een iMac kijken. Wilde eigenlijk een laptop, totdat mijn vrouw met de opmerking kwam dat ze liever "zo'n vaste" wil.
Ik ben alleen nogal gehecht aan uitbreidbaarheid, en dan kom je al gauw op de 27" uit.
Ik vraag me alleen af welke upgrades echt belangrijk zijn om nú te doen. Ik heb het idee dat ik wel toe kan met een i5, en 8GB is in eerste instantie ook voldoende (kan er later zelf nog tot 32GB in prikken).
Blijft over: grafische kaart en harddisk.
Ik twijfel tussen de 675MX en 660M. Eigenlijk weet ik het wel, de snellere processor+graphic is mij die €175 wel waard :P maar ik heb natuurlijk al weerstand om (WAF) om een 27" bakbeest neer te zetten, en dan die opties..... wat een geld. Over de harddisk zullen we het maar niet hebben, dat extra geld voor die fusion drive vind ik gewoon te veel geld. Daarom vraag ik me af of dat ik dat later nog kan laten doen voor een redelijke prijs.
Keuzes, keuzes, ik ga nog even verder denken en de vrouw proberen te overtuigen ;)
Precies, ik ben toch gezwicht voor de processor en minimaal de 675MX. Ik ben net als jij ook heel erg benieuwd of er dadelijk tutorials komen om er toch zelf een SSD in te zetten. Of liever nog dat bedrijven in de buurt dat kunnen. Dat vind ik écht het enige nadeel aan de iMac, je kan hem niet makkelijk upgraden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Externe SSD via thundebolt blijft altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Robiejan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Precies, ik ben toch gezwicht voor de processor en minimaal de 675MX. Ik ben net als jij ook heel erg benieuwd of er dadelijk tutorials komen om er toch zelf een SSD in te zetten. Of liever nog dat bedrijven in de buurt dat kunnen. Dat vind ik écht het enige nadeel aan de iMac, je kan hem niet makkelijk upgraden :X
Ja dat wordt steeds slechter. Geen goede ontwikkeling imho. Maar bedrijfjes als Condor Computers leveren een prima service en zijn een stuk goedkoper dan de gemiddelde APR, dus daar durf ik tegen die tijd best langs te gaan.
Delerium schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:55:
Externe SSD via thundebolt blijft altijd een optie.
Ik anticipeer er ook op dat die externe SSDs ook steeds goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
Is er iemand die afstand wil doen van z'n orginele Imac 27 2012 geheugen modules! (2 x 4gb) Denk dat ik met 16gb wel vooruit moet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ben je net te laat. heb ze net weggedaan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
Frozenberg schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:17:
Is er iemand die afstand wil doen van z'n orginele Imac 27 2012 geheugen modules! (2 x 4gb) Denk dat ik met 16gb wel vooruit moet kunnen!
Hoi, ik heb er nog 2 liggen. Ik heb er 4 Crucial modules in gezet gelijk na binnekomst.

PM me maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
iMac kenners ; Wat is een nette iMac 24" , Core2Duo 2,8 Ghz , 2 GB ram , 320 GB hd nog waard ? ?

Ik kan er 1 overnemen namelijk van een ex-collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:22:
iMac kenners ; Wat is een nette iMac 24" , Core2Duo 2,8 Ghz , 2 GB ram , 320 GB hd nog waard ? ?

Ik kan er 1 overnemen namelijk van een ex-collega.
€670,- volgens Mac2Sell, maar dat is echt veel te hoog. Ik heb een zelfde (met 4GB, 500G hd) verkocht voor €500 en dat was toch wel zo'n beetje het maximum wat ik er voor kreeg. Misschien dat leeftijd van de machine wel meespeelt, de mijne was precies 5 jaar oud bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:10:
[...]

€670,- volgens Mac2Sell, maar dat is echt veel te hoog. Ik heb een zelfde (met 4GB, 500G hd) verkocht voor €500 en dat was toch wel zo'n beetje het maximum wat ik er voor kreeg. Misschien dat leeftijd van de machine wel meespeelt, de mijne was precies 5 jaar oud bij verkoop.
Deze is van 2007 met een ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB erin. Er staat Mountain Lion op.

Hij vraagt € 525,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Net iets te prijzig imo, vooral omdat hij maar 2GB heeft en die Radeon 2600 is in games niet zoveel meer waard.. (mocht je willen gamen, gezien je die radeon zo benadrukt)

[ Voor 20% gewijzigd door keanu_ op 19-01-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
keanu_ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:25:
Net iets te prijzig imo, vooral omdat hij maar 2GB heeft en die Radeon 2600 is in games niet zoveel meer waard.. (mocht je willen gamen, gezien je die radeon zo benadrukt)
Nee ik game amper. Maar ik laat hem gaan. Idd € 400,-- leek mij een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Over een paar weken ontvang ik mijn nieuwe iMac (27-inch, 2.9GHz, 1TB fusion) die mijn iMac uit 2007 gaat vervangen. Naast internet-, muziek- en officegebruik gebruik mijn mac voor het bewerken van raw-bestanden in Lightroom en draai ik Windows 7 of 8 in een VM. De iMac wordt gebruikt door twee personen, die vaak tegelijk zijn ingelogd onder verschillende acounts.

Zouden jullie het geheugen op basis van dit gebruik uitbreiden? Zo ja met hoeveel?

[ Voor 4% gewijzigd door Laohu op 20-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hoi,

Ik ben nieuw hier maar heb jullie advies nodig over een iMac. Ben al redelijk bekend met Apple en heb ook al wat in huis, 2 x iPhone, ATV3, TC (2TB), Express en iPad 3. Kan nu via een bekenden een iMac kopen uit maart 2011 incl doos en aankoopbewijs.
De specs zijn:

Processor 3,2 GHz Intel Core i3
Geheugen 4 GB 1333 MHz DDR3
Videokaart ATI Radeon HD 5670 512 MB
1 TB Harde Schijf

De bekende wil er € 1000 voor hebben. Ten eerste, is dat een mooi/goede prijs? De iMac is nog in een zeer goede staat, weet dat hij er erg zuinig op is geweest.

Verder, ondersteund een iMac uit 2011 ook 5Ghz?
En verder, als ik het geheugen wil uitbreiden naar 8GB of meer, kan dat? Zo ja, is dat goed t doen?

Alvast bedankt voor je tips en advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Frid0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:26:
Hoi,

Ik ben nieuw hier maar heb jullie advies nodig over een iMac. Ben al redelijk bekend met Apple en heb ook al wat in huis, 2 x iPhone, ATV3, TC (2TB), Express en iPad 3. Kan nu via een bekenden een iMac kopen uit maart 2011 incl doos en aankoopbewijs.
De specs zijn:

Processor 3,2 GHz Intel Core i3
Geheugen 4 GB 1333 MHz DDR3
Videokaart ATI Radeon HD 5670 512 MB
1 TB Harde Schijf

De bekende wil er € 1000 voor hebben. Ten eerste, is dat een mooi/goede prijs? De iMac is nog in een zeer goede staat, weet dat hij er erg zuinig op is geweest.

Verder, ondersteund een iMac uit 2011 ook 5Ghz?
En verder, als ik het geheugen wil uitbreiden naar 8GB of meer, kan dat? Zo ja, is dat goed t doen?

Alvast bedankt voor je tips en advies
Mac2Sell geeft 1080 euro aan, dus ik denk dat het wel een redelijk nette prijs is. http://www.mac2sell.net/permalink/?id=94457515e33936cf3125fbf99baa9c7b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Laohu schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:52:
Over een paar weken ontvang ik mijn nieuwe iMac (27-inch, 2.9GHz, 1TB fusion) die mijn iMac uit 2007 gaat vervangen. Naast internet-, muziek- en officegebruik gebruik mijn mac voor het bewerken van raw-bestanden in Lightroom en draai ik Windows 7 of 8 in een VM. De iMac wordt gebruikt door twee personen, die vaak tegelijk zijn ingelogd onder verschillende acounts.

Zouden jullie het geheugen op basis van dit gebruik uitbreiden? Zo ja met hoeveel?
in combinatie met een VM, Lightroom én twee ingelogde accounts zou ik overwegen om er wat bij te prikken. Zit je net wat ruimer in je vel.
Wat kosten twee geheugenbankjes van 8GB? 100€ max. Dan heb je totaal 24GB en kan je zeker nog even vooruit.
Overigens kan je het ook even aanzien en als het niet lekker werkt, dat geheugen alsnog bestellen. Het wordt alleen maar goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
syltheboy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:37:
[...]

Mac2Sell geeft 1080 euro aan, dus ik denk dat het wel een redelijk nette prijs is. http://www.mac2sell.net/permalink/?id=94457515e33936cf3125fbf99baa9c7b
Aha, bedankt! Ken die site helemaal niet....

Maar, heeft een iMac uit 2011 ook 5Ghz of stel ik nu een hele stomme vraag?
Ennuh, is het te doen om het geheugen uit t breiden?
Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9