Smitovic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:00:
Ik twijfel nog steeds over de configuratie die ik wil bestellen.
27" word het sowieso, maar wat doe ik daar verder mee? Ga ik voor instap 27" of doe ik de duurdere? RAM kan ik zelf wel upgraden, de CPU is maar een klein beetje sneller, en de upgrade daarvoor vind ik ook te klein voor de extra €187 (onderwijsprijzen). Videokaart lijkt me echter wel een grote verbetering. Als ik dan voor de top-end ga, zal ik dan ook de videokaart upgrade naar de 680 doen of niet? Wat betreft mijn game wensen, ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen. Max settings boeien me niet altijd, als het er maar goed uit ziet.
Opslag is nog een ander punt, de SSD in mijn MBA vind ik echt geweldig, maar voor 768 GB heb ik geen geld, en over Fusion Drive hoor ik ook wisselende ervaringen vooral icm. Bootcamp.
Kan iemand me wat advies geven of vertellen wat je zelf hebt gedaan in jou situatie?
Bedankt:)
Het is echt maar net wat voor budget je beschikbaar hebt. Vorig jaar december stond ik voor dezelfde keuze als jij (met het 2011 model dan) en heb wat dingen voor mijzelf op een rijtje gezet:
* Wat wil en kan ik er max aan uitgeven
* Hoe lang wil ik ermee doen?
* Wat wil ik erop doen
* Wat voor games?
Mijn eigen keuze in jouw situatie, maar dat is omdat ik veel met video converten, photoshop en andere CPU/GPU intensieve taken bezig ben zou de volgende zijn:
i5 --> i7 update
Deze gaf je zelf aan al om niet te doen dus daar ga ik niet tegenin. Voor mij handig, voor jou niet nuttig, bespaar de 200 euro
Fusion Drive van 1 TB
Deze werkt wel samen met bootcamp. De meeste mensen hebben voor het systeem meer dan genoeg aan de 128GB die Apple hier aan SSD verschaft. Mocht het over een tijd niet meer afdoende zijn kan je altijd nog de harde schijf proberen te vervangen of met een externe USB3 / Thunderbolt schijf gaan werken. Dit biedt ruimschoots genoeg performance en is bijna net zo snel als een interne SSD. Mocht je meer dan 1 TB ruimte nodig hebben dan kan je misschien nog het beste een NAS aanschaffen voor je data
680 MX update
Als je het kan missen, de 680MX is wel een redelijk stukje sneller dan de 675MX en dat kan in de toekomst (nabij/verder, afhankelijk van de game) net dat verschil maken tussen speelbaar en lekker speelbaar. Zeker als je in Far Cry 3 geinteresserd bent is hoe sneller hoe beter
Maargoed, het is altijd persoonlijk en dit is mijn mening + motivatie erbij. Zou er dan nog 16 GB geheugen bijproppen (zelf ook gedaan) want met 20 GB kan je voorlopig nog wel even door

. Overigens wel zelf doen zoals je al wilde doen. Heb je 32GB voor de prijs van 16GB bij Apple