Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Welke config is het trouwens? Qua performance een flinke vooruitgang of is het verschil niet echt merkbaar?Rivanov schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:17:
Jep, aan de bovenkant zit gewoon piepschuim waar de doos met het toetsenbord en muis in zit. Zelfde manier als voorheen.
Moet 'm nog installeren/configureren. Had 'm alleen even uit de doos gehaald om het design te bekijken.
[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 04-12-2012 11:54 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
SSD heb ik al in mijn windows pc boven en daar ben ik erg blij mee. Ik vraag me echter af of zo'n nieuwe 27" imac veel trager gaat zijn zonder SSD voor huis en tuin keuken gebruik.
Verder zie ik de fusion drive afgebeeld in een aparte behuizing? Ik neem aan dat dit bij de iMac niet het geval is? Ik wil juist een zo compact mogelijke pc in de huiskamer.
PS: Uitlevering pas begin januari als ik diverse shops mag geloven.
[ Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2012 13:17 ]
Ik heb een Mac Mini zonder SSD en Macbook Air met SSD. In dagelijks gebruik, voelt de MBA een stuk sneller aan ondanks dat deze op papier mindere specificaties heeft. Daarom ben ik erover aan het denken om de Mac Mini te voorzien van een SSD, het maakt echt een wereld van verschil voor mijn gevoel.Workaholic schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:03:
Wat adviseren jullie wel of geen fusion drive? Ik twijfel of ik er wat van ga merken voor internet / e-mail en foto's.
SSD heb ik al in mijn windows pc boven en daar ben ik erg blij mee. Ik vraag me echter af of zo'n nieuwe 27" imac veel trager gaat zijn zonder SSD voor huis en tuin keuken gebruik.
Verder zie ik de fusion drive afgebeeld in een aparte behuizing? Ik neem aan dat dit bij de iMac niet het geval is? Ik wil juist een zo compact mogelijke pc in de huiskamer.
PS: Uitlevering pas begin januari als ik diverse shops mag geloven.
Ik zou dus wel voor fusion drive gaan.
3TB fusion drive en bootcamp werkt op dit moment nog nietChillco schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:44:
Ik twijfel nog steeds een beetje tussen de 1TB of de 3TB fusion schijf. Wil wel de mogelijkheid tot een boot camp partitie blijven behouden voor soms een spelletje en sporadisch windows-only software. Denk niet dat ik erop wil gokken dat er binnenkort boot camp support komt voor de 3TB schijf.
http://support.apple.com/kb/HT5446
Helaas... Kunnen we als tussen optie dan geen 2,5" externe hdd met USB 3.0 aansluiting gebruiken?Soulshaker schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:42:
[...]
3TB fusion drive en bootcamp werkt op dit moment nog niet
http://support.apple.com/kb/HT5446
Dat is ongeveer even snel als een normale 2,5" / 3,5" 7200 RPM hdd.
An a day keeps the doctor away.
Dan lever je ook niets in op snelheid.... USB is zo 2009
[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 04-12-2012 16:36 ]
FreeReef.nl
Thunderbolt drive's zijn nog steeds behoorlijk prijzig, kun je beter een Western Digital My Book Live 2TB met USB 3.0 aansluiting (90 MB Read / Write) kopen voor €150,- euro.World Citizen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:36:
Is het niet een idee om eens te kijken naar een Thundebolt drive, als je meer opslag zoekt.
Ik heb het liefst ook mijn complete iTunes bibliotheek (ongeveer 750GB t/m 1TB) op de interne schijf zodat ik slechts één externe schijf hoef aan te sluiten voor de Time Machine. Lekker leeg bureau en scheelt weer een usb poortWorld Citizen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:36:
Is het niet een idee om eens te kijken naar een Thundebolt drive, als je meer opslag zoekt.
edit: Thunderbolt is mij ook iets te duur. Zeker voor het doel (Time Machine). Daar is usb2 zelfs nog snel genoeg voor.
[ Voor 10% gewijzigd door Chillco op 04-12-2012 17:16 ]
Dat is de beste oplossing als je geen USB 3 hebt en geen zin hebt om een fortuin uit te geven (Thunderbolt).
Degene die aan het twijfelen zijn over de SSD: doen! Een SSD is echt het component dat het allerbelangrijkste is in huidige PC's (de andere componenten waren al jaren veel sneller dan wat de schijf kon voorkauwen). Dat is ook waarschijnlijk de reden dat Apple het er uit laat: zodat mensen gedwongen zijn om nog eens €500 extra te betalen voor iets dat eigenlijk in elk model standaard zou moeten zijn (en dan eventuele upgraderoutes bewaren voor louter CPU en RAM).
Fusion Drive ben ik geen fan van: ik wil zelf bepalen wat op de SSD komt en wat op de HDD. Alle data wil ik op de HDD, de rest (zoals apps) altijd op de SSD. Ik wil niet wachten tot de software dit eindelijk door heeft (als hij het al volledig doorkrijgt). Mijn advies is dan ook nog steeds om zelf een SSD + HDD (voor modellen met maar 1 SATA poort gaan voor SSD only 256 GB Samsung 830 Series) te regelen en de Apple upgrades te vermijden. Als je toch bezig bent in je machine kun je dan meteen even de RAM helemaal volduwen (in geval van 21,5 inch model).
Er zijn enkele kleine Apple Premium Service Providers die dit voor je willen doen tegen arbeidskosten en met behoud garantie (omdat ze erkend zijn).
[ Voor 73% gewijzigd door Pyrone89 op 04-12-2012 17:46 ]
Een kennis heeft een iMac welke een password heeft en hij weet hem niet.
Alvast bedankt.
Fly or Die
https://jamfnation.jamfsoftware.com/discussion.html?id=4764Fjeze schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:45:
Iemand een idee hoe ik het efi firmware password van een 2011 iMac af kan halen?
Een kennis heeft een iMac welke een password heeft en hij weet hem niet.
Alvast bedankt.
Meer via google, als je zoekt op "remove EFI password from mac" etc. etc.
39
Zit niet weer eens zo te zaniken en trollen. SSD's zijn in verhouding nogsteeds loeiduur, want voor de prijs van een 3TB schijf heb je net 256GB SSD's. SSD's zijn puur een luxe, als je voldoende storage wil. Volgens jou moet apple standaard een 512GB SSD a 400 euro in een iMac proppen? Get real.Pyrone89 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:41:
Dat is ook waarschijnlijk de reden dat Apple het er uit laat: zodat mensen gedwongen zijn om nog eens €500 extra te betalen voor iets dat eigenlijk in elk model standaard zou moeten zijn (en dan eventuele upgraderoutes bewaren voor louter CPU en RAM).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Welke APSP doen dit?Pyrone89 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:41:
Eventueel is een netwerkschijf een oplossing. Daar kun je via een Ethernetkabel max 1000Mb/s halen.
Dat is de beste oplossing als je geen USB 3 hebt en geen zin hebt om een fortuin uit te geven (Thunderbolt).
Degene die aan het twijfelen zijn over de SSD: doen! Een SSD is echt het component dat het allerbelangrijkste is in huidige PC's (de andere componenten waren al jaren veel sneller dan wat de schijf kon voorkauwen). Dat is ook waarschijnlijk de reden dat Apple het er uit laat: zodat mensen gedwongen zijn om nog eens €500 extra te betalen voor iets dat eigenlijk in elk model standaard zou moeten zijn (en dan eventuele upgraderoutes bewaren voor louter CPU en RAM).
Fusion Drive ben ik geen fan van: ik wil zelf bepalen wat op de SSD komt en wat op de HDD. Alle data wil ik op de HDD, de rest (zoals apps) altijd op de SSD. Ik wil niet wachten tot de software dit eindelijk door heeft (als hij het al volledig doorkrijgt). Mijn advies is dan ook nog steeds om zelf een SSD + HDD (voor modellen met maar 1 SATA poort gaan voor SSD only 256 GB Samsung 830 Series) te regelen en de Apple upgrades te vermijden. Als je toch bezig bent in je machine kun je dan meteen even de RAM helemaal volduwen (in geval van 21,5 inch model).
Er zijn enkele kleine Apple Premium Service Providers die dit voor je willen doen tegen arbeidskosten en met behoud garantie (omdat ze erkend zijn).
Voor een prijs van €2079,- mag je wel een 256GB SSD verwachten vind ik, net zoals in de MacBook Pro Retina.Exirion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:07:
[...]
Zit niet weer eens zo te zaniken en trollen. SSD's zijn in verhouding nogsteeds loeiduur, want voor de prijs van een 3TB schijf heb je net 256GB SSD's. SSD's zijn puur een luxe, als je voldoende storage wil. Volgens jou moet apple standaard een 512GB SSD a 400 euro in een iMac proppen? Get real.
Gezien de prijzen die ze rekenen en waarvoor zij bij Samsung inkopen (lees: verre van de prijzen die wij betalen in de winkel voor losse onderdelen)?Exirion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:07:
[...]
Zit niet weer eens zo te zaniken en trollen. SSD's zijn in verhouding nogsteeds loeiduur, want voor de prijs van een 3TB schijf heb je net 256GB SSD's. SSD's zijn puur een luxe, als je voldoende storage wil. Volgens jou moet apple standaard een 512GB SSD a 400 euro in een iMac proppen? Get real.
Volmondig ja.
Als je serieus denkt dat SSD's loeiduur zijn moet je echt even ons komen joinen in 2012, in plaats van 2009 (waar je vanuit lijkt te posten).
Vergeet even niet dat men dit jaar de prijzen nog eens dermate zwaar heeft opgehoogd dat de nieuwe iMac minus BTW duurder is dan de vorige iMac inclusief BTW. Dat is dus minstens een ophoging van 21%, waarvoor we absoluut niks van waarde terugzien in deze iMac, sterker nog er zijn onderdelen verwijderd of verslechterd (HDD).
De APSP in Amsterdam (ben even de naam kwijt) sowieso. Check even de Apple site voor APSP (hebben een module met kaart).
[ Voor 29% gewijzigd door Pyrone89 op 04-12-2012 20:51 ]
Macbook Air, standaard SSD, Macbook Pro Retina, standaard SSD. Beide kunnen zelfs niet met HDD geleverd worden. Ik had eigenlijk ook voor de nieuwe iMac standaard een SSD verwacht, met een HDD als optie voor extra opslag. Dat had ook de prijsverhoging ten opzichte van het vorige model goed kunnen maken.Exirion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:07:
[...]
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Je bewijst hiermee compleet uit je nek te lullen en gewoon maar een beetje te willen trollen.Pyrone89 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:43:
Als je serieus denkt dat SSD's loeiduur zijn moet je echt even ons komen joinen in 2012, in plaats van 2009 (waar je vanuit lijkt te posten).
Even naar de feiten die ik noemde: een 3TB schijf kost momenteel rond de 150 euro. Voor dat geld heb je net een Crucial M4 256GB. Voor 512GB betaal je nu tussen de 350 en 400 euro. Waar kon jij die prijzen in 2009 vinden? In die tijd waren er voor de consument nog helemaal geen betaalbare 512GB SSD's

Wie heeft nou de feiten niet op een rij, met je geblaat over een post uit 2009? Je bent gewoon een vervelende etter in dit topic, en dat weet je donders goed.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er zijn nog teveel gebruikers die geen i/o-intensieve zaken gebruiken en dus niet zo veel hebben aan een ssd (OS X en apps die ietsjes sneller opstarten zijn niet zo boeiend). Dan komt dat kostenplaatje weer naar voren en overige zaken zoals "waar moet al die data heen?". Dan is ineens zo'n 3TB schijf zinniger om er in te zetten dan een ssd. Voor wie dan toch een ssd wil biedt je dat als optie aan die je kunt configureren bij de bestelling.
Fabrikanten kijken naar veel meer zaken dan alleen hoe snel OS X en apps opstarten en maken op basis van al die factoren een conclusie die ze verwerken in het ontwerp van hun producten. Dat gaat op een veel gestructureerde wijze dan wat mensen hier doen: brullen dat er een ssd in moet omdat ze het een halleluja oplossing vinden. Men denkt hier iets teveel in zilveren kogels.
Je leest mijn post gewoon niet eens. Probeer dat eens eerst, voordat je andere mensen gaat aanvallen. Kinderachtig gedrag wordt hier niet gewaardeerd.Exirion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:09:
[...]
Je bewijst hiermee compleet uit je nek te lullen en gewoon maar een beetje te willen trollen.
Even naar de feiten die ik noemde: een 3TB schijf kost momenteel rond de 150 euro. Voor dat geld heb je net een Crucial M4 256GB. Voor 512GB betaal je nu tussen de 350 en 400 euro. Waar kon jij die prijzen in 2009 vinden? In die tijd waren er voor de consument nog helemaal geen betaalbare 512GB SSD'sEind 2010 betaalde ik ruim 200 euro voor een 120GB SSD, in mei 2011 was ik een van de eersten die een SSD in een iMac 2011 zette en betaalde 250 euro voor een snellere 120GB. Vorige week heb ik voor 369 euro een 512GB Crucial M4 bij een webshop gehaald, en bij die webshop heb je voor dat geld bijna 2 4TB schijven.
Wie heeft nou de feiten niet op een rij, met je geblaat over een post uit 2009? Je bent gewoon een vervelende etter in dit topic, en dat weet je donders goed.
Zoals je verder ziet zijn meerdere mensen het met me eens op dit onderwerp, dus dat zou al een hint voor je moeten zijn.
Feit is simpelweg dat alle andere onderdelen tegen een bottleneck aanlopen met een conventionele HDD. Als ze er dus geen SSD in doen kunnen ze net zo goed de oude iMac blijven verkopen. De computer kan toch niet optimaal profiteren van de verbeteringen in Ivy Bridge zolang deze bottleneck nog zo zwaar is.ppl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:09:
Er worden bepaalde keuzes gemaakt en die zijn bij desktops anders dan bij laptops. Een laptop heb je liever zo klein mogelijk met zo weinig mogelijk onderdelen die gevoelig zijn voor bijv. schokken, schudden, etc. Dan kom je op een 256GB ssd uit en niet op een 3TB 3.5" hdd die nagenoeg hetzelfde kost. Bij een desktop gelden dat soort zaken niet dus kun je daar prima een 3TB schijf in kwijt.
Er zijn nog teveel gebruikers die geen i/o-intensieve zaken gebruiken en dus niet zo veel hebben aan een ssd (OS X en apps die ietsjes sneller opstarten zijn niet zo boeiend). Dan komt dat kostenplaatje weer naar voren en overige zaken zoals "waar moet al die data heen?". Dan is ineens zo'n 3TB schijf zinniger om er in te zetten dan een ssd. Voor wie dan toch een ssd wil biedt je dat als optie aan die je kunt configureren bij de bestelling.
Fabrikanten kijken naar veel meer zaken dan alleen hoe snel OS X en apps opstarten en maken op basis van al die factoren een conclusie die ze verwerken in het ontwerp van hun producten. Dat gaat op een veel gestructureerde wijze dan wat mensen hier doen: brullen dat er een ssd in moet omdat ze het een halleluja oplossing vinden. Men denkt hier iets teveel in zilveren kogels.
Daarnaast: zoals in een ander topic al duidelijk gemaakt, is een SSD toch echt een zilveren kogel. Je herinnert je misschien nog wel dat ik dezelfde mening had over HDD vs SSD als jou....totdat ik een SSD in mijn iMac liet installeren. Oke, het verschil is extremer onder Windows, wat me aantoont dat OSX al veel slimmer omgaat met de beperkingen van een roterende HDD, maar toch is het verschil wel degelijk wezenlijk.
[ Voor 44% gewijzigd door Pyrone89 op 05-12-2012 00:05 ]
Je hebt een enorme plaat voor je hoofd. Ik zou vooral zelf eens bedenken op wat voor toon jij hier altijd non-discussies voert. Verder ga ik er niet meer op in, want ik ben degene die met feiten komt en jij redeneert vooral vanuit je onderbruik met als belangrijkste doel om te zeuren over Apple. Lees ppl's verhaal even door zou ik zeggen, want de commerciële overwegingen die hij beschrijft sluiten precies aan op mijn punt.Pyrone89 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:02:
Kinderachtig gedrag wordt hier niet gewaardeerd.
Jammer dat je zo moet reageren. Lees aub de posts eerst eens goed door, koel af, en besluit dan eens een post te maken.Exirion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:23:
[...]
Je hebt een enorme plaat voor je hoofd. Ik zou vooral zelf eens bedenken op wat voor toon jij hier altijd non-discussies voert. Verder ga ik er niet meer op in, want ik ben degene die met feiten komt en jij redeneert vooral vanuit je onderbruik met als belangrijkste doel om te zeuren over Apple. Lees ppl's verhaal even door zou ik zeggen, want de commerciële overwegingen die hij beschrijft sluiten precies aan op mijn punt.
Niemand heeft namelijk iets aan dit soort reacties.
Nu weer on-topic aub.
Bootcamp kan enkel op de interne schijf.iApp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:31:
[...]
Helaas... Kunnen we als tussen optie dan geen 2,5" externe hdd met USB 3.0 aansluiting gebruiken?
Dat is ongeveer even snel als een normale 2,5" / 3,5" 7200 RPM hdd.
OSX kan wel op de externe schijf.
Zo heb ik het hier ook , ik heb een 120GB SSD lacie rugged met thunderbolt.
Werkt perfect , en sneller als de interne HDD
Hoe zit het met de snelheid van een externe thunderbolt (of usb3) ssd in vergelijking tot een interne SSD?Soulshaker schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:27:
Back op topic
...
Bootcamp kan enkel op de interne schijf.
OSX kan wel op de externe schijf.
Zo heb ik het hier ook , ik heb een 120GB SSD lacie rugged met thunderbolt.
Werkt perfect , en sneller als de interne HDD
In hoeverre beperkt de thunderbolt interface (of usb3) de snelheid van een SSD?
* itsme heeft een 27" iMac in bestelling staan, alleen met 7200 schijfje.
Nothing to see here
Als je de (theoretische) doorvoersnelheden van USB3.0 en Thunderbolt erbij pakt dan zou je met Thunderbolt weinig/geen verschil moeten merken t.o.v. een interne drive. Met USB verwacht ik iets mindere performance, en met name wat hogere CPU load, maar het zal ook nog altijd een stuk sneller zijn dan een standaard spinning drive.itsme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:20:
[...]
Hoe zit het met de snelheid van een externe thunderbolt (of usb3) ssd in vergelijking tot een interne SSD?
In hoeverre beperkt de thunderbolt interface (of usb3) de snelheid van een SSD?
* itsme heeft een 27" iMac in bestelling staan, alleen met 7200 schijfje.
Launching containers into space
Er word dus niets gebottleneckt.
Mijn imac heeft geen usb3 , vandaar de keuze voor thunderbolt
Zo sterk durf ik dat niet te stellen. Op werk hebben we een deal gemaakt wat pc's betreft. De configuratie is inmiddels een jaar of 2 oud maar voor heel veel toepassingen nog steeds dikke overkill. Ik denk dat dit voor de meeste consumenten ook zal gelden. Het gaat er dus niet om wat je uit de hardware kunt persen maar wat de gebruiker(s) met die hardware doen. Daarop worden systemen samengesteld en geconfigureerd. Dat geldt dus ook voor een component als een ssd.Pyrone89 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:02:
Feit is simpelweg dat alle andere onderdelen tegen een bottleneck aanlopen met een conventionele HDD. Als ze er dus geen SSD in doen kunnen ze net zo goed de oude iMac blijven verkopen. De computer kan toch niet optimaal profiteren van de verbeteringen in Ivy Bridge zolang deze bottleneck nog zo zwaar is.
Ik had er ook wel bepaalde zaken in willen zien maar goed, dat zit er niet in. Voor mij is het glossy scherm veel erger dan zo'n ssd omdat dit niet eenvoudig op te lossen is. Die ssd kun je nog prima via usb3 of thunderbolt aansluiten. Bij laatste genoemde loont het zich om goed te zoeken op bijv. macrumors. Er zijn namelijk al wat mensen die met een aantal thunderbolt ssd behuizingen/kabels/etc. hebben lopen knutselen/testen en hun ervaringen delen. Idem voor ssd's in een usb3 behuizing. Thunderbolt kan erg prijzig zijn waardoor usb3 weer aantrekkelijker wordt.
Mijn studiegebied ligt helaas in een andere richting dus ik zou zelf niet weten hoe je precies zou kunnen bereken wat de bottleneck nou feitelijk is en wat nou het meeste impact heeft op prestatie. En ja dan is het natuurlijk ook weer moeilijk om te beslissen hoe je die prestatie meet, aan benchmarks heb je natuurlijk weinig.
Zelf game ik best vaak en dat allemaal via OSX dus geregeld haal ik wel de maxima van mijn systeem en betwijfel of al die zaken nog enige invloed hebben aangezien Apple toch vaak een oude GPU in haar systemen stopt.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Mijn iMac mid 2010 (okee met 2x een SSD er in) is nog steeds ruim voldoende/overkill voor wat ik doe. Gaat ook nog wel even zo blijven. Ik mis echt maar 1 ding: een HDMI input of een HDMI-> mini displayport omzetter. Die omzetter bestaat wel maar kost een godsvermogen. Voor een beetje gamen heb ik dat niet over.
-edit: toch nog eens gaan zoeken en zowaar voor 75 euro zo'n converter gevonden. Stuk beter dan de 150 a 200 euro die ik eerst zag.
[ Voor 30% gewijzigd door sebastius op 05-12-2012 22:33 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Merlin19917 op 05-12-2012 23:35 ]
Heb je een HDMI -> mini DP gevonden die hoger gaat dan 1920x1200? ik zoek nog een betaalbare die tot 2560x1440 kan.sebastius schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:09:
@hierboven: de enige echte bottleneck in welke PC/Mac dan ook is nog de harddisk. Een goede SSD biedt zo'n verschrikkelijke versnelling...
Mijn iMac mid 2010 (okee met 2x een SSD er in) is nog steeds ruim voldoende/overkill voor wat ik doe. Gaat ook nog wel even zo blijven. Ik mis echt maar 1 ding: een HDMI input of een HDMI-> mini displayport omzetter. Die omzetter bestaat wel maar kost een godsvermogen. Voor een beetje gamen heb ik dat niet over.
-edit: toch nog eens gaan zoeken en zowaar voor 75 euro zo'n converter gevonden. Stuk beter dan de 150 a 200 euro die ik eerst zag.
39
Neu, gaat toch niet bij de iMac, die kan max 720p weergeven via de displayport-input gek genoeg.Fietsbel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:38:
[...]
Heb je een HDMI -> mini DP gevonden die hoger gaat dan 1920x1200? ik zoek nog een betaalbare die tot 2560x1440 kan.
http://www.amazon.de/gp/p...ef=oh_details_o00_s00_i00 < deze heb ik besteld.
[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 05-12-2012 22:49 ]
Kan iemand dit nog bevestigen? Is de fusion drive nou een externe unit of zit alles ingebouwd in de nieuwe imac 27"?Workaholic schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:03:
Incrementeel, niet revolutionair waarschijnlijk.Saven schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:42:
zijn die nieuwe processor en videokaart eigenlijk zo veel beter dan de 'oude' ? Heb het dan over de 27 inch versie
Je kunt ook een Mid-2010 i5 nemen en een SSD inbouwen. Goedkoper en ook ontieglijk snel.
Als je het heel algemeen en klinisch bekijkt wel ja. Ga je echter kijken naar wat iemand met een computer doet en wat de gebruikte software vereist kon dat plaatje nog wel eens totaal anders uitvallen.sebastius schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:09:
@hierboven: de enige echte bottleneck in welke PC/Mac dan ook is nog de harddisk. Een goede SSD biedt zo'n verschrikkelijke versnelling...
De Fusion Drive is een virtueel iets: het is een volume die zich over 2 schijven strekt, namelijk een ssd en een hdd. De ssd zal naar alle waarschijnlijkheid voor zowel de 21.5" als 27" eenzelfde soort zijn als die in de MacBook Air en MacBook Pro Retina worden gebruikt (lijkt op een geheugenreepje). De hdd is bij de 21.5" een 2.5" laptop hdd, bij de 27" zal het wel een 3.5" desktop schijf zijn. Alles zit natuurlijk intern want het moet zo minimalistisch mogelijk. Dat krijg je niet als je een losse unit hebt (en toch is de optical drive een externe unit maar die ontmoedigen is ook redelijk actief).Workaholic schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:36:
Kan iemand dit nog bevestigen? Is de fusion drive nou een externe unit of zit alles ingebouwd in de nieuwe imac 27"?
Sorry voor mijn late reactie.. maar even serieus..we gaan toch niet serieus een poging wagen dat de echte gamer met OSX prima zit? DE games van 2008 zijn nu ook in de store te vinden. Dat is natuurlijk leuk. Maar.... TF2, CS, CS source, Civ5, Elder Scrol V.. = oude games. Populair.. for sure. Maar we hebben het natuurlijk over de hier en nu klappers. Hoeveel van deze games in de previews van Gamescom gaan nu ook naar OSX toe?ankhie schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:25:
[...]
Je zegt dat DE games niet op OS X uitkomen. Denk dat dat toch heel erg een mate van perceptie is. Als ik mijn eigen favourites lijst erbij pak dan zijn ze allemaal native op de Mac beschikbaar (Diablo 3, Civilization 4 & 5, Counter-Strike).
Als ik dan de Steamlijst erbij pak van dit moment:
78,546 154,173 Dota 2
27,105 45,585 Team Fortress 2 - MAC
20,814 52,374 Counter-Strike - MAC
19,073 56,032 Football Manager 2013 - MAC
14,485 29,989 Sid Meier's Civilization V - MAC
12,699 28,613 The Elder Scrolls V: Skyrim
12,625 35,459 Counter-Strike: Source - MAC
12,018 39,650 Call of Duty: Black Ops II - Multiplayer
8,236 20,356 Planetside 2
7,914 19,116 Borderlands 2 - MAC
Dan is 60% van de top10 natively beschikbaar voor Mac. Als ik jouw lijstje er dan bij pak dan zie ik Call of Duty 1, 2 en 4 gewoon in de AppStore staan? Alleen voor BattleField zou je dan naar Windows moeten.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat Windows meer games heeft als platform en sowieso alle computer releases krijgt, maar ik bedoel hier vooral mee te zeggen: de Mac is toch steeds meer in opkomst als gaming platform.
Sowieso, zeker met Windows 8 nu, zal ik ook niet meer terug willen naar Windows, ben er net een jaartje van weg en dit bevalt me nog steeds een stuk beter
http://www.gamer.nl/dossier/gamescom-2012/
Nu zit ik je natuurlijk een beetje te plagen. Jij weet ook wel dat je voor het echte gamewerk even moet booten naar Windows. Voor velen geen probleem. Want na het gamen stap je weer lekker terug naar OSX
Hahaha, nee, de echte gamer zit niet prima bij OS X, ik geef alleen aan dat steeds meer voor OS X toch komt en aangezien hij het over allerlei oudere games had kwam ik met dat lijstje aan. OS X is wel meer 'in opkomst' omdat het meer mainstream aan het worden is. MIjn persoonlijke classics (Civilization reeks, Diablo, Counter-Strike) zijn allemaal native OS X dus ik vind het allemaal wel prima. Scheelt me weer ruimte op mijn harde schijf. Alleen voor Civ IV met mods moet ik windows nog draaien, alhoewel dat gewoon gevirtualiseerd gaat, vind het zonde om te herpartitioneren.RoyK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:44:
[...]
Sorry voor mijn late reactie.. maar even serieus..we gaan toch niet serieus een poging wagen dat de echte gamer met OSX prima zit? DE games van 2008 zijn nu ook in de store te vinden. Dat is natuurlijk leuk. Maar.... TF2, CS, CS source, Civ5, Elder Scrol V.. = oude games. Populair.. for sure. Maar we hebben het natuurlijk over de hier en nu klappers. Hoeveel van deze games in de previews van Gamescom gaan nu ook naar OSX toe?
Nu zit ik je natuurlijk een beetje te plagen. Jij weet ook wel dat je voor het echte gamewerk even moet booten naar Windows. Voor velen geen probleem. Want na het gamen stap je weer lekker terug naar OSX
Maar tuurlijk, voor alle latest releases moet je bij windows zijn maar gelukkig zag je zelf ook wel in met welke strekking ik het initiele stukje schreef
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niet te vergeten (!) Sim City (2012).RoyK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:44:
[...]
Sorry voor mijn late reactie.. maar even serieus..we gaan toch niet serieus een poging wagen dat de echte gamer met OSX prima zit? DE games van 2008 zijn nu ook in de store te vinden. Dat is natuurlijk leuk. Maar.... TF2, CS, CS source, Civ5, Elder Scrol V.. = oude games. Populair.. for sure. Maar we hebben het natuurlijk over de hier en nu klappers. Hoeveel van deze games in de previews van Gamescom gaan nu ook naar OSX toe?
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het met Civilization IV en V prima werkt. Je reserveert gewoon een deel van het videogeheugen van je iMac. Heb zelf dan een Radeon 6970M met 256MB voor mijn VM en dat gamed primaRoyK schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:14:
Bij een virtuele sessie wordt er toch ook een vituele videokaart gesimuleerd? Ik neem aan dat BF3 niet te doen is?
Maar voor de FPS games en andere snelle games zou ik gewoon bootcamp aanraden
En idd, som city komt naar osx..kan niet wachten
Bootcamp is altijd beter maar ik heb eigenlijk best veel games via VM bakken gespeeld. Je moet een flink stuk resource weg kunnen geven aan VM, en niet de hoogste instellingen willen draaien. Maar games zoals Command and Conquer RA2, Anno2070, RCT3, Call of Duty MW2 heb ik zonder problemen gespeeld. Maar inderdaad via Bootcamp haal je er meer uit.Rivanov schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:04:
Gamen in Virtuele Machine's is natuurlijk not done. Patience werkt wel.Maar Battlefield 3 of Black Ops 2 kun je wel vergeten.
FreeReef.nl
Mijn bedoeling is om er uiteindelijk 16GB geheugen in te plaatsen, maar ik bedenk met net dat ik dan nog 2x 4GB DDR3 sticks over heb. Daarom is mijn vraag of het mogelijk is om 2x 8GB en 2x 4GB sticks (totaal 24GB
Je hebt maar 2 geheugen banken... dus dan moet het 2x 8 worden.iApp schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
Wanneer ik een 27'' iMac in bezit heb wil ik het geheugen upgraden met 2x 8GB.
Mijn bedoeling is om er uiteindelijk 16GB geheugen in te plaatsen, maar ik bedenk met net dat ik dan nog 2x 4GB DDR3 sticks over heb. Daarom is mijn vraag of het mogelijk is om 2x 8GB en 2x 4GB sticks (totaal 24GB) in de iMac te plaatsen?
Dat model heeft 4 geheugenbanken dus ja dat zou moeten gaan
ISO of USB stick/drive...coendeurloo schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:41:
Ik vroeg me af, ik heb straks mijn 27" iMac met 1tb Fusion drive, en hier zou ik graag ook Windows 8 op willen installeren m.b.v. bootcamp, maar hoe kan dit zonder optical drive? Moeten we er dan een externe optische drive aan hangen?
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 10-12-2012 17:52 ]
FreeReef.nl
Verwijderd
Neen, er zijn 4 geheugenbanken.World Citizen schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:23:
[...]
Je hebt maar 2 geheugen banken... dus dan moet het 2x 8 worden.
Ja, dat kan.iApp schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
Wanneer ik een 27'' iMac in bezit heb wil ik het geheugen upgraden met 2x 8GB.
Mijn bedoeling is om er uiteindelijk 16GB geheugen in te plaatsen, maar ik bedenk met net dat ik dan nog 2x 4GB DDR3 sticks over heb. Daarom is mijn vraag of het mogelijk is om 2x 8GB en 2x 4GB sticks (totaal 24GB) in de iMac te plaatsen?
Dan zal ik dus 2x8GB 1600Mhz moeten nemen neem ik aan?
Aangezien de huidige 2x4GB die erin zit ook op 1600Mhz draait.
En het geeft geen problemen als ik bijvoorbeeld 16GB van Corsair koop, terwijl er standaard 8GB van Kingston in de iMac geplaatst is?
iMac van een kennis start niet meer op door efi firmware password.
Fly or Die
Ja dit is mogelijk in een Apple store. Zij zullen vervolgens uit de VS een code bestellen om het te verwijderen. Je moet dus even bellen naar Amsterdam en vragen naar het hoe en wat.Fjeze schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:07:
Is het mogelijk om van een 2011 iMac het efi firmware password te resetten?
iMac van een kennis start niet meer op door efi firmware password.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
De 21,5 is in principe voor wat betreft schermformaat voldoende, maar de hoogte bovenkant scherm (45 cm) vind ik wat aan de lage kant. Ik ben circa 1,80 en mijn scherm op het werk staat op een hoogte bovenkant scherm van circa 53 cm.
Dan zou je zeggen: mooi neem de 27 inch, die is 52 cm hoog. Maar dat ding is wel zo breed/groot dat ik mij afvraag of ik vervolgens niet te dicht op zit. Mijn bureau is 80 cm diep. Dus je komt op max 60 cm kijkafstand.
Lastig lastig.. waarom is de hoogte nou niet verstelbaar he
pre van de 27 inch is overigens de mogelijkheid gemakkelijk geheugen bij te prikken en dat je al op het basismodel voor fusion disk kan kiezen en 7200 rpm ipv 5400.
Hoor graag.... dank!
39
Vertelt de arbo ook op welke resolutie je monitor staat? Het scherm is niet alleen groter, je hebt ook meer in je scherm staan. Ik zit zo'n 60 cm van het scherm af.EvtK schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:05:
thanks voor de reacties. Ik heb het idee dat de kijkafstand ook erg persoonlijk is, dat maakt het zo lastig te bepalen. Als je de ' arbo-regels' volgt moet een 27 inch op 1 meter afstand staan
Loop een winkel in, vraag om een stoel en ga zitten. Bekijk wat je fijner vindt.
Voor mij wordt het eerder een downgrade, ik heb nu een 32'' monitor met 1920x1080 pixels.Fietsbel schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:12:
ik zit zelf op 40 a 50 cm van m;n 27" af en ik zou niet een kleiner scherm willen. In het begin lijkt het groot maar je went er snel aan. De extra desktop ruimte is heerlijk.
Beeldkwaliteit zal er bij mij sterk op vooruit gaan (IPS vs LCD, 2560x1400 vs 1920x1080), het kost mij echter wel 12,5 centimeter.
[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 12-12-2012 21:21 ]
Mijn persoonlijke keus zou kwaliteit over kwantiteit gaan, maar IPS is voor mij alleen al van belang door mijn grafisch werk. Dus wat vind jij belangrijk? Een scherm met een werkelijk prachtig beeld en 12,5 cm of het grote scherm.iApp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:16:
[...]
Voor mij wordt het eerder een downgrade, ik heb nu een 32'' monitor met 1920x1080 pixels.
Beeldkwaliteit zal er bij mij sterk op vooruit gaan (IPS vs LCD, 2560x1400 vs 1920x1080), het kost mij echter wel 12,5 centimeter.
Ik zal daar ook sneller voor kiezen, maar juist omdat het scherm zo groot is kan ik voor mijn gevoel meer 'foto' op mijn scherm kwijt met Photoshop dan als ik met een 27'' scherm werk (dat weliswaar over meer pixels beschikt).RRE RoadRunner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:35:
[...]
Mijn persoonlijke keus zou kwaliteit over kwantiteit gaan, maar IPS is voor mij alleen al van belang door mijn grafisch werk. Dus wat vind jij belangrijk? Een scherm met een werkelijk prachtig beeld en 12,5 cm of het grote scherm.
Het liefst heb ik gewoon een 32'' OLED scherm met 4K pixels.
Uiteraard een fototje wanneer die binnen is?nanoChip schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
Inmiddels staat er dat mijn iMac 27" (late 2012) model klaar staat om verzonden te worden (levertijd 21 dec - 2 jan) maar die komt dus eerder
Heb je nog hardware aanpassingen gedaan of een standaard model besteld?nanoChip schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
Inmiddels staat er dat mijn iMac 27" (late 2012) model klaar staat om verzonden te worden (levertijd 21 dec - 2 jan) maar die komt dus eerder
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Uiteraard!Merlin19917 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:27:
[...]
Uiteraard een fototje wanneer die binnen is?
Ja BTO:vacuumcleaner schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:20:
[...]
Heb je nog hardware aanpassingen gedaan of een standaard model besteld?
3.4GHz Quad-Core Intel Core i7
16GB 1600MHz DDR3 SDRAM-2X8GB
3TB Fusion Drive
NVIDIAGeFrc GTX 680MX 2G GDDR5
€ 3029 via de standaard siteVerwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:42:
Stevige prijs zeker..?
€ 2664 via een studentenlinkje (TU Delft)
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Externe schijven kunnen altijd.
Verwijderd
Een SSD extern kan altijd, maar de snelheid is afhankelijk van de bus (USB3 of Thunderbold). Dat is altijd trager dan de oorspronkelijke bus, maar of dat ook merkbaar trager is kan ik geen uitspraak over doen - geen ervaring. Met USB2 is het de moeite in ieder geval niet waard - dat is duidelijk te traag.
Ik zit eigenlijk te twijfelen over de nieuwe iMac wat betreft de harde schijf/ssd. Ik heb een beetje zitten surfen naar de prestaties van de Fusion Drive. Het schijnt dat dit nogal ruk is als je veel bestanden heen en weer plaatst en ook met bootcamp (windows 8 ) schijnt het niet allemaal lekker te lopen.
Nu ben ik al weer een jaar gewend aan de snelheid van een SSD in mijn macbook pro en wil daarom eigenlijk niet terug naar de traditionele harde schijf.
Ik zit dus te denken om de nieuwe 27" iMac aan te schaffen met de 'normale' 1TB harde schijf en een ssd als extern te doen waarom ik Mountain Lion ga draaien.
Wat is jullie mening hierover? Enig advies?
Alvast bedankt!
Er zijn nog geen goede tests uitgevoerd, maar het zou rond de performance van een normale Geforce 660 liggen. Tenminste als je dit topic moet geloven: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1474578iApp schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:34:
Weet iemand waar ik benchmarks van de Nvidia 680MX videokaart kan vinden?
39
Hun fusion drive gebruikt namelijk 1 normale hardeschijf + 1 mSSD van 128GB. Nadeel is dat die mSSD weer net een iets andere aansluiting heeft dan meeste after market modellen, maar er zijn mSSD's in omloop die passen. Dus optie 1 is eigen mSSD aanschaffen. Zou fusion kunnen maken, of gewoon als twee schijven, dus grotere SSD dan Apple aanbiedt voor fusion mogelijkheden, waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit.
Optie 2, die 1tb schijf er uit trekken en ssd van bv 500gb terug plaatsen, is wat ik waarschijnlijk ga doen en dan externe thunderbolt schijf of NAS raid in de toekomst, voor als ik meer opslag nodig heb.
Optie 3, externe SSD met thunderbolt aansluiting, thunderbolt heeft bandbreedte van 10GB heen en terug, harde schijf opereert maar op 6GB, USB 3 heeft 5GB, wat volgens mij ook nog eens alleen voor 'read' geldt.
Dus vandaar Thunderbolt.
Zo gemakkelijk zal dat waarschijnlijk niet zijn. In de Air en Retina Macbook gebruik Apple ook "mSATA" SSD's, echter de aansluting is niet standaard. Een standaard mSATA SSD gaat dus niet werken, wat betekent dat je afhankelijk bent van bedrijven als OCW voor de speciale SSD's.rvandeven schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:55:
Dus optie 1 is eigen mSSD aanschaffen. Zou fusion kunnen maken, of gewoon als twee schijven, dus grotere SSD dan Apple aanbiedt voor fusion mogelijkheden, waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit.
Kan niet wachten! Denk alleen dat ik nog een andere muis ga kopen omdat ik weinig positieve dingen lees over de ergonomie van de magic mouse.
Iemand tips hoe ik de macbook air van mijn werk in sync kan houden met mijn imac straks? Ik wil graag overdag en onderweg op mijn macbook werken en thuiswerken op mijn imac.
Eerste gedachten was mijn Synology NAS gebruiken als userfolder, maar dan kan ik niet bij mijn data als ik niet thuis ben of geen internet heb via mijn laptop.
Iemand tips? rysnc achtige script? Dropbox heeft niet mijn voorkeur in verband met bedrijfsgevoelige data.
[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 15-12-2012 13:40 ]
Kost een beetje, maar heb je in ieder geval geen stress over hoe je je opslagruimte later kunt uitbreiden.
Enige waar ik nog op wacht zijn bootcamp drivers voor de 3TB FusionDrive.
waarom niet voor de trackpad gegaan?! Trackpad is echt geniaal onder OSX Lion. Eventueel kun je er dan nog een extra muis naast gebruiken.Workaholic schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:23:
Knoop doorgehakt en vandaag een 27" IMAC gekocht (standaard config met alleen additioneel een fusion drive).
Kan niet wachten! Denk alleen dat ik nog een andere muis ga kopen omdat ik weinig positieve dingen lees over de ergonomie van de magic mouse.
Iemand tips hoe ik de macbook air van mijn werk in sync kan houden met mijn imac straks? Ik wil graag overdag en onderweg op mijn macbook werken en thuiswerken op mijn imac.
Eerste gedachten was mijn Synology NAS gebruiken als userfolder, maar dan kan niet bij mijn data als ik nit thuis ben of geen internet heb via mijn laptop.
Iemand tips? rysnc achtige script? Dropbox heeft niet mijn voorkeur in verband met bedrijfsgevoelige data.
Ik doe veel met dropbox. Eventueel een encryptie op je dropboxfolder zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 15-12-2012 13:38 ]
Ik vraag me af, wanneer ik mijn Logitech muis op mijn MacBook aansluit werkt de scroll- knop niet.Brm-G schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:37:
[...]
waarom niet voor de trackpad gegaan?! Trackpad is echt geniaal onder OSX Lion. Eventueel kun je er dan nog een extra muis naast gebruiken.
Is het niet mogelijk om deze te activeren in OSX?
En wat ook irritant is, is dat ik precies andersom scroll met een normale desktop muis, dus naar boven i.p.v beneden als ik omlaag scroll en andersom. Als ik in OSX dan instel dat ik dat niet zo wil hebben, invert hij ook de scroll van de trackpad om. Iemand een idee of je dit apart van elkaar kunt instellen?
Scroll behaviour kan je per device instellen, en anders is er altijd nog een app : bettertouchtool, hiermee kun alles instellen en aanpassen wat je maar kan wensen
39
De nieuwe 27" iMac moet je CL9 memory hebben, als je CL10 of CL11 koopt dan zal het geheugen op 1333mhz werken ipv 1600mhz (zelfs wanneer de modules 1600mhz zijn).
Veel mensen welke corsair upgrade sets hebben gekocht komen hier nu achter. Zie macrumor forums.
Ik ga dus voor CL9 vengeance van corsair.
Ik heb een trackpad op mijn air en prefereer toch een muis als ik langer moet werken. De magic mouse schijnt ergens weinig ergonomisch te zijn omdat hij zo plat is. Denk dat ik dus opzoek ga naar een logitech gevalBrm-G schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:37:
[...]
waarom niet voor de trackpad gegaan?! Trackpad is echt geniaal onder OSX Lion. Eventueel kun je er dan nog een extra muis naast gebruiken.
Dank voor de tip, ga me hier is in verdiepenSyS_ErroR schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:41:
[...]
De laatste software van Synology heeft Cloud Station ingebouwd. Een soort variatie op Dropbox, maar dan met je eigen nas en inclusief volledige offline-support.
[ Voor 82% gewijzigd door Workaholic op 15-12-2012 14:42 ]
De laatste software van Synology heeft Cloud Station ingebouwd. Een soort variatie op Dropbox, maar dan met je eigen nas en inclusief volledige offline-supportWorkaholic schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:23:
Eerste gedachten was mijn Synology NAS gebruiken als userfolder, maar dan kan ik niet bij mijn data als ik niet thuis ben of geen internet heb via mijn laptop.
Helaas heeft Logitech zelf geen drivers voor de G700 muis uitgebracht; Maar een moderator raadde op hun forum aan om ControllerMate te gebruiken, iemand goede ervaringen mee?Fietsbel schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:01:
Wellicht moet je even een driver downloaden voor je Logitech muis, die van mij (MX revolution) werkt vlekkeloos.
Scroll behaviour kan je per device instellen, en anders is er altijd nog een app : bettertouchtool, hiermee kun alles instellen en aanpassen wat je maar kan wensen
Edit: Ik heb de demo versie geprobeerd en snapte er niet veel van...

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 15-12-2012 15:04 ]
Mijn Migthy Mouse loopt de hele tijd vol met stof. Nu heb ik de trackpad gekocht, maar die valt niet bij mijn vriendin in de smaak. De Magic mouse ligt niet lekker in mijn hand( te klein), dus ben opzoek naar iest anders. Vind eigenlijk alleen maar heel veel zwarte muizen.
http://store.apple.com/nl...gaming-mouse?fnode=56&p=2Nico111 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:53:
Zijn er nog mooie alternatieve voor de magic mouse die mooi bij de iMac passen?
Mijn Migthy Mouse loopt de hele tijd vol met stof. Nu heb ik de trackpad gekocht, maar die valt niet bij mijn vriendin in de smaak. De Magic mouse ligt niet lekker in mijn hand( te klein), dus ben opzoek naar iest anders. Vind eigenlijk alleen maar heel veel zwarte muizen.
Erg fijne muis.
Verwijderd
Hoezo wilt je vriendin niet aan een trackpad?
Had ik zelf ook al aangegeven, wist idd van OWC dat ze die hadden en volgens mij op forum van macrumors nog een andere fabrikant gezien. Ik vind 128GB SSD gewoon te kleinrvandeven schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:55:
Nadeel is dat die mSSD weer net een iets andere aansluiting heeft dan meeste after market modellen, maar er zijn mSSD's in omloop die passen.
Whaha die Cyborg is niet helemaal mijn smaak. Maar bedankt voor je input.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:18:
Hij vroeg om een mooie muis, dat ding is echt afzichtelijk
Hoezo wilt je vriendin niet aan een trackpad?
Mijn vriendin krijgt er erg snel last van haar pols/hand door de trackpad. Erg jammer want de trackpad is zo mooi
Van de 21,5" is in ieder geval al wel een teardown verschenen op iFixit.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:34:
Zelf bijplaatsen van een SSD in de nieuwe iMac moeten we nog zien.... We hebben nog geen teardown van iFixit gezien van een 27" met SSD. Misschien is de SSD wel gewoon een geheugenmodule net als in de Macbook Air. Dan is zelf uitbreiden niet zo makkelijk als een 2,5" SSD bijprikken.
Een SSD extern kan altijd, maar de snelheid is afhankelijk van de bus (USB3 of Thunderbold). Dat is altijd trager dan de oorspronkelijke bus, maar of dat ook merkbaar trager is kan ik geen uitspraak over doen - geen ervaring. Met USB2 is het de moeite in ieder geval niet waard - dat is duidelijk te traag.
http://www.ifixit.com/Tea...EMC+2544+Teardown/11936/1
De eerste fatsoenlijke video van de 27" iMac op Youtube
[ Voor 22% gewijzigd door Merlin19917 op 18-12-2012 17:11 ]
Hoewel BetterTouchTool al is aangeraden, kan ik je Scroll Reverser ook ten zeerste aanbevelen. Heel erg simpel, maar doet precies wat je wilt:)iApp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:50:
[...]
Ik vraag me af, wanneer ik mijn Logitech muis op mijn MacBook aansluit werkt de scroll- knop niet.
Is het niet mogelijk om deze te activeren in OSX?
En wat ook irritant is, is dat ik precies andersom scroll met een normale desktop muis, dus naar boven i.p.v beneden als ik omlaag scroll en andersom. Als ik in OSX dan instel dat ik dat niet zo wil hebben, invert hij ook de scroll van de trackpad om. Iemand een idee of je dit apart van elkaar kunt instellen?
Mijn probleem was dat ik met mijn trackpad wel op Apple's manier wilt scrollen, want dat is alsof je papier wegschuift. Een scrollwieltje is echter vreselijk met natural scrolling:p
Ik snap dat het heel iets anders is dan wat je vraagt, maar wat ik doe is gebruik maken van een van de aller snelste usb sticks (Lexar JumpDrive Triton USB 3) die er te krijgen zijn waarop mijn documenten staan. Deze stop ik regelmatig in de usb ingang van mijn nas welke automatisch een backup ervan maakt. Mail e.d. via iCloud. Mocht ik nog wat vergeten zijn dan kan ik het scherm van mijn mac overnemen of bij de files op mijn nas komen via vpn.Workaholic schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:23:
Knoop doorgehakt en vandaag een 27" IMAC gekocht (standaard config met alleen additioneel een fusion drive).
Eventueel kun je ook iets doen zoals http://eshop.macsales.com.../relocate3/relocate3.html of je homefolder syncen met osx server (bij geen internet kun je dan nog steeds met de oude files werken). Alle methodes kun je combineren met filevault, ook op de USB drive.
Ik heb een magic mouse en een wired mx518, maar beide zijn het net niet. Wat ik wilde was een gevormde bluetooth muis zodat ik ook onderweg wat kan zonder een usb poort te verliezen. Ik heb er maar eentje kunnen vinden die alleen in wireless desktop set zit (mx 5500), hier zit een bluetooth versie van de Logitech Performance Mouse MX in. Misschien voor anderen ook een aanrader.Workaholic schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:39:
[...]
Ik heb een trackpad op mijn air en prefereer toch een muis als ik langer moet werken. De magic mouse schijnt ergens weinig ergonomisch te zijn omdat hij zo plat is. Denk dat ik dus opzoek ga naar een logitech geval
[...]
Dank voor de tip, ga me hier is in verdiepen
Kijk eens naar USB overdrive en steermouse.iApp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:51:
[...]
Helaas heeft Logitech zelf geen drivers voor de G700 muis uitgebracht; Maar een moderator raadde op hun forum aan om ControllerMate te gebruiken, iemand goede ervaringen mee?
Edit: Ik heb de demo versie geprobeerd en snapte er niet veel van...
[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 19-12-2012 00:42 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Foto:

Ik zal proberen nog wat meer foto's te maken als ik tijd heb!
Blackmagic (3TB Fusion Drive)

[ Voor 6% gewijzigd door nanoChip op 19-12-2012 11:13 ]
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9