net idd gelezen dat het om real money gaat. Ik denk dat die arme chinezen al gaan zuchten onder de uren dat ze D3 moeten gaan grinden.
CHECK: YouTube: Kanaal van ForceSC2strategy
- YouTube
[ Voor 52% gewijzigd door Pedr0 op 01-08-2011 09:54 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Anoniem: 230001
Here comes the bombshell: he also introduced to us the auction house. The real money auction house. Yes, an auction house that you pay/sell items for real cash and vice versa.Anoniem: 283702 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:48:
Betekend dat ook dat je geld kunt verdienen?
Door bv ingame items te verkopen voor Real-world money en dat weer te "exporteren" naar de echte wereld.
Bovenstaande komt van Diablofans.com
blizzard heeft nu wel flinke inzage waar de items die verkocht worden vandaan komen(account, rekening nummers etc ) . Dit wil je als botter natuurlijk niet , dus het wel een goede zet om het gecontroleerd te houden.
[ Voor 8% gewijzigd door randomice op 01-08-2011 09:56 ]
Zelf weet ik nog niet goed wat ik moet denken van het feit dat je items kan kopen met echt geld. Nuja in Diablo 2 gebeurt(de) dat ook al, maar via externe websites. In principe sluiten ze met dit systeem gewoon de 'middle man' uit.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je hebt inderdaad nu betere controle en zicht op die markt. En met een gedegen analyse kun je inderdaad wel de normale players onderscheiden van de farmers.
shame on me om onder werktijd de gameplay vid te kijken!
shame on me om onder werktijd de gameplay vid te kijken!
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Tja, raar idee, maar er lijkt visie achter te zitten. Ben benieuwd hoe het gaat. wat anderen zeiden: zolang je er maar geen last van hoeft te hebben. Op zich vind ik een AH wel goed.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Bij D2 was ik een student met veel tijd, bij D3 nu al een tijdje werkende en veel minder game tijd.
Als ik dan een mooi end game item zie wat x aantal euro kost zou ik dat wel willen betalen, stel dat het erg weinig kans heeft om te droppen.
Maar toch, dat was wel het leuke aan Diablo. Tijd investeren om het item te vinden wat het beste bij je character paste, als je het koopt heb je wel minder voldoening.
Als ik dan een mooi end game item zie wat x aantal euro kost zou ik dat wel willen betalen, stel dat het erg weinig kans heeft om te droppen.
Maar toch, dat was wel het leuke aan Diablo. Tijd investeren om het item te vinden wat het beste bij je character paste, als je het koopt heb je wel minder voldoening.
Ja AH is een plus punt. Betekend denk ik ook het einde van D2jsp..
Blizzard zegt dat er geen verschil is met D2 maar dat ze het op deze manier juist reguleren zonder dat je naar allerlei (vage) websites gestuurd wordt.
Zo ik het lees is er bij pvp een matchmaking systeem zodat het niet uitmaakt of dat je de gear zelf maakt of dat je het koopt.
Op zich lijkt me dit een mooi systeem, vooral omdat het de game zelf niet verkloot. Hij haalt WoW aan waar het niet kan omdat dan iedereen meteen de raids in de kortste keren volbrengt.
Zo ik het lees is er bij pvp een matchmaking systeem zodat het niet uitmaakt of dat je de gear zelf maakt of dat je het koopt.
Op zich lijkt me dit een mooi systeem, vooral omdat het de game zelf niet verkloot. Hij haalt WoW aan waar het niet kan omdat dan iedereen meteen de raids in de kortste keren volbrengt.
Ingame items kopen die je sterker maken met RL geld ? /Pass DIII
Anoniem: 155599
Na het lezen van de plannen van cloud saving, always online en real money auction house. Vraag ik me af of ze dit hebben geïmplementeerd om de game te verbeteren of om piraterij te voorkomen en extra geld te cashen.
Van wat ik lees is het zo dat je kan kiezen voor (Real Life Auction House) of (Ingame Gold Action House) en dat deze keuze dan ook vast blijft.. Denk dat de bots geregistreerd worden voor RLAH en gewone spelers D2'ers voor ingame gold AH..
Players can choose to participate in whichever version of the auction house they prefer, on a per-transaction basis.Reflow schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:22:
Van wat ik lees is het zo dat je kan kiezen voor (Real Life Auction House) of (Ingame Gold Action House) en dat deze keuze dan ook vast blijft.. Denk dat de bots geregistreerd worden voor RLAH en gewone spelers D2'ers voor ingame gold AH..
Per transactie kun je kiezen volgens de FAQ, dus het lijkt zeer zeker geen keuze te zijn welk vast blijft staan.
Wat maakt het uit? Je speelt ten eerste tegen mobs en niet tegen anderen en ten tweede zijn het items die je zelf kunt maken of looten. Het belangrijkste verschil is dat je de items eerder hebt. Als je alles op die manier koopt heb je alleen jezelf er maar mee, niemand anders.TweakerMaert schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:14:
Ingame items kopen die je sterker maken met RL geld ? /Pass DIII
Laat die Troll gewoon voor wat het is. Het is nogal een kortzichtige reactie aangezien je in D2 (hetzij via minder legale routes) precies hetzelfde kon doen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Het enige wat ik mis........BETA DATE plox. Laten we hopen aanstaande woensdag!
Ik ben er in principe op tegen dat er ingame items gekocht kunnen worden voor realmoney, behalve cosmetisch.
Waarom? Ik speel een spel graag omdat ik er goed in wil worden en beter te zijn dan anderen door Skills en niet door Cash.
Waarom? Ik speel een spel graag omdat ik er goed in wil worden en beter te zijn dan anderen door Skills en niet door Cash.
Ben nog steeds dat artikel op diablofans aan het doorlezen maar daar zag ik dat de beta hetzelfde is als wat die twee gasten gespeeld hebben. Dat is dus al goed speelbaar en dan lijkt het me niet dat de beta nog lang op zich laat wachten, laat staan dat het lang zal duren.Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:31:
Het enige wat ik mis........BETA DATE plox. Laten we hopen aanstaande woensdag!
AH zit niet in het spel maar is via battle.net te bereiken dus dat hoeft ook geen probleem op te leveren en runes komen pas in het tweede deel terwijl de beta uit het eerste deel bestaat.
Geen skillpoints, is makkelijk, scheelt weer puzzelen.
Hoe meet jij jouw speelkwaliteiten dan ten opzichte van een ander als je alleen maar tegen mobs staat te vechten in plaats van andere spelers????TweakerMaert schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:35:
Ik ben er in principe op tegen dat er ingame items gekocht kunnen worden voor realmoney, behalve cosmetisch.
je hebt ook nog zoiets als een arena. maar zoals hierboven al ergens gezecht is balanced dat zichzelf uitAnoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Hoe meet jij jouw speelkwaliteiten dan ten opzichte van een ander als je alleen maar tegen mobs staat te vechten in plaats van andere spelers????
Wat ik begrepen heb is er een matchmaking systeem en daarnaast is pvp een bijzaak voor Blizz in D3.hellfighter87 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:39:
[...]
je hebt ook nog zoiets als een arena. maar zoals hierboven al ergens gezecht is balanced dat zichzelf uit
Verder maakt het niets uit of je items voor echt geld of gold koopt, aan het einde heb je allemaal dezelfde gear. Alleen heeft de een er wat meer moeite voor gedaan dan de ander. En die ene heeft er meer voldoening van, net wat je zelf wilt.
There is no ranking. There is an invisible ranking that we use for matchmaking but it’s a per player basis. When you are on a team, we kind combine the rank together in a super smart way. The guy who does that is wicked smart. He works all of that out. But we don’t have a “I’m a 2200 rated player and therefore I am better than you as a 2100 rated player”. What we are focusing on is a more of a progression based system which is “I am a level 20 PvPer” which means I have played a lot of PvP.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 01-08-2011 10:43 ]
Ik zeg dat de beta datum bekend wordt gemaakt op 3 augustus aangezien het gesprek live te volgen is door iedereen.
Dan unplug je toch gewoon je pc van het internet? Nodig een paar vrienden uit en sluit je pc op de beamer aan zodat je vrienden van je skills kunnen meegenieten onder het genot van een biertje. Ik zie het probleem niet zo.TweakerMaert schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:35:
Bij elke online game waarbij je items onderling kunt ruilen zie je vanzelf dat er een markt ontstaat. Je kunt het helemaal teniet doen door deze optie achterwege te laten maar dat gaat ten koste van een stuk speelplezier met vrienden. Ze zorgen er nu gewoon voor dat die markt die in eerste instantie onzichtbaar was nu een stuk transparanter wordt.
Ik lees dat het toch wel de bedoeling is om de game redelijk snel in de winkels te hebben liggen. Er zal nog het een en ander toegevoegd gaan worden via patches. het AH is nu via battle.net maar als er veel vraag naar is wordt dat in de game zelf geïntegreerd. Dat doen ze niet standaard vanwege de tijd. Ook met PvP zijn er zo een aantal zaken die later komen als er veel vraag naar is.
Ik gok op uiterlijk half december in de winkels.
Ik gok op uiterlijk half december in de winkels.
Bij hardcore komt geen real-money AH! Dat is dan wel handig 
Hier staat het aangegeven en nog wat meer info
http://us.blizzard.com/en...cement/index.html#summary
Hier staat het aangegeven en nog wat meer info
http://us.blizzard.com/en...cement/index.html#summary
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik denk echt dat ze woensdag de beta gaan aankondigen en vervolgens op Blizzcon de release date vrijgeven.
Anoniem: 86212
Ze moeten haast wel de release date geven op Blizzcon, wat zou anders dit jaar het 'grote' nieuws van Blizzcon kunnen zijn?Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:57:
Ik denk echt dat ze woensdag de beta gaan aankondigen en vervolgens op Blizzcon de release date vrijgeven.
Als ik het goed begrijp ben je in hardcore niet alleen je items maar ook je character kwijt als je net effe een paar tikken teveel hebt gekregen van een mob? Dan kun je dus helemaal opnieuw beginnen.
Yep, that is basically the idea of hardcore.
Was al in D2 beschikbaar
Was al in D2 beschikbaar
Real world money maakt het weer afhankelijk van world currency, en krijg je weer mega dure prijzen voor items. Kijk maar naar entropia, daar is het niet raar dat je items hebt van boven de $10.000
Ik vind dit echt een domper, als je nou wel currency kan kopen voor geld ok, maar ook weer verkopen dan word het echt weer een handel. En het wachten is op teveel gold ingame waardoor de prijzen vertienvoudigd dan wel honderd of duizendvoudig gaan worden.
So much for schaarse gold ingame wat echte value gaat hebben in plaats van runes.
Een simpelere systeem zou zijn om item en gold selling tegen te gaan, is alleen op auction kunnen verkopen en kopen Realm afhankelijk, en player to player trade af te schaffen. Als je wat aan je maat wil geven gooi je het gewoon op de grond.
Echt ik heb slechte ervaringen met entropia en real cash currency, dat brengt alleen maar greed, afgunst en nijd met zich mee.
Iedereen die mar alles voor je neus zit dood te schieten, want stel je voor straks haalt hij de dikke loot. (dan is dit in D3 wel niet het geval omdat het geen MMO is, maar toch...)
Was ook te mooi om waar te zijn, een perfecte game, er moet altijd wel iets aan verkloot worden. Zal me niets verbazen dat door dit Geld systeem de release een halfjaar later komt dan had gehoeven. Wanja je moet weer allerlij beveiliging en betaal systemen inbouwen...
Ik vind dit echt een domper, als je nou wel currency kan kopen voor geld ok, maar ook weer verkopen dan word het echt weer een handel. En het wachten is op teveel gold ingame waardoor de prijzen vertienvoudigd dan wel honderd of duizendvoudig gaan worden.
So much for schaarse gold ingame wat echte value gaat hebben in plaats van runes.
Een simpelere systeem zou zijn om item en gold selling tegen te gaan, is alleen op auction kunnen verkopen en kopen Realm afhankelijk, en player to player trade af te schaffen. Als je wat aan je maat wil geven gooi je het gewoon op de grond.
Echt ik heb slechte ervaringen met entropia en real cash currency, dat brengt alleen maar greed, afgunst en nijd met zich mee.
Iedereen die mar alles voor je neus zit dood te schieten, want stel je voor straks haalt hij de dikke loot. (dan is dit in D3 wel niet het geval omdat het geen MMO is, maar toch...)
Was ook te mooi om waar te zijn, een perfecte game, er moet altijd wel iets aan verkloot worden. Zal me niets verbazen dat door dit Geld systeem de release een halfjaar later komt dan had gehoeven. Wanja je moet weer allerlij beveiliging en betaal systemen inbouwen...
[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 01-08-2011 11:06 ]
Inderdaad, daarvoor is het dan ook hardcoreAnoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:03:
Als ik het goed begrijp ben je in hardcore niet alleen je items maar ook je character kwijt als je net effe een paar tikken teveel hebt gekregen van een mob? Dan kun je dus helemaal opnieuw beginnen.
Waar ik bang voor ben is dat de 'farmers' alle epic items gaan opkopen dmv ingame gold, en ze vervolgens online tekoop zetten voor real money!
Anoniem: 117217
Dit is makkelijk te tracen door Blizzard en kunnen ze dan actie tegen ondernemen. Ook zou Blizzard het aantal auctions dat je voor real money doet kunnen beperken. 2 a 3 items tegelijk bvb. Dan wordt het ook al lastiger voor gold farmers.Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:06:
Waar ik bang voor ben is dat de 'farmers' alle epic items gaan opkopen dmv ingame gold, en ze vervolgens online tekoop zetten voor real money!
Juist kijk maar naar Entropia, daar heb je tig resellers die alles opkopen en de AH afstruinen dag en nacht naar te goedkope dingen, goede deals en foutjes om vervolgens weer duur op te zetten, en daarmee de prijs op te drijven. Zo heb je van bepaalde items die binnen een paar maand van 1000 PED (de curency in Entropia wat staat voor 100 dollar) naar 12000 PED zijn opgejaagd.Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:06:
Echt ik baal hier zo van he, het lijkt leuk in theorie maar de mens is niet te vertrouwen, en dit hele systeem wat ze zo speciaal en solid wilden maken es bij voorbaat al verdoemt. En daarbij de speelwaarde gehalveerd.
Je speelt toch in je eigen wereld? Zover ik het weet is het niet te vergelijken met een MMO als WoW waar iedereen elkaar tegen kan komen. Ik ga er van uit dat iedereen evenveel kans heeft op een epic in zijn eigen spelwereld.Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:06:
Je kunt ook ingame gold kopen/verkopen voor echt geld las ik net. Benieuwd hoe dat gaat. Ze willen bots wel tegengaan dus als je wilt gaan farmen zul je echt hele dagen achter je PC of Mac moeten zitten.
Ik ga er in ieder geval geen echt geld tegenaan gooien, een epic die ik gebruiken kan voor een van mijn characters gebruik ik gewoon zelf en als een vriend het gebruiken kan gaat die naar hem toe.
Hardcore wordt dus niets voor mij, ik hecht teveel aan mijn characters.
Ik geloof dat de AH's ingedeeld worden naar regio, wrs NA, EU, SEA zal het wel ongeveer worden.Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:06:
Alhoewel niet precies duidelijk hoeveel spelers DIII zullen gaan spelen, denk ik wel dat het uiteindelijk teveel, en daarmee minder interessant wordt voor farmers om alle epic items op te kopen.
Ergens denk ik ook dat het sowiezo minder interessant zal worden om items te verkopen voor cash, het lijkt er namelijk op dat je toch de nodige inleg dient te doen, met RL currency in dat geval. Door items te verkopen, beperk je jezelf dan tot een kleine markt. Het zal waarschijnlijk beter verkopen voor ze als ze items voor gewoon gold opzetten/laten staan, en juist gold voor RL currency te verkopen wat mogelijk lijkt te zijn volgens de FAQ.
Gold verkopen is namelijk veel generieker, en kan voor alles in de gold store dan vervolgens worden gebruikt.
Anoniem: 363533
Bleh, real money transactions. Waarom nu Blizzard, waarom? Niemand (tenminste, denk de meeste mensen) had hier om gevraagd. Ik snap heel het probleem van de 'niet-zo-legale diensten' in Diablo 2 wel maar is dit echt de manier om het op te lossen? Beetje rare vergelijking misschien maar het voelt alsof Blizzard in plaats van Chinese goldsellers te bestrijden juist de Chinese goldmarket overneemt. Volgens mij hebben zelfs veel Freemium Diablo klonen dit systeem zelfs niet.
Het succes of falen van dit systeem zal uitdraaien op hoe het wordt geïmplementeerd. Als het helemaal fout gaat met de AH prijzen zal dit absoluut een domper gaan worden bij release.
Het succes of falen van dit systeem zal uitdraaien op hoe het wordt geïmplementeerd. Als het helemaal fout gaat met de AH prijzen zal dit absoluut een domper gaan worden bij release.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 01-08-2011 11:18 ]
MAar daar moest je wat moeite voor doen en vertrouwen hebben, maar nu krijgt iedereen het op zijn bordje geschoven en is de verleiding velen malen groter, want ja het is er gewoon inplaats van moeilijk doen. Dus het gaat veel meer gebruikt worden dan door een paar diehard fans.Joarie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:29:
Laat die Troll gewoon voor wat het is. Het is nogal een kortzichtige reactie aangezien je in D2 (hetzij via minder legale routes) precies hetzelfde kon doen.
Ik denk sowieso dat in eerste instantie weinig verkocht gaat worden omdat je alles wilt omzetten middels de Cube. Je hebt resources/materials nodig om de Artisans te levelen etc!
Elke transactie heeft ook een fee en voor Blizz is dit een manier om de servers te bekostigen. Daarnaast ligt het aan de spelers zelf of het een succes wordt, als iets overpriced is moet je het niet kopen. Voor mij maakt het in ieder geval niets uit, het plezier komt bij mij niet door de kleur van het item maar door de game. Ik craft de dingen liever zelf.Anoniem: 363533 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:14:
Bleh, real money transactions. Waarom nu Blizzard, waarom? Niemand (tenminste, denk de meeste mensen) had hier om gevraagd. Ik snap heel het probleem van de 'niet-zo-legale diensten' in Diablo 2 wel maar is dit echt de manier om het op te lossen? Beetje rare vergelijking misschien maar het voelt alsof Blizzard in plaats van Chinese goldsellers te bestrijden juist de Chinese goldmarket overnemen.
Ach ik snap niet waarom er zo veel mensen tegen real money AH zijn.. Ik bedoel Blizzard denkt aan iedereen zowel computer specs gebaseerd als spelers. De vaste D2 spelers weten hoe de game werkt en zal werken om de juiste class eerst te kiezen en daarmee te farmen MFen en dan verder groeien. Maar blizzard denkt ook aan de beginnende mensen die juist naar die spam sites gaan om daar duped items te kopen om sneller beter te worden. Nou heeft blizzard ervoor gezorgt dat dat op een veiligere manier gedaan wordt via blizzard zelf. Ik vind het een mooie zet!
Uiteraard. Zelf craften is vele male leuker. Maar het bederft een beetje de sfeer. Ik krijg meteen zo'n Mythos of Drakensang Online gevoel over me heen. Beide zijn goede games maar ik had van Diablo 3 dit soort dingen gewoon niet verwacht.Anoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
Elke transactie heeft ook een fee en voor Blizz is dit een manier om de servers te bekostigen. Daarnaast ligt het aan de spelers zelf of het een succes wordt, als iets overpriced is moet je het niet kopen. Voor mij maakt het in ieder geval niets uit, het plezier komt bij mij niet door de kleur van het item maar door de game. Ik craft de dingen liever zelf.
En servers bekostigen kunnen ze wel met de opbrengsten van WoW.
Maarja. Laten we eerst maar afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen.
Hoeveel zal de lokale supermarkt aan blizzard hebben betaald om de auction House af te laten korten naar AH
Study everything, You'll find something you can use
Ik zou voornamelijk ook alles met ingame money kopen/verkopen, maar stel dat je een über-item vindt voor een andere class... en het über-item voor jou class is enkel met real money te kopen, dan zou ik het gevonden über-item verkopen voor real money om zo aan mijn über-item te komen.
Ik heb totaal geen probleem met dit systeem... niemand verplicht je om items te kopen voor echt geld. Als je zelf vindt dat je die items 'moet' kopen om mee te kunnen met de rest, dan is dat jou probleem. Ik heb DII lang gespeeld maar bvb nooit een stone of jordan gehad. Dat heeft me niet weerhouden om het spel te spelen omdat ik niet de beste ring had.
Ik heb totaal geen probleem met dit systeem... niemand verplicht je om items te kopen voor echt geld. Als je zelf vindt dat je die items 'moet' kopen om mee te kunnen met de rest, dan is dat jou probleem. Ik heb DII lang gespeeld maar bvb nooit een stone of jordan gehad. Dat heeft me niet weerhouden om het spel te spelen omdat ik niet de beste ring had.
Nou let maar op, de gold prijzen worden vergeleken met real money prijzen en daar aan afgestemd, en de items worden in prijs opgejaagd tot en met omdat een paar resellers de boel lopen op te kopen.
Ik denk dat ik gewoon de hele AH niet ga gebruiken, laat ze ermaar in stikken....
Ik vind deze info over real world money nog harder aankomen dan dat een release uitstel van 4 jaar had gedaan.
Ik denk dat ik gewoon de hele AH niet ga gebruiken, laat ze ermaar in stikken....
Ik vind deze info over real world money nog harder aankomen dan dat een release uitstel van 4 jaar had gedaan.
Echt? Je kan er perfect voor kiezen om de Real Money Auction House niet te gebruiken... daar heeft niemand last van.Bulls schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:26:Ik vind deze info over real world money nog harder aankomen dan dat een release uitstel van 4 jaar had gedaan.
Nog eens 4 jaar wachten... dat zou pas de hel zijn!
Dit had ik ook niet verwacht (skills)
skill and trait points were also removed. Once you reach a certain level, you unlock X skill and/or X passive that you can swap in and out as you see fit.
With skill points gone, skills/traits will scale with your level/gear. For example, a skill like Bash will scale with your weapon damage, whereas something like Disintegrate will scale with level.
Ik moet nog ff verder lezen, maar wat heb je nu dan aan de respec mogelijkheid? je kunt toch geen punten meer steken in skills. Alles scaled met lvln
skill and trait points were also removed. Once you reach a certain level, you unlock X skill and/or X passive that you can swap in and out as you see fit.
With skill points gone, skills/traits will scale with your level/gear. For example, a skill like Bash will scale with your weapon damage, whereas something like Disintegrate will scale with level.
Ik moet nog ff verder lezen, maar wat heb je nu dan aan de respec mogelijkheid? je kunt toch geen punten meer steken in skills. Alles scaled met lvln
Misschien hebben ze nog talents naast skills en traits? In WoW scalen je skills en traits bijv. ook, maar kun je je talents gebruiken om je karakter een unieke twist te geven en kun je ook respeccen.Pensmaster-B schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:30:
Ben de draad qua DIII in de afgelopen maanden een beetje kwijt geraakt, maar ik dacht dat ze wel een soort van talent systeem voor ogen hadden?
This +1. Natuurlijk zijn er zo ook andere manieren, maar ik vindt dat de meeste er maar veel te negatief over zijn. Ik vindt het een goede zet van Blizzard om op deze manier de mensen veilig hun aankopen te kunnen verkopen/kopen inplaats dit via D2JSP te doen of spam sites.Anoniem: 117217 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:23:
Ik zou voornamelijk ook alles met ingame money kopen/verkopen, maar stel dat je een über-item vindt voor een andere class... en het über-item voor jou class is enkel met real money te kopen, dan zou ik het gevonden über-item verkopen voor real money om zo aan mijn über-item te komen.
Feitelijk maakt het niet uit of items voor echt geld of gold te koop staat op AH. Iemand die veel speelt heeft in principe meer gold en kan dus meer kopen of betere items kopen. Zijn er veel mensen met een boel gold dan gaan ook die prijzen omhoog.
Ik zie wel of ik gebruik ga maken van AH, in WoW koop ik er ook alleen maar als er in mijn ogen normale prijzen gevraagd worden. Is het teveel dan koop ik het niet. En ik heb het bijna zes jaar gespeeld, de fun zit niet alleen in een AH gebruiken of niet.
Ik zie wel of ik gebruik ga maken van AH, in WoW koop ik er ook alleen maar als er in mijn ogen normale prijzen gevraagd worden. Is het teveel dan koop ik het niet. En ik heb het bijna zes jaar gespeeld, de fun zit niet alleen in een AH gebruiken of niet.
Daarnaast, als je geen gebruik maakt van het AH merk je ook niet dat het er is. Het is een PvE game en geen PvP game. Het is jij alleen (of samen met maximaal drie anderen) tegen de grote boze buitenwereld dus wat merk je er van dat een ander 250 euro neer telt voor een item? Zonder AH had je niet eens de kans om legaal aan dat item te komen. Daarnaast hoef je er niets te kopen, je klunt er ook gewoon alleen verkopen.Reflow schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
This +1. Natuurlijk zijn er zo ook andere manieren, maar ik vindt dat de meeste er maar veel te negatief over zijn. Ik vindt het een goede zet van Blizzard om op deze manier de mensen veilig hun aankopen te kunnen verkopen/kopen inplaats dit via D2JSP te doen of spam sites.
Net wat je zegt, Blizzard beschermt zo de spelers tegen vage sites en kan de servers (deels) bekostigen en hopelijk weer geld in uitbreidingen steken.
Hmm. Dit klinkt dan weer beter:
The system will allow for a certain number of free listings per week (or something like that) which allows you to post a few things risk free and see if they sell. If they don't it's no sweat for you, and maybe you wait until next week to do the same thing again, or maybe that was good enough, you got your feet wet, and you go back to the gold AH.
If you do sell something you can use that to build up your Battle.net balance which can be put toward buying items yourself. If you're putting up the right items for the right prices you could pretty easily never 'buy in'.
Source Bashiok: http://forums.battle.net/...icId=27822632343&sid=3000
Als het op deze manier echt gaat werken heb ik weinig bezwaar tegen een real currency AH.
The system will allow for a certain number of free listings per week (or something like that) which allows you to post a few things risk free and see if they sell. If they don't it's no sweat for you, and maybe you wait until next week to do the same thing again, or maybe that was good enough, you got your feet wet, and you go back to the gold AH.
If you do sell something you can use that to build up your Battle.net balance which can be put toward buying items yourself. If you're putting up the right items for the right prices you could pretty easily never 'buy in'.
Source Bashiok: http://forums.battle.net/...icId=27822632343&sid=3000
Als het op deze manier echt gaat werken heb ik weinig bezwaar tegen een real currency AH.
Voor de mensen die meer willen weten over het AH met echt geld:
http://www.mmo-champion.c...-and-Earn-Real-Life-Money!
Ik heb nog niet besloten of ik DIII wel of niet ga halen, maar vind het geen positieve ontwikkeling. Natuurlijk was het in D2 ook zo dat er een hele handel buiten het spel om was, maar men probeerde dat tegen te gaan. Nu wordt het gelegalizeerd en dus de normaalste zaak van de wereld.
Dit betekent dat malle henkie met een berg geld de beste items wegkaapt en in bijvoorbeeld PVP de man kan worden. Zeker in PVP en in games waar gear enorm belangrijk is voor progressie lijkt me dat niet prettig. Tuurlijk, het is geen echte MMO dus dat scheelt wel maar ik vind het persoonlijk jammer dat progressie nu ook op harde dollars neerkomt.
Daarnaast verwacht ik een grote influx van farmers en bots die nu een legaal platform hebben om geld mee te verdienen. Zeker in een hack-n-slash moet het niet te ingewikkeld zijn om efficiente bots te maken... Ook kun je jezelf afvragen waar de beste items nu terecht zullen komen; het AH met in-game goud of het AH met harde dollars. Als ik een dik item loot zou ik wel weten waar ik het op zou gooien.
Tot slot verwacht ik dat de sfeer in het spel een stuk harder, zakelijker en zulfzuchtiger gaat worden. Mensen willen zo efficient mogelijk farmen, hebben weinig begrip voor beginners en zullen elkaar weinig helpen. In WoW heb je op een gegeven moment wel zat goud en hoef je niet zonodig meer winst te maken. Dan pass je makkelijk een epicje om een beginnende speler te helpen. In DIII zal je niet zo snel meer wat weggeven, want je kan het ook voor een paar dollar op het AH gooien. Van echt geld heb je natuurlijk nooit genoeg en daarom verwacht ik weinig sociaal gedrag. Gelukkig is het lootsysteem wel individueel nu in DIII (toch?), dus dat scheelt weer lootdrama en geninja zoals dat in WoW aan de orde van de dag is...
Ik heb nog niet besloten of ik DIII wel of niet ga halen, maar vind het geen positieve ontwikkeling. Natuurlijk was het in D2 ook zo dat er een hele handel buiten het spel om was, maar men probeerde dat tegen te gaan. Nu wordt het gelegalizeerd en dus de normaalste zaak van de wereld.
Dit betekent dat malle henkie met een berg geld de beste items wegkaapt en in bijvoorbeeld PVP de man kan worden. Zeker in PVP en in games waar gear enorm belangrijk is voor progressie lijkt me dat niet prettig. Tuurlijk, het is geen echte MMO dus dat scheelt wel maar ik vind het persoonlijk jammer dat progressie nu ook op harde dollars neerkomt.
Daarnaast verwacht ik een grote influx van farmers en bots die nu een legaal platform hebben om geld mee te verdienen. Zeker in een hack-n-slash moet het niet te ingewikkeld zijn om efficiente bots te maken... Ook kun je jezelf afvragen waar de beste items nu terecht zullen komen; het AH met in-game goud of het AH met harde dollars. Als ik een dik item loot zou ik wel weten waar ik het op zou gooien.
Tot slot verwacht ik dat de sfeer in het spel een stuk harder, zakelijker en zulfzuchtiger gaat worden. Mensen willen zo efficient mogelijk farmen, hebben weinig begrip voor beginners en zullen elkaar weinig helpen. In WoW heb je op een gegeven moment wel zat goud en hoef je niet zonodig meer winst te maken. Dan pass je makkelijk een epicje om een beginnende speler te helpen. In DIII zal je niet zo snel meer wat weggeven, want je kan het ook voor een paar dollar op het AH gooien. Van echt geld heb je natuurlijk nooit genoeg en daarom verwacht ik weinig sociaal gedrag. Gelukkig is het lootsysteem wel individueel nu in DIII (toch?), dus dat scheelt weer lootdrama en geninja zoals dat in WoW aan de orde van de dag is...
[ Voor 102% gewijzigd door Morrar op 01-08-2011 12:01 ]
Anoniem: 33272
Pff, echt een domper dit RMT. Maar ik heb er telang naar uitgekeken om hem niet te kopen
Dan maar zo snel mogelijk een bot aanschaffen en kijken of ik d3 kan terugverdienen.
De arena wordt nu gewoon p2w.
De arena wordt nu gewoon p2w.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 01-08-2011 11:53 ]
Ik lees net Rock Paper Shotgun en zij zijn veel kritischer, vooral over twee andere punten:
1) The game requires a constant internet connection. It cannot be played offline.
2) Mods (and bots) are “expressly prohibited.”
Die vind ik wel even slikken!
http://www.rockpapershotg...-online-only-cash-trades/
1) The game requires a constant internet connection. It cannot be played offline.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Ik hoop wel dat de "N" knop nog steeds in de game zit
Waar lees je dit? Dan word het totaal vernoobified ja, niets meer te kiezen? geen skills geen traits, alleen nog maar skill runes? En de skills levelen gewoon mee en unlocken per level ej heb je gelijk op level 1? Dus geen andere builds meer maar gewoon de class en die is max, maxed en klaar? Als dat zo is:Pensmaster-B schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:30:

dat zal me echt een rotzorg zijn. 1 Ik ben toch altijd online en 2. dat is gewoon cheaten en mag gewoon verboden worden wat mij betreft.BjornE schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:01:
Ik lees net Rock Paper Shotgun en zij zijn veel kritischer, vooral over twee andere punten:
dit vind ik wel positief hoewel die slag om de arm me wel huiverig maakt. Aan de andere kant. Ik zal 90% van de tijd spelen met een vriend die ook geen items voor real-cash zal kopen dus onze games blijven gewoon schoon wat dat betreft.Will Blizzard sell anything directly through the auction house?
We don't have any plans at this time to post items for sale in the auction house.
Hoofdstuk: The BeginningBulls schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:09:
[...]
Waar lees je dit? Dan word het totaal vernoobified ja, niets meer te kiezen? geen skills geen traits, alleen nog maar skill runes? En de skills levelen gewoon mee en unlocken per level ej heb je gelijk op level 1? Dus geen andere builds meer maar gewoon de class en die is max, maxed en klaar? Als dat zo is:
[afbeelding]
begint vanaf 4de stuk tekst
http://www.diablofans.com...ablo-3-press-event-visit/
Idereen heeft straks dezelfde skills. Maar met combinaties van runes en passives zijn er wel veel combinaties te maken en dus verschillen tussen chars. Vooralsnog vind ik alle change redelijk en kijk best wel uit om het te spelen
Bah en nog eens bah, een dag van teleurstellingen. wat ze hier zeggen:It means that I will never have to respec, which in turn means I will never have to have more than one character for the class (unless I want a male/female). This system will allow me to play and test each skill in my build without punishment, which is fine by me.
Had ik al voorspeld, dat krijg je met respec onzin, uiteindelijk ga je de respec gebruiken om een andere build te kiezen dan dat je eigenlijk wil, want je kan het toch wel veranderen. Hadden ze nooit aan moeten beginnen.The reasoning behind this is to remove the Diablo 2 style of thinking, where we save all of our points and dump them into better skills, once we hit the end game. Jay said that they found employees (in the alpha) dumping all their points into say, Magic Missiles, until they unlocked Arcane Orb. They would then respec, and dump all their points into Arcane Orb, until they unlocked the next tier skill.
Dus nu heb je maar 1 build per class, wat een totale onzin. Het lijkt wel een nachtmerrie, alles wat je niet wil komt in het spel waar je al jaren op zit te wachten. Zometeen word ik wakker en dan was het maar een droom.....
Breng het maar gelijk op de xbox uit en sla de PC maar over, want het is gewoon een noob kindje kut console game geworden.
Nee het is niet leuk als je een verkeerde keuze kan maken, dat haalt de accessabillity weg. Dus vervolgens valt er gewoon niets meer te kiezen. Het is juist leuk om na te moeten denken over een build en dat uit te proberen of het haalbaar word. Met hun zoveel miljoen verschillende builds mogelijk maken per class. Nee hoor iedereen is het zelfde nu. Haal de keuze weg, en dan is het voor de noobs "leuk"
Alle games tegenwoordig zijn zo simpel, waarom halen ze de besturing niet ook gewoon weg, dan kijken we een filmpje prachtig toch!
[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 01-08-2011 12:28 ]
Ik vind dat de meesten hier overdrijven in hun reactie.
- Volgens mij zal het grootste deel van de mensen het spel voor de fun spelen en niet voor het geld dat je ermee kan verdienen.
- Iedere speler krijgt z'n eigen loot... dus ninja's zul je niet tegenkomen.
- Je kan het real money auction house gewoon links laten liggen... je kan het volledige spel spelen, je kan alle items vinden of kopen in het game money auction house.
- Als iemand een hele set van de beste items heeft maakt het mij niet uit hoe hij deze verkregen heeft. Of hij heeft ze gekocht (dan heeft hij meer over voor dit spel dan ik) of hij heeft er uren/dagen/maanden voor gefarmed (dan heeft hij meer over voor dit spel dan ik)
In feite zijn de talents vervangen door de runes, daar kun je ook veel combinaties mee maken. En of je een skill verbetert door een punt toe te voegen in een tab of je voegt een rune toe, wat is het verschil? Ik zie het probleem niet.randomice schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:16:
Idereen heeft straks dezelfde skills. Maar met combinaties van runes en passives zijn er wel veel combinaties te maken en dus verschillen tussen chars. Vooralsnog vind ik alle change redelijk en kijk best wel uit om het te spelen
- Er is RM involved dus veel bots/farmers.Anoniem: 117217 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:32:
- Volgens mij zal het grootste deel van de mensen het spel voor de fun spelen en niet voor het geld dat je ermee kan verdienen.
- Je kan het real money auction house gewoon links laten liggen... je kan het volledige spel spelen, je kan alle items vinden of kopen in het game money auction house.
- Als iemand een hele set van de beste items heeft maakt het mij niet uit hoe hij deze verkregen heeft. Of hij heeft ze gekocht (dan heeft hij meer over voor dit spel dan ik) of hij heeft er uren/dagen/maanden voor gefarmed (dan heeft hij meer over voor dit spel dan ik)
- Je kunt RM AH wel links laten liggen maar de andere AH zal leeg zijn of overpriced. Aangezien mensen de ingame currency ah leegkopen en vervolgens op de RM AH gooien. Ingame gold currency zal een ondergeschikte rol gaan spelen omdat er 'echt geld' is. Wie gaat zijn spullen nou voor ingame gold verkopen als je er echt geld voor kan krijgen ? Daarbij kan je altijd nog gold kopen mocht je het echt nodig hebben via je RM.
- Serieuze PvP is nu pay2win.
De info over Real Cash AH verbleekt met de info over de skillsAnoniem: 117217 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:32:
Dit is Diablo 3, geen WoW 2, dus er zijn helemaal geen talents vervangen door skill runes. Dit is gewoon Diablo veranderen in een crappy noob friendly game.Anoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:38:
[...]
In feite zijn de talents vervangen door de runes, daar kun je ook veel combinaties mee maken. En of je een skill verbetert door een punt toe te voegen in een tab of je voegt een rune toe, wat is het verschil? Ik zie het probleem niet.
Het was gewoon prachtig om een eigen build te maken en iets raars te proberen, maar nu zijn alle skills gewoon aanwezig. Nog even en ze maken de skills wel unlockable per level tier maar dan moet je hem nog kopen voor x gold en kun je ze alleen in town equipen. Welkom bij Guildwars.....
Ik had een lijstje van RPG's waar ik nog naar uitkeek en dat was:
Diablo 3
DungeonSiege 3
Torchlight 2
Grim Dawn
Path of Exile.
[ Voor 28% gewijzigd door Bulls op 01-08-2011 12:45 ]
Anoniem: 67853
Gezien alle reacties krijg ik het idee dat iedereen het spel al in huis heeft. Iedereen weet kennelijk al wat de exacte gevolgen zijn van bepaalde beslissingen van Blizzard.
Ik snap alleen 1 ding niet van de skills. Zijn er nou daadwerkelijk maar 9 skills beschikbaar per character (6 active en 3 passive) of zijn dit het aantal skills die je tegelijktijd kan toewijzen?
Dus bijvoorbeeld totaal 30 skills waarvan je er ten alle tijde maar maximaal 9 kan selecteren voor gebruik?
Ik snap alleen 1 ding niet van de skills. Zijn er nou daadwerkelijk maar 9 skills beschikbaar per character (6 active en 3 passive) of zijn dit het aantal skills die je tegelijktijd kan toewijzen?
Dus bijvoorbeeld totaal 30 skills waarvan je er ten alle tijde maar maximaal 9 kan selecteren voor gebruik?
Waar lees jij dat D3 een MMO gaat worden? Ik zie dat nergens staan.Morrar schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:45:
Voor de mensen die meer willen weten over het AH met echt geld:
Als je niet wilt heb je sowieso met dat hele AH al niets te maken. Daarnaast speel je met maximaal 3 anderen dus van bots heb je geen last want die kom je niet tegen. Je hebt gewoon je eigen wereld waar het spel zich afspeelt en als een ander een bot zou willen laten draaien zal hij dat niet met andere spelers doen. Je gaat er totaal geen last van hebben.
Als ik niet met mijn buurman samen speel en hij besteedt een vermogen in echt geld om de beste items te kunnen kopen zal ik dat nooit weten.
Met PvP maakt het helemaal niets uit, er komt een matching systeem zodat de beste tegen elkaar spelen, ongeacht of die persoon zijn items zelf gecraft heeft of gekocht heeft van zijn kerstgratificatie. Er komt geen ranking maar een soort levelingsysteem. Je speelt tegen mensen van je eigen level.
Daarnaast ligt de nadruk op PvE voor Blizzard, ze hebben sowieso niet de nadruk op de balans tussen de verschillende klassen in PvP gelegd. Sowieso heeft de ene klasse dus meer voordeel dan de ander, ongeacht items.
Diablo 3 is nog niet uit en mensen zien nu al hele kuddes beren op de weg....
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 01-08-2011 12:51 ]
Er zijn meer skills volgens mij wel, alleen maar 6 active tegelijk ofzoAnoniem: 67853 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:45:
Gezien alle reacties krijg ik het idee dat iedereen het spel al in huis heeft. Iedereen weet kennelijk al wat de exacte gevolgen zijn van bepaalde beslissingen van Blizzard.
Vertel mij dan eens waar staat dat je VERPLICHT gebruik moet maken van dat AH?Bulls schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:40:
[...]
De info over Real Cash AH verbleekt met de info over de skills
Als je er niets mee van doen wilt hebben zie je dat hele AH never nooit van binnen. Het is een mogelijkheid die Blizz biedt, geen verplicht onderdeel van het spel. Zover ik weet kun je niet eens vanuit de game rechtstreeks dat AH in.
eurogamer heeft ook een artikel online
gaat ook een pagina over de nieuwe skill system
http://www.eurogamer.net/...o-iii-beta-preview?page=2
The runes that increase skills' power and alter their effects are the counterbalance to this freedom: this is where choice, investment and customisation come in, and where long-term players can start to build highly specialised variations of the classes.
Het "Custom" maken van je character build gaat zoals het er nu uitziet, alleen mogelijk zijn door het gebruiken van runes.
The runes that increase skills' power and alter their effects are the counterbalance to this freedom: this is where choice, investment and customisation come in, and where long-term players can start to build highly specialised variations of the classes.
Het "Custom" maken van je character build gaat zoals het er nu uitziet, alleen mogelijk zijn door het gebruiken van runes.
Aantal wat je kunt toewijzen. Aantal skills in totaal zal waarschijnlijk iets van 1 skill per level ofzo zijn denk ik.Anoniem: 67853 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:45:
Uiteindelijk valt het dus wat dat betreft naar mijn idee ook gewoon nog reuze mee. Je krijgt nu namelijk gewoon je active skills te kiezen, en maakt daarmee als het ware je build. Voor ruwweg 99% van de spelers verandert er hiermee zeer weinig omdat ze toch maar een beperkt aantal keer door het spel spelen en veelal met dezelfde build doorgaan tot het einde.
Enkel voor een select aantal min-maxers wordt er gesneden in de mogelijkheden, maar ook daar was toch nog vaak te zien dat ze toch veelal op dezelfde build eindigde waardoor de eindeloze mogelijkheden toch geen zin had.
Tja de economie van de RMAH zal de ingame AH beïnvloeden. Of je er nou gebruik van maakt of niet. Als ik iets goedkoop op de IGAH zie wat houd mij dan tegen om die te verkopen op de RMAH voor cash?Anoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:49:
[...]
Vertel mij dan eens waar staat dat je VERPLICHT gebruik moet maken van dat AH?
Als je er niets mee van doen wilt hebben zie je dat hele AH never nooit van binnen. Het is een mogelijkheid die Blizz biedt, geen verplicht onderdeel van het spel. Zover ik weet kun je niet eens vanuit de game rechtstreeks dat AH in.
Het feit dat je RL cash moet gebruiken om het te posten, en de onzekerheid of je het item daadwerkelijk verkoopt. Waarmee je dus potentieel RL cash verlies maakt.Anoniem: 33272 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:54:
[...]
Tja de economie van de RMAH zal de ingame AH beïnvloeden. Of je er nou gebruik van maakt of niet. Als ik iets goedkoop op de IGAH zie wat houd mij dan tegen om die te verkopen op de RMAH voor cash?
Anoniem: 33272 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:54:
[...]Tja de economie van de RMAH zal de ingame AH beïnvloeden. Of je er nou gebruik van maakt of niet. Als ik iets goedkoop op de IGAH zie wat houd mij dan tegen om die te verkopen op de RMAH voor cash?
- Omdat:
- je maar een beperkt aantal items kan verkopen zonder inleg bedrag. Als je alles zomaar op het RMAH zet en je verkoopt niet al te veel kan je verlies maken. Je moet ook nog het ingame geld zien te verkrijgen om items van het IGAH te kopen.
- er en timeout zit op het terug in het AH zetten van een item dat via een AH is aangekocht. Je kan volgens mij niet items kopen en ze direct terug op het RMAH zetten.
Waarom is er nu dan ineens paniek? Je hebt nog steeds een veelvoud aan skills beschikbaar maar kan er maar max 9 in slots doen. Alsof er ook maar één build was in diablo2 die 9 verschillende skills gebruikte.
Het lijkt er dus op dat je nog steeds dezelfde variatie hebt met skills als bij diablo2 met enige bijkomendheid dat je zo van build kan veranderen (free en unlimited respeccs) en dus niet steeds weer nieuwe builds hoeft te rushen zoals in diablo2 het geval was. Verder voordeel lijkt mij dat je daarnaast je gekozen skills nog verder kan laten varieren door er runes in te stouwen.
Prima ontwikkeling lijkt mij zo. Niet meer dat stomme rushen van nieuwe builds en meer variatie dan in D2. Enige waar je aan vast zit is maximaal 9 skillsslots. En volgens mij is dat nog geens een beperking maar meer een uitdaging om voor de juiste 9 te kiezen bij de build die je in gedachten hebt,
Het lijkt er dus op dat je nog steeds dezelfde variatie hebt met skills als bij diablo2 met enige bijkomendheid dat je zo van build kan veranderen (free en unlimited respeccs) en dus niet steeds weer nieuwe builds hoeft te rushen zoals in diablo2 het geval was. Verder voordeel lijkt mij dat je daarnaast je gekozen skills nog verder kan laten varieren door er runes in te stouwen.
Prima ontwikkeling lijkt mij zo. Niet meer dat stomme rushen van nieuwe builds en meer variatie dan in D2. Enige waar je aan vast zit is maximaal 9 skillsslots. En volgens mij is dat nog geens een beperking maar meer een uitdaging om voor de juiste 9 te kiezen bij de build die je in gedachten hebt,
Het gaat erom dat de keuze weg gehaald is, ze zegen zelf dat ze dit veranderd hebben omdat de respec misbruikt werd om eerst een simpele skill te maxen en dan te respeccen en daarmee weer een hogere tier skill te maxen.psychodude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:51:
[...]
Aantal wat je kunt toewijzen. Aantal skills in totaal zal waarschijnlijk iets van 1 skill per level ofzo zijn denk ik.
Uiteindelijk valt het dus wat dat betreft naar mijn idee ook gewoon nog reuze mee. Je krijgt nu namelijk gewoon je active skills te kiezen, en maakt daarmee als het ware je build. Voor ruwweg 99% van de spelers verandert er hiermee zeer weinig omdat ze toch maar een beperkt aantal keer door het spel spelen en veelal met dezelfde build doorgaan tot het einde.
Enkel voor een select aantal min-maxers wordt er gesneden in de mogelijkheden, maar ook daar was toch nog vaak te zien dat ze toch veelal op dezelfde build eindigde waardoor de eindeloze mogelijkheden toch geen zin had.
Haal dan gewoon de respec weg, nee ze halen vervolgens de hele skill keuze weg. Ik mag toch zelf weten of ik een skill dik wil maken? Nee alles heeft gewoon een voorgekauwde sterkte per level.
wat heeft het voor nut om zoveel rijd en moeite in deze game te stoppen voor het ontwikkelen om het vervolgens allemaal teniet te doen.
Geef dan ten minste nog een keuze of je het in Noob of Pro mode wilt spelen als ze zo bang zijn dat de simpele Wii kiddies het niet snappen, wat boeit hun het, ze hebben de aankoop dan toch al binnen.
Ik denk dat er in totaal nu meer D2 veterans het spel niet meer gaan spelen dan dat er nieuwe onbekenden van het genre het spel nu wel gaan spelen.
Scheitzooit.
Volgens mij blijkt over een paar dagen dat er van heel die paniek niets meer over is als alle info duidelijk naar buiten is gekomen.
Ik hoop nog wel op meer gameplay videos want die zijn er veel te weinig nu.
Ik hoop nog wel op meer gameplay videos want die zijn er veel te weinig nu.
Deze zie ik nergens in de transcripts of whatever terugkomen. 1e punt blijft. speculeren met echt geld moet je maar net willen/kunnen/durven...Anoniem: 117217 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:59:
[...]
- er en timeout zit op het terug in het AH zetten van een item dat via een AH is aangekocht. Je kan volgens mij niet items kopen en ze direct terug op het RMAH zetten.
Een respec haalt gewoon de herspeelwaarde weg, net als in Titan Quest, omdat je gewoon kan terugkopen en even een andere build gaat proberen is het spel al 10x minder leuk om nog een keer te doen.Anoniem: 67853 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:59:
Waarom is er nu dan ineens paniek? Je hebt nog steeds een veelvoud aan skills beschikbaar maar kan er maar max 9 in slots doen. Alsof er ook maar één build was in diablo2 die 9 verschillende skills gebruikte.
Hoe vaak heb ik wel niet Diablo 2 overnieuw gedaan om toch nog iets beter de build te maxen. En zelfs bij 1 misklik op nieuw beginnen. En dan nog de verschillende builds per class keuze. Dat is herspeelwaarde. Nu loop je straks 1x het spel door bekijk je alle skills even, en denk je och leuk, volgende class.
Het zal mij worst wezen, ik maak gewoon mijn eigen spullen en/of ik probeer ze gewoon via loots te krijgen. dat AH is een extra service van Blizzard waar je geen gebruik van hoeft te maken als je niet wilt. En bots ga je sowieso niet zien dus van mij mag dat AH blijven, het zit me niet in de weg.batsma schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:02:
[...]
Deze zie ik nergens in de transcripts of whatever terugkomen. 1e punt blijft. speculeren met echt geld moet je maar net willen/kunnen/durven...
Wel jammer dat het nog ruim vier maandjes slapen is voor het uitkomt
zo zit ik er zelf ook in hoor, je hoeft niet van de AH's gebruik te maken. je kunt ook gewoon zelf farmen/grinden/craften/whatever. wat maakt het nou uit dat je niet alles het allerbeste hebt op dag van release. er zijn geen gear/skills/ladder/money resets, dus het mag best een jaar duren voordat je alles op het allerbeste hebt.Anoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:05:
[...]
Het zal mij worst wezen, ik maak gewoon mijn eigen spullen en/of ik probeer ze gewoon via loots te krijgen. dat AH is een extra service van Blizzard waar je geen gebruik van hoeft te maken als je niet wilt. En bots ga je sowieso niet zien dus van mij mag dat AH blijven, het zit me niet in de weg.
Wel jammer dat het nog ruim vier maandjes slapen is voor het uitkomt
Mooiste van de RM-AH is dat je misschien een beetje geld kunt verdienen aan het spel als je veel geluk hebt met drops. Maar die drops mag je ook gewoon weggeven of in je shared stash bewaren voor andere "eigen" characters.
sowieso zit er geen ranking in d3, dus waarom zou je uberhaupt gebruik willen maken van RM-AH om dingen te kopen
batsma schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:02:
[...]Deze zie ik nergens in de transcripts of whatever terugkomen. 1e punt blijft. speculeren met echt geld moet je maar net willen/kunnen/durven...
If I no longer need an item I bought in the auction house, can I relist it in the auction house?
Yes. Once you've purchased an item you can do anything with it that you could if you had acquired it through your own adventures, whether that be using it yourself, or, after a cool-down period, trading it to another character or relisting it on either the gold-based or currency-based auction house. In fact, you can generally do any combination of these things -- for example, you can purchase an item in the auction house, use it for a while, and then relist it or trade it to another character. Aside from certain quest items, there will be very few (if any) items that will be “soulbound” to your character and therefore untradable. Please note that the duration of the cool-down period mentioned above will be discussed at a later date.
Ik speelde Diablo juist op een andere manier. Als ik item(s) vond voor een build die ik nog niet had moest ik mezelf weer dwingen om een nieuw character te creeren en alle beginlevels nogmaals door te lopen om dat nieuwe character op een dusdanig lvl te krijgen om de item(s) te kunnen gebruiken om vervolgens enorm te balen als dit character niet hell-proof bleek te zijn. Ik bepaalde mijn builds dus op basis van skill informatie in combinatie met items die ik had gevonden.Bulls schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Een respec haalt gewoon de herspeelwaarde weg, net als in Titan Quest, omdat je gewoon kan terugkopen en even een andere build gaat proberen is het spel al 10x minder leuk om nog een keer te doen.
Hoe vaak heb ik wel niet Diablo 2 overnieuw gedaan om toch nog iets beter de build te maxen. En zelfs bij 1 misklik op nieuw beginnen. Dat is herspeelwaarde. Nu loop je straks 1x het spel door bekijk je alle skills even, en denk je och leuk, volgende class.
Nu kan ik mijn nieuwe build direct vormen en de items uitproberen op deze nieuwe build. Als het niet werkt switch ik weer terug naar mijn oude build en de daarbij gehanteerde items en ga ik op zoek naar aanvullende items om de nieuwe build wel hell bestendig te maken. Heerlijk dat je zodoende van een character maar één personage hoeft te hebben.
Mogelijk dat meeste mensen er toch nog voor kiezen om meerdere characters per personage aan te maken zodat ze niet telkens hoeven te switchen tussen skills en items als ze een andere build willen spelen.
Hehe, dankje voor het vinden van de quote, ik had er dus overheen gelezen in het ellenlange document op diablofans.com
Het probleem bij games zonder respeccing is dat veelal zodra mensen erachter komen dat ze de verkeerde keuzes hebben gemaakt, ze ermee stoppen. Dit werkt ten nadele van Blizzard, zeker indien je een actieve multiplayer community wilt behouden. Je wilt dan helemaal niet dat die mensen stoppen met spelen.Bulls schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Het gaat erom dat de keuze weg gehaald is, ze zegen zelf dat ze dit veranderd hebben omdat de respec misbruikt werd om eerst een simpele skill te maxen en dan te respeccen en daarmee weer een hogere tier skill te maxen.
Haal dan gewoon de respec weg, nee ze halen vervolgens de hele skill keuze weg. Ik mag toch zelf weten of ik een skill dik wil maken? Nee alles heeft gewoon een voorgekauwde sterkte per level.
...
Ik denk dat er in totaal nu meer D2 veterans het spel niet meer gaan spelen dan dat er nieuwe onbekenden van het genre het spel nu wel gaan spelen.
Respeccen fixed dat, maar respeccen geeft aanleiding tot de standaard cookiecutter builds. Een veel gekend probleem binnen MMO's. Dan kun je je game nodeloos 'complex' maken door respeccing erin te behouden, maar dat is ook een zinloze toevoeging.
Het is een simpel 1-2'tje wat ertoe leidt dat skill trees tot het verleden behoren, iets wat je toch wel steeds vaker in games ziet.
Het nadeel ervan hoeft echt niet zo groot te zijn als je probeert te doen laan blijken. Er zal altijd nog wel voldoende andere dingen te doen zijn om jezelf eruit te laten springen, of customizen. Denk aan het spelen van HC, denk aan gear, etc. En zeker binnen HC mode kan de vrije skill keuze nu juist een extra element toevoegen van complexiteit. Niet de juiste skillset geactiveerd binnen deze act? Wie weet, misschien wordt je plots grandioos onder de voet gelopen en bye bye HC char.
En voor Blizzard.... zal het er weinig toe doen of oude D2 vets het spel gaan spelen, of dat nieuwe spelers het oppikken. Indien D3 uiteindelijk beter verkoopt dan D2, dan zullen zij geslaagd zijn in hun keuzes ongeacht wat een klein aandeel van de oude spelers er ook over te zeggen heeft.
http://us.blizzard.com/diablo3/world/systems/runestones.xml
Hier staat meer dan 20 skills waarvan je er 7 actief kunt gebruiken. En elke skill kan dan weer met een van de 5 runestones aangepast worden. Dan is er toch genoeg keuze voor builds? Wil je meer damage dan neem je die kleur en wil je wat defensiever spelen dan neem je die kleur.
Ik ga er vanuit dat alles al uitgeprobeerd is tijdens de alpha en dat is ook de reden geweest dat die skillpoints verdwenen zijn.
Hier staat meer dan 20 skills waarvan je er 7 actief kunt gebruiken. En elke skill kan dan weer met een van de 5 runestones aangepast worden. Dan is er toch genoeg keuze voor builds? Wil je meer damage dan neem je die kleur en wil je wat defensiever spelen dan neem je die kleur.
Ik ga er vanuit dat alles al uitgeprobeerd is tijdens de alpha en dat is ook de reden geweest dat die skillpoints verdwenen zijn.
Ik weet niet hoeveel skills er nu nog over zijn maar het aantal van 7 actieve is in ieder geval verlaagd naar 6. Verder zijn traits verdwenen en zijn daarvoor de passive skills weer teruggekomen. Volgens mij ook nog niet bekend hoeveel er hier van zijn. Van deze passiva mag je er 3 actief (=toewijzen aan slots) gebruiken. Dat is de huidige status.Anoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:21:
http://us.blizzard.com/diablo3/world/systems/runestones.xml
Runes zijn volgens mij ook weer enigzins gewijzigd maar weet niet op wat voor een manier.
Leveling to 60, finding gear, finding runes, all go toward making a viable build with 6 skills and 3 passives.
Diablo III is a more complex game, combat-wise, you can't max out a single attack skill and whirlwind to victory. We have around eight different types of skills (attack, cc, escape, etc.), each class has around twenty four, and with only six slots that's some hard decisions on how you can build your character. Limits mean variety if we do our job right.
Yes you'll be able to see some guy with his skills and passives set a certain way and copy him, but that's always been the case. What's important is experimenting and finding unique builds, and finding the items to support it.
There's far more build potential in Diablo III, especially with the recent changes.
Reactie van Blizzard (Bashiok) op de vraag over het hoe en waarom van de skills verwijderen.
http://www.diablofans.com...to-skillswhats-left-to-do
Diablo III is a more complex game, combat-wise, you can't max out a single attack skill and whirlwind to victory. We have around eight different types of skills (attack, cc, escape, etc.), each class has around twenty four, and with only six slots that's some hard decisions on how you can build your character. Limits mean variety if we do our job right.
Yes you'll be able to see some guy with his skills and passives set a certain way and copy him, but that's always been the case. What's important is experimenting and finding unique builds, and finding the items to support it.
There's far more build potential in Diablo III, especially with the recent changes.
Reactie van Blizzard (Bashiok) op de vraag over het hoe en waarom van de skills verwijderen.
http://www.diablofans.com...to-skillswhats-left-to-do
Zo cool dat je van een mage via runes een battle-mage kan maken. Zo zie je gewoon dat je verschillende builds kan maken door middel van runes ipv skilltrees. Ik kan er pas echt over oordelen als het spel via beta/retail te spelen is, maar zoals het nu op mij overkomt zijn het allemaal goed doordachte keuzes en vooral vernieuwendPensmaster-B schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:50:
eurogamer heeft ook een artikel online
Ik heb het idee dat een hoop mensen teleurgesteld zijn nu blijkt dat het geen Diablo II met een service pack is, maar echt een volledig ander spel.
Dat idee heb ik ook gekregen van sommige posts hier. Ik heb er alleen nog meer kriebels van gekregen om D3 te spelenTrailBlazer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:47:
Ik heb het idee dat een hoop mensen teleurgesteld zijn nu blijkt dat het geen Diablo II met een service pack is, maar echt een volledig ander spel.
Lees m'n post nog eens; ik zeg juist dat het geen MMO is of gaat worden. Maar je speelt natuurlijk wel met of tegen anderenAnoniem: 230001 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:45:
[...]
Waar lees jij dat D3 een MMO gaat worden? Ik zie dat nergens staan.
Behalve dan als je tegen of met de buurman speelt die een vermogen heeft besteed en het daardoor veel makkelijker heeft. Ook zullen jij en een buurman die een bot draait wel op hetzelfde AH terecht komen. Natuurlijk kan je het RMAH proberen te negeren, maar andere spelers kunnen het wel gaan bewerken of leegtrekken en de spullen van het gewone AH op het RMAH gooien. Je leeft niet in een vacuum....Als je niet wilt heb je sowieso met dat hele AH al niets te maken. Daarnaast speel je met maximaal 3 anderen dus van bots heb je geen last want die kom je niet tegen. Je hebt gewoon je eigen wereld waar het spel zich afspeelt en als een ander een bot zou willen laten draaien zal hij dat niet met andere spelers doen. Je gaat er totaal geen last van hebben.
Als ik niet met mijn buurman samen speel en hij besteedt een vermogen in echt geld om de beste items te kunnen kopen zal ik dat nooit weten.
Alleen zal degene die er een berg geld tegenaan heeft gegooid dat level waarschijnlijk sneller bereiken. Vraag is dan of je niet op een gegeven moment geld moet gaan investeren om nog een beetje mee te kunnen komen.Met PvP maakt het helemaal niets uit, er komt een matching systeem zodat de beste tegen elkaar spelen, ongeacht of die persoon zijn items zelf gecraft heeft of gekocht heeft van zijn kerstgratificatie. Er komt geen ranking maar een soort levelingsysteem. Je speelt tegen mensen van je eigen level.
Tja dat was in WoW ook hun motto; het gaat om PVE niet om PVP. Is toch redelijk veranderd tegenwoordig en PVP is best gegroeid in de loop der jaren.Daarnaast ligt de nadruk op PvE voor Blizzard, ze hebben sowieso niet de nadruk op de balans tussen de verschillende klassen in PvP gelegd. Sowieso heeft de ene klasse dus meer voordeel dan de ander, ongeacht items.
"Time will tell" inderdaad, ik wil ook niet te vroeg mekkeren. Maar aan de andere kant mag je op een forum toch wel discussieren over de voor- en nadelen die je ziet aan een bepaald verdienmodel toch? Waar moeten we het anders over hebbenDiablo 3 is nog niet uit en mensen zien nu al hele kuddes beren op de weg....
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 01-08-2011 14:01 ]
Ik heb ook veel zin in de game en ik denk dat er nog steeds veel mogelijkheden zijn om een eigen build te maken als je uit 24 skills kunt kiezen en uit 5 verschillende runes per skill.
En dat AH, ach, ik zal er een keer kijken uit nieuwsgierigheid of er wat wegzetten waar een ander wellicht wat aan heeft maar echt geld zal ik niet aan items uitgeven.
En dat AH, ach, ik zal er een keer kijken uit nieuwsgierigheid of er wat wegzetten waar een ander wellicht wat aan heeft maar echt geld zal ik niet aan items uitgeven.
Heb je gelijk in maar ik denk dat als de eerste beta ervaringen naar buiten gaan komen het allemaal erg mee blijkt te vallen. Alleen dat AH zou een probleem kunnen zijn voor mensen die er gebruik van willen gaan maken.Morrar schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Lees m'n post nog eens; ik zeg juist dat het geen MMO is of gaat worden. Maar je speelt natuurlijk wel met of tegen anderen
Sorry, verkeerd gelezen.
[...]
Behalve dan als je tegen of met de buurman speelt die een vermogen heeft besteed en het daardoor veel makkelijker heeft. Ook zullen jij en een buurman die een bot draait wel op hetzelfde AH terecht komen. Natuurlijk kan je het RMAH proberen te negeren, maar andere spelers kunnen het wel gaan bewerken of leegtrekken en de spullen van het gewone AH op het RMAH gooien. Je leeft niet in een vacuum....
Je loopt inderdaad het risico dat spelers dat gaan doen, alleen ik zal zelf (vrijwel) geen gebruik maken van dat AH dus mij maakt het niets uit. Wordt het te gek dan zal Blizzard in moeten grijpen. Maar het is voor mij totaal geen issue omdat het craften en dat craften levelen ook bij het spel hoort, ik maak het dus liever zelf.
Als je samen met een buurman speelt die flink geïnvesteerd heeft in tems liggen de mobs eerder, is een stuk makkelijker (of het dan ook leuker is weet ik niet)
[...]
Alleen zal degene die er een berg geld tegenaan heeft gegooid dat level waarschijnlijk sneller bereiken. Vraag is dan of je niet op een gegeven moment geld moet gaan investeren om nog een beetje mee te kunnen komen.
Als hij eerder op het hoogste level zit terwijl jij halverwege bent hoef je in ieder geval niet meer tegen hem te spelen. Dat level zegt alleen iets over de "klasse" waarin je speelt, niets over extra mogelijkheden die je vrijspeelt. Als hij op lvl 20 zit en jij op lvl 10 zul je hem voorlopig niet meer treffen. Zover ik het begrepen hebt staat het helemaal los van je character level maar geeft het alleen je PvP niveau aan.
[...]
Tja dat was in WoW ook hun motto; het gaat om PVE niet om PVP. Is toch redelijk veranderd tegenwoordig en PVP is best gegroeid in de loop der jaren.
Als ze PvP sterker willen maken moeten ze de klasses aan gaan passen omdat ze onderling niet in balans zijn waardoor er eigenlijk maar 2 of 3 goed speelbaar zijn. PvP is een toevoeging omdat men er om vraagt maar aanpassingen voor PvP houdt ook in dat de balans in PvE veranderd en dat willen ze niet.
In WoW hadden ze dat probleem met de Paladin die in PvP te sterk was. De aanpassingen voor PvP zouden echter nadelig uitwerken voor PvE, dus moeten ze kiezen. Ze willen er geen e-sport van maken.
[...]
"Time will tell" inderdaad, ik wil ook niet te vroeg mekkeren. Maar aan de andere kant mag je op een forum toch wel discussieren over de voor- en nadelen die je ziet aan een bepaald verdienmodel toch? Waar moeten we het anders over hebben
Ach straks blijkt het allemaal hoax te zijn, een goede 1 augustus grap. Het lijkt me echt sterk dat ze de game zo veranderen dat alles wat Diablo is anders wordt. Noem het dan gelijk een andere game.
U was ook zo teleurgesteld in Red Alert 3? 
Zit mij ook nog steeds dwars
Zit mij ook nog steeds dwars
Nouja als ik het me meer laat bezinken lijkt me het wel logisch, maar wat heeft het voor nut om alle skills te hebben die je gewoon on the fly kan swappen in je skillbar, dus kun je ze netzogoed allemaal tegelijk gebruiken ongeacht de limiet van de skillbar.
Verwacht maar dat dit niet alles is. Ik denk dat als je eenmaal het spel speelt je veel maar dan ook heel veel elementen terug vindt van Diablo 2. En mensen vergeet niet dat dit Diablo 3 is! Tuurlijk komen er nieuwe features bij en veranderingen. Maar het spel concept blijft echt wel het zelfde. normall nightmare hell etc. Soort classes. De verschillende builds die gemaakt kunnen worden. Rune stones. de item levels unique etc. Overal moet aan gewend worden. Ik zelf heb ook altijd Diablo, Diablo 2 en LoD gespeelt voor jaren lang tot 2011 en toe, ik weet zeker dat Diablo 3 even wennen zal worden maar het zal het zeker waard zijn!
Die gene die vinden dat dit nu ineens een flop wordt die moeten dan maar Diablo 2 blijven spelen als dat is wat ze enkel willen. Geen AH, geen andere skill systeem. Vindt het gewoon een beetje jammer dat er nu zo veel negatieve berichten over komen terwijl jullie nog niet eens alles gezien hebben..
Die gene die vinden dat dit nu ineens een flop wordt die moeten dan maar Diablo 2 blijven spelen als dat is wat ze enkel willen. Geen AH, geen andere skill systeem. Vindt het gewoon een beetje jammer dat er nu zo veel negatieve berichten over komen terwijl jullie nog niet eens alles gezien hebben..
Dit topic is gesloten.