![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 16-05-2011 19:59 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 16-05-2011 19:59 ]
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ Voor 99% gewijzigd door psychoclown op 20-02-2011 15:52 ]
[ Voor 214% gewijzigd door psychoclown op 09-07-2011 09:08 ]
| |||||
Bulls schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:57:
[...]
Dit vind ik wel mooi om te lezen, Gameplay boven Graphics. En dat het zo soepel mogelijk draait terwijl het er toch redelijk goed uitziet.
Ik verwacht als het spel uit is dat mensen gaan lopen zeuren dat ze veel betere graphics hadden verwacht, en dat er mooiere engines zijn of dat het een opgepoetste WoW engine is. Maar voor zo'n game als dit maakt het voor mij niets uit. Ik heb liever dat een game goed en soepel draait dan dat er over de top graphics gebruikt worden die je zelfs met een redelijke high en systeem niet normaal kan spelen. Zoals met Titan Quest in het begin het geval was. (draait nog steeds niet echt jofel maar dat terzijde)
Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld Starcraft 2 dan denk ik dat het wel goed zit, daar lopen de units lekker vloeiend over het scherm.
Ik denk dat de meeste klagers mensen zullen zijn die nieuw bij Diablo zijn, want iedereen die Diablo 2 heeft gespeeld (en het waarschijnlijk nog steeds doen) voor hen maken de graphics niets uit, en is alles wel een verbetering
Ik kan in elk geval niet wachten.
[ Voor 99% gewijzigd door psychoclown op 20-02-2011 15:49 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Dankje, ditmaal zijn er niet zulke grote veranderingen aan de TS maar wel heb ik wat aanpassingen in de code omdat er wat veranderingen zijn doorgevoerd op een bepaald stukje UBB code. Daarnaast heb ik de tekst een stuk fijne aligned zodat het er netter uitziet en fijner leest. Tevens een stukje over de Talisman erbij getyptPedr0 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:43:
Wederom een erg mooie TS clowntje, zeker Diablo III waardig!!
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Dankje, ik probeer de TS zo up-to-date als mogelijk te houden en er komt geregeld nieuwe info bijThe_Sukkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:50:
Mooie TS... ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik die TS al een tijdje niet meer had gelezen en ik stond ervan te kijken hoeveel info er nu al instond!
Anoniem: 33272
Met dumb down bedoel je waypoints en meer dan 12 units in 1 control group?bangkirai schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:21:
Hehe zat ff het stukje tekst door te lezen, hoe blizzard hun attributen system uitlegd.
Ik krijg alleen zo een irritante vraag in mn hoofd: Voor welke IQ van een speler zijn ze in hemelsnaam tegenwoordig aan het programmeren ?? iemand met een IQ van 60 a 70 of zoiets?
Sorry, maar die vraag kwam bij me op bij uitleg over attack ipv strength/willpower.
Vraag me af, als ze het spel niet te simpel gaan maken, laatste starcraft is ook al stuk minder interessant door toch wat dumb down gedoe.
Simpele gameplay spreekt nou eenmaal meer aan dan ingewikkelde gameplay. Zo vind ik het wel fijn dat het versimpeld wordt. In Diablo II had ik nooit zin om me in al die opties te verdiepen, en mijn IQ is wel wat hoger dan 60 of 70bangkirai schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:21:
Hehe zat ff het stukje tekst door te lezen, hoe blizzard hun attributen system uitlegd.
Ik krijg alleen zo een irritante vraag in mn hoofd: Voor welke IQ van een speler zijn ze in hemelsnaam tegenwoordig aan het programmeren ?? iemand met een IQ van 60 a 70 of zoiets?
Sorry, maar die vraag kwam bij me op bij uitleg over attack ipv strength/willpower.
Vraag me af, als ze het spel niet te simpel gaan maken, laatste starcraft is ook al stuk minder interessant door toch wat dumb down gedoe.
Inderdaad dat viel mij laatst ook al op. Wat dat betreft zijn er toch heel wat Diablo fans. Zullen we ooit de 240 delen van Wow halen?Shodan schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:13:
Blijft toch heel apart dat er al fokking 7 delen zijn van een topic over een spel wat nog niet uit isAls dit geen gigantische hit gaat worden weet ik het ook niet meer!
Nu maar duimen dat we deze met de kerst kunnen spelen..........
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Aangezien er nog 2 expansions uitkomen van WoW, betwijfel ik of diablo die zal inhalenFloydRaalte schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:22:
[...]
Inderdaad dat viel mij laatst ook al op. Wat dat betreft zijn er toch heel wat Diablo fans. Zullen we ooit de 240 delen van Wow halen?
[ Voor 4% gewijzigd door patrickos85 op 21-02-2011 11:29 ]
Dit is helemaal niet zo gek hoor. een hele berg WoW spelers komen immers van Diablo 2 af. en ik weet ook bijna wel zeker dat WoW een hoop (30% tenminste) spelers gaat verliezen als Diablo 3 uit komt. er zijn enorm veel spelers die in WoW gewoon niet alles kunnen krijgen wat ze in Diablo 2 wel hadden, qua gameplay. Op zich maakt dat voor Blizzard natuurlijk niets uit.FloydRaalte schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:22:
[...]
Inderdaad dat viel mij laatst ook al op. Wat dat betreft zijn er toch heel wat Diablo fans. Zullen we ooit de 240 delen van Wow halen?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Anoniem: 44492
En jij weet zo dat WoW tenminste 30% subscribers gaat verliezen?Visgek24 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:58:
[...]
Dit is helemaal niet zo gek hoor. een hele berg WoW spelers komen immers van Diablo 2 af. en ik weet ook bijna wel zeker dat WoW een hoop (30% tenminste) spelers gaat verliezen als Diablo 3 uit komt. er zijn enorm veel spelers die in WoW gewoon niet alles kunnen krijgen wat ze in Diablo 2 wel hadden, qua gameplay. Op zich maakt dat voor Blizzard natuurlijk niets uit.
Anoniem: 82860
Ze hebben al eerder gemeld dat dit ingame renders zijn en dus zwaar uit vergroot. Ingame zou de model misschien 3 cm groot zijn? En ik denk dat de Demon hunter een crop-out van een concept art is.Anoniem: 82860 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:08:
nee klopt, maar het kan wel invloed hebben op hoe grimmig het verhaal per class is. Toch zien de andere models er wat meer 'af' uit dan die van de wizard.
Ik heb WoW ook geprobeerd naast talloze andere MMORPG's, maar de gameplay van dat soort games is gewoon niets vergeleken met een echte Hack & Slash RPG. Beetje target next of nearest doen en weer knopjes omstebeurt indrukken. Het gaat zo traag dat het netzogoed turnbased had kunnen zijn.Anoniem: 44492 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:05:
[...]
En jij weet zo dat WoW tenminste 30% subscribers gaat verliezen?
Hoe kom je aan deze magische informatie?
En dan nog, dit maakt voor Blizzard niks uit?
30% van mensen die elke maand betalen in WoW gaan naar een spel waarvoor je maar 1x hoeft te betalen.
Tuurlijk raakt Blizzard dit dan.
Beetje onzin wat je natuurlijk zegt.
[ Voor 51% gewijzigd door Bulls op 21-02-2011 14:01 ]
De Demon Hunter en Monk heb ik van de gifjes op de officiële sitem beetje photoshoppen en je krijgt resultaat. De andere 3 zijn te vinden in de fan kit van 3d renders. Klopt dus dat ze onderling ietwat verschillenBulls schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:41:
[...]
Ze hebben al eerder gemeld dat dit ingame renders zijn en dus zwaar uit vergroot. Ingame zou de model misschien 3 cm groot zijn? En ik denk dat de Demon hunter een crop-out van een concept art is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
MMORPG draait ook niet om de gameplay (is wel belangrijk) maar draait veel meer om de community, als je WoW gaat zien als een SP game (zoals Diablo) faalt het erg hard ja.Bulls schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:41:
[...]
Ze hebben al eerder gemeld dat dit ingame renders zijn en dus zwaar uit vergroot. Ingame zou de model misschien 3 cm groot zijn? En ik denk dat de Demon hunter een crop-out van een concept art is.
[...]
Ik heb WoW ook geprobeerd naast talloze andere MMORPG's, maar de gameplay van dat soort games is gewoon niets vergeleken met een echte Hack & Slash RPG. Beetje target next of nearest doen en weer knopjes omstebeurt indrukken. Het gaat zo traag dat het netzogoed turnbased had kunnen zijn.
Ik snap ook niet waarom anderen wel helemaal op kunnen gaan in een MMORPG.
En ik denk dat er genoeg spelers zijn die dat ook vinden. Maar er zouden ook genoeg mensen zijn die wel met WoW stoppen zodra D3 uitkomt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Klopt als een bus, vind ik zelf wel een goede vooruitgang al vond ik het springen op de items ook wel leuk maar iedereen hun eigen drops is wel beterPedr0 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:46:
Yep, er dropt voor iedereen een item. Dit kunnen de andere spelers in eerste instantie ook niet zien, of je moet het item spammen in de chatbox. Maar als je hem vervolgens weer dropt, dan kunnen de andere hem wel pakken.
er staat nergens dat de baas een item dropt die je wilMrVegeta schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:06:
Ik volg de Diablo progress eigenlijk helemaal niet, maar wordt het niet wat te makkelijk dan? Als iedereen in WoW op elke boss een drop krijgt die die graag wil hebben ben je snel klaar met raiden.
[ Voor 20% gewijzigd door hellfighter87 op 21-02-2011 15:11 ]
Alleen dit is geen WoWMrVegeta schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:06:
Ik volg de Diablo progress eigenlijk helemaal niet, maar wordt het niet wat te makkelijk dan? Als iedereen in WoW op elke boss een drop krijgt die die graag wil hebben ben je snel klaar met raiden.
Inderdaad ze hebben wel een max wat ze kunnen droppen zo kunnen Baal en Diablo op hell alles droppen evenals Pindleskin. Het voordeel van de laatste is dat die heel makkelijk bereikbaar is en zeer makkelijk te doden, nadeel dat de dropkans ontiegelijk laag is.hellfighter87 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:09:
[...]
er staat nergens dat de baas een item dropt die je wil.
Een baas in diablo2 bijvoorbeeld kan volgens mij practisch elk item droppen van normaal tot aan unique.
dus zelfs als er elke keer een item dropt kan dat item nog steeds waardeloos zijn
Nee dat zal, gelukkig, nooit gebeuren.. als het dev team die fout zou maken dan flopt Diablo 3 geheidMrVegeta schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:12:
Ja maar wel specifiek voor jou (class)?
Dat werkt wel goed lijkt me. In ieder geval een verbetering. Als ik een ding zat was in D2 was het die ninjas wel. Altijd achter blijven staan en wanneer het 'werk' gedaan is en de boss is dood staan ze opeens vooraan om de uniques wel te snaaien! Ik neem aan dat er dan per player een bepaald random item van een bepaalde klasse dropt? Of is dat totaal random en kun je ook een stuk hout krijgen i.p.v. een super-duper-sword-to-the-extreme?Pedr0 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:46:
Yep, er dropt voor iedereen een item. Dit kunnen de andere spelers in eerste instantie ook niet zien, of je moet het item spammen in de chatbox. Maar als je hem vervolgens weer dropt, dan kunnen de andere hem wel pakken.
Ik stond altijd achteraan met mijn lightsorcs en toch wist ik vaak de drops van de bots weg te snaaien, it's all about speedFloydRaalte schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:01:
[...]
Dat werkt wel goed lijkt me. In ieder geval een verbetering. Als ik een ding zat was in D2 was het die ninjas wel. Altijd achter blijven staan en wanneer het 'werk' gedaan is en de boss is dood staan ze opeens vooraan om de uniques wel te snaaien!
Nee, Diablo is een hack&slash die sterk gedreven is op de items. Deze zullen dan ook, gelukkig, zo random zijn als maar kanIk neem aan dat er dan per player een bepaald random item van een bepaalde klasse dropt? Of is dat totaal random en kun je ook een stuk hout krijgen i.p.v. een super-duper-sword-to-the-extreme?
Als je betere plaatjes moet hebben kan ik het even vragen, geef maar een gilpsychoclown schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:46:
[...]
De Demon Hunter en Monk heb ik van de gifjes op de officiële sitem beetje photoshoppen en je krijgt resultaat. De andere 3 zijn te vinden in de fan kit van 3d renders. Klopt dus dat ze onderling ietwat verschillen
Als je betere plaatjes kan krijgen zou dan natuurlijk heel mooi zijn!Pheno79 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 06:58:
[...]
Als je betere plaatjes moet hebben kan ik het even vragen, geef maar een gil
Een van de beste dingen aan Diablo 3, is zeker dit wel. Niemand die je te vlug af is, of gezuer hierover achteraf wie welke item krijgt. Wat dat betreft heeft Blizzard toch goed naar hun fans geluisterd. Ook met dingen zoals een shared stash enzo, word ik helemaal blij van.Pedr0 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:46:
-
Tenzij je "backpack" vol is en het item weer op de grond beland... kunnen andere er dan wel bij?Nazanir schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:03:
[...]
Een van de beste dingen aan Diablo 3, is zeker dit wel. Niemand die je te vlug af is, of gezuer hierover achteraf wie welke item krijgt. Wat dat betreft heeft Blizzard toch goed naar hun fans geluisterd. Ook met dingen zoals een shared stash enzo, word ik helemaal blij van.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
DankjeDakreal schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:25:
Mooie OP Psycho, erg compleet.
Zat vandaag op mmo-champion nog naar de "geleakte" releasesheet. En daar blijkt wat data van te kloppen. Dus mogelijk dat Diablo toch eind dit jaar wordt. Fingers crossed ;-)
Oh, lol. Prima, ik kan ze wel krijgen van blizzard denk ik zo.psychoclown schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:50:
[...]
Als je betere plaatjes kan krijgen zou dan natuurlijk heel mooi zijn!
Wil wel DM'en maar je hebt het niet aan staan (MyReact > Voorkeuren)
Zeer gaaf! Ook de andere vrijgegeven screenshot is om van te kwijlen:
[ Voor 13% gewijzigd door FloydRaalte op 22-02-2011 22:40 ]
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/Diablopsychoclown schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:53:
Weird kan ik helemaal niet op facebook vinden (of ik weet totaal niet hoe je ermee moet omgaan).
Ziet er wel enorm vet uit, die chest is huge trouwens!
[ Voor 17% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2011 07:55 ]
Doelde dan ook op het plaatje van FloydPedr0 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:44:
[...]
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/Diablo
Btw, de Diablo III website is ondertussen ook bijgewerk met de Demon Hunter!
http://us.blizzard.com/diablo3/characters/demonhunter.xml
Aha.. dat verklaard heNothing else added to the Facebook page, but Blizzard mailed out a new screenshot to the fansites. It shows a female Monk using dual fists to cut her way through a circle of Dark Vessels.
[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2011 09:27 ]
Zo hey die Male Demon Hunter ziet er op de D3 site wel erg gaaf uit zeg! Ik was van plan om als eerste een good-old barbarian te bouwen maar nu weet ik het zo net nog niet!Pedr0 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:44:
[...]
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/Diablo
Btw, de Diablo III website is ondertussen ook bijgewerk met de Demon Hunter!
http://us.blizzard.com/diablo3/characters/demonhunter.xml
De verslaving is er altijd al geweest, alleen de dope was opRene59 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:43:
Juli 2008, november 2009, hoogste tijd om me weer eens te melden in de D3 topics![]()
Flinke TS inmiddels, het begint er eindelijk op te lijken dat het niet lang meer gaat duren voordat ik weer een nieuwe Diablo verslaving op ga lopen
Ik vind het iig een zeer prettig idee dat bliz daar goed over nadenkt !bangkirai schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:21:
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Mee eens, het systeem in Diablo of Titan Quest (ben er zelf niet meer zo in anders kon ik het je meteen vertellen in het TQ topic maar op de officiële fora vind je heel erg veel) vind ik zeer prima maar een duidelijk systeem zoals nu gezocht wordt vind ik ook wel wat hebbenheuveltje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:20:
[...]
Ik vind het iig een zeer prettig idee dat bliz daar goed over nadenkt !
Op zich kon ik me in D2 ook goed vinden.
Heb daar ook uren liggen number-crunchen wat meer dmg deed een zwaard met +10str of een +5 basedmg
Maar bliz heeft al aangegeven dat ze liever 1 stat hebben die je dmg-output met 25% verhoogt, dan 25 dingen die je dmg met 1% verhogen ala DII. zodat je je ook echt krachtiger voelt worden, en dat klinkt ook niet verkeerd.
[ Voor 80% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2011 15:43 ]
Leven en laten leven!
Anoniem: 36835
Wow die screen ziet er al een heel stuk beter uit, dan eerdere screens van vorig jaar. Veel meer sfeer en veel minder ''cartoony''.FloydRaalte schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:36:
[...]
Zeer gaaf! Ook de andere vrijgegeven screenshot is om van te kwijlen:
(klik op plaatje voor en vergroting)
[afbeelding]
Moet je eens in de TS kijken daar staan genoeg screenshots in die niet 'cartoony' zijn hoorAnoniem: 36835 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:50:
[...]
Wow die screen ziet er al een heel stuk beter uit, dan eerdere screens van vorig jaar. Veel meer sfeer en veel minder ''cartoony''.
Om het met clichés te beantwoorden: +1 /agreed with^ etc...heuveltje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:20:
[...]
Ik vind het iig een zeer prettig idee dat bliz daar goed over nadenkt !
*knip*
Dus dan heb ik toch liever een duidelijk eenvoudig systeem, dan een ingewikkeld onduidelijk systeem.
* heuveltje die vind dat bliz maar eens op moet schieten !
Clowns to the left of me, Jokers to the right
The chances of being killed by a cow are low but never 0%
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Haha ja, geweldig was dat. Ben ook uren bezig geweest met het uitpuzzelen van m'n gear. En dan had je eindelijk de perfecte items in gedachte en ging je proberen ze zo voordelig mogelijk te bemachtigen in allemaal trade gamesheuveltje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:06:
Bow amazons waren ook zo'n crime
bij boog X leverde 5% ias bijna 10% meer dmg op.
Maar de volgende 40%ias deden weer niks omdat je je breakpoint niet haalde
This game should be balanced around 1v1. class A should not be able to kill class B just because that class is meant to. diablo 2 was pretty good with this unless you were a barb, and barb vs barb character would join.
Bashiok: We intend to get PvP as balanced as we can, because we want it to be fun and have some meaning to it. But, PvP balance is not an integral goal to releasing the game. We want PvP to be fun, not necessarily balanced to a razors edge. With the huge number of combinations per character compounded by team comps, balance is not going to be something we’d hold the game for. If we did it might never come out. It will be balanced as much as we realistically can expect before releasing the game, and we’ll certainly continue to make changes to try to keep it fun and interesting.
Is it just me or did he just completely side-step the issue?
Bashiok: Hah. I thought I was in the esport thread.
BUT the issue being discussed is the RPS scenario where: A > B > C > D > A arises…
Bashiok: I don’t think it could happen. The breadth of customization doesn’t allow for it. I think there are likely to be some inherent weaknesses in a basic character (low level fighting will likely have obvious counter weaknesses), but at a moderate level each one has so many tools to choose from I just don’t see it being a possibility.
It won’t take long for people to figure out what is “best” when weighed against class composition for their team. They’ll do this by min-maxing.
Bashiok: Hard counters only exist in 1v1. Obviously there will be some group comp that’s considered ‘best’. That has nothing to do with designing or not designing classes for rock paper scissors.
Pedr0 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:33:
Huge update - Diablo III’s “development is technically completed”
Check: http://diablo.incgamers.com/
Klinkt goed! misschien dat bol.com met zijn glazenbol van 3 november er toch niet zover vanaf zatAnswer: Unfortunately not. Just to confirm that we strive to ensure that the game this year. The development is technically completed. We are undergoing internal testing and feedback census. Yes, he has a good chance to get out before the end of 2011, but we can not now guarantee you that.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
At first read this seems to contradict much of what we’ve been told. The male Demon Hunter was not ready to reveal as of late January, lots of rune effects were still rough drafts as of late February, the Demon Hunter’s dual resource is still more concept than final product, etc.
What I think Pearce or Morhaime (it’s not clear who was quoted) meant was something like, “All the content is in Diablo 3, but we still need to refine it.” Which would be analogous to a movie director saying, “We’ve finished all the filming!” after the camera shooting is done, without explaining that editing and special effects and other post production is going to take much longer than the filming did in the first place.
So the D3 Team has all the story and quests and skills and monsters and NPCs and the major elements finished, to at least rough draft form. They’re not going to suddenly add another act, they don’t need to invent 10 more Demon Hunter skills, etc. But that doesn’t mean they’re anywhere near finished with the project, since it’s all the balancing and iteration and fine-tuning that makes Blizzard games such polished final products. (Well, as polished as any commercial software release, which is a very relative measurement.)
Still, it’s good to hear that they’ve progressed to at least this point… isn’t it?
Will gems give the same bonuses they did in Diablo 2?—illthegreat
No, they’re all pretty much different. Elemental damage comes from enchantments now, for instance.—Diablo
since you reworked stats to benefit all classes will gems be treated in the same manner? bc D2 gems in weapons didnt benefit casters—illthegreat
There is a “caster gem” for weapons. Potentially two depending on your build.—Diablo
Zoom. How much will we be able to zoom in D3 compared to SC2?—kiowa81
There’s no zoom feature planned beyond a slight perspective shift when engaged in conversations.—Diablo
no zoom? then why there’s zoom in first gameplay trailer? (watch 1:27-2:23)—spareribs17
We did have a zoom function back in 2008. It was removed shortly after.—Diablo
Has allowing 8 or 10 skills instead of 7 ever been seriously considered? 7 just seems so few to me…—yovargas
Of course. Everything is seriously considered.—Diablo
can runes be swapped when ever or do you need an artisan to equip/swap out runes?—Scyberdragon
Restrictions are likely for when/where you can change them.—Diablo
[ Voor 29% gewijzigd door psychoclown op 02-03-2011 21:19 ]
From my understanding, everybody gets their own drops. Does this mean that you'll need to play a part in the killing of a monster in order for an item to drop from it, or will items have a chance of dropping regardless of if you've been dealing damage to it?
Consider the following:
You have one very powerful level 60 character in hell. You have three friends build a character each and they load their character with Magic Find - I mean a LOT of it. Will the three MF characters be able to leech the drops from the powerful level 60? Assume that they're level 60, as well. I feel like this mechanic would be abused in the game.
Bashiok: It's very likely that magic find (MF) will be restricted to very specific uses. It would work on a per player basis, so if I have some MF it would affect what drops I see and not yours. For the sake of co-op we don't ask that you damage an enemy to receive experience or drops, only that you're within a close proximity. Asking every player to damage an enemy in order to receive experience or loot encourages really disruptive behavior that undermines the intent of co-op. So the situation being described could be a problem, but...
As I said it's probably going to be fairly heavily restricted to specific sources and amounts. As an example, completely hypothetical, let's say that the only magic find available is from placing a diamond gem in a head slot. It's useful because of the amount it provides, but maybe other gems in a head slot provide things like bonus XP, bonus gold, etc. Then it's not a choice of power vs. MF and building characters around the system, but a choice between interesting bonuses that will probably change through the career of a character. Anyway, that's just a thought on how it could work. It's still under consideration. We like the idea of having some way to improve your chances to find magic items, but not as a driving statistic for characters.
It's also worth pointing out in this case that enemies in Diablo III are more sophisticated. You'll find them targeting characters in your group they perceive as weaker, keeping distance, and cooperating to try to kill you and your group. So having one person run ahead to face pull everything, let alone be able to solo everything in a multiplayer game, probably isn't going to work out too well.
So there may or may not be a slot/gem combo that only does weird non-power related bonuses? Like, it can never have attack, precision, defense, etc, only MF, gold find, XP bonus?
We could potentially break gems out to more than just armor/weapon/shield, yeah.
What about gem finding or rune finding?
It's been talked about (internally) a fair amount. We'll see.
Dat waren nu juist leuke aspecten uit Diablo 2. Facepulling, kiting, tanken etc. Ik zou het jammer vinden als dat allemaal niet meer kan omdat het realistischer moet worden in Diablo 3. Ik krijg dan het gevoel dat de charme van de game verdwijnt.psychoclown schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:22:
So having one person run ahead to face pull everything, let alone be able to solo everything in a multiplayer game, probably isn't going to work out too well.
Anoniem: 36835
Het feit dat je niet meer kan etteren met PK heeft dat voor mij allang bepaaldFloydRaalte schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:17:
[...]
Ik krijg dan het gevoel dat de charme van de game verdwijnt.
De kracht van Diablo was altijd dat je het spel solo kon spelen en dat je niet afhankelijk was van andere spelers. Als dit aangetast wordt is dit voor mij wel een grote domper. Multiplayer stimuleren is wat anders dan het forceren. Rushen hoeft niet van mij, maar solo content clearen wel!psychoclown schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:26:
Heeft niet zozeer te maken met realisme maar dit kon je al van mijlen ver aan zien komen.
Ze willen nu eenmaal dat multiplayer gestimuleerd wordt en dat betekent samen spel. Al geloof ik wel dat er vast wel builds bedacht worden dat solo-en of een vorm van rushen alsnog mogelijk wordt. Ik zal er in ieder geval wel naar toe werken of in ieder geval proberen te bedenken/maken
Dat was niet de kracht maar het was wel makkelijkDakreal schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:29:
[...]
De kracht van Diablo was altijd dat je het spel solo kon spelen en dat je niet afhankelijk was van andere spelers. Als dit aangetast wordt is dit voor mij wel een grote domper. Multiplayer stimuleren is wat anders dan het forceren. Rushen hoeft niet van mij, maar solo content clearen wel!
Ligt aan de build, sommige zijn meer afhankelijk van equipment dan andere maar over het afhankelijk was het voor een sorc redelijk simpelTrailBlazer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:31:
Het zal vast aan mij gelegen hebben maar ik vond hell solo-en met een sorceress al bijna niet te doen. Had je weer een of ander monster wat immune was to magic stond je dan.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Ik vind beide wel wat hebben maar volgens mij is de kant die het dev team met Diablo 3 opgaat ook gewoon onwijs fijn. Degene die, ook tweakers, de game al eens hebben mogen spelen waren echt zeer enthousiast en vonden het meteen erg vertrouwd aanvoelen. Daarnaast zul je de vele (op het eerste gezicht) kleine doch groot ogende (tov Diablo2) veranderingen nauwelijks merken omdat het als vanzelf gaat. Niet meer pots spammen zal je de eerste 5 minuten misschien aan moeten wennen maar zodra je 5 minuten verder bent zal je niet meer zonder health globes willen. Ik vind de (meeste) veranderingen, zonder gespeeld te hebben, dan ook al een enorme verbeteringenBulls schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:31:
Ik vind het wel wat bijdragen aan de gameplay dat je wat meer moet nadenken in combat. En niet hersenloos door alles heen hakken en potions zuipen. Een beetje strategie gebruiken welke mobs je eerst doet en zuinig zijn met je HP etc. Ook meer gebruik maken van verschillende skills. Ik ben nu meer van 1 of 2 skills zo dik mogelijk en die blijven spammen, met uiteraard verschillende buffs en aura's aan. Maar verder meer dan een primary en een secundary attack deed ik eigenlijk niet.
Is eerlijk gezegd nog niks of nauwelijks iets over bekend. Hetzelfde geldt voor party buffs/skillsCthulhu schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:07:
Heb nog niks gehoord over aura's, doen die niet meer mee?
[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 03-03-2011 19:22 ]
So yeah, skills are tiered out for progression. Not only as a reward as you level up, but also to ensure we’re not dumping the entire game on a new player. Early tier skills tend to be cheap or free to cast, and have fairly straight forward mechanics and uses (do damage to enemies). As the tiers progress we introduce more complex systems, avoidance, mobility, maybe skills that cost a little more, or require a bit more finesse to pull off well. Then we get to the end of the tiers and these are usually the biggest, most expensive, and visually impressive. The tiers do start out simply and progress toward the bigger and ‘cooler’ spells. As they should. We can also design and tune the beginning of the game with the skills available in mind, which really helps to ensure those first few hours aren’t frustrating.
Anyway, as I said, the end tier skills also tend to be the most expensive. While I’m sure there will be builds that take all the end tier skills, people will still need to pick skills throughout the tree to create a solid character, and we’re designing the skills to ensure they can continue to be as viable as possible regardless of character level. Some first and second tier skills will scale really well and I don’t doubt will be bread and butter for a number of builds.
And just an FYI repeat of info - The leveling progression is designed that you’d have all your skill tiers unlocked before you finish Normal.
[ Voor 33% gewijzigd door Cthulhu op 04-03-2011 13:27 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Way of the hundred firsts >>Cthulhu schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:26:
Hey ik zie daar Aura skills
edit - welke class is dat?
Ik zag het eerlijk gezegd aan de geselecteerde skills
En daar had je dus je Merc voor... de rest van de mobs vlam je er met wat AoE tussenuit en je merc rost die magic immune de grond in...TrailBlazer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:31:
Het zal vast aan mij gelegen hebben maar ik vond hell solo-en met een sorceress al bijna niet te doen. Had je weer een of ander monster wat immune was to magic stond je dan.
Even ter verduidelijking, kopen op jsp is niet gelijk aan kopen met echt geld aangezien je fg gewoon kunt verdienen met traden. Dit was, voor mij in ieder geval, een hele goede manier om normaal te kunnen traden in Diablo 2. Al vind ik het niet erg dat het in Diablo 3 straks wel goed geregeld is3xNix schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:15:
[...]
PS. mensen die items kopen moeten zich schamen, en diep ook.
Ik hoop en bid toch op m'n knietjes dat het "dupen" in D3 niet meer bestaat, laat de mensen maar 's spelen voor hun items.. ipv naar de eerste de beste "farm-chinees" rennen of het bij elkaar "hacken", of andere dit laten hacken en het dan "kopen".psychoclown schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Even ter verduidelijking, kopen op jsp is niet gelijk aan kopen met echt geld aangezien je fg gewoon kunt verdienen met traden. Dit was, voor mij in ieder geval, een hele goede manier om normaal te kunnen traden in Diablo 2. Al vind ik het niet erg dat het in Diablo 3 straks wel goed geregeld is
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq