Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met Sygic van NL naar midden Italië gereden, uitje naar Rome en weer terug naar de Oostkust. Totaal zo'n 4000 km samen met Sygic. Met wisselend succes.

De routes bevallen me meest prima. Behalve natuurlijk dat Sygic geen rekening houdt met het feit dat ik met een aanhanger rijd, en vervolgens een flinke pas opgestuurd word tussen AT en IT (Timmelsjoch Hochalpenstrasse voor de insiders).

Ik had onderweg continu live services aan, want ik had er een bundeltje bij. Met 100 mb had ik ruim voldoende voor alleen navigatie. Dan verbruikt Google Maps vele malen meer, die had ik vorig jaar halverwege al op.

Niet heel tevreden over de file-info; zoals velen weten stikt het in Duitsland van de werkzaamheden, en om de haverklap had ik dus een gele streepjes onderin de balk, terwijl het verkeer gewoon 80-90 reed op die plaatsen, in plaats van 120+. Voor mij prima, ik rijd met aanhanger 100. Wat zou Sygic als 'geel' bestempelen? Een bepaald percentage van de normale maximumsnelheid die gereden wordt?
Op die manier zijn er heel wat alternatieve routes aan me gemeld, die ik deels heb opgevolgd. Op die alternatieve routes bleek het ook niet echt op te schieten, maar misschien nog wel sneller dan de oorspronkelijke routes. Dat weet je natuurlijk nooit. Echter soms viel de file-info terug van 1:45 naar 0 op het hele traject. Bizar.

Ook in Italië regelmatig gehad dat er 2 uur vertraging stond op een traject van 150 km, maar er bleek weinig aan de hand te zijn. Regelmatig viel de file-info ineens weer weg, terwijl er wel degelijk flink file stond. Daarnaast is het natuurlijk een momentopname, en berekent hij (volgens mij) niets op basis van het verleden.

Flitsmeldingen leken mij vaak loos alarm, ik zag vaak geen kast, flitser of zoiets staan. Mogelijk hebben ze er ooit gestaan, maar nooit geüpdate.

Wat ik lastig vind aan Sygic, is dat ik niet op een gemakkelijke manier een tankstation tussen 'hier' en 20 km op dezelfde weg kan vinden. Tenminste, het lukt mij niet gemakkelijk. Ik krijg een lijst, en een kaart die het vaker niet dan wel doet. Dan pakt hij alle tankstations in de omgeving, ook als het er één is op 2km afstand in een dorpje in Italie, waar je niet gemakkelijk naartoe kunt omdat de afslag 10 km verderop is. Datzelfde geldt voor wegrestaurants etc.

Kort samengevat: ik had iets meer verwacht van de file-info met assistentie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Fatsoenlijke stem hebben. De huidige 'standaard' stem is echt waardeloos en straatnamen uitspreken is in mijn ogen overbodig en super onduidelijk. Was vorige week in Hongarije en dat land heeft bijna alleen maar straatnamen met 15 karakters en meer. Het enige wat je hoorde uit Google Navigatie was een stroom aan random letters (althans, zo klinkt Hongaars).
Yeps, dat heb ik ook op Malta gehad een paar maanden geleden. Onuitspreekbare half-Arabische namen, maar die kan je ook uitzetten in Maps. Direct gedaan, leidde enorm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
koelkast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Yeps, dat heb ik ook op Malta gehad een paar maanden geleden. Onuitspreekbare half-Arabische namen, maar die kan je ook uitzetten in Maps. Direct gedaan, leidde enorm af.
Ik ben denk ik scheel, maar kan de optie om dit uit te zetten niet vinden. Weet jij waar die optie zit?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-08-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Ik ben denk ik scheel, maar kan de optie om dit uit te zetten niet vinden. Weet jij waar die optie zit?
Hmm, nergens meer te vinden. Het kon echt, stond in de instellingen. Nu niet meer dus, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Waarin Sygic me wél positief heeft verrast, is de snelle en actuele info over wegafsluitingen. We zaten in Italië in het gebied van de aardbeving. Op de kaart zag ik allerlei afsluitingen verschijnen gedurende de dag, en later ook weer verdwijnen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts achter elkaar plaatsen is niet toegestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 30-08-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

koelkast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:56:
Waarin Sygic me wél positief heeft verrast, is de snelle en actuele info over wegafsluitingen. We zaten in Italië in het gebied van de aardbeving. Op de kaart zag ik allerlei afsluitingen verschijnen gedurende de dag, en later ook weer verdwijnen.
Ja werkt echt perfect. Je moet voor die functie natuurlijk wel een werkende internet verbinding hebben bij het laden van de route. We hadden in Slowakije en Tsjechië veel wegwerkzaamheden, waarbij de banen en snelheden waren aangepast. Sygic nam dat netjes over. Er waren ook veel wegen afgesloten en op de kaart was dat ook te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hebben jullie uitspraak van Nederlandse straatnamen in Google Maps? Dat wil ik heel graag! Maar hij spreekt ze alleen uit als ik alles op Engels zet, en dan is het onverstaanbaar (Herengracht op zijn Engels...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Fatsoenlijke stem hebben. De huidige 'standaard' stem is echt waardeloos en straatnamen uitspreken is in mijn ogen overbodig en super onduidelijk. Was vorige week in Hongarije en dat land heeft bijna alleen maar straatnamen met 15 karakters en meer. Het enige wat je hoorde uit Google Navigatie was een stroom aan random letters (althans, zo klinkt Hongaars).

Heb een aantal maanden geleden Sygic Europa gekocht voor 25 euro en wil echt niet meer terug. Heb op dezelfde vakantie voornamelijk Sygic gebruikt en in de 4200 km was 'mevrouw' maar op twee punten te laat met aangeven.
Toevallig had ik na de Sygic update gekozen voor de geavanceerde stem (systeemstem die ook door Google Maps gebruikt wordt). Bij navigeren vandaag hoorde ik wat meer informatie zoals de straatnaam.

Overigens nog een puntje die ik regelmatig tegenkwam. Sygic geeft dan een instructie: neem de volgende afslag, 30 (dus afslag 30), maar in Duitsland zag ik telkens andere afslagnummers op de borden staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23
koelkast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:16:
Wat ik lastig vind aan Sygic, is dat ik niet op een gemakkelijke manier een tankstation tussen 'hier' en 20 km op dezelfde weg kan vinden. Tenminste, het lukt mij niet gemakkelijk. Ik krijg een lijst, en een kaart die het vaker niet dan wel doet. Dan pakt hij alle tankstations in de omgeving, ook als het er één is op 2km afstand in een dorpje in Italie, waar je niet gemakkelijk naartoe kunt omdat de afslag 10 km verderop is. Datzelfde geldt voor wegrestaurants etc.
Op zich zou je met een simpele 'tik' op het scherm tijdens een route actief aan de zijkant kort (erg erg kort) de komende tankstations en/of parkeerplaatsen op de route te zien krijgen. Het zou kunnen zijn dat je deze even aan (en/of uit indien geen interesse in een van de opties) moet zetten in de instellingen (instellingen > POI op route > Benzinestation). De korte duur is wellicht de 'dynamische' stand, je kan ze ook altijd zichtbaar hebben als je wilt of altijd uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ja werkt echt perfect. Je moet voor die functie natuurlijk wel een werkende internet verbinding hebben bij het laden van de route. We hadden in Slowakije en Tsjechië veel wegwerkzaamheden, waarbij de banen en snelheden waren aangepast. Sygic nam dat netjes over. Er waren ook veel wegen afgesloten en op de kaart was dat ook te zien.
Je zag binnen Sygic ook daadwerkelijk de snelheid bij wegwerkzaamheden, zoals op de weg aangegeven? Bij mij was dat niet het geval, althans, in Duitsland, Oostenrijk en Italië niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

koelkast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:07:
[...]
Je zag binnen Sygic ook daadwerkelijk de snelheid bij wegwerkzaamheden, zoals op de weg aangegeven? Bij mij was dat niet het geval, althans, in Duitsland, Oostenrijk en Italië niet.
Soms wel. Maar meestal niet. Heb het geloof ik gezien in Polen en Duitsland.
Binnetie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Toevallig had ik na de Sygic update gekozen voor de geavanceerde stem (systeemstem die ook door Google Maps gebruikt wordt). Bij navigeren vandaag hoorde ik wat meer informatie zoals de straatnaam.
Vind je die stem fijn? Vind het een vreselijke stem om naar te luisteren, aangezien het lijkt alsof het een computer stem is. Vind de 'standaard' stem van Sygic veel fijner.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Soms wel. Maar meestal niet. Heb het geloof ik gezien in Polen en Duitsland.

[...]

Vind je die stem fijn? Vind het een vreselijke stem om naar te luisteren, aangezien het lijkt alsof het een computer stem is. Vind de 'standaard' stem van Sygic veel fijner.
Het is meer als test. Je hebt wat meer informatie. Maar de stem van Sygic zelf vind ik ook natuurlijker klinken. De snelheid bij wegwerkzaamheden wordt inderdaad aangepast, dit viel me op toen ik door Duitsland reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren Sygic weer eens aangezet sinds lange tijd. Rijd ik constant met 'n rood balkje bovenin: "sorry, de 7 dagen met Premium Services zijn verlopen" o.i.d.

Heb ik toevallig nog iets ingeschakeld staan dat Premium is of blijft dit zo? Ik heb gewoon netjes m'n Sygic licentie betaald, moet ik dan nog zoiets irritants in beeld blijven zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Eric_Cantona schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:03:
Gisteren Sygic weer eens aangezet sinds lange tijd. Rijd ik constant met 'n rood balkje bovenin: "sorry, de 7 dagen met Premium Services zijn verlopen" o.i.d.

Heb ik toevallig nog iets ingeschakeld staan dat Premium is of blijft dit zo? Ik heb gewoon netjes m'n Sygic licentie betaald, moet ik dan nog zoiets irritants in beeld blijven zien?
Dit is niet goed. Hoe heb je sygic aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Waarschijnlijk moet je ff inloggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Pandorian schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:46:
Waarschijnlijk moet je ff inloggen!
Of, als je ingelogd bent, eerst ff uitloggen en opnieuw inloggen ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Eerst uitgelogd en weer ingelogd, maar geen verschil. Toen de cache geleegd en daarna nog eens m'n productcode ingevoerd, toen had ik m'n limiet aan inlogcodes gehaald. Maar inmiddels is 't gelukt en lijkt 't erop dat de melding is verdwenen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
In Google maps zie ik nu op de kaart sommige van mijn contacten staan als "naam contact (Home)".
Ik heb helemaal geen zin om steeds tegen die namen aan te moeten kijken en ze vervuien de map.
Ook bijvoorbeeld mijn huisarts om de hoek staat erop, ik weet echt wel waar die zit en wil daar liever niet steeds op de kaart tegenaan zitten kijken.
Is er een mogelijkheid om het weergeven van contacten op de kaart uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is blijkbaar al een tijdje geleden begonnen, gezien dit draadje op de google forums. Maar ook geen echte oplossing.

Google is wat dat betreft minstens zo amateuristisch als de meeste open source softwares. "Hee, ik bedenk me een leuke feature, laten we die implementeren zonder ook maar 1 seconde na te denken over de implicaties!".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En toch heeft Maps echt flinke goede uitbreidingen gehad de afgelopen periode. Traffic, OV, gerichte informatie over plaatsen/ winkels (openingstijden, makkelijke failliete zaken afmelden etc.).

Je kan jezelf ook uitloggen in Maps, werkt het prima maar niet gepersonaliseerd. Ben je denk ik ook je contacten wel kwijt op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Maasluip schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:05:
Dat is blijkbaar al een tijdje geleden begonnen, gezien dit draadje op de google forums. Maar ook geen echte oplossing.

Google is wat dat betreft minstens zo amateuristisch als de meeste open source softwares. "Hee, ik bedenk me een leuke feature, laten we die implementeren zonder ook maar 1 seconde na te denken over de implicaties!".
Compleet mee eens _/-\o_ , ik ben een grote Google fan maar wat kunnen ze daar toch een hoop niet doordachte dingen uitbrengen die immens slecht met elkaar integreren.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cerberus_tm schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:19:
Hebben jullie uitspraak van Nederlandse straatnamen in Google Maps? Dat wil ik heel graag! Maar hij spreekt ze alleen uit als ik alles op Engels zet, en dan is het onverstaanbaar (Herengracht op zijn Engels...).
Dit is waarom ik Waze gebruik. Google Maps is onbruikbaar voor NL straatnamen. Dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:22:
[...]

Dit is waarom ik Waze gebruik. Google Maps is onbruikbaar voor NL straatnamen. Dit is niet te doen.
Inderdaad heel irritant, misschien moet ik ook maar eens Waze gebruiken dan: heeft dat ook een fietsstand? Het is sowieso ook gratis, dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cerberus_tm schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:29:
[...]

Inderdaad heel irritant, misschien moet ik ook maar eens Waze gebruiken dan: heeft dat ook een fietsstand? Het is sowieso ook gratis, dus dat is mooi.
Nee, Waze is wel echt gericht op de autorijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oh hmm jammer. Zou er überhaupt een navigatie-app bestaan met fietsinstructies die Nederlandse straatnamen kan uitspreken?

[ Voor 79% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-09-2016 19:45 ]

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:06
Binnetie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:11:
Overigens nog een puntje die ik regelmatig tegenkwam. Sygic geeft dan een instructie: neem de volgende afslag, 30 (dus afslag 30), maar in Duitsland zag ik telkens andere afslagnummers op de borden staan...
Ik heb dat ook gemerkt. Volgens mij is het zo dat Sygic het nummer van de afslag noemt, terwijl op de borden het nummer van de weg staat waar die afslag naar toe leidt. Je hebt er dus niks aan dat Sygic het afslagnummer weergeeft.

http://serve.infoteur.nl

• Binnetie
Zou best kunnen, in Nederland gaat het wel goed.

Moet ook zeggen dat de wegafsluitingen goed werken. Kijk ik bijvoorbeeld in Google Maps dan zie ik niet staan dat de N375 tussen Meppel en Giethoorn is afgesloten. Als ik Sygic opstart zie ik direct een rode streep op de kaart voor die afsluiting.
Maps stuurt me er ook langs, dat is erg zuur als je dan tegen de afzetting aanrijd want de alternatieven zijn via mijn huis de heel andere kant op.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

joep doei schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:37:
[...]

Ik heb dat ook gemerkt. Volgens mij is het zo dat Sygic het nummer van de afslag noemt, terwijl op de borden het nummer van de weg staat waar die afslag naar toe leidt. Je hebt er dus niks aan dat Sygic het afslagnummer weergeeft.
Dat is niet zo. In Duitsland hebben ze afslagnummers netzoals in Nederland (sterker nog: in Duitsland hadden ze die al veel eerder dan in Nederland). Natuurlijk staat er ook een wegnummer op.

• joep doei
Maasluip schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:56:
[...]

Dat is niet zo. In Duitsland hebben ze afslagnummers netzoals in Nederland (sterker nog: in Duitsland hadden ze die al veel eerder dan in Nederland). Natuurlijk staat er ook een wegnummer op.
Ja, ze hebben wel afslagnummers, en die vind je ook wel terug op de borden die ca. een kilometer voor de afslag staan, maar eenmaal bij de afslag aangekomen wordt het afslagnummer niet op de borden vermeld, maar staat het wegnummer er op.

• koelkast
  • Niet online
Toch raar, Sygic meldt een afgesloten weggedeelte (tussen Apeldoorn en Deventer), maar stuurt me toch over die weg. Maar Sygic, waarom meld je het dan?

Maps meldt heeft vervolgens wel een alternatieve route, maar meldt een andere wegafsluiting weer niet. Dorp 'de Vecht' bij Apeldoorn, daar bleek de Kerkstraat afgesloten. Zal wel niet doorgegeven zijn.

Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt zoiets door wegbeheerder gemeld aan een centrale database van TomTom of Google o.i.d.?

[ Voor 51% gewijzigd door koelkast op 08-09-2016 14:26 ]

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Ik neem aan dat Google de meldingen van Waze overneemt, en die worden weer door gebruikers zelf ingevoerd

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

joep doei schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:35:
[...]

Ja, ze hebben wel afslagnummers, en die vind je ook wel terug op de borden die ca. een kilometer voor de afslag staan, maar eenmaal bij de afslag aangekomen wordt het afslagnummer niet op de borden vermeld, maar staat het wegnummer er op.
Je hebt 100, 200 en 300 meter voordat de uitvoegstrook begint zo'n bordje staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.verkehrswacht-vechta.de/images/bab05.jpg

• joep doei
Nee, die bedoel ik niet. Op 1.000 meter voor de afslag staat een bord met het nummer van de afslag (in een rondje):
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:D_aankondiging_afrit.png
Dat is het nummer dat Sygic noemt en dat zie je vervolgens ook niet meer terug.

Vanaf 500 meter voor de afslag worden de wegnummers (in een rechthoek) op de borden vermeld (en die noemt Sygic dan weer niet):
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:D_afrit_500_m.png

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
koelkast schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:22:
Toch raar, Sygic meldt een afgesloten weggedeelte (tussen Apeldoorn en Deventer), maar stuurt me toch over die weg. Maar Sygic, waarom meld je het dan?

Maps meldt heeft vervolgens wel een alternatieve route, maar meldt een andere wegafsluiting weer niet. Dorp 'de Vecht' bij Apeldoorn, daar bleek de Kerkstraat afgesloten. Zal wel niet doorgegeven zijn.

Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt zoiets door wegbeheerder gemeld aan een centrale database van TomTom of Google o.i.d.?
Toch vreemd, ongeacht welke route-punten ik kies rondom die weg (als dat hem ook is), hij stuurt me steeds keurig om de afsluiting heen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Sygic%20apeldoorn.png

Testing, one, two ...

• koelkast
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:41:
[...]

Toch vreemd, ongeacht welke route-punten ik kies rondom die weg (als dat hem ook is), hij stuurt me steeds keurig om de afsluiting heen?

[afbeelding]
Hé, dat is vreemd. Van Apeldoorn naar Deventer (zoals in jouw afbeelding) pakt hij de omweg, maar van Apeldoorn naar Deventer niet, zoals je hieronder in mijn afbeelding ziet.
Toch is de weg echt in 2 richtingen afgesloten tot morgen.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/9soo0mt2h/Screenshot_20160908_154925.png

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

joep doei schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:40:
Nee, die bedoel ik niet. Op 1.000 meter voor de afslag staat een bord met het nummer van de afslag (in een rondje):
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:D_aankondiging_afrit.png
Dat is het nummer dat Sygic noemt en dat zie je vervolgens ook niet meer terug.

Vanaf 500 meter voor de afslag worden de wegnummers (in een rechthoek) op de borden vermeld (en die noemt Sygic dan weer niet):
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:D_afrit_500_m.png
Jawel, dat is dat nummer in het rondje. Dat is het afritnummer. Als Sygic een ander nummer noemt dan is Sygic de weg kwijt. Die borden staan 100, 200 en 300 meter voordat de uitvoegstrook begint. Inderdaad niet op het wegwijzerbord, dus je moet even naar een ander bordje kijken.

• hardware-lover
  • Niet online
koelkast schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:54:
[...]
Hé, dat is vreemd. Van Apeldoorn naar Deventer (zoals in jouw afbeelding) pakt hij de omweg, maar van Apeldoorn naar Deventer niet, zoals je hieronder in mijn afbeelding ziet.
Toch is de weg echt in 2 richtingen afgesloten tot morgen.

[afbeelding]
Zo vreemd is dat niet, als je inzoomt dan lijkt het of er maar een weggedeelte is afgesloten, en daardoor gaat het mis vanuit Deventer naar Apeldoorn. Er is niet goed doorgegeven dat de gehele weg is afgesloten.

Testing, one, two ...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cerberus_tm schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:45:
Oh hmm jammer. Zou er überhaupt een navigatie-app bestaan met fietsinstructies die Nederlandse straatnamen kan uitspreken?
OSMAnd doet dat. Ik heb het net nog even geprobeerd en ook al spwreekt ze erwg Hollands, ze spreekt straatnamen goed uit. Okee, de klemTOON ligt soms verkeerd, maar ik heb haar maar op één fout kunnen betrappen: Hub spreekt ze uit als Hap. Zelfs de John F. Kennedylaan wordt met Dzjon uitgesproken.

Maar: spraaksynthese in Android is heel erg versieafhankelijk. Ik heb 5.1, als je een andere versie hebt kan de spraak anders zijn. Maar een nieuwere Android zal niet snel slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:58:
[...]

OSMAnd doet dat. Ik heb het net nog even geprobeerd en ook al spwreekt ze erwg Hollands, ze spreekt straatnamen goed uit. Okee, de klemTOON ligt soms verkeerd, maar ik heb haar maar op één fout kunnen betrappen: Hub spreekt ze uit als Hap. Zelfs de John F. Kennedylaan wordt met Dzjon uitgesproken.

Maar: spraaksynthese in Android is heel erg versieafhankelijk. Ik heb 5.1, als je een andere versie hebt kan de spraak anders zijn. Maar een nieuwere Android zal niet snel slechter zijn.
Haha, erg Hollands? Nou, ik zou al prima tevreden zijn als de namen enigszins herkenbaar uitgesproken worden, in plaats van op zijn Engels erenkrekt (Herengracht) en venestsj venwidzjkskeed (Van Asch van Wijckskade). Ik ga Osmand eens proberen op de fiets!

• rens-br

rens-br

Weet er iemand eigenlijk of het mogelijk is om je Sygic aankoop op meerdere apparaten tegelijkertijd te gebruiken? Ik kan hier niks over vinden.

• vandermark
  • Laatst online: 14:40
Ja, dat kan prima. Op de phone van mijn vrouw heeft ze dezelfde sygic. Ingelogd onder mijn account. Nu moet ik zeggen dat mijn google account ook aanwezig is op haar phone.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:39:
Weet er iemand eigenlijk of het mogelijk is om je Sygic aankoop op meerdere apparaten tegelijkertijd te gebruiken? Ik kan hier niks over vinden.
https://help.sygic.com/en...s-may-i-use-sygic-voucher

https://mobile.twitter.co...status/504523645549809664

En zo zijn er wel meer linkjes. Officieel dus maar op 1 toestel tegelijkertijd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ah ok. Dankje. Dat linkje van het support centrum gaat over 'Sygic Voucher New Edition'. Maar ik lees dus wel dat je Sygic op drie Android apparaten tegelijkertijd mag en kan gebruiken. Alleen 'Traffic' dus maar op één apparaat tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb de app go mobile van Tomtom geinstalleer met kaarten benelux en frankrijk,maar hoe kan ik als ik wil navigeren van antwerpen naar parijs ,want met kaart benelux vindt die Parijs niet en als ik de kaart frankrijk selecteer dan zie ik geen kaartgegevens van belgie?
Of met ik heel die map europa nemen maar die smeer dan 6gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 14-09 23:32
Dat laatste ja, of je navigeert eerst naar de grens (België of Luxemburg), en vanaf daar gebruik je de kaart van Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Tommert38 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:13:
Dat laatste ja, of je navigeert eerst naar de grens (België of Luxemburg), en vanaf daar gebruik je de kaart van Frankrijk.
Lijkt mij wel onlogisch want als ik naar frankrijk wil weet ik niet welke grens dat ik moet nemen,met sygic werkt dit wel ,maar navigeer liever met go mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 14-09 23:32
Het is onlogisch om met de Benelux-kaart naar Frankrijk te navigeren ;). Je kunt online bij TomTom MyDrive de route in z'n geheel navigeren en dan kijken hoe TomTom je stuurt. Eenmaal op de laatste (snel)weg in België/Luxemburg kun je switchen naar de kaart van Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Of de kaart van West Europa installeren (of heel Europa).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Tommert38 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:59:
Het is onlogisch om met de Benelux-kaart naar Frankrijk te navigeren ;). Je kunt online bij TomTom MyDrive de route in z'n geheel navigeren en dan kijken hoe TomTom je stuurt. Eenmaal op de laatste (snel)weg in België/Luxemburg kun je switchen naar de kaart van Frankrijk.
Kan ik deze opslagen in mijn smartphone S7 met tomtom GO als navigatie en hoe werkt dit ?
Heb dit nog nooit gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicy69
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-08 11:51
Ik ben op zoek naar een smartwatch/sporthorloge dat me ook op duidelijke wijze kan navigeren tijdens het lopen en fietsen. Ik dacht aan de Polar M600 die op Android Wear draait. Zijn er voor Android Wear goede apps die turn by turn navigation aanbieden? Ikzelf heb Naviki eens geïnstalleerd en volgens hun site zou het ook op Android Wear draaien maar mss zijn er (betere) alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Spicy69 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:31:
Ik ben op zoek naar een smartwatch/sporthorloge dat me ook op duidelijke wijze kan navigeren tijdens het lopen en fietsen. Ik dacht aan de Polar M600 die op Android Wear draait. Zijn er voor Android Wear goede apps die turn by turn navigation aanbieden? Ikzelf heb Naviki eens geïnstalleerd en volgens hun site zou het ook op Android Wear draaien maar mss zijn er (betere) alternatieven.
Misschien ook iets voor het sporthorloge met gps topic. De M600 is echter zo kakelvers dat ik er nog geen reviews van heb gelezen, noch heb ik het horloge al ergens in de winkels zien liggen. Ik ken wel de beperkte navigatie mogelijkheden van de Fenix 3, die kan een 'track' of kruimelspoor volgen en zegt daarbij of je op koers ligt of er vanaf bent, en als je er dan vanaf bent hoever (en welke richting) je zou moeten zitten. Dit is echter op geen niveau turn-by-turn.

Heel misschien dat het ondergeschoven kindje de Garmin Epix dit kan, deze kan namelijk wel volwaardige kaarten laden en dus misschien ook turn-by-turn navigatie doen. Echter is het horloge volgens mij redelijk geflopt om onduidelijke redenen want Garmin promoot het nauwelijks nog. Het moge verder duidelijk zijn dat de garmin horloges verder niet op android draaien en dus eigenlijk off-topic zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gisteren voor het eerst met de nieuwe layout van Sygic op stap geweest in auto-vriendelijk Rotterdam. Het oogt allemaal net wat strakker, en ik vind de huidige snelheid met daaronder de maximum snelheid als verkeersbord weergegeven wel een leuke/aardige verbetering. Nu neemt het iets minder plek in beslag en zie je het op één plek. Helaas klopt de snelheid niet altijd, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met ons irritante snelheden beleid (binnen en buiten de spits / variabele snelheden).

Eén aanmerking had ik wel. De vooruitgangsbalk met daarop de file's en andere opstoppingen en hoe ver je inmiddels op de route bent (default onderaan je scherm net boven de data, als je je toestel in landschap mode houdt) is verdwenen. Op de FB pagina van sygic wordt hierover al flink geklaagd en kennelijk komt het "soon" weer terug.

Het kan wat mij betreft niet snel genoeg, want aan xx-min vertraging heb ik niet zoveel als ik niet ongeveer kan zien waar het op mijn route ligt. Vaak zijn er maar 2 of 3 plekken langs mijn route waar het rendabel is om een alternatief te kiezen en voorheen kon je mooi zien of en welke je dan het beste kan pakken. Nu rij ik weer min of meer blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vraagje over de TomTom-app

Ik had begrepen dat als ik MyDrive Sync aanzet, de app dan zijn best doet om automatisch het doel in te stellen als ik in de auto stap. Dus bv in de ochtend naar mijn werk toe, en eind van de middag weer naar huis. Ik heb dit echter nooit zien werken.

Iemand hier ervaring mee?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Ik heb de maximum snelheid niet meer in beeld bij sygic.. Meer mensen hier last van?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
dbzfan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:05:
Ik heb de maximum snelheid niet meer in beeld bij sygic.. Meer mensen hier last van?
Nee, staat netjes rechts onderin, boven de huidige snelheid

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bij mij ook gewoon zichtbaar op dezelfde plek als reyals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wordt niet bij elke weg aangegeven als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Ben van centrum Tilburg naar centrum Eindhoven gereden maar geen maximum snelheid boven mn huidige snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
dbzfan schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:22:
Ben van centrum Tilburg naar centrum Eindhoven gereden maar geen maximum snelheid boven mn huidige snelheid :(
Het staat er ook niet boven maar juist onder, het is eigenlijk over elkaar geprojecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Spicy69 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:31:
Toevallig via Aliexpress voor € 12,50 een "smart"watch gekocht, er kunnen geen apss op geinstalleerd worden, maar bellen, navigeren muziek afspelen gaat dan weer boven verwachting goed, het is gewoon een bluetooth (audio) verbinding. het volume ligt hoger dan die van m'n telefoon, bovendien zit het om je pols, dus over het algemeen dichter bij je lichaam.

Ook notificaties worden netjes doorgestuurd, ook wel handig als je aan het fietsen/lopen bent, hoef je niet je tel. uit je zak te halen.

edit :
* de navigatie software staat/draait dan op je telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door MEN-O op 11-11-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Jawel : https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.4XCxKf

de app is bar slecht, maar omdat het een Mediatek device is, gebruik ik een Mediatek app, en die werkt prima.

[ Voor 23% gewijzigd door MEN-O op 11-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ja, die gebruik ik nu idd.

@onder : reken op een dag of 11, best vlotjes.

[ Voor 8% gewijzigd door MEN-O op 12-11-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb er ook twee besteld voor mij en mijn vrouw, leuke speledingetjes voor met de kerst gezien de levertijd. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het eigenlijk normaal dat Sygic geen locatielinks opent? Is me bij het uitproberen opgevallen, Google map en navigon openden de links probleemloos

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 16-11-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

begintmeta schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:59:
Is het eigenlijk normaal dat Sygic geen locatielinks opent? Is me bij het uitproberen opgevallen, Google map en navigon openden de links probleemloos.
Ik heb daar ook last van. Maar de ene keer heeft Sygic er geen moeite mee en de andere keer gebeurd er helemaal niks.

Ik voeg bij de meeste afspraken een locatie toe en Sygic wordt wel altijd genoemd als optie als ik het wil openen, maar het is maar heel soms dat Sygic ook daadwerkelijk naar die locatie gaat. Vaak werkt het overigens wel als Sygic al open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 10:00
Je krijgt alleen maximumsnelheden in beeld als je in het menu "meldingen en geluiden" de melding voor snelheidsbeperkingen aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Tjeutje27 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:40:
[...]

Je krijgt alleen maximumsnelheden in beeld als je in het menu "meldingen en geluiden" de melding voor snelheidsbeperkingen aan hebt staan.
Tnx! Ga ik proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is het makkeljkst om mezelf maar even te quoten. De boodschap is exact hetzelfde. ;)
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:16:
De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.

Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd+

De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.

Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app

• Compact offline vector maps updated at least once a month

Gratis versie: Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De verwachting is dat er in de aanloop naar black friday meer navi apps in de voordeel gaan. Zo heeft CoPilot nu al bijna de hele collectie in de aanbieding (50% off) en ik denk dat de grote namen allemaal volgen.

Zelf heb ik trouwens die osmand+ eindelijk zelf aangeschaft. Ik verwacht niet dat ik 'm veel ga gebruiken maar ik had nog wat enquete tegoed over en dit is wel een leuke app om eens te vergelijken, helemaal hoe hij het op de fiets/voetganger manier doet tov maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

rockhopper schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:58:

Zelf heb ik trouwens die osmand+ eindelijk zelf aangeschaft. Ik verwacht niet dat ik 'm veel ga gebruiken maar ik had nog wat enquete tegoed over en dit is wel een leuke app om eens te vergelijken, helemaal hoe hij het op de fiets/voetganger manier doet tov maps.
Als je van een beetje tweaken houdt moet je de brouter app ook installeren. Die kun je dan als routeringsengine gebruiken en is volledig customizable: http://brouter.de/brouter/
Voor wandelen en fietsen geeft dat nog net een beetje extra. Ik heb vorig jaar een ritje van 150 km met de fiets gedaan en hij heeft me via elk gewenst fietspad gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Sygic heeft wat mooie black friday aanbiedingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En nog een keer. Weer halve prijs. Zou een weekje duren. :)
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:16:
De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.

Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd+

De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.

Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app

• Compact offline vector maps updated at least once a month

Gratis versie: Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:32:
Ik heb zojuist gekeken in Polen en Duitsland d maar kreeg niks te zien. De 3D gebouwen zijn wel mooi.

In de auto krijg ik de stem niet praktisch over mijn speakers. Hij doet bij elke instructie net of hij gaat bellen en ik zie het scherm in de middenconsole dan telkens op telefoon springen. Over gewoon bluetooth werkt het niet. Wel als bluetooth media, maar dan hoor ik geen muziek meer.
Een oude quote maar ik vermoed dat dit over Sygic gaat. Ik heb dit probleem ook... als m'n telefoon verbonden is met de BT van de auto gaat Sygic voor elke melding "bellen". En dat terwijl ik heb ingesteld dat ie de telefoonspeaker moet gebruiken.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is. Sygic is zo onbruikbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
catchingfire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Een oude quote maar ik vermoed dat dit over Sygic gaat. Ik heb dit probleem ook... als m'n telefoon verbonden is met de BT van de auto gaat Sygic voor elke melding "bellen". En dat terwijl ik heb ingesteld dat ie de telefoonspeaker moet gebruiken.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is. Sygic is zo onbruikbaar voor mij.
Gaat over Sygic inderdaad. Ik ben hier veel mee aan het rommelen geweest. Ook met apps. Maar heb besloten om het maar gewoon over de speaker van de telefoon te doen. Dat was afgelopen zomer, inmiddels is er 3x een update van Sygic geweest en heb het niet weer geprobeerd. Ik vermoed toch eerder een probleem tussen Android en de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Binnetie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:29:
Gaat over Sygic inderdaad. Ik ben hier veel mee aan het rommelen geweest. Ook met apps. Maar heb besloten om het maar gewoon over de speaker van de telefoon te doen. Dat was afgelopen zomer, inmiddels is er 3x een update van Sygic geweest en heb het niet weer geprobeerd. Ik vermoed toch eerder een probleem tussen Android en de carkit.
Ik wil het juist gewoon over de telefoonspeaker laten gaan, niks Bluetooth. Dat werkt met Google Maps, Waze, Here, ... maar NIET met Sygic.

Sygic blijft bij mij, ondanks "Instellingen - Meldingen en Geluiden - Bluetooth: Altijd op telefoonspeaker afspelen" altijd "bellen" met de BT van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 12:05:
Vraagje over de TomTom-app

Ik had begrepen dat als ik MyDrive Sync aanzet, de app dan zijn best doet om automatisch het doel in te stellen als ik in de auto stap. Dus bv in de ochtend naar mijn werk toe, en eind van de middag weer naar huis. Ik heb dit echter nooit zien werken.

Iemand hier ervaring mee?
Iemand? Ik heb nog steeds dezelfde vraag.

Ik heb het sinds die tijd twee keer zien werken, terwijl ik dagelijks op dezelfde tijdens dezelfde routes rijd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
catchingfire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Ik wil het juist gewoon over de telefoonspeaker laten gaan, niks Bluetooth. Dat werkt met Google Maps, Waze, Here, ... maar NIET met Sygic.

Sygic blijft bij mij, ondanks "Instellingen - Meldingen en Geluiden - Bluetooth: Altijd op telefoonspeaker afspelen" altijd "bellen" met de BT van de auto.
Daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik ben na de vakantie geblesseerd geraakt en sindsdien niet meer in mijn auto gereden omdat dit niet kan. Mijn vriendin rijdt maar als ze de navigatie gebruikt dan gebruikt ze die van de auto. De carkit gebruiken qua bellen doet ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:29
Ik heb afgelopen zomer voor het eerst genavigeerd via Osmand (voicenavigation) op een door mij zelf gemaakte gpx route. Beviel op zich prima, maar wel een paar punten die ik nog niet heb kunnen oplossen:
  • de aanwijzingen bij rotondes zijn zo verwarrend dat ik toch mijn telefoon uit de zak moet halen om te snappen welke kant ik op moet (daar heb ik geen last van bij google maps
  • bij sommige splitsingen geeft hij niks aan (gaat er vanuit dat ik op een doorgaande weg zit, terwijl dat niet zo is). Was bij voorbeeld bij deze splitsing https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656. De doorgaande weg is rechtsaf, maar Osmand gaat uit van linksaf (of beter gezegd rechtdoor) en geeft geen aanwijzingen.
  • als ik van de route afwijk wil ik de route oppakken op een punt zo dicht mogelijk bij mijn eigen locatie. Dat doet hij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:34:

Oplossing gevonden, heel logisch ook: je moet "voorkeur voor Bluetooth" instellen in de audio settings van Sygic, dan komt het geluid uit de telefoonspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wisselwerking schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:32:
Ik heb afgelopen zomer voor het eerst genavigeerd via Osmand (voicenavigation) op een door mij zelf gemaakte gpx route. Beviel op zich prima, maar wel een paar punten die ik nog niet heb kunnen oplossen:
  • de aanwijzingen bij rotondes zijn zo verwarrend dat ik toch mijn telefoon uit de zak moet halen om te snappen welke kant ik op moet (daar heb ik geen last van bij google maps
  • bij sommige splitsingen geeft hij niks aan (gaat er vanuit dat ik op een doorgaande weg zit, terwijl dat niet zo is). Was bij voorbeeld bij deze splitsing https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656. De doorgaande weg is rechtsaf, maar Osmand gaat uit van linksaf (of beter gezegd rechtdoor) en geeft geen aanwijzingen.
  • als ik van de route afwijk wil ik de route oppakken op een punt zo dicht mogelijk bij mijn eigen locatie. Dat doet hij niet
y

Als ik Osmand gebruik, is het voor gpx navigatie. En dat is met Osmand vrij hardcore.. Ik volg de lijn op het scherm, en dat werk perfect, meestal slaan de aanwijzingen nergens op. Als ik verkeerd rij of er is een weg afgesloten. Dan kijk ik op de kaart hoe het gpx lijn gaat en dan rij ik op eigen initiatief naar de gpx lijn toe. Voor mij werkt werkt geniaal. Maar ik begrijp goed dat dit niet voor iedereen zo is.

Ik rij er voornamelijk binnendoor motor routes mee. Maar een gpx track over de snelweg is drama, klaverblad, grote afslagen. Dat gaat fout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een oude Tomtom liggen, welke ik liever wil vervangen door Android navigatie op mijn smartphone. Alleen waar ik me wel over verbaas is dat navigeren met Google maps wat kaarten betreft naar behoren werkt, mis ik daarbij nog een hoop basisfuncties zoals baanaanduiding en snelheidslimieten. Helaas ben ik momenteel niet in staat om dit in Nederland uit te proberen maar ik had vernomen dat Google nu ook bezig is met het implementeren van de snelheidslimieten maar ik kan daar op internet (specifiek NL) weinig over terugvinden.

Iemand die deze nieuwe functies al werkbaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Rijstrook begeleiding heeft maps wel. Snelheid aanduiding vind ik van ondergeschikt belang, kwestie van borden lezen wat mij betreft. Maps gebruik ik met veel plezier. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:03:
Ik heb hier nog een oude Tomtom liggen, welke ik liever wil vervangen door Android navigatie op mijn smartphone. Alleen waar ik me wel over verbaas is dat navigeren met Google maps wat kaarten betreft naar behoren werkt, mis ik daarbij nog een hoop basisfuncties zoals baanaanduiding en snelheidslimieten. Helaas ben ik momenteel niet in staat om dit in Nederland uit te proberen maar ik had vernomen dat Google nu ook bezig is met het implementeren van de snelheidslimieten maar ik kan daar op internet (specifiek NL) weinig over terugvinden.

Iemand die deze nieuwe functies al werkbaar heeft gekregen?
Als je zo tevreden bent over TomTom, waarom koop je hun app dan niet? Werkt echt goed. Kost je ook de kop niet. Zeker niet als je abonnement voor 3 jaar afsluit. Is inclusief flitsers en traffic. Vooral dat laatste werkt echt goed. Al doet Maps dat ook steeds beter.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:39:
[...]

Als je zo tevreden bent over TomTom, waarom koop je hun app dan niet? Werkt echt goed. Kost je ook de kop niet. Zeker niet als je abonnement voor 3 jaar afsluit. Is inclusief flitsers en traffic. Vooral dat laatste werkt echt goed. Al doet Maps dat ook steeds beter.
Nah, TomTom is passé, vind de eigen navigatie app van Google Maps er gewoon beter uitzien. Enige dat ik nog mis is die baanaanduiding en snelheidsindicatie. Het schijnt dat Google maps dit in de US wel heeft maar ik krijg hem hier niet werkend.

www.androidpolice.com/201...ing-driving-android-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Verwijderd Wat voor baanaanduiding bedoel je?
Is dat anders dan wat Maps nu al heeft?

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 07-03-2017 09:59 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Tomtom blijft beter dan google maps. Google maps verbeterd wel steeds meer en meer.

Tomtom ziet er naar mijn smaak juist duidelijker uit.

De rijbaannavigatie is beter, ik denk dat stier bedoelt dat er bij afslagen beter wordt aangegeven waar je heen moet. Hier zijn bv 4 rijstroken en je moet de linkse hebben. Ook de snelheidsaanduiding en snelheidslimiet in tomtom is echt een pre.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Nah, TomTom is passé, vind de eigen navigatie app van Google Maps er gewoon beter uitzien. Enige dat ik nog mis is die baanaanduiding en snelheidsindicatie. Het schijnt dat Google maps dit in de US wel heeft maar ik krijg hem hier niet werkend.

Zo passé is het dus niet, want beide functies heeft TomTom wel ;)

Zonder dollen; ik ben enorm tevreden over de TomTom app.

Ook wel een beetje gedwongen, omdat ik bemerkte dat de Maps app fors data verbruikte. Maar wellicht dat dat nu anders is, nu de app meer kaartmateriaal vanaf je telefoon laadt (mits je voor die optie gekozen hebt). Ik zal het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:55:
@Verwijderd Wat voor baanaanduiding bedoel je?
Is dat anders dan wat Maps nu al heeft?
Ik bedoel rijbaanbegeleiding zoals we die in tal van commerciele navigatie apps zien.
Rossi46 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Zo passé is het dus niet, want beide functies heeft TomTom wel ;)

Zonder dollen; ik ben enorm tevreden over de TomTom app.

Ook wel een beetje gedwongen, omdat ik bemerkte dat de Maps app fors data verbruikte. Maar wellicht dat dat nu anders is, nu de app meer kaartmateriaal vanaf je telefoon laadt (mits je voor die optie gekozen hebt). Ik zal het eens testen.
Google Maps navigatie wordt wel steeds beter maar wat functionaliteit betreft loopt het nog steeds achter op de TomTom en navigon apps. Ik hoop wel dat deze functies spoedig ook in de Nederlandse versie van Maps komen.

Navigon en Tomtom zijn als losse app best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb Sygic en Waze maar gebruik toch voornamelijk Waze, die geeft alles prettig aan. Flitsers, bijzonderheden op de weg, snelheid, etc.
Maps gebruik ik als backup, Sygic in het buitenland.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
janvanduschoten schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:58:
Ik heb Sygic en Waze maar gebruik toch voornamelijk Waze, die geeft alles prettig aan. Flitsers, bijzonderheden op de weg, snelheid, etc.
Maps gebruik ik als backup, Sygic in het buitenland.
Bij die flitser functies vraag ik mij altijd af waar ze de data vandaan halen. Puur gebruikersinformatie? Want vertrouw ik liever op Flitsmeister. Die heeft (denk ik) een stuk meer gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Ik bedoel rijbaanbegeleiding zoals we die in tal van commerciele navigatie apps zien.
Rijbaanbegeleiding zoals in Maps is redelijk eenvoudig, het wordt niet vergroot weergegeven maar het werkt wel.
Daarnaast start Flitsmeister automatisch op, op de achtergrond, zodra ik mijn auto start, die heb ik vanwege de flitsers, in sommige gevallen files, achteropkomend ambulance, politie of brandweer en trajectcontroles.

Kost mij geen cent maar het werkt wel erg goed en eenvoudig allemaal.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Rossi46 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Bij die flitser functies vraag ik mij altijd af waar ze de data vandaan halen. Puur gebruikersinformatie? Want vertrouw ik liever op Flitsmeister. Die heeft (denk ik) een stuk meer gebruikers.
De flitsers in Waze komen van Flitsservice.nl: http://flitsservice.nl/nieuws/meldingen-ook-op-waze-i5851

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik snap Sygic niet zo goed. Ik had het in 2013 gekocht zonder Traffic. Maar toch zie ik soms traffic (is dit een promotie of een bug, volgens Customer Service heb ik geen traffic)? En als ik wel traffic wil kopen, kan ik niet meer een upgrade kopen, maar moet ik weer de hele packet kopen? Wordt wel een duur product zo.

[ Voor 14% gewijzigd door jerkitout op 18-03-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
jerkitout schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:08:
Ik snap Sygic niet zo goed. Ik had het in 2013 gekocht zonder Traffic. Maar toch zie ik soms traffic (is dit een promotie of een bug, volgens Customer Service heb ik geen traffic)? En als ik wel traffic wil kopen, kan ik niet meer een upgrade kopen, maar moet ik weer de hele packet kopen? Wordt wel een duur product zo.
Ze zijn een bedrijf en moeten geld verdienen, en in tegenstelling tot een aantal navigatie leveranciers doen ze dit door een éénmalig aanschaf bedrag. Ik vind ze persoonlijk erg goedkoop, en in de app zelf kan je als het goed is toch een upgrade kopen. In de sale is het goed te doen, maar volle prijs is inderdaad een flink bedrag.

Je gebruikt het kennelijk al sinds 2013, dus het lijkt me dat je er wel tevreden mee bent verder, dus je zal mogen afwegen of je het waard vind om ze te belonen voor het leveren van een goed product door nog een keer wat te kopen of je laat het zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Dat snap ik, maar de in-app upgrade naar traffic is 20 euro. Ik had de eerste keer Sygic gekocht voor ~50 euro, en dan ben ik 70 euro verder. Voor mij is dat dan te duur idd. Ik vind het gewoon raar dat zij geen offers hebben voor hun oudere klanten.

Maar goed, met de app zelfs is niks mis mee, ik zal er verder niet over klagen, waze doet alles dat ik wil gratis. Ik wou alleen offline maps voor vakantie.

[ Voor 10% gewijzigd door jerkitout op 18-03-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jerkitout schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:03:
Dat snap ik, maar de in-app upgrade naar traffic is 20 euro. Ik had de eerste keer Sygic gekocht voor ~50 euro, en dan ben ik 70 euro verder. Voor mij is dat dan te duur idd

Maar goed, met de app zelfs is niks mis mee, ik zal er verder niet over klagen, waze doet alles dat ik wil gratis. Ik wou alleen offline maps voor vakantie.
Sygic heeft het aankoop model omgegooid. Van Offline kaarten 1 keer kopen, en live services per jaar. Zijn ze overgaan op opnieuw kopen, en dan lifetime kaarten + data. Ik had eerst lifetime world maps. Toen maar nog een keer lifetime + lifetime traffic info gekocht. Or viel wel mee. Ze moeten toch iets. Lifetime is leuk, en er veranderd niks voor je. Ze bieden gewoon extra opties aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Als je in Google Maps graag wilt zien hoe hard je rijd en hoe hard je mag rijden gewoon Google Play: Velociraptor - Map Speed Limit installeren. Werkt perfect.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Als je in Google Maps graag wilt zien hoe hard je rijd en hoe hard je mag rijden gewoon Google Play: Velociraptor - Map Speed Limit installeren. Werkt perfect.
Dan moet ik weer een applicatie erbij installeren. Waarom heeft Google dit niet zelf in hun eigen app ingebouwd?
Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste