Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:16:
[...]
Dan moet ik weer een applicatie erbij installeren. Waarom heeft Google dit niet zelf in hun eigen app ingebouwd?
Ik las pas wel dat ze bezig zijn om het in te bouwen... maar wanneer het komt weet niemand geloof ik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
[...]
Dan moet ik weer een applicatie erbij installeren. Waarom heeft Google dit niet zelf in hun eigen app ingebouwd?
Er zijn wel meer zaken die ik nodig heb en Google niet heeft ingebouwd in mijn telefoon. Daar installeer ik apps voor erbij. :+
Oftewel, Ask Google. Dit is een oplossing waarmee je het wel krijgt.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
[...]
Of het ruimte inneemt in een aparte app zodat je er voor kan kiezen of dat je het door de strot geduwd krijgt en verplicht meepakt in maps (of je het nou gebruikt of niet), welke heeft jouw voorkeur? Ik vermoed dat google het weg heeft gelaten ivm extra dataverbruik maar het zou op zich prima erbij kunnen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

Ik gebruik here die geeft ook alles aan. Met op de achtergrond flitsmeister in NL.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Wazeis ook van Google :-)
Waze geeft maximum-snelheden en flitsers.

Ik rij nu al een tijdje met Waze en Flitsmeister tegelijk en ik heb nog niet meegemaakt dat FM een melding gaf en waze niet. Sterker nog: Waze piept iets eerder, dat geeft je meer tijd om te reageren.

Binnenkort gaat FM er dus waarschijnlijk weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Purehz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:19:
[...]

Dat ligt toch gewoon aan dat Waze je snelheid berekent dmv GPS. En je auto op basis van rotaties van je wielen met een afwijking/marge erin. Snelheid van de auto geeft 9/10 een te hoge snelheid aan.
Dat klopt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ryan_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:19:
[...]

Ook het voorspellen van verkeer opstopping werkt erg goed. Daarbij zoekt Waze dan voortijdig een alternatieve route.
Klopt, en de meldingen dat er een voertuig langs de kant staan kloppen 9/10 keer ook omdat dit door de gebruikers gemeld wordt en meteen verwerkt wordt. Zelfde geldt voor flitsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:09
laatste vraagje over WAZE. offline werkt deze niet behalve als je de route van te voren invoert toch?

Data gebruik is wat ik had gelezen ergens zo rond de 250 mb per 60 uur. Is dit een beetje een goede schatting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

Pinobigbird

doesn't share food!

jaydenjarno schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:42:
laatste vraagje over WAZE. offline werkt deze niet behalve als je de route van te voren invoert toch?

Data gebruik is wat ik had gelezen ergens zo rond de 250 mb per 60 uur. Is dit een beetje een goede schatting?
Waze heeft juist toegevoegde waarde t.o.v. Google Maps dat het realtime files, omleidingen, afsluitingen, voorwerpen op de weg, ongelukken en politiecontroles kan weergeven, en daarvoor moet je gewoon online zijn. Dus waarom zou je het offline gebruiken?

Ik heb net gekeken naar het dataverbruik. Een werkweek met totaal ongeveer 12 uur Waze-gebruik heeft 42MB gebruikt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:09
Heb net waze even gebruikt op een bekende weg. Precies zoals ik zou rijden. Verkeerd afgeslagen en bijna direct een nieuwe weg. En waar de weg opgebroken ligt kreeg ik melding. Tot nu toe dus top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

Overigens is Waze toch van google? Worden die gegevens dan niet in google maps geïntegreerd?
Ik dacht namelijk dat dat de reden was om ze een aantal jaren geleden over te nemen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ze beiden, maar gebruik meestal Google Map. De manier van kaarten weergeven en centreren kan beter (TomTom kaarten zijn duidelijker), maar het werkt wel goed.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:22
Waze en Google Maps staan volledig los van elkaar binnen de Alphabet Group en alles wijst er op dat dit zo zal blijven. Er is wat uitwisseling van gegevens onderling, maar eigenlijk niet meer dan ze al uitwisselen met andere partners.

De reden om Waze over te nemen was voornamelijk om te voorkomen dat er een concurrent plots een goede navigatie-app in zijn portfolio zou kunnen hebben. Facebook en Apple hadden hier namelijk ook interesse in, niet in het minst omdat Waze echt een helemaal eigen kaart in bezit heeft en niet afhankelijk is van een externe kaartprovider.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Dit weekend voor het eerst een echte misser van Waze.
In alkmaar was een heel stuk weg volledig afgesloten voor autoverkeer. Hij koos toch een route hieroverheen.

Gelukkig was ik met de motor, fietspaadje lukt dan ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 09:02
djiedjee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:58:
Dit weekend voor het eerst een echte misser van Waze.
In alkmaar was een heel stuk weg volledig afgesloten voor autoverkeer. Hij koos toch een route hieroverheen.

Gelukkig was ik met de motor, fietspaadje lukt dan ook wel...
Heb je daar dan ook een melding van gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Thom2289 schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:52:
[...]
Heb je daar dan ook een melding van gemaakt?
Bij de politie bedoel je? })

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 09:02
Nee, bij Waze. Als meerdere gebruikers aangeven dat de weg afgesloten is, komt dat ook op de kaart te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
@djiedjee Als het meer was dan een dagje afgesloten, mag je dit ook zeker hier laten weten. Dan geef ik het wel door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Geen idee, ik kom daar verder eigenlijk nooit.
Aangezien de hele straat vervangen werd zal het wel langer dan een dag zijn geweest.

Op de motor is het erg lastig om zelf obstakels in te voeren (handschoenen en zo), dus nee, ik heb dat niet doorgegeven.
Glodenox schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:07:
@djiedjee Als het meer was dan een dagje afgesloten, mag je dit ook zeker hier laten weten. Dan geef ik het wel door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje over routeplanner Sygic op mijn telefoon. Heb de offline versie. Als ik een route plan in Canada vanaf Calgary naar een plaatsje Marsden in Saskatchewan krijg ik een route helemaal via Edmonton en Lloydminster naar Marsden, Als ik op googlemaps kijk is de route veel meer binnendoor en veel korter en veel vlugger.
Bij Sygic is de reis 599 km en duurt 6 uur en 20 minurwn
op Googlemaps is de reis 483 km in 4 uur en 47 minuten.
Heeft iemand oplossingen hiervoor?
Moet ik iets meer instellen bij Sygic om dit op te lossen of misschien kan Sygic dit wel niet.
Bijvoorbaat mijn grote dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je kunt als je wilt (met je vinger) tussenpunten op de kaart toevoegen in Sygic. Daarmee kan je dezelfde routes tevoorschijn toveren dan nu via Google Maps. Het is echter de vraag of de reistijden die Google maps aangeeft wel reëel zijn? Een gemiddelde snelheid van ± 100km/h over de gehele afstand van bijna 500km (voor alle beschikbare routes), lijkt aardig hoog? Of hebben ze geen snelheidsbeperkingen daar in Canada ;)

Mogelijk is de opgegeven route van Sygic in de praktijk wel de snelste (maar ook de langste). Route voorkeuren in Sygic aanpassen geeft daar mogelijk een antwoord op?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb lang geleden eens opgevangen dat de maximum snelheid in Canada 120 km/u is. Geen idee of dat ondertussen veranderd is. Lange stille wegen zullen zeker helpen het gemiddelde aardig hoog te kunnen houden.

(Was een Amerikaanse stand-up comedian die vertelde dat hij in Canada kwam en daar, als iemand die snelheden in mijlen gewend was, "Max. 120" zag staan en dacht: "HELL YEAH!" :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb eens routes vergeleken tussen Google Maps en Here, in gebieden die ik goed kende. In twee gevallen gaf Google een beduidend snellere route. Op een bepaald punt bij Deventer ging Here b.v. veel te vroeg van de snelweg af, waardoor je heel lang over witte weggetjes moest. Dus ik heb de indruk dat Google best wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb jaren geleden Sygic gekocht, jaren gebruikt, maar ik vind het nog altijd een vreemde bediening hebben. Het is op één of andere manier niet geheel intuitief. Zo probeer ik onderweg wel eens een restaurant of tankstation te vinden, maar de afstanden meet hij gewoon hemelsbreed (of aan de andere kant van de snelweg). Erg irritant, ik kan er blijkbaar niet goed mee omgaan, of hebben anderen dit ook? Traffic info ook eens geprobeerd, maar vooral op vakantie in Italië was dat zeer sterk wisselend per 5 minuten, dat klopte gewoon echt niet.

Afgelopen week in Portugal geweest, met wat data op zak Waze geprobeerd. Wat een heerlijk programma is dat; het werkt soepel, fijne stem, je kunt gewoon tankstations en restaurants op de route vinden en instellen, ideaal! Wel vind ik de file-info in Nederland minder goed dan met Maps.

Heel af en toe een raar dingetje, zoals 'op de rotonde.......', en toen volgde er niets, terwijl ik de rotonde rond moest. En de GPS ontvangst is 2x uitgevallen, maar dat kan ook aan mijn Oneplus 3 toestel liggen. Op een route naar Spanje had hij gewoon de route offline gecached, prima.

Sygic laat ik nog even staan, maar ik denk dat 'ie er op den duur wel af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ben wat aan het experimenteren met een flitser app over google maps heen.

Wie heeft wel eens Flitsmeister, tomtom flitsers of sygic flitsers vergeleken?

Mijn ervaring met FM is dat het behoorlijk veel batterij vreet en dat de meldingen vrij laat komen.

De laatste tijd heb ik regelmatig waze gebruikt. Gaat op zich goed, omdat de route niet altijd logisch lijkt wil ik maps + een losse flitser app weer eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
koelkast schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:03:
Ik heb jaren geleden Sygic gekocht, jaren gebruikt, maar ik vind het nog altijd een vreemde bediening hebben. Het is op één of andere manier niet geheel intuitief. Zo probeer ik onderweg wel eens een restaurant of tankstation te vinden, maar de afstanden meet hij gewoon hemelsbreed (of aan de andere kant van de snelweg). Erg irritant, ik kan er blijkbaar niet goed mee omgaan, of hebben anderen dit ook? Traffic info ook eens geprobeerd, maar vooral op vakantie in Italië was dat zeer sterk wisselend per 5 minuten, dat klopte gewoon echt niet.
Intuïtief of niet is natuurlijk persoonlijk. De functie die jij noemt gebruik ik zelf nooit, dus ik kan er ook geen mening over geven behalve dat je natuurlijk aan kan kaarten bij sygic dat je het maar matig vind werken.
Traffic info daarentegen gebruik ik dagelijks. De data die sygic aangeleverd krijgt (meestal de landelijke verkeersinfo) is natuurlijk het belangrijkste hierin, meestal ververst zoiets eens per 5 minuten. Dat het fluctueert klopt dus, het is immers een 'vloeiend' geheel. Of het in Italië net zo goed werkt als in Nederland?

Geen idee, ik ben niet zo bekend met het Italiaanse wegennet. Dat beetje dat ik mee heb gekregen is dat het daar ook overal druk is in de grote steden rond de spits. Waarschijnlijk wordt de verkeersinfo minder strak gemonitord in vergelijking met Nederland. Dus het zou me verbazen als je niet dezelfde afwijkingen krijgt in de andere apps.

Zo zie ik dagelijks ook wel kleine variaties in wat de VID doorgeeft en wat google maps laat zien. Er is immers ook een vertraging tussen 'wat er gezien wordt' 'wanneer het verwerkt wordt' en 'wanneer het doorgegeven wordt' Over het geheel vind ik dat sygic er aardig goed mee omgaat. Let wel dat sygic omleidingen/alternatieven berekend op basis van de info op dat moment over de gehele route. Dus als jij nog 60km van de file vandaan bent (lees een half uurtje rijden) maar deze ligt op je route, zal je zelf moeten bedenken of die file er over een half uur nog steeds zal zijn of dat hij dan minder/opgelost is. Sygic zal echter direct aangeven dat er NU een snellere route is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is weer tijd voor de geregeld terugkerende kortingsactie van OsmAnd+ :)

De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel voor een week in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.

Google Play: Maps & GPS Navigation OsmAnd+"

De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.

Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app

• Compact offline vector maps updated at least once a month

Gratis versie: Google Play: Maps & GPS Navigation — OsmAnd

De Contour Lines & Hillshade Plugin zou ook met 50% korting zijn, nu voor €1,19.

Google Play: Contour lines plugin — OsmAnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Pinobigbird schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:11:
[...]

Waze heeft juist toegevoegde waarde t.o.v. Google Maps dat het realtime files, omleidingen, afsluitingen, voorwerpen op de weg, ongelukken en politiecontroles kan weergeven, en daarvoor moet je gewoon online zijn. (...)
Maps houdt ook volledig rekening met files. Is nu toch al paar jaar zo. Krijg ook meldingen genre "er is een snellere route gevonden". Of als ik vertrek: "er is door druk verkeer een vertraging van 20min" etc...

Wat Waze dan weer doet is inderdaad politiecontroles, voorwerpen op de weg etc.... doorgeven - als ze door iemand zijn doorgegeven in de app natuurlijk.

Maps vind ik zeer overzichtelijk, rustig en duidelijk. Waze vind ik er niet uitzien (té cartoonesk, te kinderlijk bijna) en veel onduidelijker. Maar geeft wel dus zoals gezegd realtime info over zaken op de baan en niet onbelangrijk: toegestane snelheden.

Ik gebruik Maps, Waze en Here. Here is vlot voor in het buitenland (toen je nog moest betalen voor roaming) en je kan mappen offline downloaden. Wel zonder realtime info dan indien offline. Maar door die gratis roaming verliest Here beetje aan nut. Dus gebruik overal in de EU Maps. Tenzij enkele gevallen waar ik Waze gebruik. Het nut van een echte aparte GPS genre Garmin enzo ontgaat mij dan ook volledig :)
Ik rijd geen super recente auto, dus hoe de moderne uit fabriek navigatie werkt, kan ik niets over zeggen. Maar als ze kunnen verbinden met Google Maps via mijn smartphone lijkt het mij wel handig.

Soms test ik eens een andere, onbekende nav app maar nooit heeft het iets van toegevoegde waarde over de drie die ik hier besprak.

[ Voor 4% gewijzigd door Mlazurro op 02-07-2017 04:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sygic heeft nu ook augmented reality: "Real View Navigation"

Op zich wel een geinige feature, maar ik geloof niet dat het iets voor mij is, ik zie graag op de kaart wat er aan komt.
Dat het een extra 9,99 kost helpt ook niet :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:14
anandus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:55:

[video]

Op zich wel een geinige feature, maar ik geloof niet dat het iets voor mij is, ik zie graag op de kaart wat er aan komt.
Precies, en het pijltje gaat van hop naar her. Nee deze functie schaf ik niet aan. 2D bovenaanzicht rij richting naar voren heeft nog steeds mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

[video]

Dat je er meteen voor moet betalen zonder eerst uit te kunnen proberen voor een (korte) periode, doet vermoeden dat het een leuke gimmick is maar ook niet meer dan dat. Sygic zou zomaar eens hetzelfde kunnen denken aangezien ze het je niet eerst laten uitproberen zoals ze dat wel doen als je de eerste keer Sygic in gebruik neemt, dan heb je alle mogelijkheden voor een beperkte periode.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38

[video]

Ik heb m idd aangeschaft om eens te proberen en de testen enzo.

Maar man o man, wat een rommeltje is dat nog.
Ze pakken van de camera een redelijk lage resolutie en pleuren daar de navigatie overheen. Door de lijnen die ie overal en nergens door je beeld heen slingert, word het een enorm onoverzichtelijke toestand. Mag zeker wel wat netter. Ook een gigantische batterijvreter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glodenox
Waze zou sinds vandaag beschikbaar geworden zijn op Android Auto: https://blog.waze.com/2017/07/Waze-for-Android-Auto.html

Op zich is Android Auto nog niet uitgekomen in de Benelux, maar je kan natuurlijk ook gewoon de apk sideloaden en het zo alsnog gebruiken als je een auto hebt die Android Auto ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eindelijk!

Google Play: TomTom GO Mobile – GPS Traffic
WAT IS ER NIEUW?

Audiokanaal wijzigen: kies welk audiokanaal de app gebruikt voor instructies en waarschuwingen. Je kunt het kanaal selecteren via Stemmen in het menu Instellingen.
Dat was de engie optie die ik nog miste in de TomTom-app. _O_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:14:
Eindelijk!

Google Play: TomTom GO Mobile – GPS Traffic

[...]

Dat was de engie optie die ik nog miste in de TomTom-app. _O_
Uit interesse, deze instelling gebruik je om de stem via het signaal van de carkit te laten lopen?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Uit interesse, deze instelling gebruik je om de stem via het signaal van de carkit te laten lopen?
'Vroeger' kon het geluid alleen via bluetooth (en dus carkit) af worden gespeeld. Als ik dan bv naar de radio zit te luisteren, hoor ik geen TomTom-meldingen. Nu komt het geluid uit de telefoon, ongeacht waar ik al naar aan het luisteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@pven , hoe verhoudt TomTom zich tot Google Maps of Waze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:18:
@pven , hoe verhoudt TomTom zich tot Google Maps of Waze?
Waze heb ik nooit iets mee gedaan. Ik vind het veel prettiger werken dan Google Maps. Maar uiteraard dien ik dan ook meteen op te merken dat ik Google Maps eigenlijk alleen gebruik als ik een eind ga wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
pven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Waze heb ik nooit iets mee gedaan. Ik vind het veel prettiger werken dan Google Maps. Maar uiteraard dien ik dan ook meteen op te merken dat ik Google Maps eigenlijk alleen gebruik als ik een eind ga wandelen.
Waze afgelopen weekend gebruikt om van en naar Zwitserland te rijden. Netjes alle files ontweken. Prima ervaring mee. Zoals altijd eigenlijk. Niet alle wegwerkzaamheden werden vermeld, maar ja dat zijn er ook wel erg veel in Duitsland in deze vakantie periode.
pven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

'Vroeger' kon het geluid alleen via bluetooth (en dus carkit) af worden gespeeld. Als ik dan bv naar de radio zit te luisteren, hoor ik geen TomTom-meldingen. Nu komt het geluid uit de telefoon, ongeacht waar ik al naar aan het luisteren ben.
Is er wel een optie, net als in waze, om het geluid van de radio iets te dempen terwijl de navigatie aanwijzingen wel over de speaker van de telefoon gaan?

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 15-08-2017 12:21 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Bij Waze verdwijnt bij mij de geavanceerde Nederlandse stem (Femke) zodra ik in het buitenland ben. De enige Nederlandse stemmen die ik dan kan kiezen zijn Bram, Jaap (Erik), Gijs en Thomas (BE). Ben ik de enige met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

R2L schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:56:
Bij Waze verdwijnt bij mij de geavanceerde Nederlandse stem (Femke) zodra ik in het buitenland ben. De enige Nederlandse stemmen die ik dan kan kiezen zijn Bram, Jaap (Erik), Gijs en Thomas (BE). Ben ik de enige met deze ervaring?
Heb ik ook gehad in Frankrijk. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een Franse stem die ik weer terug heb moeten zetten naar een Nederlandse (geen Femke)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
R2L schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:56:
Klopt inderdaad. Als je google er op los laat zal je zien dat waze om de één of andere reden zo werkt. Mijn eigen beredenatie is dat het te maken heeft met dat de straatnamen simpelweg niet uitgesproken kunnen worden. In Duitsland werkte het volgens mij nog wel, maar Frans werkt inderdaad niet.
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Heb ik ook gehad in Frankrijk. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een Franse stem die ik weer terug heb moeten zetten naar een Nederlandse (geen Femke)
Heb in Zwitserland gekozen voor de Vlaamse. Dat was dan wel weer grappig. Bij het starten van de navigatie zei die iets in de trant van "vooruit met de geit".

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 20-08-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik kreeg een mail van Sygic dat je nu voor 23 euro een lifetime licentie koopt voor Europa + traffic. Goede deal denk ik. Iedereen hier tevreden over Sygic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Hier wel.. Tomtom kaarten en traffic werkt goed binnen sygic.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

DennusB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:36:
Ik kreeg een mail van Sygic dat je nu voor 23 euro een lifetime licentie koopt voor Europa + traffic. Goede deal denk ik. Iedereen hier tevreden over Sygic?
Ze hebben afgelopen jaar de app wel flink dingen aangepakt. Ik had een enorme hekel aan hun zoekfunctie, traag, laden en vaak vond ik niks als ik het hele adres ingetypt had. Nu zoekt die direct automatisch eronder mee, heel fijn! Wel crasht die nog te vaak, maar ik ben er verder zeer tevreden over! Maar weet niet of ik het nu nog zou kopen met goeie alternatieve als Here Maps ect. Ik heb zelf geen auto dus vaak gebruik ik het niet, een hele goede vergelijking kan ik hiermee niet maken.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

Ik krijg bij waze geen auto suggesties.meer. Dus niet meer automatisch naar huis als ik waze smiddags aanzet. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:36:
Zeker tevreden gebruiker hier (al heb ik de world license). Vooral de traffic info is me positief meegevallen. Momenteel is één van de toegangswegen in Nijmegen naar het centrum (spoorbrug) afgesloten en de app laat keurig zien dat het afgesloten is en dat daardoor ook de St Annastraat helemaal vast staat iedere dag (bijna de hele dag) met verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17
Gebruik Sygic (world + traffic) al jaren naar tevredenheid.

Geen crashed op mijn toestellen (HTC M8 en 10).

• Glodenox
Gotez schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:16:
Ik krijg bij waze geen auto suggesties.meer. Dus niet meer automatisch naar huis als ik waze smiddags aanzet. Meer mensen last van?
Heb je toevallig de optie 'Sta automatische suggesties voor bestemmingen toe' uitgeschakeld staan op je dashboard? Ik heb verder recent geen gelijkaardige meldingen tegengekomen.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

Glodenox schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Heb je toevallig de optie 'Sta automatische suggesties voor bestemmingen toe' uitgeschakeld staan op je dashboard? Ik heb verder recent geen gelijkaardige meldingen tegengekomen.
Staat netjes een vinkje voor. Deed het ook altijd prima. Tijdje niet elke dag gebruikt, en nu weg.

• Glodenox
Gotez schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Staat netjes een vinkje voor. Deed het ook altijd prima. Tijdje niet elke dag gebruikt, en nu weg.
Hmm, misschien gaat Waze er van uit dat je dit op een bepaalde dag niet meer voorgesteld wilt krijgen. Of lijkt het echt op elke dag geen suggestie meer te geven?

Persoonlijk gebruik ik de functie niet omdat ik bijna nooit op vaste momenten met de wagen ga rijden, dus ik kan het hier niet meteen testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Glodenox op 24-08-2017 11:13 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En momenteel ook weer (Plus en Plugin). :)
CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:28:
Het is weer tijd voor de geregeld terugkerende kortingsactie van OsmAnd+ :)

De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel voor een week in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.

Google Play: Maps & GPS Navigation OsmAnd+"

De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.

Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app

• Compact offline vector maps updated at least once a month

Gratis versie: Google Play: Maps & GPS Navigation — OsmAnd

De Contour Lines & Hillshade Plugin zou ook met 50% korting zijn, nu voor €1,19.

Google Play: Contour lines plugin — OsmAnd

• DennusB
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Zeker tevreden gebruiker hier (al heb ik de world license). Vooral de traffic info is me positief meegevallen. Momenteel is één van de toegangswegen in Nijmegen naar het centrum (spoorbrug) afgesloten en de app laat keurig zien dat het afgesloten is en dat daardoor ook de St Annastraat helemaal vast staat iedere dag (bijna de hele dag) met verkeer.
Klinkt goed. Moet wel zeggen dat ik de interface van TomTom mobile er wat netter uit vind zien geloof k... beide maar eens testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
@DennusB Ik heb geen recente vergelijkingen meer gedaan (tevreden genoeg om niet naar alternatieven te zoeken), maar ik dacht dat TT mobile een soort abonnementsvorm had met dus maandelijkse/jaarlijkse kosten, terwijl je bij sygic in één keer klaar bent "voor de rest van je leven" (ymmv). Een keer betalen en verder klaar dus.

Er zal waarschijnlijk weinig verschil zitten tussen de kaarten dus de layout en werking (en kosten) zouden normaal gesproken de doorslag moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:40:
@DennusB Ik heb geen recente vergelijkingen meer gedaan (tevreden genoeg om niet naar alternatieven te zoeken), maar ik dacht dat TT mobile een soort abonnementsvorm had met dus maandelijkse/jaarlijkse kosten, terwijl je bij sygic in één keer klaar bent "voor de rest van je leven" (ymmv). Een keer betalen en verder klaar dus.

Er zal waarschijnlijk weinig verschil zitten tussen de kaarten dus de layout en werking (en kosten) zouden normaal gesproken de doorslag moeten geven.
Thanks! Good to know. Enige wat ik wel mis is het aangeven van trajectcontroles in Sygic :( Zonde dat ze dat niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik wil open source navigatie op mijn android. Ik heb gekeken naar maps.me, maar die is gewoon weg veel te traag, zelfs op de fiets loopt die ver achter als ik al in een andere straat ben.

OSMand~ toen getest uit fdroid; maar die doet ook erg raar. Als ik stil sta, dan vliegt het pijltje alle kanten op omdat de app waarschijnlijk denkt dat ik nog aan het rijden ben. Iemand anders ook met dit probleem?

Ik gebruik nu nokia here en die doet het natuurlijk weer perfect, maar die is niet open source. :(

[ Voor 4% gewijzigd door mobie2 op 03-09-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:14
mobie2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:04:
Ik wil open source navigatie op mijn android. Ik heb gekeken naar maps.me, maar die is gewoon weg veel te traag, zelfs op de fiets loopt die ver achter als ik al in een andere straat ben.

OSMand~ toen getest uit fdroid; maar die doet ook erg raar. Als ik stil sta, dan vliegt het pijltje alle kanten op omdat de app waarschijnlijk denkt dat ik nog aan het rijden ben. Iemand anders ook met dit probleem?

Ik gebruik nu nokia here en die doet het natuurlijk weer perfect, maar die is niet open source. :(
Lijkt mij te liggen aan je GPS chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Lijkt me ook. Nokia here toont altijd niet de lokatie die de telefoon bepaalt,maar doet er zelf nog iets mee.
Ook in een tunnel zie je jezelf doorrijden terwijl je daar echt geen GPS signaal hebt.

Osmand of locus doen het hier ook goed. Als je volgens osmand heen en weer springt betekent dat de gps geen hele goede lokatiebepaling doet.
Probeer GPS test eens om te kijken hoe goed je telefoon dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik ben net terug uit Oostenrijk, de hele vakantie tot veelal grote tevredenheid Waze geruikt. Alleen op dat knooppunt stond er ineens een 'waze snoepje' en bij het oppikken ervan crashte hij. Handig, op zo'n druk Duits verkeersplein :|.

Vorige vakanties wegens gebrek aan internet onderweg, altijd Sygic gebruikt. Die vond ik wat zenuwachtig als het ging om alternatieve routes op basis van verkeersdrukte. Met Waze gaat dat veel meer ontspannen. Bovendien kan ik met Waze tenminste goed met de interface en zoekfunctie overweg. Dat vond ik in Sygic echt een ramp!

Wel vraag ik me af in hoeverre Waze rekening houdt met de verkeerdrukte, zonder dat Wazers het zelf melden? Heeft het -net als Maps- contacten met officiële filediensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Waze werkt voornamelijk met de gegevens van andere Wazers. Alleen als er echt te weinig informatie is gebruikt het de traffic data van Google, maar die wordt al vanaf dat er 1 Wazer voorbijgereden is meteen overruled. Verder wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van historische gegevens om rittijden te voorspellen. Andere bronnen zijn er volgens de laatste informatie die ik kreeg niet.

Wel jammer dat Waze crashte bij het oppikken van zo'n snoepje. Was dit op Android of iOS? Ik heb zelf hier nog geen andere meldingen van tegengekomen, maar ik hou het in elk geval in het achterhoofd als ik het nog zie voorvallen in een gelijkaardige situatie.

Waze heeft overigens meerdere samenwerkingen met overheden, maar deze gaan nooit over uitwisseling van filegegevens van de overheid naar Waze toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Glodenox op 04-09-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56
djiedjee schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:54:
Probeer GPS test eens om te kijken hoe goed je telefoon dat doet.
Ik heb ook het idee dat de GPS ontvangst op mijn Wileyfox swift niet al te best is, vandaar dat ik de GPS test app graag wil installeren. Ik zie echter dat er diverse apps zijn die GPS test heten. Welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Zelf gebruik ik deze:
Google Play: GPS Test
Dit jaar ben ik met Waze naar zuid frankrijk gereden. Dat was niet zo'n succes. Is ook een paar keer geklapt.
Toen maar uitgeweken naar Maps. Ging prima.
koelkast schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:56:
... bij het oppikken ervan crashte hij.

[ Voor 36% gewijzigd door djiedjee op 04-09-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ok, ik heb 'm geïnstalleerd.Ik weet alleen niet hoe ik de data moet interpreteren, wat goede waarden zijn en wat niet. Ik zie het volgende (buiten):
GNSS status - 3D fix
Accuracy - Schommelt tussen de 5 en de 7 meter
Satelieten - 19 in view, waarden schommelen tussen de 7 en de 9 in use

Locatie instellingen heb ik bewust op Alleen apparaat (alleen GPS dus) gezet.

Wat mij opviel toen ik afgelopen maand een aantal navigatie apps testte was dat ik met Waze niet kon navigeren. Om de zeg 15 seconden ging hij naar een GPS signaal zoeken, dat is vrij lastig als je met de auto in een drukke stad bent. Gek genoeg had en heb ik dit probleem met Sygic, Google maps en Waze niet. In al deze gevallen stonden de locatie instellingen op Grote nauwkeurigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Welke mobiel scheelt ook trouwens. Mijn vorige mobiel deed er best even over om fix te krijgen en soms pakte die gewoon niet of na tien min pas.
mijn nieuwe is bijna instand fix alleen dat al was het geld waard

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 22:21
Een dataverbinding helpt ook, zonder kan het erg lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

A-GPS, werkt heel goed. En de GPS chipset is ook heel erg van belang, er zijn chipsets die gewoon bagger zijn.
En ik lees dit in Wikipedia: Wileyfox
However, a metallic adhesive layer on the inside of the back cover was added in later production batches, for a purpose not known to the public. For phones produced with this layer GPS and GLONASS reception can be poor,[14] unless it is manually peeled off.

Signatures zijn voor boomers.

• musicfreak
Dank voor alle tips, in het Wileyfox swift topic is al veel gepubliceerd over die sticker zie ik nu. Heb een nieuwe post geplaatst en Wileyfox via ene mention om een reactie gevraagd. Ik heb ene fikse data bundel, en gebruik dat ook onderweg dus dat kan het probleem niet zijn.

Wat ik overigens opvallend vond: als ik HERE WeGo gebruik dan zoekt deze rond de 20 seconden naar een GPS signaal, werkt de kaart dan (uiteraard) niet bij waardoor navigeren in de praktijk een crime is. Waze en Sygic hebben dit probleem gek genoeg niet. Misschien werken die meer met mobiele netwerken dan HERE, is HERE afhankelijker van GPS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
musicfreak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:13:
Wat ik overigens opvallend vond: als ik HERE WeGo gebruik dan zoekt deze rond de 20 seconden naar een GPS signaal, werkt de kaart dan (uiteraard) niet bij waardoor navigeren in de praktijk een crime is. Waze en Sygic hebben dit probleem gek genoeg niet. Misschien werken die meer met mobiele netwerken dan HERE, is HERE afhankelijker van GPS?
De meeste telefoons houden min of meer bij waar je je op dat moment bevindt, dit wordt wel eens vrij vertaald benoemd als je ruwe positie, niet zo heel nauwkeurig en gaat vaak op basis van zendmasten en indien aanwezig wifi netwerken. Het kan inderdaad zomaar zijn dat HERE daar niet de toestemming voor heeft (in je eigen telefoon settings) of hier geen gebruik van wil maken (wat ik persoonlijk vreemd zou vinden), maar beide zijn lastig te controleren van een afstandje.
Ik heb zelf geen ervaring met here, bij mij werkt sygic zoals je zegt snel en goed, maar ik zie dezelfde vertraging soms bij kaarten apps (bijvoorbeeld de kaart functie bij funda) die iets langer nodig heeft. Dit is echter seconden werk (max 5) en zeker geen 20. Ik vermoed dat de sticker verwijderen veel betere resultaten gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. De enige machtiging die HERE vraagt is die voor je locatie. Sygic wil je contacten en je locatie. Volgens mij bestaat er geen machtiging voor specifiek voor zendmasten en wifi.
Ik zal nog even laten weten hoe HERE het doet met verwijderde back cover.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik kreeg bij Waze vanmiddag zowaar weer een snoepje van 30 punten, ik dacht dat de snoepjes eruit waren.

Oh btw als je op een andere Wazer drukt dicht bij je kan je toeteren, hoe werkt dat en wat hoor je dan ?
Ikzelf hoor niks, maar wel leuk dat je naar andere kan toeteren, als je ze tegenkomt. :w

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
MarElo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:15:
Ik kreeg bij Waze vanmiddag zowaar weer een snoepje van 30 punten, ik dacht dat de snoepjes eruit waren.

Oh btw als je op een andere Wazer drukt dicht bij je kan je toeteren, hoe werkt dat en wat hoor je dan ?
Ikzelf hoor niks, maar wel leuk dat je naar andere kan toeteren, als je ze tegenkomt. :w
Ik rij wekelijks vanuit het zuiden naar Bilthoven, echter valt het me op dat Waze me echt via een omweg (in Bilthoven zelf al) naar de eindlocatie stuurt. Kom altijd midden in een woonwijk terecht. Toch volgende keer maar eens TT ernaast proberen.

Het toeteren lukt mij tot op heden niet. Wanneer ik een mede Wazer tegenkom dan blijft het vakje grijs en dus niet te gebruiken. Niet dat het een must is. Geen idee wat je hoort.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toet toet hoor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

OK, toet toet, nou dat wil ik wel eens horen dan als ik onderweg ben, ik toeter wel naar anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glodenox
Incognitum schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:33:
[...]

Ik rij wekelijks vanuit het zuiden naar Bilthoven, echter valt het me op dat Waze me echt via een omweg (in Bilthoven zelf al) naar de eindlocatie stuurt. Kom altijd midden in een woonwijk terecht. Toch volgende keer maar eens TT ernaast proberen.
Hoogstwaarschijnlijk heb je te maken met een bug die we recent ontdekt hebben. Normaal gezien hebben de gegevens van een Wazer die nog stil staat op zijn beginplek of nog even blijft stilstaan op zijn eindplek geen invloed op de kaartgegevens. In een woonwijk durft dat sinds enkele weken soms wel voor problemen te zorgen, waardoor je volgens de kaartgegevens zelfs meerdere minuten over pakweg 100m zou doen.

Dit resulteert dan in vreemde omwegen en soms in een route tot buiten de straat "want het is sneller te voet dan met de auto", aldus de gegevens. Er wordt in elk geval naar gekeken en het is zeker geen gewenst gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Glodenox schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:34:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk heb je te maken met een bug die we recent ontdekt hebben. Normaal gezien hebben de gegevens van een Wazer die nog stil staat op zijn beginplek of nog even blijft stilstaan op zijn eindplek geen invloed op de kaartgegevens. In een woonwijk durft dat sinds enkele weken soms wel voor problemen te zorgen, waardoor je volgens de kaartgegevens zelfs meerdere minuten over pakweg 100m zou doen.

Dit resulteert dan in vreemde omwegen en soms in een route tot buiten de straat "want het is sneller te voet dan met de auto", aldus de gegevens. Er wordt in elk geval naar gekeken en het is zeker geen gewenst gedrag.
Bedankt voor je snelle reactie en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
musicfreak schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:17:
Ik zal nog even laten weten hoe HERE het doet met verwijderde back cover.
Ik heb de aflopen periode wat getest zonder backcover op mijn Wileyfox swift. Zonder veel succes helaas, Sygic geeft aanwijzingen wat laat en ook vertraging in de kaartweergave. En HERE WeGo blijft een drama, op de paar seconden zoekt hij naar een GPS signaal waardoor het lastig navigeren is.

Wellicht is de GPS ontvangst op de Wileyfox wat slechter dan gemiddeld echter zo beroerd is vast niet de bedoeling. Ga hem maar aanmelden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik heb sinds ongeveer een week dat Sygic geen afstand tot de volgende afslag aangeeft (op Nexus 5X). Behoorlijk onhandig. Meer mensen hier last van?
Icoontjes van de POI'S ontbreken ook.

Sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
stroom schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:17:
Ik heb sinds ongeveer een week dat Sygic geen afstand tot de volgende afslag aangeeft (op Nexus 5X). Behoorlijk onhandig. Meer mensen hier last van?

[afbeelding]
Heb je de Piet Piraat versie? Daarvan hoor ik vaker dat ie dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
stroom schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:17:

[afbeelding]
Dat was een bekende bug, maar die is geloof ik twee updates geleden gefixed (17.2.16 meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:30
Huidige versie op Play is 17.2.11 (Aug 8 ) , en die heb ik gisteren weer opnieuw geïnstalleerd, maar dit lost niets op.
Intussen reactie gehad van Sygic support, is specifiek voor Android 8.0.0 en blijkbaar opgelost met 17.2.18 update. Deze is een paar dagen geleden vrijgegeven in Google Play, en nog niet zichtbaar voor iedereen (zoals mij).
Apk van de update lost het probleem op.
(Reactie van Sygic binnen een dag, netjes)

[ Voor 56% gewijzigd door stroom op 21-10-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de laatste versie van Sygic GPS Navigation op Android (Premium + trafic) en woon in de grensstreek.
Sygic kiest nooit een snellere route, als deze via Duitsland loopt.
Mocht ik toch door Duitsland rijden, dan blijft Sygic mij steeds de eerst volgende afslag naar Nederland te adviseren. Bij Google maps heb ik deze problemen niet.
Komt dit doordat Sygic losse kaart mappen voor de landen gebruikt?
Ik kan dit mogelijk oplossen door tussenpunten te kiezen in Duitsland, maar dat moet toch niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Vandaag worden er enkele nieuwe features toegevoegd aan Waze:
  • Ondersteuning voor motorrijders. Motorrijders kunnen nu een tijdsinschatting krijgen die beter voor hen is, alsook kunnen ze door aan te geven dat ze motorrijder zijn ook soms instructies krijgen door wegen die niet voor auto's voorzien zijn (nota: we zijn de kaart in de Benelux hiervoor nog aan het aanpassen).
  • Vervanging van Waze Voice Commands door Talk to Waze, dat meer werkt als een assistent. Momenteel alleen nog in het Engels, maar de andere talen zullen normaal gezien vrij snel volgen.
Verder is er ook ondersteuning voor HOV-routes bijgekomen (rijbanen met een minimum aantal personen in auto). Deze zijn nog niet ondersteund in Europa, waarschijnlijk voornamelijk omdat deze hier nauwelijks bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Heel irritant; tegenwoordig krijg je bij Waze reclame te zien. Een logo van een tankstation is dan vervangen door het Coca Cola logo. Erger vind ik, dat ik vanmiddag ineens een enorme banner in beeld kreeg van hetzelfde frisdrankmerk voor een aanbieding bij een tankstation 5km verderop. Een derde van het scherm was weg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:38:
Ik gebruik de laatste versie van Sygic GPS Navigation op Android (Premium + trafic) en woon in de grensstreek.
Sygic kiest nooit een snellere route, als deze via Duitsland loopt.
Mocht ik toch door Duitsland rijden, dan blijft Sygic mij steeds de eerst volgende afslag naar Nederland te adviseren. Bij Google maps heb ik deze problemen niet.
Komt dit doordat Sygic losse kaart mappen voor de landen gebruikt?
Ik kan dit mogelijk oplossen door tussenpunten te kiezen in Duitsland, maar dat moet toch niet nodig zijn.
Ik zal als ik jou was deze bug melden bij sygic.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

koelkast schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:12:
Heel irritant; tegenwoordig krijg je bij Waze reclame te zien. Een logo van een tankstation is dan vervangen door het Coca Cola logo. Erger vind ik, dat ik vanmiddag ineens een enorme banner in beeld kreeg van hetzelfde frisdrankmerk voor een aanbieding bij een tankstation 5km verderop. Een derde van het scherm was weg ;(
Is Waze ook niet eigendom van het grootste online advertentiebedrijf ter wereld?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
3x3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:15:
[...]

Is Waze ook niet eigendom van het grootste online advertentiebedrijf ter wereld?
Ik zou zo'n banner niet trekken, adblocker erop of app eraf.

[ Voor 17% gewijzigd door rockhopper op 13-12-2017 23:23 . Reden: stukje relevante quote maar weer weggehaald, omdat ik niet kan lezen ]

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:22:
[...]

Ik zou zo'n banner niet trekken, adblocker erop of app eraf.
Mja, het valt op zich wel mee. Als je bij het stoplicht staat krijg je 'm af en toe te zien, een paar seconden. er valt mee te leven; ik vind Waze nog steeds veruit de fijnste navi app. Maar veel verder moeten ze die ads niet integreren idd.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Een vraag en een opmerking.
de vraag: ik overweeg een nieuw los navigatiesysteem te kopen namelijk de goclever gps navio 2 540 eu mapping(verkrijgbaar bij www.overmania.nl
dit apparaat draait op pocketnavigator van mapfactor. Nu heb ik in het verleden zeer slechte ervaringen met deze app, op de navigatiesystemen van action in 2013 kende mapfactor en de gebruikte openstreetmap kaarten geen huisnummers. Tegenwoordig lees ik echter positieve reviews over mapfactor. is hier iemand die het gebruikt, zijn huisnummers nu inderdaad bruikbaar bij navigatie?

Dan nog een opmerking: ik mis in dit topic de app genius maps (te vinden in google play). Wij gebruiken deze nu bij navigaite via de smartphone en vinden het een zeer prettige app. Kaarten zijn betaald, maar de eerste 7 dagen is pro guidance gratis te proberen. Kent niemadnd hier deze app, osf zijn er gewoon nooit ervaringen over gedeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
Ik gebruik al jaren de telefoon als navigatie in de auto, op de motor, fiets of wandelend. De telefoon werkt inmiddels zo goed dat ik de Tomtom al lang verkocht heb. Geen reden voor een extra apparaat

Aangezien een internet-bundeltje tegenwoordig weer betaalbaar is en in heel europa bruikbaar, gebruik ik ook op vakantie google maps of Waze.
Tot dit jaar had ik een kleine internetbundel die in het buitenland duur was, toen gebruikte ik Here Maps met offline kaarten. Dat werkte op zich ook prima maar is nu niet meer nodig.
Eventueel flitsmeister of tomtom flitsers erbij.

Voor de motor, fiets en wandelen gebruik ik OSMand. Routes in gpx-format laad je eenvoudig in. Kaartmateriaal (ook offline) is meer dan goed genoeg.

Wat mij betreft is er nu geen reden meer om nog een losse navi te kopen.

• alesandro_46
  • Nu online
Uiterlijk 1 maart komt de 'routemakers site' Myroute met een navigatie app voor Android/IOS. Het lijkt een krachtig tool om recreatieve routes mee te maken.
Heeft er hier iemand al meer over gezien/gelezen? Zelf twijfel ik nog of ik het aanschaf voor de aanbiedingsprijs of dat ik de reviews nog even afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
@alesandro_46 Ik ben verder niet met myroute bekend, maar ik zie daar op die website staan "3 jaar toegang". Dus dit is een abonnementsvorm? Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van terugkomende kosten, zeker niet in navigatieland waar bijna alles of gratis is, of een éénmalige fee.
De info op de site is erg summier, wellicht is er al een hele discussie en uitleg aan vooraf gegaan, maar zo trekken ze -mij- in ieder geval niet over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
@rockhopper, is inderdaad in abonnementsvorm. Voor hun routeplanner op de pc hebben ze ook twee verschillende abonnementen. Ik deel je mening betreft de terugkomende kosten. En ik wacht de release van de app nog even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25
Bij Sygic hebben ze weer flinke aanbiedingen: https://eshop.sygic.com/en/ Geldig t/m 4 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lizard schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:01:
Bij Sygic hebben ze weer flinke aanbiedingen: https://eshop.sygic.com/en/ Geldig t/m 4 april.
Netjes. Wat ik me wel afvraag, wat is voor mensen het voordeel van Sygic bovenop waze? Zeker met data uit je bundel binnen Europa zie ik zelf het voordeel van navigatie als Sygic niet echt meer, maar misschien zie ik iets over er het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Flitsmeister heeft tegenwoordig ook navigatie in beta. Van 't weekend maar eens uitproberen op weg naar de Ardennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:02:
[...]

Netjes. Wat ik me wel afvraag, wat is voor mensen het voordeel van Sygic bovenop waze? Zeker met data uit je bundel binnen Europa zie ik zelf het voordeel van navigatie als Sygic niet echt meer, maar misschien zie ik iets over er het hoofd?
Ondanks dat ik een flinke databundel heb vind ik het (uit gewoonte van het tijdperk dat ik nog een lage databundel had?) fijn om de kaarten op mijn mobiel te hebben.
Andere reden waarom ik Waze, Maps, e.d. niet gebruik is omdat ik met de motor graag routes wil rijden i.p.v. van A naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:15:
Flitsmeister heeft tegenwoordig ook navigatie in beta. Van 't weekend maar eens uitproberen op weg naar de Ardennen.
Gisteren voor het eerst geprobeerd. Het werkt, maar het mist wat mij betreft nog wel cruciale informatie. De file info is natuurlijk wel super accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

DennusB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Gisteren voor het eerst geprobeerd. Het werkt, maar het mist wat mij betreft nog wel cruciale informatie. De file info is natuurlijk wel super accuraat.
Wat mis je dan? Ik heb laatst een voor mij bekende route gereden en buiten 'n paar glitches verliep dat prima voor mij gevoel. Alles duidelijk in beeld" ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Wat mis je dan? Ik heb laatst een voor mij bekende route gereden en buiten 'n paar glitches verliep dat prima voor mij gevoel. Alles duidelijk in beeld" ieder geval.
Ik weet niet, voor mijn gevoel geeft Google Maps een wat meer heldere view van waar je precies heen moet, welke afslag je moet pakken etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:02:
[...]

Het grote voordeel is inderdaad weg gevallen, maar het is nog altijd een solide app. Het selectief kunnen toevoegen en verwijderen van landen individueel is fijn en voor mij werkt de real time traffic info ook heel goed. Verder kan je redelijk eenvoudig een route maken en zitten er wat extra's bij die leuk kunnen zijn (parkeerplaats info e.d. of hoe ver het volgende tankstation is)

Tot slot is binnen en buiten de bundel (online/offline) nog altijd relevant omdat niet iedereen grote data bundels heeft en niet iedere Nederlander/Belg strikt binnen de EU/Europa rijdt, maar ook dit hangt sterk af welk soort gebruiker je bent. Met deze app heb je in ieder geval altijd de keuze.

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste