Sygic heeft toch ook de file-info van Tomtom? (is nu aanbieding voor een lifetime upgrade voor €25)pawarana schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:34:
Sygic, heeft een prachtige interface, had ook tomtom, was ook heel goed in live en file info, maar was niet blij waar ik hem vandaan had.Dus nu gebruik ik alleen nog Sygic die geen data gebruikt in het buitenland.
Ik gebruik "Here" -- ook gratis, en werkt offline.Geert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:57:
ik weet dat deze vraag (ook) thuishoort in het topic Android Google PlayStore Apps, maar ik vraag het specifiek aan de S7 gebruikers hier;
Welke navigatie app gebruiken jullie? Ik zelf momenteel TomTom Go, daar ik een (gratis) abo heb tot eind 2019.
ja idd, maar ik vind dat het veel mooier uit ziet dan TT, zeker de bebouwde kom, veel is in 3d, o.a. gebouwen en monumenten.catchingfire schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:05:
[...]
Sygic heeft toch ook de file-info van Tomtom? (is nu aanbieding voor een lifetime upgrade voor €25)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:33:
Ik gebruik ook "Here", werkt goed.
mooi! ga ik die ook eens proberen deze week. ThanksVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:33:
Ik gebruik ook "Here", werkt goed.
Wat is er mis met Google Maps? Die heeft tegenwoordig ook offline kaartenGeert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:57:
ik weet dat deze vraag (ook) thuishoort in het topic Android Google PlayStore Apps, maar ik vraag het specifiek aan de S7 gebruikers hier;
Welke navigatie app gebruiken jullie? Ik zelf momenteel TomTom Go, daar ik een (gratis) abo heb tot eind 2019.
Maar ik geloof dat er vast betere navi-apps zijn dan die van TomTom
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De offline kaarten zijn regio kaarten die je als je route aangemaakt en of aangewezen hebt dan pas kan downloaden.Richh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:15:
[...]
Wat is er mis met Google Maps? Die heeft tegenwoordig ook offline kaarten
Snap ik, ik bedoel te zeggen dat als jij eigenlijk de file info van TT zo goed vond dat je diezelfde file info nu ook in Sygic kunt krijgen...pawarana schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:19:
ja idd, maar ik vind dat het veel mooier uit ziet dan TT, zeker de bebouwde kom, veel is in 3d, o.a. gebouwen en monumenten.
das waar, tegenwoordig zit dat bij veel appjes, maar die info komt volgens mij van TT (dus iets later verwerkt). Zelfs al een tijdje bij flitsmeister die ik soms ook als navigatie gebruik, dit gebruik ik omdat er goede waarschuwings-info is ingebouwd van de mobiele flitsers (waar het allemaal uiteraard om draait bij flitsmeistercatchingfire schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:09:
[...]
Snap ik, ik bedoel te zeggen dat als jij eigenlijk de file info van TT zo goed vond dat je diezelfde file info nu ook in Sygic kunt krijgen...
Sygic heeft weer een app update gehad, kaarten hebben een ander kleuren schema, en ze zijn weer geüpdatet maar de 2016.03 kaarten.
Kennelijk hebben ze voor de 'premium' users ook benzineprijzen toegevoegd bij tankstations (in de buurt of op de route). Ik heb het nog niet in werking gezien, maar het idee klinkt goed.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik ben premium member, maar zie nog geen prijzen, zou wel moeten.rockhopper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:13:
Kennelijk hebben ze voor de 'premium' users ook benzineprijzen toegevoegd bij tankstations (in de buurt of op de route). Ik heb het nog niet in werking gezien, maar het idee klinkt goed.
Ik heb vandaag geen ritten, maar vanuit de thuis stoel zie ik bij mij ook geen info over de benzineprijzen. Vermoedelijk zullen er wel wat patches nodig zijn om het op alle toestellen werkend te krijgen. Overigens hier een Asus zenfone 2 op android 5.0 met uiteraard internet aan en dus het premium pakket.
Tot die tijd gebruik ik gewoon de directlease app (bij gebrek aan beter).
Tot die tijd gebruik ik gewoon de directlease app (bij gebrek aan beter).
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
[YouTube: https://youtu.be/W1GfPwOpBYI]rockhopper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:13:
Testing, one, two ...
Ik zie: Sorry, something went wrong while connecting to our servers
als ik de stappen in het filmpje volg. Duidelijk lichte opstart problemen.

Ben benieuwd hoe dit in praktijk werkt en waar ze de benzineprijzen vandaan halen. Het is nou niet dat alle prijzen vrij opvraagbaar zijn op internet.rockhopper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:13:
Ik gebruik al een paar maanden de directlease app. Geen idee waar de data vandaan komt, maar soms geven ze zelfs aan of de volgende dag de prijs omhoog dan wel omlaag gaat. Het klopt in mijn relatief korte ervaring 95% van de tijd, soms zitten ze er 1 cent naast. Maar goed ik kom niet door heel Nederland en ik rij ook niet meer dan zo'n 500km / week.rens-br schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Ben benieuwd hoe dit in praktijk werkt en waar ze de benzineprijzen vandaan halen. Het is nou niet dat alle prijzen vrij opvraagbaar zijn op internet.
Als ze een dergelijke app koppelen, die er voor zo'n beetje alle landen wel zijn, moet het goed te doen zijn voor sygic.
Het is voor mij wel makkelijk (mits het eenmaal goed werkt) omdat ik dan niet voor ieder land een aparte app hoef te hebben (al komt dan weer wel het data probleem bovendrijven)
Ook ik heb na de positieve reacties hier 'Here' geïnstalleerd en ik ben ook erg tevreden ermee!
Fijn dat je kunt instellen om alles op de sd kaart te installeren.
Fijn dat je kunt instellen om alles op de sd kaart te installeren.
En volgens mij moet je van te voren de route plannen, omdat maps begint te zeuren als je geen data hebt in het buitenland bij het starten / routebeschrijving ophalen. Volgens mij is maps nog steeds niet echt geschikt voor offline navigatie. En je moet de offline gebieden binnen 30 dagen updaten.ice angel schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:30:
[...]
De offline kaarten zijn regio kaarten die je als je route aangemaakt en of aangewezen hebt dan pas kan downloaden.
Na testen met verschillende navigatiesystemen uiteindelijk sygic premium lifetime met traffic gekocht. Google maps werkt ook goed maar de offline functionaliteit, sd opslag en flitser informatie gaven de doorslag.
Wel nog een eigenaardigheid: als je een file hebt van 10 minuten en je bent er bijvoorbeeld voor 90 procent doorheen, heb je nog steeds 10 minuten vertraging te pakken volgens sygic. En als je er helemaal doorheen bent arriveer je opeens 10 minuten eerder op je bestemming. Dat doet google maps beter.
Wel nog een eigenaardigheid: als je een file hebt van 10 minuten en je bent er bijvoorbeeld voor 90 procent doorheen, heb je nog steeds 10 minuten vertraging te pakken volgens sygic. En als je er helemaal doorheen bent arriveer je opeens 10 minuten eerder op je bestemming. Dat doet google maps beter.
Vergeet niet wegafsluitingen, Google maps kent ze niet, Sygic wel. En dat is soms toch verrekte handig.knakworst schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:58:
Na testen met verschillende navigatiesystemen uiteindelijk sygic premium lifetime met traffic gekocht. Google maps werkt ook goed maar de offline functionaliteit, sd opslag en flitser informatie gaven de doorslag.
Dat niet alleen want ook de kaarten zijn wat sneller up to date, zoals de A4 van Delft naar Vlaardingen die er bij Sygic al was maar bij de concurrenten nog niet. Weet niet of dit nu al het geval is bij de concurrentie, de Here kaarten heeft deze in ieder geval niet als beschikbare weg. Ik heb begrepen dat Sygic gebruik maakt van TomTom map-data.Dacuuu schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Vergeet niet wegafsluitingen, Google maps kent ze niet, Sygic wel. En dat is soms toch verrekte handig.
Testing, one, two ...
De A4 bij Delft ben ik bij de dag van de opening overheen gereden, bij google maps keurig op de kaart. Maar inderdaad wegafsluitingen in Nederland mist google maps. Gelukkig geen wegafsluitingen nog meegemaakt, maar goed om te weten dat sygic dit meeneemt.
Het nieuwe stuk A4 doet het hier met Google maps ook prima.knakworst schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:40:
De A4 bij Delft ben ik bij de dag van de opening overheen gereden, bij google maps keurig op de kaart. Maar inderdaad wegafsluitingen in Nederland mist google maps. Gelukkig geen wegafsluitingen nog meegemaakt, maar goed om te weten dat sygic dit meeneemt.
Bij mij in de buurt zijn ze veel aan de weg bezig, en daardoor veel wegafsluitingen. Ik als local weet dat wel, leuk om te zien hoe snel Sygic de data verwerkt, zelfde dag als van de afsluiting staat het al in Sygic.
Nederland staat er in ieder geval niet bijrens-br schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Ben benieuwd hoe dit in praktijk werkt en waar ze de benzineprijzen vandaan halen. Het is nou niet dat alle prijzen vrij opvraagbaar zijn op internet.
Is er een mogelijkheid om Google navigatie en flitsmeister te combineren?
Ik gebruik normaal altijd TomTom-app. Ik gok dat die overlay alleen voor Maps werkt?jip_86 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:17:
Ja er word een soort overlay getoond van meldingen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Je krijgt zo'n toast bericht, lijkt me dat het overal werkt. Maar moet eerlijk zeggen dat ik voor mijn dagelijkse woon-/werkverkeer mijn telefoon gewoon in mijn broekzak heb zitten en mijn Pebble bekijk of het een notificatie van flitsmeister is.pven schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:53:
[...]
Ik gebruik normaal altijd TomTom-app. Ik gok dat die overlay alleen voor Maps werkt?
Naar aanleiding van dit topic heb ik Osmand gedownload aangezien Komoot maar een beperkt offline inzetbaar is (bij niet willen betalen voor kaarten). Ik wil Osmand echter gebruiken door middel van spraaknavigatie (op basis van een gpx bestand) voor het fietsen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het geluid werkbaar te krijgen. Meer mensen met dit probleem. Verschillende geboden oplossingen op internet hebben nog niet geholpen.
Ik heb de laatste tijd ook wat vreemde problemen gehad met spraak bij Osmand. Eerst een hele tijd geen kik en dan opeens begon madam wel te spreken.
Je hebt wel spraakbestanden gedownload en aan gezet?
Je hebt wel spraakbestanden gedownload en aan gezet?
Signatures zijn voor boomers.
Gebruik je Osmand op een Samsung telefoon? Om TTS werkend te krijgen moet (moest?) je daar de TTS naar Google wijzigen: Instellingen, Mijn Apparaat, Taal en Invoer, Opties Tekst naar spraak, en selecteer Google i.p.v. Samsung.Herrick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:30:
Naar aanleiding van dit topic heb ik Osmand gedownload aangezien Komoot maar een beperkt offline inzetbaar is (bij niet willen betalen voor kaarten). Ik wil Osmand echter gebruiken door middel van spraaknavigatie (op basis van een gpx bestand) voor het fietsen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het geluid werkbaar te krijgen. Meer mensen met dit probleem. Verschillende geboden oplossingen op internet hebben nog niet geholpen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik heb vorige week sinds lange tijd Sygic weer eens gebruikt op mijn OP2, ging goed alleen na verloop van tijd valt 't gps-signaal weg en blijft de navigatie hangen. Gps-icoontje blijft wel bovenin 't scherm staan (in de statusbalk). Opnieuw opstarten van Sygic lost 't probleem op, dan kan ik direct door navigeren.
Google Maps geeft die problemen niet, al zal die wat hulp krijgen van gsm-masten gok ik.
Iemand 'tzelfde probleem?
Google Maps geeft die problemen niet, al zal die wat hulp krijgen van gsm-masten gok ik.
Goede tip.alesandro_46 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:20:
[...]
Gebruik je Osmand op een Samsung telefoon? Om TTS werkend te krijgen moet (moest?) je daar de TTS naar Google wijzigen: Instellingen, Mijn Apparaat, Taal en Invoer, Opties Tekst naar spraak, en selecteer Google i.p.v. Samsung.
Nope, wel heb ik heel af en toe een spontane "crash" van sygic waarbij het programma zichzelf sluit mid-rit. Valt echter meteen weer op te starten en werkt daarna vlekkeloos. Het lijkt meestal te gebeuren aan het einde van een 'file' stukje (einde gele balk met vertraging onderweg) met traffic control aan. Maar heel zeker weet ik het niet omdat ik niet zo heel vaak op het schermpje kijkEric_Cantona schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:23:
Ik heb vorige week sinds lange tijd Sygic weer eens gebruikt op mijn OP2, ging goed alleen na verloop van tijd valt 't gps-signaal weg en blijft de navigatie hangen. Gps-icoontje blijft wel bovenin 't scherm staan (in de statusbalk). Opnieuw opstarten van Sygic lost 't probleem op, dan kan ik direct door navigeren.
Het rijden met een GPX bestand vind ik zelf wel prettig. Voorheen gebruikte ik Sygic op de motor. Nadelen hierbij vond ik dat de volgorde van routepunten niet te bepalen was, bij Osmand kan je de volgorde eenvoudig bepalen (in Android v2.3.4. althans, in v2.3.5 zit de 'slepen om te ordenen' functionaliteit er niet meer inHerrick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:19:
[...]
Goede tip.De standaard TTS werkte inderdaad niet en ook Ivona werkte niet, maar met de Google TTS lukt het wel. Komende week maar eens testen met een gpx bestand.
Dingen waar ik me nog aan stoor in Osmand, en waar misschien iemand een oplossing voor weet?
- De maximum snelheid klopt regelmatig niet (in België tenminste). Dit is te corrigeren in Openstreetmap, maar heb daar nog geen praktische methode voor gevonden (kan slechts bij elk bord stoppen om de coördinaten te noteren
);
- Bij navigeren middels een GPX bestand klopt de aankomsttijd niet, deze is vaak te optimistisch (misschien mede door punt 1?). Afgelopen keer heb ik in Osmand een route gemaakt en deze gereden zonder er eerst een GPX van te maken. Hierbij klopte de aankomsttijd beter. Verder vind ik dat Sygic dat goed doet; bij wegen waar je x km/h mag rijden, maar niet kan halen vanwege de lay-out (denk aan bergpassen) dan neemt Sygic dat mee in de berekening van de tijd;
- Het is me nog niet gelukt om de flitscamera's e.d. te importeren...
Of gewoon onthouden waar de snelheid ongeveer ingaat in aan de hand van de luchtfoto's dat punt opzoeken. De enige plek waar Osmand zijn gegevens van krijgt is openstreetmap.alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:05:
[...]
Dingen waar ik me nog aan stoor in Osmand, en waar misschien iemand een oplossing voor weet?
[list=1]
• De maximum snelheid klopt regelmatig niet (in België tenminste). Dit is te corrigeren in Openstreetmap, maar heb daar nog geen praktische methode voor gevonden (kan slechts bij elk bord stoppen om de coördinaten te noteren);
Er zal vast ergens een snelheidsprofiel gebruikt worden. Volgens mij is dat in de app niet te wijzigen maar misschien wel in een van de xml files.• Bij navigeren middels een GPX bestand klopt de aankomsttijd niet, deze is vaak te optimistisch (misschien mede door punt 1?). Afgelopen keer heb ik in Osmand een route gemaakt en deze gereden zonder er eerst een GPX van te maken. Hierbij klopte de aankomsttijd beter. Verder vind ik dat Sygic dat goed doet; bij wegen waar je x km/h mag rijden, maar niet kan halen vanwege de lay-out (denk aan bergpassen) dan neemt Sygic dat mee in de berekening van de tijd;
In openstreetmap zetten, dan komen ze automatisch op de kaart.• Het is me nog niet gelukt om de flitscamera's e.d. te importeren...
[/list]
In Sygic kan het in principe ook maar dan moet je je route samenstellen via "via punten". Ik vind het een drama om te doen dus ik begrijp dat je het niet gebruikt, maar het KAN dus wel. Alleen wil je het nietalesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:05:
[...]
Het rijden met een GPX bestand vind ik zelf wel prettig. Voorheen gebruikte ik Sygic op de motor. Nadelen hierbij vond ik dat de volgorde van routepunten niet te bepalen was, bij Osmand kan je de volgorde eenvoudig bepalen (in Android v2.3.4. althans, in v2.3.5 zit de 'slepen om te ordenen' functionaliteit er niet meer in). Ook moest ik doorgaans twee routes maken (ook voor de Garmin rijders). Daardoor was ik aangewezen om de pc om de routes te maken/converteren. Nu gewoon lekker op de telefoon bij de eerste stop een route knutselen, delen en gaan.
Ik vind het knap dat je onderweg routes fabriceert. Is de random functie van een edge misschien niet geschikter (al rij je dan een rondje ipv een traject) of zijn er ook navi apps die inmiddels al een random route voor je genereren als jij een afstand opgeeft?
Goede tip! zal eens kijken of ik het zo kan updaten.Maasluip schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Of gewoon onthouden waar de snelheid ongeveer ingaat in aan de hand van de luchtfoto's dat punt opzoeken. De enige plek waar Osmand zijn gegevens van krijgt is openstreetmap.
Ik zal eens in de xml files gaan snuffelen, misschien kan ik ergens een waarde aanpassen waardoor de aankomsttijd pessimistischer berekend wordt.[...]
Er zal vast ergens een snelheidsprofiel gebruikt worden. Volgens mij is dat in de app niet te wijzigen maar misschien wel in een van de xml files.
Ik heb op Openstreetmap gekeken bij locaties waar camera's moeten staan, maar vind ze niet terug. Moet ik dan een speciale layer aanzetten? En wat moet ik in Osmand aan/uit zetten om ze zichtbaar te krijgen?[...]
In openstreetmap zetten, dan komen ze automatisch op de kaart.
In Sygic maak ik meestal een route van A naar B en dan kan je de waypoints toevoegen door route lijn a la Google Maps te slepen. Maar de volgorde van de waypoints wordt bepaald door Sygic, deze is door de gerbruiker niet te wijzigen.rockhopper schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:36:
[...]
In Sygic kan het in principe ook maar dan moet je je route samenstellen via "via punten". Ik vind het een drama om te doen dus ik begrijp dat je het niet gebruikt, maar het KAN dus wel. Alleen wil je het niet
Ik ben niet bekend met de 'random functie van een edge'? In Osmand stel ik (m.b.v. favorieten, meer info over favorieten) het begin- en eindpunt neer (de kroeg waar we zitten en het tankstation voordat we de snelweg terug pakken). Vervolgens zoek ik op de kaart naar interessante wegen, daar druk ik lang op en dan kan je hem toevoegen aan de route (je kan dan selecteren voor 1. Bestemming vervangen, 2. Als eindbestemming toevoegen, 3. Als eerste Tussenpunt toevoegen, 4. Als laatste Tussenpunt toevoegen). Ik kies dan voor optie 3 of 4, afhankelijk hoe ver ik ben met het plannen van de route. Mocht de route tussen bijvoorbeeld punten C en D niet naar mijn zin zijn dan voeg ik een laatste routepunt E toe en deze kan ik in het routepunt menu tussen C en D slepen (E wordt dan D en andersom).Ik vind het knap dat je onderweg routes fabriceert. Is de random functie van een edge misschien niet geschikter (al rij je dan een rondje ipv een traject) of zijn er ook navi apps die inmiddels al een random route voor je genereren als jij een afstand opgeeft?
Dit is iets minder intuïtief dan het slepen van de routelijn, maar hier heb ik wel de controle die ik zoek.
Een random-route-generator functie heb ik nog nooit gevonden (buiten de navigatie units van Tomtom/Garmin). De routes maak ik liever zelf of ik pas vooraf gedownloade routes aan.
Ik zie hier in dit draadje wat motorrijders.... Ik heb een TomTom Rider (V1), maar wil - na wat vervelende ervaringen in het verleden - toch weer eens proberen om met mijn smartphone te navigeren. Belangrijkste reden: als ik met de motor ga kamperen ergens in Europa, wil ik zo weinig mogelijk spullen, laders. etc mee. Oftwel: 1 goede smartphone als om te bellen/mailen, als camera, als mediaplayer, ereader én als navigatiesysteem.
Ik heb nu een Windows Phone met Windows kaarten en Sygic. Ik loop echter zodanig tegen beperkingen op dat ik om die reden de overstap naar Android overweeg. Van mijn werkgever kan ik een Galaxy S6 krijgen (opnieuw een beperking, geen mogelijkheid voor den SD-kaart...)
Ik heb twee eisen:
- Ik moet eenvoudige routes op mijn laptop kunnen maken en die importeren
- Ik wil kant- en klare POI bestanden kunnen importeren (bv campings in Europa)
Is dit mogelijk met Sygic voor Android? Of zijn er nog betere oplossingen? Ik weet dat Sygic bezig is met een speciale versie voor de motor, maar óf en wanneer die komt?: YouTube: Sygic MotorBike App Teaser
Ik heb nu een Windows Phone met Windows kaarten en Sygic. Ik loop echter zodanig tegen beperkingen op dat ik om die reden de overstap naar Android overweeg. Van mijn werkgever kan ik een Galaxy S6 krijgen (opnieuw een beperking, geen mogelijkheid voor den SD-kaart...)
Ik heb twee eisen:
Is dit mogelijk met Sygic voor Android? Of zijn er nog betere oplossingen? Ik weet dat Sygic bezig is met een speciale versie voor de motor, maar óf en wanneer die komt?: YouTube: Sygic MotorBike App Teaser
In feite zet je de unit (garmin edge) aan en laat hem een fix van je huidige locatie maken. Vervolgens geef je een afstand op die je wilt fietsen/rijden bv 75km en dan verzint het apparaat 3 rondjes die je zou kunnen doen. Het zit volgens mij nu ook op de nieuwe oregon 700-serie van garmin dus het lijkt een feature die het aan populariteit aan het winnen is. Zoals gezegd heb ik het nog niet op telefoon/android voorbij zien komen, maar het is wel iets waar ik interesse in zou hebben. Zeker als je geen zin hebt om de dag van te voren een route te tekenen en spontaan in een (on)bekende plek een rondje wilt maken, of juist de afstand aan wilt passen om wat voor reden dan ook. (extra mooi/slecht weer)alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:10:
Ik ben niet bekend met de 'random functie van een edge'?
Een random-route-generator functie heb ik nog nooit gevonden (buiten de navigatie units van Tomtom/Garmin). De routes maak ik liever zelf of ik pas vooraf gedownloade routes aan.
Met sygic geen ervaring, maar ik gebruik al een paar jaar OSMand naar tevredenheid op de motor.
Zowel geexporteerde (en geconverteerde) routes uit Mapsource of bascamp , daarnaast ook zelfgemaakte routes via RouteYou (heeft een motorkaart).
Even terugzoeken in dit draadje voor wat meer inhoudelijke punten over het gebruik.
Camping zitten standaard al in de kaart.
Importeren van gpx bestanden kan ook, maar je moet dan wel wat truuken (rename naar favourites.gpx)
Zowel geexporteerde (en geconverteerde) routes uit Mapsource of bascamp , daarnaast ook zelfgemaakte routes via RouteYou (heeft een motorkaart).
Even terugzoeken in dit draadje voor wat meer inhoudelijke punten over het gebruik.
Camping zitten standaard al in de kaart.
Importeren van gpx bestanden kan ook, maar je moet dan wel wat truuken (rename naar favourites.gpx)
coenox schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:17:
Ik zie hier in dit draadje wat motorrijders....
Op de standaard OSM kaart worden ze niet getoond, dat klopt. Er is een kaart die het wel laat zien, de OSM Blitzermap.alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:10:
[...]
Ik heb op Openstreetmap gekeken bij locaties waar camera's moeten staan, maar vind ze niet terug. Moet ik dan een speciale layer aanzetten? En wat moet ik in Osmand aan/uit zetten om ze zichtbaar te krijgen?
In Osmand kun je het instellen: in het side menu Instellingen -> Navigatie-instellingen -> (profiel kiezen) -> Toon waarschuwing en dan Toon snelheidscontroles aanzetten.
De routes importeren kan in ieder geval met TomTom en Mydrive sync.coenox schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:17:
Ik zie hier in dit draadje wat motorrijders.... Ik heb een TomTom Rider (V1), maar wil - na wat vervelende ervaringen in het verleden - toch weer eens proberen om met mijn smartphone te navigeren. Belangrijkste reden: als ik met de motor ga kamperen ergens in Europa, wil ik zo weinig mogelijk spullen, laders. etc mee. Oftwel: 1 goede smartphone als om te bellen/mailen, als camera, als mediaplayer, ereader én als navigatiesysteem.
Ik heb twee eisen:
De POI bestanden kan met een OV2 bestand.
Is dat wat je zoekt?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat helpt me zeker verder. Dank!Hooglander1 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
[...]
De routes importeren kan in ieder geval met TomTom en Mydrive sync.
Is dat wat je zoekt?
De applicatie is 75km per maand gratis. Kan je het importeren heel simpel een keer proberen of alles goed werkt.
Ik gebruik het route importeren in ieder geval met veel plezier. Het is soms nog wat buggy en dan moet je de route opnieuw opstarten, maar dat is meestal als ik er even van afwijk en dan later weer er op terugkom. Niks groots in ieder geval. Als je het in stukjes opsnijd werkt het het beste.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ja, de nieuwe TomTom Go Mobile voor Android is samen met MyDrive (bijna) perfect om GPX routes te importeren.
Bedankt voor de link, mooi overzicht. Ik zag zojuist dat in de 'edit' modus van Openstreetmap de speed cameras wel zichtbaar zijn (als points).Maasluip schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:22:
[...]
Op de standaard OSM kaart worden ze niet getoond, dat klopt. Er is een kaart die het wel laat zien, de OSM Blitzermap.
In Osmand kun je het instellen: in het side menu Instellingen -> Navigatie-instellingen -> (profiel kiezen) -> Toon waarschuwing en dan Toon snelheidscontroles aanzetten.
Heb de instellingen in Osmand aangepast. Op de kaart worden geen flitspalen getoond, wel zag ik een camera icoontje bij een gesimuleerde route. Ook heb ik ingesteld dat Osmand een melding geeft als een camera gepasseerd gaat worden: in het side menu Instellingen -> Navigatie-instellingen -> (profiel kiezen) -> Aankondigingen en dan Snelheidscamera's aanzetten.
Nu de logica achter de aankomsttijd nog snappen en ik ben helemaal tevreden
Hooglander1 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
[...]
De routes importeren kan in ieder geval met TomTom en Mydrive sync.
Is dat wat je zoekt?
Klinkt interessant. Ben altijd geïnteresseerd om te kijken of het navigeren op de motor beter kan.hansie18 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:01:
Ja, de nieuwe TomTom Go Mobile voor Android is samen met MyDrive (bijna) perfect om GPX routes te importeren.
Heb even een filmpje gekeken over Mydrive. In de Play store staat Tomtom voor Android niet bij de ondersteunde modellen? Hansie18, hoe heb jij het werkend gekregen?
Volgens een ander filmpje werkt het niet offline. Aangezien ik meestal in de Ardennen zit (geen data/Wifi) is dat voor mij persoonlijk wel een minpunt.
Voor de geïnteresseerden in Osmand; op Youtube heeft iemand een aantal basisstappen uitgelegd die helpen om de Osmand wat makkelijker te doorgronden.
Een eventuele GPX route kun je thuis op de computer importeren in MyDrive of je maakt zelf een route in MyDrive. Die routes staan dan in de cloud van MyDrive. Op je Android phone worden ze dan automatisch ingeladen (even inloggen eerst). Dat kun/moet je allemaal thuis doen waar internet is. Vervolgens kun je de route gewoon rijden of fietsen (in mijn geval). Dat kan helemaal offline. Ik doe het met alleen spraakondersteuning, zodat de batterij minder snel leeg is. Voor de zekerheid schrijf ik op klein papiertje de dorpen op waar ik langs moet komen; meestal is de gpx route niet perfect of werkt de gps niet perfect of doet Tomtom niet z'n best, zodat ik op (tot nu toe) één plek in de routes vastloop (en even op mijn papiertje moet kijken). De rest werkt het als een tierelier! Ik weet niet hoe het op een motor zou zijn.
Gisteren met nieuwe telefoon een mooie tocht gefietst. Nu met navigatie op zowel beeld als geluid. Geen papiertje meer nodig. Vier uur gefietst, ook nog met muziek aan, aan één stuk door: nog 23% van de batterij over. Belangrijkste in dit forum: TomTom Go en MyDrive werken prima voor fietsnavigatie.
Gisteren met nieuwe telefoon een mooie tocht gefietst. Nu met navigatie op zowel beeld als geluid. Geen papiertje meer nodig. Vier uur gefietst, ook nog met muziek aan, aan één stuk door: nog 23% van de batterij over. Belangrijkste in dit forum: TomTom Go en MyDrive werken prima voor fietsnavigatie.
[ Voor 15% gewijzigd door hansie18 op 25-07-2016 05:16 ]
Ik zit te denken om Sygic te kopen met file informatie. De prijs is nu gunstig.
Wat ik me afvraag, waar haalt hij de file info vandaan? Ik neem aan via het datanetwerk? Heeft iemand enig idee wat dit aan data kost? Niet dat ik mooie offline navigatie heb maar hoge datakosten heb.
Mijn auto heeft een navigatie-systeem met file informatie via de radio, de kaarten zijn alleen uit 2012. Een update kost 100 euro (in de aanbieding 75). Met Sygic kan ik zelf een kaartupdate doen.
Wat ik me afvraag, waar haalt hij de file info vandaan? Ik neem aan via het datanetwerk? Heeft iemand enig idee wat dit aan data kost? Niet dat ik mooie offline navigatie heb maar hoge datakosten heb.
Mijn auto heeft een navigatie-systeem met file informatie via de radio, de kaarten zijn alleen uit 2012. Een update kost 100 euro (in de aanbieding 75). Met Sygic kan ik zelf een kaartupdate doen.
Het hangt natuurlijk sterk af van hoeveel je rijdt. Ik gebruikte sinds 12 juli met gemiddeld 4 dagen per week twee of meerdere ritten van minimaal 75km (dwz 75 heen en weer 75 terug) voor sygic 19,39MB data aldus mijn telefoon. Maar dit kan natuurlijk meer of minder worden afhankelijk van je afstand en mogelijk ook de file info. Met een normale buitenland dagbundel / weekbundel moet het goed te doen zijn.Binnetie schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:06:
Ik zit te denken om Sygic te kopen met file informatie. De prijs is nu gunstig.
Je aanname dat deze data inderdaad van je databundel komt (of je moet een wifi hotspot gebruiken
Haha ik heb hem uiteindelijk gekocht (5 minuten geleden).rockhopper schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:26:
[...]
Het hangt natuurlijk sterk af van hoeveel je rijdt. Ik gebruikte sinds 12 juli met gemiddeld 4 dagen per week twee of meerdere ritten van minimaal 75km (dwz 75 heen en weer 75 terug) voor sygic 19,39MB data aldus mijn telefoon. Maar dit kan natuurlijk meer of minder worden afhankelijk van je afstand en mogelijk ook de file info. Met een normale buitenland dagbundel / weekbundel moet het goed te doen zijn.
Je aanname dat deze data inderdaad van je databundel komt (of je moet een wifi hotspot gebruiken) is correct.
Nu is hij de kaarten aan het downloaden, ben erg benieuwd. De rit wordt ongeveer 1900KM naar Zaton in Kroatie. Ik zal dan denk ik zo rond de 30MB uitkomen (afhankelijk van de route etc). De map van Kroatie is bijvoorbeeld maar 24MB in vergelijking met Nederland (164MB). Ik verwacht dat de file info ook wat minder accuraat zal zijn dan in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland.
Ik twijfelde nog even of ik met Google Maps zou gaan rijden, maar die gebruikt beduidend meer data. Hiervoor wilde ik dan een EU bundel van 1GB voor 10 euro kopen via Vodafone. Nu doe ik dat ook maar houdt ik MB's over voor de rest van de vakantie. Bovendien moet ik die 1 GB delen met mijn vriendin.
Met het installeren kon ik overigens kiezen voor 7 dagen premium om te proberen, dus voor de heenreis had ik het ook kunnen testen. Nu nog even uitzoeken hoe je de flitsers in beeld komen. Je kunt ze zo te zien ook importeren.
Houd je er rekening mee dat het in sommige landen verboden is om flits waarschuwingssoftware geïnstalleerd te hebben? Dus niet enkel alleen actief, geïnstalleerd is vaak al voldoende. Je kunt het maar weten?Binnetie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:39:
[...]
[knip]
Met het installeren kon ik overigens kiezen voor 7 dagen premium om te proberen, dus voor de heenreis had ik het ook kunnen testen. Nu nog even uitzoeken hoe je de flitsers in beeld komen. Je kunt ze zo te zien ook importeren.
http://www.anwb.nl/juridi...-op-reis/verbod-navigatie
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2016 20:47 ]
Testing, one, two ...
Waarom niet echt onbeperkt nemen in Kroatië.Binnetie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:39:
[...]
Haha ik heb hem uiteindelijk gekocht (5 minuten geleden).
Nu is hij de kaarten aan het downloaden, ben erg benieuwd. De rit wordt ongeveer 1900KM naar Zaton in Kroatie. Ik zal dan denk ik zo rond de 30MB uitkomen (afhankelijk van de route etc). De map van Kroatie is bijvoorbeeld maar 24MB in vergelijking met Nederland (164MB). Ik verwacht dat de file info ook wat minder accuraat zal zijn dan in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland.
Ik twijfelde nog even of ik met Google Maps zou gaan rijden, maar die gebruikt beduidend meer data. Hiervoor wilde ik dan een EU bundel van 1GB voor 10 euro kopen via Vodafone. Nu doe ik dat ook maar houdt ik MB's over voor de rest van de vakantie. Bovendien moet ik die 1 GB delen met mijn vriendin.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47582425
Daar wist ik vanaf, ik snap alleen niet hoe ze dit willen controleren. als ze mijn telefoon willen gebruiken zullen ze de code op het vergrendelscherm moeten weten. Het is natuurlijk altijd een risico dat ze alles in beslag nemen. Logisch gevolg is dat zij mij dan maar naar mijn bestemming navigeren want ik ben te dom om kaart te lezenhardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:44:
[...]
Houd je er rekening mee dat het in sommige landen verboden is om flits waarschuwingssoftware geïnstalleerd te hebben? Dus niet enkel alleen actief, geïnstalleerd is vaak al voldoende. Je kunt het maar weten?
http://www.anwb.nl/juridi...-op-reis/verbod-navigatie
Ik ben er zelf niet zo heel erg bang voor, volgens mij kan ik in Sygic niet per land aangeven of hij flitsers moet laten zien. Ik kan ze wel in het land zelf uitschakelen volgens mij, maar niet helemaal verwijderen zonder dat de flitsers in de landen waar het wel weg ook verwijderd worden.
Die heb ik ook in gedachten, toevallig werd ik daar gequoted. Opzich redden we ons wel met 1GB data, 2 weken lang. Waar het kan pakken we een wifi-netwerk. Dan ben ik voor 10 euro klaar. Mocht het toch te weinig zijn dan koop ik voor 10 euro weer een 1GB bundel (ik moet nog navragen of dit kan, maar het lijkt erop dat het wel kan). Als het niet kan, haal ik een Kroatische simkaart.knakworst schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:44:
[...]
Waarom niet echt onbeperkt nemen in Kroatië.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47582425
5 jaar geleden was ik in Kroatie en kocht daar een simkaart voor 3 euro met 500MB data, een maand geldig. Dit was ook goed te doen. Nadeel was het papierwerk eromheen en het lange wachten (toch zeker 1,5 uur).
Met de simkaart die wordt benoemd in de link heb je dat gelukkig niet.
Heb vanochtend mijn eerste testrit gemaakt met Sygic, ik kende het van een paar jaar terug. Het viel me op dat beeld nog mooier is geworden. Daar was ik in tegenstelling van bijvoorbeeld Navigon altijd van gecharmeerd. De route naar mijn werk werd snel berekend. Ook gaf hij aan dat ik 2 flitspalen zo tegenkomen, ik heb alleen niet gemerkt dat hij er ook voor waarschuwde. Misschien kwam dat omdat ik de weg op mijn duimpje ken en niet goed op de navigatie lette.
Hij maakte bij Zwolle alleen een kleine fout. Er is daar een grote rotonde onder de snelweg, als je aankomt rijden wil hij dat je het laatst ineens van rijbaan wisselt (niet handig). Het is een soort afrit in een afrit daar. Als je de rotonde nadert kan je via de meest rechterrijbaan direct rechts afslaan langs de rotonde (scheelt je een stoplicht). Het is een soort verkorte weg net zoals de rotonde bij Joure. Dit is een kleingheidje want je komt uiteindelijk op dezelfde weg uit.
Ik moet nog even spelen met de settings, dat hij bij een afrit even fullscreen de rijbaanen laat zien vind ik storend. Volgens mij is dat uit te te zetten. Het kleine schermpje die met je meerijdt om de goede rijbaan aan te geven vind ik wel ideaal.
Voor die 25 euro vind ik dit een hele mooie oplossing. De aanbieding was tot 25 juli geldig, maar ik zie dat hij nu tot 8 augustus geldig is.
Edit:
Ik zit even te kijken op de site van Sygic: http://www.sygic.com/speed-cameras/premium
De speedcameras maken deel uit van je Premium licentie, maar ik kan alleen maar een Speed Cameras Nederland app vinden. Lijkt me dat die alleen voor Nederland geldt.
[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 26-07-2016 11:07 ]
Veel camera's zijn opgenomen als poi, en niet alleen voor Nederland. Ook in Duitsland komen ze tevoorschijn op je scherm (al dan niet met extra waarschuwing). Je kunt ze binnen de instellingen aan- of uitzetten, maar ook verwijderen via de instellingen. Mocht op aanwezigheid gecontroleerd worden in het buitenland, dan is het zich van de domme houden meestal niet voldoende. Toen ik nog een aparte Navigatie PNA gebruikte met externe opslag was het niet moeilijk. Plop, SD-kaartje met FP eruit, zonder FP ervoor in de plaats, en het was geregeld. Ik heb echter werkelijk geen idee hoe streng men controleert in die landen waar je helemaal geen FP waarschuwing in je navigatie mag hebben.Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:39:
[...]
[knip]
Edit:
Ik zit even te kijken op de site van Sygic: http://www.sygic.com/speed-cameras/premium
De speedcameras maken deel uit van je Premium licentie, maar ik kan alleen maar een Speed Cameras Nederland app vinden. Lijkt me dat die alleen voor Nederland geldt.
Testing, one, two ...
Ik meen me te herinneren dat Sygic in, bijvoorbeeld Nederland, de flitsers met een camera icoontje weergeeft en dat, in landen waar het niet toegestaan is de flister met een algemeen icoontje weergegeven wordt. Niet minder illegaal, maar toch.Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:28:
[...]
Daar wist ik vanaf, ik snap alleen niet hoe ze dit willen controleren. als ze mijn telefoon willen gebruiken zullen ze de code op het vergrendelscherm moeten weten. Het is natuurlijk altijd een risico dat ze alles in beslag nemen. Logisch gevolg is dat zij mij dan maar naar mijn bestemming navigeren want ik ben te dom om kaart te lezen
Ik ben er zelf niet zo heel erg bang voor, volgens mij kan ik in Sygic niet per land aangeven of hij flitsers moet laten zien. Ik kan ze wel in het land zelf uitschakelen volgens mij, maar niet helemaal verwijderen zonder dat de flitsers in de landen waar het wel weg ook verwijderd worden.
Dat zou kunnen. In Nederland zie je inderdaad die camera icoon.
In Nordhorn zie ik wel een stoplichticoontje voor een roodlichtcamera en in Rheine (ook Duitsland) zie ik ook een camera icoontje. Ik zit eraan te denken om ze te importeren van SCDB.info als test.
Ik weet namelijk niet hoe snel Sygic hun cameras in de app bijwerkt, zit dat in de kaart update of haalt hij ze via de 3G van je telefoon af en te op?
De app van Sygic voor de flitspalen werkt als een soort overlay over je navigatie heen. Het ziet er mooi uit, ik moet het alleen nog even in de praktijk gaan testen.
In Nordhorn zie ik wel een stoplichticoontje voor een roodlichtcamera en in Rheine (ook Duitsland) zie ik ook een camera icoontje. Ik zit eraan te denken om ze te importeren van SCDB.info als test.
Ik weet namelijk niet hoe snel Sygic hun cameras in de app bijwerkt, zit dat in de kaart update of haalt hij ze via de 3G van je telefoon af en te op?
De app van Sygic voor de flitspalen werkt als een soort overlay over je navigatie heen. Het ziet er mooi uit, ik moet het alleen nog even in de praktijk gaan testen.
Zoals ik het gevonden heb maakt Sygic onderscheid in weergave tussen flitspalen en stoplicht-flitsers. En als ik zo even over een Duitse stad ga dan zie ik daar dezelfde verschillen bij flitspalen en stoplicht-flitsers.alesandro_46 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:46:
[...]
Ik meen me te herinneren dat Sygic in, bijvoorbeeld Nederland, de flitsers met een camera icoontje weergeeft en dat, in landen waar het niet toegestaan is de flister met een algemeen icoontje weergegeven wordt. Niet minder illegaal, maar toch.
Testing, one, two ...
Klopt inderdaad, er zit onderscheid in.
Ik ga eens testen met hun flitspalen app. Normaal gebruik ik Flitsnav hier voor maar ben vooral benieuwd hoe deze combinatie werkt. De overlay is zichtbaar in Sygic en past er mooi bij, je kunt met een klein pijltje de overal onzichtbaar maken. Zal eens kijken naar het gedrag als er een flitser komt.
Grappig is dat de overlay over alles heen valt (kan je instellen), dus zelfs op mijn homnescreen zie ik nu een weergave haha.
Ik ga eens testen met hun flitspalen app. Normaal gebruik ik Flitsnav hier voor maar ben vooral benieuwd hoe deze combinatie werkt. De overlay is zichtbaar in Sygic en past er mooi bij, je kunt met een klein pijltje de overal onzichtbaar maken. Zal eens kijken naar het gedrag als er een flitser komt.
Grappig is dat de overlay over alles heen valt (kan je instellen), dus zelfs op mijn homnescreen zie ik nu een weergave haha.
Dan zit ik er mogelijk naast (weet eerlijk gezegd ook niet of het in Sygic of een andere app was, volgens mijn geheugen was het Sygic, maar alweer een paar jaar geleden).hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:15:
[...]
Zoals ik het gevonden heb maakt Sygic onderscheid in weergave tussen flitspalen en stoplicht-flitsers. En als ik zo even over een Duitse stad ga dan zie ik daar dezelfde verschillen bij flitspalen en stoplicht-flitsers.
En volgens mij zag ik die toen ik door Frankrijk aan het navigeren was, zou je daar eens kunnen kijken? Zou dat natuurlijk zelf kunnen doen, maar heb de kaart van Frankrijk nu niet op mijn telefoon staan

In Duitsland mag je ook geen flitsers hebben, ze staan er wel in. Ik heb ook geen kaart van Frankrijk erin staan, maar ik vermoed dat ze er wel gewoon gescheiden in staan.alesandro_46 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Dan zit ik er mogelijk naast (weet eerlijk gezegd ook niet of het in Sygic of een andere app was, volgens mijn geheugen was het Sygic, maar alweer een paar jaar geleden).
En volgens mij zag ik die toen ik door Frankrijk aan het navigeren was, zou je daar eens kunnen kijken? Zou dat natuurlijk zelf kunnen doen, maar heb de kaart van Frankrijk nu niet op mijn telefoon staan.
Voor Frankrijk geldt hetzelfde, aparte symbolen voor stoplicht en flitspalen. Ik heb het overigens over de meldingen en FP instellingen binnen Sygic navigatie, niet over hun aparte app die ze daarvoor ook beschikbaar hebben.alesandro_46 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Dan zit ik er mogelijk naast (weet eerlijk gezegd ook niet of het in Sygic of een andere app was, volgens mijn geheugen was het Sygic, maar alweer een paar jaar geleden).
En volgens mij zag ik die toen ik door Frankrijk aan het navigeren was, zou je daar eens kunnen kijken? Zou dat natuurlijk zelf kunnen doen, maar heb de kaart van Frankrijk nu niet op mijn telefoon staan.
Om een idee te krijgen;

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2016 14:36 ]
Testing, one, two ...
Die 3D kaarten zijn wel mooi.hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:29:
[...]
Voor Frankrijk geldt hetzelfde, aparte symbolen voor stoplicht en flitspalen. Ik heb het overigens over de meldingen en FP instellingen binnen Sygic navigatie, niet over hun aparte app die ze daarvoor ook beschikbaar hebben.
Om een idee te krijgen;
[afbeelding]
Is ook ergens te zien hoe vaak de flitspalen en roodlichtflitsers geupdate worden door Sygic?
Met sygic nu meegemaakt dat bij poi benzinestations alle brandstofprijzen keurig werden weergegeven. Bedrag klopte exact. Ook de parkeergarage erna werd keurig aangegeven hoeveel vrije parkeerplaatsen. Dit alles in Frankrijk (Aix).
Dat kan ik je niet zeggen, ik gebruik enkel de FP's zoals ze beschikbaar zijn binnen Sygic, heb er geen aparte premium versie van aangekocht.Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Die 3D kaarten zijn wel mooi.
Is ook ergens te zien hoe vaak de flitspalen en roodlichtflitsers geupdate worden door Sygic?
Testing, one, two ...
Dat is wel een mooie toevoeging. Ik gebruik er nu nog de brandstof app voor. werkt ook goed maar heel soms zit hij er een cent naast. Die parkeerplekken moet dan haast wel realtime gaan, ook een hele mooie ontwikkeling die ik graag eens wil proberen.knakworst schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:
Met sygic nu meegemaakt dat bij poi benzinestations alle brandstofprijzen keurig werden weergegeven. Bedrag klopte exact. Ook de parkeergarage erna werd keurig aangegeven hoeveel vrije parkeerplaatsen. Dit alles in Frankrijk (Aix).
Edit: hoe krijg je eigenlijk de prijzen te zien?
Ik klikte net een tankstation aan en hij liet allerlei gegevens zien. Ook een poppetje met pijlen (panorama), ik dacht dat je dan als het ware over de kaart kunt lopen, maar hij opent streetview. Ook wel een leuke optie
[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 26-07-2016 16:16 ]
Net gecheckt, in Nederland geen prijzen. Probeer maar eens Frankrijk. Nederland komt hopelijk snel. Hij geeft wel aantal plaatsen weer bij een aantal parkeergarages. Onder andere torengarage Den Haag.
Benzineprijzen zijn momenteel beschikbaar in VS, Canada, Oostenrijk, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Noorwegen, Polen, Zwitserland, Portugal, Zweden, Turkije, Roemenië, Tsjechische Republiek, Slovenië en Griekenland.
Ik heb zojuist gekeken in Polen en Duitsland d maar kreeg niks te zien. De 3D gebouwen zijn wel mooi.
In de auto krijg ik de stem niet praktisch over mijn speakers. Hij doet bij elke instructie net of hij gaat bellen en ik zie het scherm in de middenconsole dan telkens op telefoon springen. Over gewoon bluetooth werkt het niet. Wel als bluetooth media, maar dan hoor ik geen muziek meer.
In de auto krijg ik de stem niet praktisch over mijn speakers. Hij doet bij elke instructie net of hij gaat bellen en ik zie het scherm in de middenconsole dan telkens op telefoon springen. Over gewoon bluetooth werkt het niet. Wel als bluetooth media, maar dan hoor ik geen muziek meer.
De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.
Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd+
De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.
Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app
• Compact offline vector maps updated at least once a month
Gratis versie: Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd
Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd+
De gratis versie is gelimiteerd tot 7 downloads en ondersteunt geen off-line Wikipedia data.
Use OSM and Wikipedia Data
• High-quality information from the best collaborative projects of the world
• OSM data available per country or region
• Wikipedia POIs, great for sightseeing
• Unlimited free downloads, directly from the app
• Compact offline vector maps updated at least once a month
Gratis versie: Google Play: Kaarten & Navigatie — OsmAnd
Geweldig programma!
Voor de liefhebbers van gratis versies : Op f-droid is de een-na-laatste full versie gratis te krijgen.
https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=net.osmand.plus
Voor de liefhebbers van gratis versies : Op f-droid is de een-na-laatste full versie gratis te krijgen.
Ik krijg wel het een en ander te zien in een aatal van die landen, maar lang niet de prijzen van alle tankstations.Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:32:
Ik heb zojuist gekeken in Polen en Duitsland d maar kreeg niks te zien. De 3D gebouwen zijn wel mooi.
...
Thanks!CaptJackSparrow schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:16:
De betaalde (Plus) versie OsmAnd+ is momenteel in de aanbieding met 50% korting voor €3,59.
Altijd al willen hebben maar vond het net iets te prijzig, nu maar aangeschaft dus.
Ik heb het getest en in Duitsland werkte het goed. In Kroatië heb ik er nog niet op gelet.begintmeta schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:28:
[...]
Ik krijg wel het een en ander te zien in een aatal van die landen, maar lang niet de prijzen van alle tankstations.
Wat me wel opvalt is dat de eindbestemming totaal verkeerd werd aangegeven door Sygic. We reden wel erg kleine weggetjes waar mensen met een caravan ook langs zouden moeten. Zaten 3km naast de bestemming. Maar even Google Maps opgestart en ging direct goed.
Naar een supermarkt hier in de buurt eindigde ook op een plek met een oud gebouw. De supermarkt zat 500m verder rijden. Verder werkt jet navigeren prima. Zelfs door Duitsland 2 keer omgeleid om een grote file te omzeilen. Dat werkte goed en scheelde tijd. We slingerden een paar keer over de snelweg heen via een bruggetje waar alles nog muurvast stond.
Eindbestemming verkeerd heb ik nog niet meegemaakt, Maar zoom in, en loop even je route door.Binnetie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:16:
[...]
Ik heb het getest en in Duitsland werkte het goed. In Kroatië heb ik er nog niet op gelet.
Wat me wel opvalt is dat de eindbestemming totaal verkeerd werd aangegeven door Sygic. We reden wel erg kleine weggetjes waar mensen met een caravan ook langs zouden moeten. Zaten 3km naast de bestemming. Maar even Google Maps opgestart en ging direct goed.
Naar een supermarkt hier in de buurt eindigde ook op een plek met een oud gebouw. De supermarkt zat 500m verder rijden. Verder werkt jet navigeren prima. Zelfs door Duitsland 2 keer omgeleid om een grote file te omzeilen. Dat werkte goed en scheelde tijd. We slingerden een paar keer over de snelweg heen via een bruggetje waar alles nog muurvast stond.
Verder gebruik ik Osmand voor POI's, Sygic heeft niet de mogelijkheid om op supermarkten te filteren, Osmand wel. En zo zie je direct waar alle supermarkten zijn, super handig.
Ik zou eens kunnen kijken naar Osmand. Vandaag een parkeerplaats gezocht via Sygic. Dat ging ook prima. We konden mooi dichtbij de eindbestemming parkeren voor 3kn per uur. Bij de parkeerplaats er naast was het 10kn per uur.Dacuuu schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Eindbestemming verkeerd heb ik nog niet meegemaakt, Maar zoom in, en loop even je route door.
Verder gebruik ik Osmand voor POI's, Sygic heeft niet de mogelijkheid om op supermarkten te filteren, Osmand wel. En zo zie je direct waar alle supermarkten zijn, super handig.
Sygic stelt zelf ook wel eens parkeeeplaatsen voor maar dan zit je zo een paar km van je bestemming af. Ga nog eens meer testen de komende tijd.
Voor de liefhebbers... ...betaal je toch gewoon een paar euro zodat je de ontwikkeling van het programma steunt?djiedjee schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:21:
Geweldig programma!
Heb zelf even geexperimenteerd met TomTom Go en MyDrive. Het synchroniseren van routes werkt lekker eenvoudig. Alleen onthoudt MyDrive alleen de laatst geïmporteerde route (bij mij althans). Weet je of het mogelijk is om alle geladen routes te bewaren? Ook zou ik graag een route die ik op mijn telefoon maak naar MyDrive, weet je of dit mogelijk is?hansie18 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 05:07:
Een eventuele GPX route kun je thuis op de computer importeren in MyDrive of je maakt zelf een route in MyDrive. Die routes staan dan in de cloud van MyDrive. Op je Android phone worden ze dan automatisch ingeladen (even inloggen eerst). Dat kun/moet je allemaal thuis doen waar internet is. Vervolgens kun je de route gewoon rijden of fietsen (in mijn geval). Dat kan helemaal offline. Ik doe het met alleen spraakondersteuning, zodat de batterij minder snel leeg is. Voor de zekerheid schrijf ik op klein papiertje de dorpen op waar ik langs moet komen; meestal is de gpx route niet perfect of werkt de gps niet perfect of doet Tomtom niet z'n best, zodat ik op (tot nu toe) één plek in de routes vastloop (en even op mijn papiertje moet kijken). De rest werkt het als een tierelier! Ik weet niet hoe het op een motor zou zijn.
Uitstekende ervaring met MyDrive TomTom. Maak de routes zelf aan of importeer gpx routes op de PC en vervolgens synchroniseer ik ze op mijn telefoon. Prima optie sinds kort bij TomTom. Al meerdere fietsroutes gefietst naar alle tevredenheid. Onlangs overigens ook IJsland verkend met huurauto via de TomTom op mijn mobiel. Heb geen navigatie hoeven te huren. Alles perfect gegaan via de phone. Eigenlijk niets dan lof!
Bedankt voor het delen van je ervaring. Heb zelf nog wat onderzocht en een antwoord op een van mijn vragen gevonden:
Weet je of het mogelijk is om alle geladen routes te bewaren? Dit doet Tomtom schijnbaar vanzelf. Ik dacht dat er na het inladen van een GPX automatisch een aantal routes verdwenen waren. Denk dat ik spoken zie
.
Verder heb ik uitgevonden dat je voor het inladen van een GPX niet gebonden bent aan de pc. Als de GPX op je telefoon staat dan kan je deze inladen middels de browser op je telefoon (dus niet de MyDrive app!). Nadeel voor mij blijft wel dat hiervoor internet benodigd is.
Tot slot heb ik nog niet gevonden hoe ik routes die ik op mijn telefoon maak naar MyDrive kan synchroniseren. Dit zou het mogelijk maken om de GPX van deze routes te delen met anderen (met het groepje motorrijders rijden er meestal meerdere personen met navigatie).
Weet je of het mogelijk is om alle geladen routes te bewaren? Dit doet Tomtom schijnbaar vanzelf. Ik dacht dat er na het inladen van een GPX automatisch een aantal routes verdwenen waren. Denk dat ik spoken zie
Verder heb ik uitgevonden dat je voor het inladen van een GPX niet gebonden bent aan de pc. Als de GPX op je telefoon staat dan kan je deze inladen middels de browser op je telefoon (dus niet de MyDrive app!). Nadeel voor mij blijft wel dat hiervoor internet benodigd is.
Tot slot heb ik nog niet gevonden hoe ik routes die ik op mijn telefoon maak naar MyDrive kan synchroniseren. Dit zou het mogelijk maken om de GPX van deze routes te delen met anderen (met het groepje motorrijders rijden er meestal meerdere personen met navigatie).
Voor dat laatste weet ik wel een oplossing buiten mydrive om. De app dropsync kan bestanden automatisch synchroniseren van en naar dropbox (en dit ook per toestel en per map aanpassen) je zou vervolgens via dropbox weer kunnen delen. Of een dergelijke app voor mydrive bestaat kan ik niet zeggen omdat ik deze niet gebruik.alesandro_46 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:52:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Heb zelf nog wat onderzocht en een antwoord op een van mijn vragen gevonden:
Weet je of het mogelijk is om alle geladen routes te bewaren? Dit doet Tomtom schijnbaar vanzelf. Ik dacht dat er na het inladen van een GPX automatisch een aantal routes verdwenen waren. Denk dat ik spoken zie.
Bedankt voor de tip, eens naar kijken.rockhopper schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Voor dat laatste weet ik wel een oplossing buiten mydrive om. De app dropsync kan bestanden automatisch synchroniseren van en naar dropbox (en dit ook per toestel en per map aanpassen) je zou vervolgens via dropbox weer kunnen delen. Of een dergelijke app voor mydrive bestaat kan ik niet zeggen omdat ik deze niet gebruik.
Deze app zal alleen niet werken voor Tomtom Go omdat deze de routebestanden in een sqlite database stopt. Het zijn dus geen losse .gpx of .itn files.
Tja, ik weet verder niet hoe de files opgeslagen worden, maar als jij een map met daarin de sqlite database aanwijst synchroniseert ie die map gewoon braaf naar dropbox toe. Je kan zelf aangeven of ie dat alleen met wifi of ook via mobiel netwerk mag/moet doen.
Ik heb zoals je merkt ook nog nooit met TT Go gewerkt, dus ik ben verder ongehinderd van enige kennis wat betreft hoe het delen van routes en het opslaan daarvan in zijn werk gaat. Maar dropsync vind ik briljant, je wijst gewoon een folder aan op je telefoon of pc (dropbox folder op pc) en je gooit er wat in en het staat ook meteen op je telefoon / pc (doorhalen wat niet van toepassing is) zonder dat je er verder omkijken naar hebt.
Ik heb zoals je merkt ook nog nooit met TT Go gewerkt, dus ik ben verder ongehinderd van enige kennis wat betreft hoe het delen van routes en het opslaan daarvan in zijn werk gaat. Maar dropsync vind ik briljant, je wijst gewoon een folder aan op je telefoon of pc (dropbox folder op pc) en je gooit er wat in en het staat ook meteen op je telefoon / pc (doorhalen wat niet van toepassing is) zonder dat je er verder omkijken naar hebt.
Je kan je MyDrive routes evt. delen met je kameraden door ze even jouw loginnaam en password voor MyDrive te geven. Go Mobile synchroniseert het dan ook met hun.alesandro_46 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:52:
Weet je of het mogelijk is om alle geladen routes te bewaren? Dit doet Tomtom schijnbaar vanzelf. Ik dacht dat er na het inladen van een GPX automatisch een aantal routes verdwenen waren. Denk dat ik spoken zie.
Sygic verbaasde mij deze weer zeer in positieve zin: op mijn dagelijkse fietsroute zijn ze bezig met rioleringswerkzaamheden waardoor de weg er uit ligt. Wat ik bizar & mooi vind is dat dit actueel wordt weergegeven op de kaart van mijn sygic app: keurig rode wegen waar hij in routeberekening rekening mee houdt. Ook wordt het direct aangepast wanneer wegen weer begaanbaar zijn. Ik heb geen enkele site gevonden waar deze info op staat. Hamvraag voor mij is dus ook: waar haalt sygic deze lokale info vandaan 
Het gaat om de Selterskampweg in Bennekom: https://goo.gl/maps/D3WRYKZaxSS2
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
In de Sygic-app kan je vrij laagdrempelig afsluitingen, ongevallen, verkeer etc melden, misschien dat ze op die weg dergelijke locale info binnenhalen. Je kan het eens uitproberen, maar ik mag hopen dat ze niet op een melding varen.
Is bij TomTom ook bekend. Weet niet of het ook zo goed bijgehouden wordt als bij Sygic.vandermark schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
Sygic verbaasde mij deze weer zeer in positieve zin: op mijn dagelijkse fietsroute zijn ze bezig met rioleringswerkzaamheden waardoor de weg er uit ligt. Wat ik bizar & mooi vind is dat dit actueel wordt weergegeven op de kaart van mijn sygic app: keurig rode wegen waar hij in routeberekening rekening mee houdt. Ook wordt het direct aangepast wanneer wegen weer begaanbaar zijn. Ik heb geen enkele site gevonden waar deze info op staat. Hamvraag voor mij is dus ook: waar haalt sygic deze lokale info vandaan
Heb wel eens begrepen dat die info van TomTom naar Sygic gaat.
Misschien wel eens interessant om bij te houden: zodra er een wijziging in genoemde situatie is, hoe snel is dat bij beide routeplanners doorgevoerd... Jij hebt toegang tot beide planners...
En bij michelin ook: https://www.viamichelin.n...ess=selterkamp%20bennekomheutsm schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Is bij TomTom ook bekend. Weet niet of het ook zo goed bijgehouden wordt als bij Sygic.
Misschien wel eens interessant om bij te houden: zodra er een wijziging in genoemde situatie is, hoe snel is dat bij beide routeplanners doorgevoerd... Jij hebt toegang tot beide planners...
Ben ik toch wel benieuwd waar ze het vandaan halen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
De info in de Sygic app komt inderdaad van Tomtom af. En wegafsluitingen etc zijn spot on, echt razend snel.heutsm schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Is bij TomTom ook bekend. Weet niet of het ook zo goed bijgehouden wordt als bij Sygic.
Ik heb het in de gaten gehouden laatst hier met een wegafsluiting, Tomtom/Sygic hadden het goed, en het stond niet op Google maps.
Dat van die actuele verkeerssituatie zit enkel in de gekochte versie van Sygic, of vergis ik mij daarin? Ik vraag het omdat ik op een niet Android systeem de afsluitingen wel te zien krijg bij de gekochte versie, maar niet bij de gratis versie op datzelfde systeem. Het verschil tussen die beiden versies is dan ook nog dat er de dienst "live services" als extra is aangeschaft. Op de Android systemen hier in huis, waarop de gratis versie van Sygic is geïnstalleerd (en de Premium periode is verstreken), komen geen afsluitingen tevoorschijn. Kan iemand dat even verduidelijken misschien?
Edit: ik heb het antwoord al gevonden, je blijkt inderdaad de Premium services actief te moeten hebben, en voor de TomTom live services ook de Traffic update. Het staat allemaal keurig bij de diverse producten vermeld in de Sygic store binnen de app. Real-time verkeersinformatie TomTom staat als zodanig ook bij de product-info vermeld. Duidelijk zo
Edit: ik heb het antwoord al gevonden, je blijkt inderdaad de Premium services actief te moeten hebben, en voor de TomTom live services ook de Traffic update. Het staat allemaal keurig bij de diverse producten vermeld in de Sygic store binnen de app. Real-time verkeersinformatie TomTom staat als zodanig ook bij de product-info vermeld. Duidelijk zo
[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2016 17:10 ]
Testing, one, two ...
Gisteren teruggekomen van vakantie in Kroatie.
Ik kan jullie dus wat meer vertellen over het gebruik van Sygic en de lifeservices.
Op de heenweg (zoals eerder gemeld) een flinke file gehad die aardig werd vermeden door een andere route te laten berekenen. Hij komt dan zelf met suggesties.
De terugweg hadden we bij de Karawankentunnel een flinke file van 2 uur, hier is ook niet een alternatief omheen te rekenen. Later hadden we bij de Chiemsee in Duitsland ook een flinke file van 45minuten, een alternatief was er ook niet want dan was je al snel die tijd aan het omrijden.
Onderin het scherm zie je in gele streepjes of je vertragingen tegenkomt (ook wegwerkzaamheden). De brandstofprijzen kloppen ook precies. Dit heb ik in Duitsland getest.
Qua dataverbruik is het afhankelijk van de wat er op de weg gebeurd qua verkeer hoeveel data hij verbruikt. De telefoon zegt dat hij 129MB data heeft verbruikt, maar komt niet helemaal van alleen het navigeren. Omdat ik een mifi hotspot gebruikte telt hij alle verbruikte data met wifi, dit is incl mijn eigen wifi thuis en wifi van de camping als ik een route berekende. Ik schat het daadwerkelijke verbruik op de heen en terugreis op zo'n 80MB.
Volgens de site van Sygic, moet het verbruik rond de 1MB per uur zijn: http://help.sygic.com/en/...w-is-the-data-consumption
Puntje waar ik me wel aan iriteerde was dat je lastig met je vingers kunt in en uitzoomen, dan versprong het beeld. Gisteren had ik een update van Sygic en hier lijkt het te zijn opgelost.
Ander punt van irritatie is dat hij heel veel flitsers meldt, maar ik in 8 van de 10x niks zag staan. Je remt dan maar er is niks aan de hand. Ik weet niet waar hij de flitsers vandaan haalt, maar ik ontving ook meldingen van flitsers midden op de weg (in de berm) maar heb niks gezien. 1 vaste flitser die hij niet meldde en ik wel zag (te laat) gaat mij geld kosten
.
Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van Sygic, ik hoop dat ze de flitsers nog eens gaan verbeteren.
Opvallend detail is dat er geen file info is in Kroatie, maar ik heb deze wel gehad op een snelweg, het waren geen wegwerkzaamheden.
Ik kan jullie dus wat meer vertellen over het gebruik van Sygic en de lifeservices.
Op de heenweg (zoals eerder gemeld) een flinke file gehad die aardig werd vermeden door een andere route te laten berekenen. Hij komt dan zelf met suggesties.
De terugweg hadden we bij de Karawankentunnel een flinke file van 2 uur, hier is ook niet een alternatief omheen te rekenen. Later hadden we bij de Chiemsee in Duitsland ook een flinke file van 45minuten, een alternatief was er ook niet want dan was je al snel die tijd aan het omrijden.
Onderin het scherm zie je in gele streepjes of je vertragingen tegenkomt (ook wegwerkzaamheden). De brandstofprijzen kloppen ook precies. Dit heb ik in Duitsland getest.
Qua dataverbruik is het afhankelijk van de wat er op de weg gebeurd qua verkeer hoeveel data hij verbruikt. De telefoon zegt dat hij 129MB data heeft verbruikt, maar komt niet helemaal van alleen het navigeren. Omdat ik een mifi hotspot gebruikte telt hij alle verbruikte data met wifi, dit is incl mijn eigen wifi thuis en wifi van de camping als ik een route berekende. Ik schat het daadwerkelijke verbruik op de heen en terugreis op zo'n 80MB.
Volgens de site van Sygic, moet het verbruik rond de 1MB per uur zijn: http://help.sygic.com/en/...w-is-the-data-consumption
Puntje waar ik me wel aan iriteerde was dat je lastig met je vingers kunt in en uitzoomen, dan versprong het beeld. Gisteren had ik een update van Sygic en hier lijkt het te zijn opgelost.
Ander punt van irritatie is dat hij heel veel flitsers meldt, maar ik in 8 van de 10x niks zag staan. Je remt dan maar er is niks aan de hand. Ik weet niet waar hij de flitsers vandaan haalt, maar ik ontving ook meldingen van flitsers midden op de weg (in de berm) maar heb niks gezien. 1 vaste flitser die hij niet meldde en ik wel zag (te laat) gaat mij geld kosten
Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van Sygic, ik hoop dat ze de flitsers nog eens gaan verbeteren.
Opvallend detail is dat er geen file info is in Kroatie, maar ik heb deze wel gehad op een snelweg, het waren geen wegwerkzaamheden.
Waarom gebruik je geen Google Maps, als je toch roaming aan zet? Data verkeer zal dan nog iets hoger zijn, maar ik vertrouw toch echt een stuk meer op Maps.
Ik vind Google Maps prima voor kortere ritjes, maar voor langere ritten vind ik het nog geen waardige concurrent van Sygic. Het is nog lang geen echte navigatie app, zoals Sygic of TomTom.kwaazaar schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:45:
Waarom gebruik je geen Google Maps, als je toch roaming aan zet? Data verkeer zal dan nog iets hoger zijn, maar ik vertrouw toch echt een stuk meer op Maps.
Wat moet maps meer doen voor langere afstanden om volwaardig te zijn?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Eensmet Dj-sannieboy. Ik Nederland voor korte ritjes gebruik ik Google Maps. In het buitenland Sygic, de reden was omdat deze offline maps heeft. Toen ik voor relatief weinig een 1Gb bundel voor de EU kon kopen waren de life services interessant om eens te proberen.
De 3D gebouwen bij navigeren in de grote steden vind ik mooi om te zien, een stukje extra herkenning geeft dat voor mij.
Oh wat ik ook een handige optie vind is dat hij de parkeerplaatsen, rustplaatsen en de pompstations langs de route laat zien als je even op je scherm tikt, zo weet je meteen hoever dat van je huidige positie is. Handig voor als je een file nadert.
De 3D gebouwen bij navigeren in de grote steden vind ik mooi om te zien, een stukje extra herkenning geeft dat voor mij.
Oh wat ik ook een handige optie vind is dat hij de parkeerplaatsen, rustplaatsen en de pompstations langs de route laat zien als je even op je scherm tikt, zo weet je meteen hoever dat van je huidige positie is. Handig voor als je een file nadert.
[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 29-08-2016 19:14 ]
Max snelheid van wegen wordt niet aangegeven verder vind ik de rijbaan begeleiding soms warrig.Quad schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:11:
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Fatsoenlijke stem hebben. De huidige 'standaard' stem is echt waardeloos en straatnamen uitspreken is in mijn ogen overbodig en super onduidelijk. Was vorige week in Hongarije en dat land heeft bijna alleen maar straatnamen met 15 karakters en meer. Het enige wat je hoorde uit Google Navigatie was een stroom aan random letters (althans, zo klinkt Hongaars).Quad schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:11:
Heb een aantal maanden geleden Sygic Europa gekocht voor 25 euro en wil echt niet meer terug. Heb op dezelfde vakantie voornamelijk Sygic gebruikt en in de 4200 km was 'mevrouw' maar op twee punten te laat met aangeven.