Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Here Maps heeft Curaçao wel, maar ik zie dat ze geen namen hebben voor de meeste straten in Willemstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 10:33
Op mijn android heb ik Tomtom Go 1.8.1 draaien. Hier wil ik een route op zetten die gemaakt is op de pc. Zou iemand me kunnen aangeven in welke map deze route op de android, opgeslagen moet worden ?
De itn map heb ik geprobeerd, maar mijn android ziet de route dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 14:33
Voor zover ik weet ondersteunt Tomtom Android het niet om routes te importeren.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
alesandro_46 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:03:
Voor zover ik weet ondersteunt Tomtom Android het niet om routes te importeren.
Ondertussen het eea uitgezocht. Volgens het programma tyre, zou dit wel moeten kunnen. Dan kan op een pc de route gemaakt worden en gekopierd worden naar tomtom. om de route naar tomtom op een mobiel te kopieren, zou alleen met tyre pro kunnen. Ik ben benieuwd in welke map de route dan terecht komt, en welke extentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 18:58
Aloysxda schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Ondertussen het eea uitgezocht. Volgens het programma tyre, zou dit wel moeten kunnen. Dan kan op een pc de route gemaakt worden en gekopierd worden naar tomtom. om de route naar tomtom op een mobiel te kopieren, zou alleen met tyre pro kunnen. Ik ben benieuwd in welke map de route dan terecht komt, en welke extentie.
Je begrijpt natuurlijk wel dat als een programma het kan, het ook handmatig zal moeten kunnen. Ik ben benieuwd wat je ontdekt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 18:21
Aloysxda schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Mwa, heb er geen hoop op. Tyre is gemaakt voor de tomtom rider. De motor variant van tomtom. Kleine kans dat het werkt met de mobiele variant van tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Ondertussen heb ik dit gevonden:

Just got my TomTom GO mobile and I am pleased with it. Oh why must they completely redo the interface every time? Anyhow work around for ITN to Itenaries.sqlite conversionion I have a follows. Its a bit manual but it works. Use either Tyre or ITN converter to export files from ITN directory as POIs (OV2). Copy to \Card\Android\data\com.tomtom.gplay.navapp\files\files\personal\pois. Restart Go mobile app after closing. Then use POI to recreate route and save.

Dat wil dus zeggen dat je de opgeslagen poi allemaal apart moet toevoegen aan een route en daarna de complete route kan opslaan.
Dit is nogal een pokkel werk, maar het is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 19:29
Ik heb laatste tijd iets raars met HERE:
Wanneer ik HERE start opent die het zoek scherm en kom ik met geen mogelijkheid in de kaartmodus waar ik naar mijn favorieten kan gaan. 'Back' sluit HERE af. Ook HERE volledig afsluiten helpt dan niet, iemand vergelijkbare ervaringen? Verder erg tevreden met HERE.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 10:45
TomTom GO mobile ondersteunt mijn nieuwe nexus 5x niet?!

Welke vage reden is daar nu voor?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mountainbiker schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:27:
TomTom GO mobile ondersteunt mijn nieuwe nexus 5x niet?!

Welke vage reden is daar nu voor?
Android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 10:45
Heb de apk van tomtom GO handmatig geïnstalleerd.

Draait tot nu toe zonder problemen op de nexus 5x.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier draait TomTom ook zonder problemen op de Nexus 5X. Wel overgezet via Titanium Backup vanaf mijn Nexus 4.

Edit:
Net even de nieuwste versie van gisteren gedownload uit de store via de Nexus 7 en daarna de APK geïnstalleerd op de Nexus 5X, werkt gewoon. :)

[ Voor 74% gewijzigd door MegaTronics op 03-03-2016 18:21 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
http://www.androidheadlin...navigation-portfolio.html

Sygic heeft schijnbaar 88 nieuwe kaarten toegevoegd. Ik zie ze nog niet, verwacht dat ze zichtbaar zijn na een app update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dacuuu schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:24:
http://www.androidheadlin...navigation-portfolio.html

Sygic heeft schijnbaar 88 nieuwe kaarten toegevoegd. Ik zie ze nog niet, verwacht dat ze zichtbaar zijn na een app update.
Ik ben benieuwd welke landen of eilanden eronder vallen. Je zou verwachten dat de kaarten van Tomtom (dat zijn de kaarten van sygic namelijk) inmiddels wel Suriname zouden dekken, of de ABC-eilanden omdat deze toch een nauwere band hebben met Nederland. Misschien komen deze nieuwe kaarten niet van TT? Jammer dat ik nergens iets lees over welke kaarten het gaat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
Tomtom draait prima hier op Android MM ,gewoon via de playstore. [ Motorola x 2014 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Niemand de nieuwe look van Waze opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 13:59
Ja, opgevallen! Valt niet tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Handig, telefoon opnieuw geflasht, kan ik TomTom niet opnieuw activeren. Ook een wachtwoord reset werkt niet want de link die je krijgt loopt dood. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 22:17
Die nieuwe Waze werkt dus niet op mijn S7. De kaart blijft gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ondertussen alsnog de activatie kunnen doen en TomTom werkt weer volledig. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kreeg zojuist de melding dat voor mij de nieuwe sygic klaar is voor een update.
In de beschrijving inderdaad 88 nieuwe kaarten waaronder populaire bestemmingen zoals Costa Rica, de kaaiman eilanden, Cuba, China en Japan en "afrika"
Geen duidelijke lijst waar alle verschillen te zien zijn helaas, maar op zich een mooie update.
Overigens geld deze update ook voor de "premium versies" (wat dat ook moge betekenen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 06:35

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik op zich de nieuwe Waze wel een verbetering vind. Het ziet er, in vergelijking met de vorige versie, toch wel wat volwassener uit. Nog bij lange na niet volwassen vergeleken met tomtom bijvoorbeeld, maar toch.

Ook loopt de nieuwe Waze een stukje soepeler op mijn S6 dan de oude waze. In plaats van dat er nu elke 10m een nieuwe plaatsbepaling lijkt te zijn (was niet zo, maar als je alleen op het beeld af zou gaan zou je dat wel kunnen denken), verloopt het navigeren nu gewoon soepel. Geen schokkerig beeld meer, maar gewoon een mooi soepel beeld tijdens het rijden.

Soms vind ik het beeld wel iets te ver ingezoomd, maar goed dat is misschien ook wel weer wennen. Wat mij betreft is het overall een vooruitgang.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rockhopper schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:04:
Ik kreeg zojuist de melding dat voor mij de nieuwe sygic klaar is voor een update.
In de beschrijving inderdaad 88 nieuwe kaarten waaronder populaire bestemmingen zoals Costa Rica, de kaaiman eilanden, Cuba, China en Japan en "afrika"
Geen duidelijke lijst waar alle verschillen te zien zijn helaas, maar op zich een mooie update.
Overigens geld deze update ook voor de "premium versies" (wat dat ook moge betekenen)
als het goed is, is dit het lijstje met de nieuwe OSM kaarten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Cape Verde, Central African Republic, Chad, Comoros, Cote d'Ivoire, Djibouti, Equatorial,
Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Liberia, Lybia, Madagascar,
Sierra Leone, Somalia, South Sudan, Sudan, Western Sahara

Afghanistan, Armenia, Azerbaijan, Bangladesh, Bhutan, Cambodia, China, Georgia, Japan,
Kazakhstan, Kyrgyzstan, Laos, Maldives, Mongolia, Myanmar, Nepal, North Korea, Papua New Guinea,
South Korea, Sri Lanka, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan

Iran, Iraq, Israel, Pakistan, Palestine, Syria, Yemen

Antigua and Barbuda, Bahamas, Cuba, Dominica, ,Dominican Republic, Grenada, Haiti, Jamaica,
St.Kitts and Nevis, St.Lucia, St.Vincent and The Grenadines, Trinidad and Tobago

Belize, Bolivia, Cayman Islands, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Guyana,
Honduras, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Suriname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
vandermark schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:04:
Ik heb laatste tijd iets raars met HERE:
Wanneer ik HERE start opent die het zoek scherm en kom ik met geen mogelijkheid in de kaartmodus waar ik naar mijn favorieten kan gaan. 'Back' sluit HERE af. Ook HERE volledig afsluiten helpt dan niet, iemand vergelijkbare ervaringen? Verder erg tevreden met HERE.
Ik heb bij Instellingen -> Apps -> Here Maps de cache verwijderd. Ik kreeg na de laatste kaart update alleen de interface en niet de kaart te zien, na een herstart alleen maar "probleem met applicatie, probeer het later nog een keer". Na het verwijderen van het cache doet ie het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dacuuu schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:44:
[...]
als het goed is, is dit het lijstje met de nieuwe OSM kaarten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Cape Verde, Central African Republic, Chad, Comoros, Cote d'Ivoire, Djibouti, Equatorial,
Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Liberia, Lybia, Madagascar,
Sierra Leone, Somalia, South Sudan, Sudan, Western Sahara

Afghanistan, Armenia, Azerbaijan, Bangladesh, Bhutan, Cambodia, China, Georgia, Japan,
Kazakhstan, Kyrgyzstan, Laos, Maldives, Mongolia, Myanmar, Nepal, North Korea, Papua New Guinea,
South Korea, Sri Lanka, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan

Iran, Iraq, Israel, Pakistan, Palestine, Syria, Yemen

Antigua and Barbuda, Bahamas, Cuba, Dominica, ,Dominican Republic, Grenada, Haiti, Jamaica,
St.Kitts and Nevis, St.Lucia, St.Vincent and The Grenadines, Trinidad and Tobago

Belize, Bolivia, Cayman Islands, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Guyana,
Honduras, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Suriname
Zijn het OSM kaarten dan? Dat is op zich ook weer schokkend. Je lijst lijkt in ieder geval wel te kloppen met de nieuwe landen. Bedankt voor de info.

Nu heb ik alleen nog een sponsor nodig die me naar zo'n nieuw land meeneemt zodat ik sygic daar kan testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rockhopper schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:36:
[...]

Zijn het OSM kaarten dan? Dat is op zich ook weer schokkend. Je lijst lijkt in ieder geval wel te kloppen met de nieuwe landen. Bedankt voor de info.

Nu heb ik alleen nog een sponsor nodig die me naar zo'n nieuw land meeneemt zodat ik sygic daar kan testen ;)
Ben er zelf ook 99.9% zeker van dat de lijst klopt. Waarom schokkend? Het is vast legaal, en ik vind de osm kaarten echt top. Nu met de "goede" routering van sygic erbij en je hebt een leuke combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dacuuu schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Ben er zelf ook 99.9% zeker van dat de lijst klopt. Waarom schokkend? Het is vast legaal, en ik vind de osm kaarten echt top. Nu met de "goede" routering van sygic erbij en je hebt een leuke combi.
Ik meen dat het principe van osm nou juist gebaseerd was op niet commerciële toepassingen.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe het zit. Andere apps gebruiken ook OSM maps dus het zal legaal gezien toch wel in orde zijn denk ik.

Van de andere kant is het op zich een prima alternatief, niet dat sygic routering briljant is, maar linksom of rechtsom kom je uiteindelijk toch wel op je bestemming al zal het niet 100% van de tijd de meest efficiënte route zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Iedereen mag de OSM database gebruiken, zolang je je aan de licentie houdt (ODbL v 1.0). Daar staat nog niet eens in dat je als distributeur geen geld mag vragen voor de distributie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 14:33
Dacuuu schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Sygic maakt toch gebruik van de kaarten van Tomtom? Of is er een methode om OSM kaarten te gebruiken in Sygic? Een korte zoektocht leverde dit topic op met daarin:

Buildings :
1. Use the downloader "Sygic OSM buildings (2015.06).exe" (more detailed than the files of TomTom or HERE maps).

Maar dat gaat dus specifiek over gebouwen...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 14:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik wil Waze eens gaan proberen, maar krijg geen map in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jgjfpt.png

Doe ik iets fout, of gaat er iets fout met de instellingen?

[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 16-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
greatgonzo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:13:

[afbeelding]

Dat denk ik niet. Maar probeer eens een schone installatie, daarna ook de map verwijderen via een file Explorer als dat nog niet gedaan is.

Welk toestel? De S7? Bij mij op de S6 als bij mn vriendin op een G2 werkte het wel zoals het hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 16-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Schone installatie of even cache en data van Waze verwijderen. Bij mij werkt hij bug-free (net als de oude versie). Gebruik hem dagelijks. Wel zie ik heel af en toe een glitch in het scherm alsof er even iets goed mis gaat bij de video aansturing, maar is direct weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 14:21

Tijntje

Hello?!

Misschien handig als mensen hier ook van het bestaan af weten.
Op dit moment is Waze niet compatible met MirrorLink om de app via het scherm in je auto te gebruiken.
Er is al een suggestion aangemaakt bij Waze en hoe meer stemmen die krijgt hoe eerder MirrorLink support wordt toegevoegd.
https://waze.uservoice.co...62443-mirror-link-support

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

greatgonzo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:13:

[afbeelding]

Idem hier, janvanduschoten in "Google Play & Androidapps - Deel 18" . Heb je al een oplossing hiervoor gevonden?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 06-07 14:50

greatgonzo

schit-te-rend!

in plaats van koppelen aan facebook account, verse install en toen reguliere gebruiker aangemaakt.
En toen deed hij het wel.

Maar of dat aan de verse install lag of aan de koppeling met facebook, geen idee. Ik zou het gewoon beide proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

greatgonzo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:17:
[...]

in plaats van koppelen aan facebook account, verse install en toen reguliere gebruiker aangemaakt.
En toen deed hij het wel.

Maar of dat aan de verse install lag of aan de koppeling met facebook, geen idee. Ik zou het gewoon beide proberen.
Yes! Gelukt!
Beetje via een middenweg is het gelukt. Waze wederom geïnstalleerd en gewoon via Facebook aangemeld, geen kaart. Weer eraf gehaald, opnieuw erop en nu eerst eens via app info de data en cache gewist. Opnieuw opgestart, alleen via mn telefoonnummer aangemeld (wist niet dat dat kon), Facebook overgeslagen en tataaaaa, een kaart!
Ook gewoon mn favorieten aanwezig, helemaal blij :Y

Thanks!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-07 14:01

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sygic-gebruikers kunnen vanaf 11 april gratis gebruik maken van HUD, Dashcam en Snelheidscamera-meldingen.

http://www.sygic.com/blog...with-sygic-gps-navigation

Niet dat ik 't gebruik, maar vind 't wel netjes :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Eric_Cantona schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:45:
Sygic-gebruikers kunnen vanaf 11 april gratis gebruik maken van HUD, Dashcam en Snelheidscamera-meldingen.

http://www.sygic.com/blog...with-sygic-gps-navigation

Niet dat ik 't gebruik, maar vind 't wel netjes :Y
Het ligt alleen wel iets genuanceerder:
We are super excited to announce that starting from April 11,Premium users of Sygic GPS Navigation for Android and iPhone get the Head-up Display and Dashcam features for free foreverr, and Windows Phone users get to enjoy free Head-up Display. That’s not all of the good news though. Everyone who is using Sygic GPS Navigation as a free app gets Speed Camera Warnings for free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-07 14:01

Eric_Cantona

"Au Revoir"

dutchgio schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:47:
[...]

Het ligt alleen wel iets genuanceerder:

[...]
Dan krijgen de bestaande "abonnees" toch alledrie? Want camera's zaten er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik wil ook wel overstappen op Waze, ik gebruik nu voornamelijk google maps en flitsmeister bij elkaar maar ik vind beetje irritant worden om beide apps te gebruiken.

Wel paar punten, gebruikt Waze ook lane assist?
Bijv: Google maps geeft aan welke je baan het beste kan nemen, bij bijvoorbeeld een afslag of een stoplicht.
2 rechtsaf maar daarna moet je links geeft die dus aan de linker rechter te nemen.

En hoe vergelijkbaar zijn de flitspalen waarschuwingen met die van flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Joostje123 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:56:
Ik wil ook wel overstappen op Waze, ik gebruik nu voornamelijk google maps en flitsmeister bij elkaar maar ik vind beetje irritant worden om beide apps te gebruiken.

Wel paar punten, gebruikt Waze ook lane assist?
Bijv: Google maps geeft aan welke je baan het beste kan nemen, bij bijvoorbeeld een afslag of een stoplicht.
2 rechtsaf maar daarna moet je links geeft die dus aan de linker rechter te nemen.

En hoe vergelijkbaar zijn de flitspalen waarschuwingen met die van flitsmeister?
Ik gebruik Flitsmeister op de achtergrond: auto aan/uit bij connectie met de bluetooth van mn auto/carkit. Merk je dus niets van. GPS staat toch al aan voor Waze, dus kost ook geen extra energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
kwaazaar schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:07:
[...]

Ik gebruik Flitsmeister op de achtergrond: auto aan/uit bij connectie met de bluetooth van mn auto/carkit. Merk je dus niets van. GPS staat toch al aan voor Waze, dus kost ook geen extra energie.
Dus je gebruikt naast Waze ook flitsmeister, maar in Waze zit toch ook de snelheidscontroles in verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Als ik het goed begrijp heb je als je een Europa / wereld licentie hebt. Nu de dashcam en hud gratis krijgt, en wil je lifetime verkeersinfo moet je extra geld lappen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sPJZEiJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 22:40

franssie

Save the albatross

Joostje123 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:09:
[...]

Dus je gebruikt naast Waze ook flitsmeister, maar in Waze zit toch ook de snelheidscontroles in verwerkt?
Dat klopt, en ik draai dezelfde config (auto start FM en handmatig Waze) en FM is echt wel sneller met flitsers en traject controles. waze hangt er net wat achteraan (ik krijg dus beide meldingen in beeld).
Waze is wel weer geniaal in het (soms ook te laat maar dat ligt aan de melders die terecht wat later melden wat er aan de hand is, op het moment zelf is het nie altijd veilig) melden van gevaarlijke situaties zoals stilstaande voertuigen en werkzaamheden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115623

Dacuuu schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:53:
Als ik het goed begrijp heb je als je een Europa / wereld licentie hebt. Nu de dashcam en hud gratis krijgt, en wil je lifetime verkeersinfo moet je extra geld lappen.
[afbeelding]
Verkeersinfo is niet lifetime, maar voor een jaar. :| Premium is wel lifetime.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115623 op 14-04-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Anoniem: 115623 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:40:
[...]

Verkeersinfo is niet lifetime, maar voor een jaar. :| Premium is wel lifetime.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VAqo68B.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Hm, sinds kort aangepast?
Dat was eerder een jaarlijkse abonnementsdienst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115623

Ah, mijn fout. Als je Premium Traffic Europa kiest dan krijg je Verkeersinfo voor een jaar
Afbeeldingslocatie: http://schoendoos.nl/Screenshot_20160414-223442.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
franssie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:23:
[...]

Dat klopt, en ik draai dezelfde config (auto start FM en handmatig Waze) en FM is echt wel sneller met flitsers en traject controles. waze hangt er net wat achteraan (ik krijg dus beide meldingen in beeld).
Waze is wel weer geniaal in het (soms ook te laat maar dat ligt aan de melders die terecht wat later melden wat er aan de hand is, op het moment zelf is het nie altijd veilig) melden van gevaarlijke situaties zoals stilstaande voertuigen en werkzaamheden.
Gisteren en vanochtend eerste proefritjes met Waze,
Google maps geeft wel duidelijker aan, dat er file komt.

Bij Waze stond keurig de tijd 10 minuten langer dan normaal, dus wist dat er file was.
Maar bij Google maps wordt meteen de baan oranje of rood.

En ook bij stoplichten, weet die niet welke baan ik moet nemen vind ik toch wel een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joostje123 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:17:
[...]

Gisteren en vanochtend eerste proefritjes met Waze,
Google maps geeft wel duidelijker aan, dat er file komt.

Bij Waze stond keurig de tijd 10 minuten langer dan normaal, dus wist dat er file was.
Maar bij Google maps wordt meteen de baan oranje of rood.

En ook bij stoplichten, weet die niet welke baan ik moet nemen vind ik toch wel een groot gemis.
Het is denk ik maar net wat je voorkeur is. Ik weet zelf liever hoe lang ik stil sta dan dat ik weet dat er file is. Rood of oranje blijft nog redelijk vaag wat je dan precies kan verwachten. Overigens rekent waze ook, wanneer mogelijk, automatisch een alternatieve route uit die sneller is dan in de file staan. (ik weet niet of Maps dat tegenwoordig ook doet aangezien ik daar nauwelijks mee navigeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Bij Waze werd de baan altijd duidelijker rood/oranje bij file, maar sinds de laatste update is dat een stuk minder. Nu zie je hele dunne randjes in rood/oranje om de weg heen, het mag van mij wel weer wat duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

l3art schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:22:
[...]
<>verigens rekent waze ook, wanneer mogelijk, automatisch een alternatieve route uit die sneller is dan in de file staan. (ik weet niet of Maps dat tegenwoordig ook doet aangezien ik daar nauwelijks mee navigeer)
Maps doet dat ook en geeft tijdens het rijden bij elke mogelijke alternatieve route de +tijd in minuten aan (of gelijk), dat is waanzinnig handig als je lokaal ook wat bekend bent. Over het algemeen genomen is de routing van Waze beter, na de aanslagen van Parijs moest ik naar Frankrijk en Waze stuurde mij probleemloos om alle controles heen (voor de veiligheid van de EU niet zo handig misschien maar het scheelde wel een ruim half uur ten opzichte van mijn vrienden die wel lekker in de file stonden).

De nieuwe looks van Waze bevallen mij nog niet en ook het rijbaan-aangeven zouden ze van Maps mogen overnemen (naast de continue alternatieve routes) - ze zijn beiden van Google dus wie weet ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heb sygic maar als ik onderweg een omleiding heb hoe kan ik dan instellen om een andere (alternatief) route te nemen?
kan niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
franssie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:59:
[...]

(naast de continue alternatieve routes) - ze zijn beiden van Google dus wie weet ;)
Dat heb ik dus net deze week ontdekt in Maps en dat is echt wel handig die view!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

1475paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:38:
heb sygic maar als ik onderweg een omleiding heb hoe kan ik dan instellen om een andere (alternatief) route te nemen?
kan niks vinden
Sygic is een goed systeem maar niet zo online als Waze en Maps. Wat meestal het beste werkt is als de omleiding aangegeven is deze eerst te volgen. Sygic is slim genoeg om te snappen dat je een andere route zoekt en zal dan naar alternatieven gaan zoeken. Dus je kan het denk ik niet instellen (anders dan je normaliter naar alternatieve routes zoekt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Iemand ervaring met Sygic en hun Traffic service?
Heb de mogelijkheid om een levenslange licentie te kopen voor 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
ChiMan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:43:
[...]
Ik maak er nu (ivm dezelfde aanbieding) een week of drie gebruik van. Het lijkt goed te werken, al zijn er voor mij weinig alternatieve routes als ik files/vertraging tegenkom op weg naar werk.
De paar keer dat er vertraging was heb ik het braaf gevolgd, met één uitzondering om eens te kijken wat er gebeurt als ik het niet doe. Toen kwam ik dus inderdaad wel in de file terecht.

Verder zie je hoeveel tijd vertraging je hebt in minuten in beeld (op je huidige route). Je ziet niet waar die vertraging zich bevind, maar je weet wel dat je er voorbij bent als het weer verdwenen is.
Overigens moet ik handmatig alternatief aangeboden kortere / snellere routes aantikken en bevestigen, ik weet niet of dit ook automagisch kan.
Al met al wereldwijd lifetime traffic voor dat bedrag in mijn ogen money well spent. Ik ben er tevreden over, maar ik zal niet de beste tester zijn. In de regel rij ik tegen de files en drukte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Osmand wordt hier aangeraden als app om met gpx bestanden te navigeren. Ik krijg er echter geen gpx bestand in geladen.

Ik heb op mijn s6 een map gemaakt /storage/osmand/tracks en daar een gpx bestand ingezet.

Vervolgens tik ik in de app op aanwijzingen, dan op het tandwiel, navigatie langs gpx route. Ik krijg dan de melding dat er geen bestanden gevonden zijn.

Doe ik iets verkeerd? Of gaat dit niet met de gratis versie?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Prima tot nu toe. Ik vergelijk vaak Google maps en sygic. Gisteren nog gedaan met de route vanaf thuis naar de kust. Google en sygic gaven de zelfde alternatieve route, op een paar straatjes na.

Ik gebruik Google maps graag in Nederland, vanwege de sublieme zoek functie. Typ 3 letters in van een bedrijfsnaam, en klaar ben je. Sygic is toch wat nauwkeuriger met zoeken.

Sygic wil ik meer in het buitenland gebruiken. Offline maps, en goede traffic info. Dus je bent een klap minder 3g data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:28
Heb je misschien ook een osm folder op je externe sd card?
Je kan ook een gpx importeren en kijken waar hij terecht komt.
bramv82 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:34:
Osmand wordt hier aangeraden als app om met gpx bestanden te navigeren. Ik krijg er echter geen gpx bestand in geladen.

Ik heb op mijn s6 een map gemaakt /storage/osmand/tracks en daar een gpx bestand ingezet.

Vervolgens tik ik in de app op aanwijzingen, dan op het tandwiel, navigatie langs gpx route. Ik krijg dan de melding dat er geen bestanden gevonden zijn.

Doe ik iets verkeerd? Of gaat dit niet met de gratis versie?

[ Voor 4% gewijzigd door djiedjee op 06-05-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Is inmiddels gelukt. Op de internal storage stond ergens een osmand map.

De S6 heeft geen sd kaart slot, maar toch zijn er verschillende partities voor internal en external storage

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 08:19
bramv82 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:34:
Is inmiddels gelukt. Op de internal storage stond ergens een osmand map.

De S6 heeft geen sd kaart slot, maar toch zijn er verschillende partities voor internal en external storage
Ik had precies hetzelfde. Even puzzelen en toen bleek dat ik inderdaad 2 tracks maps had op de telefoon waarvan 1 dus slechts gebruikt werd door de software.

Naar aanleiding van wat berichten in dit topic Osmand maar weer eens geinstalleerd. Ten opzichte van een paar jaar geleden vind ik het behoorlijk verbeterd. Al mis ik nog een beetje de logica in de interface. Veel menutjes en plaatsen waar je instellingen kan wijzigen. Misschien nog even wennen voor mij.

Wat me met name beviel was dat bij het afwijken van de route hij deze gewoon weer oppakt als je er opkomt. Dat ging bij mij vorig jaar niet goed.

Bij de fietsclub zie ik niemand met Osmand. Is het dan toch niet zo goed?

@moderator misschien een idee om een apart topic voor fietsnavigatie te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

[...]

Ik vind Sygic, ondanks dat de kaarten van TT komen, vaak achter liggen met verkeersaanpasingen. Rotondes die er al een tijd liggen worden niet weergegeven, zo'n dingen. Het gebruik en instellingen zijn wel fijn en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Anoniem: 444220 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:30:
[...]

Ik vind Sygic, ondanks dat de kaarten van TT komen, vaak achter liggen met verkeersaanpasingen. Rotondes die er al een tijd liggen worden niet weergegeven, zo'n dingen. Het gebruik en instellingen zijn wel fijn en makkelijk.
Daar heb ik geen last van. Tevens doet de traffic info het goed. Ze zijn hier aan een straat bezig, op sygic staat die afgesloten, maat Google maps stuurt je vrolijk over de afgesloten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ook hier geen problemen. Je kan trouwens als je een beetje pech hebt met de timing wel bijna een vol jaar wachten voordat een verandering bij sommige punten is doorgevoerd qua kaartmateriaal. Dat ligt niet zozeer aan sygic (of tomtom) maar dat heb je bij bijna alle kaarten leveranciers. Je kan niet instant wijzigingen doorvoeren, daar gebeurt maar een paar keer per jaar qua release. En vaak loopt de doorvoer daarvan ook weer een half jaar achter op de werkelijkheid.
Het enige kaartmateriaal wat redelijk goed en snel up-to-date is, zijn de open street kaarten. Maar die kan iedereen ook zelf bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Niet mee eens. Bij TomTom kun je online wijzigingen doorgeven die dan volgende kaart update verwerkt zijn. Op die kaarten staan de nieuwe rotondes dus wel al verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Unito schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:04:
[...]

@moderator misschien een idee om een apart topic voor fietsnavigatie te openen?
Die is er, sort of: Het grote fietscomputer topic :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
En soms heb je de nieuwe situatie al, maar is de weg nog een bouwput. Zo ging dat met de ringweg Eindhoven jaren geleden. Dus soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Dat hangt er denk ik vanaf hoe je hem gebruikt op de fiets. Als je een GPX-track kan gebruiken om "het lijntje" te volgen, werkt het echt (bijna) perfect, evt inclusief voice-navigation. Herberekenen doet hij ook als je van de route afwijkt. De GPX kun je ergens downloaden of maken met de planner van de fietsersbond.
Als kaartmateriaal werkt OSMand gewoon heel goed.

Batterijverbruik kan een issue zijn, heb ik opgelost door een telefoonhouder/hoes waar ik precies een zware powerbank erbij kan stoppen. Ik haal nu gemakkelijk het einde van de dag met nog een volle telefoon en een halvolle powerbank.
Bediening met touchscreen gaat ook goed. Ook gemakkelijk dat app-jes ook direct zichtbaar binnenkomen en zo...

Zichtbaarheid is wel een dingetje. Met brightness op max maakt de zonstand het soms lastig om te zien.

Als je net als ik ook soms onvoorbereid een stukkie knooppunten gaat rijden, is OSMand niet de meest duidelijke app.
Ook van de overige fietspaden is het niet altijd duidelijk zichtbaar wat een smal fietspad is, en wat een MTB-pad is. Ben op de veluwe regelmatig in de modder terecht gekomen...
De doorgaande fietspaden zijn allemaal prima te herkennen.

Naast motorrijden gebruik ik OSM voor wandelen, fietsen. Vroeger gebruikte ik daarvoor Locus, die was ook handiger met geocaching trouwens.

Voor gewone navigatie van A naar B in nederland voor auto of motor gebruik ik gewoon Waze.
Unito schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:04:
[...]

Bij de fietsclub zie ik niemand met Osmand. Is het dan toch niet zo goed?

[ Voor 7% gewijzigd door djiedjee op 20-05-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Helemaal op prijs gesteld worden 'telefoonoplossingen' daar niet door iedereen geloof ik.

Ik ga eens kijken naar een telefoonoplossing. Een aantal Ant+ sensoren heb ik, naar fietscomputer-apps (inclusief navigatie) wil ik nog wat beter kijken. Alleen zou ik de telefoon niet direct als display willen gebruiken (vanwege stroomgebruik scherm formaat etc), een smartwatch of een Wahoo RFLKT is dan misschien een optie, eventueel gecombineerd met audiofeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
djiedjee schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:31:
Dat hangt er denk ik vanaf hoe je hem gebruikt op de fiets. Als je een GPX-track kan gebruiken om "het lijntje" te volgen, werkt het echt (bijna) perfect, evt inclusief voice-navigation. Herberekenen doet hij ook als je van de route afwijkt. De GPX kun je ergens downloaden of maken met de planner van de fietsersbond.
Als kaartmateriaal werkt OSMand gewoon heel goed.

Batterijverbruik kan een issue zijn, heb ik opgelost door een telefoonhouder/hoes waar ik precies een zware powerbank erbij kan stoppen. Ik haal nu gemakkelijk het einde van de dag met nog een volle telefoon en een halvolle powerbank.
Bediening met touchscreen gaat ook goed. Ook gemakkelijk dat app-jes ook direct zichtbaar binnenkomen en zo...

Zichtbaarheid is wel een dingetje. Met brightness op max maakt de zonstand het soms lastig om te zien.

Als je net als ik ook soms onvoorbereid een stukkie knooppunten gaat rijden, is OSMand niet de meest duidelijke app.
Ook van de overige fietspaden is het niet altijd duidelijk zichtbaar wat een smal fietspad is, en wat een MTB-pad is. Ben op de veluwe regelmatig in de modder terecht gekomen...
De doorgaande fietspaden zijn allemaal prima te herkennen.

Naast motorrijden gebruik ik OSM voor wandelen, fietsen. Vroeger gebruikte ik daarvoor Locus, die was ook handiger met geocaching trouwens.

Voor gewone navigatie van A naar B in nederland voor auto of motor gebruik ik gewoon Waze.

[...]
Thanks voor het delen van je ervaringen! ik wil graag gewoon routes van anderen (gpx) kunnen fietsen. Daar lijkt het wel prima voor te werken. Heb nog een oude Samsung galaxy s2 liggen. Ik denk dat ik die er voor ga gebruiken. Nu nog even een goede stuurhouder zoeken. Zal wel niet meer veel op de markt zijn voor de s2 maar misschien een universele.

Zichtbaarheid lijkt bijna voor alle apparaten en uitdaging. Als ik zie hoe mensen naar die garmins zitten te turen...

[ Voor 3% gewijzigd door Unito op 20-05-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
begintmeta schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:32:
[...]
Helemaal op prijs gesteld worden 'telefoonoplossingen' daar niet door iedereen geloof ik.

Ik ga eens kijken naar een telefoonoplossing. Een aantal Ant+ sensoren heb ik, naar fietscomputer-apps (inclusief navigatie) wil ik nog wat beter kijken. Alleen zou ik de telefoon niet direct als display willen gebruiken (vanwege stroomgebruik scherm formaat etc), een smartwatch of een Wahoo RFLKT is dan misschien een optie, eventueel gecombineerd met audiofeedback.
Tja je kan telefoons in dat topic meer zien als 'topicvervuiling' het is immers het fietscomputer topic om juist de dedicated gps toestellen te bespreken.
Unito schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:28:
[...]

Thanks voor het delen van je ervaringen! ik wil graag gewoon routes van anderen (gpx) kunnen fietsen. Daar lijkt het wel prima voor te werken. Heb nog een oude Samsung galaxy s2 liggen. Ik denk dat ik die er voor ga gebruiken. Nu nog even een goede stuurhouder zoeken. Zal wel niet meer veel op de markt zijn voor de s2 maar misschien een universele.

Zichtbaarheid lijkt bijna voor alle apparaten en uitdaging. Als ik zie hoe mensen naar die garmins zitten te turen...
Zichtbaarheid op de garmin is meestal uitstekend in vergelijking met telefoonschermen. Al zal je bij beide varianten meer last hebben met oudere toestellen. Het probleem bij de meeste telefoons is dat je de helderheid erg hoog moet zetten bij lekker fietsweer (lees: fel licht) wat de accuduur niet ten goede komt. Garmins hebben meestal een soort "e-ink" variant die juist beter zichtbaar is bij fel direct licht op het scherm.

Maar als je dan in schaduw gebieden komt heb je weer backlight nodig om het scherm te zien. In die situaties zijn de telefoonschermen weer iets beter.

Persoonlijk vind ik turn by turn navigatie in de auto heerlijk met m'n telefoon, maar in de buitenlucht op de fiets, met kans op valschade en de beperkte accuduur in combinatie met weinig mogelijkheden tot opladen vind ik het maar niks. Daarbij zit er nog een klein nadeel aan fietsen met navi, je kijkt toch minder om je heen omdat je ogen naar het schermpje getrokken worden.

Ik betrap er mezelf ook op, maar goed het is van de andere wel fijn om iets zonder kaart of "waar is de juiste afslag" discussies te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rockhopper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Tja je kan telefoons in dat topic meer zien als 'topicvervuiling' het is immers het fietscomputer topic om juist de dedicated gps toestellen te bespreken.
...
Een RFLKT zou dan ook buiten de boot vallen, toch staat dat apparaat zelfs in de OP vermeld. Maar goed, de strekkign is natuurlijk duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
begintmeta schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Een RFLKT zou dan ook buiten de boot vallen, toch staat dat apparaat zelfs in de OP vermeld. Maar goed, de strekkign is natuurlijk duidelijk ;)
De rflkt is toch een fietscomputer? :? Of heb ik iets gemist en kan je er opeens mee bellen ofzo? :o Goed strikt gesproken lift hij de gps (en andere) data van je telefoon dus is het meer een extensie scherm voor je telefoon maar ik geloof dat hij overal onder de noemer 'fietscomputer' genoemd wordt. Maar gelukkig begrijp je wel dat ie er min of meer in thuishoort.

Overigens vind ik enige discussie over de voordelen en nadelen van systemen (zij het telefoon, zij het gps computer, zij het hybride) wel in een 'verkeerd' topic thuishoren. Sommige toestellen zijn nu eenmaal wat meer hybride dan de ander, en soms zijn wensen van gebruikers en doelgroepen overlappend.

Als ik ooit een "bouwvakker telefoon" in een mooi uiterlijk en met een accuduur gedurende intensief gebruik van 48u+ geheel waterdicht en een altijd leesbaar scherm verkrijg dan zou ik ook meteen mijn handheld standalone gps units van de hand doen. Maar zover zijn we voorlopig nog niet. Misschien nog een jaartje of 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rockhopper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:28:
[...]

De rflkt is toch een fietscomputer? :? Of heb ik iets gemist en kan je er opeens mee bellen ofzo? :o Goed strikt gesproken lift hij de gps (en andere) data van je telefoon dus is het meer een extensie scherm voor je telefoon maar ik geloof dat hij overal onder de noemer 'fietscomputer' genoemd wordt. Maar gelukkig begrijp je wel dat ie er min of meer in thuishoort.

Overigens vind ik enige discussie over de voordelen en nadelen van systemen (zij het telefoon, zij het gps computer, zij het hybride) wel in een 'verkeerd' topic thuishoren. Sommige toestellen zijn nu eenmaal wat meer hybride dan de ander, en soms zijn wensen van gebruikers en doelgroepen overlappend.
...
Voor mij zou een smartwatch (+telefoon&sensoren) net als een RFLKT(+telefoon&sensoren) ook in het fietscomputertopic horen, omdat ik zo'n ding vermoedelijk alleen daarvoor zou gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Voor een roadtrip door de VS & Canada ben ik op zoek naar een (liefst gratis) navigatie app met offline kaarten. Ik heb op aanraden van vrienden Here Maps geprobeerd en ik moet zeggen dat ik de interface heel goed vind, simpel & duidelijk; speed limits & speed camera's zijn aanwezig en zelfs traffic info, al heb ik dat laatste nog niet getest. De route aanwijzingen zelf zijn ook goed. Dat er geen lane guidance in zit, is wel spijtig.

Echter vind ik de informatie op de kaarten enorm bedroevend. Ik gebruikte op vorige roadtrips steeds een losse (of in de auto ingebouwde) GPS met daarnaast OsmAnd op de smartphone met de offline kaarten. Die gebruikte ik dan af en toe eens ter referentie, om als copiloot eens vooruit te kunnen kijken naar de rest van de route die dag, of tankstations en eetgelegenheden te vinden onderweg.

Als ik mezelf wil oriënteren lukt dat 1000x beter met OSM kaarten dan met die van Nokia...
Je kan in Here Maps wel een handjevol interessepunten inschakelen, maar die kent een pak minder categorieën dan OsmAnd en dan moet je nog op elk puntje tikken om te zien wat zich daar effectief bevindt. OsmAnd toont gewoon direct de namen, wat veel handiger is om je te oriënteren. Parkeerplaatsen, wandelroutes, namen van bekende viewpoints langs de weg, enzovoort, dat kent Here Maps allemaal niet :/

I mean: http://imgur.com/a/8P2kF
:?

Sygic gebruikt kaarten van Tomtom denk ik, maar die bevatten even weinig info blijkbaar.

Dus, gezocht: een app met de interface van Here Maps en de kaarten van OsmAnd :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Je zou be on road eens kunnen bekijken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.aponia.bor3
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:24:

Dus, gezocht: een app met de interface van Here Maps en de kaarten van OsmAnd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Thanks, die ziet er inderdaad ook gelikt uit. Kaartanimatie gaat boterzacht en heeft een leuk 3D aanzicht, niet alleen de gebouwen maar ook het landschap. Helaas moet er wel betaald worden als je van Lane Assist e.d. wil blijven gebruik maken. Het is mij verder niet duidelijk of speed limit warnings, camera's & voice guided navigation in de gratis versie zitten. Dat zal ik pas merken nadat de 7 dagen trial is verlopen.
De menustructuur is ook soms wat raar.

Ik heb daarnet ook Magic Earth gedownload:
Google Play: Magic Earth Navigatie Kaarten
http://www.generalmagic.com/magic-earth/

Ziet er ook goed uit. Ook OSM, 3D, lane guidance, speed limits & camera's, en ook gratis.
Kaart zoomt automatisch in/uit afhankelijk van de manoeuvres die je moet maken; bij afslagen gaat die wat meer in bovenaanzicht en op interstates gaat die meer in 3D aanzicht zodat je meer vooruit kan kijken.
Niet op gelet of de andere apps dat ook doen, maar ze hebben ook niet allemaal een route-demo functie.

Zijn er mensen met meer hands-on ervaring met Magic Earth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:24:
Voor een roadtrip door de VS & Canada ben ik op zoek naar een (liefst gratis) navigatie app met offline kaarten. Ik heb op aanraden van vrienden Here Maps geprobeerd en ik moet zeggen dat ik de interface heel goed vind, simpel & duidelijk; speed limits & speed camera's zijn aanwezig en zelfs traffic info, al heb ik dat laatste nog niet getest. De route aanwijzingen zelf zijn ook goed. Dat er geen lane guidance in zit, is wel spijtig.

Echter vind ik de informatie op de kaarten enorm bedroevend. Ik gebruikte op vorige roadtrips steeds een losse (of in de auto ingebouwde) GPS met daarnaast OsmAnd op de smartphone met de offline kaarten. Die gebruikte ik dan af en toe eens ter referentie, om als copiloot eens vooruit te kunnen kijken naar de rest van de route die dag, of tankstations en eetgelegenheden te vinden onderweg.

Als ik mezelf wil oriënteren lukt dat 1000x beter met OSM kaarten dan met die van Nokia...
Je kan in Here Maps wel een handjevol interessepunten inschakelen, maar die kent een pak minder categorieën dan OsmAnd en dan moet je nog op elk puntje tikken om te zien wat zich daar effectief bevindt. OsmAnd toont gewoon direct de namen, wat veel handiger is om je te oriënteren. Parkeerplaatsen, wandelroutes, namen van bekende viewpoints langs de weg, enzovoort, dat kent Here Maps allemaal niet :/

I mean: http://imgur.com/a/8P2kF
:?

Sygic gebruikt kaarten van Tomtom denk ik, maar die bevatten even weinig info blijkbaar.

Misschien maps.me (ik ken de interface van here niet) dus weet niet of de interface van maps. Me aansluit op jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 16:59
Vind je lane assist echt belangrijk? Bovenin het scherm staan de richting (plaatsnaam) en het wegnummer én op de kaart zie je hoe de weg loopt. Als je zelf de plaatsnaam en het wegnummer in de gaten houdt, rijdt dat i.m.o. prettiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie2001 op 25-05-2016 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Daar valt over te discussiëren, op interstates in de VS met 4-5-6 vakken en on- & off-ramps aan beide zijden van de snelweg, kan lane assistance wel eens handig zijn :)

Ondertussen geraakte ik er bijna niet meer aan uit, dus heb ik even alles in een tabel gegoten...
Het zijn zeker geen slechte apps, maar er ontbreekt bij elk wel iets. Bestaat er nu echt geen app die gewoon àlles goed voor elkaar heeft? :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmbOjgc.png

Traffic info is niet belangrijk, aangezien ik op reis toch zonder data zal rondrijden, maar aangezien het een road trip van +-5000km betreft, zijn POI's opzoeken en het zien van speed limits & camera's wel belangrijk.

- Be-on-road valt eigenlijk af omwille van de ongebruiksvriendelijke manier van POI's opzoeken. Je moet eerst de staat & stad intikken en dan pas kan je POI's binnen die stad gaan opzoeken. Ik wil gewoon ergens gaan staan op de kaart en daar de POI's zien, punt.

- Magic Earth staat me wel aan, maar heeft geen follow mode, wat handig is om gewoon zonder geplande route toch de maximumsnelheden en flitspalen in het oog te kunnen houden. Daarnaast kan je de zoekresultaten niet op kaart weergeven, enkel in een lijst. Daar staat gelukkig wel een afstand & stad bij, maar je moet ze een voor een gaan aantikken en dan gaan kijken wat je huidige positie is tov de getoonde POI, beetje omslachtig. De waypoints, auto zoom/tilt, lane assistance en de aangename stem (geen TTS) zijn wel pluspunten, alsook het feit dat het de enige app is waar je POI's "langs de route" kan opzoeken.
Beetje verontrustend is wel dat de app sinds november 2015 niet meer werd geupdate...

- Here Maps is zeer goed qua interface, maar de kaarten zijn ongelooflijk kaal als je inzoomed. Gelukkig kan je wel POI resultaten op kaart weergeven, echter dan weer louter als vlaggetjes, nog steeds zonder namen als je ze niet een voor een aantikt. Ik zie gewoon graag meer info, met naam, direct op kaart. De POI database lijkt dan wel weer uitgebreider dan de op OSM gebaseerde kaarten.

- Maps.ME heb ik nog niet in de auto kunnen gebruiken, maar ik vermoed dat die geen speed camera's & limits kent, daardoor valt die al af voor veel trajecten op reis. Voice quality is ook gewoon droge TTS. Uitgezoomed is oriënteren over een lange afstand totaal niet meer mogelijk (zo goed als alle wegen verdwijnen en een base map ontbreekt ook), maar ingezoomed is dit wel de meest aangename kaart. POI's worden duidelijk aangegeven, met naam, en al vanaf een hoger zoomniveau dan Magic Earth.

Conclusie: FFS :)
Voorlopig denk ik dat ik zowel de kaarten voor Here & voor Magic Earth ga installeren...

Ik zou nog Sygic kunnen overwegen en toch geld over de toonbank gooien, maar ik lees daar ook wel wat mindere verhalen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Wat een uitgebreid verhaal zeg!

De perfecte app bestaat volgens mij niet. Kun je niet 1 telefoon voor navi gebruiken, en een 2e telefoon of tablet gebruiken voor de POIs?

Dan kun je de beste app voor de toepassing gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:41:
- Maps.ME heb ik nog niet in de auto kunnen gebruiken, maar ik vermoed dat die geen speed camera's & limits kent, daardoor valt die al af voor veel trajecten op reis. Voice quality is ook gewoon droge TTS. Uitgezoomed is oriënteren over een lange afstand totaal niet meer mogelijk (zo goed als alle wegen verdwijnen en een base map ontbreekt ook), maar ingezoomed is dit wel de meest aangename kaart. POI's worden duidelijk aangegeven, met naam, en al vanaf een hoger zoomniveau dan Magic Earth.

Ik zou nog Sygic kunnen overwegen en toch geld over de toonbank gooien, maar ik lees daar ook wel wat mindere verhalen over...
Iedereen heeft wel iets over elke app te zeuren, of je nou maps of sygic of navigon of tomtom gebruikt. Zelfs al is het gratis of krijg je er geld bij, is er nog altijd wel iets door zeurpieten te mekkeren.

Veel van je nadelen gaan over traffic info (die je uiteindelijk niet gaat gebruiken ivm data) en over snelheidscamera's & snelheidsinfo. Ik wil niet heel vervelend doen, maar je zou natuurlijk ook gewoon niet te hard kunnen rijden zodat het "snelheids" element afvalt. Van de andere kant blind afgaan op de snelheidsinfo vanuit de diverse apps zou je ook nog wel eens duur kunnen te staan.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang je onderweg bent, maar je kan bij sygic sowieso 7 dagen 'premium' gebruiken bij een trial: lees eerste 7 dagen zijn gratis, mocht je meerdere telefoons hebben/zin hebben om nieuwe accounts aan te maken dan kan je dit eventueel nog wat verder strekken. Persoonlijk vind ik als je veel onderweg bent, of dit nou eenmalig een flink stuk rijden is in onbekend gebied, of verdeelt over meerdere jaren, het de aanschaf van een betaalde navi wel waard is. Je krijgt in principe levenslang updates dus het is eenmalig een klein bedrag (tov een standalone navi) waar je de rest van je android leven mee kan doen.

Ik gebruik sygic nu bijna 4 jaar tot volle tevredenheid. Het gaat soms wel eens mis in afgelegen gebieden zoals de ebro delta in spanje of soms geeft ie net een minuscuul omweggetje weer maar dat kan me over het algemeen weinig schelen, dit zijn ook echt uitzonderingen buiten dit een keer of twee in de loop van vier jaar mee gemaakt te hebben. In het dagelijks gebruik doet hij het eigenlijk altijd goed, en uiteindelijk kom je sowieso altijd goed op je bestemming aan.

Verder is dit geen pleidooi om nou per se sygic te nemen, ik ga ervanuit dat tomtom app en de navigon en welke andere ook allemaal goed zijn, maar ook deze zullen met sommige onderdelen hun plussen en minnen hebben. De perfecte navi app bestaat gewoon niet.

Lang verhaal, ik wens je succes met je keuze en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en hoe het achteraf beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Thx voor de feedback, ik las wat verhalen over sygic, dat die ook niet altijd even schitterend is, daarom niet noodzakelijk qua route-berekening of UI, maar soms ook naar stabiliteit toe, en als ik dan moet beslissen tussen een "net-niet" betalende app of een "net-niet" gratis app, kies ik wel de gratis app, als er toch overal iets aan ontbreekt :) Vandaar dat m'n mini-reviews voorlopig uitsluitend daarop gebaseerd waren :)

Ik weet niet goed waarom je zegt dat "veel van m'n nadelen over Traffic Info gaan", als ik expliciet heb vermeld dat traffic info juist niét belangrijk is :) (althans op reis niet, thuis eventueel wel, maar ik gebruik thuis toch maar weinig een GPS eigenlijk).

De reis zou trouwens 23 dagen duren.
Ik wil niet heel vervelend doen, maar je zou natuurlijk ook gewoon niet te hard kunnen rijden zodat het "snelheids" element afvalt.
Erm, voor je niet "te hard" kan rijden, moet je eerst weten wat "te hard" is, lijkt mij :) Standaard overal 25mi/u rijden "just in case" lijkt me nu ook niet bepaald een leuke road-trip te worden. Het spreekt voor zich dat je nog steeds op de borden moet letten, maar het hebben van die info in je GPS is gewoon superhandig in een vreemd land... Hoe vaak wij op onze vorige road-trips ons niet hebben afgevraagd "hoe snel mag je hier nu ook weer?"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 11:06
Voor diegene die Google Maps tester willen worden:
https://play.google.com/a....google.android.apps.maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:32:
Erm, voor je niet "te hard" kan rijden, moet je eerst weten wat "te hard" is, lijkt mij :) Standaard overal 25mi/u rijden "just in case" lijkt me nu ook niet bepaald een leuke road-trip te worden. Het spreekt voor zich dat je nog steeds op de borden moet letten, maar het hebben van die info in je GPS is gewoon superhandig in een vreemd land... Hoe vaak wij op onze vorige road-trips ons niet hebben afgevraagd "hoe snel mag je hier nu ook weer?"...
Misschien dat het tegenwoordig weggelaten wordt bij het verkeersexamen maar daar staan toch die irritante ronde bordjes voor langs de weg? 8)7
Maar ik begrijp wel dat je in een vreemde stad met andere dingen bezig bent en het is wel zo makkelijk om het op je schermpje te kunnen zien. Alleen zoals ik al zei, sygic geeft hoogstens in 90% van de gevallen de juiste snelheidslimiet aan. Verder kan je natuurlijk je verstand gebruiken, je ziet vaak wel of iets een echte snelweg is, of dat je binnen de bebouwde kom bent.
Anyway maar weer terug on topic ;)

Qua stabiliteit heb ik eigenlijk nog nooit problemen met sygic gehad, behalve helemaal in het begin toen ik het illegaal uitprobeerde tijdens het android 2.0 tijdperk. Verder begrijp ik je keuze wel om bij twijfel tussen diverse net niet opties maar bij gratis te blijven. Desalniettemin zou ik je kunnen aanraden om in ieder geval een weekje de gratis trial te gebruiken tijdens je volgende road trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als je de Sygic nieuwsbrief een beetje volgt kan je wereldkaarten een paar keer per jaar voor een paar tientjes kopen. En dat is een no-brainer.
Verder met ^

Ik zou graag de routing van Waze hebben met de graphics van Sygic, met het bij afslagen weergeven van de alternatieve reistijd zoals Google Maps dat doet en als ik langer nadenk vind ik er vast nog wel een paar.
On line gebruik ik Waze (routing is superieur) en off line Sygic (best value for money).
Met Windows/Nokia kaarten tevaak kaartfouten meegemaakt die rare routes tot gevolg hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 12:57

icecreamfarmer

en het is

Here maps heeft toch juist wel lane assist en laat zien hoe hard je mag?
Daarom gebruik ik het vaak op onbekende wegen ipv google maps.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch vind ik Sygic behoorlijk tegen vallen. Heb jaren met een 10 jaar oude TomTom op vakantie gedaan, in Nederland zijn die kaarten hopeloos achterhaald maar in onze buurlanden wijzigt er zo weinig dat dat prima ging. Vorig jaar Sygic maar eens aangeschaft in zo'n aanbieding en op het eerste gezicht lijkt het best aardig, ziet er ook goed uit en is goed stabiel. Maar al zo vaak meegemaakt dat er van de toegestane snelheidslimieten werkelijk niets klopt, ook dat je met een gigantische omweg ergens heen gestuurd wordt en dat hij totaal niet inventief is als je van de route afwijkt in het vinden van een alternatief. Ik vind het die paar tientjes eigenlijk maar nauwelijks waard en een uitbreiding, hoe mooi de aanbieding ook en die komen geregeld, komt er sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 22:17
Kan je iCoyote nog op je gsm openen als je met android auto een andere app zoals maps hebt geopend op je radioscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
rockhopper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:08:
[...]

Maar ik begrijp wel dat je in een vreemde stad met andere dingen bezig bent en het is wel zo makkelijk om het op je schermpje te kunnen zien. Alleen zoals ik al zei, sygic geeft hoogstens in 90% van de gevallen de juiste snelheidslimiet aan. Verder kan je natuurlijk je verstand gebruiken, je ziet vaak wel of iets een echte snelweg is, of dat je binnen de bebouwde kom bent.
Daar gaat het hem idd om: het gemak. En de extra hulp om toch zeker geen bekeuring op te lopen. Ik hecht daar wel waarde aan.

En in de VS zijn de snelheidslimieten wel iets genuanceerder dan "een snelweg" vs "de bebouwde kom".
In Washington state bv mag je standaard 70mph op "snelwegen buiten de bebouwde kom" (rural freeways). Kom je in drukkere gebieden, is dat 60 òf 65. Ook 60 of 65 voor normale wegen buiten de bebouwde kom als de rijrichtingen fysiek gescheiden zijn. Zijn ze dat niet, is het ofwel 55, 60 of 65. Binnen de bebouwde kom is dan weer weer elk veelvoud van 5 tussen 15 & 35mph mogelijk....

Rij je daarna Idaho binnen, is het totaal anders. Daar mag je bv tot 80 op rural freeways en soms maar 45 op urban freeways.

Anders gezegd, in België heb je
30/50/70/90/120
In de VS heb je
15/20/25/30/35/40/45/50/55/60/65/70/75/80/85 :)

Je moet er soms toch je hoofd bij houden, en een notificatiegeluidje van je gps is dan wel zo handig.
icecreamfarmer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:38:
Here maps heeft toch juist wel lane assist en laat zien hoe hard je mag?
Daarom gebruik ik het vaak op onbekende wegen ipv google maps.
Zeker? Daar waar ik Here Maps heb gebruikt, liet die toch geen lane assist zien, waar Magic Earth dat wel deed bv...

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-06-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 12:57

icecreamfarmer

en het is

Buzz_Fuzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Daar gaat het hem idd om: het gemak. En de extra hulp om toch zeker geen bekeuring op te lopen. Ik hecht daar wel waarde aan.

En in de VS zijn de snelheidslimieten wel iets genuanceerder dan "een snelweg" vs "de bebouwde kom".
In Washington state bv mag je standaard 70mph op "snelwegen buiten de bebouwde kom" (rural freeways). Kom je in drukkere gebieden, is dat 60 òf 65. Ook 60 of 65 voor normale wegen buiten de bebouwde kom als de rijrichtingen fysiek gescheiden zijn. Zijn ze dat niet, is het ofwel 55, 60 of 65. Binnen de bebouwde kom is dan weer weer elk veelvoud van 5 tussen 15 & 35mph mogelijk....

Rij je daarna Idaho binnen, is het totaal anders. Daar mag je bv tot 80 op rural freeways en soms maar 45 op urban freeways.

Anders gezegd, in België heb je
30/50/70/90/120
In de VS heb je
15/20/25/30/35/40/45/50/55/60/65/70/75/80/85 :)

Je moet er soms toch je hoofd bij houden, en een notificatiegeluidje van je gps is dan wel zo handig.

[...]

Zeker? Daar waar ik Here Maps heb gebruikt, liet die toch geen lane assist zien, waar Magic Earth dat wel deed bv...
Yep:

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/0YHqM6vYS53gJy9Xe0hTEnuoK2I=/0x0:761x428/1600x900/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/37626086/samsung-here-maps.0.0.jpg

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:59
....en dan hebben we het nog niet over de mate waarin de verschillende programma's echt goed om kunnen gaan met het importeren van routes (gpx bv.). Dat blijft toch een probleem voor de meeste programma's. Osmand doet dat redelijk, maar afgelopen week toch echt wat te vaak rondjes gefietst met Osmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Binnenkort een weekendje naar Duitsland. Tegenwoordig kost roamen 6 cent per mb.
Nu hoef ik onderweg geen internet te hebben, maar traffic info is wel prettig.

Sygic inclusief traffic/flitsers, dus offline maps met een beetje data verbruik voor de traffic info. Dat icm een Android firewall die alles blockt, en alleen sygic toelaat. Zo kost het vrijwel geen data.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 13-06-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik weet dat deze vraag (ook) thuishoort in het topic Android Google PlayStore Apps, maar ik vraag het specifiek aan de S7 gebruikers hier;

Welke navigatie app gebruiken jullie? Ik zelf momenteel TomTom Go, daar ik een (gratis) abo heb tot eind 2019.

Maar ik geloof dat er vast betere navi-apps zijn dan die van TomTom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 22:20

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Geert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:57:
ik weet dat deze vraag (ook) thuishoort in het topic Android Google PlayStore Apps, maar ik vraag het specifiek aan de S7 gebruikers hier;

Welke navigatie app gebruiken jullie? Ik zelf momenteel TomTom Go, daar ik een (gratis) abo heb tot eind 2019.

Ik gebruik al een tijdje "Waze" en ben er zeer tevreden over. Altijd actuele verkeersinformatie en duidelijke navigatie.

Waze is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Thanks. Ik ga 'm eens downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:57:

Sygic, heeft een prachtige interface, had ook tomtom, was ook heel goed in live en file info, maar was niet blij waar ik hem vandaan had.Dus nu gebruik ik alleen nog Sygic die geen data gebruikt in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 19:34
dafmay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:26:
Vraagje...heeft iemand hier wel eens aan de hand gehad dat de sensor voor omgevingslicht niet meer functioneert?

Dwz...auto brightness werkt niet meer, en ook swipen met je hand om de telefoon uit standby te halen werkt niet meer.

Heb als check ook even Lux geinstalleerd om te zien wat die app doet, en precies hetzelfde...reageert niet op verschillen in omgvingshelderheid.

Ook even een compleet nieuwe installatie van rom (incl wipe van internal memory) gedaan...geeft geen resultaat.

Ergo...nu dus even op handmatige brightness (niet zo'n punt verder) ;)
Dit heb ik sinds de laatste update ook terwijl het juist zo goed werkte. Zal bij de aankomende update eens kijken of het verandert is.

Net de sensor getest in menu (*#0*#) en daar werkt het wel goed. Vreemd.

Iets anders. Hoe bevalt de HTC 10

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 14-06-2016 22:09 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste