• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dacuuu schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:54:
[...]

Verwijder cache, en appdata,vervolgens verwijder je de sygic app zelf. Pleur het sygic mapje weg van je sd kaart.
Reinstall sygic via de playstore.
Allemaal gedaan :/

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Via sygic geen oudere apk te krijgen?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dacuuu schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:56:
[...]

Via sygic geen oudere apk te krijgen?
Ik bedacht me dat titanium wel 'n backup gemaakt zou hebben, maar niets meer te vinden. Vanmorgen via 'n file explorer alles met Sygic gewist.

Weet dus ook niet wat de vorige versie was. Iemand 'n idee? Op apkmirror geen Sygic te vinden.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Versie 15.2.5 gevonden, zelfde problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft er iemand hier ervaring met (een recente versie) van Bringgo?
Ga zodra ik mijn Corsa heb, wel een 30 dagen testversie kopen en zal die vergelijken met Google Maps navigatie als daar interresse in is. Jammer dat Tomtom geen intellilink heeft, ook geen idee of dat in de planning staat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:31
Tip als er een update van Tomtom go is open na de download de app en zorg dat je met wifi verbonden bent.
Anders krijg je het zelfde als ik en kan je de app niet gebruiken op het moment dat je dat wilt.

Tomtom Go voor had onlangs een update en deze heb ik gedownload en geïnstalleerd vanuit de play store.
Wilde vandaag de navigatie gebruiken Bleek dat de update van de app nog verwerkt moest worden.
De app wilde wat downloaden maar via de dataverbinding kwam geen data binnen. Pas toen ik thuis met de wifi verbonden was kon de verwerking pas plaatsvinden kon toen pas weer de app gebruiken.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30
Megapaul schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:29:
Tip als er een update van Tomtom go is open na de download de app en zorg dat je met wifi verbonden bent.
Anders krijg je het zelfde als ik en kan je de app niet gebruiken op het moment dat je dat wilt.

Tomtom Go voor had onlangs een update en deze heb ik gedownload en geïnstalleerd vanuit de play store.
Wilde vandaag de navigatie gebruiken Bleek dat de update van de app nog verwerkt moest worden.
De app wilde wat downloaden maar via de dataverbinding kwam geen data binnen. Pas toen ik thuis met de wifi verbonden was kon de verwerking pas plaatsvinden kon toen pas weer de app gebruiken.
+1! Wilde hem hier ook even snel gebruiken, jammer dus..... Vrij domme actie van TomTom met hun offline navigatie!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Koldur schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:43:
[...]

+1! Wilde hem hier ook even snel gebruiken, jammer dus..... Vrij domme actie van TomTom met hun offline navigatie!
Dit is bij sygic ook zo hoor.

Je Download en installeert de nieuwe .apk via de playstore. Maar in-app moet je dan vaak nog nieuwe base bestanden downloaden.

Ik doe het altijd zo.
Voor mijn vakantie: zorg dat alles offline werkt, voordat ik vertrek.

Onder de vakantie: als ik hier en daar wifi heb, niets updaten via de playstore, want het werkt. Na de vakantie thuisgekomen... Updaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Dacuuu op 14-09-2015 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dacuuu schreef op maandag 14 september 2015 @ 06:33:
[...]

Dit is bij sygic ook zo hoor.

Je Download en installeert de nieuwe .apk via de playstore. Maar in-app moet je dan vaak nog nieuwe base bestanden downloaden.

Ik doe het altijd zo.
Voor mijn vakantie: zorg dat alles offline werkt, voordat ik vertrek.

Onder de vakantie: als ik hier en daar wifi heb, niets updaten via de playstore, want het werkt. Na de vakantie thuisgekomen... Updaten.
Dat dit by Sygic ook zo is, maakt het niet normaal natuurlijk. Ook was het hiervoor niet het geval, hoe kan je het dan weten? Ben voor de rest heel erg te spreken over de nieuwe TomTom Go app, maar dit soort verassingen zijn niet echt handig.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Koldur schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:44:
[...]

Dat dit by Sygic ook zo is, maakt het niet normaal natuurlijk. Ook was het hiervoor niet het geval, hoe kan je het dan weten? Ben voor de rest heel erg te spreken over de nieuwe TomTom Go app, maar dit soort verassingen zijn niet echt handig.
Bij sygic hoef je ook niet elke playstore update, nieuwe base bestanden te downloaden.

Een waarschuwing is inderdaad wel op zijn plek.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag nieuwe update van Sygic, wederom krijg ik 't niet opgestart op m'n OPO met de laatste versie van Android.

Ben 't nu op m'n oude Galaxy Nexus aan 't proberen, daar lijkt 't tot nu toe wel te werken. Betekent dus dat 't met de laatste Android-versie te maken heeft, geweldig .. Sygic reageert op Twitter in ieder geval niet, eens kijken of ik op 'n andere manier met ze in contact kan komen.

Edit: ik kom er nu achter dat 't zou kunnen komen door 'n outdate versie van Xposed. Ben nu de laatste versie aan 't installeren, daarna verder kijken of de problemen zijn opgelost.

Edit2: ik kom voorlopig in ieder geval verder dan voorheen, dus 't lijkt de oplossing te zijn. Pfew.

[ Voor 26% gewijzigd door Eric_Cantona op 16-09-2015 12:06 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier ook iets raars na de Sygic update op mijn OPO.
Kon hem ook niet opstarten.
Daarom de telefoon opnieuw opgestart.
Toen bleek het Icoon van Sygic op het startscherm verdwenen :X

Het Icoon bij de Apps deed het gelukkig wel _/-\o_

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mijn Sygic was ook uit de auto folder op mijn startscherm verdwenen, moest even updaten en werkt weer. Op vakantie draai ik no-root-firewall (zijn er meerdere) zodat de play store nooit contact kan maken (ook niet via wifi) alleen whattsapp en mijn windfinder weer app staan open, browser en mail alleen op wifi - werkt prima. In NL vind ik het niet zo'n probleem maar op reis (waar je offline navigatie immer het meest gebruikt) is het dom dat het zonder waarschuwing gebeurd, maar ja, NL is een klein land dit ben je al snel aan het roamen en in andere landen zal het probleem kleiner zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Je kan toch gewoon automatisch updaten uitzetten in de playstore ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Dat is het eerste wat ik uitzet, die automatische updates.
Je bent dan gewoon beter in control over wat en wanneer er gewijzigd gaat worden.
Een update kan elke app kreupel maken zonder dat je het weet, totdat je de app opent en het opeens niet meer doet.
Dan maar afvragen wat er aan de hand is.

Ik vind het veel prettiger om een keurige melding te krijgen dat er updates zijn, kan ik eerst in die lijst kijken wat het is en dan bepalen om enkele of alle apps te updaten.
Als na d eupdate iets niet meer werkt: 1 en 1 is twee

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat is waar, maar meestal gaat het wel goed dus staat automatisch bij aan, heb er geen last van. Bedacht me vanochtend plots ook dat niet alleen Sygic weg was van het startscherm, maar ook de parkmobile app. Dus het zou ook aan android kunnen liggen (5.1 hier).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Xymox schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:47:
Dat is het eerste wat ik uitzet, die automatische updates.
Je bent dan gewoon beter in control over wat en wanneer er gewijzigd gaat worden.
Een update kan elke app kreupel maken zonder dat je het weet, totdat je de app opent en het opeens niet meer doet.
Dan maar afvragen wat er aan de hand is.

Ik vind het veel prettiger om een keurige melding te krijgen dat er updates zijn, kan ik eerst in die lijst kijken wat het is en dan bepalen om enkele of alle apps te updaten.
Als na d eupdate iets niet meer werkt: 1 en 1 is twee
Geheel mee eens. Ik hou niet van automatische updates, je weet nooit. Vooral bij de Play Store komt het echt regelmatig voor dat de update een onderdeel reset (widget opeens verdwenen) of een feature verwijdert of een bug bevat. Maar ook voor Windows, Android, en de Play Services wil ik zelf de controle behouden over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Ben op zoek naar een nieuwe Android phone, heb een Moto G (3rd gen, 2015) en Moto X Play op het oog. Maar... deze hebben beiden geen gyroscoop. Nu gebruik ik mijn telefoon dagelijks voor navigatie en regelmatig voor geocaching. In hoeverre is het missen van een gyro hiervoor een probleem/vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Voor navigatie (en vooral voor geocaching) is een goede GPS/A-GPS ontvangst in combinatie met een electronisch kompas voldoende.
Gyroscoop is beter voor games/skymaps/augmented realilty etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hoe staat het hier eigenlijk mee? Dit artikel komt uit mei dit jaar: http://www.theverge.com/2...offline-search-navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Sygic is sinds de laatste kaartupdate wel erg positief over de voortgang van de A4 Delft-Schiedam.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31252535/Screenshot_2015-10-09-13-40-20.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik zie dat je nog niet gekozen hebt of je de route gaat lopen of met auto gaat......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
nokiaan958GB schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:45:
Ik zie dat je nog niet gekozen hebt of je de route gaat lopen of met auto gaat......................
Hij staat op met de auto hoor.
En lopen over de A4/A12 lijkt me ook geen goed idee ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:50
Tomtom lijkt het sinds Android 6.0 niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marco schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:02:
Tomtom lijkt het sinds Android 6.0 niet meer te doen.
Hebben we het dan over de oude (lifetime), of de nieuwe abonnement based versie?
Info, info, info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dacuuu schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Hebben we het dan over de oude (lifetime), of de nieuwe abonnement based versie?
Info, info, info :+
Het gaat om de oude versie.
De nieuwe vind ik namelijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De (bijna?) vernieuwde Waze ziet er gelikt uit! YouTube: Check out the new Waze look! | Waze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Marco schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Het gaat om de oude versie.
De nieuwe vind ik namelijk waardeloos.
Waarom vind je de nieuwe waardeloos? Ik rijd er al een tijdje op en nu ook op vakantie in USA en het werkt echt geweldig, vooral met HD Traffic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Plus de oude versie is volgens mij vanaf deze maand EOL.

Edit: vanaf de play store:

- If you wish to continue using the existing Navigation app for Android, please be aware that the app is supported until October 1st 2015, and your services will continue to work until your subscription ends, on devices with the following specs: a) Screen resolution between 800 x 480 pixels and 1920 x 1080 pixels; b) Android version 2.2 till 5.0. You will continue to get map updates until October 1st 2015.

[ Voor 82% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2015 16:25 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 09:48
jammer van de 'lifetime' optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ah, zo ben ik ook lifetime Ndrive kwijtgeraakt. Werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Koldur schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Waarom vind je de nieuwe waardeloos? Ik rijd er al een tijdje op en nu ook op vakantie in USA en het werkt echt geweldig, vooral met HD Traffic!
Ik zie nu dat de huidige versie al een stuk beter werkt dan de eerste versie van Go. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:49
Ik vind de nieuwe go-versie op een aantal punten een grote verbetering. Helaas vind ik de poi's nog erg onhandig werken bijvoorbeeld.

De verkeersinformatie en flitspalen vind ik wel erg heerlijk! Alleen jammer dat de geluids-instellingen per melding (te hard, flitspaal, trajectcontrole, mobiele flitser, populaire flitslocatie is allemaal hetzelfde geluid). Dit ook naar TomTom gemaild en ze zijn nog bezig de app uitgebreider te maken. Klinkt mij een beetje in de oren als "app is nog niet klaar maar moest gelanceerd worden"

[ Voor 59% gewijzigd door jooproo op 18-10-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In de basis werkt de Go versie gewoon goed en natuurlijk zullen er altijd dingen zijn die beter kunnen en het mooie is dat TomTom ook deze wijzigingen wil maken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Ook een tevreden gebruiker van de laatste TomTom Go applicatie. Met name de file en flitser informatie is erg prettig. Alleen heb ik voor een recente vakantie een USA kaart gedownload en hier enkele bestemmingen aan de favorieten toegevoegd. Helaas staan deze nu ook tussen de favorieten van de "Benelux" kaart. Is er een manier om de adressen/favorieten per map op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 10:00
Na mijn zeer positieve ervaring met Sygic afgelopen vakantie icm een Nexus 5 was het deze vakantie drama icm One Plus One. De vorige vakantie had ik Sygic nog niet aangeschaft, maar na die ervaring netjes Sygic gekocht. Voor vertrek alles nog gecontroleerd of alles up-to-date was en het eerste deel van de reis ging ook goed. Totdat Sygic begon te crashen en bleef crashen. De app start gewoon op, heeft een GPS fix, je ziet de positie op de map. En dan loopt de app binnen 1 minuut vast.

Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
Het maakt niet uit of er een internet verbinding is of niet.
Cashe wissen en gegevens wissen helpt niet.

Dus de rest van de vakantie maar Google Maps gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Helaas lijkt Sygic het op mijn Nexus 5 met Android 6 niet meer te doen. Direct een crash bij het opstarten. Ook andere gebruikers klagen erover in de Play Store. Ben benieuwd wanneer er een updat ekomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Jefrim schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:32:
Na mijn zeer positieve ervaring met Sygic afgelopen vakantie icm een Nexus 5 was het deze vakantie drama icm One Plus One. De vorige vakantie had ik Sygic nog niet aangeschaft, maar na die ervaring netjes Sygic gekocht. Voor vertrek alles nog gecontroleerd of alles up-to-date was en het eerste deel van de reis ging ook goed. Totdat Sygic begon te crashen en bleef crashen. De app start gewoon op, heeft een GPS fix, je ziet de positie op de map. En dan loopt de app binnen 1 minuut vast.

Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
Het maakt niet uit of er een internet verbinding is of niet.
Cashe wissen en gegevens wissen helpt niet.

Dus de rest van de vakantie maar Google Maps gebruikt...
Balen dit 8)7

Crashen is niet hetzelfde als vastlopen. Wordt Sygic ongewild afgesloten of reageert het dan niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 10:00
nokiaan958GB schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Balen dit 8)7

Crashen is niet hetzelfde als vastlopen. Wordt Sygic ongewild afgesloten of reageert het dan niet meer ?
Laat ik het zo zeggen, Sygic reageert op een gegeven moment niet meer en dan krijg je melding van Android dat de app niet meer reageert.

Ja was inderdaad erg balen en frusterend, geef je relatief veel geld uit voor app en dan werkt die niet (goed). ;w

Hmm kreeg net toen ik de Sygic app opstartte een melding van nieuwe features, terwijl ik geen updates geinstalleerd heb sinds ik weer thuis ben. :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb een Nexus 6 waarop ik nog geen offline navigatie had. Voor navigeren gebruikte ik de afgelopen tijd mijn oude iPhone 3GS met Navigon Europa met Fresh Maps erop. Omdat Navigon op mijn iPhone kuren had gekregen zoals plotseling helemaal uitvallen of de kaart weergeven zonder route, leek dit me een goed moment om eens naar het huidige aanbod van navigatieprogramma's te kijken. :*)

Van Sygic had ik tot een paar dagen geleden nog nooit gehoord. Sygic biedt de mogelijkheid van een Free Trial. :*) en afgelopen vrijdag heb ik deze uitgeprobeerd op routes die ik vaker rijd. De eerste route van omgeving Utrecht naar Amsterdam ging prima; ik kreeg precies dezelfde route voorgeschoteld als Navigon doet. De stem Maria vond ik erg prettig en duidelijk. Sygic liet wel erg veel geluidsmeldingen horen zonder dat ik een idee had waar het over ging, dus dat moest wel uitgezet kunnen worden.

Later op de dag reed ik vanaf het centrum van Utrecht naar mijn woonadres, zo'n 12 km verderop. Hiervoor heb ik een vaste route. Sygic gaf mij in het begin een hele onlogische aanwijzing die ik niet heb opgevolgd. Vanaf dat punt heeft Sygic 11 km lang geprobeerd om mij een U-turn te laten maken dus echt bij elke rotonde en elk stoplicht, zonder een nieuwe route te berekenen. :( Pas toen ik binnen 1 km van mijn woonadres was, legde Sygic zich bij de door mij gevolgde route neer en begon weer zinvolle aanwijzingen te geven. :/

Je zult maar ergens rijden waar je de weg niet kent en er bijvoorbeeld een weg is afgesloten en je de aanwijzingen van Sygic niet kunt volgen.... |:( Dit manco was ik in dit forum al vaker tegen gekomen, maar ik wist niet dat het zo erg was.....

Ik heb ook nog naar TomTom gekeken, maar die vond ik te duur in vergelijking met andere aanbieders. Uiteindelijk heb ik dit weekeinde opnieuw Navigon Europe voor Android gekocht, die t/m gisteren in de aanbieding was voor dezelfde prijs als TomTom Benelux voor 3 jaar.

Navigon heeft geen Trial Version, dus je kunt het programma pas goed bekijken als je de navigatie al gekocht hebt. Ik heb op beide apparaten hetzelfde kaartenmateriaal (Q3/2015) maar op de Nexus 6 heb ik een vernieuwde interface, waarin je o.a. een bestemming in kunt spreken :*) ipv typen.

En nu maar hopen dat Navigon op Android geen kuren heeft, we gaan het zien.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06

DON PAPA

Tweaker-fan

Louise525 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:03:Uiteindelijk heb ik dit weekeinde opnieuw Navigon Europe voor Android gekocht, die t/m gisteren in de aanbieding was voor dezelfde prijs als TomTom Benelux voor 3 jaar.

op de Nexus 6 heb ik een vernieuwde interface, waarin je o.a. een bestemming in kunt spreken :*) ipv typen.

En nu maar hopen dat Navigon op Android geen kuren heeft, we gaan het zien.
Na jaren lang TomTom te hebben gebruikt, gebruik ik nu sinds een aantal maanden Navigon op mijn Samsung S6 en dat bevalt echt super. Ook de inspreek optie is inderdaad heel handig als je even snel een bestemming wilt opzoeken en je handen niet vrij hebt om te typen. Voorlopig heb ik nog geen seconden spijt gehad van Navigon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een paar maanden geleden de nieuwe TomTom Go Android app geprobeerd. Werkte aardig,
maar veroorzaakte nogal wat battery drain op mijn OnePlus One als het programma was uitgeschakeld.

Dit werd veroorzaakt door een TomTom task die altijd op de achtergrond bleef draaien. Met de hand killen
verhielp het probleem, maar vind ik toch teveel gedoe.

Kan iemand mij zeggen of dit probleem inmiddels is opgelost? Zou het programma graag nog een keer willen
proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er meer mensen die de nieuwste Sygic update niet kunnen installeren?
Ik krijg sinds een paar dagen een vreemde foutmelding.
Cach geheugens leeg gooien e.d. heeft geen zin.

Hij download de update wel, maar tijdens het installeren komt hij met de volgende fout.

"Unknown error code during application install: -505".

Google op deze fout komt niet echt tot een oplossing, heeft iemand van jullie een idee?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
ReneK schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:19:
Ik heb een paar maanden geleden de nieuwe TomTom Go Android app geprobeerd. Werkte aardig,
maar veroorzaakte nogal wat battery drain op mijn OnePlus One als het programma was uitgeschakeld.

Dit werd veroorzaakt door een TomTom task die altijd op de achtergrond bleef draaien. Met de hand killen
verhielp het probleem, maar vind ik toch teveel gedoe.

Kan iemand mij zeggen of dit probleem inmiddels is opgelost? Zou het programma graag nog een keer willen
proberen.
Voorheen had ik ook last van battery drain, maar dan tijdens het gebruik terwijl hij aan de oplader hing. Dat was in elk geval met een update gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

dbzfan

Nee.

Bullet NL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:58:
Zijn er meer mensen die de nieuwste Sygic update niet kunnen installeren?
Ik krijg sinds een paar dagen een vreemde foutmelding.
Cach geheugens leeg gooien e.d. heeft geen zin.

Hij download de update wel, maar tijdens het installeren komt hij met de volgende fout.

"Unknown error code during application install: -505".

Google op deze fout komt niet echt tot een oplossing, heeft iemand van jullie een idee?
Hier geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Draai jij ook op Android 5.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Hier ook geen probleem, en op 5.1.1

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Erg vreemd, maakt niet uit wat ik doe, hij blijft die fout geven tijdens het installeren. Zelfs een nieuwe versie van de app die ik van een andere telefoon haal om vervolgens hem via Titanium Backup terug te plaatsen op mijn Note 4 werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
https://ohthehugemanatee....ror-505-from-google-play/

Lijkt dus iets met permissies te maken te hebben, mis je toevallig ook nog app iconen?
http://appslova.com/andro...on-install-505-error-505/

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Cerberus_tm
  • Niet online
Werkt bij iemand het offline navigeren in Google Maps al? Ik heb gisteren de nieuwste update geïnstalleerd, en in de reviews zeggen mensen dat het werkt, maar niet bij mij. Ik heb eerst een offline-kaart gedownload van Amsterdam, daarna vliegtuigmodus aangezet, daarna geprobeerd binnen Amsterdam te navigeren, maar nee. Misschien werkt het weer alleen in Amerika? Altijd zo kut random met die Amerikaanse bedrijven.

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:27
Ik heb ook de foutmelding bij de sygic update. Via recovery cache gecleand helpt niet en na het verwijderen van de app kan ik hem iet meer installeren door dezelfde 505 foutmelding. Draai cm 12.1 build van 15 oktober op een Samsung s4 . Van het weekend die maar eens updaten

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sygic update van vandaag werkt gewoon goed op mijn OPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

steviewonder23 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:40:
Ik heb ook de foutmelding bij de sygic update. Via recovery cache gecleand helpt niet en na het verwijderen van de app kan ik hem iet meer installeren door dezelfde 505 foutmelding. Draai cm 12.1 build van 15 oktober op een Samsung s4 . Van het weekend die maar eens updaten
Ik heb mijn Note 4 een fabrieksreset gegeven, alles schoon.... Toen kon ik hem wel weer installeren, het vreemde is alleen... een locale nieuws app geeft nu het probleem wat Sygic eerst had.... (op een schone telefoon)... Afijn we zoeken verder waar dit probleem door wordt veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 19:27
Er is een nieuwe versie van sygic van vandaag en die kan ik zonder problemen instaleren. Lag dus toch aan sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Gewoon GPX in osmand importeren en rijden maar. Ook voice-aanwijzingen. Top!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:56:
ik heb een vraagje voor de copilot experts....................op de motor wilde ik graag een vooraf geplande route rijden....dus 1 gedownload, trp van gemaakt ingeladen, copilot opstarten route laden, en ja hoor hij doet het........................not!! :( copilot brengt mij naar beginpunt, vervolgens moet ik alle punten afzonderlijk aanklikken, geen doen natuurlijk, wat doe ik verkeerd?!?!?!

bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 17:29

13art

Moderator Mobile
Waze was altijd 1 van mijn favoriete navigatie apps. Echter de laatste tijd (sinds ik een Galaxy S6 heb?) vind ik Waze niet zo best meer. Tijdens het navigeren Is er ontzettend veel lag. Navigeren gaat echt schokkerig. Schijnt echt een issue te zijn met Samsung toestellen. Maar daarvoor nog, sinds kort blijft waze vragen om mijn inloggen gegevens. Elke keer als ik waze opnieuw opstart moet ik ook weer opnieuw inloggen. Zonde. Wellicht tot de nieuwe waze er Is toch maar eens overstappen naar Sygic oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
l3art schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:36:
Waze was altijd 1 van mijn favoriete navigatie apps.
Ik ben onlangs juist overgestapt naar Waze. Veel verbeterd sinds een aantal jaar terug. Belangrijkste reden voor mij is het creatief zijn qua routes zoeken bij veel verkeersdrukte. Ik kan eigenlijk nooit over de snelweg en ontdekte dankzij Waze een alternatief die ik zelf nog niet ontdekt had.

Wat Sygic betreft, sinds ik die 2 jaar geleden heb aangeschaft had ik daar alleen maar problemen mee. Iedere update lost weer wat op maar sloopt ook weer iets. En ontbreken van gratis verkeersinformatie is helemaal niet met van deze tijd met Googlr Maps, Waze en Here die dat allemaal wel hebben.

Overigens herken ik het issue eigenlijk niet. Ik heb ook een S6.

[ Voor 4% gewijzigd door kwaazaar op 15-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kwaazaar schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:53:
[...]
Hmm vreemd dat er verschil in zit... Ook het inloggen herken jij niet?
Zou het rom related zijn dan?

Edit:
Het inlog probleem kunnen verhelpen door in Facebook Waze te verwijderen en daarna Waze opnieuw op te starten en in te loggen met Facebook. Ik gok dat er iets met de toestemming tot bepaalde gegevens niet helemaal ok was en Waze daarom om een inlog bleef vragen. Binnenkort maar eens kijken of het schokkerig navigeren nu ook weg is (ik weet namelijk niet of ik nog met een oudere versie heb rond gereden de vorige keer of met de versie die nu in de market staat)

Edit2:
Vanmiddag even gereden en tijdens het navigeren gaat het nog steeds schokkerig. Vreemde is dat het mee draaien in een bocht het beeld wel soepel is, maar het pijltje gaat steeds met schokjes. Net alsof je naar een 1fps filmpje kijkt zeg maar.

[ Voor 59% gewijzigd door 13art op 15-11-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:16
l3art schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:12:
[...]

...

Edit2:
Vanmiddag even gereden en tijdens het navigeren gaat het nog steeds schokkerig. Vreemde is dat het mee draaien in een bocht het beeld wel soepel is, maar het pijltje gaat steeds met schokjes. Net alsof je naar een 1fps filmpje kijkt zeg maar.
Misschien een (performance/batterij) setting?
Bij Sygic is er een instelling voor batterijbeheer. Als je daar kiest voor 'Stroombespaarder' dan refreshed het beeld ook minder (schokkend pijltje).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alesandro_46 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:35:
[...]

Misschien een (performance/batterij) setting?
Bij Sygic is er een instelling voor batterijbeheer. Als je daar kiest voor 'Stroombespaarder' dan refreshed het beeld ook minder (schokkend pijltje).
Ben die optie nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Bij Sygic zijn live services (verkeersinfo+flitsers) 5.99 tm 2 december (ipv 19.99).

Ik twijfel. .. wil ik nog wat aan mn Sygic aanschaf hebben, dan is dit een idee. Echter toen live services een paar weken geleden kort gratis waren, toen werkte het helemaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:11
kwaazaar schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:53:
[...]

Wat Sygic betreft, sinds ik die 2 jaar geleden heb aangeschaft had ik daar alleen maar problemen mee. Iedere update lost weer wat op maar sloopt ook weer iets. En ontbreken van gratis verkeersinformatie is helemaal niet met van deze tijd met Googlr Maps, Waze en Here die dat allemaal wel hebben.

Hier hetzelfde. Elke keer als ik iets zoek in de search kan hij het niet vinden, of het duurt een eeuwigheid, of het crasht. Elke keer zit er wel een andere bug in. Regelmatig tik ik iets in in sygic, en kan hij er niet naar toe navigeren omdat het een autovrije straat is. Ipv gewoon te navigeren naar de dichtstbijzijnde straat waar hij wel naar toe kan |:( Zo kan ik nog wel een half uur doorgaan. Het enige wat ik wel mis zijn de flitspalen bij google maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik gebruik de Tomtom Go Android app al een tijdje ik kom alleen een vervelende bug tegen De stemaanwijzingen vallen op een geven moment weg.
Mijn telefoon is via bluetooth gekoppeld op mijn autoradio en ik stream muziek/radio van mijn telefoon naar mijn radio. Wanneer er een aanwijzing is stopt muziek en hoor ik de aanwijzing. Na ongeveer 30/35 minuten in de rit hoor ik de aanwijzingen niet meer.

Ik moet dan echt de app in zijn geheel afsluiten wanneer ik de route opnieuw plan en volg gaat het weer goed.

De functie op de achtergrond actief staat aan in de Tomtom app.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
RetroTycoon schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:22:
Navigon is toch niet gratis? Hij staat daar wel in de lijst ;)
Via playstore niet, maar apk download wel...
Beetje late reactie (4 jaar), maar geen zin om alle pagina's door te lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 18:59

Quad

Doof

beOnt schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:02:
Het enige wat ik wel mis zijn de flitspalen bij google maps
Hiervoor gebruik ik 'gewoon' flitsmeister, het integreert een klein beetje in Maps.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

dbzfan

Nee.

Iemand die navigatie van makers van buienradar al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Begin ik niet aan. Als de kwaliteit vergelijkbaar is met buienradar dan is er na iedere update iets stuk en zit het vol met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb tijdens de vakantierit, naast mn ingebouwde navi in de auto (sneu Windows Mobile-based geval dat Mercedes nog steeds durft te leveren), Sygic ernaast gebruikt. En wat blijkt: nog steeds stopt hij met navigeren als hij in een tunnel te lang het GPS-signaal kwijt is! Dit issue bestaat al bijna 2 jaar en is NOG NIET opgelost. Echt schandalig voor een betaald product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:16
Sinds augustus begonnen met Waze te gebruiken en sindsdien geen alternatief meer opgestart. Een kaart die bijna dagelijks up to date wordt gemaakt, problemen gemeld door andere gebruikers, het zelf kunnen verbeteren van de kaart, leuke community en dat allemaal volledig gratis...

Enkel de interface op Android is een beetje gedateerd en onhandig momenteel, maar als ik de nieuwe versie voor iPhone bekijk zal dat ook wel snel in orde komen :Y)

Wel jammer dat deze app die toch al een hele tijd meegaat niet in de eerste post staat.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik gebruik here maps.
werkt prima zonder data na downloaden van de kaarten en Nederlandse stem. (zonder reclame)
Heb hem gebruikt op verschillende toestellen.
Nokia e7 Nokia Lumia 920, Samsung galaxy 3, HTC one , HTC one m8, en gebruik hem nu op mijn LG g4
Dus in andere woorden gebruik het al jaren, heeft mij nooit in de steek gelaten.
Zelfs helemaal naar Oostenrijk mee gereden. Ging vlekkeloos zonder internet
Dus iemand die nog een goede navigatie software zoekt, probeer Here maps eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 23:23
Maps with me heb ik ook aangekocht en werkt ook al jaren perfect op diverse toestellen. Nu heb ik deze al een paar weken op mijn Huawei mate 8 draaien met android 6.0 marschmallow.
Als ik de app installeer draait deze na het downloaden van de kaarten perfect.
Een dag later, als ik maps start, geeft die aan dat er geen kaarten zijn geinstalleerd en begint weer met downloaden. De kaarten zijn op onverklaarbare wijze verdwenen op het apparaat. Als ik deze intern, of op de externe SD opsla, maakt helaas geen verschil. De app heb ik ook al aangevinkt als "beschermd" maar helpt niet.
Zijn er meer mensen met dit euvel ? Heeft iemand misschien een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:46
Aloysxda schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:10:
Maps with me heb ik ook aangekocht en werkt ook al jaren perfect op diverse toestellen. Nu heb ik deze al een paar weken op mijn Huawei mate 8 draaien met android 6.0 marschmallow.
Als ik de app installeer draait deze na het downloaden van de kaarten perfect.
Een dag later, als ik maps start, geeft die aan dat er geen kaarten zijn geinstalleerd en begint weer met downloaden. De kaarten zijn op onverklaarbare wijze verdwenen op het apparaat. Als ik deze intern, of op de externe SD opsla, maakt helaas geen verschil. De app heb ik ook al aangevinkt als "beschermd" maar helpt niet.
Zijn er meer mensen met dit euvel ? Heeft iemand misschien een oplossing ?
Heb je toevallig een schoonmaak programma draaien? Die wil nog wel eens data weghalen. Verder kan je in de app zelf (maps with me) aangeven in welke folder de kaarten komen te staan, je zou deze eens kunnen aanpassen naar een beveiligde folder op je sd kaart.
Als laatste kan je natuurlijk contact opnemen met de makers zelf, zij reageren altijd goed op vragen emails, al kan er soms een aantal dagen tussen zitten.
Persoonlijk werkt het bij mij zoals het hoort, maar ik draai nog op 4.4.4

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
coolbvrobin schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:55:
Ik gebruik here maps.
werkt prima zonder data na downloaden van de kaarten en Nederlandse stem. (zonder reclame)
Heb hem gebruikt op verschillende toestellen.
Nokia e7 Nokia Lumia 920, Samsung galaxy 3, HTC one , HTC one m8, en gebruik hem nu op mijn LG g4
Dus in andere woorden gebruik het al jaren, heeft mij nooit in de steek gelaten.
Zelfs helemaal naar Oostenrijk mee gereden. Ging vlekkeloos zonder internet
Dus iemand die nog een goede navigatie software zoekt, probeer Here maps eens.
Helemaal mee eens. Ik gebruik Here Maps altijd en verkies deze overal ter wereld boven de altijd wat brakke, betaalde sygic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
rockhopper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Heb je toevallig een schoonmaak programma draaien? Die wil nog wel eens data weghalen. Verder kan je in de app zelf (maps with me) aangeven in welke folder de kaarten komen te staan, je zou deze eens kunnen aanpassen naar een beveiligde folder op je sd kaart.
Als laatste kan je natuurlijk contact opnemen met de makers zelf, zij reageren altijd goed op vragen emails, al kan er soms een aantal dagen tussen zitten.
Da's een goeie. Er draait inderdaad een schoonmaakprogramma op mijn Huawei mate 8. Deze kan ik niet uitschakelen, omdat die dan aangeeft dat het een systeemapp is.
Iemand een idee hoe ik dat schoonmaakprogramma op een andere manier kan uitschakelen, zonder te rooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je Google Maps straatnamen in het Nederlands kunt laten uitspreken? De Engelse stem spreekt "Herengracht" onverstaanbaar uit, en de Nederlandse stem spreekt normaliter geen straatnamen uit, alleen richtingen. Ik meen me te herinneren dat je iets kon doen met een andere TTS installeren, maar ben het weer een beetje vergeten. Ik dacht, misschien heeft iemand een snelle tip hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:57
Hmm, ik wil graag juist dat maps "herengracht" herkent wanneer ik het uitspreek.
Maar stemherkenning is echt volkomen onbruikbaar hier met straatnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
ASW1 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:42:
Hmm, ik wil graag juist dat maps "herengracht" herkent wanneer ik het uitspreek.
‘Herengracht' herkent Maps bij mij prima. Misschien accentje achterwege laten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hmm, zou het met de systeemtaal te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ASW1 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:12:
Hmm, zou het met de systeemtaal te maken hebben?
Dat denk ik wel ja, maar daar ben je in no time achter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
ASW1 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:42:
Als je Swype gebruikt en op het microfoontje in het toetsenbord drukt, herkent hij alle straatnamen die ik uitspreek perfect. En ik spreek ze niet extreem netjes of langzaam uit. In elk geval Herengracht, Minervalaan, Gerrit van der Veenstraat, Geldersekade, Rietvelt-Schreuderhuis, Naarden-Vesting, herkende hij prima. Huisnummers erbij werkt ook prima. Alleen dingen als "Herengracht 46 II", daar maakt hij "66 twee" van.

De systeemtaal maakt voor Swype niet uit. Ik heb mijn Swype ingesteld op EN(UK)-NL, zodat hij twee talen tegelijk kan herkennen tijdens het tikken (ik hoef dus nooit van taal te wisselen). Bij inspreken koos hij automatisch voor NL, zag ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Cerberus_tm op 24-01-2016 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cerberus_tm schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:16:
[...]
De systeemtaal maakt voor Swype niet uit.
Voor swype niet, maar voor maps volgens mij wel. Maps past zich automatisch aan naar de systeemtaal. Ten minste daar staat mij iets van mij.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 24-01-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
rockhopper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Op mijn huawei mate 8 zit een app, telefoonbeheerder. deze kan niet uitgeschakeld worden. Hier zit een schoonmaakprogramma op, die automatisch om de zoveel tijd zijn werk gaat doen. Na enig zoeken is het toch gelukt om de schoonmaak uit te schakelen.
VAnmorgen stonden alle kaarten van maps nog op mijn toestel. We zijn weer blij.... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
l3art schreef op zondag 24 januari 2016 @ 08:12:
[...]

Voor swype niet, maar voor maps volgens mij wel. Maps past zich automatisch aan naar de systeemtaal. Ten minste daar staat mij iets van mij.
Je bedoelt dat Swype zich niet aanpast aan de systeemtaal: dat klopt. Maps inderdaad wel. Daarom gebruikte ik vroeger ook de Xposed-module App Settings om de taal voor Maps op Nederlands te zetten terwijl mijn systeemtaal Engels (Brits uiteraard) kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cerberus_tm schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:46:
[...]

Je bedoelt dat Swype zich niet aanpast aan de systeemtaal: dat klopt. Maps inderdaad wel. Daarom gebruikte ik vroeger ook de Xposed-module App Settings om de taal voor Maps op Nederlands te zetten terwijl mijn systeemtaal Engels (Brits uiteraard) kon blijven.
Klopt idd, had het verkeerde stukje tekst gequote zie ik nu. Dat maakte het een beetje onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
MAkS1 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Helemaal mee eens. Ik gebruik Here Maps altijd en verkies deze overal ter wereld boven de altijd wat brakke, betaalde sygic!
Zal ik ook eens Here Maps moeten testen na jullie commentaren hier.
Sygic heb ik 2 licenties van, W Europa en World, maar ik heb daar al zoveel problemen mee gehad dat ik deze als gevaarlijk beschouw. Navigatie moet 100% werken, en zelfs als opstarten niet lukt omdat je in een gebied komt dat geen data heeft en Sygic voor de x-de keer weer eens een update heeft gehad en je weer nieuwe dingen downloaden na het opstarten en dit niet kan is dit voor mij een no go. Moet je auto-update maar afzetten volgens de heren van de support.
Ik vraag mij af waar iGO trouwens zit voor Android? Vriend van mij heeft nu een WinCE waar het nog opzit en ik mis het nog steeds van mijn Mio (zelfde dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Here Maps vind ik zelf het beste en fijnste werken tussen Maps with Me, Here Maps en Google Maps. Het enige minpuntje is dat je soms bij (grote) rotondes rechtdoor moet, maar de stem doodleuk aangeeft rechtsaf te moeten. Tevens hier vlakbij een straatje waar een kleine bocht in zit (maar nog steeds rechtdoor is) waarbij hij aangeeft naar rechts te moeten. Als je naar rechts gaat rijd je een aantal meter omhoog het gras op richting een fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vandaag nog even geprobeerd maar Nederlandse straatnamen/plaatsen uitspreken werkt inderdaad niet wanneer ik het microfoontje in het invoerveld van maps zelf gebruik, want systeemtaal=Engels(?)
In het invoerveld tikken en dan het microfoontje gebruiken van het toetsenbord werkt wel, blijkbaar omdat ik twee talen heb ingesteld. Met swype heeft het niets te maken want ik gebruik het standaard google toetsenbord; ik denk dat het in alle toetsenborden zo werkt en dat het een functie van android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:59:
Vandaag nog even geprobeerd maar Nederlandse straatnamen/plaatsen uitspreken werkt inderdaad niet wanneer ik het microfoontje in het invoerveld van maps zelf gebruik, want systeemtaal=Engels(?)
In het invoerveld tikken en dan het microfoontje gebruiken van het toetsenbord werkt wel, blijkbaar omdat ik twee talen heb ingesteld. Met swype heeft het niets te maken want ik gebruik het standaard google toetsenbord; ik denk dat het in alle toetsenborden zo werkt en dat het een functie van android is.
Het is volgens mij wel degelijk een functie van het toetsenbord. De meeste bekende toetsenborden hebben het, maar elk gebruikt zijn eigen dienst. Swype gebruikt de stemherkenning van zusterbedrijf Dragon. Het toetsenbord van Google gebruikt de dienst van Google. Wat Swiftkey gebruikt weet ik niet. Daarnaast kan stemherkenning ook nog apart in de app zitten, zoals bij Google Maps en Whatsapp, en dat kan gekoppeld zijn aan de systeemtaal, zoals bij Google Maps.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-01-2016 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik ben al jaren groot fan van google maps maar nu ik geen onbeperkt data meer heb via werk zal ik toch offline maps moeten gebruiken en wat is het dan balen/slecht dat er bij google maps geen mogelijkheid is de maps op je sd-card op te slaan :(

Van alles geprobeerd: heb nu zelfs in android 6 de sdcard als 'internal-storage' geformateerd (nieuwe android feature) maar je kan geen enkele google app naar sd verplaatsen :( bah bah...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:14
Ik gebruik al sinds enige tijd Mapfactor naar volle tevredenheid op android.

Volgende maand gaan wij door Zuid-Afrika reizen. Ik heb hiervoor de kaart gedownload, maar kijk ik naar de hoeveel MB dan vraag ik mij af hoe goed de kaart zal zijn.

Iemand ervaringen hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mapfactor heeft OSM kaarten en als ik zo zie is heel Zuid-Afrika ongeveer een kwart van de data t.o.v. Nederland. Zuid-Afrika is natuurlijk een erg leeg land, dus dat zegt niet zo gek veel. Kijk eens op openstreetmap naar de regio waar je heen gaat en probeer eens adressen te zoeken. Dat laatste is vooral een issue met OSM kaarten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Misschien dat nog het handigste is om een oude telefoon als hotspot te gaan gebruiken (met lokale simkaart) en gewoon lekker google maps gebruiken. Ook weinig gedoe met adressen zoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ga binnenkort op vakantie naar Curacao. Ik heb Sygic op mijn telefoon staan, maar die heeft geen kaart voor Curacao. Daarom op zoek naar een gratis alternatief.
In dit topic las ik Openstreetmap. Die app vind ik alleen niet heel makkelijk te bedienen. Heb ook voor Google maps een offline gebied gedownlaod (het hele eiland), maar weet nog niet of dat wel goed werkt.

Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Google Maps offline werkt prima. Nog niet mee verdwaald. Zal hem vandaag anders even testen met een rit richting westpunt.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2016 14:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Palomar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:38:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Curacao. Ik heb Sygic op mijn telefoon staan, maar die heeft geen kaart voor Curacao. Daarom op zoek naar een gratis alternatief.
In dit topic las ik Openstreetmap. Die app vind ik alleen niet heel makkelijk te bedienen. Heb ook voor Google maps een offline gebied gedownlaod (het hele eiland), maar weet nog niet of dat wel goed werkt.

Iemand nog andere tips?
Sint-Maarten heeft Sygic wel. :+
Maar verder de kaart van Curacao via google maps offline downloaden, of een openstreetmaps app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:59:
Google Maps offline werkt prima. Nog niet mee verdwaald. Zal hem vandaag anders even testen met een rit richting westpunt.
ben benieuwd, daar gaan wij nl. ook heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

OSMAnd heeft Curacao ook, staat onder "Centraal Amerika, Caribbean archipelago".
Ik neem aan dat Sint Maarten daar ook onder valt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:21:
OSMAnd heeft Curacao ook, staat onder "Centraal Amerika, Caribbean archipelago".
Ik neem aan dat Sint Maarten daar ook onder valt.
Had hem idd al gevonden onder 'Netherlands Antilles' :) Vind die app (osmand) wel wat onhandig werken, maar goed, het is beter dan niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:07:
[...]

ben benieuwd, daar gaan wij nl. ook heen :+
Werkt prima. Route van West Punt naar het Centrum word gewoon goed berekend. Kaart is een slordige 25MB.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Palomar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:38:

Iemand nog andere tips?
Mapfactor werkte afgelopen zomer op Curaçao prima.
Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste