Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Hij reroute wel, maar steeds terug naar waar ik van de route ben afgeweken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb mijn apps eens geupdate (bleek dat die steeds niet geupdate werden omdat er te weinig plek was) en heb nu dus ook 2.0. Is even wennen, die andere UI, maar ik zal volgende week nog eens testen.

In oudere versies was er wel eens het probleem dat een route opnieuw berekenen zo lang duurde dat hij steeds begon te miepen "you have been off your route for x kilometers", maar 1.9.5 berekent gewoon een nieuwe kortste route vanaf het punt dat je dan bent.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Welke TTS engine gebruiken jullie? Ik vind de stem vanuit Google 'een beetje vervelend', beetje bitcherig :9. Helaas ondersteund Samsung TTS geen Nederland. Het liefst had ik de oude stem van Google Maps gehad maar helaas is dat niet mogelijk. Heb nu de opgenomen stem voor OsMand maat gereageerd, die klinkt nog enigzins normaal. SVox lijkt betaald te zijn en eSpeak crashed al bij installatie.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 08:49
Iemand die de nieuwe TOMTOM app al gebruikt? Ik vroeg me namelijk of of je abonnement voor 1 of 3 jaar wordt gecontroleerd aan de hand van je google-account of door in te loggen op je tomtom account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
jooproo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:17:
Iemand die de nieuwe TOMTOM app al gebruikt? Ik vroeg me namelijk of of je abonnement voor 1 of 3 jaar wordt gecontroleerd aan de hand van je google-account of door in te loggen op je tomtom account?
Het laaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Weet iemand of er ook navi-apps met Android Wear ondersteuning zijn? Op dit moment ken ik alleen Google Maps, maar dan heb je weer geen offline maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik lees dat osmand Wear ondersteuning heeft. Maar ook dat het een zware applicatie daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

kwaazaar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:13:
Op dit moment ken ik alleen Google Maps, maar dan heb je weer geen offline maps.
Weet niet precies wat je zoekt, maar : How to save Google Maps for offline use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Google gebruikt die alleen als je geen data verbinding hebt. Je bespaart dus geen data.
Zonder dataverbinding kun je geen navigatie gebruiken in google maps.
Na 30 dagen worden de opgeslagen maps automatisch verwijderd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet inmiddels uit de praktijk dat Google Maps zonder dataverbinding eigenlijk niet te gebruiken is. Het werkt gewoon niet, of houdt op met werken zodra je per ongeluk een verkeerde afslag of iets dergelijks neemt.

Absoluut geen aanrader. Met verbinding werkt het best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag ben ik 2 weken op curaçao en heb een auto gehuurd. Nu neem ik mn note 4 mee als navigatie. Wat is nu een goede gratis offline navigatie app hiervoor? Heb maps.me gedownload, maar nog niet kunnen testen uiteruiteraard. Jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:57
Open Streetmap (OSMand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
HERE Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Maasluip schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:43:
Ik heb mijn apps eens geupdate (bleek dat die steeds niet geupdate werden omdat er te weinig plek was) en heb nu dus ook 2.0. Is even wennen, die andere UI, maar ik zal volgende week nog eens testen.

In oudere versies was er wel eens het probleem dat een route opnieuw berekenen zo lang duurde dat hij steeds begon te miepen "you have been off your route for x kilometers", maar 1.9.5 berekent gewoon een nieuwe kortste route vanaf het punt dat je dan bent.
Heb ondertussen weer een update gehad van OSMand, nu lijkt de rerouting wel goed te gaan! Hopelijk een glitch in een iets te snel gereleaste 2.x versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:43
Heb OSMand geinstalleerd op de telefoon om te testen. Toen ik navigeerde maar een andere route nam, probeerde hij me (denk ik) toch via een bepaald punt te sturen.
Ik reed uiteraard de weg die het moest zijn (had navigatie niet echt nodig, ik wist de weg). De afstand nam steeds verder toe. Toen ik thuis kwam was het nog 150 km. En nee, geen tussenpoints oid ingesteld.

Bovendien is het programma wat mij betreft niet erg gebruikersvriendelijk. Vooralsnog ben ik dus niet enthousiast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag voor het eerst genavigeerd met de nieuwe TomTom app. Is wel even wennen als je de oude versie gewend bent, maar het uiteindelijke doel, navigeren, doet die perfect. Ook geen last gehad van batterydrain, mijn Brodit houder was gewoon in staat om de Nexus 4 op te laden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
maxtrash schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:47:
Heb OSMand geinstalleerd op de telefoon om te testen. Toen ik navigeerde maar een andere route nam, probeerde hij me (denk ik) toch via een bepaald punt te sturen.
Ik reed uiteraard de weg die het moest zijn (had navigatie niet echt nodig, ik wist de weg). De afstand nam steeds verder toe. Toen ik thuis kwam was het nog 150 km. En nee, geen tussenpoints oid ingesteld.

Bovendien is het programma wat mij betreft niet erg gebruikersvriendelijk. Vooralsnog ben ik dus niet enthousiast...
DIt lijkt een bug te zijn, zie de berichten hierboven. Als het goed is moet er inmiddels een nieuwe versie zijn die dit gefixt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zojuist heb ik OsmAnd op mijn S4 gezet en via http://download.osmand.net/rawindexes/ zelf de maps van NL en NO gedownload, dus niet in de app zelf. De app heeft zelf de wereld-overzichtkaart erop gezet.

Alle 3 de kaarten staan in kaartbeheer onder "geïnstalleerd", kijk ik onder "alle downloads", dan zie ik alleen bij de wereldkaart "lokale versie: datum" staan.

Houd dat in dat ik dan alleen voor die wereldkaart updatemeldingen krijg in de app?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Over autoladers gesproken, gisteren als test gelijktijdig de oude en de nieuwe Tomtom versies getest op de telefoons van mijn vrouw en mij, opgeladen via deze lader. Beide telefoons werden zonder problemen bijgeladen tijdens de navigatie.

Trouwens de verschillen in beide versies zijn niet erg groot, beide rekenen exact dezelfde route uit en geven ook dezelfde eindtijd aan. Wat wel opvalt, en dat was mij de vorige keer ook al opgevallen, is dat de nieuwste versie ineens de instructies een stuk naar voren heeft. Als je van Harderwijk richting Lelystad rijd, krijg je bij de rotonde bij Harderwijk al de mededeling dat je daar rechtsaf moet, terwijl dat pas bij de volgende kruising is na +/- 3 km kilometers. Ten hoogte van die kruising meld die dat je weer links moet (dat is de volgende kruising). zelfs de straatnamen die getoond worden zijn van de volgende kruising.

Als je dan TomTom afsluit en opnieuw opstart, weet die ineens weer waar die is en gaan de instructies ook weer goed. Wel apart dat die de vorige keer exact hetzelfde probleem had op hetzelfde stuk, foutje in de soaftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Iemand enig idee hoe ik met Nokia Here het geluid uit m'n telefoonspeaker kan laten komen als ik m'n telefoon als audiospeler heb gepaired met m'n auto?

Waze en Google Maps hebben een optie om daartussen te schakelen, kan die bij Here niet vinden. Erg vervelend want dit resulteert in geen navigatiestem als ik bijv radio luister...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:03
catchingfire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:12:
Iemand enig idee hoe ik met Nokia Here het geluid uit m'n telefoonspeaker kan laten komen als ik m'n telefoon als audiospeler heb gepaired met m'n auto?

.... Erg vervelend want dit resulteert in geen navigatiestem als ik bijv radio luister...
Bluetooth uitzetten als je radio of CD/SD luistert.

En weer aan als je muziek van je telefoon wil luisteren...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
emmerx schreef op maandag 25 mei 2015 @ 03:01:
Bluetooth uitzetten als je radio of CD/SD luistert.

En weer aan als je muziek van je telefoon wil luisteren...
En als ik dan gebeld wordt? Dat is toch niet handig? Die override feature moet er gewoon in, net zoals bij Waze, Google Maps, Sygic, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
catchingfire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:41:
[...]

En als ik dan gebeld wordt? Dat is toch niet handig? Die override feature moet er gewoon in, net zoals bij Waze, Google Maps, Sygic, ...
Dan gebruik je maps, waze of sygic.
Of je luistert (internet) radio via je telefoon.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Vandaag de nieuwe TomTom app gedownload wat ik gebruik voor verkeersinformatie alleen (navigatie heb ik Sygic).

Wanneer ik de app afsluit via de home button (dus niet exit - close) dan wilt de app na ongeveer 10 minuten weer openen.

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Geïnstalleerd op een HTC M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

OK ik kom net ff achter een zwaar irritant probleem met TomTom go mobile.
Heb de app geïnstalleerd en betaald voor een jaar. Benelux en Frankrijk kaarten kon je apart downloaden. Ik dacht: handig want ik heb geen ruimte voor de hele kaart van west Europa.
Kom ik er net achter dat je de beide kaarten niet tegelijk kan gebruiken!! Ik kan ook heen route plannen naar Frankrijk als ik Benelux aan heb.
Dan moet ik dus wisselen bij de grens! Hoe slecht is dat!!

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30
Andre21 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:42:
OK ik kom net ff achter een zwaar irritant probleem met TomTom go mobile.
Heb de app geïnstalleerd en betaald voor een jaar. Benelux en Frankrijk kaarten kon je apart downloaden. Ik dacht: handig want ik heb geen ruimte voor de hele kaart van west Europa.
Kom ik er net achter dat je de beide kaarten niet tegelijk kan gebruiken!! Ik kan ook heen route plannen naar Frankrijk als ik Benelux aan heb.
Dan moet ik dus wisselen bij de grens! Hoe slecht is dat!!
Tja, even een microSD kaartje in je telefoon stoppen en een grotere kaart downloaden. Dit is altijd al zo geweest bij TomTom.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ik kan geen SD kaart in mijn Moto X stoppen.

Maar ik heb t geheugen al opgeschoond, dus inmiddels kon ik west Europa er toch op kwijt

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Alleen om die reden gebruik ik al liever sygic of here. Mappen wissel is zo 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb Here laatst geprobeerd voor wat offline navigatie. Voor een gratis programma is het perfect! Ik snap gelijk niet meer waarom iemand Sygic of TomTom zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

MeltedForest schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:13:
Ik heb Here laatst geprobeerd voor wat offline navigatie. Voor een gratis programma is het perfect! Ik snap gelijk niet meer waarom iemand Sygic of TomTom zou kopen.
HERE gaat wat anders om met rijrichtingen. Als je bijvoorbeeld de snelweg afmoet krijg je bij TT een knipperende pijl te zien, en bij HERE alleen een guidence ding (wat je altijd al hebt) in de richting van de afslag.

Als je een rotonde driekwart neemt staat er een 3 in de aanwijzing boven, maar de pijl van de rotonde staat naar rechtsboven. Kortom je moet zelf de afslagen gaan tellen.

Wat wel goed is aan HERE is dat hij de snelheid (max) laat zien. Voglens mij kan dat nog steeds niet bij Maps?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
MeltedForest schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:13:
Omdat ik gewend ben aan TomTom, ik kan de navigatie goed interpreteren en ik vind dat TomTom mij altijd fijne routes geeft en mij nog nooit ergens heeft laten staan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Iemand anders problemen met Totom go mbt crashes? Ik heb twee toestellen: Een Archos 50 Diamond met Android 4.4.4 en daar wil de applicatie niet opstarten. Er volgt meteen een crash en de optie om een crash rapport te verzenden.

Een tweede toestel, S4 met cyanogenmod erop (android 4.4.2) blijft de app in opstartmodus. Oftwel ik heb twee toestellen waarop die app niet werkt. Sygic werkt op beide toestellen perfect.

Het aparte is dat het op beide toestellen het wel heeft gewerkt, al kreeg ik op de Archos vaak de melding "oops, wrong date. It seems like you are living in the past". En nee dat is niet het geval. ;)

Iemand anders met dezelfde ervaringen of suggesties?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

tomic schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:22:

Als je een rotonde driekwart neemt staat er een 3 in de aanwijzing boven, maar de pijl van de rotonde staat naar rechtsboven. Kortom je moet zelf de afslagen gaan tellen.
O.a. dit heeft voor mij ook de doorslag gegeven om toch TomTom aan te schaffen.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
LordSinclair schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:22:
[...]

Omdat ik gewend ben aan TomTom, ik kan de navigatie goed interpreteren en ik vind dat TomTom mij altijd fijne routes geeft en mij nog nooit ergens heeft laten staan.
En bovendien ongeëvenaarde file-informatie geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mohy schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:37:
Iemand anders problemen met Totom go mbt crashes? Ik heb twee toestellen: Een Archos 50 Diamond met Android 4.4.4 en daar wil de applicatie niet opstarten. Er volgt meteen een crash en de optie om een crash rapport te verzenden.

Een tweede toestel, S4 met cyanogenmod erop (android 4.4.2) blijft de app in opstartmodus. Oftwel ik heb twee toestellen waarop die app niet werkt. Sygic werkt op beide toestellen perfect.

Het aparte is dat het op beide toestellen het wel heeft gewerkt, al kreeg ik op de Archos vaak de melding "oops, wrong date. It seems like you are living in the past". En nee dat is niet het geval. ;)

Iemand anders met dezelfde ervaringen of suggesties?
Dat probleem met je tweede toestel heb ik ook al eens gehad toen ik de app terug zette via Titanium Backup inclusief data na het flashen van een nadere ROM. Toen bleef die ook hangen bij het opstarten, na het verwijderen van de data en het opnieuw invoeren van mijn account werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 12:42
Kreeg ook van TomTom mogelijkheid de nieuwe Go Mobile 3 jaar lang gratis te gebruiken omdat ik TomTom for android in mn bezit heb.

De flitser meldingen zijn handig en ook benzinestations op de afstandsbalk.

Minder grappig: file waarschuwingen lijken minder nauwkeurig, want heb al 3 keer in m kleine file gestaan terwijl TomTom niks aangaf.

Nog minder grappig. Kan geen via route doen mbv reeds bezochte adressen
Ook crasht hij regelmatig en vooral bij t navigeren naar n recente bestemming.

Een drama was dat hij 2 dagen geleden niet meer wilde starten. Blijft in laden venster hangen.
Dat kan ik echt niet hebben als taxichauffeur.
Gelukkig stond mn TomTom Android er nog op.

Wel vervelend: nu staat ineens in Google market dat mn toestel niet compatible is!
WTF?
720 p
2 GB werkgeheugen
80 GB opslag
6 inch

Nu is dus t installeren knopje niet te zien!
Zag ergens n apk file via Google. Moet ik die installeren ?

(Heel Europa is wel weer vet, 6 GB )

Oh ja, oude invoer adressen vind ik logischer en sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
.. wrong topic

[ Voor 94% gewijzigd door catchingfire op 25-06-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:23:
De flitser meldingen zijn handig en ook benzinestations op de afstandsbalk.
Eens
Minder grappig: file waarschuwingen lijken minder nauwkeurig, want heb al 3 keer in m kleine file gestaan terwijl TomTom niks aangaf.
Heb ik geen last van, zelf de files in mijn dorp laat hij tegenwoordig zien.
Nog minder grappig. Kan geen via route doen mbv reeds bezochte adressen
Ook crasht hij regelmatig en vooral bij t navigeren naar n recente bestemming.
Ik gebruik hem nu al weer een tijdje, en de interface is ronduit k*t. Als ik naar huis wil, dan moet ik zelfs een scherm naar rechts scrollen, en dan bij favoriete POI (of zoiets) aangeven dat ik naar huis wil. Kan dat niet wat makkelijker?
Een drama was dat hij 2 dagen geleden niet meer wilde starten. Blijft in laden venster hangen.
Dat kan ik echt niet hebben als taxichauffeur.
Herstart, re-install enzo hielp niet?
Oh ja, oude invoer adressen vind ik logischer en sneller
Eens

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
Vraag over HERE: de kaartgrootte van Italië als geheel is veel kleiner dan de som van de Regio's.
Betekent dit dat per Regio meer info beschikbaar is dan wanneer men Italië als geheel downloadt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:52
Vermoedelijk hebben de regio's een stuk overlap. Dat zou verklaren waarom de gehele download kleiner is als de som van de delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:29

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kan zijn dat er meer info beschikbaar is per regio zoals jezelf al aangeeft. OV voetgangers gebieden etc.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
chielmi schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:59:
Vermoedelijk hebben de regio's een stuk overlap. Dat zou verklaren waarom de gehele download kleiner is als de som van de delen.
Wat hij zegt ^^^

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Vanochtend nieuwe versie ontvangen van TomTom GO.
Eerste indruk is dat deze sneller opstart en soepeler loopt als voorgaande versie. En...wat een verschil in de kaart kleuren, die hebben ze 360graden omgegooid.
Wel jammer dat je nog niet zelf het kleurenschema kan kiezen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Xanion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:01:
Eerste indruk is dat deze sneller opstart en soepeler loopt als voorgaande versie. En...wat een verschil in de kaart kleuren, die hebben ze 360graden omgegooid.
Wel jammer dat je nog niet zelf het kleurenschema kan kiezen.
Als je iets 360 graden omgooit ga je precies dezelfde kant op als daarvoor ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
RocketKoen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:12:
[...]

Als je iets 360 graden omgooit ga je precies dezelfde kant op als daarvoor ;)
SmartAss. :+ 180 dan

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Het overheat & battery drain probleem hebben ze helaas niet aangepakt in de nieuwste versie TT Go.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

tomic schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:22:
[...]
Wat wel goed is aan HERE is dat hij de snelheid (max) laat zien. Voglens mij kan dat nog steeds niet bij Maps?
Wat ik heerlijk vind aan HERE is het offline gebruik, ik heb geen data-abo, dus de mappen downloaden via wifi, en de app offline gebruiken. Ik vind 't prima werk wat Nokia heeft geleverd iig. :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xanion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:01:
Eerste indruk is dat deze sneller opstart en soepeler loopt als voorgaande versie.
Ik ben ook aangenaam verrast. En de opties in het menu zitten eindelijk wat logischer in elkaar, ik hoef nu geen tien keer meer te schuiven en klikken om naar huis te kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Zelf nu ook een tijdje de Tom Tom Android App in gebruik. Navigatie met de auto is prima, instructies en kaarten zijn zeer actueel. Laatst was ik in Brugge en heb daar de navigatie app ook gebruikt en ingesteld als "voetganger". Echter hierbij blijft de route berekening hetzelfde als met de auto. Erg onhandig dus. In Brugge heb je veel één richting wegen waardoor je al lopend KM's omgeleid wordt terwijl het hemelsbreed veel minder is. Ook wordt mijn HTC ONE M8 tijdens het navigeren erg warm en loopt de batterij na 1.5/2 uur nog altijd leeg. Ik heb nu een houder gekocht voor montage op het luchtrooster, ik hoop dat het toestel hier koeler blijft en dus ook opgeladen blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb wat vreemds, ik heb tomtom GO en Sygic als navigatie apps op mijn Samsung S6 staan. Als ik Sygic gebruik heb ik meteen GPS signaal en die werkt verder zonder problemen. Maar als ik tomtom GO start duurt het even voor hij GPS signaal heeft en als ik dan ga rijden dan is hij constant de positie kwijt en zit soms wel een paar straten verkeerd. Als ik dan stop duurt het heel lang voor hij weer de juiste plek aanwijst, en ga ik dan weer rijden dan gebeurt weer precies hetzelfde. Met Sygic heb ik dit probleem totaal niet dus het kan niet de GPS module zijn lijkt mij. Op mijn vorige toestel (Note4) werkte alle twee de Apps altijd zonder problemen. Ik heb ook al twee keer de app GO verwijderd en opnieuw er op gezet maar ook dit hielp niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
Klinkt, zoals je zelf eigenlijk al min of meer aangeeft, alsof de software van TT Go niet goed omgaat met de hardware in jouw specifieke toestel.
Het enige wat je daarop kan doen is TT aanschrijven en hopen dat er wat mee gebeurt. Des te ouder je toestel, des te kleiner je kans hierop is (actueel versus 1 of 2 jaar of nog ouder toestel) In de tussentijd kan je beter een programma gebruiken dat wel werkt en hopen dat TT snel een software update uitrolt, en dan opnieuw testen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012

Accountant

Mindset+goal= Succes

Weet iemand misschien hoe je TomTom op een Andoid device uitschakelt met behulp van Tasker?

Het lijkt wel of TomTom alle commands van Tasker negeert. (home, back kill app werkt allemaal niet of ik doe het verkeerd).

Bedoeling is een oude smartphone in de auto te leggen en met Tasker deze te laten opstarten als de auto gestart word en gaat opladen via USB. Bij auto uit en als de GSM overgaat op de batterij dan moet er een of andere powersaver mode worden opgesteld maar hij krijgt dus TOM TOM niet afgesloten waardoor het me niet lukt. Het beeldscherm blijft ook aan dat is nog het meest storend als het beeldscherm al uitging dan zou dat al veel batterij schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
Accountant schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 00:19:
Weet iemand misschien hoe je TomTom op een Andoid device uitschakelt met behulp van Tasker?

Het lijkt wel of TomTom alle commands van Tasker negeert. (home, back kill app werkt allemaal niet of ik doe het verkeerd).

Bedoeling is een oude smartphone in de auto te leggen en met Tasker deze te laten opstarten als de auto gestart word en gaat opladen via USB. Bij auto uit en als de GSM overgaat op de batterij dan moet er een of andere powersaver mode worden opgesteld maar hij krijgt dus TOM TOM niet afgesloten waardoor het me niet lukt. Het beeldscherm blijft ook aan dat is nog het meest storend als het beeldscherm al uitging dan zou dat al veel batterij schelen.
Lijkt me een prima vraag om in het Tasker topic te stellen. Ik verwacht dat je daar meer hulp krijgt want misschien moet je weer een ander commando ofzo uitvoeren. Ik vind persoonlijk Tasker behoorlijk ingewikkeld, hoewel het wel goed werkt als het eenmaal werkt ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hier al eens naar gekeken? Of heb je geen ervaring met Tasker?
https://groups.google.com/forum/#!topic/tasker/QZNQ5javjBo

[ Voor 32% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-07-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Op mijn OPO heb ik Sygic en Maps die ik regelmatig gebruik.

Nu zag ik dat ik op internet MTB routes kan downloaden.
Iemand ervaring met het inlezen en rijden per fiets van bestaande routes met Sygic of Maps. Of kan ik beter Osmand gebruiken?

Moet wel zeggen dat sceptisch ben over of het gaat werken ivm nauwkeurigheid gps bij fietsen in de bossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
nokiaan958GB schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:14:
Op mijn OPO heb ik Sygic en Maps die ik regelmatig gebruik.

Nu zag ik dat ik op internet MTB routes kan downloaden.
Iemand ervaring met het inlezen en rijden per fiets van bestaande routes met Sygic of Maps. Of kan ik beter Osmand gebruiken?

Moet wel zeggen dat sceptisch ben over of het gaat werken ivm nauwkeurigheid gps bij fietsen in de bossen.
Nieuwe versies van sygic. En Google maps kan je vergeten met routes inladen.

Mijn tip: osmand, en dan .gpx routes inladen. Zo maak ik altijd mijn motor routes. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:14:
Tracks of routes laad je in met een programma als OSMand of Viewranger (mijn favoriet). De nauwkeurigheid is geen probleem, ook in het bos niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ah, dank jullie voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Weet iemand een app waarop je op de route kan klikken om die weg te vermijden?

Ik gebruik nu Sygic maar om een punt te vermijden moet je door een lijst scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55
deze vakantie tomtom go meegehad op mijn nexus 5 en ik moet zeggen ben erg positief heeft me drie keer om een lange file heen geleid..tomtom traffic werkt erg lekker..wel even zorgen voor internetverbinding onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 24-07-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:32:
deze vakantie tomtom go meegehad op mijn nexus 5 en ik moet zeggen ben erg positief heeft me drie keer om een lange file heen geleid..tomtom traffic werkt erg lekker..wel even zorgen voor internetverbinding onderweg.
Wat is de beste optie voor internet onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 23:16
Ik moet volgende week voor een paar dagen naar oosterijk,ik neem bij kpn wel een weekbundeltje voor 5 euro.
Dan heb ik 100 MB lijkt mij genoeg voor te navigeren. Een flitspaal missen of een dikke file is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
jejeh schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:48:
Ik moet volgende week voor een paar dagen naar oosterijk,ik neem bij kpn wel een weekbundeltje voor 5 euro.
Dan heb ik 100 MB lijkt mij genoeg voor te navigeren. Een flitspaal missen of een dikke file is duurder.
Pas wel op: het laden van kaarten kan al snel veel data kosten. Gebruik wel een applicatie die tenminste de kaarten van tevoren kan inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ga morgen TomTom Go voor Android ook eens goed uitproberen, kijken hoe snel ik in Italië ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Cerberus_tm schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:37:
[...]

Pas wel op: het laden van kaarten kan al snel veel data kosten. Gebruik wel een applicatie die tenminste de kaarten van tevoren kan inladen.
TomTom Go is een offline app, dus geen punt, gaat alleen om file en flits info.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
A okee, dat moet wel lukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

4 juli via creditcard van mij vriend bij Sygic Gps Europe lifelong voor reclameprijs 19,99 gekocht.
Direct van zijn account afgeschreven. Naar nu blijkt is Android gekocht. Niks kunnen downloaden.

Afgelopen week maar via App store van mijn tegoed Sygic Europe lifelong gedownload omdat we met vakantie gingen en wij GPS nodig hebben.

Ik vraag me af of er wel bezetting is bij Sygic, omdat ik nu al bijna 3 wk op antwoord wacht, omdat we de 19,99 euro terug geboekt willen zien op creditkaart van mijn vriend.

Wie weet waar ik gehoor kan krijgen dat iemand onze mails eindelijk eens gaat beantwoorden? :( 😤

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 00:52 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat bedoel je met "Naar nu blijkt is Android gekocht"? Android kun je niet kopen, het is een besturingssysteem dat op je telefoon of tablet draait.

Als je bij Sygic iets gekocht hebt en je daar een probleem mee hebt moet je bij Sygic zijn. Of je moet bij de creditcard company klagen dat het een onterechte afschrijving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 07:33
Ga dit weekend eens Osmand op de fiets proberen met een gpx bestand. Kom terug op mijn bevindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:48:
Hoi,

4 juli via creditcard van mij vriend bij Sygic Gps Europe lifelong voor reclameprijs 19,99 gekocht.
Direct van zijn account afgeschreven. Naar nu blijkt is Android gekocht. Niks kunnen downloaden.

Afgelopen week maar via App store van mijn tegoed Sygic Europe lifelong gedownload omdat we met vakantie gingen en wij GPS nodig hebben.

Ik vraag me af of er wel bezetting is bij Sygic, omdat ik nu al bijna 3 wk op antwoord wacht, omdat we de 19,99 euro terug geboekt willen zien op creditkaart van mijn vriend.

Wie weet waar ik gehoor kan krijgen dat iemand onze mails eindelijk eens gaat beantwoorden? :( 😤
Volgens mij maakt het niet uit welke versie van Sygic je downloaden uit de store (iOS of Android) wanneer je een sygic versie aanschaft dan krijg je een inlog naam / wachtwoord. Deze gebruik je om het programma te unlocken. Nogmaals, iOS of Android maakt dan niet uit.

Ik heb overigens voor support vragen aan Sygic binnen 2 werkdagen antwoord terug.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Bullet NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:45:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit welke versie van Sygic je downloaden uit de store (iOS of Android) wanneer je een sygic versie aanschaft dan krijg je een inlog naam / wachtwoord. Deze gebruik je om het programma te unlocken. Nogmaals, iOS of Android maakt dan niet uit.

Ik heb overigens voor support vragen aan Sygic binnen 2 werkdagen antwoord terug.
Weet je dit zeker? Het staat me bij dat het eerst zo was : Android licentie? Dan kan je met korting de ios licentie kopen. En vice-versa.

Maar dat is nu niet meer dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
Ik ben deze week op mallorca, maar wat ben ik nog steeds bij dat ik 2 of 3 jaar geleden sygic europe met life time updates heb gekocht.

Werkt als een trein :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Dacuuu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Weet je dit zeker? Het staat me bij dat het eerst zo was : Android licentie? Dan kan je met korting de ios licentie kopen. En vice-versa.

Maar dat is nu niet meer dus?
Ik heb een Android licentie en een Windows Phone licentie, dat zijn echt twee aparte producten. Het enige dat ik bij WP gratis er bij kreeg was HUD omdat ik die bij Android ook had gekocht.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
PinokkioTV schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:38:
[...]

Ik heb een Android licentie en een Windows Phone licentie, dat zijn echt twee aparte producten. Het enige dat ik bij WP gratis er bij kreeg was HUD omdat ik die bij Android ook had gekocht.
Zie je. Vind dit best jammer.. Mijn situatie : Android legaal wereld licentie.
Ios.. Kraaaker de kraak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Gisteren terug van oosterijk met tomtom go.
Prima update en goed en accuraat met flits en traffic.
Snelle berekening van routes ivm files.
Een keer eventjes verkeerd gereden en meteen herberekenen.
App reageert ook snel dus ik ben zeer tevreden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Heb Osmand vandaag getest. Het is me redelijk goed bevallen.
+ Gaf goed de route aan en deed herberekeningen als ik verkeerd reed
+ Batterijverbruik was voor dit korte tochtje (50km) prima. Toen ik terugkwam had ik nog 60% batterij. Ik had zowel Strava als Osmand aan).
- Melde regelmatig (via geluidsmelding) dat GPS signaal verloren was. En 1 seconde later dat deze weer hersteld was. Dat was wel vervelend. Dit zou ook aan mijn telefoon Samsung Galaxy S2 kunnen liggen.

Verder nog een constatering:
- ik heb genavigeerd op basis van de geluidsaanwijzingen (had de telefoon achter in de zak zitten). Af en toe waren voor mij de aanwijzingen niet goed te verstaan.

Conclusie: Ik denk dat ik een houdertje voor op het stuur ga aanschaffen. Ik las eerder in dit topic dat Quadlock wordt aanbevolen. Iemand toevallig nog een quadlock (voor Galaxy s2) die ik over kan nemen?
edit: mmm lees net dat de quadlock niet waterdicht is. Misschien toch maar voor de cyclewiz tigra gaan? Iemand een suggestie?

Al met al ben ik positief over de app!

[ Voor 10% gewijzigd door Unito op 31-07-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Interessante vraag ;)

Ik zoek nog iets dergelijk voor mij OPO :+

[ Voor 48% gewijzigd door nokiaan958GB op 31-07-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vraag mij wel sterk of de Nokia Here apps hier ook onder vallen. Als dat zo is, zou dat wel eens slecht nieuws kunnen zijn voor de navigatie op telefoons. Als het puur en alleen de kaarten zijn en de app zelf nog ergens anders onder word gebracht kan het juist positief uitpakken.

Maar ergens zegt iets in mij dat autofabrikanten liever geen gratis navigatiedienst op telefoons hebben als je die ook premium kan verkopen als optie :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik gebruik OSMand ook al een tijdje voor het rijden van GPS-routes. Super!
Voor gewone A naar B navigatie werkt google maps of Nokia Here ook prima.

Geluid:ik via een eenvoudig chinees BT headsetje.

Houder: ik wilde eerst een goedkope oplossing als test. Dat is zoiets als dit geworden:
http://nl.aliexpress.com/...23214.html?storeId=206770

Niet super stevig,maar wel voldoende. Ik heb nog geen zware bui eroverheen gehad, geen idee hoe dat gaat. Met een 2e steuntje werkt hij ook als fietsnavigatie.
Later wil ik wel kijken naar steviger otterbox / ram mount of zoiets.

Power:
Met mijn telefoon kan ik makkelijk enkele uren rijden. Daarnaast heb een ik powerbankje waarmee ik 1 hele dag ook haal. Dit powerbankje kan in de houder achter de telefoon gestopt worden. Ik zoek nog wel een haakse usb-kabel zodat de rits niet op een kiertje hoeft om de kabel te kunnen inprikken.
Ik was eigen van plan om een 12v aansluiting vanaf de accu te regelen, maar laat dat nu nog maar even zitten.

GPS: geen enkel issue.

Nadeel: bediening is klote: met een klein stylusje aan mijn handschoen kan ik wel wat doen, maar eigenlijk schiet het niet op.
Tijdens het rijden geen echt probleem, hooguit moet je bij een wegopbreking wat uitzoomen om een alternatieve route op de kaart te kunnen zien.

Inmiddels heb ik Tasker met Autovoice ontdekt. Ik denk dat ik de belangrijkste zaken wel via voice-control aan de gang krijg _/-\o_
Best leuk om een beetje mee te klooien :P
Unito schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:19:
Conclusie: Ik denk dat ik een houdertje voor op het stuur ga aanschaffen. Ik las eerder in dit topic dat Quadlock wordt aanbevolen. Iemand toevallig nog een quadlock (voor Galaxy s2) die ik over kan nemen?
edit: mmm lees net dat de quadlock niet waterdicht is. Misschien toch maar voor de cyclewiz tigra gaan? Iemand een suggestie?

Al met al ben ik positief over de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
djiedjee schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:27:

Later wil ik wel kijken naar steviger otterbox / ram mount of zoiets.

[...]
Interessant die merken had ik nog niet voor bij zien komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
@djiedjee
Thanks voor je bevindingen.

De montage van je link zou ik niet snel gebruiken op een MTB. Straks ligt na een hobbel in mijn track mijn smartphone in de blubber of op de keien :'(

Inmiddels ook diverse alternatieven gevonden als je bij DX zoekt op "bike".

[ Voor 6% gewijzigd door nokiaan958GB op 04-08-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Klopt, erg stevig is hij niet. Niet doen op de MTB.
Op de motor gaat het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 01-10 11:38
djiedjee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:52:
Klopt, erg stevig is hij niet. Niet doen op de MTB.
Op de motor gaat het wel...
Gaat prima. Ik heb (van een soortgelijk tasje dat onlangs bij de Aldi lag) ook zoiets gemaakt, maar dan door het tasje met tie wraps direct op het stuur vast te zetten. Ik gebruik wel een oudere telefoon ivm regen of valpartijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Reynouts schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:41:
Ik ga morgen TomTom Go voor Android ook eens goed uitproberen, kijken hoe snel ik in Italië ben ;-)
Afgelopen vakantie TomTom Go voor Android kunnen proberen. Op de heenweg gaf de app een goede inschatting van de files en leidde ons perfect en waarschijnlijk op de snelste manier naar onze bestemming. Af en toe geeft hij een alternatief, maar na een korte tijd stelt hij toch weer voor terug te schakelen naar de originele route. Hoe vaak hij precies alternatieven berekent en vergelijkt weet ik niet, maar we kregen regelmatig de vraag of we een andere route wilden volgen met een x aantal minuten tijdswinst.

Op de terugweg stond er een mega file voor de gotthardtunnel, dus werden we al snel van de snelweg afgeleid door TomTom en via zeer kleine weggetjes naar de gotthardpas geleidt. Op zich ging dat goed, maar echt doorrijden kon je er ook niet en het waren redelijk benauwde paadjes.

Al met al wel erg tevreden geweest met de routes die de app uitstippelde, alleen blijft het soms even de vraag of je een alternatieve route moet volgen of niet om een aantal minuten tijdswinst te boeken. Zonder HD traffic hadden we zonder twijfel heel lang in de file gestaan, nu vrijwel niet. Of de gereden routes ook echt sneller waren, is altijd lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik rijd liever door dan dat ik stil sta, ook al duurt het een kwartier langer. Lijkt onlogisch, maar vind dat wel beter, scheelt.frustratie denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Sinds 1 week heb ik nu Navigon draaien maar moet zeggen dat ik hier heel te vrede mee ben, ook de TTS stem doet het een stuk beter dan ik gewent was bij de TomTom Go app. Ook de contactlijs in TomTom Go liet steeds contacten zien die helemaal geen adres gegevens hebben, Navigon filtert al deze contacten er automatisch uit. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar Navigon...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 10-08-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met TomTom GO bedoel je de app of het oude apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pven schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:37:
Met TomTom GO bedoel je de app of het oude apparaat?
De nieuwe Android app van TomTom bedoel ik

[ Voor 66% gewijzigd door DON PAPA op 10-08-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien een rare vraag maar.... Ik heb een Note 4 die ik zo nu en dan wel eens voor navigatie gebruik.

Mijn toestel taal staat op engels, helaas is dan google maps/navigatie ook in het engels... Zou het mogelijk zijn om de TTS te veranderen naar NL/BE(hou wel van zo'n zwoele belgische stem ;) )

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:39:
Misschien een rare vraag maar.... Ik heb een Note 4 die ik zo nu en dan wel eens voor navigatie gebruik.

Mijn toestel taal staat op engels, helaas is dan google maps/navigatie ook in het engels... Zou het mogelijk zijn om de TTS te veranderen naar NL/BE(hou wel van zo'n zwoele belgische stem ;) )
Waze doet het prima met een NL stem en spreekt zaken goed uit. Ook voor Here kun je een Nederlandse stem aan toevoegen, helaas geen Vlaams accent volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:39:

Als je je telefoon geroot hebt, en redelijk stock draait (geen idee of een Note 4 daaraan voldoet), kun je met XPosed + de module App Settings de taal van apps aanpassen zonder je complete systeemtaal te wijzigen.
Andere opties zijn er (helaas) nog niet; zou erg fijn zijn als Google dat zou toevoegen aan Maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sygic weer meegehad op mijn 2 vakanties, 1x Portugal en 1x Oostenrijk. Heerlijk!
Een paar dingen:

- om files te ontwijken heb ik op weg naar huis vanuit Oostenrijk een aantal keer GMaps gebruikt, icm een voordeelbundel van KPN. Ik joeg er wel erg snel 80 mb door, was nog maar op de helft. Het lijkt erop alsof Maps veel meer dan de huidige locatie met gegevens downloadt. Volgende keer route / kaart van tevoren offline zetten. Overigens ging het file-ontwijken uitstekend met GMaps, voor zover mogelijk.
- geregeld had Sygic niet genoeg GPS ontvangst, (bergen/bewolking/gebouwen) terwijl Maps dit wel had. Is Sygic veeleisender?
- Is die verkeer-app van Sygic iets? Iemand hier ervaring mee? En hoeveel data verstookt zoiets nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41
koelkast schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:51:
Sygic weer meegehad op mijn 2 vakanties, 1x Portugal en 1x Oostenrijk. Heerlijk!
Een paar dingen:

- om files te ontwijken heb ik op weg naar huis vanuit Oostenrijk een aantal keer GMaps gebruikt, icm een voordeelbundel van KPN. Ik joeg er wel erg snel 80 mb door, was nog maar op de helft. Het lijkt erop alsof Maps veel meer dan de huidige locatie met gegevens downloadt. Volgende keer route / kaart van tevoren offline zetten. Overigens ging het file-ontwijken uitstekend met GMaps, voor zover mogelijk.
- geregeld had Sygic niet genoeg GPS ontvangst, (bergen/bewolking/gebouwen) terwijl Maps dit wel had. Is Sygic veeleisender?
- Is die verkeer-app van Sygic iets? Iemand hier ervaring mee? En hoeveel data verstookt zoiets nu?
Gmaps gebruikt niet alleen GPS maar ook telefoonmasten en wifi punten voor een globale schatting. Hiermee kun je net een stukje waar GPS weg valt opvangen is mijn ervaring. Hierdoor is Gmaps ook wel veel eisender dan een ander offline programma.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bo0bz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Gmaps gebruikt niet alleen GPS maar ook telefoonmasten en wifi punten voor een globale schatting. Hiermee kun je net een stukje waar GPS weg valt opvangen is mijn ervaring. Hierdoor is Gmaps ook wel veel eisender dan een ander offline programma.
Als je op Android zit gebruiken als het goed is andere navigatie-programma's ook de locatiedienst van Google, waar dat allemaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 09:22

Falastine

Think about my signature...

Ben nu in langkawi klein eiland bij Maleisië. Scootertje gehuurd, heremaps de kaart gewonload, oordopje in en via gesproken instructies in mij oortje hele eiland verkent werkte top top top.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ben naar Engeland gereden op de TomTom Go app en rijd hier nog steeds rond, erg duidelijk en de HD Traffic inclusief flitsmelders werken super. Ik heb via KPN een buitenland bundel van 100MB aangezet en daar wordt zeer weinig van gebruikt door de app wat erg prettig is terwijl de info altijd zeer actueel en accuraat is.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Meer mensen met problemen met sygic en de laatste update?

Ik kon 'n kaart update doen, maar daar blijft de app op hangen en na deïnstalleren of cache wissen kom ik niet veel verder dan 't kiezen van de regio. Daarna hangt de app en krijg ik 'n melding of ik wil wachten of afsluiten.

Net nu ik vandaag de navigatie kon gebruiken..

[ Voor 12% gewijzigd door Eric_Cantona op 10-09-2015 07:50 ]

• Dacuuu
Eric_Cantona schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:48:
Meer mensen met problemen met sygic en de laatste update?

Ik kon 'n kaart update doen, maar daar blijft de app op hangen en na deïnstalleren of cache wissen kom ik niet veel verder dan 't kiezen van de regio. Daarna hangt de app en krijg ik 'n melding of ik wil wachten of afsluiten.

Net nu ik vandaag de navigatie kon gebruiken..
Verwijder cache, en appdata,vervolgens verwijder je de sygic app zelf. Pleur het sygic mapje weg van je sd kaart.
Reinstall sygic via de playstore.
Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste