ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat is zoals het van de wet moet.
De overheid bepaalt wat een "gevaarlijke zone" is. Soms staat daar dan een flitspaal in. Maar vaak ook niet.
Bron?RocketKoen schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:32:
De overheid bepaalt wat een "gevaarlijke zone" is.
Ik geloof er niets van.
How does it work?
In France, all types of speed camera locations and accident black spots are now reported using a new service: Danger Zones
Specific locations are not available and a Danger Zone icon is shown instead.
The length of the zone depends on the road type at the current location and can be 300m/2000m/4000m.
In future, Danger Zones provided by the French government (Zones de Vigilance Accrue) will be included in our database as they become available.
http://www.anwb.nl/rechts...-op-reis/verbod-navigatie
http://nl.support.tomtom....tomtom-flitsers-legaal%3F
[ Voor 17% gewijzigd door Sepp14 op 03-04-2015 21:57 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb even voor je in mijn telefoon gekeken. Van 17 maart tot 3 april heeft Go bij mij 7,44Mb gebruikt. Ik heb Go op werkdagen ongeveer 2uur aanstaan.Reynouts schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat ik een abonnement voor de TomTom Go app op Android aanschaf. Ben alleen erg benieuwd naar wat het verbruik in MB's is voor de verkeersinformatie, bij een lange rit van een uurtje of 12 door het buitenland.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Dat is geen bron voor de bewering dat de Franse overheid zou bepalen wat Tomtom als gevarenzone aangeeft.
Elders staat te lezen dat Tomtom dit zelf bepaalt, en daarmee ALLE flitspalen aangeeft, en dat daarnaast in de toekomst de Franse overheid wellicht ook zelf suggesties zal doen voor gevarenzones die Tomtom dan zal overnemen (waarin dan evt. geen flitspaal zou staan).
Maar goed, als dat zou betekenen dat er in de toekomst teveel "ruis" in de flitspaalmeldingen zit dan zijn er genoeg goed werkende apps voor Frankrijk. Bijvoorbeeld Radars France - CamSam: https://play.google.com/s...tails?id=com.camsam&hl=fr
Dan haalt dat mij over om hem aan te schaffen voor dit jaar. Thanks!Xanion schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:11:
[...]
Ik heb even voor je in mijn telefoon gekeken. Van 17 maart tot 3 april heeft Go bij mij 7,44Mb gebruikt. Ik heb Go op werkdagen ongeveer 2uur aanstaan.
Je kan ook nog steeds radardetectors kopen.ASW1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:14:
[...]
Dat is geen bron voor de bewering dat de Franse overheid zou bepalen wat Tomtom als gevarenzone aangeeft.
Elders staat te lezen dat Tomtom dit zelf bepaalt, en daarmee ALLE flitspalen aangeeft, en dat daarnaast in de toekomst de Franse overheid wellicht ook zelf suggesties zal doen voor gevarenzones die Tomtom dan zal overnemen (waarin dan evt. geen flitspaal zou staan).
Maar goed, als dat zou betekenen dat er in de toekomst teveel "ruis" in de flitspaalmeldingen zit dan zijn er genoeg goed werkende apps voor Frankrijk. Bijvoorbeeld Radars France - CamSam: https://play.google.com/s...tails?id=com.camsam&hl=fr
Het is alleen een vervelend dure boete als je gesnapt wordt.
ASW1 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:55:
Als je zo bang bent een boete te krijgen dan zou ik me maar gewoon aan de snelheid houden als ik jou was, dan heb je die flitspaalwaarschuwingen ook niet nodig.
Que? Wat is er feitelijk mis met signalering? Niet in mijn ogen, ik ben een vlotte rijder, zit ontspannen achter het stuur en vind het fijn als ik een melding krijg dat er ergens een flitspaal staat of dat er een mobiele controle is. Dit heeft mijn ziens ook niets met je niet aan de snelheid houden te maken, maar zeker in Nederland met excessief graai gedrag over de rug van de automobilist. Het autorijden wordt echt niet onveiliger op de snelweg als je per ongeluk 135 rijd waar je 130 mag....
Camera auto's alla Blik op de weg, helemaal niets mis mee.... Maar de gewone burger die al dan niet per ongeluk iets te hardrijd met een Koos Spee preek om de oren slaan d.m.v. een boete door een zielig verstopte flitser..... Nee.... Bah....
Cogitationis poenam nemo patitur
Vergeleken met de oude android app is deze stukken beter.
Echter een heel groot probleem is dat de telefoon zeer heet wordt en dat de oplader niet in staat is de battery drain bij te houden. Dus na x uur is de accu leeg.
(dit in een koele auto, geen zonlicht op het toestel en met een hoge amp oplader).
Op dezelfde route met de oude TomTom app blijft de telefoon koel en laadt de accu snel tot 100% op tijdens gebruik.
Een eerdere versie van de oude TomTom Android app had ook last van het oververhitten van het toestel, maar na de laatste update was dit euvel verholpen. Ik hoop dat TomTom snel iets doet hieraan. Het product is nu onbruikbaar geworden. En zo te zien hebben veel anderen hier ook last van, niet alleen op HTC maar ook op andere merken toestellen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
De batterij-temperatuur kun je overigens uitlezen/alarm op instellen middels GSam Battery monitor.
1) Maps.me heeft beroerde GPS functionaliteit. Op dezelfde route (zat in de bus), kreeg ik alleen met Maps.me een constant stotterende en opnieuw zoekende blauwe pijl. De anderen gingen goed mee met de daadwerkelijke bewegingen van de bus.
2) Navmii heeft irritante reclames die je af kunt kopen, maar het is mij niet geheel duidelijk of je eenmalig 1.79 moet betalen of dat je voor elk gebied weer de reclame af moet kopen. Als je namelijk op Benelux klikt zie je staan remove adds. Maar dat staat ook onder Duitsland et cetera.. Ik heb hen ook gemailed een week geleden maar nog geen antwoord op gekregen. Verder vind ik het bijzonder vervelend en onbegrijpelijk waarom ik online moet zoeken naar een adres, dat haalt een beetje het hele idee weg van een offline navigatiemiddel.
Verder vind ik het wel heel fijn met de interface en reports die je aan kan maken (Traffic, politie, ongeluk et cetera).
3) Sygic lijkt goed te werken, maar kost (tot 12 april) 39.99 voor de gehele wereld. Maar als echte Nederlander doe ik het natuurlijk liever gratis, maar ik zal zeker deze gebruiken als deze echt zoveel beter is. Hebben jullie zelf nog bijzondere negatieve ervaringen met deze app?
Ik ben dus niet de enige die dit euvel heeft.Xymox schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:35:
Echter een heel groot probleem is dat de telefoon zeer heet wordt en dat de oplader niet in staat is de battery drain bij te houden. Dus na x uur is de accu leeg.
Ik ben door middel van die topic gewezen op de nieuwe TomTom Go voor Android, een geweldige navigatie app (far better dan de gratis Here+ en Maps). Vooral de realtime verkeersinformatie werkt grandioos, alleen is je accu na 1,5 uur navigeren zo goed als in het rode gebied (20% lading dus).
Ik heb er hoop op dat dit een softwarematige bug is en TomTom bezig is met deze op te lossen want ik heb het zowel op mijn S6 Edge als mijn Note 3 (fyi: tijdens bijvoorbeeld Asphalt of een andere game blijft deze wel gewoon koel).
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik vind Sygic ook erg fijn.Ircghost schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:06:
3) Sygic lijkt goed te werken, maar kost (tot 12 april) 39.99 voor de gehele wereld. Maar als echte Nederlander doe ik het natuurlijk liever gratis, maar ik zal zeker deze gebruiken als deze echt zoveel beter is. Hebben jullie zelf nog bijzondere negatieve ervaringen met deze app?
1 groot nadeel. Voor verkeersinformatie moet je ook nog eens (jaarlijks) betalen. Terwijl de app ook geld kost.
En zonder verkeersinformatie stuurt hij je in de spits rustig naar een smal binnendoor weggetje met 20 stoplichten. In plaats van die snelweg.
Ook de rijbaan suggestie zit er nogal eens naast.
Pluspunten zijn de fijne interface. Compleet offline (zonder verkeersinformatie dan). En hij berekent snel een nieuwe route als je anders rijdt dan de geplande route.
Daarnaast gebruik ik wel eens google maps navigatie. Vanwege de gratis verkeersinformatie. Dat kost je alleen wel data. En de voice guidance snapt het verschil tussen links en rechts niet altijd.
HERE heeft de beste lane-guidance en duidelijke voice instructies (als je de HD voice download). Ook is de verkeersinformatie gratis. Maar die laat je het liefst een U turn maken en 20km terug rijden als je het in je hoofd haalt om een iets andere route te nemen. Je kan wel tijdens het rijden een alternatieve route kiezen, maar dan moet je met 120km/u met je telefoon gaan kloten.
Raar, ik heb 'm ook op de M8 en na 1 uur navigeren heb ik een normaal aanvoelende telefoon. Niks heet. Telefoon hangt onder het raam, dus niet voor de ventilatieroosters. Ook laad mijn telefoon gewoon op tijdens het navigeren. Als ik op plaats van bestemming ben is ie gewoon 100% vol.Xymox schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:35:
Ik heb nu TomTom Go Mobile Android in gebruik op mijn HTC One M8.
Vergeleken met de oude android app is deze stukken beter.
(dit in een koele auto, geen zonlicht op het toestel en met een hoge amp oplader).
Op dezelfde route met de oude TomTom app blijft de telefoon koel en laadt de accu snel tot 100% op tijdens gebruik.
Een eerdere versie van de oude TomTom Android app had ook last van het oververhitten van het toestel, maar na de laatste update was dit euvel verholpen. Ik hoop dat TomTom snel iets doet hieraan. Het product is nu onbruikbaar geworden. En zo te zien hebben veel anderen hier ook last van, niet alleen op HTC maar ook op andere merken toestellen.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Je kan natuurlijk gratis van Sygic gebruik maken, alleen heb je dan beperkte functionaliteit (geen gesproken instructies bv)Ircghost schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:06:
Verder kan je je afvragen of je echt de hele wereld nodig hebt, of genoeg hebt aan Europe&Russia voor €19,99 (ik kan niet in je portemonnee kijken) kost deze maar de helft.
Persoonlijk vind ik de kosten erg schappelijk, zelfs voor de hele wereld. De traffic service is dezelfde als die van Tomtom al beken ik meteen dat ik van beide traffic services nog nooit gebruik heb gemaakt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik ben van plan om mijn Nexus 7 2013 als navigatie te gaan gebruiken en de TomTom xxl te gaan vervangen. Deze heeft verkeersinformatie dmv tmc en dat vind ik heel erg praktisch.
Edit: Ik zie het al, daar moet je jaarlijks voor betalen. Dat ben ik niet van plan. Sygic gaat dan de prullenbak in.
[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 04-04-2015 18:41 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Je kan natuurlijk zelf even een kijkje nemen op de site van sygic, maar inderdaad traffic info heeft een abonnementsvorm. Ik weet eigenlijk niet of er überhaupt ergens goede traffic info gratis te krijgen is bij pure offline maps, maar misschien iemand anders wel.Jassy schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:34:
Wat houd de beperkte functionaliteit in? Gesproken instructies heb ik namelijk altijd uit staan, maar verkeersinformatie wil ik absoluut niet missen.
Ik ben van plan om mijn Nexus 7 2013 als navigatie te gaan gebruiken en de TomTom xxl te gaan vervangen. Deze heeft verkeersinformatie dmv tmc en dat vind ik heel erg praktisch.
Edit: Ik zie het al, daar moet je jaarlijks voor betalen. Dat ben ik niet van plan. Sygic gaat dan de prullenbak in.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Bullet NL schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:10:
[...]
offtopic:
Que? Wat is er feitelijk mis met signalering? Niet in mijn ogen, ik ben een vlotte rijder, zit ontspannen achter het stuur en vind het fijn als ik een melding krijg dat er ergens een flitspaal staat of dat er een mobiele controle is. Dit heeft mijn ziens ook niets met je niet aan de snelheid houden te maken, maar zeker in Nederland met excessief graai gedrag over de rug van de automobilist. Het autorijden wordt echt niet onveiliger op de snelweg als je per ongeluk 135 rijd waar je 130 mag....
Camera auto's alla Blik op de weg, helemaal niets mis mee.... Maar de gewone burger die al dan niet per ongeluk iets te hardrijd met een Koos Spee preek om de oren slaan d.m.v. een boete door een zielig verstopte flitser..... Nee.... Bah....
Wat een lulverhaal. Hoe kan tegenwoordig iemand per ongeluk te hard rijden? Dan rij je zeker in een oldtimer waar nog geen cruise control op zit

Wat mij betreft worden de boetes in Nederland verdubbeld
Je zit bij een tablet ook weer met internet. Ook bij "offline" navigatie heb je internet nodig als je traffic info wilt.Jassy schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:34:
Wat houd de beperkte functionaliteit in? Gesproken instructies heb ik namelijk altijd uit staan, maar verkeersinformatie wil ik absoluut niet missen.
Als je geen 3G versie hebt wordt dat weer omslachtig tetheren naar je telefoon.
Wat zou het verschil kunnen zijn vraag ik mij dan af.Xanion schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:36:
[...]
Raar, ik heb 'm ook op de M8 en na 1 uur navigeren heb ik een normaal aanvoelende telefoon. Niks heet. Telefoon hangt onder het raam, dus niet voor de ventilatieroosters. Ook laad mijn telefoon gewoon op tijdens het navigeren. Als ik op plaats van bestemming ben is ie gewoon 100% vol.
Ik heb mijn telefoon zo stock mogelijk, geen aanpassingen en lastige widgets.
Ik zal de app eens compleet deinstalleren, de map verwijderen en opnieuw installeren en instellen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb op mijn huidige auto geen cruise control, is geen oldtimer maar gewoon een middenklasser van 3 jaar oud.. Moet ik nou dubbele boetes krijgen? Ik had laatst een bekeuring op de A2 bij de bekende traject controle, 35euro voor 4km/uur te hard rijden (ja, na correctie). Ik weet dat die trajectcontrole er is, ik heb er mijn snelheid op aan gepast, maar toch een bekeuring. En waarom? Omdat ik niet alleen in de auto zit en dus gesprekken voer in de auto waardoor je niet permanent de snelheid in de gaten houdt. Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk dat ik op een 5 baans snelweg, omringd door weilanden zover als je kunt kijken en amper genoeg verkeer om 2 rijstroken op te vullen een bekeuring krijg omdat ik gemiddeld 104 reed.nokiaan958GB schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:01:
[...]
offtopic:
Wat een lulverhaal. Hoe kan tegenwoordig iemand per ongeluk te hard rijden? Dan rij je zeker in een oldtimer waar nog geen cruise control op zit![]()
Wat mij betreft worden de boetes in Nederland verdubbeld
Of vind je dat ook een lulverhaal?
Als ik 104 ga (na correctie) dan staat er al 115 op mijn teller.Xanion schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:12:
[...]
Ik heb op mijn huidige auto geen cruise control, is geen oldtimer maar gewoon een middenklasser van 3 jaar oud.. Moet ik nou dubbele boetes krijgen? Ik had laatst een bekeuring op de A2 bij de bekende traject controle, 35euro voor 4km/uur te hard rijden (ja, na correctie). Ik weet dat die trajectcontrole er is, ik heb er mijn snelheid op aan gepast, maar toch een bekeuring. En waarom? Omdat ik niet alleen in de auto zit en dus gesprekken voer in de auto waardoor je niet permanent de snelheid in de gaten houdt. Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk dat ik op een 5 baans snelweg, omringd door weilanden zover als je kunt kijken en amper genoeg verkeer om 2 rijstroken op te vullen een bekeuring krijg omdat ik gemiddeld 104 reed.
Of vind je dat ook een lulverhaal?
En dat je afgeleid bent en daarom minder goed oplet is juist waarom je de boete krijgt...
Wat mij overigens helpt. In Sygic (en in andere vast ook wel) kun je instellen dat hij een waarschuwing geeft als je te hard rijdt.
Dat is alleen irritant op die snelwegen waar je soms 100 mag, soms 120 en soms 130
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had de benelux en Dach kaart geïnstalleerd. En wilde vervolgens een route plannen vanuit Nederland naar Genève. Dit werkt helaas niet. Wil je verder als de benelux navigeren dan moet je dus de (west) Europa kaart erop zetten.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Vandaag met Go op de A4 over de trajectcontrole en hij geeft niet alleen het begin en einde van de controle aan maar ook de gemiddelde snelheid tijdens de trajectcontrole. Je ziet dus exact nu of je niet gemiddeld te hard hebt gereden. Erg handigRocketKoen schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:30:
[...]
Als ik 104 ga (na correctie) dan staat er al 115 op mijn teller.
En dat je afgeleid bent en daarom minder goed oplet is juist waarom je de boete krijgt...
Wat mij overigens helpt. In Sygic (en in andere vast ook wel) kun je instellen dat hij een waarschuwing geeft als je te hard rijdt.
Dat is alleen irritant op die snelwegen waar je soms 100 mag, soms 120 en soms 130
Oh, dat is wel beter. Sygic geeft een flitspaal waarschuwing waar de trajectcontrole ingaat en op het eindpunt. Maar als je dan denkt dat je na de "flitspaal" weer gas kan geven wordt het een duur grapje.Xanion schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:19:
[...]
Vandaag met Go op de A4 over de trajectcontrole en hij geeft niet alleen het begin en einde van de controle aan maar ook de gemiddelde snelheid tijdens de trajectcontrole. Je ziet dus exact nu of je niet gemiddeld te hard hebt gereden. Erg handig
Ik heb de applicatie geinstalleerd op een HTC One M8. De applicatie als kaarten staan op mijn interne geheugen. Na ongeveer een uur rijden merk ik ook op dat de accu langzaam leeg loopt. Dit terwijl het toestel niet overdreven warm is. Het toestel is bevestigd op mijn dashboard waarbij de luchtroosters gericht zijn op het toestel. Als lader gebruik ik een 2.1A wat meer dan voldoende zou moeten zijn. Met de vorige versie (1.4) had ik dit probleem niet. Hoop dat dit spoedig opgelost wordt, verder prima navigatie applicatie
[ Voor 6% gewijzigd door bluecupra op 05-04-2015 19:22 ]
Doe mij wat dat betreft Sygic maar...Wil wel 1 van deze 2 aan gaan schaffen als ik een nieuwe telefoon heb (Galaxy S6). Heb het voorheen altijd gedaan met gekraakte versies van Sygic en eigenlijk nooit problemen ondervonden hiermee dus vind het maar eens tijd worden er gewoon geld aan uit te geven, zeker nu met die aanbieding is de prijs meer dan prima te doen.
Lees hier wel meer positief over TomTom dan Sygic maar kan niet aan die lelijke interface wennen...
Vandaag ook de tomtom navigatie gebruikt, was een rit van 40 minuten. De telefoon (LG G3) zat ook aan een 2.1 ampère lader maar de accu liep ook langzaam leeg er zit idd een bug in.bluecupra schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:20:
Na ongeveer een uur rijden merk ik ook op dat de accu langzaam leeg loopt. Dit terwijl het toestel niet overdreven warm is. Het toestel is bevestigd op mijn dashboard waarbij de luchtroosters gericht zijn op het toestel. Als lader gebruik ik een 2.1A wat meer dan voldoende zou moeten zijn. Met de vorige versie (1.4) had ik dit probleem niet. Hoop dat dit spoedig opgelost wordt, verder prima navigatie applicatie
What Android device were you using and what is the Android version?Megapaul schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:34:
[...]
Vandaag ook de tomtom navigatie gebruikt, was een rit van 40 minuten. De telefoon (LG G3) zat ook aan een 2.1 ampère lader maar de accu liep ook langzaam leeg er zit idd een bug in.
Welke Android-toestel gebruikte u, en wat is de Android-versie?
(In dit topic zijn er nauwelijks recente posts over OSM navigatie)
Adresdata van Nederland is vrijwel 100%, in het buitenland is het minder, zelfs tot het punt dat niet alle straatnamen gevuld zijn. Dat kan vervelend zijn, maar als je je voorbereid en wat waypoints zet dan is dat ook wel overkomelijk. Ik heb er een paar dagen lang in Cyprus met veel plezier mee rondgereden.
Verder gebruik ik het altijd als ik aan het wandelen ben (in onbekende regionen). Vooral daarvoor is het een stuk beter dan welke andere navigatie ook, omdat in OSM heel veel paden staan (die in de gevestigde, op auto gebaseerde, navigatie meestal compleet afwezig is).
Signatures zijn voor boomers.
Vroeg me af hoe het bij gebruik in de auto is met 3d weergave of "birds eye view", of hoe noem je dat in navigatieland?
Ik grijp uit gemakzucht eigenlijk altijd naar google maps, maar misschien ook vanwege de fileinfo (waarvoor je dan wel online moet zijn uiteraard)
LG G3, Android 4.4.2robert3892 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:07:
[...]
What Android device were you using and what is the Android version?
Welke Android-toestel gebruikte u, en wat is de Android-versie?
De LG G3 heeft een 2K scherm en de batterij zal leeglopen. Sluit alle achtergrond programma's op de telefoon die u niet nodig hebt tijdens het rijden. Houd de helderheid niet te hoog. Zorg ervoor dat u een 2 amp lader in de auto.
Bij Sygic noemen ze het 3D view en 2D is juist de birds eye view (dus min of meer navi waarbij je recht van boven kijkt) dus beide termen zijn juist maar houden een ander perspectief in.ASW1 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:08:
Met wandelen (en soms fiets) gebruik ik OSM inderdaad altijd, maar dan gewoon de "kaartversie" met mijn positie daarop.
Vroeg me af hoe het bij gebruik in de auto is met 3d weergave of "birds eye view", of hoe noem je dat in navigatieland?
Ik grijp uit gemakzucht eigenlijk altijd naar google maps, maar misschien ook vanwege de fileinfo (waarvoor je dan wel online moet zijn uiteraard)
Ik gebruik voor in het veld nog altijd liever mijn trouwe Oregon 600 met OSM (meestal de fietskaart waarbij er één kaart is voor heel Benelux+Duitsland) hier staat inderdaad veel meer info op. Maar dat komt omdat ik meestal wel weet dat en of ik ga fietsen/wandelen. Als het meer iets spontaans is en ik heb alleen mijn telefoon bij gebruik ik meestal Maps.me (tegenwoordig gratis zonder routebepaling) in het veld, en google maps in steden, net iets meer info over dingen in de buurt vaak.
*sowieso
Ik blijf voorlopig nog even bij de oude "europa-app". De flits en spitsmeldingen mis ik niet, en dan zijn alle schoonheidsfoutjes uit de nieuwe tomtom-app.De exacte einddatum van de aanbieding is niet bekend. Wij verwachten echter wel dat deze zeker loopt tot 1 oktoer, als de oude app komt te vervallen. Deze blijft overigens nog wel bruikbaar, de ondersteuning stopt dan. Er worden geen kaarten meer aangeboden voor vernieuwing. Mocht de actie eerder aflopen, kunnen we vanaf oktober dit altijd nog voor u in orde maken.
Exact mijn idee, pas in september of zo de overstap maken.jooproo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:46:
Ik heb tomtom gemaild over het overstappen. Gezien de "oude" app nog ondersteunt wordt tot oktober met (kaart)updates, en ik natuurlijk een gierige Nederlander ben en zo laat mogelijk wil overstappen gevraagd tot wanneer ze deze accu hebben. Dit was het antwoord:
[...]
Ik blijf voorlopig nog even bij de oude "europa-app". De flits en spitsmeldingen mis ik niet, en dan zijn alle schoonheidsfoutjes uit de nieuwe tomtom-app.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb hier zelf nog geen problemen gehad met het feit dat de telefoon niet goed bijlaadt in de auto of heel warm wordt, draai de nieuwste Android update beschikbaar voor de S5.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Beside a good car charger (one that really provide 2.1A) you also need a USB cable that provides enough power!bluecupra schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:16:
@Robert3892; I have an HTC ONE M8 which has the same draining issue. With the former Android application I didn't have this problem. I also use an 2.1A car charger. The phone is on Android 5.0.1. Hope this issue can be solved
Naast een goede car chrager (eentje dat daadwerkelijk 2.1A is) heb je ook een USB kabel nodig dat genoeg stroomt doorvoert/levert.
Check how many mA it's supplying whe you are charging your device in your car and running navigation.
Good app to check is battery monitor widget (Google Play: Battery Monitor Widget – Android Apps on Google Play)
On the device is written:
Input: 10-16VDC 2.9A
Output: 2.4A Per USB port
I have the same charger and works fine for me.bluecupra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:05:
@Chiman, I use the following car charger: http://www.scosche.com/usb-car-charger-dual-port
On the device is written:
Input: 10-16VDC 2.9A
Output: 2.4A Per USB port
As said, install battery monitor widget and check how many power it supplies.
Vervolgens heb ik de applicatie opnieuw gedownload via de Play-store. Na de installatie heb ik de Benelux map en West-Europa gedownload (totaal +/- 6GB). Na de installatie van de mappen heb ik de applicatie gesloten en gekeken naar het geheugengebruik. Voor installatie had ik 4.35GB intern geheugen vrij, na de installatie van de applicatie en mappen is het interne geheugen 4.34GB. Uitgaande hiervan is enkel de applicatie op het interne geheugen geïnstalleerd en staan de mappen op de SD-kaart. Op de SD kaart had ik voor installatie 38.18GB vrij. Na installatie is dit 33.34GB.
Het probleem zit daarom meer in de geheugen gebruik registratie/vermelding binnen het applicatie overview (Instellingen / Apps). De "gegevens SD kaart" registratie van 0.00B is hier onjuist.
Nee eigenlijk geen last van.b.o.n.s schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:02:
Vraagje aan de Sygic gebruikers: Sinds de laatste grafische update is de 3d weergave standaard zeer hoog ingesteld. Bij elk gebruik moet ik dan handmatig inzoomen . Hebben andere gebruikers dit ook en is dit te omzeilen?
Moet wel zeggen dat ik niet vaak in erg dicht bebouwd gebied rijdt waardoor ik er misschien geen last van heb.
Kun je een printscreen posten misschien?
Heb ik ook last van gehad, maar lijkt vanzelf weer over te zijn gegaan.... Snap er niks van.b.o.n.s schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:02:
Vraagje aan de Sygic gebruikers: Sinds de laatste grafische update is de 3d weergave standaard zeer hoog ingesteld. Bij elk gebruik moet ik dan handmatig inzoomen . Hebben andere gebruikers dit ook en is dit te omzeilen?
Ja, vreemd inderdaad. Ik had het ook, maar ook bij mij is het vanzelf overgegaan._gibeon_ schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:09:
[...]
Heb ik ook last van gehad, maar lijkt vanzelf weer over te zijn gegaan.... Snap er niks van.
http://serve.infoteur.nl
Ik heb overal gezocht, maar kon niet meer details vinden.bluecupra schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:18:
Zie net in de Play store (Android) dat er een update is voor Tom Tom Go naar versie 1.5. Heeft iemand een changelog ? Bij de omschrijving is enkel "bugfixes en prestatie verbeteringen" vermeld
Ik ga morgen in ieder geval testen of het probleem van oververhitting en batterij drainage hopelijk verholpen is.
Ik zie hem wel staan in play store, maar heb via mijn telefoon nog geen update, of moet ik hem eerst weer deinstaleren en dan hem weer opnieuw downloaden?.Xymox schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:55:
[...]
Ik heb overal gezocht, maar kon niet meer details vinden.
Ik ga morgen in ieder geval testen of het probleem van oververhitting en batterij drainage hopelijk verholpen is.
wanneer je een flitser wilt melden, druk je op de bijbehorende knop. Er loopt dan een bakje 'op', waarbij je nog tijd hebt om de melding te annuleren. Nu vroeg ik mij af; dat is toch totaal niet nauwkeurig? Op de snelweg ben je zo al tientallen of honderden meters verder voordat überhaupt begint net het melden van een flitser. In een app als bijvoorbeeld Flitsmeister kun je bij een melding aangeven hoeveel meter terug de flitser staat.
Weet iemand hoe dat precies bij de TomTom-app werkt?
Het is niet het belangrijkste onderdeel van deTomTom-app, maar toch...
In 3D mode lijkt het erop dat deze nieuwe versie de telefoon (in mijn geval HTC One M8) niet zo heet laat worden als in de vorige versie. Tevens wordt de batterij opgeladen en bereikte ik van 50% de 100% op mijn trip.
Ik zal nog andere tests uitvoeren, maar het ziet er naar uit dat TomTom de issues heeft aangepakt.
Het kan toch zijn dat hij de coordinaten pakt van het moment dat je drukt? Zo zou ik het tenminste programmeren.heutsm schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:27:
TomTom, nieuwste app:
wanneer je een flitser wilt melden, druk je op de bijbehorende knop. Er loopt dan een bakje 'op', waarbij je nog tijd hebt om de melding te annuleren. Nu vroeg ik mij af; dat is toch totaal niet nauwkeurig? Op de snelweg ben je zo al tientallen of honderden meters verder voordat überhaupt begint net het melden van een flitser. In een app als bijvoorbeeld Flitsmeister kun je bij een melding aangeven hoeveel meter terug de flitser staat.
Lang verhaal heel kort, ik zoek een manier om via tasker automagisch TomTom te starten, én een eindpunt in te stellen.
(dit grapje gaat dan uiteindelijk automatisch, dmv uitlezen agenda, voor werk navigeer naar werk toe, na werk, navigeer naar thuis toe. trigger bluetooth connectie)
Iets dergelijks zoek ik ook, maar dan voor een nfc-chip die ik in de auto geplakt heb. TomTom opstarten en volume maximaal via nfc lukt, automatisch een van te voren bepaalde eindbestemming niet. Kan wel met bv. Google-navigatie. Zal nog niet ondersteund worden door TomTom. Maar met Tasker is meer mogelijk dus misschien daarmee wel...? Anybody?Zilverdael80 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:48:
Ik zit met een probleempje met mijn Android telefoon icm Tasker en TomTom (GO).
Lang verhaal heel kort, ik zoek een manier om via tasker automagisch TomTom te starten, én een eindpunt in te stellen.
(dit grapje gaat dan uiteindelijk automatisch, dmv uitlezen agenda, voor werk navigeer naar werk toe, na werk, navigeer naar thuis toe. trigger bluetooth connectie)
Hoe zou ik er achter kunnen komen welk type kaarten mijn navigatie gebruikt ?
Je kunt het waarschijnlijk ook dirty doen, met gesimuleerde toetsaanslagen / schermaanrakingen. Dat kan door een script te maken en dat door Tasker te laten uitvoeren. Dan moet je wel even Googelen en onderzoek doen naar hoe zo'n script precies werkt, denk dat het wel te doen is (zelf niet gedaan). Hier zie je hoe je een aanraking kunt simuleren in Tasker, vrij eenvoudig:Zilverdael80 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:23:
Tom Tom ondersteund wel een adres om nar te navigeren vanaf de start ... Vanuit je contacten lijst kan dit namelijk (hij vind het adres alleen niet, wat minder is, maar dat is nog niet het probleem van dit moment). Enige is hoe we die start actie moeten aanroepen... Het zal via een Intent moeten, iets in deze vorm http://blog.dimaj.net/con...vent-bluetooth-connection ... maar dan specifiek voor TomTom (GO) (ofterwijl, de nieuwe TomTom app)
http://www.pocketables.co...sing-tasker-and-root.html
Wanneer ik de folder Sygic verplaats naar de externe SD kaart dan loopt de navigatie niet soepel.
(Het beeld stottert ipv een vloeiende beweging).
Iemand een oplossing of moet je perse in je interne geheugen bewaren?
Dit is een van de redenen waarom bepaalde fabrikanten geen externe SD ondersteunen, als je SD kaart te traag is kan je dit soort problemen krijgen. Of een snellere/betere SD kopen of terug naar je interne geheugen zetten.ChiMan schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:41:
Heb Sygic op mijn HTC M8.
Wanneer ik de folder Sygic verplaats naar de externe SD kaart dan loopt de navigatie niet soepel.
(Het beeld stottert ipv een vloeiende beweging).
Iemand een oplossing of moet je perse in je interne geheugen bewaren?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hmmm....Koldur schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:54:
[...]
Dit is een van de redenen waarom bepaalde fabrikanten geen externe SD ondersteunen, als je SD kaart te traag is kan je dit soort problemen krijgen. Of een snellere/betere SD kopen of terug naar je interne geheugen zetten.
Heb een Sandisk Extreme HC1 32GB in mijn toestel.
Deze is toch al snel genoeg?
Misschien helderheid van het scherm, of apps die op de heenweg nog op de achtergrond draaide?bluecupra schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:23:
Gisteren TT 1.5 Go voor Android gebruikt (één uur heen en één uur terug). Op de heenweg merk ik op dat de accu langzaam leegloopt. Met de 1.4 release was dit meer. Ook wordt het toestel niet meer zo warm als met 1.4. Op de terugweg wordt de accu langzaam bijgeladen. Heb na de heenrit niets aangepast aan het toestel en kan dit daarom niet verklaren. Wel een erg prettige navigatie hulp met flits waarschuwingen en file / werkzaamheden informatie.
Verder naar Denemarken ook alles top.
Simpele car charger gebruikt. Moto G bleef hele rit netjes op 100%.
Ik gebruik TomTom Go (1.5 inmiddels) regelmatig op mijn Samung Note 4 (groot scherm dus). Met mijn lader in de auto wordt mijn telefoon zo'n 20 procent bijgeladen in een uur. TomTom draait dat uur non-stop, wordt tussendoor soms gebeld en scherm staat op maximale helderheid. Zou ik zo'n goede auto-lader hebben? Ik heb er even een foto van gemaakt, het gaat om deze. 2400mA output.
Ooit gekocht bij Dealaxtreme, en nog steeds te bestellen. Let op: ik krijg geen aanbrengpremie oid
Gisteren trouwens door Amsterdam gereden met TomTom, die 3d-gebouwen die op je scherm verschijnen zien er wel erg goed uit hoor
[ Voor 7% gewijzigd door heutsm op 27-04-2015 13:08 ]
Dus afgesloten en Google Maps aangezet, dat ging feilloos. GPS vrijwel direct gevonden en je kunt navigeren, en die dus aan laten staan.
Was maar voor een klein gedeelte nodig dus minimaal datagebruik.
Alleen heeft HERE nog meer gebruikt dan Maps, terwijl er met HERE helemaal niet genavigeerd is, die heeft zelfs de locatie nooit gevonden en ook gewoon NL als offline kaart heeft.
Zal mogelijk wel met Google services te maken hebben dat locatie op de achtergrond doorgaat, ondanks dat je het dan op "batterijbesparing" hebt staan.
Toch vrij opmerkelijk zou je zeggen, en dan valt HERE toch behoorlijk tegen ten opzichte van Maps. Dat is alleen niet offline te gebruiken en heb je dus in het buitenland niks aan, maar binnen NL werkt het die veel beter dan HERE.
Dat is best vreemd. Op Moto G en HTC One X heb ik vrijwel direct een GPS signaal bij het gebruik van Here.dutchgio schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:24:
Tijdens het rijden HERE gestart, GPS vinden duurde te lang en bleef staan op de thuislocatie.
Dus afgesloten en Google Maps aangezet, dat ging feilloos. GPS vrijwel direct gevonden en je kunt navigeren, en die dus aan laten staan.
Alleen heeft HERE nog meer gebruikt dan Maps, terwijl er met HERE helemaal niet genavigeerd is, die heeft zelfs de locatie nooit gevonden en ook gewoon NL als offline kaart heeft.
Zal mogelijk wel met Google services te maken hebben dat locatie op de achtergrond doorgaat, ondanks dat je het dan op "batterijbesparing" hebt staan.
Toch vrij opmerkelijk zou je zeggen, en dan valt HERE toch behoorlijk tegen ten opzichte van Maps. Dat is alleen niet offline te gebruiken en heb je dus in het buitenland niks aan, maar binnen NL werkt het die veel beter dan HERE.
HERE blijft inderdaad rustig op de achtergrond je batterij leegtrekken nadat het is afgesloten. Tenminste op mijn telefoon.dutchgio schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:24:
Tijdens het rijden HERE gestart, GPS vinden duurde te lang en bleef staan op de thuislocatie.
Maar ik heb hem om een andere reden eraf gegooid. Als je namelijk niet doet wat de navigatie zegt (bijvoorbeeld een andere route ivm file of werkzaamheden) dan blijft hij je terug sturen naar de originele route.
Je kan wel onscreen kiezen voor een "alternatieve route". Maar dan moet je tijdens het rijden met je navigatie gaan zitten spelen en daar ga ik niet aan beginnen.
Ik heb nu Sygic voor als ik naar een onbekende bestemming moet. En Maps als ik op mijn dagelijke route een probleem tegenkom. Die heeft namelijk net als HERE gratis verkeersinformatie. Maar Maps kan ik met een voice command starten. Dus ik zet mijn telefoon gewoon in de mount, en als er onderweg problemen zijn kan ik handsfree navigatie starten voor een andere route.
Ja ik vond het ook wel opmerkelijk. Na alle positieve reacties hier HERE geinstalleerd maar op een moment dat je het dan echt nodig hebt werkt het niet.horizon1978 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:57:
[...]
Dat is best vreemd. Op Moto G en HTC One X heb ik vrijwel direct een GPS signaal bij het gebruik van Here.
GPS van mijn toestel is verder prima en werkt met andere apps wel gewoon.
Het is ook niet dat ik dagelijks navigatie nodig heb, anders had ik nu gewoon Sygic gehaald maar dat is voor wekelijks/incidenteel gebruik nog vrij prijzig, en je kunt niet kaarten per land downloaden maar bent meteen verplciht heel Europa af te nemen.
55km per maand van TomTom is ook net aan, dan zit je ook zo zonder. En zo'n abbonementsdienst is nog duurder dan de eenmalige aanschaf van Sygic.
Vooralsnog is Google Maps dus de beste optie omdat die wel goed functioneerd, en zoals hierboven wat HERE niet heeft ook gewoon een alternatieve route beschikbaar. Maar die heeft dan weer geen offline kaarten waardoor het wat MB's kost..
Je kan Sygic gewoon per land kopen of installeren hoor. Met mijn wereld licentie kan ik prima rondrijden met alleen NL geïnstalleerd, of als ik wil kan ik "slechts" de Benelux kopen. Dus ik vraag me af hoe je erbij komt dat je per sé heel Europa af moet nemen? (en bedoel je daarmee aanschaf of installatie, je bent niet heel duidelijk in je tekst wat dit betreft)dutchgio schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Het is ook niet dat ik dagelijks navigatie nodig heb, anders had ik nu gewoon Sygic gehaald maar dat is voor wekelijks/incidenteel gebruik nog vrij prijzig, en je kunt niet kaarten per land downloaden maar bent meteen verplciht heel Europa af te nemen.
Ik vind maps nog steeds een enorm nadeel hebben dat het niet fijn offline werkt, anders zou ik deze ook als favoriet hebben. Helaas is mijn databundel niet zo groot, daarbij rij ik ook regelmatig in het buitenland waarbij roaming natuurlijk helemaal een dure optie is. Daarom rij ik voorlopig nog steeds tevreden met Sygic.
Waarom dan nog klooien met TomTom apps die problemen kennen en dure abonnementen of kaarten...niemand hoeft het me uit te leggen hoor, maar zie dat als een tip voor mensen die voor OsmAnd open staan om te proberen.
http://osmand.net/
Oke dan heb ik dat wellicht verkeerd gezien, maar in de app kun je niet alleen Nederland kiezen. Enkel wereld, Europa of West-Europa.rockhopper schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:54:
[...]
Je kan Sygic gewoon per land kopen of installeren hoor. Met mijn wereld licentie kan ik prima rondrijden met alleen NL geïnstalleerd, of als ik wil kan ik "slechts" de Benelux kopen. Dus ik vraag me af hoe je erbij komt dat je per sé heel Europa af moet nemen? (en bedoel je daarmee aanschaf of installatie, je bent niet heel duidelijk in je tekst wat dit betreft)
Ik vind maps nog steeds een enorm nadeel hebben dat het niet fijn offline werkt, anders zou ik deze ook als favoriet hebben. Helaas is mijn databundel niet zo groot, daarbij rij ik ook regelmatig in het buitenland waarbij roaming natuurlijk helemaal een dure optie is. Daarom rij ik voorlopig nog steeds tevreden met Sygic.
Verder heeft het net als de bekende apps wel een 'premium' look en feel, wat veel van die no-name navigatie apps in de Playstore echt missen.
Daarnaast mag je blijkbaar geen custom ROM draaien dus ben je aangewezen op een .apk vanuit het internet ergens, die van de Playstore is niet te downloaden.
Maar het zou wel de beste optie zijn om een licentie van aan te schaffen van wat ik tot dusver ben tegengekomen.
Klopt inderdaad, als Google nou offline maps zou toevoegen zoals al die andere offline navigatie apps dat zouden doen hebben ze goud in handen, of niet. Want dan wordt Maps ook offline gebruikt en heeft men er niets aan.
Ik heb totaal niet dezelfde ervaring met Sygic. Je kunt elk land apart aanvinken om te downloaden. Ook geen problemen met custom roms. Ga nog eens goed met Sygic aan de slag, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan.dutchgio schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:52:
[...]
Oke dan heb ik dat wellicht verkeerd gezien, maar in de app kun je niet alleen Nederland kiezen. Enkel wereld, Europa of West-Europa.
Verder heeft het net als de bekende apps wel een 'premium' look en feel, wat veel van die no-name navigatie apps in de Playstore echt missen.
Daarnaast mag je blijkbaar geen custom ROM draaien dus ben je aangewezen op een .apk vanuit het internet ergens, die van de Playstore is niet te downloaden.
Maar het zou wel de beste optie zijn om een licentie van aan te schaffen van wat ik tot dusver ben tegengekomen.
Klopt inderdaad, als Google nou offline maps zou toevoegen zoals al die andere offline navigatie apps dat zouden doen hebben ze goud in handen, of niet. Want dan wordt Maps ook offline gebruikt en heeft men er niets aan.
Ik bedoel niet de kaarten zelf, maar de premium dienst. Die kost geld en is voor een bepaalde regio.Eric_Cantona schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:03:
[...]
Ik heb totaal niet dezelfde ervaring met Sygic. Je kunt elk land apart aanvinken om te downloaden. Ook geen problemen met custom roms. Ga nog eens goed met Sygic aan de slag, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan.
Of is die optioneel en niet echt nodig?
Heb OSMAND+ bij elkaar gespaard met Google Opinion RewardsSheik schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:41:
Ik begrijp echt niet waarom niet meer mensen OsmAnd gebruiken. Voor een prikkie koop je de app inclusief de hele wereld tot op stoeptegel detail. Kaarten worden om de paar dagen geupdate en kloppen tot nu toe altijd. Of ik nu in Zuid Afrika, Maastricht of Alaska rij of door steegjes in Kotor loop, het werkt snel en offline. Zeker met het Lollipop design is het een mooie app. Inclusief inladen van GPX files etc.
Maarehm.. leuk dat detail, maar de routing is rukker dan ruk. Of ik heb een setting fout staan. Als hij eenmaal een route heeft berekend vind ie het niet echt fijn als je besluit daarvan af te wijken, hij blijft je tot aan je bestemming COMPLEET terug-omleiden naar het punt waarvan je van de originele route bent afweken. Is gewoon onbruikbaar op deze manier. Leuk om als referentie even een kaartje te bekijken, want die zijn idd ontzettend gedetailleerd, maar voor in de auto rampzalig.
Ik noem een route van pak 'm beet 20km (auto) niet echt lang. Dan doet ie het al. Stuurt me ten eerste gigantisch om omdat ie de voorkeur heeft aan snelwegen, en blijft me vervolgens maar terugsturen terwijl ik op meters afstand van m'n bestemming ben. Waardeloos.Maasluip schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:43:
Volgens mij komt dat als je een lange route hebt. Dan gaat hij in de achtergrond de route herberekenen (dan toont hij een klein blauw balkje bovenin de kaart) en dat gaat nogal langzaam voor lange routes. Dat vind ik ook het grootste nadeel. Voor wandelen werkt het bij mij altijd goed.
enlighten me please met de magic setting die default blijkbaar fout staat om 'm wel fatsoenlijk te laten rerouten.Sheik schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:13:
Inderdaad doe je het fout.....
Gisteren even geprobeerd op mijn telefoon (Alcatel Pop C3 met dual-core 1.3 GHz Cortex-A7). Geen enkel probleem met herberekenen. Binnen 10 seconden een nieuwe route, elke keer. Route begon met 30 km.