Koldur schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
[...]
Welke telefoon heb je? Ik heb Lollipop draaien op mijn S5 en TomTom werkt perfect zonder verlies van satellieten. Ligt dus niet aan Lollipop, maar aan iets in de ROM van jouw specifieke telefoon lijkt me.
Het betreft en Motorola Moto G 2nd generation van 2014.
Op internet komt het probleem bij veel mensen voor na de upgrade van Kitkat naar Lollipop.
In de link die ik noemde worden o.a. Nexus 4, Nexus 5, Nexus 7 en de Moto G genoemd.
In ieder geval twee verschillende merken en meerdere typen die last hebben van deze bug.
Worden bij een Android upgrade ook de roms van deze telefoons allemaal aangepast (of aangetast)?
Voor de upgrade werkte de GPS en navigatie gewoon perfect.
rockhopper schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Uiteindelijk kan een app alleen omgaan met de gps data die de telefoon aanlevert, in jouw geval ligt het duidelijk aan android (of je moet je telefoon hebben laten vallen) omdat het eerst wel fatsoenlijk werkte. Ik ben ook benieuwd naar welke rom en welk toestel je hebt, het is een beetje flauw om sygic de schuld te geven omdat de makers er weinig aan kunnen doen, behalve misschien een optie toevoegen waarbij je minder satellieten nodig hebt (maar dus ook met gevolg grotere kans op afwijkingen).
Ik begrijp je uitleg over nauwkeurigheid en tresholds. In eerste instantie is het een probleem dat waarschijnlijk Lollipop gerelateerd lijkt te zijn.
Dat Sygic meer satelieten nodig is en daarbij een hogere nauwkeurigheid realiseert vind ik prima. Daar had ik het ook niet over. (overigens heeft hij meer dan voldoende sateliet contacten tijdens het rijden hoor, want meestal 10 of meer en vaak 12 á 13)
Het gaat er om dat Sygic stopt wanneer de 'satelite loss' optreed en niet in staat is om zich te herstellen. OsMand gaat na het hervinden van de satelieten gewoon weer verder na een korte hercalculatie. De Sygic app is dan gestopt en moet je opnieuw instellen.
Wat mij betreft is dat wel een belangrijke feature voor een volwassen navigatie app. Sygic is een betaalde app, dus daar zou je iets meer van mogen verwachten.
Bedankt voor de tip, ik ga binnnenkort je app proberen.
Nog een kleine toelichting. Dit probleem is niet een lokaal probleem maar speelt zich in heel Nederland en omringende buurlanden.
De laatste rit heb ik ruim 250km door Nederland gereden en ben het halve land door gekruist. De hele reis speelde het probleem, dus het heeft niets te maken met 'slecht' zicht o.i.d.