Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
juist dit gevonden

Hi all,

As announced last week we've began to roll out the new GO Mobile app in more countries Today we released the Go Mobile app in the following countries:

Ireland
Portugal
Czech Republic
Hungary
Poland
Greece
Turkey
Russia
Canada

For more information about the new app - and implications to current users (also updated) - please see the description in Google Play Store.

We will update you with more news soon so stay tuned!

Cheers, Mikko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 23:10
Ralphie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:42:
Is het trouwens niet zo dat de oude applicatie gewoon blijft werken en dat de lifetime map updates daarop gewoon wel doorgaan, maar dat alleen de app niet meer geupdate word?
Geen updates is aanvankelijk waarschijnlijk geen probleem, maar naar mate android verder ontwikkeld wordt en toestellen vernieuwen is dit natuurlijk wel een issue. En je kan natuurlijk op twee vingers natellen dat de support van TT wegvalt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
1475paul schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:39:
juist dit gevonden

Hi all,

As announced last week we've began to roll out the new GO Mobile app in more countries Today we released the Go Mobile app in the following countries:

Ireland
Portugal
Czech Republic
Hungary
Poland
Greece
Turkey
Russia
Canada

For more information about the new app - and implications to current users (also updated) - please see the description in Google Play Store.

We will update you with more news soon so stay tuned!

Cheers, Mikko
Ik blijf het vreemd vinden dat een Nederlands bedrijf Nederlandse consumenten zo vaak zo lang laat wachten. Nederland had na de pilot in Italië het eerste land moeten zijn waar Go Mobile beschikbaar is. Nu is het maar de vraag of het ooit voor NL beschikbaar komt. Hebben ze dan werkelijk geen greintje Nederlandse trots in hun botten? Show some fucking Dutch pride asswipes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:32
is er iemand die "Waze" gebruikt? ziet er veelbelovend uit maar heb het nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
jaydenjarno schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:57:
is er iemand die "Waze" gebruikt? ziet er veelbelovend uit maar heb het nog niet geprobeerd
Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:32
Heb nu waze geprobeerd maar ben er niet gek op. Toen over naar HERE en dat ziet er goed uit. Totdat ik erachter kwam dat de snelheden die erbij staan totaal niet kloppen. Paar keer 80 gezien bij een 50 weg. Tevens flitser meldingen waar ze niet staan. Is dus ook niet wat ik zoek. Zoek simpel gesproken navigatie met snelheidsmeter en snelheids aanduiding. Maar een goede gratis is niet te vinden.. Misschien toch maar een tomtom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

jaydenjarno schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:16:
Heb nu waze geprobeerd maar ben er niet gek op. Toen over naar HERE en dat ziet er goed uit. Totdat ik erachter kwam dat de snelheden die erbij staan totaal niet kloppen. Paar keer 80 gezien bij een 50 weg. Tevens flitser meldingen waar ze niet staan. Is dus ook niet wat ik zoek. Zoek simpel gesproken navigatie met snelheidsmeter en snelheids aanduiding. Maar een goede gratis is niet te vinden.. Misschien toch maar een tomtom halen.
Navfree

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot voorkort was Sygic mijn primaire navigatie app, maar daar ben ik nu definitief van afgestapt.

Na de updrade van KitKat naar Lollipop heb ik problemen. Sygic stopte soms na enkele minuten al met het navigeren en bleef dan hangen op een willekeurig punt in de route.
In eerste instantie dacht ik dat de app geupdate moest worden o.i.d. maar na enkele updates en een volledige herinstallatie was het probleem nog niet verholpen.

Nu ben ik geswitched naar OsMand. Na de overstap kwam ik er ook achter waarom Sygic er na een tijdje zomaar mee stopt.
OsMand klaagt namelijk regelmatig over 'satelite lost'. De OsMand app kan hier gelukkig beter mee omgaan en die weet ze in de meeste gevallen binnen 5 á 14 seconden weer terug te vinden, maar het is wel erg vervelend.

Dit probleem is ontstaan na de upgrade van KitKat naar Lollipop. In KitKat werkte GPS altijd perfect. Zelfs in huis had ik binnen enkele seconden een satelite fix en de telefoon vond meestal ook wel 10+ satelieten.
Nu duurt het niet alleen langer om een fix te krijgen als ik een route opgeef of locatie zoek, hij raakt tijdens een rit dus ook regelmatig het contact met de satelieten kwijt.
Het probleem is dus Lollipop gerelateerd, maar er is nog steeds geen update geweest die het oplost voorzover ik kon nagaan:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140

Het ligt dus aan Android en niet aan de navigatie apps. Toch is het wel belangrijk dat een app blijft functioneren als deze de link met de satelieten eventjes kwijt raakt. (wat de reden dan ook mogen zijn)
Ik baal ontzettend van Android die deze bug geïntroduceerd heeft in Lollipop, maar ik baal ook dat mijn betaalde Sygic app hier niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiervoor altijd tomtom gehad, daarvoor zelfs sygic maar dit was beiden op ios.

Sinds december op android overgestapt (beste switch ooit btw!) en toen kreeg ik te maken met die onzin dat mijn license os bound is...
Anyway, gister HERE geprobeerd en beviel goed! Duidelijke interface, stem en bereik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Google Maps is echt waardeloos. Ik rijd via Deurne naar Eindhoven, is er een afslag naar even N-weg. Dit geeft Maps niet correct aan, daar moet ik blijkbaar onder de brug een haakse bocht maken. Pas nadat ik zo'n 10 meter voorbij het viaduct ben staat de goede afslag erop. Ook een aantal keer gehad toen we twee jaar geleden naar Frankrijk reden, met afslagen en viaducten heeft Maps erg veel moeite. Tsja, zeker een fout van mijn onzorgvuldigheid, maar zeker wel irritant. /rant

Terug naar Here Maps :) Deze was ik blijkbaar vergeten te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:35:
Tot voorkort was Sygic mijn primaire navigatie app, maar daar ben ik nu definitief van afgestapt.

Na de updrade van KitKat naar Lollipop heb ik problemen. Sygic stopte soms na enkele minuten al met het navigeren en bleef dan hangen op een willekeurig punt in de route.
In eerste instantie dacht ik dat de app geupdate moest worden o.i.d. maar na enkele updates en een volledige herinstallatie was het probleem nog niet verholpen.

Nu ben ik geswitched naar OsMand. Na de overstap kwam ik er ook achter waarom Sygic er na een tijdje zomaar mee stopt.
OsMand klaagt namelijk regelmatig over 'satelite lost'. De OsMand app kan hier gelukkig beter mee omgaan en die weet ze in de meeste gevallen binnen 5 á 14 seconden weer terug te vinden, maar het is wel erg vervelend.

Dit probleem is ontstaan na de upgrade van KitKat naar Lollipop. In KitKat werkte GPS altijd perfect. Zelfs in huis had ik binnen enkele seconden een satelite fix en de telefoon vond meestal ook wel 10+ satelieten.
Nu duurt het niet alleen langer om een fix te krijgen als ik een route opgeef of locatie zoek, hij raakt tijdens een rit dus ook regelmatig het contact met de satelieten kwijt.
Het probleem is dus Lollipop gerelateerd, maar er is nog steeds geen update geweest die het oplost voorzover ik kon nagaan:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140

Het ligt dus aan Android en niet aan de navigatie apps. Toch is het wel belangrijk dat een app blijft functioneren als deze de link met de satelieten eventjes kwijt raakt. (wat de reden dan ook mogen zijn)
Ik baal ontzettend van Android die deze bug geïntroduceerd heeft in Lollipop, maar ik baal ook dat mijn betaalde Sygic app hier niet mee om kan gaan.
Welke telefoon heb je? Ik heb Lollipop draaien op mijn S5 en TomTom werkt perfect zonder verlies van satellieten. Ligt dus niet aan Lollipop, maar aan iets in de ROM van jouw specifieke telefoon lijkt me.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:35:
Iedere navigatie app heeft een bepaalde treshold waarbij hij de gps ontvangst genoeg of niet genoeg vind. Bij sygic ligt deze vrij streng, in de zin dat hij veel satellieten wil om je zo nauwkeurig mogelijk neer te zetten. Dat andere apps dit lager hebben liggen brengt ook in potentie grotere onnauwkeurigheid met zich mee. Om de meeste wegen is dit geen probleem maar met veel dichtbijgelegen parallel wegen wel.

Uiteindelijk kan een app alleen omgaan met de gps data die de telefoon aanlevert, in jouw geval ligt het duidelijk aan android (of je moet je telefoon hebben laten vallen) omdat het eerst wel fatsoenlijk werkte. Ik ben ook benieuwd naar welke rom en welk toestel je hebt, het is een beetje flauw om sygic de schuld te geven omdat de makers er weinig aan kunnen doen, behalve misschien een optie toevoegen waarbij je minder satellieten nodig hebt (maar dus ook met gevolg grotere kans op afwijkingen).

Je zou ook eens met een gps app kunnen kijken hoe je ontvangst is en hoe lang het duurt voor je een fix hebt. Dit om hardware problemen uit te sluiten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
[...]
Welke telefoon heb je? Ik heb Lollipop draaien op mijn S5 en TomTom werkt perfect zonder verlies van satellieten. Ligt dus niet aan Lollipop, maar aan iets in de ROM van jouw specifieke telefoon lijkt me.
Het betreft en Motorola Moto G 2nd generation van 2014.
Op internet komt het probleem bij veel mensen voor na de upgrade van Kitkat naar Lollipop.
In de link die ik noemde worden o.a. Nexus 4, Nexus 5, Nexus 7 en de Moto G genoemd.

In ieder geval twee verschillende merken en meerdere typen die last hebben van deze bug.
Worden bij een Android upgrade ook de roms van deze telefoons allemaal aangepast (of aangetast)?
Voor de upgrade werkte de GPS en navigatie gewoon perfect.
rockhopper schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Uiteindelijk kan een app alleen omgaan met de gps data die de telefoon aanlevert, in jouw geval ligt het duidelijk aan android (of je moet je telefoon hebben laten vallen) omdat het eerst wel fatsoenlijk werkte. Ik ben ook benieuwd naar welke rom en welk toestel je hebt, het is een beetje flauw om sygic de schuld te geven omdat de makers er weinig aan kunnen doen, behalve misschien een optie toevoegen waarbij je minder satellieten nodig hebt (maar dus ook met gevolg grotere kans op afwijkingen).
Ik begrijp je uitleg over nauwkeurigheid en tresholds. In eerste instantie is het een probleem dat waarschijnlijk Lollipop gerelateerd lijkt te zijn.
Dat Sygic meer satelieten nodig is en daarbij een hogere nauwkeurigheid realiseert vind ik prima. Daar had ik het ook niet over. (overigens heeft hij meer dan voldoende sateliet contacten tijdens het rijden hoor, want meestal 10 of meer en vaak 12 á 13)
Het gaat er om dat Sygic stopt wanneer de 'satelite loss' optreed en niet in staat is om zich te herstellen. OsMand gaat na het hervinden van de satelieten gewoon weer verder na een korte hercalculatie. De Sygic app is dan gestopt en moet je opnieuw instellen.
Wat mij betreft is dat wel een belangrijke feature voor een volwassen navigatie app. Sygic is een betaalde app, dus daar zou je iets meer van mogen verwachten.

Bedankt voor de tip, ik ga binnnenkort je app proberen.

Nog een kleine toelichting. Dit probleem is niet een lokaal probleem maar speelt zich in heel Nederland en omringende buurlanden.
De laatste rit heb ik ruim 250km door Nederland gereden en ben het halve land door gekruist. De hele reis speelde het probleem, dus het heeft niets te maken met 'slecht' zicht o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja als lollipop de gps waardes 'tegenhoudt' zal dat inderdaad overal wel gebeuren. Ik zit zelf nog op 4.4.4 en ik hoef niet zo nodig naar lollipop. De berichten die ik erover hoor zijn erg gemengd en de versie biedt eigenlijk weinig extra's wat ik zelf toegevoegde waarde vind. Daarentegen zit ik totaal niet te wachten op allerlei bugfixes en compatibiliteit issues. Maar goed dat lost natuurlijk jouw probleem niet op.

Ik heb zelf regelmatig satellite loss met sygic, m.n. bij de langere tunnels, maar bij mij pakt het daarna gewoon snel op, misschien omdat ie in de "tunnelstand" gaat (symbool op de kaart) verwacht ie ook dat de gps wegvalt en gaat er dan anders mee om dan in jouw geval. Ik denk dat je maar twee dingen kan doen nu: het probleem melden bij sygic (die er waarschijnlijk weinig mee kunnen) en afwachten/hopen dat er een fix komt in de volgende android versie. Ik meen dat 5.0.2 eraan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:22:
Ik heb zelf regelmatig satellite loss met sygic, m.n. bij de langere tunnels, maar bij mij pakt het daarna gewoon snel op, misschien omdat ie in de "tunnelstand" gaat (symbool op de kaart) verwacht ie ook dat de gps wegvalt en gaat er dan anders mee om dan in jouw geval. Ik denk dat je maar twee dingen kan doen nu: het probleem melden bij sygic (die er waarschijnlijk weinig mee kunnen) en afwachten/hopen dat er een fix komt in de volgende android versie. Ik meen dat 5.0.2 eraan kwam.
Eigenlijk kan ik me niet herinneren of ik die 'tunnelstand' wel eens heb gezien. Ik rijd dan ook zelden door (lange) tunnels. Viaducten of aquaducten wel, maar die zijn blijkbaar niet problematisch.

De functionaliteit om op een route de verbinding met satelieten te herstellen is blijkbaar wel aanwezig in Sygic. Jammer dat dit alleen in de 'tunnel-modus' lijkt te werken.

Hoofdschuldige is hier toch Android denk ik. Die fix is nog steeds niet geweest, want ik draai 5.0.2. al zonder verbetering.
Het blijft zeer balen. Iets dat fantastisch werkte is nu na een 'upgrade' verpest. Misschien had ik het oude adagium 'if it ain't broke, don't fix it' moeten hanteren, maar je verwacht juist verbeteringen met zo'n upgrade en je wilt ook qua security fixes bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kan ik in sygi 14.7.7 geen alternatieve routes kiezen?
Ik de optie nergens vinden, en krijg alleen maar de aangewezen route, en weet dat een andere weg krter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
Je kunt gewoon een andere route kiezen in de kaart voor je op navigeren drukt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:13:
[...]

Het betreft en Motorola Moto G 2nd generation van 2014.
Op internet komt het probleem bij veel mensen voor na de upgrade van Kitkat naar Lollipop.
In de link die ik noemde worden o.a. Nexus 4, Nexus 5, Nexus 7 en de Moto G genoemd.

In ieder geval twee verschillende merken en meerdere typen die last hebben van deze bug.
Worden bij een Android upgrade ook de roms van deze telefoons allemaal aangepast (of aangetast)?
Voor de upgrade werkte de GPS en navigatie gewoon perfect.
Toevallig wel allemaal stock android toestellen, op mijn note met lollipop absoluut geen problemen met gps (wel een clean install gedaan). misschien dat samsung wat heeft aangepast aan lollipop of zoiets. Grote vraag is dan of een Factory reset niet helpt voor je?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval zou dat dan Motorola moeten zijn i.p.v. Samsung natuurlijk, want ik heb een Moto G. Je hebt gelijk dat het eigenlijk allemaal stock-upgrades zijn.
Hier in het Moto G topic op tweakers was er ook iemand die geen problemen ondervond. Android versie, kernelversie, build, etc. leken allemaal gelijk alleen hij had een handmatige installatie gedaan en geen gebruik gemaakt van de reguliere update. Het is dus een interessante observatie!

Wel gek dat juist Motorola met de Moto G en de Nexus toestellen veel meer lijken te worden getroffen, terwijl dat toch redelijk 'vanilla' Androids zouden moeten zijn.

Jij adviseert om een factory reset uit te voeren?
Zou ik dan wel gebruik kunnen maken van backup features of moet ik alles handmatig terug zetten om te voorkomen dat er weer problemen ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je zou ook eerst eens de cache-partitie van je telefoon kunnen wissen. Geen idee of het helpt, maar het kan soms goed zijn om dat te doen na een upgrade van Android. Je verliest geen gegevens of apps en het is niet moeilijk, mits je root hebt en een custom recovery. De volgende keer dat je je telefoon opstart zal hij dan de cache opnieuw opbouwen (duurt paar minuten) en dan is je telefoon weer zoals hij was, alleen dan potentieel een beetje opgeschoond.

Mocht je later een factory reset gaat doen, kun je eerst een volledige Nandroid-backup maken van al je partities (behalve cache en dalvik cache, als je die nog hebt). Als daarna blijkt dat het probleem niet opgelost is, kun je tenminste gemakkelijk al je apps en gegevens terugzetten of bedenken wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:29
Via een omweg (alternatieve appstore) het installatie bestand gevonden van de nieuwe
Tomtom app: TomTom GPS Navigation Traffic

Installeren ging prima, De app moet verbinding maken met tomtom dit werkt niet waarschijnlijk
omdat de app nog (steeds) niet vrijgegeven in Nederland 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2cik3g4.png

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
rockhopper schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:22:
Die tunnelstand herken ik. Het is bij mij alleen jammer dat na de tunnel, Sygic steevast mijn geplande route wist (wist als in verwijderen ;) ). M.a.w. ik moet weer instellen waar ik naartoe wil navigeren 8)7.

Ik gebruik zelf Sygic vooral in het buitenland ivm data, maar in Nederland werkt Google Maps toch beter. Ik word overigens ook die reclame van Sygic zat. Heb gewoon een Western Europe Licentie en om de haverklap een notificatie met aanbiedingen of reclame als ik de app opstart.

Ja, al een paar keer opnieuw geïnstalleerd. Straks met lollipop fabrieksreset eens proberen.

Desondanks is er gewoonweg geen enkele app die alle afsluitingen heeft. Ik reed vanochtend over de A13 en moest er bij de N209 af. Ik wist al dat daar werkzaamheden waren dit weekend en dat de op en afritten daar gesloten waren. En in mijn nieuwsgierigheid weer even gekeken. Zowel Sygic, Waze, Google en de ingebouwde navigatie in mijn auto (TMC) gaven deze afsluiting niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 21-03-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:38

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Google en Waze zouden het moeten aangeven als gebruikers het aangeven in de app (van Waze). Ik hoop dat je het hebt in-app hebt gemeld anders weet de volgende achter je het ook niet :p

Volgens mij wordt de informatie alleen door gebruikers gemeld en direct in de app verwerkt

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Ja, en dat heb ik ook geprobeerd. Echter de afrit van de snelweg kun je wel aangeven, maar de oprit bijvoorbeeld weer niet. Uiteindelijk werd ik binnendoor gestuurd en moest ik hier de snelweg weer op:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CW8TCIBh.png

Helaas, afgesloten en niet te selecteren in Waze. Heb ik al vaker meegemaakt helaas. Daarnaast staan dergelijke afsluitingen gewoon op www.vananaarbeter.nl dus moet het niet moeilijk zijn dat gepland al in de afsluitingen te verwerken.

Dus helaas ben je genoodzaakt om nog steeds zelf te kijken voor wegwerkzaamheden i.p.v. dat de app het netjes voorkauwt. First world problems, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet iemand of de nieuwe app van tomtom go mobile gaat werken op kitkat 4.4.2 en wanneer deze gaat beschikbaar zijn voor belgie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:30:
Via een omweg (alternatieve appstore) het installatie bestand gevonden van de nieuwe
Tomtom app: TomTom GPS Navigation Traffic

Installeren ging prima, De app moet verbinding maken met tomtom dit werkt niet waarschijnlijk
omdat de app nog (steeds) niet vrijgegeven in Nederland 8)7

[afbeelding]
Dat de app geen verbinding kan maken met TomTom zegt in principe niets of het wel al dan niet beschikbaar is hier in Nederland. Als je de minder legale versie van de 1.4 app verkeerd installeert krijg je dezelfde foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
In vervolg op de discussie over (het gebrek aan) kaartupdates van Sygic meld ik hier even dat ik vandaag via de playstore een kaartupdate heb ontvangen en geinstalleerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-03-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
De nieuwe TomTom Go mobile is te downloaden in Nederland
Google Play: TomTom GPS Navigation Traffic

Kreeg vandaag in de TomTom app de aanbieding om over te stappen.

Ter info voor andere TomTom'ers. Ik krijg in de 'oude' app de aanbieding om over te stappen voor €1,21. Die heb ik gekocht. Vervolgens nieuwe app geïnstalleerd en ingelogd en ik heb nu 3 jaar onbeperkt gebruik van de nieuwe app. Dat is als ik het goed zie inclusief HD-traffic en flitsers. Normaal gesproken krijg je 75km per dag gratis geloof ik en een abonnement kost 19,95 per jaar om de app onbeperkt te mogen gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Xanion op 25-03-2015 10:11 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:29
Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:48:

Ter info voor andere TomTom'ers. Ik krijg in de 'oude' app de aanbieding om over te stappen voor €1,21. Die heb ik gekocht. Vervolgens nieuwe app geïnstalleerd en ingelogd en ik heb nu 3 jaar onbeperkt gebruik van de nieuwe app. Dat is als ik het goed zie inclusief HD-traffic en flitsers. Normaal gesproken krijg je 75km per dag gratis geloof ik en een abonnement kost 19,95 per jaar om de app onbeperkt te mogen gebruiken.
En 3 jaar kost 44,99 :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59

Ik heb zelf geen tomtom, maar als je overstapt, hef je hiermee je account bij de oude app op of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Dat is best netjes. Geldt echt voor iedereen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:35
De app is gratis, dus lijkt me wel. Het proberen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Dacuuu schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf geen tomtom, maar als je overstapt, hef je hiermee je account bij de oude app op of niet?
Nee, je kunt beide apps naast elkaar gebruiken met je TT account.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05

Netjes.

Ik heb TomTom destijds voor de iPhone gekocht. Weet jij toevallig of ik ook kan overstappen op TomTom Go dan voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Volgens mij staat er in het nieuwsartikel per maand. Daarnaast zie ik niet echt in waarom je iets anders dan Nokia HERE zou gebruiken. Werkt echt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Cyleo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Volgens mij staat er in het nieuwsartikel per maand. Daarnaast zie ik niet echt in waarom je iets anders dan Nokia HERE zou gebruiken. Werkt echt als een trein :)
Ligt aan hoe je het gebruikt denk ik. Ik heb Here ook week geprobeerd, maar had toch wel een paar minpunten tov TomTom.
- Routes van Here slaan af en toe nergens op. Ik kreeg hele rare weggetjes door weilanden heen waar iets verderop gewoon een goede doorgaande weg was. Ook terugleiden naar opritten op de snelweg terwijl ik al bijna bij de volgende oprit was.
- Ik werd met regelmaat één-richtingswegen ingestuurd, tegen het verkeer in...
- Ze hebben wel verkeerd informatie, maar HD-traffic is nauwkeuriger en uitgebreider.
- Als er file's liggen op mijn route hoef ik niets te doen, ik krijg altijd vol-automatisch de snelste route. Here verteld je alleen dat er file is maar doet er niets mee.

Als je af en toe nodig hebt is Here een zeer goed alternatief. Als je dagelijks gebruikt kan het (nog) niet tegen TomTom op.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanion op 25-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:21:
[... Normaal gesproken krijg je 75km per dag gratis geloof ik en een abonnement kost 19,95 per jaar om de app onbeperkt te mogen gebruiken. ...]

Die 75 kilometer is volgens mij per maand. De app werkt verder mooi, ik zie alleen geen mogelijkheid om navigatie in het Nederlands te krijgen op mijn verder Engelstalige telefoon, en voor zover ik kan zien kunnen de kaarten niet op de SD kaart. Dat laatste is wel jammer met maar 8GB intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-10 20:24
Net ook de laatste TomTom geinstalleerd echter krijg ik de kaarten niet op de SD kaart. Heeft iemand hiervoor een tip of kan dit niet? Heb nu Benelux geinstalleerd wat een kleine 750MB gebruikt. Zou de kaarten graag op de SD kaart willen, applicatie ziet er verder goed uit en handig dat je voor het bedrag (19.99 1 jaar en 44.99 voor drie jaar) alle kaarten kunt downloaden. Vind ik beter opgezet dan de vorige versie waar je voor uitbreiding een nieuwe app en kaarten moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
AntonV schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Die 75 kilometer is volgens mij per maand. De app werkt verder mooi, ik zie alleen geen mogelijkheid om navigatie in het Nederlands te krijgen op mijn verder Engelstalige telefoon, en voor zover ik kan zien kunnen de kaarten niet op de SD kaart. Dat laatste is wel jammer met maar 8GB intern geheugen.
Hij zet ze automatisch op de SD-kaart, maar wel MITS het kan!!! Op Kitkat (4.4) kan TomTom niet wegschrijven naar SD-kaart en kiest ie dus het intern geheugen. (Thank Google for that) Op Lollipop en pre 4.4 zet ie ze wel op SD-kaart neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
Oké, dan zit er niets anders op dan wachten op Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Hij zet ze automatisch op de SD-kaart, maar wel MITS het kan!!! Op Kitkat (4.4) kan TomTom niet wegschrijven naar SD-kaart en kiest ie dus het intern geheugen. (Thank Google for that) Op Lollipop en pre 4.4 zet ie ze wel op SD-kaart neer.
Op mijn lollipop M8 staat alles echter gewoon in het geheugen en ook niet te verplaatsen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:02:
[...]

Op mijn lollipop M8 staat alles echter gewoon in het geheugen en ook niet te verplaatsen.
Hier hetzelfde, maar dan op mijn S5, weet iemand trouwens hoe het zit als je twee TomTom apps gekocht hebt? Ik heb USA en Europe gekocht, krijg ik dan twee keer drie jaar? Ga het TomTom ook even vragen, maar die reageren vaak niet op dergelijke vragen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:02:
[...]

Mhmm, raar. Ik heb ook een M8 en TT heeft bij mij de kaart gewoon op de SD-kaart gezet. (Voor zekerheid nog even gecontroleerd) Heb daar ook niets voor ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Mhmm, raar. Ik heb ook een M8 en TT heeft bij mij de kaart gewoon op de SD-kaart gezet. (Voor zekerheid nog even gecontroleerd) Heb daar ook niets voor ingesteld.
Heb bij app echt staan:
Totaal 761 MB
App 185MB
App op SD-kaart 0,00B
Gegevens 576MB
Gegevens op SD-kaart 0,00B.

Zou graag willen weten hoe ik het wel op mijn SD kaart krijg.
Heb nog 4.63GB geheugen vrij en van de 32 GB SD slechts 2.66GB gebruikt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Je hebt het dan wel over de nieuwe app? Want die plaatst bij mij de kaarten niet op de SD-kaart terwijl de oude dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Koldur schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:30:
[...]

Je hebt het dan wel over de nieuwe app? Want die plaatst bij mij de kaarten niet op de SD-kaart terwijl de oude dat wel doet.
Heb in bestandsbeheer gekeken, en die Benelux kaart staat toch echt op de SD kaart daar.
Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/TFWFaeR7afVnP525Ql1NmCCfp18Euuyt/Screenshot_2015-03-26-00-14-58.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Xanion schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:17:
[...]

Heb in bestandsbeheer gekeken, en die Benelux kaart staat toch echt op de SD kaart daar.
[afbeelding]
Bedankt voor de bevestiging, wel vaag dat het zo random lijkt.... Heb zelf dus een S5 met de laatste 5.0 update en die plaatst hem wel gewoon op het intern geheugen terwijl de oude app dit op de SD kaart doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Moto G wordt de sd-kaart onder '/storage/sdcard1/' aangetroffen. Er is ook een '/storage/sdcard0/', maar die verwijst als een soort loopback naar de '/sdcard/' en dat blijkt het interne geheugen van de telefoon te zijn.

Ik heb een app waar ik kon kiezen tussen 'internal storage' of 'sdcard'. Die 'sdcard' bleek echter sdcard0 te zijn en niet de gewenste sdcard1. Kortom, beide opties verwezen naar het interne geheugen van de telefoon, omdat de sdcard0 dus niet naar de externe sdcard verwijst.
Zou het kunnen dat jullie een soortgelijk probleem hebben met de TomTom app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:26:
[...]

Heb bij app echt staan:
Totaal 761 MB
App 185MB
App op SD-kaart 0,00B
Gegevens 576MB
Gegevens op SD-kaart 0,00B.

Zou graag willen weten hoe ik het wel op mijn SD kaart krijg.
Heb nog 4.63GB geheugen vrij en van de 32 GB SD slechts 2.66GB gebruikt.
Gecontroleerd. Bij mij geeft de app ook aan bij gegevens op SD-kaart: 0
Maar als ik bij de data kijk staat ie toch echt op de SD-kaart. En ik kan zien aan het intern geheugen vrij dat ie daar ook echt niet staat. Geen idee hoe dit zit...
De vorige TT app deed bij mij overigens de kaarten ook netjes op de SD-kaart zetten sinds Lollipop. Alleen op Kitkat kwam dit op het intern geheugen terecht.

Even vraag over de app. Als je aan het navigeren ben kon je in de oude app zeer snel je gehele route bekijken. Dit mis ik in de nieuwe app of kijk ik hier overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Dan ga ik toch de West Europa kaart erop zetten.
Nu de vraag, is de app zijn geld waard? Vind 75 kilometer net te weinig om te testen of ie echt 20 euro waard is t.o.v. andere navigatie software. Ik heb immers ook nog een (half) defecte Tomtom liggen met zwaar verouderde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Iemand enig idee hoe ik thuislocatie in de nieuwste Sygic kan wijzigen? Ik heb per abuis mijn werklocatie als thuislocatie ingesteld maar kan niet vinden waar ik dat zou kunnen wijzigen. Ik heb alles uitgespit maar kom er niet achter. Op de website van Sygic zelf laten ze alleen zien hoe dat in de oude versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor deze info!

Mij kost het slechts 50 cent. _O_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40
WITFRA schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:31:
Iemand enig idee hoe ik thuislocatie in de nieuwste Sygic kan wijzigen? Ik heb per abuis mijn werklocatie als thuislocatie ingesteld maar kan niet vinden waar ik dat zou kunnen wijzigen. Ik heb alles uitgespit maar kom er niet achter. Op de website van Sygic zelf laten ze alleen zien hoe dat in de oude versie gaat.
Dit is te wijzigen door naar 'Navigeer naar...' te gaan, vervolgens 'Thuis' selecteren en dan rechtsonder 'Instellen' kiezen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
alesandro_46 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Dit is te wijzigen door naar 'Navigeer naar...' te gaan, vervolgens 'Thuis' selecteren en dan rechtsonder 'Instellen' kiezen.
OK, ga ik proberen. Bedankt. Heb nu even een groter probleem, elke keer wanneer ik navigeer naar wil kiezen krijg ik een force close.... Erg vervelend, moet eens even kijken hoe dat nou weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

To apply for the cashback, find the email from Google Play that contains the invoice for the item “TomTom Navigation to GO Mobile 3 years navigation”. Forward this email to the following address: tomtom-go-mobile-support@tomtom.com. Please change the subject line to “GO Mobile cashback”.
It is important that we receive the invoice from Google Play, because it contains the Order Number. This number is required to refund the purchase. You will receive your refund within 28 days. You can ONLY receive one refund per purchase.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Hehe, dus ik kan zelfs die 1.21 nog terug vragen. Had ik nog niet eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Wat een k*tapp is die Sygic toch...blijft maar crashen op mijn Oneplus. Dat is daarvoor ooit betaald heb...

Ik gebruik tegenwoordig Here maps, uitstekend navigatie-appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Drwho1 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:
Wat een k*tapp is die Sygic toch...blijft maar crashen op mijn Oneplus. Dat is daarvoor ooit betaald heb...

Nergens last van hiero :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:17
Hier uitermate tevreden meet Sygic, laats wéér een kaartupdate en heb gezien dat ie echt wat heeft aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ach iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren voor navi apps. Ik ben ook nog steeds erg blij met sygic en inderdaad onlangs weer een update met een kaartupdate erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Drwho1 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:

Hier op mijn stock OPO nog geen crash gehad.

Vandaag wel weer wat raars. De stem zegt dat ik linksaf moet en op de kaart zie ik dat ik rechtsaf moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
nokiaan958GB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Hier op mijn stock OPO nog geen crash gehad.

Vandaag wel weer wat raars. De stem zegt dat ik linksaf moet en op de kaart zie ik dat ik rechtsaf moet 8)7
Dat soort rare dingen maak ik ook wel mee. Zo is er in het dorp waar mijn ouders wonen een kruispunt met stoplicht waar ik linksaf mag draaien. De stem echter geeft aan dat ik beslist op het kruispunt een U-turn moet maken en dan vrolijk rechtsaf mag. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmz, het gaat mij te ver om 50 cent cashback te vragen, maar toch dank. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

pven schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 06:51:
[...]

Hmz, het gaat mij te ver om 50 cent cashback te vragen, maar toch dank. :)
Ik had niet al te lang geleden nog Traffic nog bijgekocht. Is uiteindelijk slechts het doorsturen van 1 mailtje. Kleine moeite.

Het was dat ik het ook bij toeval later tegenkwam, anders had ik het ook niet eens geweten. Vond 50 cent al een nette deal voor drie jaar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Mag ik vragen welke android versie jullie draaien dan? Waarschijnlijk kitkat toch?
Ik draai lollipop waarop de Sygic trial versie probleemloos draaide. Toen heb ik hem gekocht en nu heb ik problemen. Steeds maar crashen, kan geen route invoeren voordat hij crasht. Ik heb de telefoon even teruggezet naar kitkat en dat geeft geen probleem. Ook niet op het toestel van mijn vrouw op kitkat.
Ik vermoed een conflict met een andere app of update ofzo. Ga maar eens een factory reset proberen op lollipop en zien of hij het op een cleane installatie wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
WITFRA schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:36:
[...]

[...]

Mag ik vragen welke android versie jullie draaien dan? Waarschijnlijk kitkat toch?
Dat mag je vragen ;)

Ik heb 0 problemen gehad met sygic op mijn Galaxy S1, en nu ook niets op mijn huidige nexus 5. Android 4.4 geen probleem, android 5.0 en 5.1 ook geen probleem!

Heb je de app al eens ge-uninstalled, en handmatig de map 'sygic' op de sd kaart verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Dacuuu schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Dat mag je vragen ;)

Ik heb 0 problemen gehad met sygic op mijn Galaxy S1, en nu ook niets op mijn huidige nexus 5. Android 4.4 geen probleem, android 5.0 en 5.1 ook geen probleem!

Heb je de app al eens ge-uninstalled, en handmatig de map 'sygic' op de sd kaart verwijderd?
Ja, dat heb ik al geprobeerd maar helaas geen succes. Soms gaat hij iets verder maar crashen doet hij alsnog. Ik draai lollipop met root en xposed framework. Misschien een of andere module die niet compatibel is. Who knows, ik denk dat er niets anders opzit dan een factory reset :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
WITFRA schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Ja, dat heb ik al geprobeerd maar helaas geen succes. Soms gaat hij iets verder maar crashen doet hij alsnog. Ik draai lollipop met root en xposed framework. Misschien een of andere module die niet compatibel is. Who knows, ik denk dat er niets anders opzit dan een factory reset :-(
Misschien dat het komt door een xposed mod...Als de meeste mensen geen problemen hebben, en jij wel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Dacuuu schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Misschien dat het komt door een xposed mod...Als de meeste mensen geen problemen hebben, en jij wel... :9
Ja, dat zou wel kunnen. Ben een beetje bezig geweest met een aantal modules de laatste tijd. Zal ze eens verwijderen en dan proberen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

OPO met de laatste Lollipop nightly (CM12) en Xposed geinstalleerd en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
Ik had ook constant FC's bij Sygic, de afgelopen week. Gebeurde telkens een paar tellen na het openen van de app. Kreeg daarna vanzelf een in-app update binnen die het opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Een jaar traffic en flitsers voor de Go Mobile app kost €19,95 maar een jaar flitsers voor mijn Go 5000 kost €29,95. Best wel een naaistreek van TomTom. Stelletje oplichters dat het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Kun je alleen de kaarten kopen en geen traffic en flitsers ?
En wat kost dit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DervishD schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:18:
Een jaar traffic en flitsers voor de Go Mobile app kost €19,95 maar een jaar flitsers voor mijn Go 5000 kost €29,95. Best wel een naaistreek van TomTom. Stelletje oplichters dat het zijn.
Bij je Go 5000 zit dan ook een SIM kaart welke data gaat verstoken wat weer betaald moet worden aan, als het nu nog steeds bij hen is, Vodafone en dit werkt ook in het buitenland. Je mobiel heb je dit zelf al geregeld en gaat de data van je eigen bundel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een GO 50, zit geen SIM in. Dataverbruik gaat via de hotspot van mijn telefoon, en dus van mijn databundel. Ook dan kost een jaar flitsers € 29,95. Mij boeit het niet, ik hoef die flitsers niet. Maar krom is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Dat maakt natuurlijk niets uit. Ik betaal voor een dienst dus hoort die dienst op alle apparaten dezelfde prijs te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reapo
  • Niet online
Zijn er nog bij wie de TT GO app niet werkt vandaag? Als ik hem wil opstarten verschijnt er alleen 'App wordt geladen' en vervolgens blijft hij hangen op dat scherm. (Andoid 5.0.1 op HTC M8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Reapo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:50:
Zijn er nog bij wie de TT GO app niet werkt vandaag? Als ik hem wil opstarten verschijnt er alleen 'App wordt geladen' en vervolgens blijft hij hangen op dat scherm. (Andoid 5.0.1 op HTC M8).
Werkte bij mijn vandaag prima, Note 4 (geen Lollilop). Niet door je gratis kilometers heen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reapo
  • Niet online
Raar. Ik ben overgestapt van de vorige app naar deze (voor €0,50) dus heb ik 3j gratis. Dat kan het probleem ook niet zijn dan. De app werkt nog steeds niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Reapo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:50:
Geen problemen gehad vandaag, ook op de M8. Is het je nog geen een keer gelukt om in de app te komen? Dus ook nog geen kaart kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Vind de nieuwe TT erg prettig werken alleen is deze bij mij geinstalleerd op het interne geheugen van mijn One M8. Dit gaat overigens om de Benelux versie. Wie heeft raad om deze naar de SD kaart te verplaatsen of te installeren? Dit wil ik graag opgelost zien alvorens ik overga tot aanschaf van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reapo
  • Niet online
Xanion schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Geen problemen gehad vandaag, ook op de M8. Is het je nog geen een keer gelukt om in de app te komen? Dus ook nog geen kaart kunnen installeren?
Na het downloaden van de app heb ik de kaarten van BENELUX kunnen downloaden en daarna kon ik in de app. Sinds gisteren echter lukt het me totaal niet meer om in de app te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
bluecupra schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:41:
Vind de nieuwe TT erg prettig werken alleen is deze bij mij geinstalleerd op het interne geheugen van mijn One M8. Dit gaat overigens om de Benelux versie. Wie heeft raad om deze naar de SD kaart te verplaatsen of te installeren? Dit wil ik graag opgelost zien alvorens ik overga tot aanschaf van het product.
De truc is blijkbaar dat er op je kaartje meer geheugen is dan op je foon, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Sinds gisteren ook de nieuwe TomTom geïnstalleerd en heel Europa erop gezet.

Wat mij opvalt is dat TomTom als enige (tov Here+, Sygic, Maps) mij op een bepaalde route als enige de juiste laat zien. Juiste is in dit geval waar je niet door een extra land moet omdat het toevallig een aantal KM korter is (maar wel grenscontroles heeft)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
heutsm schreef op woensdag 01 april 2015 @ 06:41:
[...]

De truc is blijkbaar dat er op je kaartje meer geheugen is dan op je foon, zie hier.
Bedankt, ik heb gisteren een 64GB micro sd kaartje besteld. Zal laten weten of dit het probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
WITFRA schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Nou ik heb een factory reset geprobeerd en ook andere versies van lollipop maar geen succes. Hij blijft maar crashen. Teruggegaan naar kitkat en geen enkel probleem :? Ik heb nu maar support gevraagd aan sygic zelf maar daar heb ik weinig hoop op. Ik heb hem maar op de telefoon van mijn vrouw geinstalleerd en denk dat ik zelf maar TomTom Go ga proberen. De gratis versie werkt iig wel (tot nu dan!) maar dat was bij Sygic in eerste instantie ook, fingers crossed dan maar....
Ik blijf in ieder geval lollipop draaien omdat dat gewoon soepeler draait en minder batterij gebruikt en er naar mijn mening ook fraaier uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:56
heutsm schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:56:
[...]
Werkte bij mijn vandaag prima, Note 4 (geen Lollilop). Niet door je gratis kilometers heen? :P
Dus TomTom heeft eindelijk ondersteuning voor de resolutie van de note 4 (2560x1440)? :)
Was maar overgegaan op Sygic omdat TomTom de resolutie maar niet bleef ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
NG00 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:02:
[...]

Dus TomTom heeft eindelijk ondersteuning voor de resolutie van de note 4 (2560x1440)? :)
Was maar overgegaan op Sygic omdat TomTom de resolutie maar niet bleef ondersteunen...
Werkt als een tierelier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Laatst online: 08-10 17:30
Cyleo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Ben op zich tevreden met deze gratis app.
Een paar keer een aanwijzing gehad die nergens op sloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Is een app als TomTom Go met HD Traffic een toegevoegde waarde als je in de drukke zomerperiode richting Italië rijdt? Ik ben benieuwd hoe deze apps in staat zijn een lange reis goed te kunnen plannen, overzien en eventuele knelpunten te kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Reynouts schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:17:
Is een app als TomTom Go met HD Traffic een toegevoegde waarde als je in de drukke zomerperiode richting Italië rijdt? Ik ben benieuwd hoe deze apps in staat zijn een lange reis goed te kunnen plannen, overzien en eventuele knelpunten te kunnen vermijden.
TomTom staat in ieder geval bekend om zijn goed - zo niet beste - file-meldingen, ook in het buitenland. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
heutsm schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:04:
[...]

TomTom staat in ieder geval bekend om zijn goed - zo niet beste - file-meldingen, ook in het buitenland. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn. :)
Dan moet je natuurlijk wel internet hebben. En roamen is nog steeds een duur grapje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
RocketKoen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:13:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel internet hebben. En roamen is nog steeds een duur grapje.
Dat was voor mij de reden om een TomTom Go 5000 met ingebouwde simkaart aan te schaffen. Vorig jaar nog zonder problemen mee naar het zuiden van Italië gereden. ik heb ook een flits abbo en het ding gaf alle flitsers op de route perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dat is in Frankrijk toch verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Yup. kost je €1500.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 09:14
Bij Sygic worden er in Frankrijk geen flitsers aangegeven maar wordt je vlak voor een flitspaal herinnert aan de snelheid die je daar mag rijden, iets in de trand van 'u rijdt in een 130 zone' of iets dergelijks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
RocketKoen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:13:
[...]

Da's waar, maar geloof dat de data die je verbruikt voor filemeldingen minimaal is. Bovendien heb je bij de meeste providers tegenwoordig voor een paar euro 100 MB oid. Ik hoop niet dat je zoveel file krijgt!

Heb veel navigatiesystemen geprobeerd, maar vind Tomtom verreweg het prettigst in het samenstellen van de routes (meest logische routes) en stembegeleiding.

Maar wanneer iemand nog interesse heeft in mijn TomTom 1005, laat maar weten. Tot eind september fileabonnement, tot eind dit jaar abonnement op nieuwste kaarten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Shivan_20 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:15:
[...]

Bij Sygic worden er in Frankrijk geen flitsers aangegeven maar wordt je vlak voor een flitspaal herinnert aan de snelheid die je daar mag rijden, iets in de trand van 'u rijdt in een 130 zone' of iets dergelijks :9
TomTom geeft flitspalen in Frankrijk aan als een gevaarlijke zone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
heutsm schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:19:
[...]
Da's waar, maar geloof dat de data die je verbruikt voor filemeldingen minimaal is. Bovendien heb je bij de meeste providers tegenwoordig voor een paar euro 100 MB oid. Ik hoop niet dat je zoveel file krijgt!

Heb veel navigatiesystemen geprobeerd, maar vind Tomtom verreweg het prettigst in het samenstellen van de routes (meest logische routes) en stembegeleiding.

[...]
Ik denk dat ik een abonnement voor de TomTom Go app op Android aanschaf. Ben alleen erg benieuwd naar wat het verbruik in MB's is voor de verkeersinformatie, bij een lange rit van een uurtje of 12 door het buitenland.

In de TomTom FAQ staat:
TomTom website
Als je een uur per dag rijdt tijdens de spits, gebruik je gemiddeld circa 7 MB data per maand.

De hoeveelheid data die je gebruikt is afhankelijk van:
  • Gebruiksfrequentie: telkens als je een verkeersupdate wilt uitvoeren, wordt er nieuwe data naar je navigatiesysteem gestuurd (indien er een update beschikbaar is).
  • Tijdstip: als je tijdens de spits rijdt, zijn er over het algemeen meer verkeersincidenten. Dit houdt in dat er meer data naar je navigatiesysteem wordt gestuurd dan bijvoorbeeld 's nachts, als het rustiger is op de wegen.
Niet echt heel duidelijk, maar 7 MB voor een maand dagelijks een uur gebruik (~30 uur?) is natuurlijk peanuts.
Pagina: 1 ... 27 ... 36 Laatste