Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
Rubman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:41:
Ik ben sinds afgelopen woensdag wel een beetje van mijn voorkeur betreffende CoPilot af.
had al gehoord dat het op de A28 best vast stond maar CoPilot stuurt mij gewoon de file in. Voor de fun even Maps aangezet en die komt met een route die welgeteld 30 min korter is. dus ik denk ach probeer die en houd CoPilot op de achtergrond om hem daarna weer te laten navigeren (ben gewoon wel gewend aan de filevoorspelling in beeld en de max snelheid etc.) Gaat dat ding me dus weer terug naar de snelweg leiden waardoor ik niet 30 maar 60 min later aan zou komen omdat ik via via weer naar de snelweg kwam terwijl ik al op de verkeersborden naar de A6 geleid werd om bij Amsterdam te komen.

* Rubman op zoek gaat naar een andere navigatie app met filebalk ala CoPilot en max snelheid tijdens navigeren.
Heb met Sygic vaak hetzelfde. Vanaf de zaak naar huis is het altijd druk om de snelweg op te komen (A16), en daar staat eigenlijk ook altijd file. Heb 2 alternatieven die *altijd* sneller zijn, en toch blijft Sygic maar volhouden dat ik de snelweg op moet. Eigenlijk is dat hele file gedeelte van Sygic niet al te best, komt regelmatig voor dat ik toch in een file beland die er al redelijk lang staat..

Hiervoor TomTom gehad, werkte een stuk beter, maar daar wil ik nu geen abbo meer op nemen totdat ze de nieuwe app releasen..

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ralphie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:02:
[...]

Heb met Sygic vaak hetzelfde. Vanaf de zaak naar huis is het altijd druk om de snelweg op te komen (A16), en daar staat eigenlijk ook altijd file. Heb 2 alternatieven die *altijd* sneller zijn, en toch blijft Sygic maar volhouden dat ik de snelweg op moet. Eigenlijk is dat hele file gedeelte van Sygic niet al te best, komt regelmatig voor dat ik toch in een file beland die er al redelijk lang staat..

Hiervoor TomTom gehad, werkte een stuk beter, maar daar wil ik nu geen abbo meer op nemen totdat ze de nieuwe app releasen..
ik heb TomTom in het begin geprobeerd, maar toen vond ik het niet veel soeps. Is de 1.3 versie al beter? of zijn ze inmiddels verder?
Waarom geen abbo meer tot nieuwe app release?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik heb met Sygic de laatste tijd best vaak dat een lane-assist blijft hangen totdat ik het scherm even aanraak. Dan pas wordt de route weer vervolgd. Niet vreselijk, maar wel onhandig.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20
cheiron schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:28:
Ik heb met Sygic de laatste tijd best vaak dat een lane-assist blijft hangen totdat ik het scherm even aanraak. Dan pas wordt de route weer vervolgd. Niet vreselijk, maar wel onhandig.
Heb ik ook. Soms duurt het wat langer, doordat de invoegstrook heel lang is (bv A30-->A12), maar soms gaat hij helemaal niet meer weg.
Overigens krijg ik die lane assist helemaal niet uit. Staat wel uit in settings, maar hij blijft verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mijn vrouw krijgt standaard 'n verkeerde locatie op haar S3 (geroot en custom rom). Ruim 100 meter verderop. Is er 'n manier om dit te fixen?

Wat heb ik al gedaan:
- Sygic zonder data en wifi 'n koude gps fix laten maken -> juiste locatie.
- Cache en data van Google Maps geleegd.
- Google Maps met alleen wifi (en gps) opgestart, verkeerde locatie de andere kant op (ruim 'n km)
- Google Maps met alleen data (en gps) opgestart, locatie iets dichterbij (waarschijnlijk van telefoonmast). Zo'n 100m. van de echte locatie.

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Niet met app ops toevallig bij play services (ofzo, kan ook een andere zijn) de locatie uitgezet? Daarmee kan ik hetzelfde probleem krijgen op mijn toestel. Ook de locatie instellingen bij google Now en locatie instellingen van google (locatie geschiedenis) eens gewist? Kijk anders eens met https://market.android.co...xpcHNpbS5ncHNzdGF0dXMyIl0 om de gps data te resetten en opnieuw in te stellen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:40

Quad

Doof

Afgelopen weekend Nokia Here redelijk goed uit kunnen proberen. Prima en overzichtelijke interface, online schakelen voor actuele verkeersinformatie of offline maps voor goede turn-by-turn based navigatie op de GPS enkel.

Voor nu een blijvertje boven Sygic.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
MegaTronics schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:27:
Maar Here belaste de accu nog terwijl die was afgesloten. Kreng bleef op de achtergrond lopen en moest je echt geforceerd sluiten.
Ik heb het bij meer apps de laatste tijd, zo doet bijv, Flitsmeister dit tegenwoordig ook met regelmaat bij mij. Nooit last van gehad tot ik Lollipop kreeg op mijn M8 met de nieuwe playServices. Jij toevallig ook recentelijk geüpdatet maar Lollipop of nieuwe playservices?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Quad schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:18:
Afgelopen weekend Nokia Here redelijk goed uit kunnen proberen. Prima en overzichtelijke interface, online schakelen voor actuele verkeersinformatie of offline maps voor goede turn-by-turn based navigatie op de GPS enkel.

Voor nu een blijvertje boven Sygic.
Ik navigeerde altijd met Sygic en nog steeds staat deze geinstalleerd.
Maar sinds een tijdje heb ik ernaast ook HERE en ik moet zeggen dat ik best verrast ben over deze gratis offline navigatie app.
Ik betrap me erop dat ik steeds vaker naar HERE grijp i.p.v. Sygic

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik gebruik Sygic al nauwelijks meer, eerder Google Maps, maar nu toch enthousiast over Here. Ik ken geen ander en beter alternatief.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm voor mij geeft Here langzamere routes in Android dan op de Here-website, soms wel een kwartier verschil op een stuk van anderhalf uur. Als ik de route bekijk zie ik inderdaad dat de Android-applicatie van Here te lang op witte wegen wil rijden. Google Maps geeft de juiste route zowel op Android als op de website.

Ook is het aanpassen van een ingevoerde bestemming (spelling, huisnummer) niet mogelijk: je moet hem helemaal opnieuw invoeren of kiezen.

Als ik de kaart verplaats blijft hij nog een beetje doorbewegen nadat ik loslaat, een soort "momentum". Dat heeft b.v. Bing Maps op hun website ook, heel irritant. Het duurt langer om naar de juiste plaats te slepen, omdat je je vinger eerst even goed stil moet laten alvorens los te laten. En het langzame maar vervelende "glijden" nadat je loslaat lijkt geen enkel nut te hebben.

Verder mis ik nog opties zoals een via-punt.

O, en ik mis nog Street View, maar dat zal wel heel moeilijk zijn.

Maar in het algemeen vind ik Here erg prettig en overzichtelijk, en ik denk dat ze in de nabije toekomst voor mij net zo goed zullen worden als Google Maps. Maar dan offline!

[ Voor 38% gewijzigd door Cerberus_tm op 10-02-2015 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Xanion schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:56:
[...]

Ik heb het bij meer apps de laatste tijd, zo doet bijv, Flitsmeister dit tegenwoordig ook met regelmaat bij mij. Nooit last van gehad tot ik Lollipop kreeg op mijn M8 met de nieuwe playServices. Jij toevallig ook recentelijk geüpdatet maar Lollipop of nieuwe playservices?
Ten tijde van mijn Here ervaring, draaide ik nog KitKat op de telefoon, dus met Lollipop geen ervaring.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Cerberus_tm schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 03:17:
Hmm voor mij geeft Here langzamere routes in Android dan op de Here-website, soms wel een kwartier verschil op een stuk van anderhalf uur. Als ik de route bekijk zie ik inderdaad dat de Android-applicatie van Here te lang op witte wegen wil rijden. Google Maps geeft de juiste route zowel op Android als op de website.

Ook is het aanpassen van een ingevoerde bestemming (spelling, huisnummer) niet mogelijk: je moet hem helemaal opnieuw invoeren of kiezen.

Als ik de kaart verplaats blijft hij nog een beetje doorbewegen nadat ik loslaat, een soort "momentum". Dat heeft b.v. Bing Maps op hun website ook, heel irritant. Het duurt langer om naar de juiste plaats te slepen, omdat je je vinger eerst even goed stil moet laten alvorens los te laten. En het langzame maar vervelende "glijden" nadat je loslaat lijkt geen enkel nut te hebben.

Verder mis ik nog opties zoals een via-punt.

O, en ik mis nog Street View, maar dat zal wel heel moeilijk zijn.

Maar in het algemeen vind ik Here erg prettig en overzichtelijk, en ik denk dat ze in de nabije toekomst voor mij net zo goed zullen worden als Google Maps. Maar dan offline!
Dat werkt bij mij niet meer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Huh, wat bedoel je? Here heeft toch nooit Street View gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
Nee, Google maps wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygic is een mooie routeplanner voor mijn Android toestel, maar ik vind dat sommige wegwijzigingen wel héél erg lang duren voor ze worden verwerkt in map-updates. (sommige wijzigingen zijn ruim een jaar na oplevering nog steeds niet opgenomen)

Daarom heb ik een tijd geleden OsMand op de telefoon gezet om te proberen. Dat werkt op zich best goed. De vrije versie heeft echter een downloadlimiet van 10 downloads en het is weer tijd voor nieuwe kaartupdates eigenlijk.
Ik heb echter de handleiding gevonden hoe je handmatig de kaarten kunt downloaden en toevoegen:
https://code.google.com/p/osmand/wiki/HowToDownloadDataa
en natuurlijk de kaarten zelf:
http://download.osmand.net/rawindexes/

Mijn geheugenkaartje ziet er echter een beetje anders uit. Niet alle mappen uit de mappenstructuur zijn aanwezig. Daarom heb ik zelf de mapjes aangemaakt volgens de structuur zoals aangegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
[SD-geheungen[nummer]/Android/OsmandMap/]
./osmand/                     (hier bevinden zich de kaarten)
./osmand/backup           (hier zouden gedeactiveerde kaarten moeten staan?)
./osmand/POI                (hier POI's uit wiki data?)
./osmand/tiles 
./osmand/voice

Heeft iemand ervaring met het handmatig updaten van OsMand? Waar zou je bijvoorbeeld de wiki-poi data voor nodig zijn? Bijna alle kaarten bevatten bevatten zelf al POI data? (ik zie het verschil niet of misschien wordt de extra wiki-data niet goed geladen bij mij)

Moet ik de kaarten zelf van de ./osmand dir naar de ./osmand/backup dir verplaatsen of gaat dat automatisch bij het deactiveren van een kaart in OsMand? (bij mij blijft de kaart namelijk gewoon in de ./osmand dir staan en ik weet dus eigenlijk niet welke versie hij nu pakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dan begrijp ik "niet meer" niet. Het werkt prima, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Cerberus_tm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 03:23:
[...]

Dan begrijp ik "niet meer" niet. Het werkt prima, toch?
Bij mij dus niet. Ik heb al een jaar geen streetview meer op google maps ondanks dat ik het wel geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Bij mij dus niet. Ik heb al een jaar geen streetview meer op google maps ondanks dat ik het wel geïnstalleerd heb.
O, okee, dan is er iets aan de hand met je telefoon. Tijd voor een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:37:
Sygic is een mooie routeplanner voor mijn Android toestel, maar ik vind dat sommige wegwijzigingen wel héél erg lang duren voor ze worden verwerkt in map-updates. (sommige wijzigingen zijn ruim een jaar na oplevering nog steeds niet opgenomen)
Dat is ook niet zo vreemd want Sygic gebruikt kaarten van TomTom en het kan in sommige gevallen tot 18 maanden duren tot TomTom veranderingen doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Quad schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:02:
Ik gebruik Sygic al nauwelijks meer, eerder Google Maps, maar nu toch enthousiast over Here. Ik ken geen ander en beter alternatief.
Ik was ook altijd zeer positief over Here en Sygic maar ik heb nu toch weer een TomTom PND gekocht (Go 5000). IQ Routes is -vind ik- nog altijd het beste wat er is qua routebepaling, en door de ingebouwde simkaart staat het ding altijd in verbinding met de servers van TomTom voor verkeersinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Here Maps is nu uit de beta fase, en volgens Nokia is het nu: "production ready."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
DervishD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:27:
[...]

Dat is ook niet zo vreemd want Sygic gebruikt kaarten van TomTom en het kan in sommige gevallen tot 18 maanden duren tot TomTom veranderingen doorvoert.
Volgens mij kan Sygic ook overweg met TeleAtlas kaarten hoor en die updaten wel een stuk sneller.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
TeleAtlas bestaat niet meer sinds het in 2008 door TomTom is overgenomen. Het voormalige TeleAtlas is nu onderdeel van TomTom en Sygic betrekt haar kaarten van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
DervishD schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:43:
TeleAtlas bestaat niet meer sinds het in 2008 door TomTom is overgenomen. Het voormalige TeleAtlas is nu onderdeel van TomTom en Sygic betrekt haar kaarten van TomTom.
Ok, dat wist ik niet....
Weer wat geleerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ferry34 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:41:
Gotez:

Mn HTC trok gewoon in 1 dag leeg, terwijl ik m constant aan de autolader had!
Nadat ik de update van Google+ had verwijderd, was dat probleem meteen weg

Warmte: mn fone hangt aan n (hele fraaie houder van hang-up, ijzerdraad frame, waardoor hij prachtig strak tegen t rooster hangt! 9 euro halfords) ventilatie houder waar de airco tegen blaast

http://www.halfords.nl/pr...gup-smartphonehouder.html

Serieus, ik heb veel houders gehad, maar deze is top.
Hoe heet dat ding.
Ik wil er een kopen en er heeft hier een link met kortingscode naar de fabrikant gestaan maar ik krijg hem nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Sherlock

No Shit

Afgelopen week op vakantie geweest, en Sygic heeft me lelijk in de steek gelaten! Hij wilde per se de kaarten updaten, anders kon ik het programma niet openen. Geen (stabiele) wifi in de buurt, en met mijn data-abonnementje ging het ook niet lukken, dus ik moest wachten totdat ik weer thuis was om te updaten en nu werkt het weer zoals hiervoor.

Gelukkig gebruik ik Sygic (en Maps met verkeersinformatie) slechts als backup voor de TomTom One XL die ik al jaren heb, dus was het verder niet zo'n probleem. Moet echter niet te vaak gebeuren want dan ben ik er mooi klaar mee.

edit:
Overigens ga ik Here ook maar eens proberen, na al die positieve verhalen hier. Hopelijk heb ik geen last van die accu-drain.

[ Voor 10% gewijzigd door Sherlock op 25-02-2015 11:27 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:38
Ai dat is wel slechte timing zeg.

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit een geforceerde update moest uitvoeren voor de kaarten bij Sygic, wel de client maar niet het kaart materiaal.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dankje heb gelijk beide versies besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:34:
Ai dat is wel slechte timing zeg.

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit een geforceerde update moest uitvoeren voor de kaarten bij Sygic, wel de client maar niet het kaart materiaal.
Ja, dat is inderdaad belachelijk.

Kaartupdates zouden ook eigenlijk via de Playstore moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Daarom heb ik ook altijd nog mijn tablet bij. Met een geperste versie van sygic. Geen last van meldingen en de rest.

Op mijn telefoon draait een legale sygic world versie.

• speedme
Ik vind HERE Maps prima werken, maar ik krijg de kaarten niet gedownload naar mijn externe SD kaart.

Ik heb een Galaxy S5 met Android 5.0 en zodra ik de kaarten wil downloaden naar mijn externe SD kaart dan duurt het echt ontzettend lang.
Voorbeeld : Nederland erop zetten heeft al meer dan 1,5 uur geduurd.

Ligt dat nou aan HERE Maps ? Of aan mijn Galaxy S5 in combinatie met Android 5.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Dacuuu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:12:
Daarom heb ik ook altijd nog mijn tablet bij. Met een geperste versie van sygic. Geen last van meldingen en de rest.

Op mijn telefoon draait een legale sygic world versie.
Volgens mij kan het makkelijker: auto-update van Sygic (of alle apps) uitschakelen, zodat je controle hebt over wanneer je de app update. Na de update heb je de kans dat maps bijgewerkt MOETEN worden, dus altijd de app-update én de maps update uitvoeren via wifi, thuis, voordat je naar het buitenland gaat.

Ik heb ooit NavFree gebruikt in Frankrijk en daar op het trage camping wifi de app bijgewerkt. Moest ik daarna ook maps updaten, wat onmogelijk was met de wifi-verbinding daar (enorme OSM maps). Gevolg was dat ik de kaart weer heb moeten gebruiken, ook wel weer romantisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij TomTom kun je het downloaden van de map bij het opstarten gewoon overslaan en later alsnog binnenhalen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaazaar schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:31:
Volgens mij kan het makkelijker: auto-update van Sygic (of alle apps) uitschakelen, zodat je controle hebt over wanneer je de app update. Na de update heb je de kans dat maps bijgewerkt MOETEN worden, dus altijd de app-update én de maps update uitvoeren via wifi, thuis, voordat je naar het buitenland gaat.

Ik heb ooit NavFree gebruikt in Frankrijk en daar op het trage camping wifi de app bijgewerkt. Moest ik daarna ook maps updaten, wat onmogelijk was met de wifi-verbinding daar (enorme OSM maps). Gevolg was dat ik de kaart weer heb moeten gebruiken, ook wel weer romantisch ;)
Updaten is sowieso niet handig als je niet over een goede verbinding beschikt. Dan moet je gewoon niet willen prutsen aan iets dan in principe gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
kwaazaar schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:31:
[...]

Het kan ook dat Sygic een soort timer in zich heeft waardoor hij b.v. elke maand eist dat je "update", dwz. contact maakt met hun servers en flinken stukken kaart opnieuw downloadt bij wijze van DRM. Net als veel andere applicaties, zoals Swype beta en Whatsapp, maar dan minder expliciet. Als je de Swype beta niet updatete werkte hij na een bepaalde datum niet meer, ook als hij in de tussentijd nergens contact maakt met het Internet. De oude, gelekte bèta van Here Maps had dit ook; het werkte alleen als je de app liet denken dat de datum een week geleden was met de Xposed-module "Per-App Settings".

De huidige versie van Nokia Here Maps heeft hier in elk geval geen last van en werkt altijd als je hem nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-02-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:49:
Het kan ook dat Sygic een soort timer in zich heeft waardoor hij b.v. elke maand eist dat je "update", dwz. contact maakt met hun servers en flinken stukken kaart opnieuw downloadt bij wijze van DRM. Net als veel andere applicaties, zoals Swype beta en Whatsapp, maar dan minder expliciet. Als je de Swype beta niet updatete werkte hij na een bepaalde datum niet meer, ook als hij in de tussentijd nergens contact maakt met het Internet. De oude, gelekte bèta van Here Maps had dit ook; het werkte alleen als je de app liet denken dat de datum een week geleden was met de Xposed-module "Per-App Settings".
Dat maakt een kaartenapp vrijwel totaal nutteloos, want als je dan eens een tijdje in het buitenland zit kan het zomaar zijn dat je - ondanks dat er technisch geen enkel probleem is - opeens zonder navigatie komt te zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:48:
[...]

Dat maakt een kaartenapp vrijwel totaal nutteloos, want als je dan eens een tijdje in het buitenland zit kan het zomaar zijn dat je - ondanks dat er technisch geen enkel probleem is - opeens zonder navigatie komt te zitten 8)7
Dat is inderdaad precies het probleem! En allerlei navigatiesoftware doet dit, heb ook wel anecdotes gehoord over Tomtom. En je komt er vaak pas achter als het je overkomt. Alleen gratis, offline applicaties, zoals Nokia Here, zou ik wat dat betreft echt 100% vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:26:
Dat is inderdaad precies het probleem! En allerlei navigatiesoftware doet dit, heb ook wel anecdotes gehoord over Tomtom. En je komt er vaak pas achter als het je overkomt. Alleen gratis, offline applicaties, zoals Nokia Here, zou ik wat dat betreft echt 100% vertrouwen.
Jezelf een klein beetje indekken is natuurlijk wel mogelijk - als je twee of meer apps installeert is de kans al kleiner dat zoiets opeens midden in de rimboe gebeurt :) Al is het natuurlijk vrij absurd dat juist bij betaalde apps het risico bestaat dat ze je opeens in de steek laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Jezelf een klein beetje indekken is natuurlijk wel mogelijk - als je twee of meer apps installeert is de kans al kleiner dat zoiets opeens midden in de rimboe gebeurt :)
Dat is waar, maar dan moet je 2x betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:28:
Dat is waar, maar dan moet je 2x betalen...
Drie gratis apps installeren en de betaalde varianten laten voor wat ze zijn :+ Of één betaalde en verder gratis, dat kan natuurlijk ook.

Voorheen had ik een tussenvorm - eenmalig betalen en daarna gratis updates. Daarmee heb ik nooit problemen gehad dat de app niet wilde, alleen dat het GPS signaal op zich liet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dat kan inderdaad! Alleen denk ik dat normaliter alleen betaalde apps last hebben van dit soort DRM-idiotie, en daarom dacht ik dat je twee betaalde apps wilde nemen. Maar gratis apps als reserve lijkt me een heel goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Iemand al ontdekt hoe je thuis voor Sygic kaarten alvast handmatig op updates kunt controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nokiaan958GB schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:53:
Iemand al ontdekt hoe je thuis voor Sygic kaarten alvast handmatig op updates kunt controleren?
Ik weet niet eens hoe dat automatisch moet :? , heb volgens mij sinds installatie paar jaar terug nog nooit de kaarten geüpdate zien worden.

Overigens heeft Sygic wel een vaag iets. Wil naar een adres toe, dus vul de straatnaam in de zoekbalk in, vind ie die niet. Plaatsnamen wel. De straten die ik heb geprobeerd (toevallig allen in Oslo) staan echter wél op de kaart. Uiteindelijk telkens maar eerst (als ik internettoegang had) met Google maps gegeken waar het ongeveer lag om daarna in Sygic met de hand op de kaart aan te geven waar ik heen wil.

En Sygic had zelfs met een stuk of 6 satellieten minuten nodig om een fix te krijgen, is dat normaal?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Als je naar kaarten beheren gaat kun je ze gewoon handmatig updaten.
Je moet bij het adres invoeren eerst de postcode/plaats invullen, daarna pas het adres daarna het huisnummer

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Raven schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:09:
[...]
En Sygic had zelfs met een stuk of 6 satellieten minuten nodig om een fix te krijgen, is dat normaal?
Het krijgen van een goede fix hangt van een boel factoren af, weersomstandigheden, de gps antenne in je telefoon, de plek van je telefoon in de auto, de plaats waar je je bevindt (dichte stad met hoge gebouwen, open vlakte, bos met dicht bladerdek etc) en de afstand tussen je huidige punt en de plek waar je voor het laatst je gps aanhad met een goede fix. Maw als je in Nederland je gps hebt gebruikt en je vliegt naar Oslo heeft je telefoon veel langer nodig omdat hij nog denkt in Nederland te zijn waardoor hij eerst daar zoekt en dan pas "breder" gaat zoeken. Er zijn vast nog een aantal factoren meer die meetellen en deze opsomming staat ook niet op volgorde van belangrijkheid.

Dat hij wat meer satellieten nodig heeft is wel begrijpelijk want als hij jou in het begin op de verkeerde straat neerzet heb je natuurlijk niet veel aan je navigatie, dit heeft dus met de nauwkeurigheid te maken. Idealerwijs wil je deze zo laag mogelijk hebben als in: nauwkeurig op 1meter, in de praktijk zal je zeker in het begin terwijl je nog een fix moet krijgen de nauwkeurigheid eerder op 50 meter zitten. Ergens zit een omslagpunt (geen idee waar, maar laat ik voor de grap zeggen een nauwkeurigheid van 15meter) waarop sygic zegt: We gaan ervoor!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:32
Is het met sygic zo dat je geen stembegeleiding hebt als je er niet voor betaald? Zoek namelijk 1 met stembegeleiding En gratis. Tevens met de snelheid op het scherm en eventueel flitsers. Dacht dit met de gratis sygic te hebben gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
sygic is niet gratis. Here weer wel en biedt alles wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
jaydenjarno schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:25:
Is het met sygic zo dat je geen stembegeleiding hebt als je er niet voor betaald? Zoek namelijk 1 met stembegeleiding En gratis. Tevens met de snelheid op het scherm en eventueel flitsers. Dacht dit met de gratis sygic te hebben gevonden
de "gratis" sygic is een trail. Die houdt er na (14?) dagen mee op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
reyals schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:45:
sygic is niet gratis. Here weer wel en biedt alles wat je zoekt.
Inclusief de meest onlogische routes dwars door de weilanden heen en tegen het verkeer in bij éénrichting straten. Aan Here valt nog heel veel te verbeteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanion op 02-03-2015 13:25 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

reyals schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:20:
Als je naar kaarten beheren gaat kun je ze gewoon handmatig updaten.
Je moet bij het adres invoeren eerst de postcode/plaats invullen, daarna pas het adres daarna het huisnummer
Het enige wat ik kan doen is kaarten downloaden met de Sygic downloader, zie nergens iets over updaten van kaarten.

... Volgens mij had ik dat ook geprobeerd, maar vond ie nog niks.
rockhopper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:17:
[...]

Het krijgen van een goede fix hangt van een boel factoren af, weersomstandigheden, de gps antenne in je telefoon, de plek van je telefoon in de auto, de plaats waar je je bevindt (dichte stad met hoge gebouwen, open vlakte, bos met dicht bladerdek etc) en de afstand tussen je huidige punt en de plek waar je voor het laatst je gps aanhad met een goede fix.Maw als je in Nederland je gps hebt gebruikt en je vliegt naar Oslo heeft je telefoon veel langer nodig omdat hij nog denkt in Nederland te zijn waardoor hij eerst daar zoekt en dan pas "breder" gaat zoeken.. Er zijn vast nog een aantal factoren meer die meetellen en deze opsomming staat ook niet op volgorde van belangrijkheid.

Dat hij wat meer satellieten nodig heeft is wel begrijpelijk want als hij jou in het begin op de verkeerde straat neerzet heb je natuurlijk niet veel aan je navigatie, dit heeft dus met de nauwkeurigheid te maken. Idealerwijs wil je deze zo laag mogelijk hebben als in: nauwkeurig op 1meter, in de praktijk zal je zeker in het begin terwijl je nog een fix moet krijgen de nauwkeurigheid eerder op 50 meter zitten. Ergens zit een omslagpunt (geen idee waar, maar laat ik voor de grap zeggen een nauwkeurigheid van 15meter) waarop sygic zegt: We gaan ervoor!
Dat ie de eerste keer wat meer tijd nodig heeft snap ik, maar het minuten nodig hebben voor een fix kwam telkens opnieuw terug daarginds. Ook op de wat open plekken. Stonden uiteraard wel de nodige (niet bepaald lage) gebouwen, maar er verschenen wel telkens 4> satellieten met goed signaal.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kan uit ervaring zeggen dat in Barcelona een jaar of twee geleden mijn telefoon ongeveer twee minuten minder (steeds een seconde of 40) nodig had voor een fix ten opzichte van de telefoon van mijn vrouw.

Ik weet niet meer precies welk toestel ik toen bij me had, ik geloof een huawei G615 en zij had volgens mij een Samsung S2. Dit is nu verouderde hardware en ook is sygic intussen anders (ik vermijd het woord beter maar even) maar ik wil even aangeven dat er echt veel verschil zit in de gps ontvangst van toestellen.

Omdat ik mijn telefoon veel gebruik voor navigatie probeer ik hier erg op te letten bij reviews, helaas wordt dit onderdeel veelal overgeslagen of voor lief genomen. Ik weet verder niet welk toestel jij gebruikt maar je zou kunnen achterhalen welke gps antenne erin zit en dan kan je weer nagaan hoe goed deze is.

Verder is 4 satellieten prima om een coarse fix te krijgen "je bent in Oslo" maar zoals ik al zei heeft sygic besloten dat het nauwkeuriger moet voordat er navigatie instructies gegeven worden dus niet je bent in Oslo wijk x maar echt je bent in Oslo, wijk x en straat y.

Kaarten updaten bij sygic doe je door het programma te openen, je swyped dan vanaf links zodat je "instellingen" opent en dan ga je naar "kaarten beheren". Als er een update is zie je dat hier ook kan je hier kaarten toevoegen en weer verwijderen. Ik heb eigenlijk nog nooit een kaart update gezien zonder dat er een sygic update bij is, dus ik controleer bij iedere sygic update even het kaartmateriaal en verder werkt het normaal bij mij.

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 02-03-2015 14:16 . Reden: kaart update info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik zoek een turn by turn navigatie waarbij ik ook gpx tracks kan laden, en die dan volgen. Welke zouden dat kunnen
Ik heb sygic aangeschaft, maar daar kan het volgens mij niet mee.
Ik wil fietsroutes volgen ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Mapquest kan dat dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Raven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:57:
[...]

Het enige wat ik kan doen is kaarten downloaden met de Sygic downloader, zie nergens iets over updaten van kaarten.

...............
hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Die optie verschijnt spontaan op het moment dat er updates beschikbaar zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sander817 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:42:
Ik zoek een turn by turn navigatie waarbij ik ook gpx tracks kan laden, en die dan volgen. Welke zouden dat kunnen
Ik heb sygic aangeschaft, maar daar kan het volgens mij niet mee.
Ik wil fietsroutes volgen ermee
Osmand

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kwaazaar schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Die optie verschijnt spontaan op het moment dat er updates beschikbaar zijn, toch?
Als dat zo zou zijn, dan zijn er al bijna 2 jaar geen updates geweest :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ja, legale versie.
En inderdaad wel eens updates van de software gehad.
Maar onder instellingen->kaarten beheren->europa kan ik geen kaarten controleren op updates. Het enige wat ik daar kan is landen toevoegen of verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
nokiaan958GB schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:57:
[...]

Ja, legale versie.
En inderdaad wel eens updates van de software gehad.
Maar onder instellingen->kaarten beheren->europa kan ik geen kaarten controleren op updates. Het enige wat ik daar kan is landen toevoegen of verwijderen
Dus zijn je kaarten up to date, wanneer er nieuwe kaarten verschijnen zie je daar dat je ze kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat "kaarten beheren" direct onder instellingen? Hier niet :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Zo staat ie bij mij:
Kaarten beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Sherlock

No Shit

Hoe gaat HERE om met de verkeersinformatie die het kan tonen? Worden routes dan ook opnieuw berekend? Of zou je dat nog zelf moeten doen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat heb ik helaas niet gezien, Google Maps doet dat wel, maar meestal pakken ze verkeerde routers, ik heb wel eens gehad dat ze iets aangaven wat maar liefst 45 minuten! langzamer was. Alsof dat interessant voor me is.

HERE geeft vertragingen aan, maar speelt daar dus niet op in door alternatieve routes te berekenen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Welke prehistorisch versie van sygic draai jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die is een jaar of 2 oud geloof ik :P , maar nooit updates gekregen. Zowel voor de app zelf als de kaarten niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:13:
Die is een jaar of 2 oud geloof ik :P , maar nooit updates gekregen. Zowel voor de app zelf als de kaarten niet.
Heb jij hem uit de playstore, of als losse apk? Via de playstore zou je gewoon updates moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb geen flauw idee, te lang geleden :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:14:
Wtf... dan is deze kaart actueler denk ik. :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/SnelwegenNederland_2008.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:14:
K, illegale versie dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:39
Sygic is redelijk ruk wat routeplanning betreft. Stuurt je onnodig een heel eind om. Ik heb de laatste keren Here gebruikt, interface kan nog wat beter maar wél efficiënte routebegeleiding.

Op dezelfde route zou Sygic mij 15-20 minuten langer laten rijden door onlogische routeplanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Drwho1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:36:
Sygic is redelijk ruk wat routeplanning betreft. Stuurt je onnodig een heel eind om. Ik heb de laatste keren Here gebruikt, interface kan nog wat beter maar wél efficiënte routebegeleiding.

Op dezelfde route zou Sygic mij 15-20 minuten langer laten rijden door onlogische routeplanning!
Afgelopen vakantie 1K km gemaakt met de huur auto. Uurtje voordat je weg rijd even de bestemming ingeven in sygic. En dan kan je zelf snel zien op de kaart of dat logisch is of niet. Volg je navi niet klakkeloos maar gebruik een beetje je verstand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alsof dat tegenwoordig uitmaakt mbt binnen kunnen halen van updates :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Qua kaart updates niet, maar het hele achterliggende programma heeft wel een make-over / update gekregen.... Het kan dus maar zo zijn dat mensen met een niet legale versie oudere kaartversies voor geschoteld krijgen. Ik heb overigens met een legale versie nergens last van.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Bullet NL schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Qua kaart updates niet, maar het hele achterliggende programma heeft wel een make-over / update gekregen.... Het kan dus maar zo zijn dat mensen met een niet legale versie oudere kaartversies voor geschoteld krijgen. Ik heb overigens met een legale versie nergens last van.
Nee hoor, de gekraakte versie loopt vaak voor op de legale versie. Met .apk's en met kaart versies. Tevens kan je met een tool de kaarten op je de pc downloaden, of net zoals bij de legale versie, in-app.
En nog een keer, ja ik heb ook een legale world licence. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:59:
[...]

Nee hoor, de gekraakte versie loopt vaak voor op de legale versie. Met .apk's en met kaart versies. Tevens kan je met een tool de kaarten op je de pc downloaden, of net zoals bij de legale versie, in-app.
En nog een keer, ja ik heb ook een legale world licence. ;)
Ja, maar dan moet je wel elke keer de gekraakte versie update, dat heeft Draven duidelijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Smultie schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Ja, maar dan moet je wel elke keer de gekraakte versie update, dat heeft Draven duidelijk niet gedaan.
Kwestie van de nieuwe .apk openen en klaar ben je. 5 seconden werk. >:)
Al moet je als je van een heeeeele oude versie komt wel de base bestanden updaten. Het mapje genaamd "sygic" wat in de root van je telefoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:39
Dacuuu schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Afgelopen vakantie 1K km gemaakt met de huur auto. Uurtje voordat je weg rijd even de bestemming ingeven in sygic. En dan kan je zelf snel zien op de kaart of dat logisch is of niet. Volg je navi niet klakkeloos maar gebruik een beetje je verstand. :+
Ik verwacht van een navigatiesysteem/software dat het doet waarvoor het gemaakt is; mij snel en efficiënt naar mijn bestemming brengen. Ik heb er ook voor betaald in het geval van Sygic. :)
Mijn verstand gebruiken doe ik heus, ik zal niet in een kanaal rijden of tegen de richting in, maar voor het overige reken ik op de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smultie schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Ja, maar dan moet je wel elke keer de gekraakte versie update, dat heeft DrRaven duidelijk niet gedaan.
O-)

Ik ben gewend dat zowel legale als illegale apps gewoon updates krijgen (of ik heb voor het eerst in lange tijd een bagger versie :+ ). Misschien maar eens kijken naar een andere versie en gelijk even kijken of TomTom voor Android wat is.

De laatste keer dat ik TomTom gebruikte was met een pricewatch: HTC TyTN II NL Zwart , werkt de hedendaagse TomTom voor Android net zo goed als die voor Windows Mobile 6.1?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 04-03-2015 14:38 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:31
Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:34:
[...]

O-)

Ik ben gewend dat zowel legale als illegale apps gewoon updates krijgen (of ik heb voor het eerst in lange tijd een bagger versie :+ ). Misschien maar eens kijken naar een andere versie en gelijk even kijken of TomTom voor Android wat is.

De laatste keer dat ik TomTom gebruikte was met een pricewatch: HTC TyTN II NL Zwart , werkt de hedendaagse TomTom voor Android net zo goed als die voor Windows Mobile 6.1?
Ik gebruik TomTom op mijn Galaxy S5 en hiervoor op mijn S3 en ben er op mijn S3 perfect mee naar Zweden en Engeland gereden, met mijn S5 perfect met HD traffic (tijdelijk SIM kaartje daar gekocht hiervoor) 5000KM door het zuiden van de VS heen gereden.
Vergelijking met Windows Phone kan ik niet maken, geen ervaring mee, maar weet wel dat dit meer dan een volwaardige upgrade is geweest voor mij van een standalone PND.
Rijd er nog steeds ook mee rond in NL, maar hier gebruik ik hem een stuk minder intensief ookal staat hij aan, maar werkt hoe dan ook prima!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 13:25

Smurf

Detri

Raven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Sinds een jaar of 3 gebruikt sygic dat systeem met die aparte download app niet meer. Probleem voor jou is dus ook dat de nieuwere kaarten sinds dien ook niet meer beschikbaar gemaakt worden in die sygic downloader.
Je zal dus een nieuwere versie van Sygic moeten gaan gebruiken als je nog updates wilt.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Koldur schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Ik gebruik TomTom op mijn Galaxy S5 en hiervoor op mijn S3 en ben er op mijn S3 perfect mee naar Zweden en Engeland gereden, met mijn S5 perfect met HD traffic (tijdelijk SIM kaartje daar gekocht hiervoor) 5000KM door het zuiden van de VS heen gereden.
Vergelijking met Windows Phone kan ik niet maken, geen ervaring mee, maar weet wel dat dit meer dan een volwaardige upgrade is geweest voor mij van een standalone PND.
Rijd er nog steeds ook mee rond in NL, maar hier gebruik ik hem een stuk minder intensief ookal staat hij aan, maar werkt hoe dan ook prima!
Ok :) , tijd om eens te proberen dus.

Windows Phone? Je denkt te recent :+
Smurf schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Sinds een jaar of 3 gebruikt sygic dat systeem met die aparte download app niet meer. Probleem voor jou is dus ook dat de nieuwere kaarten sinds dien ook niet meer beschikbaar gemaakt worden in die sygic downloader.
Je zal dus een nieuwere versie van Sygic moeten gaan gebruiken als je nog updates wilt.
Ah, dat verklaart het. Tijd voor een recentere versie dus :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tot 9 maart is Sygic Europe met 50% korting te koop voor 30 euro, levenslange licentie. Het gaat mijn pet te boven waarom mensen dan nog met illegale meuk blijven hannesen en dan ook nog hier gaan klagen over verouderde kaarten en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb ook een levenslange licentie van Ndrive. Maar een update van Ndrive voor Android 5.x is nog nooit in de playstore verschenen en werkt daarom niet meer .................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

prijk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:57:
Tot 9 maart is Sygic Europe met 50% korting te koop voor 30 euro, levenslange licentie. Het gaat mijn pet te boven waarom mensen dan nog met illegale meuk blijven hannesen en dan ook nog hier gaan klagen over verouderde kaarten en dergelijke...
Zo heb ik TomTom gekocht, waarbij lifetime update de levensduur van de app bedoeld word. Dat ze die maar een paar jaar supporten heb je maar te accepteren...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Hooglander1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:37:
[...]

Zo heb ik TomTom gekocht, waarbij lifetime update de levensduur van de app bedoeld word. Dat ze die maar een paar jaar supporten heb je maar te accepteren...
Sygic heeft bewezen dat dit bij hun iets anders ligt...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:37:
Of je zin in dat traject hebt is een tweede, maar ik gok dat geen bedrijf daarmee wegkomt als je er een zaak van maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:57
Die levenslange garantie/updates doet mij altijd aan deze strip uit de Donald Duck denken van jaren terug

Afbeeldingslocatie: https://www.donaldduck.nl/ext/gfx/content/imagecontent/privatecomics/strip_1245936577.jpg

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Nog geen nieuws van tomtom go mobile 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
1475paul schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:44:
Nog geen nieuws van tomtom go mobile 2015?
Als je nu bij hun apps in de play store kijkt zie je dit:
Beschrijving
BINNENKORT ONTVANGEN KOPERS VAN DE NAVIGATIE APP EEN SPECIALE AANBIEDING OM OVER TE STAPPEN OP DE GO MOBILE-APP TEGEN EEN AANTREKKELIJKE PRIJS.
Ik weet niet wat TomTom verstaat onder "binnenkort" (volgens mij kan dat best wel eens 2 jaar+ zijn) maar kennelijk verwachten ze zelf "binnenkort" klaar te zijn.

Overigens ben ik benieuwd hoe ze deze aanbieding zelf gaan zien. Je hebt al een flink bedrag betaald voor een levenslange versie (zie donald duck strip) en nu mag je weer overstappen op een vermoedelijk abonnement vorm app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ik lees nu bij de nieuwe app bij dat bestaande gebruikers een aanbieding krijgen om voor 0.49 euro 3 jaar lang gebruik van de nieuwe app mogen maken.

Dat vind ik dan toch wel een nette deal!

[ Voor 5% gewijzigd door Ralphie op 11-03-2015 14:57 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja, ik vind het eigenlijk vreemd omdat je in eerste instantie voor een fiks bedrag lifetime updates koopt. En nu gaan ze daar opeens vanaf. Dus leuk dat ze compenseren maar ik zie het als onnodige extra kosten voor de eindgebruiker. Natuurlijk begrijp ik dat TT een ander verdienmodel wilt, maar dat hadden ze meteen moeten doen en niet op twee manieren geld kloppen uit de zak van de gebruikers.

Nu zijn de early adopters dus een soort veredelde beta testers geweest en dat voor een fiks bedrag. Wat krijgen ze ter compensatie? Niet eens iets gratis, nee tegen betaling 3 jaar een app.

Iedereen zijn eigen mening, maar zoals ik het zie is er weinig netjes aan (beter dan niks misschien, maar niet veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ja maar vergeet niet dat bij de nieuwe app de TomTom Traffic en flitsers erbij ingesloten zit. In mijn ogen verdien je dan namelijk 3 jaar lang deze kosten. Deze kosten heb je dan niet gedurenden 3 jaar en dat scheelt dus 3x 23.99 euro en 3x 18.99 euro. Is toch rond de 135 euro korting op de nieuw app ;)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Ralphie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:26:
Ja maar vergeet niet dat bij de nieuwe app de TomTom Traffic en flitsers erbij ingesloten zit. In mijn ogen verdien je dan namelijk 3 jaar lang deze kosten. Deze kosten heb je dan niet gedurenden 3 jaar en dat scheelt dus 3x 23.99 euro en 3x 18.99 euro. Is toch rond de 135 euro korting op de nieuw app ;)
Maar dan verplicht je mensen die kosten te maken. Ik heb nooit flitsers en of livetraffic gekocht. Mij zou het dan €135 meer kosten! 8)7

Heb gisteren die LA Ferrari net niet gekocht, nu toch een dikke miljoen euro's bespaard!

Gelukkig heb ik geen Tomtom :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 11-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Mooi verwoord Dacuuu, ik gebruik ook geen "extra diensten" en ik heb er geen behoefte aan.

Omdat ik zuinig probeer te rijden zijn flitswaarschuwingen overbodig en qua traffic info zit ik meestal toch op wegen zonder veel alternatieven (al zie ik daar nog enige meerwaarde in, alleen niet voor de gevraagde prijs)

Prima dat jij er wel tevreden mee bent Ralphie, dat betekend dat ze in ieder geval nog een beetje goed werk hebben gedaan bij TT maar ik deel je enthousiasme niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ik begrijp jullie reactie mbt de lifetime updates en dat er nu een nieuwe versie door onze strot geduwd word waar deze extra diensten dus wel in zitten. In mijn geval is het dus een mooi deal, maar begrijp het ook vanuit jullie standpunt.

Is het trouwens niet zo dat de oude applicatie gewoon blijft werken en dat de lifetime map updates daarop gewoon wel doorgaan, maar dat alleen de app niet meer geupdate word?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Ralphie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:56:
Ik lees nu bij de nieuwe app bij dat bestaande gebruikers een aanbieding krijgen om voor 0.49 euro 3 jaar lang gebruik van de nieuwe app mogen maken.

Dat vind ik dan toch wel een nette deal!
welke app
heb je een link
ok heb het gevonden dank u

[ Voor 4% gewijzigd door 1475paul op 11-03-2015 17:33 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste