Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Altijd samen met Rustland, Propaganda!Wobcat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:44:
Sygic (weer) in de aanbieding, voor €19,99 koop je nu Europe & Russia
https://www.sygic.com/en/cart
"Save on our Black Friday deals available
only until Monday December 1st."
Bedankt voor de link. Ik ben weer terug naar Aura. Het enige nadeel van de nieuwe versie was het feit dat de kaart niet met het noorden naar boven kon tijdens het navigeren.jerkitout schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:07:
Als iemand Sygic will downgraden om bepaalde functies terug te krijgen:
(copy paste van Sygic support)
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 27-11-2014 23:25 . Reden: oops verkeerde navi-app gecorrigeerd. ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Wel vreemd dat de grote kaarten veel meer zijn afgeprijsd, vreemd beleid.Wobcat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:44:
Sygic (weer) in de aanbieding, voor €19,99 koop je nu Europe & Russia
https://www.sygic.com/en/cart
"Save on our Black Friday deals available
only until Monday December 1st."
Ben benieuwd, gebruikte op mijn vorige telefoon al een tijdje Sygic zonder te betalen (lees: gekraakte .apk). Erg fijne navigatie vond ik, kaartupdates kon ik helaas niet krijgen. Nu toch maar gekocht.
Ben erg benieuwd naar de HUD, vanavond eens uitproberen
Geen kaart updates bij de 'gratis' sygic doe je toch echt wat niet goedFastFred schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:40:
Heb zojuist Sygic met Europa kaart (€ 24,99) en Heads Up Display gekocht (€ 9,99).
Ben benieuwd, gebruikte op mijn vorige telefoon al een tijdje Sygic zonder te betalen (lees: gekraakte .apk). Erg fijne navigatie vond ik, kaartupdates kon ik helaas niet krijgen. Nu toch maar gekocht.
Ben erg benieuwd naar de HUD, vanavond eens uitproberen
Heb zelf ook de betaalde, maar bij de 'gratis' versie heb je sneller kaart updates dan de originele, en nee dat is geen grapje.
EDIT: De HUD van Sygic is echt briljant, ziet er erg gaaf uit. Ook bij veel straat verlichting of tegemoet komend verkeer nog prima te zien. Wil nu eigenlijk een kartonnen frame maken op het dashboard waar ik de telefoon gemakkelijk in kan schuiven, want zie nu af en toe de gehele telefoon reflecteren in de voorruit en dat is natuurlijk niet cool genoeg
[ Voor 83% gewijzigd door FastFred op 10-12-2014 19:28 ]
Bij mij geeft Here alleen het telefoongeheugen als optie weer (instellingen) en daar installeert
hij ook de kaarten etc.
Het betreft de meeste actuele versie uit de Play store.
Wat niet wil zeggen dat het een slechte navigatie is.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Google Maps
In Nederland met dataverkeer betaalbaar en het meest gedetailleerde gratis kaartmateriaal met alle updates door de vele gebruikers: qua details van plaatsen/activiteiten, maar ook automatisch qua wegen en verkeersintensiteit.
Prima voor lokale navigatie en lopend/fiets.
Nokia HERE
Nu gratis in de Google Store te downloaden. Offline kaartmateriaal dat gratis te downloaden is en prima route algoritmes voor de auto. Kaartmateriaal nog wel ver wachter op Google, maar user interface is erg prettig. Voor lange routes en internationaal mijn keus
[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 11-12-2014 20:25 ]
Draadloos laden op onze Zon
Overigens werkt dat nog niet feilloos bij HERE en ververst hij naar mijn gevoel niet snel genoeg, zeker in de spits.
Omdat alternatieven voor nop zijn. Met Waze en Here kom je ook overal wel. Overigens vind ik Google Maps een drama om te gebruiken sinds de laatste paar updates. Het lijkt wel alsof ie elke iteratie onhandiger te gebruiken wordt.Sheik schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:54:
Misschien echt een domme vraag, maar waarom lees ik metname telkens dezelfde programma's en gebruiken jullie niet OsmAnd. Kaarten zijn gratis, app kost iets van 7 euro en alles werkelijk de alles staat erop. Geweldige navi software, inclusief tracks etc. Ik gebruik het al maanden voor de auto en te voet in de meest afgelegen dorpjes op deze planeet. Doet het heel goed, kaarten zijn zeer actueel. Zelfs de aanpassingen aan de wegen (wegwerkzaamheden A2 thv Maastricht) worden direct bijgewerkt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Google Maps is geen optie voor offline navigatie voor mij. Niet te doen als ik op vakantie ga om kleine gedeeltes van de kaarten offline beschikbaar te maken. Here ook niet, te weinig maps nog.
[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 12-12-2014 11:01 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Google werkt ook gewoon niet offline. Voor het (her)berekenen van een route heeft hij een dataverbinding nodig.Sheik schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:01:
Met Here kan je toch geen GPX tracks inladen of wel? Je moet ook kijken naar de toepasbaarheid van een app, niet alleen naar de prijs lijkt mij. Daarnaast is Sygic waar ik het in feite over had veel en veel duurder.
Google Maps is geen optie voor offline navigatie voor mij. Niet te doen als ik op vakantie ga om kleine gedeeltes van de kaarten offline beschikbaar te maken. Here ook niet, te weinig maps nog.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
ETA?reyals schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:56:
Sygic 14.7 brengt het reisboek weer terug...
Dacuuu schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:06:
[...]
Het beta programma van sygic, ik doe er niet aan mee want vind de normale versie al beta genoeg
Al blijf ik het persoonlijk wel de beste navi app vinden.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Er zitten nog wel een paar schoonheidsfoutjes in.
Zo zegt de mevrouw dat ik de snelweg opga terwijl het een autoweg is.
Bij het invoeren van de bestemming lukt het mij niet om meteen het huisnummer achter de straat te typen. Ik moet eerst op de automatisch gekozen huisnummerreeks tappen voordat ik een huisnummer kan invoeren.
Toch raar dat je 2x je bestemming moet bevestigen en niet de keuze hebt tussen snelste en kortste route.
Die zitten overal in. Check deze screenshot van Nokia HERE: https://www.dropbox.com/s/96rdai9labg7avf/2014-11-17%2008.09.16.png?dl=0nokiaan958GB schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:17:
Vandaag Sygic weer eens gebruikt.
Er zitten nog wel een paar schoonheidsfoutjes in.
Ik lette niet op en hield dus links aan, terwijl ik toch echt naar België moest. Later nog gecheckt met Sygic, maar die deed dit wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door kwaazaar op 12-12-2014 20:36 ]
Is het verstandig om die van de GooglePlay store te nemen of gewoon nog even bij de APK versie te blijven?
Ben wel tevreden over Here, in ieder geval een betere stem dan die van Google Maps

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik ben naar de Play-versie overgestapt. Dan krijg je automatisch updates. Met de apk moet je zelf de Nokia site blijven bezoeken. Overigens heet de versie nog steeds HERE beta in de playstore. Hij is dus nog niet af. Ik zie in de app zelf geen verschillen.Sepp14 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:41:
Is het verstandig om die van de GooglePlay store te nemen of gewoon nog even bij de APK versie te blijven?
De versie in het winkeltje van Google wordt ook gewoon over de bètaversie heen geïnstalleerd, dus het zijn eigenlijk geen aparte applicaties, maar één en dezelfde. Je houdt al je instellingen en kaarten dus, ging bij mij probleemloos.Sepp14 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:41:
Here staat nu in Google Play store. Zelf gebruik ik nog de APK versie van Here.
Ben wel tevreden over Here, in ieder geval een betere stem dan die van Google Maps
[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-12-2014 21:31 ]
Dank voor de info
Had het vorige woensdag nog eens getest en toen werkte alles nog. Had de route al voorbereid want vertrok zaterdag namelijk naar Duitsland.
Helaas zaterdag bij het starten van de app sloot het automatisch af na het zien van startscherm.
Weer typisch dat het net voor vertrek weer niet ging en via google maps moest navigeren (roamingkosten etc,..)
Nog geen update in de play store dus de app sluit zich nog steeds automatisch af.
Zou toch niet mogen voor een app waar je (veel) geld voor geeft. Heb sygic gekocht zo'n 3 jaar geleden en was er altijd tevreden van tot nu!
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Je kunt ook niet verwachten dat een stukje software blijft werken ongeacht wat er door de eindgebruiker mee wordt uitgespookt.frye schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:22:
Zou toch niet mogen voor een app waar je (veel) geld voor geeft. Heb sygic gekocht zo'n 3 jaar geleden en was er altijd tevreden van tot nu!
Beste Tomtom wanneer komt er een update zodat Tomtom ook werkt op 2K schermen zoals de LG G3 en de Samsung Note 4?
Graag een reactie
Hi Paul,
We zijn momenteel continue bezig met het compatibel maken van onze apps op zoveel mogelijk toestellen. Over de datumindicatie per toestel kunnen wij helaas geen uitspraken doen. Hou vooral de app in de store in de gaten, zodat je er snel gebruik van kan maken op jouw toestellen!
Met vriendelijke groet,
TomTom
Helaas een standaard antwoord waardoor het totaal niet duidelijk is waneer ze de hoge(re) resolutie ondersteunen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
De stem (english, female) klinkt alsof ze in een papieren bekertje praat. Bijna niet te verstaan in de auto.
Lane guidance ontbreekt. Ik heb een aantal stukken snelweg waar er meerdere afslagen "tegelijk" zijn.
Bijvoorbeeld baan 1+2 is doorgaande richting, baan 3 = andere snelweg in oostelijke richting. baan 4 = westelijke richting.
De navigatie zegt dan vrolijk "keep right" als je op baan 3 moet zitten. En take the exit left als je al een dubbele doorgetrokken streep links van je hebt.
Ik heb niets meer aangepast aan mijn telefoon laatste week. Heb de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd net maar nog steeds doet het niets.Smultie schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:55:
[...]
Je kunt ook niet verwachten dat een stukje software blijft werken ongeacht wat er door de eindgebruiker mee wordt uitgespookt.
Programma's stoppen niet ineens met werken als er niets verandert.frye schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:05:
[...]
Ik heb niets meer aangepast aan mijn telefoon laatste week. Heb de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd net maar nog steeds doet het niets.
De app zelf is donderdag bijgewerkt.Smultie schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:08:
[...]
Programma's stoppen niet ineens met werken als er niets verandert.
TomTom is bezig met een pilot voor hun nieuwe Go Mobile app in Italië dus ze zullen echt geen tijd gaan steken in het compatibel maken van de huidige app. Ze zijn zoals altijd weer lekker mensen aan het oplichten.Megapaul schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:04:
Toch maar een berichtje gestuurd naar Tomtom wanneer ze de toestellen met een 2k scherm gaan ondersteunen. (o.a. LG G3 en Samsung Note 4).
Beste Tomtom wanneer komt er een update zodat Tomtom ook werkt op 2K schermen zoals de LG G3 en de Samsung Note 4?
Graag een reactie
Hi Paul,
We zijn momenteel continue bezig met het compatibel maken van onze apps op zoveel mogelijk toestellen. Over de datumindicatie per toestel kunnen wij helaas geen uitspraken doen. Hou vooral de app in de store in de gaten, zodat je er snel gebruik van kan maken op jouw toestellen!
Met vriendelijke groet,
TomTom
Helaas een standaard antwoord waardoor het totaal niet duidelijk is waneer ze de hoge(re) resolutie ondersteunen.
Ooit ontslagen bij TomTom?DervishD schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:05:
[...]
TomTom is bezig met een pilot voor hun nieuwe Go Mobile app in Italië dus ze zullen echt geen tijd gaan steken in het compatibel maken van de huidige app. Ze zijn zoals altijd weer lekker mensen aan het oplichten.
Dat bericht kreeg ik ook toen de TomTom app niet bleek te werken op Lollipop. Twee dagen later was er een update van de app en toen werkte het wel. Dus het kan ook wel eens goed gaan.DervishD schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:05:
[...]
TomTom is bezig met een pilot voor hun nieuwe Go Mobile app in Italië dus ze zullen echt geen tijd gaan steken in het compatibel maken van de huidige app. Ze zijn zoals altijd weer lekker mensen aan het oplichten.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Er zijn honderden verschillende toestellen en er wordt maar klakkeloos door de gebruiker verwacht dat het allemaal maar werkt en als het dat niet doet, dat er binnen enkele dagen een versie is die wel werkt. Het is erg lastig voor zo'n ontwikkelaar (ook een dergelijk grote als TomTom) om voor ieder bestaand mobieltje in iedere situatie voor iedere gebruiker alles naar wens te laten werken.Megapaul schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:04:
Toch maar een berichtje gestuurd naar Tomtom wanneer ze de toestellen met een 2k scherm gaan ondersteunen. (o.a. LG G3 en Samsung Note 4).
Graag een reactie
Hi Paul,
Met vriendelijke groet,
TomTom
Geduld is een schone zaak(man, ik voel me nu oud)
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik de Heads Up Display van Sygic erg leuk vind, maar het is niet meer dan een leuke gimmick (hoewel ik het zeker wel zal blijven gebruiken) en dat het eigenlijk te duur is voor wat het doet.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 16-12-2014 09:54 ]
In het geval van TomTom vind ik dat een andere zaak, gezien de prijs van TomTom. Als je 90 euro hebt betaald, dan verwacht je wat meer, dan wanneer het gratis is.FastFred schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:51:
[...]
Er zijn honderden verschillende toestellen en er wordt maar klakkeloos door de gebruiker verwacht dat het allemaal maar werkt en als het dat niet doet, dat er binnen enkele dagen een versie is die wel werkt. Het is erg lastig voor zo'n ontwikkelaar (ook een dergelijk grote als TomTom) om voor ieder bestaand mobieltje in iedere situatie voor iedere gebruiker alles naar wens te laten werken.
Geduld is een schone zaak(man, ik voel me nu oud)
Vandaag 132KB in 30 min. Begrijp er weinig van. Juist tijdens roaming wil je dit niet, omdat je dan meestal met een hele beperkte bundel te maken hebt (40MB per dag in mijn geval).
[ Voor 86% gewijzigd door kwaazaar op 17-12-2014 08:23 . Reden: Resultaat van vandaag toegevoegd. ]
Vanmorgen getest met een offline NL map maar hij lijkt dan geen adressen te kunnen vinden.
Bij de beta lukte dat nog wel
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Even terugkomen op het probleem:frye schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:22:
Nog iemand problemen met Sygic?
Had het vorige woensdag nog eens getest en toen werkte alles nog. Had de route al voorbereid want vertrok zaterdag namelijk naar Duitsland.
Helaas zaterdag bij het starten van de app sloot het automatisch af na het zien van startscherm.
Weer typisch dat het net voor vertrek weer niet ging en via google maps moest navigeren (roamingkosten etc,..)
Nog geen update in de play store dus de app sluit zich nog steeds automatisch af.
Via sygic website gevonden hoe dit opgelost kan worden.
App verwijderen incl de map op de telefoon en opnieuw installeren.
Dit was een oplossing want het werkte weer.
Tot nu dus blijkbaar weer.
Heb als eerste de map België & Nederland erop gezet. Geen probleem.
Bij het "installeren" van de map Duitsland loopt het mis. Na dit erop te zetten werkt het Sygic niet meer. Sluit zichzelf af zonder iets of wat melding...
Home/Recent en favorites zijn 1x in de week gewoon pleite wat mega irritant is. Is volgens mij gebeurd toen ik dropbox integratie aanzette, dit weer uitgezet maar hij blijft Dropbox updaten.

2de ding is dat ik gewoon niet kan vinden hoe de verkeersinformatie werkt, ik kan de vertraging zien maar niet hoe ik erom zou moeten. Wat ze op de site zetten werkt niet op mijn toestel?
Support hoef je niet te vragen, die antwoorden niet of als ze al antwoorden is het iets wat kant noch wal raakt.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat je geen huisnummers in kon voeren vond ik echt een beperking. Daarnaast bekroop me toch ook altijd het gevoel dat de kaarten niet helemaal juist waren, in elk geval t.o.v. TomTom of Sygic. Dat laatst kan overigens prima mijn eigen verbeelding zijn geweest, maar uiteindelijk moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben in zo'n app.Sheik schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:54:
Misschien echt een domme vraag, maar waarom lees ik metname telkens dezelfde programma's en gebruiken jullie niet OsmAnd. Kaarten zijn gratis, app kost iets van 7 euro en alles werkelijk de alles staat erop. Geweldige navi software, inclusief tracks etc. Ik gebruik het al maanden voor de auto en te voet in de meest afgelegen dorpjes op deze planeet. Doet het heel goed, kaarten zijn zeer actueel. Zelfs de aanpassingen aan de wegen (wegwerkzaamheden A2 thv Maastricht) worden direct bijgewerkt.
Op dit moment gebruik ik Sygic op mijn smartphone (die €20 voor heel Europa vind ik het wel waard) en daarnaast heb ik voor de langere ritten nog een TomTom One XL staan.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dat is inderdaad behoorlijk veelkwaazaar schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:25:
Gisteren 14MB in 15 min!
Vandaag 132KB in 30 min. Begrijp er weinig van. Juist tijdens roaming wil je dit niet, omdat je dan meestal met een hele beperkte bundel te maken hebt (40MB per dag in mijn geval).
Heb je misschien 1 of ander vinkje aanstaan dat je meehelpt de software te verbeteren ofzo en daarom datauitwisseling plaatsvindt?
Zojuist geüpdate vanuit play store
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Sygic un-installen. Handmatig de sygic map verwijderen op je SD kaart en sygic installeren via de market.kwaazaar schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:07:
Lekker dan. Heb Sygic zonet bijgewerkt, maar na het bijwerken van een aantal kaarten crashte hij en wil nu niet meer opstarten. En ik ga vrijdag op vakantie
Niet nodig. Oorzaak was de map van Duitsland. Na de update daarvan crashte hij namelijk. Ik heb toen enkel die map weggegooid (via file manager), daarna werkte Sygic weer en kon ik gewoon en schone installatie van die map doen.Dacuuu schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:21:
[...]
Sygic un-installen. Handmatig de sygic map verwijderen op je SD kaart en sygic installeren via de market.
Huisnummers kun je alleen ingeven waar ze bekend zijn. Tegenwoordig overal in Nederland.Sherlock schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:17:
[...]
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat je geen huisnummers in kon voeren vond ik echt een beperking. Daarnaast bekroop me toch ook altijd het gevoel dat de kaarten niet helemaal juist waren, in elk geval t.o.v. TomTom of Sygic. Dat laatst kan overigens prima mijn eigen verbeelding zijn geweest, maar uiteindelijk moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben in zo'n app.
En dat de kaarten niet helemaal juist zijn geloof ik niet. Ik denk eerder dat de kaarten van TomTom en Sygic verouderd zijn. OSM is over het algemeen juist heel accuraat en up-to-date.
Signatures zijn voor boomers.
Zo, dat is wel verbeterd zeg! Die ga ik wel in de gaten houden mocht Sygic niet meer bevallen, of voor het geval dat ik gewoon wat anders wil proberen..Maasluip schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:09:
[...]
Huisnummers kun je alleen ingeven waar ze bekend zijn. Tegenwoordig overal in Nederland.
En dat de kaarten niet helemaal juist zijn geloof ik niet. Ik denk eerder dat de kaarten van TomTom en Sygic verouderd zijn. OSM is over het algemeen juist heel accuraat en up-to-date.
Die fix noem ik hierboven: via een filemanager (ik gebruik ES) even de map(pen) van duitsland weggooien (deu*) en Sygic weer opstarten. Vervolgens opnieuw downloaden (ipv update dus). Daarna werkte alles weer.frye schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:40:
Zeer bizar he dat sygic crasht bij het inladen van Duitsland. Ben daar dus ook vandaag achter gekomen. Iemand een fix voor dit probleem want vertrek over weekje weer naar Duitsland dus heb het weer nodig!
Maar voor de zekerheid heb ik ook HERE geinstalleerd, inclusief lokale maps...
Dat heb ik ook (hoewel ik het niet bij AL mijn contacten ben nagegaan). Ik stoor me er niet zo aan, ik reis toch veel via de widgets, werkt erg fijn.DervishD schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:32:
Heeft iemand anders met Sygic dat je een verkeerd huisnummer krijgt als je een navigeren naar een contact kiest? Zo wordt bij mij de Hoge Rijndijk 277 nummer 265 en dat gaat zo bij alle routes die ik uit mijn contactenlijst kies. Ik wordt wel naar het goede huisnummer geleid dus er wordt wel een route met het juiste huisnummer gemaakt.
Nokia Here werkt op zich zeer stabiel, maar is erg vasthoudend aan een route. Als je daarvan op eigen initiatief wilt afwijken blijft hij erg stug vasthouden en ben je via je eigen route bijna bij je bestemming alvorens hij zich dat ook realiseert. Tot die tijd wil Here je kost wat kost laten U-turnen.
Ik ken de oudere versies van Sygic niet (zat op versie 14.6 toen ik het kocht) maar heb echt nergens last van. Werkt perfect op mijn tablet.catchingfire schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:36:
Wat een ramp die laatste versie van Sygic. Regelmatig onder het rijden gaat ie compleet haywire en rij ik volgens Sygic opeens in een stad, terwijl ik toch echt op een snelweg rij. Ook minstens 1x per rit van pak 'm beet een uurtje dat hij opeens de route vanzelf annuleert, en die onder het rijden weer opnieuw ingesteld moet worden.
Erg fijne navigatie
Nee het is geen ¨langdurige uitprobeer versie" maar een met zuurverdiende euros betaalde "world lifetime license".rockhopper schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:20:
Het zijn zulke grote mankementen waar hij/zij last van heeft dat ik me afvraag of het geen "langdurige uitprobeer versie" is. Maar ik zou ook adviseren complete deinstall > reinstall.
Dan is het erg vervelend, heb je onze tips al geprobeerd (complete deinstall > reinstall)? Ik gebruik dezelfde licentie maar ik heb (gelukkig) niet jouw problemen met de app.catchingfire schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:37:
[...]
Nee het is geen "langdurige uitprobeer versie" maar een met zuurverdiende euros betaalde "world lifetime license".
Het lijkt me dat ze echt wel testen op alle premium toestellen. Heb je geen premium toestel. dan heb je de kans dat je problemen ontdekt en mag je hopen dat ze die snel oplossen. Ik zou het dus altijd even bij ze melden, ook al hoor je er daarna niets meer van (wat ik hierboven lees).
Heb 'm er eens helemaal vanaf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd. Wellicht dat het aan Lollipop@nexus5 ligt, daar ben ik ook nog niet van overtuigt.
Zelfde problemen hier op m'n S5. Ook licentie aangeschaft en heb regelmatig deze problemen. Ik kijk 't nog even aan maar anders stap ik over op iets anders.catchingfire schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:36:
Wat een ramp die laatste versie van Sygic. Regelmatig onder het rijden gaat ie compleet haywire en rij ik volgens Sygic opeens in een stad, terwijl ik toch echt op een snelweg rij. Ook minstens 1x per rit van pak 'm beet een uurtje dat hij opeens de route vanzelf annuleert, en die onder het rijden weer opnieuw ingesteld moet worden.
Op zich werkt de navigatie OK. zeker voor een gratis app. En live traffic is wel handig.
Maar zelfs als ik de app force kill en GPS op battery saving zet, krijgt HERE het voor elkaar om 24/7 de GPS te gebruiken.
Navigatie is leuk. Maar ik hoef niet 24/7 gevolgd te worden. Zeker niet aangezien het verantwoordelijk is voor 15% van mijn dagelijkse battery drain. (meer dan 50% snachts).
Weet je zeker dat er niet iets aan de hand is met je telefoon? Ik heb HERE al heel lang en heb hier nog nooit last van gehad: als ik het programma wegveeg in de taakwisselaar of hem met geweld doodmaak (okee, kan even geen betere vertaling verzinnen) gaat GPS meteen weg en blijft weg. Ook in mijn energiebeheer ziet alles er prima uit.RocketKoen schreef op woensdag 31 december 2014 @ 06:52:
Ik denk dat HERE hier weer van de telefoon gaat.
Op zich werkt de navigatie OK. zeker voor een gratis app. En live traffic is wel handig.
Maar zelfs als ik de app force kill en GPS op battery saving zet, krijgt HERE het voor elkaar om 24/7 de GPS te gebruiken.
Navigatie is leuk. Maar ik hoef niet 24/7 gevolgd te worden. Zeker niet aangezien het verantwoordelijk is voor 15% van mijn dagelijkse battery drain. (meer dan 50% snachts).
Ik had eerst HERE gebruikt voor navigatie (30 min). Na het sluiten bleef dat blijkbaar actief. Savonds namelijk opgeladen, en sochtends stond hij bovenaan het batterij verbruik met "9 uur actief".Cerberus_tm schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Weet je zeker dat er niet iets aan de hand is met je telefoon? Ik heb HERE al heel lang en heb hier nog nooit last van gehad: als ik het programma wegveeg in de taakwisselaar of hem met geweld doodmaak (okee, kan even geen betere vertaling verzinnen) gaat GPS meteen weg en blijft weg. Ook in mijn energiebeheer ziet alles er prima uit.
Ik heb hem toen met geweld afgesloten. Na de volgende oplaadbeurt was het weer hetzelfde verhaal.
En zo ziet hij er nu uit: Ik heb al een week geen HERE gebruikt

Ik ga nu maar rebooten, als het goed is gaat hij dan weg. Maar het is niet de bedoeling dat ik na elke navigatie mijn telefoon uit moet zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 01-01-2015 12:50 ]
Als ik hem afsluit dan sluit hij hem ook af. Ik heb hem al een tijdje niet gebruikt en hij komt ook niet voor in de lijst. Heb altijd gps aan. Gebruik de navigatie altijd offline. Misschien is dat de truc?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wordt bij mij standaard op mijn externe SD geplaatst met mijn S5 en Android 5.0LordSinclair schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:55:
De TomTom app is nu in de aanbieding. Nu vroeg ik mij af of je met een geroot toestel met Android 4.4 probleemloos de kaarten op de (externe) SD kaart kan zetten. Want qua intern geheugen heb ik niet echt ruimte over.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In Andriod 5 heeft google ook weer toegeven aan het feit dat gebruikers willen dat apps naar een SD kunnen schrijven. Met Android 4.4 is dat van origine geblokkeerd, dan kan dat alleen als je je toestel root en dan de juiste rechten hebt.Koldur schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:02:
[...]
Wordt bij mij standaard op mijn externe SD geplaatst met mijn S5 en Android 5.0
Op Android 4.4 werkte het precies hetzelfde voor mij, en met 5.0 moet je toch echt weer dezelde extSD card truuc uithalen. Heb ik zelf ondervonden.LordSinclair schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:04:
[...]
In Andriod 5 heeft google ook weer toegeven aan het feit dat gebruikers willen dat apps naar een SD kunnen schrijven. Met Android 4.4 is dat van origine geblokkeerd, dan kan dat alleen als je je toestel root en dan de juiste rechten hebt.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Heb ook de vraag gesteld aan TOMTOM dit was het antwoord:
U vraagt wanneer de nieuwe Android app (Go Mobile) ook in Belgie wordt uitgerold. U schrijft dat wij u hebben verteld dat dat nog in 2014 zou zijn.
Helaas is nog niet bekend wanneer deze app ook in Belgie beschikbaar zal komen. Mijn collega Joel schreef op 17 oktober 2014: "U hebt aangegeven dat u graag wilt weten wanneer de nieuwe GO applicatie voor TomTom wordt uitgebracht.
Een precieze datum heb ik helaas niet, dat weet niemand nog, maar persoonlijk denk ik dat het niet al te lang meer op zich kan laten wachten. Ik hoop dit jaar nog!
Nog eventjes geduld..."
Mijn collega gaf dus - op persoonlijke noot - aan dat hij hoopte dat het in 2014 uit zou komen, maar gaf ook eerlijk aan dat nog niemand een precieze datum had. Hij hoopte het dus enkel, maar kon het niet garanderen.
Ik hoop uiteraard ook dat de app spoedig voor de Belgische markt beschikbaar zal komen, maar heb geen idee van wanneer dat zal zijn. Dat is nu nog niet bekend. Ik kan u dus niet meer informatie verstrekken dan mijn collega Joel eerder kon.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u nog vragen of suggesties heeft, reageer dan gerust op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Saskia
TomTom Customer Care Team
[ Voor 89% gewijzigd door 1475paul op 08-01-2015 17:03 ]
Ik gebruik altijd Google Maps als main navigatie app, maar sinds een tijdje is de navigatie stem helemaal naar z'n gootje. De dame klinkt als een overstuurde krakende robot en ik heb geen idee hoe dit op is te lossen.. Iemand? Een herinstallatie van Maps heeft niks geholpen en ik kan ook geen stem instellingen vinden in Maps zelf.
Iemand een idee?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Uitgaande van het tempo waarmee TomTom software ontwikkelt denk ik dat het nog zeker een half jaar duurt. Het vreemde is dat het in feite dezelfde navigatie software is als die op de nieuwe TomTom Go kastjes dus waarom moet het in godsnaam zo lang duren?1475paul schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:54:
Weet iemand wanneer go mobile TomTom word releasd Android,vind niets terug .
Heb ook de vraag gesteld aan TOMTOM dit was het antwoord:
U vraagt wanneer de nieuwe Android app (Go Mobile) ook in Belgie wordt uitgerold. U schrijft dat wij u hebben verteld dat dat nog in 2014 zou zijn.
Helaas is nog niet bekend wanneer deze app ook in Belgie beschikbaar zal komen. Mijn collega Joel schreef op 17 oktober 2014: "U hebt aangegeven dat u graag wilt weten wanneer de nieuwe GO applicatie voor TomTom wordt uitgebracht.
Een precieze datum heb ik helaas niet, dat weet niemand nog, maar persoonlijk denk ik dat het niet al te lang meer op zich kan laten wachten. Ik hoop dit jaar nog!
Nog eventjes geduld..."
Mijn collega gaf dus - op persoonlijke noot - aan dat hij hoopte dat het in 2014 uit zou komen, maar gaf ook eerlijk aan dat nog niemand een precieze datum had. Hij hoopte het dus enkel, maar kon het niet garanderen.
Ik hoop uiteraard ook dat de app spoedig voor de Belgische markt beschikbaar zal komen, maar heb geen idee van wanneer dat zal zijn. Dat is nu nog niet bekend. Ik kan u dus niet meer informatie verstrekken dan mijn collega Joel eerder kon.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u nog vragen of suggesties heeft, reageer dan gerust op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Saskia
TomTom Customer Care Team
Ik heb de gok gewaagd en TomTom aangeschaft, het installeerde zonder problemen op de extSD met een geroot 4.4 toestel. Dus ik ben blijKoldur schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:09:
[...]
Op Android 4.4 werkte het precies hetzelfde voor mij, en met 5.0 moet je toch echt weer dezelde extSD card truuc uithalen. Heb ik zelf ondervonden.
Hoe heb jij dat gedaan dan? Want op mijn M8 met kitkat staat west-europa gewoon op het intern geheugen.Koldur schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:09:
[...]
Op Android 4.4 werkte het precies hetzelfde voor mij, en met 5.0 moet je toch echt weer dezelde extSD card truuc uithalen. Heb ik zelf ondervonden.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Tja, ik weet niet hoe het met HTC tegenwoordig werkt met rooten (s-off verhaal e.d.), maar je moet je telefoon rooten en dan de kitkat sdcard fix in de app store downloaden en gebruiken. Dan moet het gewoon werken.Xanion schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:32:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan dan? Want op mijn M8 met kitkat staat west-europa gewoon op het intern geheugen.
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 13-01-2015 17:38 ]
Heeft helemaal niemand hier ervaring mee? Of hebben jullie het probleem niet?fnoff schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:14:
Vraagje over Maps.me. Daarin kan je POI's toevoegen door een kml-bestand (of kmz) te openen. Dit werkte altijd prima, maar sinds kort niet meer. Als ik het kml-bestand open, opent Maps.me en zegt dat de punten zijn toegevoegd, maar verder gebeurt er niets. Iemand hier ervaringen mee?
Ziet er wel mooi uit, en qua interface (voor het zicht) een stuk makkelijker dan OSMand.
Signatures zijn voor boomers.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat geldt volgens mij voor iedere navigatie app.MegaTronics schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:53:
Ik heb hier de ervaring dat Here Maps een behoorlijke aanslag is op je accu.
Daar heb ik ook last van gehad ja..MegaTronics schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:27:
Maar Here belaste de accu nog terwijl die was afgesloten. Kreng bleef op de achtergrond lopen en moest je echt geforceerd sluiten.
Netjes bij aankomst (op werk) HERE afgesloten en GPS op saving mode gezet.
Op het eind van de werkdag ineens een 15% battery remaining waarschuwing, terwijl 60-70% normaal is.
Even kijken in de stats. 80% door HERE. en CPU awake time stond op 100%.
Verwijderd
Instap curve van iGO is echter wel behoorlijk hoog, even downloaden installeren en navigeren maar is er niet bij. Je bent wel even bezig met inlezen en configureren voordat je iGO optimaal hebt draaien op je Android device. Door alle opties en mogelijkheden is/lijkt het behoorlijk complex maar daarin tegen is iGO dan ook een van de weinige apps die je helemaal visueel en functioneel naar eigen wens kan kneden.
Als je er eenmaal thuis bent in de wereld die iGO heet en je hebt het goed geïnstalleerd en geconfigureerd is iGO met afstand de beste en meest stabiele navigatie die ik op Android gebruikt heb.
Gebruikt het nu al tijden en het heeft me nog niet een keer in de steek gelaten zoals een TomTom die in het buitenland opeens absoluut perse verbinding met internet moest hebben om mijn licentie te controleren.

Of een Sygic die meer dan eens compleet op zwart ging terwijl je 130Km/h op de snelweg rijdt..

iGO mag er dan niet zo "flashy" uitzien maar het belangrijkste doet ie het best, mijn brengen waar ik zijn moet.
had al gehoord dat het op de A28 best vast stond maar CoPilot stuurt mij gewoon de file in. Voor de fun even Maps aangezet en die komt met een route die welgeteld 30 min korter is. dus ik denk ach probeer die en houd CoPilot op de achtergrond om hem daarna weer te laten navigeren (ben gewoon wel gewend aan de filevoorspelling in beeld en de max snelheid etc.) Gaat dat ding me dus weer terug naar de snelweg leiden waardoor ik niet 30 maar 60 min later aan zou komen omdat ik via via weer naar de snelweg kwam terwijl ik al op de verkeersborden naar de A6 geleid werd om bij Amsterdam te komen.
* Rubman op zoek gaat naar een andere navigatie app met filebalk ala CoPilot en max snelheid tijdens navigeren.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken