Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
Ook ik heb gisteren een stukje gereden met de nieuwe sygic.

Dacht dat enkel de interface veranderd was maar blijkbaar ook de routebepaling.
Een vreemde route waar hij mij naar toe wilde sturen terwijl dat voor de nieuwe versie iets logischer leek. Nu leek hij veel omwegen te willen maken.

Verder is de nieuwe interface veel beter. Het werkt allemaal iets soepeler en ziet er veel beter uit dan voorheen.

Voor mijn wensen een goede update. Al gebruik ik niet echt heeel veel functies buiten naar A --> B gaan.

Over enkele weken vertrek ik naar disneyland en wou al eens opzoeken met POI.

In de oude versie kon ik Parijs kiezen en dan POI disneyland en vond hij deze ook.
Nu in de nieuwe versie vindt hij disneyland niet in Parijs maar moet ik echt naar het dorp gaan. (Marne-la-Vallée) voor hij deze POI vindt.

Nog klein beetje werk aan de winkel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het installeren van Sygic op mijn nieuwe Android telefoon moest ik akkoord gaan om de nodige permissies toe te kennen, anders kon de app niet geïnstalleerd worden.

Het is een navigatie app, waarom moet deze app dan toch toegang hebben tot de camera of contactenlijst bijvoorbeeld?
Op de website heb ik voor de routeplanner geen enkele functie terug kunnen vinden die gebruik zou maken van de camera o.i.d.
Permissions
android.permission.RECORD_AUDIO
com.sygic.aura.permission.C2D_MESSAGE
com.google.android.c2dm.permission.RECEIVE
android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION
android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE
android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION
android.permission.ACCESS_LOCATION_EXTRA_COMMANDS
android.permission.INTERNET
android.permission.READ_PHONE_STATE
android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE
android.permission.READ_CONTACTS
android.permission.VIBRATE
android.permission.CAMERA
android.permission.READ_LOGS
android.permission.ACCESS_WIFI_STATE
android.permission.CHANGE_WIFI_STATE
android.permission.MODIFY_AUDIO_SETTINGS
android.permission.WAKE_LOCK
com.android.launcher.permission.INSTALL_SHORTCUT
com.android.vending.BILLING
com.android.vending.CHECK_LICENSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:54:
Bij het installeren van Sygic op mijn nieuwe Android telefoon moest ik akkoord gaan om de nodige permissies toe te kennen, anders kon de app niet geïnstalleerd worden.

Het is een navigatie app, waarom moet deze app dan toch toegang hebben tot de camera of contactenlijst bijvoorbeeld?
Op de website heb ik voor de routeplanner geen enkele functie terug kunnen vinden die gebruik zou maken van de camera o.i.d.

[...]
er is een optie in sygic: black box, kan je bij kopen voor een tientje, waardoor je telefoon filmt tijdens het navigeren, een soort dashcam dus, dus camere kan ik begrijpen, contacten, als je daar hun woonplats bij hebt gezet kan je die ook gebruiken in de Sygic app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 13:25

Smurf

Detri

Omdat we toch allemaal nog de weg aan het zoeken zijn in de nieuwe Sygic interface: ik kan de optie om alternatieve routes te laten berekenen niet meer terugvinden. Voorheen liet ik hem altijd 3 routes berekenen zodat ik wat te kiezen had :+
Iemand enig idee waar ze deze optie verstopt hebben?

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Smurf schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:48:
Omdat we toch allemaal nog de weg aan het zoeken zijn in de nieuwe Sygic interface: ik kan de optie om alternatieve routes te laten berekenen niet meer terugvinden. Voorheen liet ik hem altijd 3 routes berekenen zodat ik wat te kiezen had :+
Iemand enig idee waar ze deze optie verstopt hebben?
gaat automatisch dacht ik nu, op de kaart zie je dan donkerpaars: route 1, en daarnaast nog een paar, soms 1 soms 2, lichte paarse routes, als je daarop klikt neemt hij die route ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Klopt, hij plant (automatisch) een paar routes. De tijden en afstanden staan er in een wolkje bij: het blauwe wolkje en donkere route is de "normale" en de andere zijn de alternatieven. Klik je op een wit blokje van de alternatieve route (waar dus de tijd en afstand in staan), pakt 'ie die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
Ik mis de optie om benzinestations op de route te zien (en de eventuele afstand tot)
Eerst was deze full time zichtbaar daarna mocht je tijdens de rit links op het scherm tikken en kwamen ze kort in beeld, maar nu ziet ie dat meteen als "swipe" (wil je soms naar huis?) en dat is 'm net niet. Iemand die dit al heeft kunnen uitvogelen?

Overigens oogt het inderdaad een stuk beter, maar ik moet nog wel wennen aan het invoeren van een reisdoel. Ik had een route geannuleerd en toen moest ik de hele app herstarten voordat ik weer ergens kwam waar ik verder mee kon. Daarvoor gaven vegen op het scherm enzo alleen de optie "navigeer naar huis" (liever niet, ben net weg) of in en uitzoomen op de wereldbol.

Nog geen veranderingen in route berekening kunnen zien maar ik vind het wel soepel werken als het eenmaal werkt. Ik zie als ik een route heb wel duidelijk de alternatieven en kan deze ook makkelijk kiezen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
rockhopper schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:32:
Ik mis de optie om benzinestations op de route te zien (en de eventuele afstand tot)
Eerst was deze full time zichtbaar daarna mocht je tijdens de rit links op het scherm tikken en kwamen ze kort in beeld, maar nu ziet ie dat meteen als "swipe" (wil je soms naar huis?) en dat is 'm net niet. Iemand die dit al heeft kunnen uitvogelen?
Daar had ik ook last van, als ik links op het scherm tikte. Rechts werkt het perfect, aangezien een swipe daar geen effect heeft. Dus een korte tap rechts en de route-opties én tankmogelijkheden zijn direct zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58
Nog meer mensen die zich ergeren aan de trage spraak van de tomtom op android ?
ik heb het dan voornamelijk over de wachtruimte tussen de losse woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de spraak bij TomTom uit staan. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 18:11
RenaldoN schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:12:
Nog meer mensen die zich ergeren aan de trage spraak van de tomtom op android ?
ik heb het dan voornamelijk over de wachtruimte tussen de losse woorden.
Werkt prima bij mij, laatste versie van TomTom op mijn Galaxy S5 met Android 4.4.2

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

pven schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:25:
Ik heb de spraak bij TomTom uit staan. :Y)
Same here :)

Het is altijd of te zacht of te hard en bij sommige knooppunten die ik over moet houd dat ding soms 5 minuten lang niet op met praten omdat de instructies elkaar snel opvolgen.

Ik kijk wel gewoon ff op het schermpje.

Als je instructies uitzet, krijg je nog wel de tijdindicatie van HD traffic door, dat is wel erg prettig. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
_gibeon_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:18:
[...]
Daar had ik ook last van, als ik links op het scherm tikte. Rechts werkt het perfect, aangezien een swipe daar geen effect heeft. Dus een korte tap rechts en de route-opties én tankmogelijkheden zijn direct zichtbaar.
Zo als dat werkt ben je m'n held van de week _/-\o_

Uiteraard heb ik zoiets simpels als rechts tappen niet geprobeerd, maar ik hou me ook liever met de weg bezig dan met de app als ik aan het rijden ben. En helaas was m'n lieftallige assistente er vandaag niet bij om het voor me te testen. De volgende keer ga ik dat dus zeker proberen!

Inmiddels zit ik alweer op versie 14.6.5 dus ze zijn druk bezig daar bij Sygic.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ik zit nog steeds op 14.3.4 :X Uitrol gaat wel erg traag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:25:
Ik zit nog steeds op 14.3.4 :X Uitrol gaat wel erg traag.
Ach, als je sygic gebruikt om lekker normaal mee te navigeren. Lekker bij de oude blijven :P
Ik vind dat ze wel erg veel op de schop hebben genomen met de nieuwe layout. En sygic kennende gaan er weer dik een jaar en 20 updates overheen om het weer op het niveau te krijgen van de oude layout.
2 weken geleden 950 km genavigeerd door Maleisië met de oude layout versie. Sygic deed het perfect ;)
Behalve dan dat bestemmingen anders dan straat+huis nr altijd slecht gevonden worden door sygic. Google maps is daar echt oppermachtig in! Zo wilde we naar een stuk bos genaamd Mossy Forrest. Sygic kent dit helemaal niet. In google maps tik je in "Moss" --> en google vult het al aan en weet precies wat je wil :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hoe zit het met de HD traffic in sygic 14.6.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1475paul schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
Hoe zit het met de HD traffic in sygic 14.6.4.
Wat wil je erover weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hoe traffic werkt zoals
Als het meer dan 20 min file is , dat hij sugesties geeft of dat je zelf kan bepalen dat je een andere route neemt?
verwitigd siygic als er een weg versperd is?
Verwitigd als er een ongeval is?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Gisteren de Android L preview op m'n Nexus 5 gezet:
- Sygic geeft een FC tijdens opstarten (16.6.5).
- Here zeg zelf dat er een probleem is, kom niet verder dan 1 sec splashscreen (1.0 beta build 174).
- Waze en Google Maps werken perfect.

Iets om rekening mee te houden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 10:18
maarud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Klopt, in 4.4.4. heeft Google vergeten Telfort in het lijstje te zetten van netwerken die meeliften op KPN. Alleen op te lossen als je bereid bent om te rooten. Kaarten zijn waarschijnlijk op basis van NAVTEQ, dat is ten slotte van Nokia/HERE :) en combinatie van vanalles eigenlijk: Wikipedia: Here (Nokia)
Echt een uitkomst.

De eerste echte gratis offline tbt navigatie van hoge kwaliteit. Heb overigens gewoon de engelse vocal genomen tbv hifi kwaliteit.

Op m'n samsung tablet en telefoon. Maar goed, zoiets moois, ben benieuwd hoe lang zoiets op deze manier beschikbaar blijft. Er moet uiteindelijk toch geld aan worden verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
_gibeon_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:47:
- Here zeg zelf dat er een probleem is, kom niet verder dan 1 sec splashscreen (1.0 beta build 174).

Wat houdt "FC" in, want het zal wel niks met FC Knudde te maken hebben ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Forced Close.

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 18-10-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
_gibeon_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:47:

Dat is de reden dat ik nooit beta's of previews installeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Handleiding van de vernieuwde Sygic: http://www.manula.com/man...droid/1/en/topic/prologue

Gisteren voor het eerst een stuk mee gereden (100 km heen, 100 km terug). Ziet er netjes uit. Mijn bejaarde HTC Incredible S raakte met de vorige versie van Sygic geregeld de weg kwijt, daar heb ik gisteren geen last meer van gehad.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Navigatie HERE is nu voor iedereen beschikbaar.. http://360.here.com/2014/10/21/here-for-all-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentat_nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07-2023
Weet iemand wanneer de nieuwe versie van Sygic beschikbaar komt, wordt er nu toch wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

mentat_nl schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:12:
Weet iemand wanneer de nieuwe versie van Sygic beschikbaar komt, wordt er nu toch wel nieuwsgierig naar.
Als je goed gelezen hebt, is die al beschikbaar. Wordt langzaam bij iedereen geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 09-10 16:20
Ik heb hem ook nog steeds niet, dus ik snap je frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

. Eens zien hoe deze werkt. Zo op het eerste oog ziet het er wel fijn uit
Had hiervoor Navfree op de S4 en voor de lange reizen gebruik ik IGo op een standalone WINCE navigatie.
Heeft Here ook rijbaanbegeleiding in de kaarten net als IGo? Dat was wel iets wat ik miste in Navfree

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
kwaazaar schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:30:
Ik heb hem ook nog steeds niet, dus ik snap je frustratie.
Gewoon de officiele APK flashen uit een paar posts geleden hier. Sinds ik dat heb gedaan zit je gewoon in de cyclus van de nieuwe versie. Want gisteren heb ik alweer geupdate naar 14.6.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dacuuu schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:05:
[...]

Gewoon de officiele APK flashen uit een paar posts geleden hier. Sinds ik dat heb gedaan zit je gewoon in de cyclus van de nieuwe versie. Want gisteren heb ik alweer geupdate naar 14.6.6
nou nee, ik heb die apk ook geinstalleerd, maar echt geen update naar 14.6.6 ;(, dus misschien ben jij toevallig toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Laatst online: 09-10 14:34
Afgelopen weekend kreeg ik de Sygic update binnen. Moet eerlijk bekennen dat ik de app nog niet in de auto gebruikt heb sindsdien. Maar eerste indruk thuis is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afgelopen meivakantie mijn Anygrip + Sygic mee naar Sardinië, een gouden combi :)

Over de nieuwe versie, die ik sinds maand heb, kan ik redelijk tevreden zijn. Ik vind de informatiebalk onderin wennen. De informatie staat er naar mijn mening wat minder overzichtelijk op; alles lijkt door de grootte even belangrijk te zijn.
Vooral de keuze van de route is nu veel handiger; je kunt goed zien wat de alternatieven zijn.

Van mij hadden ze de invoer van het adres nog wat eenvoudiger kunnen maken, door gewoon simpelweg 'kerkstraat 48 lochem' te kunnen accepteren. Nu moet je eerst de stad, dan de straat, en dan het nummer doen. Al een hele vooruitgang, dat wel, maar als je Maps gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Intypen van het adres vind ik met Sygic ook niet bijzonder vloeiend gaat (zeker niet onder het autorijden :o ).
En de time-out is te kort, als je even een bocht moet nemen is de scrollijst met straat of plaats weer verdwenen :X
Eigenlijk zou ik willen dat je in kunt stellen in welk gebied (mbv straal?) hij straten en plaatsen toont. Dat maakt de lijst met plaatsnamen een stuk korter. Voor mijn situatie dan omdat vaak ritten korter dan 50km rij naar straatjes in plaatsen waarvan ik nog nooit gehoord heb :+
Ook zou ik handelingen willen overslaan. Als ik het goed heb moet ik als in het huisnr heb gekozen klikken op gereed, auto en dan navigeren. Erg omslachtig allemaal.
Zit er trouwens ook nederlandse spraakbesturing op bedenk ik me nu. Nee zeker?
Al zou het alleen letters Z-W-O-L-L-E herkennen zou dat al een verbetering zijn want je hoeft dan niet aan je scherm te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik zit er ook aan te denken om Sygic met HUD te kopen, ik vraag me echter af of de HUD goed zichtbaar is op een voorruit met verwarming (zitten kleine draadjes in, Ford Focus)

Iemand ervaring hiermee?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@ _gibeon_ Het werkt inderdaad, korte tik rechts en ze kwamen in beeld. Naar mijn zin wel kort maar lang genoeg om het heel even te zien. (Wat mij betreft mag daar wel een tijd-zichtbaar-setting voor komen)
koelkast schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:11:
Van mij hadden ze de invoer van het adres nog wat eenvoudiger kunnen maken, door gewoon simpelweg 'kerkstraat 48 lochem' te kunnen accepteren. Nu moet je eerst de stad, dan de straat, en dan het nummer doen. Al een hele vooruitgang, dat wel, maar als je Maps gewend bent :)
Misschien is de volgorde juist omdat niet overal men eerst de straat en dan het huisnummer doet (lees: de VS doet het dus andersom) maar het is inderdaad niet zo fijn. Sowieso is navigatie starten wat onwennig nog voor mij, maar de layout is toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst genavigeerd met de nieuwe Sygic, ging bijna allemaal zonder problemen. Alleen bij Oberhausen in de buurt gaf de rijbaanassistent aan dat ik links moest aanhouden, terwijl de borden bovenin beeld juist aangaven dat ik rechts moest aanhouden. Het bleek uiteindelijk links te zijn, dus even het klaverblad rond en toen zat ik weer op de goede weg.

Ander dingetje, "POI's bij mij in de buurt" zoekt maar tot 10 kilometer om je heen. Is dit eventueel in te stellen of kun je misschien kiezen waar je POI's kunt zoeken? Dat heb ik nog niet kunnen vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
UTwizard schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:34:
Ander dingetje, "POI's bij mij in de buurt" zoekt maar tot 10 kilometer om je heen. Is dit eventueel in te stellen of kun je misschien kiezen waar je POI's kunt zoeken? Dat heb ik nog niet kunnen vinden namelijk.
Als het verder is dan 10km is het niet meer in de buurt. Je kan dan beter op plaatsnaam zoeken en dan daar POI bekijken. (maw als jij in Rotterdam zit en je wilt richting Leiden zoek je in Leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:58:
Ik zit er ook aan te denken om Sygic met HUD te kopen, ik vraag me echter af of de HUD goed zichtbaar is op een voorruit met verwarming (zitten kleine draadjes in, Ford Focus)

Iemand ervaring hiermee?
Mijn auto heeft geen vooruit verwaring en ik heb ook nog geen goede houder om de telefoon in te plaatsen. Toch heb ik al een paar keer geëxperimenteerd met de HUD en ik ben er nog niet helemaal van overtuigd. Het lijkt meer een gimmick dan echt een functionele toevoeging die ik veel ga gebruiken.

In de HUD modus wordt het telefoonscherm zwart en toont het alleen een pijl van de rijriichting. Verder toont het nog de huidige gereden snelheid, resterende tijd tot bestemming en een gebodsbord met de plaatselijke toegestande snelheid.
Het idee is om de telefoon onder de voorruit te leggen en het telefoonscherm reflecteert dan in de voorruit. Dit werkt natuurlijk alleen maar als het donker is buiten. Te veel verlichting in de auto (van het dashboard bijvoorbeeld) kan de zichtbaarheid van de HUD al ernstig verminderen. De verlichting van buiten, zoals straatverlichting, maar ook je eigen koplampen hebben een zelfde soort effect. Misschien dat je met het aanpassen van de helderheid van je display dit probleem kunt verminderen, maar er is een ander punt waardoor het voor mij niet zo interessant is.
Ik kan de getallen niet goed lezen, omdat de projectie niet scherp is!
Door de kromming in de vooruit van de auto heb je een soort ghosting effect, waardoor ik de getallen dubbel zie. Ik heb geprobeerd of dit kon worden verbeteren door de telefoon anders te positioneren en de hoek t.o.v. de ruit te varieren. Dit heeft wel invloed, maar er was geen positie waarbij de projectie wel helemaal in focus was zeg maar.
Misschien kun je met een goede telefoonhouder dit probleem grotendeels oplossen, maar dat neemt het probleem van het omgevingslicht niet weg. Daarom heb ik besloten dat ik gewoon een goede houder ga kopen (of maken) waarbij je het telefoonscherm goed kunt aflezen.

Wat mij betreft is de HUD dus een gimmick. Het werkt alleen als het donker is en dan nog is het niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Volgens mij is 't dat inderdaad.

Ik heb nog 'n blauwe maandag (haha hij zei blauw): Google Play: Navier HUD Navigation Free gebruikt en dat ziet er leuk uit maar echt functioneel wordt 't niet. Ik moet zeggen dat ik er niet eens in 't donker geprobeerd heb, ik vond 't bij daglicht en normaal zicht op 't telefoonscherm al niet altijd even duidelijk waar ik moest afslaan, etc.

Wil je die HUD-experience eens proberen zonder te betalen, dan zou ik bovenstaande app eens proberen. Je kunt je scherm nog helemaal zelf indelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik zal eens zo'n app proberen alhoewel deze natuurlijk niet helemaal het zelfde zal zijn als die van sygic.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat klopt, maar 't gaat meer om de HUD-ervaring, 't navigeren via de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nou het is een ervaring rijker, illusie armer.

Denk maar dat ik voor de gewone versie ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Die had ook al hud dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Is het mogelijk om Sygic te downgraden? Met het laatste update is 'Avoid X Meters' weg, wat ontzettend handig was om filevorming te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

jerkitout schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:52:
Is het mogelijk om Sygic te downgraden? Met het laatste update is 'Avoid X Meters' weg, wat ontzettend handig was om filevorming te vermijden.
Ik ben ook nog zoekende. Temeer dat er nu geen mogelijkheid meer is (lijkt te zijn) om met het noorden boven te navigeren :/
Misschien was ik de enige gebruiker die dat aan had staan, maar ik vind het een ontzettend gemis. Dat was namelijk de enige manier waarmee ik me ook nog een beetje kon oriënteren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heb ik met Osmand i.c.m. OpenStreet maps gereden i.p.v. Sygic.

Op een gegeven moment realiseerde ik mij dat de orientatie van de kaart totaal niet meer klopte. Ik reed in oostelijke richting, maar op mijn telefoonscherm reed ik als het ware naar beneden.
Ten eerste voelt dat heel erg onnatuurlijk natuurlijk, maar het klopt ook niet met de werkelijkheid.

Bij Sygic heb je dit probleem niet, omdat die de kaart continu met je rijrichting meedraaid. Je rijdt als het ware altijd naar boven / omhoog op je telefoonscherm.
In Osmand is de kaart vast gepositioneerd en zou het noorden naar boven moeten wijzen. Ik had dus naar rechts moeten bewegen op het telefoonscherm i.p.v. naar beneden.
Het heeft niets te maken met het kantelen van de telefoon, want de tekst en rijinformatie werd wel normaal getoond, dus niet gekanteld.

Waar zou dit aan liggen? Moet ik misschien het kompas kalibreren?

edit:
Kom er net achter dat in Sygic het kaartje standaard ook niet zuiver is t.o.v. het noorden. Tijdens het rijden merk je dit echter niet, omdat de kaart dan met de auto meedraait.
Zal toch wel een kompas issue zijn dan denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 15:04
Zijn hier eigenlijk mensen die last hebben dat de spraakbegeleiding véél te zacht van volume is?

Ik heb ondertussen al enkele apps geprobeert; Waze, Sygic, Navfree, Google Maps, etc.. en steeds valt mij op dat ik het zeer slecht hoor. Het is zelfs zo stil dat ik een extra speaker aansluit om het toch te kunnen verstaan.

Ik zie dat hier veel mensen Sygic gebruiken, zijn er die Navfree gebruiken?
Deze vind ik persoonlijk nog steeds de beste Turn-By-Turn die gratis EN offline is wanneer ik naar het buitenland ga.
In het binnenland durf ik veel Google Maps gebruiken omdat ik dan toch mobiele data heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik heb Navfree gebruikt vond het een voor een gratis navigatie app vrij goed. Handig was ook de streetview functie bij het invoeren van het adres.
Signalering bij flitscameras was minder. Hij gaf het wel aan maar geen geluid. Dat is een betaalde functie als ik het goed heb.
Ben nu overgegaan naar Here en wil die een kans geven. Maar inderdaad voor een gratis app en offline navigatie is Navfree wel goed.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:29
Asterion schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:42:
Zijn hier eigenlijk mensen die last hebben dat de spraakbegeleiding véél te zacht van volume is?

Ik heb ondertussen al enkele apps geprobeert; Waze, Sygic, Navfree, Google Maps, etc.. en steeds valt mij op dat ik het zeer slecht hoor. Het is zelfs zo stil dat ik een extra speaker aansluit om het toch te kunnen verstaan.

Ik zie dat hier veel mensen Sygic gebruiken, zijn er die Navfree gebruiken?
Deze vind ik persoonlijk nog steeds de beste Turn-By-Turn die gratis EN offline is wanneer ik naar het buitenland ga.
In het binnenland durf ik veel Google Maps gebruiken omdat ik dan toch mobiele data heb aanstaan.
Ligt het niet aan je device? Als je wat muziek afspeelt, kun je horen of dat ook zacht is. Ik heb bij sygic vaak dat ie juist heel luid is, volumeknop ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:47:
Waar zou dit aan liggen? Moet ik misschien het kompas kalibreren?

edit:
Kom er net achter dat in Sygic het kaartje standaard ook niet zuiver is t.o.v. het noorden. Tijdens het rijden merk je dit echter niet, omdat de kaart dan met de auto meedraait.
Zal toch wel een kompas issue zijn dan denk ik?
Je hebt 2 soorten Noorden op de telefoon, eentje die met een eventueel ingebouwd kompas wordt waargenomen en eentje die uitgelezen kan worden n.a.v. de gps data die de telefoon ontvangt. De laatste zou eigenlijk altijd moeten kloppen (in die zin dat het op alle telefoons die alleen van gps data gebruik maken hetzelfde "Noorden" zou moeten aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

maarud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Klopt, in 4.4.4. heeft Google vergeten Telfort in het lijstje te zetten van netwerken die meeliften op KPN. Alleen op te lossen als je bereid bent om te rooten. Kaarten zijn waarschijnlijk op basis van NAVTEQ, dat is ten slotte van Nokia/HERE :) en combinatie van vanalles eigenlijk: Wikipedia: Here (Nokia)
Volgens mij ligt dat aan Telfort zelf. Zonder roaming optie werkt internet niet eens bij Telfort, bij andere KPN providers werkt dit wel. Dus het is technisch gezien ook gewoon roaming.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:48:
Je hebt 2 soorten Noorden op de telefoon, eentje die met een eventueel ingebouwd kompas wordt waargenomen en eentje die uitgelezen kan worden n.a.v. de gps data die de telefoon ontvangt. De laatste zou eigenlijk altijd moeten kloppen (in die zin dat het op alle telefoons die alleen van gps data gebruik maken hetzelfde "Noorden" zou moeten aangeven.
Volgens mij ligt het probleem ook niet bij de GPS, want beide routeplanners weten mijn positie heel nauwkeurig.
De weergave van het kaartje klopt echter niet. Zowel Osmand als Sygic tonen precies waar je bent op de kaart en tijdens het rijden beweegt de kaart ook mee met de beweging van de auto. De orientatie van het kaartje klopt echter niet. Je zou verwachten dat het noorden naar boven wijst, maar dat doet het dus niet.

In Sygic valt dit niet op als je aan het rijden bent, omdat deze de rijrichting van de auto altijd naar boven weergeeft. De windroos beweegt als het ware met de z-as van de auto mee. (Je rijdt dan dus altijd vooruit / naar boven als het ware)
In Osmand is het kaartje echter statisch en zo het noorden naar boven moeten wijzen. Wanneer je in oostelijke richting beweegt, zou je op het kaartje naar rechts moeten gaan. (kaart scrolt dan naar links)
Bij mij zit er een afwijking in van ongeveer 40 graden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dan lijkt het inwendige kompas verkeerd te zijn. Kan je zelf eens kijken met een kompas app? Ik gebruik zelf "Smart Tools" om snel te kijken of het ongeveer klopt. (deze vraagt ook om bewegingen te doen ter calibratie)
Anders kan je misschien nog even verder zoeken op je telefoon model en kompas calibratie. [compass calibration] 40 graden afwijking is natuurlijk wel heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Uhh, ik snap hem niet helemaal. Je kunt in Osmand toch zelf instellen hoe de kaart roteert?
Onder de algemene instellingen/kaartrotatie.
1. Niet roteren / noorden boven
2. in beweegrichting (op basis van de GPS informatie dus; gebruik ik zelf)
3. Volgens kompas

Heb je hem niet gewoon op optie 1 staan nu?
Als je hem nu op 2 hebt staan en het werkt niet goed, heb je misschien geen optimale GPS...
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

In Osmand is het kaartje echter statisch en zo het noorden naar boven moeten wijzen. Wanneer je in oostelijke richting beweegt, zou je op het kaartje naar rechts moeten gaan. (kaart scrolt dan naar links)
Bij mij zit er een afwijking in van ongeveer 40 graden o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door djiedjee op 25-10-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djiedjee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:50:
Uhh, ik snap hem niet helemaal. Je kunt in Osmand toch zelf instellen hoe de kaart roteert?
Onder de algemene instellingen/kaartrotatie.
1. Niet roteren / noorden boven
2. in beweegrichting (op basis van de GPS informatie dus; gebruik ik zelf)
3. Volgens kompas

Heb je hem niet gewoon op optie 1 staan nu?
Als je hem nu op 2 hebt staan en het werkt niet goed, heb je misschien geen optimale GPS...
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd, maar wat jij zegt klopt wel.

Ik heb hem dus op optie 1 staan, niet roteren met het noorden naar boven wijzend. Het probleem is echter dat het noorden van mijn plattegronden dus niet naar boven uitgericht zijn, maar ongeveer 40 geroteerd zijn.

Als ik dus met de auto richting de noordpool zou rijden, dan rijdt ik op het scherm bij Osmand naar rechts en lichthes schuin omhoog.
Als ik naar het westen rijdt, dan lijkt het op mijn beeldscherm alsof ik naar het noorden rijdt.

Sygic heeft hetzelfde probleem als ik op de kaart kijk. Tijdens het navigeren merk je dit echter niet, omdat de weergave dan zo is dat je auto altijd naar boven gericht is. (optie 2 in jouw reactie)

De navigatie heeft hier geen last van, die weet precies waar ik mij bevind. Het is puur alleen de weergave op het scherm die niet samenvalt met het werkelijke noorden.
In Osmand valt het dus vooral op, omdat je dan ziet dat het noorden zich niet bovenin bevind, maar ergens rechts op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Raar!
Heb je ook niet toevallig de setting overruled door te klikken op het kompas linksboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want het probleem speelt in beide navigatie apps die ik geïnstalleerd heb.

Het rare is overigens dat de afwijking net zelfs bijna 70 graden was! En met wat experimenteren verspringt de orientatie zo ook hele stukken.
Kortom, het lijkt er echt op alsof het kompas de weg kwijt is. Ik ben nu aan het kijken of ik het kompas kan calibreren met een goede tool. Eigenlijk is het best raar dat dit niet standaard in Android zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Vraagje over de Here app.
Ik heb mij aangemeld via de Here app voor een account. Maar die staat niet in sync dus met de Here applicatie op de pc blijkbaar.
Als ik daar mijn inlog gegevens invoer geeft hij aan dat hij hem niet herkent. Dat ik een Nokia account moet aanmaken. Dat gedaan maar de verzamelingen komen niet in de Here app op de S4.
Kan dat kloppen of doe ik iets misschien verkeerd.

Dacht slim te zijn en mijn favorieten aan te maken op de pc en die te laten syncen met de telefoon. Gaat dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@yohanman: als je hem op optie 1 hebt staan, heb je toch niets te maken met het kompas?

Voor het kalibreren van het kompas heb je trouwens geen app nodig. Een achtje draaien (even youtube kijken hiervoor?) is bij mij in ieder geval voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Sepp14 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:15:
Vraagje over de Here app.
Ik heb mij aangemeld via de Here app voor een account. Maar die staat niet in sync dus met de Here applicatie op de pc blijkbaar.
Als ik daar mijn inlog gegevens invoer geeft hij aan dat hij hem niet herkent. Dat ik een Nokia account moet aanmaken. Dat gedaan maar de verzamelingen komen niet in de Here app op de S4.
Kan dat kloppen of doe ik iets misschien verkeerd.

Dacht slim te zijn en mijn favorieten aan te maken op de pc en die te laten syncen met de telefoon. Gaat dus niet
Heb ergens gelezen dat de systemen nog niet gekoppeld zijn, wat jij wil kan helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dank je voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
stomme vraag misschien, maar ik ben een telecomtechnieker die elke dag op de baan zit.
Ik heb een Xiaomi Redmi (mediatek varriant) en zijn gps werkt zoals het hoort.

Graag had ik wat info gehad over welke GPS app jullie het beste vinden qua Offline maps, en of er eventuele oplossingen zijn met Traffic info waarvan jullie weten dat ze goed werken?

Ik heb momenteel Tomtom Europe, zonder enige extra's, de reden dat ik hem goed vind is de mooie aanduiding dat je klant aan de linker of rechter zijde van de straat is, en het makkelijk herberekenen van een alternatieve route.

Ik heb Copilot IGO en Sygic vroeger ook getest, maar dat is 2 jaar geleden, zijn deze ondertussen beter/gelijkwaardig dan Tomtom?

Copilot zijn trafficinfo was soms niet up to date (maar daar had ik tenminste traffic info)

[ Voor 6% gewijzigd door Robinator op 26-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Heb je 't topic gelezen? De afgelopen 2 jaar is er genoeg gezegd over die nav-apps. Waarom moeten we dan nóg 'n keer samenvatten omdat jij er om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Er is inderdaad genoeg over gezegd, lees de laatste paar pagina's door. Je kan ook specifiek zelf kijken naar Here - sygic - navigon en osmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:54
fast-server schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Heb ergens gelezen dat de systemen nog niet gekoppeld zijn, wat jij wil kan helaas (nog) niet.
Ik meen me juist te herinneren dat dit nu alleen nog op de S5 en Note 4 werkt en later op andere apparaten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnusselder
  • Laatst online: 18-04 12:39
Heb HERE geinstalleerd.
Ziet er overzichtelijk uit.
Het online opslaan van Favorieten is erg handig en mis ik bij Tomtom.
Verder lijkt de file informatie gratis te zijn.
Iemand daar al ervaring mee?

Wat me nog niet lukt is het downloaden van de Nederlandse stem. De app geeft aan dat er te weinig ruimte is. De geselecteerde SD kaart heeft wel 15GB beschikbaar.
Wie heeft er enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:21
Gisteren voor het eerst écht genavigeerd met HERE. Maar ik vind de rijbaan-aanduiding e.d. wel bedroevend. Ik heb gisteren meerdere klaverbladen gehad en 1 keer verkeerd gereden omdat het zo verrekte onduidelijk was. Je moet echt op de kaart kijken of de de naar links afbuigende weg moet hebben of die ene die naar rechts afbuigt.

Toppunt is nog dat ik de weg naar links moest hebben (A50) terwijl HERE op twee plekken (onder en boven) A2 in beeld had 8)7. Dat doen GM en Sygic wel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 27-10-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
wnusselder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:41:
Heb HERE geinstalleerd.
Ziet er overzichtelijk uit.
Het online opslaan van Favorieten is erg handig en mis ik bij Tomtom.
Verder lijkt de file informatie gratis te zijn.
Iemand daar al ervaring mee?

Wat me nog niet lukt is het downloaden van de Nederlandse stem. De app geeft aan dat er te weinig ruimte is. De geselecteerde SD kaart heeft wel 15GB beschikbaar.
Wie heeft er enig idee hoe dit op te lossen?
Ik gok erop dat je een recente android versie hebt en dat je apps geen schrijfrechten hebben op de SD kaart. Je zult dus of moeten rooten of wat ruimte maken op de telefoon zelf (intern geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnusselder
  • Laatst online: 18-04 12:39
rockhopper schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:07:
[...]

Ik gok erop dat je een recente android versie hebt en dat je apps geen schrijfrechten hebben op de SD kaart. Je zult dus of moeten rooten of wat ruimte maken op de telefoon zelf (intern geheugen).
Ik heb android v 4.3
Zowel op de sd kaart als op het interne geheugen is genoeg ruimte.
Het lijkt me dat deze app zonder root toegang zou moeten werken.
Het downloaden van kaarten lukt overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het gaat meer om het permissie die komt kijken bij Android 4.4 waarbij apps niet langer zomaar op de sd kaart mogen schrijven (en dit valt wel op te lossen maar dan via root). Ik geloof niet dat dat bij 4.3 ook speelt, dus je hebt gelijk dat je voldoende ruimte zou moeten hebben. (link gaat naar een Engelstalige site met wat uitleg over de app permissies die met 4.4 veranderen en hoe je het kan fixen)

Misschien dat iemand anders suggesties voor je heeft, aangezien ik Here nog niet geprobeerd heb kan ik er niks nuttigs over bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
Als iemand Sygic will downgraden om bepaalde functies terug te krijgen:
(copy paste van Sygic support)
Please uninstall the application via the Android’s application manager and also delete the Sygic folder from your device. It is important to delete the folder, due to the fact that it stores all the settings for the application. You can use any kind of file manager available on Android.

If you do not have one, you can get it here:
Google Play: ES File Explorer File Manager

After the uninstallation is completed, please perform a clean installation from here:
https://www.dropbox.com/s...ygicNavi-release.apk?dl=0

Please make sure to disable automatic updates in Google Play Store -> Settings -> Auto-update apps to prevent the app from updating and causing this issue again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb inderdaad versie 14.3.4 weer geïnstalleerd. De nieuwste versie kreeg ik op mijn Motorola XT890 niet aan de praat, ook niet met hulp van de helpdesk, die overigens snel reageerde. Op mijn Samsung tablet werkt die nieuwe versie wel goed. Blijft een vreemd probleem, te meer daar ik geen meldingen van anderen kan vinden bij wie de nieuwe versie niet werkt (meteen na het welkomstscherm moet je een regio kiezen, als ik dat doe vliegt Sygic er meteen uit). Mijn licenties zijn zeker in orde, daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar in de nieuwe versie van Sygic het reisboek is gebleven? Hier kon je mooi zien hoe lang je over een rit hebt gedaan met snelheden en dergelijke. Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

MegaTronics schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:40:
[...]

Die is al ruim een week beschikbaar.
Oh, ik kreeg vannacht 'n mail dat de laatste beta gedownload kon worden. Ik dacht die is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Eric_Cantona schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:38:
[...]

Oh, ik kreeg vannacht 'n mail dat de laatste beta gedownload kon worden. Ik dacht die is nieuw.
:)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:17:
Weet iemand waar in de nieuwe versie van Sygic het reisboek is gebleven? Hier kon je mooi zien hoe lang je over een rit hebt gedaan met snelheden en dergelijke. Ik kan hem niet vinden.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik krijg zo het idee dat ze het eruit hebben gehaald...
Dit is de handleiding van de 'nieuwe' sygic en ook daar staat er niks over in.

http://www.manula.com/man...droid/1/en/topic/prologue

Zou graag nog een keer willen zien waar ik ben geweest op mijn vakantie :-(

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Spekker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik krijg zo het idee dat ze het eruit hebben gehaald...
Dit is de handleiding van de 'nieuwe' sygic en ook daar staat er niks over in.

http://www.manula.com/man...droid/1/en/topic/prologue

Zou graag nog een keer willen zien waar ik ben geweest op mijn vakantie :-(
Daar heb je toch foto's en herinneringen voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 09-10 16:20
Sinds gisteren heb ik de nieuwe Sygic nu ook. Het menu is anders en het dashboard (tijdens navigeren). Inhoudelijk eigenlijk niets, voor zover ook kan zien. Ik had liever nieuwe kaarten gehad, want die zo'n inmiddels ook alweer een tijdje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Vandaag alweer een Sygic update (14.6.7)

Even getest: twijfelde even of ik Google maps er voor had. Interface is helemaal omgegooid. Het invoeren van een bestemming is nu een behoorlijke uitdaging :X

Vanmiddag geeft hij op de heenweg keurig een alternatieve route weer die ik gekozen heb. Voor de terugweg weer berekend maar wordt er geen alternatieve route getoond 8)7

Wordt hier niet goed van |:(

[ Voor 105% gewijzigd door nokiaan958GB op 30-10-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
nokiaan958GB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:33:

Even getest: twijfelde even of ik Google maps er voor had. Interface is helemaal omgegooid. Het invoeren van een bestemming is nu een behoorlijke uitdaging :X

Vanmiddag geeft hij op de heenweg keurig een alternatieve route weer die ik gekozen heb. Voor de terugweg weer berekend maar wordt er geen alternatieve route getoond 8)7

Die updates zijn hard nodig, ik krijg regelmatig random crashes tijdens invoeren of opstarten. Gelukkig nooit tijdens navigatie.

Die alternatieve routes zijn minder zichtbaar geworden, maar nog wel steeds aanwezig bij mij. Je moet helaas wat beter naar het kaartje kijken nu om ze ook echt te zien ze maar ze werken nog steeds voor mij.

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van navigatie via "widget" en dat werkt wel fijn, moet toevallig deze maand een paar keer steeds naar hetzelfde adres, die ik niet bij mijn contacten wil stoppen, maar dan is zo'n widget echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:18
nokiaan958GB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:33:

Nou nou, wordt je wel erg snel niet goed hoor :/

Geef ze misschien wat tijd om de bugs eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 15:04
thomskipsp schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Ligt het niet aan je device? Als je wat muziek afspeelt, kun je horen of dat ook zacht is. Ik heb bij sygic vaak dat ie juist heel luid is, volumeknop ftw!
Muziek, bellen via luidspreker is allemaal luid of normaal.
Het is enkel navigatie dat stil is.
Mocht ik ergens een optie vinden 'afspreken via luidspreker' zou ik dat kunnen proberen, maar zelfs dat vind ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:34:
[...]

Nou nou, wordt je wel erg snel niet goed hoor :/

Geef ze misschien wat tijd om de bugs eruit te halen?
Wat is dat nou voor domme reactie.

Ik gebruik navigatie om tijdens werktijd probleemloos van a naar b te rijden. Van een betaalde App verwacht ik dat het het nauwelijks bugs bevat. Breng dan eerst een beta uit voor mensen zoals jij die het leuk vinden proefkonijn te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Inmiddels heeft de offline map app Maps.ME een navigatie optie gekregen. Ik gebruik deze app met name om mee rond te lopen in stedelijke gebieden, maar dat was dus voordat er een 'routerings'-functie ingebouwd was. Met de nieuwe update kan je dus ook navigeren, alleen weet ik dus nog niet hoe goed het werkt (en of het überhaupt werkt) en of het nou met name voor voetgangers/fietsers of ook automobilisten is bedoelt.

Ik gebruik overigens de pro versie, dus ik weet niet of de gratis variant ook routeringsfunctionaliteit heeft. Anyway misschien een leuke headsup voor iemand die goedkoop een offline navi-iets wil. Kaarten zijn op basis van open street maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:54
rockhopper schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:16:
Inmiddels heeft de offline map app Maps.ME een navigatie optie gekregen. Ik gebruik deze app met name om mee rond te lopen in stedelijke gebieden, maar dat was dus voordat er een 'routerings'-functie ingebouwd was. Met de nieuwe update kan je dus ook navigeren, alleen weet ik dus nog niet hoe goed het werkt (en of het überhaupt werkt) en of het nou met name voor voetgangers/fietsers of ook automobilisten is bedoelt.

Ik gebruik overigens de pro versie, dus ik weet niet of de gratis variant ook routeringsfunctionaliteit heeft. Anyway misschien een leuke headsup voor iemand die goedkoop een offline navi-iets wil. Kaarten zijn op basis van open street maps.
Net geprobeerd en werkt niet bij de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Laatst online: 09-10 14:34
Even een vraag over Sygic: Hoe bereid ik een route voor? Stel ik wil naar Amsterdam centrum, dan voer ik dat in het het zoekveld bovenin, maar als ik vanaf huis wil vertrekken, hoe kan ik dat makkelijk selecteren. Mijn huislocatie is al opgeslagen in de app, maar als ik een ander vertrekpunt wil kiezen zie ik mijn huislocatie niet bij favorieten staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:18
nokiaan958GB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Wat is dat nou voor domme reactie.

Ik gebruik navigatie om tijdens werktijd probleemloos van a naar b te rijden. Van een betaalde App verwacht ik dat het het nauwelijks bugs bevat. Breng dan eerst een beta uit voor mensen zoals jij die het leuk vinden proefkonijn te zijn :P
Tja, en ik vind jouw 'hier wordt ik niet goed van' dom, dus dan staan we quite :)

Ik stoor me veel meer aan het feit dat ik bij elke keer dat ik sygic installeer het serienummer opnieuw moet ingeven, dit terwijl ik mijn sygic-account al heb ingegeven. Koppel dat dan aan elkaar zeg!
Ik word er niet goed van! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52

Soggy

vroemmmm

Afgelopen week ook de update naar de nieuwe Sygic ontvangen. Ik ben hier niet gelukkig mee, maar dat terzijde.
Waar ik pas echt ongelukkig van werd is dat ik op de dag dat mijn nieuwe databundel van 200MB inging, ik besloot een rit van 2 uur te doen met Sygic, om er daarna achter te komen dat Sygic in die periode bijna 130MB van mijn mobiele databundel had verbruikt!! En dat voor een offline navigatiepakket!?

Ik heb dit uiteraard gemeld bij Sygic, en zij bevestigden dat dit een bug is in de synchronisatie van je Sygic instellingen naar Dropbox, quote:
"We was able to explore this problem and according to our finding - this is caused by wrong dropbox backup. However, please temporary disable dropbox backup for some time so we can develop proper fix."

Ik heb de synchronisatie voor nu dus maar even uitgezet, maar wees gewaarschuwd! Ik heb in ieder geval nauwelijks nog te gebruiken data de rest van de maand...

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dat een programma soms nukken heeft kan gebeuren maar moet het wel gewoon doen.
Laatst moest ik de auto in het drukke verkeer aan de kant zetten omdat het scherm tijdens het navigeren zwart bleeft na gebeld te zijn. Daarna werd geen altnatieve getoond en Sygic mij tijdens de avondspits over het Julianaplein wilde sturen 8)7
Dan wordt ik even niet goed en heb ik de neiging Sygic met telefoon en al door het autoraam naar buiten te gooien. Blijkbaar kun jij op dat soort momenten erg goed relativeren maar ik iig niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Soggy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:33:
Afgelopen week ook de update naar de nieuwe Sygic ontvangen. Ik ben hier niet gelukkig mee, maar dat terzijde.
Waar ik pas echt ongelukkig van werd is dat ik op de dag dat mijn nieuwe databundel van 200MB inging, ik besloot een rit van 2 uur te doen met Sygic, om er daarna achter te komen dat Sygic in die periode bijna 130MB van mijn mobiele databundel had verbruikt!! En dat voor een offline navigatiepakket!?

Ik heb dit uiteraard gemeld bij Sygic, en zij bevestigden dat dit een bug is in de synchronisatie van je Sygic instellingen naar Dropbox, quote:
"We was able to explore this problem and according to our finding - this is caused by wrong dropbox backup. However, please temporary disable dropbox backup for some time so we can develop proper fix."

Ik heb de synchronisatie voor nu dus maar even uitgezet, maar wees gewaarschuwd! Ik heb in ieder geval nauwelijks nog te gebruiken data de rest van de maand...
Bedankt voor de waarschuwing. Volgens mij heb ik geen dropbox. Jij hebt dus in Sygic ingesteld dat er synchronisatie plaatsvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 16:19
Omdat ik maar sporadisch van een navigatie-app gebruik hoef te maken, gebruik ik google maps navigatie ervoor. Voorheen was dat nog weleens problematisch omdat ie gewoon de weg kwijt was of de gps over de zeik raakte,(Blijkbaar door de brakke beta app ?)

Blijkbaar is er onlangs een update geweest, want het werkt nu prima voor mij ! gisteren half nederland doorkruist, en het heeft perect gewerkt, precies tot op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52

Soggy

vroemmmm

nokiaan958GB schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:37:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing. Volgens mij heb ik geen dropbox. Jij hebt dus in Sygic ingesteld dat er synchronisatie plaatsvindt?
Ja, inderdaad. Hiermee worden je instellingen gebackupt in je dropbox account, Heel handig, behalve als ie op hol slaat wat hier lijkt te gebeuren. Je kunt dit eenvoudig aan- of uitzetten in de instellingen van Sygic.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
nokiaan958GB schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:37:
[...]

Je kan je routes en favorieten enzo "backuppen" / synchroniseren met dropbox. Ik had dit ook aan tot deze setting gewoon alles verwijderde (iets met verkeerd gaande synchronisatie) en je opeens zonder favorieten enzo zat. Dus ik vond het een onbetrouwbare feature, en zo te horen is het dat nog steeds.

Overigens heb ik standaard mobiel internet uit staan om dit soort grappen te voorkomen. Zo vaak heb ik buiten wifi geen internet nodig en met een kleine druk op de knop staat het zo aan als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand onder jullie ervaring met Osmand+ en een real time traffic appje? Zo ja welk?? En hoe is de werking??
grtz,
jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 13:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hoe werkt Sygic precies? Heb het net gedownload en Nederlandse map geinstalleerd.
Als ik kijk in de Sygic Store staat er "Premium valid until 15/11/2014".

Moet ik na die datum Sygic kopen? Of kan ik het daarna nog gewoon gratis gebruiken. Hoe zit dat nou precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Grudgie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:02:
Hoe werkt Sygic precies? Heb het net gedownload en Nederlandse map geinstalleerd.

Moet ik na die datum Sygic kopen? Of kan ik het daarna nog gewoon gratis gebruiken. Hoe zit dat nou precies.
Sygic is niet gratis. Maar je kan het een week uitproberen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Grudgie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:02:

na die week heb je nog wel kaarten en sygic zelf gratis, maar de navigatie is weg waardoor hem alleen als offline google maps alternatief kan gebruiken
Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste