Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Mijn ervaringen met Sygic in een weekje in en rond Luxemburg / Trier. Af en toe een onlogische eerste route keuze (optie 1 70km 1u20min optie 2 55km 59min bijvoorbeeld) en hier en daar een klein omweggetje, maar ik denk dat het meer aan het wegennet van Luxemburg lag dan aan de app zelf. Verder werkte de geschatte 'tijd' matig (ligt ook aan het Luxemburge wegennet dat 90km/u als max heeft buiten de bebouwde kom maar vele wegen doen eigenlijk ieder dorpje aan).
Buiten dat eigenlijk vlekkeloos verlopen, nog steeds mijn eerste keuze voor offline navigatie. Routes worden snel gecorrigeerd en zelf met de enkele omleidingen in zowel Luxemburg als Belgie ging de navi goed om. De geschatte reistijd buiten Luxemburg werkte prima zoals ik eigenlijk altijd gewend ben. Ook is de weergave nog altijd prima. Ik sta altijd op de kaart waar ik in het echt ook ben, en dus ook offroad als ik offroad ben.

Overigens dit jaar voor het eerst weg met de metalen "paperclip" beugel voor het ventilatie rooster ipv de zuignap aan het raam, met dank aan dit topic. Werkte erg fijn te meer zo'n houder makkelijk verschillende formaten telefoons ondersteund. Meer zicht door de voorruit, dus goede tip van hier!

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 17-08-2014 14:28 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03
Laatst ook met Sygic door Luxemburg gereden. 1 stukje route (Nederland -> Lux) ben ik in luxemburg anders gereden. Dit omdat er in de door sygic aangegeven weg meer slingers zitten dan in de normale doorgaande weg.
Was 1 weg vergeten in te slaan, Sygic herberekende direct de route, maar die volgende afslag mocht ik niet in. Wit bord met rode rand :P. Verder doet die het toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

icecreamfarmer

en het is

Merijn. schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:19:
Zijn er meer mensen die momenteel bij Google Maps twee stemmen door elkaar krijgen?

..heb al sinds een aantal maanden dat er 1 of ander gruwelijk irritante heksenstem me net 2 tellen te laat verteld dat ik de rotonde moet verlaten. Daarnaast doet ze een poging de straatnamen te zeggen. Op zich niet erg, maar er wordt of veel te snel gesproken, of het wordt afgekapt. Dan is de 'oude' stem er nog om 3 kilometer van te voren te zeggen dat ik bijna af moet slaan...

Hoe zet ik die heks uit en hou ik de oude stem over? :X
Bij mij werkte de tts ook niet goed deels Nederlands en deels Engels. Na een herstart echter lijkt hij weer te functioneren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12
Señor Sjon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:21:
Sygic heeft sinds kort de 'feature' om een route kwijt te raken na onderbreking GPS ontvangst. Na de botlek en beneluxtunnel moest ik beide keren opnieuw de route aan laten maken. Erg irritant.
Gisteren meegemaakt in tunnel (Parijs). Not fun inderdaad. Zullen ze wel weer fixen. Verder bevalt Sygic mij eigenlijk heel goed. Toch mis ik de gratis verkeersinformatie die Google Maps je biedt, waardoor ik voor een lange reis tussendoor toch altijd even de verkeersdrukte check met Google Maps.
Navigeren met Google Maps vind ik erg onpraktisch: aanwijzigingen zijn toch best vaak incorrect, scherm knippert de hele tijd (zowel op mijn HTC One S als op een iPad 3), zoeken naar alternatieven werkt vaag, etc. Na bekijken van verkeersdrukte pas ik in Sygic dus weer de route aan. Is wel gedoe, maar zo heb ik wel de meest optimale route (wat me gisteren dus weer een uur gescheeld heeft op een reis van 12 uur :)).

Overigens zat aan het eind van mijn route een lange bergpas. Officiele max snelheid is in Frankrijk vaak 90 of 70 op die wegen, maar in de praktijk haal je dat niet. Daarnaast zaten wij met het hele gezin in de auto en voor passagiers zijn dat soort wegen meestal geen pretje (wagenziek), waardoor je nog zachter moet rijden. Ik denk dat ik effectief maar gemiddeld 55 heb gereden. De ETA van Sygic bleek daar ineens totaal niet meer reeel. Daar hebben ze dus nog wat werk te doen.

Overigens is offline natigatie gewoon vet makkelijk. Ik heb het zelfs gebruikt tijdens een bergwandeling om te zien hoe ver we nog moesten. Het is dan erg prettig om een kaart bij de hand te hebben in een gebied zonder dekking. Daarnaast heb ik via Vodafone voor 2 euro per dag 45 MB data per dag (roaming). Die 45 MB trekt Google Maps er dus al na 2 uurtjes doorheen, dus dat werkt ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door kwaazaar op 24-08-2014 13:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Snap iemand hier trouwens hoe dat "drag to change route" werkt in Sygic als je de route wilt aanpassen om bijvoorbeeld een file of afsluiting te omzijlen?
Ik kan slepen wat ik wil, maar dan sleep of zoom ik de hele kaart mee en niet de route.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
RocketKoen schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:28:
Snap iemand hier trouwens hoe dat "drag to change route" werkt in Sygic
Werkt ideaal: je voegt daarmee een tussenpunt in. Nadat de route is berekend, klik je OP EEN PUNT IN DE ROUTE en sleept dan naar de plek die je wilt. Ipv dat de route direct wordt omgelegd, zoals in de Google Maps website, krijg je dan een stuiterend vlaggetje. Eenmaal geplaatst begint hij de routeberekening volledig overnieuw, maar nu met dit tussenpunt erbij. Je krijgt dus ook opnieuw alternatieve routes te zien (if any).
Wil je er overigens weer vanaf, dan zul je de route moeten annuleren. Da's niet altijd duidelijk, maar daarvoor onthoud ik de reisduur van de originele planning, dan kun je snel herkennen dat het tussenpunt nog gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn ervaringen met Sygic zijn over het algemeen ook prima.
Wel irriteer ik me er aan dat ik vaak landweggetjes wordt opgestuurd als je in het buitengebied bent, vooral in het buitenland. In de instellingen staat alles op "Altijd vragen" (bij ongeasfalteerde wegen bijvoorbeeld) en toch word je vaker van die wegen die alleen voor tractoren bereikbaar zijn opgestuurd.

Wel had ik nog een irri bug/issue toen we via Luxemburg wilden terugrijden uit Trier, maar ik die kaart nog moest downloaden via 3G.
Er kwam een (onvertaalde) melding dat de basiskaart of kaart die er op stond verwijderd moest worden met alleen een OK-optie. Ik ging er vanuit dat daarmee alleen een basisversie van Luxenburg ofzo verwijderd en geupdate zou worden. Helaas werden alle kaarten eraf gehaald, waaronder dus Duitsland, Belgie en NL.
Niet ideaal als je nog een lange weg te gaan hebt.
Uiteindelijk maar naar een BurgerKing gereden via Google Maps en daar via de Wifi alle mappen opnieuw gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ligt het aan mij of is het hele Sygic request/bugs/ideas forum pleite? Alleen SDK forum is er nog. Ik krijg ook geen update mails meer van eerdere topics daar, dus de kritiek die daar geuit werd, zal wel op deze manier 'weggehaald zijn'.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Misschien heeft dat er mee te maken dat er een nieuwe versue uitkomt binnenkort? Ze hebben hem helemaal ge redesigned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ook al komt er een nieuwe versie, het geheel vernietigen van het oude forum is wel erg spartaans. Ik kan niet zeggen dat het me een lekker gevoel geeft.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Dacuuu
Sygic switch automatisch om als je in een land komt waar je links moet rijden?

• RocketKoen
Dacuuu schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 06:40:
Sygic switch automatisch om als je in een land komt waar je links moet rijden?
Waar je mag rijden staat op de kaart. Geen enkele navigatie zou moeite moeten hebben met links rijden.

TheS4ndm4n#1919

• Señor Sjon
thomskipsp schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:00:
Misschien heeft dat er mee te maken dat er een nieuwe versue uitkomt binnenkort? Ze hebben hem helemaal ge redesigned
Er liepen topics van meer dan een jaar over allerlei (logische) issues... ik krijg er ook geen mailupdates meer van, dus ik dacht dat het topic dood was, maar een oude link terugzoeken brengt je naar de beginpagina van support. Er zal wel iets teveel kritiek opgestaan hebben, want echt vlot ging het allemaal niet daar.

• rockhopper
Nee ik denk dat Sygic iets te groot is geworden voor de support staff, dus dat zou een goede verklaring zijn. Wel jammer in het begin waren ze erg vlot en goed in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
By the way, de meesten van jullie hebben vast wel gelezen dat Nokia's Here naar Android komt. Ik heb het wel eens geprobeerd in de browser en heb van veel mensen gehoord dat het super chill is. Sowieso heb je 100% offline kaarten en navigatie.
nieuws: Nokia brengt Here Maps met offline-navigatie naar Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Cerberus_tm schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:46:
By the way, de meesten van jullie hebben vast wel gelezen dat Nokia's Here naar Android komt. Ik heb het wel eens geprobeerd in de browser en heb van veel mensen gehoord dat het super chill is. Sowieso heb je 100% offline kaarten en navigatie.
nieuws: Nokia brengt Here Maps met offline-navigatie naar Android
Ik ben wel benieuwd ja.
De combinatie van offline kaarten en gratis verkeersinformatie spreekt me aan.

Helaas is de enige samsung die ik heb de galaxy S. Voor navigatie gebruik ik een nexus 7. Dus hopelijk komt hij ook voor andere android toestellen beschikbaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ja dat hoop ik ook. Ik zou best een klein bedragje overhebben om niet aan een Samsung vast te hoeven zitten. Als alternatief zou het hopelijk misschien eindelijk Google kunnen pushen om hun maps opener te maken (download de wereld/al je landen naar keuze - offline ipv die kleine regio's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dat, en vooral ook offline zoeken en route plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 22:41
Je hoeft met HERE niet aan Samsung vast te zitten hoor. Nokia brengt Here Maps eind dit jaar naar iPhone en alle merken Android-toestellen: lees hier meer.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Joepie! Fijn dat de geruchten bevestigd zijn, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 22:41
De Android-app van Nokia Here Maps is al uitgelekt. Eigenlijk is de Android app alleen beschikbaar voor Samsung-telefoons. Echter, in het bericht dat je op linkje naar .apk weggehaald, zelf even zoeken allaboutphones vindt, staat een link waar je de apk kunt downloaden. Deze apk werkt op iedere Android telefoon van welk merk dan ook die op Android 4.0 of hoger draait.

[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2014 15:20 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 12:42
Net de Nokia Here beta geinstalleerd op mijn S5. Ziet er schitterend uit. Nu nog even wachten tot ik naar huis kan rijden want ben echt benieuwd hoe het bevalt.

Daarnaast heb ik de kaart van NL gedownload. Echter als ik hem op offline modus zet dan doet ie geen traffic info meer. Daarom toch maar op online gezet. Zou wel graag willen weten of hij dan toch de offline map gebruikt of dat hij dan alles online vandaag haalt. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook de Beta versie op mijn Cubot One gezet en een stukje gereden, na de kaart van Nederland te hebben gedownload (duurde heeeel lang) en de nederlandse damesstem te hebben geinstalleerd
Alles werkte tot zover naar behoren en de kaart ziet er gelikt uit. Dit is mijn eerste kennismaking met deze navigatiesoftware, dus ik was wel benieuwd.
Als je offline wilt werken, lijkt het me te verwachten dat de verkeersinformatie van nu niet beschikbaar is, dus dat je daarvoor online moet zijn lijkt me niet onlogisch ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Ik bedoel meer dat ik niet weet of hij de kaarten die ik dan heb gedownload in de online mode wel gebruikt. Dus 3 Mb aan kaarten + 50 Kb verkeersinformatie of 0 Mb aan kaarten + 50 Kb verkeersinformatie in de online mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Eerste indruk, hij kiest niet de snelste route, snelheids informatie op de A2 klopt niet helemaal, maar voor een beta indrukwekkend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:08:
Eerste indruk, hij kiest niet de snelste route, snelheids informatie op de A2 klopt niet helemaal, maar voor een beta indrukwekkend.
Dat is ook mijn indruk: Google Maps is sneller en kiest een betere route in 2 van de 2 reizen die ik getest heb, in beide gevallen uiteindelijk ongeveer 10% sneller dan Here, en op de kaart zie je ook dat Here vreemde keuzes maakt. Ook kun je geen "via" aangeven. Verder erg fijn programma, zeer veerlbelovend. Een mini-review van een Sloveen kun je hier vinden, waar ik het voorlopig wel mee eens ben:
http://kacnje.blogspot.nl...-for-android-ratings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Here meld mij nu "THIS VERSION HAS EXPIRED"
Hebben meer mensen dit? Hij doet het iig niet meer bij mij.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Yup here ook ;-)

Was leuk, zolang 't kon ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Kreeg waarschijnlijk iets te veel publiciteit denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
NightMare schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:07:
Kreeg waarschijnlijk iets te veel publiciteit denk ik....
Verwacht eerder dat er een nieuwe Build is, en dat ze daarom deze huidige versie niet meer ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Is deze al bekend?
https://www.sygic.com/static/nui-android/

De nieuwe versie dan, dat Sygic bestaat weet iedereen wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
maarud schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:22:
Is deze al bekend?
https://www.sygic.com/static/nui-android/

De nieuwe versie dan, dat Sygic bestaat weet iedereen wel :+
Kende dit al. De ios versie is er al een tijdje. Maar daar zijn ze nog niet erg positief over lees je hier en daar. Wat ik erg mis in sygic is het navigeren naar bijvoorbeeld een hotel of guesthouse. Op dit moment ben ik ik op vakantie, en voer bij Google maps de naam in, vind die direct het guesthouse wat ik zoek. En zie dan meteen waar het lig. En dan kijk ik bij sygic op de kaart waar ik precies moet zijn, en dat stel ik dan in als locatie. Sygic werkt goed op plaatsnaam + straatnaam. Maar wil je via een andere weg aan je locatie komen, heb je er een slechte aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:06:
Here meld mij nu "THIS VERSION HAS EXPIRED"
Hebben meer mensen dit? Hij doet het iig niet meer bij mij.
Ja. Maar als je root hebt kun je het programma Per App Hacking gebruiken om een andere datum te faken voor Here. Wel even Xposed installeren als je het nog niet hebt.
http://www.androidtipsand...13-best-xposed-modules/2/
Here werkt bij mij weer. Heb Here wel op offline staan sindsdien. Het formaat dat je moet invoeren in Per App Hacking (onder "Time Machine") is zoals dit: 2014-09-30 15:04

[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 01-10-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:17
Dacuuu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:55:
[...]

Kende dit al. De ios versie is er al een tijdje. Maar daar zijn ze nog niet erg positief over lees je hier en daar. Wat ik erg mis in sygic is het navigeren naar bijvoorbeeld een hotel of guesthouse. Op dit moment ben ik ik op vakantie, en voer bij Google maps de naam in, vind die direct het guesthouse wat ik zoek. En zie dan meteen waar het lig. En dan kijk ik bij sygic op de kaart waar ik precies moet zijn, en dat stel ik dan in als locatie. Sygic werkt goed op plaatsnaam + straatnaam. Maar wil je via een andere weg aan je locatie komen, heb je er een slechte aan
Je kan gewoon een hotalnaam invoeren hoor?
Of bedoel je dat hij hem niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:28:
[...]

Ja. Maar als je root hebt kun je het programma Per App Hacking gebruiken om een andere datum te faken voor Here. Wel even Xposed installeren als je het nog niet hebt.
http://www.androidtipsand...13-best-xposed-modules/2/
Here werkt bij mij weer. Heb Here wel op offline staan sindsdien. Het formaat dat je moet invoeren in Per App Hacking (onder "Time Machine") is zoals dit: 2014-09-30 15:04
Ook bij mij werkt de Here app sinds vandaag niet meer
Maar kaarten downloaden kan nog wel
Dus als ik naar Duitsland wil over een tijdje kan ik: ofwel de dan inmiddels uitgebrachte app gebruiken of (als het niet anders kan, maar liever niet) :P de hierboven aangegeven cheat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
krissie100 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:41:
[...]

Je kan gewoon een hotalnaam invoeren hoor?
Of bedoel je dat hij hem niet kent?
Sygic kent bijna niks, google maps herkend gewoon alles wat je ook maar intikt. Dus ik zoek het op in Google maps, om vervolgens de locatie in sygic in te voeren. Heb geen internet onderweg dus offline navigatie is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt, als je bij Sygic snelzoeken doet, dan vindt ie helemaal niks, terwijl de naam soms letterlijk in een POI staat. Soms is over de kaart pannen beter dan dat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sygic en snelzoekbug, ja, daar irriteer ik me ook al heel lang aan. Terwijl het gewoon letterlijk in de lijst staat. Maar die lijst is dan weer zo onhandig dat je liever de kaart gebruikt om te kijken wat er in de buurt ligt. Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik ben erg benieuwd of de 'nieuwe sygic' (zoals aangekondigd) deze bug oplost. Persoonlijk zoek ik gewoon het adres op (al dan niet via google maps) en voer dat dan in, maar het is wel extra werk wat erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben ook heel benieuwd. Vooral de performance van de huidige versie is hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV1983
  • Laatst online: 29-08-2021
Een vraagje over de Tomtom app op de S4 mini. Wil graag de Tomtom app kopen alleen wil ik van te voren wel zeker weten dat het geluid niet te zacht is zodat ik hem nauwlijks kan horen. En ja ik heb mn radio ook aan en nee die staat niet te hard. Persoonlijk vind ik Waze te zacht (op de snelweg kan ik de navigatie nauwlijks verstaan)

Voorheen had ik een losse navigatie en dat werkte perfect. Alleen die is nu overleden en omdat ik nu een goeie telefoon heb waar dit makkelijk bij moet kunnen wil ik de kosten voor een nieuwe navigatie (+/- 150euro) besparen op de app (45euro). Houder en alles heb ik al behalve de app alleen weet ik niet of het geluid hard genoeg kan.

Misschien een andere app? Mijn eisen qua navigatie zijn:
- Kaarten kunnen downloaden en op externe mini sd card zodat ik in het buitenland geen internet nodig heb.
- Rekening houden met files tijden rijden.
- Waarschuwingen tijdens het rijden dat er flitsers staan
- Lifetime update van kaarten mogelijk.
- Moet de gesproken aanwijzingen kunnen verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
RJV1983 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:37:
Een vraagje over de Tomtom app op de S4 mini. Wil graag de Tomtom app kopen alleen wil ik van te voren wel zeker weten dat het geluid niet te zacht is zodat ik hem nauwlijks kan horen. En ja ik heb mn radio ook aan en nee die staat niet te hard. Persoonlijk vind ik Waze te zacht (op de snelweg kan ik de navigatie nauwlijks verstaan)

Voorheen had ik een losse navigatie en dat werkte perfect. Alleen die is nu overleden en omdat ik nu een goeie telefoon heb waar dit makkelijk bij moet kunnen wil ik de kosten voor een nieuwe navigatie (+/- 150euro) besparen op de app (45euro). Houder en alles heb ik al behalve de app alleen weet ik niet of het geluid hard genoeg kan.

Misschien een andere app? Mijn eisen qua navigatie zijn:
- Kaarten kunnen downloaden en op externe mini sd card zodat ik in het buitenland geen internet nodig heb.
- Rekening houden met files tijden rijden.
- Waarschuwingen tijdens het rijden dat er flitsers staan
- Lifetime update van kaarten mogelijk.
- Moet de gesproken aanwijzingen kunnen verstaan!
Ik heb de TomTom app op mijn HTC M8 en die hoef ik niet eens op zijn hards te zetten. De stemmen zijn zeer luid en duidelijk en komen bij mij zonder problemen boven de radio uit. (mits je niet volume radio helemaal open zet :+ )

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
HERE werkt weer, nieuwe beta: http://www.androidpolice....-on-non-samsung-hardware/

Ben hem nu aan het proberen...op het eerste gezicht leuk en natuurlijk een groot pluspunt dat je gratis offline navigatie kan hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
maarud schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:13:
HERE werkt weer, nieuwe beta: http://www.androidpolice....-on-non-samsung-hardware/

Ben hem nu aan het proberen...op het eerste gezicht leuk en natuurlijk een groot pluspunt dat je gratis offline navigatie kan hebben :D
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Chill, ben benieuwd wat voor verbeteringen de nieuwe versie heeft aangebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 23:18
Net getest op een Note 10.1, app werkt maar hij herkent de GPS niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hmm bij mij werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op mijn S4 werkt de gps wel, maar hij loopt een beetje achter.
En de stem-begeleiding zegt niks. :/

Toch nog maar even bij Sygic blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 22:39

Klippy

Still Game

koelkast schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:08:
Sygic en snelzoekbug, ja, daar irriteer ik me ook al heel lang aan. Terwijl het gewoon letterlijk in de lijst staat. Maar die lijst is dan weer zo onhandig dat je liever de kaart gebruikt om te kijken wat er in de buurt ligt. Tja....
Heb ik ook wel eens last van, maar soms werkt het wel gewoon goed...

Wat overigens bijna altijd werkt is beginnen met de plaatsnaam in te vullen, dat hoeft niet eens precies de plaats te zijn van de locatie die je zoekt, maar kan ook een plaats erbij in de buurt zijn.
Daarna kan je navigeer naar POI kiezen en dan beginnen met zoeken.
Denk dat de 'zoekbug' daar ook mee te maken heeft, hij zoekt eerst in je eigen regio als je geen plaatsnaam invult.

Afgelopen week een paar dagen in Schotland gereden en Sygic constant aan gehad, al waren de routes niet lastig (weinig wegen in de highlands), maar we wilden wat stops onderweg maken en hadden niet veel tijd over. Werkte weer goed, heeft me niet in de steek gelaten, niet uitgevallen of blijven hangen en geen gekke dingen.
Enige dat opviel is dat hij een aantal keer (5 á 6 keer) de maximumsnelheid niet goed had. Overgangen van dual carriageway naar single lane is 70 naar 60 en andersom. De weg zag er niet vernieuwd uit, maar toch zei hij soms 60 waar je 70 mocht en andersom. Nu had ik dat na 2x wel in de gaten, maar omdat er verder ook geen borden op de weg staan was het in het begin niet helemaal duidelijk. Overigens ging het op de meeste van die plekken gewoon helemaal goed.
En de laatste dag bij Glasgow airport ging het ook niet helemaal soepel, hij stuurde ons eerst 100% goed naar de Car-hire drop-off maar we moesten nog even tanken en daarna had ik me vergist in afslag, dus de navigatie maar letterlijk gevolgd en die maakt er een potje van, stuurde me 2x verkeerd, ging steeds herbereken en stuurde me toen een weg in die alleen voor vliegveld services was, natuurlijk het eerste bord gemist omdat ik me al afvroeg of het niet de verkeerde route was, dus even achteruit rijden en maar weer goed opgelet en de borden volgen...
Al kan het zijn dat mijn GPS bereik niet 100% was want ik had de houder al van het raam gehaald.

Maar verder dus niet ontevreden, ook in de stad nog 2x snel geraadpleegd te voet om te checken of we goed liepen en dat werkt altijd prima via POIs die dicht in de buurt liggen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
Mooi dat Nokia Here! Begint wel te zeuren over m'n Roaming@Telfort (hoe zit dit nu eigenlijk, hebben meer mensen hier last van met Android 4.4.4?).

Wat me opvalt:
* een zinvol status-bar icoontje, geeft in 't klein aan wat de volgende route-stap is
* nog geen "hifi" nederlandse stem helaas
* traffic info nauwkeurig
* erg grote (als in te grote) notificatie bovenin (1/3 van scherm) over volgende route-stap
* geen kompas overlay (vind ik zoiets simpels en zou een must moeten zijn voor elke navi app)
* status balk onderin netjes, met standaard snelheid+snelheidslimiet, aankomsttijd en minuten vertraging
* kaartmateriaal van heeeeel veeeel landen, en ook Israel (zeldzaamheid, hebben Tomtom/Garmin/Navigon niet)

Komen de maps van Bing? Verkeersinfo van?? Waar halen ze hun input vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
catchingfire schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:29:
Mooi dat Nokia Here! Begint wel te zeuren over m'n Roaming@Telfort (hoe zit dit nu eigenlijk, hebben meer mensen hier last van met Android 4.4.4?).

Wat me opvalt:
* een zinvol status-bar icoontje, geeft in 't klein aan wat de volgende route-stap is
* nog geen "hifi" nederlandse stem helaas
* traffic info nauwkeurig
* erg grote (als in te grote) notificatie bovenin (1/3 van scherm) over volgende route-stap
* geen kompas overlay (vind ik zoiets simpels en zou een must moeten zijn voor elke navi app)
* status balk onderin netjes, met standaard snelheid+snelheidslimiet, aankomsttijd en minuten vertraging
* kaartmateriaal van heeeeel veeeel landen, en ook Israel (zeldzaamheid, hebben Tomtom/Garmin/Navigon niet)

Komen de maps van Bing? Verkeersinfo van?? Waar halen ze hun input vanaf?
Klopt, in 4.4.4. heeft Google vergeten Telfort in het lijstje te zetten van netwerken die meeliften op KPN. Alleen op te lossen als je bereid bent om te rooten. Kaarten zijn waarschijnlijk op basis van NAVTEQ, dat is ten slotte van Nokia/HERE :) en combinatie van vanalles eigenlijk: Wikipedia: Here (Nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De nieuwe sygic layout is bij mij binnen aan het lopen.

Helaas vandaag geen auto dus ik kan geen praktijk test/ervaring weergeven. Eerste indruk: geen kaartupdate, ziet er verder wel aardig uit, of het beter werkt moet nog blijken. Invoeren adres/contact/recente bestemming is iets beter nu, maar het zal even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
rockhopper schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:48:

Helaas vandaag geen auto dus ik kan geen praktijk test/ervaring weergeven. Eerste indruk: geen kaartupdate, ziet er verder wel aardig uit, of het beter werkt moet nog blijken. Invoeren adres/contact/recente bestemming is iets beter nu, maar het zal even wennen worden.
Heb net toevallig Sygic terug geïnstalleerd. (aankomende trip naar frankrijk)
Ik heb wel nog steeds de oude versie. (althans dezelfde layout als een jaar geleden)
Iets speciaals gedaan om de nieuwe versie te pushen?

Net even wat liggen testen maar is al enkele keren gecrasht.
Het loopt gewoon niet soepel op mijn gsm (htc one M7).
Overige apps (die ook zwaar zijn) hebben geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:10
Heb zelf van 30 augustus tot 19 september heerlijk met de TomTom app rondgereden op mijn vakantie in de USA en met een Galaxy S5 plus een maandje Traffic daarbij genomen om zo files te ontkomen, wat ook erg goed werkte. Ik had daar een prepaid SIM kaartje gekocht om onder andere Traffic te kunnen gebruiken (en daar gewoon te kunnen bellen en dingen te zoeken op internet als je snel iets wil vinden in de buurt).
Zat altijd goed op de weg waar ik me ook daadwerkelijk bevond en routes voelde allemaal erg goed en snel aan (weet natuurlijk nooit zeker of het de beste routes waren, maar heb altijd goede routes gehad). Wat ook erg prettig was is het aangeven van het feit dat je een andere tijdzone in rijdt, heb daar ooit wel eens problemen mee gehad en is een erg groot kleinigheidje voor ons geweest daardoor.

Heb er 5500KM mee gereden en echt alles is goed en duidelijk gegaan, vooral prettig als je weet of je op tijd aan zal komen bij het vliegveld qua files, geeft je echt een stuk rust!
Ik heb in het verleden in Nederland wel eens met Sygic rondgereden, maar TomTom is in mijn gevallen (op de S3 en S5) altijd echt de betere gebleken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
rockhopper schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:48:

Android of IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Gezien de naam van dit topic lijkt me dat het Android is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ja, maar hier is geen update te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het is inderdaad de android versie 8)7

Ik heb even 'gewandeld' met de nieuwe layout. Maar ik ben nog niet aan echt testen toe gekomen. Wel is de hele 'zoeken' en 'route ingeven' op de schop gegaan. Het oogt allemaal soepeler en je kan al snel op de knop "route" (rechtsboven) drukken zodat ie aan het rekenen kan gaan.

Ook POI's in een stad zijn wat fijner te zoeken je werkt nu meer met tabbladen waar je snel tussen kan switchen. alles / groepen als de 2 tabbladen waarbij groepen weer onderverdeeld is in een lijst met alle categorieën zoals eten&drinken of winkels. Geen idee of het 'completer' is geworden.

Verder zit er een 3D knop rechtsonder in de hoek waarbij je wisselt tussen "birdseye view" (bovenaanzicht) en "3/4 overzichtsview" (meer zoals het landschap echt voor je is). Geen idee of het al rijdend zichtbaar blijft.

Ook zit in het menu nu wat duidelijker aangegeven waar je kaarten zijn (per werelddeel/regio) en dat bepaalde dingen locked of unlocked zijn (HUD display - traffic info) dmv een slotje.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 08-10-2014 18:44 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Maar waar haal jij die update vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bij mij kwam ie automatisch in de playstore samen met de normale meldingen van er zijn updates beschikbaar. Er staat bij: versie 14.6.3 en 'bijgewerkt op 7 okt 2014'

Ik denk dat ze de update niet overal tegelijk toe laten. Ik ben gebruiker sinds aug 2012, misschien dat iemand daar de 'volgorde' uit kan afleiden.

[ Voor 31% gewijzigd door rockhopper op 08-10-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
14.3.4 bijgewerkt op 7 oktober...
Hier wordt ik ook niet veel wijzer van ;)
Ik ben nu minder dan een jaar gebruiker

[ Voor 21% gewijzigd door krissie100 op 08-10-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Die van mij had 1 oktober deze update al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
nokiaan958GB schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:32:
Die van mij had 1 oktober deze update al :P
In dat geval wacht ik het wel even af ;)
beetje blij met de update?

[ Voor 6% gewijzigd door krissie100 op 08-10-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ze rollen de update stapje voor stapje uit, maar ik vind de oude GUI veel fijner dan de nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het is even wennen, maar er zitten toch wel leuke wijzigingen in. Als je op de pijl rechtsonder klikt (zonder route) dan krijg je 3 weergave modi terwijl je in 3/4 overview blijft.

1 met balk (tijd/snelheid etc) terwijl de kijkrichting meegaat met hoe de telefoon gehouden wordt, hierbij heeft de pijl een extra symbool (zoiets als blikveld)
2 met balk georiënteerd op het noorden
3 zonder balk lichtelijk uitgezoomed nog steeds georiënteerd op het noorden

Qua interface vind ik het persoonlijk wel een vooruitgang al heb ik het nog niet rijdend in werking gezien. Ik vind de instellingen en opties nu wel duidelijker weergegeven en ook duidelijker in of het wel of niet aan staat. Het invoeren gaat nu iets anders je hebt steeds een zoekbalk bovenin waar je adres in kan voeren. Daarnaast heb je links het menu zitten en rechts een soort bookmark waar je favorieten en contacten zitten. Allemaal redelijk snel bij de hand en ik hoef niet langer daarvoor te scrollen.

Verder zitten er een aantal 'pop up' instructie schermen (tips hoe je de nieuwe features kan gebruiken en uitleg over wat waar zit) Werkt wel handig. Je kan ook makkelijk een punt op de kaart direct toevoegen aan favorieten. Iets wat ik bij de vorige versie erg onhandig en onduidelijk vond.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat je fijner vind aan de oude GUI Dacuuu? Zou je dat willen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Hier ook 14.3.4!
Wel pas gisteren geïnstalleerd maar ben al betalende gebruiker sinds 2011! ;)

Ik vind het vreemd waarom sygic zo stroef draait op high end telefoons.
Als je dit dan bijvoorbeeld bekijkt met HERE dan loopt HERE toch veel soepeler.

Slecht geprogrammeerd? ;)

[ Voor 47% gewijzigd door frye op 09-10-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik weet niet of het versie afhankelijk is maar ik was vandaag aan het navigeren met 14.3.4 op mijn Sony Xperia Z Ultra en kreeg problemen toen ik gebeld werd. Je ziet in de rechterhelft van je scherm dan wie er belt met in beeld knoppen voor opnemen en verbreken.
Ik heb niet opgenomen en toen de beller had opgehangen was de rechterhelft van mijn scherm zwart. De knoppen op het scherm werken dan ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
frye schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:07:
Ik vind het vreemd waarom sygic zo stroef draait op high end telefoons.
Als je dit dan bijvoorbeeld bekijkt met HERE dan loopt HERE toch veel soepeler.
Da's gek, want ik heb op mijn HTC One S precies de tegenovergestelde ervaring: Sygic draait super soepeltjes (ook beter dan Google Maps) en HERE schokt juist (niet storend, maar wel minder soepel dan Sygic). Misschien heeft het te maken met bepaalde grafische capabilities van de GPU, waarbij ze beiden andere features vereisen.

Overigens ben ik niet zo te spreken over HERE: vreemde routes, lang vasthouden aan de orginele route, terwijl ik binnendoor wil rijden (om files te vermijden die hij ook niet heeft gezien), lastig kiezen tussen alternatieve routes (hij lijkt niet goed/snel te reageren, dus misschien bug). Als de verkeersinformatie nauwkeuriger wordt (misschien gaat dat vanzelf bij meer gebruikers in NL), dan is dat wel een belangrijke meerwaarde, maar die vreemde routes vind ik echt storend. Grafisch ziet het er prima uit, maar dat geldt ook voor Sygic. Wel is de interface minder rommelig dan Sygic, al heb ik daar de nieuwste versie nog niet van gezien :(. Voor een beta prima, anders niet goed genoeg.

Ik kan trouwens nergens de optie vinden om m'n thuisadres in te voeren. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik vind Here wel mooi overzichtelijk maar ik mis ook het "intelligente" stukje uit waze. Daar krijg ik altijd de vraag of ik onderweg ben naar m'n werk / thuis.
Vind ik persoonlijk wel handig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hier ook 14.3.4 staan sinds vandaag, maar aan de lay-out is helemaal niks veranderd?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Fire69 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:43:
Ik heb hier ook 14.3.4 staan sinds vandaag, maar aan de lay-out is helemaal niks veranderd?? :?
Dat komt omdat de nieuwe layout waarschijnlijk net zoals bij mij versie 14.6.3 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Net de Here Beta versie getest op mijn S5. Hoewel ik offline kaarten heb gedownload gaat hij toch alles online halen omdat ik verkeers info wil. Waarom kan hij geen verkeers info online halen terwijl hij de offline maps gebruikt? Nu kost het ritje Eindhoven - Amsterdam me 15 MB aan data....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
Ik was het wachten op de 14.6.4 update van Sygic wel een beetje zat, dus heb via hier direct de .apk gedownload. Gewoon schoon en legaal, omdat de .apk via Google Play wordt gefetched.

Eerste indruk: eindelijk! Een strakke, mooie interface waar je wél bij van wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door _gibeon_ op 13-10-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik krijg het verzoek of ik een of ander Zynga spel wil downloaden. Doe maar niet dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Señor Sjon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:33:
Ik krijg het verzoek of ik een of ander Zynga spel wil downloaden. Doe maar niet dus. :P
Je kan hem hier ook downloaden.

code:
1
2
3
MD5: 10D1BE6FFE516E079A79A141ABB1C271
SHA-1: 29A135DA51D5F0451F94FF2E69F7BB9FC65F856E
SHA-256: D5E34E94C2008084B2E37D7C1E90088D73152C8BF78DFDBE0489B73686CA725E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:56
_gibeon_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:15:
Ik was het wachten op de 14.6.4 update van Sygic wel een beetje zat, dus heb via hier direct de .apk gedownload. Gewoon schoon en legaal, omdat de .apk via Google Play wordt gefetched.

Eerste indruk: eindelijk! Een strakke, mooie interface waar je wél bij van wordt.
Ik kreeg gisteravond op mijn telefoon via de Play Store al de update voor Sygic aangeboden?

Ik heb er nog niet mee genavigeerd, maar de eerste indrukken zijn goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
UTwizard schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:48:
[...]

Ik kreeg gisteravond op mijn telefoon via de Play Store al de update voor Sygic aangeboden?

Ik heb er nog niet mee genavigeerd, maar de eerste indrukken zijn goed :)
Ze rollen de update uit in een paar weken. Zo hadden de 1e hem een week of wat geleden. En ik heb zelf nu nog niets via de playstore. Maar vind de oude sygic wel fijn navigeren. En hoor links en rechts dat de nieuwe weer best buggy is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat snap ik niet, we hebben die PlayStore toch niet voor niets?

De tunnelbug uit de oude versie is irritant genoeg. Helaas heeft Sygic de suggestiefora gesloten. Vind ik persoonlijk een erg slechte move, zeker met concurrentie als Waze en straks Here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
heb net die apk geinstalleerd met nieuwe look, en ik vind het heel fijn, duidelijk en smooth op het eerste gezicht, en nee, ik heb geen high end telefoon maar gewoon met moto g vergelijkbaar toestel en hij loopt gewoon soepeltjes!

edit: welke tunnelbug?

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 13-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als de GPS langer dan zoveel seconden het signaal kwijt was, was opeens de route foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Señor Sjon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:24:
Als de GPS langer dan zoveel seconden het signaal kwijt was, was opeens de route foetsie.
Oh gek, heb ik nooit gehad, zelfs niet door die lange tunnels in oostenrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Vandaag HERE gebruikt om te navigeren, met NL gedownload, maar dat werkt wel heel lekker en intuitief zeg. Een blijvertje, zeker omdat hij gratis offline maps heeft (die van redelijke grootte zijn itt OSMand enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb gisteren ook voor het eerst met Here genavigeerd en vond het wel prettig.
Alleen moest ik ergens achteraf zijn, waar hij me op zich goed heen bracht.
Echter de terugweg loodste hij me over allerlei landerij-wegen, terwijl het volgens mij beter/sneller/makkelijker kon.

Ik ga mijn Sygic nog niet weg doen in ieder geval.

Ik zal vanaf nu eens kijken, voordat ik weg rij, welke route Here en Sygic opgeven en die met elkaar vergelijken. Ben erg benieuwd wat daar uit komt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
In mijn tests gaf Here ook af en toe minder snelle routes dan Google. Verder wel fijne applicatie, en inderdaad gratis offline navigatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
heb nu ook de nieuwe interface van Sygic. (APK)
Het werkt hier zeer soepel! Lijkt een betere interface en iets logischer in elkaar.

Wel nog niet al rijdend getest maar dat doe ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
krissie100 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Oh gek, heb ik nooit gehad, zelfs niet door die lange tunnels in oostenrijk ;)
Is ook een vrij recente bug, van de zomer kwam die opeens langs. Normaal had ik daar ook geen last van.
speedme schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:53:
Ik heb gisteren ook voor het eerst met Here genavigeerd en vond het wel prettig.
Alleen moest ik ergens achteraf zijn, waar hij me op zich goed heen bracht.
Echter de terugweg loodste hij me over allerlei landerij-wegen, terwijl het volgens mij beter/sneller/makkelijker kon.

Ik ga mijn Sygic nog niet weg doen in ieder geval.

Ik zal vanaf nu eens kijken, voordat ik weg rij, welke route Here en Sygic opgeven en die met elkaar vergelijken. Ben erg benieuwd wat daar uit komt.
En ik heb juist met Sygic dat ie me rustig over een stuiterende parallelweg met tig drempels of verkeerslichten stuurt i.p.v. de provinciale weg ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Is ook een vrij recente bug, van de zomer kwam die opeens langs. Normaal had ik daar ook geen last van.

[...]

En ik heb juist met Sygic dat ie me rustig over een stuiterende parallelweg met tig drempels of verkeerslichten stuurt i.p.v. de provinciale weg ernaast.
Dat is toch wel erg bizar, zou zoiets niet aan brakke gps ontvangst liggen?
Juist met parallelwegen speelt de gps van de telefoon een belangrijke rol. Dus erg afhankelijk van toestel, plek in de wagen en of je nog andere "obstructies" in de auto hebt (zonwerende folie en zo). Een navi app staat en valt natuurlijk met de data die het van de gps module ontvangt, dat geld zowel voor Here als Sygic als alle andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, ging bv om een weg in een woonwijk, blok huizen ertussen en ernaast een provinciale weg. Waarschijnlijk zag ie beiden als 50, dus besloot me maar door die woonwijk te sturen. Die weg was wat minder vlak dan op het plaatje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dan is de app duidelijk fout (en hebben we het niet echt over een parallelweg als er een heel blok huizen tussen zit) Ik herken zulke fouten ook wel, in de Ebro Delta (soort rijstvelden gebied in Spanje) stuurt sygic je ook te pas en te onpas over wegen die er niet zijn (onder water dwars door het rijstveld) en ziet hij totaal niet welke wegen er wel en niet doodlopen.
Immers alles is buiten de bebouwde kom en dus geschikt voor 80km/u. De praktijk is dan dus duidelijk anders. Eigenlijk zou je wel verwachten dat er een verschil is tussen een provinciale/doorgaande weg en wegen die door huizenblokken/woonwijken lopen. Op normale wegenkaarten/topo kaarten wordt er wel duidelijk met een legenda aangegeven wat voor type weg het is (en daar zie je niet hoe snel je mag gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat Sygic wel de km/u erin heeft staan, maar niet zo snel het wegtype. Dan is een doorgaande weg die 60 is gemaakt (welkom in Holland. }:| ) te langzaam volgens Sygic en kiest ie een parallelweg waar hij geen snelheidsdata van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 11:39
Vandaag een stukje gereden met de vernieuwde versie van Sygic.

Tot nu toe werkt het goed maar mis ik iets wat wel beschikbaar was bij de vorige versie.
De notificatie bar boven is niet meer zichtbaar!

Iemand een idee of het mogeljk is om het weer zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ChiMan schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:14:
Vandaag een stukje gereden met de vernieuwde versie van Sygic.

Tot nu toe werkt het goed maar mis ik iets wat wel beschikbaar was bij de vorige versie.
De notificatie bar boven is niet meer zichtbaar!

Iemand een idee of het mogeljk is om het weer zichtbaar te maken?
Instellingen>volledig scherm en die uitzetten ;)
Ik snap nog niet hoe ik "thuis" kan klikken om naar huis te navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:19:
[...]

Instellingen>volledig scherm en die uitzetten ;)
Thanks!

Wordt een dagje ouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:19:
[...]

Van linksaf naar rechts swipen.
"Home".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Thx

Waar moet je dat swipen?
Ah, blijkbaar moest ik nog thuisadres opgeven, dankje

[ Voor 132% gewijzigd door krissie100 op 14-10-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Cerberus_tm schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 02:47:
In mijn tests gaf Here ook af en toe minder snelle routes dan Google. Verder wel fijne applicatie, en inderdaad gratis offline navigatie!
En niet vergeten dat Here nog in Beta is he ?
Dus het kan nog heel wat worden na een aantal updates.

Ik ga hem zeker een tijdje houden, ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Zeker voor in NL rijden is de verkeersinformatie erg welkom.

Ook zal ik de nieuwe Sygic eens proberen.
Ik gebruik het al jaren en tot nu toe vind ik het de beste navigatie die er is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
speedme schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:31:
[...]

En niet vergeten dat Here nog in Beta is he ?
Dus het kan nog heel wat worden na een aantal updates.

Ik ga hem zeker een tijdje houden, ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Zeker voor in NL rijden is de verkeersinformatie erg welkom.

Ook zal ik de nieuwe Sygic eens proberen.
Ik gebruik het al jaren en tot nu toe vind ik het de beste navigatie die er is.
Ik hoop het! Nu je het zegt zie ik dat alleen de Android-applicatie van Here die fout maakt die de route 10 minuten langer maakt dan Google Maps: de web-pagina van Here (net als die van Google) geeft wel de juiste, snellere route aan. Op de kaart zie ik dat de verkeerde route te vroeg van de rijksweg afgaat en te lang over kleine wegen rijdt. Maar dat geeft in elk geval hoop dat de Android-applicatie misschien nog niet zo up to date is als de web-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Sinds de nieuwe update van Sygic mis ik de Reisboek functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ChiMan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:07:
Sinds de nieuwe update van Sygic mis ik de Reisboek functie!
Je bedoelt vaak gemaakte ritten opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
krissie100 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Je bedoelt vaak gemaakte ritten opslaan?
Nee, je kon in de voirge versie zien welke ritten je had gemaakt met extra informatie zoals gemiddelde snelheid, hoogste gehaalde snelheid, afstand, etc.
Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste