Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Dacuuu schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Hier een topic met wat meer info over Tomtom go mobile.

Het lijkt me dat Tomtom de mensen die hun navi in de android/ios shop gekocht heb, gratis overzetten naar de nieuwe app. En dan stoppen ze met de oude. Andere manieren zijn er denk ik niet..
In de app description staat:
Notice for owners of the previous TomTom Navigation app for Android: this app is still supported but no longer available for purchase. If you removed the app from your phone, you can re-download it from the ‘My Apps’ section in Google Play. You will keep receiving map updates. The Traffic and Speed cameras services will continue to work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 20:11
Quote.

- TomTom herlanceert Android app met een radicaal nieuw paradigma gekenmerkt door een innovatief gebruik en manier van betalen.

- De nieuwe TomTom Go Mobile is gratis voor de eerste 250 km en de eerste maand, en je kunt losse kaarten downloaden van ieder deel van de wereld, met een dekking van 111 landen.

- U kunt een upgrade betalen in drie modi: 1 maand tot 4€ , 20 € 1 jaar , 3 jaar oud tot 45 € ( prijzen die wij hebben afgerond).

- Bevat ook de verkeersinformatie en flitspalen , geen aankopen meer " in -app " en waardoor meer waarde aan software navigatie

- Bijna onmogelijk om Google Map in het buitenland gebruiken vanwege de hoge roamingtarieven. In een occasionele reis naar het buitenland met €4 TomTom Go Mobile stelt ons in staat om begeleide reizen turn by turn navigatie zonder internetkosten.

- De user interface is een van de laatste Go navigatiesystemen. [...] duidelijkheid instructies te volgen dankzij de spectaculaire 3D-visualisatie.

- De app is momenteel alleen voor Android en heeft als doel om de kloof en de reeks van verkeerde bewegingen van de Nederlandse multinational op het gebied van smartphones te overbruggen : eerst ingezet alles op de iPhone , dan te laat uitgebracht een app voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:16:
Heeft iemand een idee hoe ik de GPS van een S3 een soort van reset/duw kan geven.
Als ik sygic opstart ben ik 10km onder de grond, en mijn lente/breedte graad is 999,999
Heb zelf behoorlijk last gehad van n Google+ update op mn HTC One X.
Blijkbaar heeft HTC iets veranderd aan Android want van de 1 op de andere dag had mn TomTom kuren.
Had veel moeite om mn locatie te bepalen, drama.

Toen ben ik apps gaan uitschakelen, maar pas toen ik Google+ updates eraf gooide, ging t weer goed.
Blijkbaar gebruikte Google ineens mn GPS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs contact gehad met Sygic ivm een widget op mijn homescreen.
Navigon gebruikte ik eerst altijd omdat het ook een widget had en ik vliegensvlug dan in mijn recente bestemmingen via de widget kan scrollen en dan kan navigeren aangezien ik in de zorg werk en erg veel heen en weer moet rijden.

Ze hebben mij verteld dat het in de volgende update er aan gaat komen. Verder vind ik Sygic lekker vlotjes werken op mijn note 3. App start snel op en ziet snel mijn locatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb even aan het google geweest ,maar kan niets vinden.
Weet iemand wanneer TomTom Go Mobile voor belgie en Nederland beschikbaar gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:09
Ik had vandaag een update voor Sygic. Niets spectaculairs te zien. Ook geen kaart updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 07-10 11:50
Tsurany schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:
Google Maps is de laatste tijd pure bagger. Uit het niets andere routes pakken tijdens het rijden terwijl de routes qua afstand, tijd en wegsoort niet te prefereren zijn. Zie regelmatig dat ik opeens 20 minuten later thuis ga zijn puur omdat Google Maps een andere route kiest.
Helemaal mee eens! Ik krijg tegenwoordig op mijn vaste route van 1 uur en 8 minuten nu een standaard route van 1,5 uur aangeboden door Maps met een alternatief wat 22 minuten sneller is. En vorige week toen ik naar Luxemburg moest was het ook al ellende wat echt onnodig was. Er staat zelfs bij de 'alternatieve' routes (volgens Google, maar volgens mij is het gewoon de standaard route) 'xx minuten sneller'. Pak die dan gewoon standaard zou je zeggen. Dit gebeurt zelfs midden in de nacht. Ik heb al naar instellingen gekeken maar kan niks vinden.
Gotez schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:32:
Bedankt voor je reactie. Wat een slechte implementatie. Werkt heel traag. En ook jammer dat niet alle huisnummers erin staan. Blijf toch maar bij waze denk ik.

De reden dat ik OSMand wil gebruiken is dat ik merk dat sinds een maand of twee mijn autolader het niet meer bij kan werken. Hiervoor laadde de batterij langzaam op als ik waze aanhad. Nu loopt deze snel leeg. Google play services slurpt batterij leeg. Komt dit door GPS update of misschien door mijn keuze om CM11 te gebruiken? Of kan het simpelweg een kapotte lader of S3 batterij zijn?
Ik heb hier ook last van met mijn S3! Al meerdere laders geprobeerd en zelfs bij de autodealer geweest omdat ik dacht dat het aan de aansluiting lag. Dit was volgens BMW niet het geval. Heb nu een originele Samsung oplader gekocht, ben benieuwd: http://www.bol.com/nl/p/s...r-zwart/9005000012164920/

[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 07-07-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 20:20
Ik heb zelf ooit deze gekocht voor 1 euro in play store, vrij basic maar verrassend goed:

Google Play: GPS Navigation & Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:55:

[...]

Ik heb hier ook last van met mijn S3! Al meerdere laders geprobeerd en zelfs bij de autodealer geweest omdat ik dacht dat het aan de aansluiting lag. Dit was volgens BMW niet het geval. Heb nu een originele Samsung oplader gekocht, ben benieuwd: http://www.bol.com/nl/p/s...r-zwart/9005000012164920/
Toevallig na de upgrade na 4.4? Sinds die update draint mijn telefoon als een bezetene door Google Services (xperia Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Cyleo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Toevallig na de upgrade na 4.4? Sinds die update draint mijn telefoon als een bezetene door Google Services (xperia Z)
Nee, ik heb nog android 4.3. Ik heb er al maanden last van, eigenlijk al sinds ik het in de auto gebruik.
Dat is september vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Je batterij kan ook gewoon op zijn. Had mijn telefoon ook (geen Samsung) na 1,5 jaar. Sneller leeg, laad langzamer bij, etc.

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens Google Maps gebruikt. Wat mij opviel is het lage stroomverbruik. Beeld was niet erg vloeiend (batterij was onder 20%), maar zeker lager verbruik dan Sygic in de 'optimaal' stand. Deels verklaarbaar door de vloeiender graphics en 3D-features, etc van Sygic (die overigens ook een bespaar-stand kent), maar toch.

Over stroomverbruik gesproken, Spotify anyone!? Geen aanrader om te combineren met navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Een belangrijk punt rond opladen is dat niet alleen de lader een limiet stelt maar ook de accu. Als de telefoon te warm is gaat hij op een lager niveau opladen en kan hij soms zelfs stoppen met opladen. Dus is navigatie veel energie aan het vragen en wordt je telefoon erg warm kan hij leeglopen ondanks dat de lader nog capaciteit genoeg heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Gotez:

Mn HTC trok gewoon in 1 dag leeg, terwijl ik m constant aan de autolader had!
Nadat ik de update van Google+ had verwijderd, was dat probleem meteen weg

Warmte: mn fone hangt aan n (hele fraaie houder van hang-up, ijzerdraad frame, waardoor hij prachtig strak tegen t rooster hangt! 9 euro halfords) ventilatie houder waar de airco tegen blaast

http://www.halfords.nl/pr...gup-smartphonehouder.html

Serieus, ik heb veel houders gehad, maar deze is top.

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 09-07-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Zit die onderste beugel niet voor je android-knoppen? En krassen die stangetjes niet?
Voor de ventilator hangen is wel echt een pré ivm koeling. Mijn houder staat nu midden op mn dashboard en dus ook midden in de zon met overhitting tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:14
Ziet er wel aardig uit inderdaad. Hangt er niet teveel gewicht aan je rooster? Ik zie niet helemaal goed hoe het bevestigd is eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ga maar eens langs de halfords, ziet er idd goed uit. Momenteel een prima houder maar telefoon wordt loeiheet. Zit het wel stevig vast? Die dingen willen nog wel eens rammelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ziet er goed uit. Helaas gaat de Note 3 daar niet inpassen :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen krassen
Je hangt m werkelijk binnen 5 seconden aan je ventilatie en haalt m zo los.
Bovenaan buigt hij naar achter en weer omhoog.
Je hangt m erin.

Zonder telefoon erin lijkt hij slap, omdat hij buigzaam is, maar zodra je je telefoon erin doet, is hij stevig.
Ik denk dat n Note ook past, want hij past zich aan je fone aan.

Absoluut geen gerammel.
Ik gebruik m in mn taxi 8 uur per dag en haal m iedere dag er ook weer uit.
Geen plastic dingen die kunnen afbreken of lomp grote houders.

Mooi minimalistisch, beste houder die ik ooit heb gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 10-07-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mooi, dan zal ik hem van het weekend eens bestellen.
@Tsu, laat maar weten of het wat is, maar zo te lezen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
De enige beperking is dat je een roostertje moet hebben waar dat ding in kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:46
Is die houder ook geschikt voor landscape plaatsing? Als ik het zo zie, is dat niet het geval, vandaar mijn vraag, misschien heb ik het mis ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Koldur schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:48:
Is die houder ook geschikt voor landscape plaatsing? Als ik het zo zie, is dat niet het geval, vandaar mijn vraag, misschien heb ik het mis ;)
Je kan ook met een stukje stevig ijzerdraad en een tangetje aan de slag. Dan maak je er zo zelf een.
stukje ducttape om het draad om krassen op je telefoon te voorkomen. En een rubbertje ofzo om het in je ventilator te klemmen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
RocketKoen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:48:
[...]

Je kan ook met een stukje stevig ijzerdraad en een tangetje aan de slag. Dan maak je er zo zelf een.
stukje ducttape om het draad om krassen op je telefoon te voorkomen. En een rubbertje ofzo om het in je ventilator te klemmen.
Of installatiedraad gebruiken?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb die van mij een aantal jaar geleden al op de site van de fabrikant besteld. Scheelt toch weer 4 cent + verzendkosten ;) http://www.mobilehangup.nl/

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
En gratis verzending :) Halfords kost weer €4,95 verzendkosten.
Gelijk bestellen maar, je kan hier haast niet miskoop mee doen.
EDIT: 10% korting code, lijkt een universele code te zijn: facebook10

[ Voor 56% gewijzigd door vinom op 10-07-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe verwijder je eigenlijk een kaart in Sygic? Ik wil Duitsland eruit hebben, en ook Italië, dat scheelt zo ruim 1 gb ruimte. Vind in het menu geen mogelijkheden om kaarten te wissen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan je bij de kaart-download-app dan toch uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Ja precies dat doe je bij Instellingen > beheer kaarten.
Gewoon het geïnstalleerde land aanvinken en deze wordt rood en veranderd in "verwijderen" > klik Ga verder en klaar.

Mocht het echt niet lukken kan je natuurlijk altijd nog via een file manager (a la Astra file manager) de kaarten handmatig deleten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Waze + originele Samsung oplader werkt super!

De telefoon laadt eindelijk weer netjes bij tijdens het rijden. Ben er helemaal tevreden over na een klein weekje gebruik. Kan nog niet echt zeggen of het nu aan Waze of de oplader ligt, maar ik ben tevreden.

[ Voor 20% gewijzigd door Leolinedance op 13-07-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haaibaa2 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:53:
Ik heb Sygic geprobeerd voor een weekje. Maar mij bevalt het niet zo goed. Op de rotondes zegt hij: "Neem de 3e afslag". Tja, daar heb ik niks aan, dan moet ik kijken op de kaart. Tomtom zegt al meer dan 10 jaar, "neem op de rontonde de 3e afslag links". [...].
In Nederland op de rotonde '3de afslag links' lijkt mij dat je dan voor eeuwig op de rotonde blijft zitten. Die afslag zal je namelijk nooit tegenkomen[DomDom?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb er bij mijn TomTom nooit zo opgelet maar bij de rotonde links denk ik dat iedereen wel snapt ook al sla je technisch gezien op een rotonde alleen maar rechtsaf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jongens die rotonde discussie is niet voor niks door de modjes verplaatst naar een apart topic

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je hebt ook n houder voor landscape, maar die is dus louter landscape.
Je kunt niet draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:39:
[...]

Je hebt ook n houder voor landscape, maar die is dus louter landscape.
Je kunt niet draaien
Kan iemand me het nut van een landscape navigatiesysteem uitleggen? Je wilt toch zien waar je heen gaat, niet wat er naast je ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik vind dat ook niet prettig, maar dat zal persoonlijk zijn.
Ik heb bijvoorbeeld de kaart altijd in 2D en autozoom uit!

2D kon in t begin bij TomTom Android niet eens!!
Ja behalve bij Noorden altijd boven pfff.
Gelukkig was de 3D niet extreem, maar gelukkig kwam er later n update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Vrijwel alle standalone navigatiekastjes zijn landscape. Naast je liggen vaak wel de afslagen waar je heen moet. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Toch ben ik t met hem eens. Ik wil gewoon zien hoe de weg loopt, scherpe bochten etc
Daarom vind ik TomTom Navigator 7 op mn smartphone zo prettig op de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar heb ik weer een (retetrage) Urban Rider voor. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:56:
Waarmee je op je scherm de bocht kunt zien, waar je net doorheen bent gegaan? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:56:
Wat de ultime navi is voor de motor: Tomtom rider met specs van een huidige smartphone. Routes OFFLINE op de pc kunnen maken en die zet je dan zo over op de tommie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

op de site van HangUp staat dat je de Navigatiehouder variant kunt gebruiken voor je smartphone in landscape stand (logisch eigenlijk :))
Navigatiehouder is een uniek ophangsysteem voor in uw auto, geschikt voor alle moderne navigatiesystemen met beelscherm 4.3 t/m 6 inch, zoals:
- TomTom
- Mio
- Garmin

Tevens passen alle smartphones (+ Samsung Note) in landscape positie in deze houder.

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 15-07-2014 16:27 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Wat is de beste offline navigatie software voor in Zuid-Amerika? ( vooral Buenos Aires )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
AMARONE schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:27:
Wat is de beste offline navigatie software voor in Zuid-Amerika? ( vooral Buenos Aires )
Sygic kent de hele stad goed en veel poi punten. Shit wat heeft die stad veel 1 richting wegen!
Je zou als 2e app Osmond (osm kaarten) kunnen installeren. Te voet gebruik ik vaak Osmand. Puur voor de kaart, niet voor navigatie.

Met voertuig: sygic
Zonder voertuig: osmand

Zo gebruik ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Dacuuu schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Sygic kent de hele stad goed en veel poi punten. Shit wat heeft die stad veel 1 richting wegen!
Je zou als 2e app Osmond (osm kaarten) kunnen installeren. Te voet gebruik ik vaak Osmand. Puur voor de kaart, niet voor navigatie.

Met voertuig: sygic
Zonder voertuig: osmand

Zo gebruik ik het.
Top! dank je! Het is voor in taxi's en voor te voet inderdaad. Voor de zekerheid koop ik ook gewoon nog ouderwetse landkaarten ( sowieso nodig in de jungle )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik ga binnenkort ook op vakantie en zit weer eens te kijken naar offline navigatie (2 jaar niet gebruikt). Nu kwam ik ook Navitel tegen, kent iemand deze firma?
http://navitel.ru/en de website ziet er niet heel denderend uit. Je mag de navigatie 30 dagen gratis gebruiken en kunt kaarten kopen met verschillende duur van geldigheid:
You can purchase maps for two weeks, for a month or for a year, prices starting at 0.79 Euro depending on the map package. A subscription can be renewed after its expiration.
Kennen mensen dit?

Daarnaast zit ik heel erg te twijfelen tussen TomTom voor mijn smartphone en Sygic. Navigon ken ik ook maar heeft me nooit enthausiast gemaakt.
Wat zijn echte verschillen tussen beide? Bij TomTom krijg je gratis nieuwe kaarten zolang als de app op je smartphone draait.
Deze is nu 2,5 jaar dus hoe lang hij nog meegaat weet ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 22-07-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Binnetie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:38:
Ik ga binnenkort ook op vakantie en zit weer eens te kijken naar offline navigatie (2 jaar niet gebruikt). Nu kwam ik ook Navitel tegen, kent iemand deze firma?
http://navitel.ru/en de website ziet er niet heel denderend uit. Je mag de navigatie 30 dagen gratis gebruiken en kunt kaarten kopen met verschillende duur van geldigheid:

[...]

Kennen mensen dit?

Daarnaast zit ik heel erg te twijfelen tussen TomTom voor mijn smartphone en Sygic. Navigon ken ik ook maar heeft me nooit enthausiast gemaakt.
Wat zijn echte verschillen tussen beide? Bij TomTom krijg je gratis nieuwe kaarten zolang als de app op je smartphone draait.
Deze is nu 2,5 jaar dus hoe lang hij nog meegaat weet ik niet.
Zowel TomTom als Sygic geven je lifetime map updates.
En je kan je app gewoon meenemen naar je volgende telefoon als je een nieuwe koopt.
Alleen misschien lastig als je switcht van OS.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 12:25
Bij Tomtom lees ik nu (ook in deze topic) dat de app binnenkort misschien verdwijnt en in plaats daarvoor een freemium app in de plaats komt. Dus x aantal km gratis, daarna de optie om meer km aan te schaffen.

Waarschijnlijk krijgt de (verdwijnende) app dan nog steeds map updates en bugfixes. Ik vraag mij eigenlijk af of het nu verstandig is om de Tomtom app te kopen of niet aangezien het nu in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gsus86 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:55:
Bij Tomtom lees ik nu (ook in deze topic) dat de app binnenkort misschien verdwijnt en in plaats daarvoor een freemium app in de plaats komt. Dus x aantal km gratis, daarna de optie om meer km aan te schaffen.

Waarschijnlijk krijgt de (verdwijnende) app dan nog steeds map updates en bugfixes. Ik vraag mij eigenlijk af of het nu verstandig is om de Tomtom app te kopen of niet aangezien het nu in de aanbieding is.
Tomtom niet kopen inderdaad. Sygic kan gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gsus86 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:55:

Qua functionaliteit zal er waarschijnlijk niet veel verschil zitten tussen de nieuwe en oude TomTom. De nieuwe krijgt alleen alle aandacht, waar de oude alleen geupdate wordt. Het wordt echter wel een abonnement dienst. Misschien handig voor als je alleen TomTom op vakantie gebruikt, maar als je nu een navigatie wil aanschaffen voor langere tijd dan zou ik op dit moment Sygic kopen t.b.v. TT.

Overigens is de nieuwe app al een poosje uit in Italie, misschien dat het een soort probeersel is om te kijken of het aanslaat en dan pas overstag gaan? Het is een beetje vreemde situatie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga naar Italie op vakantie, misschien dat het dan te proberen is. De nieuwe TomTom app is dus nog niet in Nederland verkrijgbaar?
Ik gebruik in Nederland altijd Google Navigatie of Waze. Het zal daarom eigenlijk alleen voor het buitenland zijn. Daar kom ik niet zo heel vaak per jaar. Offline kaarten zijn wel handig. In Parijs had ik een kaart van Parijs via Google Maps offline gemaakt. Maar na 3 dagen begon hij te mekkeren dat ze bijgewerkt moesten worden en wilde de kaart dan niet tonen...

Navigon heb ik jaren terug eens gebruikt. Hier wil ik ook nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:37:
[...]

In Nederland op de rotonde '3de afslag links' lijkt mij dat je dan voor eeuwig op de rotonde blijft zitten. Die afslag zal je namelijk nooit tegenkomen[DomDom?]
Zegt ze niet: "Neem op de rotonde de derde afslag; links"

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
Na een hele tijd TomTom + Traffic naar tevredenheid gebruikt te hebben, sinds een maand of 2 overgestapt op Sygic + Traffic.

Ik moet zeggen dat ondanks TT er grafisch minder mooi uitziet en wat stropiger werkt, de routeberekening en stembegeleiding toch vele malen beter is. Mooi voorbeeld is vandaag weer. Nergens files behalve op de A16. Ik stond nog bij de stoplichten waar er 3 andere opties zijn om op kantoor te komen. Toch de A16 opgestuurd en geen eens aanduiding van een file..

Daarnaast is voor mij een behoorlijk irritatiepunt dat hij mijn vaste route naar kantoor niet onthoudt. Als voorbeeld een rotonde waar ik iedere dag de eerste afslag neem, ipv de door Sygic aangegeven 3e afslag. TT had dit na een keer of drie wel door en sloeg dit dus wel op.

Kortom voor mij heeft TT ondanks de oude look toch nog steeds de beste route bepaling en alles wat daar bij komt kijken.

Ben overigens wel zeer benieuwd naar die nieuwe TT Go mobile!

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik vind juist Sygic enorm stroperig lopen. Op iedere smartphone die ik heb gezien gaat dat scrollen daar dramatisch. Omdat TT veel minder aan scrollen doet voelt dat voor mij sneller aan. Ook qua grafische stijl vind ik TT overzichtelijker (wel minder mooi inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik denk dat ik gewoon eens moet gaan testen.
Mijn HTC One S is nu 2 jaar en 4 maand oud. Dus de snelste is het niet meer. Ik lees veel over de nieuwe TomTom app, maar of het op tijd komt voor mijn vakantie is even de vraag. Ik las al ergens dat de handleiding al in het Nederlands beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou op dit moment de beste gratis navigatie zijn voor binnenland (België)? Ik gebruik momenteel gewoon Maps, maar oh, wat heeft die vrouw een heksenstem. Ik zoek dus iets gelijkaardigs (mogen online maps zijn, zonder al te veel dataverbruik natuurlijk) en liefst met de snelheidsbeperkingen erbij. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Mijn god, de OSMAND kaart van Nederland is echt geexplodeerd zeg! Ik heb er een van vorig jaar, van 772 MB. De nieuwe is 1,4 GB! Bijna een verdubbeling!

ben benieuwd wat er allemaal aan informatie bijgekomen is in een jaar tijd

[ Voor 20% gewijzigd door mcDavid op 24-07-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mcDavid schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:41:
Mijn god, de OSMAND kaart van Nederland is echt geexplodeerd zeg! Ik heb er een van vorig jaar, van 772 MB. De nieuwe is 1,4 GB! Bijna een verdubbeling!

ben benieuwd wat er allemaal aan informatie bijgekomen is in een jaar tijd
Hier is die nog 7xx mb. Heb je niet toevallig de kaart dubbel? 2 x7 is 1,400 mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren de trail van Sygic geinstalleerd, ziet er goed uit. Het reageert vlot, ben nog wel een beetje met de instellingen aan het spelen.
Ik zag dat je bij een afslag nu een schermpje extra in beeld krijgt (rechts in het scherm) die je begeleid. Alleen was de rijbaan op het begeleidingsschermpje anders dan die op het gewone navigatiescherm.

De trail is 30 dagen... ik zit dan net op het eind van de vakantie en moet dan terug naar huis, dus eerder overwegen of ik het wil gaan kope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:31:
Wat zou op dit moment de beste gratis navigatie zijn voor binnenland (België)? Ik gebruik momenteel gewoon Maps, maar oh, wat heeft die vrouw een heksenstem. Ik zoek dus iets gelijkaardigs (mogen online maps zijn, zonder al te veel dataverbruik natuurlijk) en liefst met de snelheidsbeperkingen erbij. Is dit mogelijk?
Is Waze dan niet wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dacuuu schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:03:
[...]

Hier is die nog 7xx mb. Heb je niet toevallig de kaart dubbel? 2 x7 is 1,400 mb :)
Nee, ik heb 'm even opgezocht en het bestand is daadwerkelijk 1,37GB groot op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je in de lijst kijkt zie je een gecomprimeerde grootte. Die worden allemaal een stuk groter als ze op je schijf staan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Binnetie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:36:
Gisteren de trail van Sygic geinstalleerd, ziet er goed uit. Het reageert vlot, ben nog wel een beetje met de instellingen aan het spelen.
Ik zag dat je bij een afslag nu een schermpje extra in beeld krijgt (rechts in het scherm) die je begeleid. Alleen was de rijbaan op het begeleidingsschermpje anders dan die op het gewone navigatiescherm.

De trail is 30 dagen... ik zit dan net op het eind van de vakantie en moet dan terug naar huis, dus eerder overwegen of ik het wil gaan kope.
Sygic is in aanbieding momenteel. Europa koop je al voor 25 euro als ik me niet vergis. Afgelopen week de hele wereld aangeschaf voor 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mcDavid schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:45:
[...]

Nee, ik heb 'm even opgezocht en het bestand is daadwerkelijk 1,37GB groot op de schijf.
Zo zie ik mijn nederland file van Osmand..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cGqiq2O.png

Maar mijn oude telefoon gebruikt de NL map 1Gb, raar allemaal.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j1J69vQ.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 25-07-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
stefijn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Sygic is in aanbieding momenteel. Europa koop je al voor 25 euro als ik me niet vergis. Afgelopen week de hele wereld aangeschaf voor 45 euro.
Ja wist ik van, 30 euro kost hij. Ik wilde eerst kijken of hij op mijn redelijk oude smartphone goed draait. En dat doet hij, wil nog wel even kijken naar bepaalde settings. En misschien toch even kijken nog naar Copilot, een vriend van me heeft deze en is er enthousiast over, grafisch ziet het er top uit. goede berekeningen van routes en heel makkelijk bepaalde poi's te vinden.

Bij Sygic zocht ik op een camping in Italie, die vond hij niet. Copilot wel. Dat is soms net als met Google Navigatie. Je zoekt iets maar hebt geen adres, toch kan je er dan heen navigeren.

Hoe maakt je bij Sygic eigenlijk de POI's in het scherm wat groter? Ik moet soms echt turen om te zien wat er nu in beeld staat. En dan is niet echt veilig.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 25-07-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dacuuu schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Zo zie ik mijn nederland file van Osmand..
[afbeelding]

Maar mijn oude telefoon gebruikt de NL map 1Gb, raar allemaal.
[afbeelding]
Let even op de datum. 2 april en 4 juli. Op dit moment loopt nog altijd de BAG import waardoor alle adressen aanwezig zijn. Dat is heel veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Maasluip schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Let even op de datum. 2 april en 4 juli. Op dit moment loopt nog altijd de BAG import waardoor alle adressen aanwezig zijn. Dat is heel veel data.
Na update is die nu 1,37 gb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
[...]

Ah dus dat verklaart het verschil :) Het was me inderdaad al wel opgevallen dat veel huisnummers er tegenwoordig exact in staan. Op zich wel nuttig maar de kaarten worden wel écht heel erg groot zo. Ik kan me voorstellen dat mensen dat een nadeel (gaan) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sygic kan inmiddels onder Android KitKat (4.4+) weer naar de SD kaart! Ik kon in dit topic niet vinden dat het al genoemd was, maar wilde het jullie niet onthouden. Op een 16GB S4 waar maar 9GB beschikbaar is vrat het nogal wat interne opslag.

Instructie om Sygic kaarten onder Android 4.4 naar SD te verplaatsen

Het komt er dus op neer:
* Zorg dat je de laatste versie van Sygic hebt
* Verplaats de Sygic map naar de geheugenkaart
* Start Sygic
* Laat Sygic de data op je SD kaart naar de juiste onderliggende mappen kopieeren
* Gooi de Sygic map van je SD kaart (in de vorige stap heeft Sygic het al elders op de SD kaart gezet)

Nu weer een paar GB's vrij op het toestel zelf. Top! B)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
[...]

Maar die adressen zijn toch gewoon tekst data gekoppeld aan een coördinaten nummer? Dat hoeft toch niet zo groot te zijn? Mij staat bij dat juist tekst (kijk maar naar een epub) bijzonder klein te houden is. Dus ik vind het wel begrijpelijk dat de kaart er groter door wordt, maar bijna het dubbele??
(niet dat ik je niet geloof, maar ik begrijp het gewoon niet)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
rockhopper schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:29:
[...]

Maar die adressen zijn toch gewoon tekst data gekoppeld aan een coördinaten nummer? Dat hoeft toch niet zo groot te zijn? Mij staat bij dat juist tekst (kijk maar naar een epub) bijzonder klein te houden is. Dus ik vind het wel begrijpelijk dat de kaart er groter door wordt, maar bijna het dubbele??
Google maps kaarten hebben bijvoorbeeld alleen de coordinaten van de huisnummers op de hoek van de straat.
Stel je pakt 64 chars voor de straatnaam, 4 voor het huisnummer en 16 voor de coordinaten.
Met 5 miljoen adressen (schatting) in Nederland kom je dan op 420 MB.

Alleen een serieel bestand van 420MB doorzoeken lijkt me niet heel praktisch. De rest zal wel komen van de overhead van de database die zorgt dat het geen 5 minuten duurt om een adres op te zoeken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja als je ipv 64 "slechts" 32 chars voor de straatnaam neemt (wat denk ik al langer is dan welke straat dan ook) kom je op weer op heel wat minder uit.
Maar goed ik heb er verder geen verstand van, ik vind het jammer om te zien dat het zo opgeblazen wordt met adressen, te meer omdat er een flink aantal adressen min of meer overlap hebben (flatgebouwen/wooncomplexen) en je met rijtjeshuizen natuurlijk ook tussenliggende huizen kan overslaan. Want het is eigenlijk best een aardig gratis alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

rockhopper schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:29:
[...]

Met die informatie komen ook alle gebouwen, inclusief de coordinaten van de hoekpunten. En die zijn vervelend nauwkeurig. Denk aan: de steunberen van een kerk staan er op. En dat zijn allemaal coordinaten die opgeslagen moeten worden.
Hier kerkje, 186 coordinaten. Dat gaat helemaal nergens over.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 27-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:58
coyote1980 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:46:
Sygic kan inmiddels onder Android KitKat (4.4+) weer naar de SD kaart! Ik kon in dit topic niet vinden dat het al genoemd was, maar wilde het jullie niet onthouden. Op een 16GB S4 waar maar 9GB beschikbaar is vrat het nogal wat interne opslag.

Instructie om Sygic kaarten onder Android 4.4 naar SD te verplaatsen

Het komt er dus op neer:
* Zorg dat je de laatste versie van Sygic hebt
* Verplaats de Sygic map naar de geheugenkaart
* Start Sygic
* Laat Sygic de data op je SD kaart naar de juiste onderliggende mappen kopieeren
* Gooi de Sygic map van je SD kaart (in de vorige stap heeft Sygic het al elders op de SD kaart gezet)

Nu weer een paar GB's vrij op het toestel zelf. Top! B)
Ik heb de map verplaatst, Sygic start en werkt normaal maar ik heb geen melding gehad dat er iets moest gebeuren. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:56:
[...]

Ik heb de map verplaatst, Sygic start en werkt normaal maar ik heb geen melding gehad dat er iets moest gebeuren. Vreemd...
Inderdaad vreemd, hij is bij mij ook best een poosje op de SD kaart aan het kopiëren geweest.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Maasluip schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Met die informatie komen ook alle gebouwen, inclusief de coordinaten van de hoekpunten. En die zijn vervelend nauwkeurig. Denk aan: de steunberen van een kerk staan er op. En dat zijn allemaal coordinaten die opgeslagen moeten worden.
Hier kerkje, 186 coordinaten. Dat gaat helemaal nergens over.
Bloody hell, dat is inderdaad wel erg secuur. Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik begrijp nu waarom het zoveel ruimte in neemt.
(al begrijp ik niet waarom men zoveel detail zou willen of waarom men deze details niet los koppelt van adressen zodat er een "adres-optie" en een "ziek-detail-overflow" optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik had inderdaad verwacht dat ze voor het adres 1 stipje op de kaart zouden zetten ergens halverwege het perceel. Dat is toch genoeg voor navigatie.
Maar zo te zien hebben ze de complete database van het kadaster geïmporteerd...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

icecreamfarmer

en het is

hebben jullie na de update van google maps er ook last van dat hij de tts mixt met Nl en Eng?
Verder lijkt hij het noorden niet meer te vinden.
Op een nexus 5 trouwens.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De "auto-rotate to north-knop" doet het bij mij ook niet meer. TTS maak ik nooit gebruik van, dus kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

icecreamfarmer

en het is

rockhopper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:55:
De "auto-rotate to north-knop" doet het bij mij ook niet meer. TTS maak ik nooit gebruik van, dus kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Hij doet het wel maar de pijl en dus de kaart beweegt haaks op de rijrichting.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hmm, shit hè. Ik dacht de route naar Spanje wel even offline beschikbaar te mapen in Maps, kom ik er achter dat je alleen maar hele kleine stukjes kaart offline beschikbaar kunt maken.

Ik ken de regels, eerst zelf zoeken... Maar ik zit met een beetje te weinig tijd voor vertrek om nog veel verschillende apps te installeren en te beoordelen. Wie kan me helpen gratis en offline naar Spanje te navigeren? Ga ik in de tussentijd zelf ook even kijken of iets kan vinden :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:11

Smurf

Detri

Wifi op de camping/hotel/waarjeookzit?
Sygic 7 dagen trial gebruiken voor de heenweg, en daar heb je dan nog een paar dagen om een alternatief te zoeken/downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Smurf op 01-08-2014 12:48 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je hebt denk ik 3 opties:
  • Trial Sygic (momenteel is "wereld" on sale voor 55% korting) dan zul je na je trial een alternatief moeten verzinnen.
  • Osmand (gratis maar waarschijnlijk veel data om te downloaden / installeren)
  • die vage app die Binnetie hier aanwijst gedurende de 30 dagen trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sygic trial is zonder spraakbegeleiding trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
rockhopper schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:01:
Je hebt denk ik 3 opties:
  • Trial Sygic (momenteel is "wereld" on sale voor 55% korting) dan zul je na je trial een alternatief moeten verzinnen.
  • Osmand (gratis maar waarschijnlijk veel data om te downloaden / installeren)
  • die vage app die Binnetie hier aanwijst gedurende de 30 dagen trial.
Thuis een route uitprinten en dan je vrouw/vriendin stap voor stap laten voorlezen ;)
Maar dan zou ik liever een paar tientjes uitgeven aan navigatie. Dat is beter voor je relatie :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RocketKoen schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:24:
[...]

Thuis een route uitprinten en dan je vrouw/vriendin stap voor stap laten voorlezen ;)
Maar dan zou ik liever een paar tientjes uitgeven aan navigatie. Dat is beter voor je relatie :P
Die goede oude tijd dat mijn ouders zaten te schreeuwen naar elkaar in een vreemd Europees land en ik als klein jongetje op de achterbank zat met een puzzelboek mis ik wel hoor. Toch een ervaring die ik mijn kinderen niet meer mee kan geven ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Marzman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:28:
[...]

Die goede oude tijd dat mijn ouders zaten te schreeuwen naar elkaar in een vreemd Europees land en ik als klein jongetje op de achterbank zat met een puzzelboek mis ik wel hoor. Toch een ervaring die ik mijn kinderen niet meer mee kan geven ;)
O dat lukt wel hoor. Gewoon 'per ongeluk' je Navi device vergeten. Wel van tevoren even inlezen hoe het ook alweer zat met de stand van de zon enz. Kun je quasi intelligent vrouw/dinlief en/of kids vertellen hoe het 'back in the days' was...

Je komt dan wel oud over ben ik bang :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Marzman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:28:
[...]

Dat was altijd een leuk spelletje. Op de rondweg van Parijs papa helpen met het vinden van de juiste afslag.
Meestal lukte het wel binnen 3 rondjes ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 95% gewijzigd door Marzman op 01-08-2014 18:14 . Reden: Sorry verkeerde topic ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:59
Obiter dictum schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:44:
Hmm, shit hè. Ik dacht de route naar Spanje wel even offline beschikbaar te mapen in Maps, kom ik er achter dat je alleen maar hele kleine stukjes kaart offline beschikbaar kunt maken.

Ik ken de regels, eerst zelf zoeken... Maar ik zit met een beetje te weinig tijd voor vertrek om nog veel verschillende apps te installeren en te beoordelen. Wie kan me helpen gratis en offline naar Spanje te navigeren? Ga ik in de tussentijd zelf ook even kijken of iets kan vinden :).
MapNavigator.
Enigste nadeel vind ik het rare stemmetje die je de aanwijzingen geeft in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28

timovd

Voorsprong door techniek

Obiter dictum schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:44:

Al zou je wel alles downloaden; voor routeberekening heb je wel een dataverbinding nodig. Dus als je stopt of verkeerd rijdt heb je alsnog internet nodig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had de aanbieding van Sygic vorige maand aan me voorbij laten gaan. Nu is de Europa versie nog weer 5 euro goedkoper geworden :) Alleen dan geen gratis HUD, maar dat gebruik ik toch niet omdat mijn telefoon niet op het dashboard van de auto ligt maar gewoon in een houder zit.

Ben alleen nog aan het zoeken hoe ik de POI's in het scherm duidelijker kan zien. Die zijn nu vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Binnetie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:09:
Ik had de aanbieding van Sygic vorige maand aan me voorbij laten gaan. Nu is de Europa versie nog weer 5 euro goedkoper geworden :) Alleen dan geen gratis HUD, maar dat gebruik ik toch niet omdat mijn telefoon niet op het dashboard van de auto ligt maar gewoon in een houder zit.

Ben alleen nog aan het zoeken hoe ik de POI's in het scherm duidelijker kan zien. Die zijn nu vrij klein.
Ik zet die POI's juist helemaal uit.
Ze zijn erg nuttig als je bijvoorbeeld zoekt naar het dichtstbijzijnde tankstation. Of een parkeergarage in de buurt van je bestemming.
Maar tijdens het rijden heb ik echt geen behoefte aan informatie over de omgeving om me af te leiden. Dan was ik wel getrouwd ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RocketKoen schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
Maar tijdens het rijden heb ik echt geen behoefte aan informatie over de omgeving om me af te leiden. Dan was ik wel getrouwd ;)
Getrouwd of niet, je ontkomt niet aan de diverse bordjes langs de weg >:) (en dan heb ik het niet over de verkeersborden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat is de beste gps app voor gebruik op de moto?
Ik had al gevonden dat je met de CoPilot app routes zou kunnen maken die je nadien kan rijden.
Zijn er nog andere app's die moto features hebben? (routes maken, moto-stand ofzo waarbij mooiere/bochtige baantjes genomen worden ipv autosnelwegen, ...). Ik had hier vroeger al eens naar gezocht en toen waren er geen gps app die moto features hadden maar misschien dat ondertussen deze features toch wel al toegevoegd zijn aan sommige app's. Via google vind ik enkel CoPilot en oude topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:22
Zijn er meer mensen die momenteel bij Google Maps twee stemmen door elkaar krijgen?

..heb al sinds een aantal maanden dat er 1 of ander gruwelijk irritante heksenstem me net 2 tellen te laat verteld dat ik de rotonde moet verlaten. Daarnaast doet ze een poging de straatnamen te zeggen. Op zich niet erg, maar er wordt of veel te snel gesproken, of het wordt afgekapt. Dan is de 'oude' stem er nog om 3 kilometer van te voren te zeggen dat ik bijna af moet slaan...

Hoe zet ik die heks uit en hou ik de oude stem over? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

joachim schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:11:
Wat is de beste gps app voor gebruik op de moto?
...
Ik heb eigenlijk ook altijd CoPilot gebruikt op de motor, en daarmee dan routes rijden. Ik heb nog niet de moeite genomen om het te proberen met TomTom.

Echt een 'doe mij een route leuk voor de motor' dat heb ik nog niet gevonden. Gebruikte zelf vooral gpstracks.nl in combinatie met tyre om een route mee samen te stellen en dan in te laden in de navigatie.

Het is wel zo dat het soms wat raar gaat als je een tussenpunt mist, maarjah.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik zal nog even een stukje terugkoppeling geven over wat de uiteindelijk oplossing is geworden voor mijn probleempje van hierboven: NavFree.
Google Play: Navfree: GRATIS SATNAV
Niet ideaal, zo geeft hij heel slecht toekomstige handelingen aan. Ik vind het wel prettig als ik weet welke afslag ik moet pakken, zelfs al is het over 100km pas. Zulke dingen doet hij niet. Maarrr... Gratis, offline. Wat wil een mens nog meer? En die paar tekortkomingen? Tsjah, voor een dubbeltje kan je zelden op de eerste rang zitten natuurlijk :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 16:09
Tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk Sygic gebruikt icm G2. Ik ben er totaal niet tevreden over. Slechte GPS ontvangst (G2 probleem), extreem onlogische routeplanning en de vervelende eigenschap je wel heel graag "op" de route te plaatsen ipv weergeven waar je echt rijdt zijn de grootste problemen.

Waar ik wel heel erg tevreden over ben is osmand! Veel informatie, duidelijke kaarten, goede routes. Mis alleen de Bird view en de borden die je moet volgen, maar de land assist werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mole schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:46:
Tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk Sygic gebruikt icm G2. Ik ben er totaal niet tevreden over. Slechte GPS ontvangst (G2 probleem), extreem onlogische routeplanning en de vervelende eigenschap je wel heel graag "op" de route te plaatsen ipv weergeven waar je echt rijdt zijn de grootste problemen.
Bij mij doet hij precies het tegenovergesteld.
Er is 1 viaduct op mijn dagelijkse route waar hij 2 keer in de fout gaat (schenkviaduct). Bij het oprijden van het viaduct denkt hij dat is van het talud af ben gereden de woonwijk in... En op het eind van het viaduct moet ik de parallelweg op. Dat doe ik netjes. En elke keer wil Sygic dan dat ik een U-turn maakt omdat hij denkt dat ik de afslag heb gemist.
En op een ander stukje van de route gaat de snelweg door een woonwijk. Gaat Sygic piepen dat ik te hard rij, omdat de maximumsnelheid 30 is....

Ook de korste of eco-route instelling kun je beter vermijden. Die stuurt je rustig door een 30 km zone met stoplichten als dat 100m korter is dan de snelweg.

Desondanks nog steeds de beste offline navigatie app.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sygic heeft sinds kort de 'feature' om een route kwijt te raken na onderbreking GPS ontvangst. Na de botlek en beneluxtunnel moest ik beide keren opnieuw de route aan laten maken. Erg irritant.

Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste