"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Alhoewel ik nu moet zeggen dat dat niet meer fatsoenlijk werkt.
[edit] Ja toch wel, het duurt alleen maar lang. Waarschijnlijk omdat er zoveel postcodes in zitten van de BAG import.
[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 16-06-2014 11:09 ]
Signatures zijn voor boomers.
De reden dat ik OSMand wil gebruiken is dat ik merk dat sinds een maand of twee mijn autolader het niet meer bij kan werken. Hiervoor laadde de batterij langzaam op als ik waze aanhad. Nu loopt deze snel leeg. Google play services slurpt batterij leeg. Komt dit door GPS update of misschien door mijn keuze om CM11 te gebruiken? Of kan het simpelweg een kapotte lader of S3 batterij zijn?
Ik dacht dat waze ook van google was
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Waze laat ook snelheid zien en heeft veel meer opties. Zo kun je makkelijker stemmen en kleuren wisselen. Kleine details. Ik vind het jammer dat maps geen snelheid laat zien. meestal is de gps snelheid namelijk nauwkeuriger dan je snelheidsmeter.icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:45:
Wat is het voordeel van waze boven maps.
Ik dacht dat waze ook van google was
Maar een nieuwe lader is idd het beste. Bedankt voor alle hulp.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nice, Europa voor 30 euro kan ik niet laten liggen, met updates van kaarten, etc. Ideaal!Dacuuu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:52:
Sygic heeft weer aanbiedingen. 40% off op de volgende dingen:
- World
- Europe
- Europe & Russia
- North America
TomTom Live Services dus eigenlijk, maar dan gratis.
Nice! Jammer dat je tegenwoordig geen korting meer kan combineren, ik heb voor 37 euro de wereld kaarten gekocht.jbdeiman schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:03:
[...]
Nice, Europa voor 30 euro kan ik niet laten liggen, met updates van kaarten, etc. Ideaal!
Waze werkt best goed. Maar ik vind de aanduiding, vooral voor rotondes en zo niet goed. En dan rij ik nog wel eens fout met WazeThinkPadd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:27:
Grote voordeel van Waze is het 'sociaal navigeren'. Je kunt het melden als er een ongeluk is gebeurd/weg afgesloten/file etc. Andere mensen met Waze kunnen dat zien, en daar op anticiperen.
TomTom Live Services dus eigenlijk, maar dan gratis.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als het goed is kan je het voor 5 toestellen gebruikenjbdeiman schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:03:
[...]
Nice, Europa voor 30 euro kan ik niet laten liggen, met updates van kaarten, etc. Ideaal!
Voor de rest is osm echt een ramp. Als je een garmin en waze gewend bent is osm echt kansloos qua inrichting.Señor Sjon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:59:
Waze geeft geen max snelheid aan, dat is wel jammer. Die info zit wel in de kaarten (OSM).
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Jammer genoeg is de app nog niet beschikbaar voor deze regio, hoewel er blijkbaar wel al kaartmateriaal voor Europa te downloaden is?
Je moet even wachten. Vreemd genoeg zie je alleen de grotere plaatsen verschijnen terwijl je typt.Gotez schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:49:
Ik ben even aan het spelen met OSMand maar loop tegen een probleem aan. Als ik in het begin scherm naar search ga, en dat naar het 'huisje' icoon wil zoeken op adres kan ik bijna geen dorpen vinden. Oudewater is b.v. niet te vinden. Klopt dit? Ik heb de NL kaart downgeload. Moet ik nog iets aanvinken ofzo?
Typ oudewater in, druk op de knop en wacht. Je ziet een indicator dat er wordt gezocht. Resultaat verschijnt vervolgens vanzelf, kan een seconde of 30 duren. Zelfs het kleinste gehucht staat er in
NB. Ik zie dat hierboven het antwoord al eerder gegeven werd. Ik ben het niet eens met de kritiek. Ik dacht ook dat het onwerkbaar zou worden, maar toen ik eenmaal door had dat alles er wel degelijk in staat, vind ik het geen probleem. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze niet een fatsoenlijke index maken met alle plaatsnamen. Op een bestand van >1 GB is een index van plaatsnamen een kleinigheid.
[ Voor 30% gewijzigd door SvMp op 17-06-2014 20:20 ]
OsmAnd kost bijna niets (7 euro).DitisKees schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:39:
Ik gebruik zelf vaak Mapfactor voor offline navigatie met osm-kaarten. In Mapfactor kan ik een onbeperkt aantal kaarten gratis downloaden. Heb osmand wel even bekeken, maar nog niet kunnen ontdekken wat nu echt de meerwaarde is. Iemand die mij kan vertellen waarom osmand het geld waard is tov mapfactor?
Als je de moeite neemt om OsmAnd goed in te stellen en je te verdiepen in de complexe userinterface dan kan OsmAnd er gelikt uit zien, zoals je zelf wilt.
Maar wat voor mij OsmAnd top maakt is het detail van de kaarten. Ik gebruik het op de fiets, stapte in het weekend uit de trein op een klein station. Ik schakel het navigatiesysteem in (een gecustomized Android toestel) en ik zie dat ik op het perron sta
Als je in West-Europa blijft, zijn al die programma's prima. Als je door Oost-Europa en Rusland wilt rijden laten veel programma's het afweten, maar OsmAnd navigeert je ook daar zonder moeilijkheden doorheen.
[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 17-06-2014 20:26 ]
Ik begrijp de vraag niet helemaal... wil je ergens heen navigeren? of wat bedoel je precies met "ik zoek een adres"?Paul! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:56:
Ik heb nu een week Sygic getest, maar als ik een specifiek adres zoek dan geeft ie aan: Even geduld aub. Het percentage stijgt naar 100%, maar daarna begint ie weer opnieuw te zoeken en blijft het zoekpercentage telkens stijgen, zonder zoekresultaat. Bekend probleem of doe ik iets fout?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Search functie is voor als je geen adres hebt.Paul! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:56:
Ik heb nu een week Sygic getest, maar als ik een specifiek adres zoek dan geeft ie aan: Even geduld aub. Het percentage stijgt naar 100%, maar daarna begint ie weer opnieuw te zoeken en blijft het zoekpercentage telkens stijgen, zonder zoekresultaat. Bekend probleem of doe ik iets fout?
Je kan dan op internet zoeken. En dat werkt niet geweldig overigens.
Als je een adres of postcode hebt ga je naar "navigate to"
Ook kun je daar naar points of interest navigeren (bijvoorbeeld tankstation in de buurt)
Die functie gebruik ik nooit, want die werkt totaal niet. Ik snap het idee daar ook niet achter. Adres moet je gewoon stap voor stap invoeren via dat andere menu-item.RocketKoen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:28:
[...]
Search functie is voor als je geen adres hebt.
Je kan dan op internet zoeken. En dat werkt niet geweldig overigens.
Als je een adres of postcode hebt ga je naar "navigate to"
Ook kun je daar naar points of interest navigeren (bijvoorbeeld tankstation in de buurt)
Ik navigeer of naar een adres/postcode/contact of ik ga naar een plek op de kaart. Dat zoeken lijkt me niet erg handig.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Wel opvallend is dat hij na verloop van tijd de GPS verloren lijkt te hebben, en dat dan ook niet meer terug vindt, met Sygic en Google maps navigatie nooit last van gehad.
Ik blijf Sygic superieur vinden voor wat betreft navigeren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik weet niet hoe het met andere programma's zit maar wat ik geniaal vind van OSMAND is de landmarks. Iedere pinautomaat, snackbar, supermarkt, bezienswaardigheid... alles staat er in. Dat is echt geniaal als je in het buitenland bent (geen internet) en iets zoekt.SvMp schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:26:
[...]
OsmAnd kost bijna niets (7 euro).
Als je de moeite neemt om OsmAnd goed in te stellen en je te verdiepen in de complexe userinterface dan kan OsmAnd er gelikt uit zien, zoals je zelf wilt.
Maar wat voor mij OsmAnd top maakt is het detail van de kaarten. Ik gebruik het op de fiets, stapte in het weekend uit de trein op een klein station. Ik schakel het navigatiesysteem in (een gecustomized Android toestel) en ik zie dat ik op het perron staDaarnaast de dekking: Elk land heeft goede dekking. Hoewel niet zo gedetailleerd is Nederland, staan ook de wegen en dorpen buiten de EU er allemaal op. Navigator heeft hetzelfde probleem als TomTom: Gedeeltelijke dekking in sommige landen (metname Oost-Europa), en een detail uit de tijd dat devices nog maar maximaal 4 GB geheugen hadden.
Als je in West-Europa blijft, zijn al die programma's prima. Als je door Oost-Europa en Rusland wilt rijden laten veel programma's het afweten, maar OsmAnd navigeert je ook daar zonder moeilijkheden doorheen.
Wat wel minder is is dat de routeplanning vrij traag kan zijn. Zeker als je langere ritten probeert te plannen (300+ kilometer) kan het echt lang duren of zelfs helemaal niet lukken. Volgens mij ging dat vroeger ook sneller, ik denk dus dat dat een bug is die hopelijk weer gefixt wordt.
Overigens is OSMAND 100% gratis te gebruiken. Die beperking van 10 downloads in de gratis versie geldt alleen wanneer je de OSMAND interface gebruikt om maps te downloaden. Je mag echter onbeperkt handmatig kaarten toevoegen.
O, is het makkelijk om kaarten handmatig toe te voegen? Dat klinkt wel handig.mcDavid schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:52:
[...]
Overigens is OSMAND 100% gratis te gebruiken. Die beperking van 10 downloads in de gratis versie geldt alleen wanneer je de OSMAND interface gebruikt om maps te downloaden. Je mag echter onbeperkt handmatig kaarten toevoegen.
Thx, is inderdaad een snelzoekfunctie. Die werkt dus alleen als je internet hebt. Ik wilde de functie gebruiken toen ik in Duitsland zat. Vandaar dat het niet werkte. Ga maar 's in de menu's op zoek naar de normale invoer van de bestemming.rockhopper schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:42:
Ok duidelijk, dus inderdaad iets wat ik nog nooit gebruikt heb.
Ik navigeer of naar een adres/postcode/contact of ik ga naar een plek op de kaart. Dat zoeken lijkt me niet erg handig.
Dat is een handige tip. Ik denk er sowieso aan om iets te bouwen dat via mijn server downloadt, en het devices halen het dan weer van mijn server. Dan hoeft de telefoon niet zo lang bezig te zijn met downloaden. Ik heb echter de betaalde versie inmiddels gekocht, het is die 7 euro meer dan waard.mcDavid schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:52:
[...]
Blijft vreemd. Ik heb een nieuwe lader gekocht, 2A. En een current uitlees app geinstaleerd. Na het inpluggen laad de telefoon op 900mah. Prima voor navigatie. Echter na 10 minuten loopt dit langzaam terug naar 700mah - 500mah en eindigt op 300mah. Dan loopt de telefoon leeg. Ik heb hier niet direct een verklaring voor.Maasluip schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:45:
Ik zou een andere autolader kopen. Er zijn er genoeg te vinden die 2A of meer doen. Gewoon zo'n aanstekerplug met USB aansluiting.
Omdat het zooitje warmer wordt zegt de telefoon "Hey ik wordt te warm, ik schroef mijn laad capaciteit terug!"Gotez schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:25:
[...]
Blijft vreemd. Ik heb een nieuwe lader gekocht, 2A. En een current uitlees app geinstaleerd. Na het inpluggen laad de telefoon op 900mah. Prima voor navigatie. Echter na 10 minuten loopt dit langzaam terug naar 700mah - 500mah en eindigt op 300mah. Dan loopt de telefoon leeg. Ik heb hier niet direct een verklaring voor.
Zoiets verwacht ik.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Waarschijnlijk reguleert je telefoon dit zelf, misschien omdat de batterij te warm wordt.Gotez schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:25:
[...]
Blijft vreemd. Ik heb een nieuwe lader gekocht, 2A. En een current uitlees app geinstaleerd. Na het inpluggen laad de telefoon op 900mah. Prima voor navigatie. Echter na 10 minuten loopt dit langzaam terug naar 700mah - 500mah en eindigt op 300mah. Dan loopt de telefoon leeg. Ik heb hier niet direct een verklaring voor.
edit: Oh, ik ben spuit nr. 11 zie ik
[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 23-06-2014 12:07 ]
Dat lijkt mij dan weer zeer sterk. Een pc die goed in elkaar gezet is wordt niet te warm, de gevoelige onderdelen zoals GPU en processor worden daar in principe goed genoeg voor gekoeld. Juist die koeling is bij telefoons een probleem waardoor snelheden wel verlaagd moeten worden.Cerberus_tm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:36:
Ik merk ook bij mijn PC dat hij langzamer wordt op een warme dag! Echt.
Tja, ik moet toegeven dat ik hem zelf in elkaar heb gezet zes jaar geleden. Maar hij is niet volgestouwd of zo, er zitten geen rare onderdelen in en de normale ventilatoren die bij de kast hoorden. Ik heb hem indertijd voornamelijk gebaseerd op wat mensen aanrieden. De temperatuur lijkt ook niet super warm te worden als je hem meet met zo'n programma'tje (ik heb de warmtespecificaties van de onderdelen opgezocht), maar wel warmer dan bij 18 graden kamertemperatuur.Tsurany schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:07:
[...]
Dat lijkt mij dan weer zeer sterk. Een pc die goed in elkaar gezet is wordt niet te warm, de gevoelige onderdelen zoals GPU en processor worden daar in principe goed genoeg voor gekoeld. Juist die koeling is bij telefoons een probleem waardoor snelheden wel verlaagd moeten worden.
Verwijderd
Dit soort dingen graag elders bespreken.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb een Note 3 en heb eerst gratis google maps geprobeerd maar die was geregeld mijn gps kwijt en reed ik door het weiland volgens de navigatie.
Momenteel heb ik Tom Tom welke ik aangeschaft heb en ben er dusver tevreden mee, geen problemen met gps zover.
If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music
Er klopt alleen iets niet met de prijs. Ze adverteren met €19,99 maar uiteindelijk betaal je €23. Toch even contact opnemen met de klantenservice.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Je hebt bij sygic de optie om elk land los te downloaden. Je installeerd de app uit de store, je entert je key die je hebt ontvangen in de mail. En je kan gewoon elk land los downloaden. Ik heb een wereld licentie, en heb nu alleen de landen die ik nodig heb geïnstalleerd. Bij Tomtom kan dit niet.Paul! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:10:
Russia hoef ik niet. Is het ook mogelijk om de EU kaarten te downloaden?
Dat is inderdaad heel handig. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik 3GB vrij moest houden op mijn tablet voor de navigatie. Maar Sygic had genoeg aan een paar honderd MB.Dacuuu schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:17:
[...]
Je hebt bij sygic de optie om elk land los te downloaden. Je installeerd de app uit de store, je entert je key die je hebt ontvangen in de mail. En je kan gewoon elk land los downloaden. Ik heb een wereld licentie, en heb nu alleen de landen die ik nodig heb geïnstalleerd. Bij Tomtom kan dit niet.
Lekker in Vaticaan stad blijven, heb je genoeg aan een floppy diskRocketKoen schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:19:
[...]
Dat is inderdaad heel handig. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik 3GB vrij moest houden op mijn tablet voor de navigatie. Maar Sygic had genoeg aan een paar honderd MB.
Genoeg landen die op een floppie passen. Maar half tweakers weet niet wat een floppie disk isrockhopper schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:34:
[...]
Lekker in Vaticaan stad blijven, heb je genoeg aan een floppy disk

Sygic samen met tomtom zijn de beste keuze voor de betaalde versies in mijn optiek, maar Garmin heeft besloten dat ze ook mee willen eten met de android taart dus wie weet wat er allemaal nog komen gaat.
- geen verbale straatnaamnotificatie (Waze en Google Maps kunnen het, en volgens mij Navigon ook)
- de "status" balk bovenin (met klok en notificatie-icons) wordt geblokkeerd omdat Sygic full-screen is.
Ik gebruik voor woon/werk-verkeer altijd Waze (werkt gewoon handig, app starten en hij weet 's morgens automatisch dat ik naar m'n werk rij en 's avonds weet ie dat ik weer naar huis wil), en voor de rest binnen Nederland bevalt Google Maps met elke update weer een beetje beter.
Zoek echter met name voor Duitsland, Israel en USA een offline oplossing. Is Sygic dan een goede keuze, of kan ik net zo goed OSMAND gebruiken? Nadeel van OSMAND vind ik de enorme maps, heb een Nexus zonder SD-kaartje dus vol=vol. Ook vind ik het zoeken met OSMAND nogal spartaans.
De gesproken straatnamen:catchingfire schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:50:
Vanmorgen Sygic eens geprobeerd. Heb nog niet goed in de settings gedoken (dus misschien is het te tweaken) maar wat me in negatieve zin opvalt:
- geen verbale straatnaamnotificatie (Waze en Google Maps kunnen het, en volgens mij Navigon ook)
- de "status" balk bovenin (met klok en notificatie-icons) wordt geblokkeerd omdat Sygic full-screen is.
...knip...
Dit is (volgens mij) een optie die je zelf nog moet downloaden:
Instellingen - Regionaal - Stem selecteren - +Stemmen voor gesproken straatnamen. Volgens mij is het dna een kwestie van de juiste taal downloaden en deze als standaardstem instellen. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, mocht er iemand zijn die dit kan aanvullen/ontkrachten: graag
Het volledig scherm (waardoor de notificatiebalk niet zichtbaar is) is een optie die je aan/uit kan zetten:
Instellingen - Kaart - Volledig scherm (experimenteel). Even omzetten, daarna Sygic opnieuw opstarten.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Of je sygic lekker vind werken is iets wat je zelf mag en kan beslissen maar je kan voor de USA per staat apart de kaarten downloaden, wat in jouw situatie op een Nexus toestel ideaal is. Van die drie landen heb ik 'm alleen in Duitsland gebruikt en daar deed ie het wat mij betreft prima.catchingfire schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:50:
Zoek echter met name voor Duitsland, Israel en USA een offline oplossing. Is Sygic dan een goede keuze, of kan ik net zo goed OSMAND gebruiken? Nadeel van OSMAND vind ik de enorme maps, heb een Nexus zonder SD-kaartje dus vol=vol. Ook vind ik het zoeken met OSMAND nogal spartaans.
Misschien dat ze iets met de verkeersinfo proberen te doen en daarom met een andere route komen? TomTom (met een abonnement op de services) heeft dat ook maar laat dan wel duidelijk zien waarom er een andere route gekozen zou kunnen worden.Tsurany schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:
Google Maps is de laatste tijd pure bagger. Uit het niets andere routes pakken tijdens het rijden terwijl de routes qua afstand, tijd en wegsoort niet te prefereren zijn. Zie regelmatig dat ik opeens 20 minuten later thuis ga zijn puur omdat Google Maps een andere route kiest.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Top... beide tips werken, tnx!alesandro_46 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16:
De gesproken straatnamen:
Dit is (volgens mij) een optie die je zelf nog moet downloaden:
Instellingen - Regionaal - Stem selecteren - +Stemmen voor gesproken straatnamen. Volgens mij is het dna een kwestie van de juiste taal downloaden en deze als standaardstem instellen. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, mocht er iemand zijn die dit kan aanvullen/ontkrachten: graag![]()
Het volledig scherm (waardoor de notificatiebalk niet zichtbaar is) is een optie die je aan/uit kan zetten:
Instellingen - Kaart - Volledig scherm (experimenteel). Even omzetten, daarna Sygic opnieuw opstarten.
Gaat Sygic prettig om met de typische Duitse afsplitsende snelwegafritten? Vind Navigon daar niet handig waardoor je goed op de weg+display+voice moet letten om erachter te komen of je nu links of rechts aan moet houden na het nemen van een afrit.rockhopper schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:34:
Van die drie landen heb ik 'm alleen in Duitsland gebruikt en daar deed ie het wat mij betreft prima.
Je kunt bij het downloaden naast reguliere kaarten ook kiezen voor wegenkaarten, dan heb je alleen de wegen erin en die zijn een héél stuk kleiner. De wegenkaart van NL is bijvoorbeeld 40.1 MB tegenover 756MB van de volledige kaart.catchingfire schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:50:
Nadeel van OSMAND vind ik de enorme maps, heb een Nexus zonder SD-kaartje dus vol=vol. Ook vind ik het zoeken met OSMAND nogal spartaans.
Alleen heb je dan niet de interessepunten die OSMAnd juist zo relaxed maken.
De functie is er wel. Maar het gaat niet altijd even goed. Hier bij Ypenburg - Prins Clausplein wijs hij nogal eens naar de verkeerde lane bij een 2 baans afrit. Direct na de afrit splitst deze zich dan in 1 lane voor noord en 1 voor zuid. Maar Sygic stuurt me regelmatig naar de meest rechtse baan en dan vlak voor de splitsing toch de afrit links laten nemen...catchingfire schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:47:
Gaat Sygic prettig om met de typische Duitse afsplitsende snelwegafritten? Vind Navigon daar niet handig waardoor je goed op de weg+display+voice moet letten om erachter te komen of je nu links of rechts aan moet houden na het nemen van een afrit.
Er staat gelukkig wel altijd bij welke weg+richting hij me op wil hebben. Dus ik kijk gewoon op de borden.
Als je de route-lijn volgt komt het altijd wel goed. Ik vind persoonlijk op de snelweg een navigatie-toestel meestal toch niet echt nodig (ivm lange rechte stukken zonder dat je echt op de route hoeft te letten), meer iets dat ik in de stad harder nodig heb met veel wegen/bochten/afslagen. In Spanje waar de afslagen nog wat vreemder zijn deed hij het stuk beter.
Wat ik ook mis is afslagnummers tijdens het rijden ter hoogte van de afslagen die op de kaart voorbij komen.
Maar het ziet er allemaal gelikt uit... kan nog een dagje proberen, morgen loopt de kortingsactie af.
Een deel is te verklaren door slechte kaarten.catchingfire schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:21:
Inderdaad lijkt de rijbaanassistent van Sygic het soms vreemd te doen, alsof we in Engeland rijden. Hij heeft me al enige keren naar de linker-rijhelft verwezen van een dubbelbaans weg terwijl ik dan snel een afslag rechts moet nemen. Vreemd.
Wat ik ook mis is afslagnummers tijdens het rijden ter hoogte van de afslagen die op de kaart voorbij komen.
Maar het ziet er allemaal gelikt uit... kan nog een dagje proberen, morgen loopt de kortingsactie af.
Dan zit je bijvoorbeeld op een weg met 2 banen + 1 baan voor de uitvoegstrook. Maar op de kaart staan maar 2 banen. Als je dan die afslag niet moet hebben stuurt hij je naar de linkerbaan.
En als je dan de volgende afslag moet hebben mag je ineens weer terug.
Ja, minder handig. Ook nog eens uitzoeken hoe je een kompas op het scherm kunt toveren in de route mode. Vreemd dat dat niet standaard aanwezig is, in de VS toch quasi onmismbaar.RocketKoen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:57:
Een deel is te verklaren door slechte kaarten.
Dan zit je bijvoorbeeld op een weg met 2 banen + 1 baan voor de uitvoegstrook. Maar op de kaart staan maar 2 banen. Als je dan die afslag niet moet hebben stuurt hij je naar de linkerbaan.
En als je dan de volgende afslag moet hebben mag je ineens weer terug.
Heb ondertussen flink gezocht maar volgens mij is Sygic de enige oplossing (van de grote namen dan) die uberhaupt offline navi aanbiedt in Israel. Tomtom, Navigon, Garmin hebben allemaal geen kaarten daarvoor. Dus het is of Sygic, of iets openstreetmap achtigs. Ik twijfel toch sterk om de aankoop maar uit te stellen en OSMAND of Navfree nog eens een kans te geven.
[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 29-06-2014 17:08 ]
Dus, heb ik nu maar TomTom aangeschaft voor heel Europa, die is nu ook in de aanbieding, maar dan voor 40 euro. Wel dubbel zo duur als Sygic. Maar ik hoop ook wel zo goed.
Wat ik tot nu toe wel leuk vind aan TomTom is dat de kleuren heel bekend zijn en dat de instructies heel goed zijn. Jammer dat Lucie niet een geavanceerde stem heeft opgenomen. Die vond ik altijd heel fijn, die mannenstem die nu standaard ingesteld staat vind ik een beetje saai.
Ook leuk dat ik het op al mijn Android apparaten kan installeren, was voor mij een positieve verassing, dit was bij Sygic natuurlijk ook mogelijk geweest. Dus gelijk op mijn telefoon en mijn tabblet geinstalleerd.
Maar goed. ON TOPIC!
Helaas Waze gestopt met gebruiken. Na een update werken rotondes totaal niet meer. "At the roundabout..... and then turn left" Ja, lekker duidelijk. Wat blijkt, straight ahead en first exit kan hij niet meer uitspreken. En third exit ook niet meer als gelijk daarna een andere afslag is.
Ook het sharen van je route is echt onhandig geworden, ze hebben de share via whatsapp/BBM echt weg gestopt en je moet nu opeens je 06 nummer opgeven "zodat we je kunnen linken aan andere waze gebruikers" >_>
Cogitationis poenam nemo patitur
Jep, heb nu gewoon weer een losse Garmin voor tijdens het rijden. Waze is de laatste 2 updates echt compleet ruk geworden helaas.. Van een best goed product naar below averageDacuuu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:08:
[...]
Ik gebruik Waze ook niet meer, en ook omdat die bij rotondes de boel moeilijk weergeeft. Zo moest ik laatst 27,4 KM / 21 minuten omrijden omdat ik op een rotonde een afslag te vroeg er af ging..
Kut waze!
Daarom gebruik ik google maps + sygic. Werkt perfectlanerios schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:46:
[...]
Jep, heb nu gewoon weer een losse Garmin voor tijdens het rijden. Waze is de laatste 2 updates echt compleet ruk geworden helaas.. Van een best goed product naar below average
Amen brotherDacuuu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:14:
Daarom gebruik ik google maps + sygic. Werkt perfect
Soms wel 2 seconden wachten na snel inzoomen of verplaatsen van kaart. Sygic bijna altijd direct.
Had dat anders verwacht omdat TomTom wel de meest simpelere kaart heeft.(beide trouwens kaarten van Teleatlas)
Osmand is ook traag maar daar worden ook veeeeel meer gegevens afgebeeld.
Unieke kaarten maar voor simpel van A naar B een beetje overdone.
Joop
Google Maps heeft veel navigatie leukigheidjes sinds kort. De ETA die meekleurt (rood bij files op de route bijvoorbeeld), indicaties hoeveel langer je onderweg bent als je een afslag eerder neemt, mooi overzicht van de route, ...
Nog wat met offline apps gespeeld sinds het weekend. OSMAND moet echt iets aan z'n interface gaan doen. Iets zoeken is onmogelijk, zo lukt me me met geen mogelijkheid om dorpjes hier in de buurt te vinden, terwijl ik de Netherlands map gedownload heb. Grote plaatsen kan ik wel vinden, heel vreemd.
Navfree werkt op zich best aardig, nog niet echt veel minpuntjes kunnen ontdekken. Iemand daar recente ervaringen mee?
Sygic heeft overigens z'n kortings-actie verlengd tot 2 juli 2014. Zit toch nog wat op de wip...
Navigon (en Garmin en Tomtom) heeft geen maps van Israel welke een must is voor mij...roflexx schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:14:
zie navigon hier niet vaak voorbij komen, vind deze toch een stuk fijner dan sygic en tomtom.
Zoals op de vorige pagina ook al door iemand aangestipt: Als je een dorp/plaats zoekt die niet in de snel doorzoekbare lijst met grotere steden staat (zie je direct als je begint met typen), druk je op de knop "zoek dorp/postcode" om de gehele database te doorzoeken.catchingfire schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:44:
OSMAND moet echt iets aan z'n interface gaan doen. Iets zoeken is onmogelijk, zo lukt me me met geen mogelijkheid om dorpjes hier in de buurt te vinden, terwijl ik de Netherlands map gedownload heb. Grote plaatsen kan ik wel vinden, heel vreemd.
Dat maps de laatste tijd steeds verbeterd wordt met Waze features is niet heel raar. Google heeft er ruim een miljard voor betaaldcatchingfire schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:44:
Waze vind ik persoonlijk ideaal voor woon-werk verkeer. App starten en je hoeft niets meer te doen, 's morgens weet ie dat ik naar m'n werk moet, 's avonds weet ie dat ik weer naar huis wil. Google Maps heeft enorme sprongen gemaakt, maar is qua net wat minder gebruiksvriendelijk dan Waze vind ik. Waze staat echter qua ontwikkeling op navigatie-gebied quasi stil, vooral ontwikkelingen op social-gebied, iets wat ik niet of nauwelijks gebruik.
Google Maps heeft veel navigatie leukigheidjes sinds kort. De ETA die meekleurt (rood bij files op de route bijvoorbeeld), indicaties hoeveel langer je onderweg bent als je een afslag eerder neemt, mooi overzicht van de route, ...
Eigenlijk absurd dat Tomtom deze niet heeft en Sygic wel, terwijl beide de kaarten van Tele-atlas afnemen. Ik vraag me sowieso af waarom het zo moeilijk is om dat gebied van kaarten te voorzien (of zou dat iets met "onduidelijke grenzen" te maken hebben?)catchingfire schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:23:
[...]
Navigon (en Garmin en Tomtom) heeft geen maps van Israel welke een must is voor mij...
Misschien heeft het wel te maken met de kwaliteit van de kaarten en dat TomTom liever geen slechte kaarten aflevert en Sygic dit geen punt vindt. Maar ook weet ik dat Sygic van zowel Tele-atlas als Navteq kaarten kan leveren en in dit geval het daar misschien om gaat?rockhopper schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:21:
[...]
Eigenlijk absurd dat Tomtom deze niet heeft en Sygic wel, terwijl beide de kaarten van Tele-atlas afnemen. Ik vraag me sowieso af waarom het zo moeilijk is om dat gebied van kaarten te voorzien (of zou dat iets met "onduidelijke grenzen" te maken hebben?)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Sygic gebruikt TeleAtlas / Navteq kaarten.
Maar Sygic gebruikt TeleAtlas kaarten voor Isreal, net zoals (bijna) de rest van de auto kaarten.

Sygic heeft ook een paar andere leveranciers zo te zien, dit is een voorbeeldje van Irak. Ik weet even niet waar de afkorting "gt" voor staat.

Bij een Sygic Wereld licentie krijg je de hele wereld behalve:
Azerbaijan, Colombia, Iraq, Iran, Israel, Kazakhstan, Pakistan, dat het landen zijn die niet standaard zijn moge duidelijk zijn.
Sygic gebruikt Navteq kaarten voor hun vrachtwagen kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 01-07-2014 14:49 ]
gt .. garmin traffic? (pure gok gebaseerd op "wie maken er allemaal kaarten")Dacuuu schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:44:
Tomtom gebruikt TeleAtlas kaarten
Sygic gebruikt TeleAtlas / Navteq kaarten.
Bij een Sygic Wereld licentie krijg je de hele wereld behalve:
Azerbaijan, Colombia, Iraq, Iran, Israel, Kazakhstan, Pakistan, dat het landen zijn die niet standaard zijn moge duidelijk zijn.
Anyway de wereld licentie is ook aan verandering (meerendeel uitbreiding gelukkig) onderhevig. Ik weet nog dat ik een flinke e-mail discussie met Sygic heb gehad over het ontbreken van AUS&NZ in de wereld licentie ten tijde dat ik sygic aanschafte. Ik kreeg toen de uitleg dat die kaarten van een andere maker kwamen (prima dacht ik, maar daar heb ik niets mee te schaften, wereld = wereld voor mij) en kreeg ik een kortingscode voor AUS-NZ mocht ik die willen aanschaffen (best een aardig gebaar)
Inmiddels zitten deze landen er gelukkig wel bij. Wat precies de strategie en gedachtegang achter welke landen er wel en niet in/bij komen is me alleen niet duidelijk.
Ik zie dat er trouwens op de site van sygic een "upgrade / layout overhaul" aangekondigd staat.
Completely redesigned. Uitrol volgt in de loop van 2014 en is nu al voor sommige iOS (iemand die ook appels heeft hier?) toestellen/bezitters beschikbaar. Klinkt interessant en het is een gratis upgrade. Hopelijk worden er weer wat foutjes weggewerkt.Meet the next generation of Sygic GPS Navigation
http://www.sygic.com/static/nui/rockhopper schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:20:
Completely redesigned. Uitrol volgt in de loop van 2014 en is nu al voor sommige iOS (iemand die ook appels heeft hier?) toestellen/bezitters beschikbaar.
De "alternative routes" (zoals Navigon dat ook heeft) is wel een prettige ontwikkeling.
[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 02-07-2014 09:15 ]
alternatieve routes zitten er al lang in hoor. Moet je alleen aanvinken in de opties.catchingfire schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:11:
Vanmorgen weer eens Navfree geprobeerd naar m'n werk... "geen route gevonden" grrrrrr... het is het allemaal net niet.
[...]
http://www.sygic.com/static/nui/
De "alternative routes" (zoals Navigon dat ook heeft) is wel een prettige ontwikkeling.
Het is nu alleen wat makkelijker gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 02-07-2014 11:42 ]
Zie je wel niet de snelheid, maar die zie ik wel in mn dashboard
[ Voor 12% gewijzigd door Saven op 02-07-2014 11:48 ]
Die verkeersinformatie is van Waze. Al verzamelt Maps die info niet waarschijnlijk ook zelf.Saven schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:47:
Had ergens een oud navigatieapparaat liggen, waar je vaak niet zo veel aan hebt omdat de wegen niet meer kloppen enzoDus sinds een maandje nu gewoon met Google Maps. Is gratis en werkt prima
Zie je wel niet de snelheid, maar die zie ik wel in mn dashboardValt me ook zeer mee dat Maps rekening houdt met het verkeer. Weet niet hoe ze dat meten, maar 't werkt iig goed
En oja dat er ook gewoon een stem is die je zegt over 3km links aanhouden bijv. Helemaal super voor een gratis app
Het is niet heel ingewikkeld. Je telefoon stuurt gewoon constant je locatie naar Google. Die rekenen dan je snelheid uit tussen 2 locatie berichtjes en vergelijken het met de maximum snelheid.
Ga jij 30 op de snelweg? dan trekt google de conclusie dat je in de file staat en sturen ze die informatie door naar alle andere gebruikers.
Edit: alle landen behalve Kazachstan zitten nu in de wereld licentie. Nice!!
[ Voor 36% gewijzigd door Dacuuu op 03-07-2014 20:53 ]
Ik heb uiteindelijk ook maar de world gekocht, maar ik zie in het lijstje geen Israel staan bij ondersteunde landen? Waar zie jij dat?Dacuuu schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:49:
Ik zie trouwens opeens dat ik Israël heb in mijn sygic wereld licentie.
Edit: alle landen behalve Kazachstan zitten nu in de wereld licentie. Nice!!
Mooi nieuws! Overigens is Israël maar 13,7MB dus voornamelijk hoofdwegen gok ik zo.
[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 03-07-2014 21:37 ]
In de app zelf, zoals Rockhopper zegt.catchingfire schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:28:
[...]
Ik heb uiteindelijk ook maar de world gekocht, maar ik zie in het lijstje geen Israel staan bij ondersteunde landen? Waar zie jij dat?
Alle andere landen behalve Kazachstan kan je nu dus ook downloaden. Erg nice.
Geen 3D-maps met gebouwen, zelfs niet Tel Aviv of Jeruzalem.
Maar... nu kan ik het verkeerd hebben maar kan het zijn dat de Israël-map van een andere kaartaanbieder is sinds kort? Voor m'n gevoel heb ik een keer in met een Sygic trial in Israël rondgereden mèt 3D gebouwen in steden.
[ Voor 26% gewijzigd door catchingfire op 04-07-2014 23:02 ]
Ik ben 21 jaar taxichauffeur en sinds lange tijd geïnteresseerd in navigatie. Ik had toen ze netvop de margeprobeerdren, een Pioneer ingebouwd in de taxi van 3500 gulden!!
Later had ik zelf n Mio A701 smartphone met full maps navigatie.
Zelf vind ik TomTom verreweg de beste
- duidelijke layout
- intelligente invoer (hij onthoudt de laatst ingevoerde plaatsen en die staan bovenaan als je n nieuwe zoekopdracht doet
- de route die TomTom betekent, zijn bijna altijd zoals ik m zelf ook zou rijden.
- hd traffic is ongeëvenaard. Ik zit 8 uur per dag op de weg en hd traffic heeft me vaak gered.
- de rijbaan assistentie is foutloos.
- gratis kaartupdates
Voor mn werk gebruik ik tomtom for Android.
1 groot nadeel is dat deze geen routes aankan en dus waypoints routepunten kan verwerken (gpx of itn)
Deze heb ik nodig voor op de motor en daarom gebruik ik TomTom Navigator 7 op mn oude HTC hd2 Windows mobile.
Ik heb Sygic 1 week geprobeerd en hoewel deze goedkoop is, vond ik de layout minder.
Het grootste nadeel vond ik de regelmatig vreemde routekeuze die hij bedacht.
Dwars door n drukke stad, terwijl de snelweg vlakbij was en hij op snelste weg stond.
Navfree vond ik erg goed voor n gratis navigatie.
Osmands kaarten zijn enorm gedetailleerd, maar zit belachelijk ingewikkeld inelkaar.
Binnenkort komt tomtom met n nieuwe navigatie voor Android, de Go Mobile en kan per maand, per jaar of 3 jaar betaald worden.
Tot 75 km per maand is die gratis.
Sygic heeft een tijdje vreemde route keuzes gehad, dit is een paar updates wat mij betreft opgelost, kan je misschien vermelden wanneer je jouw trial hebt gedaan met sygic?Ferry34 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:43:
Voor mn werk gebruik ik tomtom for Android.
1 groot nadeel is dat deze geen routes aankan en dus waypoints routepunten kan verwerken (gpx of itn)
Deze heb ik nodig voor op de motor en daarom gebruik ik TomTom Navigator 7 op mn oude HTC hd2 Windows mobile.
Ik heb Sygic 1 week geprobeerd en hoewel deze goedkoop is, vond ik de layout minder.
Het grootste nadeel vond ik de regelmatig vreemde routekeuze die hij bedacht.
Dwars door n drukke stad, terwijl de snelweg vlakbij was en hij op snelste weg stond.
Binnenkort komt tomtom met n nieuwe navigatie voor Android, de Go Mobile en kan per maand, per jaar of 3 jaar betaald worden.
Tot 75 km per maand is die gratis.
Wat betreft Tomtom... lees ik nou dat ze de concurrentie met zichzelf aangaan op de mobiele markt en als enige een "abonnement" systeem gaan aandragen waar alle andere navi apps "buy once, lifetime free card updates" hebben.
Mis ik iets wat deze versie bijzonder maakt? Gaat de oude versie weg? De 75km gratis navigatie is natuurlijk een lachertje. Waar haal je deze info vandaan? Ik kan me deze marktstrategie niet voorstellen namelijk, nu moeten ze twee apps gaan ondersteunen die ook nog met elkaar concurreren....
Helemaal mee eens. Sygic verrast nog wel eens met hele creative routes die ik zelf nog niet bedacht had, maar die in de praktijk wel degelijk een goed alternatief blijken.rockhopper schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:23:
[...]
Sygic heeft een tijdje vreemde route keuzes gehad, dit is een paar updates wat mij betreft opgelost, kan je misschien vermelden wanneer je jouw trial hebt gedaan met sygic?
De vreemde (lees: totaal onlogische en praktisch onbruikbare) routes is echt al bijna een jaar verleden tijd bij Sygic.
Hier een topic met wat meer info over Tomtom go mobile.rockhopper schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:23:
[...]
Wat betreft Tomtom... lees ik nou dat ze de concurrentie met zichzelf aangaan op de mobiele markt en als enige een "abonnement" systeem gaan aandragen waar alle andere navi apps "buy once, lifetime free card updates" hebben.
Mis ik iets wat deze versie bijzonder maakt? Gaat de oude versie weg? De 75km gratis navigatie is natuurlijk een lachertje. Waar haal je deze info vandaan? Ik kan me deze marktstrategie niet voorstellen namelijk, nu moeten ze twee apps gaan ondersteunen die ook nog met elkaar concurreren....
Het lijkt me dat Tomtom de mensen die hun navi in de android/ios shop gekocht heb, gratis overzetten naar de nieuwe app. En dan stoppen ze met de oude. Andere manieren zijn er denk ik niet..
Als ik sygic opstart ben ik 10km onder de grond, en mijn lente/breedte graad is 999,999
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hard reset van je telefoon, werkt het dan nog niet is er vermoedelijk iets met de GPS in je telefoon aan de hand. Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar mensen met het zelfde probleem om te kijken als het niet iets exemplarisch (defect) is. Echter hoort de vraag die dan op komt niet in dit topic thuis maar in een specifiek Samsung Galaxy S3 topic.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:16:
Heeft iemand een idee hoe ik de GPS van een S3 een soort van reset/duw kan geven.
Als ik sygic opstart ben ik 10km onder de grond, en mijn lente/breedte graad is 999,999
Cogitationis poenam nemo patitur