Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
De meeste auto-houders zijn inderdaad gewoon verstelbaar.

Vroegah kon je met een nieuwe telefoon meteen een nieuwe auto-houder kopen. Maar dat was vooral omdat het stekkertje voor de hands-free set bij elke telefoon ergens anders zat.
Tegenwoordig doe je dat draadloos via Bluetooth, en zijn auto-houders redelijk universeel.
En je kan er zelf eentje maken met een stukje ijzerdraad en een rolletje tape.

Overigens slaat de "lifetime" free map upgrades op de lifetime van je PND. Terwijl je bij een nieuwe telefoon gewoon je app kan overzetten. Zolang je op hetzelfde OS blijft tenminste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Zelf geef ik toch de voorkeur aan een powered auto-houder: navigeren/flitsmeister verbruikt erg veel stroom (GPS). Bij langere ritten red je telefoon het niet eens en sowieso wil je bij aankomst ook nog graag wat juice over hebben. Een losse kabel over je dashboard en iedere keer een stekkertje in je telefoon steken vind ik niet prettig, maar zou uiteraard ook kunnen. Vandaar mijn prijs-range van 5-75 euro.

En zo sneu zijn die PND's tegenwoordig toch niet meer? Ik heb inderdaad nog zo'n oude TomTom liggen met resistief scherm, etc, maar tegenwoordig laat TomTom ook al 3D gebouwen zien, dus ik neem aan dat de hardware ook wel wat beter is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

kwaazaar schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:13:
Zelf geef ik toch de voorkeur aan een powered auto-houder: navigeren/flitsmeister verbruikt erg veel stroom (GPS). Bij langere ritten red je telefoon het niet eens en sowieso wil je bij aankomst ook nog graag wat juice over hebben. Een losse kabel over je dashboard en iedere keer een stekkertje in je telefoon steken vind ik niet prettig, maar zou uiteraard ook kunnen. Vandaar mijn prijs-range van 5-75 euro.
Dit doe ik overigens wel en dat werkt best fijn. Ik heb een universele houder die aan het raam te plakken is of in het ventilatierooster en daarnaast een USB sigaretten oplader. Voor kleine ritten hoef ik niet perse de oplader aan te sluiten aangezien ik weet dat ik het wel haal. Anders is het wanneer het een lange rit is óf ik daarna de telefoon nog (lang) nodig heb.

Zat allemaal in 1 pakket van, uit mijn hoofd, Muvee en kostte mij iets van 30-35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:55

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Muvee is toch Movie Making Software?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hmmm dan moet ik me wel vergissen

Edit: ah, Muvit is het :)

[ Voor 51% gewijzigd door The Inquisitor op 04-04-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kwaazaar schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:13:

En zo sneu zijn die PND's tegenwoordig toch niet meer? Ik heb inderdaad nog zo'n oude TomTom liggen met resistief scherm, etc, maar tegenwoordig laat TomTom ook al 3D gebouwen zien, dus ik neem aan dat de hardware ook wel wat beter is, toch?
Bij een PND zul je ook elke keer een los kabeltje er in moeten steken.

Daarnaast heb je een telefoon altijd bij. Een PND moet je apart meenemen. Je kan hem natuurlijk in de auto laten liggen maar daar doe je vooral het plaatselijke dievengilde een plezier mee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het ongemakkelijke van navigatie op de telefoon is als er een inkomend/uitgaand gesprek is. Daar heb ik nog geen goed alternatief voor. Kan mij dan voorstellen dat je dan de voorkeur geeft voor een PND.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fatsoenlijke auto kopen ;) Eentje met bluetooth telefoonaansluiting ingebouwd.

Sowieso vind ik een telefoon te klein voor navigatie. Dat wil zeggen: een 5" telefoon vind ik te groot als telefoon en een 4" telefoon is te klein voor navigatie.
Ik gebruik sinds een tijdje een 7" tablet voor navigatie. Dat is echt geweldig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Om nou steeds een andere auto te kopen ivm de telefoon is ook wat overdreven :+ Ben al blij dat ik niet meer rook met die volle asbakken steeds.
Dat is bijna het scherm van een ingebouwde navi systeem in een auto wat je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sepp14 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:38:
Het ongemakkelijke van navigatie op de telefoon is als er een inkomend/uitgaand gesprek is. Daar heb ik nog geen goed alternatief voor. Kan mij dan voorstellen dat je dan de voorkeur geeft voor een PND.
Wat gebeurt er dan? Je kunt toch het gesprek aannemen en dan weer terug naar de navigatie-app gaan, die als het goed is nog steeds doordraait op de achtergrond? Dat kan in elk geval wel bij alle telefoons van na 2010 (in elk geval op Android). Of gaat het erom dat je dan wel een paar keer op het scherm moet drukken om dat te doen? Dat is op zich wel irritant ja. Maar toch ook niet heel erg...

Voor mensen die bang zijn dat de batterij van hun telefoon te snel leeg gaat: stop een mobiele oplader in je jaszak. Een kleintje dat je telefoon 2x kan opladen past er zo in en kost twee tientjes op Ebay. Je kunt ook altijd nog een reserve in je auto laten liggen die je dan in geval van nood mee kunt grissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Cerberus_tm schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:28:
[...]

Of gaat het erom dat je dan wel een paar keer op het scherm moet drukken om dat te doen? Dat is op zich wel irritant ja. Maar toch ook niet heel erg...
Dat is het probleem/ongemak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sepp14 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:22:
[...]

Dat is het probleem/ongemak. :+
Haha OK dan. Er valt vast wel iets te fröbelen met Tasker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren een update van Sygic met nieuwe kaarten (2014.03)
Verdere release notes kan ik helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Die update gaat zo te zien niet simultaan, want ik had 'm vorige week al. Daarbij een aantal crashes (die ik ook gereport heb) met een dag later weer een update. Nu geen crashes meer.

Grootste verschil dat ik gemerkt heb is dat ik bij het downloaden van kaarten opeens eerst moest kiezen welk continent. Ik heb een wereld licentie en heb dus eerst Europa moeten kiezen. Verder werkt ie als vanouds.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Sygic heeft deze week weer goede aanbiedingen, oa. Europe voor €24,99 en World voor €44,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met de sygic live traffic services. Is dit net zo goed als die van Tom Tom? Ze komen namelijk wel van Tom Tom.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
steviewonder23 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:04:
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met de sygic live traffic services. Is dit net zo goed als die van Tom Tom? Ze komen namelijk wel van Tom Tom.?
Ze komen inderdaad van Tomtom. Heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
rockhopper schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:13:
Die update gaat zo te zien niet simultaan, want ik had 'm vorige week al. Daarbij een aantal crashes (die ik ook gereport heb) met een dag later weer een update. Nu geen crashes meer.

Grootste verschil dat ik gemerkt heb is dat ik bij het downloaden van kaarten opeens eerst moest kiezen welk continent. Ik heb een wereld licentie en heb dus eerst Europa moeten kiezen. Verder werkt ie als vanouds.
Ik heb de update nu ook pas 2 dagen. Wel jammer dat de nieuwe kaarten al een maand bruikbaar zijn voor de 'pirate' versie van sygic. Als normale betaler loop je gewoon achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:53
Maasluip schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:41:
Ik gebruik sinds een tijdje een 7" tablet voor navigatie. Dat is echt geweldig.
Mag ik vragen hoe je dit binnenin je auto gedaan hebt? Ik heb een Nexus 7 en heb deze in principe altijd bij me, voor muziek en navigatie zou dat inderdaad perfect zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had een Fiat Punto (2010) en had daarbij de Brodit center mount. Met een 7" tablet bedekt dat wel de linker ventilatieopening, maar daar heb je natuurlijk niet zo vaak last van omdat je toch airco hebt.
Nu heb ik een Prius en moet ik nog even zoeken naar de beste plek. Eerst nog maar eens kijken of het voor de navigatie wel hard nodig is omdat er nu navigatie ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maasluip schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:23:
Ik had een Fiat Punto (2010) en had daarbij de Brodit center mount. Met een 7" tablet bedekt dat wel de linker ventilatieopening, maar daar heb je natuurlijk niet zo vaak last van omdat je toch airco hebt.
Nu heb ik een Prius en moet ik nog even zoeken naar de beste plek. Eerst nog maar eens kijken of het voor de navigatie wel hard nodig is omdat er nu navigatie ingebouwd zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Navigatie-Test-b.jpg

:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
UTwizard schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:56:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit binnenin je auto gedaan hebt? Ik heb een Nexus 7 en heb deze in principe altijd bij me, voor muziek en navigatie zou dat inderdaad perfect zijn :)
Ik heb deze voor mijn nexus 7
Ding is niet super-stabiel (wat wil je, voor €10). Maar als je hem zo monteert dat de onderkant tegen je dashboard aankomt is het een prima oplossing. Heb hem nu bijna een jaar en de zuignap is nog nooit los gegaan ofzo :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 12:13
Ik had sygic gekocht maar deze wil niet opstarten deze crasht dan gelijk. Iemand een oplossing, de telefoon is Samsung Galaxy S4 met 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 17:22
Had ik ook. Ik heb de app verwijderd, vervolgens de map Sygic handmatig verwijderd en vervolgens mijn telefoon opnieuw opgestart. Daarna heb ik de app weer geïnstalleerd en toen werkte het.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
Op 4.4.2 moet je de mappen niet op externe sd hebben staan, in verband met de andere rechten om op externe sd te schrijven werkt dit pas na aanpassing door sygic

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:23:
Voordeel is juist dat de ventilatieopening je tablet kan koelen. Mijn grootste probleem met navigatie is dat de telefoon te warm wordt om nog fatsoenlijk op te willen laden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Termi schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:47:
Ik had sygic gekocht maar deze wil niet opstarten deze crasht dan gelijk. Iemand een oplossing, de telefoon is Samsung Galaxy S4 met 4.4.2.
joep doei schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:04:
Had ik ook. Ik heb de app verwijderd, vervolgens de map Sygic handmatig verwijderd en vervolgens mijn telefoon opnieuw opgestart. Daarna heb ik de app weer geïnstalleerd en toen werkte het.
Zo heb ik het ook gedaan bij mijn crashes. Hele map moest bij mij ook verwijderd worden, een simpele "deinstall" was niet genoeg. Tip: begin met één kaart van één land als je net installeert, want om alles opnieuw te downloaden is ook weer zoiets.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:27:
[...]

Voordeel is juist dat de ventilatieopening je tablet kan koelen. Mijn grootste probleem met navigatie is dat de telefoon te warm wordt om nog fatsoenlijk op te willen laden.
Dan ben je in de winter wel je telefoon aan het opwarmen :P

Maar telefoon te warm om op te laden? Dat is me eigenlijk nog nooit overkomen. Zit die van jou in een isolerend hoesje ofzo?
Meestal als een telefoon niet goed oplaadt in de auto is het omdat het sigaretten-aansteek ladertje een slecht vermogen levert of omdat het USB kabeltje veel te dun is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In mijn brodit houder laad die gewoon op tijdens het navigeren, al staat alles aan (bluetooth, mobiel internet, gps) aan en word die ook niet echt warm. Alleen als de scherm helderheid op maximaal staat, dan loopt die langzaam leeg.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tsurany schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:27:
[...]

Ja, had ik ook wel eens bedacht. Ik heb ook wel eens willen kijken of het scheelde in de batterijtemperatuur, maar ben er nooit echt op verder gegaan.

@RocketKoen: in de winter kun je de ventilatie natuurlijk dicht zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Misschien nog interessant voor de mensen hier:
TomTom carkit, 9 euro (voor ANWB leden, anders 19 euro). Elders op internet 35euro
Carkit heeft ingebouwde luidspreker. Connectie verloopt via Bluetooth, met de microUSB kun je opladen

Meer info: http://www.tomtom.com/nl_...t-smartphone-9UOB.001.09/

Zag hem voorbijkomen in: Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Oh, is inmiddels al weer uitverkocht :F

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RocketKoen schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:54:
[...]
Maar telefoon te warm om op te laden? Dat is me eigenlijk nog nooit overkomen. Zit die van jou in een isolerend hoesje ofzo?
Meestal als een telefoon niet goed oplaadt in de auto is het omdat het sigaretten-aansteek ladertje een slecht vermogen levert of omdat het USB kabeltje veel te dun is.
Ik was afgelopen zomer in Spanje en als je bij 35 graden even op een parkeerplaats naar het toilet gaat en vergeet de telefoon uit te zetten (lees: navi blijft aan staan) toen werd mijn Huawei 615 zo heet dat hij zichzelf uit heeft geschakeld. Nu zijn dat wel geen Nederlandse omstandigheden, maar het kan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Xperia P (die een aluminium case heeft) laadt nauwelijks/heel langzaam op bij hoge (Nederlandse) temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:54:
[...]

Dan ben je in de winter wel je telefoon aan het opwarmen :P

Ik heb het met mijn HTC Touch Pro gehad en met mijn Oppo Find 5 nu weer. Hij zit dan wel in een hardcase dus dat is niet bevorderlijk vermoed ik. Mijn telefoon zit ook op een onhandige plek, namelijk bij de radio. Op dat punt is geen enkele airflow en dat is ook zo'n beetje de warmste plek van de gehele auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 17-04-2014 21:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 18:50
Voor mijn werk reis ik nogal veel en wil ik dus over op een goede navigatie op mijn telefoon. Eisen aan de navigatie:

Kaarten BeNeLux
Flitspalen
Filemelding

Ik kom zelf uit op Tomtom en Sygic als de beste kanshebbers, nu heeft sygic nog t/m morgen een mooie aanbieding van 50% korting lopen op de kaarten en is de fileinfo goedkoper.

Waarom zou ik tomtom verkiezen boven sygic of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sommigen vinden de interface van tomtom beter, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Verder zal tomtom natuurlijk net een paar daagjes eerder updates hebben qua kaartmateriaal, maar dat is het verschil ook niet waard in mijn ogen. Voor zover ik weet heeft tomtom niet de mogelijkheid om kaarten apart per land te downloaden, dit gaat bij sygic wel. Dus als je nu de wereld koopt, kan je als je wilt alleen NL erop zetten. Bij tomtom europa moet je meteen alles downloaden. Dit kan van belang zijn bij beperkte opslag. Tenzij tomtom dit inmiddels heeft aangepast.

Verder heeft sygic een in-app aankoop mogelijkheid van een 'hud/headsupdisplay' weergave van de navigatie op de voorruit, geen idee of tomtom dit ook heeft.
Tot slot heeft tomtom de neiging om om een dataverbinding te zeuren (puntje buitenland) om te verifiëren dat het een legitieme install is, iets waar je bij sygic geen last van hebt.

Dus al met al is het een persoonlijke voorkeur, ze zijn allebei niet perfect maar je zult met beide nooit meer verdwalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Let wel op dat je bij Sygic en TomTom extra moet betalen voor verkeersinformatie (€15/jaar).

Google maps navigatie doet dat allemaal gratis (al gebruiken ze natuurlijk wel je informatie voor reclames). Nadeel daarvan is dat het always online is. Offline maps zijn met wat moeite nog te doen, maar een route (her)berekenen kan alleen met een internet verbinding. Vooral lastig als je in het buitenland zit.

TomTom en Sygic hebben trouwens ook een internetverbinding nodig voor de verkeersinformatie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Goner

What can I do you for ?

tweakG5 schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:30:
nu heeft sygic nog t/m morgen een mooie aanbieding van 50% korting lopen op de kaarten en is de fileinfo goedkoper.
Ik zag bij de What's New voor Sygic nu dit staan :

OFFLINE MAPS NOW FREE FOR EVERYBODY
· Enjoy unlimited access to offline maps, powerful search & route planning

welke maps zijn dat ? want op hun site staan alle maps nog normaal geprijsd :?

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 27-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Heb je een bron/linkje? Want ik kan dat wat je schrijft niet zo snel vinden... Ik kan me voorstellen dat ze bedoelen free updates.

Ik zie het ook staan. Vraag me af of het zo bedoelt is of dat het vreemd vertaald is. Echt duidelijke info kan ik verder ook niet vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door rockhopper op 27-04-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik gebruik Google Maps als navigatiesysteem in de auto. Dat werkt op zich prima, alleen lukt het mij niet om het dichtstbijzijnde tankstation te vinden. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Leolinedance schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:02:
Ik gebruik Google Maps als navigatiesysteem in de auto. Dat werkt op zich prima, alleen lukt het mij niet om het dichtstbijzijnde tankstation te vinden. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Met de DirectLease Tankservice app...
Kun je meteen zien of er 1km verderop een goedkoper alternatief te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door -MD- op 27-04-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
rockhopper schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:46:
Heb je een bron/linkje? Want ik kan dat wat je schrijft niet zo snel vinden... Ik kan me voorstellen dat ze bedoelen free updates.

Ik zie het ook staan. Vraag me af of het zo bedoelt is of dat het vreemd vertaald is. Echt duidelijke info kan ik verder ook niet vinden.
Volgens mij kan je Sygic gewoon gebruiken. Alleen zijn bepaalde dingen geblokkeerd, de stemmen etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
-MD- schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:26:
[...]

Met de DirectLease Tankservice app...
Kun je meteen zien of er 1km verderop een goedkoper alternatief te vinden is.
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb zowel Sygic (op prive telefoon) als TomTom (op zakelijke telefoon) geinstalleerd en ik moet eerlijk toegeven dat ik de gesproken stem-begeleiding van TomTom beter vind dat die van Sygic.

Maar de kaart weergave van Sygic vind ik weer mooier dan die van TomTom.

En ik vind het wel fijn dat ik losse landen van Sygic kan downloaden, waarbij TomTom met gebundelde landen komt (Benelux, West-Europa, Oost-Europa, Europa). Scheelt toch weer ruimte op de externe SD kaart.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
Zeker als je op 4.4.2 draait is sygic handiger omdat je voor de externe sd aangepaste schrijfrechten nodig hebt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een nieuwe smartphone (Sony Xperia Z Ultra) met Android 4.4.2

Op deze Android versie blijkt NDRIVE 10 niet te werken. Ik krijg na het opstarten een zwart scherm en verder gebeurt er niks.
Heb alles al eens gedeinstalleerd en de map NDRIVE verwijderd maar dat mocht niet baten.

Op google vind ik veel topics waarin dit probleem wordt gemeld.

Gelukkig heb ik nog Sygic maar die zegt na de overstap dat ik een trial version heb. Maar even zien hoe ik zorg dat Sygic snapt dat het een gekocht product is..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb met re-installs met sygic icm sony xperia z (niet ultra) ook al een paar keer problemen gehad. Na contact met de helpdesk (en trek daar maar gerust 2 tot 3 weken voor uit) wordt alles wel netjes opgelost. Ze hebben het of erg druk, of ze zijn zwaar onderbemand maar echt snel reageren doen ze niet. Ik vraag me af of het aan sony toestellen ligt. Met nexus / lg / samsung / htc had/heb ik dat gedonder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
[b][message=42213314,noline]

Gelukkig heb ik nog Sygic maar die zegt na de overstap dat ik een trial version heb. Maar even zien hoe ik zorg dat Sygic snapt dat het een gekocht product is..............
Zondag ook meegemaakt. Op mijn Note 1 die al meer dan een jaar Sygic heeft.
Blijkbaar is er iets gaar met die update omdat ik de melding kreeg '7days with unlocked features are over' tewijl ik een world license heb.
Onmiddelijk een ticket geopend, en nu na een week gewoon nog geen antwoord. Moet zowat het meest weggesmeten geld zijn dat ik aan een Android app heb gegeven.
Navfree opgestart en gaan. Sygic raad ik aan niemand meer aan na nu 2 maal gestrand te zijn met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Na het lezen van de info op de Sygic website heb ik gevonden dat je je productcode even in Sygic moest invoeren. Wat ook nog bleek te werken :)

http://help.sygic.com/hc/...purchase-to-a-new-device-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nokiaan958GB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:22:
Na het lezen van de info op de Sygic website heb ik gevonden dat je je productcode even in Sygic moest invoeren. Wat ook nog bleek te werken :)

http://help.sygic.com/hc/...purchase-to-a-new-device-
Als je hem niet uit de play store hebt maar van de website kan dat ja. Moest ik ook na een nieuwe rom.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb ooit eens een product code gekregen na een van de lange (langzame) over-en-weer helpdesk mailtjes. Dus deze heb ik nog in de "reserve" staan als ik er met de playstore niet uit kom. Helaas kwam deze zo laat dat er inmiddels al een weer een nieuwe update was die mijn probleem deed oplossen. Dus de code is nog ongebruikt, maar goed om te weten dat dit voor sommige problemen dus inderdaad een oplossing kan zijn.

Qua helpdesk is sygic niet echt een aanrader, maar dat ligt vooral aan de snelheid. De antwoorden die je krijgt zijn voor mij tot nu altijd nog tot een oplossing gekomen. Mijn ervaringen met tomtom zijn veel slechter in de zin dat je wel redelijk rap een reactie krijgt, maar deze nagenoeg altijd nutteloos en niet probleem-oplossend is. Persoonlijk wacht ik liever een weekje langer op een oplossing waar ik wel wat aan heb. Ik blijf sygic een aanrader vinden vanwege de kaart flexibiliteit en de echte 100% offline navigatie. Dat gezegd hebbende blijf ik ook van mening dat de perfect navigatie app niet bestaat en alle programma's zo hun eigen kuren en voordelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Mwoah, een aantal tickets blijven bij Sygic ook erg lang open staan, zoals pas op het laatste moment aangeven of je een afslag hebt op een weg. Tot 1-2km van tevoren blijft ie rechtdoor aangeven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:43
Wat bedoel je juist? Dat hij visueel aangeeft dat het rechtdoor is en pas op het laatste de route correct tekent? Of dat het correct staat aangegeven maar geen gesproken instructie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het eerste. Sommige afritten zijn lang en dan geeft ie doodleuk rechtdoor aan, om de laatste km de pijl te veranderen naar rechtsaf. Ik heb bijna nooit geluid aanstaan, de navigatie in mijn voorloop-208 brengt je graag op het verkeerde probleem (rechts willen voorsorteren de verkeerde kant op bv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
De routes van Sygic vind ik tegenwoordig echt heel goed (was een jaar terug nog dramatisch). De interface vind ik minder gebruiksvriendelijk.
Daarnaast heb ik het idee dat bepaalde instellingen niet gerespecteerd worden. Ik wil bv geen lane-assist (of hoe dat ook heet, Dynamische rijassistent ofzo). Ik wil bij een afrit gewoon de kaart houden, zodat ik ook op de afrit goed overzicht hou van wat er aan komt. Met een tik op het scherm verschijnt de kaart wel weer, maar ik wil die hele feature niet. Helemaal uit krijg ik hem echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kwaazaar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:23:
De routes van Sygic vind ik tegenwoordig echt heel goed (was een jaar terug nog dramatisch). De interface vind ik minder gebruiksvriendelijk.
Daarnaast heb ik het idee dat bepaalde instellingen niet gerespecteerd worden. Ik wil bv geen lane-assist (of hoe dat ook heet, Dynamische rijassistent ofzo). Ik wil bij een afrit gewoon de kaart houden, zodat ik ook op de afrit goed overzicht hou van wat er aan komt. Met een tik op het scherm verschijnt de kaart wel weer, maar ik wil die hele feature niet. Helemaal uit krijg ik hem echter niet.
"Dynamic" levert bij mij het minst storende informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kwaazaar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:23:
Het is toch "Turn-by-turn" navigatie.

Jij gebruikt het meer zoals je vroeger een uitgeprintte route zou gebruiken. Je kijkt een aantal stappen vooruit, legt de route weg en kijkt weer als je die stappen gehad hebt.
Heel veel mensen kunnen dat echt voor geen meter. Op het rij-examen telt het als 1 van de moeilijkste opgaven.
Daarom geeft turn-by-turn navigatie je pas de informatie op het moment dat je het nodig hebt.

Wat ik bij Sygic wel makkelijk vind is dat je het aan kan zetten dat de eerstvolgende afslag/turn altijd in beeld staat.
Vooral op snelwegen kloppen de aangegeven rijstroken vaak voor geen meter, en dan kijk liever op de borden naar de afslag die ik moet hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
RocketKoen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Daarom geeft turn-by-turn navigatie je pas de informatie op het moment dat je het nodig hebt.
Als de volgende turn al direct daarna is, dan weet ik dat graag op tijd. Sygic (of een willekeurig ander navi sys) is dan vaak erg laat. Zeker in het buitenland, waar wegsituaties soms heel anders zijn dan je gewend bent in NL, kan dat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kwaazaar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Als de volgende turn al direct daarna is, dan weet ik dat graag op tijd. Sygic (of een willekeurig ander navi sys) is dan vaak erg laat. Zeker in het buitenland, waar wegsituaties soms heel anders zijn dan je gewend bent in NL, kan dat lastig zijn.
Ik heb de stem wel aan staan. En die zegt dan wel 2 opvolgende turns als die dicht bij elkaar liggen "Take the exit and then take the second exit at the traffic circle" bij een korte afrit bijvoorbeeld.
Maar alleen als er geen recht stukje weg tussen de 2 "turns" zit waarin ze de 2e instructie zou kunnen geven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RocketKoen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Het is toch "Turn-by-turn" navigatie.

Jij gebruikt het meer zoals je vroeger een uitgeprintte route zou gebruiken. Je kijkt een aantal stappen vooruit, legt de route weg en kijkt weer als je die stappen gehad hebt.
Heel veel mensen kunnen dat echt voor geen meter. Op het rij-examen telt het als 1 van de moeilijkste opgaven.

Wat ik bij Sygic wel makkelijk vind is dat je het aan kan zetten dat de eerstvolgende afslag/turn altijd in beeld staat.
Vooral op snelwegen kloppen de aangegeven rijstroken vaak voor geen meter, en dan kijk liever op de borden naar de afslag die ik moet hebben.
Nee, hij bedoelt de feature waarbij je de afslag ziet en welke rijstrook je moet nemen. Alleen als dat fullscreen is, zie je niet op de kaart de komende bocht of kruising. Je ziet dus niet of de afrit scherp of flauw is en of je erna gelijk door kan kachelen of bijvoorbeeld eerst een kruising over moet.

Ook de dynamische variant heeft de gave om precies over de afslag te liggen. Zo kan je niet spieken hoe de bocht loopt op onbekende stukken.

De pest is dat Sygic telkens maar de pijl rechtdoor bleef laten zien. Dan was het maar weer afwachten of je de auto in de laatste 1 of 2 km ergens tussen moest proppen. Bij lange afritten of meerdere afritten na elkaar is dat erg irritant. Ook in steden kan dat erg irritant zijn, omdat je soms al erg ver van tevoren voor moet sorteren in een file voor een verkeerslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Precies, dat je vrolijk een file bij een afrit voorbij rijdt om na een paar km achter te komen dat ze allemaal in de file staan voor de VOLGENDE afrit die je zelf ook moet hebben. Sygic zet je er dan dus toe aan om je auto er op het laatste moment tussen te drukken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Heeft iemand ooit nog wat gehoord van de TomTom update die uit zou komen voor Android / IOS met geheel nieuwe layout?
http://www.pocketnavigati.../exklusiv-tomtom-app-ios/
Deze post is van juli vorig jaar maar sindsdien is er eigenlijk niets meer vernomen hierover volgens mij.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-10 20:24
Heeft Tom Tom nu al een werkende versie waarbij de kaarten op het externe geheugen geplaatst kunnen worden in het geval van Android 4.2.2 (HTC One M8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Luke-san schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:16:
[...]

Zondag ook meegemaakt. Op mijn Note 1 die al meer dan een jaar Sygic heeft.
Blijkbaar is er iets gaar met die update omdat ik de melding kreeg '7days with unlocked features are over' tewijl ik een world license heb.
Onmiddelijk een ticket geopend, en nu na een week gewoon nog geen antwoord. Moet zowat het meest weggesmeten geld zijn dat ik aan een Android app heb gegeven.
Navfree opgestart en gaan. Sygic raad ik aan niemand meer aan na nu 2 maal gestrand te zijn met problemen.
Sygic heeft nu, op 19 mei gereageerd op mijn case die ik heb gelogged op 3 mei met dat ik die melding krijg dat ik nog bitter weinig kan doen met hun software.
Ze vragen even het emei nummer.
Ik noem het al een 90 euro weggesmeten geld.
Navfree heeft mij nog geen 1 keer in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
bluecupra schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:00:
Heeft Tom Tom nu al een werkende versie waarbij de kaarten op het externe geheugen geplaatst kunnen worden in het geval van Android 4.2.2 (HTC One M8)?
Mijn M8 draait 4.4.2... :+ TomTom zou dat wel goed moeten doen overigens.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Luke-san schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Sygic heeft nu, op 19 mei gereageerd op mijn case die ik heb gelogged op 3 mei met dat ik die melding krijg dat ik nog bitter weinig kan doen met hun software.
Ze vragen even het emei nummer.
Ik noem het al een 90 euro weggesmeten geld.
Navfree heeft mij nog geen 1 keer in de steek gelaten.
Nadat ik mijn imei nummer gaf was het probleem zonder verdere melding vanaf de kant van sygic opgelost, dus wellicht gaat dit voor jou ook op. Ik heb toen zelf een reinstall gedaan waarna het eindelijk werkte. Maar goed ik weet natuurlijk niet wat er bij jou misgaat maar wie weet werkt het nu ook voor jou.
Overigens is het een belachelijk lange verwerkingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zelf goede ervaringen met Waze, offline navigatie zou wel leuk zijn. maar na het probleem Sygic zoek ik er even niet meer naar. (afslagen die jaren geleden al gewijzigd zijn snapt Sygic nog steeds niet. Complete wijk ontbreekt een deel etc)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom dan geen OSMAnd? Offline navigatie, up-to-date kaarten (maandelijks of zo) en kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
die kende ik nog niet >< ga ik dus gelijk proberen, bedankt!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waze werkt kaarten bij als je rijdt, dat is echt ideaal. Zo waren de wijzigingen hier op de A15 erg snel verwerkt (als in, binnen een paar dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-10 09:19

Gotez

42

Het enige wat ik mis bij Waze is de maximum snelheid van de weg waarop je rijdt. Dat zit in andere weer wel. Werkt dat in OSMAnd wel voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
rockhopper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Nadat ik mijn imei nummer gaf was het probleem zonder verdere melding vanaf de kant van sygic opgelost, dus wellicht gaat dit voor jou ook op. Ik heb toen zelf een reinstall gedaan waarna het eindelijk werkte. Maar goed ik weet natuurlijk niet wat er bij jou misgaat maar wie weet werkt het nu ook voor jou.
Overigens is het een belachelijk lange verwerkingstijd.
Is aangekocht via de website, dus niet via de playstore, maar we zullen wel zien. Ik wacht alweer 3 dagen op een antwoord..

Navfree doet het hier prima met de snelheidsbeperkingen op de kaart en tegenwoordig gratis een traffic overlay, in combinatie met CamSam een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat OS verhaal geprobeerd, maar wat een onhandige interface.. na 5 minuten opgegeven. Als je een Garmin en Waze gewend bent (Garmin was een eigen nav systeem) dan ben je gewend aan makkelijk instellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gotez schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:26:
Het enige wat ik mis bij Waze is de maximum snelheid van de weg waarop je rijdt. Dat zit in andere weer wel. Werkt dat in OSMAnd wel voor Nederland?
Niet 100% dekkend. ITO heeft een aantal thematische kaarten, waaronder eentje met wegsnelheden.
Je ziet dat de dekking best wel goed is voor doorgande wegen, maar kleine wegen en binnen de bebouwde kom is een stuk minder.
Als er snelheidsinformatie is dan kun je die standaard weergeven en je krijgt een waarschuwing als je te hard rijdt.

[edit]
Openstreetmap.nl heeft ook een kaart met snelheidsinformatie. Is natuurlijk dezelfde data, maar andere kleurtjes en reageert wat sneller.

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 22-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat is op dit moment eigenlijk de beste app om te pakken als ik 100% offline wil werken?

Heb een TomTom apparaat in de auto liggen, maar die is verouderd, en wat traag soms. Heb echter nog een HTC Desire liggen die prima werkt, en een stuk vlotter is dan de TomTom. Maar wat is nou een goede app om daar op te zetten als ik GEEN internet wil gebruiken? Een aantal GB's aan kaartmateriaal is geen probleem, ik kan er zo een groter kaartje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(ik blijf mij herhalen) OSMAnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik blijf fan van Sygic, al wil die soms wel eens buggen als je nieuwe kaarten download (app FC'ed, je moet dan in File Explorer de Sygic map verwijderen en alles weer opnieuw downloaden :(). Kost wel wat centjes.

Ik zal OSMand eens proberen komende daagjes, ben benieuwd.
edit: toch maar niet, de kaarten zijn veééééééél te groot. Bij Sygic is NL maar 80MB, in OSM 706MB. Heel duitsland is bij Sygic 300MB oid, bij OSM een paar GB.

In NL blijf ik wel Google Maps gebruiken...onderweg tot nu toe Sygic als ik door Europa rijd :)

[ Voor 48% gewijzigd door maarud op 28-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat is 706MB tegenwoordig als een kaartje van 32GB nog maar 12 euro ofzo is :+

Bedankt voor de suggesties, zal ze beiden eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat de kaarten in OSMAnd zo groot waren had ik me niet gerealiseerd. Vooral ook "omdat het toch wel past".
Het punt van OSMAnd is dat daar ook zo'n beetje alles van openstreetmap in zit. Dus ook alle paadjes en alle grondgebruik. Dat maakt de kaart wel erg mooi.
OSMAnd heeft wel een optie "wegenkaarten". Daar is Nederland maar 40MB. Alleen lijkt het erop dat je daar dan weer niet op adres kunt zoeken, dus dat is ook niet echt handig.

En ik dacht dat probleem even aan te stippen op de OSMAnd google group, is er net een paar weken geleden een discussie over geweest. Het wordt dus wel onderkend. Ik vind alleen de maker van OSMAnd erg eenkennig in wat er wel en niet gebeurt. Misschien is het probleem ook dat hij volgens mij zo'n beetje de enige ontwikkelaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 28-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20
ThinkPadd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:09:
Wat is 706MB tegenwoordig als een kaartje van 32GB nog maar 12 euro ofzo is :+

Bedankt voor de suggesties, zal ze beiden eens bekijken.
Omdat mijn Nexus 4 geen SD-kaartjes slikt? En als ik voor de lol Europa op mijn telefoon wil hebben dan kan dat met Sygic wel maar met OSMAnd niet :P

Het nadeel van die geheugenprijzen is dat niemand meer moeite gaat doen om alles zo klein en snel mogelijk te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net OsmAnd + NL kaart op m'n telefoon gezet, zal straks als ik naar huis rijd eens testen hoe het werkt.

Hij is trouwens niet 706MB, maar zodra je het .zip bestand uitpakt 1,22GB >:) :o

Edit: Hmm, geprobeerd op de pricewatch: HTC Desire Bruin die ik hier nog had liggen. Maar die heeft het er nogal zwaar mee. App crasht om de haverklap, of is heel traag. Terwijl er verder niks op de telefoon draait of is geinstalleerd. Op m'n Galaxy S2 werkte de app prima.

Ook mis ik de 3D weergave :'( Nu is het alleen GTA2 view, vanaf boven dus :p

Verder doet het wel wat ik wil opzich.

Sygic geeft gelijk na het installeren een melding dat de 7-day trial is verlopen. Ik kan dan volledige versie aanschaffen, of de app met beperkingen gebruiken. Kies ik voor de laatste dan krijg ik hetzelfde keuzescherm weer te zien.

Nu Navfree proberen. Navfree ziet er na 5 min er mee spelen ERG geschikt uit. Interface erg netjes (kan wmb concurreren met TomTom). Kwaliteit van geadviseerde routes weet ik niet, zit er op de bank mee te spelen :+ Snelheid van de app is ook dikke prima.

+ Goede interface
+ Snelheid van de app
+ 3D weergave
+ Offline te gebruiken
+ Maakt gebruik van OpenStreetMap
+ Gratis flitspalen + melding (nog niet getest)

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
Zoals ik eerder al hier heb aangegeven vind ik TomTom de beste GPS app voor Android, Sygic is erg mooi en alles, maar geeft mij te veel problemen vergeleken met TomTom. De TomTom app is helaas niet zo uitgebreid als dat deze is op de PNDs van TomTom, maar het werkt echt subliem op mijn Android telefoons.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een illegale TomTom gedownload om te proberen. Als je deze app koopt, krijg je lifetime updates van kaarten, dat maakt de app wel aantrekkelijk. Maar het ziet er net zo uit als de 10 jaar oude versie op de iPaq. Met slechts 2,5 GB aan kaarten voor heel Europa ontbreken details op de kaarten, terwijl de huidige devices ruimte genoeg hebben.

Ik heb aan aantal apps geprobeerd en OsmAnd is imho de beste. De user-interface is even wennen, als je de app door hebt is het prachtig. De kaarten zijn groot, maar veel details, zelfs de perrons van treinstations zijn getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SvMp schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:58:
Ik heb een illegale TomTom gedownload om te proberen. Als je deze app koopt, krijg je lifetime updates van kaarten, dat maakt de app wel aantrekkelijk. Maar het ziet er net zo uit als de 10 jaar oude versie op de iPaq. Met slechts 2,5 GB aan kaarten voor heel Europa ontbreken details op de kaarten, terwijl de huidige devices ruimte genoeg hebben.
Ruimte genoeg is maar relatief. Ik zou toch niet graag 50GB storage moeten hebben zodat alle fietspaden en perrons van mijn "world" map op de GPS staan.
Misschien als ze je net als Sygic laten kiezen welke maps je installeert. Zodat je op vakantie in naar Spanje de maps van BE, Lux, Fr en Spanje op je telefoon zet. Maar de rest van de EU/Wereld niet. En als je in Nederland bent gewoon rond kan rijden met alleen de NL maps.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren met Navfree genavigeerd. De app werkt op zich best prima.

Routeadvies wat hij mij adviseerde was ik het alleen niet helemaal mee eens. Van Amsterdam > Groningen stuurde hij mij over de Afsluitdijk, terwijl m'n standalone TomTom mij via Amersfoort, Zwolle e.d. stuurde, zoals ik het zelf ook zou rijden. Had het idee dat Navfree mij behoorlijk liet omrijden. Verschil wss dat Navfree de kortste route pakt (dus ook veel 50 en 80 wegen), en TomTom voor snelste gaat (vooral snelwegen). Kan dat alleen niet terugvinden in de app of je dat kunt wijzigen.

Verder is de aankomsttijd e.d. nogal klein weergegeven, kon het slecht lezen en kon ook geen optie vinden om het groter weer te geven.

En een paar adressen kent hij gewoon totaal niet, terwijl m'n TomTom deze wel weer kon vinden (met een kaart van minstens 4 / 5 jaar oud). Zoeken duurde ook vrij lang, terwijl hij bij TomTom al een voorspelling doet (Als je "Ho" invult dan geeft hij al "Hoofdlaan" als suggestie). Navfree doet dat niet, je moet de naam intikken, dan zoeken, en dan maar hopen dat hij hem vind.

Verder werkte de app prima, 100% offline.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 31-05-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ThinkPadd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:59:
Gisteren met Navfree genavigeerd. De app werkt op zich best prima.

Routeadvies wat hij mij adviseerde was ik het alleen niet helemaal mee eens. Van Amsterdam > Groningen stuurde hij mij over de Afsluitdijk, terwijl m'n standalone TomTom mij via Amersfoort, Zwolle e.d. stuurde, zoals ik het zelf ook zou rijden. Had het idee dat Navfree mij behoorlijk liet omrijden. Verschil wss dat Navfree de kortste route pakt (dus ook veel 50 en 80 wegen), en TomTom voor snelste gaat (vooral snelwegen). Kan dat alleen niet terugvinden in de app of je dat kunt wijzigen.

Verder is de aankomsttijd e.d. nogal klein weergegeven, kon het slecht lezen en kon ook geen optie vinden om het groter weer te geven.

En een paar adressen kent hij gewoon totaal niet, terwijl m'n TomTom deze wel weer kon vinden (met een kaart van minstens 4 / 5 jaar oud). Zoeken duurde ook vrij lang, terwijl hij bij TomTom al een voorspelling doet (Als je "Ho" invult dan geeft hij al "Hoofdlaan" als suggestie). Navfree doet dat niet, je moet de naam intikken, dan zoeken, en dan maar hopen dat hij hem vind.

Verder werkte de app prima, 100% offline.
Soort route is inderdaad in te stelling in het menu.
Voor het zoeken naar echt adressen heb je internetverbinding nodig (staat ook aangegeven?), je hoeft trouwens niet de gehele straat op te geven, ook in Navfree kun je "ho" invullen en dan enteren, komt als het goed is gewoon de straat naar voren.

Navfree heeft wel mooi upgedate kaarten is mijn ervaring, ook in het buitenland. In Oostenrijk een shortcut kunnen pakken dankzij Navfree.

Persoonlijk blijf ik Navigon de beste GPS app op android vinden. Goede interface en de extra's die Sygic ook heeft (zoals Lane assist e.d.). Op het moment zit mijn phone continu vol (ik wacht met smart op contractverlenging), en na de hard reset heb ik geen app meer geïnstalleerd. Gebruik nu de Google Maps navigatie...en dat is eigenlijk zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik gebruik Google maps voor navigatie binnen nederland. En dan vooral omdat de verkeers info gratis is. In het buiteland ga ik over op Sygic. Op sygic heb ik geen vekeers info, kost ook veelste veel per maand. 8)7
En voor lopen in onbekend gebied/stad gebruik ik Osmand. De kaarten van osmand zijn heerlijk gedetailleerd. Elk steegje of slootje staat er op :).

[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 31-05-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een goedkoop android telefoontje (LG 4X HD) op de kop kunnen tikken die ik wil inzetten als navigatiesysteem voor in de auto. Ik heb gekozen voor Sygic omdat ie ontzettend veel POI's heeft wat handig is in het buitenland. De eerste ervaringen zijn goed, alleen zit ie er af en toe wel eens naast als ik bijvoorbeeld op een weg rijdt met een weg er naast. Maar als je niet 100% blind op de gps rijdt maar gewoon met verstand er bij werkt het prima.

Daarnaast wil ik op de achtergrond CaroO Pro gaan gebruiken als Dashcam / log voor het geval dat. Ik heb een OBD2 plugje besteld voor mijn auto en hopelijk kan ik zo mooi alles ondertussen kunnen monitoren. Maar dat moet ik allemaal nog eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
FiXeR.nl schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:39:
Ik heb een goedkoop android telefoontje (LG 4X HD) op de kop kunnen tikken die ik wil inzetten als navigatiesysteem voor in de auto. Ik heb gekozen voor Sygic omdat ie ontzettend veel POI's heeft wat handig is in het buitenland. De eerste ervaringen zijn goed, alleen zit ie er af en toe wel eens naast als ik bijvoorbeeld op een weg rijdt met een weg er naast. Maar als je niet 100% blind op de gps rijdt maar gewoon met verstand er bij werkt het prima.

Daarnaast wil ik op de achtergrond CaroO Pro gaan gebruiken als Dashcam / log voor het geval dat. Ik heb een OBD2 plugje besteld voor mijn auto en hopelijk kan ik zo mooi alles ondertussen kunnen monitoren. Maar dat moet ik allemaal nog eens testen. :)
Ik gebruik mn reguliere telefoon als navi, flitsmeister en Vezma GPS tracker (routes vastleggen), Pluralsight Training-viewer (handig tijdens files ;)) en uiteraard als telefoon. De batterij heeft het dan best zwaar. Opladen gaat net niet snel genoeg, dus hij loopt langzaam leeg (10% per uur) en wordt erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
kwaazaar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik mn reguliere telefoon als navi, flitsmeister en Vezma GPS tracker (routes vastleggen), Pluralsight Training-viewer (handig tijdens files ;)) en uiteraard als telefoon. De batterij heeft het dan best zwaar. Opladen gaat net niet snel genoeg, dus hij loopt langzaam leeg (10% per uur) en wordt erg warm.
Ik zou dan toch echt een nieuwe lader kopen, want dit hoeft echt niet. Goedkope laders hebben slechts 600mAh en das te weinig. Je moet echt zorgen dat je lader 1A aflevert. Ik heb er zelf een duo met 1A en 2,1A erin. Mijn One_M8 laad feilloos op met Flitsmeister en TomTom aan op de 1A oplader.
Zie bijv: http://www.pdashop.nl/pro...t-autolader-microusb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Xanion schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Ik zou dan toch echt een nieuwe lader kopen, want dit hoeft echt niet. Goedkope laders hebben slechts 600mAh en das te weinig. Je moet echt zorgen dat je lader 1A aflevert. Ik heb er zelf een duo met 1A en 2,1A erin. Mijn One_M8 laad feilloos op met Flitsmeister en TomTom aan op de 1A oplader.
Zie bijv: http://www.pdashop.nl/pro...t-autolader-microusb.html
Ik gebruik de USB-ingang van mn Parrot-carkit als lader. Die is inderdaad te zwak. Toch wordt mn telefoon erg warm en dan vraag ik me af of een sterkere lader de levensduur van de batterij of zelfs de telefoon wel ten goede komt.
Daarnaast is 10% per uur wel te handelen op een normale werkdag. Bij lange (vakantie)ritten gebruik ik inderdaad ook een losse 2,1A lader. Dan is ie zo weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
kwaazaar schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Ik gebruik de USB-ingang van mn Parrot-carkit als lader. Die is inderdaad te zwak. Toch wordt mn telefoon erg warm en dan vraag ik me af of een sterkere lader de levensduur van de batterij of zelfs de telefoon wel ten goede komt.
Daarnaast is 10% per uur wel te handelen op een normale werkdag. Bij lange (vakantie)ritten gebruik ik inderdaad ook een losse 2,1A lader. Dan is ie zo weer vol.
Gebruik je die lader van 2,1A dan ook voor lange tijd terwijl je aan het navigeren bent? En wordt hij dan niet ook warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Een "USB Charger Doctor" is ook ideaal. Die prik je tussen USB kabel en lader, en dan kun je zien met hoeveel stroom, en welke spanning je telefoon aan het laden is. De slechte laders pik je er dan zo uit :)

Te koop op DX en via eBay.

Je kunt ook op je telefoon kijken in welke modus hij laad (USB of AC). "Instellingen" > "Toestel-info" > "Status" > "Batterijstatus" (Android 4.1.2.)

USB modus is max. 500mA, in de AC modus laad hij een stuk sneller. Vaak laden die autoladers alleen in USB modus, zodat een iPhone ook werkt. Door de middelste datapinnen van de USB connector in je lader te kortsluiten (binnenin even doorsolderen) ziet de telefoon het als een AC lader, en zal hij sneller laden.

Je hebt ook 'charge-only' USB kabels. Ik denk dat die de datapinnen in de connector aan de telefoonkant gewoon hebben doorverbonden.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 09:26
Of voor mensen met bepaalde Samsung toestellen kan deze app ook wel handig zijn. Is best nauwkeurig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Sygic heeft weer aanbiedingen. 40% off op de volgende dingen:
  • World
  • Europe
  • Europe & Russia
  • North America

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik kreeg gisteren ook weer een Sygic update (14.3.1) met nieuwe kaarten (2014.04):

►SD CARD FIX FOR DEVICES RUNNING KITKAT
►MEEST RECENTE, BIJGEWERKTE KAARTEN
· Nieuwe kaarten & POI's
· Verbeterde 3D in steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Adres dat ik in november zocht, maar alleen met Google Maps kon vinden, staat er nu ook in: het Kees Stipplein in Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 16:12
Maasluip schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:57:
(ik blijf mij herhalen) OSMAnd.
Wat is het verschil tussen de betaalde en gratis versie hiervan? Ik heb sindskort een LG G2 waarop geen standaard navigatie staat (was bij mijn vorige telfoon HTC wel), dus zoek nu een goed gratis alternatief. Maar zie in de store een gratis en een betaalde variant staan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Osmand is een leuk concept, maar echt bruikbaar wanneer ze het even makkelijk maken als Waze. Van die UI kunnen ze nog echt heel veel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gynnad schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Wat is het verschil tussen de betaalde en gratis versie hiervan? Ik heb sindskort een LG G2 waarop geen standaard navigatie staat (was bij mijn vorige telfoon HTC wel), dus zoek nu een goed gratis alternatief. Maar zie in de store een gratis en een betaalde variant staan.
Gratis osmand = maximaal 8 downloaders
Betaalde osmand = onbeperkt downloads.

Nederland = 1 download, maar duitsland is opgedeeld in tig deelstaten. Dus wil je nl + duitsland dan zit je al ver over de 8 downloads heen.
Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste