Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Misschien zijn die performance issues te wijten aan de hogere resolutie van de high-end devices van tegenwoordig. Ik heb een duo-core 1.5 Ghz (Snapdragon S4) die maar qHD (950x700 ofzoiets) aan hoeft te sturen. Sygic start bij mij vlot op en menu's en nav-scherm zijn hardstikke soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrossel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07-2024
Op Tweakers houden we ons niet bezig met illegale praktijken, koop dus gewoon je software in eens van de "app winkels".....

Succes!

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 01-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Er is voor kortingscodes een speciaal topic: Meld hier uw kortingscodes/coupons . Denk dat je daar meer kans maakt op een code.

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 01-01-2014 14:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Dacuuu schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:30:
[...]

Routeboek logger uit staan?
Hoe zet je Routeboek logger Uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
1475paul schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 07:39:
[...]

Hoe zet je Routeboek logger Uit?
Instellingen -> reisboek. En daar kan je hem uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Dacuuu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 08:13:
[...]

Instellingen -> reisboek. En daar kan je hem uitzetten.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:34
Ik heb de openingspost gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit welk programma ik moet hebben.

Aangezien ik geen 3G in mijn abbonement.wil ik een navigatieprogramma hebben dat gratis is en de kaarten kan opslaan op de telefoon, zodat ik puur op GPS kan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Daar zijn er tientallen van, je moet wel iets specifieker zijn ;)

De openingspost is trouwens erg veroudert dus mocht iemand een nieuw deel willen openen, ga je gang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
Tsurany schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:59:

De openingspost is trouwens erg veroudert dus mocht iemand een nieuw deel willen openen, ga je gang.
Sygic is toch de enige die helemaal zonder dataverbinding kan? Al zullen live traffic enzo dan niet werken.
Bijna alle apps laten je wel de maps lokaal opslaan, zodat ze vrijwel geen data gebruiken. Alleen bij google is dat tegenwoordig erg omslachtig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Tsurany schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:59:

Ik moet vanmiddag naar een voor mij onbekend adres in eindhoven rijden.
Op school heb ik wifi en kan ik eventueel kaarten downloaden. Echter heb ik in de auto geen wifi meer maar alleen GPS. nu zoek ik dus een programma waarmee ik offline lan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ivo001 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:03:
[...]

Ik moet vanmiddag naar een voor mij onbekend adres in eindhoven rijden.
Op school heb ik wifi en kan ik eventueel kaarten downloaden. Echter heb ik in de auto geen wifi meer maar alleen GPS. nu zoek ik dus een programma waarmee ik offline lan navigeren.
Op korte termijn kan je Navfree of Mapfactor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Dacuuu schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:06:
[...]

Op korte termijn kan je Navfree of Mapfactor gebruiken.
Bedankt, ik ben nu Navfree aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Je kan Sygic ook voor 7 dagen gratis uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

OSMAnd kan ook, maar is slechts gratis tot en met 10 keer een kaart downloaden. Meeste landen zijn één kaart (en een update downloaden is dus download 2), maar bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk zijn in meerdere kaarten onderverdeeld.
Maar de full-versie is 6 euro, als je dat vergelijkt met een Tomtom of Garmin...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb nu sinds een paar dagen Sygic 13.4.1 draaien met HUD (Heads Up Display), wat ervoor zorgt dat de navigatie op de voorruit geprojecteerd wordt.....echt gaaf om te zien en werkt nog goed ook !

Sommige auto's blijven gewoon achter me rijden omdat ze het even willen bekijken :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Heb je daar soms een foto van? Ik twijfel ook nog steeds om het te kopen. Hoewel ik gewoon GPS in de auto heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:09
speedme schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:59:
Ik heb nu sinds een paar dagen Sygic 13.4.1 draaien met HUD (Heads Up Display), wat ervoor zorgt dat de navigatie op de voorruit geprojecteerd wordt.....echt gaaf om te zien en werkt nog goed ook !

Sommige auto's blijven gewoon achter me rijden omdat ze het even willen bekijken :-)
Werkt dat ook goed overdag? Kan me niet voorstellen dat je het dan nog goed ziet, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Koldur schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:59:
[...]

Werkt dat ook goed overdag? Kan me niet voorstellen dat je het dan nog goed ziet, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk!
Snachts werkt het iig al onbedoeld ;)
Flink irritant om de reflectie van je navigatie op de voorruit te hebben als dat niet je bedoeling was. Heb mijn nagivatie zo mooi weggestopt dat hij het zicht niet belemmerd, zie je alsnog niks door de reflectie in de ruit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

speedme schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:59:

Hangt er ook vanaf welke auto je bezit.
Zelf heb ik een Xsara Picasso uit 2001. Als de zon schijnt reflecteert het hele dashboard al in mijn voorruit. Komt door de hellingshoek van het raam. Zou bij auto's met dezelfde type ramen en hellingshoeken alleen maar maar lastig en irriterend zijn naar mijn idee.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De Hud getest op mijn telefoon met de niet betaalde sygic (ja ik heb ook een betaalde versie) Maar de hud is niks voor mij.
  • Waarom kost het bijna €5? Belachelijk duur.
  • In de binnenstad heb je geen kaart overzicht meer, alleen een pijltje welke afslag je moet hebben.
  • Je kan niet zo snel iets anders doen met je telefoon.
En het volgende probleem zal we liggen aan mijn voorruit, Ik zie de hud een beetje dubbel in de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:18
Ik heb de hud ook getest.

Leuk om n keer te gebruiken, maar voor mij niets om altijd te gebruiken. Je hebt alleen een pijltje, max snelheid, huidige snelheid en afstand tot volgende afslag. Wellicht dat je dit kan instellen.
Ik zie me niet zo snel mn note3 plat op mn dashboard te leggen of plat in n houder.

Wat betreft veiligheid. TOP. Alles in 1 oogopslag. Het is namelijk niet hinderlijk. Wel als bijv even je route wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand of het mogelijk is favorieten in tomtom te exporteren of te inporteren,ddaar als ik deze app terug instaleer ben ik al mijn favoriten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
1475paul schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 06:55:
Weet iemand of het mogelijk is favorieten in tomtom te exporteren of te inporteren,ddaar als ik deze app terug instaleer ben ik al mijn favoriten kwijt.
Ik heb er wel eens naar gezocht, maar zonder succes. Ik had onder Android zeker verwacht dat favourite locaties van Maps wel toegankelijk zouden zijn voor andere (navigatie) apps. En daarmee dus ook dat andere apps die zouden kunnen gebruiken of mee synchroniseren of zelfs hun eigen favourieten daarbij op zouden slaan. Helaas lijkt dat niet zo te zijn.

Aan de andere kant: zo kom je wel van oude vakantiebestemming enzo in je favorietenlijst af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met TomTom raad ik altijd aan om de "Favorieten" als nuttige plaats in te voeren. Deze zijn wel makkelijk over te zetten. Zelfs tussen verschillende platformen (TomTom, Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Gebruik tegenwoordig weer de oude Google Maps en dat werkt toch een stuk beter. Ik gebruik Google Maps vooral om te kijken welke route naar huis sneller is en waar de files staan. Dan werkt de oude versie toch een stuk beter aangezien je veel makkelijker alternatieve routes kan opvragen en een overzicht kan krijgen van de route inclusief knelpunten en aankomsttijd.

http://www.xda-developers...le-maps-and-know-the-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:47:
Met TomTom raad ik altijd aan om de "Favorieten" als nuttige plaats in te voeren. Deze zijn wel makkelijk over te zetten. Zelfs tussen verschillende platformen (TomTom, Android).
Hoe doe je dat?
Kun je dat even stap per stap uitleggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij instellingen kan je een nieuwe groep van "Nuttige plaatsen" (NP's) maken. Hieraan kan je NP's toevoegen (bijvoorbeeld een adres, laatst gekozen locatie, locatie op kaart, gps etc).

Het is iets minder makkelijk dan een favoriet, maar het plukt zijn vruchten als je het kan kopiëren naar een nieuwe kaart.

Als je dan tussen de bestanden van het kaart materiaal (in de map Benelux, West Europa, Europa) kijkt staan daar ergens [naam van de groep].ov2 deze kan je gewoon kopiëren naar een andere kaarten map (bijvoorbeeld na een nieuwe kaart te hebben toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:46:
Bij instellingen kan je een nieuwe groep van "Nuttige plaatsen" (NP's) maken. Hieraan kan je NP's toevoegen (bijvoorbeeld een adres, laatst gekozen locatie, locatie op kaart, gps etc).

Het is iets minder makkelijk dan een favoriet, maar het plukt zijn vruchten als je het kan kopiëren naar een nieuwe kaart.

Als je dan tussen de bestanden van het kaart materiaal (in de map Benelux, West Europa, Europa) kijkt staan daar ergens [naam van de groep].ov2 deze kan je gewoon kopiëren naar een andere kaarten map (bijvoorbeeld na een nieuwe kaart te hebben toegevoegd).
Ik kan nuttige plaatsen niet vinden in instellingen,is dat onder favorieten.
Heb tomtom benelux voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
Ik heb sinds gisteren Tomtom voor Android, maar zowel op mn Galaxy Nexus als op mn Nexus 7 blijft de Europa map steken op 3.69gb van de 3.69. Gaat gewoon niet verder. Ze hebben beide 5 + gig vrij. Android 4.3 en 4.4

Iemand een idee? De TomTom fora doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Bij sygic kun je eigen poi's inlezen. Ik zoek een bestand met alle vaste flitspalen in landen als frankrijk, oostenrijk, zwitserland en duitsland. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
kwaazaar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:47:
Bij sygic kun je eigen poi's inlezen. Ik zoek een bestand met alle vaste flitspalen in landen als frankrijk, oostenrijk, zwitserland en duitsland. Waar kan ik die vinden?
Etc.?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Sepp14 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Hangt er ook vanaf welke auto je bezit.
Zelf heb ik een Xsara Picasso uit 2001. Als de zon schijnt reflecteert het hele dashboard al in mijn voorruit. Komt door de hellingshoek van het raam. Zou bij auto's met dezelfde type ramen en hellingshoeken alleen maar maar lastig en irriterend zijn naar mijn idee.
Gelukkig heb ik geen last van vervelende reflectie van het dashboard in mijn Seat Ibiza ST.
Overdag werkt HUD natuurlijk niet goed, maar 's avonds vind ik het echt wel een handige functie.
De projectie in het raam stoort me totaal niet en misschien had er iets meer informatie kunnen staan, maar in combinatie met de stem is de navigatie duidelijk en goed.

Ik heb trouwens voor in de auto zo'n anti-slip matje (Sticky Pad Pro) waarop ik mijn telefoon kan leggen en deze niet verschuift in de bochten. Echt ideaal.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Gaat me uiteraard om een aan te bevelen site. Er is zoveel meuk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kwaazaar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:03:
Gaat me uiteraard om een aan te bevelen site. Er is zoveel meuk te vinden.
Een aan te bevelen site is genoemd. Op die site kan je werkelijk bijna alles vinden, met enige inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Een aan te bevelen site is genoemd. Op die site kan je werkelijk bijna alles vinden, met enige inzet.
Er is geen site genoemd, alleen een link naar Google Search. Bedoel je de Sygic site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Weet iemand wat de changelog is voor de Sygic update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kwaazaar schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:06:
Weet iemand wat de changelog is voor de Sygic update?
Nee, en tot nu toe ook nog geen changelog te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
kwaazaar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:55:
[...]

Er is geen site genoemd, alleen een link naar Google Search. Bedoel je de Sygic site zelf?
Wat hij bedoelt is dat we hier van je verwachten dat je meer eigen inzet toont. De link van BP toont aan dat hier voldoende over te vinden is, dus graag eerst zelf het een en ander proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
RoD schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:31:
[...]

Wat hij bedoelt is dat we hier van je verwachten dat je meer eigen inzet toont. De link van BP toont aan dat hier voldoende over te vinden is, dus graag eerst zelf het een en ander proberen.
Zoals ik al zeg: het is vrijwel allemaal ouwe zooi. Ik hoopte dat iemand in dit forum z'n eigen ervaring met die bestanden zou kunnen delen. Enerzijds qua kwaliteit van de bestanden, anderzijds qua compatibiliteit met Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Iemand ervaring met navigate 6 (Route 66)

De volgende keer graag inzet tonen, het zomaar neerplempen van vragen is niet de bedoeling.

[ Voor 55% gewijzigd door janvanduschoten op 11-02-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Is er een offline navigatie met voice recognition? Ik weet dat google navigation t heeft, maar die kan niet de kaarten downloaden voor een heel land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Betaald of gratis?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Maakt niet uit, zolang t maar goed werkt en offline is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wat heb je zelf gedaan om het te vinden? Heb je google al geprobeerd met de zoekwoorden offline navigatie met voice recognition?

http://www.appszoom.com/a...-voice-control_fynfm.html

[ Voor 25% gewijzigd door Sepp14 op 11-02-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Theelichtje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:24:
Maakt niet uit, zolang t maar goed werkt en offline is ;)
Sygic i.c.m. Swype werkt i.i.g. prima d:)b

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-02-11-10-36-34_iissgs420140211_103651s.png

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-02-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

http://www.appszoom.com/a...-voice-control_fynfm.html
Kan ook in de post hierboven

[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 11-02-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
Bedankt allebei voor de snelle hulp! Ben helaas geen swype fan, maar de Navfree Voice control ziet er goed uit!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
Sygic europa met 50% korting van morgen tot en met zondag in de aanbieding

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan om in de zomervakantie met de auto naar Turkije te gaan. Hiervoor heb ik een goede navigatiesysteem nodig. Ik heb al een Tom Tom Via 135, maar de kaart is sterk verouderd. Hierdoor twijfel ik of ik voor een kaart update moet gaan of een navigatie app voor Android. Met een app bespaar je uiteindelijk veel meer, omdat je lifetime updates krijgt. Wat raden jullie aan?

Verder zou ik graag willen weten welke navigatie App jullie aanraden. Zowel tomtom als Sygic zijn in de aanbieding. Ik heb de reviews op Google Play al gelezen, maar ik ben helaas nog niet overtuigd. Jullie hebben al enige ervaringen met de apps. Ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen om voor tomtom, Sygic of andere te gaan.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tomtom op Android is erg duur, en het werk "Mwah.."
Sygic op android werkt erg lekker.

Probeer anders een de Sygic trial uit voor één week.
Hou er rekening mee dat je een degelijk USB kabeltje hebt voor in de auto.
Telefoon scherm aan/GPS aan/Navigatie vraagt best wat stroom. En veel goedkope kabeltjes kunnen dan niet goed bijladen, en zal je accu van de telefoon langzaam leeg raken. Goed kabeltje doet wonderen en laad je telefoon op met alles aan.

Maar je hebt toch een dedi navigatie, dat werkt ook lekker ,mits de kaarten up-to-date zijn. Ik zelf betaal nooit wat voor de Tomtom kaarten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wil je navigeren naar en in Turkijke of wil je alleen navigeren in Turkije?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Ik wil navigeren naar en in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:10:

Telefoon scherm aan/GPS aan/Navigatie vraagt best wat stroom. En veel goedkope kabeltjes kunnen dan niet goed bijladen, en zal je accu van de telefoon langzaam leeg raken. Goed kabeltje doet wonderen en laad je telefoon op met alles aan.

Maar je hebt toch een dedi navigatie, dat werkt ook lekker ,mits de kaarten up-to-date zijn. Ik zelf betaal nooit wat voor de Tomtom kaarten :+
Och duur, in de sale heb je Europa voor iets meer dan 4 tientjes. Ikzelf vind Tomtom goed werken op mijn telefoon en je krijgt lifetime map updates.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MegaTronics schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:32:
[...]

Och duur, in de sale heb je Europa voor iets meer dan 4 tientjes. Ikzelf vind Tomtom goed werken op mijn telefoon en je krijgt lifetime map updates.
Vaak een stuk duurder dan Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
En bij sygic installeer je alleen de kaarten die je nodig hebt, scheelt weer in ruimte op de sd.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sniperc schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:20:
Ik wil navigeren naar en in Turkije.
Navfree op Android is gratis met geregeld updates Ook voor Turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Sepp14 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:33:
[...]

Navfree op Android is gratis met geregeld updates Ook voor Turkije
Navfree of mapfactor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:09
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:10:

Als Sygic werkt dan is het een mooi programma, alleen heb ik er meer gezeik mee gehad dan me lief was, vastlopen na een half uur navigeren na een update, andere update liep Sygic voor op wat ik daadwerkelijk reed, terwijl TomTom op dezelfde telefoon en ROM geen enkel probleem geeft. Ik vind betrouwbaarheid uiteindelijk het belangrijkst en dan is in mijn ervaring TomTom de winnaar. Dat kan natuurlijk weer per type telefoon en ROM anders zijn. Trial proberen is zeker de moeite waard van Sygic, maar is (bij TomTom in principe ook niet, maar daar echt nooit problemen gehad, welke update dan ook) geen garantie voor updates in mijn ervaring.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 21:18
Ik had vandaag de tomtom app gekocht, maar dat ging helaas alles behalve probleemloos.

De app bleef meerdere keren hangen, en nadat hij eindelijk ging downloaden, bleek dat de connectie mijn 3g gebruikte in plaats van wifi. Ik weet niet hoe het kan, zoiets heb ik ook nog nooit gehad, maar binnen een half uur kreeg ik een sms dat mijn databundel op was...
Ik heb mijn mobiele data verkeer hard moeten uit zetten om tomtom te dwingen mijn wifi te gebruiken.

Toen de maps waren gedownload starten de appiclatie niet op, na een restart van de telefoon deed hij het wel, maar tot zover voelt hij wel erg traag.

Ik gebruik een sony z1 compact, niet echt een trage telefoon zeg maar, ik denk niet dat ik iemand deze combinatie van telefoon en app kan aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
REDSD schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:59:
Ik gebruik een sony z1 compact, net echt een trage telefoon zeg maar, ik denk niet dat ik iemand deze combinatie van telefoon en app kan aanraden...
En dan zit je in het buitenland en dan wil Tomtom je account verifiëren. Sta je dan (zonder) internet. 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Het is niet voor het eerst dat ik TomTom hoor bokken met een nieuwe telefoon.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Gebruikt iemand een navigatie app i.c.m. Note 3? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Sniperc schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:06:
Hallo,

Ik ben van plan om in de zomervakantie met de auto naar Turkije te gaan. Hiervoor heb ik een goede navigatiesysteem nodig. Ik heb al een Tom Tom Via 135, maar de kaart is sterk verouderd. Hierdoor twijfel ik of ik voor een kaart update moet gaan of een navigatie app voor Android. Met een app bespaar je uiteindelijk veel meer, omdat je lifetime updates krijgt. Wat raden jullie aan?

Verder zou ik graag willen weten welke navigatie App jullie aanraden. Zowel tomtom als Sygic zijn in de aanbieding. Ik heb de reviews op Google Play al gelezen, maar ik ben helaas nog niet overtuigd. Jullie hebben al enige ervaringen met de apps. Ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen om voor tomtom, Sygic of andere te gaan.

Alvast heel erg bedankt.
De huidige navigatie devices van verschillende fabrikanten bieden ook life-time updates.
Je moet je vooral afvragen wat je handiger vindt, een los apparaat voor navigatie of een oplossing in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Gadgeteer schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:55:
[...]
De huidige navigatie devices van verschillende fabrikanten bieden ook life-time updates.
Je moet je vooral afvragen wat je handiger vindt, een los apparaat voor navigatie of een oplossing in je telefoon.
Buiten handigheid zit er nog wel meer verschil in navigatie in een los apparaat en je telefoon, zoals prijs, updates die bij een los toestel beperkt zijn tot een regio (meestal europa) en tot de levensduur van het apparaat terwijl een telefoon de kaarten goedkoper zijn en de aanschaf meeverhuisd naar je nieuwe toestel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het mogelijk om met Navfree een route op de pc te maken en die vervolgens in de app te laden?

Met Google maps kan dit wel, je kan een route maken, daar een linkje van maken en die naar jezelf mailen en op je mobiel dat linkje weer openen.

Waarom deze vraag?
Ik wil een route rijden die niet standaard is (Groningen --> Emmen --> Duitsland A31 --> Winterswijk)
En ik krijg met geen mogelijk voor elkaar om die route in te stellen in navfree.

Zijn er andere navigatie apps die dat wel kunnen? Let wel ik heb en wil geen data in het buitenland dus de kaarten moeten wel te downloaden zijn en de app moet werken zonder data verbinding. (met google maps is dat hopeloos zelfs terwijl ik de maps van tevoren lokaal had opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kaasaanfiets schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:37:
Is het mogelijk om met Navfree een route op de pc te maken en die vervolgens in de app te laden?

Met Google maps kan dit wel, je kan een route maken, daar een linkje van maken en die naar jezelf mailen en op je mobiel dat linkje weer openen.

Waarom deze vraag?
Ik wil een route rijden die niet standaard is (Groningen --> Emmen --> Duitsland A31 --> Winterswijk)
En ik krijg met geen mogelijk voor elkaar om die route in te stellen in navfree.

Zijn er andere navigatie apps die dat wel kunnen? Let wel ik heb en wil geen data in het buitenland dus de kaarten moeten wel te downloaden zijn en de app moet werken zonder data verbinding. (met google maps is dat hopeloos zelfs terwijl ik de maps van tevoren lokaal had opgeslagen)
Kun je niet gewoon instellen dat je van Groningen naar Winterswijk wilt met een tussenstop in Emmen?
Als ik dat doe pakt hij als snelste route uit zichzelf de A31

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

RocketKoen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 01:25:
[...]

Kun je niet gewoon instellen dat je van Groningen naar Winterswijk wilt met een tussenstop in Emmen?
Als ik dat doe pakt hij als snelste route uit zichzelf de A31
Ik kom er niet achter hoe je een tussenstop kan instellen, hoe doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je zou kunnen kijken of de navigatie een optie heeft als "reizen via". Of andere mogelijkheden als inbouwen tussenpunt.
Ik heb alleen ervaring met Sygic en die heeft deze optie wel.

[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 18-03-2014 12:03 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik was het afgelopen jaar erg tevreden met Navigon, maar de laatste keer heeft dit helaas veranderd: veel te late reactie of te onduidelijke reactie mbt het afslaan, aangegeven dat ik gearriveerd ben op bestemming terwijl ik halverwege een N-weg zit... en uiteindelijk op geen mogelijkheid mij naar bestemming gebracht. Ik ben toen overgeschakeld op GoogleMaps/Navigatie en op die manier op bestemming gekomen (niet vlekkeloos, maar daar is de stad ook schuldig aan).

Vraag me af of bij dit soort gevallen de app faalt of de GPS module?

[ Voor 0% gewijzigd door The Inquisitor op 18-03-2014 12:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:40:
Ik was het afgelopen jaar erg tevreden met Navigon, maar de laatste keer heeft dit helaas veranderd: veel te late reactie of te onduidelijke reactie mbt het afslaan, aangegeven dat ik gearriveerd ben op bestemming terwijl ik halverwege een N-weg zit... en uiteindelijk op geen mogelijkheid mij naar bestemming gebracht. Ik ben toen overgeschakeld op GoogleMaps/Navigatie en op die manier op bestemming gekomen (niet vlekkeloos, maar daar is de stad ook schuldig aan).

Vraag me af of bij dit soort gevallen de app faalt of de GPS module?
Ligt gewoon aan de app.
De GPS modules in telefoons zijn niet altijd even geweldig. Maar dat kun je compenseren. Google gebruikt bijvoorbeeld de wifi antenne en vergelijkt de netwerken die je ziet met data die de streetview auto heeft opgeslagen.
Heel veel apps gebruiken de accelerometer en het compas voor extra data.

Soms gaat het nog wel fout op de simpelste dingen.
Zo dacht Sygic bij mij wel eens dat ik op de paralelweg zat ipv de snelweg. De enige manier om daar te komen was door de vangrail geweest. En de instructie (make a u-turn if possible) is op de snelweg niet heel nuttig.
Ook op viaducten denkt hij nog wel eens dat je ineens 10m vertical bent verplaatst naar de kruisende weg...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kaasaanfiets schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:37:

Waarom deze vraag?

Als je deze route vaker gaat rijden (ik lees je 160 km/h autobaan topic ook mee) dan ken je de weg na 2 x rijden toch wel uit je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

RocketKoen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Ligt gewoon aan de app.
De GPS modules in telefoons zijn niet altijd even geweldig. Maar dat kun je compenseren. Google gebruikt bijvoorbeeld de wifi antenne en vergelijkt de netwerken die je ziet met data die de streetview auto heeft opgeslagen.
Heel veel apps gebruiken de accelerometer en het compas voor extra data.

Soms gaat het nog wel fout op de simpelste dingen.
Zo dacht Sygic bij mij wel eens dat ik op de paralelweg zat ipv de snelweg. De enige manier om daar te komen was door de vangrail geweest. En de instructie (make a u-turn if possible) is op de snelweg niet heel nuttig.
Ook op viaducten denkt hij nog wel eens dat je ineens 10m vertical bent verplaatst naar de kruisende weg...
Thanks, in dat geval ga ik weer eens een ander navigatie programma proberen :)

Die u-turn instructies zijn vaak grappig inderdaad, in plaats van een mooie herberekening krijg je continu het gezeur dat je moet omkeren en dat is vaak niet mogelijk. Wat ik wel erg fijn vond bij Navigon (is niet de enige die dat heeft) is het dynamic lane assist (zoiets heet het) waarbij je op snelwegen een plaatje krijgt met welke rijbaan je moet hebben. Ideaal. Alleen in de stad zit dat er helaas niet in, waardoor ik de melding kreeg "rijd rechtdoor"... maar met 3 banen rechtdoor die allemaal ergens anders heengingen (en invoegen geen optie meer was) werd het al snel moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Thanks, in dat geval ga ik weer eens een ander navigatie programma proberen :)

Die u-turn instructies zijn vaak grappig inderdaad, in plaats van een mooie herberekening krijg je continu het gezeur dat je moet omkeren en dat is vaak niet mogelijk. Wat ik wel erg fijn vond bij Navigon (is niet de enige die dat heeft) is het dynamic lane assist (zoiets heet het) waarbij je op snelwegen een plaatje krijgt met welke rijbaan je moet hebben. Ideaal. Alleen in de stad zit dat er helaas niet in, waardoor ik de melding kreeg "rijd rechtdoor"... maar met 3 banen rechtdoor die allemaal ergens anders heengingen (en invoegen geen optie meer was) werd het al snel moeizaam.
Het ligt er maar net aan.
Als ik ergens verkeerd rij en de snelste manier om het op te lossen is een u-turn dan is het goed.
Maar als ik expres van de route afwijk (bijvoorbeeld omdat een weg is afgesloten) dan wil ik niet constant naar diezelfde weg terug gestuurd worden.

Het lijkt me lastig voor de software om te weten welke optie het is. En mij vragen om input terwijl ik aan het rijden ben mag ook niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

RocketKoen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Het ligt er maar net aan.
Als ik ergens verkeerd rij en de snelste manier om het op te lossen is een u-turn dan is het goed.
Maar als ik expres van de route afwijk (bijvoorbeeld omdat een weg is afgesloten) dan wil ik niet constant naar diezelfde weg terug gestuurd worden.

Het lijkt me lastig voor de software om te weten welke optie het is. En mij vragen om input terwijl ik aan het rijden ben mag ook niet.
Maar dan zijn de kaarten eigenlijk niet goed in orde... Ik reed op een smalle 2baans (volgens mij) N-weg en kreeg de melding om een u-turn te maken, maar net zoals in je voorbeeld van een snelweg, was dat in dit geval totaal niet mogelijk, geen parkeerplekken, geen extra baan, helemaal niets. De kaart zou dit toch eigenlijk moeten weten? Omdraaien is niet mogelijk en dus een alternatieve route?

Btw, men mag toch het GPS apparaat bedienen onder het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Dacuuu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Als je deze route vaker gaat rijden (ik lees je 160 km/h autobaan topic ook mee) dan ken je de weg na 2 x rijden toch wel uit je hoofd?
hehe grappig, je daar heb je wel gelijk in.
Maar het gebeurd mij vaker dat ik een bepaalde route wil rijden die niet standaard aangegeven en dat ik die niet kan wijzigen.
Volgens RocketKoen kan dit... Hoe dan Koen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:10:
[...]

Maar het gebeurd mij vaker dat ik een bepaalde route wil rijden die niet standaard aangegeven en dat ik die niet kan wijzigen.
Sygic bijv doet het hier 100%. En zal ook alles doen wat jij wil. Maar beter besteed je het geld op de locatie waar je naartoe rijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Inquisitor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Maar dan zijn de kaarten eigenlijk niet goed in orde... Ik reed op een smalle 2baans (volgens mij) N-weg en kreeg de melding om een u-turn te maken, maar net zoals in je voorbeeld van een snelweg, was dat in dit geval totaal niet mogelijk, geen parkeerplekken, geen extra baan, helemaal niets. De kaart zou dit toch eigenlijk moeten weten? Omdraaien is niet mogelijk en dus een alternatieve route?
Nee, dat kun je niet weten behalve als je alle wegen gaat schouwen en die informatie in de kaart ingeeft. Voor hetzelfde geld zijn er inritten of parkeerstroken.
Btw, men mag toch het GPS apparaat bedienen onder het rijden?
Ja. In Nederland mag je alleen geen telefoon in de hand houden. Een GPS apparaat mag je dus wel in de hand houden en je mag het apparaat altijd bedienen als het gemonteerd is.
Zolang tenminste de verkeersveiligheid niet in gevaar komt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Zie een telefoon niet als een heilig gps middel, sommige fouten komen echt door onnauwkeurigheden van de gps module in de telefoon, alleen zal deze fout in de regel niet groter zijn dan 50meter.
Dat kan vervelend zijn bij parallelwegen en in drukke steden (waar de nauwkeurigheid dankzij hoge gebouwen nog eens extra afneemt). Er zit wel degelijk verschil in diverse modellen. Mijn oude samsung S2 was bijvoorbeeld dramatisch, terwijl de sony xperia z bij mij goed werkt (alleen krijg ik daar sygic weer niet werkend op maar dat is weer een ander verhaal)

Je kan vaak wel eens testen door een rondje te fietsen met een gps log (zoals endomondo) en eens te kijken hoeveel schommelingen en afwijkingen je route heeft. (is het een strakke rechte lijn of is het meer een bliksemstraal, en ligt de track op de weg die je fiets of dan weer links en dan weer rechts) Dat geeft vaak een redelijk inzicht hoe goed je telefoon het doet.

Uiteraard zijn telefoons wel in staat om extra hulpmiddelen te gebruiken maar dit is dus ook niet altijd zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:10:
[...]

Geen idee hoe dat in navfree moet. Maar bijna alle navigatie software heeft een optie om een route langs meer dan 1 bestemming in te voeren. Al zit het soms goed verstopt.
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Ze zullen ook altijd iets zeggen in de trand van "maak een u-bocht wanneer mogelijk".
Als het rustig is en je bent goed in handrembochtjes kan dat ook op een N weg wel ;) Of als je toevallig een brede vluchtstrook ofzo hebt. Meestal geven ze op de kaart ook aan dat ze verwachten dat je bij de volgende kruising keert.

[ Voor 45% gewijzigd door RocketKoen op 18-03-2014 15:37 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In Navfree kan dat wel. Route ingeven en dan op instellingen knop drukken (links op de Galaxy S4 bij mij)

Daar route opties selecteren en kun je alles instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Sepp14 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:35:
In Navfree kan dat wel. Route ingeven en dan op instellingen knop drukken (links op de Galaxy S4 bij mij)

Daar route opties selecteren en kun je alles instellen
Vaag dat kan ik niet instellen. instellingen --> mijn route --> routeopties kan ik alleen dingen instellen als: vermijd snelwegen/tolwegen type voertuig snelste route/eenvoudig/zuinig enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Iemand interesse in een Sygic 40% discount code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Nog steeds het probleem dat al sinds de introductie van Google Maps navigatie bestaat: systeemtaal vs navigatietaal. Ik ben er toch weer eens ingedoken en ik snap er nu helemaal geen zak meer van. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Op dit moment zijn mijn instellingen als volgt:

- systeemtaal : Nederlands
- Google TTS output taal : Engels (VS) (vreemd, want mijn Maps spreekt Nederlands, maar die staat er niet tussen)

Hoewel ik op internet overal lees dat Maps de Google TTS taal gebruikt, spreekt mijn Maps gewoon Nederlands. Dat is ook de enige reden waarom mijn systeem op Nederlands staat, omdat daarmee de Navigatie blijkbaar ook Nederlands wordt. Aangezien de stembesturing van Google Now vele malen beter werkt in het Engels zou ik het liefst mijn systeem op Engels zetten, maar daarmee verandert ook meteen de taal van Maps. Ik snap nu niet waarom ik overal lees dat Maps de Google TTS gebruikt, terwijl ik daar helemaal geen Nederlands kan kiezen 8)7

Omdat Google Now nu eenmaal niet goed werkt in het Nederlands lijkt de meest optimale situatie op dit moment een Engels systeem zijn met Engelse voice INPUT en Nederlandse TTS. Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? En wat is een goede Nederlandse TTS engine?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Veneficus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:38:
Nog steeds het probleem dat al sinds de introductie van Google Maps navigatie bestaat: systeemtaal vs navigatietaal. Ik ben er toch weer eens ingedoken en ik snap er nu helemaal geen zak meer van. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Op dit moment zijn mijn instellingen als volgt:

- systeemtaal : Nederlands
- Google TTS output taal : Engels (VS) (vreemd, want mijn Maps spreekt Nederlands, maar die staat er niet tussen)

Hoewel ik op internet overal lees dat Maps de Google TTS taal gebruikt, spreekt mijn Maps gewoon Nederlands. Dat is ook de enige reden waarom mijn systeem op Nederlands staat, omdat daarmee de Navigatie blijkbaar ook Nederlands wordt. Aangezien de stembesturing van Google Now vele malen beter werkt in het Engels zou ik het liefst mijn systeem op Engels zetten, maar daarmee verandert ook meteen de taal van Maps. Ik snap nu niet waarom ik overal lees dat Maps de Google TTS gebruikt, terwijl ik daar helemaal geen Nederlands kan kiezen 8)7

Omdat Google Now nu eenmaal niet goed werkt in het Nederlands lijkt de meest optimale situatie op dit moment een Engels systeem zijn met Engelse voice INPUT en Nederlandse TTS. Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? En wat is een goede Nederlandse TTS engine?
Ik heb hier ook mee geworsteld, en het helemaal begrijpen heb ik nooit gedaan. Maar met root heb ik het kunnen oplossen, Engelse systeemtaal met Nederlandse navigatie. Wat ik meen te weten:

- Google's TTS bestaat nog niet volledig voor Nederlands: als je dat kiest in Maps schakelt hij over op een soort TTS van Android (Pico?), die rudimentair is en geen straatnamen uitspreekt. Dit heb ik ooit gelezen en het klopt met mijn ervaringen.

- Nederlandse TTS'en met goede uitspraak zijn Acapela en nog een paar, ik dacht dat SVOX ook wel OK was. Helaas beide betaald. IVONA heeft ook goede Nederlandse uitspraak, maar die is alleen nog maar te beluisteren op hun website. Ze zouden hem een jaar geleden "binnenkort" op Android uitbrengen, maar sinds ze zijn overgenomen gebeurt er niets meer, blijkbaar.

- Als je root hebt (sowieso een goed idee, zo gepiept) kun je Per App Settings installeren (Xposed vereist, kun je ook zo installeren met root, even gebruiktsaanwijzing lezen). Dan kun je per applicatie de systeemtaal instellen, zo deed ik dat altijd om Nederlandse stemmen te forceren in Google Maps. Weet niet of het ook anders kan als je je algemene systeemtaal op Engels wilt houden, maar dit is de enige manier die voor mij werkte.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2437377

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 20-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik heb echt jullie hulp nodig mannen. Ik ben om 22.00 uur gaan pielen op mijn telefoon en nu om 02.15 uur ben ik niks wijzer haha.
Ik wil met de familie morgen een leuke fiets route doen. Dus een gpx afstand van internet gehaald.

Nu wil ik die laden in een applicatie op mijn android Samsung s4. En dat hij dan een turn-by-turn navigatie geeft. Dus "volgende straat links,...dan weer rechts etc ".
Bestaat zo iets? Moet toch haast wel. Ik heb echt serieus 30 app geprobeerd maar helaas. Ik heb gpx viewer en die laat het rondje zien maar geen navigatie.

Weet iemand een goede app?
Alvast super bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 02:20:
Oké, ik heb echt jullie hulp nodig mannen. Ik ben om 22.00 uur gaan pielen op mijn telefoon en nu om 02.15 uur ben ik niks wijzer haha.
Ik wil met de familie morgen een leuke fiets route doen. Dus een gpx afstand van internet gehaald.

Nu wil ik die laden in een applicatie op mijn android Samsung s4. En dat hij dan een turn-by-turn navigatie geeft. Dus "volgende straat links,...dan weer rechts etc ".
Bestaat zo iets? Moet toch haast wel. Ik heb echt serieus 30 app geprobeerd maar helaas. Ik heb gpx viewer en die laat het rondje zien maar geen navigatie.

Weet iemand een goede app?
Alvast super bedank
Osmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kwam van de week deze tegen om een route te plannen. Als alternatief voor Tyre, ITN Converter

Edit:
Toch maar wat doen aan mijn impulsiviteit ;) En meer gebruik maken van de zoekfunctie :+ .
ITN converter is wel al vaker genoemd al is de laatste melding van augustus 2013

[ Voor 38% gewijzigd door Sepp14 op 30-03-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:51
Twee vragen over TomTom Android:

1. Zijn er geen mogelijkheden om routes te importeren?
2. Kunnen de default.x bestanden (inclusief de .ogg) van de Europe versie gewoon gebruikt worden in de Noord-Amerika versie (om geluidswaarschuwing te krijgen bij flitspalen)?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zal vast wel. Hoe weet ik niet. Ik heb je een dm gestuurd met een link voor verdere info
Wellicht een handige link voor iedereen?

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 31-03-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02
Mooi dat TomTom Europe weer in de aanbieding is, echter tot wanneer zou de actie gelden? Hoe lang was dat de vorige keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
musicfreak schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:21:
Mooi dat TomTom Europe weer in de aanbieding is, echter tot wanneer zou de actie gelden? Hoe lang was dat de vorige keer?
Geen idee, maar hoe veel tijd heb je dan nodig om te bestellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sepp14 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:59:
Zal vast wel. Hoe weet ik niet. Ik heb je een dm gestuurd met een link voor verdere info
[mbr]Wellicht een handige link voor iedereen?[/mbr]
Edit: aangepast op verzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
musicfreak schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:21:
Je kan via AppSales (een app die aanbiedingen monitort) zien dat de tomtom navi regelmatig voor een aantal dagen in de aanbieding gaat. Je kan helaas niet precies zien om hoeveel dagen het gaat. Maar als je het deze keer niet red vanwege financiën, er komt zo goed als zeker weer een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02
heutsm schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:23:
Geen idee, maar hoe veel tijd heb je dan nodig om te bestellen? ;)
Het punt is meer dat ik nog twijfel tussen een app en een apart 'kastje', een PND dus. Een mooie Europa variant inclusief verkeersinfo via TMC (geen live diensten, maar dus ook geen extra kosten) is al voor zo rond de 125 euro te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor op mijn telefoon gebruik ik Navfree icm met Flitsnav. Gewoon omdat je je telefoon toch altijd bij je hebt. Ga ik echt langer rijden dan gebruik ik pas het aparte "kastje". Daar gebruik ik een RN99 van Action voor met een IGO erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Blijkt dat ik nogal een oude versie van Navigon had (ik update alleen als ik zin heb, en dat is niet zo vaak...) na de update werkte de boel wel beter. Ik ging naar dezelfde locatie als mijn vorige post, maar dit keer kwam ik goed aan, op 1 foutje na, maar dat was meer mijn schuld (ik twijfelde of de GPS de waarheid vertelde toen hij zei 'nu rechts', maar het was dus toch wel echt meteen rechts en niet na de stoplichten).

Heb ook de kaarten opnieuw gedownload, geen idee of het een nieuwere was, in ieder geval is het niet foutloos want ik heb volgens de GPS 5 rotondes gepasseerd die helemaal niet bestaan :)

Al met al best wel weer tevreden met Navigon. Of de update heeft geholpen of het feit dat ik de route al een keer had gereden is nog de vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
musicfreak schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:51:
[...]
Het punt is meer dat ik nog twijfel tussen een app en een apart 'kastje', een PND dus.
Los van de kosten: een PND is direct aan je raam te plakken. Voor een telefoon moet je een cradle o.i.d. aanschaffen. Die zijn er van 5 tot 75 euro, waarbij het verschil voornamelijk zit in de bevestiging (raamplakker, ventilatie-klem) en wel of niet powered). Daarbij komt dat je je telefoon waarschijnlijk vaker vervangt dan een PND (zeker nu die ook vaak "lifetime free map upgrades" bieden). De kans dat je oude cradle nog past is dan klein. En vergeet ook het vervangen van je auto niet: een PND verhuis je mee, maar een ventilatie-mount is waarschijnlijk specifiek voor een model auto.

Zelf gebruik ik m'n telefoon, maar dat is meteen lastig als ik een vervangende auto heb of in de auto van m'n vrouw rij. Voordeel is echter wel dat ik op m'n telefoon Flitsmeister kan draaien. En aangezien m'n telefoon op m'n dashboard is geplakt, heb ik er altijd zicht op.

Kortom: persoonlijke keus, beiden hebben pros en cons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Een proclip is 2 tientjes. Ik heb een houder waar alles t/m mijn Note3 in past. Een PND is elke keer weer drama met het resistieve scherm en hopeloos trage pannen over de kaart. Plus weer een extra kastje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste