Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Southern Sun schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:14:
[...]

Gelukkig heb ik Hi :z

M'n batterij begint nu merkbaar langer mee te gaan. De afgelopen dagen welliswaar niet veel gebruikt, maar 1.5-2 dagen kan ik er wel uit halen dan :) Het scherm trekt wel wat meer vingerafdrukken aan merk ik, maar dat vergeef ik 'm.
Ik wilde de moed al opgeven, maar bij mij gaat hij nu steeds wat langer mee op een lading. Vergelijkbaar met jouw genoemde tijden. De accuduur was voor mij reden om mijn iphone 4 nog even te bewaren. Nu lijkt die noodzaak steeds minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de muziekspeler open, worden niet alleen de muzieknummers van mijn aparte muziek-map op mijn sd card getoond, maar ook alle andere mp3 bestanden, zoals ringtones, geproken teksten (bv snelheid of afstand) van bv navigatieprogramma's getoond. Gezien de enorme hoeveelheid daarvan uitermate irritant.

Ik heb al diverse andere spelers geprobeerd, maar die hebben allemaal hetzelfde euvel.

Het vreemde is dat ik nergens een instelling of zo kan vinden (in geen van de spelers overigens) waar ik alleen kan verwijzen naar mijn eigen muziekmap en de rest dus niet wordt meegenomen.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:37:
Als ik de muziekspeler open, worden niet alleen de muzieknummers van mijn aparte muziek-map op mijn sd card getoond, maar ook alle andere mp3 bestanden, zoals ringtones, geproken teksten (bv snelheid of afstand) van bv navigatieprogramma's getoond. Gezien de enorme hoeveelheid daarvan uitermate irritant.

Ik heb al diverse andere spelers geprobeerd, maar die hebben allemaal hetzelfde euvel.

Het vreemde is dat ik nergens een instelling of zo kan vinden (in geen van de spelers overigens) waar ik alleen kan verwijzen naar mijn eigen muziekmap en de rest dus niet wordt meegenomen.

Weet iemand hiervoor een oplossing?
http://www.google.nl/search?q=.nomedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:44
Is de Sensation unbranded als je het via Studentmobiel bestelt met een VF abonnement?
Hoewel ik wat klachten heb gehoord van mijn vriend over spontane reboots wil me zusje deze bestellen, vandaar mijn vraag.
Heb Studentmobiel gisteren ook gemaild met mijn vraag, maar ik kan denk ik mijn vraag het beste hier stellen aan personen die ook via Studentmobiel hebben besteld of die er at van af weten.

Excuus als het hoort bij telecomproviders

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 21:25
rolfie23 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:40:
Hallo,

Wat me nu al een tijdje opvalt is een raar ding.

Mijn mail haalt hij netjes binnen, zet de bijlage netjes op de SD kaart in de map Download. Maar het rare is dat hij dit dus elke keer doet, het begint met bestandje 123.jpg en dan 123-ff165fds.jpg enz... soms staan alle bijlage's er wel 10 keer op. Dit neemt ontiegelijk veel ruimte in, dus zou dit opgelost kunnen worden op 1 of andere manier?
Iemand die dit weet? Ga morgen op vakantie, wil dit dan graag opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23
rolfie23 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:26:
[...]

Iemand die dit weet? Ga morgen op vakantie, wil dit dan graag opgelost hebben.
Ik neem aan dat je de standaard HTC Mail app gebruikt.
Probeer anders een andere email app.

Ik gebruik K-9 naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 21:25
ChiMan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:35:
[...]

Ik neem aan dat je de standaard HTC Mail app gebruikt.
Probeer anders een andere email app.

Ik gebruik K-9 naar tevredenheid.
Werkt mooi ja, maar hij haalt nu mijn mail binnen. Heb ingesteld sla bijlagen op op geheugenkaart. Maar doet dit niet automatisch, moet ik eerst bij de bijlage op opslaan drukken. Houdt dit in dat de mails nu op de interne geheugen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
rolfie23 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:07:
[...]

Werkt mooi ja, maar hij haalt nu mijn mail binnen. Heb ingesteld sla bijlagen op op geheugenkaart. Maar doet dit niet automatisch, moet ik eerst bij de bijlage op opslaan drukken. Houdt dit in dat de mails nu op de interne geheugen staan?
Geen idee.
Probeer anders de online manual: https://github.com/k9mail/k-9/wiki/Manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcoelskamp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Even over het uitbreiden van de micro SDHC kaartjes;

Ik heb er nu een 16GB class10 kaartje inzitten en deze is met DS3.0 gewoon compatibel met de Sensation.
Qua prijs was hij maar €1 duurder als een SD2.0 class6 kaartje, dus ik heb de gok genomen.
En het draait gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Misschien wat off-topic (maar goed, ik zie het nou eenmaal in dit topic voor het eerst en met wat googlen en zoeken op keywords heb ik het niet kunnen vinden):

Hoe is die ontzettend mooie batterij-grafiek uit 1 van de foto's gemaakt? Ik heb wel wat graphing tools in de Android market gevonden maar geen enkele dit het plot tegen wifi en cell usage bijvoorbeeld of andere activiteit.

Dan toch ook nog maar een vraag over de sensation zelf: Hoe is de geluidskwaliteit tov. oudere modellen zoals de Desire en de Desire HD? En dan heb ik het zowel over de interne speaker als bv. de opname kwaliteit bij de spraakrecorder of de camera.

Bij de Desire en Desire HD is de geluidskwaliteit uit de interne speaker mager en de opnamekwaliteit kan voor deze tijd gewoon echt niet meer (klinkt als 8 kbit 11 khz. audio).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hallo zeg, die klantenservice van HTC is ook lekker. Ik heb ook last van een krakend achterklepje, dus een mailtje gestuurd met mijn klacht en de vraag of ik mijn klepje kon omruilen/een nieuwe opgestuurd kon krijgen. Krijg ik een mailtje terug in echt gebrekkig Nederlands van een medewerker.

"Ik denk dat de reden hiervoor is:

Een nieuwe achter klepje kopen van de winkel.
en als uw garantie op uw toestel hebt dan moet uw de toestel gaan verwisselen bij de winkel van waar uw dat gekocht had."

Ik zeik niet snel. Een paar spelfouten maken mij echt niet uit, Maar dit is wel heel erg zeg. En dan ook nog vertellen dat ik maar een nieuw klepje moet kopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
In vergelijking met de Desire HD vind ik het geluid een stuk minder in kwaliteit en vooral zachter.
Verder klinkt het oortje ook wat 'blikkeriger' (niet storend).

Het is blijkbaar gewoon allemaal wat minder zonder de nodige SRS en Dolby certificaten ;) de Desire HD is standaard ook wat karig met geluid, maar dit is met de nodige commands op te lossen.

Lage kwaliteit spraakrecorder is op te lossen door een recorder te nemen welke in .wav opneemt (of een ander formaat dan amr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
J0ey schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:25:
Hallo zeg, die klantenservice van HTC is ook lekker. Ik heb ook last van een krakend achterklepje, dus een mailtje gestuurd met mijn klacht en de vraag of ik mijn klepje kon omruilen/een nieuwe opgestuurd kon krijgen. Krijg ik een mailtje terug in echt gebrekkig Nederlands van een medewerker.

"Ik denk dat de reden hiervoor is:

Een nieuwe achter klepje kopen van de winkel.
en als uw garantie op uw toestel hebt dan moet uw de toestel gaan verwisselen bij de winkel van waar uw dat gekocht had."

Ik zeik niet snel. Een paar spelfouten maken mij echt niet uit, Maar dit is wel heel erg zeg. En dan ook nog vertellen dat ik maar een nieuw klepje moet kopen.. :P
Lijkt erop dat ze daar even een stagiair op hebben gezet! Ik heb ook een krakend achterklepje maar ik vraag me af hoeveel hier echt aan te doen is; zal een volgend toestel/klepje niet precies hetzelfde probleem vertonen? Zijn hier gebruikers die hun toestel al verscheidene keren hebben opengemaakt zonder het kraken als gevolg?, bij mij trad het al na de 2e keer openmaken op :/. Is het niet gewoon een grove designfout die op alle Sensations van toepassing is?

Ohja: er zijn voor de rest een paar zaken die niet horen op software-gebied:
- De notificatiebalk wil soms wat moeilijk omlaag komen, er lijkt dan een vertraging te zitten tussen het slepen en het daadwerkelijke naar beneden gaan. Op mijn broer zijn Desire gaat dit vlotter.
- De standaard muziek app werkt prima maar hij doet er naar mijn idee te lang over om op te starten, ook zit er te veel vertraging in het terugkeren naar de lijst met artiesten vanuit 'now playing'. Ik heb een collectie van rond de 8GB (valt wel mee toch?).
- Af en toe reageert de bovenste helft van het touchscreen niet, dit gebeurt eigenlijk alleen in het instellingenmenu. Mijn vorige Android telefoon (Galaxy Spica) op 2.2 had hier erg vaak last van.
- Ligt het aan mij of ondersteunt de browser geen suggesties van google?

Al met al desondanks een hele goede telefoon, de paar ergernissen veranderen daar weinig aan!

[ Voor 26% gewijzigd door I-Heine-I op 20-07-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 11:36
Sinds vandaag heb ik de htc sensation binnen gekregen, echter heb ik een probleem

Ik kan wel een wifi verbinding maken maar ik kan niet internetten, zo dra ik een site wil laden dan krijg ik een melding dat er een netwerk probleem is (ook bij navigeren etc)

ik kan nog geen gebruik maken van mobiel internet om dat mijn abonnement pas over 8 dagen in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:40
MasterMaceMichu schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:09:
Hmmm...kon altijd alle uit de market downloaden als ik VIA usb 'internet passthrough' had aanstaande, sinds vanochtend ineens niet meer...blijft op downloading staan....Via WiFi lukt het nog wel. Iemand een idee? Google is hierbij niet mijn vriend... ;(
Sinds bovenstaande post bezig geweest met HTC over dit probleem....Uiteindelijk gister deze reactie ontvangen:
Het is echter zo dat, hoewel u van internet gebruik moet kunnen maken op deze manier, internet passthrough niet volledig geschikt is voor het downloaden van applicaties etc. Wij hebben vanochtend nog een test hiermee gedaan en wij kregen het ook niet voor elkaar om applicaties te installeren. Waarschijnlijk gaat er iets mis wanneer de telefoon de gegevens moet verifiëren en dat niet binnen krijgt.
WTF!

Inmiddels lukt het 9 van de 10 keer weer, dus ik laat het maar zo, maar echt een klanten'service' van lik mijn vestje!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
keisers schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:59:
Sinds vandaag heb ik de htc sensation binnen gekregen, echter heb ik een probleem

Ik kan wel een wifi verbinding maken maar ik kan niet internetten, zo dra ik een site wil laden dan krijg ik een melding dat er een netwerk probleem is (ook bij navigeren etc)

ik kan nog geen gebruik maken van mobiel internet om dat mijn abonnement pas over 8 dagen in gaat.
Dit probleem is volgens mij een algemene probleem van Android met bepaalde routers.
Zelf heb ik hetzelfde probleem icm speedtouch 716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
I-Heine-I schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:51:
[...]
Zijn hier gebruikers die hun toestel al verscheidene keren hebben opengemaakt zonder het kraken als gevolg?, bij mij trad het al na de 2e keer openmaken op :/. Is het niet gewoon een grove designfout die op alle Sensations van toepassing is?
Niet het handigste design wat mij betreft. Maar ik vraag me ook af hoe sommige mensen hun toestel open maken? Als je het knopje goed en recht indrukt dan kun je de achterkant er zonder enige frictie of kracht vanaf halen. Erop zetten lukt ook zonder enige kracht te hoeven zetten. Bij mij vooralsnog dan ook geen gekraak...

Maar goed, ik heb dan wel weer sinds gisteren een dode pixel... :(

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
M. Dahlhaus schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Niet het handigste design wat mij betreft. Maar ik vraag me ook af hoe sommige mensen hun toestel open maken? Als je het knopje goed en recht indrukt dan kun je de achterkant er zonder enige frictie of kracht vanaf halen. Erop zetten lukt ook zonder enige kracht te hoeven zetten. Bij mij vooralsnog dan ook geen gekraak...

Maar goed, ik heb dan wel weer sinds gisteren een dode pixel... :(
Ik heb ook geen frictie, en heb ook geen kracht nodig om het klepje eraf te halen maar toch kraakte het. Maar ik heb het opgelost met een stukje dymo tape (heel dun plastic met plakkracht) aan de binnenkant.

Maar het ging mij er gewoon om hoe de klantenservice reageerde, ik bedoel een klantenservice is er om je te helpen en hiervan had ik echt iets van: |:(. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisers
ChiMan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Dit probleem is volgens mij een algemene probleem van Android met bepaalde routers.
ik heb ook een speedtouch, maar ik kan wel connectie maken en ik heb ook vol bereik maar ik kan gewoon niks laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Wanneer ik thuis kom schakel ik altijd over naar WiFi (zoals de meesten van jullie waarschijnlijk doen). Ik doe dit via snelle instellingen. Schakelen jullie "mobiel netwerk" dan ook uit dmv het vinkje? Want zie wel dat WiFi, mobiel netwerk "overruled"....

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik gebruik de energiebeheer widget. Mobiel blijft aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Iemand dit al gelezen?
http://androidandme.com/2...er-unofficially-unlocked/

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-07-2011 11:06 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Jep, paar dagen al, zie Mod en Root topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Ha! Accu wordt steeds beter.
17 uur en 41 min op accu en nog 67 % over.
Weergave 1 u 12 min
Wifi 3 uur 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:19:
Wanneer ik thuis kom schakel ik altijd over naar WiFi (zoals de meesten van jullie waarschijnlijk doen). Ik doe dit via snelle instellingen. Schakelen jullie "mobiel netwerk" dan ook uit dmv het vinkje? Want zie wel dat WiFi, mobiel netwerk "overruled"....
Er is een tooltje die dit automagisch regelt. Het heet Y5. https://market.android.co....y5&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:03
*knip*

Dit hoort hier niet! Zie de topicwaarschuwing

[ Voor 107% gewijzigd door Bullet NL op 21-07-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bedankt! Wat is jou ervaring met dit tooltje mbt batterij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Monda schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:09:
[...]

Bedankt! Wat is jou ervaring met dit tooltje mbt batterij gebruik?
Ik gebruik deze tool, merk geen verschil in batterijgebruik :) laat alleen heel af en toe WiFi aanstaan als ik in de buurt ben van een bekend netwerk, maar te ver weg ben om verbinding te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik heb ook al een tijd de sensation Car-mount.
En ook bij mij start de standaard navigatie op. Nu wil ik eigenlijk helemaal geen programma laten starten bij het er inzetten van de telefoon. (Want ik heb al wel gelezen dan een boel mensen andere docks wilde laten starten)

Is er een optie om die standaard navigatie uit te zetten, zodat die niet opstart?
Of gewoon te verwijderen. (Maar dan het liefst zonder andere locations onderdelen te behouden.)

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
petervdveen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:46:
Ik heb ook al een tijd de sensation Car-mount.
En ook bij mij start de standaard navigatie op. Nu wil ik eigenlijk helemaal geen programma laten starten bij het er inzetten van de telefoon. (Want ik heb al wel gelezen dan een boel mensen andere docks wilde laten starten)

Is er een optie om die standaard navigatie uit te zetten, zodat die niet opstart?
Of gewoon te verwijderen. (Maar dan het liefst zonder andere locations onderdelen te behouden.)
Ik heb hem ge temp-root en die locations meuk uitgezet. Check het Sensation-mod topic voor een howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Weet iemand of het HTC lockscreen uit te zetten is?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
tzeunis schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:12:
Weet iemand of het HTC lockscreen uit te zetten is?
Nee dat kan niet. Je kan wel een ander lockscreen uit de market downloaden waarschijnlijk. Waarom zou je dit eigenlijk willen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Hallo,

Ik ben onervaren met Android en HTC Sense,
daarom stel ik mijn vraag hier aan jullie.

Ik vroeg me af om het mogelijk was om de apps in het app-overzicht te ordenen. Ik bedoel dus niet de apps op
het homescreen, want die kan je wel in mappen zetten, maar de het scherm waar ze allemaal bij elkaar staan.

Het zijn er behoorlijk wat, en ik wilde ze graag in mappen / tabbladen indelen.

Ik dacht dat het kon, want als je in het app-overzicht een van de tabbladen (frequent / gedownload / etc) langer vasthoudt, kom je in een soort groot leeg vak, waarin bovenaan 'houd pictogrammen ingedrukt om ze te h.....' staat. Ik weet niet wat dit is, maar ik dacht dat dit was om te ordenen.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik zag dat bij mij een aantal contacten automatisch gekoppeld staan met Facebook. Deze contacten hebben ook de profielfoto van Facebook.
Hoe kan ik op een snelle manier de rest koppelen?
En waarom koppelt mn telefoon er maar een aantal automatisch en de rest niet?
Nog een 3e vraag: wat is het verschil tussen Facebook en Facebook voor htc sens? Het aantal contact personen is ook niet gelijk...

[ Voor 19% gewijzigd door Monda op 23-07-2011 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisers
ChiMan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Is hier een oplossing voor of zou ik gewoon er een andere draadloze router aan moeten koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Heb ook sinds gisteren eindelijk mn htc sensation, moet zeggen echt een super tel alleen is deze helaas wel branded maar goed t zij zo, rooten zal toch wel lukken binnenkort, weet iemand of dat gebeuren met dat zoveel uur laden etc etc om de batt te verbeteren ook daadwerkelijk werkt?...

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
J0ey schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:58:
[...]

Nee dat kan niet. Je kan wel een ander lockscreen uit de market downloaden waarschijnlijk. Waarom zou je dit eigenlijk willen? :P
Omdat ik mijn eigen lockscreen wil met Widgetlocker. Ik mis gewoon nog info daarop. Daarnaast is het wel overdreven om eerst te unlocken via de HTC locker, dan widgetlocker en dan nog eens met je patroon... haha

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
dave1972 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:31:
Heb ook sinds gisteren eindelijk mn htc sensation, moet zeggen echt een super tel alleen is deze helaas wel branded maar goed t zij zo, rooten zal toch wel lukken binnenkort, weet iemand of dat gebeuren met dat zoveel uur laden etc etc om de batt te verbeteren ook daadwerkelijk werkt?...
De berichten zijn wisselend. Bij mijn incredible s en nu sensation heeft het niet merkbaar geholpen. Een aantal keer volledige cycli laden werkt bij mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Het is nu weer twee weken sinds mijn laatste post en alle touch-problemen die ik had en zichzelf opgelost hadden, zijn nog steeds weggebleven. Nog steeds geen idee hoe het zichzelf opgelost kan hebben (het enige wat ik me kan bedenken is dat het uitzetten van "fast boot" ermee te maken heeft), maar blij ben ik wel. Het scherm werkt echt als een treintje nu, nergens meer last van! Het gekraak is ook nog steeds weggebleven (heb er een slechts een aantal dagen last van gehad).

Iemand schreef op een vorige pagina over een vertraging met het verschijnen van de notificatiebalk wanneer je deze naar beneden sleept. Dit vind ik zelf ook nog wel een storend iets aangezien het op de Desire inderdaad zonder een waar te nemen vertraging gebeurde. Daarom doe ik dit niet langer met een swipe-beweging, maar druk ik op de bovenste balk totdat ik feedback zie en sleep ik 'm daarna pas naar beneden. Zo lukt het tenminste wél 10 van de 10 keer :)

Grappige is dat ik na het typen van bovenstaand alinea even heb getest of de vertraging nog steeds aanwezig is door wel een korte swipe-beweging te gebruiken en daarmee lukt het nu ook steevast... :+ Weer een probleem die zichzelf heeft opgelost? 8)7
Ik zou het niet willen in ieder geval, ik vind het een geweldige lockscreen door de toevoeging van de shortcuts :) En sowieso een stuk mooier dan bijvoorbeeld die van de Samsung Galaxy S II (die mijn vrouw sinds een paar dagen heeft); dat wegswipen van een heel beeldscherm als rechthoek ziet er wat mij betreft lelijk uit.
Monda schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 07:34:
Nog een 3e vraag: wat is het verschil tussen Facebook en Facebook voor htc sense?
Facebook is de echte applicatie voor Android en Facebook voor HTC Sense is een uitgeklede versie die door HTC gemaakt is (als widget(s)) voor op de telefoons. Verder snap ik dat syncen ook niet helemaal. Op mijn Desire was het me gelukt om al mijn contactpersonen met Facebook te syncen wat geweldig was qua contactpersoon-foto's en verjaardagen, maar op de Sensation wil dit niet echt. Dus gisteren heb ik toch maar besloten om voor de belangrijkste personen dit zelf in te stellen (foto's en verjaardagen).

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Doordat Vodafone mij dwong, door hun verschrikkelijke datalimieten, een nieuwe telefoon aan te schaffen heb ik 'm nu ook en staat mijn geliefde Desire uit. Prima telefoon, doet wat hij moet doen... maar ik ben niet flabbergasted over de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
dat komt omdat de prestaties van de Desire gewoon erg goed waren :) Sterker nog, ik denk dat de desire voor je gevoel sneller was.

Maar het scherm en de extra peut die die heeft bij wat leuke games, youtube en internetten maakt de Sensation toch net een dikkere foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:42
[...]

Kun je overwegen, maar let erop dat sowieso het alarm (en volgens mij ook de agenda) zwaar samenwerken met het lockscreen. Bij Sense 2.0 was het in ieder geval nog zo dat als je Lockscreen.apk verwijderde (anders kon Widgetlocker bijv het niet overnemen) en je alarm ging af, de boel ging hangen. Dit omdat het standaard HTC alarm alleen via het lockscreen uitgezet kon worden. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn Hero toen moest flashen omdat ik die ellende niet weg kreeg. Even goed opletten dus.

Ik heb de mijne ook besteld, vrijwel zeker unbranded (Studentmobiel). Kan er alleen wel pas over twee weken mee gaan spelen, want ik ben op vakantie. Alleen hoop ik dus dat als ik ook een verkeerde heb met stof onder het scherm of iets dergelijks, dat ik op tijd terug ben om hem nog DOA te melden..

Ik wilde wachten op de Europese EVO 3D, maar heb gisteren in allerijl nog snel mijn abonnement voortijdig twee jaar verlengt om onder die belachelijke datatarieven uit te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door doltishDuke op 23-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
RielN schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:59:
dat komt omdat de prestaties van de Desire gewoon erg goed waren :) Sterker nog, ik denk dat de desire voor je gevoel sneller was.

Maar het scherm en de extra peut die die heeft bij wat leuke games, youtube en internetten maakt de Sensation toch net een dikkere foon.
Denk dat je pas echt kan vergelijken op t moment dat je dr een custom rom op kan zetten?...btw ik heb van die problemen die sommige hier ervaren zoals notificatiebalk en met de lockscreen etc etc vooralsnog geen last, ik kom van een galaxy s en moet zeggen dit werkt wel als een verademing..een stuk minder "kinderlijk" komt hij over maar goed das een persoonlijke mening natuurlijk :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
matvkeulen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:10:
[...]

De berichten zijn wisselend. Bij mijn incredible s en nu sensation heeft het niet merkbaar geholpen. Een aantal keer volledige cycli laden werkt bij mij beter.
Dan doe ik t gewoon op dezelfde manier zoals jij

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

Je kan zoizo pas gaan vergelijken als we eindelijk een Android versie hebben die volledig dualcore ondersteunt en volledig benut. Ook zou het eindleijk eens leuk worden als de interface gebruik zou kunnen gaan maken van OpenGL ofzo want alles op de cpu gooien is gewoon achterlijk achterhaald.

Mare ik ben sinds de 22 ook een trotse bezitter van een Sensation. Meteen mijn HD2 ingeleverd bij de phonehouse voor reparatie (GPS dood, Scherm light leaks, USB poort hield steker niet vast, Klepje ging niet meer fatsoenlijk dicht door eindeloos moeten resetten, Scherm ging at random de kleuren op negatief, crashes wanneer je gebeld wordt of wou gaan bellen.) De gast die me geholpen had had het even niet meer toen ik dat lijstje opnoemde. Al met al dus heel blij dat ik eindelijk een fatsoenlijk android toestel in mijn handen heb hehe. Tot nu geen spijt dat ik voor de sensation ben gegaan tegenover de Samsung GS2.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dual core is wel mooi op de specificatielijst maar naar mijn gevoel was mijn Desire hd toch een stukje sneller in real life, ook is mn Galaxy s 2 veel sneller, zonder lagging enz, hoop dat HTC snel een degelijke update uitbrengt die dit verbeterd

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
mafiatounes schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:22:
Dual core is wel mooi op de specificatielijst maar naar mijn gevoel was mijn Desire hd toch een stukje sneller in real life, ook is mn Galaxy s 2 veel sneller, zonder lagging enz, hoop dat HTC snel een degelijke update uitbrengt die dit verbeterd
Mijn Sensation is toch echt net zo snel als de Galaxy S II die mijn vader heeft, die 'hapert' (wat je haperen noemt) af en toe ook. Ik vind de gebruikerservaring op de Sensation iig een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
mafiatounes schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:22:
Dat komt omdat Android pas optimalisaties voor dualcore kent vanaf versie 2.3.4, maar zowel de Sensation als de Galaxy SII draaien nog op 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doltishDuke schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Dat komt omdat Android pas optimalisaties voor dualcore kent vanaf versie 2.3.4, maar zowel de Sensation als de Galaxy SII draaien nog op 2.3.3.
Ik dacht dat een optimalisatie voor multi-core telefoons met Ice Cream Sandwich (android 2.4/4.0) zou komen en bovendien is er al een uitgelekte versie van 2.3.4 voor de SGS II beschikbaar en die maakt ook niet echt gebruik van de tweede core meen ik me te herinneren van posts op het XDA-forum.
Daarbij is het zo dat bij een gelijke kloksnelheid de exynos 4210 van de SGS II hoe dan ook beter is dan de MSM8260 van de sensation volgens mij. Als het goed is had ik hier nog laatst iets over gelezen. Zal de desbetreffende artikel even zoeken.

EDIT: Het desbetreffende artikel is helaas gewist van de site van Qualcomm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Voor zover ik het begreep zijn in 2.3.4 de eerste stappen gezet. Al heb je gelijk dat die niet direct om performance gingen, maar om batterijgebruik. Wat dat betreft is de Sensation in het voordeel met zijn volledig asynchrone cores, ook meteen de reden waarschijnlijk dat hij in benchmarks achterblijft op de Galaxy SII.

Anyway, met Ice Cream Sandwich zal de dualcore optimalisatie nog een stuk beter worden natuurlijk. En aangezien die eind dit jaar verwacht wordt zullen we die ook op de Sensation gaan zien. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Kan niet wachten... ICS mag opschieten van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Daarbij is het zo dat de Adreno 220 van de Sensaton weer veel meer ballen moet hebben dan de mali 400. Helaas is nergens echt iets te vinden over performances van deze twee telefoons, behalve brakke benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
RielN schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:19:
Daarbij is het zo dat de Adreno 220 van de Sensaton weer veel meer ballen moet hebben dan de mali 400. Helaas is nergens echt iets te vinden over performances van deze twee telefoons, behalve brakke benchmarks :)
Buiten dat zou je benchmarks moeten draaien met een AOSP Android ROM, iets wat op de Sensation nog niet mogelijk is. De beste benchmark is en blijft puur gevoel. Beetje jammer dat dat niet in woorden en cijfers is uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
doltishDuke schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:12:
[...]

Buiten dat zou je benchmarks moeten draaien met een AOSP Android ROM, iets wat op de Sensation nog niet mogelijk is. De beste benchmark is en blijft puur gevoel. Beetje jammer dat dat niet in woorden en cijfers is uit te drukken.
Inderdaad, ik wordt zelf ook een beetje moe van die benchmarks. De Galaxy S II haalt iets hoger, so what? Ik vind zelf de Sensation gewoon fijner werken met Sense. Beste is om gewoon naar een telefoonwinkel/Mediamarkt te gaan zodat je allebei de telefoons even kunt vasthouden en naast elkaar testen, lijkt mij de beste 'benchmark'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

J0ey schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Inderdaad, ik wordt zelf ook een beetje moe van die benchmarks. De Galaxy S II haalt iets hoger, so what? Ik vind zelf de Sensation gewoon fijner werken met Sense. Beste is om gewoon naar een telefoonwinkel/Mediamarkt te gaan zodat je allebei de telefoons even kunt vasthouden en naast elkaar testen, lijkt mij de beste 'benchmark'. ;)
Ik heb nog niet de ballen gehad mijn Desire met een custom Sense 2.1 + 3.0 ROM dernaast te leggen om te kijken welke nu sneller is. Ik gok dat het nu miliseconden scheelt... helaas. Ik verwacht wel een performance boost binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik merk wel verschil hoe mijn Desire Z het met Sense 3.0 het deed en hoe mn Sensation het doet. En wat vind je bijv. niet snel genoeg dan? Ik ben nog niet echt dingen tegen gekomen waarbij ik echt veel haperingen of vastlopers kreeg..

Waarschijnlijk als de custom roms echt op gang komen gaat het allemaal echt sneller worden met alle tweaks etc erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
J0ey schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:49:
Ik merk wel verschil hoe mijn Desire Z het met Sense 3.0 het deed en hoe mn Sensation het doet. En wat vind je bijv. niet snel genoeg dan? Ik ben nog niet echt dingen tegen gekomen waarbij ik echt veel haperingen of vastlopers kreeg..

Waarschijnlijk als de custom roms echt op gang komen gaat het allemaal echt sneller worden met alle tweaks etc erin.
Ik kan niet voor iemand anders spreken maar de enige momenten dat ik de Sensation net wat te traag vind zijn:
- scrollen door de lijst met widgets bij Launcherpro
- het navigeren door de muziekapp, het gaat niet helemaal 'snappy'
- het naar beneden halen van de statusbalk
- af en toe het opkomen van het toetsenbord en het aanklikken van links in de browser

Het zijn een aantal kleine dingetjes maar ik hoop dat er nog verbeteringen komen op dit punt. Voor de rest is de algemene snelheid van het toestel een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb sinds vandaag een Sensation. Zodra ik het volume van de speaker waar je naar luistert tijdens het bellen ook maar 1 stapje harder doe dan het minimum dan begint het geluid te kraken. Is dit een bekend probleem of heb ik weer een maandag morgen exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
I-Heine-I schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:54:
[...]

Ik kan niet voor iemand anders spreken maar de enige momenten dat ik de Sensation net wat te traag vind zijn:
- scrollen door de lijst met widgets bij Launcherpro
- het navigeren door de muziekapp, het gaat niet helemaal 'snappy'
- het naar beneden halen van de statusbalk
- af en toe het opkomen van het toetsenbord en het aanklikken van links in de browser

Het zijn een aantal kleine dingetjes maar ik hoop dat er nog verbeteringen komen op dit punt. Voor de rest is de algemene snelheid van het toestel een verademing.
Launcherpro heb ik geen ervaring mee op de Sensation, maar op mijn Hero werkte dat al goed, dus dat is wel vreemd. Net even op de Galaxy S II getest me de Lightning ROM en daar werkt het wel soepel op.

Muziek app werkt bij mij wel soepel? Dat is misschien omdat ik maar rond de 100 liedjes heb en een class 4 kaartje..

Statusbalk heb ik soms ook last van, dat is wel irritant inderdaad! Ene keer doet 'ie het gelijk en dan zit er een lichte vertraging in.

Ik gebruik als toetsenbord Swype (aanrader!) en daarmee heb ik dit niet (ervaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Mijn vriendin en ik hebben allebei de Sensation, maar nu is het al een paar keer voorgevallen dat de accu van mijn vriendin echt enorm snel leeg loopt.

We hebben allebei dezelfde apps en ook bij actieve processen staat het allebei gelijk.
We gebruiken de telefoon nagenoeg hetzelfde.

Bij het laden van haar Sensation zijn ook gekke sprongen te zien in de %-en.
Bijvoorbeeld 20% kijk je 5 minuten later 50% en dan op het laatst blijft hij op lang op 99% staan.

We hebben ook allebei de laatste updates.

Iemand bekend met dit probleem?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
In real life is de SGS II in mijn geval wel veel sneller dan m'n Sensation beide stock met 2.3.3 naar mijn gevoel komt dit door Sense 3.0 die grafisch veel zwaarder is dan TW 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
mafiatounes schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:10:
In real life is de SGS II in mijn geval wel veel sneller dan m'n Sensation beide stock met 2.3.3 naar mijn gevoel komt dit door Sense 3.0 die grafisch veel zwaarder is dan TW 4.0.
Wat veel belangrijker is, de Sensation heeft een scherm met een hogere resolutie, CPU/GPU moet dus veel meer pixels aansturen dan de SGS2. Daar je dit verschil heel moeilijk kan meten is het maar zeer de vraag alsof een SGS2 met een scherm met de zelfde resolutie ook nog sneller is dan de Sensation.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bullet, in de CPU benchmarks scoort de SGSII vaak dubbel zo goed, zonder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
RielN schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:38:
Bullet, in de CPU benchmarks scoort de SGSII vaak dubbel zo goed, zonder scherm.
Dubbel zo goed is rond uit overdreven, de SGS2 is sneller maar zeker niet 2x zo snel.
Ook dan blijft het nog steeds de vraag alsof de GPU van de SGS2 met een hogere resolutie nog steeds zo snel aanvoelt.

Overigens raken we hier offtopic, over dit onderwerp is een "eigen" topic: Galaxy S 2 vs. HTC Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan vandaag niet meer op mijn eigen wifi netwerk meer op het internet...maak verbinding met router...alles gaat goed..htc laat zien dat het verbonden is maar geen internet of wat dan ook.. reboot geprobeerd nog steeds het zelfde.. 3g doet het wel trouwens anders maar morgen een ander wifi netwerk proberen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
[...]

Omdat ik met de aan uit knop m'n Sensation snel uit standby wil halen en dan niet ook nog eens m'n scherm wil unlocken. Dat was het enige voordeel met de HTC Touch pro met windows: de aan knop indrukken en je krijgt gelijk het home screen. Dat zou met Android ook kunnen als die irritante unlock verwijderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
f een vraagje ......als ik setcpu gebruik dan zie ik staan dat hij niet verder gaat als 1 gig aan snelheid maar dacht toch echt dat ie 1.2 was ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hebben meer mensen er last van dat Whatsapp berichten soms later binnenkomen? Versturen lijkt wel goed te gaan. Zowel met Wifi als mobielnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Monda schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:56:
Hebben meer mensen er last van dat Whatsapp berichten soms later binnenkomen? Versturen lijkt wel goed te gaan. Zowel met Wifi als mobielnetwerk
Ja soms wel idd maar komt vrij weinig voor daarom ervaar ik dat ook niet als een probleem :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Southern Sun schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:20:
Hmm ik unlock m'n scherm net, reageert ie nergens op. alleen de balk onderin met de menu icoontjes kon ik wel op klikken, rest van het scherm niet. na 30 sec deed ie het weer. Hoop dat het daarbij blijft.
Had ik ook na de update. Zwaar irritant, accu eruit en erin en weer booten en was klaar.. nu niet weer gehad gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb nog iets vaags. Wanneer ik mijn apparaat wil herstarten, gaat ie altijd gewoon uit. Ik moet mn mobiel dan weer handmatig aanzetten. Ik heb snel opstarten uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb af en toe dat het lijkt alsof sense ermee op houdt en weer moet worden gestart, dan krijg ik bijvoorbeeld als ik internet afsluit een wit scherm met HTC te zien, en dan achtergrond met ronddraaiend dingetje, en even later weer m'n homescreen met alles. Ik kan wel statusbalk naar beneden schuiven en dingen starten vanuit daar, maar niet naar homescreen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:42:
ik kan vandaag niet meer op mijn eigen wifi netwerk meer op het internet...maak verbinding met router...alles gaat goed..htc laat zien dat het verbonden is maar geen internet of wat dan ook.. reboot geprobeerd nog steeds het zelfde.. 3g doet het wel trouwens anders maar morgen een ander wifi netwerk proberen ..
Lol had precies hetzelfde, wel verbonden geen internet :/
Na een reboot werkte het wel weer trouwens...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Willen jullie die ellende niet teveel posten?

Niet leuk om te lezen als je net een Sensation besteld hebt :P

Hopelijk stelt HTC de bootloader snel open, dan kun je er vanuit gaan dat de software bugs (en in dit geval reken ik ingebouwde Locations meuk ook onder bugs, ja) snel eruit worden gehaald. Ik ben in ieder geval blij dat ze bij HTC het licht hebben gezien wat betreft bootloaders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
doltishDuke schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:21:

Hopelijk stelt HTC de bootloader snel open, dan kun je er vanuit gaan dat de software bugs (en in dit geval reken ik ingebouwde Locations meuk ook onder bugs, ja) snel eruit worden gehaald. Ik ben in ieder geval blij dat ze bij HTC het licht hebben gezien wat betreft bootloaders..
Totally agree! Ik erger me ook aan locations, verder veel plezier met je nieuw speeltje ik vind de Sensation een fijn toestel ook al is hij niet de snelste. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
mafiatounes schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:47:
[...]

Totally agree! Ik erger me ook aan locations, verder veel plezier met je nieuw speeltje ik vind de Sensation een fijn toestel ook al is hij niet de snelste. :9
Want hij moet persé de snelste zijn? 8)7

EDIT: Precies wat degene onder mij zegt. Het is simpelweg een supersnelle telefoon, enkel is de Galaxy S II nog iets sneller wat deels door de lichtere en minder mooie (in mijn ogen) Touchwiz komt. :)

[ Voor 34% gewijzigd door J0ey op 24-07-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
mafiatounes schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:47:
[...]

en dat 'niet de snelste' suggereert naar mijn idee dat hij voor een android telefoon traag is, dit is absoluut niet het geval: de S2 is misschien wat vlotter maar voor de rest vind je geen snellere android telefoon! Ik neem het graag voor lief als je ziet wat er voor goeds in Sense zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:30
Ik had last van de touch screen problemen(unlock ring ging moeilijk, snelle swypes registreerde hij niet, niet alle aanrakingen gingen even goed) en voor mij hielp de oplossing: batterij er een nacht uit.

Zelf denk ik dat het iets met statische electriciteit te maken heeft:
- Ik heb hem teruggestuurd met de batterij eruit naar HTC voor de touch screen problemen. HTC kon niks vinden. Ze hebben de update naar 1.35 uitgevoerd.

Telefoon werkte weer perfect voor 3 of 4 dagen, toen begon het weer.

Toen heb ik geprobeerd:
- harde reset --> hielp niet
- ROM flash --> hielp niet

nacht de batterij eruit en boom: werkt weer perfect.
Dus software kan het niet zijn (hard reset/rom flash) hielpen niet.

Ik kijk het nog even aan, als het een terug kerend probleem is, krijgen ze hem gewoon weer terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
I-Heine-I schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:44:
[...]

en dat 'niet de snelste' suggereert naar mijn idee dat hij voor een android telefoon traag is, dit is absoluut niet het geval: de S2 is misschien wat vlotter maar voor de rest vind je geen snellere android telefoon! Ik neem het graag voor lief als je ziet wat er voor goeds in Sense zit.
@ JOey & I-Heine-I: Ik zeg niet dat de Sensation de snelste moet zijn noch dat hij traag is! Ik zeg enkel dat het een fijn toestel is ook al is hij niet de snelste je moet gewoon van het toestel genieten ik heb beide toestellen omdat ik ze beide goed vindt.

De Sensation moet enkel S-OFF krijgen zodat ik van die belachelijke Vodacrap afkan, en hopelijk kan HTC de Sensation meer optimaliseren (drivers, Sense 3.0, bugfixes etc.) dan zou hij perfect zijn naar mijn noden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:37:
Mijn vriendin en ik hebben allebei de Sensation, maar nu is het al een paar keer voorgevallen dat de accu van mijn vriendin echt enorm snel leeg loopt.

We hebben allebei dezelfde apps en ook bij actieve processen staat het allebei gelijk.
We gebruiken de telefoon nagenoeg hetzelfde.

Bij het laden van haar Sensation zijn ook gekke sprongen te zien in de %-en.
Bijvoorbeeld 20% kijk je 5 minuten later 50% en dan op het laatst blijft hij op lang op 99% staan.

We hebben ook allebei de laatste updates.

Iemand bekend met dit probleem?
Ja heb ik soms ook. Dan doe ik twee dagen met de accu en dan is hij na 15 uur alweer op. Merk wel dat het wel uitmaak wat voor lader je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
mafiatounes schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:52:
[...]

@ JOey & I-Heine-I: Ik zeg niet dat de Sensation de snelste moet zijn noch dat hij traag is! Ik zeg enkel dat het een fijn toestel is ook al is hij niet de snelste je moet gewoon van het toestel genieten ik heb beide toestellen omdat ik ze beide goed vindt.

De Sensation moet enkel S-OFF krijgen zodat ik van die belachelijke Vodacrap afkan, en hopelijk kan HTC de Sensation meer optimaliseren (drivers, Sense 3.0, bugfixes etc.) dan zou hij perfect zijn naar mijn noden.
Ik dacht al dat het niet zo bedoeld was, ik wilde alleen dat mensen die het toestel (nog) niet hebben geen verkeerde indruk krijgen. Ben het helemaal met je eens! :9

Toch gaat de telefoon na mijn vakantie misschien weer even terug naar HTC voor het kraak-probleem. De 2 weken zijn dan helaas wel al verstreken. Is er hier iemand die hiervoor zijn toestel al geretourneerd heeft?

Ohja: ik zie hier problemen die opgelost worden door de batterij voor een bepaalde tijd te verwijderen, met andere woorden: de telefoon uit de 'hibernate' (sleep) stand halen. Kan die functie niet permanent uitgeschakeld worden? Het zou misschien een hoop problemen oplossen als de telefoon elke dag met een schone lei start. Daarvoor wil ik best een minuutje wachten in plaats van die paar seconden.

[ Voor 17% gewijzigd door I-Heine-I op 24-07-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:30
I-Heine-I schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Ohja: ik zie hier problemen die opgelost worden door de batterij voor een bepaalde tijd te verwijderen, met andere woorden: de telefoon uit de 'hibernate' (sleep) stand halen. Kan die functie niet permanent uitgeschakeld worden? Het zou misschien een hoop problemen oplossen als de telefoon elke dag met een schone lei start. Daarvoor wil ik best een minuutje wachten in plaats van die paar seconden.
Je kan dit uitzetten in: instellingen - energie - snel opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Bij vergelijking tussen de Sensation en SG2 moet ook rekening gehouden worden dat de Sensation een scherm heeft die 35% groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
caspertje19 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Je kan dit uitzetten in: instellingen - energie - snel opstarten
Danku!, zojuist gedaan :)
Bij vergelijking tussen de Sensation en SG2 moet ook rekening gehouden worden dat de Sensation een scherm heeft die 35% groter is.
Volgens mij doel je op de hogere resolutie, niet de schermgrootte. Ik heb hier bovendien altijd mijn twijfels bij, dit zou in theorie alleen in games moeten uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door I-Heine-I op 24-07-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
I-Heine-I schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:14:
[...]

Danku!, zojuist gedaan :)

[...]

Volgens mij doel je op de hogere resolutie, niet de schermgrootte. Ik heb hier bovendien altijd mijn twijfels bij, dit zou in theorie alleen in games moeten uitmaken.
Dit geld zeker niet alleen met games...... Wanneer je meer pixels moet aansturen kost dit dom weg meer CPU/GPU kracht.... Hoe hoger de resolutie hoe meer kracht een telefoon nodig heeft om de beelden met de zelfde snelheid op het scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Een super-pi of andere berekeningen zoals linpack staan hier los van .Ook daar scoort de galaxyS royaal meer, vandaar mijn opmerkingen.

Dat het inde praktijk onmerkbaar is is me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
I-Heine-I schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Ik dacht al dat het niet zo bedoeld was, ik wilde alleen dat mensen die het toestel (nog) niet hebben geen verkeerde indruk krijgen. Ben het helemaal met je eens! :9

Toch gaat de telefoon na mijn vakantie misschien weer even terug naar HTC voor het kraak-probleem. De 2 weken zijn dan helaas wel al verstreken. Is er hier iemand die hiervoor zijn toestel al geretourneerd heeft?

Ik zou nog even wachten, lees maar op XDA, wellicht kan je dit ook proberen?: http://forum.xda-develope...0726&highlight=back+cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Monda schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:23:
Ik heb nog iets vaags. Wanneer ik mijn apparaat wil herstarten, gaat ie altijd gewoon uit. Ik moet mn mobiel dan weer handmatig aanzetten. Ik heb snel opstarten uitgevinkt.
Iemand zelfde ervaring of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
doltishDuke schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:21:

Zou daarmee ook de HTC lockscreen verwijderd kunnen worden? Dat je enkel met de aan/uit knop gelijk het applicatie scherm te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38

Pos

Nou, ik heb hem sinds zaterdag. Na een hoopvol begin met meteen 23 uur op de eerst acculading, ging het afgelopen nacht toch een beetje mis.

Heb de telefoon zondag omstreeks 19.00 uur van de lader gehaald en niet veel mee gedaan behalve de wekker zetten voor vandaag. Bleek vanochtend dat ie zichzelf uitgeschakeld had, nog 2% accu over.. hij zou 5 uur en 50 minuten van de lader zijn geweest en een flinke battery drain hebben gehad, getuige batterij grafiek.
Op het werk aan de lader gehad, waarbij de accu grafiek een sprong maakte van 30% vol naar 70% vol. Bij 99% van de lader gehaald en binnen het uur was er weer 20% minder. Grafiek gaf ook weer een flinke drop. Nu sinds uurtje of 9.00 normaal batterij verbruik, flauwe dalende lijn. Hoop dat dit een eenmalige stuip was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:39
Pos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:54:
Nou, ik heb hem sinds zaterdag. Na een hoopvol begin met meteen 23 uur op de eerst acculading, ging het afgelopen nacht toch een beetje mis.

Heb de telefoon zondag omstreeks 19.00 uur van de lader gehaald en niet veel mee gedaan behalve de wekker zetten voor vandaag. Bleek vanochtend dat ie zichzelf uitgeschakeld had, nog 2% accu over.. hij zou 5 uur en 50 minuten van de lader zijn geweest en een flinke battery drain hebben gehad, getuige batterij grafiek.
Op het werk aan de lader gehad, waarbij de accu grafiek een sprong maakte van 30% vol naar 70% vol. Bij 99% van de lader gehaald en binnen het uur was er weer 20% minder. Grafiek gaf ook weer een flinke drop. Nu sinds uurtje of 9.00 normaal batterij verbruik, flauwe dalende lijn. Hoop dat dit een eenmalige stuip was.
Sowieso kan je er in het begin nog niet teveel van zeggen. Heb 'm nu 2 weken en haal er nu ongeveer 1.5 a 2 dagen mee met mijn gebruik. Dat was daarvoor ook beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:03:
[...]

Ja heb ik soms ook. Dan doe ik twee dagen met de accu en dan is hij na 15 uur alweer op. Merk wel dat het wel uitmaak wat voor lader je gebruikt.
Nou ik heb dus gekeken en het enige verschil was dat bij haar "beste Wifi prestaties" aangevinkt stond.
Die blijkt dus een grote battery drainer te zijn.
Die uitgezet en nu is haar accu-duur weer normaal.

[ Voor 7% gewijzigd door henkyyyyyyy op 25-07-2011 12:13 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
henkyyyyyyy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Nou ik heb dus gekeken en het enige verschil was dat bij haar "beste Wifi prestaties" aangevinkt stond.
Die blijkt dus een grote battery drainer te zijn.
Die uitgezet en nu is haar accu-duur weer normaal.
hmm, vreemd. zou niks uit moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Monda schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:42:
[...]

Iemand zelfde ervaring of zie ik iets over het hoofd?
Geen last van, mijn telefoon herstart dan gewoon zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ruben1992 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:15:
[...]

Volgens mij krijg je een melding bij het aanzetten van deze functie (teminste op mijn oude toestel wel) dat als je voor volle prestaties dit je accu duur gaat verkorten. Wat ik verder merk bij het gebruik van WIFI is dat deze 100% van de tijd aan staat. Op mijn HD2 met Android ging deze mooi samen met de telefoon in sleep modus en dus op uit wanneer het scherm zo veel sec / min uit was. Ik vraag mij dan ook af waarom dit bij de Sensation niet meer het geval is. (ik zelf gooi tegenwoordig op plekken waar ik geen gebruik van inet maak zowel wifi als mobiel data helemaal uit. Zo doe je in eens de helft langer met je telefoon. Bvb s'nachts scheelt dit nog al veel.

Ik ben nog opzoek naar een ap dit dit volledig automagisch doet. Dus screen off voor 30s is WIFI uit. Screen off voor 20 min of langer is mobiele data off met een interval van iets van een uur of twee of zo voor data sync.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Shunt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Volgens mij krijg je een melding bij het aanzetten van deze functie (teminste op mijn oude toestel wel) dat als je voor volle prestaties dit je accu duur gaat verkorten. Wat ik verder merk bij het gebruik van WIFI is dat deze 100% van de tijd aan staat. Op mijn HD2 met Android ging deze mooi samen met de telefoon in sleep modus en dus op uit wanneer het scherm zo veel sec / min uit was. Ik vraag mij dan ook af waarom dit bij de Sensation niet meer het geval is. (ik zelf gooi tegenwoordig op plekken waar ik geen gebruik van inet maak zowel wifi als mobiel data helemaal uit. Zo doe je in eens de helft langer met je telefoon. Bvb s'nachts scheelt dit nog al veel.

Ik ben nog opzoek naar een ap dit dit volledig automagisch doet. Dus screen off voor 30s is WIFI uit. Screen off voor 20 min of langer is mobiele data off met een interval van iets van een uur of twee of zo voor data sync.
Instellingen draadloos - wifi instellingen - menu - geavanceerd - wifi slaapbeleid :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Moning2 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Instellingen draadloos - wifi instellingen - menu - geavanceerd - wifi slaapbeleid :Z
Leuk maar nog steeds niet wat ik zoek want deze functie had ik al gevonden ik heb het over direct na 30 seconden screen off of in ieders geval een kortere periode van 15 min. Zover ik mij kon herinneren op mijn HD2 met android zag ik na een minuut of 2 al meteen de wifi uit gaan. Eens even kijken of dit iets rom specifiek was.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ruben1992 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:15:
[...]

Maakt wel degelijk verschil, vooral na de update. Qua prestaties merk ik daarentegen weinig verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Shunt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:55:
[...]

Leuk maar nog steeds niet wat ik zoek want deze functie had ik al gevonden ik heb het over direct na 30 seconden screen off of in ieders geval een kortere periode van 15 min. Zover ik mij kon herinneren op mijn HD2 met android zag ik na een minuut of 2 al meteen de wifi uit gaan. Eens even kijken of dit iets rom specifiek was.
Juice defender kan dit allemaal voor je regelen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Shunt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:55:
[...]

Andere roms (ook Sense) hebben zover ik het heb meegemaakt allemaal de optie om wifi uit te schakelen als het scherm uit gaat. Dit mis ik inderdaad ook op de Sensation, een rare keus van HTC.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier

Alles over rooten en custom ROM's hoort in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's.