If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Bij mijn weten is het normaal dat een capacitieve touchscreen minder goed reageert als de telefoon niet ergens wordt vastgehouden. M.a.w. om het scherm goed te laten reageren, moet de telefoon ook op een ander punt vastgehouden worden.Petertje750 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:56:
Mischien al bekende info maar de screen issues begonnen bij mij ook na ongeveer een week en op XDA een "workaround" gevonden door de batterij er een uur uit te halen en nu al langer als een week geen problemen meer, alleen heel af en toe als hij op tafel ligt wil de ring niet omhoog, hoop dat het een sense software probleem is en dat een update het gaat verhelpen anders een geval van rma.
Verder superblij met dit stuk techniek.
NOSIG
Verwijderd
Mvg Robert
Ik neem aan dat je update 1.35.xxx bedoelt. Die is sinds vorig week beschikbaar!Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:00:
Hebben jullie vanacht ook die updat gehad ik kreeg rond half 4 een update lekker tijden btw maar merk verder niet echt verschil?
Mvg Robert
Verwijderd
Als ik de telefoon gewoon op tafel leg reageert mijn Sensation nog even goed. Scherm reageert op mijn huid en 'voelt' de elektrische lading die ik afgeef. De capaciteit veranderd._Christiaan_ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:57:
[...]
Bij mijn weten is het normaal dat een capacitieve touchscreen minder goed reageert als de telefoon niet ergens wordt vastgehouden. M.a.w. om het scherm goed te laten reageren, moet de telefoon ook op een ander punt vastgehouden worden.
Uit mobilecowboys: Capacitieve touchscreen displays worden kwa gebruiksgemak en reactiesnelheid over het algemeen beter beoordeeld dan de 'oude' resisitieve varianten.
Een van de grote nadelen is echter dat je een capacitief scherm niet met je nagel, een stylus of met handschoenen aan kunt bedienen (uitzonderingen daargelaten ;-)). Daarnaast zijn resistieve schermen doorgaans ook ietwat nauwkeuriger te bedienen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 19:38 ]
Als ik deze aanzet op mijn sensation dan ziet mijn laptop op het werk deze niet.(geen ssid,wel mac adres)
Wifi hotspot van 2 HTC's van collega's vindt ie wel,en kan ook verbinden.
Echter op de laptop van een collega wordt mijn wifi hotspot wel gevonden!
Heb helpdesk gebeld,en zij dachten dat het aan een oude simkaart lag.
Was een 2 jaar oude t mobile kaart,inmiddels vervangen door een nieuwe van Vodafone.Ook heb ik de laatste update erop gezet.Echter nog steeds geen wifi hotspot op de laptop op de zaak.(windows 2000,collega zelfde config)
Thuis werkt ie wel op mijn laptop.
Iemand misschien een tip waar ik moet zoeken?
Trekt wel significant meer van je batterij btw, ik merk qua WiFi ontvangst geen/weinig verschilVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:02:
Ernie dank je wel, wat betreft de instellingen wifi. Ik had m al n x aangevinkt, maar wist bij god niet meer hoe ik hier bij kwam.
Ik had het deze week ook weer, tweede keer met deze telefoon. Ook via xda iets geprobeerd, leeg laten lopen en dan opladen zonder wat met de telefoon te doen. Wonderbaarlijk genoeg nu nergens meer last van. Blijft een raar issue.Petertje750 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:56:
Mischien al bekende info maar de screen issues begonnen bij mij ook na ongeveer een week en op XDA een "workaround" gevonden door de batterij er een uur uit te halen en nu al langer als een week geen problemen meer, alleen heel af en toe als hij op tafel ligt wil de ring niet omhoog, hoop dat het een sense software probleem is en dat een update het gaat verhelpen anders een geval van rma.
Verder superblij met dit stuk techniek.
Het kan zijn dat jouw laptop het kanaal niet kan zien dat op dat moment door de sensation wordt gebruikt. Wellicht kiest hij het minst drukke kanaal en dat kanaal kan buiten het bereik van jouw laptop vallen. Dit probleem had ik met een hp laptop.Bluto schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:22:
Heb een vreemd probleem met wifi hotspot.
Als ik deze aanzet op mijn sensation dan ziet mijn laptop op het werk deze niet.(geen ssid,wel mac adres)
Wifi hotspot van 2 HTC's van collega's vindt ie wel,en kan ook verbinden.
Echter op de laptop van een collega wordt mijn wifi hotspot wel gevonden!
Heb helpdesk gebeld,en zij dachten dat het aan een oude simkaart lag.
Was een 2 jaar oude t mobile kaart,inmiddels vervangen door een nieuwe van Vodafone.Ook heb ik de laatste update erop gezet.Echter nog steeds geen wifi hotspot op de laptop op de zaak.(windows 2000,collega zelfde config)
Thuis werkt ie wel op mijn laptop.
Iemand misschien een tip waar ik moet zoeken?
Ik loop tegen wat anders aan. Ik vind de accu wel tegenvallen. Met hetzelfde gebruik haal ik op de iphone makkelijk 2 dagen. Ik zie bIjvoorbeeld bij internetten of de app van nu.nl per minuut 1% afnemen. Ook na het op standby zetten van de telefoon blijft het percentage flink zakken. Behalve het weer en gmail sync ik alles handmatig. Gps staat ook vrijwel altijd uit. Alleen wifi blijft aan.
Ander punt is dat het scherm van de sensation echt te helder is in het donker. Aantal posts terug werd hier een app voor genoemd. Deze valt wat tegen want er wordt een waas over het beeld gelegd waardoor teksten en afbeeldingen minder goed zichtbaar worden. Ik zou graag op de echte manier de brightness willen terugschroeven.
[ Voor 25% gewijzigd door matvkeulen op 15-07-2011 10:45 ]
Ook als ik naar het 'ijken' scherm ga blijven de belletjes netjes in het midden, hoeveel ik de telefoon ook kantel..
Heb de telefoon al herstart en batterij er uit gehad maar dit hielp niet..
Zijn er meer mensen met deze problemen, of zal mijn gyro gewoon stuk zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Hakkow op 15-07-2011 10:52 ]
1% per minuut is wel érg veel. Maar hij zal gewoon een stukje meer stroom verbruiken door het verschil in schermgrootte. Maar als de helderheid op de goede manier kan worden bijgesteld dan zal dat al schelen.matvkeulen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:37:
[...]
Het kan zijn dat jouw laptop het kanaal niet kan zien dat op dat moment door de sensation wordt gebruikt. Wellicht kiest hij het minst drukke kanaal en dat kanaal kan buiten het bereik van jouw laptop vallen. Dit probleem had ik met een hp laptop.
Ik loop tegen wat anders aan. Ik vind de accu wel tegenvallen. Met hetzelfde gebruik haal ik op de iphone makkelijk 2 dagen. Ik zie bIjvoorbeeld bij internetten of de app van nu.nl per minuut 1% afnemen. Ook na het op standby zetten van de telefoon blijft het percentage flink zakken. Behalve het weer en gmail sync ik alles handmatig. Gps staat ook vrijwel altijd uit. Alleen wifi blijft aan.
Ander punt is dat het scherm van de sensation echt te helder is in het donker. Aantal posts terug werd hier een app voor genoemd. Deze valt wat tegen want er wordt een waas over het beeld gelegd waardoor teksten en afbeeldingen minder goed zichtbaar worden. Ik zou graag op de echte manier de brightness willen terugschroeven.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik dacht eigenlijk dat facebook / linkedin voor htc sense juist de ideale apps waren voor dit gebeuren maar daar lijkt het dus niet op. Of gebruiken jullie de losse apps om mee te werken en de "voor htc sense" apps voor de synchronisatie van je contacten / friendstream / etc?
Verder nog steeds aan het kloten met dubbele verjaardagen maar dat is even wat minder belangrijk
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Heb je al gecalibreerd?Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:49:
Ik heb sinds de update problemen met de gyrometer. Foto's draaien niet meer automatisch, en ook spellen als TrialX zijn niet meer te besturen door de telefoon te kantelen..
Ook als ik naar het 'ijken' scherm ga blijven de belletjes netjes in het midden, hoeveel ik de telefoon ook kantel..
Heb als check nog even een waterpas app gedownload, en ook hier gebeurd er niets bij het bewegen van de Sensation,.
Probeer de widget Automatisch draaien van HTC eens.Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:49:
Ik heb sinds de update problemen met de gyrometer. Foto's draaien niet meer automatisch, en ook spellen als TrialX zijn niet meer te besturen door de telefoon te kantelen..
(Widget-Instellingen-Automatisch draaien)
Staat deze aan of uit?
Edit: Zie nu ook dat het gewoon via Menu, Instellingen en Weergave kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Zephaniah op 15-07-2011 11:54 ]
Dat klopt maar ik wil eigenlijk dat FB maar één keer synct, dat mijn gekoppelde contacten niet nog eens weer worden gegeven en ik gewoon gebruik kan maken van de FB app.Guldan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:21:
Je kan geloof ik in de facebook app een optie aanzetten dat ie alleen synchroniseert met bestaande contacten. Echter mist deze optie wel bij de LinkedIn app.
Ik vind het een beetje dubbelop allemaal. Wat is dan de toegevoegde waarde van FB voor htc sense zeg maar? Dat je friend stream kan gebruiken? Plus nu heeft die FB voor htc sense een x aantal contacten en mijn normale FB er één meer. De app voor htc sense zou normaliter toch met je FB moeten syncen zou je denken
Wanneer ik de normale FB ook nog eens ga koppelen aan mijn adresboek en sommige FB users ook aan contacten dan heb ik dadelijk mensen met zowel Google, FB als FB voor htc sense

Ik heb hier ook wat moeite mee. Ik heb nu ingesteld staan dat FacebookHTC contacten en calendar syncen (ivm calendar-widget van HTC) en alle syncopties van de echte Facebook app heb ik uitgeschakeld.Joster schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:58:
[...]
Dat klopt maar ik wil eigenlijk dat FB maar één keer synct, dat mijn gekoppelde contacten niet nog eens weer worden gegeven en ik gewoon gebruik kan maken van de FB app.
Ik vind het een beetje dubbelop allemaal. Wat is dan de toegevoegde waarde van FB voor htc sense zeg maar? Dat je friend stream kan gebruiken? Plus nu heeft die FB voor htc sense een x aantal contacten en mijn normale FB er één meer. De app voor htc sense zou normaliter toch met je FB moeten syncen zou je denken
Wanneer ik de normale FB ook nog eens ga koppelen aan mijn adresboek en sommige FB users ook aan contacten dan heb ik dadelijk mensen met zowel Google, FB als FB voor htc sense
Friendstream sync heb ik uit staan omdat ik die app/widget niet gebruik, echter zet die syncoptie zichzelf wel vaak weer aan. Hier heb ik nog geen oorzaak/oplossing van kunnen vinden.
Ik zal nog eens kijken of die calibratie van de accu effect heeft. Anders is het geduldig wachten op een rom die zuinige omgaat met het sap.JT schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:56:
[...]
1% per minuut is wel érg veel. Maar hij zal gewoon een stukje meer stroom verbruiken door het verschil in schermgrootte. Maar als de helderheid op de goede manier kan worden bijgesteld dan zal dat al schelen.
Goeie!Zephaniah schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:52:
[...]
Probeer de widget Automatisch draaien van HTC eens.
(Widget-Instellingen-Automatisch draaien)
Staat deze aan of uit?
Edit: Zie nu ook dat het gewoon via Menu, Instellingen en Weergave kan.
gecheckt, staat aan ...
even getest of t wel werkt met automatisch draaien uit, maar helaas..
batterij er nog maar eens uitgetrokken, maar hielp niet..
Misschien een factory reset maar proberen.. Gaat hij dan terug naar de software van voor de update?
Nope, factory reset naar laatste versie.Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Goeie!
gecheckt, staat aan ...
even getest of t wel werkt met automatisch draaien uit, maar helaas..
batterij er nog maar eens uitgetrokken, maar hielp niet..
Misschien een factory reset maar proberen.. Gaat hij dan terug naar de software van voor de update?
Verwijderd
Rebooten werkt dus ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:27 ]
Zo heb ik dit nu ook gedaan, ook voor LinkedIn. Heb tijdelijk de accounts van de reguliere Facebook en LinkedIn app's verwijderd. Mijn contactpersonen zijn nu in ieder geval goed geordend.Sard0niX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:26:
[...]
Ik heb hier ook wat moeite mee. Ik heb nu ingesteld staan dat FacebookHTC contacten en calendar syncen (ivm calendar-widget van HTC) en alle syncopties van de echte Facebook app heb ik uitgeschakeld.
Nu heb ik nog één iets. Mijn eigen google account is gekoppeld met mijn eigen Facebook account. Deze staat bovenaan de contacten lijst ook zeg maar, zoals een ieders "eigen" account denk ik. Mijn LinkedIn account staat echter los tussen de contacten en ik heb geen enkel idee hoe ik deze kan toevoegen aan die "eigen" account. Iemand een idee?
Toch maar geprobeerd, maar verandert niets.. Tijd om hem terug te sturen naar HTC denk ik. Welke route zal sneller zijn; Belcompany of HTC rechtstreeks? ik ben al over mijn 7 dagen direct omruilen heen..
Ik had bij BC 14 dagen omruil garantie (Incredible S). Als zen iet willen accepteren zou ik direct via HTC opsturen.Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:22:
[...]
Toch maar geprobeerd, maar verandert niets.. Tijd om hem terug te sturen naar HTC denk ik. Welke route zal sneller zijn; Belcompany of HTC rechtstreeks? ik ben al over mijn 7 dagen direct omruilen heen..
Via HTC gaat het een stuk sneller, heb je je phone ongeveer binnen 10 werkdagen na verzending terug!ChiMan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:
[...]
Ik had bij BC 14 dagen omruil garantie (Incredible S). Als zen iet willen accepteren zou ik direct via HTC opsturen.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Bovenin mijn adresboek staat gewoon mijn eigen account als zijnde de eigenaar van de telefoon ofzo. Maar het koppelen van de LinkedIn account hieraan is niet mogelijk ofzo. Als ik mijn eigen LinkedIn wil koppelen dan vind ik alleen mijn google account en die is niet gelijk aan de account die bovenaan staat in het adresboek. De eigenaar van de telefoon zoals je bovenaan staat is een hele andere contactpersoon dan de overige, daar is niet mee te linken oidJoster schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Nu heb ik nog één iets. Mijn eigen google account is gekoppeld met mijn eigen Facebook account. Deze staat bovenaan de contacten lijst ook zeg maar, zoals een ieders "eigen" account denk ik. Mijn LinkedIn account staat echter los tussen de contacten en ik heb geen enkel idee hoe ik deze kan toevoegen aan die "eigen" account. Iemand een idee?
Edit: en wat betreft homescreen's / skins / widgets / backgrounds. Is daar niet een complete package van te downloaden ofzo? Dus dat iemand aan geeft dat hij het e.e.a. met launcher pro plus heeft gedaan en dat dan beschikbaar stelt voor anderen? Als ik de hoeveelheid gerealiseerde configuraties zie dan is dit onbeperkt. Er zijn verschillende site's waar voorbeelden gegeven worden enzo maar eer je zo iets hebt nagemaakt...
[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 15-07-2011 15:37 ]
Iemand die weet wat het probleem kan zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 15-07-2011 22:21 ]
Mijn Desire HD draait alles perfect en vloeiend met CM7 dus ik verwacht nog meer perfectie, alhoewel me dat onmogelijk lijkt, als de Sensation eenmaal te rooten is.
Vodafone had mij trouwens verzekerd van een unbranded telefoon, maar je raadt het al... het advies was het toestel terug te sturen, opnieuw abonnement aanvragen en hopen op een unbranded toestel. Nu al spijt van mijn overstap naar Vodafone, wat een onkundig personeel, dat terzijde..
Al met al vind ik het jammer dat het toestel zo weinig resultaat weet te leveren met de hoeveelheid aanwezige kracht. Een reminder waarom mijn Desire en Desire HD nooit werden voorzien van een Sense rom..
Nu weer verder spelen
Verwijderd
Het enige wat bij mij irritant is, is dat een aantal snelkoppelingen niet met het logo van de app worden weergegeven, maar na verloop van tijd worden weergegeven met het standaard groene android logo.
Ik heb nu dus een flink aantal dezelfde groene icoontjes op het scherm die verwijzen naar verschillende apps. Iemand een idee hoe dat kan?
De front-led kan alleen maar groen of oranje knipperenDDR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:18:
Weet iemand hoe je de front-led goed kan instellen? Ik doe dit via menu dat hij bijvoorbeeld Blauw moet gaan knipperen als ik een whatsapp ontvangen heb.. maar elke keer na het instellen weigerd hij dit.. ik heb dan ook de front-led niet anders zien gaan knipperen als groen of oranje als je hem oplaad..
Hoewel de software dus anders doet vermoeden..Southern Sun schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:34:
[...]
De front-led kan alleen maar groen of oranje knipperen
Whatsapp werkt op meerdere telefoons waarvan enkele wel al die kleuren kunnen weergeven. Sommige roms maken het alsnog mogelijk om meerdere kleuren te gebruiken (zoals bij de Desire) als de telefoon toch meerdere kleuren blijkt te kunnen weergeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 16-07-2011 11:44 ]
Verwijderd
Ja. Waarschijnlijk zijn dat de apps die naar de sdkaart zijn verplaatst. Is al vaker over geschreven op dit forum.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:11:
Alles werkt prima op mijn Sensation. Ik herken weinig problemen die worden beschreven in dit forum.
Het enige wat bij mij irritant is, is dat een aantal snelkoppelingen niet met het logo van de app worden weergegeven, maar na verloop van tijd worden weergegeven met het standaard groene android logo.
Ik heb nu dus een flink aantal dezelfde groene icoontjes op het scherm die verwijzen naar verschillende apps. Iemand een idee hoe dat kan?
Na een reboot is de sensation ze een beetje kwijt. Oplossing is er nog niet dacht ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 15:33 ]
Class4 komt ook niet echt ver, 5mb/s ofzo.I-Heine-I schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:05:
Het valt mij op dat de Sensation niet bepaald snel is wanneer je bestanden kopieert naar het SD kaartje. Bij mijn vorige mobiel haalde ik het kaartje eruit om hem vervolgens in mijn pc te stoppen. Dan kopieerde ik er muziek naartoe. Nu gebruik ik hetzelfde kaartje maar het kopiëren duurt veel langer. Het verschil is dat ik nu schrijf met de Sensation aan de pc in plaats van direct naar het kaartje. Ik gebruik een 16GB class 4 (zelfde class als meegeleverde kaartje), USB-debugging staat aan, anders wil de pc de Sensation niet herkennen. Het synchroniseren van muziek gebeurt met het programma iTunes agent (aanrader!). Naar mijn idee ligt de snelheid niet hoger dan 1MB/s, moet toch beter kunnen?
Hoe kan je de snelheid vergelijken tussen een custom rom zonder sense met de stock rom met sense?Moning2 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:50:
Ik moet toch helaas zeggen dat mijn eerste ervaringen vandaag met de HTC Sensation wat minder zijn. Zo zijn er de (on)nodige bugs aanwezig van willekeurige crashes en een ongelooflijk trage interface.
Mijn Desire HD draait alles perfect en vloeiend met CM7 dus ik verwacht nog meer perfectie, alhoewel me dat onmogelijk lijkt, als de Sensation eenmaal te rooten is.
Vodafone had mij trouwens verzekerd van een unbranded telefoon, maar je raadt het al... het advies was het toestel terug te sturen, opnieuw abonnement aanvragen en hopen op een unbranded toestel. Nu al spijt van mijn overstap naar Vodafone, wat een onkundig personeel, dat terzijde..
Al met al vind ik het jammer dat het toestel zo weinig resultaat weet te leveren met de hoeveelheid aanwezige kracht. Een reminder waarom mijn Desire en Desire HD nooit werden voorzien van een Sense rom..
Nu weer verder spelenLauncherPro maakt veel goed!
Appels en peren als je het mij vraagt.
Ik vergelijk de Sense launcher met de Android launcher en zie een belabberde framerate voor een dual core op 1,2 GHz. Op mijn 'oude' Desire en Desire HD draaide Sense vrijwel hetzelfde. Nu is Sense niet veel fantastischer geworden en alsnog werkt het niet zo lekker als het zou kunnen werken. Dat is de reden van mijn teleurstelling.frizti schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Hoe kan je de snelheid vergelijken tussen een custom rom zonder sense met de stock rom met sense?
Appels en peren als je het mij vraagt.
Het had beter gekund.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Volgens mij was de workaround om de taalinstelling op een andere taal te zetten en daarna weer terug naar je eigen taal. Dat zou de appicoontjes tot de volgende reboot moeten herstellen. Kan er verder niks over zeggen, aangezien ik geen last heb van deze problemen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:32:
[...]
Ja. Waarschijnlijk zijn dat de apps die naar de sdkaart zijn verplaatst. Is al vaker over geschreven op dit forum.
Na een reboot is de sensation ze een beetje kwijt. Oplossing is er nog niet dacht ik.
Smaken verschillenMoning2 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:35:
[...]
Ik vergelijk de Sense launcher met de Android launcher en zie een belabberde framerate voor een dual core op 1,2 GHz. Op mijn 'oude' Desire en Desire HD draaide Sense vrijwel hetzelfde. Nu is Sense niet veel fantastischer geworden en alsnog werkt het niet zo lekker als het zou kunnen werken. Dat is de reden van mijn teleurstelling.
Het had beter gekund.
Ik vind sense enorm veel beter, en is de enige volwassen UI met alles binnen handbereik. LauncherPro is hier echt niet mee te vergelijken (enkel de launcher).
Overigens is de perfomance hier extreem soepel... dus weet niet zo goed waar je het over hebt
Verwijderd
dus waar worden nieuwe woorden opgeslagen ?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Taal&toetsenbord ->touch input->persoonlijk woordenboekVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:17:
hallo iedereen wie weet waar de woorden opgeslagen worden als je een nieuw woord add als je automatisch aanvullen aan heb staan ? zodat ik bij een eventuele reset niet weer alle "nieuwe" woorden hoef aan te vullen ?
dus waar worden nieuwe woorden opgeslagen ?
*edit: te laat dus
Verwijderd
wow thanks foor teh help,Southern Sun schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:22:
[...]
Taal&toetsenbord ->touch input->persoonlijk woordenboek
*edit: te laat dus
nu nog één vraagje, ik had "go launcher" maar ik heb per ongeluk het vinkje bij sense aangeklikt, hoe krijg ik nu weer het pop-up schermpje met de keuze voor je homescreen te zien ??
thanks (alvast)
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Kom er net achter dat bij de andere phone (die het wel goed doet) het scherm er schuin in zit, hierdoor komt de seal van het lcd display boven de case uit. En beschadigt dus snel, iets wat natuurlijk al gebeurt is.Plaguez schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:40:
Heb hier 2 HTC Sensation's liggen, 1 werkt prima de ander heeft problemen met het touchscreen!
Bijde Sensation's zijn geupdate met de nieuwste firmware.
AUO - 27-05-2011 <---- Touchscreen problemen (Unlocking, Typen, Scrollen en maybe nog wel meer)
AUO - 30-05-2011
Verder moet ik zeggen dat ik er wel erg veel ruimte tussen de seal en het lcd display zit waar door er stof, zand en andere rommel tussen komt en misschien uit eindelijk zelfs onder.
Ga nu bijde phones opsturen voor reparatie.
Bad batch uit China gekregen
Op foto 2 is een donker vlekje te zien waar (blijkbaar) een sealing tussen twee lagen niet helemaal goed is; hier komt stof naar binnen en verspreidt zich verder het scherm in.

Morgen maar eens met de leverancier uitvogelen of dit met HTC rechtstreeks of via hun sneller op te lossen is. Eén ding is zeker, dit is voor mij onacceptabel - telefoon gaat terug.
Ook omdat de Death Grip bij mij wel erg extreme vormen aanneemt, gaat hij terug. Bij normaal vasthouden in landschap stand, ga ik van vol bereik van mijn eigen WiFi netwerk naar 'geen streepjes', enkel het bolletje staat er nog. De ca. 15 andere netwerken in de buurt zijn spontaan verdwenen. De doorgave van data is merkbaar trager (vergelijkbaar met gprs).
welke type scherm heb je (sharp of auo) en waar is je toestel gemaakt?Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:01:
Puur even ter illustratie van een probleem wat zich blijkbaar vaker voordoet: stof onder het scherm. Ik heb het toestel stofvrij ontvangen en na 3 a 4 dagen normaal gebruik had deze hoeveelheid stof zich inmiddels onder het scherm genesteld. Telefoon heeft (zoals ik verwacht redelijk normaal is) in een broekzak gezeten, hoewel minder dan normaal want met een nieuwe telefoon zit je natuurlijk heel de dag te spelen
Op foto 2 is een donker vlekje te zien waar (blijkbaar) een sealing tussen twee lagen niet helemaal goed is; hier komt stof naar binnen en verspreidt zich verder het scherm in.
[afbeelding] [afbeelding]
Morgen maar eens met de leverancier uitvogelen of dit met HTC rechtstreeks of via hun sneller op te lossen is. Eén ding is zeker, dit is voor mij onacceptabel - telefoon gaat terug.
Ook omdat de Death Grip bij mij wel erg extreme vormen aanneemt, gaat hij terug. Bij normaal vasthouden in landschap stand, ga ik van vol bereik van mijn eigen WiFi netwerk naar 'geen streepjes', enkel het bolletje staat er nog. De ca. 15 andere netwerken in de buurt zijn spontaan verdwenen. De doorgave van data is merkbaar trager (vergelijkbaar met gprs).
Panel Type = PANEL_ID_PYD_SHARP en made in Taiwan staat op de doos.ChiMan schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:44:
[...]
welke type scherm heb je (sharp of auo) en waar is je toestel gemaakt?
Heb zelf ook een sharp, maar echt totaal geen last van stof onder mijn scherm. Dus daar ligt het denk ik niet aan?Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:28:
[...]
Panel Type = PANEL_ID_PYD_SHARP en made in Taiwan staat op de doos.
[ Voor 7% gewijzigd door erickov op 17-07-2011 22:42 ]
Uncomfortable silence can be so loud...
Zal niet aan een bepaald paneel liggen.erickov schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:41:
[...]
Heb zelf ook een sharp, maar echt totaal geen last van stof onder mijn scherm. Dus daar ligt het denk ik niet aan?Overigens mn telefoon ongeveer 1.5 maand in bezit nu..
Wel meegemaakt met mijn Desire Z, even mee terug geweest en het toestel werd gelijk vervangen voor een nieuw toestel.
Wow, dat is inderdaad extreem!Ook omdat de Death Grip bij mij wel erg extreme vormen aanneemt, gaat hij terug. Bij normaal vasthouden in landschap stand, ga ik van vol bereik van mijn eigen WiFi netwerk naar 'geen streepjes', enkel het bolletje staat er nog. De ca. 15 andere netwerken in de buurt zijn spontaan verdwenen. De doorgave van data is merkbaar trager (vergelijkbaar met gprs).
[ Voor 38% gewijzigd door J0ey op 18-07-2011 00:54 ]
De ontvangststerkte valt van -60dBm in portretstand naar -85dBm in landschapstand bij een afstand van 3m van het accesspoint bij vrij zicht. Op 5m afstand met een gipswandje ertussen wordt het verschil nog groter: van -63dBm portretstand naar -92dBm landschapstand. In het laatste geval (slechter dan -90dBm) is het signaal te zwak om normaal mee te werken.J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:46:
Wow, dat is inderdaad extreem!Als ik hem normaal vast hou heb ik geen WiFi verlies, merk alleen dat als ik de telefoon in 2 handen hou met de achterkant redelijk afgesloten en wat slechter WiFi bereik dat er een streepje afgaat.
Dinsdag even met Hi gebeld, en ik mocht hem nog terugsturen (binnen de 8 dagen), en ik had vrijdag al een
nieuwe. deze heeft er gelukkig (nog) geen last van. De vorige had al stof onder het scherm na 1 dag, dus hier heb ik wel vertrouwen in
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
hij is 1,5 maand oud. wat doen ze als ik hem opstuur?
schoonmaken en over 1 maand weer stof of nieuwe opsturen en waar moet ik dan mee bellen.
studentemobiel waar ik hem gekocht heb of rechtstreeks met htc.
Ik neem aan dat dit soort problemen bij de fabrieksgarantie van 2 jaar horen?
Je zou evt. de gratis Equalizer app uit de Market kunnen gebruiken om de volume wat te boosten.XENTiC schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:14:
Is er een optie om het geluid van speaker harder te zetten? Vind geluid echt zacht op de Sensation als de volume op zijn hoogst staat.
Thanks, ga het ff testen.Sard0niX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:16:
[...]
Je zou evt. de gratis Equalizer app uit de Market kunnen gebruiken om de volume wat te boosten.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Beide partijen bellen, probleem voorleggen en aanhoren wie er met de beste afwikkeling komt. Ik schat dat hij vroeg of laat toch naar HTC gaat en in dat geval zou ik de tussenpartij skippen (dat scheelt zo een week wachttijd).silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:46:
ben nu echt aan het twijvelen wat ik moet.
Tuurlijk hoort een scherm stof dicht te zijn. Ik zou zeggen ga er mee terug! Ik heb dat ook gelijk gedaan met mijn Desire Z en ik kreeg gelijk een nieuwe.silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:39:
Maar valt het onder de garantie hoort een scherm stof dicht te zijn?
Garantie is altijd een beetje vaag begrip. Wat ik je wel kan vertellen is dat je van een dergelijk toestel (high-end smartphone à ca. € 500,-) bepaalde zaken mag verwachten. Tenminste dat je een deugdelijk product in handen krijgt, wat moet voldoen aan de geschapen verwachting. Binnen de korste keren stof onder het beeldscherm bij normaal gebruik, wat zelf niet te verwijderen is, hoort naar mijn idee niet bij die verwachting.silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:39:
Normaal zit er een seal omheen die dit tegen gaat, maar de seal van sommige sensations zit gewoon niet goed dicht waardoor je dit soort problemen krijgt.silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:39:
Seal en LCD van mij zitten zelfs schuin in mijn phone, alsof je een goedkope chineese clone hebt gekocht!
Mijn verhaal ligt bij HTC, gemaild met beschrijving en foto's. Ik ga ze vanmiddag nabellen.J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:06:
Heeft iemand al contact opgenomen met HTC?
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie: ik heb ook op dezelfde plaats ongeveer evenveel stof zitten, en zelfs nog iets meer last van de death grip (volgens mij normaal vasthouden = volledig wegvallen wifi).Aeryn schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:10:
[...]
Mijn verhaal ligt bij HTC, gemaild met beschrijving en foto's. Ik ga ze vanmiddag nabellen.
Hopelijk gaan we hem niet te lang kwijt zijn...

Coen van HTC was er duidelijk over: Problemen doen zich binnen 8 dagen voor, dus is het een DOA. Contact opnemen met verkooppunt, die moeten hem voor een nieuw exemplaar omruilen. Opsturen naar HTC mocht ook, maar dan bestond de kans dat het wat langer ging duren.Kiff schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:31:
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie
Kortom, blijkbaar ziet HTC het probleem (in ieder geval het scherm, daar ging het in het gesprek primair over) als reden voor garantie.
Ik heb hem ondertussen al even, dus het zal via HTC moeten gebeuren. Ik zal maar eens contact opnemen...Aeryn schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:46:
[...]
Coen van HTC was er duidelijk over: Problemen doen zich binnen 8 dagen voor, dus is het een DOA. Contact opnemen met verkooppunt, die moeten hem voor een nieuw exemplaar omruilen. Opsturen naar HTC mocht ook, maar dan bestond de kans dat het wat langer ging duren.
Bedankt voor de info trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Kiff op 18-07-2011 16:06 ]
Verwijderd
Als ik goed naar de foto's kijk, lijkt het mij dat de plaats waar het stof naar binnen gaat een plaats is die normaal beschermd zou zijn als je er een screenprotector op hebt? Klopt dit?Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:01:
Puur even ter illustratie van een probleem wat zich blijkbaar vaker voordoet: stof onder het scherm. Ik heb het toestel stofvrij ontvangen en na 3 a 4 dagen normaal gebruik had deze hoeveelheid stof zich inmiddels onder het scherm genesteld. Telefoon heeft (zoals ik verwacht redelijk normaal is) in een broekzak gezeten, hoewel minder dan normaal want met een nieuwe telefoon zit je natuurlijk heel de dag te spelen
[afbeelding] [afbeelding]
Nee, dit lijkt mij overigens ook geen stof..... Het lijkt alsof een afdichting los komt. Het lijkt mij iig geen externe oorzaak.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:55:
[...]
Als ik goed naar de foto's kijk, lijkt het mij dat de plaats waar het stof naar binnen gaat een plaats is die normaal beschermd zou zijn als je er een screenprotector op hebt? Klopt dit?
Cogitationis poenam nemo patitur
| Losing my religion |
PSN: Mondaatje
Nope helaas. Dat spul om krassen mee op te vullen schijnt het touchscreen nadelig te beinvloeden. Hopelijk wen je er aan na een tijdje.Monda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:08:
Ik had vandaag mn sleutels bij mn telefoon in mn zak... Ik heb nu een klein krasje op mn scherm, ik voel m zitten wanneer ik er met mn nagel langs ga. Kan ik hier wat aan doen (bestaat er iets net als met autolak krasjes uitpoetsen?). Zal wel niet maar wie weet...
[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 18-07-2011 21:14 ]
Wat me nu al een tijdje opvalt is een raar ding.
Mijn mail haalt hij netjes binnen, zet de bijlage netjes op de SD kaart in de map Download. Maar het rare is dat hij dit dus elke keer doet, het begint met bestandje 123.jpg en dan 123-ff165fds.jpg enz... soms staan alle bijlage's er wel 10 keer op. Dit neemt ontiegelijk veel ruimte in, dus zou dit opgelost kunnen worden op 1 of andere manier?
Je kan een (goede) screenprotector gebruiken. Zo voorkom je meer krassen en voel je niet de kras die eral op zit.Monda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:08:
Ik had vandaag mn sleutels bij mn telefoon in mn zak... Ik heb nu een klein krasje op mn scherm, ik voel m zitten wanneer ik er met mn nagel langs ga. Kan ik hier wat aan doen (bestaat er iets net als met autolak krasjes uitpoetsen?). Zal wel niet maar wie weet...
Blijft toch vreemd.. Ik dacht dat de Sensation gorilla glas had, op youtube staan tal van filmpjes waarmee ze er met messen etc. op zitten te krassen wat geen krasje geeft.Monda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:08:

GS is alleen wat sterker dan normale glas. Het is dus niet stressbestendig.J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:12:
[...]
Blijft toch vreemd.. Ik dacht dat de Sensation gorilla glas had, op youtube staan tal van filmpjes waarmee ze er met messen etc. op zitten te krassen wat geen krasje geeft.
Verwijderd
Nooit doen, ik bewaar mijn telefoon altijd in een verder lege broeks/jas/truizak. De sleutels gaan in een andere zak. Krasjes waar dan ook op je toestel is zonde... Ik gebruik verder geen screenprotector of hoesjes. Gewoon je verstand gebruiken en je kan hem jarenlang zonder echte krassen te krijgen gebruiken...Monda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:08:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 23:10 ]
Nee ik weet het niet handig. 2 weken lang heb ik geen sleutels in mn zak gehad bij mn mobiel. Vandaag 1 keer tijdens werk niet op gelet en gelijk raak... Vind screenprotector niet zo fijn. Denk maar een hoesje. Wel balen dat het kwaad al is geschied...Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:53:
[...]
Nooit doen, ik bewaar mijn telefoon altijd in een verder lege broeks/jas/truizak. De sleutels gaan in een andere zak. Krasjes waar dan ook op je toestel is zonde... Ik gebruik verder geen screenprotector of hoesjes. Gewoon je verstand gebruiken en je kan hem jarenlang zonder echte krassen te krijgen gebruiken...
Trouwens ook last van deathgrip.. 3 meter van router, van 3 streepjes (max) naar 0 (alleen bolletje).
[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 19-07-2011 00:12 ]
PSN: Mondaatje
die uit Taiwan is 1 van de 1e lichtingen deze heeft volgens mij ook een ander display.
als ik ze naast elkaar zet is de Chinese veel echter kwa kleuren en kwa zwart ook zwarter al zit er wel een iets bruin tint in.
hoort b.v. antutu nu grijs.zwart te zijn of of grijs/zwart met een bruintint

Als je wat eerdere berichten leest dan lees je dat er 2 soorten schermen zijn en 2 landen waar de Sensation gemaakt zijn!silvester6 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:45:
heb hier 2 sensations naast elkaar liggen op ene doosje staat made in Taiwan andere staat made in China
die uit Taiwan is 1 van de 1e lichtingen deze heeft volgens mij ook een ander display.
als ik ze naast elkaar zet is de Chinese veel echter kwa kleuren en kwa zwart ook zwarter al zit er wel een iets bruin tint in.
hoort b.v. antutu nu grijs.zwart te zijn of of grijs/zwart met een bruintint
19-07-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U vraagt naar de software van de HTC sensation.
Toestellen die via Vodafone zijn gekocht hebben altijd een eigen bootrom. Of dit een gelockte bootrom is weet ik niet. Het flashen van de bootrom wordt niet ondersteund en de garantie op het toestel komt hierdoor te vervallen.
Of Vodafone gelockte of geunlockte roms gaat uitgeven is bij ons nog niet bekend.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
14-07-2011 Reactie.
Geachte heer, mevrouw,
Met dit bericht informeren wij u over de status van uw e-mail.
Het lukt ons niet om uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Wij vragen u nog even geduld te hebben. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.
Bedankt voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Vrij vertaald:12-07-2011 Uw vraag
Beste Vodafone,
Binnenkort loopt mijn KPN abbonement af en ik zit er over te denken om bij jullie een abbonement af te sluiten. Het toestel staat al vast, dat is de HTC Sensation.
Op het moment heeft dat toestel een gelockte bootloader, dat houdt in dat de enthousiasts, om ze zo te noemen, geen eigen besturingssystemen (aangepaste ROM's) erop kunnen flashen. Dat is wel een vereiste, als ik het toestel ga aanschaffen.
Nu is mijn vraag, sinds jullie meestal eigen ROM's hebben voor toestellen, of jullie de bootloader van dit toestel ook gaan vrijgeven, zoals HTC zelf wel van plan is.
Vriendelijke groet,
iichel
We gaan de bootloaders niet unlocken maar dat gaan we niet openlijk toegeven
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Het geloof in mailtjes van helpdesks van providers heb ik inmiddels verloren. Grote kans dat de volgende keer wordt verteld dat het wel wordt opengezet.iichel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:43:
ff mailtje gedaan naar Vodafone over bootloaders unlocken. Van onder naar boven.
[...]
[...]
[...]
Vrij vertaald:
Ik heb er dan ook weinig geloof in dat dit echt gaat gebeuren......
Antwoord hier te vinden:iichel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:43:
ff mailtje gedaan naar Vodafone over bootloaders unlocken. Van onder naar boven.
[...]
[...]
[...]
Vrij vertaald:
http://webwereld.nl/nieuw...-voor-rooten-android.html
Alleen unbranded toestellen worden geunlocked
Mooi genaaid als je dacht met VF een goede keus te makenChiMan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Antwoord hier te vinden:
http://webwereld.nl/nieuw...-voor-rooten-android.html
Alleen unbranded toestellen worden geunlocked
Deze discussie is al gevoerd ten tijde dat Vodafone is begonnen met het uitbrengen van de branded Sensation, Je had het dus kunnen weten.Southern Sun schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:30:
[...]
Mooi genaaid als je dacht met VF een goede keus te maken
Gelukkig heb ik HiBullet NL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:13:
[...]
Deze discussie is al gevoerd ten tijde dat Vodafone is begonnen met het uitbrengen van de branded Sensation, Je had het dus kunnen weten.

M'n batterij begint nu merkbaar langer mee te gaan. De afgelopen dagen welliswaar niet veel gebruikt, maar 1.5-2 dagen kan ik er wel uit halen dan
Ben net al effe aan het zoeken geweest naar de mogelijkheden met hdmi.
Wat kun je allemaal via hdmi op je tv laten zien?
Alleen filmpjes en foto welke op de telefoon staan of is het ook mogelijk op bijvoorbeeld youtube en dreamdroid (streaming tv via de dreambox) weer te geven op de tv.
http://blog.clove.co.uk/2...sation-mhl-demonstration/ kwam ik net al wel tegen.
En nog wat verder aan het zoeken geweest kwam ik mijn antwoord al tegen.
YouTube: Bizlink MHL to HDMI adaptor for HTC Sensation - YouTube
Dat gaat denk ik (i.v.m. de aanpassing van de abbonementen bij kpn) toch eerder dan gedacht een overstap worden van de incredible s naar de sensation
[ Voor 45% gewijzigd door m@fkeez op 19-07-2011 19:32 ]
Dit topic is gesloten.
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier
Alles over rooten en custom ROM's hoort in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's.