Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Ik heb gelukkig (nog) geen noemenswaardige problemen met mijn nieuwe Sensation. Alleen bepaalde applicaties kunnen niet detecteren dat er een WiFi-verbinding actief is na ongeveer 30 minuten. Alleen (in elke geval deze) de standaard browser heeft erg geen last van. Deze toont wel gewoon websites maar andere applicaties zeggen dat ik mobiel internet of WiFi moet activeren. Omdat na het uit- en inschakelen van WiFi het probleem is opgelost gok ik dat het een slaapstand probleem is. Iemand een suggestie om dit op te lossen?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Petertje750 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:56:
Mischien al bekende info maar de screen issues begonnen bij mij ook na ongeveer een week en op XDA een "workaround" gevonden door de batterij er een uur uit te halen en nu al langer als een week geen problemen meer, alleen heel af en toe als hij op tafel ligt wil de ring niet omhoog, hoop dat het een sense software probleem is en dat een update het gaat verhelpen anders een geval van rma.
Verder superblij met dit stuk techniek.
Bij mijn weten is het normaal dat een capacitieve touchscreen minder goed reageert als de telefoon niet ergens wordt vastgehouden. M.a.w. om het scherm goed te laten reageren, moet de telefoon ook op een ander punt vastgehouden worden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie vanacht ook die updat gehad ik kreeg rond half 4 een update lekker tijden btw maar merk verder niet echt verschil?

Mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:00:
Hebben jullie vanacht ook die updat gehad ik kreeg rond half 4 een update lekker tijden btw maar merk verder niet echt verschil?

Mvg Robert
Ik neem aan dat je update 1.35.xxx bedoelt. Die is sinds vorig week beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:57:
[...]

Bij mijn weten is het normaal dat een capacitieve touchscreen minder goed reageert als de telefoon niet ergens wordt vastgehouden. M.a.w. om het scherm goed te laten reageren, moet de telefoon ook op een ander punt vastgehouden worden.
Als ik de telefoon gewoon op tafel leg reageert mijn Sensation nog even goed. Scherm reageert op mijn huid en 'voelt' de elektrische lading die ik afgeef. De capaciteit veranderd.

Uit mobilecowboys: Capacitieve touchscreen displays worden kwa gebruiksgemak en reactiesnelheid over het algemeen beter beoordeeld dan de 'oude' resisitieve varianten.
Een van de grote nadelen is echter dat je een capacitief scherm niet met je nagel, een stylus of met handschoenen aan kunt bedienen (uitzonderingen daargelaten ;-)). Daarnaast zijn resistieve schermen doorgaans ook ietwat nauwkeuriger te bedienen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heb een vreemd probleem met wifi hotspot.
Als ik deze aanzet op mijn sensation dan ziet mijn laptop op het werk deze niet.(geen ssid,wel mac adres)
Wifi hotspot van 2 HTC's van collega's vindt ie wel,en kan ook verbinden.
Echter op de laptop van een collega wordt mijn wifi hotspot wel gevonden!
Heb helpdesk gebeld,en zij dachten dat het aan een oude simkaart lag.
Was een 2 jaar oude t mobile kaart,inmiddels vervangen door een nieuwe van Vodafone.Ook heb ik de laatste update erop gezet.Echter nog steeds geen wifi hotspot op de laptop op de zaak.(windows 2000,collega zelfde config)
Thuis werkt ie wel op mijn laptop.
Iemand misschien een tip waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:02:
Ernie dank je wel, wat betreft de instellingen wifi. Ik had m al n x aangevinkt, maar wist bij god niet meer hoe ik hier bij kwam.
Trekt wel significant meer van je batterij btw, ik merk qua WiFi ontvangst geen/weinig verschil
Petertje750 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:56:
Mischien al bekende info maar de screen issues begonnen bij mij ook na ongeveer een week en op XDA een "workaround" gevonden door de batterij er een uur uit te halen en nu al langer als een week geen problemen meer, alleen heel af en toe als hij op tafel ligt wil de ring niet omhoog, hoop dat het een sense software probleem is en dat een update het gaat verhelpen anders een geval van rma.
Verder superblij met dit stuk techniek.
Ik had het deze week ook weer, tweede keer met deze telefoon. Ook via xda iets geprobeerd, leeg laten lopen en dan opladen zonder wat met de telefoon te doen. Wonderbaarlijk genoeg nu nergens meer last van. Blijft een raar issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Bluto schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:22:
Heb een vreemd probleem met wifi hotspot.
Als ik deze aanzet op mijn sensation dan ziet mijn laptop op het werk deze niet.(geen ssid,wel mac adres)
Wifi hotspot van 2 HTC's van collega's vindt ie wel,en kan ook verbinden.
Echter op de laptop van een collega wordt mijn wifi hotspot wel gevonden!
Heb helpdesk gebeld,en zij dachten dat het aan een oude simkaart lag.
Was een 2 jaar oude t mobile kaart,inmiddels vervangen door een nieuwe van Vodafone.Ook heb ik de laatste update erop gezet.Echter nog steeds geen wifi hotspot op de laptop op de zaak.(windows 2000,collega zelfde config)
Thuis werkt ie wel op mijn laptop.
Iemand misschien een tip waar ik moet zoeken?
Het kan zijn dat jouw laptop het kanaal niet kan zien dat op dat moment door de sensation wordt gebruikt. Wellicht kiest hij het minst drukke kanaal en dat kanaal kan buiten het bereik van jouw laptop vallen. Dit probleem had ik met een hp laptop.

Ik loop tegen wat anders aan. Ik vind de accu wel tegenvallen. Met hetzelfde gebruik haal ik op de iphone makkelijk 2 dagen. Ik zie bIjvoorbeeld bij internetten of de app van nu.nl per minuut 1% afnemen. Ook na het op standby zetten van de telefoon blijft het percentage flink zakken. Behalve het weer en gmail sync ik alles handmatig. Gps staat ook vrijwel altijd uit. Alleen wifi blijft aan.
Ander punt is dat het scherm van de sensation echt te helder is in het donker. Aantal posts terug werd hier een app voor genoemd. Deze valt wat tegen want er wordt een waas over het beeld gelegd waardoor teksten en afbeeldingen minder goed zichtbaar worden. Ik zou graag op de echte manier de brightness willen terugschroeven.

[ Voor 25% gewijzigd door matvkeulen op 15-07-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Ik heb sinds de update problemen met de gyrometer. Foto's draaien niet meer automatisch, en ook spellen als TrialX zijn niet meer te besturen door de telefoon te kantelen..
Ook als ik naar het 'ijken' scherm ga blijven de belletjes netjes in het midden, hoeveel ik de telefoon ook kantel..

Heb de telefoon al herstart en batterij er uit gehad maar dit hielp niet..

Zijn er meer mensen met deze problemen, of zal mijn gyro gewoon stuk zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Hakkow op 15-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

matvkeulen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Het kan zijn dat jouw laptop het kanaal niet kan zien dat op dat moment door de sensation wordt gebruikt. Wellicht kiest hij het minst drukke kanaal en dat kanaal kan buiten het bereik van jouw laptop vallen. Dit probleem had ik met een hp laptop.

Ik loop tegen wat anders aan. Ik vind de accu wel tegenvallen. Met hetzelfde gebruik haal ik op de iphone makkelijk 2 dagen. Ik zie bIjvoorbeeld bij internetten of de app van nu.nl per minuut 1% afnemen. Ook na het op standby zetten van de telefoon blijft het percentage flink zakken. Behalve het weer en gmail sync ik alles handmatig. Gps staat ook vrijwel altijd uit. Alleen wifi blijft aan.
Ander punt is dat het scherm van de sensation echt te helder is in het donker. Aantal posts terug werd hier een app voor genoemd. Deze valt wat tegen want er wordt een waas over het beeld gelegd waardoor teksten en afbeeldingen minder goed zichtbaar worden. Ik zou graag op de echte manier de brightness willen terugschroeven.
1% per minuut is wel érg veel. Maar hij zal gewoon een stukje meer stroom verbruiken door het verschil in schermgrootte. Maar als de helderheid op de goede manier kan worden bijgesteld dan zal dat al schelen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Hmm dit is nogal wazig. Ik heb een hoop google contacten, inclusief mail en telefoonnummers. Verder een aantal facebook contacten welke via facebook voor htc sense zijn gekoppeld aan mijn google contacten. Nu had ik eerst alleen linkedin als een losse applicatie en facebook gebruikte ik verder niet los. Vervolgens heb ik daar zojuist een linkedin voor htc sense aan toegevoegd en zat ik eens los in facebook te kijken en nu staat alles (en dus ook dubbel) in mijn complete contacten lijst. Nu kan ik daar bepaalde weergaves wel uit gaan schakelen maar het is nogal vreemd dat facebook voor htc sense in principe hetzelfde doet als de facebook applicatie terwijl er bij de eerst genoemde niet echt een app is voor het bezoeken van facebook. Betekent dit dat ik zowel facebook als linkedin beter los kan toevoegen aan mijn accounts en geen gebruik moet maken van de applicaties "voor htc sense"? Want dan ben ik nog wel even bezig met het goed verkrijgen van mijn contacten :D

Ik dacht eigenlijk dat facebook / linkedin voor htc sense juist de ideale apps waren voor dit gebeuren maar daar lijkt het dus niet op. Of gebruiken jullie de losse apps om mee te werken en de "voor htc sense" apps voor de synchronisatie van je contacten / friendstream / etc?

Verder nog steeds aan het kloten met dubbele verjaardagen maar dat is even wat minder belangrijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Je kan geloof ik in de facebook app een optie aanzetten dat ie alleen synchroniseert met bestaande contacten. Echter mist deze optie wel bij de LinkedIn app.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:49:
Ik heb sinds de update problemen met de gyrometer. Foto's draaien niet meer automatisch, en ook spellen als TrialX zijn niet meer te besturen door de telefoon te kantelen..
Ook als ik naar het 'ijken' scherm ga blijven de belletjes netjes in het midden, hoeveel ik de telefoon ook kantel..

Heb je al gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Ja, dat werkt dus niet..
Heb als check nog even een waterpas app gedownload, en ook hier gebeurd er niets bij het bewegen van de Sensation,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:49:

Probeer de widget Automatisch draaien van HTC eens.
(Widget-Instellingen-Automatisch draaien)
Staat deze aan of uit? ;)

Edit: Zie nu ook dat het gewoon via Menu, Instellingen en Weergave kan. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Zephaniah op 15-07-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Guldan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:21:
Je kan geloof ik in de facebook app een optie aanzetten dat ie alleen synchroniseert met bestaande contacten. Echter mist deze optie wel bij de LinkedIn app.
Dat klopt maar ik wil eigenlijk dat FB maar één keer synct, dat mijn gekoppelde contacten niet nog eens weer worden gegeven en ik gewoon gebruik kan maken van de FB app.

Ik vind het een beetje dubbelop allemaal. Wat is dan de toegevoegde waarde van FB voor htc sense zeg maar? Dat je friend stream kan gebruiken? Plus nu heeft die FB voor htc sense een x aantal contacten en mijn normale FB er één meer. De app voor htc sense zou normaliter toch met je FB moeten syncen zou je denken :S

Wanneer ik de normale FB ook nog eens ga koppelen aan mijn adresboek en sommige FB users ook aan contacten dan heb ik dadelijk mensen met zowel Google, FB als FB voor htc sense 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Laatst online: 19-08 21:11
Joster schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Dat klopt maar ik wil eigenlijk dat FB maar één keer synct, dat mijn gekoppelde contacten niet nog eens weer worden gegeven en ik gewoon gebruik kan maken van de FB app.

Ik vind het een beetje dubbelop allemaal. Wat is dan de toegevoegde waarde van FB voor htc sense zeg maar? Dat je friend stream kan gebruiken? Plus nu heeft die FB voor htc sense een x aantal contacten en mijn normale FB er één meer. De app voor htc sense zou normaliter toch met je FB moeten syncen zou je denken :S

Wanneer ik de normale FB ook nog eens ga koppelen aan mijn adresboek en sommige FB users ook aan contacten dan heb ik dadelijk mensen met zowel Google, FB als FB voor htc sense 8)7
Ik heb hier ook wat moeite mee. Ik heb nu ingesteld staan dat FacebookHTC contacten en calendar syncen (ivm calendar-widget van HTC) en alle syncopties van de echte Facebook app heb ik uitgeschakeld.

Friendstream sync heb ik uit staan omdat ik die app/widget niet gebruik, echter zet die syncoptie zichzelf wel vaak weer aan. Hier heb ik nog geen oorzaak/oplossing van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Je ik zit me nu echt te bedenken hoe ik dit eens fatsoenlijk in ga richten. LinkedIn voor htc sense vindt bijvoorbeeld ook 0 contacten, terwijl ik contacten via de normale LinkedIn app niet kan toevoegen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
JT schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:56:
[...]

1% per minuut is wel érg veel. Maar hij zal gewoon een stukje meer stroom verbruiken door het verschil in schermgrootte. Maar als de helderheid op de goede manier kan worden bijgesteld dan zal dat al schelen.
Ik zal nog eens kijken of die calibratie van de accu effect heeft. Anders is het geduldig wachten op een rom die zuinige omgaat met het sap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Zephaniah schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Probeer de widget Automatisch draaien van HTC eens.
(Widget-Instellingen-Automatisch draaien)
Staat deze aan of uit? ;)

Edit: Zie nu ook dat het gewoon via Menu, Instellingen en Weergave kan. :9
Goeie!
gecheckt, staat aan ...

even getest of t wel werkt met automatisch draaien uit, maar helaas..
batterij er nog maar eens uitgetrokken, maar hielp niet..

Misschien een factory reset maar proberen.. Gaat hij dan terug naar de software van voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Goeie!
gecheckt, staat aan ...

even getest of t wel werkt met automatisch draaien uit, maar helaas..
batterij er nog maar eens uitgetrokken, maar hielp niet..

Misschien een factory reset maar proberen.. Gaat hij dan terug naar de software van voor de update?
Nope, factory reset naar laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu regelmatig telefoontjes waarbij de ander mij niet kan horen, maar ik de ander wel. Ook google Voice Search registreert meestal helemaal niks, alsof mijn microfoon het regelmatig begeeft. Op andere willekeurige momenten werkt hij perfect. Iemand anders hier nog last van?

Rebooten werkt dus ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Sard0niX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Ik heb hier ook wat moeite mee. Ik heb nu ingesteld staan dat FacebookHTC contacten en calendar syncen (ivm calendar-widget van HTC) en alle syncopties van de echte Facebook app heb ik uitgeschakeld.
Zo heb ik dit nu ook gedaan, ook voor LinkedIn. Heb tijdelijk de accounts van de reguliere Facebook en LinkedIn app's verwijderd. Mijn contactpersonen zijn nu in ieder geval goed geordend.

Nu heb ik nog één iets. Mijn eigen google account is gekoppeld met mijn eigen Facebook account. Deze staat bovenaan de contacten lijst ook zeg maar, zoals een ieders "eigen" account denk ik. Mijn LinkedIn account staat echter los tussen de contacten en ik heb geen enkel idee hoe ik deze kan toevoegen aan die "eigen" account. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Zephaniah schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Nope, factory reset naar laatste versie.
Toch maar geprobeerd, maar verandert niets.. Tijd om hem terug te sturen naar HTC denk ik. Welke route zal sneller zijn; Belcompany of HTC rechtstreeks? ik ben al over mijn 7 dagen direct omruilen heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hakkow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Toch maar geprobeerd, maar verandert niets.. Tijd om hem terug te sturen naar HTC denk ik. Welke route zal sneller zijn; Belcompany of HTC rechtstreeks? ik ben al over mijn 7 dagen direct omruilen heen..
Ik had bij BC 14 dagen omruil garantie (Incredible S). Als zen iet willen accepteren zou ik direct via HTC opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34
ChiMan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Ik had bij BC 14 dagen omruil garantie (Incredible S). Als zen iet willen accepteren zou ik direct via HTC opsturen.
Via HTC gaat het een stuk sneller, heb je je phone ongeveer binnen 10 werkdagen na verzending terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Nu heb ik nog één iets. Mijn eigen google account is gekoppeld met mijn eigen Facebook account. Deze staat bovenaan de contacten lijst ook zeg maar, zoals een ieders "eigen" account denk ik. Mijn LinkedIn account staat echter los tussen de contacten en ik heb geen enkel idee hoe ik deze kan toevoegen aan die "eigen" account. Iemand een idee?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Bovenin mijn adresboek staat gewoon mijn eigen account als zijnde de eigenaar van de telefoon ofzo. Maar het koppelen van de LinkedIn account hieraan is niet mogelijk ofzo. Als ik mijn eigen LinkedIn wil koppelen dan vind ik alleen mijn google account en die is niet gelijk aan de account die bovenaan staat in het adresboek. De eigenaar van de telefoon zoals je bovenaan staat is een hele andere contactpersoon dan de overige, daar is niet mee te linken oid :S

Edit: en wat betreft homescreen's / skins / widgets / backgrounds. Is daar niet een complete package van te downloaden ofzo? Dus dat iemand aan geeft dat hij het e.e.a. met launcher pro plus heeft gedaan en dat dan beschikbaar stelt voor anderen? Als ik de hoeveelheid gerealiseerde configuraties zie dan is dit onbeperkt. Er zijn verschillende site's waar voorbeelden gegeven worden enzo maar eer je zo iets hebt nagemaakt...

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 15-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik heb toch maar wat stukjes wit, redelijk goedkoop ducktape in m'n backcover geplakt zodat ik geen speling meer heb. Moet ik bang zijn voor smelten van ducktape op apparatuur binnenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

Ik heb een probleempje. Uur geleden is mijn telefoon uitgevallen omdat mijn batterij leeg was. Toen ik hem weer aan de lader zette en aan deed kon ik opeens niet meer inloggen in gtalk op mijn Sensation. Hij gaf als melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopte. Uiteraard heb ik tussentijds helemaal niets aangepast. Alle tips van het internet geprobeerd, van accu er uit tot de tijd handmatig aanpassen, maar niets schijnt te werken. Toen maar overgegaan tot een factory reset in de hoop dat dit wel zou werken. Maar nu heb ik een factory reset gedaan en alles lijkt prima te gaan. Heb mijn gmail toegevoegd, maar als ik de Market opstart laad die voor 2 seconden en dan gaat die weer terug naar het homescreen. En ook gtalk werkt nog steeds niet.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn? ;(

[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 15-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11
Ik moet toch helaas zeggen dat mijn eerste ervaringen vandaag met de HTC Sensation wat minder zijn. Zo zijn er de (on)nodige bugs aanwezig van willekeurige crashes en een ongelooflijk trage interface.
Mijn Desire HD draait alles perfect en vloeiend met CM7 dus ik verwacht nog meer perfectie, alhoewel me dat onmogelijk lijkt, als de Sensation eenmaal te rooten is.

Vodafone had mij trouwens verzekerd van een unbranded telefoon, maar je raadt het al... het advies was het toestel terug te sturen, opnieuw abonnement aanvragen en hopen op een unbranded toestel. Nu al spijt van mijn overstap naar Vodafone, wat een onkundig personeel, dat terzijde..

Al met al vind ik het jammer dat het toestel zo weinig resultaat weet te leveren met de hoeveelheid aanwezige kracht. Een reminder waarom mijn Desire en Desire HD nooit werden voorzien van een Sense rom..

Nu weer verder spelen ;) LauncherPro maakt veel goed! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik heb 2 draadloze routers in huis, hoe zorg ik dat de telefoon verbinding maakt met het sterkste netwerk? Nu blijft de telefoon verbonden met het eerste netwerk en als ik naar boven loop wordt het 2e netwerk sterker, maar daar moet ik dan handmatig verbinding mee maken. Iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt prima op mijn Sensation. Ik herken weinig problemen die worden beschreven in dit forum.

Het enige wat bij mij irritant is, is dat een aantal snelkoppelingen niet met het logo van de app worden weergegeven, maar na verloop van tijd worden weergegeven met het standaard groene android logo.

Ik heb nu dus een flink aantal dezelfde groene icoontjes op het scherm die verwijzen naar verschillende apps. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Weet iemand hoe je de front-led goed kan instellen? Ik doe dit via menu dat hij bijvoorbeeld Blauw moet gaan knipperen als ik een whatsapp ontvangen heb.. maar elke keer na het instellen weigerd hij dit.. ik heb dan ook de front-led niet anders zien gaan knipperen als groen of oranje als je hem oplaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
DDR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:18:
Weet iemand hoe je de front-led goed kan instellen? Ik doe dit via menu dat hij bijvoorbeeld Blauw moet gaan knipperen als ik een whatsapp ontvangen heb.. maar elke keer na het instellen weigerd hij dit.. ik heb dan ook de front-led niet anders zien gaan knipperen als groen of oranje als je hem oplaad..
De front-led kan alleen maar groen of oranje knipperen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Southern Sun schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:34:
[...]

De front-led kan alleen maar groen of oranje knipperen ;)
Hoewel de software dus anders doet vermoeden.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
DDR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:04:
[...]

Hoewel de software dus anders doet vermoeden.. :-(
Whatsapp werkt op meerdere telefoons waarvan enkele wel al die kleuren kunnen weergeven. Sommige roms maken het alsnog mogelijk om meerdere kleuren te gebruiken (zoals bij de Desire) als de telefoon toch meerdere kleuren blijkt te kunnen weergeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 16-07-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Het valt mij op dat de Sensation niet bepaald snel is wanneer je bestanden kopieert naar het SD kaartje. Bij mijn vorige mobiel haalde ik het kaartje eruit om hem vervolgens in mijn pc te stoppen. Dan kopieerde ik er muziek naartoe. Nu gebruik ik hetzelfde kaartje maar het kopiëren duurt veel langer. Het verschil is dat ik nu schrijf met de Sensation aan de pc in plaats van direct naar het kaartje. Ik gebruik een 16GB class 4 (zelfde class als meegeleverde kaartje), USB-debugging staat aan, anders wil de pc de Sensation niet herkennen. Het synchroniseren van muziek gebeurt met het programma iTunes agent (aanrader!). Naar mijn idee ligt de snelheid niet hoger dan 1MB/s, moet toch beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:11:
Alles werkt prima op mijn Sensation. Ik herken weinig problemen die worden beschreven in dit forum.

Het enige wat bij mij irritant is, is dat een aantal snelkoppelingen niet met het logo van de app worden weergegeven, maar na verloop van tijd worden weergegeven met het standaard groene android logo.

Ik heb nu dus een flink aantal dezelfde groene icoontjes op het scherm die verwijzen naar verschillende apps. Iemand een idee hoe dat kan?
Ja. Waarschijnlijk zijn dat de apps die naar de sdkaart zijn verplaatst. Is al vaker over geschreven op dit forum.
Na een reboot is de sensation ze een beetje kwijt. Oplossing is er nog niet dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
I-Heine-I schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:05:
Het valt mij op dat de Sensation niet bepaald snel is wanneer je bestanden kopieert naar het SD kaartje. Bij mijn vorige mobiel haalde ik het kaartje eruit om hem vervolgens in mijn pc te stoppen. Dan kopieerde ik er muziek naartoe. Nu gebruik ik hetzelfde kaartje maar het kopiëren duurt veel langer. Het verschil is dat ik nu schrijf met de Sensation aan de pc in plaats van direct naar het kaartje. Ik gebruik een 16GB class 4 (zelfde class als meegeleverde kaartje), USB-debugging staat aan, anders wil de pc de Sensation niet herkennen. Het synchroniseren van muziek gebeurt met het programma iTunes agent (aanrader!). Naar mijn idee ligt de snelheid niet hoger dan 1MB/s, moet toch beter kunnen?
Class4 komt ook niet echt ver, 5mb/s ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:20
Moning2 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:50:
Ik moet toch helaas zeggen dat mijn eerste ervaringen vandaag met de HTC Sensation wat minder zijn. Zo zijn er de (on)nodige bugs aanwezig van willekeurige crashes en een ongelooflijk trage interface.
Mijn Desire HD draait alles perfect en vloeiend met CM7 dus ik verwacht nog meer perfectie, alhoewel me dat onmogelijk lijkt, als de Sensation eenmaal te rooten is.

Vodafone had mij trouwens verzekerd van een unbranded telefoon, maar je raadt het al... het advies was het toestel terug te sturen, opnieuw abonnement aanvragen en hopen op een unbranded toestel. Nu al spijt van mijn overstap naar Vodafone, wat een onkundig personeel, dat terzijde..

Al met al vind ik het jammer dat het toestel zo weinig resultaat weet te leveren met de hoeveelheid aanwezige kracht. Een reminder waarom mijn Desire en Desire HD nooit werden voorzien van een Sense rom..

Nu weer verder spelen ;) LauncherPro maakt veel goed! 8)
Hoe kan je de snelheid vergelijken tussen een custom rom zonder sense met de stock rom met sense?
Appels en peren als je het mij vraagt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
frizti schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Hoe kan je de snelheid vergelijken tussen een custom rom zonder sense met de stock rom met sense?
Appels en peren als je het mij vraagt.
Ik vergelijk de Sense launcher met de Android launcher en zie een belabberde framerate voor een dual core op 1,2 GHz. Op mijn 'oude' Desire en Desire HD draaide Sense vrijwel hetzelfde. Nu is Sense niet veel fantastischer geworden en alsnog werkt het niet zo lekker als het zou kunnen werken. Dat is de reden van mijn teleurstelling.
Het had beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat is het verschil in accu verbruik tussen de Sensation en de Desire bij heel erg intensief gebruik? De Desire laat ik regelmatig 2 tot zelfs 3x op per dag. Veel WiFi en intensief Twitter gebruiker :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Ik ga ook van een Desire naar een Sensation, en vind de batterijtijd nog slechter dan de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Hier het tegenovergestelde juist. Accuduur van de desire was idd matig maar mijn sensation houdt het met hetzelfde gebruik stukken langer uit.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:32:
[...]

Ja. Waarschijnlijk zijn dat de apps die naar de sdkaart zijn verplaatst. Is al vaker over geschreven op dit forum.
Na een reboot is de sensation ze een beetje kwijt. Oplossing is er nog niet dacht ik.
Volgens mij was de workaround om de taalinstelling op een andere taal te zetten en daarna weer terug naar je eigen taal. Dat zou de appicoontjes tot de volgende reboot moeten herstellen. Kan er verder niks over zeggen, aangezien ik geen last heb van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
Moning2 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:35:
[...]

Ik vergelijk de Sense launcher met de Android launcher en zie een belabberde framerate voor een dual core op 1,2 GHz. Op mijn 'oude' Desire en Desire HD draaide Sense vrijwel hetzelfde. Nu is Sense niet veel fantastischer geworden en alsnog werkt het niet zo lekker als het zou kunnen werken. Dat is de reden van mijn teleurstelling.
Het had beter gekund.
Smaken verschillen ;)
Ik vind sense enorm veel beter, en is de enige volwassen UI met alles binnen handbereik. LauncherPro is hier echt niet mee te vergelijken (enkel de launcher).

Overigens is de perfomance hier extreem soepel... dus weet niet zo goed waar je het over hebt :) En ik kom ook van een desire, en die was zeker zeer goed, maar niet perse beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen wie weet waar de woorden opgeslagen worden als je een nieuw woord add als je automatisch aanvullen aan heb staan ? zodat ik bij een eventuele reset niet weer alle "nieuwe" woorden hoef aan te vullen ?

dus waar worden nieuwe woorden opgeslagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Ga naar Settings -> Keyboard -> Touch Input -> Personal Dicitionary -> Sync Personal dictionary. Alle eigen woorden worden nu opgeslagen op de SD-kaart. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:17:
hallo iedereen wie weet waar de woorden opgeslagen worden als je een nieuw woord add als je automatisch aanvullen aan heb staan ? zodat ik bij een eventuele reset niet weer alle "nieuwe" woorden hoef aan te vullen ?

dus waar worden nieuwe woorden opgeslagen ?
Taal&toetsenbord ->touch input->persoonlijk woordenboek

*edit: te laat dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:22:
[...]

Taal&toetsenbord ->touch input->persoonlijk woordenboek

*edit: te laat dus :P
wow thanks foor teh help,

nu nog één vraagje, ik had "go launcher" maar ik heb per ongeluk het vinkje bij sense aangeklikt, hoe krijg ik nu weer het pop-up schermpje met de keuze voor je homescreen te zien ??

thanks (alvast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
bij instellingen, applicaties, HTC Sense opzoeken en daar ''standaardwaarden wissen'' even aanklikken.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:51
Hebben meer mensen sinds de update last van een slechter reagerend touch screen? Ik merk dat tijdens het typen heel vaak mijn aanrakingen worden overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaguez
Plaguez schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:40:
Heb hier 2 HTC Sensation's liggen, 1 werkt prima de ander heeft problemen met het touchscreen!
Bijde Sensation's zijn geupdate met de nieuwste firmware.

AUO - 27-05-2011 <---- Touchscreen problemen (Unlocking, Typen, Scrollen en maybe nog wel meer)

AUO - 30-05-2011
Kom er net achter dat bij de andere phone (die het wel goed doet) het scherm er schuin in zit, hierdoor komt de seal van het lcd display boven de case uit. En beschadigt dus snel, iets wat natuurlijk al gebeurt is.
Verder moet ik zeggen dat ik er wel erg veel ruimte tussen de seal en het lcd display zit waar door er stof, zand en andere rommel tussen komt en misschien uit eindelijk zelfs onder.

Ga nu bijde phones opsturen voor reparatie.

Bad batch uit China gekregen :( Maar uit china had ik ook niet anders verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 18:23
Puur even ter illustratie van een probleem wat zich blijkbaar vaker voordoet: stof onder het scherm. Ik heb het toestel stofvrij ontvangen en na 3 a 4 dagen normaal gebruik had deze hoeveelheid stof zich inmiddels onder het scherm genesteld. Telefoon heeft (zoals ik verwacht redelijk normaal is) in een broekzak gezeten, hoewel minder dan normaal want met een nieuwe telefoon zit je natuurlijk heel de dag te spelen :P

Op foto 2 is een donker vlekje te zien waar (blijkbaar) een sealing tussen twee lagen niet helemaal goed is; hier komt stof naar binnen en verspreidt zich verder het scherm in.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/1n2bzk4qs/sensation1.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/1n2k98v7o/sensation2.jpg

Morgen maar eens met de leverancier uitvogelen of dit met HTC rechtstreeks of via hun sneller op te lossen is. Eén ding is zeker, dit is voor mij onacceptabel - telefoon gaat terug.

Ook omdat de Death Grip bij mij wel erg extreme vormen aanneemt, gaat hij terug. Bij normaal vasthouden in landschap stand, ga ik van vol bereik van mijn eigen WiFi netwerk naar 'geen streepjes', enkel het bolletje staat er nog. De ca. 15 andere netwerken in de buurt zijn spontaan verdwenen. De doorgave van data is merkbaar trager (vergelijkbaar met gprs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:01:
Puur even ter illustratie van een probleem wat zich blijkbaar vaker voordoet: stof onder het scherm. Ik heb het toestel stofvrij ontvangen en na 3 a 4 dagen normaal gebruik had deze hoeveelheid stof zich inmiddels onder het scherm genesteld. Telefoon heeft (zoals ik verwacht redelijk normaal is) in een broekzak gezeten, hoewel minder dan normaal want met een nieuwe telefoon zit je natuurlijk heel de dag te spelen :P

Op foto 2 is een donker vlekje te zien waar (blijkbaar) een sealing tussen twee lagen niet helemaal goed is; hier komt stof naar binnen en verspreidt zich verder het scherm in.

[afbeelding] [afbeelding]

Morgen maar eens met de leverancier uitvogelen of dit met HTC rechtstreeks of via hun sneller op te lossen is. Eén ding is zeker, dit is voor mij onacceptabel - telefoon gaat terug.

Ook omdat de Death Grip bij mij wel erg extreme vormen aanneemt, gaat hij terug. Bij normaal vasthouden in landschap stand, ga ik van vol bereik van mijn eigen WiFi netwerk naar 'geen streepjes', enkel het bolletje staat er nog. De ca. 15 andere netwerken in de buurt zijn spontaan verdwenen. De doorgave van data is merkbaar trager (vergelijkbaar met gprs).
welke type scherm heb je (sharp of auo) en waar is je toestel gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
ChiMan schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:44:
[...]
welke type scherm heb je (sharp of auo) en waar is je toestel gemaakt?
Panel Type = PANEL_ID_PYD_SHARP en made in Taiwan staat op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:38
Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:28:
[...]

Panel Type = PANEL_ID_PYD_SHARP en made in Taiwan staat op de doos.
Heb zelf ook een sharp, maar echt totaal geen last van stof onder mijn scherm. Dus daar ligt het denk ik niet aan? :S Overigens mn telefoon ongeveer 1.5 maand in bezit nu..

[ Voor 7% gewijzigd door erickov op 17-07-2011 22:42 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
erickov schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:41:
[...]

Heb zelf ook een sharp, maar echt totaal geen last van stof onder mijn scherm. Dus daar ligt het denk ik niet aan? :S Overigens mn telefoon ongeveer 1.5 maand in bezit nu..
Zal niet aan een bepaald paneel liggen. ;) Heb ook geen stof onder het scherm van mijn Sensation met Sharp scherm.

Wel meegemaakt met mijn Desire Z, even mee terug geweest en het toestel werd gelijk vervangen voor een nieuw toestel. :)
Wow, dat is inderdaad extreem! :o Als ik hem normaal vast hou heb ik geen WiFi verlies, merk alleen dat als ik de telefoon in 2 handen hou met de achterkant redelijk afgesloten en wat slechter WiFi bereik dat er een streepje afgaat.

[ Voor 38% gewijzigd door J0ey op 18-07-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:46:
Wow, dat is inderdaad extreem! :o Als ik hem normaal vast hou heb ik geen WiFi verlies, merk alleen dat als ik de telefoon in 2 handen hou met de achterkant redelijk afgesloten en wat slechter WiFi bereik dat er een streepje afgaat.
De ontvangststerkte valt van -60dBm in portretstand naar -85dBm in landschapstand bij een afstand van 3m van het accesspoint bij vrij zicht. Op 5m afstand met een gipswandje ertussen wordt het verschil nog groter: van -63dBm portretstand naar -92dBm landschapstand. In het laatste geval (slechter dan -90dBm) is het signaal te zwak om normaal mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik had ook last van stof onder mijn scherm, en de microfoon met filmen was zeer slecht.
Dinsdag even met Hi gebeld, en ik mocht hem nog terugsturen (binnen de 8 dagen), en ik had vrijdag al een
nieuwe. deze heeft er gelukkig (nog) geen last van. De vorige had al stof onder het scherm na 1 dag, dus hier heb ik wel vertrouwen in ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 20:17
MIjn sensation heeft op exact de zelfde plek zon' stof wolkje ben nu echt aan het twijvelen wat ik moet.
hij is 1,5 maand oud. wat doen ze als ik hem opstuur?
schoonmaken en over 1 maand weer stof of nieuwe opsturen en waar moet ik dan mee bellen.
studentemobiel waar ik hem gekocht heb of rechtstreeks met htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
Hier nu ook ineens last van stofwolkje onder het scherm. Op zich heb ik er bij normaal gebruik geen last van maar als de zon op het scherm schijnt is het wolkje wel erg goed zichtbaar. Het toestel is nog nooit gevallen oid, dus geen idee hoe het wolkje is ontstaan.
Ik neem aan dat dit soort problemen bij de fabrieksgarantie van 2 jaar horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Is er een optie om het geluid van speaker harder te zetten? Vind geluid echt zacht op de Sensation als de volume op zijn hoogst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
XENTiC schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:14:
Is er een optie om het geluid van speaker harder te zetten? Vind geluid echt zacht op de Sensation als de volume op zijn hoogst staat.
Je zou evt. de gratis Equalizer app uit de Market kunnen gebruiken om de volume wat te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Sard0niX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Je zou evt. de gratis Equalizer app uit de Market kunnen gebruiken om de volume wat te boosten.
Thanks, ga het ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Was volgens de review van gsmarena een nadeel, het lage maximale volume.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Hier ook een Sensation met stof onder het scherm op dezelfde plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 16:21
Mijne heeft er sinds 2-3 weken ook last van, alleen aan de andere kant (rechterzijkant, iets onder het midden). AUO paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:46:
ben nu echt aan het twijvelen wat ik moet.
Beide partijen bellen, probleem voorleggen en aanhoren wie er met de beste afwikkeling komt. Ik schat dat hij vroeg of laat toch naar HTC gaat en in dat geval zou ik de tussenpartij skippen (dat scheelt zo een week wachttijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Maar valt het onder de garantie hoort een scherm stof dicht te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
silvester6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:39:
Tuurlijk hoort een scherm stof dicht te zijn. Ik zou zeggen ga er mee terug! Ik heb dat ook gelijk gedaan met mijn Desire Z en ik kreeg gelijk een nieuwe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
Garantie is altijd een beetje vaag begrip. Wat ik je wel kan vertellen is dat je van een dergelijk toestel (high-end smartphone à ca. € 500,-) bepaalde zaken mag verwachten. Tenminste dat je een deugdelijk product in handen krijgt, wat moet voldoen aan de geschapen verwachting. Binnen de korste keren stof onder het beeldscherm bij normaal gebruik, wat zelf niet te verwijderen is, hoort naar mijn idee niet bij die verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaguez
Normaal zit er een seal omheen die dit tegen gaat, maar de seal van sommige sensations zit gewoon niet goed dicht waardoor je dit soort problemen krijgt.

Seal en LCD van mij zitten zelfs schuin in mijn phone, alsof je een goedkope chineese clone hebt gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Zulke dingen kunnen gebeuren bij massaproductie. Heeft iemand al contact opgenomen met HTC? Ik denk dat hun het gewoon netjes voor je oplossen, heeft meer nut dan op een forum erover discussiëren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:06:
Heeft iemand al contact opgenomen met HTC?
Mijn verhaal ligt bij HTC, gemaild met beschrijving en foto's. Ik ga ze vanmiddag nabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Hmm ik unlock m'n scherm net, reageert ie nergens op. alleen de balk onderin met de menu icoontjes kon ik wel op klikken, rest van het scherm niet. na 30 sec deed ie het weer. Hoop dat het daarbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Aeryn schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:10:
[...]

Mijn verhaal ligt bij HTC, gemaild met beschrijving en foto's. Ik ga ze vanmiddag nabellen.
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie: ik heb ook op dezelfde plaats ongeveer evenveel stof zitten, en zelfs nog iets meer last van de death grip (volgens mij normaal vasthouden = volledig wegvallen wifi).

Hopelijk gaan we hem niet te lang kwijt zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
Kiff schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:31:
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie
Coen van HTC was er duidelijk over: Problemen doen zich binnen 8 dagen voor, dus is het een DOA. Contact opnemen met verkooppunt, die moeten hem voor een nieuw exemplaar omruilen. Opsturen naar HTC mocht ook, maar dan bestond de kans dat het wat langer ging duren.

Kortom, blijkbaar ziet HTC het probleem (in ieder geval het scherm, daar ging het in het gesprek primair over) als reden voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Aeryn schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:46:
[...]

Coen van HTC was er duidelijk over: Problemen doen zich binnen 8 dagen voor, dus is het een DOA. Contact opnemen met verkooppunt, die moeten hem voor een nieuw exemplaar omruilen. Opsturen naar HTC mocht ook, maar dan bestond de kans dat het wat langer ging duren.
Ik heb hem ondertussen al even, dus het zal via HTC moeten gebeuren. Ik zal maar eens contact opnemen...

Bedankt voor de info trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kiff op 18-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeryn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:01:

[afbeelding] [afbeelding]

Als ik goed naar de foto's kijk, lijkt het mij dat de plaats waar het stof naar binnen gaat een plaats is die normaal beschermd zou zijn als je er een screenprotector op hebt? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:55:
[...]

Als ik goed naar de foto's kijk, lijkt het mij dat de plaats waar het stof naar binnen gaat een plaats is die normaal beschermd zou zijn als je er een screenprotector op hebt? Klopt dit?
Nee, dit lijkt mij overigens ook geen stof..... Het lijkt alsof een afdichting los komt. Het lijkt mij iig geen externe oorzaak.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Is het ook mogelijk om het HTC lockscreen uit te zetten? Heb nu LPpro erop staan, maar blijf dat but lockscherm krijgen...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik had vandaag mn sleutels bij mn telefoon in mn zak... Ik heb nu een klein krasje op mn scherm, ik voel m zitten wanneer ik er met mn nagel langs ga. Kan ik hier wat aan doen (bestaat er iets net als met autolak krasjes uitpoetsen?). Zal wel niet maar wie weet...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Monda schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:08:
Ik had vandaag mn sleutels bij mn telefoon in mn zak... Ik heb nu een klein krasje op mn scherm, ik voel m zitten wanneer ik er met mn nagel langs ga. Kan ik hier wat aan doen (bestaat er iets net als met autolak krasjes uitpoetsen?). Zal wel niet maar wie weet...
Nope helaas. Dat spul om krassen mee op te vullen schijnt het touchscreen nadelig te beinvloeden. Hopelijk wen je er aan na een tijdje.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 18-07-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 21:25
Hallo,

Wat me nu al een tijdje opvalt is een raar ding.

Mijn mail haalt hij netjes binnen, zet de bijlage netjes op de SD kaart in de map Download. Maar het rare is dat hij dit dus elke keer doet, het begint met bestandje 123.jpg en dan 123-ff165fds.jpg enz... soms staan alle bijlage's er wel 10 keer op. Dit neemt ontiegelijk veel ruimte in, dus zou dit opgelost kunnen worden op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Je kan een (goede) screenprotector gebruiken. Zo voorkom je meer krassen en voel je niet de kras die eral op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Blijft toch vreemd.. Ik dacht dat de Sensation gorilla glas had, op youtube staan tal van filmpjes waarmee ze er met messen etc. op zitten te krassen wat geen krasje geeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
J0ey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:12:
[...]

Blijft toch vreemd.. Ik dacht dat de Sensation gorilla glas had, op youtube staan tal van filmpjes waarmee ze er met messen etc. op zitten te krassen wat geen krasje geeft. :/
GS is alleen wat sterker dan normale glas. Het is dus niet stressbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit doen, ik bewaar mijn telefoon altijd in een verder lege broeks/jas/truizak. De sleutels gaan in een andere zak. Krasjes waar dan ook op je toestel is zonde... Ik gebruik verder geen screenprotector of hoesjes. Gewoon je verstand gebruiken en je kan hem jarenlang zonder echte krassen te krijgen gebruiken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:53:
[...]

Nooit doen, ik bewaar mijn telefoon altijd in een verder lege broeks/jas/truizak. De sleutels gaan in een andere zak. Krasjes waar dan ook op je toestel is zonde... Ik gebruik verder geen screenprotector of hoesjes. Gewoon je verstand gebruiken en je kan hem jarenlang zonder echte krassen te krijgen gebruiken...
Nee ik weet het niet handig. 2 weken lang heb ik geen sleutels in mn zak gehad bij mn mobiel. Vandaag 1 keer tijdens werk niet op gelet en gelijk raak... Vind screenprotector niet zo fijn. Denk maar een hoesje. Wel balen dat het kwaad al is geschied...

Trouwens ook last van deathgrip.. 3 meter van router, van 3 streepjes (max) naar 0 (alleen bolletje).

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 19-07-2011 00:12 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
heb hier 2 sensations naast elkaar liggen op ene doosje staat made in Taiwan andere staat made in China
die uit Taiwan is 1 van de 1e lichtingen deze heeft volgens mij ook een ander display.

als ik ze naast elkaar zet is de Chinese veel echter kwa kleuren en kwa zwart ook zwarter al zit er wel een iets bruin tint in.

hoort b.v. antutu nu grijs.zwart te zijn of of grijs/zwart met een bruintint 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
silvester6 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:45:
heb hier 2 sensations naast elkaar liggen op ene doosje staat made in Taiwan andere staat made in China
die uit Taiwan is 1 van de 1e lichtingen deze heeft volgens mij ook een ander display.

als ik ze naast elkaar zet is de Chinese veel echter kwa kleuren en kwa zwart ook zwarter al zit er wel een iets bruin tint in.

hoort b.v. antutu nu grijs.zwart te zijn of of grijs/zwart met een bruintint 8)7
Als je wat eerdere berichten leest dan lees je dat er 2 soorten schermen zijn en 2 landen waar de Sensation gemaakt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

ff mailtje gedaan naar Vodafone over bootloaders unlocken. Van onder naar boven.
19-07-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
U vraagt naar de software van de HTC sensation.

Toestellen die via Vodafone zijn gekocht hebben altijd een eigen bootrom. Of dit een gelockte bootrom is weet ik niet. Het flashen van de bootrom wordt niet ondersteund en de garantie op het toestel komt hierdoor te vervallen.

Of Vodafone gelockte of geunlockte roms gaat uitgeven is bij ons nog niet bekend.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
14-07-2011 Reactie.
Geachte heer, mevrouw,

Met dit bericht informeren wij u over de status van uw e-mail.
Het lukt ons niet om uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Wij vragen u nog even geduld te hebben. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.
Bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
12-07-2011 Uw vraag
Beste Vodafone,

Binnenkort loopt mijn KPN abbonement af en ik zit er over te denken om bij jullie een abbonement af te sluiten. Het toestel staat al vast, dat is de HTC Sensation.

Op het moment heeft dat toestel een gelockte bootloader, dat houdt in dat de enthousiasts, om ze zo te noemen, geen eigen besturingssystemen (aangepaste ROM's) erop kunnen flashen. Dat is wel een vereiste, als ik het toestel ga aanschaffen.

Nu is mijn vraag, sinds jullie meestal eigen ROM's hebben voor toestellen, of jullie de bootloader van dit toestel ook gaan vrijgeven, zoals HTC zelf wel van plan is.

Vriendelijke groet,
iichel
Vrij vertaald:
We gaan de bootloaders niet unlocken maar dat gaan we niet openlijk toegeven

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
iichel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:43:
ff mailtje gedaan naar Vodafone over bootloaders unlocken. Van onder naar boven.

[...]

[...]

[...]

Vrij vertaald:
Het geloof in mailtjes van helpdesks van providers heb ik inmiddels verloren. Grote kans dat de volgende keer wordt verteld dat het wel wordt opengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ook ik heb niet zo veel geloof in het gene wat een helpdesk zegt, wanneer je het puur zakelijk bekijkt zou het zeer onlogisch zijn dat Vodafone de bootlock vrij gaat geven.

Ik heb er dan ook weinig geloof in dat dit echt gaat gebeuren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
iichel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:43:

[...]

[...]

[...]

Vrij vertaald:
Antwoord hier te vinden:
http://webwereld.nl/nieuw...-voor-rooten-android.html

Alleen unbranded toestellen worden geunlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
ChiMan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:38:
[...]

Antwoord hier te vinden:
http://webwereld.nl/nieuw...-voor-rooten-android.html

Alleen unbranded toestellen worden geunlocked
Mooi genaaid als je dacht met VF een goede keus te maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Southern Sun schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:30:
[...]

Mooi genaaid als je dacht met VF een goede keus te maken :')
Deze discussie is al gevoerd ten tijde dat Vodafone is begonnen met het uitbrengen van de branded Sensation, Je had het dus kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Bullet NL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:13:
[...]

Deze discussie is al gevoerd ten tijde dat Vodafone is begonnen met het uitbrengen van de branded Sensation, Je had het dus kunnen weten.
Gelukkig heb ik Hi :z

M'n batterij begint nu merkbaar langer mee te gaan. De afgelopen dagen welliswaar niet veel gebruikt, maar 1.5-2 dagen kan ik er wel uit halen dan :) Het scherm trekt wel wat meer vingerafdrukken aan merk ik, maar dat vergeef ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hallo,

Ben net al effe aan het zoeken geweest naar de mogelijkheden met hdmi.

Wat kun je allemaal via hdmi op je tv laten zien?

Alleen filmpjes en foto welke op de telefoon staan of is het ook mogelijk op bijvoorbeeld youtube en dreamdroid (streaming tv via de dreambox) weer te geven op de tv.

http://blog.clove.co.uk/2...sation-mhl-demonstration/ kwam ik net al wel tegen.
En nog wat verder aan het zoeken geweest kwam ik mijn antwoord al tegen. :)

YouTube: ‪Bizlink MHL to HDMI adaptor for HTC Sensation‬‏ - YouTube

Dat gaat denk ik (i.v.m. de aanpassing van de abbonementen bij kpn) toch eerder dan gedacht een overstap worden van de incredible s naar de sensation

[ Voor 45% gewijzigd door m@fkeez op 19-07-2011 19:32 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier

Alles over rooten en custom ROM's hoort in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's.