Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
HTC Sensation Rooten en Custom ROM's (header)

Inhoudsopgave

Inleiding

Het moment is eindelijk daar. We kunnen volledige controle krijgen over onze prachtstuk, de Htc Sensation. Geen Vodafone crap, geen Htc Sense en lekker de processor op volle kracht laten draaien. Dit topic is bedoelt om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen (en uiteraard te beantwoorden) en de laatste ontwikkelingen/geruchten te bespreken.

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Waarom zou ik willen rooten?
  1. Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben
  2. Volledige controle over je telefoon
  3. De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje(splash screen)/animatie (boot animation) veranderen en systeemapplicaties verwijderen
  4. Een backup van je hele telefoon maken (Nandroid)
  5. De mogelijkheid om apps op je SD-kaart te kunnen installeren. Onder andere vanwege de veelgehoorde klacht "mijn interne geheugen is vol".

S-off verkrijgen op de Htc Sensation:

Hieronder een semi-noob-proof uitleg om S-off te verkrijgen op jouw toestel.
  1. Surf naar Revolutionary.io en download de applicatie. Unzip deze op een locatie waar je hem later makkelijk terug kan vinden
  2. Vul jouw toestelgegevens in op het formulier dat verschijnt. Hiermee genereer je een key die je later in zal moeten voeren
  3. Om conflicten te voorkomen dien je alle Htc-drivers/software van je computer te verwijderen. Download hier de nieuwe drivers en installeer deze op je pc.
  4. Sluit nu je telefoon middels usb aan op je pc en kies (op je telefoon) voor Htc Sync alszijnde usb-modus. Negeer de berichten over ‘htc sync kan niet gevonden worden’ deze heb je immers net verwijderd
  5. Open nu het bestand Revolutionary.exe. Als het goed is herkent hij het toestel direct. Zo niet, probeer dan je telefoon in ‘alleen opladen-modus’ te zetten.
  6. Revolutionary zal nu vragen om de beta-key die je eerder gegenereert hebt. Vul deze hier dus in.
  7. Volg nu de aanwijzingen die op het scherm (van je pc) verschijnen.
  8. Revolutionary zal op het gegeven moment vragen om Clockwork Recovery te installeren. Kies hier voor N(ee).
Gefeliciteerd. Uw toestel is nu S-off

Clockwork Recovery installeren:

Nu het toestel S-off is, is het tijd om een custom recovery te installeren. Hiermee wordt het mogelijk om alternatieve roms te flashen
  1. Download ClockWorkMod hier of hier en sla het bestand op.
  2. Pak het bestand niet uit, maar kopieer het bestand PG85IMG.zip naar de root (hoofdfolder) van je sd-kaart
  3. Sluit je telefoon helemaal af (let op dat fast boot niet aan staat).
  4. Start je telefoon op in het bootloader scherm. (volume down inhouden en telefoon aanzetten)
  5. Wanneer er gevraagd word "do you want to start the update?" druk je op volume up (volume harder)
  6. Zodra de update is voltooid start je je telefoon opnieuw op. Let er op dat je het bestand PG58IMG.zip weer van je sd-kaart verwijderd.
Clockwork Recovery is nu geinstalleerd. Het is nu mogelijk om custom roms te flashen en om permanente root-toegang te verkrijgen binnen je huidige installatie.

Super User installeren (root-toegang verkrijgen):

Om binnen je huidige rom root-toegang te verkrijgen is het noodzakelijk om SuperUser te installeren. Wil je een custom rom gaan draaien, dan kun je deze stap overslaan. Custom Roms zijn namelijk al geroot.
  1. Download SuperUser hier en sla het bestand op.
  2. Pak het bestand niet uit, maar verplaats het bestand su-2.3.6.3-ef-signed.zip naar de root van je sd-kaart
  3. Sluit je telefoon helemaal af, en start deze opnieuw op in recovery-modus.
    Om in recovery te komen start je je toestel op in de bootloader, en gebruik je de volume-toetsen om recovery te selecteren.
  4. Voor je gaat rooten is het handig om een back-up te maken van je Rom. Dit doe je door binnen de recovery naar respectievelijk Backup & restore > Backup te kiezen.
  5. Vervolgens kies je de optie Install zip from Sdcard
  6. Kies Choose zip from Sdcard en selecteer middels de volume-knoppen het bestand su-2.3.6.3-efgh-signed.zip
  7. Selecteer "yes" om te bevestigen.
  8. Ga terug en kies Reboot
Je hebt nu volledige root-toegang.

Het flashen van een rom

Uitleg volgt nog

Het flashen van een radio

Uitleg volgt nog

Overzicht van diverse roms

Zodra ik zin heb komt hier wel een lijstje te staan

Poll: Welke rom draai je?

Stock Htc
Android Revolution
CoreDroid Sensation
CrystalPyramid
InsertCoin 2.3.3
InsertCoin 2.3.4
LeeDroid Sensational
NoClutterSense
RCMix Aztec 2.3.3
RCMix Aztec 2.3.4
Senseless Rom
Virtuous Sensation
Anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=373922&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: 'Verbeterde' lay-out?

Zoals wellicht opgevallen is de lay-out lichtjes aangepast. (Meerdere aanpassingen staan nog op het programma). Dus tijd voor een poll, wat vind je van de 'licht-verbeterde' lay-out?

Jeps, stukken beter
Mhoah, misschien een beetje
Vond de ouder mooier/beter
Wat is er veranderd dan?
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=373929&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Verwante topics:

HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 4)
[HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic
Accessoires voor de HTC Sensation

Klein bedankje:

Dit topic is opgezet met hulp van Htc Sensation Devs.com.
Vandaar dat een klein bedankje wel op zijn plaats is.

[ Voor 255% gewijzigd door Switchie op 13-08-2011 22:10 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 16:09
Nu ben ik er erg vroeg bij, maar ik hoop dat deze topic net zo succesvol wordt als bij Desire. Ik wacht vol spanning af, en hoop ook enige inbreng te hebben.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als de Sensation geroot kan worden, dan gaat hij denk ik ook zo 'n succes worden als de desire. Ik krijg nu wel weer interesse in dit toestel, een leuke opvolger voor mijn Desire. :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
janvanduschoten schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:05:
Als de Sensation geroot kan worden, dan gaat hij denk ik ook zo 'n succes worden als de desire. Ik krijg nu wel weer interesse in dit toestel, een leuke opvolger voor mijn Desire. :)
Root is dus al wel mogelijk, mits je zo'n Xtc clip hebt.
(werkt blijkbaar nog niet helemaal naar behoren.)
Deze dingen zijn echter wel vrij prijzig in aanschaf dus voor menig tweaker niet interessant.

Ga van de week even de lokale gsm boer bellen. Hopelijk dat hij er één heeft liggen zodat ik voor een paar euro ook s-off heb.
Enige nadeel is momenteel dat er nog niet echt custom roms beschikbaar zijn.
Daarentegen zou het wel fijn zijn als ik Titanium backup weer zou kunnen draaien om mijn data van mijn Desire Hd weer kan installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 05-06-2011 13:07 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Het is Rahan inmiddels gelukt om ENG S-OFF terug te flashen. Hiervoor heb je wel nog altijd Ship S-OFF nodig maar als dat bereikt word kan waarschijnlijk iedereen ENG S-OFF flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Aapenootjes schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:14:
Het is Rahan inmiddels gelukt om ENG S-OFF terug te flashen. Hiervoor heb je wel nog altijd Ship S-OFF nodig maar als dat bereikt word kan waarschijnlijk iedereen ENG S-OFF flashen.
Aah kijk, mooi om te horen.
(heb vandaag nog geen tijd gehad om Xda door te spitten en updates toe te voegen aan de TS)

Er waren op Xda trouwens al verscheidene mensen die een Ship s-off toestel uitgeleverd hadden gekregen dus die mensen hebben nu geluk dus.
Nu wij nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
En nog mooi nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://design182.com/files/htc.JPG

Edit: Zie net dat het ook al in het Sensation Ervaringen en Discussie topic gepost was. Houd dat niet even goed bij, gaat me te hard :P

[ Voor 30% gewijzigd door Aapenootjes op 07-06-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Aapenootjes schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:19:
En nog mooi nieuws:

[afbeelding]

Edit: Zie net dat het ook al in het Sensation Ervaringen en Discussie topic gepost was. Houd dat niet even goed bij, gaat me te hard :P
Heb het vermeld in de TS ;)
Mochten er Tweakers zijn die verdere informatie/geruchten tegenkomen, laat het mij even weten.
Ik houd zelf Xda nauwlettend in de gaten maar het kan zijn dat ik ergens overheen lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 09:44
Misschien is het handig om een woordenlijstje in de startpost te zetten met wat woorden als ENG S-OFF betekenen. Ik ben zelf namelijk sinds anderhalve week nu Sensation bezitter (mijn eerste Android toestel), maar ik heb geen idee wat al die termen betekenen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
mauricedb schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:38:
Misschien is het handig om een woordenlijstje in de startpost te zetten met wat woorden als ENG S-OFF betekenen. Ik ben zelf namelijk sinds anderhalve week nu Sensation bezitter (mijn eerste Android toestel), maar ik heb geen idee wat al die termen betekenen :P.
Je hebt gelijk. Echt duidelijk staat het er niet wat dat betreft.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet van de hoed en de rand weet.
Er zijn diverse ontwikkelaars mee bezig en sommige kreten/termen die ik tegenkom gaan mij ook de pet te boven ;)

In grote lijnen komt het op het volgende neer:
De bootloader is de basis van het systeem. Zodra jij jouw telefoon aanzet is de bootloader het eerste stukje code/programma dat uitgevoerd wordt.De door Htc geinstalleerde bootloader is 'gelockt'. Met andere woorden, je krijgt geen toegang tot de kern van het systeem.
Om dit te omzijlen dient simpelgezegd de bootloader vervangen te worden voor een 'open' exemplaar.

Nu komt het probleem. De bootloader staat op een stukje memory dat beveiligd. Zo is het standaard niet mogelijk om andere data te schrijven op dat stukje opslagruimte. Die beveiling is geregeld met S-on.
Kort gezegd komt het er dus op neer:
S-on > S-off == toegang tot flashgeheugen == mogelijk om de bootloader te overschrijven

Zodra de devs klaar zijn met hun werk en het voor het grote publiek mogelijk is om te rooten / custom roms te flashen, zal de hele ts op de schop gaan. Tegen die tijd zal ik alles in "jip-en-janneke" taal uit gaan leggen en toelichten.

Op dit moment ging ik er echter vanuit dat, de mensen die de vorderingen nauwlettend in de gaten zouden houden, ook wel op de hoogte waren van de diverse termen. my bad ... ;)
Ik hoop in ieder geval dat je wat wijzer hebt kunnen worden van mijn uitleg.

editje: verder bedankt voor je 'commentaar'
mochten er meer dingen zijn, dan hoor ik ze graag van je zodat ik dit topic kan verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 07-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Bootloaders en dergelijke ben ik wel mee bekend (heb vier jaar iPhone gehad -> gejailbreakt etc) maar de termen als S-OFF kwamen mij dus niet bekend voor (omdat dit dus blijkbaar iets specifieks van Android is?), dus het tweede stukje wat je vertelde was al mooi informatief, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
mauricedb schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:06:
Bootloaders en dergelijke ben ik wel mee bekend (heb vier jaar iPhone gehad -> gejailbreakt etc) maar de termen als S-OFF kwamen mij dus niet bekend voor (omdat dit dus blijkbaar iets specifieks van Android is?), dus het tweede stukje wat je vertelde was al mooi informatief, thnx :)
Je kan je ook inlezen op bv HTC Desire . http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1443106
Trouwens ook xda developers geeft veel informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door kraonkel op 08-06-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307106

CWM Alpha 6 released.

http://forum.xda-develope...?p=14540999&postcount=504 < Alpha 5

http://forum.xda-develope...?p=14541660&postcount=509 < Alpha 6

http://forum.xda-develope...?p=14545002&postcount=519 < Alpha 7

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 307106 op 09-06-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Weinig vorderingen tot nog toe. Helaas.

Was echter wel benieuwd wat jullie als eerste gaan doen zodra er root-acces is.
Polletje staat onderaan in de TS.

editje: ik gooi er zelf direct een custom rom op. desnoods dat ik er zelf 1 in elkaar knutsel.
wordt semi-gek van alle bloatware!

[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 09-06-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Geen idee wat ik dan ga doen :P
Een vraagje, ik lees op xda dat mensen zeggen/vragen of ze s-on of s-off hebben. Kunnen wij dit, gewoon met het Nederlandse model, ook checken op de één of andere manier? Of heeft iedere Sensation tot zover s-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
mauricedb schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:34:
Geen idee wat ik dan ga doen :P
Een vraagje, ik lees op xda dat mensen zeggen/vragen of ze s-on of s-off hebben. Kunnen wij dit, gewoon met het Nederlandse model, ook checken op de één of andere manier? Of heeft iedere Sensation tot zover s-on?
in principe heeft elk toestel standaard s-on
dit is een beveiliging die htc standaard inbouwt op zijn toestellen om 'gerotzooi' te voorkomen.
Hoe het kan dat er s-off toestellen tussen zitten is iedereen nog een raadsel.

Manier om dit te checken is:
toestel volledig uitschakelen (batterij eruit)
volumeknop 'down' inhouden en het toestel opnieuw inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Ooooh op die manier. Ik zat er al een paar dagen naar te zoeken :P Ik heb ook inderdaad s-on. Weer iets geleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

on-poll: met set cpu en kernel spelen ofcourse, oa. Maar ook Titanium Backup en nog wat meer dingetjes..
Tegra 2 only games unlocken met Chainfire3D app.

on-topic: irc.freenode.net #sensation-devs kun je het XDA-dev proces volgen op irc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Belangrijkste voor mij geheugen vrijmaken via ext geheugen en dmv root, apps die ik niet gebruik eraf te halen.
En diverse custom roms uitproberen was ook wel interessant, maar 'ontaarde' eigenlijk in romhoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door kraonkel op 10-06-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
kraonkel schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:20:
Belangrijkste voor mij geheugen vrijmaken via ext geheugen en dmv root, apps die ik niet gebruik eraf te halen.
En diverse custom roms uitproberen was ook wel interessant, maar 'ontaarde' eigenlijk in romhoppen.
Haha ja, ik weet wat je bedoelt.
Beetje de pech dat apps als Cwm + titanium het rom-hoppen wel erg gemakkelijk maken.
Uiteindelijk op mijn Dhd blijven steken op CleanDhd. Heerlijk zo'n cleane rom. Dan pas merk je echt hoeveel 'troep' er eigenlijk meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03 21:37
Switchie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:39:
[...]

in principe heeft elk toestel standaard s-on
dit is een beveiliging die htc standaard inbouwt op zijn toestellen om 'gerotzooi' te voorkomen.
Hoe het kan dat er s-off toestellen tussen zitten is iedereen nog een raadsel.
Hoe er S-Off toestellen rond dwalen tussen de S-On toestellen is heel simpel te verklaren.
Een winkel die telefoons verkopen krijgen vaak demo modellen om te showen in de winkel.
Deze demo modellen zijn gemaakt om ze aan te kunnen passen aan de winkel, dus Shop-Branded maken.
Bijvoorbeeld met een boot-screen te flashen met het logo van de winkel, hier voor moeten ze s-off zijn.
De meeste winkels weten niet dat ze hier speciale toestellen voor krijgen en gebruiken dus simpelweg een willekeurig toestel.
Vaak is het dus een S-On toestel, en de S-Off toestellen die bedoeld zijn als demo model komen dan terecht bij klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Quote vanaf Sensation ervaringen-topic:
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
Alle tot nu toe verkochte HTC Sensations zijn afwijkend van de standaard fabrieks uitvoeringen. Vodafone verkoopt de Sensation met eigen Vodafone ROM, dit feit is door HTC aan een BC medewerker bevestigd waar ik bij stond. Het is zo dat de tot nu toe verkochte HTC toestellen terug zijn te leiden via het IMEI nummer tot een Vodafone Batch, deze toestellen zijn gedistribueerd door Vodafone, zijn Simlock vrij en zullen bij een toekomstige ROM update ook afhankelijk zijn van een Vodafone ROM!

Het is dus niet zo dat de huidige HTC Sensation bezitters een HTC stock toestel hebben. Het is nog nergens bekend wanneer de HTC stock toestellen vrij verkrijgbaar zijn.

Gezien het feit dat de nieuwe voorraad toestellen met Vodafone Bootlogo & 360 apps worden geleverd kan het zo zijn dat de huidige Sensation gebruikers ook een update naar deze ROM krijgen.

Ik wil de vriendelijke Belcompany medewerker bedanken voor zijn medewerking!

Let wel het bovenstaande geld voor alle tot nu toe verkochte HTC Sensation telefoons, herkenbaar aan het Vodafone logo op de verpakking.
Volgens Bullet zijn de toestellen dus stiekem wel semi-branded.
Nu is mijn vraag:
Stel, Htc komt morgen met een ota. Er vanuitgaande dat wij moeten wachten op de VF ota; zal het wel mogelijk zijn om handmatig een Ruu te flashen zonder goldcard? Daar de telefoon momenteel enkel middels Imei aan VF gekoppeld zou kunnen worden, en dus nog niet adhv software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23
Het is allerminst zeker dat de huidige Sensations ook een S-Off krijgen. Het kan maar zo dat dit alleen gaat gelden voor de HTC Stock toestellen zonder Vodafone ROM.

Wanneer dit het geval is zouden de huidige Sensations niet of nauwelijks te ROMen zijn omdat de bootloader nog steeds niet gekraakt is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 23:08
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:44:
Het is allerminst zeker dat de huidige Sensations ook een S-Off krijgen. Het kan maar zo dat dit alleen gaat gelden voor de HTC Stock toestellen zonder Vodafone ROM.

Wanneer dit het geval is zouden de huidige Sensations niet of nauwelijks te ROMen zijn omdat de bootloader nog steeds niet gekraakt is.
Je gaf in het andere topic aan dat de Vodafone toestellen die niet branded zijn wel een Vodafone batch zijn en waarschijnlijk dan ook van Vodafone afhankelijk zijn.

Ik geloof dit niet. De rom versie is namelijk RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.28.401.1_Radio_10.42.9007 .00P_10.11.9007.15_M_release_192608_signed
op mijn toestel.

Op de vodafone branded toestellen in de UK:
RUU_Pyramid_Vodafone_UK_1.24.161.1_Radio_10.39.900 7.00P_10.11.9007.09_M2_release_190798_signed

Staat er dus duidelijk Vodafone in de Rom naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HTC geeft aan dat ze op IMEI nummer de verschillende ROM updates vrij geven. De IMEI nummers die tot nu toe zijn verkocht horen allemaal bij Vodafone. Volgens HTC houdt dit ook in dat Vodafone verantwoordelijk is voor en wanneer welke ROM wordt uitgebracht.

Ik kan het niet mooier maken, maar dit is wat de HTC medewerker zelf heeft gezegd.
Daar Vodafone nu pas in Nederland is begonnen met het uitleveren van toestellen met een Vodafone ROM zoals in de UK kan het nog betekenen dat de tot nu toe geleverde toestellen nog een Update krijgen. Waardoor we ook hier in Nederland de zelfde constructie hebben als in de UK.

Het gaat er dus ook niet om wat er nu op je Toestel staat, het gaat er om wat er in de toekomst op gaat komen. De toestellen die verkocht zijn zonder Vodafone software zijn gelijk aan de HTC stock toestellen. Ze vallen alleen in de Vodafone update reeks, ipv die van HTC zelf. De kans is daarom ook groot dat deze toestellen in de toekomst kunnen worden voorzien van een Vodafone ROM zoals bijvoorbeeld in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:01:
HTC geeft aan dat ze op IMEI nummer de verschillende ROM updates vrij geven. De IMEI nummers die tot nu toe zijn verkocht horen allemaal bij Vodafone. Volgens HTC houdt dit ook in dat Vodafone verantwoordelijk is voor en wanneer welke ROM wordt uitgebracht.

Ik kan het niet mooier maken, maar dit is wat de HTC medewerker zelf heeft gezegd.
Daar Vodafone nu pas in Nederland is begonnen met het uitleveren van toestellen met een Vodafone ROM zoals in de UK kan het nog betekenen dat de tot nu toe geleverde toestellen nog een Update krijgen. Waardoor we ook hier in Nederland de zelfde constructie hebben als in de UK.

Het gaat er dus ook niet om wat er nu op je Toestel staat, het gaat er om wat er in de toekomst op gaat komen. De toestellen die verkocht zijn zonder Vodafone software zijn gelijk aan de HTC stock toestellen. Ze vallen alleen in de Vodafone update reeks, ipv die van HTC zelf. De kans is daarom ook groot dat deze toestellen in de toekomst kunnen worden voorzien van een Vodafone ROM zoals bijvoorbeeld in de UK.
Dan kun je volgens mij altijd de RUU nog handmatig downloaden en installeren lijkt me, aangezien de bootloader niet weet of het een Vodafone toestel is. Anders zou je de unbranded rom ook zo moeten kunnen installeren op een toestel dat wel branded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:01:

En hoe zou het dan zitten met Signed_ruu's, zolang er nog geen VF software op staat?
Ga er dan namelijk vanuit dat ze checken op signed ruu's van htc, niet persé/noodzakelijk vf-signed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
dangerousp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:04:
[...]

Dan kun je volgens mij altijd de RUU nog handmatig downloaden en installeren lijkt me, aangezien de bootloader niet weet of het een Vodafone toestel is. Anders zou je de unbranded rom ook zo moeten kunnen installeren op een toestel dat wel branded is.
Maw; tip voor VF-toestel bezitters (zonder directe VF software)
Indien je wilt rooten, geen software updates van vodafone installeren, maar wachten op een, van Htc afkomstige, Ruu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:58
De TS is aangepast, zo is de lay-out gelijk aan de andere Sensation topics :)

/TVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Switchie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:22:
[...]

Maw; tip voor VF-toestel bezitters (zonder directe VF software)
Indien je wilt rooten, geen software updates van vodafone installeren, maar wachten op een, van Htc afkomstige, Ruu.
Het is alleen nog de vraag als of er voor de Vodafone toetselen ook een boot-unlock gaat komen. Het kan dus maar zo zijn dat voor de "normale" toestellen welke tussen nu en begin juli geleverd gaat worden en een boot-unlock komt en voor de Vodafone HTC Sensations niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:27
Ik heb gister mijn Sensation gekocht in een vodafone winkel (Hilversum om precies te zijn).
Daar werd mij vertelt dat HTC de bootloader unlock niet als optie gaat aanbieden in de ROM-updates waar vodafone mee aan de slag kan, maar dat het VERPLICHT wordt. Vandaar ook dat het nog even zou kunnen duren voor die unlock er komt. Medewerker gaf daar ook aan dat Vodafone er niet blij mee was, maar dat is te begrijpen. Zoals die medewerker het zei komt die boootloader unlock er dus WEL!
Op mijn telefoon staat al wat Vodafone 360 meuk. Meteen alle update-informatie die dat geeft uitgeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Bullet NL schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Het is alleen nog de vraag als of er voor de Vodafone toetselen ook een boot-unlock gaat komen. Het kan dus maar zo zijn dat voor de "normale" toestellen welke tussen nu en begin juli geleverd gaat worden en een boot-unlock komt en voor de Vodafone HTC Sensations niet.
Doordat de bootloader nu de unbranded software kan draaien kan je naar mijn weten ook gewoon de ruu installeren met open bootloader als die beschikbaar is.. ook al bieden ze die niet ota aan voor de s/n van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb zojuist de bstelling bij Hi.nl geannuleerd omdat het me te lang duurde. Zojuist gebeld met belcompany en ze hebben één op voorraad heb deze gelijk achteruit laten leggen en wil deze vanmiddag ophalen.
Maar wat is de kans dat ik deze straks niet kan rooten en kan flashen naar een custom rom? Even hinder hebben van add's en vodafone meuk is te overzien. Maar een jaar de stock rom draaien is niet tof.
Is hierover al contact opgezocht met HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
berry eggens schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:17:
Ik heb zojuist de bstelling bij Hi.nl geannuleerd omdat het me te lang duurde. Zojuist gebeld met belcompany en ze hebben één op voorraad heb deze gelijk achteruit laten leggen en wil deze vanmiddag ophalen.
Maar wat is de kans dat ik deze straks niet kan rooten en kan flashen naar een custom rom? Even hinder hebben van add's en vodafone meuk is te overzien. Maar een jaar de stock rom draaien is niet tof.
Is hierover al contact opgezocht met HTC?
Al vaak contact met HTC over geweest. Ze zijn nu aan het kijken wat het plan gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
dangerousp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:25:
[...]

Al vaak contact met HTC over geweest. Ze zijn nu aan het kijken wat het plan gaat worden :)
Zijn er ook goede developers bij XDAdevelopers die de Sensation van Vodafone hebben. Zoja dan zie ik het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09-2023
berry eggens schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Zijn er ook goede developers bij XDAdevelopers die de Sensation van Vodafone hebben. Zoja dan zie ik het wel goed komen.
Geloof me, de betere developers zitten allemaal op XDA, dus ga daar maar van uit. Ze zijn al druk bezig met ROMS Cooken, nu alleen nog wachten op een update van HTC die de bootloader open gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Drekonai schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:09:
[...]

Geloof me, de betere developers zitten allemaal op XDA, dus ga daar maar van uit. Ze zijn al druk bezig met ROMS Cooken, nu alleen nog wachten op een update van HTC die de bootloader open gaat zetten.
Zojuist een Sensation gekocht. En zo branded als de brandweer. Bij opstart een Vodafone logo 360market en de hele mik mak. Nu maar hopen dat straks net als bij de Desire HD daar straks via een gold kaat vanaf te komen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaster94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Vergeef me mijn beginnersvraag, maar hoe groot is de kans dat je je phone brickt? Kun je je telefoon bricken als je exact de aanwijzingen opvolgt om te rooten? (wanneer die er komen voor de Sensation) Ik wil de HTC Sensation kopen (mijn eerste android :p) maar ik wil niet het risico lopen dat ik die in de eerste week al sloop..

Oftewel: is er altijd (hoe dan ook) een kans dat je je telefoon brickt of is dat alleen als je zelf iets verkeerd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Thomaster94 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:08:
Vergeef me mijn beginnersvraag, maar hoe groot is de kans dat je je phone brickt? Kun je je telefoon bricken als je exact de aanwijzingen opvolgt om te rooten? (wanneer die er komen voor de Sensation) Ik wil de HTC Sensation kopen (mijn eerste android :p) maar ik wil niet het risico lopen dat ik die in de eerste week al sloop..

Oftewel: is er altijd (hoe dan ook) een kans dat je je telefoon brickt of is dat alleen als je zelf iets verkeerd doet?
Die kans is heel klein, m.i.. Mijn Desire (vorige telefoon)wel eens fout gegaan, toen met wat hulp, alles toch goedgekomen. Diverse malen Desire geroot en ge-unroot. No problemo. Gewoon goed lezen en backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp

Je zet er een andere bootloader op zodat je altijd weer in staat bent een andere rom te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens

Indd goed lezen en rustig alle stappen doorlopen. Er is geen tijd limiet tussen de handelingen dus doe het rustig. Ik kan niet wachten tot ik mijn branded Sensation kan rooten de ongewilde meuk van vodafone en HTC weg kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388852

Ik ga wel voor een custom ROM met sense 3.0, dat wil ik nl. echt niet missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
CyanogenMod zal wel helemaal vliegen. Ik heb niets met Sense. Met de Sensation dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Camiel schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:23:
CyanogenMod zal wel helemaal vliegen. Ik heb niets met Sense. Met de Sensation dan weer wel :)
Persoonlijk hoop ik dat er weer een Clean versie van Cyonagen komt.
Zo niet, dan ga ik mij zelf maar eens verdiepen in het cooken, om er één te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Graag toch nog een discussie starten. Bij Belcompany vertelde de verkoper mij dat het toestel un-branded zou zijn. Nu blijkt dit niet zo. Dit is vervelend maar geen ramp zolang er maar geroot kan worden. Zal het kunnen gebeuren dat HTC hun bootloader vrijgeeft en Vodafone poot stijf houd en dus een branded toestel niet te rooten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

berry eggens schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:
Graag toch nog een discussie starten. Bij Belcompany vertelde de verkoper mij dat het toestel un-branded zou zijn. Nu blijkt dit niet zo. Dit is vervelend maar geen ramp zolang er maar geroot kan worden. Zal het kunnen gebeuren dat HTC hun bootloader vrijgeeft en Vodafone poot stijf houd en dus een branded toestel niet te rooten is?
Goed lezen schat :>
Camiel schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:31:
Ik heb gister mijn Sensation gekocht in een vodafone winkel (Hilversum om precies te zijn).
Daar werd mij vertelt dat HTC de bootloader unlock niet als optie gaat aanbieden in de ROM-updates waar vodafone mee aan de slag kan, maar dat het VERPLICHT wordt. Vandaar ook dat het nog even zou kunnen duren voor die unlock er komt. Medewerker gaf daar ook aan dat Vodafone er niet blij mee was, maar dat is te begrijpen. Zoals die medewerker het zei komt die boootloader unlock er dus WEL!
Op mijn telefoon staat al wat Vodafone 360 meuk. Meteen alle update-informatie die dat geeft uitgeschakeld..
Uiteraard is het altijd afwachten wat er van komt, maar dit stemt mij toch wel enigszins hoopgevend :)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Livia schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:04:
[...]

Uiteraard is het altijd afwachten wat er van komt, maar dit stemt mij toch wel enigszins hoopgevend :)
Klinkt inderdaad zeer interessant.
Wel jammer dat zelfs de Vf-medewerker al aangeeft dat het nog een tijdje kan duren.

Volgens mij hebben de meeste devs het idee van: htc unlockt wel, dus waarom zouden wij er moeite voor doen.
Dus van Xda hoeven we qua unlocken niet extreem veel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09-2023
Misschien weer een klein lichtpuntje voor de S-OFF update van HTC, hier de link naar het xda-developers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://wp.me/p1Dg3A-5V

Voor de laatste EU update

(Dit zorgt niet voor een bootloader unlock!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Anoniem: 307106 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:38:
http://wp.me/p1Dg3A-5V

Voor de laatste EU update

(Dit zorgt niet voor een bootloader unlock!)
Wat ik er van begrijp is dat slechts een minimale update.
Een enkeling meent echter dat het toestel iets 'smoother' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Waarschijnlijk goed nieuws voor ons
Er is een mogelijkheid gevonden voor Temp root op de Evo 3d.
Perm-root wordt dan ook zeer binnenkort verwacht.
Nu maar hopen dat dit ook gaat werken voor de Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het schijnt dat deze manier zeer toestel specifiek is en naar verwachting dus ook niet gaat werken op de sensation. Het laat wel weer zien dat er openingen zijn die gebruikt kunnen worden en deze moeten er op de sensation ook zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Goed nieuws mensen:
#teamwin is proud to announce the Fre3vo / Fre3dom tools for the HTC EVO 3D and Sensation!

Eindelijk gloort er een stuk hoop aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

temp root op me sensation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Topic start aangepast. Korte uitleg over het hoe verkrijgen van temp-root.
Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn. Dm me even.

[ Voor 61% gewijzigd door Switchie op 02-07-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 20:16
heb gedaan adb shell

en nu..... heb er staan
adb server is out of date. killing...
* daemon startes successfully
#

wat nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Wat je nu hebt gedaan is de adb-shell opgestart. Het is nu mogelijk om commando's naar je telefoon te sturen.
Heb je het bestand "Fre3vo" in dezelfde map staan als je adb.exe? Zo ja, voer dan onderstaande uit;

1. 'adb push fre3vo /data/local/tmp' (zonder '')
2. 'adb shell chmod 777 /data/local/tmp/fre3vo'
3. 'adb shell /data/local/tmp/fre3vo'

Na stap 3 kan het een tijd duren. Na verloop van tijd (een minuutje ofzo) zal de Adb shell afsluiten en kom je weer in het standaard command prompt van windows. Je zal een melding krijgen "exploit succesvol" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
jah dat heb ik zit nu in cmd met een # regel

hier houden mijn ervaringen op

het is mij onduidelijk wat ik nu met adb shell kan doen

[ Voor 27% gewijzigd door silvester6 op 02-07-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-04 14:07
Je kunt, het handigst nu, packages uitzetten (Bijv verijderen vodafone rommel)

# pm disable <packagenaam> (zonder package:)

Voor locations te verwijderen:

package:com.htc.laputa.trip.TripWidget
package:com.htc.laputa.widget3d.locations
package:com.htc.laputa
package:com.htc.laputa.HtcLaputaInstaller
package:com.htc.laputa.widget3d.settings
package:com.htc.laputa.widget3d.navigate

bij
# pm disable com.htc.laputa

je krijgt dan:
Package com.htc.laputa new state: disabled

Verwijderen tetris, Sims en vodafone-meuk:

package:com.ea.sdk_Sims3
package:ca.jamdat.flight.tetris_wvga_na

package:com.vodafone.shop
package:com.vodafone.android.myweb.launcher
package:com.vodafone.vodafone360updates
package:com.vodafone.android.app.music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Oke ik heb zelf geen vodafone rommel

Maar mooi dat het me wel lukt.

Ik wacht wel tot het mogelijk wordt om een volledige rom er nieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
RielN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:23:

# pm disable <packagenaam> (zonder package:)

Voor locations te verwijderen:

package:com.htc.laputa.trip.TripWidget
package:com.htc.laputa.widget3d.locations
package:com.htc.laputa
package:com.htc.laputa.HtcLaputaInstaller
package:com.htc.laputa.widget3d.settings
package:com.htc.laputa.widget3d.navigate

bij
# pm disable com.htc.laputa

je krijgt dan:
Package com.htc.laputa new state: disabled

Verwijderen tetris, Sims en vodafone-meuk:

package:com.ea.sdk_Sims3
package:ca.jamdat.flight.tetris_wvga_na

package:com.vodafone.shop
package:com.vodafone.android.myweb.launcher
package:com.vodafone.vodafone360updates
package:com.vodafone.android.app.music
Thx voor je post, zal het zsm in de topicstart vermelden. Moet helaas nu weg naar een verjaardag :'(
Mocht een mede-auteur er zin in hebben, be my guest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey iedereen ik heb net 2dagen terug de Sensation aangeschaft met vodacrap erop, nu ik vind het toestel echt traag in vergelijking met mn SGS 2 (ervaren non branded Sensation gebruikers dit ook?), ik denk dat dit door de voda rom komt.. hopelijk hebben we snel de mogelijkheid om de standaard HTC rom erop te flansen!

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
RielN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:23:
Ik heb een paar van deze commando's uitgevoerd, maar de applicaties blijven gewoon staan in het overzicht. Moet ik nog iets doen nadat deze commando's zijn uitgevoerd? Overigens is het overzicht van de applicaties in de war nu. De scheidingslijn van de verschillende pagina's komt telkens lager te staan als je van pagina verwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
De applicaties verdwijnen bij mij meteen uit de applicatielijst. Ze zijn niet verwijderd! Ze zijn uitgeschakeld. Bij je applicaties zijn ze ook grijs.

Met die lijn had ik inderdaad ook, de hele launcher door de war.

# pm enable com.htc.laputa.trip.TripWidget

fixt dat weer. Weet ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
"Fre3vo^2 is coming along nicely. It's taking longer than I expected, but it is coming along. It's semi-perm root. Then Fre3Dom!"

In het rappe tempo hoe het nu loopt zal 'longer than i expected' alsnog binnen een paar dagen zijn gok ik.
Voor zover ik weet zal ^2 een apk zijn waarmee ook root-benodigde progs kunnen draaien.
Ander bijkomend voordeel is dat hij zichzelf re-root wanneer je je toestel opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Tot en met de shell krijgen met een # gaat het goed.
Bij de commando's voor het verwijderen van de Vodafone meuk krijg ik alleen de melding dat hij die data niet kan vinden, maar het staat wel op m'n toestel.
Wat doe ik fout?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Een # shell is goed.

ALs je exact dit intiept:

pm disable com.vodafone.shop

dan moet het goed gaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Gelukt!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Semi-hoopgevende quotes van Agraben:
"So the good news is, pretty sure I know which two bytes need to be changed for S-OFF (I posted in XDA). Bad news is, they're write protected"
"It would appear that the "important bits" to set are at offset 0x1017c0 of partition 19 (radio config). This will read (in bytes) 25 00 A5 00 03 03. This should be the secure flag. It needs to read 25 00 A5 00 00 00. No other bytes around it should be touched. (All the bytes right before it are 00, and there's some data after the 03 03 that remains the same).

If we can get past the eMMC write protect, either via some internal glitching, or an update.zip or bootloader hack, this should set S-OFF in the radio."
"It's more good news than bad, because many people are trying to hack at it. Just like people took Fre3vo and made it better, info helps."
Edit, nu in het nederlands ;)
De Radio regelt het gehele S-On, S-off verhaal.
Het is nu (waarschijnlijk) bekend welke regel aangepast moet worden om van On naar Off te gaan.
Probleem is echter dat de Radio tegen schrijven beveiligd is. Maw, het is onmogelijk nog niet bekend hoe dit probleem te omzeilen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 07-07-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 22:07
Kijk, het lijkt er nu toch serieus op dat HTC concreter is geworden :-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1163267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Overigens krijgen toestellen die door de telecombedrijven zijn voorzien van firmware geen update naar een open bootloader
bron: webwereld (http://webwereld.nl/nieuw...-voor-rooten-android.html)

Het lijkt er toch op dat de Vodafone Sensations een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:23:
[...]

Grrrr, ik begin Vodafone telkens meer te haten. :( Hopelijk komen de XDA developers met een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:23:
[...]

Daar ben je dan mooi klaar mee ja.
Ben nu alleen nog benieuwd of dit ook zal gaan gelden voor de toestellen die middels imei terug te koppelen zijn aan de carrier.
Persoonlijk verwacht ik hier echter geen problemen mee aangezien ik de eerste update ook netjes via htc heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16
En dat terwijl ze eerder nog aangaven dat de open bootloader er ook voor de vodafone-toestellen zou komen.. Zoals bijvoorbeeld hier:
Camiel schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:31:
Vind t wel een vreemd stukje op webwereld.. lijkt net alsof ze een aantal feiten niet helemaal op een rijtje hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Wombat13 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:07:
En dat terwijl ze eerder nog aangaven dat de open bootloader er ook voor de vodafone-toestellen zou komen.. Zoals bijvoorbeeld hier:
[...]

Vind t wel een vreemd stukje op webwereld.. lijkt net alsof ze een aantal feiten niet helemaal op een rijtje hebben..
Op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in de journalisten van Tweakers of Webwereld dan een verkoper van Vodafone die een toestel probeert te verkopen.

Ik geloof er namelijk niets van de Vodafone "zomaar" de bootlock vrij gaat geven van toestellen waar een Vodafone rom op draait. Gebruikers kunnen op dat moment relatief eenvoudig het gesponssorde Vodafone toestel flashen en Vodafone software uitschakelen. Of te wel.... Alle inversteringen die Vodafone heeft gemaakt om een dergelijke rom aan te passen worden dan door de klanten ongedaan gemaakt.

Nogmaals, ik zou het opmerkelijk vinden als Vodafone de toestellen gaat unlocken, sterker.... ik denk dat de mensen met een Vodafone HTC Sensation gewoon een probleem hebben als het op het vrijgeven van hun bootlock aankomt.

Natuurlijk, er ligt hoop bij de XDA ontwikkelaars, maar die zijn tot op heden ook nog niet echt succesvol.....
Daarbij denk ik dat de manieren van XDA voor de "standaard" gebruiker veel te complex zullen zijn om de bootlock er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in de journalisten van Tweakers of Webwereld dan een verkoper van Vodafone die een toestel probeert te verkopen.

Ik geloof er namelijk niets van de Vodafone "zomaar" de bootlock vrij gaat geven van toestellen waar een Vodafone rom op draait. Gebruikers kunnen op dat moment relatief eenvoudig het gesponssorde Vodafone toestel flashen en Vodafone software uitschakelen. Of te wel.... Alle inversteringen die Vodafone heeft gemaakt om een dergelijke rom aan te passen worden dan door de klanten ongedaan gemaakt.

Nogmaals, ik zou het opmerkelijk vinden als Vodafone de toestellen gaat unlocken, sterker.... ik denk dat de mensen met een Vodafone HTC Sensation gewoon een probleem hebben als het op het vrijgeven van hun bootlock aankomt.

Natuurlijk, er ligt hoop bij de XDA ontwikkelaars, maar die zijn tot op heden ook nog niet echt succesvol.....
Daarbij denk ik dat de manieren van XDA voor de "standaard" gebruiker veel te complex zullen zijn om de bootlock er af te halen.
Ik heb in principe ook meer vertrouwen in journalisten van o.a. Webwereld, ik zeg alleen tegelijk dat ik dit stukje vreemd vind.. ;)
Ik snap prima waarom Vodafone zou weigeren om de boel open te gooien. Zou HTC ze niet kunnen verplichten? IK weet niet onder welke voorwaarden Vodafone het tijdelijke exclusiefrecht heeft gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Ik zie geen reden waarom Vodafone de bootlock niet vrij zou willen geven. Het aantal bezitters van een Sensation dat daadwerkelijk gebruik zal maken van de vrijgegeven bootlock om de Vodafone-meuk eraf te gooien zal marginaal zijn (vanuit VF oogpunt). Voor het overgrote deel blijven de inspanningen van Vodafone dus gewoon behouden.
Lijkt mij sowieso een goede zaak als HTC deze update verplicht stelt.
(ben hoe dan ook wel blij dat ik een unbranded toestel heb via VF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ralph075 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Ik zie geen reden waarom Vodafone de bootlock niet vrij zou willen geven. Het aantal bezitters van een Sensation dat daadwerkelijk gebruik zal maken van de vrijgegeven bootlock om de Vodafone-meuk eraf te gooien zal marginaal zijn (vanuit VF oogpunt). Voor het overgrote deel blijven de inspanningen van Vodafone dus gewoon behouden.
Lijkt mij sowieso een goede zaak als HTC deze update verplicht stelt.
(ben hoe dan ook wel blij dat ik een unbranded toestel heb via VF)
Omdat dit geld kost.....

Vodafone moet namelijk mensen aan het werk zetten om een nieuwe romupdate te schrijven.
Daarbij maken ze ook nog eens kans op het feit dat ze minder omzetten gaan draaien op eigen vodafone software welke op de locked roms staat...

Van uit het oogpunt van Vodafone is een bootlock beter te verdegingen dan vanuit het oogpunt van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52

The_Worst

Unox

Overigens zal de update waarschijnlijk wel verplicht zijn maar de telefoon daadwerkelijk unlocken zal met een tooltje op de computer moeten. Dit had HTC ooit eens ergens gemeld volgens mij want het gebeurt sowieso niet OTA. Daarnaast zouden mensen akkoord moeten gaan met nieuwe voorwaarden. E.g. geen garantie als je het toestel opblaast vanwege custom roms.

Overigens heb ik nergens gelezen, behalve op WW, dat branded roms geen unlock krijgen. (Hoewel mij dit eigenlijk wel logisch lijkt)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
The_Worst schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:36:
Overigens zal de update waarschijnlijk wel verplicht zijn maar de telefoon daadwerkelijk unlocken zal met een tooltje op de computer moeten. Dit had HTC ooit eens ergens gemeld volgens mij want het gebeurt sowieso niet OTA. Daarnaast zouden mensen akkoord moeten gaan met nieuwe voorwaarden. E.g. geen garantie als je het toestel opblaast vanwege custom roms.

Overigens heb ik nergens gelezen, behalve op WW, dat branded roms geen unlock krijgen. (Hoewel mij dit eigenlijk wel logisch lijkt)
Nee, Waarom zou Vodafone er rugbaarheid aan gaan geven dat ze de ROM's niet gaan unlocken? Ik bedoel.... Niemand loopt graag met negatief nieuws te koop, een bedrijf al helemaal niet....

Zolang Vodafone zelf niet met een verklaring komt dat de rom's open gaan heeft het voor mij alle schijn dat de roms gewoon gesloten blijven, iets wat ik vanuit het oogpunt van Vodafone goed kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik niet. Unlocken doe je voor de tweakers. Die hebben de vodafone meuk er toch al af. Ik wel. Dus daar verlies je niet op. Verder is klantttevredenheid ook een argument het wel te doen. Je hebt meer aan mensen die blij zijn ipv iemand die zich ergert aan jou software. Dus geloof me, vodafone unlocked ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:41:
[...]

Nee, Waarom zou Vodafone er rugbaarheid aan gaan geven dat ze de ROM's niet gaan unlocken? Ik bedoel.... Niemand loopt graag met negatief nieuws te koop, een bedrijf al helemaal niet....

Zolang Vodafone zelf niet met een verklaring komt dat de rom's open gaan heeft het voor mij alle schijn dat de roms gewoon gesloten blijven, iets wat ik vanuit het oogpunt van Vodafone goed kan begrijpen.
Zoals je het brengt kan je het net zo goed omdraaien: waarom zou Vodafone er ruchtbaarheid aan geven dat ze de bootlock opengooien? Ik bedoel, als ze liever niet zien dat mensen de VF software eraf halen, dan zetten ze het stilletjes open (al dan niet omdat het achter de schermen wordt afgedwongen door HTC).

Oftewel, er is nog niks over te zeggen. Alles wat we nu roepen is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
The_Worst schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:36:

Ik heb al het nieuws omtrent het unlocken van de bootloaders redelijk goed gevolgd maar ik kan mij niet herinneren dat Htc ooit heeft gemeld dat het unlocken via een tooltje zou moeten gebeuren.
Nou is Htc eigenlijk continue vaag geweest in zijn berichtgeving, maar dat terzijde ;)
Voor zover ik bekend ben met het hele bootloader/s-off gebeuren zou dit prima met een ota kunnen.

Enige reden die ik kan bedenken om het via een omweg te unlocken zou zijn om "huis tuin en keuken-gebruikers" niet volledige toegang te geven. Daarentegen, wat zouden die gebruikers uberhaubt in de recovery oid te zoeken hebben!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Ordinaire bump.
Maar aangezien het wachten nu op Htc is... Ik moet toch wat doen om dit topic in leven te houden ;)
Anyway... nieuwe poll toegevoegd aan de ts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:40
Goed nieuws lijkt het!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Ziet er inderdaad goed uit!
Beetje jammer dat Alpharev en Agraben blijkbaar een beetje met elkaar overhoop liggen.
Kan niet wachten tot de eerste release, al is het maar een beta 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Is het mogelijk om op die manier de Sensation eenmalig te unbranden, en vervolgens firmware updates van HTC OTA te ontvangen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik wacht eerst af hoe het zit met de officiele bootloader unlocker op mijn (branded) Sensation. Mocht dat niet gaan komen dan maar uitzoeken hoe goed deze tool is. Garantie er aan is wel jammer. Maar wil graag naar een veeeeel cleanere rom.. Telefoon is geweldig, Sense hoeft van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
_Christiaan_ schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:42:
Is het mogelijk om op die manier de Sensation eenmalig te unbranden, en vervolgens firmware updates van HTC OTA te ontvangen?
Ik houd een slag om de arm, maar ik vermoed dat deze optie er uiteindelijk wel zal komen.
Hiervoor heb je echter een goldcard nodig.
Naar mijn weten is het echter momenteel nog niet mogelijk.
Camiel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:55:
Ik wacht eerst af hoe het zit met de officiele bootloader unlocker op mijn (branded) Sensation. Mocht dat niet gaan komen dan maar uitzoeken hoe goed deze tool is. Garantie er aan is wel jammer. Maar wil graag naar een veeeeel cleanere rom.. Telefoon is geweldig, Sense hoeft van mij niet.
Het vermoeden bestaat dat Htc met een unlock tooltje aankomt, in welke je akkoord moet geven dat je geen aanspraak meer kan maken op garantie.
In de trant van; jij wilt klooien met je toestel? prima, maar dan trekken wij onze handen er vanaf.

Bij de methode van AlphaRevX zal hier voor zover ik weet geen sprake van zijn. Het lijkt mij dan ook dat, mocht je ooit problemen hebben, je gewoon een signed ruu kan flashen en je weer terug naar stock bent en dus recht heb op garantie.

disclaimer: deze post is berust op geruchten, aannames en dat soort meuk. pin mij er dus niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Switchie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:27:
[...]

Ik houd een slag om de arm, maar ik vermoed dat deze optie er uiteindelijk wel zal komen.
Hiervoor heb je echter een goldcard nodig.
Naar mijn weten is het echter momenteel nog niet mogelijk.

[...]

Het vermoeden bestaat dat Htc met een unlock tooltje aankomt, in welke je akkoord moet geven dat je geen aanspraak meer kan maken op garantie.
In de trant van; jij wilt klooien met je toestel? prima, maar dan trekken wij onze handen er vanaf.

Bij de methode van AlphaRevX zal hier voor zover ik weet geen sprake van zijn. Het lijkt mij dan ook dat, mocht je ooit problemen hebben, je gewoon een signed ruu kan flashen en je weer terug naar stock bent en dus recht heb op garantie.

disclaimer: deze post is berust op geruchten, aannames en dat soort meuk. pin mij er dus niet op vast ;)
Ik geloof niet dat ze zelf de garantie laten vervallen met hun tooltje. Het is immers bij de wet VERPLICHT om 2 jaar garantie te geven op elektronika. Al helemaal als het methodes zijn van de fabrikant zelf. Hetzelfde als het tunen van een Volkswagen door Abt, fabrieksgarantie blijft behouden.. door een andere aanbieder niet, maar die zet (als de auto naar de dealer moet voor een garantiegeval) de oude software weer terug, zodat niet weet dat hij uberhaupt getuned is geweest.

De kans is groot dat er ook weer s-ON module komt en als je dan weer de originele RUU draait dat hij ook weer helemaal zo is als uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
dangerousp schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Ik geloof niet dat ze zelf de garantie laten vervallen met hun tooltje. Het is immers bij de wet VERPLICHT om 2 jaar garantie te geven op elektronika. Al helemaal als het methodes zijn van de fabrikant zelf. Hetzelfde als het tunen van een Volkswagen door Abt, fabrieksgarantie blijft behouden.. door een andere aanbieder niet, maar die zet (als de auto naar de dealer moet voor een garantiegeval) de oude software weer terug, zodat niet weet dat hij uberhaupt getuned is geweest.

De kans is groot dat er ook weer s-ON module komt en als je dan weer de originele RUU draait dat hij ook weer helemaal zo is als uit de fabriek.
In principe heb je die garantie toch ook, zolang je er niet voor kiest om ermee te klooien.
Ik zou het wel een logische stap vinden als Htc voor die optie zou kiezen.
Hetzelfde met processors;
Bij normaal gebruik heb je recht op garantie. Kies jij ervoor om je cheap-ass chipje naar 4ghz te klokken, prima... maar dan kun je fluiten naar de garantie.

Een mobiel is gemaakt voor normaal gebruik.
Natuurlijk heb je er altijd nerds tussen zitten die het maximale er uit willen halen en dat ding gaan tweaken tot ze een ons wegen.
Htc komt ons tegemoed, door ons die mogelijkheid te bieden straks. Maar ze zitten echt niet te wachten op al die claims van mensen met een gebrickt toestel. Weet dus haast wel zeker dat er een addertje onder het gras zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Dan nog is het krom. Als je m overklokt maar je krijgt een stofje onder je scherm is je garantie alsnog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
RielN schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:26:
Dan nog is het krom. Als je m overklokt maar je krijgt een stofje onder je scherm is je garantie alsnog weg.
Een stofje onder het scherm heeft toch niets met 'oneigenlijk' gebruik te maken? Dat is een productiefout en zal dus gewoon netjes onder de garantie vallen.
Denk alleen niet dat je bij htc moet aankomen met;
Ik heb wat sense onderdelen verwijderd en nu kan ik niet meer in mijn app-drawer komen ;)

Maw, uiteraard zal de garantie in grote lijnen intact blijven, denk alleen wel, dat ze op basis van unlock of niet, bepaalde zaken uit zullen sluiten van garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 23-07-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 07:15
Heeft iemand die de sensation geroot heeft ook setcpu geinstalleerd? zo ja is het dan jullie ook opgevallen dat in setcpu...de cpu maar 1 gig aangeeft ipv de 1.2 die hij hoort te zijn???? :? 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door dave1972 op 24-07-2011 11:14 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dave1972 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:31:
Heeft iemand die de sensation geroot heeft ook setcpu geinstalleerd? zo ja is het dan jullie ook opgevallen dat in setcpu...de cpu maar 1 gig aangeeft ipv de 1.2 die hij hoort te zijn???? :? 8)7
Heb je wel een custom kernel erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Switchie schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:04:
[...]

Een stofje onder het scherm heeft toch niets met 'oneigenlijk' gebruik te maken? Dat is een productiefout en zal dus gewoon netjes onder de garantie vallen.
Denk alleen niet dat je bij htc moet aankomen met;
Ik heb wat sense onderdelen verwijderd en nu kan ik niet meer in mijn app-drawer komen ;)

Maw, uiteraard zal de garantie in grote lijnen intact blijven, denk alleen wel, dat ze op basis van unlock of niet, bepaalde zaken uit zullen sluiten van garantie.
Moeilijker: de internet NAND raakt corrupt. Door flash, of was het zonder flashen ook gebeurd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Zeg, die s-off is data nog wat geworden? Erg stil op dat front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:40
Ik zag vanmiddag een topic waarin werd vermeldt dat Alpharev deze week met een tool o.i.d. komt. Nog even een paar dagen afwachten dus.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:30
Zaterdag kwam ik een tweet voorbijkomen waarin ze zeiden dat ze druk aan het testen waren. Kan dus wel kloppen dat ze deze week met een tool komen. Voor de mensen die het alphaRev team wil volgen op twitter: http://twitter.com/#!/alpharevx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Vanmorgen kwam ik DEZE LINK tegen op het forum van Cyanogenmod

[ Voor 0% gewijzigd door Camiel op 26-07-2011 15:01 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!