Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 23:06
Ik zie al waar het fout is gegaan! Ik wilde hem updaten om het toestel vervolgens te verkopen, dus ik was vergeten smartflash in te schakelen. De HTC had ik al een tijdje niet meer in gebruik. Nu werkt het wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gruijters op 03-08-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
De laatste 10.1 op XDA van Albinoman heeft wat problemen, WiFi verbinding leggen gaat soms niet en een crash/reboot is het gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb 10.1 er ook maar even opgehad. Ziet er wel mooi uit maar ik had ook spontane boots en inderdaad
problemen met wifi aanschakelen. Kan trouwens ook aan je radio versie liggen.
Ik ben nu over op Ahrd 7.3 al 3 weken en bevalt goed, stabiel, snel, en batterij gebruik is goed..ruim een dag.Kan het wel aanraden iedergeval. Ik draai wel met de go launcher ipv sense die gewoon op google play staat, erg fijn !

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Ik heb Ordroid op mijn Sensation XE staan, hij werkte tot vandaag altijd perfect. Donderdagochtend uitgezet, simkaart eruit gehaald en in mn oude Nokia geduwd voor Lowlands, die gaat tenminste ruim een week mee. Nu kom ik weer thuis en doe mn sim weer in de Sensation, blijft Sense constant herstarten.

Ik heb al wat verschillende dingen geprobeerd;
Zonder sim, wifi uit start hij wel op maar herstart Sense ook na 5-10 min.
Met sim, wifi aan/uit start Sense niet eens op. Gaat gelijk van het scherm waar Laden in beeld is, na het invoeren van de pincode, naar het start scherm en start opnieuw op. Zonder sim, wifi aan, zelfde verhaal.

Zodra ik beeld krijg kan ik het menu naar beneden trekken en snel wifi uitschakelen of inschakelen, daarna start hij altijd meteen opnieuw op. Als ik de telefoon aan de laptop hang met usb en kies voor internet vanaf laptop delen, start hij ook opnieuw op.

Ik zou dus zeggen dat iets teveel geheugen eist zodra hij verbinding krijgt met internet. Maar het vreemde is dat hij zonder internet ook herstart na enkele minuten..
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Nieuwe rom flashen kan eventueel helpen, maar ik ben nu niet thuis dus dat is wat lastig op het moment. Kan nu helemaal niks met m'n tel en dat is best irritant :')

Edit:
Bedenk me dat ik de zip van de rom nog op mn sdcard heb staan, zal die eens opnieuw erop flashen :D

That did the trick. Beetje jammer dat ik alle apps nu weer mag installeren/instellen. Vorige keer installeerde hij veel apps vanzelf :o

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 19-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik lees dit net te laat, anders zou ik je aanraden om vanuit je recovery eerst eens cache en dalvik te wipen. Het wipen van /data of het opnieuw flashen van een ROM zou ik zelf vaak mee wachten. Het precies goed instellen van je telefoon zoals je dat zelf wilt, kost vaak meer tijd kost dan je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben erg tevreden over de CM10.1 rom van Albinoman, maar nu is hij bezig met een CM10.2 (oftewel Android 4.3) rom. Heeft iemand hier die al geprobeerd?

De laatste posts zijn wel positief, maar het is wel mijn werktelefoon. Hij moet dus wel echt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik draai de CM10.2 ROM van Android1-7, weinig problemen maar niet 100% stabiel. Hij is wel goed bezig, hij is bezig met het opnieuw indelen van het RAM geheugen en zit nu 600MB vrij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48

MsG

Forumzwerver

Jelte schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:15:
Ik ben erg tevreden over de CM10.1 rom van Albinoman, maar nu is hij bezig met een CM10.2 (oftewel Android 4.3) rom. Heeft iemand hier die al geprobeerd?

De laatste posts zijn wel positief, maar het is wel mijn werktelefoon. Hij moet dus wel echt werken.
Ik zit nu op 4.3 de eerste versie had wat problemen na een reboot dat hij dan oneindig loopte omdat de boot.img in die versie niet klopte. Die van vandaag heeft dat volgens mij gefixt, maar ik heb het zelf toen gefixt.Maar ik vind het heerlijk soepel werken, gevoelsmatig is het wel sneller. Ik heb voor die CM10.2 wel even een helemaal full wipe gedaan ipv updaten. Deed ik voorheen wel altijd, maar gaf wat fouten bij deze versie.

Ik zou zeggen kijk het nog even een weekje of 2 ofzo aan.

[ Voor 33% gewijzigd door MsG op 21-08-2013 20:04 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Die 10.1 rom was in het begin na een wipe ook retesnel, maar nu met veel programmaatjes is hij weer wat trager geworden. Dat zul je bij alle roms wel hebben. Gelukkig is CM wel zo snel dat je er weinig van merkt. Maar ik kijk het nog even aan.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Arie- schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:32:
Ik lees dit net te laat, anders zou ik je aanraden om vanuit je recovery eerst eens cache en dalvik te wipen. Het wipen van /data of het opnieuw flashen van een ROM zou ik zelf vaak mee wachten. Het precies goed instellen van je telefoon zoals je dat zelf wilt, kost vaak meer tijd kost dan je zou willen.
Hm, dat was ook nog een optie geweest inderdaad.. Als het ooit weer voorkomt :D

Ik wil overigens wel een andere rom, wifi hotspot werkt namelijk niet op deze. Dus dan kan ik sowieso nog een tweede keer alles installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Op dit moment draai ik Team Venom's ViperS 3.1.2 maar deze klapt er soms uit. Dan lijkt het accuniveau drastisch te zijn gekelderd. Soms heb ik na 7 minuten van de oplader opeens maar 92% over, soms na een herstart gaat het van 4% naar 60%, er is geen pijl op te trekken en het ding werkt totaal niet betrouwbaar. Zelfs tijdens bellen met 99% accu wil het ding er spontaan mee kappen.
De kernel is de bijgeleverde SebastianFM. Waar ik ook tweak in Venom Tweaks of waar dan ook in Android, dit probleem blijft zich voordoen. Andere ROMs ook geprobeerd, waaronder Elegancia, Revelation en stock.
Telefoon is rooted, HTC dev unlocked, S-ON, 4eXT recovery.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door WEBsel op 27-08-2013 13:41 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klinkt alsof je accu niet helemaal jofel meer is, of dat hij de accu niet goed uit kan lezen. Dat hij na een reboot ineens denkt dat hij significant voller of juist leger is heb ik wel vaker gezien met andere Android-toestellen.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van de Albinoman-roms.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

WEBsel schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:40:
Op dit moment draai ik Team Venom's ViperS 3.1.2 maar deze klapt er soms uit. Dan lijkt het accuniveau drastisch te zijn gekelderd. Soms heb ik na 7 minuten van de oplader opeens maar 92% over, soms na een herstart gaat het van 4% naar 60%, er is geen pijl op te trekken en het ding werkt totaal niet betrouwbaar. Zelfs tijdens bellen met 99% accu wil het ding er spontaan mee kappen.
De kernel is de bijgeleverde SebastianFM. Waar ik ook tweak in Venom Tweaks of waar dan ook in Android, dit probleem blijft zich voordoen. Andere ROMs ook geprobeerd, waaronder Elegancia, Revelation en stock.
Telefoon is rooted, HTC dev unlocked, S-ON, 4eXT recovery.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?
Niet.Dit probleem ondervind ik ook en ook met originele batterij. Momenteel draai ik cm 10.2 van de 26-8 en daarvan pas een paar reboots,camera fails en fall outs gehad.Heb ook de ROM van Elelinux gehad, maar ook zelfde probleem.
heb af en toe het vermoeden dat de batterij niet voldoende stroom kan leveren.

Self reflection is the school of wisdom

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Ventrigo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Niet.Dit probleem ondervind ik ook en ook met originele batterij. Momenteel draai ik cm 10.2 van de 26-8 en daarvan pas een paar reboots,camera fails en fall outs gehad.Heb ook de ROM van Elelinux gehad, maar ook zelfde probleem.
heb af en toe het vermoeden dat de batterij niet voldoende stroom kan leveren.
Zou het dan een kernelprobleem zijn? Ik heb het nu ook op 80% batterij met de Elegancia-ROM. Het lijkt vaker te gebeuren als de camera iets heeft gedaan, of als ik terugspring van een foto maken in WhatsApp.
Ik had het ook met ViperS 1.6.x en nog een andere ROM die ik tussendoor testte. Maar ik zou nu wel onderhand gewoon een goed werkende ROM willen zonder telkens weer alles te moeten backuppen, priegelen met zips en hier en daar wat data restoren. Het is allemaal niet zo makkelijk als met Windows.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Arie-
  • Niet online
Ik zet mijn geld ook op een brakke accu, dat jullie het tegelijk hebben is toeval. Druk voor de zekerheid een papiertje tussen je accu en de behuizing om de accu steviger tegen de contactpunten te drukken. Mocht het blijven, dan zou ik een andere accu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Iemand die weet of er nog wat te halen valt door de radio/modem te vervangen? Mijn vrouw heeft thuis problemen met de ontvangst van telefonie en de Wifi ontvangst is ook lang zo goed niet als met mijn telefoon.

Ik heb voor mijn vrouw de laatste Albino887 ROM voor CM10.1 gekozen.

Dit is de smallband:
11.76B.3504.00P_11.25A.3504.13_M

CM:
10.1-20130806

Kernel 3.0.85-Chronic-Linaro,

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Maak de contactpuntjes tussen je cover en je telefoon een keer goed schoon en controleer of je ontvangst verbetert als je de behuizing en telefoon tegen elkaar aandrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 05:51
imdos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:26:
Iemand die weet of er nog wat te halen valt door de radio/modem te vervangen? Mijn vrouw heeft thuis problemen met de ontvangst van telefonie en de Wifi ontvangst is ook lang zo goed niet als met mijn telefoon.

Ik heb voor mijn vrouw de laatste Albino887 ROM voor CM10.1 gekozen.

Dit is de smallband:
11.76B.3504.00P_11.25A.3504.13_M

CM:
10.1-20130806

Kernel 3.0.85-Chronic-Linaro,
Dit probleem heb ik ook gehad bij die ROM. Zit hem denk ik in de ROM zelf. Heb nu de ROM een upgrade gegeven naar de opvolger ervan en het werkt stukke beter.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2402665

Ook is hier weer te merken dat het toch weer wat soepeler draait etc.

Anoniem: 398486

Mensen, ik heb android 4.4 draaien op mijn HTC Sensation, de CM11 was niet zo goed maar de rom die ik nu heb draait wel redelijk, paar bugs bv apps krijgen en houden zwart scherm ed. maar verder draait het erg snel

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb mijn Sensation ook maar eens voorzien van een custom ROM. Veel problemen gehad met de stock rom, een Sense-interface die maar bleef herstarten, volgelopen geheugen en slechte accuduur. Na een factory reset werkte alles wel weer, maar accuduur bleef bedroevend.
Ik heb nu een HTC One voor dagelijks gebruik, de Sensation is om mee te spelen :P
Maar eens begonnen met de stable Cyanogenmod, die zit nog op 9.1, en dat werkt prima, ook de accuduur is weer "normaal" , en alles werkt lekker vlot.

Het enige probleem is dat ik geen beeld krijg via de MHL/HDMI interface. De TV ziet wel dat er een 1920x1080x30p signaal binnenkomt, maar beeld blijft zwart.

Ik heb dit topic doorgezocht, maar geen ervaringen met HDMI gevonden. Op de forums van XDA vindt ik ook niet zoveel, behalve dat het met CM10 ook niet werkt.

Mijn vraag is dus: weet iemand een ROM voor de Sensation waarbij ook HDMI-out werkt ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Arie-
  • Niet online
Vrijwel alle ROM's zolang deze maar Sense based zijn. CM/AOSP/MIUI/PACMAN etc. waarschijnlijk niet. CM9 misschien wel als deze nog gebruik maakt van dezelfde kernel als onze laatste officiële 4.0.3 van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:37
Sense 5.0 is eindelijk beschikbaar!

Vanavond meteen flashen!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is vet! Ook al istie ondertussen vervangen voor een Windows Phone, ik ga hem eens afstoffen.

Het werkt nog mooi ook :D

[ Voor 13% gewijzigd door warhamstr op 17-11-2013 18:01 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29
En hoe werkt die ROM met Sense?
Ik heb vandaag CM11 ION geflashed van Android1-7. Behlave dat de camera niet werkt en nog niet alle functies van CM erin zijn toegevoegd is hij super snel en stabiel. Geen lag geen vertraging, alles werkt gewoon perfect. Maar ik mis die camera wel. Alleen dat moet nog werken en je hebt de beste ROM voor de HTC Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Oeh die sense 5 ziet er wel erg aantrekkelijk uit.

Hoe is de batterylife? en loopt alles een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

Pinobigbird

doesn't share food!

Zojuist maar alle back-ups gemaakt, nu meteen flashen :P
Ik ken Sense 5.0 van de HTC One Mini van mw. Pinobigbird en dat ziet er weer prima uit. Mij benieuwen hoe vlot het werkt op de Sensation.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Weinig terugkoppeling van de Sense 5 users :)

Gisteren de Viper rom er bij mij opgezet en ik ben behoorlijk onder de indruk.
Ik heb uiteraard niet alles kunnen testen, maar het begin ziet er veelbelovend uit.

Eigenlijk zou je verwachten dat het minder vlot aanvoelt dan een stock android JB rom waar ik vandaan kom, maar het tegendeel is waar.

Hij voelt snappy aan, WiFi lijkt beter te werken en het installeren van apps gaat razendsnel.
Blinkfeed is leuk en de hele shell ziet er weer iets strakker uit.
Batterijduur kan ik nog weinig over melden. Gisteren voor het slapen zat er nog 10% in en heb ik WiFi en mobiele data en sync uitgezet en hem op bespaarstand gezet. Ik heb niet gekeken hoeveel juice er nog inzat vanochtend, maar hij deed 't nog :)

Kortom; Afwachten of het een dailydriver is of kan worden, maar het begin is erg goed.

Best knap weer wat ze voor elkaar krijgen. De Sensation is toch steeds meer een alleskunner aan het worden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Bij mij lijkt alles te werken, als ik wat moet testen hoor ik het graag. Het is atm niet meer m'n daily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
warhamstr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:47:
Bij mij lijkt alles te werken, als ik wat moet testen hoor ik het graag. Het is atm niet meer m'n daily.
Bij mij gaat er iets mis: Na de installatie (die wel gewoon lukt) komt hij niet meer op, en boot helemaal niet meer. Hij blijft hangen op het witte scherm met groene HTC logo. :|

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:37
albino71 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:21:
Weinig terugkoppeling van de Sense 5 users :)

Gisteren de Viper rom er bij mij opgezet en ik ben behoorlijk onder de indruk.
Ik heb uiteraard niet alles kunnen testen, maar het begin ziet er veelbelovend uit.

Eigenlijk zou je verwachten dat het minder vlot aanvoelt dan een stock android JB rom waar ik vandaan kom, maar het tegendeel is waar.

Hij voelt snappy aan, WiFi lijkt beter te werken en het installeren van apps gaat razendsnel.
Blinkfeed is leuk en de hele shell ziet er weer iets strakker uit.
Batterijduur kan ik nog weinig over melden. Gisteren voor het slapen zat er nog 10% in en heb ik WiFi en mobiele data en sync uitgezet en hem op bespaarstand gezet. Ik heb niet gekeken hoeveel juice er nog inzat vanochtend, maar hij deed 't nog :)

Kortom; Afwachten of het een dailydriver is of kan worden, maar het begin is erg goed.

Best knap weer wat ze voor elkaar krijgen. De Sensation is toch steeds meer een alleskunner aan het worden.
Tot nu toe bevalt deze erg goed, ik ben weer helemaal verliefd op mijn sensation en heb zelfs de aankoop van een one uitgesteld! Alles loopt nog steeds lekker vloeiend, was even zoeken hoe je de icoontjes onderaan je homescreen / lockscreen kon aanpassen, maar dat is ook gebeurd. Alleen het weer horizontaal scrollen in het app menu is weer wennen.

Verder tegen geen problemen aangelopen, batterij gebruik is tot nu toe gelijk aan revolution 1.03, echter dat is toch nog een paar dagen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
u_nix_we_all schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:58:
[...]

Bij mij gaat er iets mis: Na de installatie (die wel gewoon lukt) komt hij niet meer op, en boot helemaal niet meer. Hij blijft hangen op het witte scherm met groene HTC logo. :|
Ik heb hem wel helemaal gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yep, hier ook helemaal gewiped en op je SD de android mappen even in een andere map gezet.
Al lijkt het me dat je SD kaart niets met booten van doen heeft.

@u_nix_we_all:
Hoe heb je de rom geflashed? Heb je ook een full wipe gedaan e.d?
Welke recovery heb je?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Heeft iemand CM11 op zijn HTC Sensation geflasht? Ik heb het probleem dat ik geen verbinding kan maken met het internet op het tele2 netwerk, dus als het goed is werkt roaming dan niet goed.Komt het door mij of door de ROM? Kan iemand dit besvestigen, want voor de rest werkt de ROM erg stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:30:
Yep, hier ook helemaal gewiped en op je SD de android mappen even in een andere map gezet.
Al lijkt het me dat je SD kaart niets met booten van doen heeft.

@u_nix_we_all:
Hoe heb je de rom geflashed? Heb je ook een full wipe gedaan e.d?
Welke recovery heb je?
Ik heb hem wel helemaal gewiped voor installatie. Ik heb recovery 5.8.0.9 , en daarmee wel succesvol CM9 erop gezet.

Er staat nog wel allerlei zooi op de SD-kaart, maar of dat een probleem geeft met booten, geen idee. Lijkt me wel apart als dat het geval is.

Hoe dan ook, hij is nu een beetje ver eeggelopen denk ik, had de batterij er vannacht beter even uit kunnen halen denk ik. Hij lijkt niet echt te willen gaan laden, en het ledje knippert heel langzaam. Ik zal hem eerst eens een poosje aan de lader hangen, kijken of er weer leven ik komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

yeth3119 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:12:
Heeft iemand CM11 op zijn HTC Sensation geflasht? Ik heb het probleem dat ik geen verbinding kan maken met het internet op het tele2 netwerk, dus als het goed is werkt roaming dan niet goed.Komt het door mij of door de ROM? Kan iemand dit besvestigen, want voor de rest werkt de ROM erg stabiel en snel.
Heb je de APN wel weer ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

u_nix_we_all schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:05:
[...]

Ik heb hem wel helemaal gewiped voor installatie. Ik heb recovery 5.8.0.9 , en daarmee wel succesvol CM9 erop gezet.

Er staat nog wel allerlei zooi op de SD-kaart, maar of dat een probleem geeft met booten, geen idee. Lijkt me wel apart als dat het geval is.

Hoe dan ook, hij is nu een beetje ver eeggelopen denk ik, had de batterij er vannacht beter even uit kunnen halen denk ik. Hij lijkt niet echt te willen gaan laden, en het ledje knippert heel langzaam. Ik zal hem eerst eens een poosje aan de lader hangen, kijken of er weer leven ik komt :P
Dat is CWM recovery denk ik. Ik heb ergens voorbij zien komen dat daar problemen mee zijn.
Probeer anders eens TWRP en dan niet de allernieuwste.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:05:
[...]

Dat is CWM recovery denk ik. Ik heb ergens voorbij zien komen dat daar problemen mee zijn.
Probeer anders eens TWRP en dan niet de allernieuwste.
Eh, ja, ClockWork recovery. Dank voor je tip, als de accu weer mee wil werken ga ik dat proberen.

Edit: een collega had nog een andere tip: de boot.img uit de Viper.zip halen, en die dmv fastboot opnieuw flashen. En dat werkt, nu boot hij, en alles lijkt te werken. Vanavond even de HDMI-out proberen.

Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik geen s-off heb, maar alleen de HTC unlock ?! Revolutionary / s-off wil niet met mijn toestel, een pyramid-1.27.0000 ....

[ Voor 33% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-11-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yep, ook ergens voorbij zien flitsen inderdaad. Aan mijn aandacht ontsnapt; ik heb S-OFF :P

Mooi dat ie werkt!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
MsG schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:13:
[...]

Heb je de APN wel weer ingesteld?
Ja heb ik gedaan, maar toch wil hij hem maar niet pakken. Ik wil de ROM opnieuw flashen wanneer ik tijd heb. Anders zie ik geen ander optie om deze ROM (tijdelijk) niet te gebruiken helaas, want hij werkt echt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
yeth3119 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:30:
[...]

Ja heb ik gedaan, maar toch wil hij hem maar niet pakken. Ik wil de ROM opnieuw flashen wanneer ik tijd heb. Anders zie ik geen ander optie om deze ROM (tijdelijk) niet te gebruiken helaas, want hij werkt echt erg goed.
Optie bij apn Internet veranderen in default bied dat een oplossing?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-05 14:15
Ik draai nu mijn eerste custom rom, de Viper Sense 5 rom, en deze werkt vooralsnog heerlijk. Blinkfeed is wel grappig maar ik zou ook graag de mogelijkheid zien om deze uit te schakelen (kan volgens mij nog niet). Voor de rest fijn dat er ook een aantal stock apps uitgehaald kunnen worden, alhoewel ik Aandelen, Notities en Taken over het hoofd heb gezien en die er nu wel nog opstaan. Kunnen die nu nog eraf of moet ik dan weer opnieuw flashen? Wifi werkt, 3G werkt, dus ik ben erg tevreden! Apps installeren gaat soepel en snel, en ik ben benieuwd wat het gaat doen voor de batterijduur.

Ik had al gekozen voor een jaar sim only, en ben daar nu erg blij mee aangezien door deze boost hij er (hopelijk) nog wel een jaar tegenaan kan!

Overigens geflasht met HTC Dev aan, S-ON, en via de smartflash functie in 4EXT. Geen geklooi met paperclips. :) Maar wel erg verslavend, ik merk dat ik nu al aan het kijken bent wat er nog voor roms zijn, en wat bijvoorbeeld nog meer uit die Viper rom is te halen (tips zijn welkom ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Als je niet (helemaal) tevreden bent met je Sensation, flash de CM11 Full ION ROM. Het werkt heerlijk, super vlot (nee niet placebo vlot, echt vlot). Hier en daar nog kleine bugs, camera werkt niet optimaal bijvoorbeeld (foto's maken is zeker wel mogelijk hoor), maar er wordt druk gehacked om de oorspronkelijk kernel 3.0 compatible camera(drivers) geschikt te maken voor 3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
How es, draait Android Kitkat achtige ROMs ook gewoon ja?

hmm, ik moet er toch eens voor gaan zitten, want die Sense maakt mijn foon soms zo super traag, serieus soms om te huilen. Van narigheid af en toe de accu eruit trekken, omdat ie anders freezed. lol :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kitkat zou juist sneller moeten draaien, gezien er dan low-mem-clausules komen in de API, dus dan kunnen ze rekening houden met toestellen met < 1GB ram.

Ik gebruik nu al een poosje de 4.3 van Albinoman. Alles werkt wel prima, je merkt alleen soms wel dat je niet extreem veel ram hebt. Ik wacht alleen even tot die kitkat-roms wat meer klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 00:13
Arie- schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:18:
Als je niet (helemaal) tevreden bent met je Sensation, flash de CM11 Full ION ROM. Het werkt heerlijk, super vlot (nee niet placebo vlot, echt vlot). Hier en daar nog kleine bugs, camera werkt niet optimaal bijvoorbeeld (foto's maken is zeker wel mogelijk hoor), maar er wordt druk gehacked om de oorspronkelijk kernel 3.0 compatible camera(drivers) geschikt te maken voor 3.4.
Mag ik vragen waarom je voor deze ROM hebt gekozen en niet de UnORom/Carbon ROM of ook cm11 met ion? Zit me te oriënteren en heb nog even moeite om een keuze te maken.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik ben altijd tevreden geweest met CM, en zie niet zomaar een reden om hier vanaf te stappen, dingen als Halo ed. lijken mij alleen maar vervelend. Hiervoor heb ik CM11 met 3.0 kernel gehad, deze ook gebruikt tot zeer recentelijk. Nu een keer de 3.4 kernel gepakt, deze is nog niet zo lang beschikbaar en ik wil niet meer terug. De iets mindere functionaliteit wordt ruimschoots gecompenseerd door een toename in responsiveness (kan zo geen goed vervanged Nederlands woord verzinnen).
Wat niet (goed) werkt en door mij als negatief wordt ervaren met de 3.4 kernel is:
- Het ontbreken van de torch bij de quick menu tiles dinges.
- De niet goed werkende camera.
- Het laden gaat bijzonder langzaam.
Ondanks deze drie "problemen" wil ik absoluut niet terug naar de 3.0 kernel.

Edit: Ik heb overigens al een paar dagen geen niewe ROM geflashed, dus de door mij genoemde fouten kunnen zomaar reeds geplet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Arie- op 03-02-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Arie- schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:31:
Ik ben altijd tevreden geweest met CM, en zie niet zomaar een reden om hier vanaf te stappen, dingen als Halo ed. lijken mij alleen maar vervelend. Hiervoor heb ik CM11 met 3.0 kernel gehad, deze ook gebruikt tot zeer recentelijk. Nu een keer de 3.4 kernel gepakt, deze is nog niet zo lang beschikbaar en ik wil niet meer terug. De iets mindere functionaliteit wordt ruimschoots gecompenseerd door een toename in responsiveness (kan zo geen goed vervanged Nederlands woord verzinnen).
Wat niet (goed) werkt en door mij als negatief wordt ervaren met de 3.4 kernel is:
- Het ontbreken van de torch bij de quick menu tiles dinges.
- De niet goed werkende camera.
- Het laden gaat bijzonder langzaam.
Ondanks deze drie "problemen" wil ik absoluut niet terug naar de 3.0 kernel.

Edit: Ik heb overigens al een paar dagen geen niewe ROM geflashed, dus de door mij genoemde fouten kunnen zomaar reeds geplet zijn.
Van wat laden duurt het erg lang?

Ik gebruik ook altijd een CM ROM, ben er altijd erg tevreden mee, maar sinds een paar maanden heb ik bij CM10.2 en bij CM11, dat de ROM niet meer zo snappy is na een maand, de oplossing is dan een clean install doen, maar ik vind elke maand alles opnieuw doen een beetje te veel. Heb jij (of jullie) ook deze probleem? Het is wel irritant dat alles bij begin erg vloeiend is en dan alles traag werkt (zoals openen/sluiten van apps en swichten tussen apps) na een maand.

Gebruik op dit moment CM11 29/01 build met r54 kernal van sultanxda (android1-7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het opladen van de accu.
Ik kan over het vlotte werken nog weinig zinnigs zeggen over een periode van een maand, ik heb een verse installatie gedaan, een kleine week geleden. En het is nogal handig om te melden of je de 3.0 kernel of 3.4 kernel gebruikt ;), al doet mij r54 vermoeden dat je de 3.0 kernel bedoelt. Mijn ervaringen met de 3.4 kernel zijn veel beter, maar deze kent dus een paar andere probleempjes.
Het oplaadprobleem kan ook met de recovery te maken kunnen hebben. CM11 met kernel 3.4 vereist een nieuwere 4EXT versie dan CM11 met 3.0. Ik heb geen energie gestoken in het uitzoeken waar het probleem door komt. Twee dagen geleden de laatste versie van CWM (ROM Manager) erop gezet. Nog niet gecontroleerd of dit het oplaadprobleem heeft verholpen, enkel 's nachts mijn telefoon aan de lader gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Arie- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:44:
Het opladen van de accu.
Ik kan over het vlotte werken nog weinig zinnigs zeggen over een periode van een maand, ik heb een verse installatie gedaan, een kleine week geleden. En het is nogal handig om te melden of je de 3.0 kernel of 3.4 kernel gebruikt ;), al doet mij r54 vermoeden dat je de 3.0 kernel bedoelt. Mijn ervaringen met de 3.4 kernel zijn veel beter, maar deze kent dus een paar andere probleempjes.
Het oplaadprobleem kan ook met de recovery te maken kunnen hebben. CM11 met kernel 3.4 vereist een nieuwere 4EXT versie dan CM11 met 3.0. Ik heb geen energie gestoken in het uitzoeken waar het probleem door komt. Twee dagen geleden de laatste versie van CWM (ROM Manager) erop gezet. Nog niet gecontroleerd of dit het oplaadprobleem heeft verholpen, enkel 's nachts mijn telefoon aan de lader gehad.
Ja met de r54 kernal bedoelde ik ook dat mijn kernal 3.0 is.
Kan je doorgeven hoe het gebruik van de ROM is over 2 weken ofzo als je de komende 2 weken de nieuwe versies gewoon dirty flashed?
De probleem met de camera is mij genoeg reden om niet over te stappen op 3.4 kernal want over 10 dagen ga ik op vakantie en dan wil ik wel kunnen vertrouwen dat de camera van mijn telefoon wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Vraag over twee weken maar weer ;), ik kan niet beloven dat ik rekening met jou houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:06
Ik ga CM11 op een Sensation flashen, en ik lees zoveel tegenstrijdige dingen, kan het nu ook met S-ON? Het is een Sensation met HBOOT 1.27.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2530073 dit is de ROM welke het wordt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het in ieder geval proberen, mocht hij oneindig booten dan werkt het dus niet.

Volgens mij moet je sowieso S-OFF zijn, maar ik ben niet helemaal meer up-to-date.

Sindskort ook op Kitkat, maar dan die van Albinoman. Die van jou klinkt ook wel interessant. Alles loopt in elk geval nog even weer net een stukje vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Je hoeft niet S-Off te zijn, als je 4EXT recovery gebruikt kun je smartflash aanzetten. Op dat moment wordt er geflasht op een moment dat de security flag genegeerd wordt, op het allereerste moment na het booten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Arie- schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:36:
Je hoeft niet S-Off te zijn, als je 4EXT recovery gebruikt kun je smartflash aanzetten. Op dat moment wordt er geflasht op een moment dat de security flag genegeerd wordt, op het allereerste moment na het booten van de telefoon.
Inderdaad! Het is dan ook gelukt, was voor een telefoon van een vriend van mij, als ik het goed snap is het S-Off gebeuren vooral belangrijk wanneer je ook een andere FW nodig hebt welke past bij de versie van Android, totaal nutteloos in dit geval dus.
CM11 staat erop en alles werkt prima, leuk om te zien, werkt ook erg snel moet ik zeggen. Wat is dat Sense een onlogische schil qua structuur trouwens! Dat is dus nu weg, erg prettig, vindt vooral hij ;) dat was dan ook een reden voor hem om aan mij te vragen het te veranderen.

Alleen lijkt de Wifi (was ook al voor de flash) slecht ontvangst te hebben, geeft waar mijn SGS3 nog voluit aangeeft nog maar één streepje of zelfs alleen de stip aan. Is dat bekend met de Sensation?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Koldur schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:10:
[...]

Inderdaad! Het is dan ook gelukt, was voor een telefoon van een vriend van mij, als ik het goed snap is het S-Off gebeuren vooral belangrijk wanneer je ook een andere FW nodig hebt welke past bij de versie van Android, totaal nutteloos in dit geval dus.
CM11 staat erop en alles werkt prima, leuk om te zien, werkt ook erg snel moet ik zeggen. Wat is dat Sense een onlogische schil qua structuur trouwens! Dat is dus nu weg, erg prettig, vindt vooral hij ;) dat was dan ook een reden voor hem om aan mij te vragen het te veranderen.

Alleen lijkt de Wifi (was ook al voor de flash) slecht ontvangst te hebben, geeft waar mijn SGS3 nog voluit aangeeft nog maar één streepje of zelfs alleen de stip aan. Is dat bekend met de Sensation?
Dan maken de contactpuntjes aan de achterkant niet meer goed contact met de behuizing.
Heb ik ook regelmatig, even schoonmaken of zelf klepje er opnieuw op drukken verhelpt het bij mij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
kaasaanfiets schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Dan maken de contactpuntjes aan de achterkant niet meer goed contact met de behuizing.
Heb ik ook regelmatig, even schoonmaken of zelf klepje er opnieuw op drukken verhelpt het bij mij vaak.
Ga ik doorgeven, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Sultanxda is druk bezig! Zijn nieuwste kernel heeft 602MB ram aan userspace beschikbaar, heerlijk hoe die kerel bezig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit wel eens te twijfelen om inderdaad over te stappen naar zijn roms ipv Albinoman. Iemand die beide op Kitkat geprobeerd heeft? SultanXDA released sneller achter elkaar, maar volgens users in het Albinoman-topic zijn die wel minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Heb zelf geen ervaring met de roms van Albinoman, maar heb tot nu toe alleen nog maar lof voor de roms van Sultanxda. Dus zeker een poging waard ;) De aroma installer van de kernel geeft ook overzichtelijke keuzes in over/underclocken van de cpu en gpu. Hij heeft mijn 'Thanks' in ieder geval ontvangen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik ga mijn Sensation ook maar eens aan een Custom ROM wagen, ding is echt zo traag als wat inmiddels. Ik ben inmiddels wat aan het inlezen en mijn voorkeur gaat uit naar de CyanogenMod van Sultanxda. Nu nog kijken hoe ik het hele spul op mijn phone installed krijg, want dat is mij nog verre van duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ben je nog helemaal stock? De 1e x is het wel een werkje ja. Afhankelijk van je versie moet je zelfs met een paperclip aan de gang :). Ik heb nu die nieuwste CyanogenMod van SultanXDA, deze bevalt me prima en is lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Jup, alles helemaal stock. In de drie jaar dat ik hem heb, heb ik een paar maanden geleden eens een factory reset gedaan, maar hij inmiddels alweer ontzettend traag.

Maar ik neem aan dat er in de zip een duidelijke handleiding bij zit? Kan het bestand niet downloaden op het werk. Anders moet ik nog een beroep op je gaan doen voor uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Meestal niet, het flashen van een custom rom is een los proces. De stappen om dat eindelijk te kunnen zijn wat technischer en moeilijker. Je moet eerst je bootloader unlocken via HTC en dan je telefoon nog S-OFF krijgen volgens mij. Het is voor mij alweer lang geleden.

Hier staat wel diverse info:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1614617
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Zover ik kan zien is de eerste stap om hem S-Off te krijgen en daar hoor inderdaad bij dat gebeuren met het paperclipje. Echter zie ik dat de stap ervoor alleen maar werkt met Ubuntu? Wat is dat voor raars:

Supported Operating Systems:
We only support Ubuntu 12.04 (and newer) 32bit, you may use a LiveCD if you have the wrong OS installed natively. LiveUSB will NOT work!
Ubuntu 64bit, Ubuntu versions lower than 12.04, other Linux distros, Virtual Machines and Mac's will NOT work - we will not help you if you break your device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het gewoon onder Windows gedaan.

De 1e stap is bootloader unlocken en dan S-OFF. Deze methodieken verschillen per versie van je telefoon.

Je zou eens googlen naar wat recentere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Deze methode lijkt het makkelijkste iedergeval en werkt ook :)
Geen S-OFF nodig, alleen bootloader unlock, maar dat is easy.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1631861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Hij hoeft inderdaad niet S-OFF om Cyanogenmod erop te zetten. Die van mij is S-ON, maar wel unlocked. Ik heb er Cyanogenmod 10.2 opgezet afgelopen week, draait perfect :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 13-06-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het is me uiteindelijk gelukt gisteren. Duurde een aantal uurtjes voordat ik het allemaal werkend kreeg :)
Achteraf stelt het vrij weinig voor, maar ik in de guide stond om 4EXT Recovery 1.0.0.5 te gebruiken. Echter toen ik Cyanogenmod 11.0 wilde installeren, ging dat niet, want daar is 4EXT Recovery 1.0.0.6 RC2 voor nodig en ik kreeg de nieuwe versie er met geen mogelijkheid op. Uiteindelijk de allereerste Cyanogenmod erop gezet, de 4EXT .apk gedownload en via die weg de nieuwe versie erop gezet en daarna de laatste versie weeer van Cyanogenmod.

En mensen kinderen wat een verademing! Zo soepel, zo snel en zoveeeeel opties. Dit is gewoon een tweede leven voor mijn Sensation. Ik moet alleen nog kijken of ik ook de Sense widgets ergens vandaan kan halen, want de klok, agenda, weer en dergelijke waren toch wel erg fijn en die mis ik nu. Oh, en een taakbeheer zit er ook niet standaard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Laatst online: 03-05 22:39

Pos

Ik draai zelf nu de viperS 5.2.1. En dat vind ik eigenlijk de meest complete rom voor de sensation met sense widgets. Het is helaas geen kitkat basis maar JB. En er zit ook een taakbeheer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
hoi ik had een korte vraag heb zelf een sensaition.
dit toestel heb ik tijdelijk omdat de mijne stuk is gegaan .

nu is aleen het probleem dat er op dit toestel een sim lock zit
dus ik dacht al ik nou een custom rom er op zet is de simlock er dan ook af ?
of gaat dat niet werken

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij gaat de simlock er niet af met een custom rom..
maar er zijn volgens mij wel unlock tools te downloaden..

hebben jullie het ook regelmatig dat welke app je ook opent, dat de app eigenlijk direct "crasht" met App XYZ is gestopt? en dat die het na een keer of 10 wel eens opstart?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
@stalkertje
Het ontdoen van de simkaart beveiliging van een telefoon de mogen we hier niet bespreken vermoed ik, daarvoor moet je gewoon contact opnemen met de leverancier van de telefoon. Ik vermoed dat dit de provider van de eerste eigenaar is. Ik kan me echter indenken dat je niet de eerste bent die een telefoon van simlock wil ontdoen, zoekt en gij zult vinden.

@SMSfreakie
Zonder logcat en ROM specificaties etc. is het een beetje gissen wat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:15
Ik moet wel een ode afleggen aan deze telefoon, zojuist even opgezocht wat me eerste post was hier op het forum in dit topic en dat is 10september 2011.

Telefoon draait nog perfect op een CM 4.3 android rom en gaat nogsteeds makkelijk een dag door op de Anker batterij die ook al vrij oud is (kocht hem direct met sensation).

Het scherm zitten wel wat krasjes op dat is met zonlicht(brightness helpt) nog wel eens irritant maar verder werkt hij nog perfect, en dat al bijna 3jaar lang of meer (zal later bonnetje opzoeken)

HTC Sensation _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nja, dat app XYZ elke keer crasht doettie op elke rom die ik op gooi, de telefoon restarten lost het wel weer op.. maar goed het is wel enorm irritant.
maar zal eens kijken naar logcat ;)

afijn mischien moet ik hem eens vertellen dat die er mee op moet houden anders ruil ik hem in op een Galaxy S5 :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Laatst online: 27-01 01:28
Zat hier ook eens te lezen, en op XDA.
Las net dit bericht van SultanXDA (17-jaar nog maar!):
My laptop broke 2 months ago and it came back from warranty repair a couple weeks ago. I've been focusing my free time on Nexus 5 CM development, and my school just started yesterday, so I don't think I'll be updating this ROM anymore. I also need to worry about college applications soon, so I don't have the time to work on this anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja las het ook. Ik was recent van hem overgeswitcht van Albinoman naar Sultan. Jammer dat hij stopt :(, al vind ik de nieuwste rom wel prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ervaring met het vergroten van de interne ruimte voor apps? Ik heb maar 1,15GB voor intern gebruik wat best weinig is en zou dat wel naar wat meer willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het probleem is volgens mij dat sinds 4.4.4 oid er geen apps meer naar de sdcard geschreven worden en je dus link2sd zult moeten gebruiken om je interne geheugen "uit te breiden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb een beetje research gedaan. Voor zover ik weet kan je niet eenvoudig herpatitioneren zonder gevaarlijke omwegen. Dit was bij andere toestellen soms makkelijker.

Ik had echter een micro Gapps geïnstalleerd, ipv de volledige. Waardoor dan alle Google Apps die je naderhand nog uit de Playstore haalt als normale apps geïnstalleerd worden en dus niet in de system-partitie komen. Dat is zonde, want deze partitie was bij mij vrijwel leeg. Heb nu de volledige Gapps geïnstalleerd via de recovery, en dan zijn alle Gapps system apps, waardoor de normale partities voor reguliere apps wat leger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Eenvoudigst is dan misschien toch om maar Link2SD op je telefoon te knallen en een deel van je SD-kaart te formatteren als ext(y). Ik ontvang zelf (waarschijk) morgen mijn Z3 Compact, en waarschijnlijk hef ik mijn abonnement op dit topic dan op :p. Ik ga mogelijk nog wat glas en een nieuwe cover bestellen ergens en bekijken of ik mijn vader aan deze telefoon kan laten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Zo dan, even een oud topicje kicken.

Gisteravond voor het eerst mijn Sensation geflashed naar de nieuwe KitKat CM11 ROM van SultanXDA. Ik kwam nog van ICS met HTC Sense 3.6. En so-de-ju, wat een verademing!!!

Wel een hoop gestress gehad omdat de HTC Dev site niet altijd even lekker meewerkte en de beschreven methode om S-OFF te maken via de Revolutionary.io site ook niet werkt bij de HBOOT 1.27. Eerlijk gezegd stond ik verbaast dat de S-OFF mbv de wire trick van JuopunutBear (site) alleen nog ondersteund is via een liveCD met Ubuntu en niet in Windows zelf. Bij wijze van een ramp als je nooit met Linux of Ubuntu werkt. Ook slecht beschreven op tig sites hoe je 4EXT Recovery nou flasht, maar uiteindelijk met veel zoeken en proberen dan ook allemaal gelukt. Een overwinning! :)

Ik heb wel last van een battery drain met deze versie ROM (versie van 15 februari). Zo ging ik slapen met een volle batterij (nog steeds de originele) en werd wakker met nog maar 10% vol en dat zonder gebruik van de wekker die ook in Sense batterijslurpend was. Blijkbaar hebben meer mensen last van een batterydrain zo te zien op het betreffende XDA topic. Hopelijk weet SultanXDA het nog te fixen in een update... maar ik ben voor nu al heel tevreden. Verbaas me telkens nog hoe heerlijk soepel en snel alles werkt. Top! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 17-02-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het toentertijd gewoon onder Windows gedaan met Controlbear. Heb de download nog wel, mocht iemand hem nog willen. Vraag me nog wel telkens af of je dan daadwerkelijk iets veranderd in de schakeling, of dat het gewoon een leuk grapje is van de programmeur.

Wat je na een nieuwe ROM sowieso vaak hebt, en waar HTC's met Android in mijn ervaring sowieso veel last van hebben is dat ze niet meer weten hoe vol de accu echt is. Soms reboot ik en is hij opeens 100% terwijl hij daadwerkelijk maar 40% is bijvoorbeeld. Dan denk je met een volle accu de deur uit te gaan en is hij ineens snel leeg. Of andersom dat hij maar tot 70% laad, omdat hij dan dus eigenlijk al op 100% zit.

Los van het app-ruimteprobleem voldoet deze telefoon voor mij nog genoeg met 4.4. Heb de Facebook app verruilt voor Facebook Lite, wat ook enorm veel ruimte scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb m'n Sensation XE S-ON gelaten, S-OFF was niet nodig om een andere (custom) rom te installeren. Alleen geunlocked via HTC dev en 4EXT recovery erop gezet. Nu draait er al een tijdje CM met Android 4.3.1 op. Ik gebruik hem puur als werktelefoon (alleen mail, bellen, whatsapp) sinds +/- 8 maanden, heb een WP 8.1 aangeschaft voor privé gebruik.
Voor werkgebruik voldoet hij prima, er staan dan ook bijna geen (extra) apps op, dat zal vast erg meehelpen.

Na ruim 3 jaar merk ik ook wel dat de accu sneller leeg is dan normaal, maar ik had niet anders verwacht. Ik heb er direct een Anker accu (1900mAh) in gedaan toen ik de telefoon heb gekocht, toen ging hij 1,5 - 2 dagen mee op een volle lading. Nu is hij aan het einde van de dag toch vaak al bijna leeg. Maar dat is wel wat anders dan in één nacht bijna leeg zonder hem actief te gebruiken..
Ik wilde proberen hoe de originele accu het nu doet, na 3 jaar in een kast te hebben gelegen. Maar je raadt het al: die is niet meer te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn Anker doet het juist slechter dan de stock accu :-P. Die stock accu lijkt dat in de war probleem minder te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
MsG schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:11:
Ik heb het toentertijd gewoon onder Windows gedaan met Controlbear. Heb de download nog wel, mocht iemand hem nog willen. Vraag me nog wel telkens af of je dan daadwerkelijk iets veranderd in de schakeling, of dat het gewoon een leuk grapje is van de programmeur.
Haha ja dat heb ik mij ook afgevraagd. Kan er nu wel om lachen omdat het is gelukt, maar zat toch flink te stressen omdat het blijkbaar overdreven moeilijk via een LiveCD moet volgens dat stukje dan op die site.
Wat je na een nieuwe ROM sowieso vaak hebt, en waar HTC's met Android in mijn ervaring sowieso veel last van hebben is dat ze niet meer weten hoe vol de accu echt is. Soms reboot ik en is hij opeens 100% terwijl hij daadwerkelijk maar 40% is bijvoorbeeld. Dan denk je met een volle accu de deur uit te gaan en is hij ineens snel leeg. Of andersom dat hij maar tot 70% laad, omdat hij dan dus eigenlijk al op 100% zit.
Hm oké en zou het niet helpen als je de batterij kalibreert ahv de welbekende op/ontlaadmethoden (die ik niet uit mn hoofd weet :P ) ?
Wat je daar zegt komt me ook bekend voor van mijn stock ROM. Daar zei die ook vaker dat ie 100% geladen was, maar na uitval dat ik vaker had was ie dan opeens nog maar 15% ofzo. Geen idee waar dit aan ligt, ik had de hoop dat het met een custom ROM niet meer aan de orde zou zijn. Dit hele erge geschommel is mij vandaag in elk geval nog niet opgevallen... alleen dus dat ie snel leegraakt en amper lijkt op te laden.
Tankiej schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:22:
Ik heb m'n Sensation XE S-ON gelaten, S-OFF was niet nodig om een andere (custom) rom te installeren. Alleen geunlocked via HTC dev en 4EXT recovery erop gezet.
Ja viel me later pas op dat bijv. bij de HTC One X ook niet S-OFF mogelijk is. Blijkbaar niet perse nodig voor het flashen. Waarom zou je wel S-OFF maken vraag ik me nu af? Wat zijn de voordelen ervan, waarom wel als je ook gewoon met S-ON kunt flashen?
...toen ging hij 1,5 - 2 dagen mee op een volle lading. Nu is hij aan het einde van de dag toch vaak al bijna leeg. Maar dat is wel wat anders dan in één nacht bijna leeg zonder hem actief te gebruiken..
Haha ja nogal. Ik heb hem vandaag de hele dag aan de USB gehad (opladen via de pc), maar hij is nog niet vol. Toen ik van het werk wegging was ie pas 86%. Gewoon niet goed als je mij vraagt. Misschien toch nog even kalibreren één dezer dagen, eens kijken of dat op verschillende manieren wat uithaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
Los van het app-ruimteprobleem voldoet deze telefoon voor mij nog genoeg met 4.4. Heb de Facebook app verruilt voor Facebook Lite, wat ook enorm veel ruimte scheelt.
Goeie tip! Ik was al geswitcht van Chrome naar CM Browser, maar Facebook neemt ook wel een flinke hap van de opslag weg.

Ik ben vorige week ook overgestapt van ViperS 5.0.0 naar de nieuwste Cyanogenmod. Eerste keer dat ik iets van Cmod draai. Er zitten wel wat leuke dingen in, maar ik denk dat ik over het algemeen toch wat fijner werk in volledig Android, en dat doet ViperS toch een stuk beter. Alleen jammer dat ik met ViperS 5.1 en 5.2 mijn 3G niet aan de praat krijg. Batterij lijkt inderdaad ook een stuk harder te gaan in Cmod. Ik zal hem nog eens een poosje draaien, het voelt wel fris aan om eens een iets ander OS te draaien. Sowieso gaaf dat er nog zoveel support is voor zo'n oud toestel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Volgens wat gebruikers op het XDA forum lijkt ook wel alsof een groot deel van het verbruik door het scherm komt. Bij mijn eigen batterijstatistieken staat ook dat 63% van het verbruik door het scherm, standby en "inactiviteit" komt, terwijl ik maar af en toe de foon echt gebruik. WiFi en 3G staan voornamelijk uit als ik hem niet actief gebruik.

Ik heb wel de batterij gekalibreerd en voor mijn gevoel is het wel wat beter geworden gelukkig. Echter moeilijk te meten, dus enkel een gevoel. Het schommelen en drastisch zakken is nog wel aan de orde.

@ VP2000: Viper is toch met Sense? Maakt dit de ervaring beter en even snel of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik gebruik sinds kort ook niet meer de FB app.
In plaats daarvan gewoon Opera Browser.

Merk dat mijn batterij iets langer meegaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb soms wel dat het scherm niet automatisch uit gaat volgens mij, ook al staat dat ingesteld. probeer hem nu handmatig aldoor uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
@marcel87: Viper is inderdaad gebaseerd op Android 4.4. met Sense 5 (zo uit mijn hoofd), maar dan gestript van een hoop vertragende zaken en met onder andere meer RAM beschikbaar. Werkt echt een heel stuk vloeiender dan de stock Android met Sense. Mocht je dat fijn vinden werken maar wel traag dan is Viper zeker eens aan te raden, erg fijne custom rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vandaag omdat iemand mn Sensation XE mischien wel wou kopen hem maar weer eens aan geslingerd.
koper haakte af, dus een leuk moment, ( gezien die nu toch uit de mottenballen is) om er een Android Lollipop rom op te gooien.. :-) best aardig.. Lollipop op een toestel uit 2011:D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zijn er mensen die deze telefoon nog dagelijks gebruiken en inmiddels met Android Lollipop rondlopen? De Gapps packages worden niet meer echt geüpdate voor 4.4 en ook de ontwikkelingen stoppen daarvoor een beetje, dus ik zit een beetje in dubio of ik ook over moet, of dat dit beestje dat niet meer lekker gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

Ik gebruik hem nog dagelijks als main phone met cm12.1. Dat is dus Android 5.1 met bijbehorende PAgapps. Ben bezig aan mijn 2e accu sinds 2011 en ik mag helemaal niet klagen. Merk wel dat hardware echt verouderd is en het loopt allemaal niet meer zo snappy, maar ach. Het is nog verder te tweaken maar daar houd ik me niet mee bezig

Elke week nog nieuwe builds, dus ben een happy camper met zo'n oude foon die nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe doe jij dat met ruimtegebrek? Met partitionering op de SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
Ik gebruik hem ook nog steeds als main phone (heb er sowieso maar 1), maar ik merk dat ie nu toch echt wel op zijn einde begint te lopen. Vooral geheugenopslag is een issue, constant melding dat een app niet kan updaten wegens te weinig ruimte, en ook apps als Instagram werken daardoor niet meer lekker. Daarnaast is de frontcam gewoon ruk welke ik tegenwoordig wel nodig heb voor bijvoorbeeld videosollicitaties en Skype. De accu is ook redelijk gaar, ik heb de originele één keer vervangen voor een nieuwe (Anker). Maar al met al volle respect voor dit toestel, zeker nadat de garantie eraf was en ik custom roms ben gaan draaien is ie sneller geweest dan ooit tevoren.

Ik overweeg nu de overstap naar een Huawei Ascend P7, interessant met 50 euro cashback en op de voor mij belangrijke punten beter voor een aardige prijs (namelijk camera's, schermformaat en resolutie). Maar als ik een nieuwe krijg houd ik deze nog wel ernaast om mee te spelen of om aan mijn versterker te hangen voor Spotify of iets dergelijks. Kan bijna geen afscheid van hem nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

Ik gebruik hem i.c.m. een 32GB geheugenkaartje, 2 nieuwe batterijen en ViperS 5.2.1 ROM. Over de ROM zelf ben ik eigenlijk niet zo te spreken. Gewoon niet stabiel. Zit te kijken naar CM12.1 of zelfs SlimKat, maar geen idee of ik dan features verlies die ik met Viper wel heb.

Heb Opera geinstalleerd als browser, maar die loopt na een update helemaal niet meer lekker. Al met al kan ik het alleen maar eens zijn met de bovenstaande post. De HTC Sensation begint op zijn einde te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb nog een Sensation liggen met twee Anker accu's. Ik heb hem afgeschreven aangezien hij om de haverklap uitviel. Ik vraag me zelfs af of hij nu nog opstart.

Als iemand hem hier wil hebben, roep maar dan stuur ik het geheel op :)

Liever iemand blij maken met iets dan de container in zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646895

Roept! Je hebt een pb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

MsG schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:41:
Hoe doe jij dat met ruimtegebrek? Met partitionering op de SD?
Nee, gewoon minimaal aan app installaties. Stuk of 10 apps die ik nodig vind. Ben toch al niet zo gecharmeerd van het grootste gedeelte app aanbod.
Beetje browsen, wat foto's maken, muziekje luisteren en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb de Sensation XE ook nog bijna dagelijks in gebruik, als werktelefoon. Er staat CM op met volgens mij android 4.4, weet zo niet exact welke versie en heb hem niet bij de hand (vakantie :) ). Er staat een minimum aan apps op. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor mail, whatsapp en om te bellen. Dus een gebrek aan ruimte heb ik niet. Misschien eens een nieuwere versie erop zetten..

Het scherm is jammer genoeg wel gebarsten een aantal maanden geleden. Hij viel voor de zoveelste keer uit m'n handen, maar nu was het buiten en kwam ie met het scherm op de rand van een steen terecht. Scherm (laten) repareren is 60-90 euro voor zover ik kon vinden, dat vind ik teveel voor deze telefoon. Dus ik gebruik hem wel zo, totdat hij er echt mee ophoudt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 26-05-2015 20:51 ]

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!