Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Arie- schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:16:
[...]
Maak een foto van je bootloader! Ik wil onderandere zien of daar s-off / s-on staat. Verder heb ik mijn telefoon een jaar geleden ontdaan van alle beveiligingen. Ik moet me echt inlezen, zeker omdat ik niet precies weet wat die handleiding die jij volgt precies per stap doet.
Zoals hieronder aangegeven. Is dan niet mijn telefoon,maar staat precies hetzelfde:
http://img855.imageshack.us/img855/5232/001upy.jpg

Edit : Heb nu de stock kernel geflashed met fastboot en heb em nu weer aan de praat gekregen. Nu draait hij weer stock en ben ik toch echt benieuwd welke handleiding het beste is om te volgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ventrigo op 26-03-2013 17:29 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Helaas pindakaas. Na één dag normaal me telefoon gebruikt te hebben krijg ik hem niet meer aan. Als ik hem aan de oplader aansluit gaat het lampje knipperen, lijkt op de indicatie dat hij bijna leeg is. Na ongeveer 30sec gaat het lampje continue branden alsof hij aan het opladen is. Dan tussen 15 a 30 min is het lampje uit en kan ik hem niet meer aanzetten of in Volume down + power scherm.

Na een zoektocht op internet wordt er vaak gewezen op het feit dat je batterij twee lage niveau's heeft. Eéntje die als je telefoon normaal werkt je telefoon uit laat gaan en de ander die bij een nog lager niveau volgens mij je batterij uitschakelt om verdere schade te voorkomen.

Vraag me nu af hoe kan ik mijn batterij aan de praat krijgen? Ik heb een collega met een sensation xe. Kan ik daar mijn batterij in stoppen om daar mijn batterij weer te "activeren". Of is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oke het lag niet aan de batterij, maar gek genoeg aan de SD kaart. Toen ik ergens las dat als je de SD kaart eruit haalt hij weer wel "normaal" zou opstarten. Zo gezegd zo gedaan en hij starte weer op. Gelukkig toch me batterij niet kapot/dood.

Toen kon het flashen weer beginnen.Verschillende website's weer bezocht, maar het schijnt dat ik het verkeerde programma heb gebruikt. Het programma hasoon2000 had ik gedownload voor de One X en niet voor de sensation. Toevallig kwam ik op de site waar je de verschillende versie kon downloaden. Nadat ik dat gedaan had ik de boot.img uit de Viper 1.6.3 gebruikt om te flashen. Dat lukte.

In dat programma wordt niet aangegeven dat je je telefoon S-Off kan maken. Nou ja ook geen probleem. Als dat niet wordt aangegeven dan zal het wel geen probleem zijn dat me telefoon S-On is. Toen maar is gekeken naar de recovery "rom's". Vroegah op me HTC Hero gebruikte ik ook de ClockWorkMod. Dus ik had via Hasoon2000 de ClockWorkMod Touch geflashed. Dat lukte ook en het ging nu vlotter dan voorheen.

Telefoon starte opnieuw op en kreeg de recovery van ClockWorkMod te zien. Ik dacht mooi kan ik de dalvik cache wipen enzo. Nadat ik dat gedaan had ging ik de Viper 1.6.3 zip file installeren. Mooie installatie wat je wel en niet wil hebben geinstalleerd. Nadat de telefoon aangaf klaar te zijn ging ik opnieuw opstarten. Maar elke keer nadat ik opnieuw had opgestart kwam ik in de CWM terecht. Hoe kan dit nou weer?

Na zoeken op internet kwam ik bij de Ext4 recovery touch uit. Eigenlijk zoals aangegeven in Hasoon2000 software staat er geen CWM, maar wel Ext4. Nadat ik die had geflashed en de Viper rom geinstalleerd te hebben starte ik opnieuw op en kreeg zowaar na zenuwslopende minuten :P het beeld van de Viper rom te zien.

Conclusie: Voordat je begin met flashen lees je goed in. Er staan zoveel verschillende verhalen op internet: voor GB en voor ICS. Hierdoor ga je vaak de mist in. Maar door soms tussen de regels door te lezen is toch nu toch allemaal gelukt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is het gemiddelde accuverbruik van jullie toestel? Hoe lang kun je met je mobiel doen en wat doe je er dan mee?

Ik kom van de HTC Desire en ben benieuwd of ik met de sensation langer kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kaasaanfiets schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:29:
Wat is het gemiddelde accuverbruik van jullie toestel? Hoe lang kun je met je mobiel doen en wat doe je er dan mee?

Ik kom van de HTC Desire en ben benieuwd of ik met de sensation langer kan doen...
Ik heb een Desire gehad toen hij net uitkwam, toen kort een HD2 op android, toen even een Desire HD en sinds 1,5 jaar een Sensation.

Mijn ervaringen...
Het ontloopt elkaar niet veel.

Apps zijn van invloed en ik merk dat mijn batterij ietjes sneller leeg is dan toen ie nieuw was.

Nog steeds kom ik de dag prima door.

Wel net even twee XE accu's besteld voor de 2 sensations hier in huis.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waar ik heel erg blij mee ben is de bouw van de Sensation! Heb hem echt al 100 keer laten vallen.
Op straat, op mijn bureau, de stoeprand, op een gevuld pennenbakje.. Het scherm is echt geen één keer kapot gegaan. Heb er wel een plastig hoesje omheen...

Vriend van mij heeft een One X.. Één keer laten vallen en meteen zijn scherm kapot. Laten repareren a 200 Euro en 2 weken telefoon kwijt. Ligt hij thuis op de bank.. Laat de telefoon vallen op zijn houten vloer en... ja hoor... scherm kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 17:04
Na een jaar tijd is mijn Sensation XE verschikkelijk traag geworden en heb ik besloten dat ik er toch maar eens een custom rom op wil zitten. Ik heb dit een aantal jaar geleden op mijn Desire gedaan maar dit is ondertussen zo ver weg gezakt dat ik me eerst even goed moet inlezen. Ik heb nu al een aantal uur zitten browsen om te te kijken wat ik allemaal moet doen. Ik denk dat ik er een aardig idee van heb wat er allemaal moet gebeuren maar met alle handleidingen zie ik nu even de bomen door het bos niet meer...

Er wordt veel gesproken over HBOOT-1.27.xxxx. Mijn telefoon gaf het volgende weer:

***LOCKED***
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.29.000

Als ik het goed begrijp zal ik dus het volgende moeten doen:
1- (normaal gesproken eerst S-off verkrijgen maar in mijn geval is dit blijkbaar al gedaan)
2- Root-access verkrijgen dmv het HTC-Dev toolje. (Hierbij wordt de telefoon factory reset toch?)
3- Custom recovery op de telefoon zetten (Clockworkmod)
4- Custom rom installeren (ik wil graag CyanogenMod 10.1 Jellybean 4.2.2 er op zetten)

Zou iemand kunnen bevestigen of dit de juiste volgorde is en of ik niets vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
nevermind , kan verwijderd worden

[ Voor 109% gewijzigd door PainkillA op 14-04-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Heb nu met success 4.2.2 draaien op mn sensation. Alles werkt perfect en is retesnel vergeleke met stock android en sense. Draai nu standaard android zonder extras: " [ROM]*[4.1.2][4.2.2]*[SuperXE-Intact-AOSP]*[JZO54K][JDQ39]-[13/04/2013]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds vorige week heb ik een nieuwe sim kaart (vodafone) en sinds die tijd valt mijn sensation (met viper 1.6.3) uit als ik de camera opstart. Met mijn oude telfort seinkast (ruim 10 jaar oud!) gebeurt dat niet (getest). Hoe kan het nou dat een simkaart hiervoor zorgt? En zou een andere simkaart helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo hier nog iemand die wil gaan rooten, ik ben het hangen van de sense 3.6 helemaal zat.
HTC lijkt ook geen updates meer te geven na 4.04 dus moeten we het zelf maar doen.

Sense bevalt mij op zich goed, maar is waarschijnlijk niet in een betere versie dan 3.6 op de gewone sensation te krijgen?
Wat is op dit moment de meest stabiele rom voor de sensation?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Supertip schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:46:
Zo hier nog iemand die wil gaan rooten, ik ben het hangen van de sense 3.6 helemaal zat.
HTC lijkt ook geen updates meer te geven na 4.04 dus moeten we het zelf maar doen.

Sense bevalt mij op zich goed, maar is waarschijnlijk niet in een betere versie dan 3.6 op de gewone sensation te krijgen?
Wat is op dit moment de meest stabiele rom voor de sensation?
Probeer eens een JB rom (CM 10.1) zonder Sense.
JB is zeer compleet en ik moet zeggen dat ik als Sense fan het nog niet echt mis.
Wel even een beetje wennen hier en daar, maar retesnel.
Ik draai de Albinoman rom (nickgenoot bijna :))

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 13-05-2013 01:13 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Eens met het bovenstaande. Ik draaide altijd de Viper rom, maar daar duurde het me te lang voordat ze doorgingen naar JellyBean. En daarnaast deed de rom her en der wat lastig.

Nu bijna een weekje op CM 10.1 en ik wil eigenlijk al niet meer terug. Uiterlijk is natuurlijk heel anders (zwarter vooral), maar er zitten een paar heerlijke handigheidjes in die je in Sense niet terugvind. Inclusief allerlei tweaks die in de sense roms zoals Viper zitten. En ach al die speciale Sense apps mis ik eigenlijk helemaal niet. Zeker omdat de telefoon nu een stuk sneller aanvoelt en de batterij het net zo lang volhoudt.

Probeer het. En als je het niet gelijk definitief wilt zorg je voor een backup. Heel handig met de 4-ext app (even op internet zoeken, staat niet in de play-store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Thanks ik ga ermee aan de slag, CM 10.1 nog evt. valkuilen?

Edit.
Ik neem aan dat jullie de kang rom bedoelen?

[ Voor 51% gewijzigd door Supertip op 13-05-2013 22:13 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hebben jullie niet dat met ROM van albinoman887 (CM10) de telefoon soms heel traag reageert? Ik heb al eens een keer een nieuwe installatie gedaan, maar nog steeds heb ik dat de telefoon soms seconden lang niet reageert.

Bijvoorbeeld het openen van Whatsapp duurt soms 5 seconden of ik typ wat en het duurt enkele seconden voordat het getypte er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Supertip schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:01:

Edit.
Ik bedoel idd die ennuh...geen valkuilen gezien.
bartbh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:14:
Hebben jullie niet dat met ROM van albinoman887 (CM10) de telefoon soms heel traag reageert? Ik heb al eens een keer een nieuwe installatie gedaan, maar nog steeds heb ik dat de telefoon soms seconden lang niet reageert.

Bijvoorbeeld het openen van Whatsapp duurt soms 5 seconden of ik typ wat en het duurt enkele seconden voordat het getypte er staat.
Heb ik nog niet meegemaakt op de mijne en mijn vrouw ook niet.
Ze is een veel intensievere telefoon gebruiker (sensation met diezelfde rom) en die heb ik daar nog niet over gehoord, dus dan heeft ze er geen last van gehad :) Anders had ik dat ZEKER gehoord.

Lijkt eerder een probleem op jouw telefoon dan?!

Probeer anders een andere CM10.1

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Supertip schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:01:

Edit.
Ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bartbh: Ik kom even terug op het traag reageren dat door jou werd aangehaald.

Ik merk het niet direct met typ akties, maar soms reageerd de ui niet op het aanklikken van een app idd.
Net of je mis zit oid.

Mijn vrouw kwam er mee, toen ben ik wat beter gaan opletten (ik kan er wat beter tegen :)).

Wellicht toch een rom issue(tje)??

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Hier nog een berichtje.

Het is me helaas niet gelukt om de sensation bootrom 1.27 s-off te krijgen.
Diverse foutmeldingen waiting for device, foute Unlock_code.bin én ga zo maar door.
Dit alles tijdens het flashen naar het toestel, eigenlijk de laatste fase voor de unlock van de htc legale s-off methode.
Ik ben niet de enigste na wat googelen zijn er heel wat die dit probleem hebben, en houden.

De wiretrik heb ik maar links laten liggen, ben bang om het mobo te verklooien.
Jammer jammer

[ Voor 28% gewijzigd door Supertip op 19-05-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Supertip Welke handleiding heb je gevolgd, is het deze dagen uberhaupt mogelijk om je Sensation te rooten zonder wiretrick :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Ik gebruikte de 4EXT recovery hierin zette ik Smart Flash aan. Vervolgens kon ik alles custom roms flashen. Ik had ook 1.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Arie- schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:05:
@Supertip Welke handleiding heb je gevolgd, is het deze dagen uberhaupt mogelijk om je Sensation te rooten zonder wiretrick :?
Geen idee of de wiretrick nog de enigste mogelijkheid is, maar het via dos doen is te onstabiel.
Ik heb het via de verschillende dos methoden geprobeerd omdat dos gezien mijn leeftijd en werkervaring het makkelijkste is, ja ik heb nog een laptop liggen met Norton commander er op maar dat terzijde.

Ik heb ook het idee dat mijn USB drivers van de comp. brak zijn, en aangezien ik nog een brak mobo heb A8 n- sli deluxe met bijbehorende nforce 4 chipset die mij vanaf dec.2004 al plaagt.
Word het nu tijd voor een Haswell systeem.

En met het nieuwe systeem probeer ik het nog wel een keer om hem s-off te krijgen.
Tenzij ik nog iemand vind die het voor mij wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
pacod schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:12:
Ik gebruikte de 4EXT recovery hierin zette ik Smart Flash aan. Vervolgens kon ik alles custom roms flashen. Ik had ook 1.27
Ja die heb ik er op staan, maar die blijft kermen over tel. Moet root zijn en bussybox ook.
Ik heb hem echter toch op gang gekregen maar ik krijg zoveel installatie keuzes dat ik door de bomen het bos niet meer zie en wat gaat hij dan flashen? De root of....... het is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Geen idee of de wiretrick nog de enigste mogelijkheid is, maar het via dos doen is te onstabiel.
Ik heb het via de verschillende dos methoden geprobeerd omdat dos gezien mijn leeftijd en werkervaring het makkelijkste is, ja ik heb nog een laptop liggen met Norton commander er op maar dat terzijde.

Ik heb ook het idee dat mijn USB drivers van de comp. brak zijn, en aangezien ik nog een brak mobo heb A8 n- sli deluxe met bijbehorende nforce 4 chipset die mij vanaf dec.2004 al plaagt.
Word het nu tijd voor een Haswell systeem.

En met het nieuwe systeem probeer ik het nog wel een keer om hem s-off te krijgen.
Tenzij ik nog iemand vind die het voor mij wil doen.
Je typt veel tekst, maar er zit weinig systeem in, je maakt mij niet wijs dat je DOS gebruikt, misschien de command prompt, daar is toch niets bijzonders aan, dat gebruikt iedereen. Tevens geef je geen antwoord op de vraag welke handleiding je gebruikt, geef gewoon een link en wijs aan waar je vastloopt, dan kunnen we je veel concreter helpen. Op deze manier blijft het allemaal wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Arie- schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:18:
[...]
Je typt veel tekst, maar er zit weinig systeem in, je maakt mij niet wijs dat je DOS gebruikt, misschien de command prompt, daar is toch niets bijzonders aan, dat gebruikt iedereen. Tevens geef je geen antwoord op de vraag welke handleiding je gebruikt, geef gewoon een link en wijs aan waar je vastloopt, dan kunnen we je veel concreter helpen. Op deze manier blijft het allemaal wat vaag.
Hier

Zoals je zelf aan aangaf zal het ook met alle hulp niet lukken zonder de wiretrick.

Ik ga me eens in de methode van pacod verdiepen, ik denk dat het de beste gaat werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Supertip op 19-05-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Gisteravond "even" vrij gemaakt om de Sensation S-off te maken en een recovery te flashen. Bij mijn Desire ging dat net even wat makkelijker. ;-)

Ik heb veel gehad aan de volgende posts/topics/reacties:
Handleiding Jelmertjuh - [HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands). (Het linkje naar JuopunutBear werkt niet meer, maar onderaan in het topic vind je mijn reactie met een dropbox-link)

Reactie van AmotaX: Prima samenvatting van de te volgen stappen/handleidingen.

De topicstart is qua informatie verouderd en zodoende ook niet meer betrouwbaar. Op zich wel te begrijpen, omdat deze ook al bijna twee jaar geleden gestart is en het best een hele opgave is om dit continu bij te houden. Hierdoor kost het wat meer moeite om de juiste informatie bij elkaar te sprokkelen, ook omdat op XDA er meerdere guides rondzwerven die allemaal wel wat gemeenschappelijks hebben, maar ook zeer verschillen.

Qua recovery zijn er ook wel wat keuzes te maken en aangezien ik al enigszins vertrouwd ben met ClockWorkMod, leek dit voor mij de juiste keuze, al lees ik ook veel positieve(re) verhalen over 4ext. Voor ClockWorkMod vind ik het lastig om de juiste versie te kiezen. De versies die ik tegen ben gekomen zijn: 5.0.2.0 (standaard), 5.8.0.9 (touch) en 6.0.0.3 (en natuurlijk ook nog wat oudere versies). Ik heb zelf voor de 5.0.2.0 gekozen, maar kan dit eigenlijk niet zo goed onderbouwen. Volgens enkele sites zou de 6.0.0.3 een stuk (5 tot 6 x) sneller moeten zijn en zijn de incrementele backups ook een stuk kleiner, maar is deze versie stabiel/betrouwbaar(der)?

Concrete vraag: Welke versie van CWM wordt in de praktijk het meeste gebruikt en is stabiel? Oftewel wat zijn jullie ervaringen met de verschillende versies van CWM

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Is er iemand die mij kan helpen mijn sensation weer stock te maken zodat ik hem kan verkopen. Voor de liefhebber. 125 eurie's en je krijgt er een lederen hoesje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Bertha781 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:01:
Is er iemand die mij kan helpen mijn sensation weer stock te maken zodat ik hem kan verkopen. Voor de liefhebber. 125 eurie's en je krijgt er een lederen hoesje bij.
Voor 125 euro wil ik je telefoon best wel weer stock maken. :P Als je binnen dit topic op RUU zoekt, dan kun je jezelf misschien dat geld ook besparen. ;)

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Met nog wat meer zoekwerk ben ik er inmiddels wel achter dat CWM niet de beste optie is voor de Sensation. Een backup draaien met de 5.0.2.0 kostte me ongeveer 20 minuten en met 4EXT rond de 7 minuten...

De site van ClockWorkMod leert me dat de 5.0.2.0 standaard en 5.8.0.9 (touch) de laatst ondersteunde versies zijn, waarbij op XDA diverse problemen worden gemeld met de touch versie en dat 6-versie (laatste is 6.0.3.1) nog volop in ontwikkeling is en ook nog problemen geeft.

Oftewel blij met 4EXT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteGraphite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 22:20
Hallo Tweakers,

Ik ben met een HTC Sensation bezig om deze te voorzien met een custom ROM nu heb ik een probleem en loop ik vast. Ik heb de bootloader unlocked via HTC dev en daarna deze guide gevolgd en alles succesvol uitgevoerd. Daarna wou ik een custom ROM installeren alleen deze wou niet booten. Toen ik niet lang daarna nog een paar custom ROM's ging testen, booten ook deze niet. Bij verschillende CM ROM's kreeg ik wel de boot animation maar daar bleef het dan ook bij. Ik heb inmiddels ongeveer 8 custom ROM's geprobeerd die de goede firmware versie zouden hebben. Ik denk toch dat het probleem ergens bij de firmware moet zitten. Ik heb ook al diverse RUU's geprobeerd. Ik weet dat de Sensation niet S-OFF is maar hier werd in de guide niks over gezegd. Ik weet wel hoe ik dit kan doen maar nu kan dat niet meer.

Nu is de vraag heb ik iets over het hoofd gezien :? En zo ja zouden jullie mij hier dan bij kunnen helpen om het op te lossen?

Spec's:
*** UNLOCKED ***
PYRAMID PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-1.27.0000
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34

Dit heb ik via fastboot achterhaald:
cid: T-MOB003
mid: PG5813000
firmware versie: 3.33.114.51

Met vriendelijke groet,
Rick

Edit: Spelfout verholpen

Edit2: Ben vergeten te vermelden in de vraag maar heb ook de data + (dalvik)cache + system partities gewiped.

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteGraphite op 05-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je eerst al je partities gewiped? Voordat je de ROM ging flashen. Als je een nieuwe ROM flasht wordt er vrijwel enkel naar /system geschreven. De data die op /data staat is vaak niet compatible met andere versies van je OS, de verschillende APPS etc. Daarom voordat je flash, data + (dalvik)cache + system wipen, dan de nieuwe ROM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Heb je ook niet S-OFF nodig om een andere rom te kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteGraphite
Arie- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:23:
Heb je eerst al je partities gewiped? Voordat je de ROM ging flashen. Als je een nieuwe ROM flasht wordt er vrijwel enkel naar /system geschreven. De data die op /data staat is vaak niet compatible met andere versies van je OS, de verschillende APPS etc. Daarom voordat je flash, data + (dalvik)cache + system wipen, dan de nieuwe ROM flashen.
Hallo arie,
Bedankt voor de snelle reactie. En ja heb ik ook gedaan ben het alleen vergeten te vermelden in mijn vraag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteGraphite
Einoël schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:29:
Ik heb dit toen niet begrepen uit de guide. Alleen achteraf had ik dit wel beter kunnen doen alleen ik kan nu die S-OFF produre niet volgen omdat ik niet kan booten naar een ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Einoël schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:29:
Volgens mij was dit vroeger zo, tegenwoordig kun je met 4ext smart flash behoorlijk veel flashen zonder S-OFF te zijn als ik het allemaal goed begrepen heb. Zeker weet ik het niet omdat ik al tijden S-OFF ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteGraphite
Arie- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:43:
[...]
Volgens mij was dit vroeger zo, tegenwoordig kun je met 4ext smart flash behoorlijk veel flashen zonder S-OFF te zijn als ik het allemaal goed begrepen heb. Zeker weet ik het niet omdat ik al tijden S-OFF ben.
Ik maak gebruik van CWM omdat ik 4ext er niet op kreeg. Zou dit dan ook problemen kunnen vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Geen idee, ik weet niet wat CWM zoal kan. Ondanks dat hier wel mensen zijn die het één en ander weten kun je voor specifieke vragen vaak beter op XDA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik ben net van Viper 1.6.3 S-On naar CWM 10.1 ,android 4.2.2 S-OFF gegaan. Heel veel mogelijke applicaties om firmware/kernel/mod te flashen, start deze van de hardeschijf niet vanaf het netwerk.

Als je HTC Sync + drivers installeerd. De-installeer daarna weer HTC Sync, maar laat je drivers staan. Als je de wiretrick gaat doen zorg ervoor dat je desnoods een SD-kaart hebt die "kapot" mag, want die van mij wordt nu niet meer herkend.

Tip: Om al je commando's en acties bij elkaar te houden gebruik de tool van hasoon2000 : Sensation_All-In-One_Kit_v3.1. Dit is een stukje software waar je wat makkelijker misschien de stappen kan volgen en van daar uit verder kan om je telefoon bijvoorbeeld s-off te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Na een hele middag dan toch de albinoman-rom aan de praat gekregen. Het hele s-off maken en rooten ging verre van vlekkeloos. Uiteindelijk ben ik wel blij, want mijn SD-kaart is niet gewiped.

Nu draai ik 4ext als bootloader, ook dat bevalt wel goed. Enige wat overblijft is hopen dat de custom rom bevalt, maar het eerste gevoel is erg goed. De telefoon is een heel stuk snappier.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Hooglander1 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:35:
Na een hele middag dan toch de albinoman-rom aan de praat gekregen. Het hele s-off maken en rooten ging verre van vlekkeloos. Uiteindelijk ben ik wel blij, want mijn SD-kaart is niet gewiped.

Nu draai ik 4ext als bootloader, ook dat bevalt wel goed. Enige wat overblijft is hopen dat de custom rom bevalt, maar het eerste gevoel is erg goed. De telefoon is een heel stuk snappier.
Ik ben blij dat alles uiteindelijk toch is gelukt. Ik denk niet dat je teleurgesteld wordt met de ROM van albinoman (ook al heeft hij een paar bugs sinds de laatste versie). Ik vindt zelf dat dit de beste ROM is voor de sensation (sense ROM's niet meegerekend). En ik ken geen ROM die een beter accu duur heeft dan die van albinoman (gister 4+ uur scherm tijd, tussen 06:30 en 00:15, met de accu van de sensation XE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nog wat kleine puntjes ter informatie:

Ik heb dus de handleiding van Jelmertjuh gevolgd om mijn telefoon s-off te maken. Dat ging goed na 10 pogingen met een paperclip ongeveer. De timing komt best krap, de aanhouder wint :Y) Het lastige is dat als je denkt dat het gelukt is omdat het script verder loopt, het alsnog mis kan zijn gegaan, dan moet je dus weer opnieuw beginnen met JuopunutBear.

Daarmee is het uiteindelijk gelukt om de telefoon s-off te maken, maar daarna bleef hij hangen op "flashing RUU". Daar detecteerde hij de telefoon niet... Volgens XDA een probleem met je custom rom, maar dat is bullshit, want mijn telefoon heeft vrij recent nog een RUU-flash gehad.

Dan zit hij nog wel vast in een speciale modus, dat heb ik geprobeerd op te lossen met een flash van de userfriendly firmware (die ik toch moest flashen voor de albinoman rom). Daarna via de recovery alles gewiped (dalvik, cache, user-data).

Toen kreeg ik de telefoon wel weer in een modus dat ik hem kon gebruiken. Alleen was hij nog niet geroot... Dit heb ik opgelost met de root-methode in deze post: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631 Het stuk onder "one-click-root tool".
Ook deze tool liep bij mij soms vast, kwestie van opnieuw proberen... De tweede poging verliep prima in mijn geval.

Dan heb je een s-off en geroote sensation en kun je 4ext installeren, waarmee je dan weer de albinoman rom kan flashen en gapps kan installeren.

En dan heb je een Sensation XE met een 4.2 rom, en zonder gewipete sd-kaart. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 09-06-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:36
Hallo allemaal,

Even kijken of jullie onderstaande herkennen.
Ik heb sinds een maand de Albinoman ROM op de telefoon.
Wifi signaal sterkte lijkt minder en ik heb de laatste tijd ook dat telefoongesprekken soms (tijdelijk) wegvallen.
Iemand een idee of tips?

Rom is de Albinoman 10 juni versie
Smallbandversie is 11.76C 3504.00P_11.29A.3504.18_M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je geknooid met RIL etc. na het flashen van die ROM? If so, niet doen, is niet nodig. Bij mij draait CM10.1 perfect namelijk. Van welk netwerk maak je gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
Nee niks met RIL gedaan. Ook geen andere bijzondere dingen.
Gaat om vodafone maar gaat dus ook om Wifi bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Maakt je telefoon nog goed contact met je cover? Misschien de contactpunten een keer schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dit is mijn tweede Sensation en ook deze heeft het uitval probleem. Contacten al geschraapt, stukje achter de battery, WCDMA only geprobeerd - alles inclusief Anker batterij. Soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren achter elkaar knalt hij gewoon uit. Geen reboot, maar gewoon uit - vooral tijdens use van wat van ook (nav/bellen/browsen/whatever).

Nieuwe poging is de CPU/GPU clocks aanpassen in de Albinoman ROM voordat ik hem flash. Misschien is mijn part toch niet gebinned om 1566MHz te halen en is 1200MHz echt de max ... ik weet het niet. We gaan weer testen.

Baal er echt van, ROM is zo goed en als hij werkt is het een top toestel. Als dat uitvallen nou eens kon stoppen anders moet ik weer ~€300 schuiven voor een vergelijkbare telefoon en daar heb ik echt geen zin in.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Voor een ieder die zijn Sensation nog een beetje op wil krikken:

Inspiration 1.0.1 | Sense 4.1 | First full android 4.0.4 port!

Volledige Sense maar wel stock en unbloated, werkt geweldig hier. _/-\o_

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Als het goed is heeft SebastianFM zijn kernel klaar. Dat betekent 4.2.2 met Sense 4+ voor de Sensation *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Nice, zal er eens naar kijken van het weekend :D
Ik begin me nu wel te ergeren aan de rom die er nu op staat (laatste OrDroid), wifi hotspot werkt niet en Sense loopt regelmatig vast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
Arie- schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:07:
Maakt je telefoon nog goed contact met je cover? Misschien de contactpunten een keer schoonmaken.
Heeft helaas ook niet geholpen.

Inmiddels een andere oplossing gevonden: Nieuw abbonement afgesloten en daarbij de HTC One genomen.
Bevalt prima en beter bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

warhamstr schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:58:
Als het goed is heeft SebastianFM zijn kernel klaar. Dat betekent 4.2.2 met Sense 4+ voor de Sensation *O*
Wat grappig dit wou ik net vragen.

Maar is het een complete 4.2.2 inclusief butter, en Google Now? en een fatsoenlijk werkende camera?
[KERNEL] PyramidION v.0.1.3
Kernel created for ViperS JB.

Currently based on my Overclocked kernel v.1.5.2 for HTC Sensation, with fully implemented ION and updated drivers:
-battery,
-audio,
-headset,
-USB,
-WiFi,
-frame buffer,
-video decoding and encoding,
-genlock.

Features:
Compatible with HTC JB.
Overclocked CPU, added optimized CPU frequency tables with CPU frequencies up to 1836 MHz (1512 MHz by default) and L2 cache frequencies up to 1566 MHz.
Increased CPU voltage limits (700 mV - 1400 mV).
Added CPU Voltage Table interface that allows voltage adjustment.
Fixed CPUFreq.
Overclocked GPU, increased maximum GPU frequency in 3D mode from 267 MHz to 320 MHz (300 MHz by default), increased bus bandwidth.
Camera flash: low battery limit decreased to 10%.
Added USB OTG.
Enabled USB Host.
Added support for different types of USB peripherals: USB Hub, USB mass storage devices (e. g. USB HDD, USB Stick, MP3 player), USB HID devices (e. g. USB mouse, USB keyboard, Wireless mouse or keyboard with USB receiver).

Issues:
Camera doesn't work.
Geen camera dus... :'(

[ Voor 61% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-06-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Waarom gebruik je niet die Albinoman ROM, omdat je dan Sense mist? Persoonlijk liever een werkende camera met een rom die CM upstream support heeft dan Sense. But each his own!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:48
kaasaanfiets schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Wat grappig dit wou ik net vragen.

Maar is het een complete 4.2.2 inclusief butter, en Google Now? en een fatsoenlijk werkende camera?

[...]
Geen camera dus... :'(
013 is toch nog steeds de oude kernel?
De nieuwe is onderweg... die is nog niet vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Pittie schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:50:
[...]

013 is toch nog steeds de oude kernel?
De nieuwe is onderweg... die is nog niet vrijgegeven.
Oh ok.
En de camera gaat dan werk werken?
Ik ben benieuwd of je mobiel dan ook echt sneller wordt en of je battery leven ook beter wordt.

Misschien maar eens kijken naar zo'n Anker 1900mah accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:48
Eindelijk! Ze (SebiastiaanFM) hebben het geflikt!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2349756

Sense met JB en werkende camera!

Vanavond maar meteen flashen, ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Pittie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:21:

Dit moet ik maar is gaan uitproberen, helaas heb ik op dit moment geen tijd, maar deze ROM ga ik sowieso uitproberen.

Voor de genen die deze ROM al hebben geflashed, wat is jullie indruk en hoe is deze ROM in vergelijking met de ROM van albinoman qua performance, smoothness en accu duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

OMG, wat duurt die first boot lang!

Ok dat had dus 'iets' met fastboot te maken :D Bij problemen volg deze tut.

[ Voor 17% gewijzigd door warhamstr op 04-07-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Team Venom heeft zojuist ook ViperS 3.1.0 uitgebracht met de kernel van SebastianFM. Zojuist geflashed. Ik zat nog op Android 4.0 met Sense 3.6 van InsertCoin. De nieuwe rom brengt Android 4.1 met Sense 4+ met alle features werkend (dus nu ook camera!) met een ongelofelijke snelheid, wouw!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Wilde mn Sensation voor de laatste 2 maanden van mn abonnement nog even tweaken, voordat hij gaat dienen als reserve tel. Garantie is toch bijna verlopen, en een aantal functies zijn door intensief gebruik uitgevallen. Staat nu nog Android 4.0.3 met stock Android 3.6 op, alleen maar officiele updates geinstalleerd. Toestel is Vodafone branded.

Vroeg me af wat op dit moment de beste bootloader / rom is, sinds de fipo allang verouderd is. Heb nog nooit geroot, dus alles moet nog gedaan worden. Ik probeer het zelf na alles wat ik gelezen heb, maar weet niet welke bestanden en versies ik moet kiezen. Las iets over EXT4, en die 4.1 rom van SebastianFM lijkt ook wel wat. Ik hoor het graag!

[ Voor 42% gewijzigd door MuFFIN 007 op 08-07-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
EDIT:

Volg nu een guide voor het rooten, heb de bootloader al ge-unlocked via HTC Dev. Ben nu bezig met S-OFF maken via de wiretrick (want Hboot = 1.27) maar het progje van Team Unlimited is verwijderd van alle fora (voor Windows). Alleen nog maar te vinden voor Linux, wat ik nergens heb draaien. Heeft iemand het nog ergens staan, zodat ik het toch kan gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Na wat gerommel op XDA heb ik vandaag alles zowaar werkend gekregen! Enorm tevreden, ben benieuwd of de setup zo snel blijft als 'ie nu is!

- HTC Sensation Z710e
- Revelation 1.0.0. Rom
- Android 4.1.1 Jelly Bean
- Kernel 3.4.10 door SebastianFM
- S-ON / HTC Dev unlocked
- 4EXT Touch Recovery
- Sense 4+
- CPU @ 1.62 GHz (was 1.2 GHz)
- GPU @ 300 MHz (was 266 MHz)
- Anker Li-Ion 1900 mAh

[ Voor 5% gewijzigd door MuFFIN 007 op 09-07-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Omdat ik toch een HTC One heb, dacht ik, laat ik mijn Sensation ook maar eens rooten. Heb de ViperS 3.1.0 ROM er op gezet. Ik moet zeggen, dat is echt een wereld van verschil met hoe die was met z'n originele rom qua snelheid.

De volgende ROM die ik wil proberen, mag van mij zo origineel Google zijn als het kan. Welke is er dan aan te raden? Die Sense 4+ vind ik echt lelijk eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik denk dat je dan het best uit de voeten kunt met hypernonsense (een van Sense gestripte HTC rom) of CM10.1 (te vinden op XDA, niet op de site van Cyanogen). Ik gebruik nu al een poos CM10.1 en ben er bijzonder positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan ga ik die vanavond eens proberen denk ik. Pacman schijnt ook wel aardig vanilla te zijn heb ik zojuist vernomen.

Pacman ROM is me iets te spartaans, dus heb daarna CM10.1 er op gezet. Tot nu toe bevalt die erg goed. Al had ik 't idee dat de Viper ROM toch sneller is.

Misschien dat ik die vanavond nog eens ga proberen met deSense.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 10-07-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hmmm ik heb ook zin om de nieuwe rom er op te zetten, maar heb mijn mobiel binnenkort wel hard nodig en zit niet echt te wachten op problemen die ik achteraf ineens weer tegen kom.

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe kernel? Sneller hoor ik, en hoe zit het met de accu? Heeft hij ook google now enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik probeer al een tijd root toegang te krijgen maar het lukt niet.

-Unlocked via htc dev + s-off (was al s-off van GB)
-cwm 6 erop gezet
-Hboot= 1.27
Superuser 3.1.3 erop moeten zetten (oudere versies lukte niet..abort)
en SU- bin erop gezet

Cwm zegt geinstalleerd maar ik lijk nog geen root toegang te hebben volgens root checker app
Even geen idee wat te doen nu..?iemand?

Edt; mm heb SuperSU geflashed en nu werkt het wel..!!

[ Voor 6% gewijzigd door ionicdog op 10-07-2013 19:06 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Laatst online: 07:30
Ik ben net een gelukkige bezitter geworden van een HTC Sensation. Na het e.e.a. doorgelezen te hebben, heb ik deze ge-unlocked en ViperS 3.1.0 mod er op gezet. Edoch vallen mij een paar dingen tegen en ik vroeg me af of dit aan de ROM kan liggen. De camera en helemaal de video kwaliteit valt tegen (ook iets gelezen over een mod hiervoor), alsmede het geluid, dat ik vrij zacht vind op mijn koptelefoon (al vond de vorige gebruiker dit ook al).

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Koenoe schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:52:
Ik ben net een gelukkige bezitter geworden van een HTC Sensation. Na het e.e.a. doorgelezen te hebben, heb ik deze ge-unlocked en ViperS 3.1.0 mod er op gezet. Edoch vallen mij een paar dingen tegen en ik vroeg me af of dit aan de ROM kan liggen. De camera en helemaal de video kwaliteit valt tegen (ook iets gelezen over een mod hiervoor), alsmede het geluid, dat ik vrij zacht vind op mijn koptelefoon (al vond de vorige gebruiker dit ook al).
Heb je de linkerfix ook geflashed?

Verder kun je idd de Sense 5 camera zip downloaden en flashen.
Moet je wel die van deze post hebben!
http://forum.xda-develope...p?p=41813789#post41813789

@ de rest....
De eerste ervaringen met de Sense 4+ roms met SebastianFM's kernel zijn echt goed!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Laatst online: 07:30
albino71 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:19:
@ de rest....
De eerste ervaringen met de Sense 4+ roms met SebastianFM's kernel zijn echt goed!
Kan ik overigens alleen maar onderbouwen. Draait als een tierelier. Bedankt voor de info!

[ Voor 3% gewijzigd door Koenoe op 13-07-2013 00:46 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Koenoe schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:52:
De camera en helemaal de video kwaliteit valt tegen (ook iets gelezen over een mod hiervoor)
Misschien een dom idee, maar mijn lens wil nog wel eens smerig worden, misschien is die van jou dat ook smerig geworden.
, alsmede het geluid, dat ik vrij zacht vind op mijn koptelefoon (al vond de vorige gebruiker dit ook al).
Ik herken dit niet, maar ik gebruik dopjes, ik vermoed dat jouw koptelefoon een wat hogere weerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Arie- schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:39:
[...]
Misschien een dom idee, maar mijn lens wil nog wel eens smerig worden, misschien is die van jou dat ook smerig geworden.
...
Dat kan ook maar de code van de camera is op dit moment nog redelijk slecht/is niet optimaal (SebastianFM heeft de driver van scratch herschreven) Er zitten atm nog vreemde kleurverschillen in. Maar belangrijkste is dat hij iig werk.

btw wel super blij met deze nieuwe rom's , die paar maanden wachten tot ik kan verlengen worden een stuk makkelijker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Koenoe schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:46:
[...]

Kan ik overigens alleen maar onderbouwen. Draait als een tierelier. Bedankt voor de info!
Ik ook, draait prima. Bij mijn weten is alle Android 4.1 functionaliteit werkend, inclusief Google Now. Accuduur hangt natuurlijk van verbruik af, maar als je 'm normaal gebruikt gaat 'ie makkelijk anderhalf à twee dagen mee, zo uit de losse pols een verbetering van 15 à 25 procent ten opzichte van Android 4.0.3 met Sense 3.6 (laatste HTC update dus).

Helaas wel weer veel last van uitvallers sinds de ROM er op staat, soms weken geen last van maar de laatste dagen is het weer bar. Blijft gewoon een Sensation issue blijkbaar..

Ik heb zelf ook nog even een vraag; mijn frontcam werkt namelijk niet, al meer dan een halfjaar niet, en er lijkt geen softwarematige manier te zijn om dit te fixen. Harde resets, complete wipes, terug naar fabrieksinstellingen, zelfs met Android 4.1 wat er nu opstaat wil de frontcam niet aan. Kan het zijn dat er gewoon kortsluiting in zit waardoor hij hardwarematig simpelweg blokkeert? Als ik in de camera app switch wordt het scherm zwart en loopt de app vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Draai momenteel cyonagenmod 10.1 en heb ook last van uitvallen. Via de app "ROM manager" op "Fix permissions" gedrukt. Tot nu toe nog niet uitgevallen, maar dat zegt nu nu nog eigenlijk niks.

Edit: Telefoon is onderhand weer uitgevallen. Gister gekeken en viel toen uit bij het unlocken, opnemen van een gesprek en na het invoeren van de pin-code.

[ Voor 29% gewijzigd door Ventrigo op 17-07-2013 13:52 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
SebastianM heeft zijn ROM geupdate. 1.0.1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Ventrigo schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:18:
Draai momenteel cyonagenmod 10.1 en heb ook last van uitvallen. Via de app "ROM manager" op "Fix permissions" gedrukt. Tot nu toe nog niet uitgevallen, maar dat zegt nu nu nog eigenlijk niks.

Edit: Telefoon is onderhand weer uitgevallen. Gister gekeken en viel toen uit bij het unlocken, opnemen van een gesprek en na het invoeren van de pin-code.
Inderdaad, bij mij ook een twee keer uitgevallen tijdens opnemen van gesprek, wel erg vervelend. Ook bij schrijven sms-bericht, FB-chat, al paar keer gecrasht. Tijdens zwaar gebruik gerust 4x per dag. Nouja, het zijn de laatste weken (of dagen) met de Sensation voor mij, dus het moet nog maar even...
Iemand nog een idee voor mijn frontcamera probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
@CM10.1: Stuur je last_kmsg/logcats etc. naar de developer, dan heb je nog kans dat het gefixt wordt, anders is het gewoon accepteren.

@MuFFIN 007: Als je camera ook niet doet met de stock ROM dan denk ik dat ie gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik heb nu een week cynagonmod 10.1 draaien en had er meer van verwacht eigenlijk, mijn eerste custom rom.Hier en daar irritante bugs die ik met stock niet had.

Bv: video rec gaat slecht, soms geen opname op sd of schokkerig.
Camera opeens 4:3
Spontane reboots stuk 4 gehad in 1 week (badass govenor)
Had het sneller verwacht, soms haperig.
En accuduur nog geen 24 uur, anker batterij

Ik ga maar eens de Viper proberen of een andere..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik draai ook: SebastianM z'n ROM 1.0.1

In het begin echt super snel, maar toen ging google al mijn oude apps installeren en nu is het iets minder maar nog steeds wel snel.

Heb alleen wel last van dat de telefoon soms 5 seconden hangt, dan kan je niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Ik ben wel fan van de Albinoman rom. Vond hem een stuk sneller dan stock, ook geen reboots. Wel af en toe dat als ik gebeld word de speaker enkel een raar trillend zoemend geluid maakt en ik de ander niet kan horen, weet niet waar dat aan ligt. Telefoon werd wel slomer toen ik van 2GB kaartje naar 16GB kaartje ging met zelfde snelheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31

Kan je een korte uitleg geven hoe ik deze rom kan flashen op mijn Sensation?

Draai nog steeds op de stock rom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 22:44
Hallo tweakers,

Ik heb een klein vraagje, ik ga binnenkort een Sensation unlocken en rooten, en ik wil dan graag CM10.1 erop zetten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2115520). Er staat daar bij requirements rooted en firmware 3.32/3.33. Betekent dit dan dat je geen S-Off nodig hebt? En dat ik ook deze guide (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1631861) kan volgen? Met andere woorden, kan ik ook deze rom flashen met smartflash van 4EXT recovery?

Bevalt CM10.1 trouwens goed? Of is een andere rom beter? Ik draai nu zelf CM10.1 op mn Desire, dus ik heb eigenlijk geen zin in een downgrade :p

Alvast bedankt voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vind CM10.1 zeker een aanrader. Heb 'm zelf ook er op gezet en alles is gewoon een stuk snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik heb ook de CM10.1 maar ik wil naar de ARHD. Hiervoor heb ik weer firmware 3.33 nodig.
Deze had ik ook voordat ik naar Cm10 ging.Maar ik twijfel wat ik nu heb.
Veranderd zo'n rom ook je firmware?

In boot staat hboot 1.27
Bij de opties in android staat niet meer welke software versie ik heb, maar een mod van Cm10
Als ik een get version main doe krijg ik : 1.24.401.1 (zou de firmware moeten zijn)
Dus voor 80% zeker dat ik toch moet flashen..?

-edt: heb de firmware geflashd, was toch nodig en ahrd erop gezet
met een fastboot getvar all kon ik controleren of de juiste firmware erop stond

[ Voor 14% gewijzigd door ionicdog op 25-07-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Pfff nou met Revelation 1.0.1 is mijn accu verbruik echt hard achteruit gegaan. Ik kom nu net tot de avond terwijl ik met ViperS tot de nacht kwam.

Irritant zeg, iedereen zegt dat het verbruik beter is en bij mij weer net niet...

Het af en toe hangen van mn mobiel zou door een tekort aan RAM komen.
Iemand enig idee hoe ik hier kan managen of meer vrij kan maken?

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-07-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
misschien zijn erop cpu tweaks die kunnen helpen. Als je mobiel hangt dan is dat geen goed teken.
Maar je kan natuurlijk tasken steeds killen, (clean master gebruiken, die geeft aan wanneer wat te killen)
Anders gewoon weer een andere Rom proberen.
Ik ben van Cm10 naar Ahrd gegaan omdat Cm10 ook nog geen 22 uur vol kon houden.
Ahrd staat er net op dus even een weekje aankijken maar bevalt prima.
kaasaanfiets schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:21:
Pfff nou met Revelation 1.0.1 is mijn accu verbruik echt hard achteruit gegaan. Ik kom nu net tot de avond terwijl ik met ViperS tot de nacht kwam.

Irritant zeg, iedereen zegt dat het verbruik beter is en bij mij weer net niet...

Het af en toe hangen van mn mobiel zou door een tekort aan RAM komen.
Iemand enig idee hoe ik hier kan managen of meer vrij kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik blijf er bij dat alle batterijduurproblemen komen door software op je toestel, vrijwel nooit door de ROM. Greenify die sloot aan apps die niet hoeven te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 22:44
tiguan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:09:
Ik vind CM10.1 zeker een aanrader. Heb 'm zelf ook er op gezet en alles is gewoon een stuk snappier.
Is je Sensation S-Off? Of gebruikte je smartflash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Aardig irritant dat die google maps update op de albinoman rom zoveel screen issues geeft. Ik heb niets te willen van iemand die pro-bono mijn telefoon OS schrijft, maar ik ben wel in de gaten aan het houden of er geen 4.2.2 roms zijn zonder deze problemen.

Sinds dat ik hang-outs heb geïnstalleerd heb ik ook sterk het idee dat Google (play) Services zo'n 10-30% meer verbruikt over het totaal. Accu gaat een paar uurtjes minder lang mee, maar een dag lukt nog net (als ik niet veel bel/navigeer - dan wordt de telefoon echt goed heet met deze ROM).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Arie- schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:27:
Ik blijf er bij dat alle batterijduurproblemen komen door software op je toestel, vrijwel nooit door de ROM. Greenify die sloot aan apps die niet hoeven te syncen.
Ik heb de app geinstalleerd maar hij geeft aan dat hij met bepaalde apps zoals kik messenger, skype, whatsapp iets kan doen. Als ik dat stop met syncen komen mijn whatsappjes nog wel binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik heb een paar apps geïnstalleerd en sinds dien echt een drastisch batterij verbruik.
vanochtend 20% in 1 uur.

Waar ik daarvoor met een schone installatie van ViperS 3.1.1 (zo uit m'n hoofd) mijzelf juist verbaasde over het verbruik.

De laatst geïnstalleerde apps zijn.
- My Order
- TV Gids
- Viber
- Weeronline
- my Simyo
- Maps
- Google now ingesteld

- Ook heb een een App Grepolis toolbox. Dit is een app van een browsergame die ik speel. Die heeft altijd contact met internet? Als ik b.v. aangevallen wordt krijg ik direct een berichtje via die app.
Verbruikt dit ook veel accu? In de stats zie ik het niet terug komen.

Maps verbruikt als ik bij de accu stats kijk 38% en veruit het meest, terwijl ik het zo ongeveer 6 minuten heb gebruikt.

Hoe krijg ik nou controle over mijn verbruik, en welke apps verbruiken zoveel. Ik kan me niet voorstellen dat:
- My Order, TV Gids, Weeronline en my Simyo zoveel stroom verbruiken, deze apps doen immers alleen iets als ik ze opstart. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:28:
ik heb een paar apps geïnstalleerd en sinds dien echt een drastisch batterij verbruik.
vanochtend 20% in 1 uur.

Waar ik daarvoor met een schone installatie van ViperS 3.1.1 (zo uit m'n hoofd) mijzelf juist verbaasde over het verbruik.

De laatst geïnstalleerde apps zijn.
- My Order
- TV Gids
- Viber
- Weeronline
- my Simyo
- Maps
- Google now ingesteld

- Ook heb een een App Grepolis toolbox. Dit is een app van een browsergame die ik speel. Die heeft altijd contact met internet? Als ik b.v. aangevallen wordt krijg ik direct een berichtje via die app.
Verbruikt dit ook veel accu? In de stats zie ik het niet terug komen.

Maps verbruikt als ik bij de accu stats kijk 38% en veruit het meest, terwijl ik het zo ongeveer 6 minuten heb gebruikt.

Hoe krijg ik nou controle over mijn verbruik, en welke apps verbruiken zoveel. Ik kan me niet voorstellen dat:
- My Order, TV Gids, Weeronline en my Simyo zoveel stroom verbruiken, deze apps doen immers alleen iets als ik ze opstart. Toch?
Viber gebruik ik zelf niet, maar heb ik slechte (privacy gerelateerde) verhalen over gehoord, geen idee verder hoe dat programma werkt mbt het ontvangen van oproepen, mogelijk blijft je internetverbinding non-stop openstaan, hetzelfde geldt voor dat programma voor dat browserspel. Komt je telefoon wel in diepe slaap, of houden deze twee (of andere programma's) je telefoon wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Arie- schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:33:
[...]

Viber gebruik ik zelf niet, maar heb ik slechte (privacy gerelateerde) verhalen over gehoord, geen idee verder hoe dat programma werkt mbt het ontvangen van oproepen, mogelijk blijft je internetverbinding non-stop openstaan, hetzelfde geldt voor dat programma voor dat browserspel. Komt je telefoon wel in diepe slaap, of houden deze twee (of andere programma's) je telefoon wakker?
Geen idee, hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cassius schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:05:
Aardig irritant dat die google maps update op de albinoman rom zoveel screen issues geeft. Ik heb niets te willen van iemand die pro-bono mijn telefoon OS schrijft, maar ik ben wel in de gaten aan het houden of er geen 4.2.2 roms zijn zonder deze problemen.
Ik lees dezelfde problemen bij andere roms, dus ik gok dat het gewoon een bug is van de app en niet perse van de roms. Ik heb al dingen gelezen dat debug mode uitschakelen kan helpen 8)7. Geen idee of het echt helpt, maar je zou het eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Geen idee, hoe kom ik daar achter?
BetterBatterStats, je zult zelf even moeten uitzoeken hoe een en ander werkt, het komt er in het kort op neer dat je telefoon globaal drie modi kent:
  • Aan + Scherm aan
  • Aan + Scherm uit
  • Slaap
Het probleem zit 'm in Aan + scherm uit, je zit dit niet en wordt veroorzaakt door zogenaamde Wakelocks, de apps die deze veroorzaken kun je onder andere uitlezen met BetterBatteryStats. Dit hoort echter in de thread voor Google Apps, niet in het Sensation topic. Accu problemen komen vrijwel altijd door een defecte accu of één of andere app die nodeloos zaken loopt te doen, het is vrijwel nooit de ROM die iets veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik wilde mijn HTC flashen naar een nieuwere versie van CyanogenMod, maar na het flashen blijft de HTC op het witte begin scherm van HTC zelf steken... Dit heb ik tevens met een andere ROM geprobeerd. Weet iemand toevallig wat ik hier aan kan doen? Ik kan gelukkig nog wel in de recovery raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Welke bootloader heb je?
Ben je s-off?
Ben je HTC-dev off?
Heb je met 4ext smartflash geflasht?
Welke handleiding volg je?
Welke stap in die handleiding lukt nog wel?

[ Voor 27% gewijzigd door Arie- op 03-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik zie al waar het fout is gegaan! Ik wilde hem updaten om het toestel vervolgens te verkopen, dus ik was vergeten smartflash in te schakelen. De HTC had ik al een tijdje niet meer in gebruik. Nu werkt het wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gruijters op 03-08-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
De laatste 10.1 op XDA van Albinoman heeft wat problemen, WiFi verbinding leggen gaat soms niet en een crash/reboot is het gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik heb 10.1 er ook maar even opgehad. Ziet er wel mooi uit maar ik had ook spontane boots en inderdaad
problemen met wifi aanschakelen. Kan trouwens ook aan je radio versie liggen.
Ik ben nu over op Ahrd 7.3 al 3 weken en bevalt goed, stabiel, snel, en batterij gebruik is goed..ruim een dag.Kan het wel aanraden iedergeval. Ik draai wel met de go launcher ipv sense die gewoon op google play staat, erg fijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb Ordroid op mijn Sensation XE staan, hij werkte tot vandaag altijd perfect. Donderdagochtend uitgezet, simkaart eruit gehaald en in mn oude Nokia geduwd voor Lowlands, die gaat tenminste ruim een week mee. Nu kom ik weer thuis en doe mn sim weer in de Sensation, blijft Sense constant herstarten.

Ik heb al wat verschillende dingen geprobeerd;
Zonder sim, wifi uit start hij wel op maar herstart Sense ook na 5-10 min.
Met sim, wifi aan/uit start Sense niet eens op. Gaat gelijk van het scherm waar Laden in beeld is, na het invoeren van de pincode, naar het start scherm en start opnieuw op. Zonder sim, wifi aan, zelfde verhaal.

Zodra ik beeld krijg kan ik het menu naar beneden trekken en snel wifi uitschakelen of inschakelen, daarna start hij altijd meteen opnieuw op. Als ik de telefoon aan de laptop hang met usb en kies voor internet vanaf laptop delen, start hij ook opnieuw op.

Ik zou dus zeggen dat iets teveel geheugen eist zodra hij verbinding krijgt met internet. Maar het vreemde is dat hij zonder internet ook herstart na enkele minuten..
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Nieuwe rom flashen kan eventueel helpen, maar ik ben nu niet thuis dus dat is wat lastig op het moment. Kan nu helemaal niks met m'n tel en dat is best irritant :')

Edit:
Bedenk me dat ik de zip van de rom nog op mn sdcard heb staan, zal die eens opnieuw erop flashen :D

That did the trick. Beetje jammer dat ik alle apps nu weer mag installeren/instellen. Vorige keer installeerde hij veel apps vanzelf :o

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 19-08-2013 22:13 ]

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!