Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 19:01

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
Bij deze een tutorial voor de JuopunutBear S-OFF methode (Hboot hoger dan 1.18.0000).

Het uitvoeren van deze tutorial is geheel op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor enkele schade aan je telefoon tijdens het unlocken van je toestel.

De Hboot hoger dan 1.18.0000, Hboot 1.2x.xxxx, kun je niet unlocken via de Revolutionary methode.
Hiervoor is een andere methode ontwikkeld, die wel wat ingewikkelder is dan de Revolutionary methode.

Voor deze methode hieronder hoef je niet HTC-Dev unlocked te zijn, en vervalt je garantie niet!

Als eerst heb je een stuk dun, geleidend materiaal nodig, ik adviseer een gebogen paperclip. Buig deze precies zo, zodat de ene kant van de paperclip in het gaatje dat is aangegeven op de afbeelding hieronder komt, en de andere kant op de slot van het sd-kaartlezer kan worden gehouden (het word hieronder op het plaatje goed aangegeven).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VGzQt.jpg

Als je de paperclip op het goede formaat hebt gebogen, moet je zorgen dat daar waar je de paperclip vasthoud een stuk ducktape of iets dergelijks omheen zit. Je kunt de hele paperclip met duck-tape omwikkelen voor de zekerheid, als de puntjes maar onbedekt blijven.

1. Zorg ervoor dat USB-foutopsporting (USB-debugging) aan staat! Deze optie kun je hier vinden: Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling of bij Instellingen -> Optie ontwikkelen.
2. Om conflicten te voorkomen dien je alle Htc-drivers/software van je computer te verwijderen. Download hier de nieuwe drivers en installeer deze op je pc.
3. Download dit bestand, en unzip deze op een locatie waar je hem later makkelijk terug kan vinden
4. Sluit nu je telefoon middels usb aan op je pc en kies (op je telefoon) voor Htc Sync alszijnde usb-modus. Negeer de berichten over ‘htc sync kan niet gevonden worden’ deze heb je immers net verwijderd
5. Als de telefoon verbonden is met de computer moet je het bestand "temp_root.bat" uitvoeren. Wacht tot deze helemaal klaar is.
6. Download nu dit bestand en unzip deze op een locatie waar je hem later makkelijk terug kan vinden.
7. Start nu het bestand "ControlBear.exe" vanaf de lokatie waar je net de bestanden hebt uitgepakt.
8. Laat dit programma even zijn gang gaan, en na 15 tot 30 seconden sluit het programma de telefoon af en kom je op een gegeven moment in het Juopunutbear scherm. KOPPEL DE USB KABEL NU NIET MEER LOS!
9. Nu komt het moeilijke gedeelte, je gaat als het ware je telefoon hacken. Je hebt nu de paperclip nodig die je van tevoren hebt gemaakt. Als je de volgende tekst op je beeldscherm ziet verschijnen moet je de wire-trick doen:

code:
1
2
"Do not remove sdcard from phone 
Do wire-trick now!! Look instructions at web"

De wire-trick houd in, dat je de paperclip die je van tevoren gemaakt hebt in het goede gat achterin je telefoon stopt, en tegelijkertijd tegen je sd-kaart slot houd.
Je moet het gat en de sd-kaart slot eerst 0,5 seconden aanraken, dan 1,75 seconden loslaten, en dan weer 0,5 seconden aanraken (zie het plaatje hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oSMlA.gif

Als alles goed is getimed, gaat ControlBear je telefoon unlocken. Als alles goed is gegaan moet je de volgende tekst zien (van begin af aan):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
======== ControlBear version 0.2 for JuopunutBear S-OFF ==========
Starting up......
Making room for beer......
Loading sixpacks on sdcard......
Loaded......
Do not remove sdcard from phone
Do wire-trick now!! Look instructions at web

Waiting device....
Rebooting device
Please wait....
Found device... Please wait...
Getting into bar.....
Raising Glass
SUCCESS - Taking a sip.
SUCCESS - Beer is tasty.
SUCCESS - Beer is tasty.
SUCCESS - Beer is tasty.
SUCCESS - Beer is tasty.
SUCCESS - Buddies and Beer
Checking alcohol level......
Seems to be just right.....
Let's take one more......
Aaaah, nice sunny day!!
Rebooting.......
Waiting device....
Found device... Please wait...
Rebooting bootloader.......
Waiting device....
Fastboot detected
JuopunutBear S-OFF success
Do you want to install JuopunutBear modified hboot? (y/n)
Installing JuopunutBear hboot.....
Waiting.....
Flashing.......
Rebooting......
JuopunutBear hboot installed
Press ENTER to exit.....

Als dat allemaal achter de rug is, moet als het goed is je telefoon S-Off zijn!
Als de ControlBear.exe een foutmelding geeft, dan is waarschijnlijk de timing niet goed geweest, meestal heb je een paar keer nodig voordat het werkt.

Mochten er op / of aanmerkingen zijn, zet het even in een berichtje en dan pas ik het even aan :)

[ Voor 2% gewijzigd door Jelmertjuh op 22-09-2012 15:53 . Reden: Foute link voor NO HTC DEV Controlbear, nu opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01 14:57
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1614617

Ik denk dat je dit vertaald hebt. Maar hier staat dus wel:
Juopunutbear Requirments:

* Be unlocked using the HTCdev bootloader unlock - http://htcdev.com/bootloader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Be rooted (have superuser and/or an unsecured boot image installed)
* Have a spare microSD card, or to have backed up all contents of your SDcard, the card will be wiped
* Have fastboot and adb drivers installed and working (windows)
* Have usb debugging enabled
* Have a legth of insulated wire of sufficient length to join the contact points for your device (paperclip)

En jij zet ongeveer bovenaan: Voor deze methode hieronder hoef je niet HTC-Dev unlocked te zijn.
Bedoel je hiermee dat ik de bootloader ook anders kan verwijderen, of hoef ik de bootloader niet verwijderd te hebben? :?

Moet ik ook eerst een back-up maken, of raak ik mijn bestanden niet kwijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Felixious op 06-07-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:20
hi,
ben ook al een tijdje bezig geweest om dit voor mekaar te krijgen
en inderdaad bij mij zegt deze ook bootloader not unlockd
ik heb de code opgevraagd bij htc en ook gekregen maar zelfs toen lukte het niet
deze gaf een foutmelding
er is zelfs een moderator (kgs1992)van xda mee bezig geweest via teamviewer
maar niks hielp zelfs niet via zijn eigen account bij htc dev
krijg wel de unlock toegestuurd in de mail maar bij flashen gaat het niet
zal ook graag willen rooten en of unlocken maarja het gaat niet he
zelfs de wiretrick zegt must first unlock
mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hee,
Ik heb de wire trick gedaan zonder htc dev unlock hoor!
Goed lezen :)
en kgs hielp mij toen ook.
Aardige jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
FDransfeld schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:11:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1614617

Ik denk dat je dit vertaald hebt. Maar hier staat dus wel:
Juopunutbear Requirments:

* Be unlocked using the HTCdev bootloader unlock - http://htcdev.com/bootloader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Be rooted (have superuser and/or an unsecured boot image installed)
* Have a spare microSD card, or to have backed up all contents of your SDcard, the card will be wiped
* Have fastboot and adb drivers installed and working (windows)
* Have usb debugging enabled
* Have a legth of insulated wire of sufficient length to join the contact points for your device (paperclip)

En jij zet ongeveer bovenaan: Voor deze methode hieronder hoef je niet HTC-Dev unlocked te zijn.
Bedoel je hiermee dat ik de bootloader ook anders kan verwijderen, of hoef ik de bootloader niet verwijderd te hebben? :?

Moet ik ook eerst een back-up maken, of raak ik mijn bestanden niet kwijt?
Omdat je een temp root doet (in het eerste gedeelte), hoef je niet HTC Dev unlocked te zijn ;)
Ik heb mijn tutorial ook niet vertaald, ik heb dit zelf ondervonden en alle stappen opgeschreven, alleen de plaatjes en de programma-uitvoer heb ik uit een ander topic vandaan gehaald ;)

In principe blijft eerst ook gewoon je bestaande OS behouden, alleen de bootloader word geunlocked.
Pas als je een nieuwe ROM gaat flashen, die niet op je bestaande ROM lijkt qua Android versie e.d. zou ik een backup maken en voor een full wipe gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmertjuh op 13-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
pc-mechanic schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:27:
hi,
ben ook al een tijdje bezig geweest om dit voor mekaar te krijgen
en inderdaad bij mij zegt deze ook bootloader not unlockd
ik heb de code opgevraagd bij htc en ook gekregen maar zelfs toen lukte het niet
deze gaf een foutmelding
er is zelfs een moderator (kgs1992)van xda mee bezig geweest via teamviewer
maar niks hielp zelfs niet via zijn eigen account bij htc dev
krijg wel de unlock toegestuurd in de mail maar bij flashen gaat het niet
zal ook graag willen rooten en of unlocken maarja het gaat niet he
zelfs de wiretrick zegt must first unlock
mvgr
Dan is het in het gedeelte van de temp root (Stap 5) niet goed gegaan, volg de tutorial stapje voor stapje, dan moet het echt werken :)
Zorg ook dat je een goede verbinding hebt met de PC / Laptop. Alle HTC Sync drivers dienen verwijderd te worden, en de clean drivers, die je bij stap 2 download dienen goed geïnstalleerd te zijn!
Succes ermee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jelmertjuh op 13-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:20
controlbear blijft nog steeds zeggen dat mijn toestel niel unlockd is??en stopt dan ook gelijk
en hoe kan ik zien of mijn adb drivers goed geinstalleerd zijn
kan ik nu wat met rommanager van clockworkmod?

er is niet helemaal duidelijk of je wel of niet unlock nodig hebt
en wat kanik aan roms doen zonder unlock
en een andere manier van unlock (wiretrick werkt ook niet)
misschien moet het op de jip en janeke manier
op 1 of andere manier gaat er steeds iets mis als ik
een beetje de forums door spit (tweakers en xda)
ik denk ook wel dar er wel een hoop externe factoren meespelen
drivers adb/htc/

update:
kheb bij vodafone de unlock opgevraagd met mijn imei nummer
dit schijnt niet bekend te zijn bij vodafone?
zij gaan deze opvragen bij htc en dan krijg ik um via de mail
mijn imei nummer van mijn toestel is anders dan er op de doos staat?
toestel is wel voor reparatie weggeweest naar dynafix
als deze er een andere hardware in gedaan hebben moet er toch
er een nummer van bekend zijn, vreemd allemaal
wacht het wel weer af

[ Voor 106% gewijzigd door pc-mechanic op 14-07-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Raar hij geeft bij mij aan, Device needs to be HTC Unlocked

Edit :

Beetje extra info

*** LOCKED ***
Pyramid PVT Ship S-on RL
HBOOT - 1.29.0000
eMMC-boot
Mar 2 2012, 18:14:34

HBOOT

Wat doe ik fout?

Edit 2 :

Ook ontdenkt dat het toestel nu niet meer goed draait elke x als ik naar settings oid ga krijg ik te zien dat het process gestopt is.. Ff factory reset doen..

[ Voor 85% gewijzigd door Logitech1 op 14-07-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
Er stond een foute link in de tutorial wat de "Device needs to be HTC Unlocked" melding veroorzaakte (bedankt Logitech1).
De link is nu aangepast, dus de tutorial moet nu goed werken mits deze goed gevolgd word.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmertjuh op 15-07-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vraagje, hoe reageerd de officiele update van HTC op deze S-OFF ?
Kan je de updates gewoon instaleren ?

Ik heb nu de dev-unlock maar kan geen updates meer instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
SpiriTNL schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:39:
Vraagje, hoe reageerd de officiele update van HTC op deze S-OFF ?
Kan je de updates gewoon instaleren ?

Ik heb nu de dev-unlock maar kan geen updates meer instaleren.
Je kan altijd dan gewoon de updates van XDA forum of iets dergelijks afhalen, en installeren.
Het lijkt mij dat de OTA update gewoon moet werken, maar misschien dat de update dan in de war raakt met de custom recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Heb je eventueel al tijd gehad om de nieuwe methode online te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
Nee nog niet, komende week heb ik daar meer tijd voor.
In principe verschild het niet veel van deze, alleen een andere temp root.
Het moet nu ook lukken met de handleiding zoals die nu is, maar ik ga de handleiding uiteraard wel aanpassen.

[ Voor 63% gewijzigd door Jelmertjuh op 24-07-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01 14:57
Nadat ik dit heb geprobeerd zijn alle bestanden van mijn sd-kaart gewist en is mijn kaart helemaal onbruikbaar! Al mijn foto's en muziek etc. ben ik kwijt! Ik typ dit al huilend omdat ik dus al mijn foto's kwijt ben! Ik had een backup gemaakt met titanium backup, maar omdat de backup op m'n sd-kaart stond kan ik nu dus ook niet meer bij de backup!
;w ;w ;w ;w ;w ;w :F :F :F :F :F :F :F :F :F ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w :F :F :F :F :F :F :F :F :F ;w ;w ;w ;w ;w ;w |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Als iemand mij kan helpen heel graag!

[ Voor 24% gewijzigd door Felixious op 25-08-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waarom probeer je het dan ook niet even met een ander sd kaartje of maak je een backup op je pc/laptop?
Kan je je sd kaart nog rechtstreeks aan je pc koppelen dmv een kaartlezer oid? Dan zou je met een windows programma kunnen proberen je bestanden terug te halen.
In ieder geval NIET formateren! Dan ben je het zeker kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
FDransfeld schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:16:
Nadat ik dit heb geprobeerd zijn alle bestanden van mijn sd-kaart gewist en is mijn kaart helemaal onbruikbaar! Al mijn foto's en muziek etc. ben ik kwijt! Ik typ dit al huilend omdat ik dus al mijn foto's kwijt ben! Ik had een backup gemaakt met titanium backup, maar omdat de backup op m'n sd-kaart stond kan ik nu dus ook niet meer bij de backup!
[Een heleboel Smileys]
Als iemand mij kan helpen heel graag!
Is het nog goed gekomen met je foto's etc.?
Ik zou niet weten waarom je SD-Kaart leeg moet zijn gegooid, is bij mij niet gebeurd.

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:47
Link bij optie 6 werkt niet volledig. kom op die site, maar welke moet ik nu downloaden. helpppp a.u.b.

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
De link was veranderd op de website van unlimited.io.
Het linkje is nu aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:47
Jelmertjuh schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:55:
De link was veranderd op de website van unlimited.io.
Het linkje is nu aangepast!
Bedankt, ga het weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:01
Kan iemand mij helpen?

Ik ben bezig met het S-off maken van mijn telefoon, maar bij stap 8, zegt controlbear 'do wire-trick now!!'. Maar mijn Sensation is niet bij het scherm van Jupponutbear (hoe je het dan ook schrijft). Hij is gewoon bij het start scherm, en kan HTC Sense niet laden. Hij is heel de tijd bezig met het laden van HTC Sense. En in de statusbalk zegt hij dat de SD kaart leeg is. Met een tekentje van een Sd kaart en een vraagteken er naast.

Hoe kan ik deze probleem oplossen?

p.s.: dat de gegevens op de SD kaart verdwenen zijn, is niet erg, want ik heb een backup op mijn pc staan. Maar ik wil wel graag gaan rooten.

[ Voor 12% gewijzigd door yeth3119 op 19-10-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Topicstarter
Als het goed is moet je niet meer in je android omgeving zitten als je de wire-trick moet doen.
JuopunutBear zou je mobiel normaal gesproken opnieuw opstarten in een soort JuopunutBear mode.
Welke versie van de HTC rom staat er op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 23:26
Als eerste bedankt voor deze handleiding! Het heeft mij heel veel geholpen in het S-OFF krijgen van mijn telefoon. Het ging niet vlekkeloos, maar met vallen en opstaan kom je er wel.

Ik heb wel wat moeite moeten doen om het ControlBear programma te vinden. De link naar de site van Unlimited.io voor het bestand ControlBearRelease_pyramid_ICS_WIN_NOHTCDEV.zip werkt namelijk niet meer. Unlimited.io heeft de windows-bestanden van de site afgehaald en ondersteund alleen nog maar Linux. Na wat zoeken op XDA kwam ik het juiste bestand in een Dropbox linkje tegen.

Verder kreeg ik een altijd keren een error, maar dat kwam doordat mijn telefoon niet op de juiste manier verbonden was met de pc. In het begin kreeg ik niet die 'HTC Sync' error, maar toen ik eenmaal op de juiste manier verbonden was, was het ook zo gebeurd. Hierna moest ik nog wel de temp root ongedaan maken, om weer op een gewone manier met mijn telefoon te kunnen werken.

Stap 1 is voltooid, op naar de volgende stap. Nogmaals dank! :)

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Pagina: 1