Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Floris-K schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:12:

Meestal als je telefoon na de boot animatie opnieuw opstart, dan heeft dit te maken met de firmware. Kijk even op XDA voor de juiste firmware :)
Ik denk dat ik dan buiten die meestal val, want ik heb de allerlaatste versie van firmware erop gezet ' Firmware from 3.33.401.6 & 3.33.401.106 RUU' (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412618).

Hierbij OpenSensation geprobeerd en ook ViperS, bij allemaal hetzelfde probleem. Ik wil nog kijken wat er verder gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH

FCH

Ik ga nu downgraden naar 1.17 firmware en deze Rom proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:23
Je bent S-Off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH

FCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH

FCH

Blijft wederom hangen op 'SENSATION'-logo. Eerst geprobeerd met 1.17, toen met 3.12 (firmware). Ik denk dat mijn opties wel een beetje ophouden nu.

Ik weet niet of s-on maken tot de mogelijkheden behoord, aangezien de telefoon in Windows - als ik hem USB wil connecten via 'Toggle USB' in Recovery - niet wordt herkend (onbekend apparaat). Verklaart ook waarom hij niet oplaadt, zal wel een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb vergelijkbare problemen met een custom rom installeren. Heb er geen ervaring mee, vandaag voor het eerst geprobeerd. Een aantal verschillende guides en tutorials gevolgd en het volgende voor elkaar gekregen:
- Root (SuperUser app)
- ClockworkMod recovery erop
- Backup gemaakt van huidige systeem (die ik ook kan terug zetten)
- Installeren van custom ROMs lijkt allemaal prima te gaan (CyanogenMod 9.1 en ParanoidAndroid geprobeerd)

Bij het opstarten met custom ROM blijft hij ook 'hangen' in de boot animatie. De animatie loopt wel gewoon door, maar zelfs na meer dan een half uur was hij nog niet opgestart (meerdere keren), ik ga er vanuit dat het niet zo lang moet duren (ook al staat er af en toe dat de eerste keer opstarten lang kan duren).

De stap die ik in elke tutorial / guide gemist heb is het S-OFF maken (in de bootloader staat dan ook nog S-ON), en nu kom ik er achter dat mijn Sensation heel lastig S-OFF te maken is (ik moet met een draadje in een gat gaan zitten prikken, ja dag daar ga ik niet aan beginnen) omdat ik een of andere HBOOT 1.27.000 heb, ofzoiets.

Nu heb ik de volgende guide gevonden voor het installeren van custom ROMs met S-ON:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25587345

Maar als ik het goed begrijp (waarschijnlijk niet), kan ik nu alleen roms kiezen met de juiste firmware en android versie? Ik zit nu op Android 4.0.3 geloof ik, dus kan ik niet een custom ROM van 4.1 of zelfs 4.2 installeren? Zo ja dan zie ik het doel niet zo, ik wil juist graag die nieuwere proberen (en vooral zonder Sense daar ben ik echt op uitgekeken, standaard Android is veel mooier). Of klopt dat niet wat ik zeg...

Wat is de reden dat ik mijn roms niet kan draaien? Moet ik S-OFF zijn, of kan ik alleen 4.0.x draaien? Het gaat om een standaard HTC Sensation (europese versie zal dat dan wel zijn).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Cassius schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:50:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde probleem, was een nieuwe batterij de oplossing? Het toeval is dan wel ... ik kreeg dit probleem pas na de Bruce rom te gebruiken - daarvoor niet. Geeft toch te denken.
Een nieuwe batterij is de oplossing vreemd genoeg.
Heb een Anker besteld op Amazon.de á €8,- dus de kosten zijn te overzien.
Batterij gaat trouwens dikke anderhalve dag mee. De oude van mij haalde amper een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Maak je telefoon nu gewoon S-Off met de wire trick en Juopunot bear, het valt super mee om te doen als ik alle reacties mbt die methode mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 15:49
Hallo, ik ben nieuw hier en ben me sinds deze week aan het verdiepen in het rooten van m'n Sensation.
Sinds gister heb ik de mijne ook:
- Root
- S-off
- 4ext recovery

Deze ROM met Android 4.1.2 draait erop: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009 (incl. de eigen kernel)
Hij loopt als een trein, dus ben zeer tevreden!
Arie- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:06:
[...]
Maak je telefoon nu gewoon S-Off met de wire trick en Juopunot bear, het valt super mee om te doen als ik alle reacties mbt die methode mag geloven.
Absoluut! Het kost misschien enige moeite, maar het is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik draai nu al een tweetal maand Bruce's CM10 en ben super tevreden :-)

Anyway, waarom zou je die juopunotbear doen als je gewoon via htcdev kunt unlocken?
Ik draai ook gewoon custom rom's + root en heb juopunotbear niet gedaan... (en ja, HBOOT 1.27, dus geen revolutionary mogelijk)...

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

NickThissen schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:52:
Wat is de reden dat ik mijn roms niet kan draaien? Moet ik S-OFF zijn, of kan ik alleen 4.0.x draaien? Het gaat om een standaard HTC Sensation (europese versie zal dat dan wel zijn).
Je kunt zonder S-OFF inderdaad alleen een rom draaien met dezelfde kernel als de officieële HTC rom.
Wil je CM10 draaien dan zou je toch echt je toestel S-OFF maken met de wire-trick.
Dat lijkt moeilijk, maar het is echt goed te doen als je goed de instructies volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De wire-trick is inderdaad vrij gemakkelijk, ik heb me niet heel strikt aan die timings gehouden en het gewoon op gevoel maar een beetje geprobeerd met een stukje elektriciteitsdraad en na twee pogingen was het gelukt :).

Ik draai nu ongeveer een maand de CM10 ROM van Bruce en dit bevalt al ontzettend veel beter dan de stock ROM, ik mis Sense echt totaal niet. Het enige waar ik last van heb is dat WhatsApp soms blijft hangen en dat de rekenmachine niet meer goed werkt. In WhatsApp ververst het beeld dan niet meer, ik kan wel door blijven typen en een bericht versturen maar op het scherm veranderd er dan niets. De geluiden hoor ik wel. Even naar het home scherm en dan weer terug naar WhatsApp lost dat weer op maar het begint nu toch wel irritant te worden. De rekenmachine geeft vreemde waardes aan, als uitkomst krijg ik in plaats van getallen vaak dingen als '1E' of 'A0'. Heeft iemand enig idee wat deze problemen zou kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Dat klinkt niet best Dick, ik zou gek worden daarvan haha!

Ik hoor allemaal dingen over het rooten van de Sensation dat ik denk van: kan het niet meer zoals dat in het begin van de Sensation ging? Ik downloadde toen gewoon een tooltje en voila de telefoon was S-Off, zat totaal geen moeilijkheidsgraad in. Is het door updates van HTC dat de telefoon niet meer zo simpel te rooten is of iets? Ik was echt binnen een boer en een scheet klaar, maar weet alleen totaal niet meer hoe die tool toen heette.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19

SilencerNL

No remorse

Dick schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:02:
... Het enige waar ik last van heb is dat WhatsApp soms blijft hangen en dat de rekenmachine niet meer goed werkt. In WhatsApp ververst het beeld dan niet meer, ik kan wel door blijven typen en een bericht versturen maar op het scherm veranderd er dan niets. De geluiden hoor ik wel. Even naar het home scherm en dan weer terug naar WhatsApp lost dat weer op maar het begint nu toch wel irritant te worden...
Ik heb echt precies hetzelfde probleem met WhatsApp, echter draai ik de OpenSensation rom (ook door Bruce). Als je een oplossing hiervoor hebt gevonden, hoor ik dat graag!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:18
Anoshky schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:37:
Ik draai nu al een tweetal maand Bruce's CM10 en ben super tevreden :-)

Anyway, waarom zou je die juopunotbear doen als je gewoon via htcdev kunt unlocken?
Ik draai ook gewoon custom rom's + root en heb juopunotbear niet gedaan... (en ja, HBOOT 1.27, dus geen revolutionary mogelijk)...
Omdat je met htcdev niet altijd hem goed unlockt krijgt (ik heb er last van). Mijn xe was unlockt en is een keer gerepareerd geweest. Hierna kwam hij gelockt terug en ik heb hem natuurlijk meteen weer geunlockt )zowel s-off als Unlock van hboot), maar dit werkte niet volledig. Ik kan mijn WIFI niet inschakelen na de installatie van de custom rom, wat duidt op dat hij niet volledig is geunlockt.

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcoelskamp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Zo nu maar een weer wat updaten. Mijn InsertCoin van vorig jaar Jan. begint raar te doen.

Kan ik met mijn htcdev 1.27 gewoon nieuwe ROM downloaden?
Of moet ik deze updaten naar JuopunutBear??

Ga ieder geval overstappen naar
[ROM][CM10][Kang][Pyramid][4.1.2][09 JAN]
of
[ROM][Sense 4.1][12.01] Team Venom presents: ViperS 1.6.1

Alvast bedankt heren!

EDIT,

Back up met 4EXT Touch Recovery.
Alles gewist, clean install.
Van ROM Insertcoin naar ViperS 1.6.1

Ga eerst kijken hoe de nieuwe Sense bevalt, kan altijd kijken naar Bruce, maar zag wel wat Changelogs waar fout meldingen in staan.

[ Voor 25% gewijzigd door wilcoelskamp op 13-01-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Zijn er hier toevallig mensen die zijn/(haar) telefoon hebben geroot met deze tool?
[TOOL] HTC Sensation 4G All-In-One Toolkit V3.0 [12-23-2012] [Noob-Proof]

Ik heb de bootloader al geunlocked zonder deze tool!
Ik probeer de tool te draaien met windows 7, dit omdat de maker dit ook doet. Alleen na het instaleren van de drivers blijft de tool bij "waiting for device" staan. Hebben andere mensen hier misschien ook last van/last van gehad? Ik kon er op XDA developers niets over vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je in je telefoon aangegeven dat USB debug toegestaan is? Ik weet niet zeker of dat in elke ROM een optie is, mogelijk is het niet eens vereist, maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet. In mijn HyperNonSense:
code:
1
Settings > Developer options > USB debugging

Edit: Als je de bootloader al ontsloten hebt, wat wil je dan nog met deze tool doen, een nieuwe recovery flashen?
Edit2: Wat krijg je te zien als je het volgende typt in de command prompt als je telefoon is aangesloten?
code:
1
adb devices

Ik ken de toolkit verder niet, maar zitten daar de juiste drivers in (3.0.0.0.7 oid, ik weet het niet meer precies ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Arie- op 14-01-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Arie- schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:11:

Edit: Als je de bootloader al ontsloten hebt, wat wil je dan nog met deze tool doen, een nieuwe recovery flashen?
Edit2: Wat krijg je te zien als je het volgende typt in de command prompt als je telefoon is aangesloten?
code:
1
adb devices

Ik ken de toolkit verder niet, maar zitten daar de juiste drivers in (3.0.0.0.7 oid, ik weet het niet meer precies ;))
Ik zou inderdaad een nieuwe recovery willen flashen, USB debugging stond aan ;) Als ik de recovery geflasht heb, kan ik namelijk PermRoot aanklikken ;)}

Je kunt standaard geen commands typen met deze tool, de commands zijn al voorgeschreven onder een button. :) De goede drivers moeten er ook in zitten, htc 3.0.0.7 inderdaad. :+

Kijk eens in mijn advertenties :o

[ Voor 28% gewijzigd door -Bas op 15-01-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 07-09 16:15
wilcoelskamp schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:42:
Zo nu maar een weer wat updaten. Mijn InsertCoin van vorig jaar Jan. begint raar te doen.

Kan ik met mijn htcdev 1.27 gewoon nieuwe ROM downloaden?
Of moet ik deze updaten naar JuopunutBear??

Ga ieder geval overstappen naar
[ROM][CM10][Kang][Pyramid][4.1.2]\[09 JAN]
of
[ROM][Sense 4.1][12.01] Team Venom presents: ViperS 1.6.1

Alvast bedankt heren!

EDIT,

Back up met 4EXT Touch Recovery.
Alles gewist, clean install.
Van ROM Insertcoin naar ViperS 1.6.1

Ga eerst kijken hoe de nieuwe Sense bevalt, kan altijd kijken naar Bruce, maar zag wel wat Changelogs waar fout meldingen in staan.
Ik had vorige week ook viper geflashed en merkte dat ik 8 uur met de batterij deed, zeer slecht ervaring qua batterij gebruik dus. Ik heb nu die kang erop staan en die is echt een stuk beter. vanaf 's morgens 7 uur tot 's avonds 11 uur en dan houd ik 5 % batt over en gaat ie aan de lader. >:)

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Waarschijnlijk is het gewoon iets stoms waar we op dit moment beiden niet opkomen. Eerst dingen uit sluiten lijkt me.
Andere USB poort computer geprobeerd?
Andere USB kabel gebprobeerd?
Doet alles wel als je gewoon in je ROM zit?
Je zou toch even nog even
code:
1
adb devices
moeten proberen, dan weet je namelijk zeker of je telefoon wel door Windows herkend wordt.

Wat anders er omheen werken is, telefoon uitzetten, volume omlaag blijven inhouden, kort power aanraken, dan kom je in de bootloader. Misschien dat je telefoon wel onmiddellijk in de bootloader wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
randomice schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:05:
[...]

Ik had vorige week ook viper geflashed en merkte dat ik 8 uur met de batterij deed, zeer slecht ervaring qua batterij gebruik dus. Ik heb nu die kang erop staan en die is echt een stuk beter. vanaf 's morgens 7 uur tot 's avonds 11 uur en dan houd ik 5 % batt over en gaat ie aan de lader. >:)
Viper werkt bij mij nu juist weer fantastisch met de accu. Het is maar wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:46:
[...]
Viper werkt bij mij nu juist weer fantastisch met de accu. Het is maar wat je ermee doet.
Mijn batterij gaat in ViperS ook veel langer mee (geen speciale set-up: gewoon Faux 10b8, Intellidemand min 192, max 1566). Hij gaat ook langer mee dan de ROM van Bruce (CM 10). Meestal haal ik met ViperS ongeveer 2 dagen, met Bruce 1 dag.

Waar ik overigens bij de ROM van Bruce (heeft stiekem toch een kleine voorkeur vanwege de snelheid) veel last van heb, zijn de wakelocks. Ik verlies 's nachts vaak 10% aan batterij. Het is een bekende bug, maar het zorgt er wel voor dat de batterij minder lang mee gaat.

Ik draai op dit moment de CM10-ROM van Member's Choice. Is al behoorlijk oud (1 november 2012), maar heeft minder last van die wakelocks en is even snel en stabiel als de ROM van Bruce en heeft daarnaast Android 4.2-features. Bevalt erg goed, heeft voor mij een batterijduur tussen de ROM van Bruce en ViperS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ik draai sinds een paar dagen de Android 4.2.1 Envolv rom ([ROM][PRE-ALPHA] Jelly Bean 4.2.1 Pre-Alpha 1 [17.01.13]), en ben er erg tevreden mee!
Batterijverbruik lijkt beter, de telefoon start aanzienlijk sneller op en lijkt ook over het algemeen wat sneller te zijn in het gebruik.
Data / 3G werkt goed, meestal gewoon vol bereik, WiFi werkt goed, en de camera werkt ook super.
Aanrader!

[ Voor 16% gewijzigd door Jelmertjuh op 22-01-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Wat is nu een goede kale ics voor de Sensation?
De laatste Vipers worden steeds zwaarder lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
HyperNonSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:40
coob schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:00:
Wat is nu een goede kale ics voor de Sensation?
De laatste Vipers worden steeds zwaarder lijkt het wel.
Ja dat heb ik ook gehad. Heel lang ViperS gebruikt, en het werkte altijd wel goed, maar vond hem de laatste tijd wat trager worden, kreeg random reboots enzo. Had daar weinig trek in. Gekeken voor een nieuwe rom, en zat te twijfelen tussen HyperNonSense (ICS), AOKP van Bruce (4.1) of die nieuwe PRE-ALPHA 4.2.1. Toch maar gekozen voor die van Bruce omdat ik toch jelly bean wilde, maar wel wat stabieler dan een PRE-ALPHA. Gebruik nu bruce's rom (build van 06/01) al 2 weken, en die draait als een zonnetje.

Hoe zit het met de ervaringen van de (enige) 4.2.1 rom? Al wat gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Ik heb hem een aantal dagen gebruikt en moet zeggen: voor een pre-alpha ROM is hij erg stabiel. Goede batterijduur (kom ongeveer 1,5 door met 1 lading, redelijk intensief gebruik). Ik ben er weer van afgestapt omdat de ROM niet altijd even vloeiend is. Met het scrollen tussen homescreens heb ik last van lag (niet veel, maar er zijn ROM's die veel soepeler draaien), maar ook met het openen van apps hapert hij soms. Ik blijf de ROM zeker in de gaten houden en als er een update is zal ik hem zeker weer proberen.
Farid_A schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:40:
[...]

Ja dat heb ik ook gehad. Heel lang ViperS gebruikt, en het werkte altijd wel goed, maar vond hem de laatste tijd wat trager worden, kreeg random reboots enzo. Had daar weinig trek in. Gekeken voor een nieuwe rom, en zat te twijfelen tussen HyperNonSense (ICS), AOKP van Bruce (4.1) of die nieuwe PRE-ALPHA 4.2.1. Toch maar gekozen voor die van Bruce omdat ik toch jelly bean wilde, maar wel wat stabieler dan een PRE-ALPHA. Gebruik nu bruce's rom (build van 06/01) al 2 weken, en die draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
DwightKSchrute schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:15:
Ik heb hem een aantal dagen gebruikt en moet zeggen: voor een pre-alpha ROM is hij erg stabiel. Goede batterijduur (kom ongeveer 1,5 door met 1 lading, redelijk intensief gebruik). Ik ben er weer van afgestapt omdat de ROM niet altijd even vloeiend is. Met het scrollen tussen homescreens heb ik last van lag (niet veel, maar er zijn ROM's die veel soepeler draaien), maar ook met het openen van apps hapert hij soms. Ik blijf de ROM zeker in de gaten houden en als er een update is zal ik hem zeker weer proberen.

[...]
Hmm.. ja ik las al dat het nog niet zo vloeiend als 4.1 was. Ben al bij genoeg dat er nog zoveel wordt ontwikkeld ons bijna 2 jaar oude toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Farid_A schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:40:
[...]

Net HyperNonSense geflashed.
En die is inderdaad kaal :P
Maar ook snel en je installeert allen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
coob schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:01:
[...]

Net HyperNonSense geflashed.
En die is inderdaad kaal :P
Maar ook snel en je installeert allen wat je nodig hebt.
Hmm.. Ja ik zat ook echt te twijfelen. Was Sense meer dan zat, dus het zou ook sowieso een rom zonder Sense worden.

Is HyperNonSense een beetje stabiel? Snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ja, snel en (redelijk) stabiel, ik draai HNS al tijden, heb ooit insertcoin gehad, maar sinds een half jaar oid vrijwel onafgebroken HNS.
- Er zijn sms/mms probleempjes met de CM apk, maar uit de playstore GoSMS oid werkt perfect.
- Als je HTC applicaties wilt gebruiken (FM Radio of Hotspot bv.), zul je de apk's veelal zelf moeten toevoegen én eventueel libraries die zijn verwijderd. Pak daartoe een "overloaded" versie en voeg de ontbrekende bestanden uit /system/lib toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 18:39
Hallo iedereen,

ik had een oudere (oktober) cm10 bruce versie en heb nu geupdate naar de cm10 nightly van 20 jan.

ik hoopte hiermee een probleem op te lossen maar dit bleek niet het geval.

ik heb problemen met mijn data connectie. (enkel via hsdpa/3g niet via wifi)
de connectie werkt steeds zonder problemen pushed alle berichten en mails zonder problemen door maar als ik bv chrome of de play store open dan laad hij de eerste pagina en valt dan meteen uit.
(bv ik zoek iets in google, klik ik op een link dan wilt deze link niet openen)
ga ik terug en zet de gsm in slaap en meteen chrome weer open dat kan ik terug 1 pagina verder....

het ligt niet aan chrome want bij de play store of foursquare net het zelfde.
zet ik hem op wifi is er geen enkel probleem.

iemand bekend met het probleem ? (ik heb geen zin om een andere mod te gaan installen want ben hele tevree met cm10)

Hartelijk bedankt !
Aster

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Juiste firmware/ril/radio bij de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Oester83 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:44:
Hallo iedereen,

ik had een oudere (oktober) cm10 bruce versie en heb nu geupdate naar de cm10 nightly van 20 jan.

ik hoopte hiermee een probleem op te lossen maar dit bleek niet het geval.

ik heb problemen met mijn data connectie. (enkel via hsdpa/3g niet via wifi)
de connectie werkt steeds zonder problemen pushed alle berichten en mails zonder problemen door maar als ik bv chrome of de play store open dan laad hij de eerste pagina en valt dan meteen uit.
(bv ik zoek iets in google, klik ik op een link dan wilt deze link niet openen)
ga ik terug en zet de gsm in slaap en meteen chrome weer open dat kan ik terug 1 pagina verder....

het ligt niet aan chrome want bij de play store of foursquare net het zelfde.
zet ik hem op wifi is er geen enkel probleem.

iemand bekend met het probleem ? (ik heb geen zin om een andere mod te gaan installen want ben hele tevree met cm10)

Hartelijk bedankt !
Aster
Eerste vraag: full-wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 18:39
ja da was weer heel intelligent van mezelf *last van de kou !

thx

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Oester83 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:00:
[...]

ja da was weer heel intelligent van mezelf *last van de kou !

thx
Full-wipe is juist goed als je nieuwe ROM gaat installeren. Dus als je dat hebt gedaan, moet je inderdaad even kijken naar je firmware/ril/radio zoals Arie voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nu kom ik er weer achter dat filmpjes (via WhatsApp) niet afspelen met hypernonsense. Ook niet met mxplayer.
Diverse instellingen geprobeerd, ze blijven haperen of vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
HW/SW rendering in mxplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ja, ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Overloaded of zonder libs? Bij mij werkt het namelijk wel gewoon. Hoe film je, welke instellingen? Alleen je eigen filmpjes niet, of ook bij filmpjes die je van anderen ontvangt.

Edit: En hoezo "weer achter", wat was er de vorige keer aan de hand, wat was toen de oplossing?

[ Voor 21% gewijzigd door Arie- op 26-01-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Eigen fimpjes spelen wel goed af maar die ik via Whatsapp heb gekregen lopen vast.
Wat bedoel je met Overloaded en zonder libs?

Met "weer achter" bedoel ik dat het met elke rom wel iets is.
Iets werkt niet of de rom wordt langzaamaan steeds trager of begint vast te lopen.
Miui, ViperS, en nu deze heb ik geprobeerd.
Maar het spelen met verschilende roms blijft wel leuk hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 27-01-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Overloaded of zonder libraries? Welke versie van HNS heb je draaien? Er zijn heel veel versies ontstaan over een lange periode. Daar zijn altijd twee grote verschillen te vinden: versies met alle HTC libraries, en versies waar die libraries voornamelijk gestript zijn. Het verschil in grootte tussen deze ROM's is zo'n 60MB. Zelf aan de slag op XDA.
Iets wordt steeds trager. Ligt echt aan jezelf, ik herken me hier helemaal niet in. Misschien toch af en toe cache + dalvik legen als iets trager begint te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
hallo,

mijn sensation heeft de laatste tijd last van willekeurig uitvallen. Recent heb ik zelfs de telefoon zo'n twee weken niet kunnen gebruiken omdat hij niet wilde opstarten. Vandaag heb ik tot mijn opluchting de telefoon wel aan gekregen.

Ik wil echter wel de telefoon opsturen naar HTC, omdat de telefoon nog steeds niet stabiel is. Om die reden wil ik de telefoon zoveel mogelijk richting standaard krijgen. Ik ben nu al overgestapt van een kale ICS rom naar een Sense 3.6 rom op android 4.0. Maar het ziet er allemaal nog niet standaard uit: de bootanimatie laat het Beats logo zien, terwijl ik geen XE heb. Ook heb ik uiteraard nog de touch recovery erop staan.

Ik heb vernomen dat S-on worden niet nodig is voor garantieclaims, maar ik denk dat ze bij HTC op deze manier wel doorhebben dat ik met het toestel heb gerommeld. Ik zoek echter al de hele middag naar standaard Sensation roms's, maar ik vind alleen maar RUU's. En ik zit in een situatie waarin ik geen RUU kan flashen omdat geen van mijn computers het toestel herkent :S.

Kortom: kan iemand mij een rom aanraden die mijn sensation helemaal standaard doet ogen, maar die ik gewoon met de recovery kan flashen? En kan ik de recovery met gerust hard downgraden naar de standaard versie?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Arie- schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:55:
Overloaded of zonder libraries? Welke versie van HNS heb je draaien? Er zijn heel veel versies ontstaan over een lange periode. Daar zijn altijd twee grote verschillen te vinden: versies met alle HTC libraries, en versies waar die libraries voornamelijk gestript zijn. Het verschil in grootte tussen deze ROM's is zo'n 60MB. Zelf aan de slag op XDA.
Iets wordt steeds trager. Ligt echt aan jezelf, ik herken me hier helemaal niet in. Misschien toch af en toe cache + dalvik legen als iets trager begint te worden?
Momenteel draai ik deze.
[ROM][ICS][3.33.401.53][98MB][20/01/13]HyperNonSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
HyperNonSense_130120 (98MB) vs. NOV.07 - HyperNonSense v3.7 OVERLOADED (175MB). Zie je het verschil van meer dan 70MB? Dat zijn voornamelijk een zooi bestanden uit /system/lib. Mogelijk is dat het probleem, nogmaals, ik kan gewoon filmpjes van anderen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zal er van het weekend eens mee gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zie zojuist op G+ dat er weekly builds van CM10 voor de Sensation komen, draait iemand deze builds en weet hij of zij of de FM radio en MHL werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Welke Kernel & govenor draaien jullie? Ik draai nu Bricked, met als govenor laggfree. Haal nu ongeveer 2,5-3 uur schermtijd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 15-09 12:02

tornado61

jupiter deus est

Ik overweeg toch maar om mijn sensation te rooten, heb hem laatst opgestuurd voor een nieuwe accu (viel steeds uit) en een nieuw scherm (ministofje onder het scherm, schijnbaar zagen zij het ook :') ) dus opzich hoop ik dat hij nu echt in orde is :P . Nou probeer ik mij wat in te lezen op XDA en ik kwam deze guide tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631 ... Heeft iemand deze manier al geprobeerd? Unlocken zonder HTCDEV met hboot 1.2X ... Zoja, onder welk besturingssysteem? Ik loop al tegen problemen aan bij stap 1... Windows 8 pro x64 werkt niet echt mee want de HTC drivers in de link ondersteunen 8 nog niet :|

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Dag mensen, ik ben nu voor een vriend bezig zijn HTC Sensation van een custom rom te voorzien. Ik bouw normaal altijd HTC HD2's om.

Ik heb als eerste de bootloader unlockt, in oudere tutorials werd er geen onderscheid gemaakt tussen dat en S-OFF.

Daarna heb ik Clockworkmod recovery geïnstalleerd en een custom rom geïnstalleerd. Hierna bleef de telefoon hangen op het opstartscherm van de custom rom. Ik zag dat meer mensen dit hadden en keek eens naar mijn S-OFF status. Ik blijk nog S-ON te zijn.

Voor mijn HBOOT-versie (1.27.0000) moet ik pielen met een paperclip, prima, maar het schijnt dat dit alleen kan met de originele rom. Deze heb ik juist vervangen door de custom rom. Ben ik nu fucked? Hoe kan ik weer terug naar de originele rom en hoe kan ik weten welke dat specifiek is?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Welke handleiding heb je gevolgd?
Welke ROM heb je geprobeerd te flashen?
Heb je de juiste firmware voor die ROM?
Je kunt nog wel in recovery komen (je noemt alleen HBOOT)?
Heb je een stock ROM terug geprobeerd te flashen (hier)?

[ Voor 7% gewijzigd door Arie- op 19-02-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niet 1 handleiding, maar meerdere losse en zelf wat gezocht. Omdat elke handleiding weer verschilt. Ik kan gewoon in de bootloader komen en de custom clockworkmod-recovery. Ik ben alleen nog wel S-ON, maar de bootloader is wel unlockt. Ik heb nu een stock rom teruggeflashed, alleen dan doet mijn wifi het niet, dus blijkbaar werkt dat nog niet helemaal lekker.

EDIT: Inmiddels maar even gerelocked, zodat alleen de daadwerkelijke officiële RUU's worden geïnstalleerd, en nu werkt alles weer. Nu vanuit de huidige rom maar even pielen met die paperclip e.d. en dan hopelijk zometeen S-OFF.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 20-02-2013 02:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MsG schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 02:05:
Niet 1 handleiding, maar meerdere losse en zelf wat gezocht. Omdat elke handleiding weer verschilt. Ik kan gewoon in de bootloader komen en de custom clockworkmod-recovery. Ik ben alleen nog wel S-ON, maar de bootloader is wel unlockt. Ik heb nu een stock rom teruggeflashed, alleen dan doet mijn wifi het niet, dus blijkbaar werkt dat nog niet helemaal lekker.

EDIT: Inmiddels maar even gerelocked, zodat alleen de daadwerkelijke officiële RUU's worden geïnstalleerd, en nu werkt alles weer. Nu vanuit de huidige rom maar even pielen met die paperclip e.d. en dan hopelijk zometeen S-OFF.
Volgens mij kun je met 4ext Recovery ook gebruik maken van Smartflash. Dan hoef je niet per se S-OFF te zijn. Hoe dat precies werkt weet ik niet, want ben zelf al een tijdje S-OFF. Misschien kun je er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
-Bas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:32:
Welke Kernel & govenor draaien jullie? Ik draai nu Bricked, met als govenor laggfree. Haal nu ongeveer 2,5-3 uur schermtijd :|
Hangt ook beetje af van de ROM die je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben inmiddels S-OFF, en bovenin mijn bootloader staat:

=JuopunutBear=
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.27.1111
RADIO-11.24A.3504.31_M
OpenADSP-V05.6.0.2226.00.0418
eMMC-boot
Jan 13 2012,17:33:34

Alleen als ik via CWMrecovery dan daadwerkelijk deze rom flash: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2115520

Kom ik in een oneindige bootlogo van Cynagenmod. Ik snap dus niet zo goed wat er nog fout gaat. Iemand een duwtje in de goede richting? Handmatig de bootimage nog flashen middels adb heb ik ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
MsG schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:50:

=JuopunutBear=
HBOOT-1.27.1111
RADIO-11.24A.3504.31_M
eMMC-boot

Alleen als ik via CWMrecovery dan daadwerkelijk deze rom flash: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2115520

Kom ik in een oneindige bootlogo van Cynagenmod. Ik snap dus niet zo goed wat er nog fout gaat. Iemand een duwtje in de goede richting? Handmatig de bootimage nog flashen middels adb heb ik ook al gedaan.
Juiste firmware geflasht? 3.32 en 3.33 kunnen. Links heb ik zo even zo snel niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:50:

=JuopunutBear=
HBOOT-1.27.1111
RADIO-11.24A.3504.31_M
eMMC-boot

Full wipe gedaan, een format van /data en /system? Anders blijft er meuk over van een vorige ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inmiddels alle partities even gewiped met clockworkmod, en ja hoor het werkt :-). nice! Thx allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Altijd wipen als je tussen verschillende (versies van) bases wisselt! Er blijven anders bijvoorbeeld caches of apk's achter die niet werken met de nieuwe ROM wat tot allerlei problemen kan leiden.

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

ik ben op dit moment bezig met een handleiding voor het rooten en s-off maken volgens de NO-HTC dev manier met HBOOT 1.2x. Is het misschien een idee om deze in de topicstart te zetten? Ik heb zelf lang gepuzzeld en afgezocht op XDA en alle Nederlandse handleidingen zijn verouderd en werken nog met de oude revolutionary tool die niet geschikt is voor de nieuwe HBOOT. Ik zal in elk geval het de handleiding even op een google-site oid zetten als deze klaar is. Of vinden jullie dat wij als tweakers zelf maar moeten uitzoeken hoe alles werkt?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lijkt me wel handig inderdaad, ik zat ook aldoor half oude tutorials te volgen. Bij dergelijke hacky projecten volgen methodieken en veranderingen elkaar snel op. De topicstart is bijvoorbeeld al niet meer goed voor HBoot 1.2.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
tornado61 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:24:
ik ben op dit moment bezig met een handleiding voor het rooten en s-off maken volgens de NO-HTC dev manier met HBOOT 1.2x. Is het misschien een idee om deze in de topicstart te zetten? Ik heb zelf lang gepuzzeld en afgezocht op XDA en alle Nederlandse handleidingen zijn verouderd en werken nog met de oude revolutionary tool die niet geschikt is voor de nieuwe HBOOT. Ik zal in elk geval het de handleiding even op een google-site oid zetten als deze klaar is. Of vinden jullie dat wij als tweakers zelf maar moeten uitzoeken hoe alles werkt?
Laat maar weten wanneer je de handleiding klaar hebt, dan zal ik zorgen dat het er tussen komt.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Arie-
  • Niet online

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

moet zeggen dat ik deze nog niet had gezien, deze is opzich ook goed. Die van mij is iets meer leek-proof. Misschien moet iemand van ons maar even een DM sturen naar de TS zodat deze post of mijn handleiding binnenkort in de topicstart wordt geplaatst.

edit:
Bullet NL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:20:
[...]

Laat maar weten wanneer je de handleiding klaar hebt, dan zal ik zorgen dat het er tussen komt.
Zal ik doen, ik denk dat ik morgen wel klaar ben. Heeft iemand een goede download voor een recente CWM als zip bestand? Ik kan alleen maar IMG bestanden vinden en weet eigenlijk niet of dat ook werkt zonder ABD (want dat heb ik niet genoemd in mijn handleiding). Heb nu een vrij omslachtige manier van: CWM downloaden (verouderd). CWM -app installeren, CWM updaten met de app, ROM backuppen, ROM flashen

[ Voor 40% gewijzigd door tornado61 op 21-02-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat ik graag zou willen, omdat ik een router en een AP in mijn huis heb staan, is dat het wireless netwerk wordt gekozen op basis van signal strength. Iemand die hier ervaring mee heeft?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

Cassius schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:00:
Wat ik graag zou willen, omdat ik een router en een AP in mijn huis heb staan, is dat het wireless netwerk wordt gekozen op basis van signal strength. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Volgens mij is dit standaard, hoewel wanneer de telefoon eenmaal met een netwerk verbonden is pas overschakelt naar een ander netwerk als het helemaal geen signaal meer heeft. Ik heb hier zelf ook "last" van. Aan beide kanten van het huis staat een router, als ik eenmaal met de ene verbonden ben en helemaal aan de andere kant van het huis ga zitten dan heb ik meestal 1 streepje omdat ik nog steeds met de router ver weg verbonden ben. Enige "oplossing" die ik heb "bedacht" is de wifi aan en uit zetten als je in een ander deel van het huis bent. Dit is opzich een kleine moeite als je een widget op het beginscherm zet of een ROM met een snelmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het zou me niet verbazen als dit met Tasker kan.

Dit lijkt me overigens een Android algmene vraag, niet Sensation specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
tornado61 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:42:
[...]

moet zeggen dat ik deze nog niet had gezien, deze is opzich ook goed. Die van mij is iets meer leek-proof. Misschien moet iemand van ons maar even een DM sturen naar de TS zodat deze post of mijn handleiding binnenkort in de topicstart wordt geplaatst.

edit:

[...]

Zal ik doen, ik denk dat ik morgen wel klaar ben. Heeft iemand een goede download voor een recente CWM als zip bestand? Ik kan alleen maar IMG bestanden vinden en weet eigenlijk niet of dat ook werkt zonder ABD (want dat heb ik niet genoemd in mijn handleiding). Heb nu een vrij omslachtige manier van: CWM downloaden (verouderd). CWM -app installeren, CWM updaten met de app, ROM backuppen, ROM flashen
Ben benieuwd naar je handleiding met de huidige handleiding lukt het mij igg nog niet.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

NvO_91 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:31:
[...]

Ben benieuwd naar je handleiding met de huidige handleiding lukt het mij igg nog niet.:p
Ik heb het document geüpload op google drive, deze heeft een voorbeeldfunctie maar die verpest de opmaak een beetje dus ik raad je aan het document te downloaden. Let op! Ik heb het nog niet helemaal af... hoewel de laatste paar stappen niet erg moeilijk meer zijn. Alleen het installeren van een ROM mist, ik heb deze handleiding daarvoor gehanteerd: http://www.thesuperusersguide.com/how-to-flash-a-rom.html Graag hoor ik wat feedback over de handleiding... Ik heb een aantal dingen uitgelegd die voor velen misschien wel heel erg simpel zijn, misschien moet ik daar wat aanpassingen in maken...

link naar de handleiding:

https://docs.google.com/f...aMy1QeHc/edit?usp=sharing

Ik ben benieuwd of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:33
Misschien het verkeerde forum misschien ook niet ...

Maar kan iemand mij kort uitleggen wat ik kan verwachten van http://www.droidevs.com/showthread.php?t=1107 en/of dit een concurrent/tegenhanger van android word . Het ziet er i.i.g erg gelikt uit en ben zelf erg benieuwd naar de eerste bruikbare versie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
Hartstikke bedankt voor je duidelijke tutorial, het is me gelukt ik heb deze rom erop gezet: (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009).
Ik heb nog wel een vraag, ik kan google play niet vinden. Kan iemand mij hiermee helpen?

mvg Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je Gapps geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
uhm ik denk het niet zover ging de tutorial niet. Is dit veel werk?

ik heb al iets gevonden denk ik http://yagyagaire.blogspo...-google-apps-on-your.html

[ Voor 45% gewijzigd door NvO_91 op 04-03-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Recovery openen -> Toggle USB -> Gapps naar SDkaart -> toggle usb uitschakelen -> Install zip van SD.

Makkelijkste wat er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
NvO_91 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:13:
uhm ik denk het niet zover ging de tutorial niet. Is dit veel werk?

ik heb al iets gevonden denk ik http://yagyagaire.blogspo...-google-apps-on-your.html
Dan heb je niet goed gelezen :), op de XDA pagina van CM10 waar je naar linkt staat:
Install notes

A full wipe using 4ext is only required if coming from another ROM.
DO NOT use a superwipe script,
Install ROM
Install Gapps
You only need to flash gapps if doing a clean install or if the gappps have been updated.

If you are flashing over a previous build the don't wipe anything, not even cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje coindroid 1.5.2 daaien maar het bevalt me uiteindelijk toch niet. Ik zou graag weer terug willen naar een originele ROM van HTC zodat ik weer de updates van htc zelf kan ontvangen. Helemaal stock dus.

Nu heb ik al gezocht naar hoe het moet maar ik kom er zelf niet helemaal uit.

Er staat nu bij het opstarten :

HBOOT - 1.27.1100
RADIO - 11.22.3504.07_M
OpenADSP - V02.6.0.2226.00.0131
eMMC - boot
Jan 13 2012, 17:33:34

Het was een unbranded telefoon die ik bij mijn vodafone abbonement heb gehad.

Welke RUU is de laatste die is uitgekomen? Krijg ik die direct op mijn telefoon of moet ik nog dingen aanpassen zoals de hboot of de radio.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Waar kom je niet precies uit: wat snap je niet aan wat je gelezen hebt? (Zie topic warning ;)) Toch een beetje hulp:
- RUU download
- Handleiding om stock te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, die guide is in ieder geval al heel handig. En had ook moeite met het vinden van een RUU. Nu staan er alleen zoveel dat ik niet weet welke nou de goede is.

Is het zo dat als ik bijvoorbeeld een oude RUU flash. dat ik dan automatisch via OTA de updates binnen zal krijgen zodat ik uiteindelijk (weliswaar na wat updates) de laatste versie heb van de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mijn Sensation valt weer vaker uit, vaker bij stroom intensieve taken. Of althans, als er ineens meer gevraagd wordt. Als ik het scherm unlock, als de camera moet flitsen, als ik navigeer, etc.

Ik heb al een nieuwe accu (Anker) en de calibratie uitgevoerd. Nu heb ik een klein stukje plastic achter de niet-connector kant van de accu geplaatst om te testen. Maar wat ook zou helpen is als ik 2G uitschakel door "3G only" of "CDMA only" te selecteren. Maar onder network mode heb ik die optie niet ...

Ik draai Bruce zijn ROM (CM10 KANG), maar weet niet of ik de goede (unlockte) radio heb om die optie te hebben. Dataverkeer staat wel aan. Iemand die weet hoe ik bij die optie kan?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
*#*#4636#*#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Awesome. Ik ga eerst even kijken of het plastic stukje helpt, anders ga ik hier CWDMA only instellen. Bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
De link die gegeven wordt voor de drivers is niet meer up to date. Heeft iemand de juiste voor windows 7 64bits?

EDIT:

De link naar http://unlimited.io/downl...amid_ICS_WIN_NOHTCDEV.zip is ook dood. De site is gestopt met het supporten van windows door stomme trolls op hun forum.. -_-'

Heeft iemand een link naar de benodigde bestanden?

EDIT:

Het is helemaal gelukt en ik draai nu Android 4.2.2 Jelly Bean op mijn Sensation. Wat een verademing. Heel erg bedankt voor de handleiding, voor mij als onervaren tweaker erg handig en duidelijk!

[ Voor 75% gewijzigd door Phyrro op 23-03-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik ben momenteel bezig met het flashen van een nieuwe ROM. Punt is dat ik nu vastloop. Ik heb me telefoon nu unlocked. Het punt is dat hij nog niet S-Off is. Als ik hem nu opstart dan blijft hij hangen op het HTC opstart scherm. Ik kan hem wel in "volume down + power button" mode krijgen, maar dat zijn de enige twee dingen. Wie kan mij verder helpen?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 09:17
Ventrigo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:03:
Ik ben momenteel bezig met het flashen van een nieuwe ROM. Punt is dat ik nu vastloop. Ik heb me telefoon nu unlocked. Het punt is dat hij nog niet S-Off is. Als ik hem nu opstart dan blijft hij hangen op het HTC opstart scherm. Ik kan hem wel in "volume down + power button" mode krijgen, maar dat zijn de enige twee dingen. Wie kan mij verder helpen?
Met welke ROM (en versie) was je bezig te flashen?
Heb je al full-, cache- en dalvik wipe gedaan?
Heb je een nandroid backup, gemaakt van je vorige ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

yeth3119 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:36:
[...]
Met welke ROM (en versie) was je bezig te flashen?
Heb je al full-, cache- en dalvik wipe gedaan?
Heb je een nandroid backup, gemaakt van je vorige ROM?
Zover was ik nog niet eens gekomen. Hij komt nu niet verder dan het witte scherm met HTC erin. Het enige wat me tot nu toe is gelukt is dat hij unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Andere firmware flashen (zip naar sd root, bij opstarten volume omlaag en vanuit bootloader flashen)
Daarna andere recovery flashen
Daarna nieuwe ROM op sdcard zetten en wipen een flashen vanuit je recovery.

Dat moet je doen, maar volg gewoon stap voor stap de handleiding en je zou niet eens een vraag hoeven hebben. Welke handleiding volg je? Welke stap loop je vast? Wat zou er moeten gebeuren, maar wat gebeurt er daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:06
Cassius schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:25:
Mijn Sensation valt weer vaker uit, vaker bij stroom intensieve taken. Of althans, als er ineens meer gevraagd wordt. Als ik het scherm unlock, als de camera moet flitsen, als ik navigeer, etc.

Ik heb al een nieuwe accu (Anker) en de calibratie uitgevoerd. Nu heb ik een klein stukje plastic achter de niet-connector kant van de accu geplaatst om te testen. Maar wat ook zou helpen is als ik 2G uitschakel door "3G only" of "CDMA only" te selecteren. Maar onder network mode heb ik die optie niet ...

Ik draai Bruce zijn ROM (CM10 KANG), maar weet niet of ik de goede (unlockte) radio heb om die optie te hebben. Dataverkeer staat wel aan. Iemand die weet hoe ik bij die optie kan?
Ik ken het uitvalprobleem. Koppel je even terug als je wat meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Arie- schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:14:
Andere firmware flashen (zip naar sd root, bij opstarten volume omlaag en vanuit bootloader flashen)
Daarna andere recovery flashen
Daarna nieuwe ROM op sdcard zetten en wipen een flashen vanuit je recovery.

Dat moet je doen, maar volg gewoon stap voor stap de handleiding en je zou niet eens een vraag hoeven hebben. Welke handleiding volg je? Welke stap loop je vast? Wat zou er moeten gebeuren, maar wat gebeurt er daadwerkelijk?
Ik heb nog geen andere firmware kunnen flashen. Wat je daarna zegt lukt mij dan ook niet.

Aangezien ik niet echt een duidelijk handleiding kan vinden heb ik verschillende handleidingen gevolgd. Wat ik dus al zei is dat het mij wel gelukt om via htc dev mijn telefoon te unlocken.
Ik heb via Hasoon2000 via "root the phone" de bootloader unlocked.
Uiteindelijk dacht ik dan zal ik ook wel mijn kernel moeten flashen, dus dat heb ik gedaan naar stock 2.6.39.4.
Daarna heb ik denk ik CMW 5.8.2.7 Touch geflashed. Het punt is alleen dat ik na de reboot blijf hangen op het witte scherm met HTC erin.

Alvast bedankt dat je mij wil helpen!

Edit : Met Controlbear krijg ik het volgende:
======== ControlBear 0.5 beta for JuopunutBear S-OFF ==========
Starting up......
Connecting to device...
Searching device.....
Connect device and install drivers
Press ENTER to exit.....
Maar daarna gebeurt er niks als ik op ENTER druk. Ja het scherm sluit, maar voor de rest is er niks.

Edit 2 : Met revolutionary krijg ik het volgende:
=============================================
| Revolutionary S-OFF & Recovery Tool 0.4pre4 |
=============================================
Brought to you by AlphaRev & unrEVOked.

Waiting for device...
En dan kan ik wachten totdat ik een ons weg :P .

[ Voor 21% gewijzigd door Ventrigo op 24-03-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 09:17
Ventrigo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Ik heb nog geen andere firmware kunnen flashen. Wat je daarna zegt lukt mij dan ook niet.

Aangezien ik niet echt een duidelijk handleiding kan vinden heb ik verschillende handleidingen gevolgd. Wat ik dus al zei is dat het mij wel gelukt om via htc dev mijn telefoon te unlocken.
Ik heb via Hasoon2000 via "root the phone" de bootloader unlocked.
Uiteindelijk dacht ik dan zal ik ook wel mijn kernel moeten flashen, dus dat heb ik gedaan naar stock 2.6.39.4.
Daarna heb ik denk ik CMW 5.8.2.7 Touch geflashed. Het punt is alleen dat ik na de reboot blijf hangen op het witte scherm met HTC erin.

Alvast bedankt dat je mij wil helpen!
Dus als ik het goed begrijp, heb je nog niks erop geflasht.
Dan zou ik een ROM downloaden en de bijbehorende GApps (op je pc) die je bevalt. Die 2 .zip bestand op je sd zetten. En daarna naar recovery modes gaan met je telefoon (volume down+power button ingedrukt houden tot een witte scherm te voorschijn komt). Ik zou voor zekerheid toch full-, cache- en dalvik wipen. En daarna de ROM flashen en de GApps (die je op je sd hebt gezet). En dan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

yeth3119 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:34:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, heb je nog niks erop geflasht.
Dan zou ik een ROM downloaden (op je pc) die je bevalt. Die .zip bestand op je sd zetten. En daarna naar recovery modes gaan met je telefoon (volume down+power button ingedrukt houden tot een witte scherm te voorschijn komt). Ik zou voor zekerheid toch full-, cache- en dalvik wipen. En daarna die ROM flashen (die je op je sd hebt gezet). En dan rebooten.
Oke ik heb de viper rom 1.6.3 in de SD root gezet. Maar dan druk ik op recovery en blijft de telefoon hangen op het witte scherm met HTC in het midden.

Edit : Nu heb ik met boot.img en het volgende commando "fastboot flash boot boot.img" het img succesvol geflashed. Punt is nu dat hij in een booting loop komt. Dus start op komt op het witte scherm met HTC en start dan na 10 seconden opnieuw op, en weer en weer...

Edit2 : Heb nu een boot.img van aokp_pyramid_build-37.zip gebruikt. Het enige punt is dat al dat "klooien" zoveel energy heeft gekost dat hij nu eerst aan het opladen is :P .

Edit3 : Heb nu dat hij wel half doorstart.Hij start op met het HTC logo,maar nu ook met het HTC geluidje. Maar start dan niet door naar het welkomstscherm.

Edit4 : Me telefoon is S-on en heb verschillende PG58IMG bestanden geprobeerd, maar daarmee lukt het dus ook niet. Kan iemand me weer op gang helpen om uberhaupt "in" Android te komen?

[ Voor 36% gewijzigd door Ventrigo op 24-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is s-off niet met de wiretrick dan? Althans, zo moest ik het doen :p ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ventrigo, je hebt nog steeds niet genoemd welke handleiding je hebt gevolgd, je zegt "verschillende", noem dan welke! Je lijkt nogal haast te hebben en alles tegelijk te willen doen. Als je realtime hulp wilt hebben moet je naar het XDA supportchannel op IRC gaan. Ik raad je aan vanaf de XDA verzamel pagina naar de S-Off guide te gaan. Stappenplan hoort te zijn:
  1. S-Off
  2. Recovery
  3. Super CID
  4. Firmware
  5. ROM
Omdat ik momenteel geen idee heb wat de status van je telefoon is, kan ik je ook niet verder helpen.
  • Maak een foto van je bootloader scherm.
  • Vertel even welke handleiding(en) je volgt en waar je vast loopt.
  • Welke foutmeldingen zie je?
  • Welke bestanden heb je gebruikt, waar heb je deze vandaan gehaald.
Je zult echt veel systematischer te werk moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke HBOOT-versie zie je? Als dat 1.2 of groter is dan moet je gaan pielen met een ijzerdraadje ipv dat je alleen maar wat rond hoeft te klikken om S-OFF te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Arie- schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:05:
Ventrigo, je hebt nog steeds niet genoemd welke handleiding je hebt gevolgd, je zegt "verschillende", noem dan welke! Je lijkt nogal haast te hebben en alles tegelijk te willen doen. Als je realtime hulp wilt hebben moet je naar het XDA supportchannel op IRC gaan. Ik raad je aan vanaf de XDA verzamel pagina naar de S-Off guide te gaan. Stappenplan hoort te zijn:
  1. S-Off
  2. Recovery
  3. Super CID
  4. Firmware
  5. ROM
Omdat ik momenteel geen idee heb wat de status van je telefoon is, kan ik je ook niet verder helpen.
  • Maak een foto van je bootloader scherm.
  • Vertel even welke handleiding(en) je volgt en waar je vast loopt.
  • Welke foutmeldingen zie je?
  • Welke bestanden heb je gebruikt, waar heb je deze vandaan gehaald.
Je zult echt veel systematischer te werk moeten gaan.
Ik gebruik de volgende handleiding : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1631861
Ik zie geen foutmelding op me telefoon.
Ik heb de kernel geflashed via Hasoon2000 en toen starte me telefoon niet op.

Van de handleiding ben ik momenteel bij stap 4B en dan zegt hij dat ik bij 3 dan naar recovery moet maar in de recovery blijft hij dan hangen.

Info op het moment :
version: 0.5
version-bootloader: 1.27.0000
version-baseband: N/A
version-cpld: None
version-microp: None
version-main: 3.33.401.55
serialno: SH18DV808103
imei: ***************
product: pyramid
platform: HBOOT-8260
modelid: PG5813000
cidnum: HTC__E11
battery-status: good
battery-voltage: 3750mV
partition-layout: Generic
security: on
build-mode: SHIP
boot-mode: FASTBOOT
commitno-bootloader: 617f0a98
hbootpreupdate: 11
gencheckpt: 0

Wat heb je nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mededeling ;) : Seeder is ook wel een mooie app. Heeft mijn Sensation stukken snappier en soepeler gemaakt! Aanrader.

[ Voor 7% gewijzigd door warhamstr op 25-03-2013 19:46 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Kan iemand bevestigen dat de banner met recent gebruikte apps weg is uit het pulldown menu (oa sense 4.0)? Of is dat rom afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Maak een foto van je bootloader! Ik wil onderandere zien of daar s-off / s-on staat. Verder heb ik mijn telefoon een jaar geleden ontdaan van alle beveiligingen. Ik moet me echt inlezen, zeker omdat ik niet precies weet wat die handleiding die jij volgt precies per stap doet.
warhamstr schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:45:
Mededeling ;) : Seeder is ook wel een mooie app. Heeft mijn Sensation stukken snappier en soepeler gemaakt! Aanrader.
Placebo
warhamstr schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:55:
Kan iemand bevestigen dat de banner met recent gebruikte apps weg is uit het pulldown menu (oa sense 4.0)? Of is dat rom afhankelijk?
ROM afhankelijk. Geen idee welke ROM je draait, ik gebruik zelf altijd de homeknop een seconde vast houden, kun je vanuit elk programma je recent apps vinden, hoef je niet specifiek de notification bar naar beneden te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik gebruik de laatste ViperS

En Seeder werkt toch echt wel hoor? Hoezo placebo? Volgens mij word er heel wat geoptimaliseerd.

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!