Ik heb hem geïnstalleerd, hij loopt perfect, alleen filmpjes afspelen wil niet of de player loopt vast of ik krijg blokjes, hoe zou dit kunnen. Ik hoop dat dit kan worden opgelost, want de rom is verder super.Als je een goede stabiele rom zoekt, die geen sense heeft, dan adviseer ik je deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009
Gebruik de rom van bruce nu al ongeveer twee maanden, het werkt heerlijk! Misschien is het ook eens leuk om op www.htcsensationroms.com te kijken, daar zie je de verschillende roms met welke versie android en evt sense ze draaien. Succes!
Heb je al een andere player geprobeerd, bijvoorbeeld MX Player of Dice Player ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ja ik heb nu mx player deze is al beter, alleen youtube is nog niet helemaal over.
Moet ik misschien een oudere build nemen die draait op JB4.1.1 en op 4.1.2
Zijn er anders ook nog andere JB roms die zo mooi lopen?? Ik zag nog wel deze [RC]AOKP Jelly Bean[JRO03R] http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1828250
De rom moet gewoon goed en stabiel zijn: Ik kijk vrij veel youtube en internet en mail en navigatie
Moet ik misschien een oudere build nemen die draait op JB4.1.1 en op 4.1.2
Zijn er anders ook nog andere JB roms die zo mooi lopen?? Ik zag nog wel deze [RC]AOKP Jelly Bean[JRO03R] http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1828250
De rom moet gewoon goed en stabiel zijn: Ik kijk vrij veel youtube en internet en mail en navigatie
Je zou HW Overlays nog uit kunnen schakelen in de settings bij ontwikkeling. Misschien helpt dat.
Is de Bruce rom geen optie dan? Daar zitten we op 4.1.2 maar wel zonder Sense.DwightKSchrute schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:18:
[...]
Ben ook weer terug naar Sense4 (ViperS), omdat ik inderdaad ook hoop op een snelle update naar 4.1.1. Erg benieuwd naar hoe HTC dit geimplementeerd heeft.
De meeste mensen deugen!
Jazeker is dat een optie, ik heb Bruce's ROM een hele tijd gedraaid (vanaf het moment dat WIFI + Camera werkte) en heb de nieuwste versie (1015) ook als back up op mijn tel staan. En hoewel ik op xda las en lees dat iedereen de rom zo vloeiend vond/vindt, was dat bij mij niet het geval, ook niet na een fresh-install. Ik had regelmatig haperingen in het scrollen tussen homescreens. Wel erg snel. Maar de nieuwe ViperS (3.1.5.) is met faux kernel ook erg snel en daarnaast vloeiend. Bovendien gaat mijn batterij met ViperS 2x zo lang mee. Met Bruce's ROM haal ik met moeite 24 uur (met een nacht erbij), maar met Viper S haal ik zelfs vrij makkelijk 48 uur. Op het moment dat de ROM van Bruce bij mij vloeiend loopt ben ik waarschijnlijk weer terug. (DragunKorr kernel is overigens wel vloeiend, maar heeft een nog kortere batterijduur dan de kernel van Bruce zelf)Cassius schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:57:
[...]
Is de Bruce rom geen optie dan? Daar zitten we op 4.1.2 maar wel zonder Sense.
Vreemd, ik vindt Bruce z'n rom duidelijk de snelste rom van alles wat ik heb geprobeert (en dat is veelDwightKSchrute schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:05:
[...]
Jazeker is dat een optie, ik heb Bruce's ROM een hele tijd gedraaid (vanaf het moment dat WIFI + Camera werkte) en heb de nieuwste versie (1015) ook als back up op mijn tel staan. En hoewel ik op xda las en lees dat iedereen de rom zo vloeiend vond/vindt, was dat bij mij niet het geval, ook niet na een fresh-install. Ik had regelmatig haperingen in het scrollen tussen homescreens. Wel erg snel. Maar de nieuwe ViperS (3.1.5.) is met faux kernel ook erg snel en daarnaast vloeiend. Bovendien gaat mijn batterij met ViperS 2x zo lang mee. Met Bruce's ROM haal ik met moeite 24 uur (met een nacht erbij), maar met Viper S haal ik zelfs vrij makkelijk 48 uur. Op het moment dat de ROM van Bruce bij mij vloeiend loopt ben ik waarschijnlijk weer terug. (DragunKorr kernel is overigens wel vloeiend, maar heeft een nog kortere batterijduur dan de kernel van Bruce zelf)
Viper S werkt inderdaad ook prima, maar is wel wat langzamer, iets wat natuurlijk ook deels door Sense komt, ik doe ongeveer 32 uur met mijn Bruce rom.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Het is ook zeker de snelste ROM in het openen van apps etc, alleen erger ik me aan die haperingen. Sense heb ik ook niet per se nodig, maar ViperS vind ik vloeiender en fijner dan CM9. Dus zolang Bruce's ROM haperingen vertoont houd ik het bij ViperS. En ik hoop net als Minaaj dat de update naar 4.1.1 met Sense4+ snel komt om te kijken hoe dat geimplementeerd is, qua snelheid.Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:53:
[...]
Vreemd, ik vindt Bruce z'n rom duidelijk de snelste rom van alles wat ik heb geprobeert (en dat is veel)
Viper S werkt inderdaad ook prima, maar is wel wat langzamer, iets wat natuurlijk ook deels door Sense komt, ik doe ongeveer 32 uur met mijn Bruce rom.....
Wat voor instellingen heb je dat je 32 uur haalt?
[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 17-10-2012 10:15 ]
Ik vind het wel vreemd. Ik heb beide roms geprobeerd en heb absoluut geen haperingen met de rom van Bruce.
Ik had trouwens met de DragunKorr een hoog energieverbruik en gebruik nu de standaard kernel op Ondemand. Hij gaat echt makkelijk meer dan een dag mee.
Misschien dat er toch niet iets helemaal goed heeft gezeten tijdens het flashen ofzo? Ik heb overigens elke keer ge-update zonder te wipen.
Ik had trouwens met de DragunKorr een hoog energieverbruik en gebruik nu de standaard kernel op Ondemand. Hij gaat echt makkelijk meer dan een dag mee.
Misschien dat er toch niet iets helemaal goed heeft gezeten tijdens het flashen ofzo? Ik heb overigens elke keer ge-update zonder te wipen.
Haperingen?? Waar in dan? Ik herken namelijk niets in haperingen...... de stock Bruce's Rom is overal snel in..... heb jij toevallig niet een geinstalleerde app die de door jou aangegeven haperingen veroorzaakt????DwightKSchrute schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:03:
[...]
Het is ook zeker de snelste ROM in het openen van apps etc, alleen erger ik me aan die haperingen. Sense heb ik ook niet per se nodig, maar ViperS vind ik vloeiender en fijner dan CM9. Dus zolang Bruce's ROM haperingen vertoont houd ik het bij ViperS. En ik hoop net als Minaaj dat de update naar 4.1.1 met Sense4+ snel komt om te kijken hoe dat geimplementeerd is, qua snelheid.
Ik heb dat ook een tijd gedaan. Behalve bij de 13-10 build, die heb ik met een wipe gedaan. In eerste instantie leek hij vloeiend en soepel, maar na een dag was dat weg. Ik gebruik ook Ondemand.Smarron schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:07:
Ik vind het wel vreemd. Ik heb beide roms geprobeerd en heb absoluut geen haperingen met de rom van Bruce.
Wisselen tussen homescreens en af en toe het openen van een app (Play Store, Engadget en Maps merkte ik het). Maar dat is iets van de 1510 build.Bullet NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Haperingen?? Waar in dan? Ik herken namelijk niets in haperingen...... de stock Bruce's Rom is overal snel in..... heb jij toevallig niet een geinstalleerde app die de door jou aangegeven haperingen veroorzaakt????
Bij mij loopt 't als een zonnetje. Bruce's CMX met DragunKernel V11, nooit haperingen. Ik gebruik de Skywalker governor en de batterij gaat bij zeer intensief gebruik nog steeds een dag mee. Dan loopt m'n Sensation wel op 1500MHz.
[ Voor 9% gewijzigd door Singular1ty op 18-10-2012 01:01 ]
Met DragunKernel loopt de ROM inderdaad soepel, maar dat gaat ten koste van mijn batterijduur. Er is een nieuwe build zag ik, we blijven het gewoon proberen:)Singular1ty schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 01:00:
Bij mij loopt 't als een zonnetje. Bruce's CMX met DragunKernel V11, nooit haperingen. Ik gebruik de Skywalker governor en de batterij gaat bij zeer intensief gebruik nog steeds een dag mee. Dan loopt m'n Sensation wel op 1500MHz.
Verwijderd
Hallo ik gebruik Bruce's rom nu, deze loopt heel soepel, alleen de batteryduur valt me wat tegen met originele rom kom ik +-2dagen nu moet ik na 14uren wel weer aan de stroom. (ik heb nu wel de nieuwste built geïnstalleerd dus misschien is het nu over) maar ik zou graag wat meer battery duur hebben.
Verder heb ik bij youtube filmpjes blokjes en haperingen, andere filmpjes speel ik al af via mx player. Ligt dit aan android 4.1.2. ik heb namelijk gelezen dat de gpu drivers nog niet optimaal zijn. Is dit met 4.1.1. wel goed of ligt het gewoon aan android 4.1?
Of is er een andere 4.1 rom die wel helemaal soepel loopt. Ik heb deze gevonden:
(SuperXE-Intact-AOSP) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1942239
Of is het het beste om gewoon een android 4.0 rom te nemen, maar ja welke dan...
Verder heb ik bij youtube filmpjes blokjes en haperingen, andere filmpjes speel ik al af via mx player. Ligt dit aan android 4.1.2. ik heb namelijk gelezen dat de gpu drivers nog niet optimaal zijn. Is dit met 4.1.1. wel goed of ligt het gewoon aan android 4.1?
Of is er een andere 4.1 rom die wel helemaal soepel loopt. Ik heb deze gevonden:
(SuperXE-Intact-AOSP) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1942239
Of is het het beste om gewoon een android 4.0 rom te nemen, maar ja welke dan...
Het scheelt een berg batterij als je Google Now uitschakelt.
Bij mij deed het buiten het weer doorgeven toch niks, dus heb ik hem op advies uit het topic van bruce uitgeschakeld en het scheelt inderdaad
Bij mij deed het buiten het weer doorgeven toch niks, dus heb ik hem op advies uit het topic van bruce uitgeschakeld en het scheelt inderdaad
Verwijderd
Hoe kan ik google now uitschakelen, volgenmij heb ik hem al uitgeschakeld namelijk? Maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
Ik heb al "doezend" ROMs geflasht maar ik krijg Bruces "bitch" niet aan de praat.
- MD5 gecheckt
- Ik doe een full wipe dalvik + cache
- Firmware 3.33
Na het flashen krijg ik eerst het CM bootlogo te zien, gevolgd door "optimizing apps", waarna ik voor de tweede keer het bootlogo krijg te zien. Ik heb een paar minuten gewacht maar dat mocht niet baten. Ook battery pull gedaan en nog een keer proberen. De installation manual op XDA is maar 5 regels van 3 woorden ofzo, ik zal wel iets missen maar zie zo niet wat.
- MD5 gecheckt
- Firmware 3.33
Na het flashen krijg ik eerst het CM bootlogo te zien, gevolgd door "optimizing apps", waarna ik voor de tweede keer het bootlogo krijg te zien. Ik heb een paar minuten gewacht maar dat mocht niet baten. Ook battery pull gedaan en nog een keer proberen. De installation manual op XDA is maar 5 regels van 3 woorden ofzo, ik zal wel iets missen maar zie zo niet wat.
Ik zie zo ook niet wat:Arie- schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:55:
Ik heb al "doezend" ROMs geflasht maar ik krijg Bruces "bitch" niet aan de praat.
- MD5 gecheckt
- Firmware 3.33
Vanuit Recovery doe ik het volgende als ik Bruce's ROM installeer.
1. Wipe data/factory reset
2. Install Zip From SD/card
3. Bruce ROM flashen
4. GAPPS flashen
5. Reboot
Wellicht een bad download en nog eens opnieuw downloaden en proberen te flashen?
Ja, dit was allemaal gisteren, ik ga het vandaag nog een keer proberen, ik zie dat de nieuwe release fixes die wel handig kunnen zijn, hardware video playback.
Edit: En nu lukt het de eerste poging al
Even rondspelen.
Daarbij zie ik nu ook dat ik nog een oude gapps had. gapps-jb-20121011-signed ga ik er nu opknallen, gisteren probeerde ik het met gapps-jb-20120726-signed.19 October
Fixed graphical glitches
Fixed HW accelerated video playback
Edit: En nu lukt het de eerste poging al
[ Voor 7% gewijzigd door Arie- op 19-10-2012 10:25 ]
Blijft wel vreemd, aangezien ik ook al tijden de oude Gapps heb gebruikt en het flashen werkte elke keer. Maar goed dat het nu wel werkt.Arie- schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:07:
Ja, dit was allemaal gisteren, ik ga het vandaag nog een keer proberen, ik zie dat de nieuwe release fixes die wel handig kunnen zijn, hardware video playback.
[...]
Daarbij zie ik nu ook dat ik nog een oude gapps had. gapps-jb-20121011-signed ga ik er nu opknallen, gisteren probeerde ik het met gapps-jb-20120726-signed.
Edit: En nu lukt het de eerste poging alEven rondspelen.
Bij mij is hij nu ook een stuk soepeler. Geen idee waarom. Nieuwste GAPPS heb ik ook nog niet, vanavond thuis maar even flashen. Hieronder werd de vraag ook al gesteld, hoe schakel je Google Now uit (waarschijnlijk staat het bij mij niet eens aan, omdat ik er niks mee heb gedaan, maar voor de zekerheid), want ik gebruik het toch niet. Kan wel zonder een weerkaartje.Arie- schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
Daarbij zie ik nu ook dat ik nog een oude gapps had. gapps-jb-20121011-signed ga ik er nu opknallen, gisteren probeerde ik het met gapps-jb-20120726-signed.
Edit: En nu lukt het de eerste poging alEven rondspelen.
Het valt me allemaal niets tegen, video afspelen in de gallery werkt. Ik zie zojuist dat secure WiFi hotspot aanmaken ook mogelijk is, belangrijk voor mij omdat ik dat nog best wel regelmatig gebruik. Het lijkt allemaal heel soepel, en ik verwacht ook niet veel problemen. Toch blijf ik nog een maandje bij mijn HyperNonSense configuratie: ik weet dat het werkt en ben behoorlijk tevreden met mijn lock- en homescreens.
Verwijderd
Ja de rom van Bruuce doet het nu goed, alleen waar hebben jullie de prestaties op staan?
1. Welke governor hebben/gebruiken jullie
2. Geheugenbeheer wat hebben jullie aangezet:
-zRam,
-Assets wissen,
-Kernel SamePage
Ik ben benieuwd.
Want ik zou nog wel wat betere battyprestaties willen hebben.
-zRam,
-Assets wissen,
-Kernel SamePage
Ik ben benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 16:54 ]
Ik heb mijn HTC Sensation vandaag geroot.
Ik heb nu CWM als recovery, maar ik hoor veel positieve reacties over 4ext recovery. Die wil ik ook graag installeren.
Maar de (gratis) applicatie van 4ext recovery werkt niet goed. Elke keer als ik klik, zie ik het groene balk dat ik heb geklikt, maar die blijft meer dan een 1 minuut zo hangen.
En als ik op online installeren/updaten klik, dan zegt hij na paar minuten dat je 'Busybox' nodig hebt. Maar over die applicatie hoor ik veel negatieve dingen.
Dus hoe kan ik 4ext recovery toch installeren?
Ik heb nu CWM als recovery, maar ik hoor veel positieve reacties over 4ext recovery. Die wil ik ook graag installeren.
Maar de (gratis) applicatie van 4ext recovery werkt niet goed. Elke keer als ik klik, zie ik het groene balk dat ik heb geklikt, maar die blijft meer dan een 1 minuut zo hangen.
En als ik op online installeren/updaten klik, dan zegt hij na paar minuten dat je 'Busybox' nodig hebt. Maar over die applicatie hoor ik veel negatieve dingen.
[ Voor 4% gewijzigd door yeth3119 op 19-10-2012 23:11 ]
Ik gebruik de rom van Bruce (1810 versie) nu sinds een ruime week. Performance instellingen staan bij mij standaard, dus op badass. Heb hier nog niets aan hoeven wijzigen omdat de telefoon veel sneller is dan met de stock android.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:13:
Ja de rom van Bruuce doet het nu goed, alleen waar hebben jullie de prestaties op staan?
-zRam,
-Assets wissen,
-Kernel SamePage
Ik ben benieuwd.
Batterij duur is bij mij ongeveer zelfde als met stock. Met Anker batterij red ik een normale werkdag (geen mobiele data, wel veel screentime en 2-3 uur bellen, 's avonds wifi) gemakkelijk op een acculading. Batterij drain 's nachts is voor mij slechts een paar procent.
Door gewoon Busybox te installeren? Ik heb 4EXT ook altijd gebruikt op de Sensation XE. Werkt inderdaad echt fijn, maar op mijn tablet gebruik ik een bejaarde versie van CWM welke het ook prima doet en op de Galaxy Nexus de laatste touch versie van CWM. Ze doen allemaal wat ze moeten doen en dat is het belangrijkste.yakutemre1995 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:11:
Mocht ik kunnen kiezen, heeft 4EXT bij mij wel de voorkeur, maar dat draait volgens mij nog niet op alle apparaten.
Twee recoveries is onzin, als CWM voor jou voldoet zou ik het daar lekker bij houden. Busybox en negatief, zou je mij daar een bron van kunnen geven wat ik denk dat dat nogal dikke onzin is. Busybox is een verzameling linux tools die het werken met linux makkelijker maken. Veel applicaties hebben Busybox nodig. Pak gewoon een gratis busybox installer van de market, installer Busybox en gooi de installer weer van je telefoon.yakutemre1995 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:11:
Hmm... Dus zonder busybox kan het niet. Ik heb ook een voorkeur gekregen voor 4ext door het te zien bij mijn vrienden.Smarron schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:15:
[...]
Door gewoon Busybox te installeren? Ik heb 4EXT ook altijd gebruikt op de Sensation XE. Werkt inderdaad echt fijn, maar op mijn tablet gebruik ik een bejaarde versie van CWM welke het ook prima doet en op de Galaxy Nexus de laatste touch versie van CWM. Ze doen allemaal wat ze moeten doen en dat is het belangrijkste.
Mocht ik kunnen kiezen, heeft 4EXT bij mij wel de voorkeur, maar dat draait volgens mij nog niet op alle apparaten.
Ja 2 recovery's zijn ook onzin, maar ik wil graag de recovery van 4ext in plaats van CWM.Arie- schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:37:
[...]
Twee recoveries is onzin, als CWM voor jou voldoet zou ik het daar lekker bij houden. Busybox en negatief, zou je mij daar een bron van kunnen geven wat ik denk dat dat nogal dikke onzin is. Busybox is een verzameling linux tools die het werken met linux makkelijker maken. Veel applicaties hebben Busybox nodig. Pak gewoon een gratis busybox installer van de market, installer Busybox en gooi de installer weer van je telefoon.
De negatieve reacties heb ik vooral gelezen bij de google play store. Dan schrijven ze iets als: 'Door dit applicatie is mijn telefoon naar de k****, en werkt hij niet meer.'
Waardoor werkt hun telefoon dan niet meer? Wat voor risico's brengt busybox met zich mee?
Wat kan je met busybox precies doen?
Ik draai de 19-10 versie van CMX van Bruce.
Loopt allemaal soepel echter heb ik een probleem.
De klok loopt niet goed. Ik heb deze op automatisch staan en soms staat die ineens een kwartier achter.
Ik heb hem nu niet meer op automatisch staan om te kijken of dit beter gaat.
Loopt allemaal soepel echter heb ik een probleem.
De klok loopt niet goed. Ik heb deze op automatisch staan en soms staat die ineens een kwartier achter.
Ik heb hem nu niet meer op automatisch staan om te kijken of dit beter gaat.
Geen idee, vraag die mensen of de ontwikkelaar. Voor zover ik weet niets, het is maar net hoe je de tool gebruikt. Ntuurlijk kun je je installatie om zeep helpen als je niet weet wat je doet met busybox. Wat je met busybox kunt doen? Een kijkje op de Engelse wiki pagina.yakutemre1995 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
Waardoor werkt hun telefoon dan niet meer? Wat voor risico's brengt busybox met zich mee?
Wat kan je met busybox precies doen?
Verwijderd
Het is misschien wel handig om ondertussen de root procedure aan te passen voor gebruikers met de HBoot 1.27.0000 of 1.29.0000 versie. Daar werkt Revolutionary namelijk niet mee. Ik heb het zelf met Juopeanutbear moeten doen.
Ik heb laatst de betaalde versie van Nova Launcher aangeschaft, ik raad iedereen aan de gratis versie eerst is te proberen.
Ik gebruik deze launcher nu een weekje en de smoothness is echt geweldig in combinatie met de rom van bruce2728!
Leuk al die nieuwe namen hier in het forum, welkom!
Ik gebruik deze launcher nu een weekje en de smoothness is echt geweldig in combinatie met de rom van bruce2728!
[ Voor 10% gewijzigd door Jelmertjuh op 23-10-2012 21:23 ]
Aangezien het niet zeker is of Jelly Bean wel officieel naar de HTC Sensation komt zit ik nu toch eens te kijken of het niet handig is om een costum ROM er op te zetten. Op zich hou ik het toestel liever gewoon stock, ik hecht totaal geen waarde aan kreten als 'het hebben van volledige controle over je telefoon' of het kunnen rommelen met systeem bestanden. Mijns inziens moet een toestel gewoon rechtstreeks vanuit de doos goed werken, de Sensation voldoet hier op zich wel aan, al is het allemaal niet geweldig. Vandaar dus toch mijn interesse in een costum ROM met Jelly Bean, de verhalen daarover zijn namelijk wel erg positief!
Mijn probleem is echter dat de volume knoppen van mijn Sensation niet meer werken en in alle guides lees ik nu juist net dat je de volume down key toch echt nodig hebt. Is het door middel van programma's als Revolutionary mogelijk om ook zonder de volume knop het toestel S-Off te krijgen en een andere ROM te installeren? Wat ik her en der lees doet mij dit namelijk wel vermoeden.
Mijn probleem is echter dat de volume knoppen van mijn Sensation niet meer werken en in alle guides lees ik nu juist net dat je de volume down key toch echt nodig hebt. Is het door middel van programma's als Revolutionary mogelijk om ook zonder de volume knop het toestel S-Off te krijgen en een andere ROM te installeren? Wat ik her en der lees doet mij dit namelijk wel vermoeden.
Niet mogelijk, je moet door menu's (vergelijk het met het bios van je PC) navigeren die niet werken met het touchscreen. In die menu's is gebruik je de volume toetsen voor omhoog en omlaag en je aan/uitknop voor bevestigen.
Ik heb de gratis versie een tijdje gebruikt, maar ik merk dat nova launcher trager is in het openen van apps. Wel een stuk soepeler in het scrollen tussen homescreens inderdaad.Jelmertjuh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:18:
Ik heb laatst de betaalde versie van Nova Launcher aangeschaft, ik raad iedereen aan de gratis versie eerst is te proberen.
Duidelijk, dank je. Ik heb direct even een nieuwe volumeknop besteld, hopelijk werkt het dan wel weerArie- schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Niet mogelijk, je moet door menu's (vergelijk het met het bios van je PC) navigeren die niet werken met het touchscreen. In die menu's is gebruik je de volume toetsen voor omhoog en omlaag en je aan/uitknop voor bevestigen.
[ Voor 61% gewijzigd door Dick op 24-10-2012 19:05 ]
Ik heb de laatste weken rare ervaringen met Bruce. Als ik ergens ben waar geen bereik is, dan schakelt mijn telefoon zichzelf uit. Hebben anderen deze ervaring ook gehad of weet iemand hoe dit kan?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Ik zou het eigenlijk niet weten, heb eigenlijk helemaal geen reboots gehad, maar heb ook gewoon altijd bereik meestal dus het zou best kunnen dat het zo is.Merfeh schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:38:
Ik heb de laatste weken rare ervaringen met Bruce. Als ik ergens ben waar geen bereik is, dan schakelt mijn telefoon zichzelf uit. Hebben anderen deze ervaring ook gehad of weet iemand hoe dit kan?
Heb wel dat in een browser, maakt niet uit welke de flash player elementen allemachtig flikkeren, je kan er niks mee, hebben jullie dat ook?
Ik heb het ook dat bijv. een video in de browser gaat flikkeren, en dat bijna het hele video bedekt is met ruis. Soms gaat het na een paar seconde weg. Maar soms weer niet en kan ik het video dus ook niet kijken.Jelmertjuh schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:00:
[...]
Ik zou het eigenlijk niet weten, heb eigenlijk helemaal geen reboots gehad, maar heb ook gewoon altijd bereik meestal dus het zou best kunnen dat het zo is.
Heb wel dat in een browser, maakt niet uit welke de flash player elementen allemachtig flikkeren, je kan er niks mee, hebben jullie dat ook?
Maar ik denk dat het niet juist werken van flash niet te maken heeft met het ROM, maar met het android versie, namelijk 4.1. Flash ondersteunt die android versie niet officieel, waardoor het kan zijn dat flash niet naar behoren werkt.
En weet iemand hoe je een screenshot kan maken van je scherm met het rom van bruce? Ik wou een screenshot maken door op het power- en home knop tegelijk te drukken, maar dan krijg ik een scherm om het toestel te uitschakelen.
Ga naar Instellingen -> Systeem -> Menu aan/uit-knop en vink daar "Schermafdruk" aan.yakutemre1995 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:05:
[...]
Ik heb het ook dat bijv. een video in de browser gaat flikkeren, en dat bijna het hele video bedekt is met ruis. Soms gaat het na een paar seconde weg. Maar soms weer niet en kan ik het video dus ook niet kijken.
Maar ik denk dat het niet juist werken van flash niet te maken heeft met het ROM, maar met het android versie, namelijk 4.1. Flash ondersteunt die android versie niet officieel, waardoor het kan zijn dat flash niet naar behoren werkt.
En weet iemand hoe je een screenshot kan maken van je scherm met het rom van bruce? Ik wou een screenshot maken door op het power- en home knop tegelijk te drukken, maar dan krijg ik een scherm om het toestel te uitschakelen.
Dan hou je je power knop ingedrukt op het scherm waar je een screenshot van wilt maken en druk je op "Schermafdruk".
Is het met een custom rom ook mogelijk om het volume van de speaker aan de voorkant te boosten? Ik heb moeite met mensen verstaan tijdens een telefoongesprek (in drukke omgevingen).
En ik wil graag de CyanogenMod 10 Jellybean 4.1.2 van Bruce installeren, maar ik kan geen precieze, stap voor stap, uitleg vinden hoe ik dit moet doen. Wat ik zo begrijp van het lezen van fora is dat er voor verschillende roms, verschillende manieren zijn om te rooten/custom roms te installeren. Maar ik zie evendoor de bomen het bos niet meer.. Wie kan mij hiermee helpen?
En ik wil graag de CyanogenMod 10 Jellybean 4.1.2 van Bruce installeren, maar ik kan geen precieze, stap voor stap, uitleg vinden hoe ik dit moet doen. Wat ik zo begrijp van het lezen van fora is dat er voor verschillende roms, verschillende manieren zijn om te rooten/custom roms te installeren. Maar ik zie evendoor de bomen het bos niet meer.. Wie kan mij hiermee helpen?
Verwijderd
Hallo ik had eerst de rom van bruce op mijn telefoon staan, alleen de battery tijd viel tegen. ik heb nu de SuperXE-Intact-AOSP (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1942239) rom op mijn telefoon. Alleen mis ik nu de mogelijkheid om mijn governor+processor speed aan te passen en ik wil graag een batterij icoon met percentages in mijn balk hebben.
Verder is dit een super rom.
Kun je niet met No-Frills CPU Control gebruiken? Over het algemeen werkt dit met veel ROM's.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:33:
Hallo ik had eerst de rom van bruce op mijn telefoon staan, alleen de battery tijd viel tegen. ik heb nu de SuperXE-Intact-AOSP (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1942239) rom op mijn telefoon. Alleen mis ik nu de mogelijkheid om mijn governor+processor speed aan te passen en ik wil graag een batterij icoon met percentages in mijn balk hebben.
Verwijderd
Bedankt, ik heb No-Frills geïnstalleerd, volgens mij werkt het perfect. Ik heb hem nu op Badass staan, of heeft iemand betere ideeën.DwightKSchrute schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:10:
[...]
Kun je niet met No-Frills CPU Control gebruiken? Over het algemeen werkt dit met veel ROM's.
Heeft iemand ook een idee hoe ik mijn standaard batterij-icoon kan vervangen voor een met percentage, net zo al in cm10.
O ja nog een vraagje sinds ik een custom rom heb mis ik mijn fm-radio is er ook een mogelijkheid om deze weer te installeren, ik kan namelijk alleen maar streaming fm radio's vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 21:29 ]
Verwijderd
Het verbaast me hoe weinig mensen ik hier hoor over de Elegancia roms. Ik gebruik de laatste ROM van Elegancia, met 4.1 sense, Faux kernel met Sweep2Wake, intellidemand governor, standaard instellingen qua frequencies en processorwaardes (1560mhz dualcore) op Sensation XE met beats. Loopt super soepel, volledige functionaliteit. Getest tegen stock One X's, Iphone 5 en 4S. Hij verslaat alles. Ik heb tevens de CM10, Viper-S etc geprobeerd, maar kunnen wat mij betreft niet tippen aan Elegancia. Ben toch benieuwd wat jullie mening hierover is, aangezien ik er weinig tot niks over kan terugvinden hier.
Ik zou zeker voor Elegancia gaan als ik Sense een fijne schil zou vinden. Nu is het gewoon dat ik niets met Sense heb en daarom een op HTC base gebaseerde ROM gebruik zonder Sense: HyperNonSense.
Dat ziet er dan wel erg interessant uit. Ik ga hem uitproberen wanneer ik er tijd voor heb.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
Het verbaast me hoe weinig mensen ik hier hoor over de Elegancia roms. Ik gebruik de laatste ROM van Elegancia, met 4.1 sense, Faux kernel met Sweep2Wake, intellidemand governor, standaard instellingen qua frequencies en processorwaardes (1560mhz dualcore) op Sensation XE met beats. Loopt super soepel, volledige functionaliteit. Getest tegen stock One X's, Iphone 5 en 4S. Hij verslaat alles. Ik heb tevens de CM10, Viper-S etc geprobeerd, maar kunnen wat mij betreft niet tippen aan Elegancia. Ben toch benieuwd wat jullie mening hierover is, aangezien ik er weinig tot niks over kan terugvinden hier.
Maar kan je meer vertellen met het verslaan van de One X en de iphone's? Met welke dingen verslaat hij het?
Ik heb hier nog een achterkantje van de sensation liggen waar de volumeknoppen ook nog in zitten... als je nog interesse heb hoor ik het!Dick schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:56:
[...]
Duidelijk, dank je. Ik heb direct even een nieuwe volumeknop besteld, hopelijk werkt het dan wel weer
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Ik heb eigenlijk altijd OrDroid en later ViperS gebruikt als ik weer eens zin had in een Sense4 ROM. Draai nu CM10, toch ook heerlijk soepel en snel, maar zodra ik weer eens Sense 4 wil gebruiken zal ik deze ROM eens proberen.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
Edit: welke versie van Elegancia gebruiken jullie? V3.4 of de Sense 4.1-versie?
[ Voor 4% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-10-2012 16:55 ]
Verwijderd
Ik gebruik de sense 4.1 themed
Ik heb het over een stock Iphone 5 en een stock One X, helemaal clean zonder gekke apps, en dan tegelijkertijd dezelfde app op starten als op mijn Sensation. De Sensation start bijv bij mij sneller Facebook, Whatsapp, XDA etc op. Tevens blijft ie met dezelfde apps geinstalleerd als op de andere toestellen naar mijn idee een stuk soepeler. Het installeren is ook een piece of cake. Voor de noobs, of minder technisch begaafde wil ik je ook best helpen, dan stuur maar een PM.
Dan heb ik het niet over benchmarks maar gewoon puur testen in de praktijk.yakutemre1995 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:15:
[...]
Dat ziet er dan wel erg interessant uit. Ik ga hem uitproberen wanneer ik er tijd voor heb.
Maar kan je meer vertellen met het verslaan van de One X en de iphone's? Met welke dingen verslaat hij het?
Ik heb het over een stock Iphone 5 en een stock One X, helemaal clean zonder gekke apps, en dan tegelijkertijd dezelfde app op starten als op mijn Sensation. De Sensation start bijv bij mij sneller Facebook, Whatsapp, XDA etc op. Tevens blijft ie met dezelfde apps geinstalleerd als op de andere toestellen naar mijn idee een stuk soepeler. Het installeren is ook een piece of cake. Voor de noobs, of minder technisch begaafde wil ik je ook best helpen, dan stuur maar een PM.
Ik ga Elegancia ook eens proberen, je maakt mij nieuwsgierig.
Ik gaf eerder aan dat mijn Sensation af en toe afsloot. Nu ben ik er achter komen hoe dat komt, maar heb alleen een slechte oplossing. Het ligt waarschijnlijk niet aan de ROM. Elke keer als het 3G signaal te zwak wordt, schakelt de Sensation over op GSM. Dan valt hij uit. Er zijn meerdere mensen die dit op een Sensation ervaren (ook soortgelijke bugs op een HTC One S, misschien een HTC trekje?). Als ik mijn telefoon op 3G only zet, dan sluit ie zichzelf dus niet af. Heeft iemand een idee of er iets te fixen is, zodat ik GSM ook gewoon aan kan laten, zodat ik meer bereikbaar ben? Ligt dit aan bepaalde drivers van custom roms?
Ik gaf eerder aan dat mijn Sensation af en toe afsloot. Nu ben ik er achter komen hoe dat komt, maar heb alleen een slechte oplossing. Het ligt waarschijnlijk niet aan de ROM. Elke keer als het 3G signaal te zwak wordt, schakelt de Sensation over op GSM. Dan valt hij uit. Er zijn meerdere mensen die dit op een Sensation ervaren (ook soortgelijke bugs op een HTC One S, misschien een HTC trekje?). Als ik mijn telefoon op 3G only zet, dan sluit ie zichzelf dus niet af. Heeft iemand een idee of er iets te fixen is, zodat ik GSM ook gewoon aan kan laten, zodat ik meer bereikbaar ben? Ligt dit aan bepaalde drivers van custom roms?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Dankjewel voor je hulp. Over een week eindigt mijn toets week. En dan heb ik tijd om die ROM te flashen. Maar wachten wordt wel een beetje moeilijk nu, je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:18:
Ik gebruik de sense 4.1 themed
[...]
Dan heb ik het niet over benchmarks maar gewoon puur testen in de praktijk.
Verwijderd
Hoi mensen, misschien interessant, maar er is een update van de "SuperXE-Intact-AOSP" rom, ik draai deze rom nu net een paar dagen en hij is super, batterij ook (1,5 dag).
Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1942239
Het lijkt inderdaad een erg snelle ROM, gisteren even geprobeerd. Mis alleen wel een snelinstellingen e.d. Dat maakt het voor mij minder makkelijk om te gebruiken. De snelheid van de ROM is wel echt merkbaar overigens. Sneller dan Bruce's ROM, maar zoals gezegd: Bruce's ROM is veel beter in te stellen naar eigen wensen. Dan ga ik liever daarvoor.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:56:
Hoi mensen, misschien interessant, maar er is een update van de "SuperXE-Intact-AOSP" rom, ik draai deze rom nu net een paar dagen en hij is super, batterij ook (1,5 dag).
Overigens ga ik vanavond de ELEGANCIA-ROM eens proberen (4.1 themed). Hoor daar zulke goede verhalen over hier, ben wel benieuwd of het de Viper Rom voor mij kan verslaan.
Gisteren geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat het een pak sneller is! Ik mis helaas de Sense tweaks ed. Voor de rest draai ik nog te kort om echt een objectief oordeel uit te spreken. Maar zo op het eerste gezicht zeker wel sneller dan Viper.DwightKSchrute schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:35:
[...]
Overigens ga ik vanavond de ELEGANCIA-ROM eens proberen (4.1 themed). Hoor daar zulke goede verhalen over hier, ben wel benieuwd of het de Viper Rom voor mij kan verslaan.
Ik wil graag de Ziggo TV app laten werken op mijn Sensation, maar omdat ik een root toegang heb werkt deze app dus niet. Zijn er apps op de markt die er voor zorgen dat er een root lock wordt gesimuleerd? Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een widget waar ik een switchje oid om kan zetten die er voor zorgt dat het net lijkt dat er een rootlock op de telefoon zit.
Werkt dit? Daar staat dat je in je super user app even tijdelijk moet unrooten. Laatste reacties uit halverwege oktober van dit jaar, erg recent dus en lijkt te werken.Bullet NL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:36:
Ik wil graag de Ziggo TV app laten werken op mijn Sensation, maar omdat ik een root toegang heb werkt deze app dus niet. Zijn er apps op de markt die er voor zorgen dat er een root lock wordt gesimuleerd? Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een widget waar ik een switchje oid om kan zetten die er voor zorgt dat het net lijkt dat er een rootlock op de telefoon zit.
Verwijderd
Ik besloot dat ik nog sneller wilde, dus heb ik geupdate naar de laatste Faux kernel. Overgeclockt naar 1.7ghz (is gewoon do-able op een sensation xe) badass governor, scheduler weet ik zo even niet. En dan natuurlijk zRam en Sweep2Wake. Gaat echt als een tierelier. Nog geen moment lag gehad terwijl ik toch heel mn telefoon vol met apps heb staan. Zeker een aanrader om uit te proberen.BabyXL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:33:
[...]
Gisteren geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat het een pak sneller is! Ik mis helaas de Sense tweaks ed. Voor de rest draai ik nog te kort om echt een objectief oordeel uit te spreken. Maar zo op het eerste gezicht zeker wel sneller dan Viper.
Yes, dat werkt!Arie- schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:10:
[...]
Werkt dit? Daar staat dat je in je super user app even tijdelijk moet unrooten. Laatste reacties uit halverwege oktober van dit jaar, erg recent dus en lijkt te werken.
Dank!
Ik heb de Elegancia nu een dag draaien op mijn telefoon, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik qua snelheid weinig verschil merk t.o.v. van de ViperS-ROM. De tweaks daarentegen ontbreken bij Elegancia, dus ik denk dat ik weer terug ben naar Viper. Als ik vragen mag: wat maakt de Elegancia ROM voor jullie beter/sneller?Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:55:
[...]
Ik besloot dat ik nog sneller wilde, dus heb ik geupdate naar de laatste Faux kernel. Overgeclockt naar 1.7ghz (is gewoon do-able op een sensation xe) badass governor, scheduler weet ik zo even niet. En dan natuurlijk zRam en Sweep2Wake. Gaat echt als een tierelier. Nog geen moment lag gehad terwijl ik toch heel mn telefoon vol met apps heb staan. Zeker een aanrader om uit te proberen.
Mij niks, heb hem ook anderhalve dag gedraaid. Vond hem evengoed maar log tegenover CMX en ik kon echt niet meer wennen aan Sense. bahbah:P
Ik heb op dit moment het ROM CM10 van Bruce.
Ik wil graag sleep2wake activeren. Ze zeggen dat je iets moet veranderen bij build.prop, maar wat moet ik veranderen, naar wat moet ik veranderen en wat zijn de handelingen die ik voor en/of na het veranderen van de build.prop moet doen?
En zijn er nog dingen die ik moet weten om dat te doen?
Ik wil graag sleep2wake activeren. Ze zeggen dat je iets moet veranderen bij build.prop, maar wat moet ik veranderen, naar wat moet ik veranderen en wat zijn de handelingen die ik voor en/of na het veranderen van de build.prop moet doen?
In het xda topic staat omschreven hoe je dit moet aanzetten door met een editor een file te editen en de waardes te veranderen...yakutemre1995 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:35:
Ik heb op dit moment het ROM CM10 van Bruce.
Maar ik ga dit voor het eerst doen, daardoor weet ik niet wat ze bedoelen.Dave73nl schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:31:
[...]
In het xda topic staat omschreven hoe je dit moet aanzetten door met een editor een file te editen en de waardes te veranderen...
Kan jij of iemand anders dit met stappen aan mij uitleggen? En als er is de extra dingen die ik moet weten.
Op XDA staat prima omschreven hoe je dit moet doen, je dient je alleen even in te lezen. Betreffende het stap voor stap uitleggen. GoT is geen helpdesk, wat jij wil doen vraagt enige kennis betreffende het aanpassen van een Android versie, bezit je deze kennis niet, begin er dan niet aan of zorg dat jij je kennis op niveau krijgt. Nogmaals, we gaan je hier niet aan het handje door de stappen leiden!
[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 06-11-2012 19:26 ]
Ik draai eigenlijk altijd al tevreden ARHD. Kort geleden overgestapt naar de CM10 mod van Bruce. Deze een tijdje tevreden gebruikt, maar verlangde na een tijdje weer naar de goede accu duur van ARHD. ARHD haalde ik makkelijk een dag en vaak zat ik 's avonds zelfs te twijfelen of ik hem aan de stekker moest hangen.
Met de CM10 mod van bruce was dit helaas niet het geval. Accu vaak leeg voordat de dag om was. En aangezien een smartphone tenminste een dag mee moet gaan IMO besloot ik om ARHD weer te flashen. Deze keer de laatste (6.8.0.) XE versie. Daarvoor eerst natuurlijk de Super Wipe gedraait zodat alles weer lekker leeg is.
Alleen het is nu niet meer zoals voorheen. Tijdens de installatie loopt de telefoon vast bij het toevoegen van de google account. Eén keer herstarten en het lukt wel weer (dus niet zo'n groot probleem). Verder werkt alles opzich wel, alleen is de batterij nu nog slechter. Vanochtend 100% uit de lader gehaald, vanochtend niet al te veel mee gedaan en al snel was die op 60%. Na wat geïnternet viel die spontaan uit. Ik hem opnieuw opstarten, geeft ie aan dat de batterij nog maar 4% over is en eigenlijk meteen uitvalt. Als ik de batterij er dan even uithaal en opnieuw opstart geeft ie weer aan dat de batterij halfvol is.. maar valt hij toch weer uit!
Allemaal erg vreemd dus. Heb al geprobeerd om ARHD opnieuw te flashen; geen beter resultaat. Ook al een aantal x de battery stats gereset; geen beter resultaat.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben bang dat ik hem even moet opsturen voor garantie, dan wel uiteraard weer even de originele ROM erop plaatsen, of zou dat niet uit maken? Heb een originele Sensation van Vodafone. Gekocht op de dag dat die uitkwam, maart 2011.
Met de CM10 mod van bruce was dit helaas niet het geval. Accu vaak leeg voordat de dag om was. En aangezien een smartphone tenminste een dag mee moet gaan IMO besloot ik om ARHD weer te flashen. Deze keer de laatste (6.8.0.) XE versie. Daarvoor eerst natuurlijk de Super Wipe gedraait zodat alles weer lekker leeg is.
Alleen het is nu niet meer zoals voorheen. Tijdens de installatie loopt de telefoon vast bij het toevoegen van de google account. Eén keer herstarten en het lukt wel weer (dus niet zo'n groot probleem). Verder werkt alles opzich wel, alleen is de batterij nu nog slechter. Vanochtend 100% uit de lader gehaald, vanochtend niet al te veel mee gedaan en al snel was die op 60%. Na wat geïnternet viel die spontaan uit. Ik hem opnieuw opstarten, geeft ie aan dat de batterij nog maar 4% over is en eigenlijk meteen uitvalt. Als ik de batterij er dan even uithaal en opnieuw opstart geeft ie weer aan dat de batterij halfvol is.. maar valt hij toch weer uit!
Allemaal erg vreemd dus. Heb al geprobeerd om ARHD opnieuw te flashen; geen beter resultaat. Ook al een aantal x de battery stats gereset; geen beter resultaat.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben bang dat ik hem even moet opsturen voor garantie, dan wel uiteraard weer even de originele ROM erop plaatsen, of zou dat niet uit maken? Heb een originele Sensation van Vodafone. Gekocht op de dag dat die uitkwam, maart 2011.
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Mocht je de rom van Bruce nog willen proberen, zet er een andere kernel op en pas je governor aan. Dit kan echt veel stroomverbruik schelen. Volgens mij staat hij standaard namelijk op interactive en dat is niet de meest zuinige.
Ja dat uitval probleem heb ik ook heel lang gehad, de oplossing bleek uiteindelijk een papiertje tussen de batterij en het compartiment de prutsen, zodat die er steviger inzit. Ik heb ongeveer 9 maanden met dat probleem gelopen, zelfs de telefoon terug gestuurd naar HTC, maar uiteindelijk bleek zo'n papiertje te helpen. Compartiment voor de batterij is denk ik iets te groot ontworpen.Tha Ertenal schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:18:
Overigens haal ik met de ROM van Bruce makkelijk het einde van de dag. En dat met redelijk intensief gebruik, Twitter, Facebook, GPS, af en toe browsen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sh4wn op 12-11-2012 11:23 ]
Hoe haal jij 1 dag met de ROM van Bruce, terwijl jij je telefoon best vaak gebruikt?Sh4wn schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:22:
Overigens haal ik met de ROM van Bruce makkelijk het einde van de dag. En dat met redelijk intensief gebruik, Twitter, Facebook, GPS, af en toe browsen.
Ik haal met moeite 1 dag, terwijl ik (denk ik) minder gebruik dan jouw. Ik stuur een paar whatsappen per dag, browsen (15min ongeveer), XDA app (max 15min). Als ik een mail krijg dan lees ik het (ik krijg niet elke dag een mail) en gebruik soms IMDB app (max 10min). 2 mail applicaties staan op push. En gebruik geen enkel social media.
WIFI en 3g staan altijd aan (heb bijna altijd WIFI verbinding). GPS staat altijd uit alleen als ik ga navigerren en bluetooth heb ik nog nooit gebruikt bij deze ROM.
Heeft iemand trouwens al de nieuwe HyperNonSense 3.7 gebruikt? Ik zit nu al een tijdje op ViperS, en dat bevalt me eigelijk wel, maar wil wel eens een keer iets zonder sense gebruiken.
Nee, ik gebruik al tijden HNS, maar mijn installatie werkt goed en heb geen zin om opnieuw te flashen en een en ander opnieuw te moeten configureren.
Kijk eens of je batterij een beetje bol is. Mijn vriendin had precies hetzelfde als jij en is ermee naar de vodafone winkel gegaan (ook haar toestel bij vodafone gekocht toen hij net uit was). Toen ze haar probleem in de winkel omschreef bij het service punt haalde hij de batterij eruit en zei dat ie bol was en dat dit een bekend probleem is. Hij liep meteen naar achter om een nieuwe batterij te halen en het probleem was opgelost, met 5 minuten stonden we weer buiten.Tha Ertenal schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:18:
Ik draai eigenlijk altijd al tevreden ARHD. Kort geleden overgestapt naar de CM10 mod van Bruce. Deze een tijdje tevreden gebruikt, maar verlangde na een tijdje weer naar de goede accu duur van ARHD. ARHD haalde ik makkelijk een dag en vaak zat ik 's avonds zelfs te twijfelen of ik hem aan de stekker moest hangen.
Ik probeer mijn Sensation te voorzien van een kale Jellybean/android.
Helaas loopt e.a. al spaak bij het S-off maken.
Hiervoor revolutionary.io gebruikt. Hij bleef eerst hangen op 'Waiting for device...'
Dit opgelost dmv factory default/harde reset. Uiteindelijk vond hij de Sensation, maar kwam hij met de melding dat mijn 'device not supported' was. Ik heb HBOOT 1.27.000.
Ik heb getracht te vinden hoe dit aan te passen is (in hoeverre het mogelijk is), maar ik kom er niet uit.
Moet ik zorgen dat ik een andere HBOOT versie krijg of moet ik e.a. op een andere manier S-off krijgen?
Het kan natuurlijk via de HTCdev, maar dan vervalt mijn garantie, toch? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1632553)
Ik heb ook al iets gezien waarbij ik connectoren met elkaar moet verbinden dmv ijzerdraadjes. Dit vertrouw ik niet.
Helaas loopt e.a. al spaak bij het S-off maken.
Hiervoor revolutionary.io gebruikt. Hij bleef eerst hangen op 'Waiting for device...'
Dit opgelost dmv factory default/harde reset. Uiteindelijk vond hij de Sensation, maar kwam hij met de melding dat mijn 'device not supported' was. Ik heb HBOOT 1.27.000.
Ik heb getracht te vinden hoe dit aan te passen is (in hoeverre het mogelijk is), maar ik kom er niet uit.
Moet ik zorgen dat ik een andere HBOOT versie krijg of moet ik e.a. op een andere manier S-off krijgen?
Het kan natuurlijk via de HTCdev, maar dan vervalt mijn garantie, toch? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1632553)
Ik heb ook al iets gezien waarbij ik connectoren met elkaar moet verbinden dmv ijzerdraadjes. Dit vertrouw ik niet.
[ Voor 17% gewijzigd door MauriX op 13-11-2012 12:48 ]
Revolutionary is verouderd, je moet Juopunot bear gebruiken. En ja, die methode werkt inderdaad met ijzerdraadjes of een paperclip oid. Ik heb het zelf niet hoeven doen, maar als je de reacties er op naleest, ook in dit draadje, dan blijkt dat het eigenlijk niets voorstelt.
[ Voor 64% gewijzigd door Arie- op 13-11-2012 13:08 ]
Oke, hoe zit het met de snelheid op HNS? Wat ik heb gelezen wel goed. Ik denk dat ik hem anders thuis na stage maar even ga proberen. Wilde het gister eigelijk al doen, maar die download via mediafire ging gister echt traag. Misschien iemand een mirror?Arie- schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:32:
Nee, ik gebruik al tijden HNS, maar mijn installatie werkt goed en heb geen zin om opnieuw te flashen en een en ander opnieuw te moeten configureren.
Ik vind de snelheid goed, maar dat komt voornamelijk door Nova launcher volgens mij. Ik merk dat Nova echt vloeiender werkt dan Apex. Verder tja, alles zit er op wat ik gebruik. MHL werkt, WiFi hotspot als je de juiste apk erbij flasht, FM radio als je bluetooth aan hebt staan en de juiste APK erbij flasht. Ik vind het gewoon een heerlijke van Sense gestripte ROM die wel alle HTC meuk ondersteunt als je dit wilt.
Binnenkort CM weer een keer proberen, al ben ik een beetje huiverig ivm met de vele gerapporteerde wakelocks.
Binnenkort CM weer een keer proberen, al ben ik een beetje huiverig ivm met de vele gerapporteerde wakelocks.
Geen idee, niks raars gedaan, in principe alles default. Ik gebruik alleen bijna nooit Wi-Fi.yakutemre1995 schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:36:
[...]
Hoe haal jij 1 dag met de ROM van Bruce, terwijl jij je telefoon best vaak gebruikt?
Ik haal met moeite 1 dag, terwijl ik (denk ik) minder gebruik dan jouw. Ik stuur een paar whatsappen per dag, browsen (15min ongeveer), XDA app (max 15min). Als ik een mail krijg dan lees ik het (ik krijg niet elke dag een mail) en gebruik soms IMDB app (max 10min). 2 mail applicaties staan op push. En gebruik geen enkel social media.
WIFI en 3g staan altijd aan (heb bijna altijd WIFI verbinding). GPS staat altijd uit alleen als ik ga navigerren en bluetooth heb ik nog nooit gebruikt bij deze ROM.
Vandaag iets minder met mijn mobiel gedaan, alleen paar keer twitter/facebook, plus een aantal updates uit de market, en zit nog op fijne ruime 82%.
Ik doe overigens altijd een full-wipe als ik een ROM flash, omdat ik met CM9 ook wel eens heb geflashed zonder fullwipe, en dat had op een 1 of andere manier geen goed effect op mijn batterijduur.
Dat is wel heel grappig. Ik heb even gekeken en ik zie wel een kleine ronding. Zou natuurlijk kunnen dat het bij mij zo hoort, ik heb jou accu natuurlijk niet gezien, maar het is wellicht een bezoekje aan de vodafone shop waard.ronnie88 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:56:
[...]
Kijk eens of je batterij een beetje bol is. Mijn vriendin had precies hetzelfde als jij en is ermee naar de vodafone winkel gegaan (ook haar toestel bij vodafone gekocht toen hij net uit was). Toen ze haar probleem in de winkel omschreef bij het service punt haalde hij de batterij eruit en zei dat ie bol was en dat dit een bekend probleem is. Hij liep meteen naar achter om een nieuwe batterij te halen en het probleem was opgelost, met 5 minuten stonden we weer buiten.
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Beste,
Welke custom rom is nu het meest in gebruik/ de beste performance?
Ik volg dit nog niet zo lang dus vandaar mijn vraag (in de poll zie ik wel Insertcoint maar hier wordt nauwelijks over gesproken).
Ik volg dit nog niet zo lang dus vandaar mijn vraag (in de poll zie ik wel Insertcoint maar hier wordt nauwelijks over gesproken).
De meest populaire zijn op dit moment (volgens mij):donvalentino schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:05:
Beste,
ViperS - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671547
CM10 (bruce2728) - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009
Ik ben zeer tevreden over ViperS. Ik draai nu nog 1.2.1, maar wil binnenkort weer eens updaten naar de nieuwste. Deze draait overigens zo goed dat het totaal geen haast heeft.
ViperS is met HTC Sense 4.1 en CM10 is vanilla Android.
Het schijnt dat CM10 sneller is/lijkt, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Wel van plan, maar ik weet niet of ik Sense kwijt wil...
Iedereen zal het hier misschien wel zeggen, maar ik heb gemerkt dat ik Sense niet echt mis. CM10 is in mijn beleving sneller dan ViperS, hoewel de nieuwe versie (1.4.1, vorige week geprobeerd) ook vrij goed draait. Ik merk toch wel dat ik telkens terug ga naar Bruce's ROM (CM10), ook al heb je een iets mindere batterijduur. Bovendien: een back up is zo gemaakt, dus je kunt altijd terug naar ViperS als CM10 niet bevalt.AmotaX schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:02:
[...]
De meest populaire zijn op dit moment (volgens mij):
ViperS - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671547
CM10 (bruce2728) - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009
Ik ben zeer tevreden over ViperS. Ik draai nu nog 1.2.1, maar wil binnenkort weer eens updaten naar de nieuwste. Deze draait overigens zo goed dat het totaal geen haast heeft.
ViperS is met HTC Sense 4.1 en CM10 is vanilla Android.
Het schijnt dat CM10 sneller is/lijkt, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Wel van plan, maar ik weet niet of ik Sense kwijt wil...
Wanneeer Bruce's de ROM met de Battery duur van Viper weet te krijgen zou hij helemaal perfect zijn.
Ik haal nu trouwens net iets meer dan een dag met Bruce...
Ik haal nu trouwens net iets meer dan een dag met Bruce...
Verwijderd
Even een klein vraagje... Op xda zijn geen links te vinden waar de Anthrax kernel te downloaden is. Kort gekeken op google maar ook daar niet zo snel een resultaat. Weten jullie waar deze kernel te downloaden en zijn er te vreden gebruikers ? (Current rom: ELEGANCIA Sense 4.1|2.3.1|) Thnx!
Dat komt doordat Anthrax 'verboden' is op XDA. Ik weet zo snel niet waar er wel een link is. In de nieuwste ViperS-ROM (1.4.1) kun je hem via de Venom Hub downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:30:
Even een klein vraagje... Op xda zijn geen links te vinden waar de Anthrax kernel te downloaden is. Kort gekeken op google maar ook daar niet zo snel een resultaat. Weten jullie waar deze kernel te downloaden en zijn er te vreden gebruikers ? (Current rom: ELEGANCIA Sense 4.1|2.3.1|) Thnx!
Edit: overigens heb ik hem heel kort gebruikt. Ontzettend snel in het openen van apps e.d., maar ik ben groot fan van Faux's kernel als ik Sense 4 gebruik. Vond hem in het scrollen e.d. niet zo soepel als Faux (maar kan ook zijn dat ik dat wilde zien)
[ Voor 18% gewijzigd door DwightKSchrute op 21-11-2012 14:58 ]
Ik doe ook altijd een full-wipe (+cache, + dalvik), maar toch gaat het bij mij niet zo lang mee. Ik wou weer terug naar een sense rom, daarom ben ik nu overgestapt naar elegancia sense 4.1 (stock look). De accu gaat langer mee, maar hij is niet even snel en vloeiend als de ROM van bruce (misschien komt dat voor een deel door ICS-JB).Sh4wn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:29:
[...]
Geen idee, niks raars gedaan, in principe alles default. Ik gebruik alleen bijna nooit Wi-Fi.
Vandaag iets minder met mijn mobiel gedaan, alleen paar keer twitter/facebook, plus een aantal updates uit de market, en zit nog op fijne ruime 82%.
Ik doe overigens altijd een full-wipe als ik een ROM flash, omdat ik met CM9 ook wel eens heb geflashed zonder fullwipe, en dat had op een 1 of andere manier geen goed effect op mijn batterijduur.
Wanneer android 4.2 uit komt ga ik denk ik wel weer terug naar de ROM van bruce. Ik heb deze ROM nu pas 1 dag alles gaat zonder problemen, snel genoeg en had sense wel gemist, maar toch mis ik nu al de snelheid van de ROM van bruce.
Heeft iemand een idee of de browser uit paranoid android ook ergens los te krijgen is ? .
Heb een behoorlijke tijd op paranoid gezeten maar kon het gisteren toch niet laten de ROM van Bruce (Opensensation2) te proberen , op het missen van de tablet functie na best een leuke ROM . Het enigste wat ik echt mis is de browser uit paranoid ....
iemand een idee ?
Heb een behoorlijke tijd op paranoid gezeten maar kon het gisteren toch niet laten de ROM van Bruce (Opensensation2) te proberen , op het missen van de tablet functie na best een leuke ROM . Het enigste wat ik echt mis is de browser uit paranoid ....
iemand een idee ?
Ik heb OpenSensation2 ook geprobeerd maar kreeg constant plotselinge reboots. Ook paar keer opnieuw geinstalleerd maar mocht niet baten.bandy schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:07:
Heeft iemand een idee of de browser uit paranoid android ook ergens los te krijgen is ? .
iemand een idee ?
Nu weer terug naar de gewone KANG CM10 van Bruce2728 en nergens meer last van, nog steeds de stabielste als het aan mij ligt.
Soepel, snel en stabiel. Ik heb ook een tijdje OpenSensation2 geprobeerd, maar vond de KANG-Rom van Bruce fijner werken. Dus daar ben ik weer naar terug.Jelmertjuh schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:41:
[...]
Ik heb OpenSensation2 ook geprobeerd maar kreeg constant plotselinge reboots. Ook paar keer opnieuw geinstalleerd maar mocht niet baten.
Nu weer terug naar de gewone KANG CM10 van Bruce2728 en nergens meer last van, nog steeds de stabielste als het aan mij ligt.
Edit: overigens gebruik ik jouw camera-mod. Werkt prettig.
[ Voor 5% gewijzigd door DwightKSchrute op 27-11-2012 12:59 ]
Ik heb de laatste tijd (lees 2 weken) last van rare sprongen in m'n batterij tijd.
Eigenlijk plotseling begonnen. Ik draai de ROM van Bruce en update geregeld.
Mijn telefoon reboot uit het niets als ik een tijd lang achter elkaar bezig ben. Dit kan zijn browsen of spelletje spelen o.i.d. vervolgens heb ik nog maar 4% over. Als ik hem dan weer reboot of een tijd wacht en dan reboot heb ik plots weer 29%.

Hebben meerdere personen hier last van?
Mijn telefoon reboot uit het niets als ik een tijd lang achter elkaar bezig ben. Dit kan zijn browsen of spelletje spelen o.i.d. vervolgens heb ik nog maar 4% over. Als ik hem dan weer reboot of een tijd wacht en dan reboot heb ik plots weer 29%.
[ Voor 23% gewijzigd door MTBreak op 27-11-2012 16:20 . Reden: Foto krijg ik niet werkend via skydrive kroam ]
Paranoid Android werkt perfect bij mij sinds de beta 3 
Alleen nog geen andere kernel gevonden die stabiel, snel maar toch zuinig is.
Alleen nog geen andere kernel gevonden die stabiel, snel maar toch zuinig is.
Slecht nieuws: je batterij lijkt aan het einde van zijn levensduur te zijn gekomen. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en pas na aanschaf van een nieuwe batterij was het probleem verholpen.
MattyBomba schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:15:
Ik heb de laatste tijd (lees 2 weken) last van rare sprongen in m'n batterij tijd.
[afbeelding]
Oke.adgjm schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:12:
Slecht nieuws: je batterij lijkt aan het einde van zijn levensduur te zijn gekomen. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en pas na aanschaf van een nieuwe batterij was het probleem verholpen.
[...]
Dan maar eens kijken voor een anker batterij:p
Zoek naar een Anker batterij. Ik heb deze er ook inzitten, omdat ik dezelfde problemen had. Nu haal ik twee dagen op mijn mobiel, zelfs met de rom van Bruce.
Ik draai nu ViperS, maar deze is duidelijk trager dan die van Bruce. Wanneer Bruce android 4.2 heeft (iemand enig idee wat de prognose is?), dan zal ik weer terug gaan.
Ik draai nu ViperS, maar deze is duidelijk trager dan die van Bruce. Wanneer Bruce android 4.2 heeft (iemand enig idee wat de prognose is?), dan zal ik weer terug gaan.
[ROM][DEV]CM10.1 Kang Alpha[Android 4.2.1][28NOV build3]Merfeh schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:21:
Zoek naar een Anker batterij. Ik heb deze er ook inzitten, omdat ik dezelfde problemen had. Nu haal ik twee dagen op mijn mobiel, zelfs met de rom van Bruce.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Nice. Ik kijk altijd op www.htcsensationroms.com, maar daar staat ie niet op. Ik zal het topic in de gaten houden, aangezien voor mij Bluetooth essentieel is.
Bedankt voor de link!
Bedankt voor de link!
Ik ben mij aan het inlezen om op mijn sensation een andere rom te zetten.
Ik wil daar graag de Bruce CM10 rom opzetten vanwege de goede reacties.
Nu heb ik de 1.27 versie en moet ik dus de JuopunutBear S-Off gebruiken. Handleiding op de site in duidelijk maar 1 ding is me nog onduidelijk.
Er staat dat je "rooted" moet zijn. Is dit de unlock bootloader van HTCDEV?
Als dat zo is dan moet het wel lukken volgens mij.
Ik wil daar graag de Bruce CM10 rom opzetten vanwege de goede reacties.
Nu heb ik de 1.27 versie en moet ik dus de JuopunutBear S-Off gebruiken. Handleiding op de site in duidelijk maar 1 ding is me nog onduidelijk.
Er staat dat je "rooted" moet zijn. Is dit de unlock bootloader van HTCDEV?
Als dat zo is dan moet het wel lukken volgens mij.
Ik heb mijn telefoon terug. Dynafix wilde hem niet repareren omdat er al aan was gezeten door een derde partij. De oplader doet het niet, dus heb een losser accuoplader gekocht. Erg vervelend allemaal.
Net geprobeerd OpenSensation er op te zetten. Eerst nieuwe firmware geflashd, toen de rom geïnstalleerd nadat ik eerst superwipe script uit heb gevoerd. Als ik mijn telefoon nu opstart staat er 'SENSATION' en dan het CyanogenMod-logo, maar dan valt hij uit en zie je weer het 'SENSATION' en daarna CyanogenMod-logo.
Ik heb nog 3 keer het rondje firmware > superscript > rom doorlopen, maar blijft maar opnieuw opstarten.
Iemand enig idee?
Net geprobeerd OpenSensation er op te zetten. Eerst nieuwe firmware geflashd, toen de rom geïnstalleerd nadat ik eerst superwipe script uit heb gevoerd. Als ik mijn telefoon nu opstart staat er 'SENSATION' en dan het CyanogenMod-logo, maar dan valt hij uit en zie je weer het 'SENSATION' en daarna CyanogenMod-logo.
Ik heb nog 3 keer het rondje firmware > superscript > rom doorlopen, maar blijft maar opnieuw opstarten.
Iemand enig idee?
Ok, enorm lange tijd geleden (lees: revolut.io was -net- uit)... sindsdien niet meer mogelijk geweest voor me om OTA updates te doen (uiteraard)...
Wil nu mn sensation resetten naar factory met een RUU, en daarna zo ver mogelijk updaten, zodat ik de nuttige fixes hier en daar kan gebruiken..
Kan ik hierbij aannemen dat de juiste RUU om te resetten de volgende is:
RUU_PYRAMID_ICS_Vodafone_DE_3.32.162.11_R_Radio_11.69A.3504.00U_11.23.3504.07_M2_release_251539_signed.exe
Heeft iemand ook enig inzicht wat er met mn S-OFF gebeurd?
Wil nu mn sensation resetten naar factory met een RUU, en daarna zo ver mogelijk updaten, zodat ik de nuttige fixes hier en daar kan gebruiken..
Kan ik hierbij aannemen dat de juiste RUU om te resetten de volgende is:
RUU_PYRAMID_ICS_Vodafone_DE_3.32.162.11_R_Radio_11.69A.3504.00U_11.23.3504.07_M2_release_251539_signed.exe
Heeft iemand ook enig inzicht wat er met mn S-OFF gebeurd?
Meestal als je telefoon na de boot animatie opnieuw opstart, dan heeft dit te maken met de firmware. Kijk even op XDA voor de juiste firmwareFCH schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:36:
Ik heb mijn telefoon terug. Dynafix wilde hem niet repareren omdat er al aan was gezeten door een derde partij. De oplader doet het niet, dus heb een losser accuoplader gekocht. Erg vervelend allemaal.
Iemand enig idee?
Ik heb echt precies hetzelfde probleem, was een nieuwe batterij de oplossing? Het toeval is dan wel ... ik kreeg dit probleem pas na de Bruce rom te gebruiken - daarvoor niet. Geeft toch te denken.MattyBomba schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:15:
[afbeelding]
De meeste mensen deugen!
Ik heb dat nooit anders gehad eigenlijk! Ook bij de Sense roms na een reboot vaak meer % accu. Het percentage na de reboot is dan wel weer gelijk aan het percentage dat in Recovery worden aangegeven.
Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!