Ik heb nu een zootje verschillende Kernels geprobeerd te flashen, maar krijg de CMX ROM niet meer aan de gang, scherm blijft zwart
Zelfs deze, die volgens de reviews compatible is met de CMX ROM van Bruce, levert geen resultaat. Iemand een advies? Misschien de ROM opnieuw flashen? Wat ben ik dan kwijt? Of restored het terugzetten van een recovery backup anders je kernel? Want ik heb wel een backup gemaakt voor ik met kernel flashes aan de gang ging...
Na het verpesten van mijn WIFI functie nadat ik een aantal kernels had geprobeerd leverde mij een recovery weer een 100% werkend toestel op...Singular1ty schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:43:
Ik heb nu een zootje verschillende Kernels geprobeerd te flashen, maar krijg de CMX ROM niet meer aan de gang, scherm blijft zwartZelfs deze, die volgens de reviews compatible is met de CMX ROM van Bruce, levert geen resultaat. Iemand een advies? Misschien de ROM opnieuw flashen? Wat ben ik dan kwijt? Of restored het terugzetten van een recovery backup anders je kernel? Want ik heb wel een backup gemaakt voor ik met kernel flashes aan de gang ging...
Tis te proberen dus!
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Ik heb de minimum frequenti inderdaad op 384mhz staan.
En HW overlay vink ik iedere keer aan na reboot, zodat deze uitgeschakeld worden.
Governor heb ik op ONDEMAND staan.
Zojuist bijv. alweer zo'n vastloper gehad. Ben alleen wel van de build van 21-08 naar die van 29-08 gegaan zonder te formatteren. Alleen cache_dalvik wipe. Misschien toch eens een frisse installatie proberen.
En HW overlay vink ik iedere keer aan na reboot, zodat deze uitgeschakeld worden.
Zojuist bijv. alweer zo'n vastloper gehad. Ben alleen wel van de build van 21-08 naar die van 29-08 gegaan zonder te formatteren. Alleen cache_dalvik wipe. Misschien toch eens een frisse installatie proberen.
Probeer interactive eens, dat lijkt bij mij te helpen.Floris-K schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:48:
Ik heb de minimum frequenti inderdaad op 384mhz staan.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik draai ook al een tijdje de CMX rom.
Draait als een trein alleen paar problemen.
- Heel af en toe een SOD
- HQ-youtube filmpje => reboot
- FM radio werkt niet
Draait als een trein alleen paar problemen.
- Heel af en toe een SOD
- HQ-youtube filmpje => reboot
- FM radio werkt niet
Jep, that did the trick! Vanuit recovery restoren en toen die DragunKernel geflashed. De telefoon gaat nu als de brandweer, heb 'm voor de lol op 1,6GHz lopen. 1900mAh Anker batterijtje gaat daarmee wel rap leeg, zal even moeten experimenteren met verschillende governors.DaLuca schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Na het verpesten van mijn WIFI functie nadat ik een aantal kernels had geprobeerd leverde mij een recovery weer een 100% werkend toestel op...
Tis te proberen dus!
Ik kan in elk geval met streep de DragunKernel Firestorm v.10 MAX 3.0.42 aanraden als je Bruce's CMX draait en overklokfuncties mist. Er zit een uitgebreide functiebeschrijving bij en de kernel beschikt over een karrevracht CPU governors om uit te proberen. Daarnaast kan je ervoor kiezen de GPU een overclock mee te geven, met I/O schedulers klooien en het schijnt dat op deze kernel Bruce's CMX wél lekker draait met CPU minimum op 192MHz en HW overlays aan (nog niet geprobeerd). Dikke prima.
Draai nu 48 uur CMX en mijn telefoon is getransformeerd tot een buitengewoon interessant ding om mee te prutsen. 1x een random reset gehad, voor de rest gaat het allemaal als de brandweer. Sweeeet.
ViperS 1.2.0 met Sense 4.1 komt morgen avond trouwens voor diegenen die nog Sense 4.0 gebruiken
@Floris-K Sinds ik de TamCore kernel gebruik heb ik geen last meer gehad van SOD's. Dit wel met de build van 21 augustus, geen idee dus hoe het met de meer recentere builds is.
Sense 4.1 brengt wel een hoop verbeteringen, met name op het gebied van snelheid. Misschien toch maar weer eens een keer proberen. Hoewel Bruce's JB-Rom wel erg snel is.Minaaj schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:04:
ViperS 1.2.0 met Sense 4.1 komt morgen avond trouwens voor diegenen die nog Sense 4.0 gebruiken
Sorry, zie je vraag nu pas. Ik heb er nooit last van gehad, maar op xda wordt voorgesteld om de gallery2.apk hand matig twee verplaatsen in /systems/apps en dan fix permissions te doen en je telefoon opnieuw op te startenMerfeh schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:14:
[...]
Ja, ik heb een full-wipe gedaan toen ik de ROM installeerde. Ik heb veel roms geïnstalleerd afgelopen jaar, maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik kan ook nergens iets van een apk vinden, omdat de camera schijnbaar echt in het systeem zit. Heb je enig idee hoe ik dit gefixt kan krijgen?
---
Ik heb ook nog nooit een SOD met Bruce gehad, gelukkig.
Gister voor het eerste de camera gebruikt met de CMX rom.
Blijkt dat deze op de kop en in landscape in spiegelbeeld staat:P
meer mensen last van?
meer mensen last van?
Geen probleem. Nadat ik de laatste update draaide stond ie er opeens weer, gelukkig.DwightKSchrute schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:05:
[...]
Sorry, zie je vraag nu pas. Ik heb er nooit last van gehad, maar op xda wordt voorgesteld om de gallery2.apk hand matig twee verplaatsen in /systems/apps en dan fix permissions te doen en je telefoon opnieuw op te starten
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Niet zo snel als JB-ROM, maar ViperS 1.2 mag er zijnMinaaj schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:04:
Volgens mij klopt dat, maar na een foto te maken, of de camera te switchen (front) zou het weer goed moeten zijn. Staat ook ergens in de thread uitgelegd door Bruce.MattyBomba schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:53:
Gister voor het eerste de camera gebruikt met de CMX rom.
meer mensen last van?
De wijzigingen en updates zien er verdomd goed uit, maar ik wacht denk totdat er een JB versie van uitkomt. De JB CMX draait erg goed en ik mis eigenlijk niks essentieels vergeleken met de ViperS.DwightKSchrute schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:35:
[...]
Niet zo snel als JB-ROM, maar ViperS 1.2 mag er zijn
Dat zeggende, 0831 draaiend en de minimale cpu freq zelfs op 192mhz staan bij screen off met Badass profiel. Hiervoor wel de Tamcore 3.0.42 geinstalleerd. Tot op heden draait het goed. Mocht ik weer problemen krijgen, zal ik Interactive weer proberen.
Wat vinden jullie overall het beste profiel qua prestaties/verbruik? Ik draai nu Conservative omdat ik merkte dat de CPU niet zo enthousiast terugklokte onder Badass. Lulzactive was al helemaal drama, constant de volle 1,6GHz.
On a different note vond ik dat het Jelly Bean keyboard vaak ontzettend lag had. Ben daarom overgestapt op een tablet versie van Swiftkey 3, dit gaat aanmerkelijk rapper en ook de haptische feedback is veel preciezer.
On a different note vond ik dat het Jelly Bean keyboard vaak ontzettend lag had. Ben daarom overgestapt op een tablet versie van Swiftkey 3, dit gaat aanmerkelijk rapper en ook de haptische feedback is veel preciezer.
Ik gebruik interactive, en ik gebruik ongeveer iets meer dan een halve accu per dag bij iets meer dan gemiddeld verbruik. Ik heb wel een 1900mah accu.
Ik heb overigens totaal geen last van het keyboard. Nog nooit lag gehad.
Ik heb overigens totaal geen last van het keyboard. Nog nooit lag gehad.
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Raar dat jij die lag niet had. Misschien omdat ik de grootte van de keys heb aangepast? In elk geval werkt dat Swift keyboard wel lekker.
Ik hou nu ook zwart beeld bij alle vormen van videoplayback. Heeft iemand anders daar last van? HW overlays disablen of enablen maakt geen klap uit, evenals de minimum CPU frequentie. Lijkt wel of de GPU geen beeld wenst te renderen. Raar genoeg heeft MX player geen issues.
Ik hou nu ook zwart beeld bij alle vormen van videoplayback. Heeft iemand anders daar last van? HW overlays disablen of enablen maakt geen klap uit, evenals de minimum CPU frequentie. Lijkt wel of de GPU geen beeld wenst te renderen. Raar genoeg heeft MX player geen issues.
Gewoon beeld bij Youtube, maar daar had ik al geen problemen mee.
Rom 0903:
Tamcore kernel v3.0.42
192mhz min
1566mhz max (Ik heb een XE)
Governer op Interactive
Doet het tot nu toe goed.
Ik gebruik overigens de laatste versie van Swype beta. Heb ooit Swiftkey aangeschaft, maar daar kan ik echt niet aan wennen.
Rom 0903:
Tamcore kernel v3.0.42
192mhz min
1566mhz max (Ik heb een XE)
Governer op Interactive
Doet het tot nu toe goed.
Ik gebruik overigens de laatste versie van Swype beta. Heb ooit Swiftkey aangeschaft, maar daar kan ik echt niet aan wennen.
[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 03-09-2012 22:59 ]
Meh, zal eens kijken of 't nog uitmaakt een nieuwere versie van de ROM te flashen, die vent brengt nog bijna dagelijks updates uit. Nu ik de ROM al draaiende heb kan ik consequentieloos nieuwere versies hier overheen flashen zonder dataverlies toch?
- Geen lag bij toetsenbord
- Geen omgedraaid camerabeeld
- Video op sw-decoding 100% prima af te spelen
- Batterijduur van ruim een dag (met mijn gebruik, 19000mAh accu)
- Geen enkele SOD (mits ik HW Overlay aan vink, anders wel)
- Bruce's JB rom van 20 augustus
- Standaard kernel
- 384MHz min
- 1188MHz max
- Ondemand governor
Yup. Ik heb de nieuwst al wel draaien. Merk nog niet echt verschil. Heb trouwens praktisch alles op standaard staan, dus MinCPU 384, MaxCPU 1566 en ondemand. Met een Anker-battery haal ik het einde van de dag makkelijk. Andere governor's zijn toch wat minder soepel heb ik gemerkt, dus houd het gewoon lekker zo.Singular1ty schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 01:03:
Meh, zal eens kijken of 't nog uitmaakt een nieuwere versie van de ROM te flashen, die vent brengt nog bijna dagelijks updates uit. Nu ik de ROM al draaiende heb kan ik consequentieloos nieuwere versies hier overheen flashen zonder dataverlies toch?
Swiftkey werkt bij mij met de nieuwe build (0309) niet meer. Ik moest al elke keer dat ik mijn telefoon reboote Swiftkey opnieuw instellen, maar nu lukt dat dus niet meer. Ik wacht wel weer tot het een keer werkt, standaard toetsenbord werkt voor mij ook goed genoeg.
[ Voor 16% gewijzigd door DwightKSchrute op 04-09-2012 08:20 ]
Nee, Bruce adviseert zelfs om te flashen zonder de dalvik cache te verwijderen, dus direct upgraden.Singular1ty schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 01:03:
Sinds de laatste 2 versies is het niet nodig meer om HW Overlay aan te vinken. Ik had met de 0820 nog wel last van SOD's, maar heb toen niet zitten spelen met de Governor's of met een andere kernel. Dus het zou zomaar daaraan kunnen hebben liggen.Silvin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 03:36:En dit allemaal met:
Loopt supersoepel en redelijk zuinig. Alleen wifi-signaal is wat zwakker dan met Sense-roms en daarom wat gevoeliger voor de "death-grip". Heb 'm er op 20 augustus op gezet en draait tot op heden vlekkeloos dus voorlopig geen reden om te upgraden
- Standaard kernel
- 384MHz min
- 1188MHz max
- Ondemand governor
Ik heb trouwens geen Ondemand profiel.
ViperS is overigens aanbeland op versie 1.2.1 met wat nuttige fixes voor degenen die pas al geu-update hadden naar de 1.2.0.
Yup! en de OTA update (15MB) is ook inmiddels beschikbaar. Zojuist ff gedaan en werkt netjes.Smarron schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:17:
[...]
ViperS is overigens aanbeland op versie 1.2.1 met wat nuttige fixes voor degenen die pas al geu-update hadden naar de 1.2.0.
Fixed Mail widgets bug
Added back bithday events in calendar app
Fixed HTC Agenda FC
Fixed facebook galleries not shown in contacts
Fixed sorting not applies in contacts app
Fixed 1080p recording in landscape
Fixed volume buttons zoom in camera
Partially fixed burst mode(it not 100% stable yet!)
Disabled photo button in video recording mode(our device not support video snapshots!)
Fixed some other bugs in framework
Partially merged android 4.0.3 with 4.0.4 frameworks
Added auto quick reboot after clearing dalvik in tweaks app
[ Voor 45% gewijzigd door Cybergamer op 04-09-2012 21:18 ]
Wat bedoel je met video op SW-decoding?Silvin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 03:36:En dit allemaal met:
Loopt supersoepel en redelijk zuinig. Alleen wifi-signaal is wat zwakker dan met Sense-roms en daarom wat gevoeliger voor de "death-grip". Heb 'm er op 20 augustus op gezet en draait tot op heden vlekkeloos dus voorlopig geen reden om te upgraden
- Standaard kernel
- 384MHz min
- 1188MHz max
- Ondemand governor
Dus je antwoord op mijn vraag is eigenlijk ja, of begrijp ik het verkeerd?Smarron schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:17:
[...]
Nee, Bruce adviseert zelfs om te flashen zonder de dalvik cache te verwijderen, dus direct upgraden.
Ik merk trouwens dat de interface wat soepeler loopt als je geforceerd op de GPU rendert.
Ik bedoelde inderdaad ja. Voudje.Singular1ty schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:22:
[...]
Wat bedoel je met video op SW-decoding?
[...]
Dus je antwoord op mijn vraag is eigenlijk ja, of begrijp ik het verkeerd?
Ik merk trouwens dat de interface wat soepeler loopt als je geforceerd op de GPU rendert.
Software decoding. Met andere woorden; de video wordt compleet door de CPU gedecodeerd in plaats van door de in de SOC ingebouwde video-ondersteuning. Dat laatste werkt (werkte?) nog niet goed waardoor video haperde of niet afspeelde. In bijvoorbeeld MXplayer kan je kiezen tussen HW en SW decoding. Gelukkig is de Qualcomm S3 snel genoeg om de meeste video's softwarematig te kunnen decodenSingular1ty schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:22:
[...]
Wat bedoel je met video op SW-decoding?
Ik snapte software-decoding wel, en MX-player werkt juist prima zonder. Het probleem is dat Youtube en in-App filmpjes het niet doen en ik daarvoor geen SW-decoding kan forceren. Vandaar de vraag. Any ideas?
Ah zo, dat haalde ik niet uit je vraag 
Youtube doet het bij mij prima, gebruik het regelmatig. in-app filmpjes gebruik ik eigenlijk niet. Heb je een voorbeeld? Dan kan ik het bij mij eens testen.
Youtube doet het bij mij prima, gebruik het regelmatig. in-app filmpjes gebruik ik eigenlijk niet. Heb je een voorbeeld? Dan kan ik het bij mij eens testen.
Het spelletje Modern Combat 3 heeft introfilmpjes voor de missies en het hoofdmenu, maar het scherm blijft dan zwart. Zelfde geldt voor GTA III. En bij Youtube werkt in feite alles, maar filmpjes blijven zwart.Vraag me dus wel af wat jij anders doet waardoor het wel werkt
Zijn er meer mensen met problemen met bluetooth en het koppelen daarvan aan bijvoorbeeld een carkit? Ik heb het werkend gehad met een sense rom maar sinds ik de Bruce JB rom gebruik blijft ie maar proberen te connecten.
Bij mij doet bluetooth (carkit althans) niet meer sinds ik OrDroid gebruik. Tussentijds ben ik nog eens terug gegaan naar een stock rom, maar ook daarmee kreeg ik de bluetooth met de carkit (Fiat Stilo) niet meer aan de praat.
Elke ochtend als ik nu in de auto stap, mekkert de carkit in het Italiaans dat ik het apparaat moet verbinden of iets dergelijks.
Kortom, bij mij werkt het niet maar dat deed het met een stockrom ook al niet.
Elke ochtend als ik nu in de auto stap, mekkert de carkit in het Italiaans dat ik het apparaat moet verbinden of iets dergelijks.
Kortom, bij mij werkt het niet maar dat deed het met een stockrom ook al niet.
Werkt prima bij mij, ff een keer schoon installeren....Camiel schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:50:
Zijn er meer mensen met problemen met bluetooth en het koppelen daarvan aan bijvoorbeeld een carkit? Ik heb het werkend gehad met een sense rom maar sinds ik de Bruce JB rom gebruik blijft ie maar proberen te connecten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb een wat vreemd probleem. Bij de laatste twee builds van Bruce's ROM heb ik ontzettend veel last van lag nadat ik mijn telefoon heb opgeladen. Een reboot verhelpt het wel, maar hiervoor had ik daar nooit last van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb TamCore-kernel en Dragun-kernel al geprobeerd. Ook met deze kernels heb ik er nog steeds last van.
Misschien kun je een andere governor proberen ?
Koppeling met de carkit via bluetooth werkt bij mij prima met Bruce JB. Nog nooit een issue gehad. Gebruik het twee maal daags.Camiel schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:50:
Ik gebruik sinds kort de interactive governor, merk eigenlijk nog geen verschil met de ondemand governor.
Heb de 8 september versie van CMX draaiende en Youtube doet het eindelijk. Begon met de vorige versie van half augustus ook steeds vaker SODs te krijgen. Eens zien hoe het nu gaat.
ik heb CM9.1 geprobeert maar ik heb alleen maar problemen er mee.
vage kuren die ik heb gevonden zijn: - op willekeurige momenten trillen alsof je aan het typen bent....
in slaapstand op de volume + - paar keer drukken, crasht de hele rom.(melding dat de shell door SU wordt geweigerd)
ik heb andere AOSP roms geprobeert maar ze hebben de zelfde kuren. sense roms hebben 't niet
vage kuren die ik heb gevonden zijn: - op willekeurige momenten trillen alsof je aan het typen bent....
in slaapstand op de volume + - paar keer drukken, crasht de hele rom.(melding dat de shell door SU wordt geweigerd)
ik heb andere AOSP roms geprobeert maar ze hebben de zelfde kuren. sense roms hebben 't niet
[ Voor 22% gewijzigd door stefanxxx511 op 09-09-2012 17:58 ]
Not bad! Laatste build van Bruce draait hier nu prima, ben met de Dragunkernel ernaast eigenlijk nergens meer tegenaan gelopen 't weekend door, behalve het hoge stroomverbruik (dat waarschijnlijk meer met mijn gebruikspatroon te maken heeft). En even niet vergeten het camera fixje toe te passen wanneer je naar deze versie flasht.
Voor degenen die nog Sense 4 draaien, er is een camera mod gemaakt voor de OneX, maar is ook werkend op de Sensation, zouden jullie willen testen?
Originele camera staat erbij, dus je kan altijd nog terug.
Zie hier de originele mod pagina, voor de OneX dus:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1867966
En zie hier mijn post met de bestanden voor de Sensation:
http://forum.xda-develope...p?p=31474893&postcount=37
Als er nieuwe versie's uitkomen blijf ik die gewoon bijwerken.
Jelmer.
Jelmer.
Hmmm, ook deze laatste van Bruce is nog niet helemaal je-van-het. Heb tweemaal een spontane reboot meegemaakt bij het afspelen van youtube content, en had vanmiddag ook nog een random sleep of death. Maar we blijven positief
Als ik het niet vergeet zal ik het vanavond wel even proberen!Jelmertjuh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:14:
Voor degenen die nog Sense 4 draaien, er is een camera mod gemaakt voor de OneX, maar is ook werkend op de Sensation, zouden jullie willen testen?
Jelmer.
Ik draai op dit moment Bruce's ROM, update elke keer netjes als er een nieuwe build is. Nu heb ik sinds de laatste 3/4 builds een probleem met de warmte van de telefoon. Als ik mijn telefoon eventjes (5 minuten) gebruik (gewoon simpel whatsappje, facebook, etc) wordt hij al ongewoon warm. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb al verschillende kernels geprobeerd, maar alle drie (Stock, TamCore en Dragun) hebben hier last van, dus het lijkt me dat het dan in de ROM zit..maar geen idee wat of hoe.
Ik heb er helemaal geen last van. Heb je al verschillende governers geprobeerd en vooral verschillende kloksnelheden? Welke kloksnelheid gebruik je?
Mijn Sensation draait op 1,5GHz en word ook best warm, maar of dit ongewoon is kan ik niet zeggen. Volgens mij verbruik ik m'n batterij ook niet abnormaal snel (+/- 12 uur bij redelijk intensief gebruik, 1900mAh dat wel). Draai Dragunkernel en gebruik de conservative governor.
Bedankt, ook op XDAJelmertjuh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:14:
Jelmer.
Wanneer word de OP aangepast ? Er staat nu alleen maar gedateerde info..
Ryzen cloud9
Heb verschillende governers en kloksnelheden geprobeerd. Badass, ondemand, smartass, king, intellidemand. Kloksnelheid heb ik teruggeschroeft van 1,5 naar 1,2 ghz. Heeft tot nu toe weinig geholpen. Sensation werd op Stock-Rom (GB+sense 3) ook wel warm, maar dit was altijd pas bij intensief gebruikt. Bij Sense 4-ROMS was dit hetzelfde verhaal en zelfs op eerdere builds van JB-Rom was het veel minder dan nu.Merfeh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:40:
Ik heb er helemaal geen last van. Heb je al verschillende governers geprobeerd en vooral verschillende kloksnelheden? Welke kloksnelheid gebruik je?
Kan het zijn dat je GPU warm loopt omdat JB daar meer mee rendert? En de vraag is natuurlijk, verbruikt de telefoon ook meer prik dan normaal?
Welke kloksnelheden werkt je GPU op dan,2D en 3D? Mogelijk is deze nu geoverklokt waar dit eerder niet het geval was?
Dat is een goede vraag. Neem aan standaard. Ik verander daar handmatig niks aan als ik een kernel installeer. Draai op dit moment DragunKernel met SmartassV2 met min 192 en max 1188.Arie- schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:41:
Welke kloksnelheden werkt je GPU op dan,2D en 3D? Mogelijk is deze nu geoverklokt waar dit eerder niet het geval was?
Batterij is wel sneller leeg, maar dat kan ook komen doordat ik een nieuwe build en kernel heb geinstalleerd. Dus dat kan ik nog niet precies zeggen.Singular1ty schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:33:
Kan het zijn dat je GPU warm loopt omdat JB daar meer mee rendert? En de vraag is natuurlijk, verbruikt de telefoon ook meer prik dan normaal?
Neem aan standaard hebben we hier niet zoveel aan
code:
1
| /sys/devices/platform/kgsl-<2/3>/kgsl/kgsl<2/3>/max_gpuclk |
[ Voor 9% gewijzigd door Arie- op 14-09-2012 12:09 ]
Haha. Ok. Fair enough. Waar haal ik dit vandaan, of waar kan ik dit vinden. Ben echt een noob wat dit betref ben ik bang.Arie- schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:09:
Neem aan standaard hebben we hier niet zoveel aan
code:
1 /sys/devices/platform/kgsl-<2/3>/kgsl/kgsl<2/3>/max_gpuclk
Pak je file explorer, ga naar de locatie die ik zojuist gepost heb en kijk wat de waarden zijn in max_gpuclk.
Gevonden, maar max_gpuclk krijg ik niet geopend. Zowel in 2d als in 3d niet.Arie- schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:57:
Pak je file explorer, ga naar de locatie die ik zojuist gepost heb en kijk wat de waarden zijn in max_gpuclk.
Je kunt gewoon de Juopunutbear methode gebruiken om je telefoon te unlocken.Afiso schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:55:
Ik heb hboot 1.29.0000, dus is kansloos om een custom Rom te installeren. Geen S-off voor mij![]()
[HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands)
Ik ga trouwens weer terug naar Android Revolution HD.
Heb nu een hele tijd op Sense 4 gedraaid, en ik ben nu op stage bezig met het maken van android applicaties, en daar ben je dus de hele tijd aan het testen op je telefoon etc, en dan kom je er toch achter dat de stabiliteit niet altijd even lekker is.
[ Voor 28% gewijzigd door Jelmertjuh op 16-09-2012 16:06 ]
Ik blijf ook fan van de 'gewone' HTC Base based ROMs, ik draai al tijden HyperNonSense, niet de bloat van Sense, maar wel de stabiliteit van HTC drivers/libraries.
ik heb hier nog een RUU 3.33 401.6 liggen (laatste update) die ik wil gaan flashen. Eigenlijk wil ik ook mijn sd even wissen om helemaal opnieuw te beginnen. Kan ik dit het beste doen voor de update of kan erna ook gewoon?
Ik heb nu 3.32 401.5, rooted en s-off hboot 1.27 cid Htc_e11 , dit moet zonder probleem lukken via de pc neem ik aan..?
Ik heb nu 3.32 401.5, rooted en s-off hboot 1.27 cid Htc_e11 , dit moet zonder probleem lukken via de pc neem ik aan..?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Bedankt, maar volg ik alles werkt optie 6 nietJelmertjuh schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:57:
[...]
Je kunt gewoon de Juopunutbear methode gebruiken om je telefoon te unlocken.
[HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands)
Ik ga trouwens weer terug naar Android Revolution HD.
Heb nu een hele tijd op Sense 4 gedraaid, en ik ben nu op stage bezig met het maken van android applicaties, en daar ben je dus de hele tijd aan het testen op je telefoon etc, en dan kom je er toch achter dat de stabiliteit niet altijd even lekker is.
Er wordt een JB-kernel gemaakt door intervigil. Zou het geheel nog sneller moeten maken (als ik me niet vergis volledige implementatie van Project Butter en zou alle bugs moeten fixen). Staat al een 'test-versie' online (19/9 build), maar die is nog niet geschikt voor daily use. Ben heel benieuwd.
Linkje is aangepast.Afiso schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:30:
[...]
Bedankt, maar volg ik alles werkt optie 6 nietDie link is half dood. Wat moet ik downloaden
Ik ben bezig met een camera update voor JellyBean roms waardoor de mogelijkheid beschikbaar wordt om full-screen foto's te maken.
Verwacht vanavond de eerste release hier te doen, zodat jullie even kunnen testen etc.
Verwacht vanavond de eerste release hier te doen, zodat jullie even kunnen testen etc.
Zodra ik mijn Sensation XE terug heb ook maar even een andere rom erop flashen! Ben zeer overtuigt door een Jongen uit men klas met een HTC EVO 3D.. Alleen had hij een probleem dat bij niet alle Roms kon flashen op zijn hboot.. maakt dat bij een Sensation XE nog uit?
Versie 1 van mijn resolutie fix voor jellybean roms is klaar en aan jullie de eer om de fix als eerste te testen
De volgende resoluties zijn toegevoegd:
8MP - 16:9 (standaard HTC Sense grootte - full screen)
5MP - 16:9
5MP - 3:2
3MP - 16:9
3MP - 3:2
2MP - 3:2
1MP - 3:2
VGA - 16:9
VGA - 5:3
VGA - 3:2
Ik heb het getest met de CyanogenMod10 rom van bruce2728 en daar werkt het op het eerste gezicht goed.
Graag wil ik dat jullie deze testen en eventuele bugs doorgeven zodat ik die kan oplossen
Hieronder wat screenshots:

En de uiteindelijke foto (origineel is groter, alleen om even aan te geven dat het 16:9 is):

Het zip bestand om de camera fix te installeren (via recovery) kun je hier downloaden:
http://d-h.st/boc
Ik zie graag jullie reacties tegemoet
8MP - 16:9 (standaard HTC Sense grootte - full screen)
5MP - 16:9
5MP - 3:2
3MP - 16:9
3MP - 3:2
2MP - 3:2
1MP - 3:2
VGA - 16:9
VGA - 5:3
VGA - 3:2
Ik heb het getest met de CyanogenMod10 rom van bruce2728 en daar werkt het op het eerste gezicht goed.
Graag wil ik dat jullie deze testen en eventuele bugs doorgeven zodat ik die kan oplossen
Hieronder wat screenshots:

En de uiteindelijke foto (origineel is groter, alleen om even aan te geven dat het 16:9 is):

Het zip bestand om de camera fix te installeren (via recovery) kun je hier downloaden:
http://d-h.st/boc
[ Voor 15% gewijzigd door Jelmertjuh op 23-09-2012 21:26 . Reden: thumbnails toegevoegd met link naar grotere versie ]
Jelmer, heb hem gedownload en getest (ook op Bruce's ROM). Werkt goed. Weet niet of dit iets met jouw fix te maken heeft, maar de resoluties staan in de camera-app niet echt op een logische volgorde (6mp voor 8mp), maar heb ook niet bijzonder veel verstand van fotografie dus het kan ook aan mijn gebrek aan kennis liggen. Bovendien lijkt de 5mp betere foto's (maakt niet uit welke resolutie) te maken dan de 8mp.Jelmertjuh schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:18:
Versie 1 van mijn resolutie fix voor jellybean roms is klaar en aan jullie de eer om de fix als eerste te testen![]()
Ik zal hier is naar kijken. Ben niet van plan om te stoppen met improvements etc. volgende stap is ook 1080p recording voor de video camera.DwightKSchrute schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:05:
[...]
Jelmer, heb hem gedownload en getest (ook op Bruce's ROM). Werkt goed. Weet niet of dit iets met jouw fix te maken heeft, maar de resoluties staan in de camera-app niet echt op een logische volgorde (6mp voor 8mp), maar heb ook niet bijzonder veel verstand van fotografie dus het kan ook aan mijn gebrek aan kennis liggen. Bovendien lijkt de 5mp betere foto's (maakt niet uit welke resolutie) te maken dan de 8mp.
Over een paar minuten ook op XDA te vinden.
Ik heb hem geinstalleerd meteen nadat ik de ROM zelf geupdate had, de camera stond standaard wel op 8MP maar niet de volledige grootte. Maar nadat ik even 8MP 16:9 ingesteld heb werkt het als een zonnetje!
Ik heb de app nu full-screen gemaakt, echter heb ik nog niet echt een passende plek voor het wissel gedeelte van de camera naar video modus gevonden, maar dit komt morgen.
Ik release de app wel alvast omdat de meeste de videocamera toch niet echt veel gebruiken.
Screenshot:

Download:
http://d-h.st/R8w
Ik release de app wel alvast omdat de meeste de videocamera toch niet echt veel gebruiken.
Screenshot:

Download:
Ik had nog een vraag om 4EXT te installeren,, Ik heb mijn telefoon S-off gemaakt maar nu wou ik graag een custom rom installeren in de 1ste pagina van dit topic staat dat je die IMG op je SD kaart moet zetten maar deze werkt niet meer zijn er nog andere manieren?
de ui mist wel als ik bijv vanuit whatsapp de camera start, normaal krijg je dan na het nemen van een foto de keuze of deze goed is, maar de iconen hiervan zijn dus niet in beeld.. dus nu maar eerst een foto maken, en dan vanuit de gallerij versturen..Jelmertjuh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:42:
Ik heb de app nu full-screen gemaakt, echter heb ik nog niet echt een passende plek voor het wissel gedeelte van de camera naar video modus gevonden, maar dit komt morgen.
Screenshot:
[afbeelding]
Download:
Binnenkort een Sensation van een mede tweaker binnen met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009 erop. Ben erg benieuwd!
* Cassius zich aanmelden doet o/
De meeste mensen deugen!
Goede keusCassius schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:17:
Binnenkort een Sensation van een mede tweaker binnen met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009 erop. Ben erg benieuwd!
De ROM is prima, maar nadat ik de ROM als OOBE gebruik en mijn Google account koppel synced hij bijna niets? Mijn apps komen niet over, mijn smsjes niet, niet al mijn contacten (die waren geaggregeerd vanuit meerdere apps zoals LinkedIn / Facebook). Alleen mijn mail en gmail contacten worden gesynced.
Maar het HTC transfer programma is er (logischerwijs met root) niet. Hoe kan ik die toestellen nou echt fatsoenlijk syncen?
Maar het HTC transfer programma is er (logischerwijs met root) niet. Hoe kan ik die toestellen nou echt fatsoenlijk syncen?
De meeste mensen deugen!
Misschien toch nog een keer volledig resetten en alles opnieuw instellen? Ik kan me voorstellen dat als er een gebruikte custom rom opzit er wellicht nog resten opzitten van de vorige gebruiker?
En anders even een full wipe doen en de meest recente versie installeren van Bruce. De 0928 is alweer uit.
En anders even een full wipe doen en de meest recente versie installeren van Bruce. De 0928 is alweer uit.
Mjah kan ik wel proberen, maar ik kreeg wel echt "set language" en "enter primary account" - dus de telefoon was leeg. Ook heb ik de 0924 build, dus ik verwacht niet dat het werelden verschil maakt ... of?
De meeste mensen deugen!
Het syncen van andere contacten zoals FB moet je even de tijd geven (12 uur ofzo). Let er wel ff op dat je in de app van FB de sync aan heb staan!Cassius schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:31:
Mjah kan ik wel proberen, maar ik kreeg wel echt "set language" en "enter primary account" - dus de telefoon was leeg. Ook heb ik de 0924 build, dus ik verwacht niet dat het werelden verschil maakt ... of?
Ikzelf heb heel even naar Bruce zijn ROM gekeken, maar hou het toch maar op ViperS. Net een OTA update gedaan naar de laatste versie.
Komt blijkbaar omdat het geen "Google" contacts zijn (qua locatie van bron opslag) - dus moet ik omzetten en dan syncen. Hang wel erg veel op aan mijn Google account ...
Anyway! Ik ben zo nieuwsgierig geweest om de front cam te gebruiken, maar nu kan ik ook geen normale foto meer maken en staat bij settings > apps > all apps ook geen camera app waarvan ik cache/data kan clearen. Iemand een idee voor de CM10 Bruce rom (2409)?
Anyway! Ik ben zo nieuwsgierig geweest om de front cam te gebruiken, maar nu kan ik ook geen normale foto meer maken en staat bij settings > apps > all apps ook geen camera app waarvan ik cache/data kan clearen. Iemand een idee voor de CM10 Bruce rom (2409)?
De meeste mensen deugen!
De 28 september versie van Bruce's CMX ROM in combinatie met de Dragunkernel v11 is echt de smoothste Sensation ervaring ooit! De browser is echt bloedsnel en de interface draait als een naaimachientje. Merk ook een verbetering in acculevensduur. Gebruik de nieuwe Skywalker governor en SIO scheduler.
SODs sinds de 28 niet meer gehad, wel een keertje een soort 'hang' waardoor ik moest resetten. En m'n muziek hapert soms kort wanneer ik het scherm uitzet, vermoedelijk omdat de CPU dan iets te snel terugrampt. Niet echt storend.
SODs sinds de 28 niet meer gehad, wel een keertje een soort 'hang' waardoor ik moest resetten. En m'n muziek hapert soms kort wanneer ik het scherm uitzet, vermoedelijk omdat de CPU dan iets te snel terugrampt. Niet echt storend.
Bekende bug. Volgens mij helpt alleen de ROM opnieuw flashen.Cassius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:44:
Komt blijkbaar omdat het geen "Google" contacts zijn (qua locatie van bron opslag) - dus moet ik omzetten en dan syncen. Hang wel erg veel op aan mijn Google account ...
De gallery app en de camera app zijn sinds Jellybean samengevoegd.Cassius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:44:
Clear dus de data voor de Gallery app, en je kunt weer foto's maken
In mijn laatste camera release heb ik de front camera button gedisabled.
Dank, dit was de oplossing (cache en data clear - laatste deed het hem)Jelmertjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:05:
[...]
De gallery app en de camera app zijn sinds Jellybean samengevoegd.
Clear dus de data voor de Gallery app, en je kunt weer foto's maken
In mijn laatste camera release heb ik de front camera button gedisabled.
De meeste mensen deugen!
Hmm omdat ik van HTC sense af kom zit er bij de contacts nog veel <HTCDATA> facebook comment rommel. Maar nu wilde ik de sync instellen volgens: http://www.dailytut.com/s...ook-contacts-android.html
Op de officiële app manier ... maar ik heb die optie sync contacts met het groene pijltje aangegeven helemaal niet. En bij accounts > facebook heb ik alleen een vinkje "contacts" (aanstaan) - maar de images van veel (bijna alle) facebook contacts worden niet gesynced.
Tips
?
Op de officiële app manier ... maar ik heb die optie sync contacts met het groene pijltje aangegeven helemaal niet. En bij accounts > facebook heb ik alleen een vinkje "contacts" (aanstaan) - maar de images van veel (bijna alle) facebook contacts worden niet gesynced.
Tips
De meeste mensen deugen!
Kan niet wachten op HTC One S C2 RUU van Jelly Bean 4.1.1, hopelijk qua software weer nieuwe telefoon na update! (ViperS heeft al aangegeven hem te gaan porten indien hij uitlekt)
[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 09-10-2012 16:38 ]
Sinds ICS doet die dat niet meer inderdaad, maar met behulp van deze app wel:Cassius schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:36:
Hmm omdat ik van HTC sense af kom zit er bij de contacts nog veel <HTCDATA> facebook comment rommel. Maar nu wilde ik de sync instellen volgens: http://www.dailytut.com/s...ook-contacts-android.html
Tips?
Google Play: Facebook contact Sync
Ben ook weer terug naar Sense4 (ViperS), omdat ik inderdaad ook hoop op een snelle update naar 4.1.1. Erg benieuwd naar hoe HTC dit geimplementeerd heeft.Minaaj schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:38:
Kan niet wachten op HTC One S C2 RUU van Jelly Bean 4.1.1, hopelijk qua software weer nieuwe telefoon na update! (ViperS heeft al aangegeven hem te gaan porten indien hij uitlekt)
Verwijderd
Hallo ik ben het spoor een beetje bijster, ik heb een sensation met hboot 1.27 en hij is nog s-off
Ik wil nu graag een custom rom installeren een CM9 of CM10
Wat zijn nu ook alweer de stappen ik heb overal gekeken en kom er niet echt meer uit.
1. S-Off maken met JuopunutBear S-OFF of moet ik eerst HTCdev bootloader unlock doen?
2. Clockwork Recovery installeren
3. Super User installeren
4. Rom installeren of moet ik eerst ook de juiste firmware installeren (hoe weet ik welke firmware ik draai?)
Is dit de goede volgorde?
Of kan ik ook een rom installeren zonder s-off?
Ik wil nu graag een custom rom installeren een CM9 of CM10
Wat zijn nu ook alweer de stappen ik heb overal gekeken en kom er niet echt meer uit.
1. S-Off maken met JuopunutBear S-OFF of moet ik eerst HTCdev bootloader unlock doen?
2. Clockwork Recovery installeren
3. Super User installeren
4. Rom installeren of moet ik eerst ook de juiste firmware installeren (hoe weet ik welke firmware ik draai?)
Is dit de goede volgorde?
Of kan ik ook een rom installeren zonder s-off?
Om het jezelf allemaal makkelijk te maken is s-off met Juopunutbear het handigst, dan kun je alle custom ROMs draaien. Maar er zijn ROMs die je kunt draaien met enkel HTCdev-off, al is die selectie nogal beperkt. De belangstrijkste thread in het XDA subforum voor de Sensation is de overview thread, hierin staan links naar de verschillende ROMs, kernels en guides etc. Dit is de guide op het XDA forum en er is ook een guide hier op tweakers in het Nederlands geplaatst, deze kan ik zo snel niet vinden.
Het volgende probleem:
Mijn HTC Sensation had een security warning, met daarbij een gelockte bootlaoder. Via de website van HTC mbv de unlock_code.bin
deze barriere overkomen. Telefoon is nu weer 'UNLOCKED' So far so good. De telefoon is s-on en heeft de 1.27.0000 bootloader.
Telefoon komt bij herstarten in een bootloop terecht, alleen met battery-pull te omzeilen. Ik heb met de adb tools, via het commando
fastboot flash recovery recovery.img (waarbij de recovery.img er een is van clockworkmod versie 5.8.0.9), een werkende recovery geinstalleerd.
Ik kwam er achter dat deze fastboot commando's (onder windows 7) werken. Als ik bv fastboot devices uitvraag, krijg ik
netjes het serienummer van de telefoon terug. Als ik echter met adb devices ditzelfde probeer, krijg ik de melding:
error: device not found. Geen enkel adb commando werkt ... Omdat in meeste gevallen de oplossing ligt in het aanvinken
van de usb sync in de telefoon, kan ik in dit geval dit niet doen. Heb zo'n beetje alle HTC drivers geinstalleerd (en weer
geuninstalleerd), maar krijg het niet voor elkaar. Ook met en zonder HTC sync. Volgens mij ligt het probleem in de USB driver
die niet met windows overweg kan. Iemand suggesties ??
Mijn HTC Sensation had een security warning, met daarbij een gelockte bootlaoder. Via de website van HTC mbv de unlock_code.bin
deze barriere overkomen. Telefoon is nu weer 'UNLOCKED' So far so good. De telefoon is s-on en heeft de 1.27.0000 bootloader.
Telefoon komt bij herstarten in een bootloop terecht, alleen met battery-pull te omzeilen. Ik heb met de adb tools, via het commando
fastboot flash recovery recovery.img (waarbij de recovery.img er een is van clockworkmod versie 5.8.0.9), een werkende recovery geinstalleerd.
Ik kwam er achter dat deze fastboot commando's (onder windows 7) werken. Als ik bv fastboot devices uitvraag, krijg ik
netjes het serienummer van de telefoon terug. Als ik echter met adb devices ditzelfde probeer, krijg ik de melding:
error: device not found. Geen enkel adb commando werkt ... Omdat in meeste gevallen de oplossing ligt in het aanvinken
van de usb sync in de telefoon, kan ik in dit geval dit niet doen. Heb zo'n beetje alle HTC drivers geinstalleerd (en weer
geuninstalleerd), maar krijg het niet voor elkaar. Ook met en zonder HTC sync. Volgens mij ligt het probleem in de USB driver
die niet met windows overweg kan. Iemand suggesties ??
24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO
Allereerst, kun je even normale layout op je post toepassen, dit is wel heel irritant lezen.
Op XDA raden ze altijd aan 3.0.0.007 van de HTC drivers te gebruiken, heb je die ook draaien op je PC?
Je zegt dat je s-on hebt, maar wat staat er in je scherm als je in je bootloader bent, de roze tekst bijvoorbeeld, maak anders even een foto zodat we alle informatie hebben.
Welke ROM heb je draaien?
Kun je in recovery komen?
Wat wil je trouwens bereiken en welke guide volg je daarvoor?
Alstublieft antwoord geven op _alle_ vragen, anders komt er een hoop gespeculeer.
Op XDA raden ze altijd aan 3.0.0.007 van de HTC drivers te gebruiken, heb je die ook draaien op je PC?
Je zegt dat je s-on hebt, maar wat staat er in je scherm als je in je bootloader bent, de roze tekst bijvoorbeeld, maak anders even een foto zodat we alle informatie hebben.
Welke ROM heb je draaien?
Kun je in recovery komen?
Wat wil je trouwens bereiken en welke guide volg je daarvoor?
Alstublieft antwoord geven op _alle_ vragen, anders komt er een hoop gespeculeer.
Excuses, wilde knip en plak actie vanuit wordpad.
De 3.0.0.007 drivers heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik kan ze wellicht nogmaals installeren. In de bootloader staat, in het roze, *** UNLOCKED *** (zoals boven genoemd). Op de volgende regel staat PYRAMID PVT SHIP S-ON RL. Dan HBOOT-1.27.0000, vervolgens de radio, en dan OpenADSP-v05.6.0.2226.00.0418. De standaard ROM vanuit de fabriek staat erop. Ja, ik kan recovery komen. Uiteindelijk is het de bedoeling om een adb pull te doen van de contacs2.db. Vervolgens s-off (jaja, ik weet het de paperclipmethode) en dan een custom ROM erop ..
De 3.0.0.007 drivers heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik kan ze wellicht nogmaals installeren. In de bootloader staat, in het roze, *** UNLOCKED *** (zoals boven genoemd). Op de volgende regel staat PYRAMID PVT SHIP S-ON RL. Dan HBOOT-1.27.0000, vervolgens de radio, en dan OpenADSP-v05.6.0.2226.00.0418. De standaard ROM vanuit de fabriek staat erop. Ja, ik kan recovery komen. Uiteindelijk is het de bedoeling om een adb pull te doen van de contacs2.db. Vervolgens s-off (jaja, ik weet het de paperclipmethode) en dan een custom ROM erop ..
24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO
Verwijderd
bedankt ik ga er naar kijken, ook enig idee welke roms ik zo zonder s-off of root kan installeren? Want ik wil af van al die htc rommel/sense.Arie- schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:20:
Om het jezelf allemaal makkelijk te maken is s-off met Juopunutbear het handigst, dan kun je alle custom ROMs draaien. Maar er zijn ROMs die je kunt draaien met enkel HTCdev-off, al is die selectie nogal beperkt. De belangstrijkste thread in het XDA subforum voor de Sensation is de overview thread, hierin staan links naar de verschillende ROMs, kernels en guides etc. Dit is de guide op het XDA forum en er is ook een guide hier op tweakers in het Nederlands geplaatst, deze kan ik zo snel niet vinden.
Vrijdagavond eindelijk de knoop doorgehakt om een custom rom te gaan installeren op mijn stock Sensation. Vond de telefoon steeds slomer worden, reset naar fabrieksinstellingen maakte nauwelijks verschil.
Ik post dit omdat het hele proces uiteindelijk veel simpeler was dan ik had verwacht, misschien dat ik hiermee meer mensen over de streep trek
. Had al wel eens eerder custom rom geïnstalleerd op een telefoon (ZTE skate) en tablet (Zenithink brol...). Nu eerste keer custom rom waarbij de telefoon S-off gemaakt moest worden.
S-off maken is eigenlijk erg soepel gegaan. Na de 5e wire-trick was de telefoon S-off
. Ik heb deze guide gevolgd: [GUIDE] Juopunutbear S-OFF NO VOID WARRANTY| ROOT (1.2x HBOOTS. Goed leesbare guide, gewoon rustig doorlezen, alle stappen doorlopen, filmpjes voor de wire-trick kijken etc.
Heb nu CM10 (Bruce) build 12-10 geinstalleerd. Telefoon is echt veel sneller nu. Ongelofelijk... Het lijkt wel of ik een nieuwe telefoon heb
. Rom is vrijwel 100% stabiel, tot nu toe slechts een paar kleine dingetjes (wakelockje 's nachts waardoor de accu 40% leeg liep, af en toe grafische hapering). Verwacht dat dit in komende builds wordt opgelost
Ik post dit omdat het hele proces uiteindelijk veel simpeler was dan ik had verwacht, misschien dat ik hiermee meer mensen over de streep trek
S-off maken is eigenlijk erg soepel gegaan. Na de 5e wire-trick was de telefoon S-off
Heb nu CM10 (Bruce) build 12-10 geinstalleerd. Telefoon is echt veel sneller nu. Ongelofelijk... Het lijkt wel of ik een nieuwe telefoon heb
Die ervaring had ik inderdaad ook. Van een vrij "slome" officiele rom naar een supersnelle rom. Sense is dan wel verdwenen (anders is de ViperS eventueel een goed alternatief), maar dat is voor mij geen eis. En JB doet echt een hoop goed werk.chielmi schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:56:
Heb nu CM10 (Bruce) build 12-10 geinstalleerd. Telefoon is echt veel sneller nu. Ongelofelijk... Het lijkt wel of ik een nieuwe telefoon heb. Rom is vrijwel 100% stabiel, tot nu toe slechts een paar kleine dingetjes (wakelockje 's nachts waardoor de accu 40% leeg liep, af en toe grafische hapering). Verwacht dat dit in komende builds wordt opgelost
Overigens is er alweer een update uit, de 10-13.
Verwijderd
Goed om te horen dat het eigenlijk wel meevalt, ik heb al eens een samsung s1 en een sony x10 en mijn tablet geroot maar dit is weer een ander verhaal. Maar na s-off wat heb je dan geinstalleerd? Welke rominstaller? En welke cm10 heb je geinstalleerd(waar kun je hem downloaden).
Alvast bedankt. Ik moet nu gewoon binnenkort gaan rooten,.
Alvast bedankt. Ik moet nu gewoon binnenkort gaan rooten,.
Na s-off heb ik de gratis versie van 4ext geïnstalleerd. Hierna de CM10 (dus 4.1.x / Jelly Bean) rom van Bruce geïnstalleerd. Topic met link naar de rom staat hier: [ROM][CM10][Kang][Pyramid][RC][4.1.2][13 Oct]
Net geïnstalleerd! Ben benieuwd of de telefoon vannacht minder snel leeg loopt.Smarron schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Die ervaring had ik inderdaad ook. Van een vrij "slome" officiele rom naar een supersnelle rom. Sense is dan wel verdwenen (anders is de ViperS eventueel een goed alternatief), maar dat is voor mij geen eis. En JB doet echt een hoop goed werk.
Overigens is er alweer een update uit, de 10-13.
Verwijderd
hoi, ik heb net mijn tel s-off gemaakt
wat heb ik allemaal gedaan:
1. Ik heb deze tutorial gevolgd en ben nu s-off zonder bootloader unlock [HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands)
2. heb recovery geinstalleerd (revolutonary cwm v4.0.104
3. root geregeld
Nu wil ik de volgende rom installeren:
HyperNonSense-v3.5: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1581619
Ik heb nu firmware 3.33.114.51 op mijn tel staan
verder heb ik dus ook geen 4ext is dit echt nodig of kan het ook via cwmv4.0.104
Wat ik wil is een stabiele rom zonder sense (of zijn deze niet stabiel) cm9 of cm10 is ook goed.
Helaas kom ik er nu niet meer uit, hopelijk zouden jullie kunnen helpen.
1. Ik heb deze tutorial gevolgd en ben nu s-off zonder bootloader unlock [HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands)
3. root geregeld
verder heb ik dus ook geen 4ext is dit echt nodig of kan het ook via cwmv4.0.104
Wat ik wil is een stabiele rom zonder sense (of zijn deze niet stabiel) cm9 of cm10 is ook goed.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 23:08 ]
Heb je root? Zo ja, dan 4ext installeren vanuit de play store, in 4ext vanuit je ROM kun je dan een nieuwe recovery flashen. Zo heb ik het onthouden, maar mijn laatste recovery update is al weer een flink aantal maanden geleden.
Als je een goede stabiele rom zoekt, die geen sense heeft, dan adviseer ik je deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:02:
hoi, ik heb net mijn tel s-off gemaakt
3. root geregeld
Gebruik de rom van bruce nu al ongeveer twee maanden, het werkt heerlijk! Misschien is het ook eens leuk om op www.htcsensationroms.com te kijken, daar zie je de verschillende roms met welke versie android en evt sense ze draaien. Succes!
Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!