Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

ColTju schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:30:
ik draai sinds gister CMX ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009 ), camera gaat helaas nog steeds niet op de volledige grootte maar voor de rest draait ie heerlijk soepel. Nog niet een vastloper gehad.

Hij lijkt ook soepeler te lopen dan de aosp rom waar ik vanaf kom (virtous quatro).
Apart, had deze gisteren en eergisteren ook draaien, en had sinds gisteren, na 1 dag aan dus om de haverklap vastlopers en reboots.
Zit nu op OpenSensation (van Tamcore kernel), werkt top, en een voordeel dat de camera het doet op volledige grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik kom vanaf ARHD 6.7.2 i.c.m. undervolt (-62.5 mv) en bricked kernel 1.4. Deze ROM is en aanrader trouwens! ;) Ook al is het met het iets oudere Sense 3.6

Draai nu Jelly Bean CMX van PARANOIDANDROID v1.9.5a (i.c.m 3.0.39 TAMcore kernel) in tegenstelling tot de rest van de vorige mensen op deze tread die de CM10 Kang draaien. De parandroid versie is nog niet geüpdate met de camera-fix zoals in de Kang versie maar heb nog geen reboots gekregen en draait heel soepel. Ook kan de undervolt geïnstalleerd worden, krijg zelf een batterijduur van een dag met 2-3 uur screen on time 1900mah batt.

Zit verder nu erg te twijfelen of ik terug wil naar Sense, vind CM gewoon niet zo spannend. Iemand die nog een Sense 4 ROM kan aanraden? Heb de ViperS rom al wel is gedraaid en vind hem wel goed werken, maar was toen met iets te veel bugjes nog voor mij persoonlijk (versie van 2-3 weken terug).

Edit:
Er is trouwens ook een AOSP versie beschikbaar van Jelly Beans: Androlus For HTC Sensation | AOSP | ALPHA 1

[ Voor 7% gewijzigd door Salmon op 13-08-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CM9 heeft nog wel een klein probleempje bij mij.
Hij blijft stil bij bellen en berichten....

Ik kan zo niet terugvinden of dat een bekend issue is, maar ik ga weer even terug naar mijn oude rom.
Damn....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Beste mensen,

Probleem... ik blijf na installeren van CM9 hangen in het opstartscherm van CM9.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

wat details:
Hboot 1.27
HTCDev.com (unlock bootloader)
CWM (netjes geroot en superuser erop geknald)
Alles netjes gewiped en gecleared!

Somebody whelp!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

E-Rick

I love it :7

DaLuca schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:25:
Beste mensen,

Probleem... ik blijf na installeren van CM9 hangen in het opstartscherm van CM9.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

wat details:
Hboot 1.27
HTCDev.com (unlock bootloader)
CWM (netjes geroot en superuser erop geknald)
Alles netjes gewiped en gecleared!

Somebody whelp!
Welke firmware heb je geïnstalleerd?

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
weet ik zo niet... zal ik zsm nagaan

Ik heb eventjes gesnuffeld op internet het het file-tje JB-superSU.zip kwam ik tegen die waarschijnlijk het probleem gaat oplossen. I will give it a try

EDIT
firmwareversie (android) 4.0.3
swnummer: 3.33.401.6

[ Voor 13% gewijzigd door DaLuca op 13-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als je bij booten blijft hangen, dan is het vaak een firmware probleem. Firmware is niet de versie van je Android, maar de versie van o.a. je bootloader, radio etc. Dat is een bestand met de naam PG58IMG.zip die je op je sd moet zetten en vervolgens de telefoon opstarten in bootloader.

Meer info en de juiste bestanden is hier te vinden:
http://forum.xda-develope...459767&highlight=firmware

Laatst bleef ik na de nieuwste update ook steeds hangen in het bootscherm. Uiteindelijk heb ik dat kunnen oplossen door in recovery de cache+dalvik leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ik heb ook eens gehad dat ie bleef hangen in het opstartscherm, het hielp toen om met clockwork recovery te flashen ipv ext4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Hey... ik zie nu dat ik s-on nog heb staan... dit terwijl het flashen CWM en superuser het gewoon doen...
Raarrr

EDIT:
JA ik heb hem werkend... Nog steeds met S-ON.. dat wel. Ik heb met fastboot in de bootloader de boot.img gestart. daarna reboot. works like a charm!

[ Voor 41% gewijzigd door DaLuca op 14-08-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Jelmertjuh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Apart, had deze gisteren en eergisteren ook draaien, en had sinds gisteren, na 1 dag aan dus om de haverklap vastlopers en reboots.
Zit nu op OpenSensation (van Tamcore kernel), werkt top, en een voordeel dat de camera het doet op volledige grote.
Ik heb vandaag CM10 met stock-kernel. Stuk soepeler dan Tamcore op intellimand, maar wel dat ik mijn toestel niet meer kan unlocken. Dus heb Tamcore maar weer geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend mijn sensation geroot omdat ik te veel vertragingen & vastlopers kreeg.
Ik heb hiervoor deze guide gevolgt wat probleemloos ging. Nadat ik mijn Sensation S-OFF heb gekregen heb ik de one-click-root tool gebruikt die in de guide staat, en ook hier geen problemen. Nadat de telefoon klaar was heb ik met een app uit de play-store nog een keer gecheckt of de telefoon geroot was, wat volgens de app het geval was. Rom manager geïnstalleerd, CWM recovery geflashed via de app, een backup gemaakt, en vervolgens met de optie 'Install from SD-card de Paranoid Android v1.9.5 ROM geïnstalleerd.

Alles leek perfect te werken, heerlijk snel en apps installeren perfect, maar na een reboot zijn al mijn veranderingen weer verdwenen en vervangen voor de default instellingen? Ik heb bijvoorbeeld Beautiful Widgets uit de store gehaald en de klokwidget op mijn homescreen gezet, en Swiftkey 3 als standaard invoerprogramma gekozen, maar na een reboot is dit allemaal tenietgedaan.

Heb ik iets over het hoofd gezien bij het rooten? Ik heb hierna CM10 geinstalleerd en hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb nog even de 3.33 firmware geïnstalleerd (PG58IMG.zip) maar dit heeft geen verschil gemaakt.

Vriendelijk bedankt :)

Edit: Heb toch maar de Viper 1.1.0 rom geïnstalleerd, en deze werkt zonder problemen. Hij is wat trager, maar dat neem ik voorlopig maar voor lief dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:12:
Ik heb afgelopen weekend mijn sensation geroot omdat ik te veel vertragingen & vastlopers kreeg.
Ik heb hiervoor deze guide gevolgt wat probleemloos ging. Nadat ik mijn Sensation S-OFF heb gekregen heb ik de one-click-root tool gebruikt die in de guide staat, en ook hier geen problemen. Nadat de telefoon klaar was heb ik met een app uit de play-store nog een keer gecheckt of de telefoon geroot was, wat volgens de app het geval was. Rom manager geïnstalleerd, CWM recovery geflashed via de app, een backup gemaakt, en vervolgens met de optie 'Install from SD-card de Paranoid Android v1.9.5 ROM geïnstalleerd.

Alles leek perfect te werken, heerlijk snel en apps installeren perfect, maar na een reboot zijn al mijn veranderingen weer verdwenen en vervangen voor de default instellingen? Ik heb bijvoorbeeld Beautiful Widgets uit de store gehaald en de klokwidget op mijn homescreen gezet, en Swiftkey 3 als standaard invoerprogramma gekozen, maar na een reboot is dit allemaal tenietgedaan.

Heb ik iets over het hoofd gezien bij het rooten? Ik heb hierna CM10 geinstalleerd en hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb nog even de 3.33 firmware geïnstalleerd (PG58IMG.zip) maar dit heeft geen verschil gemaakt.

Vriendelijk bedankt :)

Edit: Heb toch maar de Viper 1.1.0 rom geïnstalleerd, en deze werkt zonder problemen. Hij is wat trager, maar dat neem ik voorlopig maar voor lief dan :)
Volgens mij is dat een bug in de CM10 Rom. Ik heb na een reboot ook dat Swiftkey niet meer als default ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ga binnenkort weer is een eigen CM10 compilen denk ik, al is eerder gedaan voor mijn andere telefoon (toen nog CM9).
Als jullie even melden wat jullie ideale configuratie, welke apps etc. erin zouden moeten kan ik daar rekening mee houden en hier even een linkje zetten.
Misschien dat we er dan samen een monster rom van kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:
Ga binnenkort weer is een eigen CM10 compilen denk ik, al is eerder gedaan voor mijn andere telefoon (toen nog CM9).
Als jullie even melden wat jullie ideale configuratie, welke apps etc. erin zouden moeten kan ik daar rekening mee houden en hier even een linkje zetten.
Wow. Goed idee. Ik heb alleen totaal geen verstand van dit soort dingen. Vind het leuk om er mee bezig te zijn. Rooten en flashen lukt allemaal wel, dit gaat toch wel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Wow. Goed idee. Ik heb alleen totaal geen verstand van dit soort dingen. Vind het leuk om er mee bezig te zijn. Rooten en flashen lukt allemaal wel, dit gaat toch wel te ver.
Ik bedoel ook dat jullie mij input geven, wat voor baseband, wat voor RIL, welke applicaties, settings, tweaks, kernel etc. en dan compile en bouw ik de boel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Jelmertjuh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:
qua apps valt mij altijd op dat ik de helft niet gebruik.. dat vind ik dan zonde.. doordat ik spotify gebruik hoeft voor mij er dus geen uitgebreide muziek app in, ook installeer ik meteen chrome dus de standaard browser is imo ook overbodig.

ik zou dan ook zeggen zo kaal mogelijk :-) Al het andere haal ik wel uit de market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
ColTju schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

qua apps valt mij altijd op dat ik de helft niet gebruik.. dat vind ik dan zonde.. doordat ik spotify gebruik hoeft voor mij er dus geen uitgebreide muziek app in, ook installeer ik meteen chrome dus de standaard browser is imo ook overbodig.

ik zou dan ook zeggen zo kaal mogelijk :-) Al het andere haal ik wel uit de market..
Ik gebruik Spotify weer nooit, dus zo zie je maar..... Inderdaad, zo kaal mogelijk.......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Bullet NL schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik Spotify weer nooit, dus zo zie je maar..... Inderdaad, zo kaal mogelijk.......
Ik dacht zelf aan 4EXT Recovery updater, Titanium Backup, misschien een file browser, flash player, de onderdelen die makkelijk zijn om maar alvast te hebben na installatie zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Titanium backup is wel erg lekker om standaard in je rom te hebben. Aan de andere kant, als je een pro licentie hebt moet je toch de play store in. Daarom heb ik een flashable zip van titanium backup die ik gelijk flash nadat ik een rom flash.

Verder ben ook ik een voorstander van zo kaal mogelijk. Chrome vind ik bijvoorbeeld een heel fijne browser, maar gebruik ik niet tot het een fullscreen optie krijgt. Dus kaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Silvin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:56:
Titanium backup is wel erg lekker om standaard in je rom te hebben. Aan de andere kant, als je een pro licentie hebt moet je toch de play store in. Daarom heb ik een flashable zip van titanium backup die ik gelijk flash nadat ik een rom flash.
Klopt, en laat ik dus net een pro licentie op Titanium hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo kaal mogelijk, want iedereen gebruikt andere programma's.

Je kunt wel van alles verzamelen en dat je met de aroma installer kunt bepalen wat je wel en wat je niet geïnstalleerd wil hebben. Dus kaal maar mbv vinkjes aan kunnen geven wat je WEL wil hebben.

En als dat lastig is, gewoon kaaaaaal :)

just my 2 cents

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:28:
Zo kaal mogelijk, want iedereen gebruikt andere programma's.

Je kunt wel van alles verzamelen en dat je met de aroma installer kunt bepalen wat je wel en wat je niet geïnstalleerd wil hebben. Dus kaal maar mbv vinkjes aan kunnen geven wat je WEL wil hebben.

En als dat lastig is, gewoon kaaaaaal :)

just my 2 cents
Ja, ik was al van plan om een aroma installatie te gebruiken, ik ga zo is even het één en ander testen.
Welke baseband en ril gebruiken jullie met cm10, of welke lijkt jullie het beste om te gebruiken? Ik zelf neem meestal gewoon de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelmertjuh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Ja, ik was al van plan om een aroma installatie te gebruiken, ik ga zo is even het één en ander testen.
Welke baseband en ril gebruiken jullie met cm10, of welke lijkt jullie het beste om te gebruiken? Ik zelf neem meestal gewoon de nieuwste.
Nieuwste lijkt me prima.

Wat misschien leuk is, is kernel keuze, overclock keuze.

En als we het toch over apps hebben....

ES File Explorer
XDA
Titanium Backup
Tweakers
Flash player
Gmail
Dropbox
Voice Search
Maps
Fing

Of je maakt een rom package, een kernel package en een app package...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ik ben nu de repo's aan het ophalen, van de jelly bean source zelf.
Ik zou even 2 kale versies maken, 1 van de originele source en 1 van CyanogenMod, kunnen we even kijken wat het beste functioneert en daar mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
albino71 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:10:
[...]

Nieuwste lijkt me prima.

Wat misschien leuk is, is kernel keuze, overclock keuze.

En als we het toch over apps hebben....

ES File Explorer
XDA
Titanium Backup
Tweakers
Flash player
Gmail
Dropbox
Voice Search
Maps
Fing

Of je maakt een rom package, een kernel package en een app package...
Ik denk ook zo kaal mogelijk (GAPPS natuurlijk wel), in het rijtje dat jij noemt gebruik ik er al een aantal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Waar ik wel een voorstander van ben is Rom Control uit de AOKP roms. Hoe sta jij daar tegenover Jelmertjuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Volgens mij mogen de GAPPS niet in de rom zelf worden gestopt, weet zo even niet meer waarom, die moet volgens mij altijd apart geflashed worden.
Ik heb zelf nog niet zoveel AOKP roms geprobeerd, maar ik ga ze sowieso allebei proberen, even kijken welke het beste presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik heb ook nog geen AOKP JB rom geprobeerd. De ICS versie draait nu bijna een week vrijwel foutloos op de sensation. Het voordeel van Rom Control zijn natuurlijk de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden. Maar ik heb nog geen idee hoe en of dat überhaupt al in JB op de Sensation draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ik kan er een build van maken, en kijken hoe het gaat. Ik ga sowieso dus 3 in plaats van 2 repo's proberen, Plain (kale android source), AOKP en CM.
Tussen deze 3 ga ik kijken welke het stabielst is, en daar ga ik dan mee verder.
Ben trouwens begonnen met de kale android source.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelmertjuh op 14-08-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

WiFi hotspot is gefixed in de laatste CM10 JB AOSP rom. Alleen de frontface camera werkt nog niet, maar die heb ik echt bijna nog nooit gebruikt. Eigenlijk was WiFi hotspot het enige nog waar ik op wachtte om over te stappen, maar ik twijfel nog vanwege ik toch nog wel wat lees over instabiliteit ... Heeft iemand deze rom van vandaag al geprobeerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb de 1408b net erop gegooid. Werkt tot nu toe prima.
Wel hardware overlay uitzetten voor de video en min cpu op 384 zoals ze adviseren. Verder geen vastloper gehad of wat dan ook. Ook zuiniger met de accu volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Floris-K schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:56:
Wel hardware overlay uitzetten voor de video en min cpu op 384 zoals ze adviseren. Verder geen vastloper gehad of wat dan ook. Ook zuiniger met de accu volgens mij.
Ik heb met stock-kernel regelmatig dat ik mijn tel. niet meer kan unlocken, dus installeer ik tamcore-kernel, maar die is een stuk minder vloeiend. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:11:
[...]

Ik heb met stock-kernel regelmatig dat ik mijn tel. niet meer kan unlocken, dus installeer ik tamcore-kernel, maar die is een stuk minder vloeiend. Is dit op te lossen?
Op dit moment nog even niet ben ik bang. Misschien dat de tamcore-kernel nog wat verbeteringen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Floris-K schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:56:
Ik heb hem er gisteren ook maar opgezet. Tot nu toe geen slechte ervaringen mee. Ik ben eigenlijk erg positief. De rom is echt heel snel en het "smoothe" is echt heel vet.

Wel elke keer aan denken om de hardware overlay uit te zetten, maar gelukkig reboot ik de telefoon niet zo vaak. Waarom is dat eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
ik kijk nu al even rond betreft de S-off van de HTC sensation. Iemand die al de Juopuntbear wiretrick heeft geprobeerd wat was gelukt / gefailed? Of zijn er andere ( makkelijkere ) manieren. hBoot 1.27 hier!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

xheroxkefx schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:07:
ik kijk nu al even rond betreft de S-off van de HTC sensation. Iemand die al de Juopuntbear wiretrick heeft geprobeerd wat was gelukt / gefailed? Of zijn er andere ( makkelijkere ) manieren. hBoot 1.27 hier!
Ja, die heb ik ook gebruikt. Was/is ook de enige optie.
Zie ook mijn post hier over een stukje terug in dit topic. (Je had je ook kunnen zoeken op "JuopunutBear" ;))
AmotaX in "[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Wow. De 18-08 build van Bruce's ROM vliegt echt. Nu hopen dat het niet meer kunnen unlocken van de tel. ook opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb hem ook draaien en nu al 1x een vastloper gehad en 1x een reboot. Geen flauw idee waarom. Met de 0814b had ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Kun je je gerootte sensation alleen met een andere kernel overklokken of kan het ook met een ordinaire app?

ideeen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
In de kernel staan de vaste waarden van de processor. Dus je zal een aangepaste kernel moeten hebben om aan hogere waarden in te kunnen stellen. Heb je éénmaal een aangepaste kernel dan kan het ook met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Silvin schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:12:
In de kernel staan de vaste waarden van de processor. Dus je zal een aangepaste kernel moeten hebben om aan hogere waarden in te kunnen stellen. Heb je éénmaal een aangepaste kernel dan kan het ook met een app.
THNX voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Smarron schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:57:
Ik heb hem ook draaien en nu al 1x een vastloper gehad en 1x een reboot. Geen flauw idee waarom. Met de 0814b had ik geen problemen.
Ik had juist met de 0814b erg veel problemen. Met 0818 heb ik veel minder problemen. En het loopt allemaal een stuk vloeiender en soepeler vind ik. Komt ook doordat de oude versie van Tamcore-kernel heel veel lag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DwightKSchrute schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Ik had juist met de 0814b erg veel problemen. Met 0818 heb ik veel minder problemen. En het loopt allemaal een stuk vloeiender en soepeler vind ik. Komt ook doordat de oude versie van Tamcore-kernel heel veel lag had.
De 0820 is vandaag uitgekomen, draait hier tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Smarron schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:46:
[...]
De 0820 is vandaag uitgekomen, draait hier tot nu toe prima.
Zag het. Thuis gelijk even downloaden en flashen. Heb met de 0818 ook nog steeds dat ik mijn tel niet kan unlocken, wel een flink stuk minder. En de nieuwe Tamcore loopt ook al soepeler, maar nog lang niet zo soepel als de stock-kernel, zelfs niet als ik hem hoger clock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
is er misschien iemand hier die mij wil helpen met de wire trick? ben namelijk aan het proberen geweest maar het lukt me maar niet:S Regio Overijssel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Logitech1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:13:
is er misschien iemand hier die mij wil helpen met de wire trick? ben namelijk aan het proberen geweest maar het lukt me maar niet:S Regio Overijssel!
Op XDA zoeken naar de methode zonder... CM9 loopt hier perfect!

BTW. Weet iemand een nog mooie kernel die icm CM9 goed loopt incl de overgeklokte waardes van de Sensation? (is hier uberhaupt een directe koppeling tussen..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Daar ben ik wel benieuwd naar kun je me die methode is sturen kan het zo niet vinden... ik moet natuurlijk wel men garantie behouden
DaLuca schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

BTW. Weet iemand een nog mooie kernel die icm CM9 goed loopt incl de overgeklokte waardes van de Sensation? (is hier uberhaupt een directe koppeling tussen..?)

GoT is natuurlijk geen helpdesk, Gewoon zoeken in Google en je komt genoeg hulp tegen. Op GoT gaan we het wiel niet elke keer uitvinden op moment dat iemand het niet lukt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 20-08-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
DaLuca schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Je kunt Bricked gebruiken. Die liep bij mij onder CM9 soepel en kun je de processor zelf overclocken als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Helaas is het bij sommige modellen van de Sensation niet mogelijk om S-OFF te geraken zonder de wire trick. Ik heb dit zelf ook gehad. Als je moeite hebt met de wire trick is het wellicht makkelijk om te vertellen wat je al hebt gedaan en op welk punt je vast loopt. Dan kunnen we wellicht helpen.

Overigens kan het heel lang duren. Zelf heb ik ongeveer 30 ( ? ) pogingen ofzo gedaan eer het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Nou het lukt allemaal de temp root enzo alleen de wire trick het moment dat je de paperclip of wat dan ook voor geleident materiaal 0.5 sec en 1.75 sec vervolgens 0.5sec moet verbinden gaat gewoon elkeer fout heb het wel 50x geprobeert
Silvin schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:38:
Helaas is het bij sommige modellen van de Sensation niet mogelijk om S-OFF te geraken zonder de wire trick. Ik heb dit zelf ook gehad. Als je moeite hebt met de wire trick is het wellicht makkelijk om te vertellen wat je al hebt gedaan en op welk punt je vast loopt. Dan kunnen we wellicht helpen.

Overigens kan het heel lang duren. Zelf heb ik ongeveer 30 ( ? ) pogingen ofzo gedaan eer het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Logitech1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:43:
Nou het lukt allemaal de temp root enzo alleen de wire trick het moment dat je de paperclip of wat dan ook voor geleident materiaal 0.5 sec en 1.75 sec vervolgens 0.5sec moet verbinden gaat gewoon elkeer fout heb het wel 50x geprobeert

[...]
Morgen weer proberen...
Met dit soort dingen is het gewoon, de aanhouder wint...
Bij mij net zo.
Een keer of 100 miljoen miljard geprobeerd, geen resultaat.
Volgende dag, de 2e keer raak.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Werkt de camera van CM10 goed? vooral snel bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

albino71 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Morgen weer proberen...
Met dit soort dingen is het gewoon, de aanhouder wint...
Bij mij net zo.
Een keer of 100 miljoen miljard geprobeerd, geen resultaat.
Volgende dag, de 2e keer raak.
Da's altijd zo :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

MattyBomba schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:34:
Werkt de camera van CM10 goed? vooral snel bedoel ik dan?
Hier wel. Enige probleem wat ik af en toe is unlocken. Maar ik ga terug naar Viper denk ik.. Het unlocken is een probleem, maar de accuduur ook.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik draai nu een dag CM10 en heb nog geen problemen met unlocken. De accuduur is gelijk aan CM9 of AOKP Milestone 6. Net iets minder dan Sense roms dus.

Welk probleem met unlocken is er precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Silvin schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:49:
Ik draai nu een dag CM10 en heb nog geen problemen met unlocken. De accuduur is gelijk aan CM9 of AOKP Milestone 6. Net iets minder dan Sense roms dus.

Welk probleem met unlocken is er precies?
De capacitieve knoppen lichten op en je komt door het indrukken van de power-knop niet meer bij het unlock-scherm. In plaats daarvan blijft het scherm zwart en daar komt hij niet meer vandaan zonder de tel te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb het probleem van het unlocken nog geen enkele keer meegemaakt. Misschien helpt een goede re-install ?

Overigens is 0821 #2 alweer uit. Ik zie aan de reacties dat het allemaal nog sneller werkt, maar dat heb ik nog niet ondervonden met normaal gebruik. Was al enorm te spreken over hoe vloeiend alles liep en updates komen minimaal 1x per dag uit, zo niet vaker. Voorlopig blijf ik bij de rom van bruce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Smarron schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:07:
Ik heb het probleem van het unlocken nog geen enkele keer meegemaakt. Misschien helpt een goede re-install ?

Overigens is 0821 #2 alweer uit. Ik zie aan de reacties dat het allemaal nog sneller werkt, maar dat heb ik nog niet ondervonden met normaal gebruik. Was al enorm te spreken over hoe vloeiend alles liep en updates komen minimaal 1x per dag uit, zo niet vaker. Voorlopig blijf ik bij de rom van bruce!
ik heb hem vanavond geflashed, uiteraard meteen overclocked om te kijken hoe dat houd (1566mhz).. het valt meteen op dat de rom mega snel draait.

nu maar kijken of het ook stabiel is, al moet ik zeggen dat ik daar nog geen problemen mee gehad heb, in 1 week tijd heb ik 1x een reboot gehad. en dan heb ik ruwweg 1 keer in de 2 dagen geupdate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
flashen jullie de nieuwe rom gewoon over de oude heen? Ik heb niet steeds zin om met een custom launcher aan de slag te moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Bullet NL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:26:
flashen jullie de nieuwe rom gewoon over de oude heen? Ik heb niet steeds zin om met een custom launcher aan de slag te moeten
jeps gaat prima, alle settings worden prima bewaard. Alleen even denken aan de HW overlay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ColTju schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

jeps gaat prima, alle settings worden prima bewaard. Alleen even denken aan de HW overlay ;)
Yep, same here.

Toch moet ik even leren om alvast wat apk's uit de zip-file te halen welke ik toch niet gebruik. Nu moet ik dat elke keer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Mijn ervaringen met Bruce's rom zijn ook erg goed. In 24 uur nog geen enkele bug meegemaakt en éémmaal gewend aan JB wil je niet meer terug :D De AOKP-versie is ook al aardig op weg en tevens gebaseerd op Bruce's rom. Ja, de Sensation is een feestje van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hier ook CMX van Bruce draaien, versie 0821-build2.

Front camera werkt niet, maar kan ik mee leven.

Batterij duur wordt ook steeds beter tov vorige build. Megasnel. Jammer dat de camera nog niet up-to-par is tov Sense 4.0... Iemand hier een alternatief voor?

• Silvin
Helaas niet. De camera presteert in elke AOSP-rom slechter dan in Sense-roms. Dat geldt ook voor CM9/AOKP6. Overigens doet hij het nog steeds prima naar gsm-maatstaven maar je mist wel behoorlijk wat.

Die frontcam kan ik overigens helemaal niet mee zitten. Nog nooit gebruikt. Ja 1 keer, op een andere telefoon toen videochat in Gtalk werd gestopt. Thuis met m'n vriendin getest. Werkte goed, nooit meer gebruikt :p

• DaLuca
jongens... ik heb de bricked kernel geflashed (met succes)

echter zie ik in de instellingen dat ik nog steeds de kernel draai die met CM9 mee is gekomen. het lijtk er dus op dat ik de kernel eigenlijk dus niet geflashed heb...

Iemand een briljant idee?

• DwightKSchrute
DaLuca schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:39:
jongens... ik heb de bricked kernel geflashed (met succes)

echter zie ik in de instellingen dat ik nog steeds de kernel draai die met CM9 mee is gekomen. het lijtk er dus op dat ik de kernel eigenlijk dus niet geflashed heb...

Iemand een briljant idee?
Je kunt even checken onder 'Performance' bij Instellingen of je de CPU kan overclocken. Bij de standaardkernel kan dit volgens mij niet, bij Bricked wel. Als je daar niet hoger kan dan 1188, dan heb je de standaardkernel draaien en heb ik geen idee wat je fout hebt gedaan als je de kernel gewoon in Recovery geflasht hebt. Als je hoger kan dan 1188 heb je Bricked als kernel draaien.

• DaLuca
DwightKSchrute schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Je kunt even checken onder 'Performance' bij Instellingen of je de CPU kan overclocken. Bij de standaardkernel kan dit volgens mij niet, bij Bricked wel. Als je daar niet hoger kan dan 1188, dan heb je de standaardkernel draaien en heb ik geen idee wat je fout hebt gedaan als je de kernel gewoon in Recovery geflasht hebt. Als je hoger kan dan 1188 heb je Bricked als kernel draaien.
gechecked en inderdaad NIET de mogelijkheid tot overklokken... nja... dan maar niet...

• DwightKSchrute
DaLuca schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

gechecked en inderdaad NIET de mogelijkheid tot overklokken... nja... dan maar niet...
Je hebt in Recovery de cache gewiped en daarna het zip-bestandje geflasht?

• DaLuca
jup

-edit-
Ik zag op XDA dat faux de enige compantible kernel voor CM9 zou zijn...

I will give it a try
---------------------------
-edit2-
Nope. niet gelukt helaas... nog gewoon de kernel van CM9
Wat mij opvalt is wel dat zodra hij de kernel van 5mb probeert the flashen mijn sensation er een minuutje of 3, 4 over doet...

[ Voor 144% gewijzigd door DaLuca op 23-08-2012 13:11 ]

• DwightKSchrute
DaLuca schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:39:
jup

-edit-
Ik zag op XDA dat faux de enige compantible kernel voor CM9 zou zijn...

I will give it a try
Heb je wel de Non-Sense versie van Bricked (Bricked AOSP) geflasht. Ik weet namelijk zeker dat ik die wel degelijk met CM9 heb gedraaid.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1269247

• DaLuca
DwightKSchrute schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:33:
[...]

Heb je wel de Non-Sense versie van Bricked (Bricked AOSP) geflasht. Ik weet namelijk zeker dat ik die wel degelijk met CM9 heb gedraaid.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1269247
Dit wordt de laatste die ik probeer 8)7 Bedankt iig. Ik zal het laten weten...

• DwightKSchrute
DaLuca schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

Dit wordt de laatste die ik probeer 8)7 Bedankt iig. Ik zal het laten weten...
Deze versie heb je nodig om AOSP-roms (zoals CM9) te kunnen draaien. Bricked voor Sense-ROMS (Zoals ViperS) werkt niet op AOSP-Roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik draai nu ook Bruce, wat is dit goddelijk. Beter dan CM9. Allles is super vloeiend.

Ik heb alleen geen stock camera meer?? Iemand enig idee hoe ik dit er weer op kan krijgen?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Merfeh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:29:
Ik draai nu ook Bruce, wat is dit goddelijk. Beter dan CM9. Allles is super vloeiend.

Ik heb alleen geen stock camera meer?? Iemand enig idee hoe ik dit er weer op kan krijgen?
Wat bedoel je met stock camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Staat er hier nog gewoon op, eigenlijk op elke update die is uitgekomen.

Ik had gisteren de 0824 geinstalleerd, maar die had een brakke dataverbinding. Deze was ook snel weer verwijderd van de site. Nu terug naar 0821, maar heb af en toe nog vreemde SOD's. En dit had ik ook al met de 0823 incremental. Erg vreemd en lastig.

Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Smarron schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:35:
Staat er hier nog gewoon op, eigenlijk op elke update die is uitgekomen.

Ik had gisteren de 0824 geinstalleerd, maar die had een brakke dataverbinding. Deze was ook snel weer verwijderd van de site. Nu terug naar 0821, maar heb af en toe nog vreemde SOD's. En dit had ik ook al met de 0823 incremental. Erg vreemd en lastig.

Meer mensen hier last van ?
Had ik ook, tot de 0821 build met HW Overlay uitgevinkt. Met de 0823 had ik de eerste twee SOD al binnen 20 min te pakken. Dus terug naar de 0821 build. De 0824 las ik op xda dat meer mensen brakke dataverbinding hadden, dus die heb ik niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Dat er bij mij helemaal geen camera app op zit. Dus ook die er standaard niet op zit. Die zou ik toch graag willen hebben, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Ik heb niets verwijderd oid, het zat er gewoon niet op.

Ik draai overigens 0824 zonder problemen. Het is ook echt gigantisch snel.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Merfeh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Dat er bij mij helemaal geen camera app op zit. Dus ook die er standaard niet op zit. Die zou ik toch graag willen hebben, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Ik heb niets verwijderd oid, het zat er gewoon niet op.

Ik draai overigens 0824 zonder problemen. Het is ook echt gigantisch snel.
Bekend probleem. Heb je een full-wipe gedaan toen je de ROM installeerde? Na een full-wipe zou de camera-app weer zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:56
Ik heb zelf sinds dinsdag Cyanogen(mod) 9.0.0-pyramid draaien. Ik moet zeggen dat ik het echt geweldig vind werken! Bijna stock Android ICS maar net iets meer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Ik ben sinds een paar dagen overgegaan naar de CMX build van Bruce. Wat een verschil met de VipersS build zeg! Okee, weliswaar geen Sense, maar de telefoon is echt zo ontzettend veel meer responsive en sneller, damn!

Het enige nadeel is dat ik nog wel eens last heb van SOD's (Sleep of Death) met de nieuwste versie. Min frequentie staat al op 384, maar dat lost het helaas niet op. Hopelijk wordt dit snel gefixt in de volgende patch :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik kan vol trots melden dat ik na ongeveer een week nog geen enkele Sleep of Death heb gehad met Bruce's CMX van 19 augustus. Ook geen reboot of andere zaken. En het loopt echt heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Silvin schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:14:
Ik kan vol trots melden dat ik na ongeveer een week nog geen enkele Sleep of Death heb gehad met Bruce's CMX van 19 augustus. Ook geen reboot of andere zaken. En het loopt echt heerlijk :D
Ik heb ook het idee dat de build van 19 augustus wat dat betreft het meest stabiel is.

Ik had vanochtend nog een SOD met de 21 build en de 24 patch, maar verder de hele dag geen last van gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
ik draai de 0821, nog geen SOD's gehad :-) *afklopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
ColTju schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:29:
ik draai de 0821, nog geen SOD's gehad :-) *afklopt*
Ik heb bij de 21 build alleen geen SOD's als ik HW Overlay uitvink. En dat vergeet ik nog wel eens na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
DwightKSchrute schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:48:
[...]

Ik heb bij de 21 build alleen geen SOD's als ik HW Overlay uitvink. En dat vergeet ik nog wel eens na een reboot.
Nu je het zegt, ik heb deze optie ook niet aangevinkt.. 8)7 ik merk er echter niets van... maar dit maakt toch ook alleen uit als je video's kijkt?

zal m eens aanvinken, en kijken of ik sod's ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik lees trouwens dat de governor op interactive te zetten helpt. Ik heb hem op deze rom altijd op ondemand gehad, dus dat ga ik ook nog even proberen. Denk wel dat het iets meer stroom gaat verbruiken.

Ik heb HW Overlay altijd uitgevinkt en nog steeds SOD's gehad.

Overigens is vannacht alweer een nieuwe build uitgekomen 0827. Ik ga hem zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
ColTju schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:15:
[...]

Nu je het zegt, ik heb deze optie ook niet aangevinkt.. 8)7 ik merk er echter niets van... maar dit maakt toch ook alleen uit als je video's kijkt?

zal m eens aanvinken, en kijken of ik sod's ga krijgen..
Zou inderdaad niet moeten. Maar bij mij helpt het dus wel. Als ik hem aanvink heb ik geen SOD's. Zonder aanvinken dus wel. Dan maar aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
DwightKSchrute schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Zou inderdaad niet moeten. Maar bij mij helpt het dus wel. Als ik hem aanvink heb ik geen SOD's. Zonder aanvinken dus wel. Dan maar aanvinken.
In het Xda topic over de rom geven ze ook aan dat de optie wel aangevinkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
ColTju schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:38:
[...]

In het Xda topic over de rom geven ze ook aan dat de optie wel aangevinkt moet worden.
Ik dacht dat dat met name voor het fatsoenlijk afspelen van video was. Maar goed, het zal ook zeker iets te maken hebben met de SOD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Jullie positieve verhalen hebben me overgehaald om ook eens wat CMX-love te proberen. Het bevalt goed moet ik zeggen.

Een kleine opmerking: Als ik standaardvragen stel aan Google Now (bijvoorbeeld: "what's the weather like in Amsterdam?") krijg ik nooit een kaart terug, maar gaat hij altijd naar google search. Iemand hier meer ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
adgjm schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:12:
Jullie positieve verhalen hebben me overgehaald om ook eens wat CMX-love te proberen. Het bevalt goed moet ik zeggen.

Een kleine opmerking: Als ik standaardvragen stel aan Google Now (bijvoorbeeld: "what's the weather like in Amsterdam?") krijg ik nooit een kaart terug, maar gaat hij altijd naar google search. Iemand hier meer ervaringen mee?
Ja. Ik. Maar volgens mij moeten de instellingen van je telefoon in het Engels staan om het fatsoenlijk te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
DwightKSchrute schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:51:
[...]

Bekend probleem. Heb je een full-wipe gedaan toen je de ROM installeerde? Na een full-wipe zou de camera-app weer zichtbaar moeten zijn.
Ja, ik heb een full-wipe gedaan toen ik de ROM installeerde. Ik heb veel roms geïnstalleerd afgelopen jaar, maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik kan ook nergens iets van een apk vinden, omdat de camera schijnbaar echt in het systeem zit. Heb je enig idee hoe ik dit gefixt kan krijgen?

---

Ik heb ook nog nooit een SOD met Bruce gehad, gelukkig.

• Smarron

Smarron

The bend

Gisteren weer een SOD gehad. Nu de 0829 geflashed en de governor op interactive gezet, want ondemand en badass zijn dus niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik draai hier sinds gisteren CMX en behalve het feit dat ik al m'n muziek omslachtig uit losse mapjes moest halen en zo kaal en ongeorganiseerd in de map 'Music' mocht plempen, en de issue dat ik geen contacten vanaf de sim kon importen, geen groot gezeik gehad. Die telefoon gaat als de brandweer, heb nog niet eerder zo'n snappy Android ervaring gehad (maarja, hiervoor had ik een HD2 dus dan is er wel ruimte voor verbetering).

Probleem is nu dat ik geprobeerd heb een andere Kernel te flashen (deze) om de kloksnelheid nog een beetje te kunnen pushen, maar na een succesvolle flash boot de telefoon niet meer. Eerst heb ik geprobeerd de maximum bovengrens van het ding te unlocken (1,94GHz), dit doe je door de naam van het te flashen zipbestandje aan te passen. Toen ik dit had geflashed kreeg ik HTC in beeld maar raakte de telefoon in een reset beeld. Ik bedacht me in een moment van helderheid dat de telefoon wellicht die extreme klok direct probeerde in te stellen en verlaagde de limiet naar de 1,57GHz van de XE. Nu ik dat geflashed hebt blijft het scherm na het tonen van het HTC logo helaas zwart. Na verloop van tijd lichten de softkeys op en that's it. Oeps...

Deze Kernel zal dus wel volgas incompatible zijn met de CMX ROM. Probleem, ik weet niet welke Kernel die werd geleverd. System restore vanuit 't recovery menu verandert niks aan de kernel toch? In dat geval zou ik het erg fijn vinden als iemand die nu CMX draait even met de app Kernel Manager kon kijken welke kernels ik wel kan gebruiken icm deze ROM. Liefst wel eentje waar de mooie overklokfuncties van de Bricked ROM in terug te vinden zijn... Stom, had het zelf moeten checken voor 't flashen, maar heb in vermoeidheid/ongeduld net over dat stukje van de flashing guide heen gelezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb heb verschillende ISC roms gedraaid, maar zou graag een JB rom willen proberen, Helaas worden opgeschlagen weizigingen zoals widgets en het voorkeurstoetsenbord bij elke reboot reset. Dis probleem ik heb al eerste gehad, en ik vroeg me af ik mijn sensation niet goed heb geroot. Ik kan ROM's normaal installeren, en ze lopen als een tierelier, maar om elke aanpassing die je maakt weer ongedaan ziet worden is vrij vervelend. Voorgaande 4.x.x roms werken perfect.

Weet iemand hoe ik dat moeten verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Smarron schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:28:
Gisteren weer een SOD gehad. Nu de 0829 geflashed en de governor op interactive gezet, want ondemand en badass zijn dus niet stabiel genoeg.
Ik had ook last van SOD's. Maar sinds ik 0829 draai, en de nieuwste versie van de Dragun kernel (3.0.42), draai ik nu 2 dagen zonder SOD (hiervoor meerdere keren per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 05:58:
heb heb verschillende ISC roms gedraaid, maar zou graag een JB rom willen proberen, Helaas worden opgeschlagen weizigingen zoals widgets en het voorkeurstoetsenbord bij elke reboot reset. Dis probleem ik heb al eerste gehad, en ik vroeg me af ik mijn sensation niet goed heb geroot. Ik kan ROM's normaal installeren, en ze lopen als een tierelier, maar om elke aanpassing die je maakt weer ongedaan ziet worden is vrij vervelend. Voorgaande 4.x.x roms werken perfect.

Weet iemand hoe ik dat moeten verhelpen?
Dit zou de oplossing moeten zijn:

http://forum.xda-develope...p=30821841&postcount=5622

Het probleem ligt in de map waarin de app geinstalleerd wordt vanuit de Play Store. Dit is een verkeerde locatie en daardoor laden sommige widgets niet goed bij bijv. een reboot. Bovenstaande file zou het op moeten lossen. Bij mij werkt het in elk geval goed, ook op de 0829 build. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

mb.t. CM10

Zijn er hier veel mensen die de welbekende vastlopers hebben?
De buttons onderin lichten op, maar het scherm gaat niet aan.
Dit slurpt ook de accu van de telefoon leeg. Heb dit echt random en op alle builds van de afgelopen 3-4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Floris-K schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:20:
mb.t. CM10

Zijn er hier veel mensen die de welbekende vastlopers hebben?
De buttons onderin lichten op, maar het scherm gaat niet aan.
Dit slurpt ook de accu van de telefoon leeg. Heb dit echt random en op alle builds van de afgelopen 3-4 weken.
Ja. Je kunt onder 'Ontwikkeling' bij instellingen HW-overlays uitschakelen aanvinken. Dat helpt bij mij. Elke keer dat je je tel reboot zul je dit moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Check ook even of je minimum CPU speed op 386 staat, ipv 192 MHz

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!