Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Minaaj schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:37:
Ja 008b8 heeft Sense 4.0 WiFi fix

Met Aroma:
http://forum.xda-develope...p=29236020&postcount=7716

Zonder Aroma:
http://faux.androidro.ms/Pyramid-ICS-XE-008b8.zip

Trouwens afgelopen nacht pas uitgekomen!
Ah. Mooi. Gelijk even installeren. Hopen dat deze iets soepeler loopt dan Bricked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Laat je ervaringen even weten, ik wil ook weer terug naar Faux.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
ik heb hem er nu ook op staan, even kijken hoe het werkt

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

De eerste JB rom met data en WiFi is btw uit :)
De microfoon werkt helaas nog niet maar het is wel de eerste rom waarmee je JB eens lekker kan testen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Nieuwe faux werkt wel lekker soepel op mijn HTC Sensation XE.
Is deze versie nou alleen voor de XE?
Heb wel het idee dat deze wat smoother is dan bricked, batterijverbruik zal ik jullie morgen even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Bullet NL schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:22:
ik heb hem er nu ook op staan, even kijken hoe het werkt
Jelmertjuh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:20:
Heb wel het idee dat deze wat smoother is dan bricked, batterijverbruik zal ik jullie morgen even laten weten.
Dus Faux werkt nu goed op de ViperS rom ?

Ik lees net je positieve reactie @ XDA, dus het werkt. Ik ga ook over naar Faux.

En mijn edit was te laat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 24-07-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Smarron schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:09:
[...]

[...]
Dus Faux werkt nu goed op de ViperS rom ?
Ja, ik heb nog geen problemen ondervonden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ook ik heb nog geen problemen gevonden, heb wel het idee dat hij wel meer stroom verbruikt dan de versie die bij de Viper S rom zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:20:
Ik heb hem op mijn gewone Sensation geinstalleerd, dus daar werkt hij ook. Het loept inderdaad soepeler dan Bricked. Batterijgebruik kan ik ook weinig zinnigs over zeggen, behalve dan dat hij in idle praktisch niets verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Bullet NL schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:11:
Ook ik heb nog geen problemen gevonden, heb wel het idee dat hij wel meer stroom verbruikt dan de versie die bij de Viper S rom zit
Lijkt er inderdaad op dat mijn telefoon meer stroom gebruikt als met bricked. Laat hem even leeglopen naar 0% en zal hem dan weer even helemaal opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Welke governor gebruiken jullie? als je faux gebruikt moet je wel IntelliDemand pakken want verder is er geen reden om hem te gebruiken sinds de governors "ondemand,interactive" etc het zelfde als in bricked/sebastians.

Ik zit nu op 17uur accuduur, 1uur40minuten schermtijd (gebruik normaal meer) en enkele telefoontjes.
En 57% nog over waar ik sowieso nog wel 2uur schermtijd mee kan halen, alles trouwens ook aan plus automatische brightness (wifi/3g indien ik niet in buurt was van wifi)
Verder 1566MHz/noop scheduler.

Zag trouwens nu pas dat Hardware.Info applicatie sinds de update wel erg veel cpu verbruikte vandaag. (wellicht had ik meer % zonder die app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Ik gebruik nu de Bricked AOSP Kernel i.c.m. met de volgende mod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1641605 (download voor laatste versie in 2e post)
Werkt beter dan faux en gebruikt minder energie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Tim_ofzo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:20:
Ik gebruik nu de Bricked AOSP Kernel i.c.m. met de volgende mod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1641605 (download voor laatste versie in 2e post)
Ja oké, maar dat gebruik je in combinatie met CM9 zeker?
Wij gebruiken allemaal ViperS een sense 4 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Tim_ofzo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:20:
Zoals ik lees hoe dat werkt is het precies*kuch* ongeveer hetzelfde wat IntelliDemand doet maar dan met 1 meer frequency stapje, maar dan ook weer zonder GPU.
Ook zou faux echt wel zuiniger moeten zijn sinds hij 1 core offline haalt bij weinig gebruik.

Vergelijk maar met intellidemand;
Introducing Smart Core Management
Automatic offlining of 2nd CPU core while Screen is ON.
Scenarios:
1- While Screen is ON > 3 min, and average load of the CPU is < 35%, then CPU1 will be taken offline.
2- While Screen is On, if average CPU load > 35%, CPU1 will be Online and both CPUs max frequencies will be limited to 1.13 GHz Max
3- While Screen is On, After both CPUs' Max is limited to 1.13 GHz, when the average CPU load has dropped down to less than < 25%, then both CPUs Max freq will be restored to 1.51 GHz Max (then go back to scenario 1).
-- for 3D Games or GPU intensive apps, both CPUs's max frequencies will be restored to 1.51 GHz and both CPUs will be online.
De GHz waardes hierboven van bijvoorbeeld 1.13 kan je ook veranderen via Aroma versie van faux, verder haalde ik trouwens 4021 Quadrant met IntelliDemand op 1566MHz, AnTuTu 6900~.
Hoe zit het met die governor?

[ Voor 65% gewijzigd door Minaaj op 25-07-2012 21:03 . Reden: andere info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Wat me wel opvalt sinds ik ViperS gebruik, dat Sense weer herstart bij, blijkbaar, grote belasting. Hier had ik bij OrDroid nooit last van, nu ineens weer wel. Het is gelukkig niet meer dat irritante witte scherm, zoals bij stock Rom op Gingerbread, maar het is er wel. Hebben meer mensen hier sinds Viper last van? Het was gisteren zelfs zo erg dat ik CM9 er weer eens opgezet heb. Miste Sense 4 toch wel, dus ben al weer terug. Bij een fatsoenlijk JB-Rom denk ik erover om over te stappen. Mits het bevalt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DwightKSchrute schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:18:
Wat me wel opvalt sinds ik ViperS gebruik, dat Sense weer herstart bij, blijkbaar, grote belasting. Hier had ik bij OrDroid nooit last van, nu ineens weer wel. Het is gelukkig niet meer dat irritante witte scherm, zoals bij stock Rom op Gingerbread, maar het is er wel. Hebben meer mensen hier sinds Viper last van? Het was gisteren zelfs zo erg dat ik CM9 er weer eens opgezet heb. Miste Sense 4 toch wel, dus ben al weer terug. Bij een fatsoenlijk JB-Rom denk ik erover om over te stappen. Mits het bevalt uiteraard.
Vreemd genoeg had ik het probleem wat jij beschrijft bij de laatste versie van OrDroid, deze liep bij mij niet lekker met veel freezes van de HTC Sense Laucher. Nu bij Vipers S is dat helemaal over. Ik heb dan ook het idee dat dit type probleem niet door de rom wordt veroorzaakt maar een combinatie van apps die op de rom draaien. Een grote kans dat het bij een nieuwe installatie over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Bullet NL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Vreemd genoeg had ik het probleem wat jij beschrijft bij de laatste versie van OrDroid, deze liep bij mij niet lekker met veel freezes van de HTC Sense Laucher. Nu bij Vipers S is dat helemaal over. Ik heb dan ook het idee dat dit type probleem niet door de rom wordt veroorzaakt maar een combinatie van apps die op de rom draaien. Een grote kans dat het bij een nieuwe installatie over is.
Vreemd, want ik heb al een flinke tijd dezelfde apps op mijn tel. Zal hem eens opnieuw installeren, hopen dat dat helpt. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Vreemd, want ik heb al een flinke tijd dezelfde apps op mijn tel. Zal hem eens opnieuw installeren, hopen dat dat helpt. Dank.
Ik heb hier ook totaal geen last van met ViperS.
shnizlon heeft trouwens aangekondigd dat ViperS v1.1.0 binnenkort klaar zou zijn.
Ben benieuwd wat ze hier allemaal in verbeterd hebben, schijnt geen upgrade te zijn, dus misschien wel een andere base RUU gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DwightKSchrute schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Maar ook dan kan het zijn dat er bijvoorbeeld door een update van een bepaalde app je systeem instabiel is geworden. Ook bestaande software die je al maanden draait kan dus de oorzaak zijn van een herstartende Sense launcher. Tablet terug zetten naar fabrieksinstellingen (kan natuurlijk ook gewoon met een custom-rom) en vervolgens de apps handmatig gaan installeren. Dus niet via Titanium backup of zo iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Jelmertjuh schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:29:
[...]

Ja oké, maar dat gebruik je in combinatie met CM9 zeker?
Wij gebruiken allemaal ViperS een sense 4 ROM.
Ik gebruik idd CM9, staat in mijn sig ;)
Ik heb OrDroid een lange tijd gebruikt en daarna ook nog even Virtuous Inquisition, ik heb daarna CM9 een keer geprobeerd en ik was gelijk verkocht :)
Nu nog even wachten op de eerste officiële nightly van CMX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ook ik ben inmiddels van ViperS afgestapt. Deels omdat ik weer eens iets anders wilde flashen, deels omdat de traagheid van Sense mij wel een beetje te gortig werd. Dus ben nu over gestapt op BADOSP. Een AOKP rom die eigenlijk feilloos werkt :D Natuurlijk mis je de specifieke HTC software en de fm-radio. Maar je krijgt er een enorm snelle en aanpasbare rom voor terug. Met holo interface, en dat blijft toch mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Heb zelf ook nog geen Sense crash gehad sinds ik ViperS heb draaien, Sense 4.0 is wel zwaarder dan AOSP maar toch heeft het zijn voordelen voor mij. (was cm9 lover)
Jelmertjuh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:29:
[...]

Ik heb hier ook totaal geen last van met ViperS.
shnizlon heeft trouwens aangekondigd dat ViperS v1.1.0 binnenkort klaar zou zijn.
Ben benieuwd wat ze hier allemaal in verbeterd hebben, schijnt geen upgrade te zijn, dus misschien wel een andere base RUU gebruikt ofzo?
Ze zouden pas updaten inderdaad als er echt een base uitkwam waar fixes+wellicht performance increase bij inzit. Hopelijk komt hij vandaag of morgen uit, ben nu wel benieuwd :)
Wat voor upgrade dacht jij aan? denk nog niet dat ze Jelly Bean met Sense hebben op dit moment, hopelijk komt die nog wel en dat hij portable is voor Sensation.
Ben benieuwd of Project Butter ook veel invloed heeft op Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Minaaj schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:09:
Heb zelf ook nog geen Sense crash gehad sinds ik ViperS heb draaien, Sense 4.0 is wel zwaarder dan AOSP maar toch heeft het zijn voordelen voor mij. (was cm9 lover)

[...]

Ze zouden pas updaten inderdaad als er echt een base uitkwam waar fixes+wellicht performance increase bij inzit. Hopelijk komt hij vandaag of morgen uit, ben nu wel benieuwd :)
Wat voor upgrade dacht jij aan? denk nog niet dat ze Jelly Bean met Sense hebben op dit moment, hopelijk komt die nog wel en dat hij portable is voor Sensation.
Ben benieuwd of Project Butter ook veel invloed heeft op Sense.
Nee geen Jelly Bean, uitgesloten lijkt mij.
Ik hoop dat ze een Android 4.0.4 source van de One S / V of X hebben weten te porten.
Dat zou mooi zijn. Achja, we zullen het zien hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Nee geen Jelly Bean, uitgesloten lijkt mij.
Ik hoop dat ze een Android 4.0.4 source van de One S / V of X hebben weten te porten.
Dat zou mooi zijn. Achja, we zullen het zien hé!
Ik hoop het ook. Sense is inderdaad wat zwaarder en dat merk je wel een beetje, hoewel het me nog meevalt vergeleken met oudere Sense-versies. Ik ben heel benieuwd naar de eerste bruikbare JB-roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:09:
[...]

Ik hoop het ook. Sense is inderdaad wat zwaarder en dat merk je wel een beetje, hoewel het me nog meevalt vergeleken met oudere Sense-versies. Ik ben heel benieuwd naar de eerste bruikbare JB-roms.
Sense 3.6 is een beetje té overpowered te vol met troep. Sense 4.0 is al een hele verbetering vergeleken met Sense 3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:18:
[...]

Sense 3.6 is een beetje té overpowered te vol met troep. Sense 4.0 is al een hele verbetering vergeleken met Sense 3.6.
Sense 3.0 chraste al vaak bij mij. Zo vaak, dat ik andere launchers ben gaan installeren. Dat was voor het Root-tijdperk zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Het zou nog best kunnen dat de Ville C2 Jelly Bean gaat krijgen, die exact dezelfde chipset heeft als ons toestel, daarvan is nu ook ViperSs van gemaakt en sinds kort ook weer nieuwere Base van.

Indien de One X/S/V Jelly Bean gaat krijgen wat eigenlijk wel zou moeten krijgen wij ook dus hopelijk de Jelly Bean port met Sense 4.0 of welke versie HTC dan ook er op zet.

Ville C2 draait normaal trouwens op 1700MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Minaaj schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:35:
Het zou nog best kunnen dat de Ville C2 Jelly Bean gaat krijgen, die exact dezelfde chipset heeft als ons toestel, daarvan is nu ook ViperSs van gemaakt en sinds kort ook weer nieuwere Base van.

Indien de One X/S/V Jelly Bean gaat krijgen wat eigenlijk wel zou moeten krijgen wij ook dus hopelijk de Jelly Bean port met Sense 4.0 of welke versie HTC dan ook er op zet.

Ville C2 draait normaal trouwens op 1700MHz ;)
Ooit gaat het er ook nog wel van komen, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren.
Denk dat we voordat we JellyBean eerst nog wel een 4.0.4 ICS versie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Het is inderdaad maar net hoe snel HTC is met Jelly Bean inderdaad, neem toch aan dat ze er nu aan werken.

One S - http://www.gsmarena.com/htc_one_s-4574.php
One S C2 - http://www.gsmarena.com/htc_one_s_c2-4836.php

(OS Android OS, v4.0 (Ice Cream Sandwich), upgradable to v4.1) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Minaaj schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:37:
Ja 008b8 heeft Sense 4.0 WiFi fix

Met Aroma:
http://forum.xda-develope...p=29236020&postcount=7716

Zonder Aroma:
http://faux.androidro.ms/Pyramid-ICS-XE-008b8.zip

Trouwens afgelopen nacht pas uitgekomen!
Hier toch nog maar even op terug komende, de rom is inderdaad erg snel..... Ik heb alleen wel een probleem met de accuduur in vergelijk met de kernel die standaard in Viper S zit. De faux kernel gebruik echt veel meer stroom, wanneer ik het nu na een aantal dagen vergelijk doe ik met de Faux kernel ruim 10 uur minder lang met een accu. Erg vreemd.....

Met de briked kernel haal ik met een 19000Mha accu ruim 32 tot 34 uur, met de faux kernel haal ik met moeite 24 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Bullet NL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:52:
[...]

Hier toch nog maar even op terug komende, de rom is inderdaad erg snel..... Ik heb alleen wel een probleem met de accuduur in vergelijk met de kernel die standaard in Viper S zit. De faux kernel gebruik echt veel meer stroom, wanneer ik het nu na een aantal dagen vergelijk doe ik met de Faux kernel ruim 10 uur minder lang met een accu. Erg vreemd.....

Met de briked kernel haal ik met een 19000Mha accu ruim 32 tot 34 uur, met de faux kernel haal ik met moeite 24 uur....
Ik begrijp wat je bedoeld, met intensief gebruik is het echt niet te doen! Apart, had ik vroeger nooit met faux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nee, ik ook niet. Faux werkt voorheen prima maar deze versie is qua energieverbruik een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Silvin schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:39:
Ook ik ben inmiddels van ViperS afgestapt. Deels omdat ik weer eens iets anders wilde flashen, deels omdat de traagheid van Sense mij wel een beetje te gortig werd. Dus ben nu over gestapt op BADOSP. Een AOKP rom die eigenlijk feilloos werkt :D Natuurlijk mis je de specifieke HTC software en de fm-radio. Maar je krijgt er een enorm snelle en aanpasbare rom voor terug. Met holo interface, en dat blijft toch mooi :)
Ik ben ook op deze Rom overgestapt. In eerste instantie ook om weer eens iets anders te proberen, maar het bevalt me zeer goed. Ik vind het van de CM/AOSP-roms de fijnste omdat je het meeste in kan stellen. De ROM is een stuk sneller dan de Sense 4-ROMS die ik heb gebruikt en ik begin de features uit Sense 4 steeds minder te missen, naarmate ik de ROM langer gebruik. Had wel een dramatische batterijduur ten op zichte van de Sense 4-ROMs, maar na het flashen van Bricked Kernel is dat ook al een stukje beter. Kom de dag nu door zeg maar. De batterijduur van Sense 4-ROMS (Viper in dit geval) is wel stukken beter. Misschien dat ik als Viper de nieuwe ROM uitbrengt ik weer even terug ga om het te proberen.

Oh. ParanoidAndroid 1.9 ziet er ook interessant uit. Vanavond maar eens even proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een link voor de laatste RUU (Europe) die niet op filefactory staat? Ik kan geen andere vinden en filefactory blijft altijd bezet kwa gratis download..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Deze post geeft deze twee (één - twee) links. Sowieso loont het om de laatste pagina's van dit draadje door te bladeren, je bent niet de enige die om mirrors vraagt. Dit is er ook nog één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
DwightKSchrute schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:15:
[...] Had wel een dramatische batterijduur ten op zichte van de Sense 4-ROMs, maar na het flashen van Bricked Kernel is dat ook al een stukje beter. Kom de dag nu door zeg maar. De batterijduur van Sense 4-ROMS (Viper in dit geval) is wel stukken beter. Misschien dat ik als Viper de nieuwe ROM uitbrengt ik weer even terug ga om het te proberen.

Oh. ParanoidAndroid 1.9 ziet er ook interessant uit. Vanavond maar eens even proberen.
De batterijduur is nogal wisselend als ik XDA zo bekijk. Zelf heb ik eenzelfde batterijduur als met Viper dus ik heb geluk :) Rom bevalt wel erg goed, snel, clean en stukken meer ram vrij (dus de browser wordt niet telkens uit het geheugen gemieterd).

Hoe bevalt ParanoidAndroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Viper was trouwens al geupdate 2dagen geleden naar 1.1.0, geen nieuwere base maar loopt echt snel (nog nooit zo snel geweest)
Batterij was ik zelf ook niet meer zo tevreden over als ik met OrDroid had + faux, ook faux met Viper deed het niet echt lekker bij me zoals jullie ook al aangaven.

Wellicht is het een Viper setting want ik haal met elke kernel minder lange duur.

Nog even terugkomend over JB; hier geven ze aan dat ze wachten op de One S (c2) Jelly Bean Rom.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-08-01vcjbq.png
Viper hub+tweaks heeft wel mooie update gekregen, ook font changer is toegevoegd.

[ Voor 31% gewijzigd door Minaaj op 01-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Silvin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:55:
[...]

De batterijduur is nogal wisselend als ik XDA zo bekijk. Zelf heb ik eenzelfde batterijduur als met Viper dus ik heb geluk :) Rom bevalt wel erg goed, snel, clean en stukken meer ram vrij (dus de browser wordt niet telkens uit het geheugen gemieterd).

Hoe bevalt ParanoidAndroid?
De JB-ROM is lekker snel, maar nog erg instabiel. Camera doet het niet, apps crashen en als een app crasht start het systeem opnieuw op. Heb daarom versie 1.4 (dat is nog ICS) geinstalleerd met Bricked Kernel. Vannacht immense batterydrain (van 95% naar 29% in 7 uur idle). Omdat er staat dat je het wat cycles moet geven wacht ik nog even af. Heb m vanochtend weer helemaal opgeladen. Ben benieuwd hoe hij zich de rest van de dag houdt.Overigens vind ik de ROM wel heerlijk snel en je kunt inderdaad lekker veel zelf instellen. Als de batterydrain blijft, ga ik weer terug naar Viper (zeker omdat dat blijkbaar zeer goed bevalt) en pas bij een stabiele JB-ROM weer terug naar ParanoidAndroid (want bij deze ROM was de batterijduur goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Aan JB waag ik mij voorlopig ook nog niet. Op het moment is de Sensation mijn enige telefoon dus het is belangrijk dat het allemaal goed en stabiel werkt. Wellicht dat ik de nieuwe Viper probeer, maar hoe snel ze het ook maken; Sense blijft een aanslag op het ram. Voorlopig ben ik meer dan tevreden met mn AOKP rom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Silvin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:24:
Aan JB waag ik mij voorlopig ook nog niet. Op het moment is de Sensation mijn enige telefoon dus het is belangrijk dat het allemaal goed en stabiel werkt. Wellicht dat ik de nieuwe Viper probeer, maar hoe snel ze het ook maken; Sense blijft een aanslag op het ram. Voorlopig ben ik meer dan tevreden met mn AOKP rom :D
Ik zelf zit nu op de nieuwe ViperS en mijn telefoon houd het wel vol de hele dag. Meestal aan het einde van de dag zit deze dan rond de 50% met bricked.
Faux waag ik mij niet meer aan met de ViperS rom, die slurpt energie.
Als de stable versie van CyanogenMod uitkomt zeg ik de Sense roms ook vaarwel, ook zonder Sense valt er veel moois in te stellen ;)

Edit: Ik heb nu trouwens al verschillende keren force reboots gehad en laggs met de nieuwe ViperS.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmertjuh op 02-08-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Ik zelf zit nu op de nieuwe ViperS en mijn telefoon houd het wel vol de hele dag. Meestal aan het einde van de dag zit deze dan rond de 50% met bricked.
Faux waag ik mij niet meer aan met de ViperS rom, die slurpt energie.
Als de stable versie van CyanogenMod uitkomt zeg ik de Sense roms ook vaarwel, ook zonder Sense valt er veel moois in te stellen ;)

Edit: Ik heb nu trouwens al verschillende keren force reboots gehad en laggs met de nieuwe ViperS.
Ik vond de ViperS-ROM ook niet bijzonder snel. Vind vooral het laden van apps, of bijvoorbeeld instellingen relatief lang duren. Draai nu ParanoidAndroid. Batterijduur wordt al beter, maar is nog niet zo goed als de Viper ROM. Ben tevreden zolang ik de dag door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik heb in Viper tweaks HTC's SmartSync (prevent wifi van sleep) uitgezet en direct betere batterij duur.

Plus wifi gaat nog steeds niet slapen omdat het gewoon in de settings onder wifi bij mij staat aangevinkt.
Zat zojuist nog op 74% na 17uur, wel maar uurtje schermtijd maar normaal haalde ik dat amper met nieuwste Viper.

Lijkt er op dat die setting toch wat verkeerds doet, jullie kunnen het zelf natuurlijk ook testen. Optie staat onder advanced in Tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Vandaag maar eens een back-up maken van CM9 en dan Paranoïde (Swiftkey :P) Paranoid Android eens proberen, ziet interessant uit :)

[ Voor 15% gewijzigd door TimvH op 06-08-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Tim_ofzo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 03:23:
Vandaag maar eens een back-up maken van CM9 en dan Paranoïde Android eens proberen, ziet Ier interessant uit :)
Je moet de batterij wel even geven. Ik kan er nu een dag mee doen, dus dat is goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Ik moet zeggen dat Paranoid Android wel erg goed draait, het draait op CMX terwijl CM9 nog niet eens af is, desondanks heb ik nog geen problemen gehad.
Het is wel jammer dat de camera niet werkt, maar dat zal over een paar weken wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Tim_ofzo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:45:
Ik moet zeggen dat Paranoid Android wel erg goed draait, het draait op CMX terwijl CM9 nog niet eens af is, desondanks heb ik nog geen problemen gehad.
Het is wel jammer dat de camera niet werkt, maar dat zal over een paar weken wel opgelost zijn.
was voor mij toch een reden om terug te gaan naar virtuous, ik draaide al een tijdje op inquisition, maar heb nu quatro eens geinstalleerd.. welke verrassend goed draait!

sinds ICS vind ik sense compleet overbodig geworden, draai daarom eigenlijk alleen senseless roms, maar zoveel zijn er niet, helaas...

ik heb sinds kort dat mijn sensation spontaan uitvalt. het lijkt me batterij gerelateerd, zon gevoel heb ik, maar ik heb geen idee hoe ik het op zou kunnen lossen. Het gebeurt op verschillende momenten en kan het niet met opzet reproduceren. Het enige moment wanneer het niet gebeurt is als mijn telefoon aan de lader ligt, heeft iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:47
Ben sinds vandaag na een lange tijd CM9 overgestapt op Paranoid Android , wat een verademing is dit weer zeg ICS was al een hele verbetering maar JB doet daar weer een schepje bovenop ( al is het hoofdzakelijk alleen optisch ) Al met al weer zeer blij met deze AOSP !!

(voor de twijfelaars ... zet Sense opzij en ga voor een pure android ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bandy schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:39:
Ben sinds vandaag na een lange tijd CM9 overgestapt op Paranoid Android , wat een verademing is dit weer zeg ICS was al een hele verbetering maar JB doet daar weer een schepje bovenop ( al is het hoofdzakelijk alleen optisch ) Al met al weer zeer blij met deze AOSP !!

(voor de twijfelaars ... zet Sense opzij en ga voor een pure android ! )
Werkt de Camera inmiddels bij Paranoid Android? En is Bluetooth volledig funcioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Bullet NL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

Werkt de Camera inmiddels bij Paranoid Android? En is Bluetooth volledig funcioneel?
Camera is nog niet gefixed, maar bluetooth lijkt te werken.
Uit het XDA-Developers CMX Sensation topic:

So...the OP states Bluetooth is "partially working." What exactly isn't working? I'm able to link my PS3 controller and my keyboard to my device, and yesterday I was able to play music over BT Audio at work. Seems like it does pretty well for my usage scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Mijn Sensation moet weer helemaal stock worden, omdat hij terug moet voor reparatie. Is dit alleen de RUU .exe draaien en hij is weer stock? Ik draai de Team Venom Sense 4 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tim_ofzo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Camera is nog niet gefixed, maar bluetooth lijkt te werken.
Uit het XDA-Developers CMX Sensation topic:

So...the OP states Bluetooth is "partially working." What exactly isn't working? I'm able to link my PS3 controller and my keyboard to my device, and yesterday I was able to play music over BT Audio at work. Seems like it does pretty well for my usage scenario.
Ben vandaag uit nieuwsgierigheid overgestapt naar CM10 Kang Alpha ( kwam van PARANOIDANDROID1.9.5.A) wat mij als eerste op viel is dat de menu's in CM10 Kang Alpha niet in scherm gedeeld zijn , ik bedoel in PARANOIDANDROID hebben o.a het instellingen en gmail menu een gedeeld scherm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

bandy schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:27:
[...]

Ben vandaag uit nieuwsgierigheid overgestapt naar CM10 Kang Alpha ( kwam van PARANOIDANDROID1.9.5.A) wat mij als eerste op viel is dat de menu's in CM10 Kang Alpha niet in scherm gedeeld zijn , ik bedoel in PARANOIDANDROID hebben o.a het instellingen en gmail menu een gedeeld scherm .
Dat komt omdat Paranoid Android een zogenaamde Hybride Rom is, je kan op een telefoon gewoon de Tablet UI en Phablet UI(Nexus7) gebuiken, als je hem op phone modus zet zijn er vrijwel geen verschillen met CM10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tim_ofzo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:18:
[...]

Dat komt omdat Paranoid Android een zogenaamde Hybride Rom is, je kan op een telefoon gewoon de Tablet UI en Phablet UI(Nexus7) gebuiken, als je hem op phone modus zet zijn er vrijwel geen verschillen met CM10 ;)
Ok , kwam dat al tegen in het instellingen menu .. moet zeggen dat ik er erg blij mee ben ! ( zelfs op m'n sensation met een in verhouding tot ... klein scherm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand toevallig de service manual voor de sensation? Die van mij heeft wat waterschade opgelopen. Inmiddels start het toestel wel weer maar de backlight doet het niet meer en ik wil graag weten welke connectors dat zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
rajackar schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:39:
Heeft iemand toevallig de service manual voor de sensation? Die van mij heeft wat waterschade opgelopen. Inmiddels start het toestel wel weer maar de backlight doet het niet meer en ik wil graag weten welke connectors dat zijn.
http://www.ifixit.com/Gui...gitzer-Replacement/8924/2 wellicht dat je hier wat wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks!
Helaas heb ik m'n touch digitizer verknald tijdens de procedure.
Gelukkig valt het onder de verzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Kunnen mensen die CM9 draaien even checken of het nog steeds mogelijk is om in het shutdownmenu te komen terwijl het toestel vergrendeld is. Dit weerhield me eerder om bij de rom te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

MattyBomba schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:24:
Kunnen mensen die CM9 draaien even checken of het nog steeds mogelijk is om in het shutdownmenu te komen terwijl het toestel vergrendeld is. Dit weerhield me eerder om bij de rom te blijven.
Bij CyanogenMod 10 kan het nog dus ik denk ook niet dat het in CM9 anders is.
Ik neem aan dat hier ook wel een tweak voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

MattyBomba schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:24:
Klopt inderdaad, ik ben sinds gisteren van ViperS weer is overgegaan naar CM9.
Jeetje, dan merk je pas hoe langzaam ViperS eigenlijk is, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:04:
[...]

Klopt inderdaad, ik ben sinds gisteren van ViperS weer is overgegaan naar CM9.
Jeetje, dan merk je pas hoe langzaam ViperS eigenlijk is, haha.
Moet je het voor de gein eens vergelijken met een van de JB-builds. Dat is helemaal een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

Moet je het voor de gein eens vergelijken met een van de JB-builds. Dat is helemaal een verschil
Ja, maar ik wacht totdat ze de camera e.d. hebben gefixt. Gebruik mijn camera toch iets té vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Ja, maar ik wacht totdat ze de camera e.d. hebben gefixt. Gebruik mijn camera toch iets té vaak.
Klopt. Ik ook. Maar vind het wel heerlijk om af en toe even te testen. Je merkt het verschil in snelheid wel echt. Google Now is nu ook beschikbaar voor Android 4.0. Zojuist geinstalleerd. Vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zojuist Cyanogenmod 9 RC2 geïnstalleerd, echter kan ik nergens Google Play vinden?

Meer mensen die dat probleem hebben (gehad)?

Gapps zip file vergeten :X

[ Voor 12% gewijzigd door bartbh op 08-08-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bartbh schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:11:
Zojuist Cyanogenmod 9 RC2 geïnstalleerd, echter kan ik nergens Google Play vinden?

Meer mensen die dat probleem hebben (gehad)?

Gapps zip file vergeten :X
RC2 is volgens mij nog helemaal niet uit, kom alleen nog maar RC1 tegen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 08-08-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
HTC Sensation gebruiker hieró. :)

Wil er een custom rom opzetten, gezien het feit dat de telefoon zo nu en dan bij mij opnieuw opstart. (te vaak) Maar ik heb hBoot 1.27, die revolutionary.io niet ondersteunt.. Iemand een idee om er wel een custom rom op te zetten? Maar zonder paperclip, daar ben ik niet zo'n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Bullet NL schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:56:
[...]

RC2 is volgens mij nog helemaal niet uit, kom alleen nog maar RC1 tegen.....
http://download.cyanogenmod.com/?type=RC&device=pyramid

Hier staat RC2 tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
einschtein schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:02:
HTC Sensation gebruiker hieró. :)

Wil er een custom rom opzetten, gezien het feit dat de telefoon zo nu en dan bij mij opnieuw opstart. (te vaak) Maar ik heb hBoot 1.27, die revolutionary.io niet ondersteunt.. Iemand een idee om er wel een custom rom op te zetten? Maar zonder paperclip, daar ben ik niet zo'n fan van.
Je kunt ook HTC Dev off doen, kun je niet alle custom ROMs, maar wel een paar. Wat heb je tegen paperclips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Bij sommige hard/software combinaties is de paperclip methode nu eenmaal de enige optie. Dat was bij mij ook zo. Het is overigens makkelijker om een audiokabeltje oid met gestripte uiteinden te gebruiken.

Wat betreft custom rom gelul: Er zijn weer wat nieuwe zaken onder de zon. Ik ga nu SmartDroidBerserk proberen wat een zwaar uitgeklede Sense-rom is. Het ziet en voelt AOSP, maar je houd toch de voordelen van Sense zoals een goede kwaliteit camera e.d. Daarna ga ik Extreme Sensation Power proberen. Dat lijkt momenteel toch wel de beste, zuinigste en snelste CM9 gebasseerde AOSP rom die er is.

Daarna ga ik de keuze maken of ik het behouden van de Sense frameworks nodig vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Silvin schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:09:
Bij sommige hard/software combinaties is de paperclip methode nu eenmaal de enige optie. Dat was bij mij ook zo. Het is overigens makkelijker om een audiokabeltje oid met gestripte uiteinden te gebruiken.

Wat betreft custom rom gelul: Er zijn weer wat nieuwe zaken onder de zon. Ik ga nu SmartDroidBerserk proberen wat een zwaar uitgeklede Sense-rom is. Het ziet en voelt AOSP, maar je houd toch de voordelen van Sense zoals een goede kwaliteit camera e.d. Daarna ga ik Extreme Sensation Power proberen. Dat lijkt momenteel toch wel de beste, zuinigste en snelste CM9 gebasseerde AOSP rom die er is.

Daarna ga ik de keuze maken of ik het behouden van de Sense frameworks nodig vind of niet :)
Het enige nadeel van de AOSP / CM9 roms vind ik dat je geen volledige grote foto's kan maken.
Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Jelmertjuh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:46:
[...]

Het enige nadeel van de AOSP / CM9 roms vind ik dat je geen volledige grote foto's kan maken.
Is daar een oplossing voor?
Nee, helaas nog niet. De kwaliteit van de foto's is lager dan bij Sense roms. Helaas moet ik na het testen van SmartDroidBerserk concluderen dan het toch allemaal net een tandje trager loopt dan 'echte' AOSP/AOKP roms. Dus nu ben ik Extreme Sensation Power 2 aan het testen. Het werkt tot zover goed maar... maar... het is CM9 gebaseerd en als je éénmaal AOKP gewend bent voelt CM9 opeens wat karig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Is er iemand die mij een instructie zou willen geven over het stock maken van de Sensation? Hij moet namelijk opgestuurd worden. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Bas. schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
Is er iemand die mij een instructie zou willen geven over het stock maken van de Sensation? Hij moet namelijk opgestuurd worden. -O-
Op XDA staat een volledige handleiding hoe je dit kan doen, het rooten en rommen verijst een bepaalde kenis. Op GoT zijn we geen Helpdesk om jou stap voor stap door de processen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bas. schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
Als je even aangeeft wat je status nu is, wil ik je wel de juiste richting op helpen....

Start je telefoon op met vol down.
Je komt dan in je bootloader scherm en daar staat het e.e.a. aan informatie.
Ik wil graag de volgende zaken weten:
- wat in de eerste regel staat
- of je S-OFF of S-ON ziet staan
- hboot versie

Als laatste, wat heb je er nu voor rom op staan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ik weet sowieso dat mijn phone SuperCID en S-OFF is. Hboot durf ik zo niet te zeggen, ben op het moment niet thuis. Ik draai de Team Venom Viper 1.1.0 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas. schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:41:
Ik weet sowieso dat mijn phone SuperCID en S-OFF is. Hboot durf ik zo niet te zeggen, ben op het moment niet thuis. Ik draai de Team Venom Viper 1.1.0 rom.
En niet eens even de moeite willen nemen om een volledig antwoord te geven aan iemand die je wil helpen. Zo kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ik neem zeker wel die moeite, maar heb op moment de phone niet binnen handbereik, dus kan niet 123 zeggen welke versie ik heb. Maar omdat ik SuperCID ben, zou elke RUU erop moeten kunnen toch? Kan dadelijk vertellen welke versie ik heb. Ik waardeer het juist enorm dat iemand mij wilt helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bas. schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:41:
Oké, niet mijn lijstje afgewerkt, maar goede info :)

S-OFF, dus je kunt alle kanten op....
hboot maakt niet zoveel uit eigenlijk...

Ik neem even aan dat je een unbranded NL toestel hebt...
En ik ga er van uit dat je android-sdk-windows hebt zodat je adb en fastboot commando's kunt uitvoeren (via je command prompt)

Komt ie :)
Eerste 4 kun je overslaan, dat heb je al...
1.) adb reboot-bootloader

2.) fastboot oem writecid 11111111 (SuperCID)

3.) fastboot reboot-bootloader

4.) fastboot getvar cid (11111111)

5.) SuperWipe (zip vanuit Recovery, of Format all partitions except SD vanuit recovery)

6.) Firmware 1.17 (PG58IMG.zip check MD5!!)

7.) Installeer een GB rom

8.) reboot

9.) RUU draaien. Gewoon een oude GB RUU voldoet prima. Deze bijv.

10.) Aanzetten met vol down

11.) fastboot oem writecid HTC__E11 (CID NL) via ADB

12.) fastboot getvar cid (moet HTC__E11 zijn, !!!!!! CHECK IT !!!!!)

13.) fastboot oem writesecureflag 3 (zet flag S-ON)

Nu kun je eventueel nog wat OTA's uitvoeren.
Let op! Als je t/m ICS update zit je op hboot 1,27.xxxx en moet je met de paperclip aan de gang om hem weer S-OFF te krijgen.

Succes! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009

Jellybean ROM, en de camera werkt nu ook :) Al is de camera af en toe wat buggy lees ik. Maar het is een hele vooruitgang, ik ga hem flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Yai, JB met werkende camera! Goed nieuws.

Nadat ik wat verschillende roms uitgeprobeerd heb ben ik uiteindelijk toch beland bij AOKP. En dan gewoon de originele AOKP Milestone 6 voor de Sensation. Snel, redelijk zuinig (met bricked kernel) en boordevol opties met de romcontrol. Wat mij betreft heeft AOKP het stokje van beste multi-device rom van CM overgenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Silvin schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:34:
Yai, JB met werkende camera! Goed nieuws.

Nadat ik wat verschillende roms uitgeprobeerd heb ben ik uiteindelijk toch beland bij AOKP. En dan gewoon de originele AOKP Milestone 6 voor de Sensation. Snel, redelijk zuinig (met bricked kernel) en boordevol opties met de romcontrol. Wat mij betreft heeft AOKP het stokje van beste multi-device rom van CM overgenomen :D
Je moet wel begrijpen dat bijna alle AOKP roms de github van cm9 gebruiken om de rom te compilen, dus alle credits nog naar Vorbeth,elelinux en dergelijken die voor cm9 vaak updates brachten anders was AOKP nooit zo stabiel geweest.

Android Open Kang Project (kang betekend in goede termen "stelen" in android scene, maar omdat niemand precies begreep wat het nou was is het van cm9 weggehaald)

Zit gewoon lekker nog op Viper 1.1.0, wachtend op dat er op een ochtend staat "HTC brengt Jelly Bean naar One X/S/V" en dan maar hopen dat de C2 versie snel leaked, wil zelf wellicht ook nog wel eens CM10 proberen maar heb niks te klagen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

De camera doet het inderdaad, maar het is heel raar. Alsof het beeld de hele tijd omgedraaid is.
Hopelijk fixen ze dit binnenkort nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelmertjuh schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:17:
De camera doet het inderdaad, maar het is heel raar. Alsof het beeld de hele tijd omgedraaid is.
Hopelijk fixen ze dit binnenkort nog even.
Een foto maken, of de resolutie aanpassen zou dit toch oplossen dacht ik te hebben gelezen?
Hij maakt de foto wel goed trouwens...

edit: toch maar eens een JB rom proberen binnenkort :)

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 11-08-2012 09:19 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:18:
[...]

Een foto maken, of de resolutie aanpassen zou dit toch oplossen dacht ik te hebben gelezen?
Hij maakt de foto wel goed trouwens...

edit: toch maar eens een JB rom proberen binnenkort :)
Je hebt gelijk, grappig. Heb hem net geïnstalleerd, ga nu even het één en ander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Goed gelezen dus, wat een unicum :)

Blijft de stand goed na het afsluiten en opnieuw starten van de camera app?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:24:
Goed gelezen dus, wat een unicum :)

Blijft de stand goed na het afsluiten en opnieuw starten van de camera app?
Nee, bij het afsluiten en weer opstarten is het scherm weer in verkeerde stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelmertjuh schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:32:
[...]

Nee, bij het afsluiten en weer opstarten is het scherm weer in verkeerde stand.
Hmm, jammer. Wat denk je, is er mee te leven ook al maak je af en toe gebruik van de camera?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Hmm, jammer. Wat denk je, is er mee te leven ook al maak je af en toe gebruik van de camera?
Ik kan er wel mee leven, het zou vast wel gefixt worden eerdaags.
Je moet alleen wel even een fototje maken, anders is het echt niet te doen ;p

EDIT: Eerste vastloper zojuist gehad. Kon de telefoon niet meer unlocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelmertjuh op 11-08-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelmertjuh schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:20:
[...]

Ik kan er wel mee leven, het zou vast wel gefixt worden eerdaags.
Je moet alleen wel even een fototje maken, anders is het echt niet te doen ;p

EDIT: Eerste vastloper zojuist gehad. Kon de telefoon niet meer unlocken.
Oké, dat maakt 'm dus nog geen daily driver voor mij.

thx voor het testen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik probeer zo even andere camerasoftware onder CM10, de rom is wel heel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Bullet NL schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:52:
Ik probeer zo even andere camerasoftware onder CM10, de rom is wel heel erg snel!
Ben m nu ook aan het installeren. Ben heel benieuwd. Maak niet zo heel vaak gebruik van de camera. Af en toe. Vastlopers zijn wel een reden om weer terug te gaan naar de stabiele versie van CM9, maar we zullen zien. Ik merk ook dat ik totaal geen behoefte meer heb aan de Sense-Roms, wat een verschil in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Begrijp ik het goed dat de camera het opzich wel doet, maar elke keer opnieuw ingesteld moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
albino71 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:16:
[...]

Oké, niet mijn lijstje afgewerkt, maar goede info :)

S-OFF, dus je kunt alle kanten op....
hboot maakt niet zoveel uit eigenlijk...

Ik neem even aan dat je een unbranded NL toestel hebt...
En ik ga er van uit dat je android-sdk-windows hebt zodat je adb en fastboot commando's kunt uitvoeren (via je command prompt)

Komt ie :)
Eerste 4 kun je overslaan, dat heb je al...
1.) adb reboot-bootloader

2.) fastboot oem writecid 11111111 (SuperCID)

3.) fastboot reboot-bootloader

4.) fastboot getvar cid (11111111)

5.) SuperWipe (zip vanuit Recovery, of Format all partitions except SD vanuit recovery)

6.) Firmware 1.17 (PG58IMG.zip check MD5!!)

7.) Installeer een GB rom

8.) reboot

9.) RUU draaien. Gewoon een oude GB RUU voldoet prima. Deze bijv.

10.) Aanzetten met vol down

11.) fastboot oem writecid HTC__E11 (CID NL) via ADB

12.) fastboot getvar cid (moet HTC__E11 zijn, !!!!!! CHECK IT !!!!!)

13.) fastboot oem writesecureflag 3 (zet flag S-ON)

Nu kun je eventueel nog wat OTA's uitvoeren.
Let op! Als je t/m ICS update zit je op hboot 1,27.xxxx en moet je met de paperclip aan de gang om hem weer S-OFF te krijgen.

Succes! :)
Erg bedankt! Het is allemaal gelukt. Naar custom firmware heb ik vaak genoeg gedaan, maar andersom lijkt soms wel moeilijker. Dankjewel! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb cm10 ook draaien sinds vanmorgen. Twee keer gehad dat mijn telefoon niet te ontgrendelen is. Alles vast gelopen en accu moeten trekken. Zelfde had ik met paranoidandroid. Verder erg lekkere en vlotte rom.

Camera werkt vanaf de tweede foto iig goed. Ik blijf hem iig gebruiken.

Zijn er mensen die al verschillende kernels hebben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Floris-K schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:22:
Ik heb cm10 ook draaien sinds vanmorgen. Twee keer gehad dat mijn telefoon niet te ontgrendelen is. Alles vast gelopen en accu moeten trekken. Zelfde had ik met paranoidandroid. Verder erg lekkere en vlotte rom.

Camera werkt vanaf de tweede foto iig goed. Ik blijf hem iig gebruiken.

Zijn er mensen die al verschillende kernels hebben geprobeerd?
Ik draai Tamcore op intellidemand. Gelijk geïnstalleerd omdat mijn batterij met die kernel op CM9 langer meeging. Op CM 10 weet ik het verschil dus niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bas. schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:59:
Erg bedankt! Het is allemaal gelukt. Naar custom firmware heb ik vaak genoeg gedaan, maar andersom lijkt soms wel moeilijker. Dankjewel! O+
Mooi! Graag gedaan.

Ennuh...sterkte voor de aankomende periode zonder smartphone :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Camera is gefixt, ga nu de nieuwe even flashen van vandaag.
CM9 is ook een stable release van uitgebracht zag ik.

EDIT: Ik ga echt niet verder met CM10, 3e reboot in 20 minuten. Ga de stable versie van CM9 maar is proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jelmertjuh op 12-08-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelmertjuh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:25:
Camera is gefixt, ga nu de nieuwe even flashen van vandaag.
CM9 is ook een stable release van uitgebracht zag ik.

EDIT: Ik ga echt niet verder met CM10, 3e reboot in 20 minuten. Ga de stable versie van CM9 maar is proberen.
Ik had gisteravond CM9 er even op.

Dus firmware 3.33 geflashed (met radio en zo, full dus), daarna de Rom en gapps.
Ff gespeeld en toen mijn back-up (ViperS) teruggezet, zonder de firmware te downgradem.

Heeft ie in de nacht mijn 80% accu leeg getrokken met niks doen :)

Firmware 3.32 er op en opgelost hoor, maar ik stond er wel versteld van.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:25:
[...]

Ik had gisteravond CM9 er even op.

Dus firmware 3.33 geflashed (met radio en zo, full dus), daarna de Rom en gapps.
Ff gespeeld en toen mijn back-up (ViperS) teruggezet, zonder de firmware te downgradem.

Heeft ie in de nacht mijn 80% accu leeg getrokken met niks doen :)

Firmware 3.32 er op en opgelost hoor, maar ik stond er wel versteld van.
Apart, in het topic van CM9 stable op XDA staat dat je 3.33 moet flashen. Heb deze volgens mij ook al een hele tijd op mijn telefoon, ik zou zo is CM9 installeren en kijken hoe erg het bij mij is.
Heeft iemand laatst nog OpenSensation met de tamcore nightly geprobeerd?
Schijnt dat daar 1080p filmen is gefixt, is ook de camera gefixt? Normale grote foto's zegmaar?

EDIT: Kan iemand kijken of bij "Groote van foto" in de camera instellingen de instelling "8 16:9" bestaat in de JB CM10 rom?
Heb nu OpenSensation geïnstalleerd en deze optie is beschikbaar en geeft dus weer de mogelijkheid om full-screen foto's te maken!

[ Voor 13% gewijzigd door Jelmertjuh op 12-08-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
ik draai sinds gister CMX ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009 ), camera gaat helaas nog steeds niet op de volledige grootte maar voor de rest draait ie heerlijk soepel. Nog niet een vastloper gehad.

Hij lijkt ook soepeler te lopen dan de aosp rom waar ik vanaf kom (virtous quatro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik draai nu CM9.

Mooi, snel, veel in te stellen.
Soms wat schokkerig, bijv. bij het openen van de appdrawer.

Te koop....

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!