Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Als ik de thread op XDA moet geloven dan richt de ontwikkelaar zich eerst op Pokemonrom maar ontwikkeld nog wel updates voor Ordroid.. Hij noemt alleen geen tijdsbestek waarin er updates verwacht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Bij de Pokemon gebeurd ook vrij weinig op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Bij PKMN hebben de devs een screenshot laten zien van de nieuwe PKMN-rom waar wifi-thether werkt :D Verder weet ik ook niet wat ze nog echt zouden moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Er is ondertussen een release candidate uit van CyanogenMod Pyramid!

http://get.cm/?device=pyramid&type=RC

Gaat iemand deze testen?

EDIT: Hoor dat deze versie niet zo bijzonder is, en dat deze RC veel te vroeg is gekomen voor de Sensation. Ik laat hem links liggen denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Jelmertjuh op 27-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Heb hem net gedownload. Waar heb je gehoord dat hij 'te vroeg' is uitkomen voor de Sensation?
Jelmertjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:56:
Er is ondertussen een release candidate uit van CyanogenMod Pyramid!

http://get.cm/?device=pyramid&type=RC

Gaat iemand deze testen?

EDIT: Hoor dat deze versie niet zo bijzonder is, en dat deze RC veel te vroeg is gekomen voor de Sensation. Ik laat hem links liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

adgjm schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:31:
Heb hem net gedownload. Waar heb je gehoord dat hij 'te vroeg' is uitkomen voor de Sensation?

[...]
Op XDA discusseren ze erover. Laat je je bevindingen weten? Heb altijd al een zwak gehad voor CyanogenMod, alleen instabiliteit, batterij problemen etc. houden me een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Gisteren de CM9 RC1 geinstalleerd en bevalt mij tot nu toe prima. Dit is dan wel de eerste custom ROM die ik installeer op mijn Sensation, maar ben al lang blij dat ik van HTC Sense af ben. Het standaard uiterlijk van Android ICS bevalt me velen malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gooi meteen Apex launcher erop. Die werkt beter dan trebuchet die er standaard bij zit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Floris-K schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:15:
Gooi meteen Apex launcher erop. Die werkt beter dan trebuchet die er standaard bij zit:)
Zal er eens naar kijken, maar wat vindt je niet goed werken aan trebuchet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Apex heeft meer instelmogelijkheden. Loopt imho een stuk soepeler ook. En de laatste keer dat ik Trebuchet bekeek was die zoekbalk bovenin niet uit te schakelen. Dat was echt mijn ergernis nummer 1. Sindsdien Apex Launcher en dat draait als een zonnetje!

Daar zitten echt zoveel instellingen op.. Heerlijk ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Floris-K schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:25:
Apex heeft meer instelmogelijkheden. Loopt imho een stuk soepeler ook. En de laatste keer dat ik Trebuchet bekeek was die zoekbalk bovenin niet uit te schakelen. Dat was echt mijn ergernis nummer 1. Sindsdien Apex Launcher en dat draait als een zonnetje!

Daar zitten echt zoveel instellingen op.. Heerlijk ! :)
De zoekbalk kun je nu in ieder geval wel uitschakelen. Maar zal het onthouden voor als ik ooit wat mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Krijg ook zin om PKMN te proberen maar ik zie zo snel geen install instructies op xda.
Kan ik hem zo over mijn ARHD heen flashen? (6.6.5 XE)
En draait mijn XE dan ook op 1,5 of moet er nog een kernel overheen geflashed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Nou, ik krijg CM9 niet geïnstalleerd.. Alle partities netjes gewiped, Clockworkmod geïnstalleerd en toch blijf ik bootloops houden.

Nandroid restore dus maar weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

adgjm schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:45:
Nou, ik krijg CM9 niet geïnstalleerd.. Alle partities netjes gewiped, Clockworkmod geïnstalleerd en toch blijf ik bootloops houden.

Nandroid restore dus maar weer :-)
Apart, ik heb eigenlijk in mijn hele Sensation XE tijd nog nooit een bootloop gehad.
TitaniumBackup maken, alles wipen, rom installeren, eventueel kernel flashen en andere losse opties en dan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
In de 'Full-udate-guide' voor de HTC Sensation van de cyanogenmod-wiki staat niets geschreven over het flashen van een andere kernel. Weet jij welke kernel ik zou moeten hebben?
Jelmertjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:33:
Apart, ik heb eigenlijk in mijn hele Sensation XE tijd nog nooit een bootloop gehad.
TitaniumBackup maken, alles wipen, rom installeren, eventueel kernel flashen en andere losse opties en dan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

adgjm schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:44:
In de 'Full-udate-guide' voor de HTC Sensation van de cyanogenmod-wiki staat niets geschreven over het flashen van een andere kernel. Weet jij welke kernel ik zou moeten hebben?

[...]
Je hoeft ook niet persé een andere kernel te flashen. Met CM9 adviseer ik gewoon de standaard kernel te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Wat raar. Ik moet iets over het hoofd zien, want ik heb nu weer een bootloop (kon het niet laten om het nog een keer te proberen). Kan het liggen aan het feit dat ik de officiële HTC unlock methode gebruikt heb?

EDIT - Na wat Googlen kom ik erachter dat dit inderdaad waarschijnlijk het probleem is. Jammer genoeg werkt Revolutionary niet voor ICS...
Jelmertjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:46:
Je hoeft ook niet persé een andere kernel te flashen. Met CM9 adviseer ik gewoon de standaard kernel te blijven gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door adgjm op 29-06-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

adgjm schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:55:
Wat raar. Ik moet iets over het hoofd zien, want ik heb nu weer een bootloop (kon het niet laten om het nog een keer te proberen). Kan het liggen aan het feit dat ik de officiële HTC unlock methode gebruikt heb?

[...]
Heb je daarna je telefoon nog ge-unlocked met de JuopunutBear S-OFF methode? Als je nog steeds S-ON ben en je probeerd een rom te flashen dan kan het wel is kloppen dat deze in een bootloop komt.
Heb je al is een andere custom rom draaiend gekregen op je Sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Zojuist even de JuopunutBear methode gedaan. Nu startte hij wel op! Thanks. Zal ervaringen van de rom binnenkort posten.
Jelmertjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:02:
[...]

Heb je daarna je telefoon nog ge-unlocked met de JuopunutBear S-OFF methode? Als je nog steeds S-ON ben en je probeerd een rom te flashen dan kan het wel is kloppen dat deze in een bootloop komt.
Heb je al is een andere custom rom draaiend gekregen op je Sensation?
EDIT: Qua gebruiksvriendelijkheid en snelheid is CM9 echt superieur aan Sense moet ik zeggen. Ik was bang dat bepaalde Sense apps (zoals de dialer en de agenda) beter waren dan stock-android, maar ik acht het tegendeel bij deze bewezen. Wel zit ik nog met een enorm probleem dat ervoor zorgt dat ik deze ROM niet heel lang kan blijven gebruiken: de grootste battery-drain uit de geschiedenis van mijn toestel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PZwHy.png

[ Voor 31% gewijzigd door adgjm op 29-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Nou, ik draai nu pkmn 5.1 en heb er al wat mee gespeeld.
Erg mooie rom met veel tweaks.
Toetsenbord vind ik ook erg prettig met de extra pijltjes-toetsen.
Werkt ook meteen inc. NLD woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

Ik heb sinds kort ook een HTC Sensation S-OFF gemaakt en geroot. Gedaan via Juopunutbear met (irritante) wire trick. Had het misschien beter kunnen doen toen ik nog geen ICS had, maar het is uiteindelijk gelukt.

Ik ben nu op zoek naar een leuk ROM, en zoek eigenlijk een simpele waar wel alles goed werkt. (Dus CyanogenMod 9 NOG niet)
Ik had dus HTC Stock ICS en heb de volgende ROMs al geprobeerd:
- Virtuous Eclipse v1
- OrDroid v9
- HyperSensation v3.0 (AOKP)
- HyperNonSense v2.9
- TripNMiUI v4

Eerste wat ik gedaan heb na de installatie is een paar benchmarks te draaien om te zien of het een beetje snel werkt. Ik heb elke benchmark 3x gedraaid en tussen de haakjes staat het gemiddelde.

Vellamo Mobile Web Benchmark (Google Play: Vellamo Mobile Web Benchmark)
HTC Stock ICS : 1408 / 589 / 1456 (1151)
Virtuous Eclipse v1 : 1703 / 1727 / 1701 (1710)
OrDroid v9 (1.5GHz) : 1795 / 1782 / 1818 (1798)
HyperSensation v3 (1.5GHz) : 1583 / 1440 / 1500 (1507)

AnTuTu Benchmark (Google Play: AnTuTu Benchmark)
HTC Stock ICS Total : 4680 / 3239 / 4334 (4084)
Virtuous Eclipse v1 Total : 4185 / 4341 / 4555 (4360)
OrDroid v9 Total (1.5GHz) : 6782 / 6872 / 6829 (6827)
HyperSensation v3 Total (1.5GHz) : 6440 / 6611 / 6593 (6548)

Quadrant Standard Edition (Google Play: Quadrant Standard Edition)
HTC Stock ICS Total : 1982 / 1994 / 2017 (1997)
Virtuous Eclipse v1 Total : 2995 / 2932 / 2688 (2871)
OrDroid v9 Total (1.5GHz) : 3721 / 3877 / 3622 (3740)
HyperSensation v3 Total (1.5GHz) : 3335 / 3282 / 3296 (3304)

RL Benchmark: SQLite (Google Play: RL Benchmark: SQLite)
HTC Stock ICS Overall : 43.018 sec / 43.553 sec / 43.473 sec (43.348 sec)
Virtuous Eclipse v1 Overall : 43.081 sec / 33.454 sec / 34.119 sec (36.884 sec)
OrDroid v9 Overall (1.5GHz) : 42.615 sec / 43.630 sec / 42.757 sec (43.000 sec)
HyperSensation v3 Overall (1.5GHz) : 78.526 sec / 79.545 sec / 78.901 sec (78.990 sec)

Even in het kort:
- TripNMiUI v4 deed raar als ik helemaal naar het linker homescreen ging en als in de settings kreeg ik regelmatig een complete crash van de settings als ik iets wou openen, dus deze hoef ik niet. Ook vind ik MiUI niet zo mooi als iedereen beweerd.
- HyperNonSense v2.9 had ik hetzelfde met de homescreens. Helemaal naar links kreeg ik artifacts. Ook creashte de camera app een paar keer.
- Virtuous Eclipse v1 heb ik heel kort gedraait, want toen las ik ergens dat OrDroid 9 sneller was en meer customization had.
- OrDroid v9 deed het goed, maar door vrij veel custom spul en tweaks deed het afbreuk aan de Sense 4 look. Batterij vond ik wel wat snel leeg gaan. Verder deed alles het wel.
- HyperSensation v3.0 (AOKP) draai ik nu 1,5 dag en werkt ook goed. Maar ook de batterij gaat snel leeg. Ik heb nu de CPU weer op 1.2GHZ gezet en heb hem van ondemand governor naar conservative gezet (maar nu gaat het toch iets minder soepel). Het toetsenbord vind ik niet zo fijn als Sense versie en er zit geen Nederlands bij.

Ik ben nog van plan om Virtuous Inquisition uit te proberen.

Iemand nog tips over een goede en mooie ROM waar alles werkt (camera enz.) die soepel draait en zuinig in verbruik is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Goede review! ik teste zojuist toch nog even met faux008b kernel (intellidemand governor) op 1566MHz OrDroid 9.0

Quadrant 3700/3800 ,RL Benchmark 26seconden, maar dit verschilt ook per benchmark, intellidemand is dan wel weer geen benchmark governor dus dat zijn prima scores.
IntelliDemand doet het ook goed qua battery voor me, op dit moment 91% na 9uur met 1uur schermtijd en automatische brightness.
Heb zelf nog niet laatste beta draaien (zag dat hij al weer 3 nieuwe had geupload)

http://faux.androidro.ms/

Pyramid-ICS-sense-008b4.zip ga ik zo maar eens even installeren en zal dan wellicht even ook een update geven!

Je kan altijd bijvoorbeeld deze kernel op OrDroid pakken en dan bijvoorbeeld Apex launcher, heb je toch nog Sense 4.0 goodies maar alles eromheen is dan AOSP.

[ Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 30-06-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Met custom kernels heb ik nog geen ervaring.
Scheelt de kernel zoveel dat het bijna niet uitmaakt wat voor ROM je eromheen hebt!?

91% batterij na 9 uur wil ik ook wel namelijk. Nu is mijn batterij na 10 uur bijna leeg. Heb ook het idee dat mijn batterij vreemder doet (korter mee gaat) sinds ik de battery stat wipe gedaan heb (iets dat voor heel veel ROMs aanbevolen werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Die ik linkte hierboven is wel voor Sense en niet voor AOSP, weet niet precies of hij alleen voor Sense 4.0 is.
Heb trouwens een Anker accu van 1900mAh, nadat ik nieuwe kernel had geflashed van faux paar benchmarks gedaan en toen dropte hij wel aardig snel naar 84% maar zit nu nog op 64% (2uur40mins na reboot met 40mins schermtijd).

Governor is van de kernel maker zelf en is aardig populair
Intellidemand Governor tweak:
Introducing Smart Core Management
Automatic offlining of 2nd CPU core while Screen is ON.
Scenarios:
1- While Screen is ON > 3 min, and average load of the CPU is < 35%, then CPU1 will be taken offline.
2- While Screen is On, if average CPU load > 35%, CPU1 will be Online and both CPUs max frequencies will be limited to 1.13 GHz Max
3- While Screen is On, After both CPUs' Max is limited to 1.13 GHz, when the average CPU load has dropped down to less than < 25%, then both CPUs Max freq will be restored to 1.51 GHz Max (then go back to scenario 1).
-- for 3D Games or GPU intensive apps, both CPUs's max frequencies will be restored to 1.51 GHz and both CPUs will be online.
Je kan ook nog die waardes aanpassen, verder zitten er ook nog tweaks in de kernel zoals:
DURING SCREEN OFF, WIFI Goes to low power modes to save battery... but there are 2 different power saving modes:

PM_MAX == maximum power savings for wifi... it barely keeps the connection alive using minimum Tx/Rx power and long update intervals (poor ping performances)... This save lots of power for the wifi chip.. but an unfortunate side effect is that things require fast ping time and high throughput wifi such as Skype and few other real-time communication apps, the lag and the reduced bandwidth may cause issues...

PM_FAST == slightly better power saving mode compared to FULL ON mode. Still maintains fairly good ping performance and throughput but at a cost of battery of course....

So unless you need to use Skype or other apps requiring higher wifi performance.. just leave it as is... For those of you wanted a better performance when screen is off.. then you know what to do...
Ik heb dus hem op 1566MHz/noop/IntelliDemand via (no frills cpu control, zeer fijne cpu applicatie die doet wat het moet doen en verder geen rare requests voor SU of whatever)

Dit is nog wel leuk leesvoer.
Kernel kan je trouwens flashen door eerst cache+dalvik cache te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Team Pkmn is nu team Venom.
Ze hebben een rom uitgebracht met hele mooie extra functies!

Je kan nu updaten via de update functie op je telefoon,
Wifi tether is werkende,
Thema support.

Ik denk dat dit een heel degelijke rom is! Ga hem nu uitproberen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Jelmertjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:02:
Team Pkmn is nu team Venom.
Ze hebben een rom uitgebracht met hele mooie extra functies!

Je kan nu updaten via de update functie op je telefoon,
Wifi tether is werkende,
Thema support.

Ik denk dat dit een heel degelijke rom is! Ga hem nu uitproberen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671547
Ben benieuwd naar je ervaringen! Als deze minstens net zo goed draait als OrDroid is het een perfecte rom nu WiFi tethering ook werkt (getest trouwens?).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Smarron schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:42:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Als deze minstens net zo goed draait als OrDroid is het een perfecte rom nu WiFi tethering ook werkt (getest trouwens?).
Werkt prima. Nadeel vind ik wel dat je de standaard-kernel (bricked) moet gebruiken. Ik heb Faux proberen te flashen, maar dan werkt mijn wifi niet. Heb alleen wel het idee dat Faux wat soepeler loopt. Heb nu in de tweaks het scrollen op Ultrasmooth staan, maar dat is het toch niet helemaal.

Wifi-tethering nog niet getest.

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 02-07-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Het is inderdaad jammer dat alleen bricked gebruikt kan worden. Komt natuurlijk omdat ze in de kernel iets hebben aangepast waardoor tethering werkt.
Misschien dat faux dat onderdeel nog standaard in zijn kernel gaat verwerken, laten we het hopen.
Die OTA update functie vind ik wel echt een uitkomst! Hoef je niet meer telkens de zip te downloaden, je telefoon aan je PC te hangen, alles over kopiëren.
De tethering werkt trouwens prima! Net geprobeerd via mijn laptop, het werkt helemaal prima.
Ben benieuwd wat voor updates er nog gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-08 08:08
Ik heb mijn HTC Sensation XE geflashed met CM9, de laatste nightly en de Bricked Kernel.
Werkt perfect, heb ook geen last van battery drains.

Even een kleine handleiding over hoe je het beste CM9 kan flashen:

Mocht u deze handleiding volgen neem ik geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade aan uw toestel, noch aan uw moeder die dit voor u heeft betaald, of de kosten voor enige reparatie dat voortkomt uit de door u gemaakte fouten. bedankt voor uw begrip :+

Stap 1
Je begint natuurlijk met het flashen van de nieuwste firmware, dit in verband met bootloops die je kan krijgen als je nog een oude versie van je firmware hebt.
Firmware 3.32 Universal (Non-TMOUS):
DOWNLOAD: http://d-h.st/Bzh
MD5: b3d5988695c08135d39288a4858a383f
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?b=000000&w=f1f1f0&s=3&t=url&d=http://d-h.st/Bzh

Voor het flashen van dit bestand, wees er zeker van dat de bestands naam PG58IMG.zip is.
Kopieer het naar de root van je microsd kaart, en kijk of de MD5 hash klopt. (dit kan via een app of programmatje vanaf de pc, zoek maar even op google naar md5 filehash checker)
Als deze klopt, dan moet je je telefoon opstarten in de bootloader mode, dat doe je door je telefoon uit te zetten en daarna met volumedown en power tegelijk in te drukken.
dan krijg je een schermpje die het bestand zoekt, en daarna vraagt of je wilt updaten.
Als de update klaar is, verwijder je dit bestand weer.

Stap 2
Nu download je CM9
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?b=000000&w=f1f1f0&s=3&t=url&d=http://get.cm/get/jenkins/3802/cm-9-20120702-NIGHTLY-pyramid.zip
Deze zet je ook op de root van je microsd kaart, en start je je recovery.
En kiest 'Flash rom from sdcard' en selecteer de rom, en flash het.

Stap 3
Nu ben je klaar om je kernel te flashen, deze download je op bricked.de
directe link: download
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?b=000000&w=f1f1f0&s=3&t=url&d=http://bricked.de/downloads/kernel/pyramid/aosp/Bricked-3.0-v1.31-aosp-ics-maxkhz=1566000-minkhz=192000-maxscroff=486000.zip
Dit bestand kopieer je ook naar de root van je microsd en flash je op pricies de zelfde manier als de cm9 rom.
Je krijgt een menu bij het installeren van de kernel, hier kan je kiezen om Sweep2Wake aan of uit te zetten, en om zram of een gpu overclock te gebruiken.
Natuurlijk kost het inschakelen van overclocks, Sweep2Wake en zram extra batterij, dus dit raad ik af als je graag lang met je batterij doet.

Nu ben je klaar, en start je je telefoon opnieuw op.
Als je alles goed hebt gedaan, dan heb je nu CM9 met een overclockbare kernel.

De QRcodes zijn ook te gebruiken vanaf de telefoon, doormiddel van 'Barcode Scanner' uit de playstore. Wees er zeker van dat je de bestanden allemaal tegelijk download, na het flashen van de nieuwe firmware kan je misschien niet meer in je oude rom terug komen om de rest te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Werkt prima. Nadeel vind ik wel dat je de standaard-kernel (bricked) moet gebruiken. Ik heb Faux proberen te flashen, maar dan werkt mijn wifi niet. Heb alleen wel het idee dat Faux wat soepeler loopt. Heb nu in de tweaks het scrollen op Ultrasmooth staan, maar dat is het toch niet helemaal.

Wifi-tethering nog niet getest.
Ik heb ook het wifi probleem met faux :'( wilde eigenlijk wel even de nieuwe radio proberen! iemand dit toevallig al gedaan?

En @Ethelind, denk dat je beter een tutorial kan maken hoe je firmware 3.32 s-off maakt indien je ICS hebt geinstalleerd want dat is het grootste probleem waar mensen tegen op lopen.

Custom rom flashen is inderdaad vrij simpel, het s-off maken van hboot 1.27 of hoger is moeilijker.

[ Voor 19% gewijzigd door Minaaj op 02-07-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Minaaj schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook het wifi probleem met faux :'( wilde eigenlijk wel even de nieuwe radio proberen! iemand dit toevallig al gedaan?

En @Ethelind, denk dat je beter een tutorial kan maken hoe je firmware 3.32 s-off maakt indien je ICS hebt geinstalleerd want dat is het grootste probleem waar mensen tegen op lopen.

Custom rom flashen is inderdaad vrij simpel, het s-off maken van hboot 1.27 of hoger is moeilijker.
tot nu toe heb ik alleen nog maar een TMO-US en een EURO radio gezien die compatibel zijn met ICS roms.
de TMO-US radio vreet batterijen, en de Europe radio werkt perfect op bijna elke rom, behalve op sommige sense 4 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ethelind schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:03:
[...]

tot nu toe heb ik alleen nog maar een TMO-US en een EURO radio gezien die compatibel zijn met ICS roms.
de TMO-US radio vreet batterijen, en de Europe radio werkt perfect op bijna elke rom, behalve op sommige sense 4 roms.
Ik quote DwightK over VenomRom kernel, was niet relevant tot jouw post.

Deze:
New radio for this rom: 11.76A.3504.00P_11.24A.3504.31_M

Alleen denk ik dat als wifi het wel doet op Venom met Bricked dat het weinig zin heeft om radio te flashen, zal het zo toch nog maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Minaaj schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Voor het S-Off maken van een 3.32 firmware telefoon zijn aardig wat tuts te vinden, niet in het nederlands dat klopt.

Hier maar even een linkje naar een engelse guide, deze is aardig makkelijk te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ethelind schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:29:
[...]

Voor het S-Off maken van een 3.32 firmware telefoon zijn aardig wat tuts te vinden, niet in het nederlands dat klopt.

Hier maar even een linkje naar een engelse guide, deze is aardig makkelijk te volgen :)
Ik heb ooit is een Nederlandse versie gemaakt, inclusief plaatjes e.d, als iemand weet waar ik dat het beste kan neerzetten / uploaden wil ik dat best wel even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Die nieuwe ViperSs rom ziet er goed uit, echter nog wel veel schoonheidsfoutjes (spontane reboots e.d.).

Ik zit nu nog op InsertCoin 2.0, die is megastabiel, snel en vreet geen batterij. Zal deze nog updaten naar de laatste versie 2.1 (met Bricked kernel helaas). Ontwikkeling van deze ROM voor Sensation is helaas gestopt :(.

Zodra ViperSs stabieler/betrouwbaarder is, stap ik over! Vooral het Theming en OTA verhaal spreken me erg aan. Goed concept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

EquiNox schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:36:
Die nieuwe ViperSs rom ziet er goed uit, echter nog wel veel schoonheidsfoutjes (spontane reboots e.d.).

Ik zit nu nog op InsertCoin 2.0, die is megastabiel, snel en vreet geen batterij. Zal deze nog updaten naar de laatste versie 2.1 (met Bricked kernel helaas). Ontwikkeling van deze ROM voor Sensation is helaas gestopt :(.

Zodra ViperSs stabieler/betrouwbaarder is, stap ik over! Vooral het Theming en OTA verhaal spreken me erg aan. Goed concept!
Zelf nog geen spontane reboots etc. ondervonden met ViperSs.
Zal nog even camera e.d. checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ook ik ben ViperSs aan het testen. Hiervoor heb ik Ordroid 9 en PKMN5.1 gedraait. ViperSs is geflashed na een superwipe en m'n apps zijn teruggezet met Titanium Backup Pro. Tot zover draait het even stabiel als Ordroid en PKMN 5.1... rock solid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
Jelmertjuh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Ik heb ooit is een Nederlandse versie gemaakt, inclusief plaatjes e.d, als iemand weet waar ik dat het beste kan neerzetten / uploaden wil ik dat best wel even doen.
Ik denk dat je het beste de plaatjes kan uploaden op imgur ofzo, en dan in Android Smartphones kan neer zetten.

onder de titel: [HTC Sensation] S-off hboot 1.27+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

De S-OFF tutorial voor hboot 1.27+ is hier te vinden: [HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands) :)

[ Voor 99% gewijzigd door Jelmertjuh op 02-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
De JuopunutBear S-OFF methode kan echt een hel zijn. Op een avond misschien wel 40x geprobeerd zonder succes. De volgende ochtend lukte het de 2e keer. Geeft wel een lekker gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Silvin schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:24:
De JuopunutBear S-OFF methode kan echt een hel zijn. Op een avond misschien wel 40x geprobeerd zonder succes. De volgende ochtend lukte het de 2e keer. Geeft wel een lekker gevoel :)
Toen ik het deed had ik het toevallig in 1 keer voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Gelukkig had ik reeds S-OFF voordat ik naar de nieuwe officiele ICS update ging. Scheelt wel veel gehannes zie ik... wat een tutorial! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Goede tutorial! misschien kan er in OP een link daar je post indien deze weer op een van de 50 pagina's komt :p

Draai nu ook ViperSs, heb ook nog geen crash gehad.. merk al wel dat Ondemand bij bricked kernel toch wat minder zuinig is dan IntelliDemand van faux, wel iets sneller natuurlijk door Ondemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik draai inmiddels een dagje op ViperSs en heb echt totaal geen problemen. Geen crashes, geen reboots maar gewoon een mooie, snelle en goed customizable rom :) Ik draai het wel met de bricked kernel met ondemand governor op 1,5Ghz. En het is inderdaad iets minder zuinig dat faux's kernel maar dat maakt mij niet zo veel uit. Het voordeel is dat het allemaal net wat soepeler en sneller gaat en ik heb toch 2 batterijen om de dag mee door te komen. Eer je die beide opgebruikt hebt mag je je gaan afvragen of je de dag niet beter had kunnen besteden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Gister even het batterij verbruik van ViperS getest.
Is eigenlijk best goed, heb weliswaar niet heel veel met mijn telefoon gedaan maar toch gewoon normaal gebruikt.
Zie hieronder het resultaat van toen ik mijn bed ging opzoeken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1067.photobucket.com/albums/u434/Jelmer_Visser/Screenshot_2012-07-03-01-16-28.png

EDIT 04/07/2012: Nieuwe OTA update beschikbaar (ViperS):
  • Updated bricked kernel to V0.36
  • Updated SuperSu to V0.93
  • Fixed HTC trace
  • Fixed signal icon theming
  • Fixed MMS signal drop
  • Fixed encryption on HotSpot
  • Fixed preloading for framework classes
  • Fixed Skype and Talk video chat
  • Fixed FaceUnlock
  • Fixed some translation issues in Tweaks
  • Fixed _ symbol in hub feedback
  • Fixed issue with ota then it try install from internal sdcard(intall this OTA manualy if you fave this error(this error is caused by incorrect installation script of Bricked kernel, if you install it manually)(Heb hier zelf geen last van gehad tijdens het installeren!)
  • Fixed background on PIN
  • Fixed signal issues
  • Cleaned hwcomposer
Je kunt hem nu via ViperS OTA binnenhalen bij: Instellingen -> Info -> Software Updates (Werkt perfect :D)

[ Voor 57% gewijzigd door Jelmertjuh op 04-07-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Dat ziet er zeker mooi uit. Mijn Sensation draait nu al een behoorlijke tijd op verschillende Sense 4 roms maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik heb onder andere last van slecht bereik, willekeurig afsluiten en irritante vertragingen. Ik ben benieuwd of de Viper rom dat gaat oplossen (ik draai nu ORdroid 9.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

I-Heine-I schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:35:
Dat ziet er zeker mooi uit. Mijn Sensation draait nu al een behoorlijke tijd op verschillende Sense 4 roms maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik heb onder andere last van slecht bereik, willekeurig afsluiten en irritante vertragingen. Ik ben benieuwd of de Viper rom dat gaat oplossen (ik draai nu ORdroid 9.0).
Ik heb niet echt problemen met bereik, tenminste niet anders als altijd.
Willekeurig afsluiten heb ik nog nooit echt last van gehad, en de rom is in het algemeen best snel.
Alleen nog een beetje jammer dat we niet van kernel kunnen switchen, had toch liever faux kernel gedraaid met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

I-Heine-I schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:35:
Ik draai ook Ordroid en heb echt 0,0 problemen ondervonden tot nu toe. Alleen dat WiFi tethering niet werkt, maar dat wist ik vantevoren al. Alle problemen die jij opnoemt herken ik absoluut niet.

Ik wacht nog heel even met het overstappen naar ViperS rom totdat echt alle bugs weg zijn, maar die WiFi tethering is voor mij dan echt de reden om over te gaan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Smarron schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:26:
[...]
Ik draai ook Ordroid en heb echt 0,0 problemen ondervonden tot nu toe. Alleen dat WiFi tethering niet werkt, maar dat wist ik vantevoren al. Alle problemen die jij opnoemt herken ik absoluut niet.

Ik wacht nog heel even met het overstappen naar ViperS rom totdat echt alle bugs weg zijn, maar die WiFi tethering is voor mij dan echt de reden om over te gaan stappen.
+1

Lekkere rom, draait al geruime tijd zonder problemen. En ik hou best van flashen :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

albino71 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:13:
[...]

+1

Lekkere rom, draait al geruime tijd zonder problemen. En ik hou best van flashen :)
Dat waren we ook wel gewend toen der tijd met OrDroid haha.
Gaat nu wel een stuk makkelijker met ViperS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Smarron schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:26:
Welke bugs zijn er nog? Ik ervaar met ViperSs evenveel bugs als met Ordroid. Dat zijn er exact 0 ;) ViperSs/PKMN is dan ook voornamelijk gebaseerd op en gedeeltelijk een voortzetting van Ordroid 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Silvin schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:42:
[...]

Welke bugs zijn er nog? Ik ervaar met ViperSs evenveel bugs als met Ordroid. Dat zijn er exact 0 ;) ViperSs/PKMN is dan ook voornamelijk gebaseerd op en gedeeltelijk een voortzetting van Ordroid 9.
Heb ook nog geen bugs ervaren met ViperSs en tevens liep OrDroid 9.0 ook zonder enige problemen, heb ook jerrytan94's theme er over heen en die werkt ook perfect.

Hou toch wel van cyan ICS kleur :9 (heb appdrawer background iets grijs gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-07-06kpkuc.png

Telefoon is trouwens erg snel met Ondemand! ook browserspeed is om van te smullen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Minaaj op 06-07-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ordroid 9.0.0 vs VipsS 1.0.1?
Welke is volgens jullie buglozer, stabieler, sneller etc.?

En nog een vraag:

Deze screenshot hoort bij de ViperS rom.
http://ruhdrom.ru/gallery/
Dit is google now toch, uit Android 4.1 Jellybean? :)

[ Voor 49% gewijzigd door Felixious op 06-07-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
FDransfeld schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:12:

En nog een vraag:

Ik ben bij beide nog geen bugs tegengekomen. Viper is wat completer omdat WiFi-tethering werkt en er meer tweaks beschikbaar zijn. Viper is meer een doorontwikkeling van OrDroid 9.0.0 en PKMN-rom. Nadeel is wel dat je geen andere kernel kan flashen, maar met de governor op Ondemand loopt hij praktisch net zo soepel als Faux. Qua batterij merk ik ook nog niet veel verschil moet ik zeggen. Ben wel tevreden over Viper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

En nog een vraag:

Ziet er inderdaad uit als google now, misschien dat ze bezig zijn hiermee en dat dit komt in de volgende update.
Zit er nu in ieder geval nog niet in volgens mij.
Mijn voorkeur gaat nu naar ViperS vanwege de tweaks en de OTA update functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nadeel van Vipers is dat bij mij de autocorrectie en swype niet werkt. Terwijl dit in de instellingen van Sense wel aan staat. Hebben meer mensen hier last van?

Heb tijdens het installeren een full wipe uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Jelte schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:52:
Nadeel van Vipers is dat bij mij de autocorrectie en swype niet werkt. Terwijl dit in de instellingen van Sense wel aan staat. Hebben meer mensen hier last van?

Heb tijdens het installeren een full wipe uitgevoerd.
Autocorrectie werkt hier wel, ik had gelezen dat als het niet werkte, dat je dan HTC trace moest uitschakelen. Daarna moest het wel werken.
  • Disable tracing
  • Enable spell-checking
  • Re-Enable tracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ik gebruik al tijden thumb keyboard dus heb geen idee of de autocorrect al dan niet werkt.

Verder gaat mijn voorkeur uit naar Viper. Wifi-thetering werkt, meer tweaks beschikbaar en uiteraard de OTA-update functie. Die laatste is natuurlijk fantastisch, de eerste OTA update is al binnen :) Daarnaast is de kans klein dat Ordroid nog goed bijgehouden wordt aangezien shizlon nu veel tijd steekt in Viper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelmertjuh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Autocorrectie werkt hier wel, ik had gelezen dat als het niet werkte, dat je dan HTC trace moest uitschakelen. Daarna moest het wel werken.
  • Disable tracing
  • Enable spell-checking
  • Re-Enable tracing
dat heeft het verholpen, geweldig. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Silvin schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:27:
Ik gebruik al tijden thumb keyboard dus heb geen idee of de autocorrect al dan niet werkt.

Verder gaat mijn voorkeur uit naar Viper. Wifi-thetering werkt, meer tweaks beschikbaar en uiteraard de OTA-update functie. Die laatste is natuurlijk fantastisch, de eerste OTA update is al binnen :) Daarnaast is de kans klein dat Ordroid nog goed bijgehouden wordt aangezien shizlon nu veel tijd steekt in Viper.
Is ook wel weer zo ja. Misschien moet ik het gewoon proberen. Ook al geef ik eigenlijk de voorkeur aan de faux kernel.

WiFi tethering en OTA updates zijn samen wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj

En nog een vraag:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1749045

Daar kan je google now downloaden :)
Ziet er wel naar uit dat de Mic nog niet kan worden aangesproken op dit moment, plus wellicht is hij alleen werkend op dit moment in America? lees dat americanen allemaal geen problemen hebben maar andere gebruikers uit verschillende landen wel.

Beter nog even wachten dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Minaaj op 06-07-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Als ik hier en daar allerlei bugs lees over zaken die nog niet werken, ben ik echt blij dat ik al een maand een nightly build van CM9 draai (volgens mij is deze inmiddels al verouderd, maar goed). Alles werkt prima, nog nooit een crash van wat dan ook gehad. 0.0 bugs! Batterij gaat 2 dagen mee (ik heb dan wel zo'n Anker 1900 accu).

Wifi tethering werkt prima, bluethooth werkt prima. Eigenlijk werkt alles dus. Daarom ben ik nog erg huiverig in het overstappen.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Gisteren overgestapt van Ordroid naar ViperSs. Ik merk niet direct verschillen, behalve dat WiFi tethering het dus inderdaad doet (overigens niet met WPA2, wel met WPA). Maar hier ben ik al enorm blij mee! Nu eindelijk ook weer onderweg online met de tablet.

Wel wat vreemd als ik de Venom tweaks open en ik een wijziging wil maken, moet Sense opnieuw starten. Maar dan blijft hij hangen. Net alsof Sense niet meer reageert. Ik gebruik wel de Apex launcher, maar volgens mij moet dat niks uitmaken. Ik heb het in elk tabblad waar ik iets wil veranderen. Meer mensen hier last van ?

edit:
1. Ik had de laatste 1.0.1 update nog niet geinstalleerd en daar is een bug gefixed wat betreft beveiliging van de hotspot. Straks even uittesten. Hopelijk lost de update het probleem in de Venom tweaks ook op.

edit:
2. En ook de Venom tweaks doen het na de update. Nu herstart Sense wel netjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 08-07-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 11:29
ik kom er achter dat mijn htc sync niet meer werkt,althans hij zegt kan geen telefoon vinden.opnieuw geïnstalleerd... maar geen succes :/ ik draai arHD..zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

jonny htc schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:21:
ik kom er achter dat mijn htc sync niet meer werkt,althans hij zegt kan geen telefoon vinden.opnieuw geïnstalleerd... maar geen succes :/ ik draai arHD..zie ik iets over het hoofd??
Heeft je telefoon het eerder wel gedaan? Als dat zo is, ligt het misschien aan de drivers op je PC / Laptop.
Installeer dan even HTC Sync helemaal opnieuw, dus eerst alles verwijderen.
Zelf gebruik ik HTC Sync niet echt, dus als dat niet werkt kan ik je niet verder helpen ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Minaaj schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:51:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1749045

Daar kan je google now downloaden :)
Ziet er wel naar uit dat de Mic nog niet kan worden aangesproken op dit moment, plus wellicht is hij alleen werkend op dit moment in America? lees dat americanen allemaal geen problemen hebben maar andere gebruikers uit verschillende landen wel.

Beter nog even wachten dus.
Sowieso is dit alleen voor AOSP roms toch? Geloof dat als je dit op een Sense toestel installeert dat je telefoon dan niet meer wil opstarten.

P.S. Sorry voor dubble post. Dacht er even te laat bij na 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmertjuh op 12-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Werkte bij mij met Sense 4.0 zonder probleem behalve dus network connection error, ik zag dat er wel een nieuwere versie was. (gehacked wellicht)

Had precies gedaan wat er in TS daar stond en werkte, ook widget deed het goed maar ik had het idee dat alleen toestellen in het Engels het op dat moment het konden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik wil de nieuwe Ruu flashen, 3.33 voor de gewone sensation. Ben s-off+rooted
Maar als het nu niet bevalt en wil terug naar 3.32 hoe gaat dat dan.
Ik begrijp dat ik dan Hboot 1.29 ben, nu 1.27.
Kan je gewoon 3.32 flashen zodat je hboot dan ook weer 1.27 wordt?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Wel allemaal iets moeilijker dan het flashen van me oude telefoon HD2, De S-off termen en Hboot komen me niet bekent voor, Kan misschien iemand mij een duidelijke uitleg geven wat het allemaal in houdt, ik heb namelijk ICS op men Sensation XE maar wordt er helemaal gek van.. Laggie en etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
ionicdog schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:46:
Ik wil de nieuwe Ruu flashen, 3.33 voor de gewone sensation. Ben s-off+rooted
Maar als het nu niet bevalt en wil terug naar 3.32 hoe gaat dat dan.
Ik begrijp dat ik dan Hboot 1.29 ben, nu 1.27.
Kan je gewoon 3.32 flashen zodat je hboot dan ook weer 1.27 wordt?
Dan is het makkelijker de user friendly 3.33 firmware van XDA gevolgd door de stock (deodexed) ROM op XDA. De user friendly firmware 3.33 op XDA is van hboot ontdaan.
Logitech1 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:55:
Wel allemaal iets moeilijker dan het flashen van me oude telefoon HD2, De S-off termen en Hboot komen me niet bekent voor, Kan misschien iemand mij een duidelijke uitleg geven wat het allemaal in houdt, ik heb namelijk ICS op men Sensation XE maar wordt er helemaal gek van.. Laggie en etc..
Ik kan het gaan uitleggen, maar je moet gewoon de juopunot bear methode van XDA volgen als je je telefoon volledig wilt kunnen gebruiken. In het kort: HTC heeft de bootloader gelockt voor niet HTC base. Deze beveiliging is op twee manieren te verwijderen, HTC Dev-off, custom ROMs met HTC base zijn te gebruiken, en volledig S-off (juopunot bear) voor alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist mijn htc sensation teruggezet naar stock met de volgende ruu:
RUU_PYRAMID_ICS_Vodafone_DE_3.32.162.11_R_Radio_11 .69A.3504.00U_11.23.3504.07_M2_release_251539_sign ed

nadat ik dit heb gedaan, en via adb fastboot oem writesecureflag 3 invoer, vervolgens restart in bootloader staat er nogsteeds S-off, terwijl dit s-on moet zijn.

heeft iemand een idee hoe dit kan?

hierbij mij bootloader informatie:
*** LOCKED ***
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT- 1.27.0000
RADIO-11.23.3504.07_M2
OpenADSP-v02.6.0.2226.00.0131
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34

ik waardeer het als jullie mij kunnen\willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Arie- schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:25:
[...]
Dan is het makkelijker de user friendly 3.33 firmware van XDA gevolgd door de stock (deodexed) ROM op XDA. De user friendly firmware 3.33 op XDA is van hboot ontdaan.
[...]
Ik kan het gaan uitleggen, maar je moet gewoon de juopunot bear methode van XDA volgen als je je telefoon volledig wilt kunnen gebruiken. In het kort: HTC heeft de bootloader gelockt voor niet HTC base. Deze beveiliging is op twee manieren te verwijderen, HTC Dev-off, custom ROMs met HTC base zijn te gebruiken, en volledig S-off (juopunot bear) voor alle mogelijkheden.
Oke, maar is er dan nog mogelijk heid om helemaal terug te gaan naar stock voor garantie, nu heb ik mijn telefoon wel verzekerd tegen waterschade val/stootschade en etc maar het gaat er om dat als men touchscreen b.v. kapot gaat ik hem niet helemaal hoef te mollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 22:28
hi,
ben ook al een tijdje bezig geweest om dit voor mekaar te krijgen met de versie 1.27000
en inderdaad bij mij zegt deze ook bootloader not unlockd
ik heb de code opgevraagd bij htc en ook gekregen maar zelfs toen lukte het niet
deze gaf een foutmelding
er is zelfs een moderator (kgs1992)van xda mee bezig geweest via teamviewer
maar niks hielp zelfs niet via zijn eigen account bij htc dev
krijg wel de unlock toegestuurd in de mail maar bij flashen gaat het niet
zal ook graag willen rooten en of unlocken maarja het gaat niet he
zelfs de wiretrick zegt must first unlock
mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Ik heb een week of 3 geleden mijn HTC Sensation S-OFF gemaakt en ge-root en draai op dit moment de ViperS v1.0.1 ROM (draait soepel en alles wat ik gebruik werkt).

Ik had eerst dit:
*** LOCKED ***
PYRAMID PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-1.27.0000

En nu heb ik dit:
=JuopunutBear=
HBOOT-1.27.1111
RADIO-11.22.3504.07_M
OpenADSP-v02.6.0.2226.00.0131

Zorg er eerst voor dat je het volgende doet om voor te bereiden op S-OFF maken en rooten:
- Verwijder HTC Sync van je computer
- Installeer http://downloads.unrevoked.com/HTCDriver3.0.0.007.exe
- Zorg dat je op je telefoon HTC Sync als default zet als je je telefoon met je computer verbindt. Met "Ask Me Everytime" uitgevinkt en "Enable USB Debugging" optie aangevinkt.
Settings>Connect to PC
Settings>Developer Options
- Gebruikt geen USB hubs of USB 3.0 poorten!
- Zet je anti-virus programma uit.
- Zet "Flight Mode" (vliegtuig modus) aan op je telefoon.
- Zorg ervoor dat je batterij minimaal 60% vol zit

Ik heb toen deze guide gevolgt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631
LET OP: ik had wel wat moeite met die "wire trick", ik denk dat ik wel 20x geprobeerd heb voordat ik de timing goed had, maar het werkte uiteindelijk wel. Dus gewoon blijven proberen en als je het toch niet wil, kan je na 20x ook nog gewoon stoppen en is er niks aan je telefoon veranderd.

Toen het S-OFF was gemaakt met JuopunutBear heb ik deze tool gebruikt om eerst te rooten en daarna om 4EXT te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1668276
Dit was echt super makkelijk. Gewoon een kwestie van goed de aanwijzingen op het scherm lezen.

En toen kon ik alles flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

En je kunt hier een Nederlandse versie van de JuopunutBear methode bekijken ;)

[HTC Sensation] S-OFF Hboot 1.27+ (Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Is er een mogelijkheid om hem helemaal weer naar stock te maken voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Hallo allemaal,

Kan iemand bevestigen dat de CID van een vodafone branded sensation VODAPE17 is?

Ik heb problemen en moet terug naar de standaard ROM. Normaal ben ik actief op XDA maar daar kan ik weinig vinden over de Nederlandse stock vodafone rom...

Ik probeer nu via de CID de juiste rom te achterhalen. De Vodafone UK rom is het alvast niet. Die heeft CID VODAP001. Tenzij ik de verkeerde CID heb gevonden voor de standaard Nederlandse rom.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Logitech1 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:49:
Is er een mogelijkheid om hem helemaal weer naar stock te maken voor garantie?
De mogelijkheid om je telefoon weer S-ON te krijgen is er ja.
Als je de JuopunutBear methode in combinatie met de temp root gebruikt, dan hoef je de HTC Dev unlock niet te gebruiken en kan HTC dus ook niet zien dat als je je telefoon weer S-ON maakt dat deze ge-unlocked is geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Jelmertjuh op 14-07-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jelmertjuh schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:20:
[...]

De mogelijkheid om je telefoon weer S-ON te krijgen is er ja.
Als je de JuopunutBear methode in combinatie met de temp root gebruikt, dan hoef je de HTC Dev unlock niet te gebruiken en kan HTC dus ook niet zien dat als je je telefoon weer S-ON maakt dat deze ge-unlocked is geweest.
Oke, en als ik het goed heb is dat deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Klopt inderdaad, of je pakt mijn tutorial hier op Tweakers, die is in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Mooi dan kan ik hem zo even flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jelmertjuh schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:11:
[...]

Klopt inderdaad, of je pakt mijn tutorial hier op Tweakers, die is in het Nederlands.
Raar hij geeft bij mij aan, Device needs to be HTC Unlocked

Edit :

Beetje extra info

*** LOCKED ***
Pyramid PVT Ship S-on RL
HBOOT - 1.29.0000
eMMC-boot
Mar 2 2012, 18:14:34

HBOOT

Wat doe ik fout?

Edit 2 :

Ook ontdenkt dat het toestel nu niet meer goed draait elke x als ik naar settings oid ga krijg ik te zien dat het process gestopt is.. Ff factory reset doen.. En na factory reset werkt ie geloof ik wel weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Logitech1 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:01:
[...]

Raar hij geeft bij mij aan, Device needs to be HTC Unlocked

Edit :

Beetje extra info

*** LOCKED ***
Pyramid PVT Ship S-on RL
HBOOT - 1.29.0000
eMMC-boot
Mar 2 2012, 18:14:34

HBOOT

Wat doe ik fout?

Edit 2 :

Ook ontdenkt dat het toestel nu niet meer goed draait elke x als ik naar settings oid ga krijg ik te zien dat het process gestopt is.. Ff factory reset doen.. En na factory reset werkt ie geloof ik wel weer goed..
Heb je de temp root goed uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jelmertjuh schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:28:
[...]

Heb je de temp root goed uitgevoerd?
Naar mijn weten wel, ik heb hem succesvol doorgekregen via de CMD, alleen zag ik wel heel het thema en niet alleen de status bar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ik lees net dat er een nieuwe temp root manier is, lees er hier even over: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631

Ik lees het morgen even rustig door, en dan pas ik mijn tutorial er op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jelmertjuh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:53:
Ik lees net dat er een nieuwe temp root manier is, lees er hier even over: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661631

Ik lees het morgen even rustig door, en dan pas ik mijn tutorial er op aan.
Ik weet al wat er niet goed zat, de controlbear had geen NOHTCDEV die je wel op de site kunt downloaden, hij ging gewoon verder alleen kreeg ik de wire trick niet voor elkaar, wel 10 a 20x geprobeert geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Logitech1 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:25:
[...]

Ik weet al wat er niet goed zat, de controlbear had geen NOHTCDEV die je wel op de site kunt downloaden, hij ging gewoon verder alleen kreeg ik de wire trick niet voor elkaar, wel 10 a 20x geprobeert geen resultaat.
Ja dat is het moeilijkste gedeelte, moet je echt geluk mee hebben.
Bij mij lukte het in één keer, maar ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat dat maar zelden voorkomt haha.
Het linkje in de tutorial is nu ook aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmertjuh op 15-07-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jelmertjuh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Ja dat is het moeilijkste gedeelte, moet je echt geluk mee hebben.
Bij mij lukte het in één keer, maar ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat dat maar zelden voorkomt haha.
Het linkje in de tutorial is nu ook aangepast.
Oke, naja ik zal het nog wel een paar keer proberen morgen, moet zo weg! Wat wel trouwens zo is, dat als ik soms de wire trick uitvoer het toestel niet eens aan gaat en dan moet ik hem hand matig inschakelen voordat de controlbear zegt device found.. :( Wel allemaal een stukje moeilijker dan gedacht die wire trick. Met mn hd2 flashen was het een appeltje en een eitje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Frazzy schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:34:
Hallo allemaal,

Kan iemand bevestigen dat de CID van een vodafone branded sensation VODAPE17 is?

Ik heb problemen en moet terug naar de standaard ROM. Normaal ben ik actief op XDA maar daar kan ik weinig vinden over de Nederlandse stock vodafone rom...

Ik probeer nu via de CID de juiste rom te achterhalen. De Vodafone UK rom is het alvast niet. Die heeft CID VODAP001. Tenzij ik de verkeerde CID heb gevonden voor de standaard Nederlandse rom.

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben nog even aan het zoeken geweest en de vodafone CID's die ik tot nu toe heb gevonden zijn VODAP en dan 3 cijfers. Ik vertrouw de bovenstaande CID dan ook niet.

Kan iedereen met een branded sensation even kijken welke CID hij/zij heeft?

CID klopt. Heeft iemand de standaardrom die bij deze CID hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door Frazzy op 16-07-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Frazzy schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:20:
[...]

Ik ben nog even aan het zoeken geweest en de vodafone CID's die ik tot nu toe heb gevonden zijn VODAP en dan 3 cijfers. Ik vertrouw de bovenstaande CID dan ook niet.

Kan iedereen met een branded sensation even kijken welke CID hij/zij heeft?

CID klopt. Heeft iemand de standaardrom die bij deze CID hoort?
Een rom is in principe niet CID gebonden volgens mij. Volgens mij is alleen een baseband / radio CID gebonden.
Wat natuurlijk wel kan, is dat er bij een stock HTC rom een nieuwe baseband bij de ROM zit.
Dus in principe kan je gewoon elke ROM flashen, mits deze met je baseband overeenkomt.
Of was het je bedoeling om de Vodafone stock ROM te flashen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmertjuh op 16-07-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik heb een sensation overgenomen van een tweaker, die is al s-off gemaakt met de laatste jeopardy methode. In de boot staat inderdaad ook dat de telefoon s-off is. Nu schijnt er een nieuwe HTC officiele update te zijn, die zou ik graag willen uitvoeren maar her en der lees ik dat dat mogelijk niet gaat. Eigenlijk wil ik het hele ding weer in originele staat brengen op de makkelijkste manier.

*** LOCKED ***
HBOOT-1.27.0000
RADIO-11.22.3504.07_M
OpenADSP-V02.6.0.2226.00.0131
eMMC-boot
Jan 13 2012,17:33:34

Android 4.0.3
Sense 3.6
Softwarenummer
3.32.401.5

[ Voor 18% gewijzigd door FlyEragon op 17-07-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Alles staat beschreven in één topic op XDA

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

STEP 5 beschrijft hoe je je foon weer S-ON kunt maken. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Als je de nieuwe update wil installeren kan je 2 dingen doen
1)De 3.32 RUU flashen en de update via Ota downloaden
2)De 3.33 Ruu flashen, hier zit de update in, dus klaar.
Zover ik weet hoef je niet s-on te worden..althans van GB naar ICS hoefde dat niet met een RUU

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik twijfel nog steeds om die Ruu 3.33.401.06 erop te zetten.Ben bang dat ik niet meer terug kan..
Gaat dat wel als je bootloader locked is? Moet ik eerst de 3.33 firmware erop zetten? Is er iemand die deze RUU al heeft geflashed?
Zou graag willen weten welke stappen te nemen.
Heb nu ICS 3.32, s-off,rooted,1.27 boot, locked, radio 11.22.3504.07_m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
ionicdog schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:53:
Ik twijfel nog steeds om die Ruu 3.33.401.06 erop te zetten.Ben bang dat ik niet meer terug kan..
Gaat dat wel als je bootloader locked is? Moet ik eerst de 3.33 firmware erop zetten? Is er iemand die deze RUU al heeft geflashed?
Zou graag willen weten welke stappen te nemen.
Heb nu ICS 3.32, s-off,rooted,1.27 boot, locked, radio 11.22.3504.07_m
http://forum.xda-develope...hp?p=21711303&postcount=2

HBoot Patch to get 1.27.1100 Back:
DOWNLOAD: http://d-h.st/V0k
MD5: 5ed6f99d7f30602f03a15ef7fb07debc

denk dat je via die patch naar 3.32 terug kan evt, heb zelf ook nog niet 3.33 geflashed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

CyanogenMod heeft RC2 uitgegeven voor de Sensation.
Heeft iemand deze al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Jelmertjuh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:12:
CyanogenMod heeft RC2 uitgegeven voor de Sensation.
Heeft iemand deze al getest?
Ik update bijna iedere dag naar de laatste nightly (en RC's wanneer ze uitkomen) en heb nog geen problemen ondervonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Ik draai op dit moment Viper Rom 1.0.1 icm met Bricked (dat kon toendertijd niet anders). Nu ben ik een aantal weken op vakantie geweest, dus heb de ontwikkelingen niet gevolgd. Weet iemand of Faux's kernel al geschikt is voor Viper Rom en zo ja, welke versie? Dat was hij in eerste instantie niet vanwege een niet-werkende WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:26:
Ik draai op dit moment Viper Rom 1.0.1 icm met Bricked (dat kon toendertijd niet anders). Nu ben ik een aantal weken op vakantie geweest, dus heb de ontwikkelingen niet gevolgd. Weet iemand of Faux's kernel al geschikt is voor Viper Rom en zo ja, welke versie? Dat was hij in eerste instantie niet vanwege een niet-werkende WiFi.
Volgens mij nog niet. Heb de laatste versie nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ja 008b8 heeft Sense 4.0 WiFi fix

Met Aroma:
http://forum.xda-develope...p=29236020&postcount=7716

Zonder Aroma:
http://faux.androidro.ms/Pyramid-ICS-XE-008b8.zip

Trouwens afgelopen nacht pas uitgekomen!

[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 24-07-2012 12:37 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!