Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
OrDroid 8.5.0 is alweer uit, dacht dat we nog wel een tijdje op 8.2.0 zouden zitten want die loopt heerlijk! ook batterij had ik zelfs met automatische brightness vandaag na 12uur (2uur schermtijd) nog 68% over.

Faux heeft ook weer nieuwe kernel 007b3 uitgebracht.
Die had ik al wel op 8.2.0 draaien, governor IntelliDemand loopt toch echt heerlijk plus de batterij zoals ik al aangaf gaat goed. (no frills cpu control om hem in te stellen, doet eenmalig zijn werk en laat het met rust)

Zo maar eens 8.5.0 flashen, zitten wel paar leuke tweaks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

Smarron

The bend

Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:46:
OrDroid 8.5.0 is alweer uit, dacht dat we nog wel een tijdje op 8.2.0 zouden zitten want die loopt heerlijk! ook batterij had ik zelfs met automatische brightness vandaag na 12uur (2uur schermtijd) nog 68% over.

Faux heeft ook weer nieuwe kernel 007b3 uitgebracht.
Die had ik al wel op 8.2.0 draaien, governor IntelliDemand loopt toch echt heerlijk plus de batterij zoals ik al aangaf gaat goed. (no frills cpu control om hem in te stellen, doet eenmalig zijn werk en laat het met rust)

Zo maar eens 8.5.0 flashen, zitten wel paar leuke tweaks bij.
En 8.5.1 is er ook alweer ;)

Wijzigingen t.o.v. 8.5.0:

- Fixed brightness.
- Removed the option to install xLoud.
- Cleaned build.prop.

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 31-05-2012 21:14 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
Is er nog steeds niks bekend over wanneer revolutionary HBOOT 1.27 ondersteunt?
Er is helemaal niks erover te vinden (op het internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Revolutionary bestaat inderdaad niet voor 1.27, maar daarvoor zijn alternatieven als Juopunotbear en Sensation Super Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Ok, ik heb geprobeerd OrDroid te installeren, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan :')

Hij blijft bij het booten hangen op het 'HTC Sensationtm beatsaudio' scherm.. Heb geprobeerd om factory reset te doen in het boot menu, maar dat doet niks. Iemand nog tips om het te fixen? :X

Edit:

Heb gevonden dat ik terug kan gaan door PG58IMG.zip te downloaden, op de SD kaart te zetten en die dan te installeren. Maar alle links naar die zip zijn dood.. Iemand nog een werkende?

[ Voor 26% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:51:
Ok, ik heb geprobeerd OrDroid te installeren, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan :')

Hij blijft bij het booten hangen op het 'HTC Sensationtm beatsaudio' scherm.. Heb geprobeerd om factory reset te doen in het boot menu, maar dat doet niks. Iemand nog tips om het te fixen? :X

Edit:

Heb gevonden dat ik terug kan gaan door PG58IMG.zip te downloaden, op de SD kaart te zetten en die dan te installeren. Maar alle links naar die zip zijn dood.. Iemand nog een werkende?
Je had hem via HTCDev unlocked toch? en hboot 1.27 (ik heb zelf ook gewoon hboot 1.27 maar via revolutionary off) dus firmware zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn,
Heb je nog full wipe zelf uitgevoerd? of alleen OrDroid laten uitvoeren, het is iig slim om hem zelf via recovery te wipen.
Verder duurt booten nog wel aardig lang (4-6minuutjes) voordat hij begint met applicaties optimaliseren.

Had zelf nog niet 8.5.0 geflashed dus zojuist maar even gedaan.
Tweaks ziet er nu goed :9~ uit en ook handig dat je verschillende tabs hebt in pulldown menu met quick settings.

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-314eerx.png
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-31uycwk.png

Benchmarks zit ook wel goed, haalde bij de 2de quadrant test zelfs 3950 punten met IntelliDemand/1566mhz (faux zegt dat die governer niet bedoeld is voor benchmark) maar dat zijn goede scores! ook Caffeinemark haalt 10900 en antutu rond de 6700~ op dezelfde governor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Je had hem via HTCDev unlocked toch? en hboot 1.27 (ik heb zelf ook gewoon hboot 1.27 maar via revolutionary off) dus firmware zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn,
Heb je nog full wipe zelf uitgevoerd? of alleen OrDroid laten uitvoeren, het is iig slim om hem zelf via recovery te wipen.
Verder duurt booten nog wel aardig lang (4-6minuutjes) voordat hij begint met applicaties optimaliseren.

Had zelf nog niet 8.5.0 geflashed dus zojuist maar even gedaan.
Tweaks ziet er nu goed :9~ uit en ook handig dat je verschillende tabs hebt in pulldown menu met quick settings.

[afbeelding]
[afbeelding]

Benchmarks zit ook wel goed, haalde bij de 2de quadrant test zelfs 3950 punten met IntelliDemand/1566mhz (faux zegt dat die governer niet bedoeld is voor benchmark) maar dat zijn goede scores! ook Caffeinemark haalt 10900 en antutu rond de 6700~ op dezelfde governor.
Ja klopt, via HTCdev. Heb ook via recovery laten wipen en bij installatie full wipe gekozen. Ik had al gelezen dat het 10 minuten kon duren, maar hij was ondertussen ruim 3 kwartier bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Volgens mij verschilt je boot.img dan nog wel met de rom.

Leesvoer (1ste beste google, wellicht zijn er betere topics)
Flashing a custom rom

1. Download the rom.zip you wish to run.
2. Extract boot.img from the zip and place it in the folder with fastboot.
3. Copy the rom.zip to your sdcard
4. Flash the rom.zip from your sdcard
5. Reboot to fastboot mode (as above)
6. Run from a cmd/terminal
Code:

> fastboot flash boot boot.img

sending 'boot' (4096 KB)...
OKAY [ 0.711s]
writing 'boot'...
OKAY [ 1.085s]
finished. total time: 1.798s

7. Reboot, you will now have a custom rom!

Credits:
Setherio, seeing as I ripped off half his guide.
Pierre_ja, helping figure out how to go about this.
boot.img zit trouwens in /kernel van OrDroid.zip

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 31-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:17:
Volgens mij verschilt je boot.img dan nog wel met de rom.

Leesvoer (1ste beste google, wellicht zijn er betere topics)

[...]

boot.img zit trouwens in /kernel van OrDroid.zip
Ik had al wat dingen gevonden, maar veel wijzer word ik er niet van :')

Er zit geen 'boot.img' in de zip file. Zie net je edit
Welke folder met 'fastboot'? Als ik daarboven lees staat er dit:
1. Download a custom recovery: Latest Clockworkmod, Clockworkmod Touch, 4ext Touch
2. Place the recovery img in the folder with fastboot.exe (which you used to unlock your device), rename the recovery to recovery.img
3. Reboot phone to fastboot mode: Either pull battery and hold TRACKPAD and press power, or run 'adb reboot bootloader' from a cmd/terminal
4. Run
Maar ik snap nog steeds niet welke folder ze bedoelen bij fastboot..

Edit
Of moet ik hem in de folder 'Kernels' zetten bij het programma waarmee ik heb unlocked. De One X applicatie?

Ik heb trouwens verschillende ondertussen ook een paar downloads gevonden voor de standaard ICS, maar die zijn allemaal <15mb, terwijl de update toen 320mb was. Dat klopt vast niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Dat gaat over recovery, die had je er toch al op staan? neem aan dat je ook via een recovery de rom hebt geflashed.

Verder het fastboot gebeuren gaat via je pc en ADB, je kan dan commands (via CMD) invoeren omdat de bootloader unlocked is via HTCDev neem ik aan.
Boot.img zit weldegelijk in /kernel.

Lijkt me ook niet dat de officiele rom 30~mb is inderdaad, kan zo wel ff kijken maar heb zelf dat bestand nog niet nodig gehad.
Het is sowieso wel slim voordat je begint dat je weet hoe je terug kan/moet dus, reacties lezen in dat soort topics mag soms ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:30:
Dat gaat over recovery, die had je er toch al op staan? neem aan dat je ook via een recovery de rom hebt geflashed.

Verder het fastboot gebeuren gaat via je pc en ADB, je kan dan commands (via CMD) invoeren omdat de bootloader unlocked is via HTCDev neem ik aan.
Boot.img zit weldegelijk in /kernel.

Lijkt me ook niet dat de officiele rom 30~mb is inderdaad, kan zo wel ff kijken maar heb zelf dat bestand nog niet nodig gehad.
Het is sowieso wel slim voordat je begint dat je weet hoe je terug kan/moet dus, reacties lezen in dat soort topics mag soms ook nog wel eens helpen.
Ja klopt, via recovery. Ik denk dat ik voor het fastboot gebeuren dan de OneX applicatie moet gebruiken, die ik bij het unlocken nodig had? Dan die boot.img in plaats van de mod die ik toen moest flashen? :o

Ik weet het, ik had er alleen totaal niet aan gedacht op dat moment. Leermomentje :X

Bedankt voor je hulp trouwens *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Dat fastboot.exe komt me helemaal niet bekend voor helaas, als ik daar op google is 1 van de eerste hits zelfs htcdev.com? komt het van htc zelf dat fastboot.exe?

Indien je die bij het unlocken mee kreeg zal dat wel kloppen inderdaad. Maar heb er zelf geen ervaring mee dus totaal van mij uitgaan moet je ook niet doen.
you will have a fastboot folder in your cdrive right...
Transfer boot.img to that folder
Transfer the rom to the root of htc storage
Now reboot into bootloader mode, select fast boot
Open cmd on the pc
Type
"Fastboot flash boot boot.img"
dit las ik nog wel, maar blijkbaar heb je op je c:\ een fastboot folder waar je inderdaad de boot.img van OrDroid moet inzetten, dan of via cmd "fastboot usb" hem laten opstarten of zoals hierboven aangegeven. (neem wel aan dat je ADB moet hebben geinstalleerd en werkend hebben?)

daarna via cmd dus "Fastboot flash boot boot.img" command uitvoeren, rom flashen (of iig even cache+dalvik cache wipe indien je nog ordroid hebt geflashed) en dan laten booten met nieuwe boot.img

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 31-05-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:45:
Dat fastboot.exe komt me helemaal niet bekend voor helaas, als ik daar op google is 1 van de eerste hits zelfs htcdev.com? komt het van htc zelf dat fastboot.exe?

Indien je die bij het unlocken mee kreeg zal dat wel kloppen inderdaad. Maar heb er zelf geen ervaring mee dus totaal van mij uitgaan moet je ook niet doen.

[...]

dit las ik nog wel, maar blijkbaar heb je op je c:\ een fastboot folder waar je inderdaad de boot.img van OrDroid moet inzetten, dan of via cmd "fastboot usb" hem laten opstarten of zoals hierboven aangegeven. (neem wel aan dat je ADB moet hebben geinstalleerd en werkend hebben?)

daarna via cmd dus "Fastboot flash boot boot.img" command uitvoeren, rom flashen (of iig even cache+dalvik cache wipe indien je nog ordroid hebt geflashed) en dan laten booten met nieuwe boot.img
Ok, heb dat met fastboot voor elkaar gekregen. Hij zegt ook dat het gelukt is. Maar als ik nu in het boot menu naar Recovery ga om cache te wissen danwel ordroid (opnieuw) te flashen start hij de telefoon gewoon normaal op en krijg ik weer dat boot screen van OrDroid te zien :/

EDIT

Even laten lopen en hij start nu door *O*

Heel erg bedankt voor je hulp op dit tijdstip :D
Ik ga richting bed, wekker gaat weer over een paar uurtjes..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 01-06-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Boot hij niet toevallig nog door? vreemd inderdaad dat je niet in recovery kwam, volgens mij heeft boot.img hier niks mee te maken indien je nog in bootloader menu zit.

Fijn dat het is gelukt zo ver! geen probleem om je te helpen natuurlijk, was een niet zo interessante docu aan het kijken op ander scherm dus had wel tijd!

[ Voor 32% gewijzigd door Minaaj op 01-06-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
8.5.2 is ook alweer uit zie ik :')

Hier doet alles het, behalve wifi. Als ik wifi aan wil zetten, blijft de knop een tijdje grijs en staat er 'Inschakelen..' onder. Na 2-3 min staat er 'Fout'. Ik heb al even gezocht via Google, maar ik kan zo niet vinden waarom het niet werkt en hoe het te fixen is. Wel staat er in de changelog voor 8.5.2:
- Fixed WiFi for T-Mobile users.
Maar ik heb geen t-mobile, dus dit gaat vast niet voor mij op..

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Tankiej schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:13:
8.5.2 is ook alweer uit zie ik :')

Hier doet alles het, behalve wifi. Als ik wifi aan wil zetten, blijft de knop een tijdje grijs en staat er 'Inschakelen..' onder. Na 2-3 min staat er 'Fout'. Ik heb al even gezocht via Google, maar ik kan zo niet vinden waarom het niet werkt en hoe het te fixen is. Wel staat er in de changelog voor 8.5.2:

[...]

8.5.2 werkt hier helemaal bij mij, dus incl Wifi, wel een full wipe gedaan of hem er overheen geflast?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bullet NL schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:15:
[...]

8.5.2 werkt hier helemaal bij mij, dus incl Wifi, wel een full wipe gedaan of hem er overheen geflast?
Ik heb 8.5.2 er nog niet op staan. Gister na een hoop gezeur (vooral vanaf mijn kant) eindelijk 8.5.0 erop gekregen. Maar nu doet wifi het dus niet.. :o

Als ik m'n bericht nu nalees lijkt het er inderdaad wel op dat ik 8.5.2 erop heb gezet, beetje verkeerd verwoord dus :X

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 01-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Toch even een volledige wipe doen en 8.5.2 er op nieuw op zetten. Zou gewoon je problemen op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Tankiej schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:23:
[...]

Ik heb 8.5.2 er nog niet op staan. Gister na een hoop gezeur (vooral vanaf mijn kant) eindelijk 8.5.0 erop gekregen. Maar nu doet wifi het dus niet.. :o

Als ik m'n bericht nu nalees lijkt het er inderdaad wel op dat ik 8.5.2 erop heb gezet, beetje verkeerd verwoord dus :X
Je wifi probleemt komt ook niet door de rom; wifi error heb ik wel vaker gelezen en er is ook een topic om wifi problemen te solven; hier

8.5.1 had wel een probleem voor tmobile US gebruikers met wifi maar europeanen ect hadden daar geen last van.

zo te zien zijn er meerdere die Sense 4.0 willen installeren maar geen wifi hebben (zie laatste page van thread) er heeft daar wel iemand een kernel geupload.

Beetje jammer ook dat het zo allemaal moet, veel omwegen en het is me zelf ook nog niet eens duidelijk hoe je nou die wifi errors solved, ben wel blij dat ik s-off in november of iets dergelijks heb gedaan.
Als ik jou was zal ik ook dus Sensation Super Utility in de gaten houden (changelog) want dat moet toch volgens mij ook een veelzijdig programma zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bedankt voor de links! Ga er vanavond even mee bezig als ik weer thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:13:

- Fixed WiFi for T-Mobile users.

Deze meldingen zijn normaal gesproken voor T-Mobile US gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Je wifi probleemt komt ook niet door de rom; wifi error heb ik wel vaker gelezen en er is ook een topic om wifi problemen te solven; hier

8.5.1 had wel een probleem voor tmobile US gebruikers met wifi maar europeanen ect hadden daar geen last van.

zo te zien zijn er meerdere die Sense 4.0 willen installeren maar geen wifi hebben (zie laatste page van thread) er heeft daar wel iemand een kernel geupload.

Beetje jammer ook dat het zo allemaal moet, veel omwegen en het is me zelf ook nog niet eens duidelijk hoe je nou die wifi errors solved, ben wel blij dat ik s-off in november of iets dergelijks heb gedaan.
Als ik jou was zal ik ook dus Sensation Super Utility in de gaten houden (changelog) want dat moet toch volgens mij ook een veelzijdig programma zijn.
Als ik het goed begrijp heb ik nu een boot.img versie die 'mismatched' met de htc kernel, daarom werkt wifi niet. Daarom moet ik de standaard boot.img versie flashen, als ik het goed lees.
Bij die Sensation Super Utility staat:
Flash boot.img for HTC Dev unlocked devices
Dus als ik die installeer en die boot.img flash, en fullwipe doe + opnieuw installeren OrDroid moet het ok zijn? Of begrijp ik het verkeerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik las dus wel op laatste post van wifi solve thread dat iemand met OrDroid het niet voor elkaar kreeg.
Wellicht kan je een kernel pakken en daar de boot.img van flashen.

http://forum.xda-develope...p?p=25796057&postcount=84

Hij geeft ook aan in die post dat 4ext recovery s-on files kan flashen? ook iets nieuws voor mij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377759
Wellicht is die recovery het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:42:
Ik las dus wel op laatste post van wifi solve thread dat iemand met OrDroid het niet voor elkaar kreeg.
Wellicht kan je een kernel pakken en daar de boot.img van flashen.

http://forum.xda-develope...p?p=25796057&postcount=84

Hij geeft ook aan in die post dat 4ext recovery s-on files kan flashen? ook iets nieuws voor mij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377759
Wellicht is die recovery het proberen waard.
Ik las het ook inderdaad.. Maar het punt is nu eigenlijk, welke boot.img moet ik dan pakken. Er staat:
try to install proper kernel that fits to your rom
Maar is dat dan die al in de kernel map van OrDroid zit? Of moet ik een andere pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ja volgens mij heb je dat al gedaan, zodat hij goed boote maar blijkbaar is het probleem dat hij toch paar dingen niet mee neemt van de kernel.

Je kan een andere kernel proberen, hij geeft er 1 in de bovenstaande link die ik gaf (baadnews kernel) je kan daar de boot.img uitpakken of zoals hij aangeeft de kernel te flashen via bootloader genaamd als PG58IMG.zip

Maar indien je al 4ext recovery hebt moet je eens kijken je "enable Smart Flash in recovery tools menu" hebt staan. Wellicht dan kernel flashen, kan bijvoorbeeld die van faux proberen met die optie aan.
Maar heb zelf nu ook helaas geen tijd om alles van 4ext door te lezen wat het precies doet/kan.

Kan uiteindelijk nog wel juonoptbear s-off mode uitvoeren met paperclip (is sommige GoT'ers wel gelukt volgens mij)
Je moet daar zelfs htcdev unlocked voor zijn. (las ik net)

[ Voor 11% gewijzigd door Minaaj op 01-06-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:58:
Ja volgens mij heb je dat al gedaan, zodat hij goed boote maar blijkbaar is het probleem dat hij toch paar dingen niet mee neemt van de kernel.

Je kan een andere kernel proberen, hij geeft er 1 in de bovenstaande link die ik gaf (baadnews kernel) je kan daar de boot.img uitpakken of zoals hij aangeeft de kernel te flashen via bootloader genaamd als PG58IMG.zip

Maar indien je al 4ext recovery hebt moet je eens kijken je "enable Smart Flash in recovery tools menu" hebt staan. Wellicht dan kernel flashen, kan bijvoorbeeld die van faux proberen met die optie aan.
Maar heb zelf nu ook helaas geen tijd om alles van 4ext door te lezen wat het precies doet/kan.

Kan uiteindelijk nog wel juonoptbear s-off mode uitvoeren met paperclip (is sommige GoT'ers wel gelukt volgens mij)
Je moet daar zelfs htcdev unlocked voor zijn. (las ik net)
Heb die van die baadnews geprobeerd (link werkt niet, maar zelf gevonden :+ ). Dat heeft niks geholpen.. Staat ook geen 'boot.img' bestand in om alleen de boot te flashen. Dus dat werkt ook niet.. Heb nu wel 4EXT geïnstalleerd. Ga even proberen full wipe + ordroid 8.5.2, maar opzich weinig hoop dat het dan wel werkt..

Die juopunutbear is nog wel een optie inderdaad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Zo, die 8.5.2 met EXT4 deed het hem! *O*
Nu werd tijdens het instellen bij de eerste boot ook al gevraagd om wifi in te stellen, was de vorige keer ook niet zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Mooi dat het toch is gelukt, had je daarvoor ook die Smart Flash optie aangevinkt? dan is het wel een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

OrDroid 8.6.0 is ook alweer verschenen! Niet normaal hoe snel deze updates elkaar opvolgen. :)

wijzigingen:

- Updated and replaced some libs.
- Updated and replaced some bins.
- Updated Sony Bravia.
- Updated Google Maps.
- Updated Facebook.
- Changed OOM groupings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:54:
Mooi dat het toch is gelukt, had je daarvoor ook die Smart Flash optie aangevinkt? dan is het wel een handige feature.
Ik heb het niet aangevinkt, geen idee of het standaard aan stond eigenlijk.. Ik heb gewoon install from zip gedaan :)
Smarron schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:13:
OrDroid 8.6.0 is ook alweer verschenen! Niet normaal hoe snel deze updates elkaar opvolgen. :)

wijzigingen:

- Updated and replaced some libs.
- Updated and replaced some bins.
- Updated Sony Bravia.
- Updated Google Maps.
- Updated Facebook.
- Changed OOM groupings.
Zo, hij is goed bezig :o
Bijna elke dag een nieuwe versie als ik de lijst bekijk.. Heeft ie niks beters te doen :+

[ Voor 45% gewijzigd door Tankiej op 02-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn Sensation heb is hij geroot en draai ik custom roms. Maar aangezien ik nu een defect heb aan mijn display zou ik mijn Sensation graag van een stock rom voorzien, de bootloader terug locken én het toestel terug S-ON maken zodat ik terug garantie heb.

Op XDA staan verschillende guides om dat te doen. Ik zit echter met een probleem wanneer ik de guide volg.

Ik heb de originele RUU geïnstalleerd op mijn HTC Sensation waardoor mijn bootloader terug op *locked* staat. Dat is geen probleem.

Het probleem doet zich echter wel voor wanneer ik het toestel terug S-ON wil maken. Ik volg de stappen in adb en via fastboot. Ik geef via adb het command "fastboot oem writesecureflag 3" in. Ik krijg geen foutmelding en adb zegt dat alles gelukt is. Maar ik ben echter nog steeds S-OFF. Ik heb dat nu al tientallen keren geprobeerd en nog steeds niets. Ik heb ook al terug opnieuw de originele RUU geïnstalleerd. Nog steeds het zelfde probleem. Ook op verschillende PC's geprobeerd maar het lukt nog steeds niet.

Kan iemand mij helpen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Ik zou gewoon de Sensation opsturen. Ze mogen met een goede uitleg komen als ze beweren dat de software(s-on etc) jouw display heeft kapot gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Tankiej schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Ik heb het niet aangevinkt, geen idee of het standaard aan stond eigenlijk.. Ik heb gewoon install from zip gedaan :)

[...]

Zo, hij is goed bezig :o
Bijna elke dag een nieuwe versie als ik de lijst bekijk.. Heeft ie niks beters te doen :+
Hij doet dat al sinds release van OrDroid :9 had gister ook iets van 12gb aan alleen OrDroid weggegooid van me HD, alleen toen het InsertCoin werd ging het niet meer zo snel met de updates omdat ze toen echt samenwerkten (ook samen donaties deelden)

Sowieso krijgt hij donaties binnen van tevreden gebruikers, en als je meerdere pc's/schermen hebt hoeft het niet eens zo veel tijd te kosten, hij stopt er wel veel tijd in tho en dat is niet erg.

Gelukkig kan je ze wel meestal er gewoon overheen flashen zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En OrDroid 8.6.5 is alweer uit. :)

changelog:

- Fixed T-Mobile script.
- Fixed SystemUI layout - Thx m0narx.
- Fixed wireless adb quick setting - Thx m0narx.
- Increased WiFi re-scan timeout to 120 sec.
- Updated some libs - Thx ivicask.
- Added SGSIII Dropbox - You'll get 48Gb bonus for 2 years - Thx baadnewz.
- Improved performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Ik zag het ook ja, nog meer Dropbox ruimte :D
Ik heb nu 29GB dankzij de Sense 4.0 bonus en nu komt er 48GB bij van de SIII Bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:02
Voor de gene die graag hun telefoon willen unlocken maar niet via de HTC dev site:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1668276

Volg dit topic, mocht je hboot 1.27 hebben dan moet je wel het trucje met de paperclip gebruiken.
Niks gevaarlijk aan, je kunt het 100x opnieuw proberen.

Gewoon exact die stappen volgen, het programmatje zegt wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Zo, even wat stappen vooruit, van OrDroid 1.1.0 naar 8.6.5. Nu aan het wachten op de eerste boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Had het gevoel dat 8.5.0 stuk minder snel liep dan vorige versies, gelukkig is dat met 8.6.5 weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Minaaj schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:34:
Had het gevoel dat 8.5.0 stuk minder snel liep dan vorige versies, gelukkig is dat met 8.6.5 weer beter.
Hoe vinden we de batterijduur guys? Ik vind hem met OrDroid 8.0.0 niet erg sterk en haal weinig uit een volledige charge. Heb hem 'ge-underclockt' naar 1188 Mhz maar dat heeft vooralsnog niet het gewenste effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 16:38
DeLyon schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:17:
[...]

Hoe vinden we de batterijduur guys? Ik vind hem met OrDroid 8.0.0 niet erg sterk en haal weinig uit een volledige charge. Heb hem 'ge-underclockt' naar 1188 Mhz maar dat heeft vooralsnog niet het gewenste effect gehad.
Ben er ook nog niet super kapot van. Kan er de dag wel mee doorkomen hoor, maar bij wat intensiever gebruik gaat het toch wel vrij snel. In idle heb ik juist het idee dat ik heel weinig verlies. Ik heb mn mobiel zaterdag en zondag niet heel veel gebruikt en dan red ik de 2 dagen wel.

Edit: Draai faux 007b en heb hem op intellidemand en 1188 Mhz staan. Overigens heeft het terugclocken van 1500 mhz naar 1188 bij mij wel goed gedaan. Maar toen ik dat deed zat ik nog op faux versie 6.

[ Voor 14% gewijzigd door DwightKSchrute op 04-06-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
IntelliDemand moet je eigenlijk niet underclocken (het heeft weinig zin volgens mij) omdat de 2de frequentie al lager is ingesteld.

Volgens mij was dit de post, indien je dus onder 35% load zit gaat hij naar 1.13GHz en deze frequentie kan je ook nog aanpassen.
Indien je dan op 1188 loopt en na 3minuten niet hoger bent gekomen dan 35% load dan gaat hij zelfs nog lager.

Ben eigenlijk wel tevreden over batterij, telefoon zit nu op 80% 12u44min en uurtje schermtijd, heb ook gewoon automatische brightness aan.
Meestal zit hij aan het einde van de dag op 25/30% maar dan heb ik wel 3uur+ schermtijd, ben dan geneigd om hem wel weer gewoon helemaal op te laden voor de volgende dag.
Heb wel een anker batterij tho, draai ook faux kernel op 1566mhz, heb wel aardig wat apps zoals HTC Agenda etc die ik niet gebruik verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:24:
IntelliDemand moet je eigenlijk niet underclocken (het heeft weinig zin volgens mij) omdat de 2de frequentie al lager is ingesteld.

Volgens mij was dit de post, indien je dus onder 35% load zit gaat hij naar 1.13GHz en deze frequentie kan je ook nog aanpassen.
Indien je dan op 1188 loopt en na 3minuten niet hoger bent gekomen dan 35% load dan gaat hij zelfs nog lager.

Ben eigenlijk wel tevreden over batterij, telefoon zit nu op 80% 12u44min en uurtje schermtijd, heb ook gewoon automatische brightness aan.
Meestal zit hij aan het einde van de dag op 25/30% maar dan heb ik wel 3uur+ schermtijd, ben dan geneigd om hem wel weer gewoon helemaal op te laden voor de volgende dag.
Heb wel een anker batterij tho, draai ook faux kernel op 1566mhz, heb wel aardig wat apps zoals HTC Agenda etc die ik niet gebruik verwijderd.
Ik heb originele batterij, ga wel anker bestellen. Heb zojuist via No Frills Cpu Control de kloksnelheid weer verhoogd naar 1512. Ben benieuwd of het wat uitmaakt. Eind van de dag is bij mij over het algemeen toch wel 5-10 %, 's nachts weer opladen. Bij intensief gebruik moet ik hem al eerder oplader doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Faux heeft ook zijn kernel weer geupdate naar base 3.0.33 (007b5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek probleem,

Gisteren heb ik mijn Sensation even op de vluigtuig modus gehad, daarna zie ik al mijn vrienden in Latitude als verouderd, ik zie hun locaties niet meer, en hij lijkt ze ook niet te updaten.

Verder kan ik niet meer via de mobile startpagina naar bijvoorbeeld de Telegraaf, hij slingert me dan meteen naar een pagina van nu.nl. Ik heb alles al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar problemen blijven.

Ook al een andere browser geprobeerd, en zelfs de SD kaart geformateerd, niks lijkt te helpen. 8)7

Is er iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 00:56

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:36:
Gek probleem,

Gisteren heb ik mijn Sensation even op de vluigtuig modus gehad, daarna zie ik al mijn vrienden in Latitude als verouderd, ik zie hun locaties niet meer, en hij lijkt ze ook niet te updaten.

Verder kan ik niet meer via de mobile startpagina naar bijvoorbeeld de Telegraaf, hij slingert me dan meteen naar een pagina van nu.nl. Ik heb alles al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar problemen blijven.

Ook al een andere browser geprobeerd, en zelfs de SD kaart geformateerd, niks lijkt te helpen. 8)7

Is er iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?
Welke rom gebruik je?
Ik heb wel is problemen gehad met locaties. In de NS app bleef deze dan 1 locatie aangeven bijvoorbeeld.
Op een gegeven moment na een aantal reboots werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de standaard rom, nu 2 keer terug naar fabrieksinstelling, en geen verschil, als ik de mobiele startpagina gebruik en ik klik er iets aan dan gaat hij naar een andere pagina van nu.nl.

Ik heb de nu.nl app al verwijderd, en 2 andere browsers geprobeerd, echter zonder verandering, het lijkt wel een soort virus, maar dan zou dat met een frisse installatie toch hersteld moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:55:
Ik gebruik gewoon de standaard rom, nu 2 keer terug naar fabrieksinstelling, en geen verschil, als ik de mobiele startpagina gebruik en ik klik er iets aan dan gaat hij naar een andere pagina van nu.nl.

Ik heb de nu.nl app al verwijderd, en 2 andere browsers geprobeerd, echter zonder verandering, het lijkt wel een soort virus, maar dan zou dat met een frisse installatie toch hersteld moeten zijn?
Heb je na die frisse installatie weer een backup terug gezet?
Want het probleem kan dan natuurlijk na een restore weer zijn teruggezet.
Mij lijkt dat als je een full wipe doet, en daarna de officiële rom flashed dat het dan weg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt hem in mijn google account te zitten, het gekke is dat mijn vrienden mij wel kunnen zien, en hij ze bij mij niet update, en dat tegelijk met het browser probleem. 8)7

Meteen na terugzetten fabieksinstellingen en voor wat voor update dan ook al het probleem.

Ik lees net op http://productforums.goog...obile/maps-earth-latitude dat er meer mensen met problemen zijn, ik wacht het eerst allemaal eens af.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Hoe staat het met de ontwikkeling van ROMs met een niet officiele HTC Sensation base? Er waren altijd veel problemen met bijvoorbeeld Wi-Fi tethering en bluetooth. Als ik dan naar AOKP en CM9 topics op XDA kijk kan ik daar niet een eenduidige lijst met bugs vinden. Ook de AOKP of Cyanogen websites helpen me niet verder. Ik gebruik zelf daarom al een flinke tijd HyperNonSense, een HTC ROM waar Sense voor een groot deel van gestript is: resultaat een voor een groot deel standaard ICS look ROM. Lekker snel en gemakkelijk aan te passen naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Arie- schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:06:
Hoe staat het met de ontwikkeling van ROMs met een niet officiele HTC Sensation base? Er waren altijd veel problemen met bijvoorbeeld Wi-Fi tethering en bluetooth. Als ik dan naar AOKP en CM9 topics op XDA kijk kan ik daar niet een eenduidige lijst met bugs vinden. Ook de AOKP of Cyanogen websites helpen me niet verder. Ik gebruik zelf daarom al een flinke tijd HyperNonSense, een HTC ROM waar Sense voor een groot deel van gestript is: resultaat een voor een groot deel standaard ICS look ROM. Lekker snel en gemakkelijk aan te passen naar wens.
Ik heb laatst nog eens CM9 geprobeerd. Alles werkte en was opzich prima in orde. Er was een minpunt, wat voor mij cruciaal was om weer over te stappen op VI4.
Als het toestel vergrendeld was en je hield de ontgrendelknop in kwam het powermenu naar voren.
Dit gebeurde dus ook vaak in mijn broekzak.
Hierdoor schakelde het toestel zich vaak uit.
Ik heb een keer de vraag gesteld op het xda forum maar er werd geen oplossing geboden.
Weet niet hoe de status nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Arie

Ik heb al maanden OpenSensation(CM9) op mijn Sensation draaiende. Had zelf geen last van bluetooth, dus keek er nooit zo naar. Nu een leaseauto en kneep 'm wel voor het geval bluetooth niet zou werken.. maarrrrr... het werkt! Perfect! Adresboek en gesprekshistorie werd overgenomen en heb er al paar keer mee gebeld. Kreeg zelfs complimenten over de kwaliteit van het geluid :)

Wat betreft tethering weet ik niet. Dat gebruik ik namelijk niet!

@Matty Net getest en krijg idd het powermenu als het scherm aan en vergrendeld is. Zelf nog nooit per ongeluk dit menu geactiveerd in mijn broekzak.Komt waarschijnlijk door mijn siliconen case, waardoor de knop minder makkelijk ingedrukt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
@Matty Net getest en krijg idd het powermenu als het scherm aan en vergrendeld is. Zelf nog nooit per ongeluk dit menu geactiveerd in mijn broekzak.Komt waarschijnlijk door mijn siliconen case, waardoor de knop minder makkelijk ingedrukt kan worden
Ik heb zon inschuif hoesje met zon slinger om hem eruit te halen.
de bovenkant is hiermee blootgesteld en daardoor druk ik daar volgens mij op.

Die siliconen case zou dit inderdaad wel kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Ik heb mijn Sensation gewiped en daarna Virtuous Inquisition geïnstalleerd.
De rom is ingepakt 260MB, na de installatie kan ik bijna geen apps installeren, ik heb dan nog maar 113MB over van de internet 1GB opslag, ik probeer 124 apps terug te zetten met Titaniumbackup maar er is geen ruimte meer over en ik kan niet meer apps verplaatsen naar mijn MicroSD kaart die ik ook leeg had gehaald en geformatteerd met CWM.
Hoe kan ik verder?

PS: Ik had hiervoor OrDroid 8.6.5

[ Voor 4% gewijzigd door TimvH op 08-06-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heel vreemd, voor zover ik weet is het emmc geheugen vast gepartitioneerd: voor stabiliteit terug gebracht van 4 naar 2 GB waarvan 800MB voor het OS en 1,1GB voor apps. Kun je een screenshot maken van de storage indicator in het system settings menu? Heb je ook 4Ext geprobeerd of enkel CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Arie- schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:32:
Heel vreemd, voor zover ik weet is het emmc geheugen vast gepartitioneerd: voor stabiliteit terug gebracht van 4 naar 2 GB waarvan 800MB voor het OS en 1,1GB voor apps. Kun je een screenshot maken van de storage indicator in het system settings menu? Heb je ook 4Ext geprobeerd of enkel CWM?
Ik heb CWM vervangen door TWRP (TeamWin: www.teamw.in) deze recovery werkt samen met GooManager, je kan via de app rom's bekijken voor je telefoon en vervolgens aan het installeren zetten en de rest gaat automatisch.
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/5190/screenshot2012060910255.png

[ Voor 20% gewijzigd door TimvH op 09-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heel vreemd, dit heb ik nog nooit gezien (en gehad), misschien eens rondvragen in het VI draadje op XDA? Zojuist bij mijzelf gekeken en daar staat:
  • Total Space 1.15GB
  • Apps 805MB
  • Available 246MB
Geen idee wat er bij jou misgaat. Je zou nog een keer een factory reset kunnen proberen of opnieuw flashen.

Overigens heb ik vandaag eens een testje gedaan hoelang ik tijdens gebruik met mijn telefoon kan, ik heb (nog) de standaard accu. Wat heb ik zoal gedaan:
  • Schermhelderheid stond op auto
  • Meer dan een uur film gekeken
  • Cut the rope 15 minuten/half uur
  • Browse aan gehad
  • XDA App open gehad
  • DrawSome, een paar tekeningetjes gemaakt
  • Whatsapp / Facebook / SMS / E-mail etc.
Hiermee heb ik 4:30 uur aan schermtijd gehaald in een periode van 6:30 uur en ik had nog 3% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Arie- schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:00:
Heel vreemd, dit heb ik nog nooit gezien (en gehad), misschien eens rondvragen in het VI draadje op XDA? Zojuist bij mijzelf gekeken en daar staat:
  • Total Space 1.15GB
  • Apps 805MB
  • Available 246MB
Geen idee wat er bij jou misgaat. Je zou nog een keer een factory reset kunnen proberen of opnieuw flashen.

Overigens heb ik vandaag eens een testje gedaan hoelang ik tijdens gebruik met mijn telefoon kan, ik heb (nog) de standaard accu. Wat heb ik zoal gedaan:
  • Schermhelderheid stond op auto
  • Meer dan een uur film gekeken
  • Cut the rope 15 minuten/half uur
  • Browse aan gehad
  • XDA App open gehad
  • DrawSome, een paar tekeningetjes gemaakt
  • Whatsapp / Facebook / SMS / E-mail etc.
Hiermee heb ik 4:30 uur aan schermtijd gehaald in een periode van 6:30 uur en ik had nog 3% over.
Ik ben hem nu aan het wipen.
Als ik jou was zou ik er ook de Bricked Kernel en HQ-Camera erop zetten.

Edit: alles werkt weer, heb nu 0,96GB vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Weet er iemand toevallig een goede back-up / restore app?
Na een full wipe moet ik altijd al mijn wifi netwerken weer opnieuw instellen bijvoorbeeld, net zoals dat mijn homescreen ook niet ge-restored word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Jelmertjuh schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:28:
Weet er iemand toevallig een goede back-up / restore app?
Na een full wipe moet ik altijd al mijn wifi netwerken weer opnieuw instellen bijvoorbeeld, net zoals dat mijn homescreen ook niet ge-restored word.
Met Titanium Backup kun je als het goed is ook alle instellingen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Altijd jammer dat er developers weg gaan vanwege een nieuwe telefoon.
Ik begrijp dat OrDroid 9.0.0 de laatste rom van Shnizlon is geweest en nu even verder gaat met de Pokémon rom totdat hij de HTC One X heeft. Jammer, maar helaas :) In principe wel logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:25:
Altijd jammer dat er developers weg gaan vanwege een nieuwe telefoon.
Ik begrijp dat OrDroid 9.0.0 de laatste rom van Shnizlon is geweest en nu even verder gaat met de Pokémon rom totdat hij de HTC One X heeft. Jammer, maar helaas :) In principe wel logisch natuurlijk.
Volgens mij staat er dat 9.0.0 "the latest update" is. Dat is meest recent. Maar of het ook de laatste is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

DwightKSchrute schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:42:
[...]

Volgens mij staat er dat 9.0.0 "the latest update" is. Dat is meest recent. Maar of het ook de laatste is vraag ik me af.
Inderdaad, mijn fout :) Niet goed gelezen.
Ik zit er ook niet echt op te wachten om naar die Pokémon rom te gaan. Ik houd niet zo van zo'n kinderlijk thema ;)
Mocht shnizlon er echt grote onderdelen aan verbeteren misschien dat ik de rom dan nog flash, maar tot die tijd blijf ik bij OrDroid 9.0.0 denk ik.
Heeft iemand die Pokémon rom eigenlijk al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Jelmertjuh schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, mijn fout :) Niet goed gelezen.
Ik zit er ook niet echt op te wachten om naar die Pokémon rom te gaan. Ik houd niet zo van zo'n kinderlijk thema ;)
Mocht shnizlon er echt grote onderdelen aan verbeteren misschien dat ik de rom dan nog flash, maar tot die tijd blijf ik bij OrDroid 9.0.0 denk ik.
Heeft iemand die Pokémon rom eigenlijk al eens geprobeerd?
ja. 1 keer, toen hij net uit was. erg veel lag in het wisselen tussen homescreens en inderdaad: geen leuk thema. Snel weer terug naar OrDroid. 9.0.0 loopt prima. heb wel de niewe faux geflasht, maar gek genoeg vond ik die minder soepel dan de laatste beta. dus weer de beta geflasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik gebruik PkMn rom nu een paar weken en ben er erg tevreden over. Batterij verbruik erg goed en helemaal niet laggie. En ze gebruiken alleen maar de naam Pokemon voor de rest zie je er niets van! Net zoals bij de apple daar merk je verder ook niets van fruit. Dus die opmerking over kinderlijk thema is alleen maar effe goedkoop scoren.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Oké, misschien dat ik de rom wel eens ga uitproberen.
Heeft er iemand toevallig al die nieuwe dual core configuratie uitgeprobeerd?
Je kunt in die Aroma installer kiezen uit een aantal opties, welke is de beste, en is dit überhaupt wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Zojuist kwam ik op XDA een all-in-one-tooltje tegen die naar eigen zeggen 'noob-proof' is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1497404

Heeft iemand hier ervaring mee en zou deze ook werken voor de Europese Sensation? (niet 4G dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een vraagje,
ik heb zojuist mijn htc sensation succesvol teruggebracht naar stock.
nu wil ik hem weer s-on maken. daarvoor gebruik ik het commando fastboot oem writesecureflag 3, maar vervolgens verschijnt er geen s-on in de bootloader.

zou iemand mij verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 18:48
Ik heb de ARHD 6.6.7 draaien, erg tevreden over, alles werkt prima.
Maar sinds 2 dagen heb ik het probleem dat mijn batterij om onverklaarbare redenen ineens binnen een halve dag alweer leeg is, terwijl ik voorheen en makkelijk twee dagen mee deed. Ik heb anderhalve maand geleden een Anker batterij via een tweaker aangexchaft, en deze was dus erg goed, werkte super. Heb daarna ook niets veranderd, batterij eerste paar keren helemaal leeg laten en opgeladen. Pas na een aantal keer hangt ie regelmatig aan de oplader (carkit, of snachts aan de lader). Hoe kan het dat de batterij van de ene op de andere dag zo hard achteruit gegaan is en van 2 dagen naar nog geen halve dag gegaan is?

Hoe kom ik er achter of dit aan de batterij ligt of aan iets softwarematig dat mm batterij leeg trekt zonder dat ik het weet (zomaar ineens.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Goofyduck384 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:32:
Maar sinds 2 dagen heb ik het probleem dat mijn batterij om onverklaarbare redenen ineens binnen een halve dag alweer leeg is, terwijl ik voorheen en makkelijk twee dagen mee deed. Ik heb anderhalve maand geleden een Anker batterij via een tweaker aangexchaft, en deze was dus erg goed, werkte super. Heb daarna ook niets veranderd, batterij eerste paar keren helemaal leeg laten en opgeladen. Pas na een aantal keer hangt ie regelmatig aan de oplader (carkit, of snachts aan de lader). Hoe kan het dat de batterij van de ene op de andere dag zo hard achteruit gegaan is en van 2 dagen naar nog geen halve dag gegaan is?

Hoe kom ik er achter of dit aan de batterij ligt of aan iets softwarematig dat mm batterij leeg trekt zonder dat ik het weet (zomaar ineens.....)
Je zou naar de batterij-stats kunnen bekijken of er een bepaalde app is die je batterij leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Goofyduck384 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:32:

Ik heb sinds een paar weken precies hetzelfde probleem, ben er nog niet achter gekomen waardoor het komt.
Het maakt niet echt uit welke rom ik gebruik, de batterij stroomt gewoon erg snel leeg.
Heb zelf maar een extra batterij aangeschaft en een dock waarmee ik mijn telefoon en een aparte batterij tegelijk kan opladen.
Niet dat dit iets oplost, maar dan kan ik in ieder geval de dag ermee doorkomen.
Zou het misschien kunnen liggen aan de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
BetterBatteryStats jongens, XDA Thread of in de Play Store. Zorg dat je telefoon opgeladen is, en ontkoppel de lader vlak voor je gaat slapen. 's Morgens zet je je scherm aan, gaat naar BetterBatteryStats, zoekt de wakelock optie en je zult vind welke processen er CPU cycles vreten waar je dat liever niet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Nog geen One X nodig hier hoor; OrDroid 9.0.0 doet het nog goed (ga wellicht wel over naar pkmn)
Nieuwste faux kernel 007_r2 is ook gewoon goed.

Hier wat echte sensation kracht :9

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-06-15knl4r.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:21:
Nog geen One X nodig hier hoor; OrDroid 9.0.0 doet het nog goed (ga wellicht wel over naar pkmn)
Nieuwste faux kernel 007_r2 is ook gewoon goed.

Hier wat echte sensation kracht :9

[afbeelding]
Heb vandaag pkmn-rom geprobeerd. Ben toch weer teruggegaan naar OrDroid 9.0.0. Pas als deze rom echt niet meer ontwikkeld wordt stap ik denk ik over. Bevalt me allemaal prima zo, mis geen functies, de extra tweaks in pkmn heb ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 18:48
Arie- schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:23:
BetterBatteryStats jongens, XDA Thread of in de Play Store. Zorg dat je telefoon opgeladen is, en ontkoppel de lader vlak voor je gaat slapen. 's Morgens zet je je scherm aan, gaat naar BetterBatteryStats, zoekt de wakelock optie en je zult vind welke processen er CPU cycles vreten waar je dat liever niet zou hebben.
Ik merk dat het niet aan de software of Tom ligt. Heb namelijk m'n oude accu er weer in en die geeft geen problemen. Gaat gewoon prima mee, zoals het voorheen was... Hij staat nu nog ruim vol namelijk, terwijl die andere accu nu al lang leeg was geweest..

Ben dus bang dat het toch aan die accu lag of ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DwightKSchrute schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:49:
[...]

Heb vandaag pkmn-rom geprobeerd. Ben toch weer teruggegaan naar OrDroid 9.0.0. Pas als deze rom echt niet meer ontwikkeld wordt stap ik denk ik over. Bevalt me allemaal prima zo, mis geen functies, de extra tweaks in pkmn heb ik ook niet nodig.
Hoezo wordt OrDroid niet meer verder ontwikkeld dan? Ik heb het idee dat er niet veel verbeteringen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

shnizlon zal overstappen naar de HTX One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Ik ga toch weer eens de CyanogenMod nightly proberen.
Heb nog nooit een officiële nightly op mijn telefoon gehad, wel die OpenSensation beviel toen wel.
Zal mijn bevindingen hier is neerzetten als het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CM9 nightly ook draaiend, maar ik vindt hem net iet-wat te buggy. Als de telefoon te lang aan staat crashen apps zomaar zonder notificatie (zoals whatsapp wanneer je je contactenlijst wil laden, of de stock browser zodra je een url wil intypen). Best vervelend dus!
Anders dan dat is het best een vloeiend draaiende ROM. In mijn optiek is ook de accuduur erop vooruit gegaan.
Ik zit wel te twijfelen naar welke Sense-ROM ik weer terug wil. Sense is toch wel een behoorlijk gemis en de stabiliteit vindt ik toch ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik had een hele tijd OrDroid, maar sind gisteren PKMN installed, niet veel veranderingen, maar wel een paar opmerkelijke:

1. de mogelijkheid om icons verbergen (minder clutter).
2. statusbar icons die aangepast kunnen worden dmv. apk's.
3. nog een paar kleinigheden die ik niet meer weet.

En gewoon flashen zonder wipe van OrDroid (9) naar PKMN gaat prima! Geen problemen hierzo. (wel ff backup maken, just in case).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:15:
Ik heb de CM9 nightly ook draaiend, maar ik vindt hem net iet-wat te buggy. Als de telefoon te lang aan staat crashen apps zomaar zonder notificatie (zoals whatsapp wanneer je je contactenlijst wil laden, of de stock browser zodra je een url wil intypen). Best vervelend dus!
Anders dan dat is het best een vloeiend draaiende ROM. In mijn optiek is ook de accuduur erop vooruit gegaan.
Ik zit wel te twijfelen naar welke Sense-ROM ik weer terug wil. Sense is toch wel een behoorlijk gemis en de stabiliteit vindt ik toch ook wel belangrijk.
Ik draai nu de CyanogenMod Nightly van 15-06-2012, en ben deze problemen nog niet tegengekomen.
Ik kijk het nog even aan, tot nu toe gaat het allemaal supersmooth.
Zal nog wel even duren voordat er een officiële versie van uit komt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmertjuh

Jelmertjuh

Blue Flamingos

Om even terug te komen op het batterij drain probleem, het zou kunnen liggen aan een radio (baseband) icm. een verkeerde ril die voor de drain kan zorgen.
Ik zelf heb nu net een paar dagen geleden de nieuwe radio: 11.72.3504.00P_11.23.3504.08_M2 icm. ril: 4.0.0024HMQ geflashed, en ik heb het idee dat mijn batterij veel langer meegaat als ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelmertjuh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:14:
Om even terug te komen op het batterij drain probleem, het zou kunnen liggen aan een radio (baseband) icm. een verkeerde ril die voor de drain kan zorgen.
Ik zelf heb nu net een paar dagen geleden de nieuwe radio: 11.72.3504.00P_11.23.3504.08_M2 icm. ril: 4.0.0024HMQ geflashed, en ik heb het idee dat mijn batterij veel langer meegaat als ervoor.
Thx, zal even kijken of ik wat verschil merk. Mijn sensation houd het nu net van 08:00 -23:00 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Voor de gebruikers van Sense 4.0-ROM's: wie is er al overgestapt van OrDroid naar pkmn? Ik heb het laatst 2 dagen geprobeerd, maar het lijkt toch alsof OrDroid iets soepeler loopt i.c.m. faux. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DwightKSchrute schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:15:
Voor de gebruikers van Sense 4.0-ROM's: wie is er al overgestapt van OrDroid naar pkmn? Ik heb het laatst 2 dagen geprobeerd, maar het lijkt toch alsof OrDroid iets soepeler loopt i.c.m. faux. Meer mensen met deze ervaring?
Ik ben over van OrDroid naar PKMN (zonder wipe) en het werkt allemaal prima hier. Ik gebruik wel de default kernel van die roms (bricked?)... Voor de rest geen verschillen opgemerkt in snelheid oid.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
Ik wil terug naar stock gaan. Heb nu Android Revolution draaien, maar ik wil hem opsturen dus wil hem zo standaard mogelijk krijgen. Ik kan gewoon de ICS RUU opstarten en installeren op mijn Sensation toch? En daarna S-ON maken. Of moet ik nog meer stappen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik gebruik nog OrDroid 9.0 en hopelijk update shnizlon weer gewoon als er een nieuwere "Ville c2" base uitkomt (die natuurlijk wel grote fixes heeft)

Faux kernel 8 had ik paar dagen geleden geflashed en draai nog steeds IntelliDemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Farid_A schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:02:
Ik wil terug naar stock gaan. Heb nu Android Revolution draaien, maar ik wil hem opsturen dus wil hem zo standaard mogelijk krijgen. Ik kan gewoon de ICS RUU opstarten en installeren op mijn Sensation toch? En daarna S-ON maken. Of moet ik nog meer stappen nemen?
Zoek even op XDA, daar staat het antwoord in het Sensation Android Development forum.
Ik heb het ook gedaan en het is prima te doen...

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
DwightKSchrute schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:15:
Nadat ik mijn Sensation binnen kreeg ben ik omwille van de tweaks gelijk naar PKMN gegaan maar ik liep tegen hetzelfde aan als jij; het liep niet helemaal soepel. Dus tijdje op Ordroid geweest maar ik miste toch de tweaks. Nandroid backup gemaakt en toch nog eens PKMN geprobeerd.

Tot mijn grote verbazing loopt het nu wel soepel. Merk geen verschil meer met Ordroid en heb geen idee waar het aan ligt.

Voorlopig is de Sensation perfect aan mijn eisen aangepast :D

- Android ICS
- Sense 4 + tweaks
- Faux kernel met intelli-demand
- V6 supercharged
- HTC Sense locked in memory
- Browser locked in memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Silvin schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:35:
[...]

Nadat ik mijn Sensation binnen kreeg ben ik omwille van de tweaks gelijk naar PKMN gegaan maar ik liep tegen hetzelfde aan als jij; het liep niet helemaal soepel. Dus tijdje op Ordroid geweest maar ik miste toch de tweaks. Nandroid backup gemaakt en toch nog eens PKMN geprobeerd.

Tot mijn grote verbazing loopt het nu wel soepel. Merk geen verschil meer met Ordroid en heb geen idee waar het aan ligt.

Voorlopig is de Sensation perfect aan mijn eisen aangepast :D

- Android ICS
- Sense 4 + tweaks
- Faux kernel met intelli-demand
- V6 supercharged
- HTC Sense locked in memory
- Browser locked in memory
Die tweaks heb je toch ook in ORdroid?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
In Ordroid heb je wel Ordroid tweaks, wat hetzelfde programmatje is als PKMN tweaks, maar veel minder uitgebreid. In PKMN kan je bijvoorbeeld ook Rosie Smooth instellen, homeknop indrukken op lockscreen om je flashlight aan/uit te laten gaan, wallpaper scroll, instellingen voor de backlights van de knoppen onder het scherm, Xloud en nog wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aah, kijk...zo weet ik weer wat meer.

Ik draai trouwens al geruime tijd (paar weken :)) op OrDroid.
Prima hoor, alleen heb ik tijdens een kluszaterdag een paar keer mensen gebekd, zonder dat ik het wist.
Blijkbaar unlockt hij op de een of andere manier en daarna kan er van alles gebeuren.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Slide2unlock? Staat overigens gewoon als functie in de romfeatures....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Bullet NL schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:49:
Slide2unlock? Staat overigens gewoon als functie in de romfeatures....
Swipe2unlock heet het en je kan het kiezen bij de installatie van de Bricked kernel die standaard bij OrDroid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tim_ofzo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Swipe2unlock heet het en je kan het kiezen bij de installatie van de Bricked kernel die standaard bij OrDroid zit.
Klopt, ik heb dat disabled. Leuke gadget, maar in de praktijk is het een onding.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Tim_ofzo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Idd Swipe2unlock geen Slide.......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Thx, maar daar schiet ik dan jammer genoeg niets of weinig mee op denk ik.

Ik zag 'm langskomen idd nu jullie het noemen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Bullet NL schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:26:
[...]

Idd Swipe2unlock geen Slide.......... 8)7
Sweep2Wake 8)

Na veel batterij problemen te hebben op OpenSensation ga ik toch weer is een Sense rom proberen, deze lijken mij toch het stabielst voor dagelijks gebruik. OrDroid eerst maar is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Remz schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:41:
[...]

Sweep2Wake 8)

Na veel batterij problemen te hebben op OpenSensation ga ik toch weer is een Sense rom proberen, deze lijken mij toch het stabielst voor dagelijks gebruik. OrDroid eerst maar is proberen.
Dan neem je toch Virtuous Inquisition?
VI is gebaseerd op de laatste standaard rom en vervolgens is alles wat met Sense te maken heeft eruit gehaald (behalve de camera app, die ziet er anders niet uit).
Ik heb het ook omdat ik de Holo interface gewoon mooi vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je meteen keuze uit twee ROMs, naast VI is er ook HyperNonSense: een van Sense gestripte HTC base. Er is van HNS ook een versie waar alle libraries er wel in zijn gelaten zodat Sense specifieke apps die je wel wilt gebruiken het ook daadwerkelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hoe zit het nu precies met Ordroid? Ik bedoel 9.0 is een prima rom, maar ligt de ontwikkeling nu helemaal stil?

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!