Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Is er iemand die mij kan adviseren?

Ik moet een 20 tal gebruikers in Office365 verwijderen en opnieuw aanmaken.
Is er een mogelijkheid om de mailbox van de gebruikers te behouden en deze opnieuw te koppelen aan het nieuwe account? Als ik google kom ik enkel berichten tegen over migratie van mailboxen tussen Exchange online en onprem

Ik ben inmiddels al 3 maanden met Microsoft support bezig maar mijn probleem is te ingewikkeld voor Microsoft support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25
Wat is de reden dat je de gebruikers opnieuw wilt aanmaken?
Anyway, vind je hier genoeg info? https://technet.microsoft...n186233(v=exchg.150).aspx

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:15
Ik heb wel eens iets soortgelijks mee moeten maken. We hadden toen de mailbox tijdelijk gekoppeld aan een gedeelde mailbox. Daarna weer aangepast. Ik had toen een account verwijderd maar dat ging niet goed, mail was nog wel beschikbaar wist ik maar kon er niet bij.
Ik heb de instructie per mail gekregen om het de volgende keer zelf te doen. Misschien heb je er wat aan:

Hi again,

Below is the guide I promised you in regards to recovering a deleted mailbox:

If you are not familiar with managing Office 365 through PowerShell, please find below a quick guide that I have prepared for you in order to be able to connect to the Exchange Online organization:

• Install Azure AD Module for PowerShell and the Sign-In Assistant in order to be able to start working with your Office 365 organization through PowerShell
1. Install Sign-In Assistant from here: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41950
2. Install the Azure AD Module for PowerShell from here: http://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=236297

 Run the newly installed Azure AD Module for PowerShell as Administrator

***NOTE: If you have a proxy set-up for your organization, you will need to announce PowerShell about it, so please run this command before anything (127.0.0.1 is the proxy IP):

netsh winhttp set proxy 127.0.0.1

 Run the below commands one-by-one:

start-service winrm

Set-ExecutionPolicy Unrestricted

***After these two commands are ran, please Connect to your tenant by entering the below commands, one by one and typing in your administrator credentials for Office 365, when prompted (you can copy the italic formatted lines one-by-one; a,b,c,d,e are just for ordering purposes, so please do not include them in the command)

a. $LiveCred = Get-Credential

b. $Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $LiveCred -Authentication Basic -AllowRedirection

c. Import-PSSession $Session

d. Connect-MsolService -Credential $LiveCred

e. Import-Module MSOnline

• See if the disappeared mailbox is in soft deleted state

Connect to Exchange Online via PowerShell and gather the Identities and GUID of the mailbox affected. Note it, because it will be needed later.

Get-Mailbox -softdeletedmailbox | select identity, guid

• Now create a shared mailbox in Office 365 Exchange Online with name resembling recovered and so on.

After creating the shared mailbox that will be needed for the restoration process, please gather the GUID for it, by running this command:

Get-Mailbox –identity emailaddress | select guid

***you will need to run this command for the shared mailbox earlier created and take note of them***

• Now we need to create a new restore request for the affected mailbox

Now we need to tie the GUIDs gathered so far, so please run the command:

New-MailboxRestoreRequest -SourceMailbox deletedguid -targetmailbox sharedguid -AllowLegacyDNMismatch

Please modify deletedguid with the GUID gathered of the soft deleted mailbox
Please modify sharedguid with the GUID gathered from the shared mailbox

You can verify this with Get-MailboxRestoreRequest the completion progress. After the progress finishes, you can also try to open the shared mailboxes in webmail so that you can verify the content existence.

-Grant yourself Full Access on this newly shared mailbox
-Open the shared mailbox and check the content

• Create the users in Local Active Directory (if user is synced with AD, if not, skip this step)
After completing these, please create a new User In AD for each of the 3 objects and perform an SMTP matching with the shared mailboxes. Guidance in regards to SMTP Matching:
http://blogs.technet.com/...tory-synchronization.aspx

• Now you would need to convert the shared mailboxes to regular mailboxes

This can be achieved from the Exchange Admin Center:

-Log into the Exchange Admin Center as Global Admin ( https://outlook.office365.com/ecp )
-Go to recipients and choose mailboxes
-go to shared section
-click once on the target shared mailbox
-on the right you should see the option convert to regular mailbox
**follow the steps of the wizard to achieve this***

I am sure that this will help you in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
ralpje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:
Wat is de reden dat je de gebruikers opnieuw wilt aanmaken?
Anyway, vind je hier genoeg info? https://technet.microsoft...n186233(v=exchg.150).aspx
De reden is vrij simpel omdat Microsoft niet instaat is mijn probleem op te lossen :)

Het probleem waar ik tegen aanloop is het volgende.

Wij zijn onlangs volledig over naar Office365 de situatie is dat onze Activedirectory naar Office365 is gesynchroniseerd. Daarna is AD connect afgesloten en zijn de gebruikers in Office365 als Office365 gebruikers zichtbaar.

Echter blijft er een verschil bestaan tussen ooit gesynchroniseerde users en users die direct op Office365 zijn aangemaakt. Mijn Windows 10 desktops zijn allemaal gejoined naar AzureAD, en op de lokale machine heb ik diverse policy's via gpedit aangebracht.

Enkel worden deze policy's genegeerd voor de ooit gesynchroniseerde users, en als je bekijkt onder userprofiles staat hier nog de naam van de ActiveDirectory server vermeld. Ipv van AzureAD\

In eerste instantie wilde Microsoft hier totaal niks aan gaan doen en sloot mijn call zonder blikken of blozen.

Heb daarop de CTO van Azure mijn call laten heropenen :) maar ik krijg nu berichten dat men geen idee heeft hoe dit valt op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
Je hebt het telefoonnummer van Mark? :p
Anyway: je ziet dus op de lokale werkplekken iets vreemds in de userprofiles? Op welke manier zou dat dan aan je Office 365 user te linken zijn, volgens jou?
Zie je die onjuiste gegevens ook als je de properties van die users opvraagt vanuit Azure AD?
Als je die lokale workstation opnieuw installeert en dan Azure AD joined, heb je het probleem dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
ralpje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:41:
Je hebt het telefoonnummer van Mark? :p
Anyway: je ziet dus op de lokale werkplekken iets vreemds in de userprofiles? Op welke manier zou dat dan aan je Office 365 user te linken zijn, volgens jou?
Zie je die onjuiste gegevens ook als je de properties van die users opvraagt vanuit Azure AD?
Als je die lokale workstation opnieuw installeert en dan Azure AD joined, heb je het probleem dan ook?
Hi Pieter,

Thanks for sharing the bug with detailed repro steps. I’ve forward this to the AAD team, who will be contacting you shortly.

-Mark

....

De machine's zijn volledig schoon geinstalleerd daarna gejoined naar AzureAD. Er is weinig vreemds te ontdekken aan de users wanneer je via powershell de properties bekijkt.

Wanneer je NET CONFIG RDR draait laat Windows 10 zien.

Aanmeldingsdomein AzureAD < Voor een user direct aangemaakt in de cloud en bij ooit gesyncte users staat hier nog steeds de oude AD server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
Ik ben in de orienterende fase voor een mogelijke migratie naar exchange online maar zit met een aantal vragen omtrent het gebruik van exchange online in combinatie met een RDS omgeving.

Het is niet nodig om je topic ook hier nog eens onder de aandacht te brengen... Crossposten is niet toegestaan. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 26-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriXje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-12-2023
Padje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:56:
[...]

De reden is vrij simpel omdat Microsoft niet instaat is mijn probleem op te lossen :)

Het probleem waar ik tegen aanloop is het volgende.

Wij zijn onlangs volledig over naar Office365 de situatie is dat onze Activedirectory naar Office365 is gesynchroniseerd. Daarna is AD connect afgesloten en zijn de gebruikers in Office365 als Office365 gebruikers zichtbaar.

Echter blijft er een verschil bestaan tussen ooit gesynchroniseerde users en users die direct op Office365 zijn aangemaakt. Mijn Windows 10 desktops zijn allemaal gejoined naar AzureAD, en op de lokale machine heb ik diverse policy's via gpedit aangebracht.

Enkel worden deze policy's genegeerd voor de ooit gesynchroniseerde users, en als je bekijkt onder userprofiles staat hier nog de naam van de ActiveDirectory server vermeld. Ipv van AzureAD\

In eerste instantie wilde Microsoft hier totaal niks aan gaan doen en sloot mijn call zonder blikken of blozen.

Heb daarop de CTO van Azure mijn call laten heropenen :) maar ik krijg nu berichten dat men geen idee heeft hoe dit valt op te lossen.
Je geeft aan dat je eerst gesynced hebt met Azure AD Connect, heb je daarna ook in O365 de parameter voor DirSync uitgeschakeld? Dna zouden alle objecten omgevormd moeten worden naar cloud objects. (binnen 72 uur), powershell cmdlet "Set-MsolDirSyncEnabled -EnableDirSync $false"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
TriXje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:38:
[...]

Je geeft aan dat je eerst gesynced hebt met Azure AD Connect, heb je daarna ook in O365 de parameter voor DirSync uitgeschakeld? Dna zouden alle objecten omgevormd moeten worden naar cloud objects. (binnen 72 uur), powershell cmdlet "Set-MsolDirSyncEnabled -EnableDirSync $false"
Ja dirsync is correct disabled ook zijn de users “cloud only”.

Microsoft heeft inmiddels helaas aangegeven dit niet te kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kan het antwoord nergens vinden, maar ik vroeg me af of een duitse licentie voor Office 365 (ruim 10 euro goedkoper dan in NL, gewoon via amazon) geldig is. op een support page van MS leek het te kunnen (hele lisjt landen muv cuba en nog een paar), maar misschien weet iemand dit?

[ Voor 14% gewijzigd door knuppelhout op 03-11-2017 13:06 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
knuppelhout schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:02:
ik kan het antwoord nergens vinden, maar ik vroeg me af of een duitse licentie voor Office 365 (ruim 10 euro goedkoper dan in NL, gewoon via amazon) geldig is. op een support page van MS leek het te kunnen (hele lisjt landen muv cuba en nog een paar), maar misschien weet iemand dit?
Ik vraag me af waar je deze office licentie wilt bestellen? Want als ik op de paginas kijk van Microsoft, dan kom ik voor Duitsland op exact dezelfde prijs uit als voor Nederland.

Office 365 NL vs DE

[ Voor 4% gewijzigd door chickpoint op 03-11-2017 14:33 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
https://www.amazon.de/Mic...&keywords=office+365+home

en rakuten.de met code 55,89 € inkl. Versand

[ Voor 49% gewijzigd door knuppelhout op 03-11-2017 15:19 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-10 14:21

mindcre8r

Tradepedia

Er is ergens online een DNS fuckup gemaakt zo lijkt het.
Wanneer je op een MAC met safari naar portal.office.com gaat kom je op een website van www.doorbv.nl uit, deze pagina bestaat en niet dus geen resultaat, ook geeft een whois me dat deze site gehost staat bij XS4all.

Meer mensen hier last van? overigens als je het wijzigd naar https://portal.office.com dan werkt het wel.

Wij ervaren op dit moment veel problemen met 2way auth (Azure MFA), meer mensen er last van hier?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 17:22
Heb er een apart topic voor: Office 365 outlook hangt
Iemand die mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag, ik ben vandaag nieuw hier, maar heb een probleem waar we niet uitkomen.

we hebben office 365 E3 geplaatst op de server, we werken met rds en nu werkt word en exel niet.

er word aangegeven dat er een volume licentie nodig is.

wie kan mij verder helpen zodat alles gaat werken.

grt

henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begrijp ik het goed, dat ik buiten office 365 e, ook office proplus moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kijk eens of je baas een regeling heeft met MS, de zgn HUP regeling.
Office proplus 2016 kost dan maar eenmalig 13.95 euro.... 8) geen enkele maandkosten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:44:
begrijp ik het goed, dat ik buiten office 365 e, ook office proplus moet instaleren.
Correct!

zie ook : https://support.office.co...2c-4181-84b4-27778b1e7920

ik raad je dan ook aan om te kijken naar dirsync / ADFS zodat je users niet hoeven in te loggen in hun office programma (of je moet het kunnen capturen met bijv RES ONE dan hoeven de creds maar 1 keer)

[ Voor 22% gewijzigd door mindcre8r op 07-11-2017 07:57 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb het probleem gevonden dat bij Nederlandse klanten speelt voor Office 365 en Multif-Factor authenticatie (2way auth / MFA).
Microsoft is nog niet met een reactie gekomen en laat klanten lang wachten op antwoord.

Zie hier de oplossing:

Wanneer je als Nederlandse klant je interface ook op Nederlands hebt staan dan laden de portals niet in is het ook niet mogelijk om je office 365 multi ffactor in te stellen.

Verander in je URL nl-NL naar en-US en het werkt weer.

Voorbeeld:

Voor de portal:
https://account.activedir...en-US&BrandContextID=O365 werkt wel
https://account.activedir...nl-NL&BrandContextID=O365 werkt niet

Voor de MFA bij user sessies:
https://account.activedir...%23settings&culture=nl-NL werkt niet
https://account.activedir...%23settings&culture=en-US werkt wel

Edit

Microsoft gaat nu gefaseerd de backend aanpassen voor de tenants.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 07-11-2017 17:13 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nu al een tijdje bij het gebruik van Exchange i.c.m Office 365 ProPlus dat bij het inschakelen van Cached Exchange mode hij het icoontje van Outlook blijft zetten op 'Microsoft Outlook is synchronizing folders' ook al is hij daarmee klaar.

Komt iemand dit bekend voor? Speelt zich af op meerdere pc's

ik wil gewoon het standaard Microsoft Outlook icoon zien :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 21-11-2017 11:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sorry, dan kijk ik even waar precies.

Zie hieronder... Het nieuwe topic bestaat dan ook al.. zonde om alles opnieuw te typen... :)

[ Voor 58% gewijzigd door Question Mark op 22-11-2017 15:06 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb even een discussie afgesplits naar:

[Word2016] Probleem met Dymo labelprinter

Het probleem lijkt hem te zitten in Word, en niet Office365 (als geheel) :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Iemand al eens iets gedaan met het automatisch instellen van de onedrive client i.c.m. sharepoint op Windows 10 pc's?

Ik zie het nog niet helemaal voor me dat elke gebruik dat zelf gaat doen.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Onlangs (gisteren) zijn we overgestapt naar Office 365 (drie mailboxen, Office 365 Business Premium), vrijwel alles is goed gegaan bij de overstap, maar er zijn toch een aantal eigenaardigheden.

Eén van de mailadressen ontvangt namelijk bij elk mailbericht dat verstuurd wordt voor elk geadresseerd mailadres een bevestiging van aflevering (dus als er een bericht wordt gericht aan drie mailadressen worden er drie aflever-bevestigingen teruggestuurd), ontzettend vervelend! Een dergelijke aflever-bevestiging zal ik als bijlage toevoegen aan dit bericht. https://imgur.com/a/Q9x5B

Die gebruiker werkt vanaf macOS vanuit de standaard Mail app, ikzelf en de derde persoon ontvangen deze meldingen niet bij het versturen van mail en ook wij maken gebruik van macOS en de standaard Mail app (en dus Office 365).

Een mogelijkheid om aflever-berichten te activeren/deactiveren zit er in de Mail app niet, ook in de Admin-omgeving van Office 365 kan ik geen verschillen in instellingen vinden.

Omdat er via macOS/Mail app geen standaard mogelijkheid is om leesbevestigingen (dat is wat anders dan een aflever-bevestiging) te vragen is dat - in de tijd dat we nog gewoon mailden over de mailserver waar onze website is gehost - ingesteld middels een commando in de Terminal. Deze wijziging in de Terminal is op beide systemen van mijn collega's gedaan (ik vind die leesbevestigingen nl. niet van waarde), maar nu heeft slechts één van die collega's de aflever-bevestigingen en de ander niet.

Het gaat er uiteindelijk om dat de aflever-bevestigingen uitgeschakeld kunnen worden en mijn vraag is of iemand een idee heeft om dit geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Heeft er iemand een link of handleiding naar een step by step configuratie voor intune ?
Dit alleen nog maar voor android en ios devices om ze te kunnen trace en mogelijk op afstand te wipen.
Voor de toekomst willen we er graag meer mee gaan doen maar dit wordt de basis.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
jokko schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:32:
Heeft er iemand een link of handleiding naar een step by step configuratie voor intune ?
Dit alleen nog maar voor android en ios devices om ze te kunnen trace en mogelijk op afstand te wipen.
Voor de toekomst willen we er graag meer mee gaan doen maar dit wordt de basis.

Alvast bedankt !
Microsoft heeft zelf een deployment advisor, misschien heb je hier wat aan?
https://aka.ms/intuneguidance

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluistronaut
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 09:35
Misschien is het in dit topic al eens voorbij gekomen, maar is het nu wel of niet mogelijk om met de Business Premium licentie plugins te draaien?

Wij willen op het werk namelijk Sharepoint Online gaan gebruiken i.c.m. de harmon.ie plugin voor Outlook. Op verschillende sites lees is dat je met de BP licentie geen plugins kan installeren en dat je de E3 licentie moet nemen. Het rare is echter dat ik een proefabo genomen heb op de BP licentie, Office 2016 geïnstalleerd en deze plugin werkt gewoon. Dus hoe zit dit nu?

(betreft de Windows versie van Outlook, niet de web-variant)

[ Voor 5% gewijzigd door Pluistronaut op 05-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Welke versie? Retail, OEM, of de Click-to-run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluistronaut
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 09:35
_Arthur schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:45:
[...]

Welke versie? Retail, OEM, of de Click-to-run?
Click to run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 23:50
mswp schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:43:
Iemand al eens iets gedaan met het automatisch instellen van de onedrive client i.c.m. sharepoint op Windows 10 pc's?

Ik zie het nog niet helemaal voor me dat elke gebruik dat zelf gaat doen.
Is dat mogelijk? Ik doe het nu bij klanten stuk voor stuk. Op zich vind ik het zelf geen probleem om uit te voeren (klant betaald voor de tijd), maar het zou wel veel makkelijker moeten kunnen, vooral als klanten het zelf op een nieuwe client willen instellen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Ron!n schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:31:
[...]

Is dat mogelijk? Ik doe het nu bij klanten stuk voor stuk. Op zich vind ik het zelf geen probleem om uit te voeren (klant betaald voor de tijd), maar het zou wel veel makkelijker moeten kunnen, vooral als klanten het zelf op een nieuwe client willen instellen.
Ik doe het nu ook nog stuk voor stuk, heb ook zo iets van primaa elk uurtje weer een uur maar zeg liever ach, 2 uurtjes een leuk bedrag en gemak voor mij zelf, kan je nog meer vragen ook.

Probleem met die verrekte client is dat het 9 van de 10 keer niet werkt zoals ik dat wil :(

Heb alleen iets kunnen vinden voor de herinstallatie, niet voor de configuratie.

[ Voor 5% gewijzigd door mswp op 05-12-2017 16:34 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Wat vreemde dingen met mail connectiviteit nu: opnieuw authenticeren en het bijwerken van mailboxen gaat niet helemaal lekker
Merken jullie dit ook op dit moment?

Geen problemen bekend op de portal in ieder geval

[ Voor 13% gewijzigd door MantaMaartuh op 06-12-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 08:26
Zelfde ervaring hier. Gedeelde mailboxen die niet kunnen openen (opgelost door caching aan te zetten). En gebruikers melden dat het ophalen van mail, verwijderen van mails en het zoeken.

Ook niets in de portal te zien

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Pluistronaut schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:49:
Misschien is het in dit topic al eens voorbij gekomen, maar is het nu wel of niet mogelijk om met de Business Premium licentie plugins te draaien?

Wij willen op het werk namelijk Sharepoint Online gaan gebruiken i.c.m. de harmon.ie plugin voor Outlook. Op verschillende sites lees is dat je met de BP licentie geen plugins kan installeren en dat je de E3 licentie moet nemen. Het rare is echter dat ik een proefabo genomen heb op de BP licentie, Office 2016 geïnstalleerd en deze plugin werkt gewoon. Dus hoe zit dit nu?

(betreft de Windows versie van Outlook, niet de web-variant)
Voor die plugin moet je gewoon een locale office installatie met outlook hebben. daarom geven ze aan dat je hier voor een E3 licentie nodig hebt. Dit omdat je pas vanaf E3 office lokaal kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Weet iemand of het volgende mogelijk is met public folders wat ik wil bereiken.
Ja sorry het is een lange post om toe te lichten.

We willen hier voor een bepaalt doel gebruik maken van public folders. Waarbij het uiteindelijke doel is dat een bepaalde medewerker zonder tussenkomst van ict kan bepalen wie toegang krijgt.

Twee hoofdmedewerkers krijgen het beheer van een public folder die ik voor het gemak even hoofdfolder noem.
Daaronder kunnen ze zelf een aantal sub folders aanmaken en per folder rechten toekennen voor de medewerkers die daar in mogen.

Zover ik zie is dat mogelijk en kan je dat allemaal vanuit outlook regelen.

Als eerste stap, dus in office 365 web portal > admin > Exchange > public folder een public folder aangemaakt met de naam Hoofdfolder, de betreffende twee hoofdmedewerkers volledige alle rechten gegeven.

Wanneer de hoofdmedewerker met toegang nu een submap aanmaakt met daarin ook weer enkele submappen kan de betreffende hoofdmedewerker vanuit outlook rechten toekennen.
Dit gaat allemaal goed, geen errors niets.

Vervolgens kan een user deze map wel zien maar mag er niets mee.
Zover ik zie worden ingestelde rechten niet doorgevoerd.
Doe ik iets fout of is dit gewoon niet mogelijk.

Oke voor de gene die zich afvragen waarom je zo iets zou willen.
Het idee was dat een hr medewerker mails voor een vacature in een folder kan parkeren en dit vervolgens kan toekennen aan de persoon die de vacatures gaat filteren op gesprek/bewaar/afwijzen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 19:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wat wil je precies met de public folder? Al eens overwogen om naar Office365 groups te kijken anders?

[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 08-12-2017 17:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-08-2023
ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik het beste van een On prem Exchange sever 2010 naar Exchange online kan migreren. Ik kwam hiervoor op de Cut-over migratie methode uit. nu ben ik dit aan het testen en loop tegen een aantal vragen aan en benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft en mijn vragen misschien kan beantwoorden.

mijn test omgeving bevat het volgende:
  • Exchange 2010 Sp 3 rollup 18.
  • Windows server 2012 R2.
  • Een Office 365 omgeving om naar toe te migreren.
  • Mijn Exchange heeft een SSL certificaat .
  • Outlook Anywhere is ingeschakeld.
  • Ik kan ook al migratie eindpunten aan maken en migreren naar Office 365 Exchange Online.
Ik heb de volgende vragen:

Als ik een migratie heb uitgevoerd blijft deze dan nog mail synchroniseren naar Exhange Online tot dat ik het MX record heb aan gepast?

Wat gebeurd er met de mail die nog binnenkomt op de on prem server? word deze dan nog gesynchroniseerd?

hoe kan ik voorkomen dat ik geen mailtjes kwijt raak?

Wat is jullie ervaring met een Cut-over migratie en waar liepen jullie het meest tegen aan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:10
Wij hebben ook een cut-over migratie gedaan van 2010 naar O365, via Skykick
Deze heeft gezorgd voor de synchronisatie voor de definitieve migratie, en ook 1 week (dacht ik) na de migratie blijft hij nog kijken of er mail op de oude server binnenkomt. Werkte perfect, je kreeg continu mails als je iets moest doen, en in sommige gevallen (afhankelijk van hostingpartij) kan hij zelfs je mx records omzetten op moment x. Er is ook een tool om mensen hun outlook profiel om te zetten, maar die heb ik niet gebruikt.

Simpel gezegd is de migratie vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
JeroenV_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:50:
Wij hebben ook een cut-over migratie gedaan van 2010 naar O365, via Skykick
Deze heeft gezorgd voor de synchronisatie voor de definitieve migratie, en ook 1 week (dacht ik) na de migratie blijft hij nog kijken of er mail op de oude server binnenkomt. Werkte perfect, je kreeg continu mails als je iets moest doen, en in sommige gevallen (afhankelijk van hostingpartij) kan hij zelfs je mx records omzetten op moment x. Er is ook een tool om mensen hun outlook profiel om te zetten, maar die heb ik niet gebruikt.

Simpel gezegd is de migratie vlekkeloos verlopen.
Oke ik zal er eens naar kijken maar ik wil eigenlijk niet een hoop extra kosten moeten maken de reden dat we dit aan het testen zijn is omdat wij uiteindelijk meerdere partijen willen migreren. En de migratie dus vaker moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
In dat geval zou ik juist naar Skykick (of migrationwiz van BitTitan) kijken. Het levert je een stuk extra gemak op tijdens de migratie en is de prijs dus dubbel en dwars waard, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik begrijp dat je geen directory synchronisatie gebruikt?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jazzy schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:38:
Ik begrijp dat je geen directory synchronisatie gebruikt?
op dit moment nog niet dit is uiteindelijk wel de bedoeling. maar ik moet nog uitzoeken hoe ik mijn ad kan synchroniseren met Office 365. maar als dit een belangrijk punt is dan gaan we dit zeker doen.

Ik zal meteen nog iets meer toelichting geven:
Ik ben een ICT stagiair bij een ICT bedrijf en heb als afstudeer project het migreren van de oude email omgevingen naar office 365. Ook moet ik uitzoeken hoe we het ad kunnen koppelen aan azure. de manier hoe we momenteel werken is door pst files te maken en die te importeren dat is kort gezegd heel veel hand werk. Ik moet binnen mijn project dus uitzoeken hoe dit makkelijker kan. ik kwam al snel uit op de Cut-over migratie methode en heb vervolgens een test omgeving gebouwd deze Exchange omgeving is volledig werkend en voorzien van certificaten. Een belangrijk punt binnen mijn project is dat klanten er zo min mogelijk last van hebben en dat er geen mail verloren kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Okay. Dan hoop ik alleen dat deze uitdaging niet te hoog gegrepen voor je is. Wat Microsoft je ook probeert te vertellen, migraties zijn altijd complex. Ruime ervaring is dan wel handig, zowel bij de uitvoering als bij de juiste voorbereiding. En dat is nu juist wat je als stagiair nog niet hebt...

Voor het kiezen van de beste migratie-optie is het echt heel belangrijk dat je het hele plaatje kunt overzien, je moet onder andere een goed beeld hebben van de eindsituatie die je achter wilt laten. Tenzij de klant na jouw migratie zijn gebruikers handmatig aan gaat maken in Office 365 en daar handmatig synchroon probeert te houden met AD zullen ze waarschijnlijk iets van directory synchronisatie willen gaan gebruiken. Dat betekent dan ook gelijk dat de Exchange cut-over migratie niet compatible is.

Beter ga je je eerst verdiepen in directory synchronisatie. Zorg dat je begrijpt waar je objecten beheert, waar authenticatie plaats vindt, wat het verschil is tussen federatie (ADFS), password-hash synchronisatie en pass-through authentication.

Dan is er nog de impact op de gebruikers, die moet zo klein mogelijk zijn zoals je schreef. Dan verbaast het me dat je op de cut-over migratie uit komt waarbij je elk Outlook-profiel opnieuw in moet stellen en de gebruiker zijn in het profiel bewaarde instellingen verliest, elk mobiel device opnieuw moet configureren en je niet in groepjes kunt migreren. Want bij die eis past een hybride migratie namelijk beter.

Maar in het geval van hybride hou je voorlopig nog de eis voor een Exchange object management server in je lokale AD. Het hoe en waarom zul je begrijpen nadat je je in directory synchronisatie verdiept hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Jazzy op 11-12-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jazzy schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:11:
Okay. Dan hoop ik alleen dat deze uitdaging niet te hoog gegrepen voor je is. Wat Microsoft je ook probeert te vertellen, migraties zijn altijd complex. Ruime ervaring is dan wel handig, zowel bij de uitvoering als bij de juiste voorbereiding. En dat is nu juist wat je als stagiair nog niet hebt...

Voor het kiezen van de beste migratie-optie is het echt heel belangrijk dat je het hele plaatje kunt overzien, je moet onder andere een goed beeld hebben van de eindsituatie die je achter wilt laten. Tenzij de klant na jouw migratie zijn gebruikers handmatig aan gaat maken in Office 365 en daar handmatig synchroon probeert te houden met AD zullen ze waarschijnlijk iets van directory synchronisatie willen gaan gebruiken. Dat betekent dan ook gelijk dat de Exchange cut-over migratie niet compatible is.

Beter ga je je eerst verdiepen in directory synchronisatie. Zorg dat je begrijpt waar je objecten beheert, waar authenticatie plaats vindt, wat het verschil is tussen federatie (ADFS), password-hash synchronisatie en pass-through authentication.

Dan is er nog de impact op de gebruikers, die moet zo klein mogelijk zijn zoals je schreef. Dan verbaast het me dat je op de cut-over migratie uit komt waarbij je elk Outlook-profiel opnieuw in moet stellen en de gebruiker zijn in het profiel bewaarde instellingen verliest, elk mobiel device opnieuw moet configureren en je niet in groepjes kunt migreren. Want bij die eis past een hybride migratie namelijk beter.

Maar in het geval van hybride hou je voorlopig nog de eis voor een Exchange object management server in je lokale AD. Het hoe en waarom zul je begrijpen nadat je je in directory synchronisatie verdiept hebt.
Eens zal toch de eerste keer moeten zijn en ik krijg op mijn stage plaats hier ruim de tijd voor en kan dit dus ook uitgebreid uitzoeken.

Bedankt voor de tip ik ga me nu verdiepen in directory synchronisatie en daarna in de Hybride migratie ik hoop dat dit mijn project kan vervullen en ik een mooie handleiding kan opleveren en het kan overdragen aan mijn collega`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:10
ralpje schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:33:
In dat geval zou ik juist naar Skykick (of migrationwiz van BitTitan) kijken. Het levert je een stuk extra gemak op tijdens de migratie en is de prijs dus dubbel en dwars waard, is mijn ervaring.
Precies, de kosten van een dergelijke tool zijn minimaal tov de gehele investering die bij een migratie horen. En daarbij; als iemand een paar uur pst's zit te ex/importeren is dat toch ook niet gratis.
Tenzij de klant na jouw migratie zijn gebruikers handmatig aan gaat maken in Office 365 en daar handmatig synchroon probeert te houden met AD zullen ze waarschijnlijk iets van directory synchronisatie willen gaan gebruiken. Dat betekent dan ook gelijk dat de Exchange cut-over migratie niet compatible is.
Vreemd, wij gebruik ad connect en zijn toch met een cut-over gemigreerd middels Skykick. Staat me wel iets van bij dat er een paar properties gefilterd moesten worden oid, stond allemaal in de documentatie.
Dat instellen van Outlook is nu juist iets wat tools als Skykick (en wellicht andere ook) voor je gebruikers kunnen regelen.

Verder eens met Jazzy, dat het niet zomaar wat e.mails de cloud insturen is, maar dat er 'iets' meer achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
JeroenV_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:02:
Dat instellen van Outlook is nu juist iets wat tools als Skykick (en wellicht andere ook) voor je gebruikers kunnen regelen.
Denk dat dit gewoon spraakverwarring is. In Microsoft-termen is de cut-over migratie een specifiek scenario met bepaalde tools, een werkwijze en bepaalde randvoorwaarden. Uit het bericht van Jorisie98 heb ik afgeleid dat hij het in dit geval over de cut-over Exchange-migratie had, één van de vier native migratiemethodes van Microsoft zelf en niet over een éénstaps- of big-bang migratie in algemene zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Ik ben zojuist op het programma Azure Ad connect gekomen. tot nu toe lijkt dit goed te werken heb nog niet veel kunnen testen hier mee. maar waar het tot nu toe op lijkt uit te komen is dat het mijn on prem AD synced met mijn Azure AD.

Iemand ervaring met deze tool?
En zitten er Nadelen aan deze Tool?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorisie98 op 12-12-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jorisie98 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:19:
Ik ben zojuist op het programma Azure Ad connect gekomen. tot nu toe lijkt dit goed te werken heb nog niet veel kunnen testen hier mee. maar waar het tot nu toe op lijkt uit te komen is dat het mijn on prem AD synced met mijn Azure AD.

Iemand ervaring met deze tool?
En zitten er Nadelen aan deze Tool?
Praktisch elke organisatie die op een bepaalde manier Hybrid draait met Office 365 maakt gebruik van Azure AD connect.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Question Mark schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:00:
[...]

Praktisch elke organisatie die op een bepaalde manier Hybrid draait met Office 365 maakt gebruik van Azure AD connect.
Oke maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden bij het gebruik van Azure AD connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jorisie98 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:03:
[...]

Oke maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden bij het gebruik van Azure AD connect?
Wat bedoel je? Uiteraard zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, maar dat is compleet afhankelijk van de eisen en wensen van de klant en inrichting van de omgeving van de klant.

Als een klant password-writeback wenst, zul je dat wel moeten instellen. Zelfde als de keuze tussen password-hash synchronisatie of ADFS.

De instellingen die je in de wizard maakt, zijn compleet afhankelijk van de uiteindelijke inrichting van de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
Jorisie98 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:03:
[...]

De belangrijkste is dat je on-prem AD 'leading' is. Dat betekent dat je bepaalde properties alleen maar in je on-prem AD kunt wijzigen en niet meer in O365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wij gaan ook migreren van ON Premise naar O365 met behulp van een externe partij die er ervaring mee heeft. Er is genoeg kennis in huis maar sommige bedrijfskritische processen moet je niet zelf willen doen maar overlaten aan mensen die er ervaring mee hebben.

Zij maken gebruik van CodeTwo.
https://www.codetwo.com/office-365-migration/

Verder gaan we het volgend jaar nog verder oppakken en wereldwijd 14 landen en 21 bedrijven migreren naar 365 (inlcluding overstap van Navision naar Dynamics). Dus dat wordt interessant.

We gaan denk ik uitkomen op een "multiple forests separate topologies to single tenant oplossing"

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Heeft iemand ervaring met de fout code HCW8057 in de hybrid migration wizard?
mijn dns staat goed geconfigureerd zover ik weet en mijn firewall is open. het heeft iest te maken waarschijnlijk met mijn autodiscover maar deze is volledig geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
Gebruik je split-brain DNS? Staat je DNS dan aan 'beide kanten' goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Waarom met 3rd party tooling en waarom in hemelsnaam deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
ralpje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:16:
Gebruik je split-brain DNS? Staat je DNS dan aan 'beide kanten' goed?
nee we maken geen gebruik van split brain dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Misschien handig om dan even uit te leggen hoe je Autodiscover precies geconfigureerd hebt, dat kan op ongeveer 7 verschillende manieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jazzy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:55:
Misschien handig om dan even uit te leggen hoe je Autodiscover precies geconfigureerd hebt, dat kan op ongeveer 7 verschillende manieren. :)
ik heb de volgende commando`s gebruikt

Get-ClientAccessServer | Set-ClientAccessServer –AutoDiscoverServiceInternalUri https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml

Get-ClientAccessServer | Select AutoDiscoverServiceInternalUri, AutoDiscoverSiteScope

Get-ClientAccessServer | ? {$_.AutoDiscoverSiteScope –eq “AD Site Name” } | Set-ClientAccessServer –AutoDiscoverServiceInternalUri https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml

Get-ClientAccessServer | Select AutoDiscoverServiceInternalUri, AutoDiscoverSiteScope

Get-ClientAccessServer | ? {$_.AutoDiscoverSiteScope –eq “AD Site Name” } | Set-ClientAccessServer –AutoDiscoverServiceInternalUri https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml

Set-ClientAccessServer -Identity DC-server -AutodiscoverServiceInternalUri https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml

Set-WebServicesVirtualDirectory -Identity "DC-server\EWS (default web site)" -InternalUrl https://mail.contoso.nl/ews/exchange.asmx

Set-WebServicesVirtualDirectory -Identity "DC-server\EWS (Default web site)" -ExternalUrl https://mail.contoso.nl/ews/exchange.asmx

Set-OABVirtualDirectory -Identity "DC-server\oab (default web site)" -InternalUrl https://mail.contoso.nl/oab

Set-OABVirtualDirectory -Identity "DC-server\oab (default web site)" -ExternalUrl https://mail.contoso.nl/oab

Get-OabVirtualDirectory | Set-OabVirtualDirectory –ExternalURL https://mail.contoso.nl/oab

Get-WebServicesVirtualDirectory | Set-WebServicesVirtualDirectory –ExternalURL https://mail.contoso.nl/ews/exchange.asmx

Set-OutlookAnywhere -Identity "DC-server\Rpc (Default Web Site)" -SSLOffloading $true -ClientAuthenticationMethod NTLM -IISAuthenticationMethods Basic,NTLM

Set-OutlookProvider -Identity EXCH -CertPrincipalName msstd:mail.contoso.nl
Set-OutlookProvider -Identity EXPR -CertPrincipalName msstd:mail.contoso.nl
Set-OutlookProviderF -Identity WEB -CertPrincipalName msstd:mail.contoso.nl

ook heb ik outlook anywhere ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Nou, je bent in ieder geval grondig geweest. :)

Als ik https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml in mijn browser type en contoso vervang door de daadwerkelijke domeinnaam, kom ik dan zonder certificaatfouten op je Mailboxserver(*) uit?

(*) Of Client Access server als je een oudere versie van Exchange gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jazzy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:16:
Nou, je bent in ieder geval grondig geweest. :)

Als ik https://mail.contoso.nl/autodiscover/autodiscover.xml in mijn browser type en contoso vervang door de daadwerkelijke domeinnaam, kom ik dan zonder certificaatfouten op je Mailboxserver(*) uit?

(*) Of Client Access server als je een oudere versie van Exchange gebruikt.
ja dan kom je op mijn server uit zonder certificaat fouten was nog vergeten te vermelden dat ik certificaten heb gekocht en toegevoegd aan mijn exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Jazzy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:47:
[...]
Waarom met 3rd party tooling en waarom in hemelsnaam deze?
Omdat deze partij hiermee komt en stelt dat deze tool extra opties en features bevat wat de migratie vereenvoudigd?
https://www.codetwo.com/exchange-migration/compare-features

Nogmaals. Wij voeren de migratie niet uit.

Betreft een 350 tal mailboxen

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Die tabel is marketing blabla. Het zou natuurlijk bets kunnen dat er in jullie situatie een specifieke reden is waarom je de native tools niet kunt gebruiken, maar dan liggen tools als MigrationWiz en Skykick nog meer voor de hand.

Nou ja, als er in ieder geval maar iemand in jullie organisatie is die begrijpt waarom ze het op deze manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met BitTitan en tenant naar tenant mail migraties?
Wij komen niet verder dan een throughput van 12GB/uur.
Met 25.000 mailboxen van gemiddeld 20GB gaat het wel ff duren en MS en BitTitan wijzen de vingers naar elkaar of naar ons.

Achtergrond van deze actie is de bedrijfsnaam die wijzigt en wij op geen enkele manier de oude naam mogen gebruiken. MS staat het niet toe de tenant naam aan te passen en dus is er besloten naar een nieuwe tenant te gaan :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Enige wat je kunt doen, maar je waarschijnlijk al gedaan hebt, is Microsoft de EWS-throttling wat milder in kunt laten stellen voor het mgiratieaccount/de migratieacounts die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jorisie98 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:20:
[...]

ja dan kom je op mijn server uit zonder certificaat fouten was nog vergeten te vermelden dat ik certificaten heb gekocht en toegevoegd aan mijn exchange.
iemand die een idee heeft hoe ik de foutmelding HCW8057 in de hybrid migration wizard kan oplossen?
De oplossingen die ik op internet tegen kom werken niet.
fout melding

als ik naar de pagina ga https://autodiscover.dome...todiscover.svc/WSSecurity
dan krijg ik een log in pagina en als ik dan inlog krijg ik de volgende melding te zien.

foutmelding 2

[ Voor 21% gewijzigd door Jorisie98 op 13-12-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Jazzy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:21:
Enige wat je kunt doen, maar je waarschijnlijk al gedaan hebt, is Microsoft de EWS-throttling wat milder in kunt laten stellen voor het mgiratieaccount/de migratieacounts die je gebruikt.
Dat request hebben we inderdaad gedaan.. helaas blijft de snelheid steken op 12GB/uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Hey is er hier iemand die mij kan uitleggen hoe ik MRSproxy goed instel ik ben er even mee bezig geweest maar ik krijg het niet werkend. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Jorisie98 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:13:
Hey is er hier iemand die mij kan uitleggen hoe ik MRSproxy goed instel ik ben er even mee bezig geweest maar ik krijg het niet werkend. iemand een idee?
Daar hoef je niets op in te stellen. De HCW enabled hem op de EWS vdirs van de servers die je in de HCW opgegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Als ik een migratie eindpunt wil aan maken voor externe verbinding in het office 365 portaal krijg ik de volgende fout melding. heeft iemand hier ervaring mee?

Waarschuwing Uw serverinstellingen kunnen niet worden gedetecteerd. Voer de instellingen in. De instellingen van het ExchangeRemote-eindpunt konden niet worden bepaald met het antwoord van Automatisch opsporen. Er werd geen MRSProxy gevonden die werd uitgevoerd op ‎'mail.domein.nl‎'.
Externe MRS-proxyserver:
De FQDN van de Exchange-server waarop de postvakreplicatieservice (MRS)-proxy zich bevindt.

mijn autodiscover is getest en werkt zover ik kan zien is de MRS proxy ook enabled (zie foto)

ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

mrs proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Welk commando gebruik je om het endpoint aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
ik gebruik geen commando maar ik maak hem aan via het beheerders portaal van Office 365

• Jorisie98
Het probleem is opgelost na dat ik mijn IIS logs had bekeken kwam ik er achter dat er een 405 error was de oplossing werkte als volgt:
SOLUTION
Note Before you follow these steps, back up your IIS configuration.

To resolve this issue, run the ServiceModelReg.exe –r command to reinstall the handler mappings in IIS. To do this, follow these steps:
On the Exchange Server 2010 hybrid server, open a Command Prompt window, and then move to the following folder:

C:\Windows\Microsoft.Net\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\
Type the following command, and then press Enter:

ServiceModelReg.exe –r

https://support.microsoft...or-in-a-hybrid-deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een vraag over een setup en of dit gaat werken. Met de Microsoft website kom ik er niet helemaal uit en vroeg me af of iemand het wel eens op deze manier gedaan heeft.

Situatie is als volgt:

2 domeinen die los staan van elkaar.
Domein A heeft een Exchange 2013 up to date omgeving.
Domein B heeft een koppeling met Office 365 en geen lokale Exchange servers meer staan. Er wordt gebruik gemaakt van Azure AD connect.

Nu willen ze beiden graag de Free/Busy informatie kunnen zien van elkaar en een GAL waar alle gebruikers in staan zodat mailen eenvoudiger wordt als men iemand wil zoeken.

Idee is om een VPN tussen de 2 domeinen te leggen en dan een Hybride omgeving op te bouwen tussen de Exchange omgeving van Domein A en de Office 365 omgeving van Domein B. Dan over de VPN eventueel gebruikers met Azure AD connect van Domein A syncen richting Office 365.

Is dit een supported situatie en zou dit werken? Ik kom er op de Microsoft site niet helemaal uit. Ik kom wel dit artikel tegen:
https://docs.microsoft.co...ory-aadconnect-topologies

Alleen wordt Exchange hier niet in genoemd.

In dit artikel staan ook 2 forests, echter hebben ze beide Exchange.

https://technet.microsoft...j873754(v=exchg.150).aspx

Als jullie een idee hebben of het werkt of in welke richting ik moet zoeken zou dat mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Het enige wat je nodig hebt is in beide omgevingen een trust met de Federation Gateway (tegenwoordig Azure Authentication System), als een omgeving in Exchange Online zit dan hebben ze deze standaard al. En dan aan beide kanten een Organization Relationship maken en aangeven voor welke domeinen je F/B informatie beschikbaar wilt maken.

Los van het aanmaken van eventuele DNS-records hebben we het over 10 minuten werk, geen VPN of hybride omgeving nodig. :)

Edit: dan heb ik het over F/B. Had even over GAL-synchronisatie heen gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzy op 05-01-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Zijn het twee domeinen met twee aparte tenants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Onduidelijkheid bij het gebruik van Office 365 Premium en Home.

Bij de Home editie heb je de mogelijkheid om 5 installaties van Office over je familieleden uit te spreiden. Iedereen heeft zo zijn eigen Onedrive etc.

Stel dat ik dan Office 365 premium wil gebruiken dan kan ik mijn familieleden hier niet gebruik van laten maken, want de licentie is persoonsgebonden. Dat snap ik dan nog..
Maar wat gebeurt er er als iemand uit de familie mijn laptop leent waar Office 365 Premium op geïnstalleerd staat en die persoon logt wel in met zijn eigen account?
Gaat dat werken? Of checkt Office of de licentie gegenens wel overeenkomen met dat account en start Word bijvoorbeeld niet meer op...

En is het bijvoorbeeld mogelijk om met het meest eenvoudige Exchange Online account samen te werken met het Office 365 Home pakket? Ik vraag me alleen af of je het Exchange Online pakket aan je domein kunt koppelen.

Ik wil eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk gebruik maken van Exchange met eigen domein en ook mijn familieleden Office kunnen laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Mr Orange schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:24:

En is het bijvoorbeeld mogelijk om met het meest eenvoudige Exchange Online account samen te werken met het Office 365 Home pakket? Ik vraag me alleen af of je het Exchange Online pakket aan je domein kunt koppelen.

Ik wil eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk gebruik maken van Exchange met eigen domein en ook mijn familieleden Office kunnen laten gebruiken.
exchange online is onderdeel van O365 hier kun je jou eigendomein aan koppelen. verder is office 365 home en premium iets totaal anders als exchange online. Exchange online valt onder office 365 business en ik denk dat jij het hebt over office 365 voor thuisgebruik dus misschien moet je eerst eens verdiepen in de verschillen tussen office voor thuis gebruik en voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zakelijk 8 licenties kopen voor Exchange Online, de goedkoopste optie van 3,40 per maand. Voor ons bedrijf is dat best een grote kostenpost.

Ik vroeg me daarom af of iemand kortingcodes weet voor Exchange Online. Bij het afrekenen is namelijk een invoerveld voor een 'promotion code' maar ik heb er tot dusver nog geen kunnen vinden op internet.

Mochten jullie van promotions and weten zou ik daar enorm mee geholpen zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online
Ik kwam je vraag ook op een ander forum tegen. Het enige wat ik, als ondernemer, kan zeggen is dat je met je bedrijf een veel groter probleem hebt wanneer 3,40 per maand een grote kostenpost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo dat het een groot probleem is. Maar we geven die ~400 euro gewoon liever anders uit. Ik zag dat er een promotion code veld was, dus ik wilde in ieder geval uitzoeken of ik ergens een code kon bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Een IT-plek bij een midden groot bedrijf kost een veelvoud hiervan.....
Dat doe je er op een bepaald moment niet in je eentje laat staan "ernaast".
Maar ja wat kost het als het mis gaat...?
"Penny wise pound foolish" zeggen onze overburen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

120 werkplekken, dat is nog bepaald geen major account lijkt me ;) En een of andere schimmige code gebruiken om dan later je abo te zien stoppen omdat het niet zuiver is, lijkt me veel duurder dan de paar tientjes korting.
Maar goed, ontopic: laten we hier maar geen kortingcoupon-topic van maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Ik ben mijzelf een beetje aan het verdiepen in de mail flow en dan op dit moment vooral de Geaccepteerde domeinen, externe domeinen en de connectors.
Geaccepteerde domeinen is vrij duidelijk. Hier kan je aangeven of je mailboxen alleen in Exchange-online zitten of dat ze ook in een mailserver zitten zoals bijvoorbeeld een on-prem Exchange server. Verder heb je hier weinig mee van doen.

Dan de Externe domeinen, lijkt mij ook vrij duidelijk. Hier geef je aan of je automatische antwoorden wil versturen naar je partner organisatie, of e-mails doorgestuurd mogen worden en berichtjes accepteren zoals rapporten van bezorgingen. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat je de leverancier van de producten geen automatisch mail wil sturen als je op vakantie ben of dat je niet je berichten wil laten doorsturen naar dat specifieke domein.

Het enigste kromme van externe domeinen vind ik het wel of niet toestaan van automatische e-mail. Stel een medewerker heeft automatisch e-mail aan omdat hij een maand op vakantie is. Nu stuurt een leverancier elke dag 5 e-mail orders uit. Nu krijgt hij dus elke dag 5 e-mails terug die rechtstreeks in de prullenbak kunnen, dit vindt hij vervelend dus stuurt hij onze ICT-afdeling een e-mail met de mededeling geen automatisch e-mails meer te willen ontvangen. Dit wil je toch als ontvangen zelf instellen? Je wil toch niet afhankelijk zijn van de zender? Of draai ik het hele verhaal nu om? Dat je zelf wil instellen dat je geen e-mails wil doorsturen snap ik, dat is een beveiliging vanuit het bedrijf zelf maar ik ga toch niet zelf verzinnen wie wel en niet automatisch e-mail wil ontvangen? Eigenlijk vind ik het doorsturen ook wel raar, je stel toch niet eerst automatisch e-mail doorsturen in en vervolgens ga je het op een ander niveau blokkeren?

Dan de connectors, deze snap ik maar ook weer niet helemaal. Ik begrijp dat je een connectie moet hebben met je on-premise Exchange server zodat beide partijen weten wie welke berichten moet afhandelen. Vrij logisch, maar wij hebben ook een connector ingesteld voor de printers die bij ons staan. Moet je deze hebben zodat de printers rechtstreeks een e-mail kunnen versturen naar de ontvanger? Geldt dit als een relay server zodat er een connectie is zo van “jij hebt het recht gebruik te maken van O365” of hoe moet ik dit zien? Wat gebeurt er als ik de connector uitschakel? Worden dan alle berichten terug gekaatst of werkt het dan ook gewoon? Aan de hand van SMTP?

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en als jullie mij kunnen aanvullen graag!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
ik heb een vraag
een aantal klanten van ons willen hun office 365 portalen splitsen (ze hebben meerdere domeinen / bedrijven en willen deze in een apart portaal) Ik ben een artikel tegen gekomen van Microsoft zelf en daar word in aangegeven dat dit via een thirdparty tool moet. Weet iemand of het mogelijk is om van de ene Office 365 tenant naar de andere Office 365 tenant te migreren? We werken het liefst zonder thirtparty tools maar als het echt niet anders kan staan we er eventueel voor open. de methode moet ook tijd efficiënt zijn dus PST bakken en die vervolgens weer uploaden is niet echt een optie en tevens te fout gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mswp schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:07:
Het enigste kromme van externe domeinen vind ik het wel of niet toestaan van automatische e-mail. Stel een medewerker heeft automatisch e-mail aan omdat hij een maand op vakantie is. Nu stuurt een leverancier elke dag 5 e-mail orders uit. Nu krijgt hij dus elke dag 5 e-mails terug die rechtstreeks in de prullenbak kunnen, dit vindt hij vervelend dus stuurt hij onze ICT-afdeling een e-mail met de mededeling geen automatisch e-mails meer te willen ontvangen.
Als het verzendadres gelijk blijft wordt er maar eenmalig een Out of Office bericht verstuurd, en niet bij elk bericht. Als een out of office ingesteld wordt in Outlook staat er ook letterlijk bij:

"Automatically reply once for each sender with the following message".

Dus of je probleem bestaat niet, of de leverancier mailt elk bericht vanaf een verschillend mailadres. Dat laatste is een probleem van de leverancier, niet van Exchange (online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 10:41
Jorisie98 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:09:
ik heb een vraag
een aantal klanten van ons willen hun office 365 portalen splitsen (ze hebben meerdere domeinen / bedrijven en willen deze in een apart portaal) Ik ben een artikel tegen gekomen van Microsoft zelf en daar word in aangegeven dat dit via een thirdparty tool moet. Weet iemand of het mogelijk is om van de ene Office 365 tenant naar de andere Office 365 tenant te migreren? We werken het liefst zonder thirtparty tools maar als het echt niet anders kan staan we er eventueel voor open. de methode moet ook tijd efficiënt zijn dus PST bakken en die vervolgens weer uploaden is niet echt een optie en tevens te fout gevoelig.
Hoezo is PST migratie foutgevoelig? Met eDiscovery werkt dat prima:

https://social.technet.mi...esmigrationandcoexistence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
YaYo86 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Hoezo is PST migratie foutgevoelig? Met eDiscovery werkt dat prima:

https://social.technet.mi...esmigrationandcoexistence
dan kost het nog vrij veel tijd en handelingen en als er een fout zit in het pst bestand dan kun je weer vanaf vooraan beginnen. we willen graag rechtstreeks van het ene naar het andere portaal migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Jorisie98 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:32:
[...]

dan kost het nog vrij veel tijd en handelingen en als er een fout zit in het pst bestand dan kun je weer vanaf vooraan beginnen. we willen graag rechtstreeks van het ene naar het andere portaal migreren.
Sja als je er geen moeite voor wil doen moet je voor een thirdparty tool gaan. Waarom er een fout (wat voor fout uberhaupt?) in een PST zou zitten is mij een raadsel. Van voor af aan beginnen is natuurlijk onzin, je kan net zo goed mailboxen 1 voor 1 migreren. MS biedt voldoende mogelijkheid om het zonder thirdparty tool te doen maar als je niet wilt..

[ Voor 7% gewijzigd door YaYo86 op 17-01-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ik zit hier met een laptop waarop ik O365 wil installeren, i.c.m. een Business Premium abonnement.

Ik krijg het niet voor elkaar de installatie te activeren, elke keer als ik mij binnen de applicaties wil aanmelden komt hij met de inlogprompt, die daarna op de achtergrond verdwijnt en niet meer naar boven te halen is.
Als je over het icoon in de taakbalk gaat dan zie je hem wel staan.

De applicaties lopen dan vast en zijn alleen nog via taakbeheer te sluiten.

Ik heb de installatie al eens proberen te voltooien via SetupProd, maar dit helpt niet. Clean installatie ook niet.
Het diagnostische bestand officeact.diagcab werkt OOK niet.

Lokaal gebruikersprofiel op de laptop van de gebruiker is al eenmalig verwijderd, dus in feite heb ik een schone Windows installatie, maar dit heeft niet geholpen.
Het verwijderen van de gebruiker in de O365 portal en opnieuw aanmaken helpt ook niet.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Gnermo op 17-01-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Gnermo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:43:
Ik zit hier met een laptop waarop ik O365 wil installeren, i.c.m. een Business Premium abonnement.

Ik krijg het niet voor elkaar de installatie te activeren, elke keer als ik mij binnen de applicaties wil aanmelden komt hij met de inlogprompt, die daarna op de achtergrond verdwijnt en niet meer naar boven te halen is.
Als je over het icoon in de taakbalk gaat dan zie je hem wel staan.

De applicaties lopen dan vast en zijn alleen nog via taakbeheer te sluiten.

Ik heb de installatie al eens proberen te voltooien via SetupProd, maar dit helpt niet. Clean installatie ook niet.

Lokaal gebruikersprofiel op de laptop van de gebruiker is al eenmalig verwijderd, dus in feite heb ik een schone Windows installatie, maar dit heeft niet geholpen.
Het verwijderen van de gebruiker in de O365 portal en opnieuw aanmaken helpt ook niet.

Iemand enig idee?
Activeren hoeft toch niet? Je wijst de licentie toe aan de gebruiker en activeren gebeurd vanzelf. Heb je al eens gekeken in bijv. Word > File > Account wat de activatie status is?

[ Voor 3% gewijzigd door YaYo86 op 17-01-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Als het vanzelf zou gebeuren dan zou ik deze post niet maken... 8)7

Ik krijg het niet voor elkaar om als deze gebruiker in te loggen, en mocht het mij wel eens lukken dan heb ik een (Product zonder licentie), en bij het activeren loopt hij vast.

[ Voor 73% gewijzigd door Gnermo op 17-01-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Gnermo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:47:
Als het vanzelf zou gebeuren dan zou ik deze post niet maken... 8)7
Waarom doe je het dan toch? Activatie gebeurd altijd vanzelf 8)7

Andere machine al geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door YaYo86 op 17-01-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Ik kan zo te zien niet eens aanmelden bij de Office applicaties, dus de diagnostische tool die het activeren moet oppakken werkt al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Gnermo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:54:
Ik kan zo te zien niet eens aanmelden bij de Office applicaties, dus de diagnostische tool die het activeren moet oppakken werkt al niet.
Oke, nog maar een keer, activeren gebeurd vanzelf. Aanmelden is ook niet perse nodig.

Licentie aan de gebruiker toegekend? Andere machine al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door YaYo86 op 17-01-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Onder het lokale admin account van de laptop kan ik wel aanmelden met zijn office 365 gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisie98
Jorisie98 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:09:
ik heb een vraag
is er iemand anders dan Yayo86 die antwoord heeft op mijn vraag?

@YaYo86 ik vroeg niks over pst bestanden. dat je daar een mening over hebt is prima en die mag je ook uiten maar zeik anderen daar dan please niet mee af ik zet het er zelf niet voor niets bij ik baseer het op eigen ervaringen en misschien werkt het voor jou wel prima maar ik ben opzoek naar een anderen oplossing en daar vroeg ik ook naar reageer dan niet met iets wat ik al weet en als je dat wel doet onderbouw het dan goed en geef aan dat er volgens jou geen aderen oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Gnermo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:09:
Onder het lokale admin account van de laptop kan ik wel aanmelden met zijn office 365 gegevens.
Sja je leest niet dus ik hou er maar mee op. Waarom denk je dat ik vraag of je al een andere machine hebt geprobeerd etc? We proberen je te helpen maar als je niks aanneemt houdt het op.
Jorisie98 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:12:
[...]

is er iemand anders dan Yayo86 die antwoord heeft op mijn vraag?

@YaYo86 ik vroeg niks over pst bestanden. dat je daar een mening over hebt is prima en die mag je ook uiten maar zeik anderen daar dan please niet mee af ik zet het er zelf niet voor niets bij ik baseer het op eigen ervaringen en misschien werkt het voor jou wel prima maar ik ben opzoek naar een anderen oplossing en daar vroeg ik ook naar reageer dan niet met iets wat ik al weet en als je dat wel doet onderbouw het dan goed en geef aan dat er volgens jou geen aderen oplossing is
Je vroeg er niks over maar het is wel een manier die MS aandraagt en die ook werkt, ze bieden je ook een thirdparty tool die je niet wilt. Heb je MS zelf al gecontacteerd? Misschien zijn er nóg meer manieren.

[ Voor 53% gewijzigd door YaYo86 op 17-01-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Wat hoop je te bereiken met het testen op een andere machine?
Wij werken hier met gebruikersprofielen die kunnen aanmelden op alle systemen binnen de organisatie.

Als ik een andere machine pak dan werk ik nog steeds onder hetzelfde gebruikersprofiel.

Wat ik raar vindt is als ik de office-licentie activeer onder het lokale admin-account op de laptop, of welke machine dan ook, hij in de O365 portal onder het account van de gebruiker geen Office-installatie toewijst aan deze gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Gnermo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:25:
Wat hoop je te bereiken met het testen op een andere machine?
Wij werken hier met gebruikersprofielen die kunnen aanmelden op alle systemen binnen de organisatie.

Als ik een andere machine pak dan werk ik nog steeds onder hetzelfde gebruikersprofiel.

Wat ik raar vindt is als ik de office-licentie activeer onder het lokale admin-account op de laptop, of welke machine dan ook, hij in de O365 portal onder het account van de gebruiker geen Office-installatie toewijst aan deze gebruiker.
Omdat het misschien een rechten probleem oid is? Even lokaal testen dus met Admin rechten.
Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste