Office 365 outlook hangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik maak gebruik van een zakelijk office 365 pakket (Business Premium). Op mijn werkplek thuis heb ik office geïnstalleerd om gebruik te kunnen maken van outlook en dus mijn mail.

Mijn computer is een Windows 10 pro voorzien van de laatste updates (ook voor office). Deze installatie is vandaag compleet opnieuw er op gezet. Installatie van Office gaat zonder problemen alleen het instellen van outlook niet.

het instellen duurt lang, maar lukt uiteindelijk wel. Met lang bedoel dik een uur. Na installatie is outlook vastgelopen. Als ik hem vervolgens opnieuw opstart blijft hij op profiel laden wederom lang bezig. Als hij dan start dan loopt het alsnog vast.

De rede voor mij herinstallatie waren de problemen met outlook. Voor de herinstallatie had ik hetzelfde probleem.

Omdat ik ook intern nog een Exchange server heb draaien voor een ander domein en deze reeds ingesteld was in outlook lag mijn vermoeden van het probleem daar. Overigens zonder office365 account werkte outlook zonder problemen. Bij het toevoegen van het office365 account kreeg ik de melding dat er kan geen beveiligde verbinding tot stand gebracht worden. De combi van interne exchange en office365 draait op mijn kantoor pc zonder problemen.

Mijn 1e idee was dat het zou liggen een TLS/SSL error i.v.m. tijd. Echter tijd en datum staan goed.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Specs
Intel Core i5-2400 CPU @ 3.10 GHz, 8GB en 120GB SSD.

De SSD heeft bij herinstallatie een nieuwe partitie indeling gehad en is geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht gaat er wat mis met je autodiscover. Kun je hier testen: https://testconnectivity.microsoft.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Begin eens met je profiel te resetten:
https://support.office.co...0d-4a97-aa74-3b38e40e7cdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Waarom geen ticket aanmaken bij MS via portal.office.com? Je betaalt ervoor en ze zullen je zeker helpen :)