Dat opruimen dat OneDrive automatisch. Alleen bestanden die recent gebruikt zijn of vaak gebruikt worden zijn ook daadwerkelijk lokaal beschikbaar. Als een bestand al een tijdje niet 'geraakt' is wordt hij automagisch uit de lokale cache gehaald.knorde schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:26:
[...]
Zo te zien is het niet mogelijk om rechtstreeks vanuit OneDrive te werken.
Files on Demand heb ik niet als optie maar stel dat ik dat wel had gehad zal hij elk bestand wat je opent lokaal op de pc downloaden. Die moet je vervolgens weer verwijderen (optie Ruimte vrijmaken) zodat hij alleen in de OneDrive beschikbaar blijft.
Ik heb op dit moment (op m'n Mac) zo'n 5GB aan diskruimte in gebruik voor in totaal 50+ GB aan OneDrive opslag. Heb op dit moment even geen Windows-machine bij de hand, maar daar zal dat wellicht weer anders zijn. Het is de lokale OneDrive sync-agent die bepaalt of files wel of niet lokaal beschikbaar zijn, op basis van het gedrag op die machine.
Als dat niet aansluit bij wat je wilt bereiken, dan is OneDrive wellicht inderdaad niet de juiste tool voor je
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer