Mail is gewoon eigenlijk een vies wereldje aan het worden.
Elke fabrikant probeert zoveel mogelijk een eiland te creëren, waardoor je juist een versplintering veroorzaakt.
Gaat compleet tegen het open en decentrale van mail in.
Neem Apple. Push werkt eigenlijk alleen als je hun producten en diensten gebruikt. Dus mail via iCloud etcetera.
want push op iOS op gewoon een imap server werkt standaard niet.
Ik heb bijvoorbeeld zelf nu een mailserver draaien waarbij push over imap wel ook werkt voor apple. maar daar is wel een door iemand een reverse engineerde daemon voor geschreven die de imap server van MacOS-server na doet. Werkt perfect, Maar goed ik wil eigenlijk van het zelf hosten af.
ja ik zou via icloud+ (betaal ik toch al voor) mijn mail kunnen hosten, maar dat is ook een net-niet oplossing, want dan krijg je gewoon een iCloud-mailbox met je eigen domein als alias. en alles komt in een en dezelfde mailbox terecht.
MS, ook zo'n leuke. Mail werkt helemaal goed bij hun, daarom overweeg ik ook daar naar toe te gaan. Maar dan word je soort van geforceerd hun APP te gebruiken, of als je dus net wat meer postvakken hebt kun je gaan lappen.
host je zelf een server, dan word je op zo veel mogelijk manieren niet geaccepteerd door MS. Ook al heb je een prima IP reputatie, Alles netjes ingericht zoals het hoort, kom je nog vaak in de spam terecht omdat je gewoon maar een kleine speler bent.
dus dan kom je uit bij het aangaan van mail afnemen bij een speler die gewoon imap aanbied met meerdere postvakken en domeinen, maar dan moet je dus genoegen nemen dat je op IOS geen push hebt, tenzij er activesync word aangeboden. en die zijn er ook niet echt veel
kort om, je zou bijna zelf blijven hosten