[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Na wat kale roms terug eens een Sense rom geinstalleerd nl. Cool3D met Sense 3.0
Na het flashen de extra zip flashen om de Dalvik cache naar je EXT partitie te verzetten en dan genieten maar.
Gaat een pak sneller dan al die 2.1+3.0 roms vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Na een jaar twijfelen de knoop doorgehakt en eindelijk geroot en CM7 er op gezet. Nu vraag ik me al de hele dag af waarom ik zo lang gewacht heb :? :+

Het ging niet zonder slag of stoot, omdat Unrevoked bleef wachten op de telefoon, bleek na wat puzzelen, dat er een adb driver miste, die er in gezet en gaan.
Uiteindelijk dus wel ff bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn!

Mijn dank gaat uit naar de schrijver(s) van de TS en die heerlijke programmaatjes die alles voor je doen :P

Nu kijken hoe lang ik het volhoudt om bij deze rom te blijven, ik zie de post hier boven en ben gelijk nieuwsgierig hoe het zou draaien 8)7

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je slim bent maak je een backup van je huidige ROM zodat als bijv Cool3D je niet bevalt je heel snel weer terug bent op je CM7 rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 12:28
Kan een rom ervoor zorgen dat je een bepaalde applicatie niet kan vinden/installeren in de market?

De makers van deze app: https://market.android.co....mobile.android.phone.kbc hebben het schijnbaar getest op een HTC Desire. Maar de market zegt bij mij:

"Deze app is niet compatibel met uw HTC Desire."

Wilt iemand met een andere desire even kijken of het wel te installeren valt? (Installeren hoeft zelfs niet) Dan weet ik of het aan mijn telefoon ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
met behulp van de TS en wat andere bronnen is het me gelukt om mijn Desire S-Off te krijgen, root toegang en app2sd te installeren via de revolutionary methode.
Heb nu met veel plezier draaien: InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.3

Het enige waar ik niet helemaal uitkom is het installeren van de incremental update, het gedeelte wat volgens mij van toepassing is, is:
How do I upgrade from previous versions?
If you have flashed any custom kernel before you need to reflash it after upgrading InsertCoin. Otherwise your device might not work as expected. Download the zip file for your kernel as well, place it next to the InsertCoin file on your SD card and repeat the steps below for it (if not stated otherwise in your kernel's docs).
Place the update on the SD card.
Boot into recovery by powering off your device and turning it back on whilst holding down the power + volume down keys.
Scroll down (volume keys) to “recovery” then press the power key.
scroll to “install zip from your sdcard” and press the power key.
Scroll to “choose zip from sdcard” and press the power key.
Scroll to the InsertCoin update (i.e InsertCoinSensationAndroidx.x.xStable_x.x.x.zip) then press the power key.
Wait for the install to finish.
Push the back button, select “reboot system now” and press the power key.
Het vetgedrukte stuk kom ik niet uit. Ik heb zowel InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.3 als InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.4 op mijn SD card staan.

Dien ik nu ook nog ergens een zip file for my kernel te downloaden? Of kan ik gewoon de stappen hierboven volgen en InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.4 flashen?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koenceyssens
Ik heb een Desire met Miui-au en bij mij doet doet Banking het wel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:06:
Als je slim bent maak je een backup van je huidige ROM zodat als bijv Cool3D je niet bevalt je heel snel weer terug bent op je CM7 rom...
Bedankt voor de tip, ik ga zo slim zijn, denk ik maar ;)
Heb ondertussen al ff ingelezen op Nandroid backup, erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
koenceyssens schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:48:
Kan een rom ervoor zorgen dat je een bepaalde applicatie niet kan vinden/installeren in de market?

De makers van deze app: https://market.android.co....mobile.android.phone.kbc hebben het schijnbaar getest op een HTC Desire. Maar de market zegt bij mij:

Wilt iemand met een andere desire even kijken of het wel te installeren valt? (Installeren hoeft zelfs niet) Dan weet ik of het aan mijn telefoon ligt of niet.
bij mij, CM, zegt de market ook dat het niet compatible is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Hier met Insertcoin krijg ik ook de melding dat het niet geschikt is voor mn Desire.

Hoe maak je eigenlijk een Nandroid backup? Kan dat via de backupoptie in de recovery van clockwork mop? Weet niet of dat Nandroid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56

Ik draai zelf de ROM van Cool Sense 2.1 (snelle stabiele ROM).
Ook hier krijg ik een not-compatible van de market.

Onlangs (vanmiddag nog) had ik hetzelfde issue met MathPac-Plus. Ik stuurde de onwikkelaar de volgende link: http://stackoverflow.com/...mpatible-with-your-device
Op basis van de info in die thread heeft hij de kopieerbeveiliging eraf gehaald en daarmee was de compatibiliteitsmelding ook weg. (Beveiliging heeft hij vervangen door een licentie-systeem)

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29

MIUI-AU (1.9.16) kan hem wel installeren. Ik weet wel dat als je de lcddensity aanpast dat dan een heleboel apps niet meer geïnstalleerd kunnen worden/niet meer geupdate kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Binnetie schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:18:
Hoe maak je eigenlijk een Nandroid backup? Kan dat via de backupoptie in de recovery van clockwork mop? Weet niet of dat Nandroid is.
ja een nandroid backup maak je in recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens gelezen en ben nu niet zo zeker meer van mijn zaak, en dus post verwijderd...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar weer s-off en root, was geheugen gezeik van 2.3 echt meer dan zat...
Via Revolutionary.io s-off gemaakt, vervolgens Oxygen (favo rom all time) met CM7r2 als hboot.

Misschien iets voor de TS, er staat onder "Hoe krijg ik root?" dat "De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire (ook met de laatste officiële update, Android 2.3.3) met AMOLED en SLCD scherm." maar volgens mij werkt Unrevoked niet met de laatste officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Die KBC app heeft geen problemen met Leedroid 3.3.3R5.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
Wie heeft er trouwens ervaringen met bepaalde roms icm. Swype?

Ik gebruik nu Leedroid HD maar Swype verdwijnt bij die rom na een reboot steeds van de telefoon. Schijnt te komen door de manier waarop apps verplaatst worden naar SD en een kopieerbeveiliging van Swype.

Nu heb ik een poosje SlideIT geprobeerd (en helaas ook voor betaald :{ ) maar aan die app kan ik niet wennen, ookal vinden veel mensen het superieur aan swype: Algoritme bij herkennen van swypes is lang niet zo geavanceerd en fout-tolerant als Swype, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

eymey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:00:

Ik gebruik nu Leedroid HD maar Swype verdwijnt bij die rom na een reboot steeds van de telefoon. Schijnt te komen door de manier waarop apps verplaatst worden naar SD en een kopieerbeveiliging van Swype.

Nu heb ik een poosje SlideIT geprobeerd (en helaas ook voor betaald :{ ) maar aan die app kan ik niet wennen, ookal vinden veel mensen het superieur aan swype: Algoritme bij herkennen van swypes is lang niet zo geavanceerd en fout-tolerant als Swype, etc.
Ik gebruik Swype naar volle tevredenheid met Oxygen (2.2.2), al sinds de eerste Oxygen heb ik er geen problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
eymey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:00:

Heb ik met CM7 ook last van. Na een reboot moet ik Swype weer opnieuw aanzetten, en selecteren als invoermethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 10:52
Als dat nou nog het enige was.... maar bij mij is ie echt helemaal ge-deinstalleerd. Moet weer opnieuw swype installer draaien :S

Mss eens naar Oxygen kijken dan. Hoewel ik wel graag een Sense rom wil..... :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
DeTjuk schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:02:
Heb nu met veel plezier draaien: InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.3

Dien ik nu ook nog ergens een zip file for my kernel te downloaden? Of kan ik gewoon de stappen hierboven volgen en InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.4 flashen?
Incremental = aanvullend/aansluitend. Je ziet het ook al aan de bestandsgrootte dat 1.1.4 geen volledig rom is. Je moet dus altijd eerst 1.1.3 flashen of hebben geflasht (de volledige rom incl kernel) en daarna 1.1.4. Dat eerste heb je al gedaan dus je kan gewoon die stappen volgen. Je hoeft dus ook niet te wipen.

Wie gebruikt zijn custom rom nog meer in het Nederlands? Ik begrijp dat LeeDroid HD 3.3.3 al beter vertaald is dan de standaard Leedroid en wie heeft ervaring met de vertalingen in InsertCoin Sense 2.1 A2SD+. Berichten en Kalender widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
eymey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:53:
Als dat nou nog het enige was.... maar bij mij is ie echt helemaal ge-deinstalleerd. Moet weer opnieuw swype installer draaien :S

Mss eens naar Oxygen kijken dan. Hoewel ik wel graag een Sense rom wil..... :S
ik draai insertcoin 1.1.4 met apps2sd en swype werkt prima.dit is een sense 2.1 3.0 rom.
hij draait op de stock hboot .. zeer tevreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb hier een fix gedownload voor Led me Know: http://insertcoin-roms.org/htc-desire/download Een app waar je je led een andere kleur kan geven bij sms, mail, whatsapp etc etc.

Maar waar moet ik de zip nu in uitpakken? Ik neem aan in de map van de app, maar met Es file explorer kan ik die map niet vinden.
Heb een SD-ext van 1GB, maar hier zie ik ook niks... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:56:
Ik heb hier een fix gedownload voor Led me Know: http://insertcoin-roms.org/htc-desire/download Een app waar je je led een andere kleur kan geven bij sms, mail, whatsapp etc etc.

Maar waar moet ik de zip nu in uitpakken? Ik neem aan in de map van de app, maar met Es file explorer kan ik die map niet vinden.
Die zip moet je flashen via recovery, dus niet uitpakken oid!

Er wordt een init.d script toegevoegd welke rechten zet voor het gebruik van de leds:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/system/bin/sh
busybox chmod 666 /sys/devices/platform/leds-microp/leds/amber/blink;
busybox chmod 666 /sys/devices/platform/leds-microp/leds/amber/brightness;
busybox chmod 666 /sys/devices/platform/leds-microp/leds/blue/brightness;
busybox chmod 666 /sys/devices/platform/leds-microp/leds/green/blink;
busybox chmod 666 /sys/devices/platform/leds-microp/leds/green/brightness;

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:56:

Ik vermoed flashen via de recovery, zo worden de meeste mods geinstalleerd

Edit:net te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik heb hier een (niet gerootte) Desire die niet meer helemaal naar behoren werkt. Hij wil niet booten, blijft op het eerste witte scherm staan met het HTC logo, en doet vervolgens niets.

Wanneer ik de batterij er een paar uur uit haal, boot hij echter wél door. Als je de telefoon direct reboot, boot hij (vaak) weer niet door. Wat er gebeurt als ik de telefoon gewoon aan laat staan, weet ik nog niet, nog niet getest sinds het probleem begon.

Op moment van schrijven stond de telefoon aan, en wilde ik deze uitschakelen. Nu gaat hij telkens vanzelf aan, om na 5 seconden weer uit te gaan. Ik heb 'fastboot oem boot' uitgevoerd wat in deeltje 1 wordt uitgelegd, met het volgende resultaat:
C:\Users\Niek>fastboot oem boot
...
(bootloader) setup_tag addr=0xA0000100 cmdline add=0x8E07F9F0
(bootloader) TAG:Ramdisk OK
(bootloader) TAG:smi ok, size = 0
(bootloader) TAG:hwid 0x0
(bootloader) TAG:skuid 0x21F04
(bootloader) TAG:hero panel = 0x0
(bootloader) TAG:engineerid = 0x0
(bootloader) MCP dual-die
(bootloader) MCP dual-die
(bootloader) TAG:mono-die = 0x0
(bootloader) Device CID is not super CID
(bootloader) CID is HTC__E11
(bootloader) setting->cid::HTC__E11
(bootloader) serial number: HT06RPL00507
(bootloader) commandline from head: no_console_suspend=1
(bootloader) command line length =423
(bootloader) active commandline: board_bravo.disable_uart3=0 board_bravo.
(bootloader) usb_h2w_sw=0 board_bravo.disable_sdcard=0 diag.enabled=0 boa
(bootloader) rd_bravo.debug_uart=0 smisize=0 userdata_sel=0 androidboot.e
(bootloader) mmc=false androidboot.baseband=5.11.05.27 androidboot.cid=H
(bootloader) TC__E11 androidboot.carrier=HTC-Dutch androidboot.mid=PB9920
(bootloader) 000 androidboot.keycaps=qwerty androidboot.mode=normal andro
(bootloader) idboot.serialno=HT06RPL00507 androidboot.bootloader=0.93.000
(bootloader) 1 no_console_suspend=1
(bootloader) aARM_Partion[0].name=misc
(bootloader) aARM_Partion[1].name=recovery
(bootloader) aARM_Partion[2].name=boot
(bootloader) aARM_Partion[3].name=system
(bootloader) aARM_Partion[4].name=cache
(bootloader) aARM_Partion[5].name=userdata
(bootloader) partition number=6
(bootloader) Valid partition num=6
(bootloader) mpu_nand_acpu_rw A1E 1000
(bootloader) jump_to_kernel: machine_id(2457), tags_addr(0x20000100), ker
(bootloader) nel_addr(0x20008000)
(bootloader) -------------------hboot boot time:30551 msec
FAILED (status read failed (Too many links))
finished. total time: 4.830s
..wat volgens deeltje 1 geen brick betekent.

Weet iemand wat ik kan doen? Ik voer dit alles overigens uit zonder SD en SIM.

[Edit]
Ik heb de telefoon een uur aangelaten, waarna hij vanzelf rebootte, 7 keer trilde, en vervolgens weer op het witte scherm met het htc logo bleef hangen..

[ Voor 3% gewijzigd door Niekfct op 20-09-2011 21:35 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
Maranello schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:04:
Incremental = aanvullend/aansluitend. Je ziet het ook al aan de bestandsgrootte dat 1.1.4 geen volledig rom is. Je moet dus altijd eerst 1.1.3 flashen of hebben geflasht (de volledige rom incl kernel) en daarna 1.1.4. Dat eerste heb je al gedaan dus je kan gewoon die stappen volgen. Je hoeft dus ook niet te wipen.
Kijk aan, dit maakt het duidelijk, thanks. Gaan we direct proberen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
led me know geflashed op insertcoin 1.1.4 a2sd .maar whatsapp geeft toch nog steeds aan alleen groene led op dit toestel..blauw ingesteld, maar werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat had ik eerst ook. Heb je je toestel ook even opnieuw opgestart? Daarna werkt het bij mij.

• paul404
nope, zelfs de batterij er even uit gehaald..in whatsapp blauw ingesteld, maar telefoon gaat groen knipperen bij melding. : (

• Zobat
dit heeft niets met rooten of custom roms te maken

[ Voor 17% gewijzigd door Zobat op 21-09-2011 00:57 ]

• paul404
nee ? volgens mij wel.... !

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zullen we maar gewoon ontopic? :)

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
paul404 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:24:
nope, zelfs de batterij er even uit gehaald..in whatsapp blauw ingesteld, maar telefoon gaat groen knipperen bij melding. : (
je moet toch in de app 'led me know' kleuren voor apps instellen en in whatsapp 'geen' kiezen?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Discussies over apps mogen verder gaan in Android Market en applicaties - Deel 14 , eigenlijk heel logisch :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Zojuist geprobeerd InsertCoin te flashen, kreeg de volgende error:

E:Wrong digest:
system/app/com.htc.FMRadioWidget.apk
E:Verification failed

Even Googlen en gevonden dat in AmonRA de Signature Check gedisabled moet worden. Dat gedaan en nu lukt het flashen wel. Misschien iets voor in de TS?

Verwijderd

Ary schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:32:
Zojuist geprobeerd InsertCoin te flashen, kreeg de volgende error:

E:Wrong digest:
system/app/com.htc.FMRadioWidget.apk
E:Verification failed

Even Googlen en gevonden dat in AmonRA de Signature Check gedisabled moet worden. Dat gedaan en nu lukt het flashen wel. Misschien iets voor in de TS?
Goed idee, ik heb hier zelf ook een poosje op zitten puzzelen.
Er zou imo dan ook een opmerking bij moeten dat bij niet gesigneerde zips het extra belangrijk is om de md5 checksum te controleren.

• Ary
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik heb zojuist InsertCoin geflashed. Er stond "Succes" en toen heb ik gereboot, nu heb ik een scherm waar ik niet uit kom!

Lijkt op zo'n oud arcade spel, in het midden het Android mannetje, daaronder 'Insert Coin!" en dan een menuutje met "Phone, Gaming, Browsing, Productivity, Anything". Linksbovenin 1UP en rechtsbovening 2UP, in het midden bovenaan HI-SCORE van 30000. Alles in 8bit graphics

Wtf is dit? Geen enkele knop doet het. Is ie nu aan het installeren?

Sjongejonge Arian... Had toch een beetje geduld moeten hebben. xD

[ Voor 28% gewijzigd door Ary op 21-09-2011 15:56 ]

• MercenaryAtWork
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 23:05
Ik ben al een aantal weken aan het rondkijken voor een goede custom ROM voor op mijn HTC Desire (met Gingerbread). Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de officiele MIUI ROM. Nu volg ik de handleiding die vermeld staat op de officiele site van MIUI. Nu kom ik echter op het probleem uit dat Unrevoked3 niet werkt met 2.3.3. Nu lees ik hier vanalles over Revolutionary, levert mij dit hetzelfde resultaat op als Unrevoked? Zo nee welke stappen dien ik dan nog te ondernemen? Het zal een vraag zijn geweest die waarschijnlijk al tientallen keren is langsgekomen maar ik kan nergens het verschil vinden in begrijpelijke taal.

• Binnetie
Revolutionary doet hetzelfde. Alleen als je in de faq op hun site kijkt moet je na die tijd nog even een zipje installeren vanuit de recovery om roottoegang te krijgen.
Does Revolutionary give me root?
No. You will need to flash this zipfile from recovery.
Deze zipfile: http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip

[ Voor 35% gewijzigd door Binnetie op 21-09-2011 15:26 ]

• StarC
  • Laatst online: 04:29
Ik begrijp uit je verhaal dat je de 2.3 versie van HTC op je telefoon hebt gezet en dat je nu je toestel wilt rooten (of althans een custom recovery wilt zodat je een andere rom kan flashen).

hier een persoon met een desire die met behulp van revolutionary heeft kunnen rooten/custom recovery erop heeft kunnen zetten.

Wat betreft je keuze (MIUI): goede keuze alleen vind ik persoonlijk de versie van miui-au.com veel duidelijkere vertalingen hebben en ze hebben nog wat mods er standaard inzitten die handig zijn (zoals 4 way reboot (hotboot/recovery/bootloader/normaal)).

Edit:
Als ik op de site van revolutionary (http://revolutionary.io/) kijk begrijp ik hieruit dat het eigenlijk een samenvoeging is van wat eerst los was (custom recovery (Unrevoked) en S-off(AlphaRev))

Edit2:
Als je op windows zit, vergeet dan niet de fastboot drivers te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door StarC op 21-09-2011 15:55 ]

• MercenaryAtWork
Binnetie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:25:
Revolutionary doet hetzelfde. Alleen als je in de faq op hun site kijkt moet je na die tijd nog even een zipje installeren vanuit de recovery om roottoegang te krijgen.

[...]

Deze zipfile: http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip
Dankjewel voor de snelle reactie, op welke wijze kan ik deze dan installeren, heb er verder geen ervaring mee namelijk.

Edit. Ik zie zojuist StarC zijn post staan, dus mijn vraag is beantwoord.
janvanduschoten schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:01:
[...]

Lees de volgende keer even rustig de topicstart door, dan heb ik hem niet voor niets gemaakt ;)

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3
Dit heb ik gedaan, alleen kon er niet uit opmaken wat nu het verschil was tussen beide programma's, vandaar mijn vraag.

[ Voor 33% gewijzigd door MercenaryAtWork op 21-09-2011 16:05 ]

• janvanduschoten
MercenaryAtWork schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:14:
Ik ben al een aantal weken aan het rondkijken voor een goede custom ROM voor op mijn HTC Desire (met Gingerbread). Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de officiele MIUI ROM. Nu volg ik de handleiding die vermeld staat op de officiele site van MIUI. Nu kom ik echter op het probleem uit dat Unrevoked3 niet werkt met 2.3.3. Nu lees ik hier vanalles over Revolutionary, levert mij dit hetzelfde resultaat op als Unrevoked? Zo nee welke stappen dien ik dan nog te ondernemen? Het zal een vraag zijn geweest die waarschijnlijk al tientallen keren is langsgekomen maar ik kan nergens het verschil vinden in begrijpelijke taal.
Lees de volgende keer even rustig de topicstart door, dan heb ik hem niet voor niets gemaakt ;)

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Edit:
Dit heb ik gedaan, alleen kon er niet uit opmaken wat nu het verschil was tussen beide programma's, vandaar mijn vraag.
Uit de TS:
Hoe krijg ik root?

De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD scherm. Heb je de Android 2.3.3 versie, dan heb je Revolution nodig, kijk bij S-off.
Niet om lullig te doen, maar de volgende keer gewoon even lezen, dat voorkomt veel overbodige vragen. Lees de topicstart rustig door, er staat echt veel info in.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 21-09-2011 16:11 ]

• Binnetie
Je start je telefoon op in de recovery (volume down toets ingedrukt houden en dan aanzetten) Je komt dan in een heel simpel schermpje. Daar kies je voor recovery. In de recovery kies je voor install from sdcard. Zet het zipje in de root van je sd kaart dat werkt het makkelijkste. Je navigeert dan naar je sd kaart en kan hem zo installeren.

Zorg er wel voor dat je 'fast boot' uit hebt staan. Dan kan je uitzetten door naar instellingen-applicaties te gaan en deze af te vinken. Als je daarna Titanium backup installeerd kan je zo zien of je root hebt of niet. Via Rom manager uit de market kan je vervolgens een leuke rom installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 21-09-2011 16:12 ]

• MercenaryAtWork
janvanduschoten ik begrijp je reactie maar het ging mij juist om de verschillen in output die me niet duidelijk werden in de OP,

Dankjulliewel, dit heeft mij goed opweg geholpen!

• Mad Marty
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MercenaryAtWork schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:32:
janvanduschoten ik begrijp je reactie maar het ging mij juist om de verschillen in output die me niet duidelijk werden in de OP,

Dankjulliewel, dit heeft mij goed opweg geholpen!
En wat zijn die 'verschillen in output' (:?) dan? Afaik staat alles vrij duidelijk in de TS, maar als je suggesties ter verbetering hebt, laat die dan ook vooral horen, zodat de TS daarop aangepast kan worden! :)

Rail Away!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:24
weet iemand of 't ook zinvol is om de de nieuwste hboot (1.02) te gebruiken ten opzichte van 0.93?

• DaydreamBelieve
  • Laatst online: 12-09 20:01
Ik heb gisteravond mijn desire geroot en geupdate naar CyanogenMod-7.0.3. Alles netjes gewiped, sd-kaart geformatteerd met een ext3 partitie & apps2sd geinstalleerd.

Nu heb ik het probleem dat ik in de market sommige apps niet meer kan instelleren (bv. Whatsapp) ik klik hem aan hij geeft kort aan dat hij aan het downloaden is en dan houd het op, andere apps doen het wel gewoon.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1: Cache & gegevens gewist van de market app
2: permissies gefixed via rom manger
3: cache gewist: ( adb shell rm -r /data/data/com.android.vending/cache )
4: /cache/download folder leeg gemaakt en dit uitgevoerd.

Mijn volgende stap is het hele zootje maar weer wipen en opnieuw beginnen, heeft iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?

Verwijderd

DaydreamBelieve schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:55:
Ik heb gisteravond mijn desire geroot en geupdate naar CyanogenMod-7.0.3. Alles netjes gewiped, sd-kaart geformatteerd met een ext3 partitie & apps2sd geinstalleerd.

Nu heb ik het probleem dat ik in de market sommige apps niet meer kan instelleren (bv. Whatsapp) ik klik hem aan hij geeft kort aan dat hij aan het downloaden is en dan houd het op, andere apps doen het wel gewoon.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1: Cache & gegevens gewist van de market app
2: permissies gefixed via rom manger
3: cache gewist: ( adb shell rm -r /data/data/com.android.vending/cache )
4: /cache/download folder leeg gemaakt en dit uitgevoerd.

Mijn volgende stap is het hele zootje maar weer wipen en opnieuw beginnen, heeft iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?
Ik gebruik Titanium Backup (Pro) om voor het flashen van een nieuwe ROM alle apps te backuppen en waar nodig weer terug te zetten.

Voor dat je de ROM opnieuw flashed misschien een totale wipe proberen?

• janvanduschoten
stefanxxx511 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:43:
weet iemand of 't ook zinvol is om de de nieuwste hboot (1.02) te gebruiken ten opzichte van 0.93?
Ik zou hem zo laten als ik jou was. De enige reden voor mij een een andere Hboot te nemen is om meer ruimte te krijgen voor apps, en dat krijg je niet met 1.02. Hoogstens een beter beveiliging tegen rooten van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even hulp nodig, want ik snap het niet meer:

Mijn bluetooth werkt niet. Ik kan het wel aanzetten, maar het pairen houdt geen stand. Tevens zijn alle oude connecties die ik op mijn stock rom had bewaard gebleven in de lijst, echter kan ik ze niet wissen!

Na veel googlen blijkt dit vaker voor te komen (niet heel vaak, maar toch...) en ik vond het volgende stukje, welke ik exact heb uitgevoerd, maar niet wil werken.

SOLUTION
I do not know if every step is required but this is what solved the problem for me:
I ran the Terminal app and entered
su

(App requests root permissions, grant them). Then I went to the device's bluetooth settings with
cd /data/misc/bluetoothd

(Note the 'd' at the end). There I found a directory named by the bluetooth chip's ID, in my case '38:E7:D8:45:21:a4'. I renamed this directory
mv 3* hidden

, turned bluetooth off and back on and could use bluetooth again.

Ik krijg de melding ''can't cd to''
Ondertussen heb ik de radio geflashed naar de laatste versie, maar ook dat mocht niet werken.

Iemand die het bekend voorkomt en een oplossing weet?

Cyanogenmod 7.0.3
Radio 5.17.05.23

EDIT: Kom er net achter dat de GPS ook niets doet.
In welke hoek ga ik dit zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 25-09-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik had min of meer hetzelfde: Alleen kon ik nog net pairen en liep bleutooth dan als het ware vast. Van alles geprobeerd en uiteindelijk rom er overheen geflashed, en dat werkte. Dat zou je dus even kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Cyleo schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:47:
[...]

Ik had min of meer hetzelfde: Alleen kon ik nog net pairen en liep bleutooth dan als het ware vast. Van alles geprobeerd en uiteindelijk rom er overheen geflashed, en dat werkte. Dat zou je dus even kunnen proberen.
Dus jij zegt eigenlijk de complete rom opnieuw flashen? (soort fabrieks reset dus)

ben nog niet zo ervaren in de custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat als je de ROM opnieuw flasht, je dan niet een soort van fabrieksreset hebt maar dat bijna alle instellingen en voorkeuren er nog steeds inzitten, alle 5 homescreens bijv is dan zoals jij het hebt ingesteld. Tis het of die instellingen in een apart bestand opgeslagen worden. Misschien dat ROM-bouwers daarom steeds vragen om een volledige wipe omdat er restbestanden achterblijven die niet gereset/verwijderd/overgeschreven worden door de nieuwe ROM.

Ik maak uit Cyleo postje idd op dat je geen wipe hoeft te doen. Het is niet zo dat dat kwaad kan, werkt het niet helemaal lekker, dan wipe je het alsnog en installeer je de ROM voor de 3e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik gebruik graag Leedroid HD 3.3.3 v5 data++ versie (is dat wel een goede keus met een 16GB class2 kaartje??) alleen me geheugen raakt dus vol als ik teveel apps heb geinstalleert.
Naar mijn weten had ik dit probleem eerst niet heb al een full wipe geprobeert etc. ext3 size van 1GB (ook groter geprobeert)
Toestel is S-Off met cm7 r2 HBOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Gebruik nu aantal weken MIUI, bevalt zeer goed, behalve dat ik een enorme ster in me scherm heb gekregen, maar dat was me eigen schuld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:12:
Ik gebruik graag Leedroid HD 3.3.3 v5 data++ versie (is dat wel een goede keus met een 16GB class2 kaartje??) alleen me geheugen raakt dus vol als ik teveel apps heb geinstalleert.
Naar mijn weten had ik dit probleem eerst niet heb al een full wipe geprobeert etc. ext3 size van 1GB (ook groter geprobeert)
Toestel is S-Off met cm7 r2 HBOOT
Hoe zeker weet je dat je de data++ variant geinstalleerd hebt en niet per ongeluk de A2SD variant?

Hoeveel apps heb je dan geinstalleerd als je hem bijna vol hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wellicht dat iemand hier een antwoord kan geven op het volgende.

Ik heb CM7 draaien met data2sd gedaan met Data2SDInstallerX1.
Nu wil ik dit data2sd script vervangen door Darktremor's A2SD script maar gaat dit wel zomaar?

Kan ik niet (of moet ik) eerst het huidige script verwijderen en dan het nieuwe data2sd script draaien of kan ik dit klakkeloos eroverheen draaien?

Iemand hier ervaring in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:28:
[...]

Hoe zeker weet je dat je de data++ variant geinstalleerd hebt en niet per ongeluk de A2SD variant?

Hoeveel apps heb je dan geinstalleerd als je hem bijna vol hebt?
Omdat ik echt zeker weten die variant heb gedownload en ook de cm7 r2 hboot heb geinstalleert, de a2sd variant past er geeneens op geloof ik. Heb ook meerdere keren opnieuw geprobeert zonder succes. zo tegen de 40 extra apps geloof ik, maar data++ zet niets op de internal mem togh??

EDIT: Het is me ondertussen duidelijk dat data+ niet hetzelfde is als data2sd :F dus er wordt nog steeds data op internet mem gezet :/ Dat wordt dus weer apps verwijderen tot ik een leuke data2sd rom heb gevonden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TereZz op 25-09-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:07:
Mijn ervaring is dat als je de ROM opnieuw flasht, je dan niet een soort van fabrieksreset hebt maar dat bijna alle instellingen en voorkeuren er nog steeds inzitten, alle 5 homescreens bijv is dan zoals jij het hebt ingesteld. Tis het of die instellingen in een apart bestand opgeslagen worden. Misschien dat ROM-bouwers daarom steeds vragen om een volledige wipe omdat er restbestanden achterblijven die niet gereset/verwijderd/overgeschreven worden door de nieuwe ROM.

Ik maak uit Cyleo postje idd op dat je geen wipe hoeft te doen. Het is niet zo dat dat kwaad kan, werkt het niet helemaal lekker, dan wipe je het alsnog en installeer je de ROM voor de 3e keer.
Dat is precies wat ik bedoelde. Gewoon de rom die je nu hebt opnieuw flashen (of de update ervan mag ook) zonder te wipen, mocht het dan nog niet werken, dan zal je toch moeten wipen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Even een vraagje wat mij niet duidelijk is. (gaat vooral om rooten)

Situatie nu:
Insertcoin 1.05
Root = RA-desire v2.0.0

Wat wil ik:
Insert coin 1.14 en nieuwe sd card.

Mijn vraag en wat ik dus niet helemaal begrijp, moet ik nu een andere root hebben? of kan ik de rom gewoon op de sd card zetten (nadat sd card is klaargemaakt enz.)
Moet ik A2SD CM7 HBOOT met unrevoked laden?

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 26-09-2011 14:14 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je haalt een paar dingen door elkaar.
Je toestel is geroot en zal dat ook gewoon blijven. Je custom recovery is nu van Amon_RA en die kan ook gewoon zo blijven.
Volgens mij wil je een andere Hboot (de CM7 versie), en dat kun je alleen doen als je toestel ook S-off is.Als je nog nooit iets hebt gedaan met je Hboot dan heb je nog de stock versie dus zoals hij nieuw is geleverd. Wil je een ROM flashen die een ander Hboot nodig heeft, dan moet je je toestel S-off maken en een andere Hboot flashen met een van de programma's uit de TS(staat bij S-off verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insertcoin 1.1.4 werkt niet helemaal lekker. Lees het topic op xdadevelopers maar ff door. Ik raad je die rom op dit moment niet aan als je een stabiele rom wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

thx,

nu staat er op xda dat m'n hboot of CM7 moet zijn of a2sd+ stock, kan het zijn dat ik "vroeger" de a2sd+ stock heb geladen met unrevoked?

[ Voor 186% gewijzigd door Pinin op 26-09-2011 16:41 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan je vanuitgaan aangezien Unrevoked je toestel niet s-off kan maken. Herstart je phone en houdt power en vol down ingedrukt. Helemaal bovenaan staat s-on als het goed is en anders toch nog s-off...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gadgetfun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 10:12
Mijn HTC desire zit vast op de witte scherm met groene HTC Logo.
Batterij heb ik er al 5 keer uitgehaald voor periodes varierend tussen 5 en 15 minuten.
Als ik de batterij er weer in doe en dan op de powerknop druk, krijg ik de witte scherm met logo.
Ik probeer dan met volume knop naar beneden en tegelijk powerknop indrukken in de bootloader menu te komen of iig een menu. Er gebeurd niks, waar ik ook op druk.
De witte scherm en logo wijkt niet.

Voorgeschiedenis:
Ik was bezig met het updaten van mijn Cyanogenmod 7.01 naar de nieuwste nightly 210 (26 sept 2011).
Ik had met NANDroid een backup gemaakt. Op de SD kaart had ik de zip file met de nightly. Met ROM manager heb ik getracht de .zip bestand van mijn SD card te installeren als nieuwe ROM. Ik had hem niet helemaal gewiped, maar alleen de update optie gekozen.
Hij starte met uitpakken ...en leek te herstarten. Ik liet de telefoon met rust in de hoop dat hij zichzelf zou restarten. Maar er gebeurde dus niks. Witte scherm met logo...
Daarna begon ik dus met het verwijderen van de batterij en heeel veel zoeken op google.
Maar ik kom er zelf niet uit. Bijna iedereen geeft aan dat je start met volume knop indrukken + powerknop...maar dat werkt dus juist niet!!

Iemand ideeen? Ik zou heel graag een factory reset doen, maar kan niet in de bootloader scherm komen om recovery te doen.

Edit: Het is nu tijdens mijn tiende poging wel gelukt om in de bootloader te komen!!
Nu onderneem ik deze stappen:
[1]To fix a bootloop/ stuck on HTC Screen:
[STEP1]- do a battery pull to power off the device (as this is the only way to do so when stuck in a bootloop)
[STEP2]- hold the VOLUME DOWN button and the POWER button to boot into the bootloader
[STEP3]- use the VOLUME UP/DOWN buttons to navigate, and POWER to select. Navigate to RECOVERY.
[STEP4]- select "mounts & storage" and then select the following options
[STEP5]- format boot
[STEP6]- format system
[STEP7]- format data
[STEP8]- format cache
[STEP9]- format sd-ext (IF YOU HAVE IT)
[IF YOU HAVE A BACKUP]
[STEP10a]- go back to the main menu, select "back up & restore", select "restore" and restore the latest working backup

Ik denk dat het nu gaat lukken om te restoren .... pfffiiewww

Voor mij hierna geen nightly meer, maar gewoon Cyanogenmod 7.1 RC1

[ Voor 25% gewijzigd door gadgetfun op 26-09-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 14:34
HTC Desire
Android 2.3.5 by MIUI XJ ROM
SJ_Honeycomb theme i.c.m. Go Launcher EX

Ik heb heb probleem dat mijn telefoon soms uitvalt. Soms gebeurd het een week niet en dan weer 3x op één dag en nu zelfs al twee keer in één uur. Ik kan er niet echt pijl om trekken, soms na het beeindigen van een gesprek en soms wanneer ik hem gewoon uit mijn broekzak haal. Enig idee hoe ik de oorzaak kan achterhalen, wordt er in de telefoon ergens een logje geregistreerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Card Nox schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:47:
HTC Desire

Ik heb heb probleem dat mijn telefoon soms uitvalt. Soms gebeurd het een week niet en dan weer 3x op één dag en nu zelfs al twee keer in één uur. Ik kan er niet echt pijl om trekken, soms na het beeindigen van een gesprek en soms wanneer ik hem gewoon uit mijn broekzak haal. Enig idee hoe ik de oorzaak kan achterhalen, wordt er in de telefoon ergens een logje geregistreerd oid?
Oke. Dit had ik dus ook. Alleen met;
HTC Desire
Android 2.3.5 by Oxygen 2.2.2
Transparant theme icm Go Launcher EX

Ik heb hierna mijn telefoon moeten reflashen met een nieuwe oxygen. Heb vervolgens weer een dag lopen kloten met instellingen en het weer gekregen zoals het was. Na een dag liep het weer vast! Precies wat je beschrijft. Telefoon valt uit e.d. Op totaal random momenten.Dit heb ik serieus 4 keer geprobeerd.

Nadat ik weer alles had gereflasht besloten om eens ADW launcher te proberen. En zie daar, geen moment meer een probleem gehad!

Conclusie (wat mij betreft); skip Go Launcher EX en ga voor ADW (die overigens fijner is zelfs!)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb zelf Launcher Pro, ADW, SPB, en nog andere waarvan ik de naam ben vergeten getest na de standaard HTC launcher en de MIUI launcher. Persoonlijk vond ik Go Launcher EX het fijnst. Echter als daar het probleem ligt dan switch ik (met spijt). For now ga ik even de MIUI launcher gebruiken en checken of het probleem zich nog voordoet of niet. Thanks 4 the tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hehe. Neem mijn mening ook maar met een korreltje zout. Ik ben ook al vaak veranderd. Momenteel ligt mijn favo bij ADW. Ik heb ook erg genoten van Launcher Pro.

Succes in ieder geval

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Na mijn perikelen met niet werkende bluetooth en GPS, de CM7 rom tot twee keer toe geflashed, opnieuw gewiped enz.. Op de een of andere manier bleven bepaalde apps uit zichzelf terugkomen en weigerde BT en GPS nog steeds.

Dus van de nood een deugd gemaakt en Ginger Villain er op gezet. Gelijk weer alles gewiped en opnieuw gepartitioneerd. Even een probleem met "proces.android.phone" gehad, en nu werkt alles (zover ik kan zien, dus ovb :+ )

Bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:18:
Gebruik nu aantal weken MIUI, bevalt zeer goed, behalve dat ik een enorme ster in me scherm heb gekregen, maar dat was me eigen schuld :+
Beter een ster in je scherm dan andersom :9

MIUI ziet er wel heel erg fancy uit, en ik wil het ook zeker gaan proberen. Maar Insertcoin bevalt me momenteel erg goed :) Wel doet hij soms even lastig met het scherm unlocken (dat komt denk ik omdat hij terugclockt naar 245 mhz als het scherm uitstaat). Hij moet dan even op gang komen.

Zoals iemand hier een poosje terug al zei: als je het 1x in de vingers hebt dan blijf je ROMs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pinda powerrr schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:
Na mijn perikelen met niet werkende bluetooth en GPS, de CM7 rom tot twee keer toe geflashed, opnieuw gewiped enz.. Op de een of andere manier bleven bepaalde apps uit zichzelf terugkomen en weigerde BT en GPS nog steeds.

Dus van de nood een deugd gemaakt en Ginger Villain er op gezet. Gelijk weer alles gewiped en opnieuw gepartitioneerd. Even een probleem met "proces.android.phone" gehad, en nu werkt alles (zover ik kan zien, dus ovb :+ )

Bedankt voor de tips ;)
GV is ook een prima rom, eigenlijk nog steeds een CM, maar dan aangepast ;) Wel veel gebruiksvriendelijker met de GV app etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

L0g0ff

omg

Card Nox schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:47:
HTC Desire

Hij wordt toevallig ook niet heel erg warm? Ik heb mijn tel al een keer terug moeten sturen voor een boardswap omdat hij elke keer uitviel.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

pinda powerrr schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:

Bedankt voor de tips ;)
Ik ga morgen weer terug vanwege dezelfde redenen. Was van GV naar deze gegana

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Pinin

Pinin

Weet iemand hoe je een add-on van de site van insertcoin installeert?
en wat is het verschil met downloaden van de market.
Het gaat o.a om de app "led me know"

http://insertcoin-roms.org/htc-desire/download

[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 28-09-2011 10:54 ]

www.casarodriguillo.com

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit doe je op dezelfde manier als dat je een rom installeerd. Dus via je recovery :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Pinin schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:53:
Weet iemand hoe je een add-on van de site van insertcoin installeert?
en wat is het verschil met downloaden van de market.
Het gaat o.a om de app "led me know"

http://insertcoin-roms.org/htc-desire/download
Je bent zeker niet de eerste die dit vraagt: Binnetie in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Een tijdje geleden heb ik mijn HTC Desire geroot en de CM7 ROM erop gezet. Na een crash draai ik nu weer de standaard HTC ROM. Binnenkort wil ik wel weer wat anders, maar ik wil dan eerst meer geheugen voor apps. Want ik merk nu met de standaard ROM, dat het echt belachelijk weinig is wat er beschikbaar is voor apps en data.

Ik begrijp alleen niet goed wat je moet doen om je interne opslag uit te breiden, zodat er genoeg ruimte is voor apps en data.
De Desire heeft 154 MB beschikbaar voor data en apps. Ik weet dat je doormiddel van je toestel s-off te maken, je die indeling kan veranderen zodat je die 256 MB kunt vergroten. Nu wil ik met s-off maken eerlijk gezegd even wachten. Sowieso omdat er niet heel veel ruimte bij komt. (Correct me if I wrong, wat ik hier allemaal zeg)

Nu dacht ik dat het ook mogelijk was om van je SD kaart ruimte te gebruiken, dat dan zo gezegd bij je interne geheugen wordt getrokken. Maar klopt dit wat ik zeg? Of gebruik je dan in plaats van het interne geheugen een bepaalde ruimte op je SD kaart? Moet je speciale dingen doen (speciale ROM’s, andere aanpassingen, etc) om het werkend te krijgen, dat al je data en apps op de SD kaart komen?
Nu is het natuurlijk zo dat je bepaalde apps wel op de SD kaart kunt zetten, maar lang niet alles. Hier wil ik dus vanaf.
Zijn er ook risico’s en nadelen aan het plaatsen van alle apps en data op de SD kaart?

Nu is het zo:
System ROM 262 MB, 7MB vrij
Internal 154 MB, 15.7 MB vrij

System ROM wordt alleen gebruikt om de ROM op te plaatsen? En het Internal gedeelte voor apps en data?
Wat ik dus wil is bijvoorbeeld 2GB op mijn SD kaart gebruiken alleen voor apps en data. Er zit een 16GB kaart in die net gevuld is met ongeveer 2GB, dus dat is geen probleem.

Daarnaast zou ik ook willen dat je ‘ingebakken’ apps kunt verwijderen, maar hier heb ik ook nog niks voor gevonden. Zijn hier ook risico’s aan verbonden om die te verwijderen? Met Titanium Backup kun je eea wel verwijderen, maar het lijkt dan dat niet alles verdwijnt.

• Maranello
Buffalo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:30:
Nu dacht ik dat het ook mogelijk was om van je SD kaart ruimte te gebruiken, dat dan zo gezegd bij je interne geheugen wordt getrokken. Maar klopt dit wat ik zeg? Of gebruik je dan in plaats van het interne geheugen een bepaalde ruimte op je SD kaart? Moet je speciale dingen doen (speciale ROM’s, andere aanpassingen, etc) om het werkend te krijgen, dat al je data en apps op de SD kaart komen?
Nu is het natuurlijk zo dat je bepaalde apps wel op de SD kaart kunt zetten, maar lang niet alles. Hier wil ik dus vanaf.
Zijn er ook risico’s en nadelen aan het plaatsen van alle apps en data op de SD kaart?
Wat je bedoeld is Apps2SD+ om alle apps (met dalvik-cache) naar SD te zetten of Data2SD/Data2Ext om alle data inclusief apps naar SD te zetten. In tegenstelling tot Data++ (welke wel meest optimaal is) heb je voor die methoden geen S-Off nodig.

Bedenk je dat hoe meer gegevens je op je SD op gaat slaan, hoe meer toegang er word gevraagd. Dit kan, zeker bij Data2SD, een bottleneck worden en meer schrijfacties naar SD heeft ook invloed op de levensduur ervan. Class 6 SD of hoger word algemeen aanbevolen. Apps2SD+ en Data++ worden het meest gebruikt omdat deze het meest optimaal zijn. Data2SD word vaak als laggy ervaren, zelfs met een snelle SD. Ik zou dus voor een rom met Apps2SD+ gaan.

Ik heb een suggestie naar de topicstarter gestuurd om de verschillen ook in de startpost op te nemen
System ROM wordt alleen gebruikt om de ROM op te plaatsen? En het Internal gedeelte voor apps en data?
Wat ik dus wil is bijvoorbeeld 2GB op mijn SD kaart gebruiken alleen voor apps en data. Er zit een 16GB kaart in die net gevuld is met ongeveer 2GB, dus dat is geen probleem.
Klopt. 2GB ext3-partitie aanmaken en de rest fat32. Zie startpost.
Daarnaast zou ik ook willen dat je ‘ingebakken’ apps kunt verwijderen, maar hier heb ik ook nog niks voor gevonden. Zijn hier ook risico’s aan verbonden om die te verwijderen? Met Titanium Backup kun je eea wel verwijderen, maar het lijkt dan dat niet alles verdwijnt.
Simpele zoekterm als "android remove system apps" brengt je waar je wilt. Dit bijvoorbeeld. Verwijder zowel de app apk als de widget apk, dan zou wel alles moeten verdwijnen. Makkelijker dan via de adb-shell gaat het niet, volgens mij.

• Buffalo
Maranello schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:26:
[...]

Wat je bedoeld is Apps2SD+ om alle apps (met dalvik-cache) naar SD te zetten of Data2SD/Data2Ext om alle data inclusief apps naar SD te zetten. In tegenstelling tot Data++ (welke wel meest optimaal is) heb je voor die methoden geen S-Off nodig.

Bedenk je dat hoe meer gegevens je op je SD op gaat slaan, hoe meer toegang er word gevraagd. Dit kan, zeker bij Data2SD, een bottleneck worden en meer schrijfacties naar SD heeft ook invloed op de levensduur ervan. Class 6 SD of hoger word algemeen aanbevolen. Apps2SD+ en Data++ worden het meest gebruikt omdat deze het meest optimaal zijn. Data2SD word vaak als laggy ervaren, zelfs met een snelle SD. Ik zou dus voor een rom met Apps2SD+ gaan.

Ik heb een suggestie naar de topicstarter gestuurd om de verschillen ook in de startpost op te nemen

[...]

Klopt. 2GB ext3-partitie aanmaken en de rest fat32. Zie startpost.

[...]
Simpele zoekterm als "android remove system apps" brengt je waar je wilt. Dit bijvoorbeeld. Verwijder zowel de app apk als de widget apk, dan zou wel alles moeten verdwijnen. Makkelijker dan via de adb-shell gaat het niet, volgens mij.
Bedankt voor al deze nuttige info. Als je dus Apps2SD+ of Data++ wilt gebruiken zit dit dus al in een ROM, en kun je achteraf niet downloaden en installeren?

Met de CM7 ROM had ik wel een 1 GB Ext3 partitie aangemaakt, maar dit was dan blijkbaar niet voor apps en data? Want als ik in Titanium Backup kijk, zag ik daar dat mijn Internal geheugen bijna vol was, na apps geinstalleerd te hebben.

Goed om in de gaten te houden dat veel apps op de SD een bottleneck kunnen vormen, en er wellicht veel toegangsacties worden gevraagd. Is het wel zo dat de telefoon sneller wordt als de apps en data op de SD kaart terrecht komen, en de Internal ontzien wordt? En dan ga ik uit van 2GB opslag voor apps en data.
Het is niet zo dat ik de hele market leeg ga downloaden, misschien is 1 GB zelfs al genoeg, en zal er uiteindelijk misschien 300 MB max aan apps en data op staan. Dan heb je nog speling natuurlijk.

De data waar we het hier over hebben is trouwens toch data met betrekking tot apps? Geen data zoals muziek en foto's, etc?

• Maranello
Buffalo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:17:
[...]
Bedankt voor al deze nuttige info. Als je dus Apps2SD+ of Data++ wilt gebruiken zit dit dus al in een ROM, en kun je achteraf niet downloaden en installeren?
Darktremor A2SD is achteraf te installeren. Afhankelijk wat voor commands je meegeeft kan je ook nog Dalvik-cache mee verplaatsen (dat is de plus achter A2SD+ zonder Dalvik is het gewoon A2SD)
Met de CM7 ROM had ik wel een 1 GB Ext3 partitie aangemaakt, maar dit was dan blijkbaar niet voor apps en data? Want als ik in Titanium Backup kijk, zag ik daar dat mijn Internal geheugen bijna vol was, na apps geinstalleerd te hebben.
Bij CM7 moet je Darktremor ook nog los toepassen (misschien vergeten?)
Goed om in de gaten te houden dat veel apps op de SD een bottleneck kunnen vormen, en er wellicht veel toegangsacties worden gevraagd. Is het wel zo dat de telefoon sneller wordt als de apps en data op de SD kaart terrecht komen, en de Internal ontzien wordt? En dan ga ik uit van 2GB opslag voor apps en data.
Het is niet zo dat ik de hele market leeg ga downloaden, misschien is 1 GB zelfs al genoeg, en zal er uiteindelijk misschien 300 MB max aan apps en data op staan. Dan heb je nog speling natuurlijk.
Niet zozeer veel apps (tenslotte gebruik je ze toch nooit allemaal tegelijk). Het is vooral de combinatie van data, apps, (dalvik-)cache en ook nog je muziek/films/foto's
De data waar we het hier over hebben is trouwens toch data met betrekking tot apps? Geen data zoals muziek en foto's, etc?
Klopt, systeem en app data en settings. Zgn /data map van Android. In de startpost staat een link naar een document met meer technische achtergrond

• Card Nox
OhMyGod schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:46:
[...]

Hij wordt toevallig ook niet heel erg warm? Ik heb mijn tel al een keer terug moeten sturen voor een boardswap omdat hij elke keer uitviel.
Nee. Sinds maandag ook geen vastloper meer gehad (afkloppen).

• Buffalo
Maranello schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:27:
[...]

Darktremor A2SD is achteraf te installeren. Afhankelijk wat voor commands je meegeeft kan je ook nog Dalvik-cache mee verplaatsen (dat is de plus achter A2SD+ zonder Dalvik is het gewoon A2SD)
[...]
Bij CM7 moet je Darktremor ook nog los toepassen (misschien vergeten?)
Bij CM7 heb ik toen inderdaad niet Darktremor toegepast. Als ik dit dus doe, heb ik al bereikt wat ik eigenlijk wil? CM7 vind ik voor de rest namelijk wel een fijne ROM.
[...]
Niet zozeer veel apps (tenslotte gebruik je ze toch nooit allemaal tegelijk). Het is vooral de combinatie van data, apps, (dalvik-)cache en ook nog je muziek/films/foto's
Muziek/films/foto's komen dus toch in het Ext3 gedeelte te staan? Dit sla je normaal toch op het FAT gedeelte op? Als dit zo is kan ik net zo goed een Ext3 partitie van 16GB maken, maar dit is volgens mij niet de bedoeling?
[...]
Klopt, systeem en app data en settings. Zgn /data map van Android. In de startpost staat een link naar een document met meer technische achtergrond

• Maranello
Buffalo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:36:Muziek/films/foto's komen dus toch in het Ext3 gedeelte te staan? Dit sla je normaal toch op het FAT gedeelte op? Als dit zo is kan ik net zo goed een Ext3 partitie van 16GB maken, maar dit is volgens mij niet de bedoeling?
Nee, de ext-partitie is voor systeem- en applicatietoepassingen. Je eigen data zoals films, muziek, foto's en documenten komen op je FAT, zodat je heb ook als usb-disk kan benaderen. Daar is Android ook op ingericht. Maar die 2 partities staan fysiek natuurlijk hetzelfde SD-kaartje, dat is wat ik bedoelde met die combinatie.

Voorbeeld: Ik heb nu zelf een ROM met A2SD+ en ik heb haperingen in de muziek als ik een app tegelijk installeer, al is dat iets wat ik normaal al niet tegelijk doe.

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Als je de 1e keer je Desire met CM7 reboot (nadat deze gewoon is geflashed en al gebruikt is), duurt dit dan lang? Ik zit al 5 minuten naar het CM7 laad scherm te kijken...

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• janvanduschoten
5 minuten is wel lang, ik zou hem nog eens rebooten. Als je net een apps2sd script hebt geflashed duurt het wel een tijdje en reboot hij ook een paar keer.

• Knud

Knud

Sandvich

Heb de batterij er al uit gehaald en opnieuw gestart, maar geen verschil. Zit nu weer al ruim 5 minuten te kijken.

Had eerst CM7, daarna Gapps en daarna de apps2sd script geflashed (uit de TS). Wellicht opnieuw flashen?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• Zobat
wipe anders de cache eerst nog een keer

• Knud

Knud

Sandvich

Helaas, geen effect. Ga toch maar proberen opnieuw te flashen.

edit: Na het flashen doet ie het iig weer :-)
Nu mn batterij nog opnieuw kaliberen.

[ Voor 41% gewijzigd door Knud op 29-09-2011 14:06 ]

• Knud

Knud

Sandvich

Na weer een reboot blijft ie weer laden en laden.
(Was wel bezig met batterij kalibratie, wat niet echt lijkt te lukken trouwens)

Misschien toch maar een andere rom proberen.

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Een maand geleden heb ik op mijn Desire de nieuwste Android geinstalleerd via HTC (Android 2.3.3)

Nu wil ik mijn telefoon gaan rooten en er een andere ROM op zetten met Apps2SD. Dat rooten werkt dus niet met Reflash, omdat ik Android 2.3 heb. Ik heb nu dus met Revolutionary gedaan via de S-OFF manier, zoals beschreven staat in de OP.

Als ik mijn telefoon opstart met Powerbutton en Back button krijg ik een wit scherm waarop staat:
Revolutionary
BRAVO PVT4 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.10002
etc...

Om een ext partitie te maken op mijn SD kaart heb ik ROM Manager geinstalleerd, alleen als ik deze open geeft hij aan dat Superuser niet gevonden is en dat ik mijn telefoon moet rooten.

Is deze nu geroot of niet? (wat is het verschil tussen S-OFF en rooten?) En wat moet ik evt. doen om hem te rooten?

Alvast bedankt!

• Maranello
Dennisonline schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:48:
Is deze nu geroot of niet? (wat is het verschil tussen S-OFF en rooten?) En wat moet ik evt. doen om hem te rooten?
Uit de Revolutionary FAQ:
Does Revolutionary give me root?
No. You will need to flash this zipfile from recovery.
http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary

Misschien ook iets voor de TS.

• Cyleo
Komt inderdaad erg vaak langs. Makkelijkste manier om te checken of je root hebt: Kijk of je superuser hebt en of deze om permissies vraagt bij een programma dat root nodig heeft.

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Bedankt voor het antwoord! Misschien handig voor de TS inderdaad, zoals het er nu staat is het niet helemaal duidelijk.

• Knud

Knud

Sandvich

Intussen een andere rom geinstalleerd (LeeDrOiD HD port) en deze werkt nu wel, ook na een reboot.
Moet nog wel de batterij opnieuw kaliberen.

Heb ik bij CM7 dan wellicht iets verkeerds gedaan? Of kan het liggen aan de Battery Calibrator App (http://forum.xda-develope...p?p=9583271&postcount=340)?

Verwijderd

Ik draai momenteel Oxygen 2.2.2. Werkt prima op zich. Ik heb de laatste versie van 'Superuser' geïnstalleerd. Nu zegt dit programma dat mijn su binary verouderd is. Als ik dit probeer te updaten gaat alles goed maar hij blijft hangen op " /System als rw heraansluiten ... Okey!" . Heeft een van jullie dit probleem toevallig ook?

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:47:
Ik draai momenteel Oxygen 2.2.2. Werkt prima op zich. Ik heb de laatste versie van 'Superuser' geïnstalleerd. Nu zegt dit programma dat mijn su binary verouderd is. Als ik dit probeer te updaten gaat alles goed maar hij blijft hangen op " /System als rw heraansluiten ... Okey!" . Heeft een van jullie dit probleem toevallig ook?
Daarvoor is een patch verschenen in de market ;)

Verwijderd

En hoe installeer ik deze patch? Of onder welke naam kan ik deze patch vinden?

Edit: Ik heb ' Superuser Update Fixer' inmiddels geinstalleerd, die crasht op het moment ik een 'fix' uitvoer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:01 ]

Verwijderd

Ik wil de market downgraden op een Leedroid HD, vooralsnog geen succes, doodeenvoudig de update uninstalleren resulteert in meteen hergeinstalleerde nieuwste market.

Ik vind de nieuwste market maar niks :z

Iemand tips? Ben al aan het googlen maar nog geen succes...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:15 ]

• janvanduschoten
Dennisonline schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor het antwoord! Misschien handig voor de TS inderdaad, zoals het er nu staat is het niet helemaal duidelijk.
janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

Bij stap 10 onder het s-off verhaal staat het vermeld, compleet met linkje. Wat was er dan niet duidelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 29-09-2011 22:35 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.