[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 161.469 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:30
a2sd kun je wel uitschakelen, echter is er dan maar +- 148MB voor apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Nieker schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:22:
[...]

Sense gaat natuurlijk wel verder dan je launcher. De reden dat ik bij sense blijf is omdat de call screen, smart dialer en de agenda gewoon ongelofelijk goed werken. Voorlopig ben ik nog geen waardige alternatieven tegen gekomen... Langs de andere kant, het is ook wel even geleden dat ik gezocht heb :)
Ja joh, allemaal welbekend bij mij. Het uit de custom rom slopen van Sense betekent bij mij dan ook meteen de meeste andere Sense-gerelateerde zaken eruit. Maar ik mis helemaal niets qua functionaliteit, heb ook maar weinig nodig (bellen, email, sms, whatsapp, navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Waarom doet de camera app zo gek? In Mildwild 1.9 wilde hij niet scherpstellen, en nu in oxygen na een paar perfecte fotos zeurt ie steeds dat ik eerst SD-card erin moet doen. Natuurlijk zit ie erin, en hij is ook niet vol of zo.

Klinkt bekend?

Heb het al gevonden: als je foto maakt en je drukt niet duidelijk op annuleren of op opnieuw en dan op de captureknopje, dat vind de camera app niet zo fijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 20:42
de Desire s heeft android 2.3.5 en sense 3.0 die bij mijn weten wel soepel draait, en zoveel verschil is er toch niet tussen beide telefoons.
Is er een custom rom voor de Desire die gebaseerd is op de S firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:43:
Waarom doet de camera app zo gek? In Mildwild 1.9 wilde hij niet scherpstellen, en nu in oxygen na een paar perfecte fotos zeurt ie steeds dat ik eerst SD-card erin moet doen. Natuurlijk zit ie erin, en hij is ook niet vol of zo.

Klinkt bekend?

Heb het al gevonden: als je foto maakt en je drukt niet duidelijk op annuleren of op opnieuw en dan op de captureknopje, dat vind de camera app niet zo fijn.
Getest in v1.8 door 15 foto's snel achter elkaar te maken en ben geen probleem tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:03:
[...]

Getest in v1.8 door 15 foto's snel achter elkaar te maken en ben geen probleem tegengekomen.
Lama, kan het probleem niet meer reproduceren. Het probleem zat hoofdzakelijk in whatsapp, via de gewone camera app werkte het vlekkeloos.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:07:
[...]

Lama, kan het probleem niet meer reproduceren. Het probleem zat hoofdzakelijk in whatsapp, via de gewone camera app werkte het vlekkeloos.
Heb wel ff geprobeerd wat je aangaf via whatsapp, maar ik kon het ook niet reproduceren...houden we het op een tijdelijke glitch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ;)

Ff een vraagje: welke Hboot heb jij voor mildwild? Oxygen r2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:13:
ok ;)

Ff een vraagje: welke Hboot heb jij voor mildwild? Oxygen r2?
CM7r2. Had overigens na flash van v1.9 dat ik de nandroid van v1.8 niet kon restoren...vreemd. Moest dus v1.8 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb ook CM7r2. 1.8 heb ik probleemloos gerestored via 4ext backup/restore in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:20:
Oke, ik heb ook CM7r2. 1.8 heb ik probleemloos gerestored via 4ext backup/restore in recovery.
Ok. Tot nu toe slechts 1x eerder tegengekomen (van de 100-den keren rom flashen / restoren). Ik gebruik amonra recovery. Ik houd deze ook maar op een tijdelijke glitch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu we toch over mildwild aan het praten zijn
Originally Posted by mildwild View Post

thank you..today comes V-2PointZero Color Editon..on monday comes
V-2PointZero ICS Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Even een vraag, moet ik ook een andere radio flashen oid nadat ik mn stock HBOOT vervangen heb door de Oxygen HBOOT?

Heb nu nog stock HBOOT en wil naar Oxygen HBOOT met Oxygen Rom maar wou dit graag nog weten voordat ik aan de slag ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:28:
Nu we toch over mildwild aan het praten zijn
[...]
Ja had ik gezien, benieuwd naar de nieuwe versie maandag...tot nu toe zie ik geen reden voor een upgrade van v1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:12:
Ik heb er inmiddels ook ICS op draaien.
Draait best goed.
hier is het topic op xda-developers.
Je moet nu deze rom hebben en deze kernel.
Let wel op: je moet ext2, 3 of 4 partitie op sd kaart hebben voor de apps (ext4 is natuurlijk beste...).
Ik ga hem morgen installeren. Draai nu Runnymede maar heb afgelopen 4 dagen een aantal maar een spontaan zwart beeld --> telefoon ineens uit. gehad.

Nog tips of bugs tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 22:01
Ik heb zojuist mijn telefoon geroot omdat ik problemen had met de opslagruimte. Ik heb de rom SGBS gebruikt en nu weer mijn telefoon zover geconfigureerd. Ik heb nu 129 mb vrije ruimte (na het installeren van +/- 10 apps). Heb ik het wel goed gedaan? Moet ik zelf nog Apps2sd downloaden of doet de telefoon het nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Paul!
Welke rom? ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Die bovenaan staat in het lijstje op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
SmiGueL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:29:
[...]

Welke ROM? (XDA linkje:))
Als de ROM's wat stabieler worden dan zal ik ook zeker overstappen :*)

Ik zit nu nog op de laatste InsertCoin ROM, werkt ook echt super :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660 is de ICS rom voor de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Paul!
ics 0.4.1 dus? SGBS... beter opletten, sorry, die ken ik niet :z

Voor de gene die sneller ICS willen downloaden:
http://code.google.com/p/desireics/downloads/list

[ Voor 21% gewijzigd door brambo123 op 09-12-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ja, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Verder heb ik het hele stappenplan uit de TS gevolgd, maar mij is het onduidelijk of apps2sd er nu opstaat of niet en of mijn geheugen weer volloopt. Hoe kan ik dit controleren en wie kan mij anders een stappenplan geven om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Laguna

Connaisseur

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:39:
a2sd kun je wel uitschakelen, echter is er dan maar +- 148MB voor apps :)
Aangezien RoD de Oxygen Hboot gebruikt klopt dat niet, daarbij heb je namelijk nog 332MB voor apps.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Paul! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:21:
Ja, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Verder heb ik het hele stappenplan uit de TS gevolgd, maar mij is het onduidelijk of apps2sd er nu opstaat of niet en of mijn geheugen weer volloopt. Hoe kan ik dit controleren en wie kan mij anders een stappenplan geven om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurd.
Als je de ROM hebt geflashed en op de juiste manier een ext-partitie hebt aangemaakt (wat je waarschijnlijk hebt gedaan, anders zou je telefoon waarschijnlijk niet opstarten), dan zou apps2sd(+) gewoon moeten werken. Je kunt dit nog even checken met bijvoorbeeld Titanium Backup (zie ook voor voorbeelden de in dit topic geposte screenshots van Titanium).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb ti backup nu gedownload, die geeft aan:
System rom: 262 mb (24,6 mb vrij)
Intern: 154 mb (131 mb vrij)
Sd kaart : 3,44 gb (3,44 gb vrij)
Sd kaart (a2sd): 479 mb (399 mb vrij)

Als ik het zo bekijk denk ik wel dat het gelukt is. Moet ik nu verder nog stappen ondernemen om te voorkomen dat hij weer geheugenproblemen krijgt? Of verplaatst de telefoon alles nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo lui :)

ik heb op mn gerootte Desire Miui geinstalleerd. maar telkens als ik mn mobiel ff uit zet of reboot dan blijf hij op het revo scherm staan en gaat hij niet verder. dus moet ik weer helemaal opnieuw flashen. best irritant.

dit zijn de specs.

AlphaRev
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
TOUCHPANEL SYNW0101
RADIO-5.11.05.27
Aug 10 2010,

de versie die ik heb geïnstalleerd is

miuinl_Desire-1.12.9_Signed.zip

alle hulp is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Martijn Meijer
Volgens mij heb je een oude radio versie, laatste is 5.17.05.23 (zie dit topic op xda)
Misschien die eerst updaten.

Voor de ICS liefhebbers:
Inmiddels is beta 0.1 uit, draait nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:19:
@Paul!
ics 0.4.1 dus? SGBS... beter opletten, sorry, die ken ik niet :z

Voor de gene die sneller ICS willen downloaden:
http://code.google.com/p/desireics/downloads/list
SGBS is gewoon een rom gebaseerd op sense 2.1 (en het was oorspronkelijk een insertcoinrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@bitjesmaker (of iemand anders...)

De "push button" om MildWild v2.0 te dl-en in het draadje op xda werkt (nog steeds) niet...wordt daar zolangzamerhand nogal ibbig van. Waarom niet een gewone dl link.... :X

Ik zou 'm even willen uitproberen. Zou iemand misschien een linkje kunnen plaatsen? Alvast dank.

Edit : nevermind, mijn verzoek op xda is al ingewilligd :)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 10-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorrie gozer, ben met aanbiedingen bezig in de andere topic. Anoniem: 237909 in "Android Market en applicaties - Deel 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
No worries, ben 'm al aan 't dl-en via een dropbox linkje net geplaatst op xda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 14:14
dafmay schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:16:
[...]

CM7r2. Had overigens na flash van v1.9 dat ik de nandroid van v1.8 niet kon restoren...vreemd. Moest dus v1.8 opnieuw installeren.
Had dat ook voor nadat ik de CM7r2 HBOOT had geflashed ipv de Stock HBOOT.
Restoren ging niet (iets van "geheugen vol") en heb ik volledig opnieuw moeten wipen & flashen en dan was het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nick87 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:29:
[...]

Had dat ook voor nadat ik de CM7r2 HBOOT had geflashed ipv de Stock HBOOT.
Restoren ging niet (iets van "geheugen vol") en heb ik volledig opnieuw moeten wipen & flashen en dan was het in orde.
Dat was bij mij niet het geval. Melding was dacht ik iets van 'gebruik adb om te restoren'. Ben 'm wel eens eerder tegengekomen maar vergeten wat de reden en oplossing was. Opnieuw flashen + configureren kost bij elkaar 15 minuten, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[b]brambo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:34:

Voor de ICS liefhebbers:
Interessant. Beschouw jij deze als dagelijkse rom te kunnen gebruiken, of kom je nog (te)veel problemen tegen? Ik weet dat camera en USB beperkt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Kak! Ik heb gezworen om niet aan ICS te beginnen voordat het volledig stabiel was. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend nieuwsgierig ben. Misschien van de week maar is proberen en dan Oxygen gewoon er ook op laten, mocht het niet lopen ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist ICS beta 0.1 geflashed...ziet er strak uit allemaal en tot nu toe doet alles het muv Sygic en Navigon navigatie. Maar dat is in deze test nog overkomelijk. Nu eens mee spelen...

Edit : zeker aardig, wel wat sloom...zelfs met OC naar 1152mhz. Hopelijk komt er snel een volwaardige ICS versie beschikbaar. Ik ga voorlopig terug naar MildWild 1.8.

[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 10-12-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
brambo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:34:
@Martijn Meijer
Volgens mij heb je een oude radio versie, laatste is 5.17.05.23 (zie dit topic op xda)
Misschien die eerst updaten.

Voor de ICS liefhebbers:
Maar eens een backup maken en proberen, ziet er toch wel heel fancy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Inmiddels heb ik een mirror balancing systeempje gemaakt voor ics:
http://icsmirror.mtsgrit.nl/
De 2 server die er nu in zitten zijn allebei in nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik wacht inmiddels al zo'n 20 minuten op stap 6 van het installeren van een ROM ("Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!"), in dit geval de CM 7. Is dat niet ongebruikelijk, of moet ik 'm afkappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb ICS Beta 0.1 nu ook draaien.

Draait redelijk soepel. Ik was alleen even vergeten dat er natuurlijk geen sense agenda bij zit, dus ik moet maar even kijken hoe ik dat op ga lossen.
Ik heb een full wipe gedaan en alles opnieuw geformatteerd en een 1GB ext 4 partitie aangemaakt.
Ik heb de stock Hboot geïnstalleerd.
Ik heb de rom geïnstalleerd.

Ik heb geen andere kernel oid geïnstalleerd Die zit al bij 0.1 ingebakken lees ik net. En ook geen a2sd oid script. Installeren de apps dan wel standaard op mijn ext partitie? Nee dat blijken ze niet te doen. Kan ik die zip nu nog installeren om moet ik hem dan eerst weer wipen? Aangezien je dat script normaal gesproken installeert nadat je de rom hebt geïnstalleerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

koekoek2003nl schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:14:
I[...] Aangezien je dat script normaal gesproken installeert nadat je de rom hebt geïnstalleerd toch?
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

210667 schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:25:
[...]

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al.. ;)
Ja dat doe ik standaard maar weet niet of het verplicht/noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Logisch nadenken zegt me dat hij vanaf nu aan de apps enz verplaatst naar sd maar wat met de rest die al geinstalleerd is?

Zeg eens eerlijk, hoeveel moeite zou het kosten om alles opnieuw te doen? Hoeveel heb je al geinstalleerd of ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-05 07:22
Gisteren werd mijn 32 GB class 10 SDHC kaartje geleverd. Mooie gelegenheid voor een nieuwe ROM dus. Ik had er Insertcoin v49 op staan (sense hybrid). Paar uur bezig geweest met:
• SMS Back-up
• Settings en contacts exporteren naar google-account
• Titanium back-up
• Nandroid back-up
• Kopie van SD-kaart
Daarna kon het feest beginnen.

Aangezien ik eigen vrijwel geen sense onderdelen meer gebruikte heb ik ditmaal gekozen voor de Mildwild variant van Oxygen 2.3.2 (ICS durfde ik nog niet aan). Bevalt erg goed so far. Voelt veel sneller aan dan sense roms. Meest bepalende wijziging die ik gemaakt heb is er zelf swype en Go Lanucher EX op gezet. Batterij doe ik met normaal gebruik een dag mee (veel wordfeud).

Na wat stoeien loop ik tegen een paar kleine storende puntjes aan, waarvan ik hoop dat jullie weten hoe dit op te lossen.
  1. Je kan uit de status bar een menuutje naar beneden trekken. Dit menu zou ik graag vervangen door een ander menu. Ik vind het bijgeleverde menu geen handige structuur hebben, te transparant en te grauw van kleur. Ik wil bij voorkeur iets zoals wat HTC heeft (link).
  2. Grote downloads uit de market (vooralsnog alleen streetview) geven een geheugen error. Nu weet ik dat er een market fix is waardoor er een symlink gemaakt wordt naar een plek die zat ruimte heeft. Maar een directe link download ben ik nog niet tegen gekomen.
  3. Mijn bluetooth headset (Nokia BH501) krijgt geen stabiele verbindingen (connect, deconnect, connect, deconnect om de seconde)
Overigens ondervind ik tegenstelling tot veel berichten uit diverse fora geen problemen met mijn Class 10 SDHC kaartje. Echt ideaal voor torrents ;)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is SGBS niets voor jou, zitten minimale dingen in van sense zoals de menu die jij wilt.

Ik sta overigens ook open voor andere menu hoor maar voor voorlopig bevalt oxygen 2.3.2 me prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 11-12-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:17
@ Terror: Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Ik heb er namelijk ook eentje besteld voor de zelfde doeleinden. Nu bij flevoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Anoniem: 237909 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:49:
Is SGBS niets voor jou, zitten minimale dingen in van sense zoals de menu die jij wilt.
Vind het wat suf om alleen voor dat menu een sense rom te installeren. Verder zit ik nu op Android 2.3.7.
AMD1800 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:32:
@ Terror: Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Ik heb er namelijk ook eentje besteld voor de zelfde doeleinden. Nu bij flevoshop.
Salland.eu vanwege levertijd (was enige die binnen 5 dagen kon leveren) en betaalbaarheid (< €30,-)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

In hoeverre is het mogelijk om een nieuwe Hboot te flashen en daarna de nandroid van mijn huidige rom (cyanogenmod 7) terug te zetten? Levert dat problemen op?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:17
@ Terror: Oke. Flevoshop is gerelateerd aan Salland. Goede hoop dus dat ik mijn kaartje morgen ook gewoon krijg. :) Wel voor 33 euro, maar goed. Prima prijs. Had eerst bij Azerty besteld. maar gecancelled vanwege lange levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 14:14
Obiter dictum schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:39:
In hoeverre is het mogelijk om een nieuwe Hboot te flashen en daarna de nandroid van mijn huidige rom (cyanogenmod 7) terug te zetten? Levert dat problemen op?
Toen ik mijn stock hboot flashte om naar CM7 Hboot te gaan kon ik mijn nandroid niet recoveren.
Waarschijnlijk omdat hij was ingedeeld om op de stock hboot te passen.
Als je volledig wiped en dan de ROM flasht dan komt dit in orde.
Even wat meer werk om alles opnieuw in te stellen, maar het extra geheugen weegt wel op tegen het extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58

Meneer iCy

swarma

Nick87 schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:51:
[...]

Toen ik mijn stock hboot flashte om naar CM7 Hboot te gaan kon ik mijn nandroid niet recoveren.
Waarschijnlijk omdat hij was ingedeeld om op de stock hboot te passen.
Als je volledig wiped en dan de ROM flasht dan komt dit in orde.
Even wat meer werk om alles opnieuw in te stellen, maar het extra geheugen weegt wel op tegen het extra werk.
Inderdaad, en vooral de extra snelheid als je a2sd niet gebruikt. Wou dat ik het veel eerder had gedaan,

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Terror schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:00:
Na wat stoeien loop ik tegen een paar kleine storende puntjes aan, waarvan ik hoop dat jullie weten hoe dit op te lossen.
  1. Je kan uit de status bar een menuutje naar beneden trekken. Dit menu zou ik graag vervangen door een ander menu. Ik vind het bijgeleverde menu geen handige structuur hebben, te transparant en te grauw van kleur. Ik wil bij voorkeur iets zoals wat HTC heeft (link).
  2. Grote downloads uit de market (vooralsnog alleen streetview) geven een geheugen error. Nu weet ik dat er een market fix is waardoor er een symlink gemaakt wordt naar een plek die zat ruimte heeft. Maar een directe link download ben ik nog niet tegen gekomen.
  3. Mijn bluetooth headset (Nokia BH501) krijgt geen stabiele verbindingen (connect, deconnect, connect, deconnect om de seconde)
Punt 3 is opgelost met een reboot ;) Nu 1 en 2 nog en dan kan ik weer een jaar vooruit tot ICS uitgekristalliseerd is voor de Desire.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 12-12-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Terror schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:00:
• Grote downloads uit de market (vooralsnog alleen streetview) geven een geheugen error. Nu weet ik dat er een market fix is waardoor er een symlink gemaakt wordt naar een plek die zat ruimte heeft. Maar een directe link download ben ik nog niet tegen gekomen.
Je laatste zin is wat vaag maar ik interpreteer eruit dat als je via browser of email-bijlages download dat het niet voorkomt? Dat klopt in dat geval. Die downloads komen namen in /mnt/sdcard/download terecht (ofterwijl je FAT op SD) terwijl Market gebruik maakt van de map /cache/download. En met een Oxygen Hboot heeft /cache slechts 5MB ruimte. Dat verklaard dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Hmm, heb nog een stock HBoot. Cache is 40 MB zie ik nu. Geen idee waarom die geheugen error optrad eigenlijk.. Lijkt nu ook weg te zijn. Des al niet te min. Ben toch benieuwd of iemand weet waar je die fix kan downloaden.

[ Voor 53% gewijzigd door Terror op 12-12-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

Terror schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:17:
[..]Ben toch benieuwd of iemand weet waar je die fix kan downloaden.
Volgens de Oxygen FAQ:
* Market downloads are now stored on the SD card because Google *
* increased the maximum app size to 50mb, the /cache partition *
* on some HBOOT partition layouts are under this size so some *
* larger apps will fail to download, if you have any problems *
* with downloading market apps, delete the "Android" folder on *
* your SD card and reboot, you should have no problems then. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:13
na al het gezeur over ruimte gebrek ben ik over.
Desire met CM7.1 erop met hulp van de Wiki van Cyanogen zelf en een deel van hier.

Dus van S-Off to de App2sd+ (DarkTremmor) script, alles is goed gegaan.

Maar toch nog een vraag, met de stock rom en app2sd moest jezelf de apps overzetten.
Moet dat nu ook of gebeurt dat automatisch.
Ik heb namelijk een 512 MB partitie gemaakt via de rommanager en via Titanium Backup zie ik ook dat er nog maar 407 MB vrij is. Maar ook het interne geheugen wordt deels gebruikt.

Heb ik het nu goed gedaan, of moet ik toch wat met de hand doen?

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gaat vanzelf. Het klopt dat je interne geheugen deels nog gebruikt wordt. Niks meer aan doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Telefoon is nu s-off doormiddel van Revolutionary alleen heb ik op het einde van het programma bij de vraag of ik ook clockworkmod recovery wou nee gedrukt. Heb ik nu een grote fout gemaakt en moet ik perse de recovery flashen?
Dit werd me niet echt duidelijk in de (verder geweldige) openingspost bij s-off.

Morgen krijg ik mijn 16gig classe 10 sd kaart dus dacht dat het nog niet moest..

edit: laat maar gewoon weer Revolutionary opstarten en dan heb je alsnog de keuze

[ Voor 21% gewijzigd door richy t op 12-12-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Obiter dictum schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:39:
Over het algemeen is het zo dat je na het flashen van HBOOT ook je ROM weer opnieuw moet flashen. Dit omdat alles opnieuw is ingedeeld. Je kan dus niet zomaar je nandroid terug zetten. Let er dus ook op dat je bij je nandroid de hboot aangeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262068

Even ter opheldering wat vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen: ik wilde sinds lange tijd weer is een nieuwe rom op m'n desire zetten, maar er is weer flink veel veranderd in de tussentijd. Een nieuwe rom flashen ging even niet goed, dus ik heb nu even tijdelijk een stock rom erop staan. Maar heb ik zoveel zitten prutsen dat ik een beetje de draad kwijt ben met wat ik nu allemaal nog moet doen om een nieuwe rom te flashen.
Ik heb voor u het volgende lijstje:

bravo pvt3 ship s-on
hboot 0.93.0001
radio 5.17.05.23 (is geloof ik de nieuwste)
sd kaart is gewoon fat32, zo geeft minitool aan. Wat ik een beetje vreemd vind, want ik heb altijd met A2SD+ gewerkt. Maar hier heb ik niet al teveel verstand van.

Ik wilde graag mildwild v-2 even proberen. Is het nodig om een andere hboot te flashen en iets met m'n sd-kaart te doen? want hier wordt ook helemaal niks over gezegd dan de topic van de betreffende rom. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Paul! schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:00:
Ik heb ti backup nu gedownload, die geeft aan:
System rom: 262 mb (24,6 mb vrij)
Intern: 154 mb (131 mb vrij)
Sd kaart : 3,44 gb (3,44 gb vrij)
Sd kaart (a2sd): 479 mb (399 mb vrij)

Als ik het zo bekijk denk ik wel dat het gelukt is. Moet ik nu verder nog stappen ondernemen om te voorkomen dat hij weer geheugenproblemen krijgt? Of verplaatst de telefoon alles nu automatisch?
Ik heb ongeveer dezelfde getallen, volgens mij gaat er dan iets niet goed. De SD kaart (a2sd) wordt namelijk helemaal niet gebruikt. (bij mij dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:33:
[...]

Over het algemeen is het zo dat je na het flashen van HBOOT ook je ROM weer opnieuw moet flashen. Dit omdat alles opnieuw is ingedeeld. Je kan dus niet zomaar je nandroid terug zetten. Let er dus ook op dat je bij je nandroid de hboot aangeeft ;)
en dat is dus niet waar, nandroid kopieert de data terug naar de verschillende /system /cache /data partities
pas als die ruimte te klein is heb je een probleem. ;)

zie ook shameete in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3" en de site van Alpharev

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 13-12-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Deel 4 is in de maak.

Zijn er nog dingen die jullie missen in de huidige topicstart en graag willen zien in de nieuwe? Ik ben van plan om iig ICS ROM's en de EXT4 recovery erin mee te nemen. Alle suggesties per DM, nier hier in het topic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Zijn er ook mensen die Runnymede hebben draaien en geen last hebben van lag of whatsapp problemen?
Deze rom lijkt me wel wat maar heb liever wel een rom die lekker soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:10:
Zijn er ook mensen die Runnymede hebben draaien en geen last hebben van lag of whatsapp problemen?
Dan moet je eens kijken naar Oxygen!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Bedankt, die met ICS theme lijkt me idd wel wat.
Begrijp ik het goed en hoef ik geen ext3 partitie aan te maken met deze rom?
Ruimte gebrek is nu met stock 2.3.3 een grote ergenis van mij..
En kan ik ook gewoon de stock hboot gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door richy t op 13-12-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
EXT3 partitie aanmaken is een aanrader. A2SD+ zit standaard in Oxygen. Stock HBoot werkt ook. Ik heb precies die setup draaien.

Oxygen 2.3.2 met ICS theme
1 GB ext3
Stock HBoot
32 GB class 10 SDHC kaartje
Go Launcher EX als launcher

Mijn volgende switch is als ICS goed werkt op de desire (inclusief camera en full USB support). Tot die tijd is oxygen tha bomb.

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 13-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Terror schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:15:
EXT3 partitie aanmaken is een aanrader. A2SD+ zit standaard in Oxygen. Stock HBoot werkt ook. Ik heb precies die setup draaien.

Oxygen 2.3.2 met ICS theme
1 GB ext3
Stock HBoot
32 GB class 10 SDHC kaartje
Go Launcher EX als launcher

Mijn volgende switch is als ICS goed werkt op de desire (inclusief camera en full USB support). Tot die tijd is oxygen tha bomb.
Ok thx ik ga aan de slag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:10:
geen lag, wel whatsapp problemen, feitelijk hebben we het alleen over geen foto's bij de contactpersonen en een vertraging bij het doorsturen van foto's.
imho prima mee te leven. :) en ik verwacht nog wel een update hieromtrent van de developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nieuwe versie 2.1 is uit van MildWild. Wel weer behoorlijk kleurig, net als v1.9. SE launcher ziet er smooth uit (weinig configureerbaar helaas). De moeite waard, de rom is zoals gewoonlijk retesnel en soepel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Waar halen jullie dat ICS theme voor Oxygen? Is dat een los te flashen zip ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik kan je wel aanraden om de Oxygen HBOOT te nemen, geeft je zoveel meer ruimte voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Cyleo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:18:
[...]

Ik kan je wel aanraden om de Oxygen HBOOT te nemen, geeft je zoveel meer ruimte voor apps.
Dit kan ik nog doen na het flashen van de rom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Anoniem: 86020 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:17:
Waar halen jullie dat ICS theme voor Oxygen? Is dat een los te flashen zip ofzo?
Geen idee of het los te flashen is. Zit iig ingebakken in deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861
richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:32:
[...]
Dit kan ik nog doen na het flashen van de rom toch?
Nee. Nieuwe Hboot betekend een nieuwe indeling van NAND geheugen (hierop staat je systeem). Volgorde is dus. Rooten, S-Off, Nieuwe Hboot, Nieuwe Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist MildWild 2.1 geflashed. Het valt meteen op hoe snel deze rom is in vergelijking met MIUI. Wat een verschil man. Het is echt retesnel. Eens kijken hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Terror schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:35:

[...]

Nee. Nieuwe Hboot betekend een nieuwe indeling van NAND geheugen (hierop staat je systeem). Volgorde is dus. Rooten, S-Off, Nieuwe Hboot, Nieuwe Rom
Ok maar als ik een partitie van 1gig ext3 aanmaak op een classe 10 16gig kaartje dan heb ik toch 1 gig helemaal voor apps installeren? of zie ik dat verkeerd?
Dit zou voor mij genoeg zijn aangezien ik nu een tijd lang met 150mb heb gezeten.
Sommige roms kan je namelijk niet met die Oxygen hboot installeren als ik het goed heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een 1GB ext3 partitie met Oxygen en stock HBOOT. Dat werkt prima. Heb je inderdaad ruimte voor een boel apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik draai momenteel (nog) LeeDrOiD HD V3.3.3-Port-R5, maar als ik de telefoon aansluit op de pc kan ik niet de verkenner openen. De telefoon geeft ook geen bericht (in notificatie balk) welke modus ik wil. Bij instellingen kan ik ook niet aangeven dat ik de telefoon als diskdrive wil gebruiken. Laptop maakt nog wel geluid dat hij USB verbind.
Ligt dit nou aan LeeDrOiD (zoals ik ook ergens op internet las) of kwestie van een driver o.i.d.?

Dit moet wel opgelost worden voordat ik onderstaande doe natuurlijk. (ook om te kijken of de partitie klopt (grootte en ext3 of ext4).

Omdat LeeDrOiD nog niet altijd zo geweldig is (wifi lijkt soms weg te vallen (soms als ik internetpagina open geeft hij aan dat ik naar m'n verbindingsinstellingen moet kijken), en soms ook wat traag. Daarom leek ook mij RunnyMede wel wat (wil graag Sense behouden). Maar ik lees hier gemixte meningen; wel dat Whatsapp niet goed werkt (maar gebruik ik toch niet) maar ook verschillen over de snelheid e.d. Is het een aanrader of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
@ Piet91. Probeer je SD kaart eens in recovery modus met je pc te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:05:
@ Piet91. Probeer je SD kaart eens in recovery modus met je pc te verbinden.
Het lukt me niet om daar te komen (toestel uitgezet, batterij eruit en weer d'r in), volume down + power knop ingedrukt opent in wit HTC scherm en vervolgens LeeDrOiD. Mijn volumetoetsen werken ook niet altijd goed...

EDIT: het lukt me nu wel (back knop + power knop), maar dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 13-12-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hmm. Ik probeer MildWild te installeren, maar na installatie blijft het op het HTC scherm hangen. Ik maak gebruik van de Hboot van Oxygen en overnieuw flashen van de hboot blijft hetzelfde. Als ik oxygen 3.2 flash start de telefoon wel door.

Uiteraard elke keer de cache en userdata gecleand. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

Gebruik de HBOOT van CM7r2, de ROM is te groot voor de oxygen HBOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 23530 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:53:
Gebruik de HBOOT van CM7r2, de ROM is te groot voor de oxygen HBOOT
Dat was het. Jammer dat dit niet in de startpost van Mildwild staat op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Piet91 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:12:
[...]
EDIT: het lukt me nu wel (back knop + power knop), maar dan?
Er van uitgaande dat je clockworkmod als recovery hebt, zie:
http://www.addictivetips....-complete-guide/#features
boot naar recovery mode> USB kabel eraan > Mounts and storage> mount as usb storage

Als het goed is kan je nu in windows bij je sd kaart.

[ Voor 49% gewijzigd door Terror op 13-12-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
iCy schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:05:
[...]

Dat was het. Jammer dat dit niet in de startpost van Mildwild staat op xda
Het was wel al besproken in het xda draadje, maar nog niet toegevoegd in SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het niet voor elkaar om een ext3 partitie te maken op m'n sd kaart. Met Minitool partition wizzard doe ik alles precies hetzelfde als in de tutorial op xda. Als het programma klaar is zegt die dat alle veranderingen succesvol zijn, maar ik heb dan nog gewoon één grote fat32 partitie. Hij verandert het gewoon niet. Ook met paragon lukt het niet. Weet iemand nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Telefoon booten in recovery modus
  • USB kabel tussen PC en telefoon
  • Mount as USB storage
  • EASEUS partition master gebruiken (zie TS)
  • FAT 32 partitie verkleinen
  • EXT3 partitie aanmaken
  • Apply changes

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 13-12-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Zo Mildwild 2.1 staat erop, lekker snel idd maar wel ff wennen zonder sense..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:46:
Zo Mildwild 2.1 staat erop, lekker snel idd maar wel ff wennen zonder sense..
Kijk, weer een schaap over de dam richtign het oxygen kamp :) Voor vrijwel alles uit sense is een alternatief.

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 13-12-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mildwild heeft er blijkbaar voor gekozen om zijn colored door te zetten en de ics rom ff in koelkast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:08:
[...]

Er van uitgaande dat je clockworkmod als recovery hebt, zie:
http://www.addictivetips....-complete-guide/#features
boot naar recovery mode> USB kabel eraan > Mounts and storage> mount as usb storage

Als het goed is kan je nu in windows bij je sd kaart.
Dan werkt het nog niet. Dan krijg ik een dit:
USB Mass Storage device
Leaving this menu unmount your SD card from you pc
- Umount
Op dat laatste kan ik dus klikken maar dan ga ik weer terug naar Mounts and Storage Menu en staat er nog steeds een optie van Mount USB storage...

En ik heb zitten kloten en nu heb ik de telefoon helemaal verkloot. Het lukt me niet om een FAT32 en ext4 te krijgen op de SD card, (na apply wordt ext4 gewoon weer ext3) en d'r zit een partitie o.i.d. van ruim 200MB die ik niet kan verwijderen.

Ik probeer nu maar wat; o.a. om Amon_ra te krijgen, die schijnt ook ext4 te kunnen maken.

EDIT; geen idee wat ik gedaan heb precies (reboot recovery geloof ik) met usb-kabel nog in laptop, en nu knippert er steeds het woord 'android' in een zwart scherm; hieronder lijkt erop, iemand enig idee wat ie aan het doen is/wat ik moet doen? (batterij eruit gehaald en met dat opgehouden.
Afbeeldingslocatie: http://creativethemez.com/downloads/android_black.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 13-12-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:00:
Mildwild heeft er blijkbaar voor gekozen om zijn colored door te zetten en de ics rom ff in koelkast te zetten?
Yup...daar lijkt het op. Hij heeft nog geen tijd gehad voor een "gewone" (ics) versie, maar ongetwijfeld komt dat nog ergens de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff ik word een beetje moe :( Probeer met revolutionary m'n telefoon s-off te krijgen, maar het programma zegt dat het geen root acces kan krijgen en sluit dan de installatie af. M'n telefoon is sowieso zeker geroot. Is het vereist om android 2.3.2 te hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Terror schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:48:
[...]

Kijk, weer een schaap over de dam richtign het oxygen kamp :) Voor vrijwel alles uit sense is een alternatief.
Weet je misschien ook een mooie voor de HTC clock/weer widget met stopwatch enz.?
Ook de HTC agenda widget vond ik erg makkelijk.

Het geheugen snap ik niet helemaal, heb volgens mijn telefoon maar zo'n 150MB terwijl ik toch een ext2 of ext3 (kon ik niet kiezen) partitie van 1gig heb gemaakt.
Moet ik hiervoor nog iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:02:
[...]

Weet je misschien ook een mooie voor de HTC clock/weer widget met stopwatch enz.?

Het geheugen snap ik niet helemaal, heb volgens mijn telefoon maar zo'n 150MB terwijl ik toch een ext2 of ext3 (kon ik niet kiezen) partitie van 1gig heb gemaakt.
De widget zelf > Beautifull widgets of HD Widgets (nu 10 cent sale), stopwatch kun je downloaden. Als agenda vervanger gebruik ik simple calendar widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:03:
En ik heb zitten kloten en nu heb ik de telefoon helemaal verkloot. Het lukt me niet om een FAT32 en ext4 te krijgen op de SD card, (na apply wordt ext4 gewoon weer ext3) en d'r zit een partitie o.i.d. van ruim 200MB die ik niet kan verwijderen.
Ik probeer nu mijn 4GB sd in 3GB Fat32 en 1GB EXT4 te krijgen. Maar als ik bij Minitool Partition Wizard bijvoorbeeld de hele SD probeer te formateren lijkt het eerst te werken (het wordt weer 4GB), maar dan druk ik apply en daarna is het weer zoals het eerst was (2,38GB FAT32, 976.56 MB Ext3 en 243,75MB Linux Swap(??))
Weet iemand waaraan dat ligt?

(SD is write protected/tegen schrijven beveiligd, maar ik zie de SD ook niet in verkenner, wel met formatteer/partitioneer programma's) SDreader probleem, opgelost nu.

Oke, nu ext4 van 1GB en 3GB FAT32. Alleen kan de verkenner de sdkaart niet vinden. De formatteer/partitioneer programma's wel. 8)7 Weet iemand waar dit aan ligt?

En ja, ik heb dus ook - min of meer per ongeluk - m'n hele SD gegevens gewist...

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 13-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan iedereen 4ext recovery aanraden. Met die tool kun je je SD kaartje prima partitioneren. Een ander voordeel is dat de tool bij het maken van een backup je bestandssysteem ook meeneemt. Dus als je verschillende ROMS gebruikt met verschillende bestandssystemen is dat wel een voordeel. 4ext recovery heeft ook een app waarmee je, zonder naar recovery te moeten booten, backups ed. kunt maken.

Ik ben inmiddels weer terug bij Oxygen zonder ICS. Go Launcher erop gezet. Werkt perfect.

Voor mensen die goede clock widgets of agenda widgets zoeken, kan ik de volgende aanbevelen:
- Smooth Calender
- Pure Calendar Widget
- Make Your Clock Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richy t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:02:
[...]

Dit topic gaat over custom roms en rooten, voor apps en games kan je beter in een ander topic kijken Android Market en applicaties - Deel 15 Kijk aub eerst wat paginas door voordat je daar iets gaat vragen. Enjoy! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:09:
[...]

Ik probeer nu mijn 4GB sd in 3GB Fat32 en 1GB EXT4 te krijgen. Maar als ik bij Minitool Partition Wizard bijvoorbeeld de hele SD probeer te formateren lijkt het eerst te werken (het wordt weer 4GB), maar dan druk ik apply en daarna is het weer zoals het eerst was (2,38GB FAT32, 976.56 MB Ext3 en 243,75MB Linux Swap(??))
Weet iemand waaraan dat ligt?

(SD is write protected/tegen schrijven beveiligd, maar ik zie de SD ook niet in verkenner, wel met formatteer/partitioneer programma's) SDreader probleem, opgelost nu.

Oke, nu ext4 van 1GB en 3GB FAT32. Alleen kan de verkenner de sdkaart niet vinden. De formatteer/partitioneer programma's wel. 8)7 Weet iemand waar dit aan ligt?

En ja, ik heb dus ook - min of meer per ongeluk - m'n hele SD gegevens gewist...
Ik heb ook zitten worstelen met diverse partitieprogrammas. Minitool partition was ik eerst erg over te spreken totdat ik merkte dat hij zijn werk ogenschijnlijk wel deed maar dus niet. Ik ga nu mee in de mening van de meeste dat de beste partitiemethode die in de recovery is van je phone.

Kan of wil je dat niet, ik heb destijds ook gparted.iso gebruikt en dat werkte ook al niet goed, uiteindelijk was ubuntu live cd waar ook gparted inzit de enige beste werkende manier voor mij maar dan moet je je pc wel opnieuw opstarten dmv USBstickie of cdrom en daarna nog eens opnieuw opstarten om weer in windows te komen.

Nu tegenwoordig doe ik het gewoon via 4EXT recovery en dat is lekker eenvoudig, betrouwbaar, snel, veel minder rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oke, wat gepruts, maar nu is de SD goed gepartitioneerd en is hij bezig met het installeren van Runnymede.
Maar hij vraagt me of ik de 'standard A2SD+ wil gebruiken of de AD2SDX MOD.
Welke is het beste? (ik gebruik Stock Hboot)

EDIT: lees net dat het vanwege stock Hboot A2SD+ moet worden.

EDIT #2: hoe lang duurt die animatie eigenlijk in het begin (die gekleurde vierkantjes)?

EDIT #3: en hoe kun je vervolgens unlocken? Zie niks in scherm om dat te doen? :?

EDIT #4: werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Piet91 op 13-12-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
Het is weer tijd voor een nieuw deel, [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.