[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 161.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

shameete schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:07:
ja, dat las ik inderdaad, daar ben ik nu even mee bezig, wilde het graag stap voor stap doen :)

edit: bij de 4EXT recovery kun je ook nog kiezen voor een tweede SD-EXT partitie.... is dat handig ?
Ff diep nadenken hoor maar volgens mij was het zo dat sommige roms meerdere partities willen. Weet ff niet meer welke roms dit waren. Ik heb het nooit nodig gehad en 1 ext partitie is genoeg terwijl ik al aardig wat roms heb uitgeprobeerd.

Geen swapfile instellen hoor, hou het op 0. Geheugenkaartjes vinden swap niet zo fijn. Zoals eerder gezegd is 1GB ext3/4 genoeg. Je zou de 1e zijn die hem volkreeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:47:
[...]

Als jij je Desire 2.3.3 (die officiele developers rom die HTC poosje geleden uitbracht) hebt gegeven lukt het niet op dezelfde eenvoudige manier om te rooten zoals bij 2.2.3 het geval was. Dan moet je perse s-off hebben vanwege de beveiliging die HTC heeft ingebouwd. Dat zou al je problemen verklaren.
Valt mee, ik heb de officiële 2.3.3 van HTC er ook op gehad, en volgens mij heb ik hiermee: http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary toen S-OFF gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:23:
[...]

Valt mee, ik heb de officiële 2.3.3 van HTC er ook op gehad, en volgens mij heb ik hiermee: http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary toen S-OFF gemaakt.
Ik zeg nergens dat het niet meevalt, het is alleen minder makkelijk dan bij 2.2.3 het geval was. Toen hoefde ie niet eens s-off te zijn. Nu moet het gewoon of je kan niet rooten. Bij 2.2.3 hoef je niet s-off te maken en kan je lekker kloten met custom roms.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:39
Deze tip van sebastiaan15 (RunnyMede AOI) kon ik niet laten liggen op XDA.
Wil je naar een nieuwe versie van je ROM (wat redelijk vaak gebeurt bij RunnyMede AOI)..
--
http://e-tel.eu/post/5831...pe-flash-rom-restore-apps

first install all your apps
reboot in recovery
backup your rom (you never now)
install ic backup apps zip
it great's a zip file on the sdcard with all your apps sd-ext/app in the zip file
now do a full wipe clean install
and flash the new rom (example -new version of my rom)
and right after that
install the ic.restore.apps.zip
and reboot

the bootup takes a little longer now

and your done all apps are there

restore the data for the apps with titaniumbackup
--

[ Voor 13% gewijzigd door elpino.rv op 07-12-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken die scripts al van insertcoin roms. 2 keren heb ik ze geprobeerd en 2 keren resulteerde het in een loop. Ik vermijd die script dus gewoon voortaan.

En met Titanium Backup Pro kan je apps ook restoren en tot nu toe is dat probleemloos gegaan. Met My Backup Pro had ik helaas altijd problemen met adfree angry birds en Handcent en spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:32:
Ik ken die scripts al van insertcoin roms. 2 keren heb ik ze geprobeerd en 2 keren resulteerde het in een loop. Ik vermijd die script dus gewoon voortaan.

En met Titanium Backup Pro kan je apps ook restoren en tot nu toe is dat probleemloos gegaan. Met My Backup Pro had ik helaas altijd problemen met adfree angry birds en Handcent en spontane reboots.
ok, goed om te weten! Nadeel van titanium backup vind ik dat je alle apps echt moet installeren.. je moet dus nog steeds 50x ''access requests' allow doen bij 50 apps. Misschien eens naar AppBrain kijken, stond ook als tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elpino.rv schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:34:
[...]

ok, goed om te weten! Nadeel van titanium backup vind ik dat je alle apps echt moet installeren.. je moet dus nog steeds 50x ''access requests' allow doen bij 50 apps. Misschien eens naar AppBrain kijken, stond ook als tip.
Huh? Nee hoor. Als je op menu drukt (1 van de 4 knopjes onderin je desire) krijg je oa batch te zien. Als je op batch drukt krijg je zeer veel mogelijkheden te zien. Ik hoef maar op uitvoeren te drukken en kan nog ff kijken van te voren welke ik niet erop wil hebben en dan gaan met de banaan.

Overigens valt me op dat je Pro niet uittikt als je over TBP hebt. Ik heb het over Titanium Backup Pro en niet over Titanium Backup. Ik ken de precieze verschillen niet, alleen maar dat Pro meer kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:42:
[...]

Huh? Nee hoor. Als je op menu drukt (1 van de 4 knopjes onderin je desire) krijg je oa batch te zien. Als je op batch drukt krijg je zeer veel mogelijkheden te zien. Ik hoef maar op uitvoeren te drukken en kan nog ff kijken van te voren welke ik niet erop wil hebben en dan gaan met de banaan.
ik zit toevallig net wat erover te lezen, het lijkt erop dat dit alleen in de PRO versie zit, de zogenaamde ' 0-click batch restore'. Is dat die optie waar je het over hebt? Misschien toch eens aanschaffen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt...

Overigens begint mijn Runnymede 3.0.3 steeds meer en meer trager te worden. Ik moet nu telkens ff wachten voor ik iets kan doen.

Ik ben al die roms aan het bekijken die ik nu zou kunnen uitproberen maar ja, welke? CM7 zou ik wel willen uitproberen. Uit de laatste paar paginas op xda maak ik op dat een bepaalde bug is opgelost in nightlies en ik meen dat janvanduschoten ook een nightlies gebruikt.

Ik vind het alleen jammer dat het geen AiO rom is. Darktremorscript is in de hele startpost nergens te bekennen, wel staan er 2 alternatieve scripts onderin die de apps naar sd "duwen". Welke kan ik het best nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 14:23

shinchan03

Niels

Ik gebruik nu sinds een week de Oxygen rom met Android 4.0 uiterlijk in combinatie met launcher pro plus, dat werkt super snel en zit er wel aardig uit. Lekker minimalistische rom, waarmee je gewoon prima uit de voeten kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:30:
[...]

Ff diep nadenken hoor maar volgens mij was het zo dat sommige roms meerdere partities willen. Weet ff niet meer welke roms dit waren. Ik heb het nooit nodig gehad en 1 ext partitie is genoeg terwijl ik al aardig wat roms heb uitgeprobeerd.

Geen swapfile instellen hoor, hou het op 0. Geheugenkaartjes vinden swap niet zo fijn. Zoals eerder gezegd is 1GB ext3/4 genoeg. Je zou de 1e zijn die hem volkreeg.
inderdaad, inmiddels de partities opnieuw gedefinieert en het ziet er nu goed uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/2011-12-07_17-51-25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shinchan03 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:50:
Ik gebruik nu sinds een week de Oxygen rom met Android 4.0 uiterlijk in combinatie met launcher pro plus, dat werkt super snel en zit er wel aardig uit. Lekker minimalistische rom, waarmee je gewoon prima uit de voeten kunt!
Het enige wat ik kan vinden is de oude Oxygen met GB of de rom van mildwild met oxygen en ICS theme. Bedoel je die van mildwild? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

Ik kan me namelijk herinneren dat de maker van oxygen aankondigde een nieuwe rom gebaseerd op ICS ipv GB te maken. Mildwild heeft alleen maar een oxygenrom met ics theme gemaakt. Waar is die van Oxygen dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 17-05 18:40
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:09:
[...]

Het enige wat ik kan vinden is de oude Oxygen met GB of de rom van mildwild met oxygen en ICS theme. Bedoel je die van mildwild? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

Ik kan me namelijk herinneren dat de maker van oxygen aankondigde een nieuwe rom gebaseerd op ICS ipv GB te maken. Mildwild heeft alleen maar een oxygenrom met ics theme gemaakt. Waar is die van Oxygen dan?
Oxygen heeft zijn website verplaatst naar hier, maar daar hoef je waarschijnlijk nog geen ICS te verwachten. Ze hebben nogal wat moeite met de GPU omdat de drivers niet open source zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik zat zijn website al te lezen en te zoeken naar info over de ICS rom. Lees wel 1 en ander en leer nu bij, ik wist niet dat hij ook de maker van devnull was.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

@bitjesmaker, het gaat inderdaad om de Milwild rom. Ik denk dat ik deze ga gebruiken totdat ze ICS in een goede rom kunnen verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 14:43
shinchan03 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:59:
@bitjesmaker, het gaat inderdaad om de Milwild rom. Ik denk dat ik deze ga gebruiken totdat ze ICS in een goede rom kunnen verpakken.
Ik draai deze nu ongeveer een weekje en bevalt erg goed. Ik heb het dan wel over versie 1.8. Waar v1.9 een prima update is, lean&mean, maar de look vind ik persoonlijk veel te kleurig / rommelig. Ik draai dus nog v1.8, en die bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik draai inderdaad ook 1.8, 1.9 is me inderdaad ook iets teveel naar smaak van de maker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vannacht 1.9 geinstalleerd. maar wat is er kleuriger geworden sinds 1.8 dan? Ik heb nu christmas hd als achtergrond, en beautiful widget als klok en weer (bedankt android voor de aanbiedingen, ze komen eerder dan verwacht van pas :D ) en vele dingen zaten er al in die transparant waren zoals google search, 1 of ander nieuwswidget.

Gaat het om die oplaadicoon? Want die vind ik niet mooi, en tijdens het opladen kan ik de aantal procenten niet goed lezen door de gloed bovenin de blauwe cirkel. Ik vind de iconen een beetje te kinderlijk. Een aardige poging maar niet mijn smaak.

Klopt het dat de 3 knopjes onderin launcher pro zijn? En de unlockmethode, is dat ook launcher pro?

Edit: oh, voor het eerst dat ik meemaak dat de nieuwste market smooth werkt. Helaas kon ik niet eenvoudig de oude market terughalen, die is schijnbaar niet geinstalleerd. Maar godzijdank werkt de nieuwste market op 1.9 wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:28:
Ik heb vannacht 1.9 geinstalleerd. maar wat is er kleuriger geworden sinds 1.8 dan? Ik heb nu christmas hd als achtergrond, en beautiful widget als klok en weer (bedankt android voor de aanbiedingen, ze komen eerder dan verwacht van pas :D ) en vele dingen zaten er al in die transparant waren zoals google search, 1 of ander nieuwswidget.

Gaat het om die oplaadicoon? Want die vind ik niet mooi, en tijdens het opladen kan ik de aantal procenten niet goed lezen door de gloed bovenin de blauwe cirkel. Ik vind de iconen een beetje te kinderlijk. Een aardige poging maar niet mijn smaak.

Klopt het dat de 3 knopjes onderin launcher pro zijn? En de unlockmethode, is dat ook launcher pro?

Edit: oh, voor het eerst dat ik meemaak dat de nieuwste market smooth werkt. Helaas kon ik niet eenvoudig de oude market terughalen, die is schijnbaar niet geinstalleerd. Maar godzijdank werkt de nieuwste market op 1.9 wel goed.
Vwb de kleurigheid van v1.9...het zit 'm inderdaad in de gebruikte iconen, die zijn niet naar mijn smaak, is net ff teveel van het goede :) In 1.8 is het net goed voor mij persoonlijk. Ik houd normaliter niet van een hoog kermis-gehalte ;)

De 3 knopjes onderin zijn van dacht ik Launcher2, die zit standaard in de rom. Ik heb deze zelf vervangen door Launcher Pro, wat mij betreft nog steeds de beste vervanging van Sense.

De nieuwe market werkt inderdaad prima in de MildWild rom's.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 08-12-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:19:
[...]

Vwb de kleurigheid van v1.9...het zit 'm inderdaad in de gebruikte iconen, die zijn niet naar mijn smaak, is net ff teveel van het goede :) In 1.8 is het net goed voor mij persoonlijk. Ik houd normaliter niet van een hoog kermis-gehalte ;)

De 3 knopjes onderin zijn van dacht ik Launcher2, die zit standaard in de rom. Ik heb deze zelf vervangen door Launcher Pro, wat mij betreft nog steeds de beste vervanging van Sense.

De nieuwe market werkt inderdaad prima in de MildWild rom's.
mildwild schreef op XDA dat hij 2 versies zal uitbrengen, mildwild 2.0 kermis (niet letterlijk nemen he) en mildwild 2.0 ICS. Dus er is goede hoop dat hij gaat inzien dat weinig mensen voor de kermis zullen kiezen en dat hij het uiteindelijk laat vallen.

Die kleurige iconen in 1.9, hoe zien die er dan uit in 1.8? Niet blauw iig? Kijk, de runnymede AiO iconen bevielen me wel. Groen is dan ook echte android kleurtje. De batterystatus was heel goed af te lezen en als ik hem ging opladen ging hij van vonkje naar procenten en terug enzovoorts, dat beviel ook wel. Was dit ook zo in 1.8? (ik zie net screenshotje van Runnymede icoontjes en Titanium Backup Pro een paar postjes hierboven, kijk ff ter vergelijking)

Edit: door de akties van android market is adwlauncher pro 10 ct. Die kocht ik en nou ben ik alle transparante dingen kwijt. :( Ik ga ff rommelen en kijken wat ik ermee kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor wie op zoek is naar MildWild v1.8, hij heeft net een linkje geplaatst :

http://www.mediafire.com/?bukw5994b49hgrn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ben hem nu aan het downloaden. Kan je ff reageren op mijn vragen :P

Dan kijk ik straks wel na mijn rijles of de 1.8 de moeite waard is... Er is namelijk geen screenshotjes van 1.8 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:56:
Bedankt, ben hem nu aan het downloaden. Kan je ff reageren op mijn vragen :P

Dan kijk ik straks wel na mijn rijles of de 1.8 de moeite waard is... Er is namelijk geen screenshotjes van 1.8 te vinden.
Hoe voeg ik hier screenshots toe? Ik zie alleen een mogelijkheid om een link toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwachtte geen screenshot maar verbale antwoord. Maar plaatjes moet je dus elders uploaden en de link daarvan hier geven. (denk aan http://tinypic.com/ bijv)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Screenshots van MildWild v1.8. Edit : afbeeldingen kleiner gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/6909/screenshot1323352765843.png Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/8485/screenshot1323352778855.png

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/6357/screenshot1323352796013.png Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/8533/screenshot1323352806073.png

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4383/screenshot1323352819595.png Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/6323/screenshot1323352899860.png

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8027/screenshot1323352917279.png

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 09-12-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het algemeen zien de iconen van 1.8 idd wat normaler uit. Maar je hebt geen batterypercentage zie ik? Zit dat niet in 1,8 of heb je die niet aanstaan?

Voorbeeldje van batterypercentage (ff gejat van shameeta)
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/2011-12-07_17-51-25.png

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:33
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar niks kunnen vinden...

Ik heb sinds een aantal dagen CM 7.1.0 op mijn desire geinstalleerd. Werkt allemaal een stuk fijner en sneller dan de standaard android 2.2 die ik er nog op had staan.

Ik krijg alleen geen woordenboek geinstalleerd voor smsen. Als ik bij taal en toetsenbord instellingen kijk,staat deze gewoon op nederlands, en het gebruikerswoordenboek is leeg. Suggesties weergeven staat ook aangevuld. Hij pakt echter geen woorden uit het woordenboek tijdens het smsen, namen uit mijn contactlijst worden wel als suggestie gegeven... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:48:
Over het algemeen zien de iconen van 1.8 idd wat normaler uit. Maar je hebt geen batterypercentage zie ik? Zit dat niet in 1,8 of heb je die niet aanstaan?

Voorbeeldje van batterypercentage (ff gejat van shameeta)
[afbeelding]
Exact hetzelfde batterij % kun je activeren in MildWild v1.8 rom. In v1.9 kan dit overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:58:
[...]

Exact hetzelfde batterij % kun je activeren in MildWild v1.8 rom. In v1.9 kan dit overigens ook.
Nee in 1.9 zie ik die onleesbare blauwe cirkeltje (in xda is de screenshot heel erg goed te lezen maar niet op mijn schermpje). In instellingen staat idd zoals jij zei optie om het aan te zetten en dan zie ik dus dezelfde percentage icoon zoals in runnymede AiO maar alleen als ik hem niet aan het opladen ben. Als ik hem oplaad zie ik wederom die blauwe onleesbare cirkeltje.

Straks zal ik 1.8 flashen. Heb hem nu nog ff nodig.

Voorbeeldje (de bovenste helft van de cirkel is voor mij niet te lezen op mijn schermpje)
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/screenshot-1323351323cgpmp.png

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 13:41

Typhone

Who Dares Wins

Hoe krijg ik overigens extra homescreens terug? Wellicht noem ik het fout, maar in het begin had ik bij CM7.1, zeven puntjes bovenin voor de homescreens. Die heb ik ergens verwijderd (weet niet meer hoe). Kan het zo snel nergens terugvinden wat wellicht te maken heeft met de terminologie.
Heb er nu twee en dat is in principe niet erg maar ik zou graag willen weten hoe ik ze terug krijg +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op homescreen op menu (knopje onderin je desire) drukken en dan preferences of edit of iets dergelijks zou je verder moeten helpen naar je jacht op 7 homepaginas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:01:
[...]

Nee in 1.9 zie ik die onleesbare blauwe cirkeltje (in xda is de screenshot heel erg goed te lezen maar niet op mijn schermpje). In instellingen staat idd zoals jij zei optie om het aan te zetten en dan zie ik dus dezelfde percentage icoon zoals in runnymede AiO maar alleen als ik hem niet aan het opladen ben. Als ik hem oplaad zie ik wederom die blauwe onleesbare cirkeltje.

Voorbeeldje (de bovenste helft van de cirkel is voor mij niet te lezen op mijn schermpje)
[afbeelding]
Zo specifiek weet ik het niet meer, ben heel snel terug gegaan van 1.9 naar 1.8. Maar ik zag wel het batterij % wanneer ik de setting daarvoor activeerde. Bij opladen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ontdek net dat de camera applicatie van 1.9 waardeloos is. Hij maakt niet zulke scherpe fotos als de camera app van insertcoin/runnymede AiO. Ik maak wel vaker een foto van een brief om door te sturen naar mijn vriendin die niet hier woont en dit keer kon ik niet anders dan een wazige foto sturen.

Uiteraard heb ik de lens schoongemaakt, hielp niets, instellingen nagelopen en verschillende uitgeprobeerd.

Ik ga ff 1.8 proberen en daarna de oxygen zelf want ik wil mijn toestel geheel naar mijn smaak configgen met zelf uitgekozen producten. Vroeger had ik genoeg aan al die sense apps maar die heb ik dus niet meer. (niet erg hoor, ben een beetje erop uitgekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 00:42
Ik heb dan toch belist de overstap van leedroid naar Runnymede te maken. Het is mij alleen niet 100% duidelijk hoe de voorbereiding in zijn werk gaat. Via leedroid ging alles redelijk gemakkelijk, maar bij Runnymede staat relatief weinig uitleg.

Als ik mij niet vergis is dit een HBOOT rom, welke partition table gebruik ik best? Bravo CM7 r2? Alsook, moet ik mijn sd-card nog steeds partitioneren op een specifieke manier? Iemand die eens vlug enkele stappen op een rijtje wil zetten?

Geloof mij, ik heb mij deze avond al uren bezig gehouden met informatie zoeken. Maar er is enorm veel outdated info waardoor het geheel nogal onoverzichtelijk is. Dus bij deze mijn vraag of een sympathieke tweakers iets meer duidelijk wil scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je Runnymede AiO bedoelt, daar krijg je aan einde van setup de vraag welke installatie je wilt. xd2sdx is dus voor de CM7r2. Heb je echter nog de stock Hboot, dan moet je de a2sd+ kiezen.

CM7r2 is de beste keuze voor welke rom dan ook om zoveel mogelijk apps en games op je toestel te krijgen.

Runnymede is niet moeilijk te installeren. De stappen staan gewoon in de startpost. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:18
Wat de sd-kaart betreft, in de signature van sebastiaan15(onderaan die eerste post bij runnymede aio) staat dat hij zijn sd kaart met 1024mb ext4 + fat32 heeft gepartitioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is eerst een partitie met fat32 en daarna pas ext3/4 partitie. Het moet in deze volgorde voor alle roms.

Verder schiet het me te binnen dat sebastiaan15 vanavond 3.0.4 gaat uitbrengen, misschien kan dus beter gewacht worden met 3.0.3 installeren ivm de nodige verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
Het is de 3.0.4 die nu op xda staat inderdaad. Alleszins al bedankt voor de tips, straks ga ik aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
Ik heb vandaag ics erop gezet. Hij werkt boven verwachting goed! Al voelt de verandering niet groter of meer bijzonder aan dan toen ik cm7 erop zette voor het eerst. Wel een aanrader voor iedereen om te proberen ( behalve als je de ING app of de camera veel gebruikt, werken beide niet)
Ook een tip is om te overclocken als je een zware rom draait, kan net het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
t0mmiiiii schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:01:
Ik heb vandaag ics erop gezet. Hij werkt boven verwachting goed! Al voelt de verandering niet groter of meer bijzonder aan dan toen ik cm7 erop zette voor het eerst. Wel een aanrader voor iedereen om te proberen ( behalve als je de ING app of de camera veel gebruikt, werken beide niet)
Ook een tip is om te overclocken als je een zware rom draait, kan net het verschil maken.
Welke ROM? (XDA linkje:))
Als de ROM's wat stabieler worden dan zal ik ook zeker overstappen :*)

Ik zit nu nog op de laatste InsertCoin ROM, werkt ook echt super :)

edit:
De reden dat ik het vroeg was niet omdat ik zelf niet kan zoeken, maar omdat ik dacht dat er meerdere ICS versies op XDA in ontwikkeling zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 10-12-2011 15:06 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:07:
Ik ontdek net dat de camera applicatie van 1.9 waardeloos is. Hij maakt niet zulke scherpe fotos als de camera app van insertcoin/runnymede AiO. Ik maak wel vaker een foto van een brief om door te sturen naar mijn vriendin die niet hier woont en dit keer kon ik niet anders dan een wazige foto sturen.

Uiteraard heb ik de lens schoongemaakt, hielp niets, instellingen nagelopen en verschillende uitgeprobeerd.

Ik ga ff 1.8 proberen en daarna de oxygen zelf want ik wil mijn toestel geheel naar mijn smaak configgen met zelf uitgekozen producten. Vroeger had ik genoeg aan al die sense apps maar die heb ik dus niet meer. (niet erg hoor, ben een beetje erop uitgekeken).
in 1.8 werkt de camera voortreffelijk qua scherpstelling, godzijdank want ik zou niet weten hoe ik de camera app hierin krijg. Ik heb geen idee of het aan 1.9 lag of er iets anders aan de hand was.

Ik heb Oxygen uitgeprobeerd omdat ik benieuwd was in hoeverre mildwild 1.8 afwijkt. Mildwild heeft transparante- googlezoekvenster / nieuwsvenster / lockscreen / menubalkje en verder zijn de iconen bij oxygen groen en bij mildwild blauw.

Misschien dat er nog wat verschillen zijn die mij niet meteen zijn opgevallen, zoals aanwezige extra apps in mildwild?

Helaas werkt de batterypercentage alleen als hij van de oplader af is, zodra hij eraan zit zie ik een battery dat volloopt.

Ik ga weer terug naar oxygen 2.3.2 (gaat makkelijk via 4ext backuprecovery)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 08-12-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Nieuwe SD kaart geplaatst in mijn HTC Desire (Trancsend 8GB class 10). Geformatteerd en alligned volgens aanwijzigen. Daarna nog een keer RunnyMede geinstalleerd (cool3d). Het blijft toch stroperig. Het is nu niet meer zo traag als voorheen, maar duidelijk minder snel als Oxygen of MIUI. Conclusie: sense 3.5 gaat hem voor mij niet worden.

Ik ben overgestapt op MIUI NL. De D2EXT versie. Die draait heerlijk soepel. Met allerlei themes volledig naar je eigen smaak aan te passen. Ik ben er nu tevreden over.

Met 4EXT recovery maak ik backups en kan ik heel snel van Rom Switchen. Kan die tool aan iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:01:
[...]

[afbeelding]
Welke ROM is dit dan, ziet er wel gelikt uit voor zover ik kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:06:
[...]
Welke ROM is dit dan, ziet er wel gelikt uit voor zover ik kan beoordelen.
Mildwild 1.9 of als mildwild klaar is met 2.0 zal dat Mildwild colored 2.0 worden. Het ziet er op het screenshotje ook best gelikt uit, maar op het scherm vallen de iconen tegen.

Ik zit nu overigens op oxygen 2.3.2. Bevalt prima met zelf bij elkaar gesprokkelde agenda en klok&weer widget en christmas hd achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Meneer iCy

swarma

Arggggggh, ik krijg het s-off niet voor elkaar met de genoemde instructie. Krijg elke keer segmentation failed. Zit op de recenste villainrom. Telefoon wordt herkend op een windows xp 32bit machine, maar het klapt er elke keer na de validatie.

Krijg dan een segmentation failed met betrekking tot arx. Moet ik misschien een andere rom flashen?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je huidige rom heeft niets te maken met het s-off willen maken van je toestel. Heb je de stappen die in startpost staan uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Meneer iCy

swarma

Jup, maar een kernel kan wel wat uitmaken zag ik via google. Ik probeer zometeen even een andere rom te flashen, cm7 ipv gingervillain

Edit: En het maakt degelijk uit. S-OFF maken met recenste gingervillain lukt niet. Geflashed naar CM7 en toen ging het als een speer.

Misschien een tip om zoiets in de startpost te zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door Meneer iCy op 09-12-2011 11:48 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
Ik heb nu enkele uren ervaring met RunnyMede AIO 3.0.4 en het is op veel vlakken echt wel een upgrade tov Leedroid. Er is echter 1 punt dat mij echt stoort en een serieuze dealbreaker is. Whatsapp, die app draait voor geen meter meer. Het laadt traag, mijn contacten syncen niet volledig (geen foto's), het typen gaat zeer traag en het werkt eigenlijk zelfs bija niet meer swiftkey. Iemand die dezelfde issues heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Nieker schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:22:
Ik heb nu enkele uren ervaring met RunnyMede AIO 3.0.4 en het is op veel vlakken echt wel een upgrade tov Leedroid. Er is echter 1 punt dat mij echt stoort en een serieuze dealbreaker is. Whatsapp, die app draait voor geen meter meer. Het laadt traag, mijn contacten syncen niet volledig (geen foto's), het typen gaat zeer traag en het werkt eigenlijk zelfs bija niet meer swiftkey. Iemand die dezelfde issues heeft?
Ik had continu freezes met Runnymede. Vooral als ik in gebieden kwam met wat verminderd bereik kwam. Ben uit armoe maar weer terug naar SGBS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieker schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:22:
Ja ik, drm ben ik ook weer weg bij Runnymede AiO. Het is een schitterende rom, maar whatsapp is wel datgeen waar ik mijn phone 70% van de dag voor gebruik en 20 % voor fotos maken en of tonen en zelfs dat ging retetraag.

Ik zit nu op oxygen en dat is dus een senseloze rom. Ik heb weer&klok van beautiful widgets en nog wat andere sense achtige dingen hier en daar bij elkaar gesprokkeld. Nu ziet het allemaal erg strak uit en hij is behoorlijk snel. Zelfs fotos zijn ongelooflijk scherp. Snap niet hoe dat kan. ADW Laucher EX kan trouwens ook je homescreen de kubusdraaiachtige effect geven. Al deze meuk heb ik aangeschaft voor 10 cent.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-12-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:52:
[...]

Ja ik, drm ben ik ook weer weg bij Runnymede AiO. Het is een schitterende rom, maar whatsapp is wel datgeen waar ik mijn phone 70% van de dag voor gebruik en 20 % voor fotos maken en of tonen en zelfs dat ging retetraag.

Ik zit nu op oxygen en dat is dus een senseloze rom. Ik heb weer&klok van beautiful widgets en nog wat andere sense achtige dingen hier en daar bij elkaar gesprokkeld. Nu ziet het allemaal erg strak uit en hij is behoorlijk snel. Zelfs fotos zijn ongelooflijk scherp. Snap niet hoe dat kan. ADW Laucher EX kan trouwens ook je homescreen de kubusdraaiachtige effect geven. Al deze meuk heb ik aangeschaft voor 10 cent.
Ik zou ook, als je een snelle telefoon wil, ver van Sense wegblijven. Zelfs op de Sensation vind ik het niet lekker draaien, en de Desire is inmiddels echt te oud voor die schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Same here, gebruik al tijden geen Sense meer maar ipv LauncherPro. Dat scheelt qua snelheid erg veel bij iedere rom die ik tot nu toe heb gedraaid. Ik vind Sense nog steeds wel erg gelikt eruitzien, maar qua functionaliteit heb ikzelf gekozen voor zonder-Sense.

Mbt de MildWild rom...tot nu toe bevalt die erg goed. Ik draai 'm nu ongeveer een week en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen. Overigens is dat in principe best wel logisch omdat Oxygen gewoonweg altijd erg goed draait. Het zijn vaak de rom's afkomstig van een niet-Desire toestel die soms issues geven. Overigens heb ik zelf de ervaring bij bijna iedere rom weinig tot geen issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
dafmay schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:02:
Same here, gebruik al tijden geen Sense meer maar ipv LauncherPro. Dat scheelt qua snelheid erg veel bij iedere rom die ik tot nu toe heb gedraaid. Ik vind Sense nog steeds wel erg gelikt eruitzien, maar qua functionaliteit heb ikzelf gekozen voor zonder-Sense.

Mbt de MildWild rom...tot nu toe bevalt die erg goed. Ik draai 'm nu ongeveer een week en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen. Overigens is dat in principe best wel logisch omdat Oxygen gewoonweg altijd erg goed draait. Het zijn vaak de rom's afkomstig van een niet-Desire toestel die soms issues geven. Overigens heb ik zelf de ervaring bij bijna iedere rom weinig tot geen issues...
Sense gaat natuurlijk wel verder dan je launcher. De reden dat ik bij sense blijf is omdat de call screen, smart dialer en de agenda gewoon ongelofelijk goed werken. Voorlopig ben ik nog geen waardige alternatieven tegen gekomen... Langs de andere kant, het is ook wel even geleden dat ik gezocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

@Nieker:
Heb je MIUI al een keer geprobeerd? Ik was tot voor kort ook een liefhebber van Sense, maar MIUI komt er aardig dicht bij in de buurt. Je kunt met allerlei themes hele mooi dingen bereiken. Je kunt de elementen van themes met elkaar combineren. Ik heb het MIUI Dark theme draaien, maar heb de iconen van een iPhone theme gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik heb er inmiddels ook ICS op draaien.
Draait best goed.
hier is het topic op xda-developers.
Je moet nu deze rom hebben en deze kernel.
Let wel op: je moet ext2, 3 of 4 partitie op sd kaart hebben voor de apps (ext4 is natuurlijk beste...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoop dat ze ook een versie maken die met de Oxygen Hboot werkt, en zonder a2sd. Maar eerst moeten ze maar eens een volledige versie werkend hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
a2sd kun je wel uitschakelen, echter is er dan maar +- 148MB voor apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nieker schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:22:
[...]

Sense gaat natuurlijk wel verder dan je launcher. De reden dat ik bij sense blijf is omdat de call screen, smart dialer en de agenda gewoon ongelofelijk goed werken. Voorlopig ben ik nog geen waardige alternatieven tegen gekomen... Langs de andere kant, het is ook wel even geleden dat ik gezocht heb :)
Ja joh, allemaal welbekend bij mij. Het uit de custom rom slopen van Sense betekent bij mij dan ook meteen de meeste andere Sense-gerelateerde zaken eruit. Maar ik mis helemaal niets qua functionaliteit, heb ook maar weinig nodig (bellen, email, sms, whatsapp, navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom doet de camera app zo gek? In Mildwild 1.9 wilde hij niet scherpstellen, en nu in oxygen na een paar perfecte fotos zeurt ie steeds dat ik eerst SD-card erin moet doen. Natuurlijk zit ie erin, en hij is ook niet vol of zo.

Klinkt bekend?

Heb het al gevonden: als je foto maakt en je drukt niet duidelijk op annuleren of op opnieuw en dan op de captureknopje, dat vind de camera app niet zo fijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 22:37
de Desire s heeft android 2.3.5 en sense 3.0 die bij mijn weten wel soepel draait, en zoveel verschil is er toch niet tussen beide telefoons.
Is er een custom rom voor de Desire die gebaseerd is op de S firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:43:
Waarom doet de camera app zo gek? In Mildwild 1.9 wilde hij niet scherpstellen, en nu in oxygen na een paar perfecte fotos zeurt ie steeds dat ik eerst SD-card erin moet doen. Natuurlijk zit ie erin, en hij is ook niet vol of zo.

Klinkt bekend?

Heb het al gevonden: als je foto maakt en je drukt niet duidelijk op annuleren of op opnieuw en dan op de captureknopje, dat vind de camera app niet zo fijn.
Getest in v1.8 door 15 foto's snel achter elkaar te maken en ben geen probleem tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:03:
[...]

Getest in v1.8 door 15 foto's snel achter elkaar te maken en ben geen probleem tegengekomen.
Lama, kan het probleem niet meer reproduceren. Het probleem zat hoofdzakelijk in whatsapp, via de gewone camera app werkte het vlekkeloos.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:07:
[...]

Lama, kan het probleem niet meer reproduceren. Het probleem zat hoofdzakelijk in whatsapp, via de gewone camera app werkte het vlekkeloos.
Heb wel ff geprobeerd wat je aangaf via whatsapp, maar ik kon het ook niet reproduceren...houden we het op een tijdelijke glitch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ;)

Ff een vraagje: welke Hboot heb jij voor mildwild? Oxygen r2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:13:
ok ;)

Ff een vraagje: welke Hboot heb jij voor mildwild? Oxygen r2?
CM7r2. Had overigens na flash van v1.9 dat ik de nandroid van v1.8 niet kon restoren...vreemd. Moest dus v1.8 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb ook CM7r2. 1.8 heb ik probleemloos gerestored via 4ext backup/restore in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:20:
Oke, ik heb ook CM7r2. 1.8 heb ik probleemloos gerestored via 4ext backup/restore in recovery.
Ok. Tot nu toe slechts 1x eerder tegengekomen (van de 100-den keren rom flashen / restoren). Ik gebruik amonra recovery. Ik houd deze ook maar op een tijdelijke glitch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu we toch over mildwild aan het praten zijn
Originally Posted by mildwild View Post

thank you..today comes V-2PointZero Color Editon..on monday comes
V-2PointZero ICS Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Even een vraag, moet ik ook een andere radio flashen oid nadat ik mn stock HBOOT vervangen heb door de Oxygen HBOOT?

Heb nu nog stock HBOOT en wil naar Oxygen HBOOT met Oxygen Rom maar wou dit graag nog weten voordat ik aan de slag ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:28:
Nu we toch over mildwild aan het praten zijn
[...]
Ja had ik gezien, benieuwd naar de nieuwe versie maandag...tot nu toe zie ik geen reden voor een upgrade van v1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:12:
Ik heb er inmiddels ook ICS op draaien.
Draait best goed.
hier is het topic op xda-developers.
Je moet nu deze rom hebben en deze kernel.
Let wel op: je moet ext2, 3 of 4 partitie op sd kaart hebben voor de apps (ext4 is natuurlijk beste...).
Ik ga hem morgen installeren. Draai nu Runnymede maar heb afgelopen 4 dagen een aantal maar een spontaan zwart beeld --> telefoon ineens uit. gehad.

Nog tips of bugs tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:49
Ik heb zojuist mijn telefoon geroot omdat ik problemen had met de opslagruimte. Ik heb de rom SGBS gebruikt en nu weer mijn telefoon zover geconfigureerd. Ik heb nu 129 mb vrije ruimte (na het installeren van +/- 10 apps). Heb ik het wel goed gedaan? Moet ik zelf nog Apps2sd downloaden of doet de telefoon het nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Paul!
Welke rom? ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Die bovenaan staat in het lijstje op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
SmiGueL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:29:
[...]

Welke ROM? (XDA linkje:))
Als de ROM's wat stabieler worden dan zal ik ook zeker overstappen :*)

Ik zit nu nog op de laatste InsertCoin ROM, werkt ook echt super :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660 is de ICS rom voor de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Paul!
ics 0.4.1 dus? SGBS... beter opletten, sorry, die ken ik niet :z

Voor de gene die sneller ICS willen downloaden:
http://code.google.com/p/desireics/downloads/list

[ Voor 21% gewijzigd door brambo123 op 09-12-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ja, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Verder heb ik het hele stappenplan uit de TS gevolgd, maar mij is het onduidelijk of apps2sd er nu opstaat of niet en of mijn geheugen weer volloopt. Hoe kan ik dit controleren en wie kan mij anders een stappenplan geven om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Laguna

Connaisseur

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:39:
a2sd kun je wel uitschakelen, echter is er dan maar +- 148MB voor apps :)
Aangezien RoD de Oxygen Hboot gebruikt klopt dat niet, daarbij heb je namelijk nog 332MB voor apps.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Paul! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:21:
Ja, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Verder heb ik het hele stappenplan uit de TS gevolgd, maar mij is het onduidelijk of apps2sd er nu opstaat of niet en of mijn geheugen weer volloopt. Hoe kan ik dit controleren en wie kan mij anders een stappenplan geven om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurd.
Als je de ROM hebt geflashed en op de juiste manier een ext-partitie hebt aangemaakt (wat je waarschijnlijk hebt gedaan, anders zou je telefoon waarschijnlijk niet opstarten), dan zou apps2sd(+) gewoon moeten werken. Je kunt dit nog even checken met bijvoorbeeld Titanium Backup (zie ook voor voorbeelden de in dit topic geposte screenshots van Titanium).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb ti backup nu gedownload, die geeft aan:
System rom: 262 mb (24,6 mb vrij)
Intern: 154 mb (131 mb vrij)
Sd kaart : 3,44 gb (3,44 gb vrij)
Sd kaart (a2sd): 479 mb (399 mb vrij)

Als ik het zo bekijk denk ik wel dat het gelukt is. Moet ik nu verder nog stappen ondernemen om te voorkomen dat hij weer geheugenproblemen krijgt? Of verplaatst de telefoon alles nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo lui :)

ik heb op mn gerootte Desire Miui geinstalleerd. maar telkens als ik mn mobiel ff uit zet of reboot dan blijf hij op het revo scherm staan en gaat hij niet verder. dus moet ik weer helemaal opnieuw flashen. best irritant.

dit zijn de specs.

AlphaRev
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-0.93.0001
TOUCHPANEL SYNW0101
RADIO-5.11.05.27
Aug 10 2010,

de versie die ik heb geïnstalleerd is

miuinl_Desire-1.12.9_Signed.zip

alle hulp is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Martijn Meijer
Volgens mij heb je een oude radio versie, laatste is 5.17.05.23 (zie dit topic op xda)
Misschien die eerst updaten.

Voor de ICS liefhebbers:
Inmiddels is beta 0.1 uit, draait nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambo123 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:19:
@Paul!
ics 0.4.1 dus? SGBS... beter opletten, sorry, die ken ik niet :z

Voor de gene die sneller ICS willen downloaden:
http://code.google.com/p/desireics/downloads/list
SGBS is gewoon een rom gebaseerd op sense 2.1 (en het was oorspronkelijk een insertcoinrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@bitjesmaker (of iemand anders...)

De "push button" om MildWild v2.0 te dl-en in het draadje op xda werkt (nog steeds) niet...wordt daar zolangzamerhand nogal ibbig van. Waarom niet een gewone dl link.... :X

Ik zou 'm even willen uitproberen. Zou iemand misschien een linkje kunnen plaatsen? Alvast dank.

Edit : nevermind, mijn verzoek op xda is al ingewilligd :)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 10-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorrie gozer, ben met aanbiedingen bezig in de andere topic. Anoniem: 237909 in "Android Market en applicaties - Deel 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
No worries, ben 'm al aan 't dl-en via een dropbox linkje net geplaatst op xda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
dafmay schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:16:
[...]

CM7r2. Had overigens na flash van v1.9 dat ik de nandroid van v1.8 niet kon restoren...vreemd. Moest dus v1.8 opnieuw installeren.
Had dat ook voor nadat ik de CM7r2 HBOOT had geflashed ipv de Stock HBOOT.
Restoren ging niet (iets van "geheugen vol") en heb ik volledig opnieuw moeten wipen & flashen en dan was het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nick87 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:29:
[...]

Had dat ook voor nadat ik de CM7r2 HBOOT had geflashed ipv de Stock HBOOT.
Restoren ging niet (iets van "geheugen vol") en heb ik volledig opnieuw moeten wipen & flashen en dan was het in orde.
Dat was bij mij niet het geval. Melding was dacht ik iets van 'gebruik adb om te restoren'. Ben 'm wel eens eerder tegengekomen maar vergeten wat de reden en oplossing was. Opnieuw flashen + configureren kost bij elkaar 15 minuten, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[b]brambo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:34:

Voor de ICS liefhebbers:
Interessant. Beschouw jij deze als dagelijkse rom te kunnen gebruiken, of kom je nog (te)veel problemen tegen? Ik weet dat camera en USB beperkt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Kak! Ik heb gezworen om niet aan ICS te beginnen voordat het volledig stabiel was. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend nieuwsgierig ben. Misschien van de week maar is proberen en dan Oxygen gewoon er ook op laten, mocht het niet lopen ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist ICS beta 0.1 geflashed...ziet er strak uit allemaal en tot nu toe doet alles het muv Sygic en Navigon navigatie. Maar dat is in deze test nog overkomelijk. Nu eens mee spelen...

Edit : zeker aardig, wel wat sloom...zelfs met OC naar 1152mhz. Hopelijk komt er snel een volwaardige ICS versie beschikbaar. Ik ga voorlopig terug naar MildWild 1.8.

[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 10-12-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
brambo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:34:
@Martijn Meijer
Volgens mij heb je een oude radio versie, laatste is 5.17.05.23 (zie dit topic op xda)
Misschien die eerst updaten.

Voor de ICS liefhebbers:
Maar eens een backup maken en proberen, ziet er toch wel heel fancy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Inmiddels heb ik een mirror balancing systeempje gemaakt voor ics:
http://icsmirror.mtsgrit.nl/
De 2 server die er nu in zitten zijn allebei in nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Ik wacht inmiddels al zo'n 20 minuten op stap 6 van het installeren van een ROM ("Als 'ie klaar is, herstart dan je telefoon. Je telefoon gaat er nu waarschijnlijk meer dan 5-10 minuten over doen om op te starten. Laat 'm z'n gang gaan en raak niet in paniek!"), in dit geval de CM 7. Is dat niet ongebruikelijk, of moet ik 'm afkappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb ICS Beta 0.1 nu ook draaien.

Draait redelijk soepel. Ik was alleen even vergeten dat er natuurlijk geen sense agenda bij zit, dus ik moet maar even kijken hoe ik dat op ga lossen.
Ik heb een full wipe gedaan en alles opnieuw geformatteerd en een 1GB ext 4 partitie aangemaakt.
Ik heb de stock Hboot geïnstalleerd.
Ik heb de rom geïnstalleerd.

Ik heb geen andere kernel oid geïnstalleerd Die zit al bij 0.1 ingebakken lees ik net. En ook geen a2sd oid script. Installeren de apps dan wel standaard op mijn ext partitie? Nee dat blijken ze niet te doen. Kan ik die zip nu nog installeren om moet ik hem dan eerst weer wipen? Aangezien je dat script normaal gesproken installeert nadat je de rom hebt geïnstalleerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

koekoek2003nl schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:14:
I[...] Aangezien je dat script normaal gesproken installeert nadat je de rom hebt geïnstalleerd toch?
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

210667 schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:25:
[...]

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al.. ;)
Ja dat doe ik standaard maar weet niet of het verplicht/noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Logisch nadenken zegt me dat hij vanaf nu aan de apps enz verplaatst naar sd maar wat met de rest die al geinstalleerd is?

Zeg eens eerlijk, hoeveel moeite zou het kosten om alles opnieuw te doen? Hoeveel heb je al geinstalleerd of ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Gisteren werd mijn 32 GB class 10 SDHC kaartje geleverd. Mooie gelegenheid voor een nieuwe ROM dus. Ik had er Insertcoin v49 op staan (sense hybrid). Paar uur bezig geweest met:
• SMS Back-up
• Settings en contacts exporteren naar google-account
• Titanium back-up
• Nandroid back-up
• Kopie van SD-kaart
Daarna kon het feest beginnen.

Aangezien ik eigen vrijwel geen sense onderdelen meer gebruikte heb ik ditmaal gekozen voor de Mildwild variant van Oxygen 2.3.2 (ICS durfde ik nog niet aan). Bevalt erg goed so far. Voelt veel sneller aan dan sense roms. Meest bepalende wijziging die ik gemaakt heb is er zelf swype en Go Lanucher EX op gezet. Batterij doe ik met normaal gebruik een dag mee (veel wordfeud).

Na wat stoeien loop ik tegen een paar kleine storende puntjes aan, waarvan ik hoop dat jullie weten hoe dit op te lossen.
  1. Je kan uit de status bar een menuutje naar beneden trekken. Dit menu zou ik graag vervangen door een ander menu. Ik vind het bijgeleverde menu geen handige structuur hebben, te transparant en te grauw van kleur. Ik wil bij voorkeur iets zoals wat HTC heeft (link).
  2. Grote downloads uit de market (vooralsnog alleen streetview) geven een geheugen error. Nu weet ik dat er een market fix is waardoor er een symlink gemaakt wordt naar een plek die zat ruimte heeft. Maar een directe link download ben ik nog niet tegen gekomen.
  3. Mijn bluetooth headset (Nokia BH501) krijgt geen stabiele verbindingen (connect, deconnect, connect, deconnect om de seconde)
Overigens ondervind ik tegenstelling tot veel berichten uit diverse fora geen problemen met mijn Class 10 SDHC kaartje. Echt ideaal voor torrents ;)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is SGBS niets voor jou, zitten minimale dingen in van sense zoals de menu die jij wilt.

Ik sta overigens ook open voor andere menu hoor maar voor voorlopig bevalt oxygen 2.3.2 me prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 11-12-2011 15:50 ]

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.