[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.922 views

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel lullig, al die tijd en energie die je in TS stak, lees zelden tot nooit bedankje, en te vaak vragen waarvan de antwoorden gewoon in TS staan. Je gaat je afvragen waarom je de TS gemaakt hebt.

Maar bij deze dan he: Bedankt janvanduschoten voor de puike startpost... Ik maak er soms nog gebruik van omdat ik soms dingen vergeet...

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:57:
En hoe installeer ik deze patch? Of onder welke naam kan ik deze patch vinden?

Edit: Ik heb ' Superuser Update Fixer' inmiddels geinstalleerd, die crasht op het moment ik een 'fix' uitvoer.
Ik heb hetzelfde gehad, met wat googlen kwam ik op een topic uit op XDA. Daar stond een zip file die je kon flashen, waardoor SU werd geupdate, zonder het gezeur dat het niet wil installeren.

Was het aan het zoeken voor je, maar kan het nu ff niet vinden |:( De file heet :su-3.0-efgh-signed.zip
Bij mij werkte het in ieder geval.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Gewoon op de superuser website?

http://androidsu.com/superuser/ (gegoogled op de filename die je gaf. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Misschien een ontzettende n00b vraag.

Het probleem is dat ik vooral naar een custom ROM wil vanwege het eeuwige ruimtegebrek in het geheugen. Ik wil graag een sense 3.0 ROM flashen (ik houd wel van die eye-candy, en ik wil graag gebruik maken van mysense.com). Ik heb uiteraard mijn toestel geroot en S-off. Op mijn SD een ext4 partitie van 1GB.
Ook is het mij gelukt om Cool3D AceS v3 bravo te flashen tot een werkende staat (min of meer). Ik kan alleen niets installeren of uitvoeren vanwege : geen geheugen.

Toen ben ik de backup van mijn stock ROM maar terug gezet.
Ik heb de link uit de startpost naar Apps2SD geflashed, maar dan blijft mijn toestel hangen op het HTC scherm. Weer de backup terug, zodat ik in ieder geval weer een werkend toestel heb.

Ook een paar andere ROMs geprobeerd met wisselend resultaat. Leedroid kreeg ik aan de praat, maar eveneens geen geheugen. De Cool3D D2Ext versie blijft hangen. Ik heb geprobeerd de HBOOT hiervoor te flashen, maar dan krijg ik de fout: "installation aborted" (geflashed vanuit recovery).

Kortom, wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik fout? Hoe krijg ik desnoods alleen meer vrij geheugen door Apps2SD / D2Ext / Data++ / etc. etc. met mijn huidige ROM (stock GB van HTC)?

[ Voor 0% gewijzigd door Sish op 30-09-2011 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Sish schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:13:
Misschien een ontzettende n00b vraag.

Het probleem is dat ik vooral naar een custom ROM wil vanwege het eeuwige ruimtegebrek in het geheugen. Ik wil graag een sense 3.0 ROM flashen (ik houd wel van die eye-candy, en ik wil graag gebruik maken van mysense.com). Ik heb uiteraard mijn toestel geroot en S-off. Op mijn SD een ext4 partitie van 1GB.
Ook is het mij gelukt om Cool3D AceS v3 bravo te flashen tot een werkende staat (min of meer). Ik kan alleen niets installeren of uitvoeren vanwege : geen geheugen.

Toen ben ik de backup van mijn stock ROM maar terug gezet.
Ik heb de link uit de startpost naar Apps2SD geflashed, maar dan blijft mijn toestel hangen op het HTC scherm. Weer de backup terug, zodat ik in ieder geval weer een werkend toestel heb.

Ook een paar andere ROMs geprobeerd met wisselend resultaat. Leedroid kreeg ik aan de praat, maar eveneens geen geheugen. De Cool3D D2Ext versie blijft hangen. Ik heb geprobeerd de HBOOT hiervoor te flashen, maar dan krijg ik de fout: "installation aborted" (geflashed vanuit recovery).

Kortom, wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik fout? Hoe krijg ik desnoods alleen meer vrij geheugen door Apps2SD / D2Ext / Data++ / etc. etc. met mijn huidige ROM (stock GB van HTC)?
Je hebt niet de juiste HBOOT, kijk even welke HBOOT je moet hebben voor die rom, en kijk in de op (hier: janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3") hoe je hem moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Ik heb afgelopen week m'n Desire eindelijk maar eens geroot middels revolutionary en voorzien van CM7. Helaas was ik in augustus zo eigenwijs door uit nieuwsgierigheid de HTC gingerbread update te draaien, met als gevolg dat ik nu niet wist waar ik moest beginnen met rooten. De startpost, samen met wat eigen zoekwerk, heeft me goed op weg geholpen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18
Zojuist de TS weer wat bijgewerkt. Danzij Maranello staat er nu een verhaal bij over apps2sd, Data2sd ,enz. onder het kopje Terminologie. Mochten er vragen/opmerkingen over zijn, dan graag per DM.

@bitjesmaker, bedankt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 01-10-2011 11:47 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
janvanduschoten schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:47:
Zojuist de TS weer wat bijgewerkt. Danzij Maranello staat er nu een verhaal bij over apps2sd, Data2sd ,enz. onder het kopje Terminologie. Mochten er vragen/opmerkingen over zijn, dan graag per DM.

@bitjesmaker, bedankt ;)
Dank je wel voor de uitgebreide en zeer complete TS! Hier is m.i. alles wel terug te vinden om te kunnen rooten en een rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Cyleo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:38:
[...]

Je hebt niet de juiste HBOOT, kijk even welke HBOOT je moet hebben voor die rom, en kijk in de op (hier: janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3") hoe je hem moet installeren.
Nieuw probleem (voor mij althans). Ik heb de HBOOT (Data2Ext hboot) geflasht met fastboot commander. Ging vlekkeloos. Daarna geprobeerd opnieuw de ROM te flashen (Cool3D D2Ext+). Nu blijf ik weer hangen op het witte scherm met het HTC logo.

Ik heb bovenstaande stappen een paar keer herhaald, zonder verbetering. |:(

Nu wil ik maar weer terug naar mijn begin situatie om in ieder geval een werkende telefoon te hebben en vanaf daar maar weer opnieuw beginnen.

Maar aangezien ik niet verder kom dan of het witte HTC scherm, of het fastboot scherm is mijn vraag of je de officiele HTC Gingerbread RUU dan ook kan flashen? Of is dit helemaal niet nodig?

Andere vraag: als ik alles weer op de rij heb, is er dan een manier om te zien of bijv Data++ werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al een fikse poos op InsertCoin 1.1.5 maar dat lijkt niet op te schieten. Ze zijn daar alleen maar bezig met kernels uitproberen lees ik op de laatste paar paginas.

Ik heb overigens geen werkende manier gevonden om market te downgraden. Zodra ik updates uninstalleer, installeert ie automatisch meteen de nieuwste market.

Ik denk dat ik binnenkort maar Cool3D ga uitproberen. Of iig een ROM waarin de nieuwste market niet is geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[b][message=36854030,noline]

Ik heb overigens geen werkende manier gevonden om market te downgraden. Zodra ik updates uninstalleer, installeert ie automatisch meteen de nieuwste market.
Marketupdater.apk onder /system/app verwijderen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik ff proberen, bedankt...

Edit: helpt niet... Is de oude market nog ergens te downloaden? Dan vervang ik de market.apk gewoon?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Vanmiddag van LeeDrOiD naar LeeDrOiD HD port gegaan. Zeker een verbetering tot nu toe. Ten eerste omdat de meertalige ondersteuning, waaronder Nederlands, volledig is. Verder ben ik wel blij met de Sense 2.1 elementen en de lag vlak na de installatie van apps lijkt ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Hmm ik draai ook de LeeDroid_HD en heb wel best veel lag na het installeren van applicaties. Op zich valt het nog mee omdat ik een snelle SD kaart heb maar het is soms toch nog wel iritant.

Via een vriend kwam ik laatst op "SGBS". Klinkt als er goed werk en hij was over de snelheid zeer te spreken! (ergerde zich enorm aan Leedroid HD).

http://eiseispinguin.de/

Die dus ook maar eens proberen. Ook gaf hij aan dat bij die rom "swype" niet meer van z'n telefoon verdwijnt na een reboot. Hij moet 'm wel weer selecteren als input method maar is 'm iig niet meer helemaal kwijt.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Is iemand deze al een keer tegen gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/screenshot-1317531590783.png

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:51:
Hmm ik draai ook de LeeDroid_HD en heb wel best veel lag na het installeren van applicaties. Op zich valt het nog mee omdat ik een snelle SD kaart heb maar het is soms toch nog wel iritant.
Heeft ie bij mij ook, maar het duurt maar even en dan is alles weer goed. Alsof ie eerst de boel installeert en daarna pas bestanden gaat verplaatsen naar de ext partitie. Het is eventjes vervelend, maar het duurt zo kort dat het niet echt kan storen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Theimon schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 07:59:
[...]
Heeft ie bij mij ook, maar het duurt maar even en dan is alles weer goed. Alsof ie eerst de boel installeert en daarna pas bestanden gaat verplaatsen naar de ext partitie. Het is eventjes vervelend, maar het duurt zo kort dat het niet echt kan storen.
Wanneer je een een app installeert maakt de installer geoptimaliseerde code aan in de Dalvik-cache. Ik vermoed dat daar de lag vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Naja, dat dus :)

Zoals gezegd, inderdaad alleen vlak na installatie van een app, voor de rest van de tijd doet ie het prima.

[ Voor 77% gewijzigd door Theimon op 02-10-2011 11:59 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:23:
Zal ik ff proberen, bedankt...

Edit: helpt niet... Is de oude market nog ergens te downloaden? Dan vervang ik de market.apk gewoon?
is je tel S-off???

anders vanuit recovery....

zo deed ik het vroeger of me S-on tel.

-> uninstall updates bij market
-> direct phone herstarten in recovery mode.
-> mount /system in recovery
-> adb op pc
-> adb shell
-> rm /system/app/MarketUpdater.apk (moet je effe kijken voor hoofdletter/kleine letters)
-> reboot
dan heb je normaal oude market en krijg je geen nieuwe meer binnen.

Btw market = Vending.apk (market.apk bestaat niet)

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 02-10-2011 12:11 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxygen 2.3 is uit en tilt de versie naar 2.3.7!
Echter vraag ik me af op het nog allemaal past op Oxygen hboot r2? Aangezien op de forum van Oxygen niks over werd gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:55:
Oxygen 2.3 is uit en tilt de versie naar 2.3.7!
Echter vraag ik me af op het nog allemaal past op Oxygen hboot r2? Aangezien op de forum van Oxygen niks over werd gesproken.
Pak /system uit en kijk hoe groot deze is (niet kijken naar "Grootte op schijf").

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:51:

Via een vriend kwam ik laatst op "SGBS". Klinkt als er goed werk en hij was over de snelheid zeer te spreken! (ergerde zich enorm aan Leedroid HD).

http://eiseispinguin.de/

Die dus ook maar eens proberen. Ook gaf hij aan dat bij die rom "swype" niet meer van z'n telefoon verdwijnt na een reboot. Hij moet 'm wel weer selecteren als input method maar is 'm iig niet meer helemaal kwijt.....
Die heb ik ook een poos gedraaid, beste Sense GB rom naar mijn mening, maar ben er dan ook geen groot fan van. De manier om swype niet kwijt te raken is hem niet op de SD-kaart te installeren, maar op het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 07:09:
Is iemand deze al een keer tegen gekomen?

[afbeelding]
Als ik had dat probleem ook, een paar posts terug staat beschreven hoe je dit kan oplossen. Als je Oxygen gebruikt is het handig om even de nieuwste update te installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eymey: Ik heb ook LeeDroid HD en ik vond InsertCoin sneller, minder lag. Juist vanwege jouw positieve reacties Eymey ben ik het gaan installeren :P
azz_kikr schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

is je tel S-off???

anders vanuit recovery....

zo deed ik het vroeger of me S-on tel.

-> uninstall updates bij market
-> direct phone herstarten in recovery mode.
-> mount /system in recovery
-> adb op pc
-> adb shell
-> rm /system/app/MarketUpdater.apk (moet je effe kijken voor hoofdletter/kleine letters)
-> reboot
dan heb je normaal oude market en krijg je geen nieuwe meer binnen.

Btw market = Vending.apk (market.apk bestaat niet)
Zodra ik weer thuis ben probeer ik het ff, en ja, toestel is s-off

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mijn telefoon zit vast op dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilefile.info/wp-content/uploads/2010/10/fe60d242b1u8h645.jpg.jpg

Ik kan de telefoon niet meer benaderen via ADB, alleen via Fastboot

fastboot flash zip PB99IMG.zip geeft
Failed (remote 51: partition update fail)

fastboot update PB99IMG.zip geeft:
Whoops, didn't find expected signature
read_central_directory_entry failed

Als ik dan het stekkertje van de USB kabel eruit haal kom ik een een wit scherm met deze tekst:

Alpharev Oxygenr2
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT 6.93 1002
RADIO-4.06.00.02_2
RUU
[1]BOOTLOADER - bypassed
[2] Radio V2 - OK
[3]Radio Cust - OK
[4]Boot - OK
[5] Recovery - OK
[6] SYSTEM - FAIL-PU
...

Partition update Fail!
Update Fail!
fastboot oem rebootRUU haalt niks uit, ik heb ook erase cahce geprobeerd zoals werd gesuggereerd op andere websites.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen, zodat mijn telefoon in iederen geval weer bruikbaar is?

Ik heb de volgende zips van shipped-roms geprobeerd:
PB99IMG_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.zip
PB99IMG_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed_txt.zip

Tevens deze executables:
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.15.405.4_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_122704
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.1_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121684
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865

[ Voor 44% gewijzigd door thefal op 02-10-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefal schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:28:
Mijn telefoon zit vast op dit scherm:
[afbeelding]

Ik kan de telefoon niet meer benaderen via ADB, alleen via Fastboot

fastboot flash zip PB99IMG.zip geeft
Failed (remote 51: partition update fail)

fastboot update PB99IMG.zip geeft:
Whoops, didn't find expected signature
read_central_directory_entry failed

Als ik dan het stekkertje van de USB kabel eruit haal kom ik een een wit scherm met deze tekst:

Alpharev Oxygenr2
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT 6.93 1002
RADIO-4.06.00.02_2

[...]

fastboot oem rebootRUU haalt niks uit, ik heb ook erase cahce geprobeerd zoals werd gesuggereerd op andere websites.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen, zodat mijn telefoon in iederen geval weer bruikbaar is?

Ik heb de volgende zips van shipped-roms geprobeerd:
PB99IMG_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.zip
PB99IMG_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed_txt.zip

Tevens deze executables:
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.15.405.4_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_122704
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.1_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121684
RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865
Ik heb een tijdje terug hetzelfde probleem als jij kerel. Wou toen ook terug naar stock en dacht dat enkel aansluiten en RUU draaien al voldoende was zo als in de TS vermeld staat.

Maar aangezien ik mijn Desire s-off en andere hboot had voorzien was het een andere verhaal dan enkel de RUU draaien. Allereerst heb jij nu nog een Oxygen r2 hboot en daar past nooit een stock rom van HTC op.
Je dient eerst de stock hboot terug te flashen alvorens je een RUU draait. Dat doe je door de Bravo Stock hboot van AlphaRev.nl te downloaden en hernoemen naar PB99IMG.zip, deze zet je in de root van je SD kaart. Vervolgens moet je nog een keer de RUU draaien en dan moet het lukken als het goed is.

Laat van je horen of het helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ongelooflijk! De hele reden dat ik in eerste instantie rootte was voor meer ruimte voor apps. Dat zou het eerste moeten zijn waar ik aan dacht! Aan de andere kant: de vorige keer dat ik de telefoon unrootte vanaf een Oxygen HBOOT lukte het wel in 1 keer. Anyway ik heb mijn telefoon nou zo aan de praat dat ik nog net de Sense interface kan zien, Daarna loopt de telefoon vast. Ik kan de telefoon nu wel weer naar HTC sturen en dat was de reden van het unrooten.

Maar heel erg bedankt KiraYoma,ik was al bijna klaar mijn telefoon voor een klein bedragje te verkopen aan een Tweaker die er nog wat mee kon, ik dacht niet dat ik em ooit nog (half) werkend zou zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Iemand die gebruik maakt van AcesMod007 en Alpharev? Ik heb een chronisch ruimtetekort voor mijn applicaties (duh!). Welke image/HBoot gebruiken jullie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MrBarBarian schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:04:
Iemand die gebruik maakt van AcesMod007 en Alpharev? Ik heb een chronisch ruimtetekort voor mijn applicaties (duh!). Welke image/HBoot gebruiken jullie?
Oxygen HBOOT r2 icm Oxygen ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Oxygen HBOOT r2 icm Oxygen ROM.
Hier ook Oxygen 2.3 (met Android 2.3.7) inclusief Oxygen r2 als hboot. Zo heb je in totaal 333 mb aan ruimte, werkelijk zo 298 mb beschikbaar.
Nadeel voor sommigen is dat het misschien om een pure Android betreft, geen Sense dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:48:
[...]

Hier ook Oxygen 2.3 (met Android 2.3.7) inclusief Oxygen r2 als hboot. Zo heb je in totaal 333 mb aan ruimte, werkelijk zo 298 mb beschikbaar.
Nadeel voor sommigen is dat het misschien om een pure Android betreft, geen Sense dus.
Ah, dus Oxygen 2.3 past nog steeds op de r2 HBOOT?

Ik denk dat ik nu maar wacht op ICS voor ik weer ga updaten. Android 2.3.7 brengt weinig extra's en alles werkt nu perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avilis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 16:32
Sish schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Nieuw probleem (voor mij althans). Ik heb de HBOOT (Data2Ext hboot) geflasht met fastboot commander. Ging vlekkeloos. Daarna geprobeerd opnieuw de ROM te flashen (Cool3D D2Ext+). Nu blijf ik weer hangen op het witte scherm met het HTC logo.

Ik heb bovenstaande stappen een paar keer herhaald, zonder verbetering. |:(

Nu wil ik maar weer terug naar mijn begin situatie om in ieder geval een werkende telefoon te hebben en vanaf daar maar weer opnieuw beginnen.

Maar aangezien ik niet verder kom dan of het witte HTC scherm, of het fastboot scherm is mijn vraag of je de officiele HTC Gingerbread RUU dan ook kan flashen? Of is dit helemaal niet nodig?

Andere vraag: als ik alles weer op de rij heb, is er dan een manier om te zien of bijv Data++ werkt?
Heb je wel de 2de partitie aangemaakt zoals er staat? 1 van 1 GB EXT4 en 1 van 512 GB EXT4
Eens opgestart, zal je dan zien dat je vrij geheugen bvb 400 MB ofzo is, dan weet je onmiddellijk dat het werkt en het op de SD kaart is, want zoveel zit er niet in je Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jelmervos schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:32:
[...]

Ah, dus Oxygen 2.3 past nog steeds op de r2 HBOOT?

Ik denk dat ik nu maar wacht op ICS voor ik weer ga updaten. Android 2.3.7 brengt weinig extra's en alles werkt nu perfect bij mij.
Ik kan ook bevestigen dat het past. Zojuist de Oxygen Hboot over die van CM heen geflashed en daaroverheen weer de oxygen update en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

iChaos

It's Lupus.

CyanogenMod 7.1.0 ziet er toch wel heel veelbelovend uit, met flink wat nieuwe features, en meestal is CyanogenMod toch wel weer de ROM waar ik op terugval wanneer ik heel vaak flash, dus ik kan niet wachten op deze update :D

Misschien is het het feit dat ik iets te gewend ben aan de snelheid en het feit hoe licht CyanogenMod is (om nog maar te zwijgen over de geweldige manier waarop A2SD aangepakt is met apps als Simple2EXT), en misschien ook de batterijduur, dus ik denk dat ik nu toch wel een vaste CM-gebruiker ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
En de ellende is cmpleet, de telefoon gaat helemaal niet meer aan, zelfs fastboot werkt niet meer. Morgen HTC maar weer bellen voor garantie dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel of je garantie hebt of kan claimen als je een custom ROM hebt. Heb je overigen InsertCoin momenteel? Had poosje geleden ook gezeik dat hij helemaal niks meer wilde doen alsof ie morsdood was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik had Oxygen maar het is me (mede dankzij KiraYoma) nog net gelukt om de boel weer terug te flashen naar de standaard firmware voordat die het helemaal begaf.

Ik weet inmiddels dat het niet aan de batterij ligt, want de batterij doet het prima in de Desire van een vriend, en ook met zijn batterij start mijn telefoon niet op. Tevens kan ik de batterij wel opladen (soms) maar zelfs dan gaat de telefoon niet aan.

[ Voor 44% gewijzigd door thefal op 04-10-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
iChaos schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:51:
CyanogenMod 7.1.0 ziet er toch wel heel veelbelovend uit, met flink wat nieuwe features, en meestal is CyanogenMod toch wel weer de ROM waar ik op terugval wanneer ik heel vaak flash, dus ik kan niet wachten op deze update :D

Misschien is het het feit dat ik iets te gewend ben aan de snelheid en het feit hoe licht CyanogenMod is (om nog maar te zwijgen over de geweldige manier waarop A2SD aangepakt is met apps als Simple2EXT), en misschien ook de batterijduur, dus ik denk dat ik nu toch wel een vaste CM-gebruiker ben :)
Waar heb je je informatie over deze versie gelezen? Ik zit te zoeken maar kan niks vinden.

Edit: laat maar, hier vond ik info: http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-0-rc1

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 04-10-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik vind het nieuwe lockscreen van CM7 wel mooi, volgens mij hebben ze dit nog niet zo lang (of ik merk het nu pas op ;) ) Het werkt net als het Sense lockscreen, je sleept de ringen naar het midden. De middelste ring is optioneel, daar kun je een zelf gekozen app mee starten (bij mij Gmail)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6871627/Meuk/screenshot-1317716304962.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Ziet er goed uit :-)

Wat is dat icoontje in je status bar met 48 en daarnaast -99 ?
(Batterij indicator met?)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
Knud schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:22:
Ziet er goed uit :-)

Wat is dat icoontje in je status bar met 48 en daarnaast -99 ?
(Batterij indicator met?)
Ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik was ook altijd een hardcore CM of Oxygen gebruiker. Nu al een tijdje naar volle tevredenheid MIUI. :) Tussendoor weer eens terug gegaan naar stock android, maar ik kan er niet meer aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:24:
Ik vind het nieuwe lockscreen van CM7 wel mooi, volgens mij hebben ze dit nog niet zo lang (of ik merk het nu pas op ;) ) Het werkt net als het Sense lockscreen, je sleept de ringen naar het midden. De middelste ring is optioneel, daar kun je een zelf gekozen app mee starten (bij mij Gmail)

[afbeelding]
Ziet er idd heel strak uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-TheNose- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:32:
Ik was ook altijd een hardcore CM of Oxygen gebruiker. Nu al een tijdje naar volle tevredenheid MIUI. :) Tussendoor weer eens terug gegaan naar stock android, maar ik kan er niet meer aan wennen.
Ik heb het juist andersom. Ik vind altijd rare dingen in MIUI die net niet lekker werken oid en keer dan weer terug naar oxygen of CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 16:29
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Desire terug gekregen van reparatie, en vanaf dat moment heb ik me een beetje ingelezen in het rooten/custom ROM gedeelte hier op t.net en XDA.

Enkele weken geleden heb ik de knoop toch maar doorgehakt en mijn toestel geroot :)
De reden was voornamelijk zodat ik screenshots kon maken, en de CPU kon over- en underclocken :)
(Het overclock gedeelte faalt tot nu toe hard omdat de standaard android versie dit niet blijkt te ondersteunen..)

Nu wil ik binnenkort toch maar eens een Custom ROM erop zetten en InsertCoin lijkt mij een mooie keuze :)
(Ik wil sowieso Sense behouden omdat dat in mijn ogen toch wel aardig wat toevoegd t.o.v. een standaard Android. Sense 3.0 lijkt mij prima en gezien de beta tests van 3.5 (nog) erg laggy waren heb ik ook geen belang bij om voor een nieuwere versie (en dus andere ROM) te gaan)

Afijn, afgelopen dagen de TS nog is doorgelezen (Hulde hieraan trouwens, het stappenplan is erg duidelijk en goed te volgen! _/-\o_ )
Wat ik enkel nog mis is de optie om je SD kaart naar ext4 te formatteren. (welke, zoals ik lees, sneller is t.o.v. ext3)
Gezien iedereen in dit topic een Desire heeft, en dus een redelijke hoeveelheid geheugentekort ;), neem ik maar aan dat (bijna) iedereen ook gebruik maakt van deze stap :)

Misschien is het een idee om dit, voor de volledigheid, ook in de TS te verwerken?

Nogmaals hulde aan de TS, die het er voor veel mensen makkelijker op maakt om toch de stap te zetten om te gaan rooten :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb een foutje gemaakt met updaten van laatste MIUI rom. Ik had versie 1.9.23 maar verkeerde update geïnstalleerd via recovery. Nu start gsm niet meer op, kan wel nog booten in recovery.

Hoe kan ik correcte ROM op sd-kaart krijgen aub??? Weet niet hoe ik toegang moet krijgen. Er staat geen correcte zip file op sd card, kan dus niet flashen in recovery :(

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt in je custom recovery kiezen voor een optie "USB-MS toggle" (Amon_RA). Als je je toestel dan aan de PC hebt hangen, dan wordt je sd kaart voor de pc een externe harde schijf en kun je er eenvoudig een andere ROM op zetten. Daarna USB weer uitzetten, wipen en flashen maar :)

Het beste kun je voor het flashen een Nandroid backup maken. Het kost een paar minuten, maar het levert minder stress op ;) Ga er van uit dat het altijd wel een keertje mis gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 04-10-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:24:
Wat ik enkel nog mis is de optie om je SD kaart naar ext4 te formatteren. (welke, zoals ik lees, sneller is t.o.v. ext3)
je maakt er een aan via de recovery door een nieuwe partitie aan te maken als ext4. Insertcoin kan hiermee geloof ik overweg maar dat geldt niet voor alle ROMs.
Het kan zijn dat een volgende ROM die je probeert hier problemen mee heeft.
Ik had er met GingerVillain 2.7 problemen mee.

Een andere mogelijkheid is via Easus dat ook goed werkt. Let er dan wel op dat de eerste partitie de FAt32 partitie is en de tweede ext4. Ook moeten beide partities een primary partitie zijn anders gaat het alsnog mis.

Je sd card is waarschijnlijk helemaal leeg na het aanmaken van de ext partitie dus een backup is noodzakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:55
Tweakers,

HTC Desire
MIUI XJ rom
1GB ext3 partitie
Current ~115 apps
Quick System Info: 12MB free internal and 500MB+ op ext. partitie.
Result: insuffient stoage melding. Geen apps meer updaten geen mails verzenden etc.

Q: Hoe krijg ik meer van het interne geheugen naar het interneSD?

Tried: Terminal Emulator; su / a2sd cachesd gedaan maar scheelt max 2MB.

Enige andere hints/tips/tricks?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalvik Cache verplaatsen naar SD? Geen idee hoeveel dat zal schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Volgens mij verplaatst hij dat met de command a2sd cachesd. Weet nog dat ik deze command voor de eerste keer draaide en toen kon ik zien dat hij de Dalvik cache verplaatste, nu ging het te snel om het te kunnen lezen.

Handleiding vanwaar ik deze info heb: klik

EDIT: Heb Tango ge-de-installeerd aangezien ik de software niet gebruik en die nogal wat ruimte vrij maakte. Heb momenteel de melding niet meer maar zou toch graag een oplossing zien omtrent dit zure probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 05-10-2011 11:26 . Reden: + ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Card Nox schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:11:
Tweakers,

HTC Desire
MIUI XJ rom
1GB ext3 partitie
Current ~115 apps
Quick System Info: 12MB free internal and 500MB+ op ext. partitie.
Result: insuffient stoage melding. Geen apps meer updaten geen mails verzenden etc.

Q: Hoe krijg ik meer van het interne geheugen naar het interneSD?

Tried: Terminal Emulator; su / a2sd cachesd gedaan maar scheelt max 2MB.

Enige andere hints/tips/tricks?

Alvast bedankt!
Als je darktremendor's script gebruikt, kun je eens kijken naar deze app en dingen naar je sd kaart verplaatsen:
https://market.android.co...GUI&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja die app heb ik, heb alleen geen flauw idee wat ik er mee kan en wat hij precies wel en niet doet. Heb hem daarom ook nog nooit gebruikt. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Dalvik heb ik in ieder geval compleet op SD-EXT.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 05-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:26:
insertcoin 1.1.4 werkt niet helemaal lekker. Lees het topic op xdadevelopers maar ff door. Ik raad je die rom op dit moment niet aan als je een stabiele rom wilt.
Maar raad je 1.0.8 wel aan? of is het sowieso verstandig even op een update (waarbij e.e.a. gefixxed wordt) te wachten?

Wat ik verder nog niet helemaal snap is dit:

Voor Insertcoin wordt aangeraden (volgens XDA verplicht) (Zie vlak onder de grote rode teksten: "Requirements") om de van alpharev afkomstige ROM A2SD CM7 HBOOT of A2SD+ STOCK HBOOT te flashen.
Maar waarom zou je de CM7 ROM willen hebben? gezien deze (zoals de tekst al aangeeft)
- Geen A2SD+ maar A2SD is (of de benaming is gewoon verkeerd, in CM7 heb ik me verder niet verdiept)
- Maar 145MB voor /system heeft (wat opzich genoeg zou moeten zijn, maargoed. Ik las dat hij Sense op de SD kaart ext zet? maar hoe meer van /system op de phone hoe beter, ik ga er maar even vanuit dat het interne telefoongeheugen sneller is als een class X SD kaart)
- 5MB aan /data, wat voor Market updates veel te weinig is, en deze hierdoor niet te installeren zijn. (zonder eventuele fixxes)

Deze ROM heeft daarentegen wel een shitload aan /data ruimte, maar als je toch een ext2/3/4 van 1GB aanmaakt, dan maakt het toch niet uit hoe klein het /data gedeelte is?

Nu vraag ik mij nog af, als ik de standaard /system / cache en /data indeling wel prima vind,
moet ik dan alsnog de Bravo Stock HBOOT van alpharev flashen?

Het verschil tussen Bravo Stock en de Bravo Downgrader (de fabrieks HBOOT dus) is volgens mij dat de Bravo Stock niet overschreven kan worden door OTA of RUU ROM's, maar ik lees nergens wat over A2SD+ in deze HBOOT
(terwijl dit wel in de requirements staat voor de InsertCoin ROM)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 06-10-2011 02:27 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor de Oxygen 2.3 gebruikers, hebben jullie er wel eens last van dat het toetsenbord volledig vastloopt? Ik heb dit ongeveer na 60 uur, meestal met een force quit krijg ik het wel weer normaal, alleen vaak crasht de Launcher ook nog mee. In Oxygen 2.2.2 had ik dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:27:
Even een vraag voor de Oxygen 2.3 gebruikers, hebben jullie er wel eens last van dat het toetsenbord volledig vastloopt? Ik heb dit ongeveer na 60 uur, meestal met een force quit krijg ik het wel weer normaal, alleen vaak crasht de Launcher ook nog mee. In Oxygen 2.2.2 had ik dit nog niet.
Heb het met oxygen niet, maar met andere roms wel eens gehad. Gebruik je swipe of het standaard toetsenbord? Bij mij verhielp ik het door lang op menu te drukken, dat roept het toetsenbord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Heb het met oxygen niet, maar met andere roms wel eens gehad. Gebruik je swipe of het standaard toetsenbord? Bij mij verhielp ik het door lang op menu te drukken, dat roept het toetsenbord op.
Ik gebruik het stock toetsenbord, meestal als ik lang menu indruk duurt het dan ook erg lang voordat het toetsenbord tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Ik draai al een behoorlijke tijd Leedroid V3.0.8.2 GB naar tevredenheid...maar ik merk de laatste tijd dat de Sense interface behoorlijk vaak crashed. Na het browsen op internet klik ik op de home button zodat ik terugkeer naar het hoofdscherm, dan verschijnt er een laadschermpje met 'even wachten..' (of iets dergelijks, ben de exacte tekst kwijt). Vandaag kan ik niks doen zonder dat de interface crasht, zelfs naar 'instellingen' browsen en vervolgens teruggaan naar het hoofdscherm zorgt ervoor dat de interface stopt.

Waar kan dit aanliggen? Een bepaalde app? Ik heb niks nieuws geïnstalleerd wat betreft applicaties, wel een paar applicaties geüpdatet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cubic X schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:07:
Ik draai al een behoorlijke tijd Leedroid V3.0.8.2 GB naar tevredenheid...maar ik merk de laatste tijd dat de Sense interface behoorlijk vaak crashed. Na het browsen op internet klik ik op de home button zodat ik terugkeer naar het hoofdscherm, dan verschijnt er een laadschermpje met 'even wachten..' (of iets dergelijks, ben de exacte tekst kwijt). Vandaag kan ik niks doen zonder dat de interface crasht, zelfs naar 'instellingen' browsen en vervolgens teruggaan naar het hoofdscherm zorgt ervoor dat de interface stopt.

Waar kan dit aanliggen? Een bepaalde app? Ik heb niks nieuws geïnstalleerd wat betreft applicaties, wel een paar applicaties geüpdatet...
Ik heb al sinds ik de Desire heb ruzie met Sense en heb het dan ook afgezworen. Ik zou mezelf de vraag stellen of je het echt wilt en de functionaliteit mist, want er zijn voldoende vervangers voor.

Mogelijk oplossing: In je applicatieinstellingen defaults herstellen/cache wissen wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Cyleo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Ik heb al sinds ik de Desire heb ruzie met Sense en heb het dan ook afgezworen. Ik zou mezelf de vraag stellen of je het echt wilt en de functionaliteit mist, want er zijn voldoende vervangers voor.
Same here...al geen tijden meer Sense, maar in plaats LauncherPro. Licht, snel en effectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Vanavond bezig geweest om CM7 te installeren. Dit is gelukt, maar ik kan niet de google apps installeren. Dit komt omdat mijn clockwork recovery versie te hoog is. Deze moet terug naar een 2.x versie. Ik had hiervoor InsertCoin_GB_Sense2.1_A2SD+_1.1.2 geïnstalleerd staan.

Hoe kan ik clockwork downgraden?
Mijn telefoon is s-off.
HBOOT-6.93.1002
RADIO-5.17.05.23
Clockwork v4.0.1.4

Nu heb ik dit (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256) gevonden, maar is dit wat ik nodig heb?

Edit: Ik heb InsertCoin terug geflashed en daarna ROM Manager geïnstalleerd. Daarna clockwork gedowngrade en daarna CM7 geïnstalleerd met google apps. Maar kan nu de market niet vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door PleXtor op 06-10-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Beschikt CM7 eigenlijk standaard over een smart dialer?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Laguna schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:25:
Beschikt CM7 eigenlijk standaard over een smart dialer?
Nee, geen enkele pure android AOSP rom voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skid1973
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 10:21

skid1973

Plaats hier sterke one-liner..

Hmm vaag, heb middels dit topic mijn Desire geroot, na het flashen van mijn ROM naar Ginger Villain is telefoon nu aan het opstarten. Er staat in de start-topic dat het wel 5 of 10 minuten kan duren, echter hier blijft hij al ruim een uur hangen, is dat normaal?? Ben benieuwd hoe lang ik het gevraagde geduld kan opbrengen :)

Edit: Nog vager, na anderhalf uur toch maar opnieuw SD geformateerd, opnieuw Ginger Villian geïnstalleerd en nu was hij in een minuut of twee opnieuw opgestart, toch iets verkeerd gedaan de eerste keer denk ik :) Afijn, gelukt, dank aan dit duidelijk stap-voor-stap topic _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door skid1973 op 07-10-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt qua dialer beter een Dialer One of Go Dialer EX (is inclusief contact management) nemen, die hebben we wel een smart dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

PleXtor schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:25:
. Maar kan nu de market niet vinden...
Kan niet zo moeilijk zijn toch? De Google market kun je op Google als losse .apk vinden en installeren. Lmgtfy linkjes zijn niet zo klantvriendelijk.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 07-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik zit te overwegen om mijn Desire ook eens te flashen, ik twijfel tussen CM7 en Ginger Villain, ik zei dat er bij beide roms nog wel eens foutjes bij users voorkomen.

Welke is op dit moment de betere van de 2?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maakt niet zoveel uit, CM7 of de op CM7 gebaseerde GV. Ik heb zelf CM7 en dat bevalt uitstekend (how to in de topicstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Aangezien je nieuw bent zou ik naar GV neigen. Net wat gebruiksvriendelijker, een ingebouwde flasher voor updates en tweaks vanuit de GV tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
janvanduschoten schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:55:
Maakt niet zoveel uit, CM7 of de op CM7 gebaseerde GV. Ik heb zelf CM7 en dat bevalt uitstekend (how to in de topicstart)
Geïnstalleerd, alleen vreemd genoeg werkt mijn market helemaal niet, ik heb de stappen uit de topicstart gevolgd (incl http://goo-inside.me/gapps/) maar als ik op het market icon klik gebeurd er niets.

Als ik mijn telefoon de eerste keer opstart werkt market, reboot ik mijn telefoon is market verdwenen + de apps die ik ermee heb geinstalleerd 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Strider op 07-10-2011 21:26 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:50:
Ik wacht al een fikse poos op InsertCoin 1.1.5 maar dat lijkt niet op te schieten. Ze zijn daar alleen maar bezig met kernels uitproberen lees ik op de laatste paar paginas.

Ik denk dat ik binnenkort maar Cool3D ga uitproberen. Of iig een ROM waarin de nieuwste market niet is geforceerd.
Volgens Gparted was mijn ext4 corrupted? Er stond iig een uitroeptekentje en een heel lang verhaal met woordjes vast aan mekaar. Bij mijn fat32 partitie stond er niks.

Hoe dan ook, ik heb een andere rom (AceSmod007) geinstalleerd en een daarbij horende zipje waarin oude market zit. (kwijl ervan om de oude market weer terug te zien, vind de nieuwst echt niks, er is niks mis met de oude market)

Hoe zorg ik ervoor dat android niet achter mijn rug om de market updated naar de allernieuwste versie, hoe forceer ik dat dat niet kan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Ik word er wel een beetje moe van.. Sinds tijden is er altijd wel wat met m'n goeie ouwe Desire. Nu heb ik problemen met de volgende onderdelen:
- Bluetooth doet het gewoon _niet_. Hij wil niet meer inschakelen (blijft even grijs en daarna weer uit), terwijl ik meerdere ROM's en radio's geflasht heb.
- GPS heeft een matige fix. Volgens mij is dit ROM-afhankelijk: bij InsertCoin werkte dit wel goed, maar bij Oxygen nu niet meer. Vooral bij hardlopen heb ik hier problemen mee: Endomondo maakt van een rondje lopen bijna een vierkant, met maar een paar fixes.
- Market lijkt niet meer te updaten: zelfs Go SMS heeft een week geen update gehad, lijkt me niet normaal :)

Komt één van de problemen bekend voor? Het enige wat ik kon vinden is dit, maar zo ver zit ik er niet in.. Is er een gemakkelijkere oplossing?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

iChaos

It's Lupus.

Als je GPS het niet goed lijkt te doen: als ik WiFi aanzet, krijg ik veel sneller een fix. Dit is misschien wat ze bedoelen met A-GPS? Ik weet het niet zeker, en misschien is het een placebo, maar met ook WiFi aan heb ik echt veel sneller een fix.

Het is trouwens echt ongelooflijk hoe goed de 4EXT-recovery is :O Veel uitgebreider dan CWM, en echt veel meer opties e.d. die je als tweaker gewoon graag ter beschikking wil hebben, zoals een uitgebreidere manier voor het partitioneren, en het tonen van de vrije ruimte op de partities. Ook je batterijstatus en je huidige ROM kun je uitlezen, etc.

M.a.w.: de meest complete recovery, en zeker de moeite waard om te proberen! (ik heb niet geprobeerd om NANDROIDs van CWM/A_Ra te restoren via 4EXT, en ik weet ook niet of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Strider schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:37:
[...]

Geïnstalleerd, alleen vreemd genoeg werkt mijn market helemaal niet, ik heb de stappen uit de topicstart gevolgd (incl http://goo-inside.me/gapps/) maar als ik op het market icon klik gebeurd er niets.

Als ik mijn telefoon de eerste keer opstart werkt market, reboot ik mijn telefoon is market verdwenen + de apps die ik ermee heb geinstalleerd 8)7
Welke heb je? CM of GV? Met CM kan het zo zijn dat je de gapps (google apps) nog moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
zugzug schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:07:
Ik word er wel een beetje moe van.. Sinds tijden is er altijd wel wat met m'n goeie ouwe Desire. Nu heb ik problemen met de volgende onderdelen:
- Bluetooth doet het gewoon _niet_. Hij wil niet meer inschakelen (blijft even grijs en daarna weer uit), terwijl ik meerdere ROM's en radio's geflasht heb.
- GPS heeft een matige fix. Volgens mij is dit ROM-afhankelijk: bij InsertCoin werkte dit wel goed, maar bij Oxygen nu niet meer. Vooral bij hardlopen heb ik hier problemen mee: Endomondo maakt van een rondje lopen bijna een vierkant, met maar een paar fixes.
- Market lijkt niet meer te updaten: zelfs Go SMS heeft een week geen update gehad, lijkt me niet normaal :)

Komt één van de problemen bekend voor? Het enige wat ik kon vinden is dit, maar zo ver zit ik er niet in.. Is er een gemakkelijkere oplossing?
Je geeft het zelf al aan. Bij Insertcoin werkt je GPS wel goed. Meeste problemen lijken mij te worden veroorzaakt door de ROM versie die je gebruikt of er is iets niet lekker meer in je huidige installatie.

Maak een nandroid en begin opnieuw met een versie installatie en test de dingen dan nog eens. Dan weet je meer. Dat is juist het voordeel van een Nandroid maken. Bij problemen kun je dit eenvoudig even testen met een andere rom en door een restore is alles zo weer bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Cyleo schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:42:
[...]

Welke heb je? CM of GV? Met CM kan het zo zijn dat je de gapps (google apps) nog moet flashen.
Met CM, ik heb inderdaad gapps moeten flashen, maar daarmee werkte het dus maar 1 keer. Afijn, na een aantal keer flasen had ik het opgeven en GV geinstalleerd. Daar werkt de market wel bij, maar ik merk nu dat mijn GPS het niet meer doet. Ik heb gezien dat ik niet de enigste ben met dit probleem, maar ik kon eigenlijk niet echt een oplossing hiervoor vinden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
zugzug schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:07:

Toen mijn Bluetooth het niet deed heeft de update.zip genoemd op deze pagina (stap 3) het verholpen. Gewoon installeren vanuit de reovery.

Voor wat betreft het GPS issue; gefeliciteerd je behoort tot het selecte groepje Desire bezitters die GPS problemen heeft sinds Gingerbread icm een AOSP rom (zoals Gingervillain, Oxygen, Cyanogenmod, MIUI enz). Met een sense rom werkt het allemaal prima. En nog niemand weet waar het aan ligt. Ik denk dat je je hier wel in herkent? Of hierin. Die laatste oplossing hoef je trouwens niet te proberen aangezien die voor een CDMA Desire is, wij gebruiken allemaal de GSM versie.

Zelf ben ik momenteel een MIUI gebruiker en ben sinds gisteren aan het testen met de gps.bravo.so uit de InsertCoin rom. MIUI start er in ieder geval gewoon mee op en heb ook al een aantal keren met GPS gewerkt en dat gaat tot nu toe nog buitengewoon goed. Ik weet dat ik minimaal 4 dagen moet testen om zeker te weten dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vreemd dat hij bij de ene Desire gebruiker wel werkt en bij de andere weer niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Strider op 08-10-2011 13:03 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 15:33
Uh-oh... Denk dat ik mijn telefoon semi-bricked heb...

Het begon allemaal bij CM7. Ik vond de rom wat leeg en miste Sense best wel. Had bij een vriend met zijn EVO 3D gespeeld en vond het sense 3.0 wel erg mooi.

Mijn oog viel op Leedroid 3.3.3 R5 A2SD++. Een prima Sense 3.0 rom voor Desire. Ik flashte deze, dit ging fout. Bootloop. Uiteindelijk, een hoop geformatteer verder, had ik dan eindelijk mijn Leedroid.

Het werkte prima maar zodra ik een app wilde installeren was er geen ruimte meer. Dit omdat mijn partities dus niet goed waren op de SD-kaart (8GB, sandisk), dus ik heb opnieuw geformatteerd. Ik maakte een 500MB ext4 partitie aan en de rest formatteerde ik lekker FAT32. Opnieuw flashen (Natuurlijk eerst even wipen) en dit resulteerde weer in een bootloop.

Ik kwam erachter dat er iets niet lekker was met mijn SD-EXT partitie. Ik heb dus geen flauw idee hoe de ext4 partitie herkend moet worden als sd-ext. Ondertussen heb ik hier overigens een 1GB ext3 partitie van gemaakt. Ten einde raad veel geformatteer verder en mijn bestanden op de telefoon, kon ik niet meer opstarten. Alhoewel, ik kon nog wel in de recovery komen. Dat is dus iig handig. Toen waagde ik nog een flash, en dit kwam op niks uit.

Ondertussen ligt mijn Desire naast mij, met een SD-kaart van 8GB waarvan 1GB ext3, 100MB swap en de rest van de troep FAT32. Ik heb gisteren lopen kloten met parted via ADB, en ik heb het idee dat hierdoor de telefoon goed schoon is geworden in het interne geheugen. Conclusie: Ik heb dus een telefoon die ik nu kan flashen, maar het haalt niets uit. Ik heb geen enkel idee of mijn telefoon het ooit nog gaat doen en ik weet niet wat er nu wel en niet op staat. Ik heb al mijn data terug gegooid naar de SD-kaart maar dat helpt niet. Ik kom gewoon niet verder dan het splash-screen.

Als iemand de verlossende tip heeft, hoor ik het graag. Ik mis mijn mobiel nu al enkele dagen en het is toch wel vitaal dat ik kan sms-en, appen en bellen...

Ik heb zo ongeveer een idee wat ik doe als ik in ADB zit, dus ADB-Commando's uitvoeren kan ik.

Telefoon is rooted, hboot 0.93.0001, S-ON, radio 5.11.05.14, ClockWorkMod 2.5.0.7

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik zou:

sd kaart in de telefoon stoppen
toestel opstarten in de recovery
sd kaart opnieuw partitioneren, 1GB ext 3 partitie, geen swap, rest FAT
USB toggle aanzetten en de gewenste rom op de SD kaart zetten
USB toggle weer uit
Alles wipen wat je kunt wipen in de recovery
nieuwe ROM flashen.

De herkenning van je ext partitie gaat automatisch, hoef je niets voor te doen, mits je ROM het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Zal het meteen gaan proberen. Thanks!

EDIT: Can't mount /dev/block/mmcblk0 (or /dev/block/mmcblk0p1) (I/O Error)

Deze files van parted had ik gisteren al via adb gepusht naar mijn /sbin/. Heeft het er iets mee te maken?

EDIT2: mijn problemen lijken veel op de beschreven problemen in dit topic: http://forum.cyanogenmod....ions-on-internal-storage/
Echter, ik kan mijn /system en /cache en /data wel mounten, maar /sdcard en /data niet. Dan krijg ik dus de error /dev/block/mmcblk0p2 (file exists)

[ Voor 112% gewijzigd door BeefHazard op 08-10-2011 13:23 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik wilde ook m'n Desire rooten en deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1038195) ROM eropzetten.

Rooten ging goed, partitioneren van SD was wat gedoe (kende dat nog niet, verkeerd gedeeld maar dat zou nu goed moeten zijn (+/- 3GB FAT 32, +/- 1GB EXT3 (en een partitie waar ik niks mee kan van een paar MB). maar ik probeer nu dus de ROM the flashen maar ten eerste kan ik de zip file niet vinden en ik krijg fouten als:
E: Can't mount /sdcard
E:Can't mount SDCARD:update.zip Installation aborted

en dergelijke. Ik heb trouwens na het rooten nog S-off gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Laatst online: 04-09 09:13
Een aantal maanden terug dacht ik ooh dat ik mijn desire gebricked had (sd kaart wilde niets openen, opnieuw gepartitioneerd en het hielp nog niet)

Toendertijd wist ik niet eens dat er een USB toggle functie in de recovery zat en bij puur toeval had ik deze gevonden.
Had namelijk geen sd adapter voor de micro sd dus begon hem wel te voelen haha.
Vervolgens nieuwe rom op sd kaart gezet, hielp nog niet steeds een error.

Toen had ik wat gegoogled en las toen dat je het beste de sd kaart volledig moest formateren (in Windows, en dus niet snel formateren aanklikken maar de lange formatering)

Vervolgens opnieuw gepartitoneerd, kleine rom erop gezet (ogygen/GV) en toen hopen dat het werkte.

Hij deed het erna weer goed :) iets met een corrupte sd kaart uiteindelijk, maar formateren heeft dus geholpen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Maffo schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:26:
Een aantal maanden terug dacht ik ooh dat ik mijn desire gebricked had (sd kaart wilde niets openen, opnieuw gepartitioneerd en het hielp nog niet)

Toendertijd wist ik niet eens dat er een USB toggle functie in de recovery zat en bij puur toeval had ik deze gevonden.
Had namelijk geen sd adapter voor de micro sd dus begon hem wel te voelen haha.
Vervolgens nieuwe rom op sd kaart gezet, hielp nog niet steeds een error.

Toen had ik wat gegoogled en las toen dat je het beste de sd kaart volledig moest formateren (in Windows, en dus niet snel formateren aanklikken maar de lange formatering)

Vervolgens opnieuw gepartitoneerd, kleine rom erop gezet (ogygen/GV) en toen hopen dat het werkte.

Hij deed het erna weer goed :) iets met een corrupte sd kaart uiteindelijk, maar formateren heeft dus geholpen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Precies, dat is sowieso veilig om te doen om gewoon een kleine rom te installeren. Dan heb je namelijk geen last van de sd-kaart waarop dingen geinstalleerd moeten worden, hierdoor krijg je ook nog wel eens bootloops. Daarnaast kun je altijd formatteren met je computer als je niet kan mounten door fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:47:
HTC Desire
Android 2.3.5 by MIUI XJ ROM
SJ_Honeycomb theme i.c.m. Go Launcher EX

Ik heb heb probleem dat mijn telefoon soms uitvalt. Soms gebeurd het een week niet en dan weer 3x op één dag en nu zelfs al twee keer in één uur. Ik kan er niet echt pijl om trekken, soms na het beeindigen van een gesprek en soms wanneer ik hem gewoon uit mijn broekzak haal. Enig idee hoe ik de oorzaak kan achterhalen, wordt er in de telefoon ergens een logje geregistreerd oid?
Om mezelf even te quoten. Na bovenstaande een paar dagen geen last gehad van freezes maar toen.... Vandaag heb ik zo'n 10 freezes gehad, soms is de telefoon ook spontaan opnieuw opgestart en soms reageert hij nergens meer op (ook niet aan/uit). Je snapt als je telefoon 10x per dag uitvalt dat het vervelend begint te worden dus bij deze vraag ik jullie hulp. Hoe kan ik het probleem achterhalen? Is er ergens een crashlog oid dat Android bij houd?

Inmiddels SJ HoneyComb thema eraf gegooit, paar games eraf gegooit en MIUI launcher gaan gebruiken en tot nu toe nog niet vast gelopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 09-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChaos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:12:
Als je GPS het niet goed lijkt te doen: als ik WiFi aanzet, krijg ik veel sneller een fix. Dit is misschien wat ze bedoelen met A-GPS? Ik weet het niet zeker, en misschien is het een placebo, maar met ook WiFi aan heb ik echt veel sneller een fix.
A-GPS wil niet meer zeggen dan dat je locatie bepaald wordt door andere bronnen dan sat, bv telefoonmasten.
Lees ff het artikel over A-GPS op Wikipedia: Assisted GPS

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Piet91 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:53:
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik wilde ook m'n Desire rooten en deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1038195) ROM eropzetten.

Rooten ging goed, partitioneren van SD was wat gedoe (kende dat nog niet, verkeerd gedeeld maar dat zou nu goed moeten zijn (+/- 3GB FAT 32, +/- 1GB EXT3 (en een partitie waar ik niks mee kan van een paar MB). maar ik probeer nu dus de ROM the flashen maar ten eerste kan ik de zip file niet vinden en ik krijg fouten als:
E: Can't mount /sdcard
E:Can't mount SDCARD:update.zip Installation aborted

en dergelijke. Ik heb trouwens na het rooten nog S-off gedaan.
Dat is LD 2.3.3. Je moet deze hebben. Heb je Clockworkmod of iets anders? Je moet ook je bootloader goed zetten. Hier kan je het vinden. Bravo Stock moet je hebben voor deze rom.

[ Voor 5% gewijzigd door jerry_a op 09-10-2011 11:28 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Probeer de kaart weer eens normaal te maken. Met Easus of een ander programma de ext partitie weghalen en de kaart weer formateren op fat32. Probeer hem dan weer te mounten en met je recovery een ext 3 partitie aanmaken van 1GB met swap=0 als je recovery dat ondersteund. Heb je genoeg dingen gewyped voor het installeren van de rom?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb vrijdag Ginger Villain op mijn Desire geinstalleerd, en alles werkt perfect (de GPS ook) op 1 ding na.

Wanneer ik het cyanogenmod de optie: Apps verplaatsen aanvink, en ik verplaats daarna een applicatie naar mijn sd-kaart dan zie ik mijn interne opslag niet groter worden.

[ Voor 61% gewijzigd door Strider op 09-10-2011 14:45 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
iChaos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:12:
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 03:15:
A-GPS wil niet meer zeggen dan dat je locatie bepaald wordt door andere bronnen dan sat, bv telefoonmasten.
Lees ff het artikel over
A-GPS op Wikipedia: Assisted GPS
En toch heeft hij gedeeltelijk gelijk: ik heb ooit ergens gelezen dat als er een dataverbinding beschikbaar is de telefoon een nauwkeurige tijd opvraagt (NTP), om zo sneller de GPS-signalen te decoderen (die immers gebaseerd zijn op tijd). Zijn effect herken ik zelf trouwens ook, ware het niet dat dat ook via de 3G verbinding kan zijn.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds kort op AceS007mod ROM. Helaas is deze rom ook niet aan te raden. Vette lag steeds en verder schakelt de telefoon zich zelf spontaan helemaal uit, ook al is de accu gewoon nog vol. Dit is al 2 keren achter mekaar gebeurd. Jammer, erg jammer, LeeDroid HD beviel ook al niet. ik ga maar weer andere ROM proberen.

Ik baal ervan dat de huidige InsertCoin niet verder is door ontwikkeld maar stil lijkt te liggen omdat baadnwz alleen maar bezig is met Sensation. InsertCoin was welliswaar ietwat kaal (geen titanium backup, es explorer en dergelijke in de rom verwerkt) maar hij was toch gevoelsmatig sneller dan alle ROMS die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Voordat men gaat roepen dat er snellere ROMs zijn, ik ben alleen geinteresseerd in Sense ROMs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Bedankt voor alle tips mensen, ik ga nu eens goed formatteren via windows (Snelformatteren uitgeschakeld). Dit doet verder toch niks met je sd-ext? Want daar heb ik mijn problemen. Goed, ik ga gewoon formatten, leedroid erop en kijken of het aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
BeefHazard schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:32:
Bedankt voor alle tips mensen, ik ga nu eens goed formatteren via windows (Snelformatteren uitgeschakeld). Dit doet verder toch niks met je sd-ext? Want daar heb ik mijn problemen. Goed, ik ga gewoon formatten, leedroid erop en kijken of het aan gaat.
Nee, dit moet je dus even doen met partition magic, of beter nog in linux. Windows ziet de sd-ext niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Cyleo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:34:
[...]

Nee, dit moet je dus even doen met partition magic, of beter nog in linux. Windows ziet de sd-ext niet namelijk
Dan denk ik maar eens Gparted te gaan branden, booten en dan goed formatten. Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan raad ik je ubuntu aan op USB stickie als je die hebt of anders cdrom. Daarin zit ook Gparted en kan je je sdcard netjes partitioneren/formatteren.

Ik heb zelf geen goede ervaringen met Gparted die op cd gebrand was, hij maakte mij wijs dat er partities waren gemaakt maar terug in de phone kwam ik erachter dat dat niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jerry_a schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

Dat is LD 2.3.3. Je moet deze hebben. Heb je Clockworkmod of iets anders? Je moet ook je bootloader goed zetten. Hier kan je het vinden. Bravo Stock moet je hebben voor deze rom.
Ik heb inderdaad ClockworkMod. En waarom moet ik die andere ROM hebben?
En de bootloader goed zetten, dat is toch S-off maken van je telefoon? Dat heb ik ook gedaan (na het rooten weliswaar). Wat jij daar linkt heb ik inderdaad ook gebruikt en m'n telefoon is nu dus ook S-off.
jerry_a schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:41:
Probeer de kaart weer eens normaal te maken. Met Easus of een ander programma de ext partitie weghalen en de kaart weer formateren op fat32. Probeer hem dan weer te mounten en met je recovery een ext 3 partitie aanmaken van 1GB met swap=0 als je recovery dat ondersteund. Heb je genoeg dingen gewyped voor het installeren van de rom?
Ik zou dit graag proberen, maar ik het nergens de mogelijkheid om de kaart te lezen (laptop is stuk en pc heeft geen cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
renem schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:43:
[...]
Toen mijn Bluetooth het niet deed heeft de update.zip genoemd op deze pagina (stap 3) het verholpen. Gewoon installeren vanuit de reovery.

Voor wat betreft het GPS issue; gefeliciteerd je behoort tot het selecte groepje Desire bezitters die GPS problemen heeft sinds Gingerbread icm een AOSP rom (zoals Gingervillain, Oxygen, Cyanogenmod, MIUI enz). Met een sense rom werkt het allemaal prima. En nog niemand weet waar het aan ligt. Ik denk dat je je hier wel in herkent? Of hierin. Die laatste oplossing hoef je trouwens niet te proberen aangezien die voor een CDMA Desire is, wij gebruiken allemaal de GSM versie.

Zelf ben ik momenteel een MIUI gebruiker en ben sinds gisteren aan het testen met de gps.bravo.so uit de InsertCoin rom. MIUI start er in ieder geval gewoon mee op en heb ook al een aantal keren met GPS gewerkt en dat gaat tot nu toe nog buitengewoon goed. Ik weet dat ik minimaal 4 dagen moet testen om zeker te weten dat dit de oplossing is.
Held! M'n bluetooth werkt weer, en ik ga maar weer eens op zoek naar een fatsoenlijke Sense rom. Weet ik in ieder geval welke ROM's ik NIET moet proberen :) Thanks man! _/-\o_

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik kan bevestigen dat Gparted werkt! Even met een liveCD booten, goed alles verwijderen en dan formatteren/partitioneren en ik kan genieten van mijn Leedroid Apps2SD+ 3.3.3 sense 3.0 :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb net de sd kunnen formateren en partitioneren, nu een volledig lege sd met alleen de zip file van de ROM maar zonder succes:

Start ik recovery (ClockworkMod Recovery v2.5.0.7) dan heb ik de volgende keuzes:
- reboot system now
- apply sdcard:update.zip
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
- install zip from sdcard
- backup and restore
- mounts and storage
(met daaronder:
- mount /system
- mount /data
- unmount /cache
- mount /sdcard
- mount /sd-ext
- format boot
- format system
- format data
- format cache
- format sdcard
- format sd-ext
- mount USB storage
)
- advanced
(met daaronder:
- Reboot Recovery
- Wipe Dalvik Cache
- Wipe Battery Stats
- Report Erro
- Key Test
- Restart adbd
- Process dump
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Piet91 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:00:
Ik heb net de sd kunnen formateren en partitioneren, nu een volledig lege sd met alleen de zip file van de ROM maar zonder succes:

Start ik recovery (ClockworkMod Recovery v2.5.0.7) dan heb ik de volgende keuzes:
- reboot system now
- apply sdcard:update.zip
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
- install zip from sdcard
- backup and restore
- mounts and storage
(met daaronder:
- mount /system
- mount /data
- unmount /cache
- mount /sdcard