De ROM installeert niet vanzelf. Dus bovenstaande optie kiezen en de zip met LeeDroid HD selecteren (dus niet de zip uitpakken!). Je kan natuurlijk ook even de startpost van voor af aan doornemen, daar staat dit gewoon in. Je hoeft niet opnieuw te beginnen, maar lees het door en kijk even wat je wel/niet hebt gedaan, dan zou het moeten lukken.Piet91 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:00:
Start ik recovery (ClockworkMod Recovery v2.5.0.7) dan heb ik de volgende keuzes:
- install zip from sdcard
[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 09-10-2011 21:54 ]
Ik heb net unrevoked gedownload en alles stappen braaf gevolgd.
Bij stap 9 gaat het alleen fout.
Ik heb de Amon_RA en de standaard versie geprobeerd, maar na een tijdje krijg ik steeds de melding dat het niet goed is gegaan. "installing package failed"
Ik heb de patroonbeveiliging verwijderd, en mijn sim pincode.
Heb het zeker 10 keer geprobeerd, zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een Desire van de eerste lichting (april vorig jaar).
Mocht het dan nog niet werken, probeer dan een rom die geen sd-ext nodig heeft, dan is dat in ieder geval niet het probleem.Maranello schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:53:
[...]
De ROM installeert niet vanzelf. Dus bovenstaande optie kiezen en de zip met LeeDroid HD selecteren (dus niet de zip uitpakken!). Je kan natuurlijk ook even de startpost van voor af aan doornemen, daar staat dit gewoon in. Je hoeft niet opnieuw te beginnen, maar lees het door en kijk even wat je wel/niet hebt gedaan, dan zou het moeten lukken.
Je moet die andere rom hebben omdat hij nieuwer is,Piet91 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
Ik heb inderdaad ClockworkMod. En waarom moet ik die andere ROM hebben?
En de bootloader goed zetten, dat is toch S-off maken van je telefoon? Dat heb ik ook gedaan (na het rooten weliswaar). Wat jij daar linkt heb ik inderdaad ook gebruikt en m'n telefoon is nu dus ook S-off.
[...]
Ik zou dit graag proberen, maar ik het nergens de mogelijkheid om de kaart te lezen (laptop is stuk en pc heeft geen cardreader.
Je moet de HTC stock hebben uit de tabel. Die zorgt voor de juiste systeempartitie. Dat laatste bestand op je kaart zetten en je bootloader vraagt op hij moet updaten en dat bevestig je.
Lees de startpost eens.
Formateer hem dan met clockworkmod.
hoi
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Geen write access? Naar de system/app gaan en de knop "mount r/w" rechtsboven gebruiken en dan plakken.lekzzz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:45:
Vandaag wilde ik via rootexplorer een apk verplaatsen van m'n sdcard naar system/app. Dit lukt alleen iet. Hij zegt wel copy en paste maar als ik dan in system/app kijk dan staat hij er niet in. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Anders moet je met met Terminal Emulator en BusyBox commando's aan de slag.
http://download.cyanogenm...?type=stable&device=bravo
Iemand al geprobeerd?
BlaBlaBla
Jep vanmorgen vroeg gelijk overgestapt van MIUI Android naar de oude vertrouwde CM! Heerlijk weer. Duidelijk minder eyecandy, maar veel robuuster en sneller!Strider schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:40:
Er is een nieuwe CM7 versie uit: 7.10
Iemand al geprobeerd?
Haha, ik kom ook altijd weer terug. Denk dat de hardware van de Desire gewoon net één generatie te oud is voor MIUI, in ieder geval zo voelt het voor mij altijd als ik dan weer terug kom bij CM of oxygen.-TheNose- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Jep vanmorgen vroeg gelijk overgestapt van MIUI Android naar de oude vertrouwde CM! Heerlijk weer. Duidelijk minder eyecandy, maar veel robuuster en sneller!CyanogenMod.
Maar is hij stabieler dan 7.0.3?-TheNose- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Jep vanmorgen vroeg gelijk overgestapt van MIUI Android naar de oude vertrouwde CM! Heerlijk weer. Duidelijk minder eyecandy, maar veel robuuster en sneller!CyanogenMod.
Ik draai nu een paar dagen Ginger Villain 3.1 (volgens mij is die gebaseerd op CM7.03), en mijn telefoon heeft zojuist de eerste spontane reboot gehad.

BlaBlaBla
Ik heb nu alles al geprobeerd, partitioneren, formateren, de files hier (http://alpharev.nl/) heb ik op de sd gezet en geprobeerd wat mee te doen maar niets. Eigenlijk steeds bericht iets van Can't mount /sdcard e.d.
En ik kom nu helemaal niet meer verder (dus niet meer het gewone Android 2.2 zeg maar) dan dat witte scherm (Fastboot, recovery, clear storage en simlock) en de zwarte scherm van ClockworkMod Recovery wat overigens versie v2.5.0.7 is en waar niets staat over partitioneren.
Ik draai al 7.03. Kan ik de zip op SD kaart zetten en via de recovery gewoon upgraden. Of moet ik ook andere dingen doen (zoals wipen)Strider schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:40:
Er is een nieuwe CM7 versie uit: 7.10
Iemand al geprobeerd?
[This space is for rent]
Waarom hier op een antwoord wachten als Cyanogen het antwoord al gegeven heeft? http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-releasedPoweRoy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Ik draai al 7.03. Kan ik de zip op SD kaart zetten en via de recovery gewoon upgraden. Of moet ik ook andere dingen doen (zoals wipen)
Omdat ik het woordje should niet altijd even fijn vind: "Upgrading from any previous CM-7 release or nightly build should be smooth and no wipe should be required."-TheNose- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:27:
[...]
Waarom hier op een antwoord wachten als Cyanogen het antwoord al gegeven heeft? http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
Als iemand het al heeft geprobeerd en alles goed werkt vind ik fijner dan een loze kreet
Verder hebben ze het over de ROM manager. Vanwege negatieve verhalen wilde ik liever via zip proberen.
De CM site is behoorlijk brak op dit moment btw. Lange laadtijden en de desire download pagina laad hij hier niet eens.
[ Voor 8% gewijzigd door PoweRoy op 10-10-2011 14:48 ]
[This space is for rent]
Flashen via Rom Manager gaat bij mij ook niet altijd even lekker. Ik download roms altijd via rom manager en annuleer dan de installatie. Installeer ze daarna handmatig via de recovery.PoweRoy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:36:
[...]
Omdat ik het woordje should niet altijd even fijn vind: "Upgrading from any previous CM-7 release or nightly build should be smooth and no wipe should be required."
Als iemand het al heeft geprobeerd en alles goed werkt vind ik fijner dan een loze kreet
Verder hebben ze het over de ROM manager. Vanwege negatieve verhalen wilde ik liever via zip proberen.
De CM site is behoorlijk brak op dit moment btw. Lange laadtijden en de desire download pagina laad hij hier niet eens.
Verwijderd
3 andere roms met Sense 3.5 hebben allemaal dezelfde bug, iets met niet videorecording kunnen gebruiken. Het lijkt zo wel of alle ROMs gaar zijn. Ik ga misschien toch maar weer terug naar InsertCoin, dat is het minst slechte van de ROMs die ik tot nu toe probeerde.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 19:08 ]
"mount r/w" had ik gedaan, komt er dan echter nog steeds niet. Ben geen ster met alles via terminal emulator en BusyBox te doen. Heb de emulator er wel overigens op staan. Ik wil heel graag MIUI Weather app erop zetten.Maranello schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:01:
[...]
Geen write access? Naar de system/app gaan en de knop "mount r/w" rechtsboven gebruiken en dan plakken.
Anders moet je met met Terminal Emulator en BusyBox commando's aan de slag.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ter aanvulling hierop; ik heb dus op het moment niets anders dan dat witte scherm en ClockwordMod Recovery scherm. Nergens kan ik in die menu's partitioneren o.i.d. Niets wil hij installeren. Hij heeft steeds over "Can't mount /sd' , Can't mount dit/dat en Installation aborted. Niet werkt op dit moment en de telefoon doet dus verder ook helemaal niets (kom niet meer gewoon in Android menu's e.d.).Piet91 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:37:
Ik heb de hele startpost doorgelezen en zo heb ik ook alles gedaan. Rooten heb ik gedaan volgens deze link (maar dat komt geloof ik op het zelfde neer als wat in de OP staat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084). Ik heb dus niet stap 5 van de OP gedaan omdat dat dus ook niet staat bij die eerste link.
Ik heb nu alles al geprobeerd, partitioneren, formateren, de files hier (http://alpharev.nl/) heb ik op de sd gezet en geprobeerd wat mee te doen maar niets. Eigenlijk steeds bericht iets van Can't mount /sdcard e.d.
En ik kom nu helemaal niet meer verder (dus niet meer het gewone Android 2.2 zeg maar) dan dat witte scherm (Fastboot, recovery, clear storage en simlock) en de zwarte scherm van ClockworkMod Recovery wat overigens versie v2.5.0.7 is en waar niets staat over partitioneren.
Heb de hele startpost doorgewerkt, alles geprobeerd en dat heeft dus ook niet geholpen.
Na wat gekloot met mijn telefoon icm MIUI de laatste tijd maar eens een andere ROM geflashed. Ik lees veel over CM7 dus die eens kans gegeven, CM7.1.
Nu loop ik tegen twee echte issues aan:
- kan CM settings niet kan openen, krijg direct FC.
- camera wordt niet herkend?
Wat andere zaken die ik mis:
- Geen speed dial in (dus suggesties voor nummers terwijl je typt)
- Geen uitgebreid switch menu vanuit het drop down menu (GPS, 3G, Wifi, BT, Profile, etc)
- Geen alfabet aan de zijkant in contact om snel naar een bepaalde letter te springen
EDIT: Verder is die wel lekker snel. Heb wel Go Launcher EX geinstaleerd aangezien ik de stock launcher niet veel aan vond.
EDIT: Na wat progs instaleren krijg ik alweer de befaamde "low storage" melding. Hoe zit het met de oplossing bij deze ROM?
[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 10-10-2011 22:00 ]
gebruik je havs kernel???Strider schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:00:
[...]
Maar is hij stabieler dan 7.0.3?
Ik draai nu een paar dagen Ginger Villain 3.1 (volgens mij is die gebaseerd op CM7.03), en mijn telefoon heeft zojuist de eerste spontane reboot gehad.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
Ik heb gewoon 3.1 geflashed, en verder niets toegevoegd?
BlaBlaBla
Ik had ook een FC in het begin, maar daar heb ik nu totaal geen last meer van.Card Nox schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:39:
Nu loop ik tegen twee echte issues aan:Bekende issues? Kreeg sowieso in het begin heel veel FCs.
Is er gewoon, maar blijkbaar staat hij bij jou uit:• Geen uitgebreid switch menu vanuit het drop down menu (GPS, 3G, Wifi, BT, Profile, etc)
Instellingen -> Cyanogenmod settings -> Interface -> Meldingen scherm widget (lekker kromme NL'se naam btw
Standaard in de dialer. Als je scrollt wordt de indicator rechts groot, en kan je hem selecteren en daarmee heel snel een letter vinden.• Geen alfabet aan de zijkant in contact om snel naar een bepaalde letter te springen
@ Ghost Dog, Helaas kom ik niet in die CM settings
Dat van die dialer klopt. Maar in MIUI had ik altijd rechts een alfabet staan van boven naar beneden waar ik dan direct op kon klikken. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk, maar vond het wel handig. (zie onderstaande afbeelding).

Vandaag op tijd naar huis om eens verder te stoeien met deze ROM
edit: En ik kan geen apps als Facebook, Nu.nl installeren (geen geheugen), terwijl handmatig Whatsapp wel lukt en verder geheugen voldoende is.
edit2: Simple2Ext de download cache aangevinkt, nu kan ik wel de apps installeren.
[ Voor 32% gewijzigd door furbydenooij op 11-10-2011 11:17 ]
Je kan ook een andere dailer downloadenCard Nox schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:56:
@ bitjesmaker, thanks. Ik zal me er even in verdiepen. DarkGUI oid had ik wel op mijn MIUI phone.
@ Ghost Dog, Helaas kom ik niet in die CM settings. Dan krijg ik FC. Ook Gmail doet constant FC. p.s. vanwege die kromme NL namen gebruik ik altijd de US settings, ziet er mooier uit imo.
Dat van die dialer klopt. Maar in MIUI had ik altijd rechts een alfabet staan van boven naar beneden waar ik dan direct op kon klikken. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk, maar vond het wel handig. (zie onderstaande afbeelding).
[afbeelding]
Vandaag op tijd naar huis om eens verder te stoeien met deze ROM.
BlaBlaBla
Al geprobeerd je cache leeg te gooien vanuit recovery?Card Nox schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:56:
@ Ghost Dog, Helaas kom ik niet in die CM settings. Dan krijg ik FC. Ook Gmail doet constant FC. p.s. vanwege die kromme NL namen gebruik ik altijd de US settings, ziet er mooier uit imo.
Die dialer komt min of meer recht van iOS, maar dat is MIUI sowieso.Dat van die dialer klopt. Maar in MIUI had ik altijd rechts een alfabet staan van boven naar beneden waar ik dan direct op kon klikken. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk, maar vond het wel handig. (zie onderstaande afbeelding).
Heb hem gisteren ook ge-installeerd en ben nog geen issues tegengekomen. Low storage: ik heb een extra partitie op de sd-kaart sd-ext waar de apps neergezet worden. Via Simple2Ext (S2E) kan je bepalen wat waar terecht moet komen. Werkt bij mij prima. En heb nog een halve gieg vrij (van de pakweg 700MB die ik voor de sdext heb gereserveerd). Het interne geheugen blijft mooi leeg.Card Nox schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:39:
Beste,
Na wat gekloot met mijn telefoon icm MIUI de laatste tijd maar eens een andere ROM geflashed. Ik lees veel over CM7 dus die eens kans gegeven, CM7.1.
Nu loop ik tegen twee echte issues aan:
EDIT: Na wat progs instaleren krijg ik alweer de befaamde "low storage" melding. Hoe zit het met de oplossing bij deze ROM?
aka pluim003
Ik heb via de ROM-manager 7.1 gedownload en ge-installeerd zonder te wipen. Geen problemen daarmee gehad en scheelt ff wat werk. Had vorige week (zie thread in ander subforum) al genoeg problemen en heb toen wel wipe uitgevoerd.PoweRoy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:36:
[...]
Omdat ik het woordje should niet altijd even fijn vind: "Upgrading from any previous CM-7 release or nightly build should be smooth and no wipe should be required."
Overigens na volledige upgrade de nieuwe Clockworkmod Recovery gedownload/geïnstalleerd (5.0.2 oid).
aka pluim003
Klinkt heel erg alsof je niet volledig hebt gewiped voordat je het ging installeren. Ik denk dat daar iets fout is gegaan.Card Nox schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:39:
Beste,
Nu loop ik tegen twee echte issues aan:Bekende issues? Kreeg sowieso in het begin heel veel FCs.
Wat andere zaken die ik mis:Zitten deze er wel in en kijk ik niet goed of zijn dergelijke basic functies niet aanwezig? Dat zou toch wel jammer zijn.
- Geen speed dial in (dus suggesties voor nummers terwijl je typt)
- Geen uitgebreid switch menu vanuit het drop down menu (GPS, 3G, Wifi, BT, Profile, etc)
- Geen alfabet aan de zijkant in contact om snel naar een bepaalde letter te springen
EDIT: Verder is die wel lekker snel. Heb wel Go Launcher EX geinstaleerd aangezien ik de stock launcher niet veel aan vond.
Verwijderd
Hoe kan mijn phone die buroblad onthouden hebben als alles gewist is? Heb CWM 5.0.2.0
(ik raad niemand AceSmod007 aan btw, hij is zo vaak uitgevallen ondertussen, het is gewoon niet grappig meer en het ellenlang laden van de ROM is irritant.) Het gekke is dat als ik de ROM opstart ik als 1e wordfeud in beeld krijg en dan pas de ROM zelf (buroblad en dergelijke. Ik heb wordfeud maar ff geuninstalleerd om te kijken of dat de oorzaak is of toch de ROM).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 13:22 ]
Verwijderd
Ik heb 1.1.2 omdat zowel 1.1.3 en 1.1.4 beiden onstabiel zijn door de nieuwere kernel. Het liefst had ik 1.1.1 weer geinstalleerd omdat ik van 1.1.1 naar 1.1.3 ben gegaan en 1.1.1 had ik geen problemen. Echter de 1.1.1 is niet terug te vinden.
1.1.2 bevalt tot nu toe zeer goed, vrij snel, geen vette lag meer zoals bij andere geprobeerde ROMs, geen spontane uitval of reboots meer (afklopt...)
Overigens heb ik wel voor 1.1.2 zipje alignment en convert to ext4 gebruikt, dat is verdwenen uit de topicstart van insertcoin draadje maar ik kon hem gelukkig nog wel terugvinden: KLIK http://baadnewz.lcdc.sk/D...nment-ext4.no_journal.zip
Let op! Die alignment zipje hoeft schijnbaar niet meer bij 1.1.3 en hoger omdat dat in de ROM verwerkt zit? Ik heb dat ergens gelezen. Daarom heeft baadnwz het waarschijnlijk uit de topicstart verwijderd?
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 23:19 . Reden: aanvulling post met stukje over tevreden zijn met 1.1.2 ]
Ik heb vandaag ginger villian 3.2 (met cm7.1) geflashed zonder te wipen, ging prima.DikkieDick schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:19:
[...]
Ik heb via de ROM-manager 7.1 gedownload en ge-installeerd zonder te wipen. Geen problemen daarmee gehad en scheelt ff wat werk. Had vorige week (zie thread in ander subforum) al genoeg problemen en heb toen wel wipe uitgevoerd.
Overigens na volledige upgrade de nieuwe Clockworkmod Recovery gedownload/geïnstalleerd (5.0.2 oid).
BlaBlaBla

EDIT: Het scherm was niet veranderd toen nu ik weer ging kijken. Ik kreeg/krijg trouwens direct dit bericht:

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 11-10-2011 18:56 ]
@ Ghost Dog, dit wel gedaan voordat ik ging flashen, daarna niet meer. Kan het nog eens proberen. MIUI heeft wel wat overeenkomsten met iOS ja. Moet eerlijk wel toegeven dat ik het fijn vond werken. Vooral de settings en indeling, stukje overzichtelijke dan de standaard Android versie imo.
@ DikkieDick, Ik heb die extra partitie, die had ik ook met MIUI. Nu S2E geinstaleerd, zal nu wel goed komen.
@ Cyleo, Dat kan zo maar kunnen. Wat ik het liefst zou willen is nu ALLES eraf, ook content op de SD en dan vanaf vooraf beginnen. Nu staan alle mappen nog op de SD kaart (dus map namen van oude apps, MIUI etc). Heb van te voren wel wipe cache, dalvik en nog 1 gedaan.
EDIT: Zojuist cache geleegd. Dan duurt het laaang met rebooten. Maar de CM settings werken nog steeds niet evenals de camera
EDIT: Wat als ik nu deze erop plaats: RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865.exe. Dan de SD kaart format in Windows. En dan de nieuwe ROM ga flashen? Werkt dat?
[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 11-10-2011 18:53 ]
Begin eens een keer helemaal overnieuw, dus je telefoon opnieuw rooten, je SD kaart opnieuw partitioneren, alles wipen en dan pas je rom erop flashen.
BlaBlaBla
Jammer dat het allemaal zo "ongebruiksvriendelijk" is. Als ik programmeur zou zijn zou ik een app maken waarin je zegt "die ROM wil ik". De rest moet dan worden geregeld door de app, dus zaken als rooten, s-off, ext3 partitie van 1GB, wipen, flashen. Zal wel niet mogelijk zijn want ik zal niet de eerste zijn met dit idee, maar damn het zou wel verrekte handig zijn
EDIT: Step 1 in principe?
[Video Tutorial] Noob Proof Everything Desire Guide UPDATED [04/04/11][Video Tut]
EDIT: Zie nu net dat ineens AL mijn apps er weer op staan. Die zijn nooit verwijderd geweest? Ik weet niet wat ik heb gedaan maar het is in ieder geval niet juist geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door Card Nox op 11-10-2011 20:14 ]

Nu nog kijken of alles werkt.
Mijn dank aan u degenen die mij geholpen hebben.
Ik was soms waarschijnlijk wat dom of erg 'aanwezig' maar je moet begrijpen dat ik 'm wel zeer zat te knijpen (zat ik nu opgescheept met een telefoon waar ik niets meer mee kan?).
Kan het niet zijn dat alles weer uit de market is gedownload? Tegenwoordig kan je je geïnstalleerde apps laten syncen naar je google account en als je dan weer clean begint je google account koppelt download hij alles weer. Had ik namelijk wel toen ik van CM6 naar CM7 ging (als ik het me goed herinner).Card Nox schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:44:
*knip*
EDIT: Zie nu net dat ineens AL mijn apps er weer op staan. Die zijn nooit verwijderd geweest? Ik weet niet wat ik heb gedaan maar het is in ieder geval niet juist geweest.
Van de andere kant, alle personal data in de apps is wel weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 11-10-2011 21:13 ]
das is t idd opnieuw geinstalleerd vanuit de market via de google backupCard Nox schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:11:
Als alles op de achtergrond gebeurd zou het kunnen. Moet toegeven toen ik de ROM net had geïnstalleerd wilde ik apps via de market op de PC installeren maar dat hij gaf aan dat alles al wat geïnstalleerd ook al was dit niet zo. Bovendien zou dan alles geherinstalleerd moeten worden nadat ik de wipe cache heb gedaan. Denk dat ik er dan wel iets van zou hebben gemerkt. Heel raar verhaal imo
Van de andere kant, alle personal data in de apps is wel weg.
android since G1.
Verwijderd
Is het mogelijk om te zien wat google precies backupt van mijn phone? Kan ik daar invloed op uitoefenen op wat ie allemaal backupt?
Verwijderd
Merk je al iets van vertraging bij alles wat je doet? (oftewel lag)Piet91 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:50:
Ik heb geen idee wat het nou gedaan heeft, ik heb dus AndroidFlasher gedraaid (wat bleef steken), ik heb dit geprobeerd (wat ook niet leek te lukken), maar wat het nou ook was...IK HEB LeeDroid HD V3.3.3 draaiende!!![]()
![]()
![]()
Nu nog kijken of alles werkt.
Mijn dank aan u degenen die mij geholpen hebben.![]()
Ik was soms waarschijnlijk wat dom of erg 'aanwezig' maar je moet begrijpen dat ik 'm wel zeer zat te knijpen (zat ik nu opgescheept met een telefoon waar ik niets meer mee kan?).
In het begin wel, nu niet meer. Hoezo?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:20:
[...]
Merk je al iets van vertraging bij alles wat je doet? (oftewel lag)
Verwijderd
Die lag telkens zorgde ervoor dat ik verder ging kijken bij andere ROMs omdat ik niet zo een last had van lag bij InsertCoin. Ik ben op dit moment weer terug bij InsertCoin (1.1.2) en kan beamen dat hij sneller is dan LeeDroid HD maar verder zien ze beiden hetzelfde uit behalve dat in InsertCoin de trekbelringetje standaard is en je bij LeeDroid HD een apart addon moet installeren.
Ik heb geprobeerd om de partitie te vergroten zodat ik meer apps kan installeren, maar nu kan ik helemaal niets meer. Als ik nu een programma wil installeren zegt hij dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is.
Als ik bij opslagruimte kijk staat er niet beschikbaar, het knopje om de sd-kaart te koppelen staat uit. Als ik kijk naar mijn vrije geheugen staat er dat ik nog 99MB vrij heb en 48Mb verbruikt.
Asl ik de sd-kaart bekijk dan is deze helemaal leeg en bestaat hij uit 1 partitie van 8GB FAT32
Wat kan ik nu doen?
Ik heb CM7.1 geinstalleerd
telefoon is geroot en heeft s-off
EDIT: Ik probeer net een screenshot te maken en hij geeft permission denied als ik probeer op te slaan?
REVOLUTIONARY
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.1002
RADIO-5.09.05.30_2
[ Voor 12% gewijzigd door thriller op 12-10-2011 11:36 ]
Daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn idee werkt AcesMod007 heerlijk! Het eerste opstarten duurt idd wat lang, maar daarna gaat hij als een trein. En die van mij valt nooit uit.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:04:
Wat houdt wipen eigenlijk in? Waarom vraag ik dit? Ik had alles gewiped in recovery, vervolgens installeerde ik AceSmod007 en bij het opstarten wat heel erg lang duurde zag ik ineens de achtergrond van LeeDroid HD als buroblad, hij verdween vrij snel en werd vervangen door een standaard kleurige buroblad van android.
Hoe kan mijn phone die buroblad onthouden hebben als alles gewist is? Heb CWM 5.0.2.0
(ik raad niemand AceSmod007 aan btw, hij is zo vaak uitgevallen ondertussen, het is gewoon niet grappig meer en het ellenlang laden van de ROM is irritant.) Het gekke is dat als ik de ROM opstart ik als 1e wordfeud in beeld krijg en dan pas de ROM zelf (buroblad en dergelijke. Ik heb wordfeud maar ff geuninstalleerd om te kijken of dat de oorzaak is of toch de ROM).
Ik weet niet vanaf welke versie jij hem al gebruikt? Ik loop namelijk nog wel wat achter (v13) van de Lite.
Maar ik heb een tijdje terug de laatste update van android 2.3.3 geinstalleerd via de site van HTC, maar nu kan ik bijna niets meer op m'n toestel zetten, het geheugen viel in het begin nog mee, maar na wat updates van google maps ed begon dat zwaar tegen te vallen, momenteel enkel nog de hoogst noodzakelijke eropstaat en sinds de laatste update van gmail krijg ik geen emails meer binnen, agenda synct niet meer, evenals mijn contacten... Dan maar alle updates verwijderd van gmail -> geen resultaat, nog steeds geen mail, en via m.google.com lukt het wel maar ik vond het zo'n handige app...
Dus wat ik eigenlijk wil is terug wat meer geheugen op mijn telefoon, en die htc sense hoeft voor mij ook niet meer.
Maar welke kan ik dan het beste nemen? Is het wel aan te raden? Kan ik alle apps draaien op custom roms? Wat is de kans dat ik m'n toestel verneuk? Dat zijn allemaal vragen die in mijn hoofd blijven spoken, hoeveel ik er ook over lees...
Dus jullie zijn zowat mijn laatste redmiddel, wat denken jullie ervan? Zou ik het moeten doen? Ga ik er baat bij hebben? Aanraders?
Ik hoor(lees
Just me
Haal je SD-kaart er even uit en controleer hem op fouten (liefst op je PC), de SD-kaart wordt read-only gemount als er fouten op staan. Kan ook een oorzaak zijn voor je andere foutmelding.thriller schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:32:
Ik heb een probleem met mijn telefoon.
[...]
EDIT: Ik probeer net een screenshot te maken en hij geeft permission denied als ik probeer op te slaan?
Verwijderd
Nou, wij kunnen niet voor je bepalen of je wel of niet iets moet proberen. Het is eigenlijk allang niet meer zo dat je toestel zo erg is verneukt dat je er niks meer mee kan. Overal op het net staan oplossingen en aanwijzingen mocht er iets mis gaan.
Lees je eens in, de startpost bijv en de laatste paar paginas hier moeten je een idee geven of het te moeilijk is om het zelf te proberen.
Mocht er iets misgaan, kom dan niet schreeuwend terug maar lees eerst ff de startpost door en of in de zoekfunctie of iemand anders ook hiertegen aan liep en hoe hij/zij het opgelost heeft.
Oh, mocht je een echte nagelbijter zijn, de 1e boot is vaak vrij lang, als er na 15 minuten nog steeds geen buroblad zichtbaar is, dan nog hoef je niet te paniekeren maar het gaat dus dan niet goed, je zult ofwel de handelingen overnieuw moeten doen ofwel iets anders moeten proberen. Blijf vooral relaxt.
Verwijderd
Ik had de laatste nieuwste versie (geen lite). Hij viel echt onregelmatig uit. Nu weet ik niet of hij netjes afsloot of gewoon in 1 keer uitviel maar hij was geheel uit als ik hem pakte. Dat was best irritant. En dan moest ik hem opstarten en dat duurde een eeuwigheid vergeleken met InsertCoin. Ik ga echt nevernooitniet terug naar AceSmod007. Iedereen staat het natuurlijk vrij om het zelf uit te proberen.PerfectLight schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:37:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn idee werkt AcesMod007 heerlijk! Het eerste opstarten duurt idd wat lang, maar daarna gaat hij als een trein. En die van mij valt nooit uit.
Ik weet niet vanaf welke versie jij hem al gebruikt? Ik loop namelijk nog wel wat achter (v13) van de Lite.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 12:14 ]
Verwijderd
2 smaken insertcoin, voor de 1 heb je een standaard hBoot nodig, voor de ander een CM7r2 hBoot. Als je een CM7r2 rom probeert te installeren op een stock hBoot krijg je idd gezeur dat het geheugen vol is enz enz.Nieker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:05:
Ik gebruik nu al een jaar Leedroid (met zijn updates uiteraard) en ben altijd heel tevreden geweest. Maar ik merk dat hij steeds minder gaat ontwikkelen voor Desire, onlangs sprak hij er zelfs van zijn desire te verkopen. Ik ben dus stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe rom, jammer genoeg heb ik niet meer de mogelijkheid ze allemaal te proberen. Heeft iemand recentelijk de overstap gemaakt van leedroid naar een andere sense (!) based rom én die het een verbetering vindt? InsertCoin lijkt mij wel iets, maar door een foute installatie (vermoed ik?) had ik na 1 dag al geen geheugen meer.
Nu heb ik gisteren het toestel van een vriend van me geflashed alleen krijgt hij geen 3g verbinding meer met het netwerk. (vodafone). Instellingen bij Wireless & network settings --> Mobile networks staat er een vinkje bij Data enabled.
Zijn er hier mensen die nog een idee hebben waar ik het moet zoeken?
Ben van stock 2.2 naar Insertcoin 1.1.4 gegaan.
Toch ben ik tegen een aantal problemen aangelopen, had de startpost goed bij de hand. Misschien sommige al wel een keer behandelt (iig 1 over AMON RA van de signature, want die oplossing vond ik hier). Meeste problemen redelijk snel gevonden, maar toch misschien het vermelden waard in de startpost.
Wat wilde ik:
- Van mijn huidige config een backup mbv titanium backup
- S-OFF, Root, AMON Ra, HBOOT CM7, InsertCoin 1.1.4.
Stappen incl problemen:
- S-OFF + Root met Revolutionary zoals beschreven in TS. Deze installeerde zelf via inet Clockworkmod. Perfect!
- AMON Ra: op SD-kaart gezet, maar kreeg ik met Clockworkmod niet geinstalleerd. Toch maar met Unrevoked aan de slag en custom Recovery, met TS kreeg ik dit niet voor mekaar, na rebooten kon hij de Desire niet meer vinden. Probleem was na even zoeken de HBOOT driver (android 1.0). Zeker een vermelding waard in de TS vind ik zelf. http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install
- Titanium Backup op 'huidige' toestel: kreeg elke keer de vraag of de app wel root access mocht hebben terwijl ik toch echt het vinkje 'onthouden' aan had staan. Toch begonnen met backuppen van de apps+instellingen, maar moest dus elke keer aangeven dat hij root access mocht hebben, voor 168 items dus, na 16 items titanium backup toch maar gestopt. Na wat zoeken bleek het een verouderde SUPERUSER app te zijn. Geupdate op de market, daarna zag het er beter uit, alleen zag Titanium Backup alleen de eerste 16 items waarvoor ik hierboven toestemming had gegeven. Toen heb ik veel dingen uitgeprobeerd en weet niet wat uiteindelijk de oplossing hiervoor was, maar het was gelukt nadat ik dit oa had gedaan: SUPERUSER app updates verwijdert, titanium backup geforceerd gesloten, cache gewist van deze twee apps, opnieuw SUPERUSER app geupdate vanuit market en titantium backup gestart. Daarna zag hij weer alles en was er dus ook maar 1x de ROOT access vraag.
- HBOOT CM7: no problems
- InsertCoin: ik kreeg deze niet geïnstalleerd via AMON Ra, vage foutmelding met E: wrong digest:, na wat zoeken zag ik hier de in forum de oplossing, bij 'others' signature validation uitzetten. Ook een melding waard in de TS vind ik.
Toch nog even een korte vraag om niet 1034 pagina's op XDA te gaan lezen
Wat is er dan mis mee? Dan weet ik dat in ieder geval. De TS van Insertcoin zelf zelf 'bugs: none'.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:26:
insertcoin 1.1.4 werkt niet helemaal lekker. Lees het topic op xdadevelopers maar ff door. Ik raad je die rom op dit moment niet aan als je een stabiele rom wilt.
in z'n geheel dus. Het is dus niet zo dat bv. bluetooth het niet goed doet en de rest wel? Heb hem nu natuurlijk nog maar een klein dagje draaien maar zelf nog niks gezien. Heb je wat voorbeelden van instabiel en waarin?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:55:
Kort gezegd is de 1.1.4 niet stabiel.
Misschien dat de acces points niet goed zijn ingesteld. Kijk daarnaast even of niet Use only 2g networks aanstaat (onder mobile network settings).cue schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:45:
Inmiddels draai ik al een tijdje Gingervillain en vorige week geupdate naar versie 3.1. Deze draait op mijn Desire zonder problemen. (btw. zelf gebruik ik T-mobile).
Nu heb ik gisteren het toestel van een vriend van me geflashed alleen krijgt hij geen 3g verbinding meer met het netwerk. (vodafone). Instellingen bij Wireless & network settings --> Mobile networks staat er een vinkje bij Data enabled.
Verwijderd
Denk je nou echt dat 1038 paginas lang over de 1.1.4 gaat, en dat ik met niet stabiel onder andere een niet werkende bluetooth bedoel?elpino.rv schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:02:
[...]
in z'n geheel dus. Het is dus niet zo dat bv. bluetooth het niet goed doet en de rest wel? Heb hem nu natuurlijk nog maar een klein dagje draaien maar zelf nog niks gezien. Heb je wat voorbeelden van instabiel en waarin?
InsertCoin 1.1.4 is in zijn geheel niet stabiel. Daar kom je vanzelf achter na een paar dagen proberen. Op de laatste paar paginas had je dat kunnen lezen, zowel hier (oa van mijzelf) als daar.
Wil je aub wat meer inzet tonen met het zelf achter de antwoorden aangaan, ik geef dan wat makkelijker antwoord, nu ben ik heel erg geneigd je postjes te negeren.
Top die instelling heb ik zelf nooit aan hoeven passen maar bleek dat hij stond op Vodafone voor particulier en dit moest ingesteld worden voor Zakelijk:Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:09:
[...]
Misschien dat de acces points niet goed zijn ingesteld. Kijk daarnaast even of niet Use only 2g networks aanstaat (onder mobile network settings).
Vodafone Particulier
- APN: live.vodafone.com
- Username: vodafone
- Password: vodafone
Vodafone Zakelijk (Abonnement)
- APN: office.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone
Dat en hem partitioneren via clockworkmod heeft geholpen hij doet het nu weer.jeroen__online schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:41:
[...]
Haal je SD-kaart er even uit en controleer hem op fouten (liefst op je PC), de SD-kaart wordt read-only gemount als er fouten op staan. Kan ook een oorzaak zijn voor je andere foutmelding.
Nu maar weer is uitzoeken hoe ik de partities kan aanpassen en alles op de sd-kaart kan krijgen.
Ik kreeg deze fout omdat ik daar mee aan het spelen was. Ik heb te weinig ruimte om applicaties te instaleren.
Vaak is dat op te lossen door 3G even uit te zetten en dan weer aan. Ook kun je vliegtuigmodus even aan zetten en dan weer uit (pincode weer invoeren) en dan is het probleem (vaak) verholpen. Zo uiteraard normaal gesproken niet mogen.cue schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:45:
Inmiddels draai ik al een tijdje Gingervillain en vorige week geupdate naar versie 3.1. Deze draait op mijn Desire zonder problemen. (btw. zelf gebruik ik T-mobile).
Kijk bij Draadloos en netwerken>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten> [menu] knop> "Standaardinstellingen herstellen". Dat kan het probleem ook verhelpen.
edit] Oeps, er was al gereageerd
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
@Hieronder: Ze zit volgens mij per 2 oktober bij t-mobile, tot vandaag was ze best tevreden. Gelukkig slaapt ze door de weeks niet hier en hoef ik niet tegen haar sjaggo kop aan te kijken
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 16:33 ]
Hier ook t-mobile en draait nog volledig naar verwachting (maar ik ben dan volgens mij ook een van de weinige tevreden t-mobile klantenVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:41:
Mijn vriendin klaagt al de hele dag niet te kunnen internetten met haar androidtoestel icm t-mobile. Misschien hebben meer providers problemen?
Klinkt dom, maar ben al meer dan 10 minuten aan het zoeken op zowel Google als HTC.
EDIT: Dat is dus gewoon die .exe file die je download. *slaat zichzelf voor het hoofd*.
EDIT: Daarnaast heb ik de BaseBand version maar kan ik het software number niet vinden. Er zijn nogal wat BB versions beschikaar wanneer ik zoek op de Bravo, want voor de Desire kan ik geen geschikte vinden.
[ Voor 98% gewijzigd door Card Nox op 12-10-2011 17:04 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Toevallig net een mooi dailer tegen gekomen: GO ContactsCard Nox schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:56:
@ bitjesmaker, thanks. Ik zal me er even in verdiepen. DarkGUI oid had ik wel op mijn MIUI phone.
[afbeelding]
Vandaag op tijd naar huis om eens verder te stoeien met deze ROM.

Wat is eigenlijk een FC, zie die term wel vaker voorbij komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 12-10-2011 18:01 ]
BlaBlaBla
Had vandaag 'ineens' toch wat crashes. Ik werd gebeld en daarna was com.phone.android gecrasht. Toen ik later buienalarm wilde bekijken crashte die ook. Begon Go Launcher EX te verdenken (had ook nog een Go-taskmanagerachtig ding gedownload/geïnstalleerd), dus terug naar ADW.Launcher maar dat lukte niet zonder reboot, want ik had 1 en al crashes. Eens zien of het nu beter wordt. Die dialer hierboven ziet er ook mooi uit. Vond zelf gisteren Rocketdial. Heb nu een trial geïnstalleerd, maar als die goed bevalt gooi ik er eens een paar euro tegenaan. Had hiervoor Dialer One, maar vond toch dat ikoontje in de taakbalk irritant en scrollen naar een bepaalde letter is ook wel praktisch (net zoals die Go Dialer hierboven).
Nou eens weer zien hoe ie zich uithoudt.
aka pluim003
Heb het voor de zekerheid maar wel gedaan. Net geroot, S-off, Parition, Nandroid gedaan. Nu MIUI downloaden en instaleren. Erg fijne guide dit, wellicht TS waardig?janvanduschoten schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:11:
Je hoeft je toestel niet nogmaals te rooten, goed alles wipen voordat je gaat flashen en dan moet het goed gaan. Je toestel is geroot of niet, daar is geen tussenweg in (tenzij je bricked als tussenweg ziet)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084
FC = Fore Close inderdaad.
p.s. heb bricked niet als tussenweg, heb grote omleiding genomen om die te vermijden
EDIT: NIET TE GELOVEN!!!!!
MIUI dus geflashed, zegt dat alles goed is. Start i op en weer na een seconden of 10 reboot. Nu 4x laten rebooten en zelfde probleem. Suggesties?
MIUI XJ A2SD/A2SD+ 1.10.7- 2.3.5 FINAL
Er staat in dit draadje:
"CAN BE INSTALL ON HBOOT
- Bravo Stock, Bravo N1Table, Bravo Data++, Bravo Sense, Bravo CM7 r2"
Ik weet niet welke HBOOT ik heb? Hier staat HBOOT-0.93.0001.
Moet ik soms een andere versie van MIUI hebben?
Snelle hulp wordt erg op prijs gesteld aangezien ik deze telefoon het liefst kapot zou gooien tegen de muur....
[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 12-10-2011 20:26 ]
Verwijderd
Overigens, niet om je de les te lezen, ik neig soms naar hetzelfde te doen als je nu doet, het wordt gewoon niet gewaardeerd als men aanstuurt op heel snel hulp. Tweakers.net wilt niet geassocieerd worden met een helpdesk snap je?
Edit: als je je sdcard opnieuw partioneert moet je de rom opnieuw installeren. Enne, heb je ooit een andere Hboot geinstalleerd ? Als dit je niks zegt heb je waarschijnlijk nog steeds stock Hboot.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 20:14 ]
Verwijderd
Maar als je mij niet vertrouwd op mijn ervaring kan je gerust mij negeren en zelf proberen uit zien te komen of alsnog je toestel stukgooien op de muur.
Edit: snap ik nou goed dat je EERST een partitie met ext4 en daarna 2e partitie met FAT32 hebt? Dan is dit je probleem, het moet perse in omgekeerde volgorde...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 20:21 ]
Ubuntu ... ken het woord maar daar houd het op. Ik heb GParted op CD gebrand en toen geboot via de CD.
YouTube: [VIDEO TUTORIAL]NOOB PROOF GSM HTC DESIRE GUIDE PT.4 EXT4 PARTITION
Heb het precies zoals in de video gedaan. De stock ROM werkte ook gewoon.
Ik heb HBOOT-0.93.0001 ??
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 12-10-2011 20:27 ]
Verwijderd
Hier wat leesvoer voor jou van mijzelf:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:51:
EASEUS geinstalleerd, ziet zelfde uit als minitoolpartition (alhoewel minitoolpartition wat meer gelikter uitziet voor candyeye geile nerds zoals ik) en kan ik niks mbt ext3 mee doen. Recovery kon mij niet verder helpen. Gparted.iso gebrand en dat hielp me uit de brand.
Nu is het 2,84GB Fat32 en 1GB ext3.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:32:
Het rare is dat mijn insertcoin niet goed meer werkt, in gparted zie ik ineens dat het weer 4GB fat32 is geworden. Nogmaals 3GB fat32 en 1GB ext3 en beide ook nog eens geformatteerd.
Kom ik weer in windows aan, zegt windows wederom dat mijn sdcard niet is geformatteerd. WTF? Als ik niet voor format kies kan ik de backupbestanden niet terugkopieeren en of een nieuwe rom eropzetten. Het is net of Gparted niks heeft gedaan. Als ik dan wipe doe in de telefoon staat er ergens een error dat ad2d partitie niet gevonden kon worden?
Edit2: Weer in Gparted gewiped tot 1 geheel, in windows kon ik met MiniToolPartition niks want de sdcard was stuk aldus MTP. In Easeus lukt het wel gewoon, neem mijn woorden terug over Easeus.
Edit3: Met Easeus 3GB Fat32 en 1GB ext3 gemaakt en geformatteerd. Voorzichtig verkenner aangezet en ja hoor, hij zeurt niet dat ie geformatteerd moet worden. Gparted is dus niet aan te raden net als Minitoolpartition.
Ik zie overigens in Easeus dat hij ook een bootablecd kan maken. Ik ga dat eens testen of dat beter werkt dan gparted...
Klik op de datum om de postjes rondom die datums te lezen...Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:34:
Inderdaad, wipe de hele card ff in gparted en partitioneer en formatteer in easeus in windows aangezien windows geen ext3 kan zien. Gparted doet alsof ie partitioneert en formatteert maar het werkt voor geen meter.
Ff een vraag aan de anderen, 4GB is echt niet genoeg merk ik. Ik kijk nu voor een grotere maar betaalbare card. Class hoeveel zou ik minimaal moeten nemen en tot hoeveel merk je iets van de snelheid? Ik heb al rond gegoogeld maar vind niet echt een eenduidig antwoord. Op tweakers bestaat een dergelijke topic maar daar wordt vooral over snelschietcameras gepraat die een hoge schrijfsnelheid nodig hebben...
Als je niks anders hebt geflashed heb je waarschijnlijk gewoon bravo stock (bravo is andere benaming voor HTC desire) en dit moet inderdaad gewoon prima werken icm MIUI.
De verkenner ziet 13.8GB wat klopt aangezien ik 1 GB als ext4 heb gemaakt. De telefoon herkende ook 13.8GB toen ik de stock ROM er nog op had staan. In GParted had ik dus 14.8GB in totaal.
Het vreemde is dat het met de stock ROM allemaal goed werkt. Zodra ik de MIUI flash loopt hij vast. Ik zou eventueel de oudere MIUI versie kunnen proberen, maar zou natuurlijk het liefst de laatste versie gebruiken.
[ Voor 34% gewijzigd door Card Nox op 12-10-2011 20:36 ]
en ik moet zeggen, het maakt een zeer goede eerste indruk
Just me
Van harte en veel plezier met Cyanogen!Galen schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:02:
Heb het dan toch gedaan en is nu de trotse bezitter van een desire met cyanogenmod 7.1, met behulp van de informatie hier in het topic en op http://wiki.cyanogenmod.c..._(GSM):_Full_Update_Guide is het me dan toch gelukt![]()
en ik moet zeggen, het maakt een zeer goede eerste indruk
Etuuuuuh!
Dat gaat zeker lukken, heb nu al wat tijd gehad om ermee te spelen en het werkt echt fijn, snel, stabiel, al wat je (ik in dit geval) wil
Just me
Na het flashen van een aangepaste Hboot werd mijn stock rom niet meer geladen (slik!) en tijdens het flashen van Insertcoint CM7 1.1.3 (Amon Ra 2.0.0 recovery) heb ik nog wel een vastloper gehad, maar na een nieuwe poging heb ik hem dan nu goed draaien en ben weer een blij man!
Ik heb nog even gewacht met het flashen van de 1.1.4 update, want ik begreep dat die niet helemaal stabiel draait. Hoe zit dat eigenlijk voor de 1.1.3 versie (tot nu toe nog geen rare dingen gemerkt...)
TIA!!
Q9550, 4GB RAM, HD6870, Crucial m4 128GB
het wel zitten kloten, o.a. omdat ik pas na 2 uur me bedacht dat de usb-kabel niet goed werkte...Later inderdaad tegen het probleem van de wrong digest aangelopen. Signature validation uitzetten verhielp dat.
underclocken is me gelukt (met setcpu), undervolten kan ik echter nergens vinden. Hoe doe je dat?
Verwijderd
En nee, ik ben niet boos, hooguit een beetje moe
Ze hebben er geen nieuwste Android versie op gezet:
Software informatie geeft aan:
Android-versie 2.2
Smalbandversie: 32.49.00.32U_5.11.05.27
Kernel-versie: 2.6.31.15-gf5a401c htc-kernel@and18-2 #1
Build-nummer: 2.29405.5 CL293415 release-keys
Softwarenummer: 2.29.405.5
Browserversie: Webkit 3.1
Hele procedure gevolgd maar eindigt met: Error failed to get root. Is your firmware too new?
Net nog een keer geprobeerd, Nu crashed com.revoked.zysploit bij reboot toestel als Unrevoked draait.
Dat laatste is volgens mij niet het geval, wat kan er zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 13-10-2011 23:34 ]
Antenne en masten malloot
Wat was er defect? Wellicht heb ik nl. ook een defecte aansluiting, want als ik hem aansluit op pc wil ie hem niet herkennen en ook de feun zelf zegt niet dat ie via usb is aangesloten op een ander apparaat. Zal het overigens nog wel een keer moeten testen op de desktop met Ubuntu.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:12:
Ik had een defecte micro USB aansluiting met mijn Desire en die is dus ter reparatie aangeboden aan HTC en die hebben 'm netjes gerepareerd. Natuurlijk kwam ie helemaal kaal terug en wilde ik 'm weer rooten echter het lukt me niet.
aka pluim003
NIet doen! Ik lees je posts met plezier. Ik draai zelf de IC 1.1.4 (zonder noemenswaardige problemen trouwens) en volg ook steeds wat er hier en op XDA geschreven wordt.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:09:
Ik heb genoeg geschreven over 1.1.3 en 1.1.4 en nog wel heel veel meer en helaas moet ik keer op keer in herhaling vallen omdat niemand wilt teruglezen. Wat ik ook jammer vind is dat mijn ervaringen die ik veelal schrijf hier in dit topic niet serieus genomen worden. Ik kap daar dus dan ook onmiddelijk mee. Ervaar het zelf en zoek het zelf uit.
En nee, ik ben niet boos, hooguit een beetje moe
Heb de kernel van 110911 erop staan.
Mijn enige opmerking is het accu verbruik, 3G op en veelvuldig gebruikd draint de batterij wel, mijn HTC gaat dus dagelijks aan de lader. Met 3G af trek ik het 2 dagen met 1 oplaadbeurt.
Ik wacht trouwens ook op de SAGA port die men aan het testen is op XDA. Hopelijk komt daar iets uit. IC gaat niet doorontwikkelt worden, baadnwz zijn Desire is kapot, dus IC is een afgesloten hoofdstuk. Spijtig ...
Verwijderd
De eerste 1.1.4 update heeft enkel een "fixed USB Tethering". Vervolgens hebben ze een "1.1.4 update kernel" en dan nog een "1.1.4 update kernel #2" online gezet.
Ik heb de eerste 1.1.4 geinstalleerd, die heeft geen kernel update vogens de changelog, dus die zal de kernel uit 1.1.3 gebruiken, 110911 volgens wat mijn Desire laat zien (en heeft ook de minste bugs dacht ik)
http://insertcoin-roms.org/archives/category/desire
[ Voor 8% gewijzigd door Sandrookie op 14-10-2011 14:01 ]
Zo te zien is de 110911 kernel zelf hier te downloaden...Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:46:
Waar heb je die kernel vandaan gehaald? In 1.1.4 zit toch een kernelupdate dat over 1.1.3 heen moet?
Verwijderd
Volgens mij is de 1.1.4#2 een grote update waarin de #1 en de standaard 1.1.4 zitten. Anders snap ik de logica van Baadnwz niet...Sandrookie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:40:
Ik begon al aan mezelf te wijfelen maar ...
De eerste 1.1.4 update heeft enkel een "fixed USB Tethering". Vervolgens hebben ze een "1.1.4 update kernel" en dan nog een "1.1.4 update kernel #2" online gezet.
Ik heb de eerste 1.1.4 geinstalleerd, die heeft geen kernel update vogens de changelog, dus die zal de kernel uit 1.1.3 gebruiken, 110911 volgens wat mijn Desire laat zien (en heeft ook de minste bugs dacht ik)
http://insertcoin-roms.org/archives/category/desire
Verder als je de commentareb leest die bij de 3 varianten van 1.1.4 staan en zelfs 1,1,3 lees je dat ze niet goed werken.
Ik weet heus wel dat ie ergens te downloaden is, ik bedoelde meer hoe hij erbij kwam deze ene kernel te installeren, hoe kwam hij aan die wijsheid zeg maar. Las hij ergens instructies van Baadnwz of heeft hij gewoon gegokt/geexprimenteerd.ruurd v. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:56:
[...]
Zo te zien is de 110911 kernel zelf hier te downloaden...
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 14:25 ]
1.1.3 ROM
1.1.4 is update voor 1.1.3 (zonder kernel update)
update kernel 1.1.4 : "As the title says is just the kernel update for InsertCoin 1.1.4."
update kernel #2 1.1.4 : "s the title says is just the kernel update for InsertCoin 1.1.4."
Ik heb eerst 1.1.3 geinstalleerd - reboot - 1.1.4 geflashed.
Ik ben van de de kernel updates afgebleven.
Verwijderd
Overigens heb je geen reboot nodig om van 1.1.3 naar 1.1.4 te gaan.
Dus ja, door 1.1.3 te installeren en enkel de eerste 1.1.4 udpate te flashen heb ik nog steeds kernel 110911.
Trouwens, ik kreeg foutmeldingen toen ik en locksreen 2.1 en 1.1.4 rechtstreeks op 1.1.3 flashte, zonder reboot dus. Met een reboot tussendoor lukte het wel.
Er was een heel klein hoekje van de contactpunten afgebroken voor zover ik het kon zien. Op reparatie beschrijving staat alleen maar onderdeel vervangen, zo te zien zit er een hele nieuwe micro USB aansluiting in. Kosten € 0.00DikkieDick schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:48:
[...]
Wat was er defect? Wellicht heb ik nl. ook een defecte aansluiting, want als ik hem aansluit op pc wil ie hem niet herkennen en ook de feun zelf zegt niet dat ie via usb is aangesloten op een ander apparaat. Zal het overigens nog wel een keer moeten testen op de desktop met Ubuntu.
Iemand nog een idee over het rooten? Doe ik wellicht iets verkeerd?
Antenne en masten malloot
Volgende keer toch maar eerst de wiki lezen....

Moet zeggen draait lekker hoor, ik kom van gingervillan af.
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Ginger Villian = CM7Mildpower schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:46:
Zo ik ben ook overgestapt op de CM7 kwam er alleen achter dat je de google apps er achteraf bij in moet installeren.
Volgende keer toch maar eerst de wiki lezen....![]()
Moet zeggen draait lekker hoor, ik kom van gingervillan af.
BlaBlaBla
Google Nav crashte bij het opstarten, keer op keer. Dus ik reboot m'n telefoon. Deels. Hij loopt nu vast op het bootscherm met het HTC logo. Heb de tutorial uit de OP gevolgd. Als ik nu recovery doe, wat gebeurt er dan? Moet ik dan alles weer opnieuw instellen? En zo ja, is er een manier om em te fixen zonder alles opnieuw in te moeten stellen?
Dit topic is gesloten.