[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.915 views

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
maar dat is het nou juist..ik weet niet of deze de juiste cm7 hboot geschikte rom is, omdat er op de download pagina achter de 1.1.3 ..stock staat..wat gebeurt er dan met de rest van de rom als er maar 145 van de 284 mb op de system past...mij lijkt toch dat de rom dan kleiner dan die 145mb moett zijn...

[ Voor 59% gewijzigd door paul404 op 14-09-2011 08:41 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

coob schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:01:
[...]

Ik zei toch dat ik bij beide kaartjes en toestellen hetzelfde gedaan heb en beide kaartjes zijn snel zat.
Ik geloof 1 class 4 en de andere class 6.
Toch schrijft de mijne maar met 0,7MB/s
Heb ik ook gehad. Komt door een bepaalde kernel versie icm een EXT partitie. Schrijven naar de FAT partitie is dan super sloom.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:39

Zewatanejo

Fine Thanks!

paul404 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:35:
maar dat is het nou juist..ik weet niet of deze de juiste cm7 hboot geschikte rom is, omdat er op de download pagina achter de 1.1.3 ..stock staat..wat gebeurt er dan met de rest van de rom als er maar 145 van de 284 mb op de system past...mij lijkt toch dat de rom dan kleiner dan die 145mb moett zijn...
Ik wist ook niet precies welke ROM ik moest hebben en heb eerst de InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.1.3.zip er op gezet. Startte wel op maar was rete instabiel. Ik bleek dus toch de verkeerde HBOOT te hebben.

Je kunt dus dan alsnog de HBOOT wijzigen of gewoon de InsertCoin_GB_Sense2.1_AP2SD+_1.1.3.zip er op zetten.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
jelmervos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:43:
[...]

Heb ik ook gehad. Komt door een bepaalde kernel versie icm een EXT partitie. Schrijven naar de FAT partitie is dan super sloom.
Dan nog, op 2 Desires precies dezelfde rom geflashed.
Dan moet alles toch gelijk zijn?

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
paul404 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:35:
Op de site van InsertCoin: http://insertcoin-roms.org/htc-desire/download. Moet je de versie hebben met CM7 erachter. De stock versie is voor een telefoon die alleen s-off is gemaakt en geroot en verder geen aangepaste hboot heeft. De CM7 versie gaat wel passen want hij zet de belangrijke systeembestanden op die 145mb en de rest op de EXT partitie van je SD kaart. Zo heb je dus in ieder geval iets in de 280 ofzo over voor apps. Maar de meeste (alle?) apps die je installeert gaan ook naar je EXT partitie dus het interne geheugen loopt minder snel vol dan voordat je het toestel ging rooten. Ik heb eem stuk of 40 apps geinstalleerd (waaronder alle angrybirds, google maps, adobe flash) en heb: 36MB gebruikt/252MB vrij!!

[ Voor 6% gewijzigd door maukoo op 14-09-2011 09:39 . Reden: typo en aanvulling ]

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:33
Stubby schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:49:
[...]

1.1.4 is een update, dus heb je 1.1.3 al geinstalleerd?
bij het installeren van 1.1.3 ( CM7 of A2sd versie) dan krijg ik ook wederom een fout melding
E: wrong digest: system/app/com.htc.FMRadiowidget.apk
of bij de CM7 versie;
E: Wrong digest: sdext/app_s/downloadproviderUI.apk

Ik ken hier dus echt geen wijs uit hihih

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het is eindelijk gelukt :D

Het werkt. Bedankt voor de tips.

Had eerst het probleem dat ik geen instellingen app had, geen market en geen unlockscreen.
Maar na nog een keer sd card wipen, formatten en opnieuw alles installeren, werkt het nu :)

Maar nog 1 ding snap ik niet.
Ik heb de a2sd insertcoin versie gebruikt. Niet de CM7 dus. Vond die hboot aanpassen etc, maar lastig.

Ik heb een ext3 partitie aangemaakt van 1GB. Maar als ik nu naar mijn telefoon instellingen ga en de ruimte die beschikbaar is bekijk. Zie ik dat ik nog maar 153mb over heb.
Is dit normaal, omdat ik de a2sd versie heb?

[ Voor 146% gewijzigd door DNA_Saint op 14-09-2011 12:51 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik heb nu CM7 en twijfel tussen Oxygen en Insertcoin. Het belangrijkste vind ik laag energieverbuik en A2SD. Nu las ik een pagina terug dat Oxygen een stuk energiezuinger is dan CM7. Ik heb geen speciale HBOOT geflashed volgens mij (alleen de zip file zoals in de faq staan op Recolutionary). Kan ik dan gewoon Oxygen installeren (met de HBOOT voor de 288 mb ruimte)?

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 14-09-2011 12:52 ]

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
DNA_Saint schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:51:

Had eerst het probleem dat ik geen instellingen app had, geen market en geen unlockscreen.
Maar na nog een keer sd card wipen, formatten en opnieuw alles installeren, werkt het nu :)

Ik heb de a2sd insertcoin versie gebruikt. Niet de CM7 dus. Vond die hboot aanpassen etc, maar lastig.

Ik heb een ext3 partitie aangemaakt van 1GB. Maar als ik nu naar mijn telefoon instellingen ga en de ruimte die beschikbaar is bekijk. Zie ik dat ik nog maar 153mb over heb.
Met de a2sd versie had ik dat probleem ook.
Nu, met de xpart versie ziet mijn gsm de externe partitie wel.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DNA_Saint schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:51:

Dat is gewoon normaal! Het geheugen zal ook afnemen naarmate je apps installeert. Echter nooit op raken. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Probeer eens Titanium Backup te downloaden. Als je die opstart zie je een overzicht van de soorten geheugen en uitputting daarvan. Er staat dan ook een A2SD partitie op van 1Gb.
Ik heb ook deze rom draaien op de Desire van mijn vriendin. Werkt erg goed, snel en stabiel!

Battle.net || Strava

• Binnetie
Je kan met Clockword ook in de recovery dingen mounten zag ik, is dat nog ergens voor nodig? Bedoel als je A2SD hebt en je hebt de APP2SD Gui gedownload uit de market hoef je toch niet meer in te stellen waar applicaties worden opgeslagen?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ok, thnx! ik ga even alles testen.

Is het slim om eerst ALLE apps die ik hiervoor had te downloaden en dan pas backup met titanium terug te zettten?

Huub Huub Barbatruc!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:21:
Je kan met Clockword ook in de recovery dingen mounten zag ik, is dat nog ergens voor nodig? Bedoel als je A2SD hebt en je hebt de APP2SD Gui gedownload uit de market hoef je toch niet meer in te stellen waar applicaties worden opgeslagen?
Dat mounten is alleen voor in de recovery zelf, heeft verder niks met je ROM te maken.

• Binnetie
Oke, dan hoef ikd aar niks meer mee te doen.

Een stukje hierboven las ik dat het interne geheugen wel terugloop in grootte maar nooit vol raakt.
Ik heb hier een screenshot van mijn Desire met de geheugenstatus

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0062.jpg

Nu zie ik dat er maar een paar MB van de A2SD partitie gebruikt wordt.
Ik heb de volgende apps geinstalleerd:
- Soundhound
- Angry Birds
- Titanium Backup
- A2SDGUI
- Photobucket
- Whatsapp
- Zegde

Alle tools zijn voor zover mogelijk geinstalleerd naar SD kaart.
Klopt nu dat A2SD werkt of niet? Wil namelijk niet dat ik alles ga inrichten en vervolgens naar een paar tools het geheugen weer vol is.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hoeft je apps niet handmatig naar de SD-kaart te verplaatsen (want dan worden ze verplaatst van de ext3- naar de FAT32-partitie). Je kunt je apps gewoon op Phone laten staan, je telefoon ziet de ext3-partitie gewoon als deel van de data-partitie, dus apps die op je telefoon staan gebruiken automatisch de ext3-partitie. Move ze maar eens terug naar je telefoon, dan zul je in Titanium zien dat er meer a2sd-ruimte gebruikt wordt.

En ik wil niet heel flauw doen, hoor, maar ook dit is al tig keer langsgekomen en wordt in elke a2sd-faq uitgebreid besproken.

Rail Away!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:56:
Oke, dan hoef ikd aar niks meer mee te doen.

Een stukje hierboven las ik dat het interne geheugen wel terugloop in grootte maar nooit vol raakt.
Ik heb hier een screenshot van mijn Desire met de geheugenstatus

[afbeelding]

Nu zie ik dat er maar een paar MB van de A2SD partitie gebruikt wordt.
Ik heb de volgende apps geinstalleerd:
- Soundhound
- Angry Birds
- Titanium Backup
- A2SDGUI
- Photobucket
- Whatsapp
- Zegde

Alle tools zijn voor zover mogelijk geinstalleerd naar SD kaart.
Klopt nu dat A2SD werkt of niet? Wil namelijk niet dat ik alles ga inrichten en vervolgens naar een paar tools het geheugen weer vol is.
Ik heb een partitie van 1 GB aangemaakt, veel meer apps geinstalleerd en nog 102 MB vrij op intern geheugen. Ik kan niet kijken nu, want mijn vriendin gebruikt de Desire. Ik ben zelf naar de Incredible S overgestapt... Maar in principe zou het goed moeten zijn!

Battle.net || Strava

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een vracht apps geïnstalleerd, en dan loopt het interne geheugen wat terug, maar ook je apps2sd partitie raakt voller. Ik heb 151 apps in de apps drawer staan en nog voldoende ruimte.Ik heb CM7 nightly's met CM7Hboot en darktremor apps2sd script.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6871627/Meuk/screenshot-1316002358536.png

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Binnetie
Ik heb alle apps wee terug naar telefoon gemoved en nu komt dit eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0063.jpg

De A2SD-partitie raakt nu voller. Mijn interne geheugen loopt iets terug. Maar snap dan niet hoe het kan dat mensen dan meer dan 100 MB vrije ruimte hebben. Hoe zijn de settings bij jullie in de APP2SDGUI dan?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Verschil is dat als je de Dalvik Cache ook verplaatst, dit enorm scheelt aan data op je interne geheugen. Ook op snelheid trouwens.

• Binnetie
Ik heb de cache verplaatst en dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0064.jpg

Volgens mij hoor ik er nu ook bij :) Vind het erg leuk om hier mee te spelen en heb al veel geleerd in de afgelopen dagen. Mede door de goede support hier natuurlijk! Nu eens kijken hoe het energieverbruik is.

Heb een 8GB class 6 kaartje erin. Is dat sneller dan het interne geheugen van de Desire?

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 14-09-2011 14:35 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Net alles geïnstalleerd en ben nu al verliefd op insertcoin.

[ Voor 65% gewijzigd door DNA_Saint op 14-09-2011 16:25 ]

Huub Huub Barbatruc!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:34:
Ik heb de cache verplaatst en dit is het geworden:

[afbeelding]

Volgens mij hoor ik er nu ook bij :) Vind het erg leuk om hier mee te spelen en heb al veel geleerd in de afgelopen dagen. Mede door de goede support hier natuurlijk! Nu eens kijken hoe het energieverbruik is.

Heb een 8GB class 6 kaartje erin. Is dat sneller dan het interne geheugen van de Desire?
Pas maar op, straks heb je elke dag een andere rom draaien... Dankzij slimme creatievelingen kunnen we tegenwoordig veel langer met een apparaatje doen!

Battle.net || Strava

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb CM7.0.3 draaien, en de ManU-2.0-GB-HAVS-AXI-128-BFS kernel geflasht (ondemand governor, 128-1152MHz) na berichten dat hij zo zuinig was. Ik merk echter het tegenovergestelde.
Hij is niet heel erg onzuinig, maar met 3G aan is het verbruik in standby toch zo'n 2-3% per uur, terwijl dat eerst met de CM7 kernel 1% was.
Merken meer mensen dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 14-09-2011 15:29 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

ik heb het vaker gezien maar weet niet hoe het zit. My Backup heb je in 3 smaken, Titanium Backup idemdito. Standaard, Root en Pro. De 1e 2 zijn gratis en de 3e moet je voor betalen. Maar ogenschijnlijk lijkt het erop voor mij dat Root en Pro dezelfde functionaliteit hebben. Is dit zo?

• Binnetie
Als ik Titanium backup opstart (heb de root versie). Zie ik staan dat Hypershell alleen in de Pro versie zit en dropbox ook. Met hypershell kan je snel en automatisch applicaties installeren staat er bij de omschrijving...

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:03
Als je hier kijkt en op "meer" klikt zie je alle voordelen van de Pro op een rijtje staan

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ghost Dog schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:47:
Ik heb CM7.0.3 draaien, en de ManU-2.0-GB-HAVS-AXI-128-BFS kernel geflasht (ondemand governor, 128-1152MHz) na berichten dat hij zo zuinig was. Ik merk echter het tegenovergestelde.
Hij is niet heel erg onzuinig, maar met 3G aan is het verbruik in standby toch zo'n 2-3% per uur, terwijl dat eerst met de CM7 kernel 1% was.
Merken meer mensen dat?
Voordat roms representatief verbruik hebben moeten ze even 3 dagen zijn meegegaan en na installatie moeten de battery stats even worden gewiped (als deze helemaal opgeladen is). Probeer het dan nog eens. Overigens heb ik ook hele wisselende ervaringen met MIUI.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Goed, ik heb nog eens bijgelezen, maar het is mij allemaal niet even duidelijk.

Ik draai nu een CM7 met een (volgens mij) standaard HBOOT.
Recent heb ik een 32GB SD kaart gekocht, en hiervan wou ik graag 2GB gebruiken voor de EXT4 partitie, en de rest voor de FAT32.
Ik heb dus met GParted eerst de FAT32 partitie aangemaakt, en daarna een partitie voor de EXT4.
Maar, nu heb ik het idee dat deze EXT4 partitie niet herkend wordt.
Ik kan wel mijn apps op de FAT32 installeren, maar goed, daar wil ik ze niet hebben.
Als ik S2E installeer zie ik wel een DATA, SD-EXT en cache waarbij de SD-EXT wel 2gig aangeeft.
Naar mijn idee wordt hij wel herkend. Kan ik nog andere dingen instellen?
Bij 'Opslagruimte' zie ik alleen het interne geheugen staan. Ik heb ook al wat op xda-developers gezocht, maar mis 'iets' .

En volgende vraag;
Sinds een tijdje heeft de powerknop van mijn Desire het begeven. Daarnaast doet de trackbal het alleen als ik hem indruk, en het 'schuiven' wil ook niet.
Het wordt dus wat ingewikkelder om roms te flashen, wat zijn hier de ervaringen met adb? Went/werkt dat een beetje?

• Binnetie
Ik heb net insertcoin geflashed, maar hoe werkt nu het a2sd gedeelte? Bij CM7 flash je de darktremor script, maar toen ik dat hier installeerde kwam de telefoon niet voor bij het HTC bootlogo. Wilde Titanium backup installeren maar op het moment dat hij geïnstalleerd wordt herstart de telefoon.

• Binnetie
Eddos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:10:

Recent heb ik een 32GB SD kaart gekocht, en hiervan wou ik graag 2GB gebruiken voor de EXT4 partitie, en de rest voor de FAT32.
Ik heb dus met GParted eerst de FAT32 partitie aangemaakt, en daarna een partitie voor de EXT4.
Ik kan wel mijn apps op de FAT32 installeren, maar goed, daar wil ik ze niet hebben.
Als ik S2E installeer zie ik wel een DATA, SD-EXT en cache waarbij de SD-EXT wel 2gig aangeeft.
Bij 'Opslagruimte' zie ik alleen het interne geheugen staan. Ik heb ook al wat op xda-developers gezocht, maar mis 'iets' .

En volgende vraag;
Sinds een tijdje heeft de powerknop van mijn Desire het begeven. Daarnaast doet de trackbal het alleen als ik hem indruk, en het 'schuiven' wil ook niet.
Het wordt dus wat ingewikkelder om roms te flashen, wat zijn hier de ervaringen met adb? Went/werkt dat een beetje?
Ik heb die van mij origineel gemaakt en terug gestuurd naar HTC voor reparatie. Had namelijk precies hetzelfde met de trackball

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Eddos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:10:

En volgende vraag;
Met adb kan prima. Wat betreft je partitieverhaal: Heb je wel het script geflashed?

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:14:
Ik heb net insertcoin geflashed, maar hoe werkt nu het a2sd gedeelte? Bij CM7 flash je de darktremor script, maar toen ik dat hier installeerde kwam de telefoon niet voor bij het HTC bootlogo. Wilde Titanium backup installeren maar op het moment dat hij geïnstalleerd wordt herstart de telefoon.
Ik neem aan dat je met CM7 de ROM bedoelt en niet de Hboot van InsertCoin? Bij InsertCoin CM7 hoef je de darktremorscript niet te installeren. Alles zit al in de rom ingebakken en de A2SD zou gewoon moeten werken in 1 keer.

Bij CM7 moet je volgens mij wel de darktremorscript gebruiken. Hier heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Ik ben een candy eye liefhebber en dus blijf ik bij een Sense-ROM.

• paul404
ik heb nu dus s-off, clockwork recovery, root en een rom insertcoin met apps2sd .een 1gb ext partitie op mijn sd met stock hboot en het werkt allemaal prima... met dank aan dit forum ,, veel lezen en af en vragen..
dank allemaal ! !

• Binnetie
@Bitjesmaker, klopt ik bedoel de ROM.
Het vreemde is de reboot die ik telkens krijg als ik iets uit de nieuwe market installeer. Met Sense ziet het er vertrouwd uit. Dat zie je bij de CM7 rom niet omdat je geen Sense hebt.
Misschien moet ik een kijken of ik de oude market kan installeren en dan kijken of het wel werkt.

Ook zoek ik nog een optie voor het terugclocken van de CPU zodat de batterij langer mee gaat, iemand tips watje hiervoor kan gebruiken?

• Eddos
Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:02:
[...]

Ik heb die van mij origineel gemaakt en terug gestuurd naar HTC voor reparatie. Had namelijk precies hetzelfde met de trackball
Ik heb geen garantie meer (1,5 jaar oud), dus terugsturen naar HTC heeft niet zoveel denk ik. De trackball heeft het ook op hetzelfde moment begeven als de powerbutton, dus ik zit nog na te denken over een ultrasoon bad. Wellicht dat dat wat helpt.
Cyleo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:17:
[...]

Met adb kan prima. Wat betreft je partitieverhaal: Heb je wel het script geflashed?
Ik heb A2SDGUI geinstalleerd, die bij het opstarten een paar errors geeft:
1. Your device is not rooted (dat is die wel)
2. A2SD scripts could not be found (naar mijn idee komen deze mee met de applicatie, maar die moet ik dus eerst apart flashen?)
3. No EXT partition found (ziet hij wel EXT4 partities?)

• Binnetie
Je hebt 2 jaar garantie... dus gewoon opsturen als ik jou was.

Teraanvulling: Je moet volgens mij eerst het darktremor script flashen in de recovery modus. Daarna moet hij hem wel herkennen. Dit was bij mijn CM7 Rom. Toen ik insertcoin installeerde met het script kwam ik met booten niet verder dan het HTC bootlogo.

[ Voor 67% gewijzigd door Binnetie op 15-09-2011 09:29 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Eddos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:14:
Ik heb geen garantie meer (1,5 jaar oud), dus terugsturen naar HTC heeft niet zoveel denk ik.
In de Warrenty Statement die je bij de Desire ontvangen hebt staat op blz. 7 dat de beperkte garantie 24 maanden is. Daarnaast is gewoon de wettelijke garantie van toepassing.

[edit] ik moet sneller typen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 15-09-2011 09:22 ]

• Eddos
Mja, ik heb hem laatst al wel eens opengeschroefd om te kijken of ik wat kan met de aan/uit knop.
Ik ben bang dat ze daar moeilijk over gaan doen.

[edit] En de aan/uit knop begint het spontaan weer te doen.
Dat scheelt iig voor het (un)locken, nu nog de trackball.

[ Voor 29% gewijzigd door Eddos op 15-09-2011 10:46 ]

• Mad Marty

Mad Marty

Eddos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:33:
Mja, ik heb hem laatst al wel eens opengeschroefd om te kijken of ik wat kan met de aan/uit knop.
Ik ben bang dat ze daar moeilijk over gaan doen.

[...]
Dat weet ik wel zeker :)

Rail Away!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Cyleo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:01:
[...]

Voordat roms representatief verbruik hebben moeten ze even 3 dagen zijn meegegaan en na installatie moeten de battery stats even worden gewiped (als deze helemaal opgeladen is). Probeer het dan nog eens. Overigens heb ik ook hele wisselende ervaringen met MIUI.
Ik heb de kernel al een klein weekje draaien, dus dat zou het niet moeten zijn. Ook de battery stats kunnen het niet zijn, want ik heb deze inderdaad gewiped met de accu op 100%. Blijft de kernel zelf over.
Nu maar SVS-AXI-128-BFS geflasht, misschien dat die wel normaal verbruik geeft.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik weet niet of dit een insertcoin probleem is. Maar ik heb alle contacten gesynct. Als ik naar contacten ga en op menu > weergave ga. Dan zie ik dat alles gesynct is. Maar in de app zelf blijft hij maar laden.
En als ik naar contact zoeker ga, zie ik alle contacten. Maar als ik er 1 aanklik dan crashed het.

Huub Huub Barbatruc!

• Binnetie
Chips.
Heb zojuist mijn hele SD kaart geformatteerd met de EaseUse tool.
Maar nu herkent de recovery mijn sd kaartje niet meer.. heel vreemd. Hij zegt can't mount \SD card... iemand een idee?
Als ik de telefoon gewoon opstart krijg ik een leeg bureaublad en kan ik geen menu openen. Ik ontving wel een smsje maar die kan ik ook niet openen.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Had ik eerst ook. Gewoon opnieuw kaartje formateren en opnieuw partitie etc aanmaken.

heeft iemand last van een sms bug? Kreeg net sms van iemand, maar die staat niet in sms lijst. Pas als ik in de sms app zoek naar diegene, zie ik het.
Gebruik de default sms app.

[ Voor 51% gewijzigd door DNA_Saint op 15-09-2011 13:12 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:58:
@Bitjesmaker, klopt ik bedoel de ROM.
Het vreemde is de reboot die ik telkens krijg als ik iets uit de nieuwe market installeer. Met Sense ziet het er vertrouwd uit. Dat zie je bij de CM7 rom niet omdat je geen Sense hebt.
Misschien moet ik een kijken of ik de oude market kan installeren en dan kijken of het wel werkt.

Ook zoek ik nog een optie voor het terugclocken van de CPU zodat de batterij langer mee gaat, iemand tips watje hiervoor kan gebruiken?
Ik ga me nog orienteren op de oude market. Vind de nieuwe maar niks...

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:09:
Had ik eerst ook. Gewoon opnieuw kaartje formateren en opnieuw partitie etc aanmaken.

heeft iemand last van een sms bug? Kreeg net sms van iemand, maar die staat niet in sms lijst. Pas als ik in de sms app zoek naar diegene, zie ik het.
Ik heb een heel andere bug, namelijk dat ik melding krijg van een nieuwe mail maar deze krijg ik niet te zien, welke manier ik ook probeer (wisselen van map, account, vernieuwen, opnieuw opstarten). Pas toen ik HTC Mail instelde kreeg ik de mail te zien in zowel gmailapplicatie als htcmailapplicatie.

Echt suf en heb ik vaker meegemaakt en weet er geen oplossing voor....

• Binnetie
Ik had ook hele gekke dingen en heb toen maar alles opnieuw geflashed.

Ik heb zojuist alles opnieuw geformatteerd en een EXT3 partitie van 1 GB aangemaakt.
Na installatie van InsertCoin 1.1.3 en daarna de update van 1.1.4 heb ik dit aan ruimte over (ik had een probleem met installeren van apps uit de market, dat is nu gelukkig verholpen). De enige app die ik dus na installatie heb geinstalleerd is Titanium Backup.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0068.jpg

Vind het wel gek dat mijn EXT3 al bijna voor de helft vol is. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heb je wel echt geformateerd? Of alleen gewhiped?
Denk dat er nog oude data op staat...

Huub Huub Barbatruc!

• Binnetie
Met die partionerings tool uit de TS....EASEUS Partition Master.
Kan ik de EXT3 formatteren vanuit de recovery?

[ Voor 47% gewijzigd door Binnetie op 15-09-2011 16:20 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Heb ik ook gebruikt. Ik heb de sd voor de zekerheid en gewhiped en geformateerd.

Huub Huub Barbatruc!

• Binnetie
Heb nu via de recovery een wipe uitgevoerd, daarna geformatteerd en weer gepartitioneerd via de recovery.
Daarna mijn sd kaartje gemount in de recovery en de rom erheen gekopieerd. Deze is nu aan het installeren....

Edit: Na de installatie is het nog net zo als de foto die ik hierboven stuurde. Ik snap er niks van. Alles gewiped en geformatteerd. Ik zie dat er allemaal APK 's op de EXT3 partitie staan. Of is dit een rom waarbij wordt aangeraden om 1 GB EXT3 te nemen zodat je nog ruimte hebt voor andere apps?

[ Voor 40% gewijzigd door Binnetie op 15-09-2011 19:30 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:27
Sense 3 heeft veel ruimte nodig. Daarom wordt bij insertcoin 1 GB ext3 aangeraden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Binnetie
Dan zal dat het wel zijn. Bedankt voor het uitsluitsel. Dan vraag ik me af of er ook een ingebouwde cputool ingebakken zit zoals bij de CM7 ROM. Daarmee clock ik de cpu lager en dat scheelt batterijverbruik. Iemand tips anders voor een goede app hiervoor?

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
Over nightly CM:

Ik ben van person 2 naar person 3 gegaan :)

http://synrgi.wordpress.c...ndroid-repository-remedy/

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:13:
Dan zal dat het wel zijn. Bedankt voor het uitsluitsel. Dan vraag ik me af of er ook een ingebouwde cputool ingebakken zit zoals bij de CM7 ROM. Daarmee clock ik de cpu lager en dat scheelt batterijverbruik. Iemand tips anders voor een goede app hiervoor?
InsertCoin heeft die niet, althans ik ben het nevernooitniet tegengekomen bij IC.

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:09:
Backup jij je contacten? Zet jij deze terug met een backuptool? Misschien veroorzaakt dit problemen aangezien google contacts dit al automagisch doet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ga mijn telefoon toch nog maar een keer flashen. Want krijg nu gewoon te vaak FC's.
Maar ik heb nu best veel games en apps gedownload.

Kan het kwaad om straks via titanium alles weer te installen? Of moet ik echt alles weer terugzoeken in de market en installen? Want de market onthoud alleen betaalde apps en gratis apps niet...
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:42:
[...]

Backup jij je contacten? Zet jij deze terug met een backuptool? Misschien veroorzaakt dit problemen aangezien google contacts dit al automagisch doet...?
Ik heb juist omdat Google alles online heeft staan, niks gebackupped. Ik heb gewoon toen mijn telefoon de eerste keer starte, mijn gmail ingevoerd en toen werd alles gesynced. Dus daarom snap ik het niet.

[ Voor 42% gewijzigd door DNA_Saint op 16-09-2011 01:30 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
kan ik de insertcoin sense a2sd 1.1.4 update, gewoon over de 1.1.3 rom flashen zonder dat alles weer eerst gebackupped moet worden, of moet ik daarna weer van voren af aan alles gaan instellen/installeren ? de 1.1.3 met a2sd loopt echt super trouwens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met het verbinden van de telefoon met een laptop via een ad-hoc netwerk?

ik heb wat gezcht, op XDA vind ik de volgende thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=754961 deze is alvrij oud (gaat uit van froyo, ik heb een GB rom) en er wordt gewaarschuwd dat het niet werkt of problemen kan geven met een desire.

Hier is er ook iets over te vinden:
http://www.ott.net/knowledge/htc-desire-adhoc/

Ik zou het op willen zetten om bv via ftp bestanden over te zetten op plaatsen zonder wifi access points of om een ssh sessie te gebruiken.
Ook ben ik wat aan het spelen met SL4A en scriptjes om de telefoon een webserver te maken (bv een sms via een webpagina versturen) vanaf de laptop.

Is er iemand die het werkend heeft en die weet of dit soort zaken dan gedaan kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
paul404 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 05:37:
kan ik de insertcoin sense a2sd 1.1.4 update, gewoon over de 1.1.3 rom flashen zonder dat alles weer eerst gebackupped moet worden, of moet ik daarna weer van voren af aan alles gaan instellen/installeren ? de 1.1.3 met a2sd loopt echt super trouwens.....
Dit heb ik wel gedaan. Gewoon vanuit de recovery. Het opstarten duurt de eerste keer wat langer maar werkte prima bij mij. Heb geen backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul404 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 05:37:
Er staat bij de beschrijving duidelijk, do not wipe. Het is een miniupdate zonder grote gevolgen voor je telefoon dus. Iets wat niet goed zit in 1.1.3 wordt rechtgebreid in 1.1.4.

@anderen: Overigens wordt ik wakker en zie ik dat mijn phone dood is. Geen teken van leven in te krijgen, ook niet nadat ik hem in lader heb gestoken zowel 220v als pc. Lampje brand niet, niks. Vannacht nog videootje op Facebook gepost en toen ben ik gaan slapen en vergat ik hem in oplader te steken...

Oplader geheel uit elkaar geklikt en weer in elkaar gezet. Helpt niks...

OMG?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:29:
Kan het kwaad om straks via titanium alles weer te installen? Of moet ik echt alles weer terugzoeken in de market en installen? Want de market onthoud alleen betaalde apps en gratis apps niet...
Nee, kan geen kwaad als je de nieuwste market hebt. Tenminste, vanaf de nieuwe market zie ik mijn teruggezette apps via titanium back-up gewoon weer in de 'Mijn apps' lijst staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wel gek dat bij mij niet de apps worden terug gesynced via de market. Opzich niet zo erg. Apps die ik amper gebruik zal ik op die manier ook niet snel weer installeren omdat ik vergeten ben dat ik ze had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat het kan zijn bij mij? Zoals eerder gezegd deed ie gisteren nog normaal. Nu gaat zelfs het oplaadlampje niet eens aan.

Accu morsdood of usb is kapot waardoor hij niet meer bijlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Probeer eens je accu een uur uit de telefoon te halen. Daarna terugstoppen en aansluiten op de lader. Dan nog weer een uurtje wachten en voelen of hij misschien een beetje warm wordt. Daarna eens proberen aan te zetten. Maar laat hem eerst even proberen bij te juicen! Heb het eens gehad met een oude Qtek (voorheen HTC) die was te diep leeggelopen zeg maar. Na die handelingen deed hij het godzijdank weer.

En anders een andere accu bestellen (desnoods even een goedkope om te testen).

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 16-09-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had alles geprobeerd, accu meerdere keren eruit en weer erin, SDcard eruit en erin, simcard eruit en erin, ff aan de 220v lader gelaten en powerknop ingedrukt en zelfs wat harder dan normaal ingedrukt. Andere MicroUSBsnoertje gepakt en op laptop aangesloten. Ledlampje ging niet aan, hij was echt morsdood. Helemaal niets hielp.

Bon opgezocht, naar belcompany gegaan, verhaal verteld, die verkoper haalt accu eruit en kijkt ff 1 seconde naar en doet de accu weer erin en hangt hem aan zijn lader en drukt powerknop in en ja hoor, hij doet het weer. Accu was zelfs nog halfvol. Waarom hij vanmorgen uit was gevallen weet ik niet. Ter plekke ff mijn lader gecontroleerd. Niets mis mee.

*(&Ô&^*&%&^$(^%*(&^(*&*(^()^!!!!!!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7

Sinds ik 1.1.3/1.1.4 heb heb ik 2 keer een vastloper gehad en nu is ie zelfs ff schijndood geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is wel een heel vaag verhaal. En dan dat hij bij de verkoper in 1 keer aangaat!
Ik had vanochtend toen ik de telefoon aanzette ineens geen bureaublad meer had. Maar na een poosje wachten kwamen alle icoontjes ineens opzetten. Gekke is dat dan ook geen van de functietoesten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heb ik ook een keer gehad met mijn oude usb kabel. Nu gebruik ik eentje van logitech.
Op de één of andere manier laadde hij niet meer op via die kabel. Waardoor telefoon uitviel, terwijl die nog half vol was.
Heel vaag.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vaag he.... 8)7 Hij hangt nu aan de lader die ik al 1 jaar gebruik. Er is echt niets mis mee... En zoals eerder gezegd heb ik vanmorgen nog een andere USBkabel uitgeprobeerd. Overigens hing hij NIET aan de lader vannacht terwijl ik dit normaal wel doe.

Ik lees iets op Baadnwz website dat hij bezig is met kernelupdates van InsertCoin. Vreemdgenoeg blijft hij bij elke update het 1.1.4 noemen. Zo te lezen had het ondertussen 1.1.6 moeten heten...

Ik stap maar ff tijdelijk over naar Leedroid HD waar ik de laatste tijd zoveel mooie verhalen over hoor. Ben verrukt om te lezen dat er ook een Leedroid HD CM7r2 is zodat ik mijn Hboot niet hoef te veranderen. Ben benieuwd... :9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Maak me gek... Leedroid ziet er wel goed uit! Ik ben bang dat ik elke week van ROM ga wisselen... moeten we niet hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het opstarten van Leedroid ziet eruit alsof je de bios van je pc ziet opstarten. Mwhehe....

De instelpagina's rollen erg mooi uit, ik geloof dat ze Fly in animation heten. Ietwat laggy maar oogt verder wel mooi.

Over het algemeen reageert mijn Desire wat laggy, komt misschien door de doorzichtige paginas. Of omdat er op de achtergrond tig downloads aan het lopen zijn. Ik post straks wel hoe het verder bevalt...
>> Please note, 1st boot may take up to 10 minutes as every application in /data will be Zip Aligned, the time it takes depends on how many applications you have installed.. DO NOT PULL THE BATTERY <<
Tot nu toe moet ik zeggen dat hij erg veel op InsertCoin lijkt. Ik mis wel de lockscreen van Sense 3.0 dat standaard wel in InsertCoin zit maar ik zie dat dat in een mapje zit dat los te downen is bij Leedroid HD. Ga ik zo installeren....

Edit 2: Zodra ik Sense3.0_Kingdom_LockScreen_MMS_Weather-V4-Bravo-Data naar de SDcard kopieer crasht de phone fftjes en vervolgens herstelt ie zich maar is de partitie niet meer zichtbaar in windows verkenner.... Uiteindelijk toch gelukt. Geen idee wat er aan de hand is.

Edit 3: De originele Leedroid HD heeft Sense 2.1 aan boord en daar ben ik eigenlijk op uitgekeken. Daarom voelt dit aan als een oude rom, ook de lockscreen roept het gevoel op een oud toestel in handen te hebben. De upgradepakketje Sense 3.0 biedt hiervoor uitkomst, Maar wat is nu precies de meerwaarde van Leedroid HD tov InsertCoin? Ik zie minimale verschilletjes zoals de iconen in de taakbalk bovenin en het flyin animation is een leuke toevoeging en aeroachtige menus.

Maar veel meer dan dit zie ik niet...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik houdt het in de gaten. Moet zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd raak van InsertCoin. Alles werkt tot nu toe goed en snel. Met setcpu heb ik wat profielen aangemaakt om de accu te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

mijn telefoon werkt nu eindelijk perfect met insertcoin.
Het is toch vaag dat de installatie soms gewoon niet alles goed installed?

Maar goed. Alles werkt.

Ik ga zo ff 1.1.4 installen en ook sense 3.0 camera app. Die moet wel awesomer zijn.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er teveel lag is in Leedroid HD. Ik had dit ook maar dan in mindere mate bij InsertCoin.

Edit: Dit lijkt me wel interessant voor de ROM bouwers....: nieuws: Onderklokken wifi-chips leidt tot langere accuduur smartphones

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:36:
mijn telefoon werkt nu eindelijk perfect met insertcoin.
Het is toch vaag dat de installatie soms gewoon niet alles goed installed?

Maar goed. Alles werkt.

Ik ga zo ff 1.1.4 installen en ook sense 3.0 camera app. Die moet wel awesomer zijn.
En? Ik zag net de Sense 3.0 camera app in de download sectie van IC. Bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wow... zojuist geroot en wat een vooruitgang! (InsertCoin_GB_Sense2.1_A2SD+_1.1.3)
Geweldige HTC Sense 2.1+3.0 én 2GB aan geheugenruimte gereserveerd voor apps, wat zonde dat ik er zo lang mee heb gewacht. Dank voor alle info in dit zeer handige topic!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39
Iemand ervaring met het V6 SuperCharger script

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:50:
Ook ben ik wat aan het spelen met SL4A en scriptjes om de telefoon een webserver te maken (bv een sms via een webpagina versturen) vanaf de laptop.

Is er iemand die het werkend heeft en die weet of dit soort zaken dan gedaan kunnen worden?
Ik heb een app geschreven die voor mensen met een XS4ALL account inlogt op de KPN Hotspots. Zie http://elijst.nl/apps/
Als je die hutspot.apk opent in 7zip kun je in \res\raw het PHP 5.3 scriptje vinden dat het werk doet.

• janvanduschoten
Hoe vinden jullie de topicstart, is hij duidelijk genoeg? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen bij de hand wordt gehouden, maar de TS moet wel compleet genoeg zijn. Zijn er dingen die weg kunnen, oud zijn, erbij moeten? Op- en/of aanmerkingen graag per DM :)

• paul404
ik krijg tig keer per dag een popup met :
helaas de applicatie google services framework
(proces com.google.process.gapps) is onverwachts gestopt.
probeer het opnieuw. ik kan dit gewoon weg drukken en er loopt niks vast of zo.
het is begonnen nadat ik van froyo naar gb heb geupdate volgens
de officiële manier.. ik heb sinds kort s-off , root en draai de insertcoin 1.1.4 met apps2sd op de stock hboot.
het probleem blijft... zou het helpen om de laatste gapps te flashen of is dit een ander probleem..
alle google apps draaien gewoon naar behoren

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik ben al de hele middag aan het rommelen om LeeDrOiD erop te krijgen. FP tutorial helemaal gevolgd op S-off na.

Uiteindelijk bij het wipen alle userdata en dalvik cache geleegd. Alleen bij die eerste kreeg ik de melding:
code:
1
2
3
mount: mounting /dev/block/mmcblk0p2 on /sd-ext failed: Invalid argument
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p2
(File exists)

Die heb ik genegeerd en LeeDrOiD erop geflashed. De eerste boot heeft die een uur op het witte HTC scherm gestaan. Toen heb ik batterij eruit/erin gedaan en vanuit de recovery nog eens wipe gedaan en weer kwam die melding. Uiteindelijk de ext3-partitie opnieuw aangemaakt en nogmaals de ext3 alignment patch uitgevoerd. Toen was de mount-error tijdens het wipen verdwenen. Ik dacht dat dat de veroorzaker zou zijn.

Maar nu staat die alweer 25 minuten op het witte HTC scherm :/ Volgens mij moet toch op zijn minst een LeeDrOiD bootscreen verschijnen? Dit is toch niet waar die zo lang mee bezig hoort te zijn? Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

• Mad Marty

Mad Marty

Heb je die foutmelding al eens door Google gehaald? Ik krijg aardig wat hits, daar moet toch wat tussen zitten zou je zeggen?

Rail Away!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

janvanduschoten schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:01:
Hoe vinden jullie de topicstart, is hij duidelijk genoeg? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen bij de hand wordt gehouden, maar de TS moet wel compleet genoeg zijn. Zijn er dingen die weg kunnen, oud zijn, erbij moeten? Op- en/of aanmerkingen graag per DM :)
Ik heb via de TS mijn telefoon geroot. Dus het is prima te volgen.
Misschien nog wel ergens noteren bij als je zelf een partitie maakt met een manager, je de ext3 partitie sd-ext moet noemen.

Huub Huub Barbatruc!

• Maranello
Mad Marty schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:43:
Heb je die foutmelding al eens door Google gehaald? Ik krijg aardig wat hits, daar moet toch wat tussen zitten zou je zeggen?
De foutmelding WAS weg toen ik dat postte. Google gechecked en dit gevonden (zie Addition) maar dat lukte niet.

Ik heb toen via de ADB Shell parted gechecked. Partitie 1 is fat32, dat klopt. Partitie 2 heeft geen filesystem 8)7 Had via Amon Ra gepartitioneerd dus vermoed toch dat de alignment patch iets heeft verkloot.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
adb shell
/ # parted /dev/block/mmcblk0
(parted) print

Model: SD USD (sd/mmc)
Disk /dev/block/mmcblk0: 16.0GB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: msdos

Number  Start   End     Size    Type     File system  Flags
 1      512B    15.0GB  15.0GB  primary  fat32        lba
 2      15.0GB  16.0GB  1023MB  primary

ADB Shell _/-\o_

Nogmaals gepartitioneerd, alignment patch niet gedaan. Parted gaf nu ext3 aan. Nogmaals gewiped en geflashed. LeeDrOiD boot nu :D

[ Voor 11% gewijzigd door Maranello op 17-09-2011 21:16 . Reden: commands toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-05 19:41
Hoi, ik heb de OTA update van afgelopen week, naar 2.2.2 op mijn Desire geïnstalleerd.
Nu wilde ik vandaag na ongeveer een jaar wikken en wegen mijn telefoon toch maar eens rooten. Met de handleiding op de Frontpage gaat dat prima.
Echter, op het moment dat ik verwacht dat er "DONE" komt te staan, zegt unrevoked: Failed to get root. Is your firmware too new?

Eerst mezelf eens flink voor mijn kop heb geslagen omdat ik a) niet eerder heb geprobeerd te rooten, aangezien het eigenlijk een eitje bleek, en b) ik de OTA heb geïnstalleerd.

Wat is hier tegen te doen? Moet ik wachten op de volgende versie van unrevoked, of is er een truc om de OTA update te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

emielt schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:30:

Wat is hier tegen te doen? Moet ik wachten op de volgende versie van unrevoked, of is er een truc om de OTA update te downgraden?
Volgens mij moet je hier mee aan de slag: http://revolutionary.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Enige maanden geleden was ik het continu flashen een beetje zat en wilde voor een goede sense rom gaan met A2SD+. Sense vind ik wel verrekte prettig werken (vooral het toetsenbord/contactmanagement), dus ik ben voor LeeDroid v2.4.1. gegaan, mede vanwege de stabiliteit van de ROM.

Met de stabiliteit is er niks mis, maar ik merk de laatste tijd wel dat mijn batterij echt dramatisch is. Elke dag mag ik mijn telefoon met gemiddeld gebruik wel 2x opladen. Gisteren ging mijn telefoon om 8 uur 's ochtends van de lader en na een dag in mijn jaszak te hebben gezeten (met alleen de synchronisatie aan) en max. 5 minuten gebruik van twitter, viel mijn toestel om 15.30 uur uit. Voor het uitvallen zag ik dat mijn accu voor 40% kwijt was aan mobiel stand-by en 42% aan telefoon inactief.

Waar kan dit aan liggen? Is mijn accu gewoon kapot, of ligt dit bij de ROM? Zo ja, welke stabiele sense rom raden jullie dan aan voor een goede accuduur? Ik hoop er met gemiddeld gebruik wel een dag (van 8-23 uur) mee te kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:26:
[...]
Ik heb een app geschreven die voor mensen met een XS4ALL account inlogt op de KPN Hotspots. Zie http://elijst.nl/apps/
Als je die hutspot.apk opent in 7zip kun je in \res\raw het PHP 5.3 scriptje vinden dat het werk doet.
Bedankt voor de tip maar dit is (geloof ik) niet wat ik zoek. Ik wil met ad hoc wifi netwerk (opgestart op m'n laptop) een verbinding hebben met m'n telefoon (point-to-point).

Ik ga eens wat expermenteren met de posts die genoemd heb. M'n nandroid backup is net klaar dus ik kan gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:56
Aangezien er al een tijdje geen nightly cyanogen meer is verschenen heb ik mijn eigen gebouwd. Zie het laatste changelog op http://cm-nightlies.appspot.com/?device=bravo. Je kunt hem downloaden op http://vps1167.directvps....C1-Desire-KANG-signed.zip

md5sum: 6b2489949b8074b0e15f4ccbb2505c5c

[ Voor 15% gewijzigd door Zobat op 18-09-2011 16:13 . Reden: md5sum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-05 19:41
Hoi Jelmer,

na wat te hebben ingelezen in de revolutionary tool, maar eens aangeklikt. Voor ik het wist was mijn telefoon S-Off, van daar uit is het gewoon een kwestie van de handleiding volgen. Ik heb nu recentste versie van InsertCoin draaiend, met dank aan jouw tip.

Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

emielt schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:43:
[...]

Hoi Jelmer,

na wat te hebben ingelezen in de revolutionary tool, maar eens aangeklikt. Voor ik het wist was mijn telefoon S-Off, van daar uit is het gewoon een kwestie van de handleiding volgen. Ik heb nu recentste versie van InsertCoin draaiend, met dank aan jouw tip.

Emiel
Hoi Emiel,

Graag gedaan, veel plezier ermee!

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Hallo mede-tweakers,

sinds kort een Desire in bezit, inmiddels is het ding s-off en geroot. Heb al wat gespeeld met diverse custom roms, maar kom toch weer terug bij de stock rom van HTC omdat Sense gewoon prettig werkt. De custom roms met Sense welke ik heb geprobeerd vond ik niet in verhouding staan, vandaar het liefst toch de stock-rom.

Dat brengt voor mij tot nu toe 2 nadelen... waarvan de eerste uiteraard de bloatware in de stock rom van HTC is. Ik heb op XDA, androidworld en androidforums al rond gesnuffeld naar een 'schone' rom, maar kom eigenlijk niet verder dan of een verwijzing naar opgeschoonde Froyo rom, of een verwijzing naar de stock Gingerbread rom met de uitleg erbij hoe je apps uit de rom kunt halen (vrij simpel uiteraard, zipje openen en .apk's verwijderen) Maar ik had juist graag gezien dat een Gingerbread rom al ontdaan was van alle troep door iemand die wél weet wat eruit kan en wat erin moet blijven.

Mijn volgende probleem heeft eigenlijk ook met het eerste te maken, standaard heeft de Desire wel heel erg beperkte opslag in de telefoon, dat schiet echt niet op. Ik heb daarom met CWM een partitie op sdhc kaart aangemaakt om de opslag uit te breiden... en zoals de meeste hier vast al wisten en ik nu ook weet: dat werkt niet op een stock rom. Daarvoor moet je een aangepaste boot versie draaien waardoor het mogelijk is scripts te draaien tijdens het booten etc. Nou heb ik daarvoor al een tutorial gevonden, ik maak mij alleen over 1 ding grote zorgen. Dat topic is niet het jongste meer, van december vorig jaar, de softwareversies beschreven komen niet overeen met mijn software versie. Ik heb grote moeite met het vinden van zo'n custom boot die overeen komt met de versie in mijn Desire: 3.14.405.1

Uiteraard als het 2e lukt is het eerste niet meer nodig, dus als iemand mij de juiste kant op kan wijzen, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Zobat schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:51:
Aangezien er al een tijdje geen nightly cyanogen meer is verschenen heb ik mijn eigen gebouwd. Zie het laatste changelog op http://cm-nightlies.appspot.com/?device=bravo. Je kunt hem downloaden op http://vps1167.directvps....C1-Desire-KANG-signed.zip

md5sum: 6b2489949b8074b0e15f4ccbb2505c5c
En je let even niet op en er zijn vanmorgen zelfs 2 nieuwe nightly's :)

Goedemorgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Is MIUI de enige ROM met een 100% Nederlandse vertaling? Ik vind Nederlands toch wel mooier. Ik draai nu LeeDrOiD, maar op Nederlands zitten daar toch nog wel wat onvertaalde teksten tussen. (Settings, Messages, Storage Space enz) Morelocale app geprobeerd, maar dat is alleen voor als je landinstellingen er niet tussen staan, dat haalde niets uit.

Zal eens in de source kijken of ik zelf wat kan vertalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Volgens mij zijn er veel meer roms die Nederlands zijn. InsertCoin is Nederlands en de CM7 rom ook.

Vroeger was het wel eens anders, toen had ik op mijn HTC Touch Diamond een engelse rom staan omdat Nederlands wat schaarser was. Nu zit dat vaak wel ingebakken... correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
janvanduschoten schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:01:
root-newbie hier: het zou mooi zijn als ik in de TS zou kunnen vinden of mijn stock 2.3.3 Desire al dan niet geroot kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat mistte ik inderdaad ook, maar met het doorlezen van de laatste pagina's komt dat meerdere keren aan de orde. Mocht je nog zoeken, dan ben je voor roottoegang deze site nodig: http://revolutionary.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:19:
Is MIUI de enige ROM met een 100% Nederlandse vertaling? Ik vind Nederlands toch wel mooier. Ik draai nu LeeDrOiD, maar op Nederlands zitten daar toch nog wel wat onvertaalde teksten tussen. (Settings, Messages, Storage Space enz) Morelocale app geprobeerd, maar dat is alleen voor als je landinstellingen er niet tussen staan, dat haalde niets uit.

Zal eens in de source kijken of ik zelf wat kan vertalen >:)
Welke LeeDroid is dit? Ik heb momenteel LeeDroid HD 3.3.3 en daar zie ik geen onvertaalde stukken, datgeen wat jij opsomt is gewoon NL bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Marcel schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:45:
[...]

root-newbie hier: het zou mooi zijn als ik in de TS zou kunnen vinden of mijn stock 2.3.3 Desire al dan niet geroot kan worden.
TS is aangepast, het staat nu bij "hoe krijg ik root" en in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:51:
[...]

Welke LeeDroid is dit? Ik heb momenteel LeeDroid HD 3.3.3 en daar zie ik geen onvertaalde stukken, datgeen wat jij opsomt is gewoon NL bij mij.
LeeDrOiD V3.0.8.2 GB A2SD+ geen HD dus
Het gaat vooral om benamingen van toepassingen. Verder zijn de Widgets bijna geheel Engels: Calendar, Flashlight, enz. en in de Camera zijn ook niet alle termen Nederlands. Het staat zo rommelig. Toegegeven, ik kan hem natuurlijk ook gewoon Engelstalig zetten dan is alles weer consistent. Maar ik vind Nederlands sjieker. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
janvanduschoten schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:59:
[...]

TS is aangepast, het staat nu bij "hoe krijg ik root" en in de FAQ.
Thanks! Binnenkort maar eens aan de slag hiermee.
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.