[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 161.913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29
Even nog over de ManU kernel, ik heb erg lang ManU 2.0 (2.6.35.13) in gebruik gehad. Hiermee had ik last van lag bij het aannemen van een telefoongesprek. Ik heb gisteren 1.4 (2.6.35.8) op m'n MIUI desire gezet en ik heb er nu geen last meer van. Het verbruik is ongeveer gelijk. Met sync van gmail en google talk aan is 4mah de meest geregistreerde energy drain volgens currentwidget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Eddos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:59:
Hoe zit dat dan met die kernels? Kun je die gewoon flashen afhankelijk van je standaard rom (dus eigenlijk net zoals een radio)? Het lijkt me niet dat elke ROM er mee om kan gaan dan, of wel?
Ik gebruik een Desire, en ben ook wel benieuwd naar een rom met veel stand-by tijd.
Zo door de week maakt het me niet veel uit dat ik hem om de dag moet laden, maar sweekends gebruik ik hem bijna niet. Ik vind dat hij dan eigenlijk ook gewoon een weekend vol moet kunnen houden.
Kernels zijn gewoon te flashen zoals een custom rom. Echter zijn sommige Kernels geschikt voor bijv Sense roms of GB roms, en weer andere Kernels geschikt voor aosp rom's. Lees daarom altijd de startpost van het betreffende xda draadje zodat je weet welke Kernels geschikt zijn voor die custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:41
dafmay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:14:
Zojuist even Redux2 geinstalleerd...fijne rom voor zover ik kan zien/beoordelen. Lekker vlot en clean. Het enige dat ik "mis" tov CM7 is dat je niet het lockscreen kunt deactiveren...maw met CM7 kun je dmv de trackball wake en unlock doen. In Redux2 zal ik moeten swipen om te unlocken...vind ik altijd nogal onhandig. Maar dit is beetje muggeziften.

Wat ik erg sjiek eruit vind zien is het quick settings menu...

Lekkere rom, ga 'm eens aan de tand voelen.
In de versie van 31-08 kan je via quick controls je lockscreen uitzetten en dan kan je via de track ball wake en unlock doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Prup schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:38:
[...]

In de versie van 31-08 kan je via quick controls je lockscreen uitzetten en dan kan je via de track ball wake en unlock doen.
Whoa...dat is ff handig. Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Ik wil graag een AOSP rom gaan gebruiken. Ik heb Oxygen al enkele keren op m'n phone gehad en is wmb de rom waarmee ik verder wil (DevNull zou nog beter zijn maar ondersteunt geen A2SD+). Het enige probleem wat ik heb is dat mijn GPS met AOSP roms het gewoon niet goed doet. Niet iedereen heeft deze problemen, het lijkt erop dat dit probleem alleen bij bepaalde types Desire aanwezig is.

Op het Oxygen forum wordt constant gezegd dat er niks aan de hand is met GPS maar toch zijn er heel veel mensen die erover klagen. Ook wordt er op het Oxygen forum gezegd dat je eerst terug moet naar RUU en dan opnieuw rooten, s-off'en enz en dan zal het moeten werken. Dit heb ik gedaan maar zonder verbetering. Daarna heb ik nog Gingervillain en Cyanogenmod geprobeerd en daar heb ik hetzelfde probleem mee.

Vlak voor mijn vakantie in augustus heb ik Insertcoin erop gezet en tijdens de hele vakantie geen enkel probleem met GPS gehad. Maar deze werd wel ontzettend traag en heb daarom nu MIUI XJ 1.9.2 geinstalleerd. Een AOSP rom en opnieuw met het GPS probleem. Mijn conclusie is dus dat het ligt aan AOSP en dat Sense roms geen problemen hebben.

Nu lees ik weer positieve berichten over Redux2, weet iemand (die ook last heeft of heeft gehad van deze GPS problemen) of het probleem zich daar ook bij voordoet?

Volgens mij is het probleem pas met Gingerbread begonnen. Als ik niks anders kan vinden dan denk ik dat ik maar terug ga naar de laatste Oxygen rom met Froyo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renem schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:04:
Nu lees ik weer positieve berichten over Redux2, weet iemand (die ook last heeft of heeft gehad van deze GPS problemen) of het probleem zich daar ook bij voordoet?
Ik heb gelukkig nooit GPS problemen gehad (met GV en redux2). Redux2 gebruikt dezelfde kernel als Oxygen dus ik zou me voor kunnen stellen dat je hetzelfde probleem weer terugkrijgt.

Het mooie met de nandroid backups is dat zoiets wel snel te testen en dat je soepel weer terugkunt als het niet werkt.
Het nadeel daarvan is dat ik te vaak even wat probeer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

renem schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:04:
... Het enige probleem wat ik heb is dat mijn GPS met AOSP roms het gewoon niet goed doet. Niet iedereen heeft deze problemen, het lijkt erop dat dit probleem alleen bij bepaalde types Desire aanwezig is ...
Over welk probleem heb jij het?

Ik gebruik ook Oxygen en heb probleem met GPS: soms heeft ie snel een fix, maar vervolgens lijkt GPS compleet uit te vallen, het icoontje verdwijnt gewoon. Na een paar seconden komt deze weer terug en heeft ie snel weer een fix. Alles lijkt dan goed te werken.
Topic: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=720

Soms vervelend. Bedoel je dit probleem?

Misschien handig een bug report te doen: http://bugs.oxygen.im/
Dan kunnen andere gebruikers voten. In de oude bug tracker was een bugmelding met best veel votes, helaas is die tracker verwijderd :(

[ Voor 15% gewijzigd door jelmervos op 07-09-2011 15:17 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
jelmervos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:10:
[...]

Over welk probleem heb jij het?

Ik gebruik ook Oxygen en heb probleem met GPS: soms heeft ie snel een fix, maar vervolgens lijkt GPS compleet uit te vallen, het icoontje verdwijnt gewoon. Na een paar seconden komt deze weer terug en heeft ie snel weer een fix. Alles lijkt dan goed te werken.
Topic: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=720

Soms vervelend. Bedoel je dit probleem?

Misschien handig een bug report te doen: http://bugs.oxygen.im/
Dan kunnen andere gebruikers voten. In de oude bug tracker was een bugmelding met best veel votes, helaas is die tracker verwijderd :(
Ik heb het inderdaad over die bug. Als je de app speedview gebruikt dan zijn deze roms gewoon onbruikbaar, met navigatie valt er zo af en toe nog wel mee te werken.

Ik heb de oude bug tracker gevolgd en voor zover ik heb kunnen zien gingen ze er niks aan doen want ze (Thalamus) vonden het geen bug. En nu ik het ook met Gingervillain, Cyanogenmod en MIUI heb gezien weet ik zeker dat het niet een Oxygen specifiek probleem is maar hoogstwaarschijnlijk AOSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Ik draai nu MIUI 1.1.14. Ben er redelijk tevreden over, maar wil wel kijken of er inmiddels zaken verbeterd zijn in de latere versies MIUI. Mijn versie is bijvoorbeeld nog android 2.2, terwijl MIUI tegenwoordig android 2.3 zou moeten zijn.

In mijn zoektocht op internet (XDA etc) verzuip ik behoorlijk in de info, er zijn erg veel versies te vinden zonder dat de verschillen duidelijk zijn. Soms alleen vertaald, soms met andere apps etc.
De openingspost van dit topic is wat MIUI betreft nog zo'n beetje hetzelfde als in februari.
Wie weet een site waar ik wat duidelijkheid/overzicht kan krijgen over de verschillende recente versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

renem schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:35:
[...]

Ik heb het inderdaad over die bug. Als je de app speedview gebruikt dan zijn deze roms gewoon onbruikbaar, met navigatie valt er zo af en toe nog wel mee te werken.

Ik heb de oude bug tracker gevolgd en voor zover ik heb kunnen zien gingen ze er niks aan doen want ze (Thalamus) vonden het geen bug. En nu ik het ook met Gingervillain, Cyanogenmod en MIUI heb gezien weet ik zeker dat het niet een Oxygen specifiek probleem is maar hoogstwaarschijnlijk AOSP.
Dat is ook de reden dat Tahalmus er niks aan gaat doen, die fixt alleen dingen in de kernel en deze bug lijkt buiten de kernel te vallen.
Als ik het goed begrijp komt het door de AOSP implementatie van de GPS module. In Sense is deze anders en werkt dus beter. Deze module overhalen van Sense naar een AOSP ROM kan niet zomaar vanwege de dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
jelmervos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:48:
[...]

Dat is ook de reden dat Tahalmus er niks aan gaat doen, die fixt alleen dingen in de kernel en deze bug lijkt buiten de kernel te vallen.
Als ik het goed begrijp komt het door de AOSP implementatie van de GPS module. In Sense is deze anders en werkt dus beter. Deze module overhalen van Sense naar een AOSP ROM kan niet zomaar vanwege de dependencies.
Allemaal juiste conclusies :) Ik hoop alleen dat het een keer opgelost wordt.

Ik las ergens dat voor andere toestellen met de code ##GPSCLRX# in Sense roms dit probleem ook opgelost kon worden maar gaat alleen op voor CDMA toestellen. Ik denk dat ik toch maar terug moet naar Froyo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
djiedjee schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:45:
Ik draai nu MIUI 1.1.14. Ben er redelijk tevreden over, maar wil wel kijken of er inmiddels zaken verbeterd zijn in de latere versies MIUI. Mijn versie is bijvoorbeeld nog android 2.2, terwijl MIUI tegenwoordig android 2.3 zou moeten zijn.

In mijn zoektocht op internet (XDA etc) verzuip ik behoorlijk in de info, er zijn erg veel versies te vinden zonder dat de verschillen duidelijk zijn. Soms alleen vertaald, soms met andere apps etc.
De openingspost van dit topic is wat MIUI betreft nog zo'n beetje hetzelfde als in februari.
Wie weet een site waar ik wat duidelijkheid/overzicht kan krijgen over de verschillende recente versies?
Ik gebruik dit overzicht altijd op xda :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Is zeer behoorlijk up-to-date en je vind in de eerste paar posts vrijwel alle benodigde linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Vandaag toch maar na een week lang twijfelen, de Leedroid HD-rom eraf gehaald. Te laggy, langzame A2SD, langzame reactie op input en dergelijke, dus dan maar de s-off uitgevoerd.

De keuze is gevallen op de Cyanogen-Mod (update-cm-7.0.3-Desire-signed). Na een data-wipe de zip geflashed en jahoor, het werkt super! Veel snappier, veel meer snelheid en nog belangrijker, lekker stabiel.

Alleen, het enige wat ik nu nog mis, is een fatsoenlijke quickdial. In de Sense-rom kun je namelijk, als je Jan Janssen bijv. wilt bellen, 5-2-6 intypen, waardoor hij obv. letterkeuze de bijbehorende contacten opzoekt. Dit is veel makkelijker dan door de hele lijst met contactpersonen te scrollen.

Iemand hier nog een oplossing voor? Dat zou voor mij dé fix zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dnhelle schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:31:

Iemand hier nog een oplossing voor? Dat zou voor mij dé fix zijn :)
Kies een andere dialer, zijn genoeg te vinden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 06:54:
[...]

De kernels kunnen niet allemaal op elke ROM gebruikt worden. De ManU kernel bv kan niet gebruikt worden bij Redux2. Het is een kwestie van zoeken en proberen.
Ik heb nog maar twee ROMs geprobeerd, allebei (GingerVillain 2.7 met ManU Kernel en Redux2) gedragen ze zicht netjes qua gebruik in standby. Oxygen staat bekend om laag batterijverbruik.
dafmay schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:15:
[...]

Kernels zijn gewoon te flashen zoals een custom rom. Echter zijn sommige Kernels geschikt voor bijv Sense roms of GB roms, en weer andere Kernels geschikt voor aosp rom's. Lees daarom altijd de startpost van het betreffende xda draadje zodat je weet welke Kernels geschikt zijn voor die custom rom.
Bedankt voor de toelichting.
Ik draai nu CM7, maar denk wel na over de Redux(2) Rom.
Ik zal dan eerst op zoek naar een geschikte Man U kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:12
jelmervos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:53:
[...]

Kies een andere dialer, zijn genoeg te vinden in de market.
Ik gebruik zelf Go Dialer Ex met CM7 om dit op te lossen.

• dnhelle
  • Laatst online: 07:42
krijn1985 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:48:
[...]

Top thanks!Fijne dialer! Net dat laatste puntje nu ook opgelost. :)

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 08-09-2011 08:38 ]

• dafmay
Eddos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:32:
[...]Bedankt voor de toelichting.
Ik draai nu CM7, maar denk wel na over de Redux(2) Rom.
Ik zal dan eerst op zoek naar een geschikte Man U kernel :)
No problem. Btw Redux2 draait lekker en heeft alle specifieke instellingen die ikzelf handig vind :

- OC via intern Menu (ipv SetCPU oid)
- Quick settings menu : handig, compleet (incl multimedia buttons) en ziet er gelikt uit
- Lockscreen is te deactiveren, en in de plaats trackball to wake/unlock
- Batterij percentage

Met de standaard 2.6.35.13 kernel vind ik accuverbruik te hoog. Met de laatste kernel 2.6.35.14 is dat ook verholpen. Jammer OC slechts tot 1113Mhz en niet tot 1152/1190Mhz. Maar de rom is al snel zat.

Edit : was toch benieuwd of Man U kernel kan worden gebruikt, dus zojuist de 2.0 HAVS-AXI-BFS kernel geflashed en lijkt prima te werken. Voordeel : OC tot 1190Mhz, en als het goed is ook een prima laag accuverbruik.

Edit 2 : de Man U kernel trekt de accu leeg zoals ik nog nooit heb meegemaakt!!! Binnen een paar uur van 85% naar 46%, en bij miniem gebruik. Smartass en ondemand settings geprobeerd, maar nu weer fijn terug naar de voorgaande 2.6.35.14 kernel :)

Het enige dat mij is opgevallen : na de backup van whatsapp terug te hebben gezet, is de historie niet daadwerkelijk teruggezet. Dat is jammer, maar voor mij niet onoverkomelijk. Misschien dat iemand hier nog een oplossing weet?

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 08-09-2011 14:07 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:49:
[...]

Het enige dat mij is opgevallen : na de backup van whatsapp terug te hebben gezet, is de historie niet daadwerkelijk teruggezet. Dat is jammer, maar voor mij niet onoverkomelijk. Misschien dat iemand hier nog een oplossing weet?
Whatsapp history staat op de SD kaart. Ik backup Whatsapp nooit maar installeer hem gewoon. Bij eerste keer starten vraag Whatsapp mij om de history terug te zetten. Dit werkt perfect.

• dafmay
jelmervos schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:52:
[...]

Whatsapp history staat op de SD kaart. Ik backup Whatsapp nooit maar installeer hem gewoon. Bij eerste keer starten vraag Whatsapp mij om de history terug te zetten. Dit werkt perfect.
Uh ja...ik weet dat de history op de sd kaart staat, en de history terugzetten bij 1e start is dus precies wat ik altijd al doe. Maar bij deze rom na history terugzetten, staat er geen historie! Heb al geprobeerd whatsapp te verwijderen, opnieuw te installeren, maar geen verbetering.

Ps Ik begrijp de verwarring mbt de term "backup"...ik bedoelde "historie terugzetten".

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 08-09-2011 13:01 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dafmay schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:01:
[...]

Ps Ik begrijp de verwarring mbt de term "backup"...ik bedoelde "historie terugzetten".
Ah ja, ik dacht dat je een backup had gemaakt met Titanium Backup of MyBackupPro oid.

• dafmay
jelmervos schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:37:
[...]

Ah ja, ik dacht dat je een backup had gemaakt met Titanium Backup of MyBackupPro oid.
Zoiets had ik in de smiezen :) Doe ik overigens nooit...backup maken/terugzetten...levert alleen maar problemen op is mijn ervaring. Altijd een clean install (full wipe) en daarna alle apps installeren en instellingen terugzetten. Kost me 30minuten tops, dus dat valt mee.

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:49:
[...]

Edit : was toch benieuwd of Man U kernel kan worden gebruikt, dus zojuist de 2.0 HAVS-AXI-BFS kernel geflashed en lijkt prima te werken. Voordeel : OC tot 1190Mhz, en als het goed is ook een prima laag accuverbruik.

Edit 2 : de Man U kernel trekt de accu leeg zoals ik nog nooit heb meegemaakt!!! Binnen een paar uur van 85% naar 46%, en bij miniem gebruik. Smartass en ondemand settings geprobeerd, maar nu weer fijn terug naar de voorgaande 2.6.35.14 kernel :)
Ik had ergens al geschreven dat de ManU kernel niet gebruikt kon worden. Ik heb hetzelfde gemerkt als jij.
Om 22:00 de telefoon op 100% van de oplader en midden in de nacht wakker worden omdat de telefoon leeg is. Ik had de BFS versie geprobeerd.

Ik wou de ManU kernel juist omdat die UC tot 128 MHz heeft.

in XDA draadje had EViollet (de ManU kernel maker) geschreven dat redux2 overgestapt is op een andere videodriver en dat de ManU kernel daarom daar niet (goed) op werkt.
Het werkt blijkbaar wel maar zeker niet optimaal.

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:14:
[...]

Ik had ergens al geschreven dat de ManU kernel niet gebruikt kon worden. Ik heb hetzelfde gemerkt als jij.
Om 22:00 de telefoon op 100% van de oplader en midden in de nacht wakker worden omdat de telefoon leeg is. Ik had de BFS versie geprobeerd.

Ik wou de ManU kernel juist omdat die UC tot 128 MHz heeft.

in XDA draadje had EViollet (de ManU kernel maker) geschreven dat redux2 overgestapt is op een andere videodriver en dat de ManU kernel daarom daar niet (goed) op werkt.
Het werkt blijkbaar wel maar zeker niet optimaal.
Ik kon mij jouw opmerking inderdaad herinneren, maar dacht dat je bedoelde dat de kernel gewoonweg niet geflashed kon worden. Maar inderdaad, wat een extreem geval zeg...in al mijn honderden keren rom flashen ben ik het niet zo'n extreem geval tegengekomen :)

Enfin...weer terug naar de "standaard" kernel (wel de.14 versie) en alles weer ok.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

krijn1985 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:48:
[...]

Die kon ik niet vinden in de market, bedoel je Go Contacts Ex?
Zelf gebruik ik met plezier Dailer One

[This space is for rent]

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik gebruik contapps ervoor, echt een geniale dialer app

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:12
PoweRoy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:06:
[...]

Die kon ik niet vinden in de market, bedoel je Go Contacts Ex?
Zelf gebruik ik met plezier Dailer One
Je hebt gelijk, in de market heet het Go Contacts Ex. Echter in de app drawer krijg je dus Go Contacts Ex en Go Dialer Ex.

• JolleNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-03 15:05
Even een vraagje.

Ik heb net LeeDroid geinstalleerd op mijn HTC Desire (http://forum.xda-develope...ad.php?t=1170633&page=466), nu blijft deze haken bij het opstartscherm. Ik wil er dus nu een andere rom opzetten, maar dit wordt nogal een probleem aangezien je geen toegang krijgt tot je sd kaart als je mobiel niet aanstaat! Ik heb geen slot voor sd kaarten in mijn pc of laptop dus dat is ook geen mogelijkheid.

Wat ik dus wil weten is of je ook toegang kan krijgen tot je sd kaart zonder dat je Desire aan staat?

• StarC
Ik weet niet welke recovery jij hebt maar ik kan met CWM 4.0.0.6 kiezen voor Mounts and Storage en dan voor Mount USB storage en dan kan ik er bestanden op zetten.

• JolleNL
  • Laatst online: 01-03 15:05
Hmm. Helemaal over het hoofd gezien dat dat er stond, dankjewel. :)

Verwijderd

Misschien dat iemand van jullie kan helpen.

Voor het unrooten en S-off heb ik gebruik gemaakt van http://forum.xda-develope...05e7c17f3cab297&t=1016084. Hierbij heb ik alle stappen precies uitgevoerd. Bij het verkrijgen van S-off bleef echter alles vasthangen bij bootblock=ok

In dit topic heb ik ergens gelezen dat een gebruiker hetzelfde had, en deze gewoon gereboot heeft en het daarna weer werkte.
Bij mij is dit echter niet het geval. Desire start alleen nog HBOOT op.
Hij geeft nu wel aan S-off te zijn.

Betekent dit nu dat mijn toestel bricked is? Of moet ik gewoon doorgaan met het installeren van bijv. CM7? Iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Ben zelf ook op zoek naar de oplossing, maar kan door de bomen het bos niet meer zien (om het zo maar ff te zeggen)

edit: na veel moeite is het me dan toch gelukt:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik heb er zelf geen behoefte aan maar sinds kort is er een sense 3.5 port beschikbaar voor de Desire. zie hier op XDA. Zijn nog wel wat bugs mee, maar het ziet er erg gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:05:
[...]

Is het een noname class10? Testje gedaan mbt de snelheid van die kaart? Al alligment + nojournalling gedaan? Laatste build van die rom gebruikt? Gaat ie sneller opstarten als je de sdcard eruit laat?
Kaartje van Transcend, heb redelijk hoge scores in SD tools (11 / 30). Verder nog geen allignment gedaan? En wat is nojournalling? Ook maakt het zonder SD kaart niet uit.

Ja, gebruik de laatste build van Lee (11-08)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
StarC schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:19:
Ik heb er zelf geen behoefte aan maar sinds kort is er een sense 3.5 port beschikbaar voor de Desire. zie hier op XDA. Zijn nog wel wat bugs mee, maar het ziet er erg gelikt uit!
Ik draai nu ook de bliss sense 3.5 rom. Voor een eerste versie is die onwijs snel! Sneller dan alle sense 3.0 roms die ik heb gedraaid. Enige nadeel is dat hij een fc geeft wanneer je een foto maakt en dat bluetooth niet werkt. Voor de rest ben ik zeer tevreden over de snelheid. Alleen zonde dat htc de dock onderaan heeft vervangen door 2 ronde icons... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Even een vraagje aan de mensen met een Sense rom. Ik heb sinds kort zelf ook weer Sense en wou eduroam instellen (voor op de UT), maar nu lijkt Sense veel minder beveiligingsopties te hebben dan standaard Android. Omdat ik wil uitsluiten dat het om mijn rom gaat hierbij de vraag:

Mensen met Sense, kunnen jullie met 801.x EAP kiezen voor EAP methode PEAP en fase 2 PAP? Zo niet, dan moet ik weer terug naar AOSP want dan kan ik niet op eduroam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56
Jep, Fontys werkt ook daarmee en dat werkt prima. Je wordt er stap-voor-stap doorheen gepraat op het moment dat je verbinding wil maken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Laatst online: 10-09 14:59
Misschien stel ik een hele domme vraag, maar heb het nergens zo kunnen vinden in de OP of deze thread.

Ik heb mijn desire 2.3 vandaag geroot dmv revolutionary en vervolgens de zip geflashed voor root.
Nu wilde ik graag app2sd installeren zoals in de OP, dmv flashen zip.

Ik heb alleen 2 vragen:

1) Als ik de zip flash (na het shrinken van mn FAT partitie en het aanmaken van een ext3) werkt het dan allemaal vanzelf, zijn er verder instellingen nodig?
2) Hou ik alles verder in dezelfde staat (geinstalleerde apps/instellingen), dwz ik hoef m niet te wipen?

Ik ben op het gebied van rooten een noob, en vond het al heel wat dat ik m in 1 zucht geroot kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
kenkreutzer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:53:
Ik heb sinds kort oxygen op mijn desire draaien en het werkt vlekkeloos. Engel 1 vraag.

Kan je zoals op HTC sense je telefoon op zowel stil als op tril functie krijgen? Ik krijg de telefoon nu alleen op stil OF tril functie.
Iemand misschien nog antwoord hierop?

• MoiZie
  • Laatst online: 08:37
Hoe kan je telefoon nou stil zijn, terwijl hij ligt te trillen? Dat zijn ook onder stock altijd 2 verschillende modi geweest.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
kenkreutzer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:29:
[...]

Iemand misschien nog antwoord hierop?
Menu> instellingen> Status bar> Widget buttons> Sound modes (helemaal naar benden scrollen)

[ Voor 28% gewijzigd door lekzzz op 10-09-2011 08:14 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Worrum
  • Laatst online: 10-09 14:59
Oke, ik heb nu via clockwork recovery een ext partitie gemaakt van 1G, en daarna gelijk de zip geflashed voor het app2sd script. Nu zit ik helaas vast in het witte boot scherm met htc logo. Weet iemand hoe ik dit repareer zonder dataverlies?

edit:
Zelfs na het draaien van de RUU 2.3 + clockworkmod recovery, vervolgens root nog steeds het witte boot scherm na het draaien van de apps2sd uit de OP.
Partities zijn volgens mij OK, iemand enig idee?

[ Voor 30% gewijzigd door Worrum op 10-09-2011 16:16 ]

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Cyleo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:00:
Even een vraagje aan de mensen met een Sense rom. Ik heb sinds kort zelf ook weer Sense en wou eduroam instellen (voor op de UT), maar nu lijkt Sense veel minder beveiligingsopties te hebben dan standaard Android. Omdat ik wil uitsluiten dat het om mijn rom gaat hierbij de vraag:

Mensen met Sense, kunnen jullie met 801.x EAP kiezen voor EAP methode PEAP en fase 2 PAP? Zo niet, dan moet ik weer terug naar AOSP want dan kan ik niet op eduroam :9
Het kan wel met Sense.

Kijk hier maar eens: http://www.utwente.nl/ict...uroam_android_nlV2.1.doc/

• Maffo
  • Laatst online: 04-09 09:13
Heeft iemand anders ook het probeem bij de sense 3.5 rom dat hij de media eega den niet kan vinden?
Heb al geprobeerd om de rom te reflashen maar dat wil niet werken.

Ben voorlopig nog niet van plan om hem dagelijks te gebruiken aangezien sommige kleine bugjes zoals ook hierboven staat.

Maar verder ziet de rom er wel heel mooi uit.

• Cyleo
Ja, maar die werkt dus niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Als ik zo de poll bekijk hebben er toch wel veel mensen CM7 (ook Nightlies) op de Desire staan, het blijft een populaire ROM :)

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374438&layout=2

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Mijn Desire is terug van reparatie en ik kan weer gaan beginnen met rooten en het installeren van een custom ROM.

Ik heb nu android 2.3 geinstalleerd staan (via de dev pagina van HTC).

Begrijp ik nu goed dat ik de volgende handelingen moet verrichten i.v.m. de Android 2.3 rom?

- S-off met Revolutionary
- de zipfile downloaden en flashen om root te krijgen
Does Revolutionary give me root?
No. You will need to flash this zipfile from recovery.
Daarna een Rom installeren via de revovery neem ik aan? Werkt dit net zo als via Unrevoked?
Het liefst maak ik partities via de recovery modus in het toestel i.p.v. een linux cd (via Amon-RA dus). Kan dit?

Overigens is het vreemd dat ik geen hardreset kan doen van mijn toestel (met volume omlaag toets en aan/uitknop). Ik kan de software versie zo niet bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 12-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wellicht een paar domme vragen, maar ik heb een aantal pagina's in dit topic gelezen, alsmede de OP en op XDA rondgezocht. Er wordt echter met dusdanig veel technische termen gegooid dat ik het niet allemaal meer op een rijtje heb:

Heb gisteren een DHD gekocht bij MM en deze is automatisch geüpdatet naar 2.3.3 met software number 2.50.405.2. Een andere ROM is voor mij (nog) niet noodzakelijk, echter zou ik wel graag een ander thema op mijn DHD krijgen. Ik heb begrepen dat ik hiervoor mijn DHD moet rooten. Ik werd, volgens mij via de OP, doorverwezen naar deze XDA pagina, waarbij er wordt gewezen op de RC versie. Als ik bij mijn DHD kijk zie ik geen RC, maar krijg ik CL87995 release keys. Is dit een probleem?

Vervolgens vond ik dat het enkel mogelijk is te rooten (en s-off) via Revolutionary. Gaat het RC verhaal dan niet meer op of is dit nog steeds van belang?

Wat ik niet goed kan vinden is of het noodzakelijk is een custom ROM te flashen indien je alleen een ander thema wilt of dat je bijvoorbeeld dit thema ook kunt flashen met de standaard HTC ROM en een geroote DHD? Ik heb het gevoel van niet.

Waarschijnlijk heel gemakkelijk te beantwoorden vragen voor jullie. Ik kan de info helaas niet 100% bevestigd vinden en wil eerst alles duidelijk hebben voordat ik mijn DHD brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Het rooten klopt, maar je zit in het verkeerde topic, deze is voor de Desire, niet de HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kijk, dat is een belangrijk punt. Ik ging er stomgenoeg van uit dat Desire ook gold voor HD en S. Ik ga verder kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:33
Hoihoi,

Ik heb een probleem met mijn Desire waar CM7 Nightly 183 op staat.

Nu valt mij op dat mij tel ontzettend veel data verbruikt. soms wel in 1 nacht 1 gb. en mijn batt moet ik minimaal 3 keer per dag volledig op laten.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
william181 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:17:
Hoihoi,

Ik heb een probleem met mijn Desire waar CM7 Nightly 183 op staat.

Nu valt mij op dat mij tel ontzettend veel data verbruikt. soms wel in 1 nacht 1 gb. en mijn batt moet ik minimaal 3 keer per dag volledig op laten.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Bepaalde programma's die je onlangs hebt geinstalleerd of een synchronisatie die je aan hebt gezet? Denk aan:
Google Music
Picasa Web Sync
Google Plus Instant Upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik krijg mijn telefoon niet in Hboot.
Ik zet mijn telefoon uit. Vervolgens druk op op de volume omlaag knop en deze houdt ik ingedrukt wanneer ik op de aan/uitknop druk. Helaas gebeurt er niks en start de telefoon gewoon normaal op. Met een andere Desire (ook met Android 2.3) gebeurd dit. De volumeknop werkt verder wel.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19
fastboot uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

In instellingen, energie, snel opstarten uitzetten... Volgens mij lost dit je probleem op. Als deze optie aan staat, staat het apparaat nooit echt helemaal uit. Als het vinkje weghalen niet helpt, batterij eruit halen, even wachten en dan opstarten. Als dat niet lukt weet ik het ook niet...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Vanuit ROM-Manager de "boot into recovery" optie proberen?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb fastboot kunnen de-activeren via het menu.
Zojuist de Desire S-off gemaakt en Clockwork mod geinstalleerd. Nu wil ik graag Amon_Ra installeren maar hoe installeer ik deze? Via Unrevoked kan dit maar deze geeft een foutmelding tijdens zijn werkzaamheden "is your firmware to new?" Maar hoe installeer je op een andere manier de Amon_ra recovery images?

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 12-09-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de backup en restorescripts die Baadnewz aanbied op zijn topic van InsertCoin 1.1.3? Poosje geleden al geprobeerd en raakte ik in paniek omdat ik dacht USBdebugging vergeten was aan te vinken. Ik kwam erachter dat door deze 2 scripts niet te gebruiken de rom gewoon opstartte. Nu zit ie vast in de opstartplaatje van HTC net zoals de vorige keer.

ik heb niks gewiped. Ben naar recovery gegaan, choose zip en koos ik backup.zip en daarna de ROM 1.1.3 geflashed en daarna restore.zip gerund en toen herstart. De script zou voor mij wipen aldus de howto. Het werkt echter niet voor mij. Of hebben meer mensen dit meegemaakt?

Ik zag btw via rommanager dat clockworkmodrecovery te flashen was. Deze heb ik ingedrukt en het duurde fftjes (je ziet een laadbalkje bovenin scherm) en dan zegt ie dat het gelukt is en geeft ie aan dat 5.0.4.0 (geloof ik) is geinstalleerd. Doe ik herstart, dan zie ik dat de Alpharev 2.5.1.0 (geloof ik) recovery er nog steeds is. Hoe kan dit?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Binnetie schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:30:
Ik heb fastboot kunnen de-activeren via het menu.
Zojuist de Desire S-off gemaakt en Clockwork mod geinstalleerd. Nu wil ik graag Amon_Ra installeren maar hoe installeer ik deze? Via Unrevoked kan dit maar deze geeft een foutmelding tijdens zijn werkzaamheden "is your firmware to new?" Maar hoe installeer je op een andere manier de Amon_ra recovery images?
Je moet Unrevoked ook niet meer gebruiken maar Revolutionary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat weet ik maar, via Revolutionary kan ik niet zomaar de Amon_ra installeren. Ook een tool als Android flasher werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Als je je Desire al geroot hebt, zou je via rom manager een andere recovery erop moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Daar kwam ik ook net achter haha :)
Maar de tekst bij alternative recovery blijft licht grijs, dit lukte dus niet. Ik heb nu via de rom manager de SD card gepartitioneerd in een EXT3 van 512 MB en 0 mb Swap. Daarna heb ik de CM7 rom gedownload en deze is nu aan het installeren. Daarna wil ik nog het A2SD script van darktremor installeren.
Ik begrepe dat er ook een alligned tool is om je sd te allignen? Kan ik deze installeren via de recovery?

Edit: de market wilde eerst niet werken. Ik heb de A2SD geflashed via de recovery, maar hoe zie ik nu of dit script werkt? Ik heb namelijk nog naar 103 mb over nadat ik klaar was met installeren van de rom en whatsapp.

[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 12-09-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:57:
Als je je Desire al geroot hebt, zou je via rom manager een andere recovery erop moeten kunnen zetten.
De mijne is geroot en s-off. Toch installeert hij CWM 5.x niet, ook al beweert ROM Manager dat het gelukt is. Komt dit echt niemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Laatst online: 26-06 16:56
Hoop dat hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen!

Ben een poging aan het doen om mijn Desire te rooten maar blijf de melding krijgen: "is your firmware to new?"
Heb alles via het stappenplan in de openings-post gedaan.

-HTC Drivers behouden, sync verwijderen
-Extra stappen uitgevoerd
-USB debugging
-Charge only

Stap 4 was mij niet helemaal niet duidelijk maar na de voorgaande punten uitgevoerd te hebben. Heb ik mijn telefoon aangesloten op de PC. Alles werd herkent foutopsporing en alleen opladen. Vervolgens unrekoved opgestart. Root wordt uitgevoerd met uiteindelijk een melding "is your firmware to new?"

Wat ik zelf al heb geprobeerd...
Meerdere malen herstarten
Pincode eraf
S-off
Toestel terug gezet op de fabrieks-instellingen
Snel opstarten uitgeschakeld

Zou het verder niet meer weten maar misschien dat ik nog wat vergeten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
MX-Arjen schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:02:
Hoop dat hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen!

Ben een poging aan het doen om mijn Desire te rooten maar blijf de melding krijgen: "is your firmware to new?"
Heb alles via het stappenplan in de openings-post gedaan.

-HTC Drivers behouden, sync verwijderen
-Extra stappen uitgevoerd
-USB debugging
-Charge only

Stap 4 was mij niet helemaal niet duidelijk maar na de voorgaande punten uitgevoerd te hebben. Heb ik mijn telefoon aangesloten op de PC. Alles werd herkent foutopsporing en alleen opladen. Vervolgens unrekoved opgestart. Root wordt uitgevoerd met uiteindelijk een melding "is your firmware to new?"

Wat ik zelf al heb geprobeerd...
Meerdere malen herstarten
Pincode eraf
S-off
Toestel terug gezet op de fabrieks-instellingen
Snel opstarten uitgeschakeld

Zou het verder niet meer weten maar misschien dat ik nog wat vergeten ben?
Welke firmware staat er op jouw telefoon?
Unrevoked werkt niet op versie 2.3.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Laatst online: 26-06 16:56
Laat er nu toevallig 2.3.3 opstaan Damnn...
Dank u!

Misschien staat het hier in het topic wel maar hoe zou ik hem nu kunnen rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
@mX-arjen: Stond echt letterlijk 5 posts boven die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik vind zelf ook dat als users vragen hebben ze op zijn minst de laatste paar paginas lezen. Zo vind ik ook zelf vaak antwoorden op mijn vragen. Maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
MX-Arjen schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:11:
Laat er nu toevallig 2.3.3 opstaan Damnn...
Dank u!

Misschien staat het hier in het topic wel maar hoe zou ik hem nu kunnen rooten?
Hallo en welkom op GoT :)

Bij je aanmelding is er gewezen op Het algemeen beleid , dat was niet voor niets. Daarin staan de regels waar je aan moet voldoen. Zo staat er ook bij dat je eerst zelf moet zoeken om een oplossing voor je vraag/probleem te vinden. Dit forum/topic kun je doorzoeken met het zoekvakje rechts bovenin. Ga dus eerst zelf zoeken en als je er dan nog niet uitkomt (wat in jou geval niet kan, want het staat duidelijk en meerdere malen omschreven in dit topic) dan kun je je vraag posten of een topic openen.

Succes veel plezier op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteravond CM7 geinstalleerd en wat is dat wennen zeg als je vanaf Sens komt.. Er zijn zoveel instellingen waar je mee kan spelen.
Ik heb na CM7 de Darktremor A2SD geinstalleerd via revovery. Omdat ik niet precies weet of dit werkt heb ik APP2SD GUI uit de markter geinstalleerd.
Maar welke instellingen moet je nu hanteren als je wil dat alles naar de extra partitie geinstalleerd word? Heb nu nog 99 mb vrij en als ik wat app's ga instelleren loopt dat alleen maar verder terug. M.a.w. hoe installeer ik de apps op de EXT partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meer ruimte wil, kan je beter net zoals ik een rom installeren die een Hboot grootte van CM7 heeft. Insertcoin 1.1.3 CM7 bijv. Ik heb tot nu toe 52 apps/games geinstalleerd (ook de Angry Birds 3 delen en nog is ie niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat is het verschil tussen insert coin CM7 en de gewone CM7 dan? Ik lees dat insert coin een hybride rom is, maar wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Binnetie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:45:
Wat is het verschil tussen insert coin CM7 en de gewone CM7 dan? Ik lees dat insert coin een hybride rom is, maar wat betekent dat?
IncertCoin CM7 is een HTC sense rom met de partitie inhoud van CM7. Dus houd je meer over om apps te installeren. De rom zelf heeft niks met CM7 te maken. Het is een gecombineerde sense 2.1/3.0 rom (hybride). De basis is een Sense 2.1 rom van de Desire HD? met extra addons van de HTC Sensation (zoals de weerwidget, sms applicatie). CM7 Is een rom gebaseerd op een kale android versie en staat dus los van insertcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de uitleg, dat klinkt wel goed. Ik zag op de site van alpharev.nl dat ik daar HBOOTS kan downloaden: http://alpharev.nl/
Bedoel je dan deze HBOOT: Bravo CM7 r2
Ik download dan de PB99IMG_cm7r2.zip en zet deze op mijn SD kaart. Dan start ik mijn telefoon op met voluma omlaag toets en de aan/uitknop en kies ik voor 'recovery' om dan de hboot te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, MAAR je moet dan ROMs installeren die Hboot CM7 grootte hebben. Je kan dan niet bijvoorbeeld HTC 2.3 rom installeren omdat dat niet meer past. Wil je naderhand terug naar een normale rom moet je een downgrader gebruiken.

Ik verzeker je dat je niet terug wilt, waarom zou je? Bij verkoop misschien maar dat is pas over 1 of 2 jaren of zo?

Vergeet niet alvast een Hboot CM7 ROM op je SDcard te zetten anders heb je straks een kale telefoon met nieuwe Hboot maar zonder ROM. Ik ken alleen de Insertcoin CM7 ROM maar ik heb begrepen dat er meer ROMs zijn met die grootte?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke dat za ik dan in mijn achterhoofd houden. Ben ik met die HBOOT dan niet beperkt tot maar enkele roms?
Denk dat ik de telefoon met een half jaartje ga verkopen, dan heb ik hem 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Hoihoi,

Ik probeer incertcion te installeren via recovery maar krijg hem er niet op omdat er een fout melding komt. Ik heb nu CM7 erop staan en de recovery is van RA-desire-v2.0.0

Weet iemand whats loos is? of hoe dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
william181 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:20:
Hoihoi,

Ik probeer incertcion te installeren via recovery maar krijg hem er niet op omdat er een fout melding komt. Ik heb nu CM7 erop staan en de recovery is van RA-desire-v2.0.0

Weet iemand whats loos is? of hoe dit kan
Laat even weten wat voor foutmelding

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
lekzzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:34:
[...]

Laat even weten wat voor foutmelding
Ik wil insertcoin_GB-sense2.1-CM7-1.1.4.zip file installeren dan krijg ik E: missing file: sdext/app_s/htclockscreen.apk

Als insertcoin_GB-sense2.1-A2sd+_1.1.4.Zip wil installeren dan krijg ik E: missing file: framework/com.htc.framework.jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 07:34
william181 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:22:
[...]

Ik wil insertcoin_GB-sense2.1-CM7-1.1.4.zip file installeren dan krijg ik E: missing file: sdext/app_s/htclockscreen.apk

Als insertcoin_GB-sense2.1-A2sd+_1.1.4.Zip wil installeren dan krijg ik E: missing file: framework/com.htc.framework.jar
1.1.4 is een update, dus heb je 1.1.3 al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 11-09 20:07
Nu heb ik op 2 Desires dezelfde rom gezet en op dezelfde wijze de SD-kaart gepartitioneerd.
Op mijn desire kan ik via de pc wel met 5-6MB/s lezen maar schrijven gaat maar met 700KB/s?
Terwijl op de Desire van een kennis het schrijven zelfs met 10MB/s gaat?
Dus op allebei de toestellen staat MIUI 1.9.9
Allebei een 8Gb kaartje (weet zo ff niet welke class ze zijn maar iig sneller dan 700KB/s.

Is mijn kaartje misschien brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn glazen bol erbij gepakt, ik heb gezien dat je kennis zijn sdcard misschien alligment en nojournalling heeft toegepast en jij niet.

Overigens staat class vaak op het kaartje zelf (getal 4 met cirkel eromheen bijv.
Binnetie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:01:
Oke dat za ik dan in mijn achterhoofd houden. Ben ik met die HBOOT dan niet beperkt tot maar enkele roms?
Denk dat ik de telefoon met een half jaartje ga verkopen, dan heb ik hem 2 jaar.
Ik heb de mijne ook ruim 1 jaar, en noway dat ik nu terugstap naar een standaard ROM. Hoe dan ook, het blijft een persoonlijke keuze. Succes met je Desire iig.
william181 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:22:
[...]

InsertCoin CM7/STOCK 1.1.4
Changelog: fixed USB Tethering Do not wipe, incremental update Grab the rom from Downloads Section from top-right

Dus met andere woorden, eerst 1.1.3 installeren en dan 1.1.4 eroverheen doen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ja... Ik heb zelf ook geen last van omdat ik geen USB Tethering gebruik.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Ik had een vraag, ik heb vandaag geprobeerd mijn HTC desire te rooten via revolutionary, maar als ik de tool opstart vraagt hij om een betakey, ik dus serial nummer ingevoerd, alleen dan geeft hij aan dat de key invalid is, doe ik iets fout? heb het op de site van revolutionary niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van revolutionary heb ik wel degenlijk iets gelezen over een key. Je moet dus nog eens gaan kijken, misschien kijk je op de verkeerde site maar ik heb pasgeleden een URL geplaatst en daar las ik iets over een key verkrijgen.
Klik op de WINDOWS of LINUX (welke heb jij?) URL en daar zie je duidelijk instructies over hoe je de key bemachtigd....
(The beta key form will appear once you cilck on a download link -- if it doesn't, make sure that you have JavaScript enabled.)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Sorry, mijn fout was een stap vergeten, zodra je op downloaden klikt komt de generator te voorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Binnetie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:01:
Nee, van de meeste gangbare roms zijn een CM7 versie. En ik bedoelde CM7r2 ja, dat is de recentste. Kijk maar eens op XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628.

In de omschrijving staat meestal al of er een CM7 versie van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ok, heb hem nou geroot met clockworkmod, maar als ik titanium backup pro/ busybox probeer zegt hij dat ik geen root acces heb? Of moet ik dan eerst een custom rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Lees ff de faq op de site van Revolutionary. Daar staat een zipfile die je moet flashen om root te krijgen. Je he t nu alleen maar s-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Binnetie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:04:
Lees ff de faq op de site van Revolutionary. Daar staat een zipfile die je moet flashen om root te krijgen. Je he t nu alleen maar s-off
Ehm nadat dat programma je toestel s-off heeft gemaakt vraagt hij of je de custom recovery van clockworkmod wilt installeren, daar heb ik Y ingevuld en als het goed is heb ik nou root toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdPM schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:06:
[...]

Ehm nadat dat programma je toestel s-off heeft gemaakt vraagt hij of je de custom recovery van clockworkmod wilt installeren, daar heb ik Y ingevuld en als het goed is heb ik nou root toch?
Wat betekent recovery? Je hebt alleen maar een nieuwe herstel applicatie gekregen op je toestel, hij is nu s-off en daarmee kan je nog meer aanpassen dan met alleen roottoegang. Hoe dan ook, lees de startpost ff door, dan heeft janvanduschoten niet voor niets die gemaakt en eelt op zijn vingers gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MvdPM schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:06:
[...] als het goed is heb ik nou root toch?
Dat staat op de site van Revolutionary uitgelegd. ;)
Nee dus.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ga mijn desire ook maar rooten, want wordt gek dat ik steeds te weinig ruimte heb.
Nu heb ik alles gelezen in de OP en wil beginnen.
Ik heb al een rom gekozen, namelijk insercoins.

Alleen als ik naar de website ga, kan ik 2 versies downloaden.
InsertCoin Sense 2.1 A2SD+ 1.1.3
InsertCoin Sense 2.1 CM7 1.1.3

welke moet ik hebben?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de laatste 3 paginas OP ZIJN MINST voordat je een vraag stelt.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb zelfs de laatste 5 gelezen, maar zie echt niet welke versie ik moet nemen...

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

AS2D is voor gewone Hboot (dus een phone waar je verder niets aan veranderd hebt behalve dan de s-off en root) en CM7 voor kleiner gemaakte Hboot. Voordeel van de CM7 is dat je nog meer games en apps op je phone kwijt kan.

Wil je insertcoin cm7 installeren, dan moet je eerst je Hboot verkleinen en dat staat oa allemaal op de laatste 3 paginas....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 00:17 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

uuuh...oeps...heb een probleempje.

Ik heb de partities verkeerd gemaakt.
Ipv een ext3 partitie, heb ik fat32 partitie gemaakt. Ik had het verkeerd gelezen, dacht dat je een fat32 moest maken die je ext3 noemt. Nu heb ik alle stappen doorlopen en de rom geinstalled.
Bij het rebooten, hangt ie nu al meer dan een half uur stil bij het HTC logo.

-------------
***edit****
Heb de gok genomen en batterij eruit gehaald en daarna sd kaartje in pc gestopt. Om vervolgens de partitie alsnog een ext3 te maken.
Nu zit ie te laden. Hopen dat het werkt... :p

[ Voor 34% gewijzigd door DNA_Saint op 14-09-2011 04:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Is al vaker genoemd maar vooruit.... Je hebt dus 2 partities gemaakt waarvan de 1e een FAT32 indeling heeft en de 2e partitie die erna komt is EXT3? Als je het in omgekeerde volgorde doet gaat het niet werken.

Mocht je tegen de HTC logo aan blijven kijken kan je beter alles wipen en de ROM nog eens installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 05:14 ]

• coob
  • Laatst online: 11-09 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:41:
Ik heb mijn glazen bol erbij gepakt, ik heb gezien dat je kennis zijn sdcard misschien alligment en nojournalling heeft toegepast en jij niet.

Overigens staat class vaak op het kaartje zelf (getal 4 met cirkel eromheen bijv.

[...]
Ik zei toch dat ik bij beide kaartjes en toestellen hetzelfde gedaan heb en beide kaartjes zijn snel zat.
Ik geloof 1 class 4 en de andere class 6.
Toch schrijft de mijne maar met 0,7MB/s

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
mijn desire stock 2.3.3 is nu s-off en geroot incl. clockwork recovery.
ik wil die 288 mb ruimte op mijn telefoon hebben .
rom InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.1.3.zip
Hboot Bravo CM7 r2
kan deze combinatie ??
de hboot deelt 145M system , 5M cache ,287M data in , maar de rom is 284 mb groot..
ik heb volgens mij de verkeerde insertcoin /cm7 rom, maar waar vind ik de goeie?
of begrijp ik de info verkeerd..

• janvanduschoten
Als je de CM7 Hboot versie hebt, gaat dat echt wel lukken. Hij zal niet de complete rom op je /system zetten, hij blijft binnen die 145MB.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.